فیلم و سریال

زیباترین سریالهای تاریخی کره ای

بهترین سریال های کره ای تاریخی ؛ K-Drama تاریخی جدید چی ببینیم؟

بهترین سریال های کره ای تاریخی را ممکن است بسیاری نشناسند. امروز به شما بهترین و جدیدترین سریال های کره ای تاریخی معرفی خواهیم کرد. با ما باشید.

سریال ها و فیلم های کره ای برای بسیاری از ما ایرانی ها نوستالژیک هستند و ما خاطرات فراموش نشدنی از این فیلم ها و سریال ها داریم. اما سریال های تاریخی ساخته کشور کره جنوبی نقشی خاص در خاطره جمعی ما ایرانیان ایفا کردند. سریال افسانه جومونگ که براساس واقعیتی تاریخی ساخته شده بود در کشور ما میلیون ها طرفدار داشت تا آنجایی که باعث شد بازیگر اصلی سریال به ایران نیز بیاید.

جذابیت این سریال سبب شد کنجکاوی بسیاری از مخاطبان ایرانی درباره این ژانر سریال های کره ای به شکل چشمگیر افزایش پیدا نماید، از آنجاکه این ژانر در کشور کره از شهرتی عمومی برخوردار است، سریال های متعدد خوش ساخت و جذاب تاریخی وجود دارد که ممکن است شما آنها را ندیده باشید، در همین جهت در این مقاله ما برخی از بهترین سریال های کره ای تاریخی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین سریال های کره ای تاریخی

فیلم ها و سریال های کره ای در کشور ما مخاطبان گسترده ای دارند چرا که روایت‌های لطیف،سلحشورانه سریال ها و فیلم ها کره ای با خوی ما ایرانی ها بسیار سازگار است و به همین جهت شاید بتوان توجه زیاد افراد به این ژانر را توضیح داد. مخاطبان ایرانی خصوصا با سریال های کره ای تاریخی ارتباط برقرار می‌کنند. همه ما می دانیم که سریال افسانه جومونگ در کشور ما مخاطبانی میلیونی داشت و زمان پخش سریال خیابان ها در سراسر کشور خالی از سکنه می شد.

به دلیل اقبال بیش از حد به این سریال کنجکاوی نسبت به سریال های تاریخی کره ای بسیار زیاد شد و بسیاری خواستند دیگر سریال های جذاب تاریخی دیگر را نیز دنبال کنند. به همین دلیل ما در این مقاله برخی از بهترین سریال های کره ای تاریخی به شما معرفی می‌کنیم تا شما آشنایی بیشتری نسبت به این ژانر جذاب داشته باشید. با تکراتو همراه باشید!

My Sassy Girl

این درام کمدی رمانتیک بر اساس فیلمی به همین نام که در سال 2001 اکران شده بود، ساخته شده است. در سریال برخلاف فیلم داستان فیلم در دوران مدرن اتفاق نمی افتد. اتفاقات فیلم در زمان پادشاهی چوسان در کره درحال انجام است.

این سریال برای طرفداران کمدی های عاشقانه آرام بسیار لذت بخش خواهد بود. اگرچه داستان به خودی خود بدیع نیست، اما حال و هوای تاریخی آن با فیلمبرداری بی نظیر، تصاویر و لباس های زیبا آن خاص کرده است. به همین جهت به نظر بسیاری این سریال بهترین سریال کره ای تاریخی جدید است.

داستان این سریال حول شاهزاده خانمی پرو، بی ادب و دردسرساز می گردد که با دانشمند با استعدادی تلاش می کنند رازی را کشف کنند که خانواده سلطنتی را از هم جدا کرده است. شاید داستان آن تم کمدی و عاشقانه این سریال درک کرده باشید ما تضمین می کنیم که هرگز از دیدن این سریال پشیمان خواهید شد و لحظات مفرحی را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای 2021

Jang Ok-Jung, Living by Love

داستان این سریال درباره پادشاهی سرد و نیرومند است که معمولا به جای تکیه بر احساسات خود براساس عقل و منطق کارهایش را پیش می برد، اما اوضاع زمانی که یکی از زنان بدنام حرمسرای او وارد داستان می شود، فرق می کند. صحبت درباره جانگ هی بن زنی در تاریخ چوسان است که بیش از آنکه به جاه طلبی برای ملکه شدن شهره باشد به عنوان یک قربان بی گناه سیاست جلوه می نماید.

مشکلات و عاشقانه های شخصیت های اصلی که همه در قصر اتفاق می افتند شما را میخکوب خواهد کرد. بنابراین اگر علاقمند به دانستن زندگی این زن از منظره ای جدید هستند، حتما دیدن این سریال را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین لازم به ذکر است که این سریال به دلیل نگاهی جدید به شخصیتی تاریخی و همچنین دیالوگ های جذابش در نظر بسیار برترین سریال تاریخی کره ای به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی 2021

Lee San, Wind of the Palace

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی ، می‌خواهیم درباره سریال Lee San, Wind of the Palace صحبت نماییم. داستان این سریال درباره پادشاه سخت کوش جئونجو است که در تاریخ به عنوان حاکمی دلسوز که مردم خود را بسیار دوست می داشت، از او یاد می شود.

این دراما حول مبارزات این پادشاه برای مدرنیزاسیون کشور و غلبه بر فاسدین در دولت می گذرد. در این سریال علاوه بر تلاش های این پادشاه برای اصلاحات عاشقانه هایش نیز با دوست دوران کودکیش نیز روایت می شود.

دیدن این سریال بلند هرگز شما را خسته نخواهد کرد و شما از دیدن آن هرگز پشیمان نخواهید گشت. این سریال را به دلیل روایت جذابش و دیالوگ های خارق العاده ای که دارد، باید در لیست برترین سریال های کره ای تاریخی 2021 قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های HBO در سال 2021

Dong Yi

بهترین سریال های کره ای تاریخی

شاید بسیاری از شما به دلیل پخش شدن این سریال در صدا و سیما با آشنا باشید. به هر صورت باید گفت دونگ یی یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی است. داستان این درام تاریخی در اواخر دوره پادشاهی چوسان اتفاق می افتد. همانطور که از نام آن پیداست، داستان درباره شخصی به نام دونگ یی است که پیشینه او به پایین ترین طبقات باز می‌گردد. او که در ابتدا یک برده است درنهایت تبدیل به یکی از محبوب ترین زنان پادشاه می‌شود. این سریال جذاب و دیدنی را بسیاری بهترین K-Drama به حساب آوردند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

Ruler: Master of the Mask

بهترین سریال های کره ای تاریخی

این سریال در قرن 18 اتفاق می افتد و داستان خیالی شاهزاده ای را روایت می کند که برای پنهان کردن چهره خود از گروه پیانسو، سازمان پنهان قدرتمند، چاره ای جز پوشیدن ماسک ندارد. این گروه مخفی درحال تلاش است که با خصوصی سازی کردن آپ چوسون کنترل کشور را بدست آورد. بدیهی است که رفتن شاهزاده به دور از کاخ ممنوع است، بنابراین او نمی تواند شاهد زندگی خارج از دیوارها باشد، با اینحال او خطر می کند و موفق می شود به دنیای خارج فرار کند. در آنجا این شاهزاده با زنی آشنا می شود که دل او را می رباید. اما پس مدتی اوضاع پیچیده می شود زیرا سازمان سایه شاهزاده را تحت فشار قرار می دهد تا پدر زنی را که دوست دارد، اعلام کند.

اگرچه برخی باگ ها در این سریال مشاهده می شود، اما صرف نظر از آنها می توان گفت درام لحظات خوشی را برای شما فراهم می آورد. به نظر بسیاری که عاشق نمایش بازی قدرت هستند این سریال بهترین سریال کره ای تاریخی جدید است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2021

Sungkyunkwan Scandal

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی اکنون می خواهیم درباره Sungkyunkwan Scandal صحبت نماییم. داستان این درام به نظر در دوران چوسان می گذرد اما در آن نوعی احساس مدرن و تازه دیده می شود. داستان این درام حول دختری است که برای رفتن به مدرسه خود را جای یک پسر جا می زند. از آنجا که مدارس دوران چوسان دانش آموز دختر را نمی پذیرند، دختر شجاع داستان به نام برادر بیمار خود به مدرسه می رود.

این سریال به دلیل قهرمان زنش و تصاویر بدیعش مورد تحسین بسیاری مخاطبان سریال های کره ای تاریخی قرار گرفته است تا آنجایی که برخی آن را بهترین سریال تاریخی کره ای به حساب آوردند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های عاشقانه 2021

Scholar Who Walks the Night

بهترین سریال های کره ای تاریخی

اگر دنبال دیدن یک داستان افسانه ای حماسی هستید، دیدن این سریال را به شما پیشنهاد می کنیم. داستان این سریال تلفیقی از درام و داستان تاریخی است. داستان این سریال حول دانشمندی می گذرد که پس از انجام یک سری تحقیقات متوجه می شود یک خون آشام شیطانی کاخ سلطنتی را کنترل می کند.

دانشمند زندگی خود را وقف یافتن این موجود مرموز می کند تا کشور و مردم آن را از کنترل آن رها نماید. با اینحال چنین وظیفه مهمی نیاز به تلاش بسیاری دارد و او در این راه نیازمند یارانی نیز است.

به همین جهت یک کتابفروش (که مشخص است یک دختر است) و ولیعهد در این مبارزه به او کمک می کنند. در طی این تلاش ها دانشمند خود تبدیل به خون آشام می شود اما او تلاش می کند با تمام وجود احساسات انسانی خود را حفظ نماید.

تلفیق خلاقانه ژانر فانتزی، وحشتناک، تاریخی و عاشقانه باعث شده است بسیاری این سریال را در لیست برترین سریال های کره ای تاریخی 2021 قرار دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

Hwarang: The Poet Warrior Youth

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره تاریخی ، می‌خواهیم درباره سریال جذاب Hwarang: The Poet Warrior Youth صحبت نماییم. این درام حول محور گروهی به نام هوارنگ که  نخبه ترین جوانان در پادشاهی سیلا هستند، می گردد. آنها از تمام ویژگی ها و مهارت های لازم برای دفاع از پادشاهی و خانواده سلطنتی برخوردار هستند. این سریال با برگرداندن ما به قرن 6 و روایت نزدیک تر این گروه تمرکز خود را بر دوستی و عشق آنها می گذارد.

این سریال یک درام تاریخی است که عناصر مدرن، عاشقانه، کمدی و اکشن با آن به شکل استادانه ای آمیخته شده است. این سریال به اندازه کافی درای صحنه های جالب، خنده دار با شخصیت های دوست داشتنی است تا شما را سرگرم کند. به همین دلیل نیز بسیار آن بهترین K-Drama به حساب آوردند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

Jumong

بهترین سریال های کره ای تاریخی

فکر نمی کنم اصلا نیاز به معرفی سریال جومونگ داشته باشیم، آنقدر این سریال در کشور محبوب است که بعید می دونم کسی با جزئیات و داستان آن آشنایی نداشته باشد، با اینحال بد نیست مروری درباره این سریال داشته باشیم.

این درام اساسا درباره زندگی بنیانگذار پادشاهی سلسه گوگوریو است. این سریال از زمان نوجوانی این شاهزاده تا بزرگسالی و تلاش های او برای ساختن پادشاهی را پوشش می دهد. این سریال عشق، دوستی، وفاداری و فداکاری را با تمام شکوهشان به نمایش می گذرد که سبب می شود تاثیر آن بر روی مخاطب بسیار شود. لحظات غم انگیز بسیاری وجود دارد که حتی ممکن است شما را به گریه وا دارد. همچنین صحنه های نبرد را نباید از یاد برد که در این سریال استادانه و واقع گرایانه به نمایش درمی آیند. این درام تاریخی و عاشقانه که در آن بازیگران مطرح ایفا نقش می کنند را بسیاری بهترین سریال تاریخی کره ای می دانند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

Mirror of the Witch

بهترین سریال های کره ای تاریخی

اگر به دنبال یک درام مرموز در دوران پادشاهی چوسان قدیم می گردید، قطعا این سریال بهترین انتخاب است. سریال آینه جادوگر که قطعا جزوه بهترین سریال های کره تاریخی است یک رمز و راز وهم انگیز را به یک درام فانتزی و تاریخی تبدیل می کند. در این سریال خبری از عاشقانه های بازیگوشانه و درام معمول تاریخی نیست، اما رمز و راز، ابهام در جای و جای این سریال چشم می خورد.

این سریال برای آن دسته مخاطبانی که عاشق ته رنگهای تاریخ هستید، چشم گیر است. این نکته نیز لازم به ذکر است که اگرچه به احتمال زیاد مجذوب مفهوم افسانه ای و شوخ طبعی آن خواهید شد، اما سریال خیلی کند پیش می رود.

در قسمت های اول ما می فهمی که دو نوزاد نفرین شده وجود دارد، دو شاهزاده دو قلو که طبق پیش بینی ها هر کسی را دوست بدارند و کسانی که آنها را دوست دارند مرگ به ارمغان می آورند. در همین حال که همگی می گویند باید هر دو نوزاد اعدام شوند. اما یک جادوگر شیطانی ملکه را متقاعد می کند که زندگی یک کودک را به خاطر کودک دیگر فدا کند.

قرار بر این می شود که شاهزاده دختر را به دلیل آنکه وارث تاج و تخت نیست را بکشند، با اینحال، دختر موفق به زنده ماندن می شود. این شاهزاد خانم 17 سال آینده زندگی خود را در جنگل می گذارند بودن اینکه از گذشته پیچیده خود آگاهی داشته باشد. از آنجا که این سریال مسائل تاریخی را با افسانه و ابهام را به صورت زیبایی درهم می آمیزد به نظر بسیاری بهترین سریال کره ای تاریخی جدید به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های چینی

Iljimae

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی اکنون می خواهیم درباره سریال Iljimae صحبت کنیم. شما می توانید داستان این سریال را با رابین هود مقایسه کنید. این سریال داستان قهرمانی را روایت میکند که از مقامات فاسد دولتی دزدی می کند و به فقرا باز می گرداند. او پس از هر سرقتی تصویر شاخه درخت آلو را پشت سر خود می گذارد. به همین دلیل او را ایلجیما لقب داده اند.

با اینحال در ادامه ما می فهمیم هدف اصلی او جستوی صاحب شمشیر خاصی است که خانواده اش با آن کشته شده است و نه سرقت از دیگران. صحنه های اکشن شگفت انگیز و داستان بدیع این سریال سبب شده که بسیاری از منتقدین و مخاطبین آن را جزوه برترین سریال های کره ای تاریخی 2021 قرار دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

Faith

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی می‌خواهیم درباره سریال Faith صحبت نماییم. این سریال یک درام تاریخی درباره زنی با قدرت شفابخشی است که در زمان سفر می کند. درحقیقت داستان از آنجا آغاز می شود که روزی ناگهان یک جراح پلاستیک توسط یک جنگجو به گوریئو در قرن 14 منتقل می شود. او ناگهان متوجه می شود که جنگجو رهبر گارد سلطنتی است که می خواهد ملکه آسیب دیده را نجات می دهند. پس از مدتی این جنگجو عاشق این زن می شود.

این سریال به دلیل تلفیق دو جهان مدرن و گذشته باهم به شکل غیرکلیشه ای و همچنین عاشقانه کمدی و جذابش در نظر بسیار بهترین K-Drama به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

The Flower in Prison

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی اکنون می خواهیم درباره سریال The Flower in Prison صحبت نماییم. اگرچه تم اصلی این سریال تاریخی عاشقانه است اما در آن درباره احترام، زیبایی درونی، هوش و عطوفت و مهربانی نیز صحبت می شود. داستان این سریال در زمان پادشاهی چوسان می گذرد و زندگی زنی متولد و بزرگ شده زندان را روایت می کند که به فقرا و متهمان بی گناه کمک می کند. این درام تاریخی به دلیل آنکه روایتش بر زندگی مردمان رنج دیده و معمولی تمرکز دارد و صرفا روابط خاندان سلطنتی را نشان می دهد، مورد تحسین بسیاری قرار گرفته و حتی بسیاری از منتقدین آن را بهترین سریال کره ای تاریخی جدید به حساب آوردند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2021

Queen Seondeok

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی ،قصد داریم درباره سریال Queen Seondeok صحبت نماییم. داستان این سریال در پادشاهی سیلا یکی از سه پادشاهی کره (گوگوریو و باکجه دو پادشاهی دیگر می باشد) اتفاق می افتد. داستان حول محور سئون دوک زنی می گذرد که سرانجام تبدیل به اولین حاکم زن سیلا می شود. البته این داستان تخلیلی است که براساس برخی از واقعیت های زندگی ملکه ساخته شده است.

داستان زیبا این سریال سخت کوشی های یک زن را به نمایش می گذارد به نظر بسیار بهترین سریال کره ای تاریخی جدید به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2021

Shine or Go Crazy

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی ،  می‌خواهیم درباره Shine or Go Crazy صحبت کنیم که به نظر من بهترین سریال تاریخی کره ای است. این درام تاریخی تخیلی داستان وانگ سو، یک شاهزاده تبعیدی گوگوریو و شین یول، یک شاهزاده خانم را روایت می گوید. این شاهزاده به دلیل پیشگویی از کاخ تبعید شده و در کودکی به کوه‌ها فرستاده می شود. طبق پیش بینی ها او باعث خون ریزی ها و ویرانی می شود. او همراه با یک شاهزاده خانم نفرین شده دیگر تلاش می کند با سرنوشتنشان بجنگنند و به همه ثابت کنند که این سرنوشت دروغ است.

این داستان به دلیل روایت تلاش ها و جنگ ها دو شخصیت اصلی با خرفات و سرنوشت از پیش تعیین شده بسیار عبرت آمیز است و بسیاری از افراد آن را بهترین سریال تاریخی کره ای به حساب می آورند.

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

بهترین سریال های کره ای تاریخی

یکی از جذاب‌ترین سریال‌های تاریخی که همچنان برخی از کیدرامایی‌ها به دنبال فصل دوم آن هستند، عاشقان ماه است. در این سریال که در سال 2016 پخش شده، بازیگرانی مانند لی جونگی و آیو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این سریال درباره دختری است که در سئول امروزی زندگی می‌کند. اما طی اتفاقی به دریا می‌افتد و زمانی که از آب بیرون می‌آید، خود را در زمان سلسله پادشاهی گوریو می‌بیند و درگیر دعواها و جدال‌های بین شاهزادگان می‌شود. این سریال نیز با توجه به داستان جالب و بازیگران خوب آن در زمره بهترین سریال های کره ای تاریخی قرار می‌گیرد.

مطلب معرفی برترین سریال های کره ای تاریخی 2021 به پایان رسید. از این رو، به تمامی طرفداران کیدراما پیشنهاد می‌کنیم که مطالب بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و بهترین سریال های کره ای 2020 را مطالعه کنند.

البته اگر به صنعت سینمای کره نیز علاقه مندید، مقالات بهترین فیلم های کره ای 2021، بهترین فیلم های کره ای 2020 و بهترین فیلم های کره ای می‌تواند برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

  • سریال های محرم 1400
  • بهترین سریال های 1400
  • ترسناک ترین فیلم های 2021
  • بهترین فیلم های عاشقانه 2021
  • بهترین فیلم های کمدی 2021
  • بهترین فیلم های زامبی 2021

.

منبع: reelrundown

نظر شما درباره بهترین سریال های کره ای تاریخی چیست؟ به نظر شما جای چه سریال‌های تاریخی دیگری در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

 






علاقمندان امروز سینمای کره، در زمره تماشاچیان بهترین سریال های کره ای هستند که از سال ۱۳۸۵ در صدا‌و‌سیمای کشور، دوبله و پخش شده است. دیدن ماجراهای یانگوم در سریال جواهری در قصر و مبارزات کمانگیر جذاب کره‌ای، جومونگ در سریال افسانه جومونگ، بسیاری از ما را علاقمند به تاریخ و فرهنگ کشور کره‌جنوبی نمود.

شاید نزدیکی فرهنگی ما با کره‌، یکی از عوامل اقبال عمومی مردم ایران از صنعت سینمای این کشور باشد، اما از رنگ و لعاب چشم‌نواز لوکیشن‌ها، پوشش رنگارنگ بازیگران و داستان‌های قهرمان‌محور سریال‌های کره‌ای که مفاهیم انسانی همچون، نیکی، احترام به بزرگان، سخت‌کوشی و تلاش برای رسیدن به هدف را ترویج می‌کنند نباید به راحتی گذشت.

در این مطلب، با اشاره‌ای کوتاه به بهترین سریال‌ های کره ای پخش شده از تلویزیون ایران، فهرستی از پربیننده‌ترین سریال‌های اخیر کشور کره جنوبی را به تفکیک ژانر، به شما معرفی خواهیم کرد تا بر اساس علاقه خود انتخاب و از سایت‌های معتبر دانلود نمائید.

کدام یک از سریال های کره ای از تلویزیون ایران پخش شده‌اند؟

تقریبا از ۱۳ سال پیش، شب‌های ایران در ساعت پخش سریال های کره ای ، شاهد خیابان‌های خلوت و بدون ترافیک بود زیرا از کوچک و بزرگ، پیر و جوان، با جدیت پیگیر داستان‌های تاریخی و جذاب چشم بادامی‌های دوست‌داشتنی بودند.

سریال دونگ یی یکی از سریال های کره ای که از تلویزیون ایران پخش شده است.

دونگ یی، جواهری در قصر، امپراتور دریا، تاجر پوسان، افسانه جومونگ، متشکرم، امپراتور بادها، دو دوست، ایسان، سرزمین آهن، سرنوشت، دختر امپراتور، آقای دکتر، مرد مبارز، افسانه سامبونگ، رویای فرمانروای بزرگ، خانواده کیم چی، بخش قلب و افسانه خورشید و ماه، از جمله سریال‌ های کره ای هستند که به زبان شیرین پارسی دوبله و از رسانه ملی پخش شده‌اند.

با فراگیر شدن اینترنت، علاقمندان به سریال های کره ای دیگر منتظر نمی‌مانند و تقریبا همزمان با پخش سریال در کشور کره، آن را دانلود کرده و تماشا می‌کنند.

شاید فهرست زیر به شما کمک کند تا سریال بعدی که دوست دارید ببینید را، به سهولت انتخاب کنید. کافی‌ست روی هر یک از لینک‌های زیر کلیک کنید و مطالب مرتبط با آن ژانر را مطالعه نمائید.

  • سریال های کره ای اکشن ابرقهرمانانه
  • سریال های کره ای پلیسی – جنایی
  • سریال های کره ای درام – عاشقانه
  • سریال های کره ای درام – هیجان‌انگیز
  • سریال های کره ای تاریخی – حماسی (با محوریت یک مرد)
  • سریال های کره ای تاریخی – حماسی (با محوریت یک زن)
  • سریال های کره ای کمدی – عاشقانه
  • سریال های کره ای جدید ۲۰۱۹

 بهترین سریال های کره ای اکشن ابرقهرمانانه

 

مجموعه تلویزیونی شکارچی شهر   CITY HUNTER

کارگردان: جین هیوک

بازیگران: لی مین هو، پارک مین یونگ، لی جون هیوک، کیم سانگ جونگ

تاریخ پخش: ۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۲۰

خلاصه داستان: “لی یون سانگ” به عنوان فارغ‌التحصیل دانشگاه ام آی تی آمریکا، وارد کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی می‌شود. او به قصد گرفتن انتقام خون پدرش که سال‌ها پیش در عملیاتی در کره شمالی، بنا به دلایل سیاسی، به دستور رئیس جمهور کشته شده، وارد کاخ می‌شود اما برملا کردن فساد مقامات دولتی و گرفتن حق مردم فقیر رفته‌رفته تبدیل به هدف اصلی‌اش می‌شود. در این میان باید دید عشق دختری از گارد محافظان ریاست جمهوری او را از هدف دور می‌کند یا …

شکارچی شهر؛ یکی از سریال های کره ای موفق

 

 

دانلود کنید

مردی به نام خدا    A MAN CALLED GOD

دوست‌داران سونگ ایل گوک (بازیگر نقش جومونگ) در این سریال زیبای کره‌ای، می‌توانند به تماشای نفش‌آفرینی هنرپیشه محبوب خود بنشینند.

کارگردان: لی هیونگ سئون

بازیگران: سونگ ایل گوک، چو جین وونگ، هان چائه یونگ

تاریخ پخش: ۲۰۱۰

تعداد قسمت:  ۲۴

خلاصه داستان: “مایکل کینگ” (سونگ ایل گوک) رهبر یک باند زیرزمینی قاچاق مواد مخدر است که می‌خواهد انتقام مرگ والدینش را بگیرد. وقتی با خبرنگاری به نام “جین بوبه” آشنا می‌شود، تمام باورهایش دچار تغییر شده و …

مردی به نام خدا؛ سریال کره ای

 

 

دانلود کنید

ماسک عروسک   BRIDAL MASK

کارگردان: یون سونگ شیک

بازیگران: جو وون، جین سی یون، پارک کی وونگ، هان چایی-آه

تاریخ پخش: ۲۰۱۲

تعداد قسمت: ۲۴

خلاصه داستان: قهرمانی به نام “لی کانگ تو” در دوران استعمار ژاپن، با مهارت خود در هنرهای رزمی، به مبارزه علیه استعمارگران ژاپنی می‌پردازد. او که با نام Gaksital شناخته می‌شود برای مخفی ماندن هویت خود، از ماسک استفاده می‌کند.

این سریال را با نام ماسک عروس نیز می‌شناسند.

ماسک عروسک یکی از سریال های کره ای موفق است.

 

 

دانلود کنید

ایلجیما     ILJIMAE: THE PHANTOM THIEF

کارگردان: لی یونگ سوک

بازیگران: لی جون کی، هان هیو جو، لی یونگ-آه، پارک سی هو

تاریخ پخش: ۲۰۰۸

تعداد قسمت: ۲۰

خلاصه داستان: دزد قهرمان که به مردم فقیر کمک می‌کند، حافظه خود را باز می‌یابد و به جستجوی راز قتل پدر واقعی‌اش که یک اشراف‌زاده بوده می‌رود.

این سریال یکی از پربیننده‌ترین و بهترین سریال های کره ای بوده است.

سریال کره ای ایلجیما

 

 

دانلود کنید

نسل خورشید    DESENDANTS OF THE SUN

کارگردان: لی ایونگ بوک

بازیگران: سونگ جونگ کی، سونگ هی کیو

تاریخ پخش: ۲۰۱۶

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: گروهی از ارتش به کشور جنگ‌زده اوروک اعزام می‌شوند. کاپیتان “یو شین جین” رهبر نیروهای ویژه است که در منطقه جنگی با پزشک داوطلبی به نام ” کانگ مو یون” که دختری سرکش و لجباز است آشنا می‌شود و …

سریال کره ای نسل خورشید

 

 

دانلود کنید

بهترین سریال های کره ای پلیسی – جنایی

 

گروه ویژه شماره ۱۰   SPECIAL AFFAIRS TEAM TEN

کارگردان: لی سونگ یونگ

بازیگران: جو سانگ ووک، جو آن، کیم سانگ هو، چویی وو شیک

تاریخ پخش: ۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۹

خلاصه داستان: گروه ویژه شماره ۱۰، واحدی از بخش جنایی پلیس کره جنوبی است که به تعقیب جنایتکاران معروف می‌پردازد. افراد این گروه هر یک دارای ویژگی خاصی هستند. قدرت استدلال، حس ششم قوی و قدرت کشف و شهود، در کنار سوابق کارآگاهی و دانشگاهی این افراد، آن‌ها را به حل معماهای پیچیده جنایی قادر می‌سازد.

این سریال در دو فصل ساخته شده و در هر قسمت به حل یک معمای جنایی می‌پردازد.

سریال کره ای گروه ویژه شماره 10

 

دانلود کنید

 

سه روز    THREE DAYS

کارگردان: هونگ چانگ ووک، شین کیونگ سو

بازیگران: پارک یو چون، پارک ها سون، سون هیون جو، چوئی وون یونگ

تاریخ پخش: ۲۰۱۴

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: رئیس‌جمهور کره، در ویلای تفریحی خود به طور اسرارآمیزی ناپدید می‌شود. محافظان وی فقط صدای شلیک گلوله شنیده‌اند. جستجو برای پیدا کردن رئیس‌جمهور آغاز می‌شود. آنها فقط سه روز فرصت دارند تا وی را یافته و به مکانی امن منتقل کنند…

سریال کره ای سه روز

 

دانلود کنید

 

شهر بی‌رحم    [HEARTLESS CITY  [CRUEL CITY

کارگردان: جانگ یونگ وو، لی جانگ هیو

بازیگران: جونگ کیونگ هو، نام گیو ری، کیم یو می، لی جای یون، چویی مو سانگ و …

تاریخ پخش: ۲۰۱۳

تعداد قسمت: ۲۰

خلاصه داستان: افسر پلیسی به یک باند خلافکار در زمینه قاچاق مواد مخدر، نفوذ می‌کند تا مدارکی برای دستگیری آنها پیدا کند و نیز قاتل دوستش را پیدا کند. اما بر حسب اتفاق، عاشق رئیس گروه قاچاقچی‌ها می‌شود که در قتل دوستش دست داشته است. باید دید پلیس جوان، عشق را انتخاب می‌کند یا انتقام را؟

شهر بی‌رحم، یکی از بهترین سریال های کمدی پلیسی سال‌های اخیر است که تحسین ۹۲% مخاطبان را برانگیخته است.

شهر بی رحم؛ یکی از بهترین سریال های کره ای

 

 

دانلود کنید

آیریس    IRIS

یکی از موفق‌ترین و پر‌هزینه‌ترین (با هزینه ۲۰ میلیون دلار) سریال های کره ای است که  فصل دوم آن با حضور بازیگران متفاوت در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. آیریس ۱ در جشنواره‌های سال ۲۰۰۹ موفق به کسب ۱۱ عنوان جایزه شد.

کارگردان: کیم کیو ته

بازیگران: لی بیونگ هون، کیم ته هی

تاریخ پخش: ۲۰۰۹

تعداد قسمت: ۲۰

خلاصه داستان: “کیم هیون جون” و “جین یا وو” دوستان صمیمی هستند که با هم وارد سازمان جاسوسی معروف NNS شده و هر دو عاشق زنی به نام “سونگ هی” می‌شوند. هیون جون برای مأموریتی به مجارستان فرستاده می‌شود و اتفاقاتی برایش پیش می‌آید که زندگی وی را برای همیشه تغییر می‌دهد. او می‌خواهد بداند آیریس چیست و چه کسی باعث شده که او به عضویت NNS درآید؟

سریال کره ای ایریس

 

 

دانلود کنید

صدا   VOICE

کارگردان: کیم هونگ سون

بازیگران: جانگ هیوک، لی هانا

تاریخ پخش: ۲۰۱۷

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: ” موجین هوک” کارآگاه موفقی است که پرونده‌های زیادی را بر عهده داشته و در حل معماهای جنایی سرامد است. با قتل همسرش توسط یک قاتل سریالی، تمام زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. موجین احساس گناه می‌کند که نتوانسته از همسرش مراقبت کند، برای همین مخفیانه به دنبال قاتل می‌گردد.

فصل دوم و سوم این سریال، با بازیگران و ماجراهای جدید تولید و پخش شده است.

سریال کره ای صدا (فصل 1)

 

 

دانلود کنید

بهترین سریال های درام عاشقانه کره ای

دوست‌داران کی دراما (K DRAMA) افرادی هستند که به فیلم و سریال‌های درام کره ای علاقمندند. سینمای کره جنوبی، در این زمینه بسیار فعال بوده و همه ساله، محصولات متنوعی را تولید و پخش می‌کند. در این قسمت برخی از سریال‌های درام عاشقانه پرطرفدار کره ای را معرفی می‌کنیم.

ویروس بتهوون  BEETHOVEN VIRUS

کارگردان: لی جی.کیو

بازیگران: کیم میونگ مین، لی جی آه، جانگ گیون ساک

تاریخ پخش: ۲۰۰۸

تعداد قسمت: ۱۸

خلاصه داستان: “کنگ گان وو” در دهه چهل‌سالگی زندگی خود، رهبر ارکستر نخبه و مغروری است که برای خلق بهترین موسیقی، دست به هر کاری می‌زند. غرور بیش از حد و اخلاق خاصش مانع از ایجاد روابط خوب با اطرافیانش شده است. او یک ویولونیست به نام “دو رو می ” و یک ترومپت‌نواز هم نام خودش را ملاقات می‌کند و …

سریال کره ای ویروس بتهوون

 

 

دانلود کنید

ملکه برفی THE SNOW QUEEN

کارگردان: لی هیونگ مین

بازیگران: هیون بین  سونگ یی ری  ایم جوهوان  یو این یونگ و …

تاریخ پخش: ۲۰۰۶

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: این داستان بر اساس زندگی واقعی یک نابغه ریاضی و رقابت وی در سن ۱۷ سالگی با یک نابغه دیگر است که زندگی هر دو را دچار تغییر می‌کند. شروع سریال نفس‌گیر است. شخصیت اول مرد قصه، خودش را از بالای یک کوه برفی به پایین پرت می‌کند و …

سریال کره ای ملکه برفی

 

 

دانلود کنید

 

۴۹ روز      DAYS ۴۹

کارگردان: جو یونگ کوانگ

بازیگران: لی یو ون، نام گیوری، جونگ ایل وو، جو هیون جای، یائه سو بین

تاریخ پخش: ۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۲۰

خلاصه داستان: ۴۹ روز به “جی هیون” که چند روز قبل از ازدواج تصادف کرده و به کما رفته، فرصت داده می‌شود تا به دنیا برگردد و از جسم “سونگ بی کیونگ” استفاده کند تا سه نفر را که برایش اشک خالصانه می‌ریزند پیدا کند…

سریال کره ای 49 روز

 

 

دانلود کنید

 

معلم کیم، دکتر رمانتیک      ROMANTIC DOCTOR, TEACHER KIM

کارگردان: یو این سیک

بازیگران: هان سئوک کیو، سئو هیون جین، یو یئون سئوک، ایم وون هه

تاریخ پخش: ۲۰۱۶

تعداد قسمت: ۲۰+۱

خلاصه داستان: پسر بچه‌ای، پدرش را در یک سانحه پزشکی از دست می‌دهد، تصمیم می‌گیرد پزشک شود و انتقام مرگ ناگهانی پدرش را بگیرد. او پزشک همان بیمارستانی می‌شود که پدرش در آن مرده است و …

سریال کره ای دکتر رمانتیک

 

دانلود کنید

 

صدای قلبمو بشنو   [LISTN TO MY HEART  [CAN YOU HEAR MY HEART

کارگردان: کیم سانگ هو

بازیگران: جائه وون کیم، جیونگ ایوم هوانگ، مین نامکونگ

تاریخ پخش: ۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۳۰

خلاصه داستان: در این سریال رمانتیک، نقش عشق را در محدودیت‌های فیزیکی به خوبی می‌توان دید. مادر ناشنوای “بونگ وو ری” با پدر “بونگ ما” که از نظر ذهنی دچار بیماری است ازدواج می‌کند. هر دو در ابتدا بیماری والدین خود را از هم پنهان می‌کنند اما جایی که پای عشق در میان باشد…

میتونی صدای قلبمو بشنوی؟ یکی سریال کره ای عاشقانه

 

دانلود کنید

بهترین سریال های اکشن- درام  کره ای

 

شکارچیان برده  THE SLAVE HUNTERS

کارگردان: کوک یونگ هوان

بازیگران: جانگ هیوک، لی دا-هائه، او جی هوو، هان جانگ سو

تاریخ پخش: ۲۰۱۰

تعداد قسمت: ۲۴

خلاصه داستان: “لی دائه گیل” با هدف یافتن دختری به نام “اون نیون” که در گذشته برده خانواده آنها بوده و گیل عاشقش بوده، به شکار برده‌ها می‌پردازد. او نمی‌داند که دختر در میان اشراف‌زادگان زندگی میکند و در حال تدارک مراسم ازدواج است. اون نیون که هنوز عشق گیل را فراموش نکرده از مراسم ازدواج فرار می کند و …

این سریال یکی از پر‌بیننده‌ترین و بهترین سریال های کره ای بوده که بیش از ۱۵ عنوان جایزه از جمله بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد اصلی را به دست آورده است.

سیال کره ای شکارچیان برده

 

 

دانلود کنید

 

تازا   TAZZA

این سریال با نام های تاجا و جنگ گل ها نیز شناخته می شود.

کارگردان: کانگ شین هیو

بازیگران: جانگ هیوک  هان یی-سئول  کیم مین-جون

تاریخ پخش: ۲۰۰۸

تعداد قسمت: ۲۱

خلاصه داستان: “گو نی” با فکر انتقام گرفتن از “یونگ مین” که باعث مرگ مادر و ناپدری‌اش شده در زندان بزرگ می شود. در زندان با افرادی آشنا می شود که آینده او را برای همیشه تغییر می دهند…

سریال کره ای تازا

 

دانلود کنید

 

چلچله خورشید   SWALLOW THE SUN

کارگردان: یو چونگ یول

بازیگران: جی سانگ، سونگ یو ری، لی وان

تاریخ پخش: ۲۰۰۹

تعداد قسمت: ۲۵

خلاصه داستان: “جونگ وو” پسر یتیمی که در گروه اوباش محله روزگار می‌گذراند، یک روز بر حسب اتفاق، زندگی رئیس ثروتمند شرکتی بزرگ را نجات می‌دهد و به استخدام وی درمی‌آید. رئیس او را به سئول می‌فرستد تا مراقب پسرش باشد. پسر آقای رئیس از جونگ وو فقط یک درخواست دارد، آن هم این است که برای به دست آوردن دل دختر مورد علاقه‌اش کمک کند. جونگ وو می‌خواهد کمک کند اما آن دختر کسی نیست جز عشق دوران کودکی خودش که …

سریال کره ای چلچله خورشید

 

 

دانلود کنید

 

بک دونگ سو دلاور    WARRIOR BAEK DONG-SOO

کارگردان: لی هیون جیک، کیم هونگ سون

بازیگران: چانگ ووک جی، سئونگ هویو، هو  چانگ کیم

تاریخ پخش: ۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۲۹

خلاصه داستان: دو دوست که از کودکی عاشق جنگجویی بودند، در بزرگی راهشان از هم جدا شده و در مقابل هم قرار می‌گیرند. یکی، بزرگترین مبارز کشور و رئیس گارد امنیت سلطنتی می‌شود و دیگری به عضویت گروه زیرزمینی خلافکاران که به دنبال سرنگونی پادشاه هستند در می‌آید و …

سریال کره ای بک دونگ سو دلاور

 

 

دانلود کنید

 

نجاتم بده  SAVE ME

کارگردان: کیم سونگ سو

بازیگران: تیکیون، سئو یه جی، جو سانگ ها

تاریخ پخش: ۲۰۱۷

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: دختر جوانی که همراه خانواده‌اش به شهر کوچکی نقل مکان کرده، طی حادثه‌ای با فرقه‌ای مذهبی درگیر می‌شود و اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد…

فصل دوم این سریال نیز در ۱۶ قسمت تولید شده از ۱۸ اردیبهشت سال جاری از شبکه OCN در حال پخش است.

سریال نجاتم بده یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای

دانلود کنید

برترین سریال های کره ای تاریخی-حماسی (با محوریت یک مرد)

خیلی‌ها سریال کره‌ای را مترادف با نام جومونگ می‌دانند. افسانه جومونگ یکی از بهترین سریال های کره ای بود که از تلویزیون ایران پخش شد. اگر چه برخی معتقدند کره‌ای‌ها با این سریال‌ها برای خود تاریخ می‌سازند، اما دیدن داستان‌های حماسی همیشه جذابیت خود را داشته است.

اگر به افسانه جومونگ و امپراتور بادها علاقمند بودید، حتما از تماشای سریال‌های معرفی شده در این قسمت نیز لذت خواهید برد.

بهترین سریال های کره ای تاریخی؛ امپراتور بادها

 

خدای جنگ   GOD OF WAR

کارگردان: کیم جین مین، کیم هیونگ دونگ

بازیگران: کیم جو هیوک، پارک سانگ مین، کیم گیو ری

تاریخ پخش: ۲۰۱۲

تعداد قسمت: ۵۶

خلاصه داستان: ” کیم جوم” فزند یکی از فرماندهان فراری است که توسط راهب‌ها نگهداری شده و فنون رزمی را آموزش می‌بیند. در پی قتل عام راهب‌های کشور گوریو توسط پادشاه، کیم جون با مبارزات خود برای دفاع از قبیله‌اش وارد کاخ شده و به زودی به مقام بالای ریاست یگان ارتش ارتقا پیدا می‌کند و تا جایی پیش می‌رود که به سلطنت می‌رسد…

خدای جنگ؛ سریال کره ای

 

 

دانلود کنید

 

شاه گوانگتو کبیر    GWANGGAETO, THE GREAT CONQUEROR

کارگردان: لی جائه یونگ

بازیگران: لی تائه گون، کیم سئونگ سو، ایم هو،  اوه جی این

تاریخ پخش: ۲۰۱۲-۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۹۲

خلاصه داستان: این سریال تاریخی حماسی، درباره زندگی پادشاه گوانگتوی بزرگ است که با تصاحب قدرت از قوم بیکجی، افتخار گوگوریو را به آن باز می‌گرداند.

سریال کره ای شاه گوانگتو کبیر

 

 

دانلود کنید

 

امپراتور گیونجوگو  KING GEUNCHOGO

کارگردان: چئول گیوم کیم، سانگ وو کیم

بازیگران: وو سئونگ کام، جی سو کیم، جونگ وون لی

تاریخ پخش: ۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۶۰

خلاصه داستان: داستان زندگی پادشاه سرزمین باکجی و فتوحات وی در دوران باشکوه سلطنت وی است که با قدرت سیاسی خود، شبه جزیره کره را به اوج اقتدار می‌رساند…

امپراتور گئون چوگو یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی و حماسی کشور کره است.

 

 

دانلود کنید

 

 

شش اژدهای پرنده  SIX FLYING DRAGON

کارگردان: شین کیونگ سو

بازیگران: آه این یو، یوهان بیون، سی کیونگ شین

تاریخ پخش: ۲۰۱۵

تعداد قسمت: ۵۰

خلاصه داستان: این سریال تاریخی درباره مبارزات، جاه طلبی، موفقیت و سقوط شش شخصیت با محوریت” لی بانگ وون” سومین پادشاه سلسله چوسان است…

 

سریال کره ای تاریخی شش اژدهای پرنده

 

 

دانلود کنید

 

درختی با ریشه های عمیق  TREE WITH DEEP ROOTS

کارگردان: تائه یو چانگ

بازیگران: سئوک هوان آن، جین وونگ چو، چوئی وون یونگ

تاریخ پخش: ۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۲۴

خلاصه داستان: در پی یک سری قتل مرموز در دوره سلطنت شاه سجونگ،” کانگ چا یونگ” مأمور بررسی علت قتل‌ها می‌شود. رفته رفته او در جریان تحقیقاتش متوجه توطئه عظیم یک سری از مقامات در پشت این قتل‌های سریالی می‌شود که برای اهداف خود دست به هر کاری می‌زنند…

یکی از بهترین سریال های کره ای ، درختی با ریشه های عمیق

 

دانلود کنید

سریال های کره ای تاریخی-حماسی (با محوریت یک زن)

گل سر‌سبد بهترین سریال های کره ای تاریخی که قهرمان زن آن در خاطره ما نقش بسته است، سریال جواهری در قصر و ماجراهای یانگوم، پزشک مخصوص دربار است. اما کره جنوبی مملو از قصه ملکه‌ها و دربارهاست که می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید.

جواهری در قصر، یکی از بهترین سریال های کره ای دهه 80 تلویزیون ایران

 

ملکه کی   THE EMPRESS KI

کارگردان: هان هی، لی سونگ جون

بازیگران: ها چی وون، هیونگ سونگ مین، جی چانگ ووک

تاریخ پخش: ۲۰۱۳

تعداد قسمت: ۵۱

خلاصه داستان: داستان زندگی واقعی “کی سونگ نیانگ” است که از کودکی با سختی‌های بسیار به اولین عشق خود ، پادشاه گوریو می‌رسد. پس از سلطه مغول‌ها، برای انتقام به قصر توقان تیمور وارد شده و با او ازدواج می‌کند. از پادشاه یوآن فرزند پسری به دنیا می‌آورد که با از میان برداشتن رقبا، فاتح امپراتوری چین می‌شود…

این سریال یکی از بهترین سریال های کره ای سال ۲۰۱۳ است که جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

ملکه کی؛ یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی است.

 

 

دانلود کنید

 

ملکه آهنین   THE IRON EMPRESS

کارگردان: شین چانگ سوک، هوانگ این هیوک

بازیگران: چه شی را، کیم سوک هون، چوی جائه سونگ

تاریخ پخش: ۲۰۰۹

تعداد قسمت: ۷۸

خلاصه داستان: این مجموعه تلویزیونی بر اساس داستان واقعی سومین ملکه عصر گوریو است که در جوانی بیوه شده و برادرش به تخت پادشاهی می‌نشیند. ملکه برای بازگرداندن تاج و تخت به پسرش تلاش کرده و در میادین جنگ با دلاوری می‌جنگد اما برادرش مانع بزرگی بر سر راه سلنطت شاهزاده است…

سریال کره ای تاریخی ملکه آهنین

 

 

دانلود کنید

 

ملکه سوندوک     QUEEN SEON DUK

کارگردان: گئون هونگ کیم، هونگ کیوم پارک

بازیگران: وونگ این جیونگ، جیونگ هیون کیمف دام ریو

تاریخ پخش: ۲۰۰۹

تعداد قسمت: ۶۲

خلاصه داستان: پادشاه پس از کشته شدن پسر بزرگش، به جای اینکه پسر کوچکتر خود را ولیعهد کند، نوه‌اش را به عنوان جانشین بر‌می‌گزیند. میشیل یکی از معشوقه‌های امپراتور، با همدستی پسر کوچکتر پادشاه سعی می‌کند ولیعهد را به قتل برساند اماموفق نمی‌شود و بالاخره نوه اپراتور از توطئه‌ها جان سالم به در می‌برد و به پادشاهی می‌رسد و داستان از اینجا تازه شروع می شود…

سریال کره ای ملکه سوندوک

 

 

دانلود کنید

 

عشق شاهزاده خانم   THE PRINCESS’ MAN

کارگردان: کیم جونگ مین، پارک هیون سوک

بازیگران: مون چائه وون، پارک ششی هو، سونگ جونگ هو

تاریخ پخش: ۲۰۱۱

تعداد قسمت: ۲۴

خلاصه داستان: ورژن کره‌ای داستان رومئو و زولیت را در این سریال عاشقانه غم‌انگیز ببینید. شاهزاده خانم سویانگ که دختری جسور و سرزنده و زیباست، عاشق پسر نجیب‌زاده عاقل و جذابی می‌شود اما دشمنی خانواده‌ها، مانع بزرگی بر سر راه عشق آن دو است که…

سریال کره ای عشق شاهزاده خانم

 

 

دانلود کنید

 

هوانگ جین یی  HWANG JIN YI

کارگردان: چئول گیو کیم، سان جو یون

بازیگران: می سئون جئون، سانگ ها جو، بو یئون کیم

تاریخ پخش: ۲۰۰۶

تعداد قسمت: ۲۴

خلاصه داستان: این سریال کره ای روایت مبارزه زنی هنرمند در جامعه قرن ۱۶ ، برای یافتن جایگاه اجتماعی خود است. هوانگ جین یی، نوازنده، موسیقیدان و رقصنده هنرمندی است که در جامعه به شدت محدودی که می‌زیسته برای عرضه هنر خود با دشواری زیادی در جامعه مردسالار مواجه شده و …

سریال کره ای هوانگ جین یی

 

دانلود کنید

گلچینی از بهترین سریال های کره ای کمدی عاشقانه

 

 

پسران برتر از گل   BOYS OVER THE FLOWER

کارگردان: گی سانگ جئون

بازیگران: کو هی سان لی، مین هو  کیم، هیون جونگ، کیم بوم، کیم جوون

تاریخ پخش:  ۲۰۰۹

تعداد قسمت:  ۲۵

خلاصه داستان: دختری از طبقه متوسط که وسایل خشکشویی کالج مجللی به نام شین هوا را می‌برد که تحویل دهد، با پسر پولداری که قصد خودکشی دارد آشنا شده و او را از تصمیم خود منصرف می کند. دختر عاشق یکی از پسرهای کالج می‌شود اما …

یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر کمدی؛ پسران برتر از گل

 

دانلود کنید

 

تو زیبایی   YOU ARE BEAUTIFUL

کارگردان: سئونگ چانگ هونگ

بازیگران: شین هی پارک، کئون ساک جانگ، یونگ هوا جونگ

تاریخ پخش: ۲۰۰۹

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: دختر راهبه‌ای مجبور می‌شود برای کمک به برادر دوقلویش، خود را جای برادر جا زده و به مدت یک ماه تظاهر کند یک مرد است و در گروه خوانندگی که برادرش عضو بوده، برنامه اجرا کند تا زحمات برادرش به باد نرود. برادر او به دلیل عمل جراحی زیبایی که انجام داده و پزشک ناشی، پلک او را طوری عمل کرده که چشمانش حتی موقع خواب بسته نمی‌شود، قادر به همراهی تیمش نیست…

 تو زیبایی، یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر کمدی است که موفق به دریافت چندین جایزه از جشنواره‌های مختلف شده است.

تو زیبایی، یکی از بهترین سریال های کره ای

 

 

دانلود کنید

 

کافه پرنس  COFFEE PRINCE

کارگردان: یوون جئونگ لی

بازیگران: یون ایون هی، گونگ یو، لی سان گیون، چایی جونگ آن

تاریخ پخش: ۲۰۰۷

تعداد قسمت: ۱۷+۱

خلاصه داستان: “هان گیول” که جوانی مغرور و گریزان از عشق و ازدواج است، به دستور مادربزرگش مسئولیت اداره کافی شاپ خانوادگی را می‌پذیرد تا اینکه “اون چان” جوان شاد و سرزنده، با شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی را می‌بیند و  با هم دوست می‌شوند.

گیول بر اساس نظر خانواده شغل خود را انتخاب کرده است، اما قرار نیست زیر بار ازدواج با دخترانی که آنها برایش کاندید می‌کنند برود! برای فراری دادن دختران انتخابی، از چان که چهره‌ای ظریف و دخترانه دارد می‌خواهد در نقش نامزد او وارد زندگی‌اش شود. غافل ازاینکه او در واقع یک دختر است و عشق وارد رابطه آنها خواهد شد…

سریال کره ای کافه پرنس یکی از بهترین سریال های کره ای کمدی است

 

دانلود کنید

 

به زیبایی تو  TO THE BEAUTIFUL YOU

کارگردان: یونگ چول لی

بازیگران: سولی، چویی مین هو، لی هیون وو

تاریخ پخش: ۲۰۱۲

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: “گو هی جو” دختر کره‌ای که در آمریکا زندگی می‌کند، یک مسابقه ورزشی را از تلویزیون می‌بیند و مجذوب یکی از بازیکنان کره‌ای به نام “کانگ تانه جون” می‌شود. این علاقه باعث می‌شود دختر انتقالی بگیرد و به همان کالجی که پسر مشغول به تحصیل است برود و …

سریال کره ای به زیبایی تو

 

 

دانلود کنید

 

سلیقه شخصی  PERSONAL TASTE

کارگردان: جونگ چان نو، هیونگ ساک سون

بازیگران: لی مین هو، سو یه جین، کیم جی سوک

تاریخ پخش: ۲۰۱۰

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: “چون چینهو” معمار و صاحب یک شرکت ورشکسته است که برای نجات شرکت باید برای به دست آوردن جایزه یک مسابقه معماری از خانه‌ای قدیمی طراحی کند. اما دختر شلخته‌ای به نام “پارک” صاحب آن خانه است و برای تأمین مخارج خود نیاز به یک هم‌خانه دارد. معمار جوان وانمود می‌کند همجنسگراست تا بتواند موافقت پارک را برای اقامت در آن خانه کسب کند. تمیزی و وسواس پسر و شلختگی دختر، باعث بروز صحنه‌های خنده‌دار و جالبی در این سریال می‌شود و البته که عشق از راه می‌رسد…

سلیقه شخصی؛ یکی از بهترین سریال های کره ای

 

دانلود کنید

 

شفادهنده  HEALER

کارگردان: جین وو کیم، جانگ سئوب لی

بازیگران: جی پانگ ووک، پارک مین یونگ، یو جی تائه

تاریخ پخش: ۲۰۱۴

تعداد قسمت: ۲۰

خلاصه داستان: “کیم مون هو” گزارشگر مشهوری است که از حقیقت پرونده‌ای که درگیر آن بوده آگاه می‌شود. او برای بررسی بیشتر به افراد این پرونده نزدیک می‌شود و  به دنبال فردی مرموز با نام مستعار هیلر می‌گردد …

هیلر، یکی از بهترین سریال های کره ای کمدی

 

 

دانلود کنید

چند سریال کره ای جدید در سال ۲۰۱۹

 

آخرین مأموریت فرشته: عشق   ANGELS’S LAST MISSION: LOVE

ژانر: عاشقانه، فانتزی، کمدی

کارگردان: لی جونگ ساب

بازیگران: شین هی سون، لی دونگ گان، کیم بو می

شروع پخش: ۱ خرداد ۱۳۹۸

پخش از شبکه: KBS2

تعداد قسمت: ۳۲

خلاصه داستان: فرشته‌ای به نام ” دان” برای بازگشت به بهشت مأموریت می‌یابد برای ” لی یون سو” که اعتقادی به عشق ندارد، عشق پیدا کند. اما در این راه خود فرشته به لی علاقمند می‌شود و …

آخرین مأموریت فرشته: عشق یکی از بهترین سریال های کره ای جدید را در سال 2019 ببینید

 

دانلود کنید

گل لوبیا سبز  [MUNG BEAN FLOWER  [NOKDU FLOWER

ژانر: تاریخی- درام

کارگردان: کیونگ سو شین

بازیگران: جو جونگ سوک، یون شی یون

شروع پخش: ۶ خرداد ۱۳۹۸

پخش از شبکه: SBS

تعداد قسمت: ۴۸

خلاصه داستان: روایت دو برادر ناتنی است که در جریان انقلاب دهقانان علیه استعمار ژاپن در سال ۱۸۹۴ مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و …

سریال کره ای گل لوبیا سبز

 

دانلود کنید

 

وردست  [THE PRESIDENT’S AIDE]  CHIEF OF STAFF

ژانر: سیاسی- پلیسی

کارگردان: کواک جونگ هوان

بازیگران: لی جونگ جائه، شین مین آ، کیم دونگ جوون، لی الیجاه

شروع پخش: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

تعداد قسمت: ۱۰

پخش از شبکه: JTBC

خلاصه داستان: ” جان ته جون” فارغ‌التحصیل جاه‌طلب دانشکده پلیس، به دنبال راهیابی به مجلس ملی است و به عنوان مشاور چهار نفر از نمایندگان مشغول به کار شده است. او موازنه قدرت را پشت صحنه سیاست تغییر می‌دهد و…

وردست یا دستیار رئیس‌جمهور، یکی از بهترین سریال های کره ای سیاسی جدید است که پرده از مافیای قدرت مجلس ملی برمی‌دارد.

سریال کره ای دستیار رئیس جمهور

 

دانلود کنید

 

مراقب  WATCHER

ژانر: درام – سیاسی – هیجان‌انگیز

کارگردان: آن گیل هو

بازیگران: سئو کانگ جون، کیم هیون جو، هان سوک کیو

شروع پخش: ۱۵ تیر ۱۳۹۸

پخش از شبکه: OCN

تعداد قسمت: ۱۶

خلاصه داستان: زندگی” دو چی گوانگ” ، “کیم یوانگ کوان” و ” هان تائه جو” در اثر حادثه‌ای به سمت نابودی می‌رود. این سه نفر گروه تحقیقاتی تشکیل داده و به دنبال حقیقت ماجرا هسند تا بفهمند چه کسی پشت حوادث غم‌انگیز زندگی آنهاست…

مراقب؛ یکی از جدیدترین سریال های کره ای

 

دانلود کنید

 

عاشق شدن در بعد‌ از ظهر  LOVE AFFAIRS IN THE AFTERNOON

ژانر: عاشقانه – درام

کارگردان: کیم جونگ مین

بازیگران: پارک ها سون، یی تی وون، لی سانگ یوب، جو دونگ هیوک

شروع پخش: ۱۴ تیر ۱۳۹۸

پخش از شبکه: Channel A

تعداد قسمت: ۱۲

خلاصه داستان: “سوجی اون” و شوهرش به خاطر شغل جدید به یک شهر کوچک نقل مکان می‌کند و زندگی یکنواخت و کسل‌کننده‌ای دارد. تا اینکه با یک معلم زیست‌شناسی آشنا می‌شود و …

سریال کره ای جدید عاشق شدن در بعد از ظهر

 

دانلود کنید

لطفا ما را از نظرات‌ خود درباره این سریال‌ها و بهترین سریال‌ های کره ای از دیدگاه خودتان آگاه کنید.

مطالب پیشنهادی:

بهترین سریال‌های خارجی که در سال ۲۰۱۹ به اتمام می‌رسند کدامند؟

۵ سریال برتر نمایش خانگی که در تاریخ سینمای ایران جاودانه شد

معرفی پنج سریال ماندگار تلویزیون بعد از انقلاب

۱۰ فیلم رزمی  برتر تاریخ

 

 

منبع:   IMDb و  پروموویز


حدود نیم‌قرن است که سینما و سریال‌سازی در کره‌جنوبی برپا و برجاست؛ اما در سال‌های گذشته با درخشیدن آثاری مانند انگل که جایزه اسکار را از آن خود کرد یا جایزه‌گرفتن میناری در اسکار ۲۰۲۱، نگاه‌ها بیشتر از گذشته به سمت‌وسوی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های کره‌ای جلب شده است. در این مقاله هم برایتان از سریال های درام کره ای خواهیم گفت که حسابی گُل کرده‌اند و طرفداران بسیار زیادی دارند. برای آشنایی با دنیایی از سریال‌های کره ای سرگرم‌کننده و جذاب آماده‌اید؟

۱. مشکلی نیست که خوب نباشی (It’s Okay to Not Be Okay)

شروع پخش: ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰
ژانر: درام، عاشقانه
کارگردان: پارک-شین-وو (Park Shin-woo)
بازیگران اصلی: کیم‌-سو-هیون (Kim Soo-hyun)، سو-یه‌-جی(Seo Yea-ji)
مدت‌زمان هر قسمت: ۷۰ تا ۸۵ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

دو نفر عاشق هم می‌شوند؛ این قصه تکراریِ همه عاشقانه‌های دنیاست. اما کیفیت فیلم‌های عاشقانه و داستان‌های رمانتیک است که برخی از آنها را ماندگار می‌کند و برخی را از یادها می‌بَرد. «مشکلی نیست که خوب نباشی» از عشق میان دختر و پسری می‌گوید که فقط به حسی رمانتیک خلاصه نمی‌شود. این دو در جریان ارتباط باهم، زخم‌های روح‌وروان یکدیگر را التیام می‌دهند.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

حتی اگر طرفدار سریال‌های کره‌ای نباشید، از این مجموعه خوشتان می‌آید. دیدن این سریال یک باید است.

درباره سریال

سریال «مشکلی نیست که خوب نباشی» در میان بهترین سریال‌های ۲۰۲۰ در روزنامه نیویورک‌تایمز (New York Times) معرفی شده است. در کنار بینندگان، منتقدان هم از این مجموعه استقبال و آن را تحسین کرده‌اند. برای دیدنش کنجکاو شدید؟

۲. تاریخ‌نگار تازه‌کار، گو-هه ریونگ (Rookie Historian Goo Hae Ryung)

شروع پخش: ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹
ژانر: درام، عاشقانه، کمدی، تاریخی
کارگردان: کانگ-ایل-سو (Kang Il-soo)، هان-هیون-هی (Han Hyun-hee)
بازیگران اصلی: شین‌-سه‌-کیونگ (Shin Se-kyung)، چا-اوون-وو (Cha Eun-woo)
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۵ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال متنوع و جذاب است. چرا؟ چون سناریویی خاص دارد و از زن تاریخ‌نویسی می‌گوید که به‌خاطر جنسیتش به او اجازه فعالیت داده نمی‌شود. تبعیض‌ها و ممنوعیت‌هایی برای مورخان زن در حوالی قرن ۱۹ میلادی در کره وجود داشته و در این اثر در ژانر تاریخی به آنها پرداخته شده است.

با این حال، گوهه‌ریونگ از پا نمی‌نشیند و با نوشتن نامه به شاه دوران از او کمک می‌خواهد. این نامه‌نگاری به ایجاد رابطه‌ای میان دو فرد ختم می‌شود که دیدن دارد. از موضوع سریال خوشتان آمد؟

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

من درباره فرهنگ و تاریخ کره چیزی نمی‌دانم اما این سریال مرا به خود جذب کرده و انگار به دنیای دیگری می‌برد. این مجموعه، افسانه‌ای تاریخی، عاشقانه و دوست‌داشتنی است.

درباره فیلم

نقل‌قول جذابی در این فیلم وجود دارد که از زبان شخصیت نخست گفته می‌شود؛ یعنی بانوی مورخی که با محدودیت و محرومیت روبه‌رو است. او به مقامات می‌گوید:

حتی اگر گلویم را ببرید، قلم‌های ما از نوشتن نخواهند ایستاد. اگر من بمیرم، کس دیگری جایم را می‌گیرد. با کشتن او هم فرد دیگری جایش را خواهد گرفت. حتی اگر تمام مورخان را بکشید و قلم‌ها و کاغذها را از بین ببرید، باز هم ما را متوقف نخواهید کرد. تاریخ سینه‌به‌سینه، از آموزگار به شاگردان و از سالخوردگان به جوانان منتقل خواهد شد. این قدرت حقیقت است.

۳. وقتی کاملیا شکوفه می‌دهد (When The Camellia Blooms)

شروع پخش: ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹
ژانر: درام، کمدی، تریلر (دلهره‌آور)
کارگردان: چا-یئونگ-هون (Cha Yeong-hoon)
بازیگران اصلی: کنگ-هیو-ژین (Gong Hyo-jin)، کانگ-ها-نئول(Kang Ha-neul)
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان

این سریال داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند؛ البته عشقی واقع‌بینانه که با داستان‌های رمانتیک معمولی فرق دارد و روی تازه‌ای از روابط عاطفی را به نمایش می‌گذارد. ماجرا معطوف به زندگی زنی به نام دونگ باک است که باید روابط احساسی‌اش را در میان اتفاقات و آدم‌های مختلف مدیریت کند.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال به ما نشان می‌دهد که عشق و احساس برای همه وجود دارد و فرقی نمی‌کند که در چه سن‌وسالی هستید و… .

درباره فیلم

سریال «وقتی کاملیا شکوفه می‌دهد» از آن مجموعه‌هایی است که هم نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و هم منتقدان. تلفیق ژانرهای مختلف در یک سریال کار جالبی بوده که سازندگان این مجموعه از عهده‌اش به‌خوبی برآمده‌اند. ماجراهایی جنایی و دلهره‌آور در بستر روایتی عاشقانه و روندی کمدی جذاب از کار درآمده است. این تنوع ژانر باعث شده که سریال مذکور در میان بهترین سریال های درام کره ای قرار بگیرد.

۴. عشق یک کتابچه راهنماست (Romance Is A Bonus Book)

شروع پخش: ۲۶ ژانویه ۲۰۱۹
ژانر: درام، کمدی-رمانتیک
کارگردان: لی-جئونگ-هیو (Lee Jeong-hyo)
بازیگران اصلی: لی-نا-یونگ (Lee Na-young)، لی-جونگ-سوک (Lee Jong-suk)
مدت‌زمان هر قسمت: ۱ ساعت
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان سریال درباره زندگی مرد جوان نویسنده‌ای است که کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد و بسیار موفق است. او به‌طور اتفاقی با دوست دوران کودکی خود ملاقات می‌کند. دوست دوران کودکی او حالا زن جوانی است که طلاق گرفته، یک فرزند کوچک دارد و شغلش را هم از دست داده است.

حتما می‌توانید حدس بزنید که در ادامه آشنایی دوباره این دو ماجراهای عاشقانه شکل می‌گیرد. البته داستان فقط عشق‌وعاشقی نیست بلکه مایه‌هایی از کمدی هم چاشنی ماجراهایش شده و آن را شیرین و دیدنی می‌کند. اگر به دیدن سریال‌ها و فیلم‌های کمدی و عاشقانه علاقه دارید، این مجموعه انتخاب خوبی خواهد بود.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

من هیچ‌گاه از تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها با زیرنویس استقبال نمی‌کردم اما داستان جذاب این مجموعه باعث شد که تمام قسمت‌هایش را ببینم و مشکل زیرنویس را هم فراموش کنم.

درباره فیلم

در یکی از قسمت‌های این سریال، دیالوگ جذابی گفته می‌شود:

به‌اشتراک‌گذاشتن لحظه‌ها و تجربه باهم‌بودن با فردی دیگر ارزشمند است چون فرصت‌های تازه‌ای از زندگی را مقابلمان نمایان می‌کند.

۵. چون این اولین زندگی‌مه ( Because This Is My First Life)

شروع پخش: ۹ اکتبر ۲۰۱۷
ژانر: درام، کمدی-رمانتیک
کارگردان: پارک-جون-هوا (Park Joon-hwa)
بازیگران اصلی: لی-مینی-کی (Lee Min-ki)، جونگ-سو-مین (Jung So-min)
مدت‌زمان هر قسمت: ۶۰ تا ۸۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال از ازدواج صوری زن و مردی می‌گوید که فقط به‌خاطر مشکلات مالی و خانواده‌هایشان باهم وصلت کرده‌اند. اما این ازدواج، دنیای پیچیده‌ای را پیش پای دو شخصیت اصلی داستان می‌گذارد که گاهی گریه‌دار و عمیق است و گاهی شادکننده و خنده‌دار.

کسانی که این سریال را دیده‌اند به دیگران می‌گویند، پیش از آنکه متوجه شوید، بعد از چند قسمت نخست، عاشق شخصیت‌های این سریال می‌شوید و دنبال‌نکردن آن برایتان غیرممکن می‌شود.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال ارتباط زیادی با زندگی‌های امروزی‌مان در هر نقطه‌ای از جهان دارد. زوج فیلم هم با وجود شخصیت‌های به‌شدت مختلف در کنار هم حرف‌های زیادی برای گفتن به مخاطب دارند.

درباره فیلم

در یکی از صحنه‌های این سریال، یکی از شخصیت‌ها جمله‌ای می‌گوید که آن را با شما هم در میان می‌گذاریم. نظرتان درباره‌اش چیست؟

روابط عاطفی هزینه دارند. این هزینه یا از احساسات‌مان پرداخت می‌شود یا وقتمان یا پولمان.

۶. پاسخ به ۱۹۸۸ (Reply 1988)

شروع پخش: ۶ نوامبر ۲۰۱۵
ژانر: درام، خانوادگی، کمدی، عاشقانه
کارگردان: شین-وون-هو (Shin Won-ho)
بازیگران اصلی: لی-هایه-ری(Lee Hye-ri)، پارک-بو-گام(Park Bo-gum)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت و ۳۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۹٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

این سریال روایت زندگی ۵ خانواده کره‌ای در دهه ۸۰ میلادی است. آنها همگی در منطقه‌ای از سئول زندگی می‌کنند و ماجراهای مختلف خانوادگی، کمدی و البته عاشقانه در میان افرادشان رخ می‌دهد. فضای سریال هم دوست‌داشتنی است و نوستالژیک. اگر به‌دنبال انتخاب سریالی جذاب از میان سریال های درام کره ای هستید، این مجموعه را از دست ندهید.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

سریال‌ها معمولا شما را سرگرم می‌کنند و بعد از تماشا به زندگی‌تان ادامه می‌دهید. اما این سریال کاری می‌کند که با شخصیت‌ها، فرهنگ و داستان‌هایش زندگی کنید.

درباره فیلم

در فیلم دیالوگ جالبی وجود دارد که توجه شما را به خواندنش جلب می‌کنیم. نظرتان درباره‌اش چیست؟

توهم کوتاه و مختصر رخ می‌دهد اما سؤتفاهم‌ها طولانی‌اند. برای همین است که توهم به ما آزادی می‌دهد اما سؤتفاهم مانند زنجیر به اسارتمان می‌کشد.

۷.سلام خداحافظ، مامان! (Hi Bye, Mama!)

شروع پخش: ۲۲ فوریه ۲۰۲۰
ژانر: درام، فانتزی، کمدی
کارگردان: یو -جه- ون (Yoo Je-won)
بازیگران اصلی: کیم-ته-هی(Kim Tae-hee)، لی-کیو-هیونگ (Lee Kyu-hyung)
مدت‌زمان هر قسمت: ۶۲ تا ۸۶ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره روح زنی است که بعد از تصادف، امکان بازگشت به زمین را پیدا می‌کند و اگر بتواند مأموریتی را که در دنیای اشباح به او واگذار شده، به‌خوبی انجام بدهد، دوباره انسان خواهد شد؛ اما داستان به همین سادگی‌ها پیش نمی‌رود.

حتی اگر مأموریت‌های این شبح به‌خوبی پیش بروند هم امکان بازگشتش به زندگی قبلی و همسرش کمی سخت است. چرا؟ چون شوهرش بعد از مرگ او ازدواج کرده و اتفاقا زندگی خوبی هم دارد. ماجرا به کجا خواهد رسید؟ اگر طرفدار سریال‌ها و فیلم‌های فانتزی هستید، «سلام، خداحافط مامان» را از دست ندهید.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال به من ارزش زندگی را یادآوری کرد؛ حضور مادرم که چقدر به هم نزدیک بودیم. یادتان باشد که این سریال کمدی و فانتزی در بعضی صحنه‌ها اشکتان را درمی‌آورد.

درباره فیلم

در یکی از دیالوگ‌های این سریال گفته می‌شود:

هرکسی در زندگی از تونلی تاریک می‌گذرد؛ تونل طوری بلند و تاریک است که انگار دیگر هیچ‌گاه نور را نخواهد دید. اما هیچ تونلی بدون راه خروج نیست. هیچ عشق و هیچ دردی همیشگی نیست.

۸. خاطرات الحمرا (memories of the alhambra)

شروع پخش: ۱ دسامبر ۲۰۱۸
ژانر: درام، اکشن، علمی‌-تخیلی، عاشقانه
کارگردان: آن-گیل-هو (Ahn Gil-ho)
بازیگران اصلی: هیون-بین(Hyun Bin)، پارک-شین-هه (Park Shin-hye)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

یکی از مدیران شرکتی که در زمینه فناوری فعالیت می‌کند، برای بازدید از نمایشگاهی در همین حوزه، راهی سفر به اسپانیا می‌شود. او در مسافرخانه‌ای ساکن می‌شود و با خانواده‌ای ملاقات می‌کند که کره‌ای هستند و پسر جوانشان گم شده است.

در طی رویارویی و آشنایی بیشتر با دختر این خانواده، این مدیر متوجه می‌شود که طراح بازی جذابی که قرار است برای شرکتشان خریداری شود، کسی نیست جز برادر این دختر. داستان‌های عجیبی در این میان پیش می‌آید و مرز میان بازی و واقعیت گم می‌شود.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

از تک‌تک لحظات این سریال لذت برده‌ام. اگر طرفدار داستان‌های تخیلی در بستر درامی جذاب هستید، این مجموعه را ببینید.

درباره فیلم

این سریال یکی از پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های پخش‌شده در تلویزیون کره در تاریخ است. پیچیدگی‌های جذاب فیلمنامه در کنار تنوع ژانری که در آن داستان ارائه می‌شود و پیش می‌رود از سریال مجموعه‌ای خاص و به‌یادماندنی ساخته است. پس برای انتخاب بهترین سریال های درام کره ای به این مجموعه هم نگاهی داشته باشید.

۹. پنیر در تله (Cheese in the Trap)

شروع پخش: ۴ ژانویه ۲۰۱۶
ژانر: درام، عاشقانه
کارگردان: لی-یونگ-جونگ (Lee Yoon-jung)
بازیگران اصلی: پارک-هه-جین (Park Hae-jin)، کیم-گو-یون (Kim Go-eun)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۷٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره مجموعه‌ای از دانشجویان و روابطشان است. البته تمرکز داستان بر زندگی دختری سخت‌کوش و درس‌خوان است که برای مدیریت هزینه‌ها نیاز به کارکردن دارد و پسری ثروتمند و خوش‌برخورد که رویه خبیث و تاریک وجودش را هیچ‌کس نمی‌بیند و نمی‌شناسد. رابطه‌ای میان این دو شکل می‌گیرد و ماجراهایی به‌وجود می‌آید که باید خودتان ببینید.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال شبیه داستان‌های کلیشه‌ای نیست. رابطه پسر پولدار و دختر فقیرِ این مجموعه با روایت شخصیت‌ها به شکلی دقیق و دوست‌داشتنی پیش می‌رود.

درباره فیلم

جالب است بدانید که از روی این سریال، نسخه‌ای سینمایی هم ساخته شده که در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمده است. اگر دیدن فیلم سینمایی را به تماشای سریال ترجیح می‌دهید، دیدن این فیلم به شما پیشنهاد می‌شود.

۱۰. سیگنال (Signal)

شروع پخش: ۲۲ ژانویه ۲۰۱۶
ژانر: درام، پلیسی، فانتزی
کارگردان: کیم-وون-سئوک (Kim Won-seok)
بازیگران اصلی: لی‌-جه-هوون (Lee Je-hoon)، کیم-هایه-سو (Kim Hye-soo)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان فیلم جذاب و بامزه است. کارآگاهی در زمان حال از راه یک بی‌سیم با کارآگاهی از گذشته‌ها در ارتباط قرار دارد و برای حل معمای یک پرونده سخت و دشوار با هم کار می‌کنند. جالب نیست؟ دوست دارید بدانید که در ادامه چه رخ می‌دهد و این مسیر چطور طی می‌شود؟

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

در زمان تماشای این سریال، حتی یک لحظه هم حوصله‌تان سر نمی‌رود و خسته نمی‌شوید.

درباره فیلم

دیالوگی در این سریال وجود دارد که تناقض جرم و خشونت و احساسات انسانی را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد:

پشت هر دست‌بندی که به متهمان زده می‌شود، چند لیتر اشک خوابیده است.

۱۱. بی‌خانمان (Vagabond)

شروع پخش: ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹
ژانر: درام، جاسوسی، اکشن، عاشقانه، دلهره‌آور
کارگردان: یو-این-شیک (Yoo In-sik)
بازیگران اصلی: لی-سونگ-گی (Lee Seung-gi)، بائه-سوزی (Bae Suzy)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

سریال داستان بدل‌کاری است که در پی کشف علت سانحه هوایی پیش‌آمده برای برادرزاده‌اش، وارد ماجراهایی پیچیده می‌شود و خود را در میان شبکه‌ای از فساد درهم‌پیچیده می‌یابد که مبارزه با آنها کار بسیار دشواری است.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

وقتی هر قسمت تمام می‌شود، متوجه نمی‌شوم که چقدر زمان از شروعش گذشته است. مجموعه در یک چشم برهم‌زدن برایم تمام می‌شود و این یعنی جذابیت.

درباره فیلم

این مجموعه یکی از پرمخاطب‌ترین سریال های درام کره ای است که در زمان پخش، بیشترین میزان تماشا را به خود اختصاص داده است. چنین چیزی شما را به دیدن آن ترغیب می‌کند؟ کره‌ای‌ها برای ساخت فیلم و سریال به‌سراغ موضوعات مختلف و متنوعی می‌روند و همین یکی از دلایل موفقیت‌شان در سال‌های اخیر است. نظرتان چیست؟

۱۲. پادشاهی (Kingdom)

شروع پخش: ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹
ژانر: درام، وحشتناک، دلهره‌آور
کارگردان: کیم-سئونگ-هون (Kim Seong-hun)
بازیگران اصلی: جو-جیهونگ (Ju Ji-Hoon)، بائه دونا (Bae Doona)
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۵ دقیقه
وضعیت: پایان‌نیافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

ماجرای سریال در دوران پادشاهی چوسان و بعد از حمله ژاپن به کره می‌گذرد. بیماری سخت و عجیبی کشور کره را دربرگرفته است. به شاهزاده خبر می‌رسد که پادشاه مرده و باید به‌سرعت به پایتخت بازگردد و جای پدر بنشیند.

شاهزاده در ادامه متوجه می‌شود که پدرش هم نمرده و به همان بیماری عجیب مبتلا شده و مانند باقی بیماران به هیولایی عجیب بدل شده است. حالا باید جای او بنشیند و کشور را از این آفت همه‌گیر نجات بدهد و در ضمن توطئه‌های اطرافیان برای گرفتن تاج‌وتخت را هم خنثی کند. مسیر سخت و پرماجرایی است، نه؟ به‌ویژه اگر طرفدار سریال واکینگ دد هستید، این سریال را ببینید.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

این سریال فقط یک سریال معمولی مانند فیلم‌های دیگر نیست که از زامبی و وحشت می‌گویند. در پس داستان این مجموعه، موضوعات مهمی چون جامعه طبقاتی، سوءاستفاده‌ از قدرت و… مطرح می‌شود.

درباره فیلم

این سریال از روی مجموعه تصویری یا همان کامیک‌بوکی اقتباس شده است که کیم‌-ایون-هی نوشته است. از همان ابتدای پخش، نظرات مثبت منتقدان و مخاطبان نسبت به این مجموعه بسیار زیاد بوده است. تماشای آن تجربه متفاوتی از دنیای سریال و فیلم کره را در مقابل چشم‌هایتان می‌گذارد.

۱۳. وینچنزو (Vincenzo)

شروع پخش: ۲۰ فوریه ۲۰۲۱
ژانر: درام، کمدی سیاه
کارگردان: کیم-هی-وون (Kim Hee-won)
بازیگران اصلی: سونگ-جونگ-کی (Song Joong-ki)، جون-یو-بین (Jeon Yeo-been)
مدت‌زمان هر قسمت: یک ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال هیجان‌انگیز و متنوع است. پسری که در کودکی از سوی یک ایتالیایی به فرزندخواندگی گرفته شده است، در بزرگسالی به کره بازمی‌گردد و می‌خواهد با حل معماها و به‌کارگیری استراتژی‌هایی، وارد پروژه‌ای شود که طی آن چندین‌وچند کیلو طلا نصیبش می‌شود.

پسرکِ بازگشته از ایتالیا، حالا وکیلی خبره است که سابقه کار برای مافیا هم دارد و همین‌ها باعث می‌شود که ایده‌های خوبی برای به‌دست‌آوردن طلاها داشته باشد. دوست دارید بدانید که در ادامه چه می‌شود؟

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

شروع سریال کمی کند است اما صبر داشته باشید چون در ادامه غافل‌گیر خواهید شد.

درباره فیلم

در یکی از صحنه‌های فیلم، دیالوگی گفته می‌شود که ارزش مرور دارد:

کاری نکن که حسرت به بار بیاورد. حسرت دردناک‌ترین حس زندگی است.

۱۴. کلاس ایته‌وون (Itaewon Class)

شروع پخش: ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰
ژانر: درام
کارگردان: کیم-سونگ-یون (Kim Sung-yoon)
بازیگران اصلی: پارک-سئو-جون (Park Seo-joon)، کیم-دا-می (Kim Da-mi)
مدت‌زمان هر قسمت: ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
رتبه IMDB: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این درام مایه‌هایی از تلاش و انتقام را هم‌زمان دارد. داستان از جایی شروع می‌شود که پسرکی نوجوان به نام پارک‌سائه‌روی در مدرسه با همکلاسی‌اش دعوا می‌کند. پدر پسر کتک‌خورده که ثروتمند و پرنفوذ است، باعث اخراج پارک‌سائه از مدرسه می‌شود. پدر پارک‌سائه‌روی هم برای پدر پسر پولدار کار می‌کند. او هم به‌خاطر این ماجرا از کار برکنار می‌شود. مدتی بعد، پدر پارک‌سائه در تصادف کشته می‌شود.

مقصر این تصادف کسی نیست جز همان همکلاسی‌اش. پاک‌سائه‌روی دل‌شکسته با عصبانیت به‌سراغ قاتل پدر می‌رود و او را به‌شدت کتک می‌زند. این کارش باعث می‌شود که به زندان بیافتد. بعد از آزادی، فکرهای تازه‌ای در سر می‌پروراند: مانند تأسیس یک رستوران و البته طراحی نقشه‌ای برای انتقام.

نظرات کاربران

یکی از کاربران IMDB می‌گوید:

بازیگران نقش‌های اصلی کارشان را به‌خوبی انجام داده‌اند و قلب مخاطب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. در یک کلام: سریال عالی است!

درباره فیلم

در فیلم دیالوگی وجود دارد که مرور آن با شما خالی از لطف نیست:

من آزادی می‌خواهم. دوست دارم که حرف‌ها و کارهایم قدرت آن را داشته باشند که کسی جلویشان را نگیرد. دوست ندارم که زندگی‌ام تحت‌تأثیر بی‌عدالتی باشد.

در آخر

در این مقاله از سریال های درام کره ای با مایه‌های مختلفی مانند وحشت، دلهره، عشق‌وعاشقی و… برایتان گفتیم. صنعت و هنر فیلم و سریال‌سازی کره‌ای‌ها به‌شدت روی به رشد دارد و همه دنیا را تسخیر کرده است. از میان این سریال‌ها کدام را دیده‌اید؟ دوست دارید کدام را ببینید و اصلا علت علاقه‌مندی‌تان به دنیای فیلم و سریال کره‌ای‌ها چیست؟ از سریال های درام کره ای به‌جز موارد این فهرست، موردی را برای توصیه به ما در ذهن دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید