فیلم و سریال

نقد و بررسی سریال کره ای منشی کیم چشه

سریال منشی کیم چشه؟ ، مجموعه تلویزیونی محصول کشور کره جنوبی در سال ۲۰18 است که در آن پارک سئوجون و پارک مین یانگ به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش پرداخته اند. این سریال توسط شبکه تلویزیونی tvN و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در قالب 16 قسمت پخش میشد.

-نویسنده

جانگ یئون یانگ

-کارگردان

پارک جون هوا(Park Joon-hwa)

-بازیگران

پارک سئو جون
پارک مین یانگ

خلاصه:

آیا می توانید آنقدر غرق در دنیای خود باشید که ندانید واقعاً در اطراف شما چه می گذرد؟ لی یونگ جون (پارک سئو جون) نایب رئیس شرکت خانوادگیشان ، Yoomyung Group است. او آنقدر خودشیفته است که به صبحت های منشی معتمدش ، کیم می سو (پارک مین یونگ) سعی می کند بیشتر اوقات به او بگوید توجه نمی کند.
مین سو بعد از نه سال که همراه یئونگ جون بوده  و احساسات بزرگ او را لمس کرده است ، تصمیم می گیرد کار خود را رها کند.  آیا یونگ جون می تواند این حقیقت را بپذیرد که Mi So دیگر نمی خواهد برای او کار کند یا ایده اشتباهی دریافت خواهد کرد؟آیا یونگ جون برای اولین بار به خواسته های خود نخواهد رسید؟

نکاتی درمورد منشی کیم چشه؟:

اولین نکته ی جالب که درمورد این سریال باید بدانید،این است که این سریال براساس رمانی از جانگ کیون یون و باهمین نام ساخته شده است. دومین مورد اینکه این سریال در سایت معتبر imdb امتیاز 8.1 را کسب کرده است که میتواند بیانگر ویژگی های فوق العاده این سریال باشد.نکته ی جالبی که درمورد این سریال مرا جذب کرد؛فضاسازی آن بود. فضاسازیی که با دیالوگ ها،موقعیت های محیطی و موزیک همراه بود. در مجموع اگر به دنبال یک فیلم سرگرم کننده که هم میتواند شمارا به گریه و خنده بیاندازد و هم آموزنده باشد، سریال منشی کیم چشه گزینه ی مناسبیه.

 

او اِس تی(OST):

بدون شک یکی از برترین آلبوم های موسیقیایی فیلم های کره ای مال سریال منشی کیم چشه،هست. از موزیک های این مجموعه هم شدیدا آهنگ “wanna be” رو از “Gfriend”دوست داشتم.

اگر هم مثل من دوست دارید قبل از خواب، یک موزیک ارامش بخش بشنوید؛پس موزیک “A Little Bit More”که توسط JInho و Rothy اجرا شده رو از دست ندید.


در سال‌های اخیر بهترین سریال های کره ای جایگاه ویژه‌ای نزد بینندگان ایرانی و خارجی پیدا کرده‌اند. در این مقاله با چند سریال تلویزیونی کره ای که جزء سریالهای کره ای برتر در نزد تماشاگران هستند، آشنا می‌شویم. به نظر شما برترین سریال کره ای کدام عنوان است؟

سریالهای کره ای برتر نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان، طرفداران خاص خودشان را دارند. این سریال‌ ها بیشتر در ژانرهای درام، عاشقانه و تاریخی ساخته می‌شوند. ایرانیان نیز مدت‌هاست که با سریال های کره ای آشنایی دارند و مشتاقانه برخی از آنان را دنبال کرده‌اند. بسیاری از ما سریال تلویزیونی کره ای افسانه جومونگ، جواهری در قصر و امپراطور بادها و… را به یاد داریم و مشتاقانه دنبال کرده‌ایم. یکی از دلایلی که سریال های کره ای در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب هستند این است که سریال ‌های کره ای عموما فضایی خانوادگی دارند.

همچنین برخی از سریال‌های کره ای درباره نوجوان‌ها هستند و ژانری تینیجری دارند. این سبک از سریال‌های کره ای هم می‌توانند قشر جوان‌تر هر جامعه‌ای را به خود جذب کنند. تاکنون تعداد زیادی از بهترین و معروف ترین سریالهای کره ای به زبان فارسی دوبله شده و از شبکه‌های ایرانی پخش شده‌اند. در این مقاله 34 نمونه از محبوب ترین سریال های کره ای دنیا را معرفی می‌کنیم. پس با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین سریال های کره ای

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، سریال‌های کره‌ای چندین سال است که جایگاه خود را در میان مخاطبان فیلم و سریال باز کرده‌اند و علاقه‌مندان بسیاری به تماشای سریالهای کره ای برتر روی آورده‌اند. اگر شما نیز از جمله این علاقه‌مندان هستید تا انتهای این مطلب با ما باشید تا با جذابترین و برترین سریال های کره ای آشنا شویم.

1. سریال تلویزیونی کره ای بازی مرکب ؛ از سریالهای کره ای برتر

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2021 اکشن، ماجراجویی Netflix 9 8.3

اجازه بدهید مقام اول بهترین سریال های کره ای تا به امروز و سریالهای کره ای قشنگ را به سریال بازی مرکب بدهیم. سریال بازی مرکب، از جدیدترین سریال های کره ای شبکه نتفلیکس است. سریال بازی مرکب تا به امروز که این مطلب نگارش می‌شود در وبسایت معروف نقد و بررسی فیلم و سریال راتن تومیتوز هیچ نظر منفی را کسب نکرده است. به نظر می‌رسد به این آمار بازدید، سریال اسکویید گیم به پربیننده ترین سریال نتفیلکس تا به امروز تبدیل خواهد شد. می‌توانید برای دانلود سریال بازی مرکب به مطلب اختصاصی سریال در پلازا مراجعه نمایید.

داستان سریال بازی مرکب از فهرست برترین سریال کره ای: این سریال روایتگر یک ماجرای هیجان انگیز، اکشن و خشن در بستری است، که گویا مرگ را به بازی گرفته‌اند. بازی مرکب در ژانر اکشن و ماجراجویی داستان 456 نفر را روایت می‌کند که جان خود را بر سر برنده شدن در یک بازی می‌گذارند. اما کدام یک از 456 نفر در انتها برنده این بازی خواهند بود؟ توصیه می‌کنیم این سریال هیجان انگیز و بحث برانگیز نتفلیکس را تا انتها ببینید.

2. سریال تلویزیونی کره ای آجوشی من (My Mister) ؛ برترین سریال کره ای

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2018 درام، خانوادگی tvN 16 9.8

سریال آجوشی من با بازی آیو (IU) بازیگر و خواننده سولوییست کیپاپ و بازیگر لی سانگ کیون (Lee Sun-Kyun) از جهت کارگردانی و نویسندگی بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست در پنجاه و پنجمین دوره جوایز هنری موفق به کسب جایزه بهترین درام شود. اگر درمورد اسم سریال کنجکاو هستید باید بگوییم که آجوشی در زبان کره ای به مردان میانسال گفته می‌شود. این عنوان نیز در فهرست اسم بهترین سریال های کره ای جای می‌گیرد.

داستان سریال تلویزیونی کره ای آجوشی من: داستان سریال آجوشی من در مورد مردی به نام پارک دونگ-هون است که در سن 40 سالگی به تنهایی بار زندگی خود را به دوش می‌کشد. از سوی دیگر دختری به نام جی-هان حضور دارد که در 20 سالگی تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشته و به همراه مادربزرگش زندگی را به سختی می‌گذراند. جی-هان و دونگ-هون هر دو در یک شرکت مشغول به کار هستند با این تفاوت که جی-هان یک کارمند قراردادی است. داستان از جایی شروع می‌شود که دونگ-هون بی‌خبر و در محل کارش پاکتی حاوی چهل میلیون وون پول نقد دریافت می‌کند که نمی‌داند از طرف چه کسی است. برای دانلود این سریال می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

3. سریال تاریخی کره ای سرنوشت (Faith) ؛ از سریالهای کره ای برتر

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2012 فانتزی / تاریخی / عاشقانه / پزشکی SBS 24 8

سریال کره ای Faith با نام فارسی «سرنوشت» یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین سریال های کره ای است. این سریال با نام The Great Doctor (پزشک اعظم) هم شناخته می‌شود. سریال سرنوشت از تاریخ 13 آگوست تا 30 اکتبر 2012 (22 مرداد تا 9 آبان 1391) از شبکه SBS پخش شد.

سریال تاریخی کره ای سرنوشت از تاریخ 27 دی تا 22 بهمن 1393 از شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن رفت. مدیریت دوبلاژ این سریال بر عهده زهره شکوفنده بود. علاوه بر خانم شکوفنده، صداپیشگان دیگری مانند منوچهر والی‌زاده، افشین ذی نوری، مینو غزنوی، همت مومی وند و علیرضا باشکندی در دوبله این سریال نقش داشته‌اند. این سریال، که یکی از سریالهای کره ای محبوب است، علاوه بر ایران در کشورهای اندونزی، سنگاپور، مالزی، ژاپن، ویتنام و آمریکا پخش شده است.

در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد در مینی سریال، بهترین ستاره جدید و 10 ستاره برتر را به خود اختصاص داده است. به هنگام نوشتن لیست سریال های تاریخی کره ای از سریال سرنوشت غافل نشوید.

داستان سریال تلویزیونی کره ای سرنوشت: سریال کره ای سرنوشت یا پزشک اعظم درباره یک دکتر زیبایی به نام یو ایون سو است که دزدیده می‌شود. این دکتر توسط محافظ امپراطور به زمان گذشته (700 سال پیش) برده می‌شود تا جان ملکه را نجات دهد. درنهایت یو ایون سو عاشق همین محافظ می‌شود. لی مین-هو (Lee Min-ho) و کیم هی-سان (Kim Hee-sun) بازیگران اصلی این سریال هستند.

4. سریال کره ای جدید هتل دل لونا (Hotel del Luna) ؛ برترین سریال کره ای فانتزی

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2019 فانتزی سیاه / عاشقانه-کمدی tvN 16 8.4

در میان سریال های زیبای کره ای، سریال Hotel del Luna یکی دیگر از سریال های جدید کره ای است. این سریال از تاریخ 13 ژوئیه تا 1 سپتامبر 2019 (22 تیر تا 10 شهریور 1398) از شبکه tvN پخش شد. سریال هتل دل لونا در لیست سریالهای کره ای برتر، رتبه هشتم را دارد، و برترین سریال کره ای در این ژانر در سال 2019 است. همین موضوع این سریال را تبدیل به یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای کرده است.

سریال کره ای Hotel del Luna در دوازدهمین مراسم Korea Drama Awards جایزه یک عمر فعالیت را برای جونگ دانگ هوآن (Jung Dong-hwan) یکی دیگر از بازیگران این سریال، به ارمغان آورد. این سریال در کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند و هند پخش شده است و یکی از سریالهای کره ای محبوب سال های اخیر لقب گرفته است.

داستان سریال تلویزیونی کره ای سریال Hotel del Luna از سریالهای کره ای برتر: هتل دل لونا در سئول است و شبیه به هیچ هتل دیگری نیست. مشتریان این هتل ارواح هستند. ساختار واقعی این هتل در طی روز مشخص نیست. در دوره امپراتوری گوگوریو، یک شورشی به نام جانگ من-ول مایعی را می‌نوشد و تبدیل به صاحب یک هتل می‌شود. او به مدت 1000 سال است که در این هتل گرفتار شده و آن را می‌چرخاند. تا اینکه او با مدیر جدید هتل کو چان-سئونگ آشنا می‌شود. دو نقش اصلی این سریال را لی جی اون (Lee Ji-eun) و یئو جین=گوو (Yeo Jin-goo) ایفا می‌کنند.

5. سریال دختر امپراطور (The King’s Daughter, Soo Baek-hyang) ؛ برترین سریال کره ای تاریخی

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2013-2014 تاریخی / عاشقانه / اکشن MBC 108 7.9

سریال The King’s Daughter, Soo Baek-hyang سریالی تاریخی‌ست که زندگی سو بیک-هیانگ، دختر پادشاه موریانگ را به تصویر می‌کشد و از بهترین سریال های کره ای است. این سریال از تاریخ 30 سپتامبر 2013 (8 مهر 1392) تا 14 مارس 2014 (23 اسفند 1392) از شبکه MBC پخش شد. سریال «دختر امپراطور» قرار بود 120 قسمت داشته باشد، اما در نهایت در 108 قسمت پخش شد و برترین سریال کره ای تاریخی محسوب می‌شود.

داستان سریال زیبای کره ای دختر امپراتور از سریالهای کره ای برتر: داستان این عنوان از سریالهای کره ای برتر درباره شاه موریانگ، یکی از پادشاهان باکجه، و دختر مخفی‌اش به نام سو بیک-هیانگ است. سو بیک-هیانگ به خاطر خواهر ناتنی‌اش نتوانسته به مقام شاهزادگی برسد. اما او به خاطر درستکاری و وطن‌پرستی‌اش توانست برای همیشه در یادها بماند. سئو هیون-جین (Seo Hyun-jin)، سئو وو (Seo Woo)، لی جه-ریونگ (Lee Jae-ryong) و جو هیون-جائه (Jo Hyun-jae) از بازیگران اصلی سریال دختر امپراطور هستند.

این سریال از شهریور سال 1394 در شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران در 54 قسمت 55-60 دقیقه‌ای پخش شد. سریال The King’s Daughter در کشور غنا هم به روی آنتن رفته است.

6. سریال تلویزیونی کره ای کیمیاگر (Midas) ؛ از سریالهای کره ای برتر

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2011 عاشقانه / درام SBS 21 7.7

در میان سریال های کره ای قدیمی و سریالهای کره ای برتر، سریال تلویزیونی کره ای Midas یا «کیمیاگر» سریالی کره ای محصول سال 2011، و یکی از سریالهای کره ای محبوب است. این سریال درباره مسائل مربوط به تجارت مانند ادغام‌ها و اکتساب‌ها، بازار سهام و دنیای بورس است. این سریال از تاریخ 22 فوریه تا 3 مه 2011 (3 اسفند 1389 تا 13 اردیبهشت 1390) از شبکه SBS پخش شد. سریال کیمیاگر که یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای است، در مجموع 21 قسمت داشت.

بازیگران اصلی سریال کیمیاگر جانگ هایوک (Jang Hyuk)، لی مین-جونگ (Lee Min-jung)، کیم هی-ایه (Kim Hee-ae) و نو مین-وو (No Min-woo) هستند. در نوزدهمین مراسم SBS Drama Awards، جانگ هیونگ برای بازی در این سریال جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد. به نظر شما می‌توان این سریال را برترین سریال کره ای در سال 2011 دانست؟

داستان سریال جذاب کره ای کیمیاگر از بهترین سریال های کره ای: کیم دو-هیون مردی باهوش است که در خانواده‌ای متوسط بزرگ شده است. او در یکی از دانشکده‌های حقوق، دانشجوی ممتاز است. درحالی که او به دنبال مشاغل آینده‌دار است، مشغول به کار برای یک خانواده ثروتمند می‌شود. به او پیشنهادی می‌شود که نمی‌تواند ردش کند. در همین زمان رویاهای او در رابطه با زندگی آرامش با دوست‌دخترش تغییر می‌کند.

7. سریال منشی کیم چشه (What’s Wrong with Secretary Kim) ؛ برترین سریال کره ای عاشقانه

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2018 عاشقانه-کمدی tvN 16 8.1

What’s Wrong with Secretary Kim یا «منشی کیم چشه»، سریالی کره ای و محصول سال 2018 و برترین سریال کره ای عاشقانه کمدی است. این سریال از تاریخ 6 ژوئن تا 26 ژوئیه 2018 (16 خرداد تا 4 مرداد 1397) از شبکه tvN در 16 قسمت پخش شد. سریال منشی کیم چشه در لیست درام‌های کره ای با امتیاز بالا، رتبه نوزدهم را دارد. در سال 2018 این سریال بیشترین سرچ را در بین درام‌های کره ای زبان به دست آورد. همین‌ها باعث شده که سریال What’s Wrong with Secretary Kim جز بهترین سریال های کره ای باشد. سریال منشی کیم چشه در یازدهمین مراسم Korea Drama Awards و ششمین مراسم APAN Star Awards نامزد چندین جایزه شده بود و جوایزی هم مانند بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این سریال در کشور بنگلادش با زیرنویس انگلیسی و دوبله بنگالی پخش شده است.

داستان سریال منشی کیم چشه از سریالهای کره ای برتر: داستان این سریال تلویزیونی کره ای راجع به نایب رئیس یک شرکت بزرگ به نام لی یونگ-جون و منشی توانایش به نام کیم می-سو است. کیم می-سو اعلام می‌کند که بعد از 9 سال که برای یونگ-جون کار کرده، می‌خواهد بازنشسته شود. دو بازیگر اصلی این سریال کره ای پارک سئو-جون (Park Seo-joon) و پارک مین-یونگ (Park Min-young) هستند.

8. سریال تاریخی عاشقان ماه (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo) ؛ از سریالهای کره ای برتر

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2016 تاریخی / عاشقانه / فانتزی / ملودرام کره‌ای SBS 20 8.6

معرفی سریال های کره ای را با سریال عاشقان ماه ادامه می‌دهیم. سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo یا «عاشقان ماه» از سریالهای کره ای برتر است که بر اساس رمانی چینی به نام Bu Bu Jing Xin نوشته تانگ هوآ (Tong Hua) ساخته شده است. این سریال از تاریخ 29 آگوست تا 1 نوامبر 2016 (8 شهریور تا 11 آبان 1395) از شبکه SBS پخش شد. این سریال تاریخی کره ای درکل 20 قسمت داشت. سریال عاشقان ماه هم به خاطر محبوبیتی که دارد، یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای به حساب می‌آید، و برخی آن را برترین سریال کره ای می‌دانند.

این سریال با قیمتی بیشتر از 400,000 دلار برای هر قسمت به یک شبکه چینی فروخته شد. به همین دلیل سریال عاشقان ماه، علاوه بر اینکه یکی از سریالهای کره ای محبوب است، تبدیل به یکی از گران‌ترین سریال های کره ای نیز شد. البته چند ماه بعد این رکورد را سریال Man to Man زد.

سریال عاشقان ماه جوایز زیادی گرفته است. به عنوان مثال در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین زوج، 10 ستاره برتر و ستاره جدید را دریافت کرد. این سریال در کشورهای مختلفی مانند چین، ژاپن، تایلند، فیلیپین، ترکیه و ایران پخش شده است. در ویدئوی زیر می‌توانید تریلر این سریال را تماشا کنید.

داستان سریال جذاب کره ای عاشقان ماه از بهترین سریال های کره ای: داستان این عنوان از سریالهای کره ای برتر درباره هه سو دختری از قرن بیست و یکم است که به یک باره در زمان سفر می‌کند و به گذشته می‌رود. او خود را در زمان سلسله پادشاهی گوریو (سال 941 میلادی) می‌یابد. در سریال عاشقان ماه بازیگرانی چون لی جون-کی (Lee Joon-gi)، لی جی-اون و کانگ ها-نئول (Kang Ha-neul) ایفای نقش کرده‌اند.

9. سریال کره ای آقای آفتاب (Mr. Sunshine) ؛ از سریالهای کره ای برتر

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2018 درام / عاشقانه tvN 24 8.8

سریال تلویزیونی کره ای آقای آفتاب یکی از معروف ترین سریال های کره ای و از سریالهای کره ای برتر است که پس از انتشار در سال 2018 موفق شد با استقبال خوبی از جانب مخاطبان و منتقدان روبرو شود و بینندگان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کند. سریال تلویزیونی کره ای آقای آفتاب امتیازات خوبی را از منتقدان و سایت‌های نقد و بررسی فیلم و سریال دریافت کرده است و بسیاری این سریال را برترین سریال کره ای می‌دانند.

داستان سریال تلویزیونی کره ای آقای آفتاب: داستان این سریال از سریالهای کره ای برتر از سال 1871 آغاز می‌شود. این سال مصادف با حمله کشتی‌های آمریکایی به خاک چوسان (نام قدیمی کره جنوبی) است. پس از این اتفاق جوانی کره‌ای به نام جوزف از طریق یکی از همین کشتی‌های جنگی از سرزمین خود فرار کرده و به خاک آمریکا وارد می‌شود. سی سال پس از این ماجرا جوزف که اکنون یک سرباز ارتش آمریکا محسوب می‌شود برای انجام ماموریتی مجبور است به سرزمین خودش که 45 سال است تحت استعمار ژاپن قرار گرفته است، بازگردد. جوزف بنا به دلایلی از سرزمین خودش نفرت و کینه‌ای عمیق در دل دارد و در صدد است ماموریت خود را با بیرحمی تمام به انجام برساند اما در این مسیر با ماجراهایی از جمله یک عشق ناخواسته روبرو می‌شود که مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد.

10. سریال جدید کره ای سقوط بر روی تو (Crash Landing on You) ؛ از سریالهای کره ای برتر

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2019 عاشقانه/ کمدی tvN 16 8.7

از آنجا که در این مطلب قصد معرفی بهترین سریال های کره ای را داریم نام بردن از سریال جدید کره ای Crash Landing on You غیرقابل اجتناب است. این سریال یکی از بهترین سریال های کره ای است که در اواخر سال 2019 منتشر شد و پخش آن تا سال 2020 ادامه یافت. این سریال کره ای عاشقانه با رنگ و بوی کمدی یکی از سریالهای کره ای محبوب است که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. بسیاری از طرفداران ژانر کمدی/ عاشقانه این سریال را برترین سریال کره ای این ژانر در سال 2019 می‌دانند.

داستان سریال تلویزیونی کره ای سقوط بر روی تو: داستان این سریال تلویزیونی کره ای یکی از مهمترین مسائل نظامی و سیاسی کره یعنی اختلاف کره شمالی و کره جنوبی را دستمایه تولید فیلمنامه خود کرده است.در این سریال شاهد بروز اتفاقی عجیب برای دختری اهل کره جنوبی به نام یون سری هستیم که از قضا بسیار موفق و ثروتمند است. این دختر طی اتفاقی عجیب و در اثر یک طوفان شدید و قدرتمند به نوار مرزی بین دو کره (نوار مرزی غیر نظامی جدا کننده کره شمالی و جنوبی) پرتاب می‌شود.

در همین حین مرد جوانی به نام جیونگ هیوک که عضو کمیته حزب مرکزی کره شمالی است او را پیدا کرده و تصمیم می‌گیرد یون سری را به کره جنوبی بازگرداند اما خارج شدن از مرز کره شمالی از جمله دشوارترین کارها است و به زمان احتیاج دارد. جیونگ هیوک تصمیم می‌گیرد تا یافتن زمان مناسب از یون سری مراقبت کرده و او را از جشم جاسوسان و ماموران امنیتی کره شمالی پنهان کند. به مرور شاهد شکل گیری عشقی عمیق میان این دو نفر هستیم که موقعیت آنان را بیش از پیش در معرض خطر قرار می‌دهد.

11. سریال تلویزیونی کره ای کلاس ایته وان (Itaewon Class) ؛ برترین سریال کره ای

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2020 درام  JTBC 16 8.2

سریال کره ای تلویزیونی کلاس ایته وان از جمله پربیننده ترین سریال های کره ای سال اخیر بود که از شبکه JTBC کره پخش شد و اندکی بعد نیز شبکه نتفلیکس امتیاز پخش آن را خریداری کرد. از همین طریق نیز مخاطبان این سریال در مقیاس جهانی به تماشای آن پرداخته و این سریال، یکی از سریالهای کره ای محبوب، را دنبال می‌کردند. پس در لیست برترین سریال کره ای از این سریال غافل نشوید.

داستان سریال کره ای کلاس ایته از سریالهای کره ای برتر: داستان این عنوان از سریالهای کره ای برتر براساس کتابی به همین نام اثر جوانگ جین نویسنده مطرح کره جنوبی است و در مورد پسری به نام سائه رو است که در اولین روز دبیرستان خود با پسر قلدری به نام جیون وون درگیر شده و او را کتک می‌زند. پدر جیون وون از افراد ثروتمند و پرنفوذ سئول و دست بر قضا مدیر رستورانی است که پدر سائه رو در آن کار می‌کند. علی رغم تهدیدهای پدر جیون وون، سائه رو حاضر به عذرخواهی نشده و همین امر سبب اخراج او از مدرسه و همچنین بیکار شدن پدرش می‌شود.

چندی بعد جیون وون در یک تصادف عمدی پدر سائه رو را زیر گرفته و سبب مرگ او می‌شود. سائه رو که در آتش خشم می‌سوزد جیون وون را تا حد مرگ کتک زده و به همین جرم دستگیر و زندانی می‌شود. سائه رو پس از آزادی از زندان تصمیم می‌گیرد تا زندگی جیون وون و پدرش را نابود کند و به همین دلیل رستورانی در منطقه ایته وان سئول باز می‌کند تا از طریق ضربه اقتصادی رقبای خود را از میدان به در کند.

12. سریال تاریخی کره ای امپراطوری (Kingdom) ؛ از سریالهای کره ای برتر

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2019 ترسناک نتفلیکس 12 8.4

سریال کره ای امپراطوری که در ژانر وحشت قرار گرفته است یکی از معدود سریال‌هایی است که امتیاز تمام و کمال آن توسط نتفلیکس خریداری شده و تنها از این شبکه منتشر شده است. به عبارت دیگر این سریال در دسته سریال های تلویزیونی کره جنوبی به شمار نمی‌آید و پخش تلویزیونی در شبکه‌های ملی این کشور را نداشته است. اما این امر نه تنها از جذابیت آن کم نکرده بلکه سریال امپراطوری را به یکی از بهترین سریال های کره ای تبدیل کرده است.

داستان سریال تاریخی کره ای امپراطوری از فهرست برترین سریال کره ای: داستان این سریال، برترین سریال کره ای در ژانر وحشت، در زمان‌های گذشته و پس از حمله ژاپن به امپراطوری چوسان (کره امروزی) اتفاق می‌افتد. در این زمان بیماری عجیبی قسمت‌های جنوبی قلمرو چوسان را در گیر خود کرده است و حتی پادشاه نیز به این بیماری دچار شده است. از عوارض این بیماری تبدیل شدن مبتلایان به مردگان متحرک و خارج شدن آنان از بعد انسانی خود است.

ولیعهد چوسان یعنی شاهزاده لی چانگ در این زمان درگیر یک کودتای سیاسی است که توسط وزیر دربار برای تسخیر تاج و تخت طرح ریزی شده است. لی چانگ به دلایل بروز و شیوع این بیماری مشکوک می‌شود و ماموریتی را برای یافتن منشا این اتفاقات آغاز می‌کند. اما این تنها مشکل لی چانگ نیست، او در این مسیر علاوه بر محافظت مردمش از دست مردگان متحرک که روز به روز افزایش می‌یابند باید با دشمنان داخلی نیز مواجه شده و پیش از این که تاج و تخت را از او بربایند آنان را از میدان به در کند. این سریال را می‌توان بهترین سریال تاریخی کره ای در سال 2019 دانست. ‌

13. سریال زیبای کره ای نسل خورشید (Descendants of the Sun) ؛ از سریالهای کره ای برتر

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2016 درام / عاشقانه KBS2 19 8.3

بسیاری از دنبال کنندگان سریالهای کره ای برتر سریال نسل خورشید را از جمله قشنگ ترین سریال های کره ای می‌دانند. این سریال در سال 2016 به کارگردانی لی یون بوک یکی از بهترین کارگردانان کره‌ای ساخته شد و مدت کوتاهی پس از انتشار با بازخوردهای خوبی مواجه و تبدیل به یکی از بهترین سریال های کره ای شد. در اصل تعداد قسمت‌های سریال نسل خورشید 16 قسمت بوده است اما به دلیل محبوبیت بالا و درخواست بیشمار مخاطبان در انتها سه قسمت ویژه نیز برای آن ساخته و منتشر شد.

داستان سریال زیبای کره ای نسل خورشید از سریالهای کره ای برتر: داستان این سریال در مورد دو نفر از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل است که به طور اتفاقی در منطقه اوراک با یکدیگر آشنا می‌شوند. سروان یو شی جین فرمانده نیروهای ویژه است که برای ماموریتی عازم این منطقه شده و به طور اتفاقی با یکی از پزشکان بدون مرز به نام کانگ مو یون آشنا می‌شود و به مرور رابطه‌ای عاشقانه میان این دو شکل می‌گیرد.

14. سریال کره ای تلویزیونی مشکلی نیست که خوب نباشی (It’s Okay to Not Be Okay)

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2020 درام / عاشقانه tvN 16 8.7

سریال درام مشکلی نیست که خوب نباشی یکی از بهترین سریال های کره ای است که زمینه‌ای روانشناسانه دارد و با پرداختن به موضوعات روانشناسانه سعی در انتقال پیامی دوستانه به مخاطبان خود است. این که هر انسانی در زندگی خود با زخم‌های متعددی در روح خود زندگی می‌کند و با مشکلات روحی سختی دست و پنجه نرم می‌کند اما نکته مهم این است که چگونه با این زخم‌ها کنار آمده و آنان را بپذیریم و در نهایت زندگی ادامه دارد.

داستان سریال کره ای تلویزیونی مشکلی نیست که خوب نباشی: داستان این عنوان از فهرست برترین سریال کره ای درباره مرد جوانی به نام مون گنگ تای است که با برادر اوتیستیک خود زندگی می‌کند. این دو گذشته تلخی را پشت سر گذاشته و شاهد قتل مادر خود بوده‌اند. مون گنگ تای به دلیل مشکلات روحی برادرش ناچار است تا هرچند وقت یکبار محل زندگیشان ر ا تغییر دهد. گنگ تای به عنوان مددکار روانی در بیمارستان‌ها و مراکز روانشناسی کار می‌کند. گنگ تای پس از مدتی با دختری به نام مون یانگ آشنا می‌شود که نویسنده کتاب‌های کودکان است و از اختلال شخصیت جامعه ستیز رنج می‌برد.

به مرور و با شکل گیری روابط عاشقانه میان این دو، آنان متوجه می‌شوند که گذشته مشترکی با یکدیگر دارند و از برخی از تاریک‌ترین رازهای زندگی خود پرده برمی‌دارند. آنان متوجه می‌شوند برای ادامه دادن زندگی به کمک یکدیگر احتیاج دارند. ژانر درام و عاشقانه از محبوب‌ترین ژانرها در میان سریالهای کره ای محبوب است و در نتیجه بسیاری از سریال‌های این ژانر می‌توانند عنوان “برترین سریال کره ای” را به دوش بکشند.

15. سریال تلویزیونی کره ای شکارچی شهر (City Hunter) ؛ از سریال های کره ای پرطرفدار

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2011 درام  SBS 20 8.2

شکارچی شهر یکی از بهترین سریال های کره ای با تم جنایی و سیاسی است که در سال 2011 به کارگردانی جین هیوک از شبکه SBS تلویزیون کره پخش شد. این سریال براساس یک مجموعه مصور ژاپنی ساخته شده است و تغییرات اندکی متناسب با محل ساخت فیلم در آن ایجاد شده است.

داستان سریال تلویزیونی کره ای شکارچی شهر از سریالهای کره ای برتر: اتفاقات این سریال از سال 1983 آغاز می‌شود که مصادف با حادثه بمب گذاری میانمار توسط عوامل کره شمالی بوده است. در این حادثه رئیس جمهور کره جنوبی و هیئت همراهش که در حال بازدید از میانمار بوده است کشته می‌شود. در پی این اتفاق، 5 تن از مقامات عالی کره جنوبی به صورت مخفیانه تصمیم به طراحی نقشه‌ای تلافی جویانه برای از بین بردن سران کره شمالی می‌گیرند.

در پی این تصمیم تعدادی از نیروهای ویژه کره جنوبی برای از بین بردن سران کره شمالی به این کشور می‌روند و عملیات را با موفقیت انجام می‌دهند اما در هنگام بازگشت به کره جنوبی به دلایل سیاسی توسط تک تیراندازان خودی کشته می‌شوند تا اطلاعات این نقشه به جایی درز نکند. تنها یک نفر از این افراد به نام جین پیو موفق به نجات جان خود می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا  انتقام همرزمانش را بگیرد. شکارچی شهر یکی از سریالهای کره ای محبوب در سال های اخیر است که به دوبله فارسی نیز در دسترس است.

16. سریال تلویزیونی کره ای جواهری در قصر (The Great Jang Geum) ؛ از سریالهای کره ای برتر قدیمی

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2003-2004 تاریخی/ بیوگرافی/ درام MBC 54 8.5

یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی سریال The Great Jang Geum است. این سریال تاریخی کره ای با نام‌های دیگری چون سریال Jewel in Palace، سریال جواهری در قصر و یا سریال یانگوم شناخته می‌شود. در لیست سریال های کره ای دوبله فارسی نام سریال جواهری در قصر از دیرباز می‌درخشد. این سریال کره ای قدیمی از 15 سپتامبر 2003 تا 23 مارس 2004 (24 شهریور 82 تا 4 فروردین 83) از شبکه MBC پخش شد.

در معرفی سریال کره ای یانگوم باید به بازیگران آن نیز اشاره کنیم. لی یونگ عه (Lee Young-ae) در نقش یانگوم، جی جین هی (JiJin-hee) در نقش مین جانگ گو، ایم هو (Im Ho) در نقش پادشاه چونگ جونگ، هنگ ری نا (Hong Ri-na) در نقش گیوم یونگ و یانگ می گیونگ (Yang Mi-kyung) در نقش بانو هن بازی می‌کند.

داستان جواهری در قصر از ‌سریالهای کره ای برتر: داستان یکی از محبوب ترین سریال های کره ای در مورد دختری به نام یانگوم است. یانگوم که در کودکی پدر و مادر خود را از دست داده به قصر می‌رود تا آشپز شود. او پس از رویارویی با چالش‌های فراوان درنهایت به مقام اولین پزشک زن دربار می‌رسد. بحث‌های فراوانی در مورد صحت تاریخی سریال وجود دارد. برخی معتقدند یانگوم شخصیتی حقیقی در تاریخ است، و برخی دیگر او را یک افسانه می‌دانند.

17. سریال کره ای دو بونگ سون زن قوی (Strong Girl Bong-soon)

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2017 فانتزی،عاشقانه JTBC 16 8.2
سریال دو بونگ سون زن قوی یک درام فانتزی و اکشن است که با ایفای نقش بازیگرانی مانند پارک بو یونگ (Park Bo-Young)، پارک هیونگ شیک (Park Hyung-Sik) و جیسو (Jisoo) در سال 2017 به پخش رسید و به یکی از بهترین سریال های کره ای با بالاترین میزان ریتینگ در تاریخ تلویزیون کابلی کره جنوبی تبدیل شد. سریال دو بونگ سون زن قوی برنده 5 جایزه و 8 نامزدی شد و زوج اصلی این سریال جایزه بهترین کاپل را دریافت کردند.

داستان سریال کره ای جذاب دو بونگ سون زن قوی: داستان این عنوان از بهترین سریال های کره ای حول محور دختری به نام بونگ سون می‌چرخد که با قدرت ماورائی و عجیب متولد شده است. این ویژگی در میان خانواده‌ آنها موروثی بوده و فقط به زنان خانواده منتقل می‌شود. بون سون بواسطه قدرت ماورائی خود شغل محافظ مدیر عامل یک شرکت بازی سازی را برعهده می‌گیرد و در این بین سعی می‌کند تا قدرت خود را از گوک-دو کسی که دوستش دارد، مخفی کند.

18. سریال کره ای وینچنزو (Vincenzo) ؛ برترین سریال کره ای جنایی

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 جنایی، کمدی سیاه tvN 20 8.5
سریال وینچنزو با بازی سونگ جونگ‌کی و اوک تک-یون (Ok Taec-yeon) عضو گروه 2PM جزو پربیننده ترین سریال های کره ای 2021 نام برده می‌شود که برترین سریال کره ای جنایی است. داستان سریال Vincenzo درمورد پسری است که در سن هشت سالگی به فرزند خواندگی خانواده‌ ایتالیایی به نام فابیو کاسانو پذیرفته می‌شود. او بعدها با نام وینچنزو کاسانو به عنوان مشاور حقوقی مافیا و وکیل ایتالیایی شناخته می‌شود.
داستان سریال هیجان انگیز کره ای سریال وینچنزو: پس از مرگ فابیو و مشکلات خانوادگی که بین وینچنزو و پائولو، پسر فابیو رخ می‌دهد، او تصمیم می‌گیرد تا به زادگاه خود، کره جنوبی بازگردد و 1.5 تن طلای مخفی شده در ساختمان گومگا پلازا (Geumga Plaza) را بدست آورد. شخصیت‌های خاکستری سریال وینچنزو نوع دیگری از اجرای عدالت را با چاشنی طنز و سکانس‌های اکشن به نمایش درمی‌آورند که تماشای آن خالی از لطف نیست. برای دانلود و خواندن معرفی بهترین سریال کره ای؛ وینچنزو به این لینک مراجعه کنید.

19. سریال تلویزیونی کره ای تابستان دوست داشتنی ما (Our Bloved Summer)

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021-2022 عاشقانه،کمدی SBS 16 8.7

تابستان دوست داشتنی ما از بهترین سریال های کره ای عاشقانه اخیر است که هنگام پخش نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد. در این درامای دوست داشتنی کیم دامی (Kim Dami) و چویی ووشیک (Choi Woosik) بازیگر فیلم سینمایی انگل، به ایفای نقش‌های اصلی سریال می‌پردازند. تابستان دوست داشتنی ما دومین پروژه همکاری این دو بازیگر است.کیم دامی و چویی ووشیک پیش‌تر در فیلم اکشن و معمایی جادوگر بخش 1: انهدام (The Witch: Subversion) محصول 2018 به ایفای نقش پرداختند و نقش دشمنان قسم خورده یکدیگر را بازی می‌کردند.

داستان سریال رمانتیک کره ای تابستان دوست داشتنی: اکنون در سریال تلویزیونی کره ای تابستان دوست داشتنی ما کمستری خوبشان در صحنه‌های عاشقانه طرفداران کیدراما را به شدت مجذوب خود کرده است. داستان این دراما حول محور زندگی چویی وونگ و یئون سو می‌چرخد آن‌ها به دلیل اختلافاتی که داشتند با قول اینکه هرگز یکدیگر را ملاقات نمی‌کنند از هم جدا می‌شوند اما پس از 10 سال مستندی که در دوران دبیرستان با حضور آن دو ضبط شده بود به شهرت می‌رسد و آنها به اجبار باری دیگر در مقابل دوربین مستند قرار می‌گیرند. این سریال رشد احساسات آنها را به تصویر می‌کشد. همچنین وبتونی بر اساس این سریال ساخته شده است که همزمان با پخش هر قسمت در naver webtoon منتشر می‌شد.

20. سریال کره ای فراتر از شیطان (Beyond Evil) ؛ از برترین سریال های کره ای تلویزیون

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 هیجان انگیز، روانشناختی JTBC 16 8.2

اگر به دنبال یک سریال تلویزیونی کره ای با داستان پیچیده و هیجان انگیز مانند سریال کره ای موش و یا راننده تاکسی هستید تماشای سریال تلویزیونی کره ای فراتر از شیطان به شما پیشنهاد می‌شود.

داستان سریال کره ای فراتر از شیطان: داستان این عنوان از سریالهای کره ای برتر درمورد دو کارگاه نترس به نام لی دونگ-شیک و هان جو-وون است که برای گرفتن یک قاتل سریالی که شهر را بهم ریخته مجبور به نقض قانون می‌شوند. آن‌ها در طی پیدا کردن هویت مجرم، بی‌گناهی تمام افرادی که دخیل پرونده بودند از جمله خودشان را زیر سوال می‌برند. این دراما از سریالهای کره ای برتر با ایفای نقش بازیگران یو جینگو (Yeo Jin-go) و شین ها-کیون (Shin Ha Kyu) است.

21. سریال کره ای نام من (My Name) ؛ از فهرست برترین سریال کره ای

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 جنایی،اکشن، عاشقانه Netflix 10 7.9

اگر در سال گذشته سریال‌ سلول‌های یومی (Yumi’s cells) و سریال با وجود اینکه می‌دانم (Nevertheless) را از بازیگران آن بو-هیون (Ahn Bo-hyun) و هان سوهی (Han So-Hee) تماشا کردید حتما “نام من” را با بازی متفاوت این دو بازیگر از دست ندهید. سریال نام من تنها در مدت کوتاهی توانست به رتبه ششم جهانی نتفلیکس برسد و عنوان برترین سریال کره ای را به خود اختصاص دهد.

داستان سریال My Name از بهترین سریال های کره ای: سریال نام من از بهترین سریال های کره ای نتفلیکس درمورد دختری به نام یون جی وو روایت می‌شود که پس از مرگ ناگهانی پدرش به دنبال انتقام گرفتن از قاتل اوست. جی وو برای کشف حقیقت با کمک چوی مو جین به واحد تحقیقات مواد مخدر اداره پلیس ملحق می‌شود و شروع به کار می‌کند. میزان خشونت در این سریال زیاد است و محدودیت سنی برای افراد زیر 18 سال گذاشته شده است.

22. سریال کره ای گل برفی (Snowdrop) ؛ از پرطرفدارترین سریال های کره ای

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021-2022 سیاسی، عاشقانه JTBC 16 8.9

سریال اسنو دراپ با بازی جیسو (Jisoo) عضو گروه دخترانه BlackPink و بازیگر جانگ هه-این (Jung Hae-In) یکی از پرحاشیه ترین سریال‌های کیدراما و برترین سریال کره ای سیاسی به شمار می‌آید. نیتیزن‌های کره ای پیش از پخش قسمت اول به دلیل ژانر سیاسی سریال و با ادعا بر تحریف شدن تاریخ کره، علیه نویسنده اسنودراپ و شبکه JTBC در دادگاه شکایت کردند. حتی بحث‌های این عده به کاخ آبی ریاست جمهوری نیز رسید. نیتیزن‌ها سعی بر متوقف کردن پخش اسنودراپ را داشتند و از هرتلاشی دریغ نکردند، اما در نهایت رای دادگاه به گروه سریال اسنودراپ داده شد و تایید شد که هیچ تحریف تاریخی در این سریال صورت نگرفته است. با این وجود بازهم نیتیزن‌های کره ای تماشای اسنودراپ را تحریم کردند و اسنودراپ نتوانست ریتینگ خوبی در کره بدست آورد اما به دلیل پخش همزمان در پلتفرم دیزنی پلاس طرفداران بین المللی بسیاری سریال Snowdrop را دنبال کردند.

داستان سریال جنجالی کره ای اسنودراپ: سریال تلویزیونی کره ای اسنودراپ اولین سریال کره ای سرویس پخش آنلاین دیزنی پلاس بوده است. داستان اسنودراپ در سال 1987رخ می‌دهد و درمورد دختر دانشجویی به نام یونگ-رو است که در خوابگاه دخترانه هه سو زندگی می‌کند. از سوی دیگر سوهو حضور دارد که در آلمان درس خوانده و به تازگی به سئول آمده است. او شخصیتی آرام و مرموز دارد. سوهو و یونگ-رو همدیگر را در یک قرار گروهی ملاقات می‌کنند و بعد از آن قرار دیداری اتفاق نمی‌افتد تا روزی که سوهو غرق در خون به صورت مخفیانه وارد خوابگاه دخترانه هه سو می‌شود.

23. سریال کره ای پری وزنه بردار کیم بوک-جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2016 ورزشی، عاشقانه MBC 16 8.4

سریال وزنه بردار کیم بوک جو در زمان پخش خود کمترین میزان ریتینگ بینندگان را در کره جنوبی داشت اما طرفداران بین‌المللی زیادی به تماشای آن نشستند. این عنوان از سریالهای کره ای برتر در خارج از کشور مخصوصا در کشور فیلیپین محبوبیت زیادی را از آن خود کرد. وزنه بردار کیم بوک جو یک درام ورزشی با الهام از زندگی جانگ میران (Jang Mi-ran) برنده مدال طلای المپیک است که بازیگران لی سونگ کیونگ (Lee Sung-kyung) و نام جو-هیوک (Nam Joo-hyuk) به ایفای نقش آن می‌پردازند.

داستان سریال کره ای ورزشی پری وزنه بردار کیم بوک-جو: این دراما درمورد دختر وزنه‌برداری به نام کیم بوک جو است که به برادر دوست دوران کودکی‌اش جون-هیونگ، علاقه‌مند می‌شود. در ابتدا جون هیونگ او را دست می‌اندازد اما پس از مدتی متوجه می‌شود که خود نیز به بوک جو علاقه‌مند شده است. در پری وزنه‌بردار کیم بوک-جو شاهد داستان گروهی از ورزشکاران خواهید بود که هرکدام برای اهداف خود می‌جنگند و در این مسیر عشق را تجربه می‌کنند.

24. سریال تلویزیونی کره ای جهنم دره (Hellbound) ؛ برترین سریال کره ای ترسناک

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 ترسناک، ماوراءطبیعی Netflix 6 6.7

سریال جهنم‌دره از بهترین سریال های کره ای نتفلیکس، با اقتباس از وبتونی با همین نام ساخته شده است. این عنوان حول محور موجودات ماوراء طبیعی می‌چرخد که از ناکجا آباد ظاهر می‌شوند و مردم را به جهنم محکوم می‌کنند. تنها پس از گذشت یک روز از انتشار این مینی سریال، جهنم‌دره توانست رکورد سریال بازی مرکب را بشکند و در صدر پربیننده‌ترین سریال‌‌های نتفلیکس قرار بگیرد. همچنین در هشتاد کشور جزو محبوب‌ترین سریال‌ها قرار گرفت. حتما در نظر داشته باشید که این سریال محتوای بسیار خشنی دارد و مناسب کودکان و افراد حساس نیست.

داستان سریال جهنم دره از بهترین سریال های کره ای: داستان سریال عازم جهنم در جهانی موازی از زمین رخ می‌دهد؛ جایی که در آن موجوداتی فراطبیعی ناگهان ظاهر می‌شوند، پیشگویی‌هایی می‌کنند و انسان‌ها را به جهنم می‌فرستند. داستان روی کارآگاهی تمرکز دارد که روی این اتفاقات تحقیق می‌کند.

25. سریال تلویزیونی کره ای گل شیطان (Flower of Evil) ؛ برترین سریال کره ای جنایی

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2020 جنایی، عاشقانه tvN 16 8.7

سریال تلویزیونی کره ای گل شیطان محبوب ترین سریال کره ای در سال 2020 و از سریالهای کره ای انتقامی شناخته می‌شود. این سریال در سه کشور آسیای شرقی پخش شد و از استقبال بی نظیری برخوردار شد. به همین دلیل این سریال در وبسایت IMDb نیز امتیاز بسیار بالایی دارد.

داستان سریال محبوب کره ای گل شیطان: ماجرای این عنوان از سریالهای کره ای برتر درمورد مرد مرموزی به نام بک هی-سونگ است که با یک بازرس به نام چا جی-وون ازدواج کرده و یک فرزند دارند. هی-سونگ نقش خود را به عنوان یک پدر و همسر به خوبی ایفا می‌کند، اما همواره یک راز عمیق از گذشته خود را پنهان می‌کند. زمانی که همسرش جی-وون بواسطه باز شدن یک پرونده قدیمی متوجه می‌شود مردی که مدت‌ها دوست داشته فردی نبوده که همیشه ادعا می‌کرده است، ورق برمی‌گردد و داستان سریال از یک تم عاشقانه شیرین به ماجراهایی مرموز ختم می‌شود.

26. سریال کره ای عاشقانه تاریخی سرآستین قرمز (The Red Sleeve) ؛ از بهترین سریال های کره ای

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021-2022 تاریخی، عاشقانه MBC 17 8.8

سریال تاریخی کره ای پرطرفدار سرآستین قرمز جزو محبوب ترین سریالهای تاریخی سال 2021 نام برده می‌شود و در واقع برترین سریال کره ای تاریخی جدید است. در ابتدا قرار بود تا این دراما در 16 قسمت به پخش برسد اما نویسنده برای اینکه پایان منسجم‌تری به سریال ببخشد یک قسمت به آن اضافه کرد. محبوبیت سرآستین قرمز باعث شد تا پس از چندین سال ریتینگ شبکه MBC کره جنوبی دو رقمی شود.

داستان سریال تلویزیونی کره ای و عاشقانه سر آستین قرمز: ماجرای این درامای تاریخی بر اساس واقعیت است و داستان عاشقانه بین بانوی دربار سونگ دوک-ایم و ولیعهد یی-سان را روایت می‌کند. جالب است بدانید که سریال سرآستین قرمز مرتبط با سریال تاریخی دونگی است و ولیعهد یی-سان جزو نوادگان دونگی محسوب می‌شود. نقش ولیعهد را بازیگر و خواننده لی جون-هو ایفا می‌کند. اگر از طرفداران گروه 2PM هستید تماشای سریال جدید کره ای عاشقانه سرآستین قرمز را از دست ندهید.

27. سریال تلویزیونی کره ای دهکده ساحلی چاچاچا (Seaside Village Cha-Cha-Cha)

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 کمدی، عاشقانه tvN, Netflix 16 8.6

اگر به دنبال یک سریال آرامش‌بخش با لوکیشن‌های جذاب و خط داستانی ساده و بدون هیجانی هستید تماشای برترین سریال کره ای دهکده ساحلی چاچاچا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دهکده ساحلی چاچاچا از سریال های معروف جدید کره ای و سریالهای کره ای برتر است که در زمان پخش خود طرفداران داخلی و اینترنشنال زیادی پیدا کرد و جزو سریال‌هایی با بالاترین میزان ریتینگ در تاریخ شبکه‌های کابلی کره جنوبی قرار گرفت.

داستان سریال دهکده ساحلی چاچاچا از سریالهای کره ای برتر: همچنین جزو یکی از سریال‌های پربازدید غیر انگلیسی زبان در نتفلیکس عنوان شد. داستان دهکده ساحلی چا چا چا حول محور یک دندان پزشک از خود راضی است که به خاطر اتفاقاتی مجبور می‌شود سئول را ترک و به یک شهر ساحلی نقل مکان کند. او در آنجا با رئیس هونگ دوشیک فرد همه کاره شهر ساحلی برخورد می‌کند و اتفاقات جالب و خنده داری بین آنها و اهالی شهر رخ می دهد.

28. سریال کره ای قدیمی کشور من (My country) ؛ بهترین سریال کره ای قدیمی

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2019  تاریخی، عاشقانه JTBC 16 8.3

کشور من از سریال های کره ای تاریخی محبوب و بهترین سریال های کره ای سال 2019 است. شبکه های تلوزیرونی ایرانی ید طولایی در پخش سریال های شرق آسیایی دارند. اغلب سریال های کره ای از استقبال خوبی در ایران برخوردار شدند.

داستان سریال کره ای تاریخی کشور من از فهرست برترین سریال کره ای: این درام تاریخی مربوط به دوران انتقال سلسله گوریو و آغاز سلسله چوسان می‌شود و داستان دو دوست را روایت می‌کند که به خاطر اختلاف نظر بر سر کشور شمشیرهای خود را به سمت یک‌دیگر نشانه می‌گیرند. سریال تاریخی کره ای کشور من به ما ارزش‌ دوستی واقعی را می‌آموزد و دنبال معنای عمیق کسانی که به آنها اهمیت می‌دهیم می‌گردد حتی زمانی که به نظرمان بی رحم می آیند .

29. سریال کره ای دریای خاموش (The Silent Sea) ؛ از سریال های کره ای تخیلی

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 علمی تخیلی، دلهره‌آور Netflix 8 7

این درام اولین سریال علمی تخیلی کره ای در نتفلیکس و اولین پروژه فضایی ساخت کره جنوبی است و با نقش آفرینی بازیگران مطرحی چون گونگ یو و لی جون توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بازیگر گونگ-یو هر فیلمنامه‌ای را قبول نمی‌کند و از این رو آثار شاخصی چون فیلم قطاری به سمت بوسان و سریال گابلین را در کارنامه هنری خود دارد که همواره از بهترین‌ها هستند.

داستان سریال تلویزیونی کره ای دریای خاموش: دریای خاموش داستان جهان آینده را روایت می‌کند که مردم از کمبود آب و مواد غذایی ناشی از بیابان زدایی رنج می‌برند. سرانجام گروهی از افراد مهم به ماه سفر می‌کنند تا نمونه‌های مرموز یک ایستگاه فضایی طرد شده را پیدا کنند، اما در آنجا با پدیده‌ای عجیب روبه رو می‌شوند.

30. سریال کره ای همه ما مرده‌ایم (All Of Us Are Dead) ؛ از سریال های معروف کره ای

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2022 زامبی، هیجان‌انگیز Netflix 12 7.7

سریال همه‌ی ما مرده ایم یکی از بهترین سریال های کره ای 2022 است که در 28 ژانویه 2022 (8 بهمن 1400) از پلتفرم نتفلیکس منتشر شد و اکنون جزو 10 سریال برتر نتفلیکس 91 کشور قرار گرفته است. سریال همه‌ی ما مرده‌ایم با اقتباس از وبتون محبوبی به نام ” اکنون در مدرسه ما” اثر جو دونگ کیونگ ساخته شده است.

داستان سریال همه‌ی ما مرده ایم از سریالهای کره ای برتر: داستان این درام که در فهرست بهترین سریال های کره ای مدرسه ای قرار گرفته، در مورد یک ویروس ناشناخته است که مدرسه را فرا گرفته و باعث تبدیل شدن آدم ها به زامبی می‌شود. دانش آموزان باید بدون آب، غذا و ارتباط با دولت با تجهیزات مدرسه از خود محافظت کنند تا جزو مبتلایان قرار نگیرند.

برای دانلود خواندن مقاله کامل این سریال هیجان انگیز به این مطلب مراجعه کنید.

31. سریال تلویزیونی کره ای تو زیبایی (You’re Beautiful) ؛ از سریالهای کره ای برتر

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2009 عاشقانه / کمدی / موزیکال / درام SBS 16 7.8

سریال «تو زیبایی» یکی از بهترین سریال های کره ای و محصول سال 2009 است. این سریال از تاریخ 7 نوامبر تا 26 نوامبر 2009 (16 آبان تا 5 آذر 1388) از شبکه SBS به روی آنتن رفت. در سریال You’re Beautiful،که از زیباترین سریال های کره ای به حساب می‌آید، بازیگرانی همچون پارک شین-هه (Park Shin-hye)، جانگ گیون-سوک (Jang Keun-suk)، جونگ یونگ-هوآ (Jung Yong-hwa) و لی هونگ-کی (Lee Hong-gi) حضور دارند.

سریال تو زیبایی در مراسم SBS Drama Awards جایزه «بهترین ستاره جدید» را برای پارک شین-هه، لی هونگ-کی و جونگ یونگ-هوآ به ارمغان آورد. همچنین جونگ یونگ هوآ در سومین دوره مراسم Korea Drama Awards جایزه «محبوب‌ترین بازیگر» را دریافت کرد. این سریال در کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، فیلیپین، ژاپن، چین، تایلند و ایران دوبله و پخش شده است و جایگاه ویژه ای در بین لیست بهترین سریالهای کره ای سال های اخیر و برترین سریال کره ای موزیکال دارد.

داستان سریال تلویزیونی کره ای تو زیبایی: داستان این سریال درباره یک گروه موسیقی خیالی به نام ای. ان. جل است. پسری به نام گو می-نام به این گروه معروف برای همکاری دعوت شده است. اما برای جراحی چشم باید به آمریکا برود. خواهر دوقلویش گو می-نیو خودش را به جای برادرش جا می‌زند تا برادرش فرصت ملحق شدن به این گروه را از دست ندهد. گو می-نیو تمام عمرش را در کلیسا گذرانده و درس راهبگی خوانده است. اما حالا باید خودش را با این گروه موسیقی معروف و شرایط زندگی‌شان وفق دهد.

32.  سریال کره ای وارثان (The Heirs) ؛ برترین سریال کره ای درام

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2013 عاشقانه / درام SBS 20 7.6

سریال The Heirs یا «وارثان» یکی دیگر از سریالهای کره ای برتر است. این سریال از تاریخ 9 اکتبر تا 12 دسامبر 2013 (17 مهر تا 21 آذر 1392) در 20 قسمت از شبکه SBS پخش شد. سریال وارثان در کره بینندگان زیادی داشت و در آسیا به شهرت زیادی رسید. در لیست نام سریال های کره ای برتر، سریال وارثان جایگاه ویژه‌ای دارد، و بسیاری آن را برترین سریال کره ای نامیده‌اند.

لی مین هو (Lee Min-ho)، پارک شین-هه و کیم وو-بین (Kim Woo-bin) بازیگران اصلی سریال The Heirs، برترین سریال کره ای عاشقانه قدیمی هستند. این سریال در کشورهای زیادی مانند پاکستان، چین، اندونزی، ژاپن، مالزی، هند، تایلند و ویتنام دوبله شده و به روی آنتن رفته است.

این سریال در بیست و یکمین مراسم SBS Drama Awards جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است؛ جوایزی مانند بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، جایزه ویژه بازیگری برای بازیگر زن، 10 ستاره برتر و بهترین ستاره جدید. همچنین در دومین مراسم Asia Rainbow TV Awards سریال وارثان جوایز بهترین درام مدرن، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را دریافت کرده است.

سریال کره ای و عاشقانه وارثان از بهترین سریال های کره ای: داستان این سریال درباره رابطه عاشقانه کیم تان، پسر دوم رئیس گروه ثروتمند امپراطوری و دختر خدمتکاری به نام چا ایون-سانگ است. کیم تان همیشه به خاطر اینکه پسر زن دوم پدرش است تحقیر شده است. به همین دلیل او سعی دارد مادر واقعی‌اش را از دیگران مخفی کند و خودش را به عنوان پسر همسر رسمی پدرش معرفی کند. پدر کیم تان می‌خواهد که پسرش با دختری به نام یو رائه ازدواج کند. اما کیم تان عاشق دختر فقیری به نام چا ایون-سانگ شده است.

33. سریال زیبای کره ای آلارم عشق (Love Alarm) ؛ برترین سریال کره ای عاشقانه

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2019 عاشقانه Netflix 8 7.5

سریال تلویزیونی کره ای Love Alarm (به فارسی آلارم عشق) از سریالهای کره ای محبوب جدید و محصول سال 2019 است. فصل اول این سریال در 8 قسمت در تاریخ 22 آگوست 2019 (31 مرداد 1398) از شبکه نت‌فلیکس پخش شد.

کیم سو-هیون (Kim So-hyun)، سونگ کانگ (Song Kang) و جونگ گا-رام (Jung Ga-ram) بازیگران اصلی سریال Love Alarm هستند. فصل دوم سریال آلارم عشق در 12 مارس 2021 (22 اسفند 1399) منتشر شد.

داستان سریال آلارم عشق از سریالهای کره ای برتر: سریال «آلارم عشق» درباره یک تکنولوژی مخرب است که افراد را قادر می‌سازد تا عشق‌شان را پیدا کنند. این تکنولوژی از طریق یک اپلیکیشن به کاربرانش اطلاع می‌دهد که آیا کسی در فاصله 10 متری‌شان، علاقه‌ای به آنها دارد یا خیر.

34. سریال تلویزیونی کره ای حالا با عشق تمیز کن  (Clean with Passion for Now)

 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2018-2019 عاشقانه-کمدی JTBC 16 6.1

یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای سریال Clean with Passion for Now است. این سریال از تاریخ 26 نوامبر 2018 (5 آذر 1397) تا 4 فوریه 2019 (15 بهمن 1397) به روی آنتن شبکه JTBC رفت. همچنین در سال 2019 این سریال از شبکه نت‌فلیکس پخش شد و تبدیل به برترین سریال کره ای کمدی عاشقانه 2019 گشت.

داستان سریال سریال تلویزیونی کره ای حالا با عشق تمیز کن: گیل اوه-سول کارمند یک شرکت نظافت است. گیل، سئون-گیول، مدیر شرکت را ملاقات می‌کند. این دو در مورد نظافت از هر لحاظ با هم متفاوت هستند. با کمک گیل، سئون-گیول با وسواسش مقابله می‌کند و درنهایت عاشق گیل می‌شود. کیم یو-جونگ (Kim Yoo-jung)، یون کیون-سانگ (Yoon Kyun-sang) و سونگ جا-ریم (Song Jae-rim) بازیگران اصلی این سریال هستند.

کلام پایانی

در این مطلب از بهترین سریال های کره ای با معرفی 35 اثر همراه با شما بودیم و از هرکدام خلاصه‌‌ای گفتیم تا بنا به علاقه خود به تماشای آنها بپردازید. قطعا سریالهای کره ای برتر دیگری نیز هستند که باید در این لیست قرار بگیرند. به نظر شما جای کدام سریال در این لیست خالی است؟ آیا  از سریال‌های معرفی شده، اثری بوده که تماشا کرده باشید؟ نظرتان راجع به آن چه بوده است؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه در قسمت نظرات بهترین سریال‌های کره از نگاه خود را برای ما و دیگر مخاطبین عزیز پلازا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید