پزشکی و سلامت

کبد چرب گرید ۲ به ۳ چیست

کبد چرب (به انگلیسی: Fatty liver) است. شاید برای شما هم سوال باشد که کبد چرب چیست؟ چگونه به بیماری کبد چرب مبتلا می شوید؟ آیا در هر سنی امکان ابتلا به کبد چرب ممکن است؟ چه افرادی زودتر به کبد چرب مبتلا می شوند؟ آیا کبد چرب نگران کننده است؟ چه زمانی کبد چرب خطرناک است؟ بعد از اینکه فهمیدید به کبد چرب مبتلا شده اید چه باید کرد؟ به طور کلی کبد چرب یکی از بیماری‌هایی است که امروزه افراد زیادی به آن مبتلا هستند. کبد چرب درجه‌های متفاوتی دارد یا بهتر است بگویم کبد چرب دارای مراحل بیماری متفاوتی است.

کبد چرب گرید 1، کبد چرب گرید 2، کبد چرب گرید 3 که در ادامه هر یک را برایتان توضیح می دهیم. تشخیص کبد چرب بهتر است توسط پزشک انجام شود. تست کبد چرب در خانه زیاد قابل مطمئن نیست. اما در این مقاله ما برخی از علائم کبد چرب در صورت به خصوص علائم کبد چرب در زنان را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین اگر سوال شما این است که عوارض کبد چرب چیست؟ پس ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید.

 

 

مواردی که در مقاله کبد چرب مطالعه می‌کنید:

  • کبد چرب یک بیماری نامحسوس
  • کبد چرب چیست؟
  • کبد چرب حاد بارداری چیست؟
  • کبد چرب گرید 2 چیست؟
  • کبد چرب گرید 3 چیست؟

 

انواع کبد چرب

  • کبد چرب گرید 1(کبد چرب گرید یک)
  • کبد چرب گرید 2(کبد چرب گرید دو)
  • کبد چرب گرید 3(کبد چرب گرید سه)

 


بهترین متخصصین اسباب کشی و اسباب کشی تهران را در “خدمت از ما” پیدا کنید.


 

کبد چرب یک بیماری نامحسوس

کبد چرب در برخی موارد نامحسوس بوده و علائمی ندارد. برای فهمیدن مشکل کبد چرب و اقدام به درمان کبد چرب حتما نیاز به آزمایش کبد چرب است. بعد از آزمایش کبد چرب یا سونوگرافی کبد چرب می توانید بفهمید که به این بیماری مبتلا شده‌اید یا خیر! همچنین میزان پیشرفت بیماری کبد چرب نیز مشخص می شود. کبد چرب گرید 1 تا کبد چرب گرید3 که پزشکتان تشخیص می دهد. کبد چرب در مراحل اولیه بیماری نشانه‌های آشکاری با خود به همراه ندارد. اما کبد چرب در اوایل بیماری راحت تر قابل درمان است. کبد چرب از آن دسته بیماری‌هایی است که به در اوایل بیماری خود را بروز نمی دهد.

 

علائم کبد چرب در صورت  علائم کبد چرب حاد  کبد چرب گرید 2

 

کبد چرب در هر یک از مراحل بیماری راه‌های درمانی متفاوت دارد. به عنوان مثال درمان کبد چرب گرید 2 با درمان کبد چرب گرید 3 و درمان کبد چرب گرید 1 متفاوت است. این عوامل در مدت زمان درمان کبد چرب نیز موثر است. در برخی مواقع درمان خانگی کبد چرب موثر است به عنوان مثال میتوان درمان کبد چرب با خاکشیر یا درمان کبد چرب با عسل و حتی درمان کبد چرب با زردچوبه را امتحان کرد.

 

[مطلب پیشنهادی: علائم کبد چرب | درمان کبد چرب]

کبد چرب چیست

 

اما در مواقعی که وضعیت بیمار مبتلا به کبد چرب وخیم تر است داروی گیاهی برای کبد چرب چاره ساز نبوده و نیاز به داروی کبد چرب است. که داروی کبد چرب باید به تجویز پزشک خورده شود و از مصرف خودسرانه داروی کبد چرب برای درمان کبد چرب جلوگیری نمایید. اما به محض اینکه با علائم کبد چرب روبرو شدید سریعا به پزشک مراجعه نمایید تا تشخیص کبد چرب در همان مراحل ابتدایی بیماری انجام شود و چربی کبد شما درمان گردد. در ادامه شما را با روشهای درمان کبد چرب و علائم کبد چرب به همراه عوارض کبد چرب آشنا میکنیم. صبور باشید و در ادامه مقاله درمان کبد چرب با ما همراه باشید. کبد چرب را جدی بگیرید! عواقب جبران ناپذیر کبد چرب بسیار زیاد است. کبد چرب یک بیماری خطرناک و نامحسوس است. با داشتن رژیم غذایی مناسب از کبد چرب پیشگیری نمایید.

 

علائم کبد چرب در زنان  عوارض کبد چرب چیست

 

کبد چرب چیست؟

قبل از اینکه به درمان کبد چرب بپردازیم باید بدانیم کبد چرب چیست؟ کبد(Liver) دومین عضو بزرگ در بدن انسان است. کبد مسئول رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده است. به این معنی که کبد فاکتورهای زیان آور مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بی ضرر وارد سیستم دیگر بدن میکند. کبد به طور طبیعی خود را توسط سلولها ترمیم و پاکسازی میکند اما اگر فاکتورهای منفی وارد شده در کبد زیاد باشند در این کار اختلال رخ میدهد. تا اینجا فهمیدید کبد چیست؟ اما چه می شود که به کبد چرب مبتلا می شویم؟ چه کار کنیم که کبد چرب نگیریم؟!

 

علائم کبد چرب در زنان  عوارض کبد چرب چیست  کبد چرب گرید 2  کبد چرب گرید 3

 

وجود مقداری چربی در کبد طبیعی است. اما اگر میزان چربی کبد بیشتر از 5 تا 10 درصد از وزن کبد باشد، به بیماری چربی کبد مبتلا شده اید. به طور کلی کبد چرب دو نوع کلی کبد چرب الکلی و کبد چرب غیر الکلی تقسیم شده است. کبد چرب نیز مانند هر بیماری دیگری دارای علائم خاص خود میباشد. تشخیص کبد چرب و درمان کبد چرب به کمک علائم کبد چرب ساده‌تر است. اما در مراحل ابتدایی بیماری کبد چرب تشخیص کبد چرب کار دشواری است.

 

اما بیماری کبد چرب را اگر در همان مراحل ابتدایی تشخیص دهیم کار ما برای درمان کبد چرب بسیار راحتتر میکند. برای اینکه این بیماری را در همان روزهای ابتدایی تشخیص و اقدام به درمان آن کنیم لازم است که آزمایش کبد چرب را انجام هیم. به یاد داشته باشید که کبد چرب فقط مختص افراد چاق نیست و افراد لاغر نیز ممکن است به بیماری کبد چرب مبتلا شوند. بنابراین آزمایش کبد چرب را جدی بگیرید.

 


حدود قیمت نظافت منزل را مشاهده کنید.


 

کبد چرب حاد بارداری چیست؟

این نوع از کبد چرب بسیار نادر است. چربی میتواند در دوران بارداری در کبد مادر تولید شود و مادر و جنین را در معرض خطر جدی قرار دهد. ممکن است در هر دو منجر به نارسایی کبد شود. که در نتیجه نارسایی کلیه، عفونت شدید و یا خونریزی را در بر خواهد داشت. هیچکس به درستی علت کبد چرب حاد بارداری را نمیداند اما ممکن است تغییرات هورمونی در کبد چرب حاد بارداری موثر باشند. بعد از تشخیص بیماری کبد چرب حاد بارداری، کودک در سریعترین زمان ممکن سزارین می‌شود. در این حالت مادر ممکن است برای چند روز به مراقبت‌های ویژه نیاز داشته باشد. در بیشتر مواقع کبد در عرض چند هفته به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

 

علائم کبد چرب در صورت  علائم کبد چرب حاد  رژیم غذایی کبد چرب  عوارض کبد چرب روی پوست

 

کبد چرب گرید 2 چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است با کبد چرب گرید 2 بیشتر آشنا شوید و با علائم کبد چرب گرید 2 آشنا شوید. جالب است بدانید اولین محلی که خون از آن عبور میکند پس از دستگاه گوارش، کبد است. در صورتی که رژیم غذایی خوبی را رعایت نکنید دچار بیماریهایی همانند کبد چرب میشوید که اگر خوش شانس باشد با کمک علائم کبد چرب میتوانید تا حد زیادی عوارض کبد چرب را کم کنید و درمان کبد چرب سریعتر انجام شود. کبد چرب گرید 2 نیز یکی دیگر از بیماری‌های همه گیر است. اما در صورتی که رژیم غذایی خوبی نداشته باشید. 

 

کبد چرب گرید 1 کبد چرب گرید 2 کبد چرب گرید 3

 

کبد چرب گرید 3 چیست؟

کبد چرب گرید سه نوع دیگری از بیماری کبد چرب است. زمانی که بیماری کبد چرب گرید 3 به این مرحله برسد کبد دچار ملتهب شده و امکان گردش خون در کبد ضعیف می‌شود. در چنین مواقعی قسمتهای دیگر بدن به کمک کبد میآیند تا گردش خون در بدن به حالت طبیعی بازگردد. درمان کبد چرب گرید 3 کمی سخت می‌شود. در این بیماری همه رگ‌ها و شریان‌ها سعی می‌کنند مواد سمی و مغزی را پمپاژ نمایند اما قدرت کافی برای این کار را ندارند. 

 

کبد چرب را چگونه درمان کنیم؟