سبک زندگی

ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی با رمز موقت

به گزارش خبرگزاری موج،  مراجعان قوه قضائیه موظف هستند طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید، اطلاعات خود را از جمله کدپستی و شماره همراه خود با ثبت‌نام در سامانه ثنا در اختیار دستگاه قضا قرار دهند و سپس برای احراز هویت کد ثبت‌نامی خود را به دفا‌تر خدمات قضایی ارائه می‌دهند و پس از احراز هویت صاحب حساب کاربری شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانند به سامانه ابلاغ مراجعه کرده و ابلاغ‌های خود را مشاهده کنند که مشاهده یا عدم مشاهده توسط فرد نیز توسط سامانه ثبت می‌شود.

*رمز پرونده قضایی

همانطور که قبلا درباره ابلاغیه دادگستری و احضاریه دادگاه گفتیم در گذشته و قبل از راه اندازی سامانه ثنا تمامی اوراق قضایی درب منزل فرد یا به محل کار آن شخص توسط مامور قضایی ارسال می شد که این موضوع علاوه بر اتلاف وقت و استفاده از نیروهای انسانی باعث مشکلات حیثیتی برای افراد می شد.

امروزه افراد با راه اندازی سامانه قوه قضاییه می توانند پیگیری های مربوط به پرونده های قضایی خود را در این سامانه انجام دهند.

لازمه این پیگیری ها ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز پرونده قضایی است. افراد برای پیگیری پرونده های خود در سامانه قوه قضایی باید بعد از تکمیل ثبت نام خود یک رمز پرونده دریافت کنند تا به کمک آن از روال پرونده خود باخبر شوند.

در هر پرونده قضایی، به تمامی اشخاص ذی سمت و مرتبط آن پرونده رمزی ۵ رقمی با عنوان رمز شخصی تخصیص داده می شود.

پس از ارجاع پرونده به شعبه، در صورتی که شماره فرد در پرونده موجود باشد، رمز به خواهان پیامک می شود. فقط با داشتن این رمز است که یک شخص می‌تواند از خلاصه پرونده و روند کار پرونده ( اتفاقات و تصمیمات اخذ شده ) مطلع شود.

در حال حاضر با ورود از طریق گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص نیاز به داشتن رمز شخصی برای هر پرونده ندارید و بدون رمز شخصی پرونده ها هم می توانید آن ها را پیگیری کنید.

  • رمز شخصی را می‌توان به دو بدست آورد:

  1. مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده
  2. ارسال پیامک به شماره راهنمای پیام کوتاه ۵۰۰۰۹۶۹۹ (در صورتی که شماره همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد)

بعد از آشنایی با کارکرد رمز پرونده در روند پیگیری پرونده های قضایی می توانید با ارسال پیامک به روش زیر رمز پرونده خود را دریافت کنید :

کد زیر را به شماره 50009699 ارسال کنید:
شماره پرونده # 2

همچنین می توانید با مراجعه به یکی از دفاتر قضایی یا شعبه دادگاه مربوطه ، رمز پرونده خود را درخواست کنید.

بیشتر بخوانید:

سامانه ثنا سامانه ای برای مشاهده تا پیگیری ابلاغ قضایی+فایل آموزشی

چگونه اپلیکیشن سامانه ثنا را در گوشی اندروید خود نصب کنیم؟

 

*روش دریافت رمز سامانه ابلاغ

اگر مراحل ثبت نام در سایت ابلاغ را به درستی پیش رفته باشید و به یکی از دفاتر قضایی شهر خود مراجعه کنید، پس از دریافت مبلغ ثبت نام، رمز شخصی شما برایتان پیامک خواهد شد.

لازم است بدانید که شما این رمز را برای مشاهده ابلاغیه های دادگستری و استفاده از امکانات سایت ابلاع نیاز خواهید داشت. اما اگر این رمز فراموش شود چه باید کرد؟ 

 

*رمز موقت سامانه ثنا

سامانه ی ثنا برای امنیت هرچه بیشتر اطلاعات و ابلاغیه های کاربران خود، به هنگام ورود به این سامانه ابتدا شماره ملی و رمز عبور دائمی شما را می خواهد که با وارد کردن آنها در صورت صحیح بودن وارد مرحله ی بعد خواهید شد که در این مرحله یک کد که دارای محتوای رمز موقت شماست برایتان ارسال می گردد که در مدت زمان خاصی اعتبار دارد و با وارد کردن آن می توانید ابلاغیه های خود را مشاهده کنید.

 

*آموزش بازیابی رمز سامانه ثنا

فراموش کردن رمز عبور در سامانه ثنا یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد دچار آن می شوند. 

برای بازیابی رمز سامانه ثنا نیاز است که در مراحل ثبت نام اطلاعات درستی داده باشید تا اکنون نیز با وارد کردن بخشی از آن اطلاعات بتوانید به بازیابی رمز ثنا بپردازید. 

اگر رمز ورود به سامانه ثنا را فراموش کرده اید برای بازیابی رمز سامانه ثنا باید به نکات زیر توجه کنید:

1. ابتدا باید وارد این آدرس شوید.

بازیابی رمز ثنا111

2. بر روی گزینه “رمز خود را فراموش کرده ام”  کلیک کنید:

3. در صفحه جدیدی که باز می شود از شما خواسته شده تا اطلاعات دقیق خود را که شامل شماره ملی ، تاریخ تولد ،  شماره سریال شناسنامه و شماره همراه است وارد کنید. توجه کنید که تمامی این اطلاعات باید دقیقا مطابق با اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام ارائه داده بودید باشند. در غیر اینصورت کد جدید به شما ارائه نشده و برای رفع مشکلتان بایستی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.

 

آموزش بازیابی رمز ثنا

4.پس از وارد کردن تمامی اطلاعات خواسته شده عدد تصویر را در کادری که خواسته شده وارد کنید و بر روی دکمه ارسال کد فعالسازی کلیک کنید.

5.سامانه ثنا یک کد به شماره همراه یا ایمیل شما ارسال می کند و پس از چند لحظه کوتاه آن کد را دریافت می کنید. کد مربوطه را در فیلد اول تصویر زیر که علامت زده ایم وارد کنید. سپس عدد تصویر را از کادر زیری آن خوانده و عینا در کادر مربوطه وارد کنید و دکمه دریافت رمز شخصی جدید را انتخاب کنید.

بازیابی رمز ثنا 22

بعد از دریافت رمز شخصی جدید، نوبت آن رسیده است که وارد سایت ابلاغ ثنا شده و با در دست داشتن کد ملی و رمز شخصی، اقدام به ورود به پنل کاربری خود کنید.

از این پس می توانید جهت استفاده از سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه هایتان از رمز جدید استفاده کنید.

 

*تغییر پسورد سامانه ثنا و شخصی سازی آن

گفتنی است؛ امکان تغییر پسورد سامانه ثنا و شخصی سازی آن که پیشتر و در بدو ثبت نام ،  از طریق سامانه ثنا و به صورت رندوم در نظر گرفته شده است وجود دارد.

  • آموزش تغییر پسورد سامانه ثنا

ابتدا از طریق لینک سامانه ثبت نام الکترونیک وارد شده و بر روی گزینه تغییر اطلاعات کلیک کرده و همانطور که قبلا گفته شده بود وارد سامانه می شویم.

شخصی سازی و تغییر پسورد ثنا

پس از ورود به سامانه ثنا می توانیم از قسمت تغییر رمز اقدام نموده و پسوردی مطابق میل خود برای سامانه ثنا در نظر بگیریم.

تغییر رمز ثنا 2

در پایان باید حتما گزینه خروج را بزنید تا به طور کامل از سامانه ثنا خارج شوید.

دیدگاهتان را بنویسید