فیلم و سریال

سکانس های برتر سریال عاشقانه ها

تماشای یک فیلم سینمایی عاشقانه از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ، بسیار تاثیرگذار و لذتبخش است. اگر تماشای فیلم های رمانتیک خارجی از علایق شما برای اوقات فراغت است، با ما همراه شوید. در این مقاله 40 فیلم عاشقانه خارجی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما را به شما معرفی می‌کنیم.

فیلمهای عاشقانه ژانر وسیعی دارند: این فیلم‌ها ممکن است با ژانر درام، کمدی یا حتی اکشن ادغام شوند. به همین دلیل هم این فیلم‌ها محبوب هستند. چرا که هر سلیقه‌ای را می‌توانند راضی کنند. از طرف دیگر، از آنجایی که عشق جزئی جداناپذیر از زندگی ما انسان‌هاست، همه می‌توانند با فیلم های رمانتیک همزادپنداری کنند. قطعا هرکسی سلیقه‌ای دارد و شاید انتخاب یک فیلم با ژانر عاشقانه دشوار باشد. در این مقاله سعی کرده‌ایم لیستی از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینمای جهان را برای شما آماده کنیم و البته معرفی کوتاهی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما

در این بخش با بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینمای جهان آشنا خواهید شد. در لیست فیلم های رمانتیک خارجی ، فیلم‌ها بدون هیچ ترتیبی آورده شده‌اند و امتیاز اعطایی سایت‌های معتبر نقد و بررسی فیلم به این فیلم‌ها نیز ذکر شده‌اند. پس می‌توانید با خیال راحت فیلم سینمایی عاشقانه خارجی مورد نظر خود را بنا به سلیقه خود انتخاب کرده و از تماشای آن لذت ببرید.

1. فیلم درام عاشقانه تایتانیک (Titanic)

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Titanic 1997 عاشقانه / درام جیمز کمرون 89% 75 7.8

لیست عاشقانه ترین فیلمهای سینما بدون فیلم عاشقانه خارجی  Titanic معنایی ندارد. در این فیلم عاشقانه داستان تاریخی و واقعی نابودی کشتی تایتانیک در زیر سایه عشق خیالی جک و رز قرار می‌گیرد. هنوز هیچ زوجی در سینما نتوانسته‌اند به اندازه کیت وینسلت (Kate Winslet) و لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) در این قصه عاشقانه، با هم دیگر جور باشند. برای آشنایی با بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو به این مطلب مراجعه کنید.

این فیلم سینمایی عاشقانه غمگین به کارگردانی جیمز کمرون (James Cameron) محصول سال 1997 است. در زمان خودش این فیلم پرخرج‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان با بودجه 200 میلیون دلاری بود. فیلم تایتانیک دومین فیلم پرفروش جهان (بعد از فیلم Avatar) با فروش 2.18 میلیارد دلاری است. فیلم سینمایی Titanic قطعا یکی از بهترین فیلم های رمانتیک خارجی و شاید بهترین فیلم عاشقانه جهان نیز باشد.

2. فیلم 500 روز تابستان (500 Days of Summer)

500 days of summer / فیلم عاشقانه جنگی/ فیلم عاشقانه خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB

500 Days of Summer

2009 کمدی / درام / عاشقانه مارک وب 86% 76 7.7

یکی از بهترین فیلم های عاشقانه آمریکایی فیلم 500 Days of Summer است. این فیلم پس از اکران با استقبال خوبی در گیشه و از سوی منتقدین روبرو شد. بسیاری از منتقدین این عنوان را با آثار تحسین‌شده‌ای همچون فیلم آنی هال 1977 مقایسه می‌کنند. داستان این فیلم عاشقانه خارجی به صورت غیرخطی روایت می‌شود و براساس خاطرات شخصیت مرد فیلم، از عشق شکست‌خورده‌اش است.

3. فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین (Slumdog Millionaire)

بهترین فیلم های رمانتیک

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Slumdog Millionaire 2008 درام / عاشقانه دنی بویل 91% 86 8

در سال 2008 زمانی که فیلم سینمایی عاشقانه Slumdog Millionaire یا «میلیونر زاغه‌نشین» اکران شد، به طور بی‌سابقه‌ای همه را شگفت‌زده کرد. این فیلم که حالا جز فیلم‌های کلاسیک و بهترین فیلم های عاشقانه خارجی به حساب می‌آید، داستان پسر فقیری به نام جمال (با بازی دو پتل / Dev Patel) است. جمال در نسخه هندی مسابقه «چه کسی می‌خواهد یک میلیونر باشد؟» شرکت می‌کند تا شانسش را امتحان کند. داستان این فیلم با رابطه جمال و لاتیکا (با بازی فریدا پینتو / Freida Pinto) شروع می‌شود و پایان می‌یابد. درنهایت این دو بعد از سال‌ها دوری به هم می‌رسند.

فیلم عاشقانه و سینمایی میلیونر زاغه‌نشین را کارگردان انگلیسی دنی بویل (Danny Boyle) کارگردانی کرده است. این فیلم عاشقانه مورد توجه منتقدان سراسر جهان قرار گرفت و در مراسم اسکار 8 جایزه را از آن خود کرد و هنوز هم می توان آن را یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما نامید. فیلم Slumdog Milliomaire با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شد و بیشتر از 377 میلیون دلار فروش داشت.

4. فیلم عاشقانه آملی (Amélie)

بهترین فیلم عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Amélie 2008 عاشقانه / کمدی ژان-پیر ژونه 89% 69 8.3

فیلم Amélie داستان دختری ساده به نام آملی (با بازی اودره توتو / Audrey Tautou) است که در پاریس زندگی می‌کند و دوست دارد به همه اطرافیانش کمک کند. بعد از مرگ غم‌انگیز مادرش و جدایی از پدرش، آملی به تنهایی بزرگ می‌شود. آملی که زندگی معمولی‌ای دارد به صورت اتفاقی لذتی جدید را تجربه می‌کند: لذت کمک کردن به دیگران. عشق در این فیلم به گونه‌ای خاص و متفاوت به تصویر کشیده می‌شود سبب شده این فیلم یکی از زیباترین و بهترین فیلم های درام عاشقانه باشد.

فیلم فرانسوی «آملی» محصول سال 2001 است و توسط ژان-پیر ژونه کارگردانی شده است. این فیلم 123 دقیقه‌ای در مراسم جوایز فیلم اروپایی، جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. Amélie با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته شد و بیشتر از 174 میلیون دلار فروش داشت.

5. فیلم درام عاشقانه کازابلانکا (Casablanca)

بهترین فیلم های عاشقانه کلاسیک

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Casablanca 1942 عاشقانه / درام مایکل کورتیز 98% 100 8.5

tdgl

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail

دانلود فیلم تینیجری و نوجوانانه | فیلمهای برتر عاشقانه، …

مونا جلالی08 فروردین 1401 12:30
thumbnail

بهترین فیلم های خارجی یک دهه اخیر از سال 2011 تا 2021

نسیبه عسکری01 فروردین 1401 18:30
thumbnail

بهترین فیلم های عاشقانه 2019 ؛ از Marriage Story تا Plus One

نسیبه عسکری30 مرداد 1400 09:45
thumbnail

معرفی بهترین فیلم های کانادایی ؛ از شباهت کامل تا مامان

مونا جلالی08 خرداد 1400 22:00

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه جهان فیلم سینمایی Casablanca محصول سال 1942 است. «کازابلانکا» فیلمی کلاسیک است، نه فقط به خاطر ویژگی‌های سینمایی و هنرمندانه‌اش، بلکه به خاطر داستان عاشقانه‌ای که دارد. فیلم‌های عاشقانه‌ای که بعد از این فیلم ساخته شدند، از این فیلم به عنوان یک پایه و اساس استفاده می‌کردند. هامفری بوگارت (Humphrey Bogart) و اینگرید برگمان (Ingrid Bergman) با این فیلم همیشه در یادها ماندند. کازابلانکا از آن دست فیلم های ناب عاشقانه است که تماشای آن شاید ساعت ها ذهن را درگیر خود کند. در این فیلم همه چیز درست در جای خود قرار دارد و داستانی رمانتیک را روایت می کند که بیننده را به هم‌ذات پنداری با خود وا می دارد. اگر از طرفداران ژانر عاشقانه هستید، کازابلانکا در لیست فیلم های رمانتیک خارجی یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما در طول تاریخ است که پیشنهاد می شود حتما ببینید.

کارگردان این فیلم عاشقانه خارجی پرطرفدار مایکل کورتیز (Michael Curtiz) کارگردان مجارستانی-آمریکایی است. کازابلانکا جایزه اسکار بهترین فیلم را گرفته و در رای‌گیری‌های بین‌المللی مقام اول بهترین فیلم عاشقانه را دارد.

6. فیلم سینمایی مورد عجیب بنجامین باتن (The Curious Case of Benjamin Button)

برترین فیلم های عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
The Curious Case of Benjamin Button 2008 عاشقانه / درام / فانتزی دیوید فینچر 71% 70 7.8

معرفی فیلم های رمانتیک خارجی را با فیلمی عاشقانه و فانتزی ادامه می‌دهیم. احتمالا فیلم The Curious Case of Benjamin Button اولین فیلم عاشقانه‌ای نبود که به ذهن شما آمد. اما این فیلم درام و فانتزی که محصول سال 2008 است می‌تواند یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه باشد.

داستان این فیلم در مورد مرد عجیبی به نام بنجامین باتن (با بازی برد پیت / Brad Pitt) است که به صورت برعکس سنش بالا می‌رود. یعنی او با ظاهر مردی 80 ساله به دنیا آمده و هرچه می‌گذرد جوان و جوان‌تر می‌شود. طبیعتا این موضوع وقتی بنجامین عاشق زنی به نام دیزی (با بازی کیت بلانشت / Cate Blanchett) می‌شود برای او مشکل‌ساز می‌گردد. برای آشنایی با بیوگرافی برد پیت به این مطلب مراجعه کنید.

فیلم سینمایی خارجی عاشقانه «مورد عجیب بنجامین باتن» را دیوید فینچر (David Fincher) بر اساس داستان کوتاهی از اف. اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) ساخته است و شاید روایت آن شبیه بقیه فیلم های رمانتیک و عاشقانه نباشد. در این فیلم واقعا با یک مورد عجیب رو به رو هستید. این فیلم عاشقانه خارجی نامزد دریافت 13 جایزه اسکار شده بود و درنهایت 3 جایزه را برای خود کرد. فیلم با بودجه 167 میلیون دلاری ساخته شد و 334 میلیون دلار فروش کرد.

7. فیلم خارجی رمانتیک تولد یک ستاره (A Star is Born)

فیلم های عاشقانه و رمانتیک سینمایی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
A Star is Born 2018 عاشقانه / درام / موزیکال بردلی کوپر 90٪ 88 7.7

فیلم عاشقانه خارجی A Star is Born در سال 2018 اکران شد، و خیلی زود توانست نام خود را به عنوان یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما وارد فهرست برترین فیلم های عاشقانه تاریخ بکند.

زوج عاشق این فیلم جکسون و آلی (با بازی بردلی کوپر / Bradley Copper و لیدی گاگا / Lady Gaga) هستند. جکسون خواننده مشهوری است که به الکل اعتیاد دارد و آلی خواننده گمنامی‌ست که در کافه‌های مختلف می‌خواند. فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» داستان عاشقی این دو نفر است. برای آشنایی با بیوگرافی لیدی گاگا به این مطلب مراجعه کنید.

این فیلم عاشقانه در مجموع برای 253 جایزه مختلف نامزد شده بود و 81 جایزه از آنها را برای خود کرد. با بودجه 36 میلیون دلاری، این فیلم فروشی بیشتر از 430 میلیون دلار داشت. ستاره ای متولد شد از نظر بسیاری از تماشاگران یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان است و توانسته مخاطبان این ژانر را به خوبی راضی نگه دارد.

8. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)

عاشقانه ترین فیلم های سینمایی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2004 عاشقانه / علمی-تخیلی / کمدی-درام میشل گوندری 93% 89 8.3

فیلم سینمایی عاشقانه Eternal Sunshine of the Spotless Mind فیلمی عاشقانه، علمی-تخیلی و کمدی در لیست فیلم های عاشقانه است. این فیلم را که محصول سال 2004 است میشل گوندری (Michel Gondry) کارگردانی کرده است.

داستان این فیلم درباره یک زوج عاشق به نام‌های کلمنتاین (کیت وینسلت / Kate Winslet) و جول (جیم کری / Jim Carrey) است که به یک کلینیک می‌روند تا خاطرات مشترکشان را کاملا پاک کنند. اما حتی بعد از فراموشی یکدیگر، آنها باز هم به سمت یکدیگر کشیده می‌شوند.

شاید در ابتدا حضور جیم کری و کیت وینسلت به عنوان یک زوج عاشق، عجیب و دور از ذهن به نظر برسد. اما آنها زوج به یاد ماندنی‌ای را در تاریخ سینمای جهان ساخته‌اند و درخشش ابدی یک ذهن پاک را به یکی از بهترین فیلم های رمانتیک خارجی تبدیل کرده اند. این فیلم هالیوودی عاشقانه جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را گرفته است, به همین دلیل فیلم «درخشش ابدی یک ذهن پاک» در لیست بهترین فیلم های عاشقانه از نظر منتقدین نیز قرار گرفته است.

9. فیلم سینمایی او (Her)

بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Her 2013 عاشقانه / علمی-تخیلی / درام اسپایک جونز 94% 90 8

فیلم عاشقانه خارجی Her داستان عاشقانه زمانه ماست. در این فیلم علمی-تخیلی مردی به نام تئودور (با بازی واکین فینیکس / Joaquin Phoenix) یک سیستم عامل با هوش مصنوعی می‌خرد. تئودور از قابلیت‌های این سیستم عامل (با صدای اسکارلت جوهانسون / Scarlet Johansson) شگفت‌زده و درنهایت عاشق او می‌شود. اما این همه داستان نیست و این فیلم سعی دارد به سوالاتی مانند معنای عشق و عاشقی پاسخ دهد.

این فیلم خارجی عاشقانه را اسپایک جونز (Spike Jonze) فیلمساز آمریکایی، نوشته و کارگردانی کرده است. فیلم عاشقانه «او» که محصول سال 2013 است در هشتاد و ششمین مراسم اسکار جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد. این فیلم 48.3 میلیون دلار فروخت و با اینکه فروش بالایی نداشت اما بازی واکین فینیکس در این فیلم یکی از به یاد ماندنی‌ترین‌ها شد و این فیلم را به یکی از عاشقانه ترین فیلم های جهان در  لیست فیلم های رمانتیک خارجی بدل کرد. برای آشنایی با بیوگرافی واکین فینیکس به این مطلب مراجعه کنید.

10. درام عاشقانه روح  (Ghost)

برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Ghost 1990 عاشقانه / فانتزی / جنایی جری زاکر 74% 52 7

فیلم عشاقانه و سینمایی Ghost یا «روح» برخلاف اسمش، یک فیلم عاشقانه و فانتزی است. این فیلم در سال 1990 توسط جری زاکر (Jerry Zucker) کارگردانی شده است.

داستان این فیلم درباره زن جوانی به نام مالی (با بازی دمی مور / Demi Moore) است. مالی در خطر است و همسرش که به قتل رسیده (با بازی پاتریک سوویزی / Patrick Swayze) از طریق یک واسطه می‌خواهد به او کمک کند.

این فیلم فانتزی برخی از به یاد ماندنی‌ترین سکانس‌های عاشقانه را رقم زده‌ است و به همین دلیل در لیست بهترین فیلم های عاشقانه قرار گرفته است. این فیلم با بودجه 22 میلیون دلار ساخته شد. بیشتر از 505 میلیون دلار فروش کرد و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال 1990 شد. فیلم عاشقانه خارجی روح جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را گرفته است.

11. فیلم سینمایی عاشقانه غرور و تعصب (Pride and Prejudice)

دانلود بهترین فیلم عاشقانه و تاریخی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Pride and Prejudice 2005 عاشقانه / درام جو رایت 86% 82 7.8

کمتر کسی است که نام رمان معروف عاشقانه نویسنده انگلیسی جین آستن یعنی غرور و تعصب را نشنیده باشد. تا کنون اقتباس‌های زیادی در قالب فیلم و سریال تلویزیونی از این رمان عاشقانه شده است. فیلم سینمایی انگلیسی عاشقانه غرور و تعصب ساخته سال 2005 با نقش آفرینی کیرا نایتلی را می‌توان موفق‌ترین نمونه این اقتباس و از بهترین فیلم های عاشقانه در لیست فیلم های عاشقانه دانست.

همانطور که گفتیم داستان این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام است و داستان دختری انگلیسی به نام الیزابت بنت و خواهرانش را در قرن 18 میلادی روایت می‌کند. مادر خانواده بنت سخت در تلاش است تا همسری شایسته و متمول برای دخترانش پیدا کند و از این طریق سعادت و خوشبختی آنان را تامین نماید. با آشنایی یکی از خواهران الیزابت به نام جین با مردی خوش قیافه و ثروتمند به نام آقای بینگلی، زمینه آشنایی الیزابت و دوست صمیمی بینگلی، آقای دارسی نیز فراهم می‌شود. از آنجا که دارسی مردی مغرور و خودپسند است کشمکش‌های فراوانی میان او و الیزابت به وجود می‌آید که زمینه ساز عشقی سوزان و پر چالش خواهد شد.

داستانی جذاب و عاشقانه و بازی‌های روان و ماهرانه فیلم غرور و تعصب را در دسته زیباترین فیلم های دراماتیک عاشقانه قرار داده است.

12. فیلم عاشقانه سینمایی دفترچه خاطرات (The Notebook)

بهترین فیلم های عاشقانه و کمدی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
The Notebook 2004 درام عاشقانه نیک کاساوتیس 53% 53 7.8

فیلم عاشقانه خارجی The Notebook یا «دفترچه خاطرات» فیلمی عاشقانه محصول سال 2004 و از بهترین فیلم های درام عاشقانه است. نیک کاساوتیس (Nick Cassavetes) این فیلم عاشقانه را براساس رمانی از نیکلاس اسپارکس (Nicholas Sparks) ساخته است.

داستان این فیلم درباره زوج جوانی‌ست (با بازی رایان گاسلینگ / Ryan Gosling و ریچل مک‌آدامز / Rachel McAdams) که در دهه 40 میلادی عاشق یکدیگر می‌شوند. فیلم عاشقانه The Notebook با بودجه 29 میلیون دلاری ساخته شد و بیشتر از 115 میلیون دلار فروش کرد. فیلم دفترچه خاطرات در میان عاشقانه ترین فیلمهای سینما یکی از تماشایی‌ترین، جذاب‌ترین و برترین فیلم های عاشقانه است.

13. فیلم سینمایی بر باد رفته (Gone with the wind)

فیلم سینمایی انگلیسی عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Gone with the wind 1939 عاشقانه / درام/ تاریخی ویکتور فلمینگ 91% 97 8.1

بدون شک فیلم بر باد رفته در لیست فیلم های عاشقانه دنیا جایگاه قرص و محکمی دارد و لقب یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد هنوز هم این فیلم را بهترین فیلم عاشقانه تاریخ و از جمله برترین فیلم های رمانتیک خارجی کلاسیک می‌دانند. بر باد رفته یکی از معدود فیلم‌های عاشقانه است که پس از گذشت سال‌ها از تولیدش همچنان محبوب و پرطرفدار باقی مانده است. کلارک گیبل و ویوین لی نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند و کارگردانی آن به عهده ویکتور فلمینگ بوده است.

فیلم سینمایی عاشقانه عاشقانه بر باد رفته روایتگر داستان عشقی زندگی دختری به نام اسکارلت در بحبوحه جنگ‌های داخلی آمریکا است. اسکارلت که دختر یک مزرعه‌دار پنبه است به مالک یکی از مزارع منطقه زندگی خود به نام اشلی، علاقه‌مند شده است. این در حالی است که اشلی قصد ازدواج با دختر دیگری را دارد. از سوی دیگر مردی به نام سروان رت باتلر عاشق اسکارلت می‌شود اما سالها عشق خود را در سینه پنهان نگه داشته و در مراحل مختلف زندگی اسکارلت به او کمک می‌کند. اتفاقات متعدد و پیچیده‌ای سرانجام سبب ازدواج اسکارلت و رت می‌شود، درحالی که اسکارلت هنوز هم به عشق سابق خود یعنی اشلی می‌اندیشد.

فیلم تاریخی عاشقانه بر باد رفته موفق شد تا 9 جایزه اسکار در رشته‌های مختلف این مراسم را از آن خود کند.

14. فیلم سینمایی صبحانه در تیفانی (Breakfast at Tiffany’s)

قشنگ ترین فیلم های عاشقانه خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Breakfast at Tiffany’s 1961 عاشقانه / کمدی  بلیک ادواردز 88% 76 7.6

فیلم عاشقانه خارجی صبحانه در تیفانی فیلمی کمدی رمانتیک به کارگردانی بلیک ادواردز و بازی آدری هپبورن، محصول سال 1961 است. این فیلم یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما در لیست فیلم های رمانتیک خارجی است.

این فیلم داستان دختری ساده و زیبا به نام  هالی گولایتلی، را روایت می‌کند. هالی در گذشته و در حالی که تنها 15 سال داشته ازدواج می‌کند اما پس از مدت کوتاهی به قصد دنبال کردن رویای هنرپیشگی‌اش، همسرش را ترک کرده و به هالیوود می‌رود. هالی در هالیوود هم ماندگار نمی‌شود و راهی نیویورک می‌شود. در نیویورک، آشنایی هالی با نویسنده جوانی به نام پل وارجک باعث دگرگونی زندگی هر دوی آنها می‌شود.

آدری هپبورن برای بازی در فیلم صبحانه در تیفانی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن سال 1961 شد.

15. انیمیشن عاشقانه وال-ای (Wall-E)

فیلم های عاشقانه ی خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Wall-E 2008 انیمیشن/عاشقانه/علمی تخیلی اندرو استنتون 95% 95 8.4

انیمیشن وال ای یکی از موفق‎ترین و محبوب‌ترین انیمیشن‌های جهان است که می‎‌توانیم نام آن را در میان بهترین فیلم های عاشقانه نیز ذکر کنیم. این انیمیشن با داستانی عاشقانه و جذاب و شخصیتی دوست‌داشتنی در داستان خود، علاقه و توجه بسیاری از مردم در تمام دنیا را به خود جلب کرد.

داستان این انیمیشن در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد، زمانی که 700 سال از حضور انسان‌ها در کره زمین گذشته است و این سیاره خالی از سکنه و مملو از آشغال‌های تولید شده توسط بشر است. وال ای یک ربات هوشمند آشغال جمع کن است که مامور جمع‌آوری و فشرده‌سازی زباله‌های زمین را بر عهده دارد. در یکی از روزهایی که وال ای مشغول به کار است سفینه‌ای فضایی برای یافتن نشانه‌های حیات روی کره زمین فرود می‌آید. این سفینه ربات هوشمند دیگری به نام ایوا را همراه خود آورده است.حضور این ربات جدید در کره زمین سبب آشنایی وال ای با این ربات جدید و در پی آن دلبستگی وال ای به ایوا می‌شود.

انیمیشن وال ای در سال 2009 برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن شده است. برای آشنایی با این انیمیشن، که نامش در لیست عاشقانه ترین فیلمهای سینما آمده، و دانلود آن به این مطلب مراجعه کنید.

16. فیلم سینمایی وقتی هری سالی را دید (When Harry Met Sally)

بهترین فیلم های عاشقانه و خنده دار

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
When Harry Met Sally 1989 عاشقانه کمدی راب راینر 90% 76 7.6

فیلم عاشقانه خارجی When Harry Met Sally فیلمی عاشقانه و کمدی به کارگردانی راب راینر (Rob Reiner) و محصول سال 1989 است. این فیلم هم در لیست فیلم های رمانتیک خارجی قرار دارد، و هم در لیست بهترین فیلم های کمدی سایت پلازا هم قرار گرفته است. برای آشنایی با بهترین فیلم های کمدی جهان و ایران به این مطلب مراجعه کنید.

داستان فیلم راجع به دو دانشجوی فارغ‌التحصیل به نام‌های سالی و هری است که به طور اتفاقی در مسیری با ماشین با هم همراه می‌شوند. آنها در این مسیر نظرات خودشان را درباره روابط عاشقانه با هم به اشتراک می‌گذارند.

فیلم سینمایی «وقتی هری سالی را دید» علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم‌های کمدی است، یکی از بهترین فیلم های عاشقانه هم به حساب می‌آید.

17. فیلم سینمایی عاشقانه تلنگر (Flipped)

Flipped / فیلم های رمانتیک و عاشقانه / بهترین فیلم های عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB
Flipped 2010 عاشقانه / کمدی / درام راب رینر 4% 45 7.7

فیلم تلنگر یک فیلم احساسی و رمانتیک در فهرست عاشقانه ترین فیلمهای سینما است. این فیلم براساس رمانی عاشقانه به همین نام، به قلم وندلین ون درانن، ساخته شده است. گرچه استقبال منتقدین از این فیلم سینمایی عاشقانه چندان دلگرم کننده نبود، اما بینندگان از تماشای آن لذت بردند. داستان فیلم در مورد دو دانش‌آموز کلاس هشتم است که عاشق هم می‌شوند و رابطه‌ای را آغاز می‌کنند، درحالی که از همه لحاظ باهم در تضاد هستند.

18. فیلم سینمایی ژول و جیم (Jules and Jim)

فیلم قشنگ عاشقانه خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Jules and Jim 1962 عاشقانه / درام فرانسوا تروفو 93% 97 7.8

فیلم عاشقانه ژول و جیم، محصول سال 1962 از کشور فرانسه است که حتما در معرفی برترین فیلم های رمانتیک خارجی باید به آن اشاره داشت. فیلمنامه این فیلم اقتباسی از رمان اتوبیوگرافی از زندگینامه هنری پی‌یر روشه هنرمند شهیر فرانسوی است.

داستان این فیلم عاشقانه جنگی در زمان جنگ جهانی اول و پس از آن در فرانسه، اتریش و آلمان رخ می‌دهد. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که ژول نویسنده اتریشی و دوست صمیمی‌اش جیم  شیفته و دلباخته تصویر مجسمه‌ای سنگی می‌شوند. این مجسمه تمثال یک زن زیبا روی است که به شدت ژول و جیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس از مدتی ژول و جیم با دختری به نام کاترین برخورد می‌کنند که شباهت وافری به این مجسمه دارد و به نظر می‌رسد که همزاد آن باشد. به مرور رابطه‌ای عاطفی میان کاترین و ژول شکل می‌گیرد و این روایت را به یکی از ماندگار ترین و برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینمای فرانسه تبدیل کرد.

فیلم عاشقانه خارجی ژول و جیم یکی از آثار شاخص جریان موج نو در سینمای فرانسه نیز محسوب می‌شود. در سال 2010 ماهنامه معتبر امپایر این فیلم عاشقانه را در رتبه چهل و ششم فهرست 100 فیلم برتر تاریخ سینما، قرار داد. علاوه بر این ترانه این فیلم به خوانندگی  جورجس دلور Georges Delerue از طرف هفته نامه تایمز به عنوان یکی از 10 ترانه برتر تاریخ سینما انتخاب شد.

19. فیلم سینمایی ناتینگ هیل (Notting Hill)

بهترین فیلم های عاشقانه هالیوود

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Notting Hill 1999 عاشقانه / درام راجر میشل 83% 68 7.1

فیلم عاشقانه ناتینگ هیل فیلم درام عاشقانه محصول سال 1999 به کارگردانی راجر میشل و بازی جولیا رابرتز و هیو گرنت، و از عاشقانه ترین فیلمهای سینما است.

آنا اسکات ( با بازی جولیا رابرتز) ستاره معروف آمریکایی است که برای بازی در فیلم جدیدش به شهر لندن می‌رود. روزی که او در حال گشت و گذار در خیابان‌های لندن است به طور اتفاقی وارد مغازه مرد جوانی به نام ̎ویلیام تاکر ( با بازی هیو گرنت) وارد می‌شود. اما برخورد این دو به همینجا ختم نشده و اتفاقات متعدد دیگری سبب دیدار مجدد آن‌ها با یکدیگر می‌شود و به مرور علاقه‌ای بین این دو شکل می‌گیرد. ارتباط ویلیام و آنا خبرساز شده و چالش‌هایی را برای این زوج با خود به همراه می‌آورد. این فیلم عاشقانه خارجی یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما است که تماشای آن را به همه طرفداران این ژانر توصیه می‌کنیم.

20. فیلم سینمایی دفترچه امیدبخش (Silver Linings Playbook)

دانلود بهترین فیلم های عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Silver Linings Playbook 2012 عاشقانه / کمدی-درام دیوید او. راسل 92% 81 7.7

Silver Linings Playbook یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه در لیست فیلم های رمانتیک خارجی است. این فیلم که در سال 2012 اکران شد توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. بازیگران اصلی این فیلم بردلی کوپر و جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) هستند. حضور همین دو بازیگر در مقابل یکدیگر به تنهایی می‌تواند دلیلی برای محبوبیت این فیلم باشد. این فیلم توسط دیوید او. راسل (David O. Russel) و براساس رمانی از متیو کوئیک (Matthew Quick) ساخته شده است.

داستان فیلم «دفترچه امیدبخش» درباره مردی با بیماری دوقطبی به نام پاترویزو است که به تازگی از آسایشگاه روانی مرخص شده است. همسر مرد می‌خواهد از او جدا شود و در همین حین او با زنی به نام تیفانی آشنا می‌شود. شاید این دو زوج خوبی نباشند، اما شباهت‌های عجیبشان آنها را به هم نزدیک می‌کند و باعث رابطه‌ای خاص می‌شود.

این فیلم عاشقانه در مراسم اسکار برای 8 جایزه نامزد شده بود. بعد از سال 1981، این فیلم تبدیل به اولین فیلمی شد که در هر 4 رشته بازیگری در اسکار نامزد شده بود. همچنین بعد از فیلم Million Dollar Baby محصول سال 2004، اولین فیلمی شد که در 5 جایزه اصلی اسکار نامزد بود. اگر مشغول نوشتن لیست فیلمهای رمانتیک هستید، از نگارش نام این فیلم عاشقانه خارجی غافل نشوید.

21. فیلم سینمایی رمانتیک بخت پریشان ما (The Fault in Our Stars)

دانلود بهترین فیلم های عاشقانه با زیرنویس چسبیده

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
The Fault in Our Stars 2014 عاشقانه / درام جاش بون 81% 69 7.7

فیلم The Fault in Our Stars یا «بخت پریشان» یک فیلم عاشقانه خارجی دیگر در فهرست عاشقانه ترین فیلمهای سینما است. این فیلم محصول سال 2014 است و به کارگردانی جاش بون (Josh Boone) براساس رمانی به همین نام از جان گرین (John Green) ساخته شده است.

داستان این فیلم درباره دختری به نام هیزل گریس لنکستر (با بازی شیلین وودلی / Shailene Woodley) است که بیماری لاعلاجی دارد. اما پسری به نام آگوستوس واترز (با بازی انسل الگورت / Ansel Elgort) به زندگی او وارد می‌شود و همه چیز تغییر می‌کند.

این فیلم عاشقانه به خاطر فیلمنامه و بازی خوب بازیگرانش مورد تعریف و تمجید منتقدان قرار گرفته است. همچنین این فیلم در اولین هفته اکرانش تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های روی پرده شد. فیلم The Fault in Our Stars که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده، بیشتر از 300 میلیون دلار فروش داشته است. برای دانلود فیلم سینمایی قشنگ عاشقانه بخت پریشان ما از لینک‌های زیر استفاده کنید.

22. فیلم عاشقانه من پیش از تو (Me Before You)

دانلود بهترین فیلم های رمانتیک

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Me Before You 2016 عاشقانه / درام تی شروک 56% 51 7.4

یکی دیگر از بهترین فیلم ‌های عاشقانه در چند سال اخیر، فیلم Me Before You یا «من پیش از تو» است. این فیلم توسط تی شروک (Thea Sharrock) و براساس کتابی معروف به همین نام نوشته جوجو مویز (Jojo Moyes) ساخته شده است. جوجو مویز از معدود نویسندگانی است که تابحال دو بار جایزه بهترین رمان عاشقانه سال را گرفته است. کتاب‌های مویز به 28 زبان مختلف ترجمه شده‌اند و در ایران هم حسابی محبوب هستند.

داستان این فیلم عاشقانه، که نامش در لیست فیلم های رمانتیک خارجی آمده، درباره مردی ماجراجو و ثروتمند به نام ویل ترینر (با بازی سم کلفلین / Sam Claflin) است که در اوج جوانی بر اثر اتفاقی فلج می‌شود. لوییزا کلارک (با بازی امیلیا کلارک / Emilia Clarke) دختری شاد با سلیقه‌ای عجیب در لباس پوشیدن است که برای کار به خانه ویل می‌رود و باید از او مراقبت کند.

امیلیا کلارک که با بازی در سریال Game of Thrones به شهرت رسیده، در فیلم من پیش از تو نقش دختری شیرین و دلسوز را بازی می‌کند. در این فیلم می‌بینیم که مادر اژدها می‌تواند زنی مهربان و عاشق باشد و یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان را با بازی دلچسب خود رقم بزند.

23. فیلم مولن رژ! (Moulin Rouge!)

Moulin Rouge / فیلم های سینمایی عاشقانه خارجی / عاشقانه ترین فیلمهای سینما

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB
Moulin Rouge! 2001 درام / موزیکال / عاشقانه باز لورمن 76% 66 7.6

فیلم عاشقانه خارجی مولن رژ یکی از محبوب ترین و بهترین فیلم های عاشقانه جهان است. این فیلم موزیکال رمانتیک، آخرین قسمت از سه‌گانه Red Curtain از باز لورمن است. فیلم مولن رژ با هنرنمایی نیکول کیدمن و ایوان مک‌گرگور، نه تنها فروشی عالی در گیشه داشت، بلکه توانست 8 نامزدی اسکار را نیز بر فهرست افتخارات خود بیفزاید. این فیلم درنهایت برنده اسکار بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس شد.

داستان این فیلم، از فیلم های رمانتیک خارجی ، درباره یک شاعر انگلیسی جوان است که عاشق ستاره مولن روژ، یک بازیگر کاباره می‌شود. در این فیلم از آهنگ‌های محبوب و پرطرفدار استفاده شده است.

24. فیلم درام عاشقانه ولنتاین غمگین (Blue Valentine)

دانلود برترین فیلم های عاشقانه خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Blue Valentine 2010 عاشقانه / درام درک سیانفرانس 87% 81 7.4

لیست فیلمهای رمانتیک برتر تاریخ را با فیلم عاشقانه خارجی ولنتاین غمگین ادامه می‌دهیم. فیلم ولنتاین غمگین یکی از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی با بازی رایان گاسلینگ و میشل ویلیامز است. این فیلم در سال 2010 به کارگردانی درک سیانفرانس در سال 2010 در آمریکا ساخته شد.

داستان این فیلم درمورد زوجی به نام‌های سیندی (با بازی میشل ویلیامز) و دین (با بازی رایان گاسلینگ) است و دوران دوستی تا چند سال پس از ازدواج آنان را به تصویر می‌کشد. سیندی و دین علی رغم عشق فراوانی که به یکدیگر دارند مجبورند با چالش‌ها و اختلافات بسیاری در رابطه خود نیز دست و پنجه نرم کنند. این فیلم به خوبی موفق به نمایش پستی‌ها و بلندی‌های یک رابطه عاشقانه شده است؛ پستی و بلندی‌هایی که گاهی سبب از پا درآمدن طرفین شده و یک رابطه را تا نابودی و فروپاشی به پیش خواهد برد.

فیلم احساسی ولنتاین غمگین، نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد، و از برترین فیلم های عاشقانه در لیست فیلم های رمانتیک خارجی است. میشل ویلیامز برای بازی در نقش سیندی در فیلم ولنتاین غمگین، موفق شد جایزه اسکار سال 2010 در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند.

25. فیلم  تس (Tess)

لیست فیلم های خارجی عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Tess 1979 عاشقانه / درام رومن پولانسکی 81% 82 7.3

درام عاشقانه تس اثر رومن پولانسکی و محصول سال 1979 میلادی کشورهای بریتانیا و فرانسه است و نامش را در لیست فیلم های رمانتیک خارجی برتر تاریخ مشاهده می‌کنیم. فیلمنامه این فیلم اقتباسی است از رمان تس از خانواده دوربرویل و بازیگرانی چون ناستاسیا کینسکی و پیتر فرث در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم تس داستان دختر فقیری از خانواده دوربی فیلد را روایت می‌کند که با پدر و مادر و پنج خواهر و برادرش زندگی می کند. پس از مدتی رازی برملا می‌شود و مشخص می‌شود که خانواده تس ریشه‌ای اشرافی دارند و از خانواده دوربرویل هستند که به مرور زمان دارایی‌ها و املاک خود را  از دست داده‌اند. در طول داستان روابطی بین تس و پسرعمویش الکس برقرار می‌شود ولی در نهایت تس با مردی به نام انجل ازدواج می‌کند و ادامه داستان درباره زندگی مشترک تس و انجل و اتفاقات میان آن دو است.

فیلم تس موفق شد تا در مراسم اسکار سال 1979 نامزد دریافت 6 جایزه اسکار شود که از این تعداد 3 جایزه در رشته‌های بهترین کارگردانی هنری، بهترین فیلم برداری و بهترین طراحی لباس را دریافت کرد. گرچه سالهای زیادی از تولید این فیلم میگذرد، اما فیلم تس همچنان یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما است.

26. سه گانه عاشقانه پیش از (The Before Trilogy)

فیلم سینمایی درام عاشقانه خارجی

سه‌گانه پیش از طلوع Before Sunrise، پیش از غروب Before Sunset و پیش از نیمه‌شب Before Midnight به ترتیب در سال‌های 1995، 2004 و 2013 اکران شدند و می‌توان به جرئت گفت که یکی از بهترین سه گانه‌های عاشقانه تاریخ سینما محسوب می‌شوند. کارگردانی این مجموعه به عهده  ریچارد لینکلیتر بوده است و رایزنی‌های نیز برای تولید قسمت جدید این مجموعه در سال 2022 صورت گرفته است.

در این فیلم‌ها داستان زوجی به نام ‌های سلین و جسی را می‌بینیم که در قطاری به مقصد وین با یکدیگر آشنا می‌شوند و در طول سه دهه شاهد تغییر روابط، چالش‌های آنان و در نهایت پختگی آنان هستیم. این زوج در فیلم پیش از طلوع خوش‌بینی‌های معمول جوانان را دارند، سپس در پیش از غروب دچار سرخوردگی‌های سی سالگی می‌شوند و در فیلم پیش از نیمه شب در اوایل میانسالی یک ارزیابی مجدد انجام می‌دهند.

یکی لذت‌بخش‌ترین جنبه‌های تماشای این سه گانه عاشقانه،مشاهده تغییرات فیزیکی و سنی بازیگران فیلم است. هنگام تماشای عاشقانه ترین فیلمهای سینما از این سه‌گانه جذاب و دیدنی عاشقانه غافل نشوید.

27. فیلم سینمایی رشته خیال (Phantom Thread)

سینمایی عاشقانه امریکایی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Phantom Thread 2017 عاشقانه / درام/تاریخی پل توماس اندرسن 91% 90 7.5

فیلم عاشقانه رشته خیال با بازی دنیل دی لوئیس و  لسلی منویل محصول سال 2017 آمریکا است که فیلمبرداری و ضبط آن در لندن انجام شده است. این فیلم یکی از برترین فیلم های عاشقانه سینما در لیست فیلم های رمانتیک خارجی است.

داستان فیلم عاشقانه رشته خیال در دهه 50 میلادی اتفاق می‌افتد و درباره زندگی طراح لباس مشهوری به نام رینولدز ‌است که برای افراد مرفه جامعه لباس طراحی می‌کند. رینولدز که در میانسالی قرار دارد، اعتقادی به ازدواج ندارد و همواره دست رد به سینه شیفتگان خود می‌زند. او به همراه خواهر و شریک تجاری خود سریل زندگی آرامی دارند. طی اتفاقات متعددی رینولدز با آلما که پیشخدمت رستورانی است آشنا شده و او را به عنوان مدل لباس‌های خود برمی‌گزیند. آلما رفتاری متضاد با لوییز دارد و ابایی از نشان دادن این رفتار ندارد. حاضرجوابی‌های او در قبال رفتارهای لوییز برای او تازه و البته اعصاب خرد کن است. در عین حال که شاهد چالش‌هایی میان این دو شخصیت هستیم، به مرور می‌بینیم که این دو کم کم به هم علاقه‌مند می‌شوند.

28.  فیلم آنی هال (Annie Hall)

Annie Hall / فیلم عاشقانه خارجی پرطرفدار / فیلم های رمانتیک خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB
Annie Hall 1977 عاشقانه / کمدی / درام / هجو وودی آلن 96% 92 8

یکی از برترین فیلم های سینمایی عاشقانه خارجی و قدیمی، فیلم رمانتیک آنی هال است. این فیلم عاشقانه آمریکایی در بهار سال 1977 به روی پرده رفت و با تحسین فراوانی روبرو شد. فیلم آنی هال، با بازی وودی آلن و دایان کیتن، برنده 4 اسکار اصلی (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول زن) شد. به علاوه نام این فیلم به عنوان اثری باارزش از لحاظ فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناسی وارد فهرست بنیاد ملی فیلم آمریکا شده است.

داستان این فیلم عاشقانه خارجی پیرامون آلوی سینگر روایت می‌شود. او تلاش میکند دلایل شکست رابطه‌اش با دایان را متوجه شود.

29. فیلم 5 فوت فاصله (Five Feet Apart)

Five Feet Apart / بهترین فیلم های عاشقانه جهان / فیلم های رمانتیک خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB
Five Feet Apart 2019 عاشقانه / درام جاستین بالدونی 53% 53 7.2

یک فیلم تاثیرگذار و بسیار احساسی در فهرست بهترین فیلم های عاشقانه جهان ، فیلم پنج فوت فاصله است. جاستین بالدونی در اولین تجربه کارگردانی خود اثری آفریده که یکی از غم‌انگیزترین و عاشقانه ترین فیلمهای سینما در سالهای اخیر محسوب می‌شود. این عنوان نظرات مختلفی را از سوی منتقدین کسب کرد، ولی در گیشه عالی بود و با بودجه 7 میلیون دلاری توانست به فروش 91 میلیون دلار برسد.

داستان این فیلم عاشقانه غمگین خارجی با الهام از زندگی کلر وینلند ساخته شده است. دو ستاره اصلی فیلم، یعنی استلا و ویلیام، دو بیمار مبتلا به فیبروز کیستیک هستند که در بیمارستان باهم آشنا شدند. این دو به دلیل بیماری باید همیشه 6 فوت از هم فاصله داشته باشند، ولی این فاصله نمی‌تواند آتش عشق این دو جوان را خاموش کند. این فیلم یکی از محبوب ترین و بهترین فیلم های عاشقانه سال های اخیر است.

30. فیلم بیمار بزرگ (The Big Sick)

The Big Sick / فیلم های عاشقانه خارجی / عاشقانه ترین فیلمهای سینما

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB
The Big Sick 2017 کمدی / درام / عاشقانه مایکل شوالتر 98% 86 75

فیلم کمدی-عاشقانه بیمار بزرگ یکی دیگر از محبوب ترین فیلم های رمانتیک خارجی است که با الهام از یک ماجرای واقعی ساخته شده است. داستان فیلم با الهام از داستان عاشقانه کمیل نانجیانی و همسرش امیلی گوردون شکل گرفته، که پس از ابتلا امیلی به یک بیماری، باید با تفاوت‌های فرهنگی خانواده‌ها کنار بیایند. در فیلم کمیل نانجیانی در نقش خودش، و زوئی کازان در نقش امیلی بازی می‌کنند. این فیلم آمریکایی درام عاشقانه توانست بیش از10 برابر بودجه اولیه به فروش رود و پرفروش‌ترین فیلم مستقل سال 2017 نام گرفت.

31. فیلم سینمایی زن زیبا (Pretty Woman)

فیلم رمانتیک امریکایی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Pretty Woman 1990 عاشقانه / کمدی گری مارشال 63% 51 7

فیلم عاشقانه خارجی زن زیبا یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما در لیست فیلم های رمانتیک خارجی با بازی جولیا رابرتز و ریچارد گی‌یر است که در سال 1990 میلادی ساخته شده است.

ادوارد لوئیس (با بازی ریچارد گیر) تاجری موفق و ثروتمند است. روزی برای پرسیدن آدرسی در بلوار هالیوود توقف می‌کند در این هنگام ویوین وارد (با بازی جولیا رابرتز)، که یک زن خیابانی است، تصور می‌کند که ادوارد به دنبال یک همراه می‌گردد و به همین دلیل به سوی ماشین او می‌رود. ادوارد که تحت تاثیر طبع شوخ و مهربان ویوین قرار می‌گیرد او را با خود به یک هتل مجلل می‌برد و بعد از او می‌خواهد تا نقش یک همراه را برای او بازی کند تا با هم با شرکای تجاری‌اش ملاقات کنند این آشنایی زمینه ساز علاقه‌مندی و دلبستگی این دو به یکدیگر می‌شود. فیلم زن زیبا یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان که روایتی لطیف از عشق را ذره ذره روایت می کند و به مخاطب خود می چشاند.

32. فیلم سینمایی عاشقانه‌ واقعی (True Romance)

فیلم های کمدی-عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
True Romance 1993 عاشقانه / جنایی تونی اسکات 93% 59 7.9

فیلم عاشقانه واقعی، داستانی جنایی و احساسی، محصول سال 1993 است و بر اساس فیلمنامه‌ای از تارانتینو ساخته شده است و بازیگرانی چون کریستیان اسلیتر، پاتریشا آرکت، دنیس هاپر، گری اولدمن و برد پیت در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم عاشقانه خارجی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما در فهرست برترین فیلم های عاشقانه است.

داستان فیلم در مورد فروشنده‌ای ساده به نام کلرنس وورلی است که به طور اتفاقی با دختری به نام آلاباما آشنا شده و دلش را به او می‌بازد. کلرنس خبر ندارد که در واقع آشنایی‌اش با آلاباما بخشی از یک نقشه خلافکارانه است. عشق کلرنس به آلاباما به حدی زیاد است که حتی زمانی که در می‌یابد آلاباما برای برقراری رابطه با او از رئیسش دستمزد دریافت کرده است باز هم از احساسش به او کم نمی‌شود.

33. فیلم داستان وست ساید (West Side Story)

West Side Story / لیست فیلم های عاشقانه بدون سآنسور / بهترین فیلم های عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB
West Side Story 2021 موزیکال / عاشقانه / درام استیون اسپیلبرگ 91% 85 7.4

فیلم داستان وست ساید از جدیدترین و بهترین فیلم های عاشقانه است. این فیلم دومین اقتباس از تئاتری به همین نام است که در سال 1957 به روی صحنه رفت. این فیلم سینمایی احساسی و رمانتیک پس از چندین تغییر در تاریخ اکران، سرانجام در دسامبر 2021 به روی پرده رفت. استقبال از این اثر اسپیلبرگ نیز عالی بود و فیلم توانست به یکی از برترین فیلم‌های سال 2021 از منظر بنیاد ملی فیلم آمریکا تبدیل شود. فیلم داستان وست 6 نامزدی اسکار را به نام خود زد و از این میان یک اسکار، بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

داستان این فیلم سینمایی عاشقانه موزیکال در سال 1957 در منهتن روایت می‌شود. جایی که دو گروه از جوانان متخاصم برای کسب برتری همیشه باهم در جنگ‌اند و به ناگاه عشقی میان دو جوان از دو گروه رقیب، جوانه می‌زند.

34. فیلم خارجی رمانتیک یک روز… (One Day)

فیلم هایی که باید با عشقت ببینی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
One Day 2011 عاشقانه / درام لون اسچرفینگ 36% 48 7

فیلم عاشقانه یک روز یکی از برترین فیلم های رمانتیک خارجی محصول سال 2011 است. این فیلم به کارگردانی لون اسچرفینگ بوده و بازیگرانی چون  آن هاتاوی و  دیوید نیکولز ایفاگر نقش‌های اصلی آن هستند.

داستان این فیلم عاشقانه خارجی از یک روز یعنی 15 جولای سال 1988 آغاز و در 15 جولای 2011 پایان می‌یابد و روایتگر رابطه عاشقانه دو همکلاسی به نام‌های اما و دکس است. این فیلم رمانتیک به مدت 18 سال به بررسی داستان زندگی و سپس آشنایی و ازدواج اما و دکس به صورت جداگانه می‌پردازد؛ از زمان آشنایی تا هنگامی که این رابطه پایانی تلخ و غم‌انگیز دارد. هنگام تماشای عاشقانه ترین فیلمهای سینما ، نام این فیلم را نیز به خاطر بسپارید.

35. فیلم پی‌نوشت: دوستت دارم! (P. S. I love you)

فیلم قشنگ عاشقانه و غمگین خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
P. S. I love you 2007 عاشقانه / درام ریچارد لاگراونیس 25% 39 7

فیلم عاشقانه پی‌نوشت: دوستت دارم! یک فیلم عاشقانه سینمایی محصول سال 2007 است که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته سیسیلیا اهرن ساخته شده است. بازیگرانی چون هیلاری سوانک  و جرارد باتلر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم یکی از عاشقانه ترین فیلمهای سینما است که می‌توانیم نام آن را در لیست فیلم های رمانتیک خارجی ذکر کنیم.

هولی و گری زوج عاشقی هستند که در شهر منهتن با یکدیگر زندگی می‌کنند. این دو با وجود عشق فراوانی که به یکدیگر دارند دعواهای گاه و بیگاه و اختلافات جزئی نیز با هم دارند.سرانجام در یکی از سال‌های زندگی مشترک هولی و گری، گری بر اثر تومور مغزی در می‌گذرد و بحران عظیمی در زندگی هولی ایجاد می‌شود.این اتفاق غم‌انگیز زندگی هولی را تحت تاثیر خود قرار داده و افسردگی و غم را برای او به ارمغان می‌آورد. در حالی که هولی هنوز بار فقدان همسرش را به دوش می‌کشد و نمی‌داند که چگونه بی او زندگی کند، نامه‌هایی از سوی گری برای او پست ‌می‌شود که اشتیاق او برای ادامه زندگی را افزایش می‌دهد.

هرچند که رمان پی‌نوشت: دوستت دارم! در زمان انتشار خود از جمله کتاب‌های موفق و پرفروش بود اما فیلم آن نتوانست به محبوبیت و موفقیت رمان خود را به دست آورد.

36. فیلم پیاده‌روی به یادماندنی (A Walk to Remember)

A Walk to Remember / فیلم هالیوودی عاشقانه / فیلم سینمایی عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB
A Walk to Remember 2002 درام / عاشقانه آدام شنکمن 27% 35 7.4

فیلم سینمایی عاشقانه خارجی پیاده‌روی به یادماندنی یک فیلم بسیار احساسی و تماشایی در فهرست رمانتیک ترین فیلمهای خارجی است. این فیلم در گیشه فروش خوبی داشت اما منتقدین استقبال گرمی از آن نداشتند. آنان بیش از هرچیز تعادل و پیش‌بینی‌پذیر بودن فیلم را به باد انتقاد گرفتند، هرچند که در کنار آن از تحسین صداقت فیلم و بازی عالی مندی مور نیز غافل نشدند.

داستان این فیلم، که از عاشقانه ترین فیلمهای سینما است، براساس رمانی به همین نام روایت می‌شود. لاندون، بر اثر یک اشتباه مجبور می‌شود در تئاتر مدرسه بازی کند. او در آنجا با دختری به نام جیمی، با آرزوهای بزرگ آشنا می‌شود. گرچه این دو تفاوت‌های بسیاری با هم دارند، اما عشق میان این دو شعله‌ور می‌شود. عشقی که سبب نارضایتی دوستان و آشنایان هر دو طرف است و درنهایت نیز با آشکار شدن رازی دلخراش، در بوته آزمایش قرار می‌گیرد.

37. فیلم سینمایی با عشق، رزی (Love, Rosie)

اسم فیلم های عاشقانه خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Love, Rosie 2014 عاشقانه / کمدی کریستین دیتر 32% 44 7.2

فیلم عاشقانه با عشق رزی بر اساس کتاب Where Rainbows End نوشته سیسیلیا اهرن در سال 2014 ساخته شده است. این فیلم عاشقانه آمریکایی، حال و هوایی نوجوانانه دارد و در مورد دو نوجوان به نام‌های رزی و الکس است. الکس و رزی که از کودکی دوستان صمیمی یکدیگر هستند همیشه و همه جا همراه هم بوده‌اند. تا اینکه زمانی فرا می‌رسد که الکس متوجه می‌شود احساساتش به رزی فراتر از یک دوست صمیمی است و عاشق او شده است. این موضوع چالش بزرگی برای آنان محسوب می‌شود، چالشی که ممکن است به قیمت پایان عمر دوستی آن‌ها تمام بشود.

فیلم با عشق رزی،فیلمی با سبک عاشقانه و تمی کمدی است که علاوه بر برانگیختن احساسات مخاطب در عین حال موجب سرگرمی نیز خواهد شد. فیلم با عشق، رزی، از برترین فیلم های عاشقانه نوجوانانه‌ای است که اگر یک روایت ساده از عشق را می پسندید، توصیه می کنیم که حتما ببینید.

38. فیلم لاوینگ (Loving)

Loving / فیلم تاریخی عاشقانه بدون سانسور / فیلم عاشقانه خارجی

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکرتیک امتیاز IMDB
Loving 2016 بیوگرافی / درام / عاشقانه جف نیکولاس 88% 79 7

نام فیلم لاوینگ در فهرست محبوب ترین فیلم های عاشقانه خارجی همچون ستاره‌ای می‌درخشد. این فیلم براساس یک پرونده واقعی در دادگاهه‌های آمریکا در سال 1967 شکل گرفته است. زمانی که در برخی ایالت‌های آمریکا ازدواج بین نژادی ممنوع بود، یک زوج عاشق برای رسیدن به یکدیگر تلاش‌های فراوانی داشتند. این فیلم عاشقانه خارجی پس از اکران افتخارات بسیاری از جمله نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به دست آورد.

39. فیلم عاشقانه درباره‌ زمان (About Time)

بهترین فیلم های درام عاشقانه

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
About Time 2013 عاشقانه / کمدی/فانتزی ریچارد کرتیس 68% 55 7.8

فیلم درباره‌ زمان محصول سال 2013 کشور انگلیس به کارگردانی ریچارد کرتیس و یکی از جذاب‌ترین و عاشقانه ترین فیلمهای سینما است. درباره زمان یک فیلم ژانر عاشقانه موفق است که هنرپبشگانی چون دامنل گلیسون و ریچل مک‌آدامز ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم عاشقانه درباره‌ زمان در مورد فردی اهل کورنوال به نام تیم (با بازی دامنل گلیسون) است که در می‌یابد که توانایی سفر در زمان و تغییر اتفاقاتی که برای دنیا و زندگی خودش رخ داده را دارد. اما تصمیم او برای سفر در زمان و تغییر زندگی‌اش با ورود دختری به زندگی او شکل‌گیری رابطه‌ای احساسی دستخوش مشکلات متعددی می‌شود.

40.فیلم پالم اسپرینگز (Palm Springs)

Palm Springs / عاشقانه ترین فیلم تاریخ / فیلم سینمایی عاشقانه

 

نام فیلم سال ساخت ژانر کارگردان امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک امتیاز IMDB
Palm Springs 2020 عاشقانه / کمدی / علمی-تخیلی  مکس بارباکو 95% 83 7.4

در میان بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی به یک فیلم علمی-تخیلی عاشقانه می‌رسیم. فیلم پالم اسپرینگز از جدیدترین فیلم های سینمایی احساسی است که اندی سمبرگ و کریستین میلیوتی در آن بازی می‌کنند. این فیلم برای بازی بازیگران و محتوایش مورد تحسین منتقدین قرار گرفته است.

داستان فیلم سینمایی عاشقانه پالم اسپرینگز با نایلز آغاز می‌شود. پسر جوانی که در یک بازه زمانی گیر کرده و هر روز برایش تکراری است. او هر روز در یک عروسی در پالم اسپرینگز حضور دارد و اینجاست که با سارا آشنا می‌شود. بر اثر یک اتفاق سارا نیز وارد این لوپ زمانی می‌شود، و اکنون در تلاش است راهی برای خروج از آنجا پیدا کند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های عاشقانه در IMDB کدام عناوین هستند؟

فیلم عاشقانه آملی، (کازابلانکا) ، (فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک)، (فیلم سینمایی او) ، (فیلم سینمایی بر باد رفته) از بالاترین امتیاز از نظر کاربران در IMDB برخوردارند.

بهترین فیلم های عاشقانه چند سال اخیر کدامند؟

فیلم خارجی رمانتیک تولد یک ستاره، فیلم سینمایی دفترچه امیدبخش و فیلم سینمایی رمانتیک پنج فوت فاصله را می توان عاشقانه ترین فیلم های سال های اخیر انتخاب نمود.

 

سخن پایانی

در این مقاله با تعدادی از بهترین فیلم های عاشقانه آشنا شدیم، اسم فیلم های عاشقانه خارجی را دانستیم و امتیازات و داستان آن‌ها را مرور کردیم. بهترین فیلم عاشقانه ای که شما دیده‌اید چه فیلمی بوده است؟ کدام یک از فیلم‌های ذکر شده در لیست فیلم های رمانتیک خارجی را تاکنون تماشا کرده‌اید؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.


فیلم‌های اندکی در تاریخ سینما هستند که موفق شده‌اند رضایت قابل توجهی از عصبانیت وصف نشدنی مانند فیلم «عشق پریشان» (Punch-Drunk Love) به نمایش بگذارند. فیلم «پل توماس اندرسون» (Paul Thomas Anderson) از چند جهات قابل تقدیر است؛ نخست خود کارگردان است که بخاطر این اثر توانست جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن سال ۲۰۰۲ را دریافت کند و دیگری هنرنمایی بی‌نظیری «آدام سندلر» (Adam Sandler) در نقش اصلی فیلم است که نخستین هنرنمایی دراماتیک وی محسوب می‌شود. سندلر در این فیلم نقش شخصیتی با نام «بری» (Barry) را بازی می‌کند که تاجری با خلق و خوی بسیار عمیق است که آسیب پذیر به نظر می‌رسد. در طول فیلم، وی عاشق زنی با نام لینا ( با بازی خوب امی واتسون) می‌شود و در این حین هم توسط چند برادر از طریق تماس تلفنی عشق بازی مورد اخاذی قرار می‌گیرد و همچنین مجبور است خشم و عصبانیتش را در برابر توهین‌ها و شوخی‌های خواهرانش کنترل نماید. در این مقاله قصد داریم سکانس بی‌نظیر قرار ملاقات بری و لینا در رستوران را بررسی نماییم. پس برای خواندن ادامه مقاله سکانس برتر همراه دنیای بازی باشید.

معمولا گفته می‌شود که عشق و خشم در بخش‌های مشابهی از مغز عمل می‌کند. هر دو حس ممکن است منجر به عمل غیرمنطقی یا تصمیم گیری بی‌ثمر شوند اما قادر هستند که نوعی آزادی را هم ایجاد کنند. در فیلم Punch Drunk Love، این دو حس نه تنها مثل قطب مخالف بلکه به عنوان مضامین مکمل عمل می‌کنند. اندرسون در این اثر روی مرز باریک بین این دو احساس قدم برمی‌دارد تا قدرت هریک را به نمایش بگذارد. بری در طول فیلم یاد می‌گیرد که برخی از جنبه‌های عصبانیت خود را در آغوش بگیرد تا بتواند لینا را بیشتر دوست داشته باشد و بیشتر به او عشق بورزد. این دوگانگی همواره در استایل فیلم‌سازی اندرسون وجود داشته است؛ مهم‌ترین آن‌ها توجه دقیق به رنگ به کار گرفته شده در فیلم به همراه در نظر گرفتن بالا بردن تکنیک فیلم‌سازی کلاسیک مثل تکنیک شات/ ریورز شات (Shot/Reverse Shot) است. این زیربناهای موضوعی و استایل مانند اندرسون در سکانس جذاب قرار ملاقات در رستوران به طور یکپارچه عمل می‌کنند.

پس از تعامل پر تنش بین الیزابت (یکی از خواهران بری) و بری، لینا از بری می‌خواهد که برای صرف شام به رستوران بروند. این سکانس از وسط گفتگوی این دو نفر که روبروی هم کنار میز نشسته‌اند آغاز می‌شود که اندرسون نمای نزدیک (کلوز آپ) از چهره بری می‌گیرد. لینا اعتراف می‌کند که بخاطر عکس مضحکی که از او در دوران کودکی‌اش دیده مشتاق ملاقات با وی شده است، مانند چند سکانس قبل‌ که لینا به بری اعتراف کرد که برای دیدن و شناخت وی ماشین را عمدا در محل کارش پارک کرده بود. بری در این لحظه مطمئن نیست که او را باور کند یا نه ولی به نظر می‌رسد که صداقتش اجازه می‌دهد که کمی با او راحت‌تر صحبت کند.

گفتگو ادامه پیدا می‌کند و بری درباره علت جمع کردن جعبه‌های خوراکی که از فروشگاه مواد غذایی خریده بود به لینا توضیح می‌دهد که با خرید تعداد بی‌شماری از این جعبه‌ها، قادر به شرکت در مسابقه و برنده شدن جایزه در جهت سفرهای هوایی به مناطق زیبا و دور خواهد بود. لینا نقشه بسیار عجیب بری را به داستانی پیوند می‌دهد که الیزابت پیش از آن درباره بری به او گفته بود؛ وقتی که مدت‌ها قبل بخاطر عصبانیت فراوان چکشی را به سمت در شیشه‌ای پرتاب کرده بود. این حرف بری را به طور واضح ناراحت کرد و برای تخلیه خشم خود از لینا اجازه گرفت که به دستشویی برود. بری به محض ورود به دستشویی خشم و عصبانیت خود را خالی می‌کند و آینه و درهای چوبی توالت را از جا می‌کند. او گمان می‌کند که لینا با شناخت از این حادثه او را ترک کند.

سکانس برتر 8: فیلم Punch-Drunk Love

سکانس برتر ۸: فیلم Punch-Drunk Love -بازی آدام سندلر به جذابیت فیلم کمک بسزایی کرده است

اشتباه پیش رفتن سکانس قرار ملاقات معمولا یک امر غیرعادی در یک اثر سینمایی و تلویزیونی به حساب نمی‌آید ولی غالبا آشفتگی و کج خلقی باعث فروپاشی رابطه بین دو شخصیت می‌شود. در این سکانس بسیاری از معیار‌ها تضعیف می‌شود، لینا بری را عصبانی می‌کند و بری به دستشویی می‌رود و آن جا را درب و داغون می‌کند (و همچنین دست خود را می‌برد) و سپس از توسط مدیر رستوران به بیرون انداخته می‌شوند. هیچ کدام از این رفتار‌ها جزو رفتار‌های کمدی گل درشت به حساب نمی‌آید و این مسئله حتی رابطه آن‌ها را به پایان نمی‌رساند. در عوض، این سکانس به عنوان یک اقرار درباره پیچیدگی‌های جاذبه و گرفتاری عشق عمل می‌کند و باعث شکل گیری هدف نهایی فیلم می‌شود. این سکانس در فیلم Punch-Drunk Love در یک حدی مهم است زیرا به برقراری صمیمیت بین شخصیت‌ها کمک بسزایی می‌کند. به نظر می‌رسد که پل توماس اندرسون علاقه دارد که با المان‌های عجیب و غریب مخاطبان را مجذوب آثار خود کند که در آثاری چون «رشته خیال» (Phantom Thread) و «فساد ذاتی» (Inherent Vice) چنین المان‌هایی هم مشاهده کرده بودیم. در واقع پس از بیرون انداختن بری از رستوران، لینا بازوی بری را می‌گیرد و امیدوار است بری هم دست او را بگیرد. عصبانیت بری کاملا صادقانه، قابل لمس و آسیب پذیر است و لینا به این خصوصیات بری علاقه مند می‌شود. بری در این موقعیت احساس می‌کند که دیگر لازم نیست که خشم خود  از لینا پنهان کند. پیوند آن دو بلافاصله در امتداد عشق و خشم قرار می‌گیرد. بنابراین این رابطه می‌تواند در سطحی بسیار قابل قبول‌تر و گسترده‌تر پایدار بماند.

در طول فیلم، اندرسون توجه خاصی به رنگ‌ها در هر قاب به ویژه استفاده آن در لباس‌ها دارد. در سکانس قرار ملاقات، بری کت و شلوار آبی بر تن دارد که اکثر مواقع هم همین لباس بر تنش است و لینا هم لباس قرمز و روشن دارد که رنگ قرمز آن مشابه لباسی است که در سکانس ابتدایی در محل کار بری دیده بودیم. اندرسون کنتراست رنگ آبی و قرمز به طور قابل توجهی در این سکانس افزایش داده است. انتخاب رنگ‌ها و به کار گیری مولف گونه آن در فیلم‌ها کار بسیار پیچیده‌ای است؛ معمولا می‌‌دانیم که رنگ آبی نشانه غم انگیز یا آرام بودن و رنگ قرمز به معنای خشم، عصبانیت و یا شهوت است.

سکانس برتر 8: فیلم Punch-Drunk Love

سکانس برتر ۸: فیلم Punch-Drunk Love – پاول توماس اندرسون توجه خاصی به رنگ بندی به ویژه به رنگ بندی لباس های شخصیت ها دارد

 به کارگیری رنگ‌های کم و غیرمنتظره برای هر شخصیت به ماهیت روابط آن‌ها اثر می‌گذارد و به مخاطب اطمینان می‌دهد که این احساسات در هر یک از ما وجود دارد. اندرسون در فیلم سعی داشته که نشان دهد که رنگ آبی و قرمز به کار گرفته شده در فیلم هرگز به معنای غم انگیز بودن یا عصبانی بودن نیست. ترک اتاق برای هر عشق و خشم در خلق ارتباط عاشقانه واقع گرایانه بسیار مهم است و به همین دلیل سکانس قرار ملاقات فیلم Punch-Drunk Love به یادماندنی و منحصر به فرد است.

اندرسون اطمینان ‌می‌دهد که صمیمیت و عشق باید در سطح تصویربرداری به طور قابل وضوح نمایان شود. به همین علت اندرسون در این سکانس از تکنیک کلاسیک Shot/Reverse Shot استفاده کرده است. شات یا ریورز شات زمانی صورت می‌گیرد که دو شخصیت به یکدیگر نگاه می‌کنند و در جهت‌های متضادی از هم قرار دارند. بنابراین فیلم‌ساز دوربینی را روی شانه هر شخصیت قرار می‌دهد. کارگردان می‌تواند بین تصاویر کات بدهد تا واکنش یا گفتگو را عمیق‌‌تر نمایش دهد. در سکانس قرار ملاقات، تکنیک شات/ریورز شات بیشتر کمی متمرکز است، بنابراین حدود یک سوم قاب از قسمت پشت سر شخصیت تصویر برداری شده است. این کار باعث شده که احساس کنیم که آن دو بیشتر از هرچیز به هم نزدیک تر هستند. مخاطب با تماشای این سکانس با چنین دیدگاه درونی باعث می‌شود که او اهداف موضوعی و روان‌ پالشی اندرسون در فیلم را متوجه شود. نزدیکی که مخاطب در این سکانس تجربه کرده، با بخشی از ویژگی شخصیتی بری ارتباط برقرار می‌کند و خشم و عصبانیتش را بهتر درک می‌کند.

سکانس برتر 8: فیلم Punch-Drunk Love

سکانس برتر ۸: فیلم Punch-Drunk Love – پاول توماس اندرسون از تکنیک Shot/Reverse Shot برای فیلمبرداری این سکانس استفاده کرده است.

علاوه بر تقابل دوستی و صمیمیت بین شخصیت‌ بری و لینا، مخاطب هم به گونه‌ای احساس صمیمیت با شخصیت بری داشته باشد. به خصوص در آن پلان دستشویی که اندرسون از پشت و در زاویه‌ای غیرمتعارف و بدون نشان دادن چهره کامل بری، رفتار خشمگینانه او را تصویر برداری می‌کند. این اولین باری ‌است که مخاطب با لحن و احساسات بری همذات پنداری می‌کند. سندلر در این سکانس فوق العاده عمل می‌کند و لینا هم در بازگو کردن خاطره ناخوشایند بری آن قدر واقع گرایانه بیان می‌کند و تلاش دارد که خشم واضح وی را کاهش دهد. همذات پنداری مخاطب با احساسات شخصیت بری باعث می‌شود که عنصر دیگری از اندرسون برای مخاطب روشن شود که این عنصر به منجلاب رفتن شخصیت بری اشاره دارد. این سکانس به معنای حقیقی روان پالشی است که در اکثر فیلم‌های اندرسون به این نشانه اشاره دارد و در این فیلم باعث می‌شود که مخاطب خود را جای شخصیت بری بگذارد تا غرایز و احساسات وی را بیشتر درک کند.

سکانس برتر 8: فیلم Punch-Drunk Love

سکانس برتر ۸: فیلم Punch-Drunk Love – بی شک فیلم اندرسون یکی از بهترین عاشقانه های قرن بیست و یکم است

تماشای فیلم Punch-Drunk Love در هنگامی که عصبانی هستید مانند خودکشی است و دادن این فضا به مخاطب برای انتشار مقداری از این انرژی غیرمتعارف، نشانه کارگردانی هوشمندانه و عاطفی پل توماس اندرسون است. اندرسون فیلمی قدرتمند در مورد تاثیر خشم بر عشق در قرن بیست و یکم ساخته که پیدا کردن نمونه‌هایی از آن بسیار کم است. فیلم Punch-Drunk Love نشان می‌دهد که روابط عاشقانه تنها با واکنش مثبت ایجاد نمی‌شود و سکانس قرار ملاقات به زیبایی این مضامین و همچنین زیبایی‌های ظریف فیلم را به نمایش می‌گذارد. Punch-Drunk Love نامه ای عاشقانه به عشاقانی است که دردهایی از جنس دردهای بری (با بازی عالی سندلر) دارند که با امیدی با رگه های سوررئال به آن می‌دهد که به زندگی خود رنگ و بوی تازه بخشند. این فیلم هرگز شما را ناامید می‌کند.​

بخشی از متن سکانس برتر: فیلم Punch-Drunk Love از مقاله The Perfection of Punch-Drunk Love نوشته مارگارت پریریا از وبسایت Film School Rejects ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید