تکنولوژی

بهترین سرخ کن بدون روغن

سرخ‌کن‌های بدون روغن غذا را به‌جای روغن با هوای داغ سرخ می‌کنند. این سرخ‌کن‌ها برخلاف سرخ‌کن‌های معمولی به نهایتا یک قاشق غذاخوری روغن احتیاج دارند. امروز در «درجه» روی دو مدل سرخ کن بدون روغن محبوب در بازار ایران دست گذاشته‌ایم و می‌خواهیم مقایسه‌شان کنیم. 

اگر سری به فروشگاه‌های اینترنتی بزنید، احتمالا دو مدل سرخ کن بدون روغن فیلیپس و تفال توجه‌تان را جلب می‌کنند. سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9240 و سرخ کن بدون روغن تفال مدل FZ7062 در ردیف محبوب‌ترین‌های سرخ‌کن‌ها به‌چشم می‌خورند. اولی به سِری اِیرفِرایِر فیلیپس (Philips Airfryer) و دومی به سِری اَکتی‌فِرای تفال (Tefal Actifry) تعلق دارد. این دو سِری سرخ‌کن‌های فیلیپس و تفال شدیدا با هم در رقابت‌اند.

تفال جزو نخستین برندهایی بود که ده سال پیش با عرضه سرخ‌کن‌های اَکتی‌فِرای زنگ تولید سرخ‌کن‌های بدون روغن را به‌صدا درآورد. چندی نگذشت که فیلیپس هم با عرضه سرخ‌کن‌های اِیرفِرایِر پا به میدان رقابت گذاشت. فیلیپس و تفال تاکنون مدل‌های متنوعی را در این دو سِری به بازار عرضه کرده‌اند. در مدل‌های جدیدتر بیشتر شاهد تغییراتی جزئی در گنجایش و آپشن‌های جانبی هستیم. این دو برند در بازار جهانی هم سرخ‌کن‌های بدون روغن‌شان پرفروش است.

 

حالا ببینیم که این سرخ‌کن‌ها هرکدام‌شان چه ویژگی‌هایی دارند و مزایا و معایب‌شان نسبت به هم چیست.

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9240

فیلیپس ادعا می‌کند که با HD9240 می‌توانید تا ۸۰ درصد در مصرف روغن صرفه‌جویی کنید. این سرخ‌کن ۳ لیتر گنجایش دارد که برای خانواده‌های چهار پنج نفری کفایت می‌کند. این گنجایش معادل ظرفیت پخت حداکثر ۱٫۲ کیلوگرم مواد غذایی است. وزن کلی خود دستگاه هم ۷ کیلوگرم و توان مصرفی آن ۲۱۰۰ وات است. ضمن اینکه برای تنظیم دما و مدت‌زمان پخت نمایشگر لمسی دارد.

 

ازجمله سایر ویژگی‌های کاربردی این محصول عبارت‌اند از:

  • به فناوری گردش هوای سریع مجهز است که سبب انتقال پرشتاب گرما به همه نقاط مواد غذایی و ایجاد بافت کریسپی می‌شود.
  • همه هواپزهای فیلیپس همراه دفترچه آشپزی با ده‌ها دستور پخت متنوع عرضه می‌شوند. ضمنا می‌توانید با نصب اپلیکیشن رایگان فیلیپس اِیرفِرایِر (Philips Airfryer) به ده‌ها دستور پخت متنوع دسترسی پیدا کنید.
  • این محصول فقط برای سرخ‌کردن نیست و برای گریل و کباب هم کاربرد دارد. پخت کیک و مافین را هم اضافه کنید.
  • فقط سه دقیقه زمان می‌برد تا دستگاه برای شروع‌به‌کار داغ شود. ضمن اینکه تایمر دستگاه اتمام پخت را اعلام می‌کند و سپس دستگاه به‌صورت خودکار خنک می‌شود.
  • فیلتر هوای دستگاه مانع پخش‌شدن بوی غذا در فضای آشپزخانه می‌شود و درنتیجه بوی کمتری به‌نسبت سرخ‌کن‌های معمولی دارد.
  • دیگ کشویی و سبد مشبک دستگاه از قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی برخوردارند.

سرخ کن بدون روغن تفال مدل FZ7062

سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9240

اَکتی‌فِرای تفال را در بازار سرخ‌کن‌های بدون روغن نمی‌توان دست‌کم گرفت. تفال ادعا می‌کند  با سرخ‌کن‌های اَکتی‌فِرای دیگر از خوردن غذاهای لذیذ احساس گناه نمی‌کنید. گنجایش ۱ کیلوگرمی این سرخ‌کن برای خانواده‌های چهار نفری کافی است. خود دستگاه هم درمجموع حدود ۵ کیلوگرم وزن دارد. به‌اضافه اینکه از توان مصرفی ۱۴۰۰ وات برخوردار است. تایمر دیجیتال را هم به سایر مشخصاتش اضافه کنید.

 

دیگر ویژگی‌های شاخص اَکتی‌فِرای عبارت‌اند از:

  • سرخ‌کن‌های سری اَکتی‌فِرای تفال به همزن و سیستم گرمایشی پالسی مجهزند که به توزیع روغن و انتقال یک‌دست گرما به همه نقاط مواد غذایی کمک می‌کند. همزن تعبیه‌شده در این سرخ‌کن مانع چسبیدن مواد غذایی به کف دیگ می‌شود.
  • نیازی به هم‌زدن در حین پخت نیست. جالب‌تر اینکه به‌ادعای تفال چربی سیب‌زمینی‌ سرخ‌کرده‌های هواپزی اَکتی‌فِرای از حداکثر ۳ درصد تجاوز نمی‌کند.
  • به درپوش ضدبخار مجهز است و از  قسمت شفاف درپوش می‌توانید داخل سرخ‌کن را حین پخت ببینید.
  • علاوه‌بر سرخ‌کردن در پخت‌وپز و تهیه دسر هم کاربرد دارد.
  • این سرخ‌کن به‌جای سبد دارای دیگ چرخان با روکش سرامیکی نچسب است.
  • همه متعلقات دستگاه ازجمله دیگ، درپوش، همزن و قاشق غذاخوری قابل‌شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی‌اند.
  • سرخ‌کن‌های اَکتی‌فِرای همراه با دفترچه آشپزی عرضه می‌شوند. به‌علاوه می‌توانید با نصب اپلیکیشن اَکتی‌فِرای (Actifry) به مجموعه متنوعی از رسپی‌های هواپزی دسترسی پیدا کنید.

اِیرفِرایِر فیلیپس یا اَکتی‌فِرای تفال؟

اِیرفِرایِر فیلیپس و اَکتی‌فِرای تفال تفاوت‌های خیلی ریزی با هم دارند که شاید در انتخاب‌تان تاثیر بگذارند.

  • دیگ اِیرفِرایِر فیلیپس چهارگوش و دیگ اَکتی‌فِرای تفال دایره‌ای‌شکل با سوراخی در وسط است. در اِیرفِرایِر فیلیپس می‌توانید مرغ درسته هم بپزید، اما این امکان در اَکتی‌فِرای تفال به‌خاطر شکل خاص دیگ وجود ندارد.
  • در اَکتی‌فِرای تفال بهتر است که مواد غذایی را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید تا راحت‌تر هم‌بخورند. جابه‌جایی قطعات درشت برای همزن راحت نیست. اما در اِیرفِرایِر فیلیپس که همزن ندارد خودتان باید مواد غذایی را یکی دو باری زیرورو کنید تا یک‌دست‌تر کریسپی شوند.
  • اِیرفِرایِر فیلیپس از قابلیت تنظیم دما در گستره حدود ۶۰ تا ۲۰۰ سانتی‌گراد برخوردار است. اما دمای اَکتی‌فِرای تفال روی ۱۷۰ سانتی‌گراد ثابت است و فقط می‌توانید مدت‌زمان پخت را تعیین کنید.
  • اَکتی‌فِرای تفال برخلاف اِیرفِرایِر فیلیپس از قابلیت خاموشی خودکار برخوردار نیست. بنابراین باید حواس‌تان باشد که دستگاه را به‌حال خودش رها نکنید.
  • اِیرفِرایِر فیلیپس بلندتر و دارای دیگ کشویی است که از پهلو باز می‌شود. اما اَکتی‌فِرای تفال کوتاه‌تر است و از بالا باز می‌شود. پس دقت داشته باشید که کدام‌یک از این انواع به فضای بین‌کابینتی آشپزخانه‌تان بیشتر می‌خورند.

 

کلام آخر

اگر تابه‌حال دستپخت سرخ‌کن‌های بدون روغن را امتحان نکرده‌اید، پیشاپیش یادآوری می‌کنیم که غذا در سرخ‌کن‌های بدون روغن دقیقا به‌همان طعمی که وقتی در روغن فراوان سرخ می‌شود از آب درنمی‌آید، اما نتیجه کار از لحاظ رنگ‌ورو بی‌شباهت به دستپخت سرخ‌کن‌های معمولی نیست.

در آخر خوب است ببینیم که مردم چقدر از خرید این دو محصول رضایت داشته‌اند. آمار سایت آمازون که حاکی از رضایت اکثریت خریداران است. اما به‌هرحال همیشه نارضایتی‌هایی هم هست. یکی از مهم‌ترین نارضایتی‌هایی که عده‌ای از خریداران اَکتی‌فِرای تفال عنوان کرده بودند به عملکرد همزن برمی‌گردد.

گویا مواد غذایی لطیف مثل فیله ماهی ممکن است بر اثر هم‌زدن خودکار دستگاه لِه شوند. عده‌ای هم گفته بودند که عملکرد همزن درخصوص مواد غذایی سوخاری‌شده چندان رضایت‌بخش نیست، چراکه سوخاری‌ها بر اثر هم‌خوردن از روی مواد غذایی کَنده می‌شوند و نتیجه کار شکل‌وشمایلی را که باید پیدا نمی‌کند.
امیدواریم مزایا و معایبی که مطرح کردیم در انتخاب گزینه مناسب به‌دردتان بخورند و از خریدتان رضایت داشته باشید.


در این مطلب۱۰ مدل از بهترین سرخ کن بدون روغن در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم که از کارایی مطلوب، فناوری‌های جدید و قیمت مناسب برخوردار هستند.

غذاهای سرخ‌کردنی در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارند. با این حال همه می‌دانیم که حجم بالای روغن این غذاها تا چه حد به سلامتی لطمه می‌زند. برای حل این مشکل سرخ‌‌کن‌های بدون روغن به بازار آمده‌اند که با سبک زندگی سالمی که این روزها طرفدار زیادی پیدا کرده همخوانی بیشتری دارند.

در این ذستگاه‌ها، مواد غذایی به جای روغن فراوان با هوای بسیار داغ سرخ می‌شوند. در واقع برای سرخ کردن غذا تنها به یک قاشق غذاخوری روغن یا کمتر از آن نیاز است اما مزه و طعم نهایی تقریبا مانند سرخ‌کن معمولی است.

پیش از این شما را با مهمترین نکات در خرید سرخ کن بدون روغن آشنا کردیم و در این مطلب به معرفی بهترین مدل سرخ‌ کن در ایران می‌پردازیم.

معیارهای خرید بهترین مدل سرخ کن بدون روغن

تنوع بالای مدل‌ها انتخاب بهترین سرخ کن بدون روغن را سخت می‌کند. ما برای انتخاب این دستگاه‌ها علاوه بر نظرات مشتریان معیارهای زیر را در نظر گرفته‌ایم:

  • گنجایش بالا
  • توان مصرفی مناسب
  • تنظیمات دستی یا دیجیتال
  • آپشن‌های جانبی (گریل، سبد دو قلو، کف‌گیر همزن)

۱. سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9240

بهترین مدل سرخ کن

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9240 با ظرفیت سه لیتری، یکی از سرخ‌کن‌های سری Airfryer (هواپز) شرکت فیلیپس است.

این سرخ کن با توان مصرفی ۲۱۰۰ وات، قابلیت تنظیم درجه حرارت پخت را دارد و امکان پخت انواع خوراک، سیب‌زمینی، جوجه، ماهی و سبزیجات، همبرگر و… را به شما می‌دهد. فیلیپس می‌گوید این سرخ‌کن تا ۸۰ درصد در مصرف روغن صرفه‌جویی می‌کند.

محفظه سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9240، یک سینی با تفلون نچسب دارد که باعث می‌شود غذا حین سرخ شدن به آن نچسبد. ظرف روغن و مخزن این سرخ‌کن در نیمه پایینی دستگاه قرار گرفته و با یک دستگیره به راحتی از دستگاه خارج می‌شود.

برای اینکه غذای سالم‌تری داشته باشید، سینی سرخ‌کن در قسمت داخلی به توری فلزی مجهز شده تا روغن غذا از آن رد شود و درون سینی بچکد. این توری با فشردن یک دکمه از سینی اصلی جدا می‌شود.

۲. سرخ کن بدون روغن تفال مدل FZ7062

بهترین مدل سرخ کن

یکی دیگر از سرخ‌کن‌هایی که در لیست بهترین مدل سرخ کن بدون روغن قرار می‌گیرد، تفال مدل FZ7062 ساخت فرانسه است که از فناوری اکتی فرای یا گردش هوای داغ بهره می‌برد.

این سرخ‌کن می‌تواند یک کیلوگرم موادغذایی را تنها با یک قاشق روغن ‌سرخ کند و طبق ادعای سازنده غذاهای طبخ شده با آن تنها ۳ درصد چربی اضافی دارند.

سرخ‌کن تفال مدل FZ7062 یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و اقتصادی‌ترین محصولات این سری است که با بدنه‌ای دارای عایق، اجازه نمی‌دهد تا دمای محفظه‌ی درون آن به بیرون سرایت کند.  همچنین قابلمه این سرخ‌کن دارای روکش سرامیکی است که پس از طبخ غذا از سرخ‌کن جدا می‌شود و امکان شست‌وشوی آن در ماشین ظرف شویی هم وجود دارد.

سرخ‌کن تفال FZ7062 دارای تایمر دیجیتال است که امکان تنظیم زمان را به مصرف‌کننده می‌دهد و پایان زمان سرخ کردن را با آلارم اعلام می‌کند. توان سرخ‌کن تفال ۱۴۰۰ وات است و امکان پخت انواع خوراک، جوجه، ماهی و سبزیجات در آن وجود دارد.

۳. سرخ کن بدون روغن دسینی مدل ۶۰۰

بهترین مدل سرخ کن

در معرفی بهترین مدل سرخ کن بدون روغن باید به دسینی مدل ۶۰۰ با حداکثر توان مصرفی ۱۳۰۰ وات اشاره کرد. سرخ کن رژیمی دسینی مدل ۶۰۰ برای تهیه غذاهایی مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده، مرغ سوخاری، سبزیجات و… کاربرد دارد. این دستگاه همچنین برای گرم کردن نان و هواپز کردن تخم‌مرغ نیز به کار گرفته می‌شود.

فضای داخلی سرخ‌کن بدون روغن دسینی از جنس پلاستیک است و جنس سبد سرخ‌کن را نیز می‌توان متوسط توصیف کرد که با توجه به قیمت آن در برابر قیمت سرخ‌کن‌هایی مانند فیلیپس، منصفانه به نظر می‌رسد.

این سرخ‌کن از سیستم قطع خودکار و چراغ LED برخوردار است و پس از اتمام کار به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. این دستگاه همچنین از یک محافظ پلاستیکی روی شاسی فلزی سبد برخوردار است که برای جلوگیری از آسیب دیدن دست بسیار مفید است.

۴. سرخ کن بدون روغن فوما مدل ۲۱۰۷

بهترین مدل سرخ کن

سرخ کن بدون روغن فوما مدل ۲۱۰۷ با توان مصرف ۱۴۰۰ وات، از جدیدترین سرخ‌کن‌های این برند و کاملا لمسی است. این دستگاه با استفاده از فناوری گردش سریع هوای داغ، قابلیت سرخ کردن مواد غذایی بدون روغن یا با مقدار بسیار کمی روغن را دارد.

این دستگاه دارای ظرف چدنی با روکش تفلون نچسب و با ظرفیت محفظه ذاخلی ۴ لیتر و توری مخصوصی از جنس استیل ضد زنگ است.

سرخ کن بدون روغن فوما با استفاده از پنل لمسی تنظیم می‌شود. در این پنل تنظیم درجه بندی حرارت برای پخت مواد غذایی از ۸۰ تا ۲۰۰ درجه و برای سرخ کردن مواد غذایی حداکثر تا ۶۰ دقیقه است.

سرخ کن بدون روغن فوما علاوه بر سرخ کردن، قابلیت پخت کیک و پیتزا را نیز دارد و همچنین می‌توان از آن برای گرم کردن کیک و نان و موادغذایی دیگر استفاده کرد.

۵. سرخ کن بدون روغن وگاترونیکس مدل VE-103

بهترین مدل سرخ کن

سرخ کن بدون روغن وگاترونیکس مدل VE-103 با توان مصرفی ۱۷۰۰ وات، سبدی ۵ لیتری دارد و می‌تواند همزمان ۷۰۰ گرم سیب‌زمینی سرخ‌کرده و ۵۰۰ گرم کتلت یا سینه مرغ را سرخ کند. همچنین تمام قطعات متحرک این دستگاه سرخ‌کن به سادگی قابل جداسازی و ‌شست‌وشو هستند. این دستگاه از دمای ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قابل تنظیم است.

این سرخ‌کن قابلیت طبخ غذا با ۸۰ درصد چربی کمتر نسبت به سرخ‌کن‌های متداول را دارد و می‌توان برای تهیه پیتزا، شیرینی و کیک نیز آن استفاده کرد.

عایق‌بندی مناسب این دستگاه باعث می‌شود تا بدنه سرخ‌کن حین استفاده بسیار خنک باشد و بیش از اندازه داغ نشود. تایمر ۳۰ دقیقه‌ای و نمایشگر چراغ نیز از دیگر امکانات این مدل از بهترین سرخ کن بدون روغن است.

۶. سرخ کن بدون روغن هانوور مدل NO.1528

بهترین مدل سرخ کن

سرخ کن بدون روغن هانوور مدل NO.1528 با ظرفیت یک و نیم لیتری، توان مصرفی برابر با ۱۵۰۰ وات دارد. در سرخ‌کن بدون روغن هانور می‌توانید انواع غذا از جمله سیب زمینی سرخ کرده ،استیک، کیک، نان و دیگر موادغذایی را آماده کنید و بدون ایجاد تفاوتی در طعم آن‌ها، از غذای خود لذت ببرید.

سرخ‌کن بدون روغن هانور از سیستم قطع خودکار برخوردار است و پایان پخت غذا را اطلاع می‌دهد. تایمر این دستگاه ۳۰ دقیقه‌ای است و قابلیت تنظیم دما از ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد را دارد.

این دستگاه از پوشش نچسبی برخوردار است و در برابر گرم شدن بیش از اندازه مقاوم است. سیستم گردش هوای سریع باعث می‌شود هر غذایی را بتوانید تنها با یک قاشق روغن به خوبی سرخ کنید.

یکی از معایب سرخ کن بدون روغن هانوور فقدان صفحه نمایش و سبد گردان است.

۷. سرخ کن بدون روغن مدل Mexxi

بهترین مدل سرخ کن

سرخ کن بدون روغن برند نسبتا نوپای چینی Mexxi با ظرفیت ۶ لیتری و توان ۱۸۰۰ وات برای بسیاری از خانواده‌های پرجمعیت کاربرد دارد. توان بالای این دستگاه باعث می‌شود روغن دستگاه هرچه سریع‌تر داغ شده و زمان کمتری برای سرخ کردن موادغذایی لازم باشد.

سرخ کن رژیمی مکسی دارای یک صفحه نمایشگر لمسی است که با لمس آن می‌توان به راحتی تنظیمات موردنظر مانند کنترل دما، زمان و درجه حرارت را روی بدنه آن اعمال کرد.

این سرخ کن بدون روغن دارای سیستم قطع خودکار و خاموشی است، قابلیت پخت کیک و پیتزا را نیز دارد و می‌توان از آن برای گرم کردن کیک و نان و مواد غذایی دیگر استفاده کرد.

۸. سرخ کن بدون روغن لیوون مدل KZ-J5000

بهترین مدل سرخ کن

در سرخ کن بدون روغن لیوون مدل KZ-J5000 که زیر مجموعه شرکت شیائومی است، یک لامپ هالوژنی با تولید امواج نوری تعبیه شده است که حرارت مورد نیاز برای پخت غذا را ایجاد می‌کند.

این مدل از بهترین مدل سرخ کن بدون روغن دارای فنی است که هوا و گرما را به طور همزمان و به صورت ۳۶۰ درجه درون ظرف به گردش در می‌آورد تا تمام قسمت‌های غذا پخته شوند. توان مصرفی این دستگاه ۱۱۰۰ وات و ظرفیت آن ۵ لیتر بر دقیقه است.

سرخ‌کن بدون روغن لیوون برای پخت بدون روغن مواد غذایی مثل سیب زمینی، ماهی، گوشت، مرغ و غیره مناسب است و آن‌ها را بدون از بین بردن طعمشان سرخ می‌کند.

بدنه این سرخ‌کن نیز از پلاستیک ABS تشکیل شده تا در کنار مقاومت بالا، وزن مناسب و لغزش اندکی داشته باشد و اگر برخوردی با آب داشت، آسیب نبیند.

دو کلید چرخشی روی در آن قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها وظیفه تنظیم زمان از ۱ الی ۶۰ دقیقه و دیگری تنظیم دما در بازه ۹۰ تا ۲۱۰ درجه را برعهده دارد.

۹. سرخ کن بدون روغن رومانتیک هوم کد AF_910

بهترین مدل سرخ کن

سرخ کن بدون روغن و رژیمی رومانتیک هوم با توان ۱۴۰۰ وات، قابلیت سرخ کردن انواع مواد غذایی را دارد. این سرخ کن ۳.۲ لیتری با توزیع یکنواخت حرارت، موجب پخت بهتر مواد غذایی در کمترین زمان ممکن می‌شود.

این سرخ‌کن رژیمی تا ۸۰ درصد در مصرف روغن صرفه‌جویی می‌کند و با استفاده از آن می‌توان انواع مواد غذایی از جمله مرغ، ماهی، گوشت، سیب زمینی، بادمجان و غیره را سرخ کرد. همچنین به دلیل تعبیه درب شفاف در این دستگاه، می‌توان محتوای درون سرخ‌کن را حین سرخ شدن مشاهده کرد.

فرآیند سرخ شدن مواد غذایی در این سرخ‌کن تا ۳۰ درصد از سرخ‌کن‌های معمولی سریع‌تر است؛ به طوری که می‌توان یک کیلوگرم سیب‌زمینی را در مدت زمان ۲۸ دقیقه در این دستگاه با استفاده از کمترین میزان روغن سرخ کرد.

این سرخ‌کن مجهز به صفحه نمایش است که تایمر و زمان پخت را در اختیار شما قرار می‌دهد و پس از اتمام فرایند سرخ کردن نیز دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک مرغوب و مقاوم در برابر ضربه و حرارت است و حین مصرف داغ نمی‌شود.

روی بدنه سرخ‌کن ولوم چرخشی تعبیه شده و می‌توان زمان پخت را با توجه به نوع مواد غذایی تنظیم کرد. ظرف تفلون متحرک این دستگاه باعث جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی هنگام سرخ شدن می‌شود و شستشوی آن نیز آسان و راحت است.

۱۰. سرخ کن بدون روغن پرشیا فرانس مدل PR-888

بهترین مدل سرخ کن

در انتهای فهرست بهترین مدل سرخ کن بدون روغن نوبت به پرشیا فرانس مدل PR-888 می‌رسد که بدنه استیل ضدزنگ و مقاوم به ضربه دارد اما در عین حال وزن آن سبک است و به راحتی حمل می‌شود. این دستگاه دارای یک سینی ۲ لیتری نچسب است که امکان تهیه و پخت حجم زیادی از مواد غذایی را در هر بار استفاده مهیا می‌کند.

به لطف سبد مخصوص با حجم ۱.۵ کیلوگرمی امکان تهیه حجم نسبتا زیادی از مواد غذایی را به صورت همزمان خواهید داشت.

سرخ کن بدون روغن پرشیا فرانس از تایمر دیجیتالی تنظیم زمان پخت، ولوم تنظیم درجه حرارت و توان مصرفی ۱۸۰۰ وات برخوردار است و با توجه به قیمت مناسب و به‌صرفه، یکی از گزینه‌های خوب و اقتصادی محسوب می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی ۱۰ سرخ کن بدون روغن موجود در بازار ایران پرداختیم و ویژگی‌ها و امکانات هر کدام را به صورت کامل توضیح دادیم. شما از کدام یک از این موارد استفاده کرده‌اید و بهترین مدل سرخ کن بدون روغن از نظر شما کدام است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران درجه به اشتراک بگذارید.


احتما شما نیز سوال هایی مانند بهترین سرخ کن کدام است ؟ تفاوت سرخ کن بدون روغن و سرخ کن معمولی در چیست ؟ تفاوت مینی سرخ کن با دو مورد قبل چیست ؟ بهترین سرخ کن بدون روغن کدام است ؟ معایب سرخ کن بدون روغن چیست ؟ آیا به طور کلی سرخ کن بدون روغن خوبه؟ آشپزی با سرخ کن بدون روغن چگونه است ؟ چه موادی را می توان در سرخ کن بدون روغن سرخ کرد ؟ سرخ کردن مواد در سرخ کن بدون روغن چقدر طول می کشد ؟ طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن چیست ؟ سرخ کردن در سرخ کن بدون روغن چقدر زمان می برد ؟ در ذهن دارید. برای پاسخ به این سوال ها چند دقیقه ای همراه ما باشید .

 

فهرست مطالب

  • بهترین سرخ کن ( از نظر نوع ) چیست ؟
    • سرخ کردن با استفاده از سرخ کن معمولی
    • سرخ کردن با استفاده از مینی سرخ کن
    • سرخ کردن با استفاده از سرخ کن بدون روغن
    • تنوری کردن با استفاده از آون توستر ( ماکروفر )
  • مزایای سرخ کن بدون روغن
    • استفاده از روغن کمتر برای حفظ سلامتی
    • عدم نیاز به ایستادن بلند مدت و بررسی مواد سرخ کردنی
    • سرخ کردن یکنواخت تمام قسمتهای مواد غذایی
  • بهترین سرخ کن بدون روغن چیست ؟
    • نقاط قوت و معایب سرخ کن چرخشی بدون روغن تفال
    • نقاط قوت و معایب سرخ کن بدون روغن دلونگی
    • نقاط قوت و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس
  • عوامل موثر در انتخاب سرخ کن بدون روغن
    • وجود قطع کن خودکار
    • ظرفیت مورد نیاز
    • کیفیت روکش ظرف داخلی
  • طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن
  • سرخ کن های بدون روغن دو طبقه
  • چه موادی را می توان در سرخ کن بدون روغن سرخ کرد ؟
  • سرخ کردن در سرخ کن بدون روغن چه قدر زمان میبرد ؟
  • آشپزی با سرخ کن بدون روغن ( ویدیوی آموزشی )
  • نحوه تمیز کردن سرخ کن ، نحوه شستن سرخ کن و چربی زدایی سرخ کن

 

بهترین سرخ کن ( از نظر نوع ) چیست ؟

برای پاسخ به این سوال باید قبل از هر چیز ،  یکی از روش ها و وسایل سرخ کردن را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید . انواع وسایل و روش های سرخ کردن عبارتند از :

  • سرخ کن معمولی
  • مینی سرخ کن
  • سرخ کن بدون روغن
  • ( اون توستر )

سرخ کردن با استفاده از سرخ کن معمولی

سرخ کن معمولی از روغن بسیار زیادی استفاده می کند . در عوض از قیمت مناسبی برخوردار است . همچنین یک طعم سرخ کردنی دلچسب به غذا می دهد .

نحوه عملکرد این دستگاه ها بسیار ساده است . بیشتر شبیه یک کاسه‌ی گود پر از روغن داغ هستند .  مدل های جدید دارای فیلتر هستند . و دارای یک سبد که بتوانید مواد را به راحتی از داخل روغن بالا بکشید .

این مدل ها نیازی به توضیح زیاد ندارند و توضیحات محصول ها کاملا گویا است ، برای مشاهده قیمت سرخ کن های معمولی و معرفی مدل های محبوب و پرفروش می توانید به بخش قیمت سرخ کن مراجعه فرمایید .

سرخ کردن با استفاده از مینی سرخ کن

نحوه عملکرد آنها مانند سرخ کن معمولی است ، ولی در اندازه های کوچک تر . این اندازه کوچک تر باعث می شود برای استفاده خانواده های کم جعیت مفید تر باشد . همچنین اندازه کوچک باعث صرفه جویی در مصرف روغن می شود . به این ترتیب که شما تعداد دفعات بیشتر مواد را داغن مینی سرخ کن قرار می دهید . و در پایان کار مقدار کمتری روغن ( غیر قابل استفاده ) در انتهای سرخ کن باقی میماند .

برای مشاهده قیمت مینی سرخ کن ها و معرفی مدل های محبوب و پرفروش می توانید به بخش مینی سرخ کن مراجعه فرمایید .

سرخ کردن با استفاده از سرخ کن بدون روغن

سرخ کردن با استفاده از سرخ کن بدون روغن

تفاوت مدل های بدون روغن با نمونه های قدیمی آن در تکنولوژی تولید حرارت آن است . شما در انواع معمولی ، مقدار زیادی روغن ریخته و روغن را داغ می کنید ولی در انواع جدید فقط یک قاشق روغن استفاده می شود .

این روغن توسط فشار هوای خیلی داغ مانند یک لایه بر روی سطح ماده غذایی کشیده می شود . در حقیقت دستگاه عمل سرخ کردن را به نحو مطلوب و با ایجاد هوای داغ و فشار بالا در داخل دستگاه ، بدون استفاده از روغن زیاد ،  انجام می دهد .

جریان هوای داغ پرفشار دو عمل را همزمان انجام میدهد :

  1. هوای داغ باعث داغ شدن روغن اضافه شده به مواد غذایی می شود
  2. فشار زیاد ، این روغن داغ شده را به صورت ذرات معلق در می آورد و به سرعت در داخل دستگاه به جریان می اندازد .

در نتیجه این دو عمل ذرات معلق روغن داغ به تدریج سطح مواد غذایی را می پوشانند و با آن نفوذ می کنند . نکته جالب اینجاست همین اتفاق برای روغن داخل بعضی از مواد پروتئینی که خود دارای روغن هستند نیز می افتد . و در حقیقت این مواد با روغن طبیعی مضاعف حاصل از داغ شدن خود طبخ می شوند .

علاوه بر هوای داغ یک المنت گرمایی با تابش از بالا اقدام به گریل کردن مواد غذایی می نمایید تا نتیجه ای مطلوب تر حاصل شود .

با وجودی که طعم مواد غذایی سرخ شده در سرخ کن بدون روغن قابل قبول و مطلوب است و حتی بیشتر افراد متوجه تفاوت آن نمی شوند ، اما در عمل حدود ۸۰ یا ۹۰ درصد طعم سرخ کردنی در حالت معمولی و با استفاده از روغن زیاد تولید می شود . چون این نمره ، نسبت به مزیت های سلامتی که دارد یک نمره‌ی قابل قبول است ، استفاده از سرخ کن های برقی هر روز طرف داران بیشتری می یابد .

تنوری کردن با استفاده از آون توستر ( ماکروفر )

تعجب نکنید . با استفاده از آون توستر و ماکروفر هم می توان غذای سرخ کرده تهیه کرد .

از آنجایی که ما از مخالفان استفاده از ماکروفر هستیم ، تنها به توضیح اون توستر می پردازیم . مراحل ماکروفر مشابه آون توستر است با این تفاوت که طعم غذای خروجی از اون توستر مطبوع تر است و استفاده از آن نیز راحت تر است .

در حقیقت تفاوت کمی بین طعم غذای سرخ کردنی و غذای تنوری وجود دارد . برای مثال می توان به تفاوت سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی تنوری اشاره کرد .

روش کار به این صورت است که سیب زمینی ( یا سایر مواد مثلا سینه مرغ ) را به تکه های کوچک تقسیم می کنید . در سینی فر قرار داده ، یک قاشق روغن دلخواه روی ان میریزید و در فر قرار می دهید .

نقطه قوت این روش این است که دیگر نیازی به خرید سرخ کن بدون روغن ( که گران قیمت هم هستند ) ندارید و با چند بار آزمون و خطا می توانید درجه حرارت و زمان مطلوب برای هر غذا را بیابید .

نقطه ضعف این روش این است که احتیاج به مهارت بالاتری نسبت به استفاده از سرخ کن یک قاشق روغن دارد . و باید بیشتر مواظب مواد غذایی بود تا ته نگیرد یا نسوزد . به بیان دیگر سرخ کن بدون روغن به اصطلاح دم دستی تر و پر کاربرد تر است .

علاوه بر آن طعم سرخ کردنی کمتری نسبت به سرخ کن یک قاشق روغن دارد . و بیشتر می توان گفت غذای تنوری درست کرده ایم .

نکته اخر اینکه طبق آخرین اطلاعات ( و با جمه بندی همه موارد گفته شده ) سرخ کردن با سرخ کن بدون روغن نسبت به تنوری کردن در اون توستر رضایت بیشتری را برای مصرف کننده به همراه داشته است . پس اگر از طرف داران غذاهای سرخ کردنی هستید و مشکلی هم از لحاظ منابع مالی ندارید ، سرخ کن برقی می تواند انتخاب مناسبی باشد .

 


مزایای سرخ کن بدون روغن

صنعت لوازم خانگی هر چند سال یک بار شاهد ارائه یک محصول انقلابی بوده است که منجر به تغییر سبک آشپزی مصرف کنندگان شده است . در سال های اخیر نیز این سرخ کن برقی بدون روغن است که به عنوان یک پدیده جدید ، به آشپزخانه ها وارد شده است .

فسلفه ی تولید سرخ کن برقی بدون روغن ، پاسخ به دو نیاز مصرف کنندگان بود .

استفاده از روغن کمتر برای حفظ سلامتی

اولین مشکلی که در هنگام استفاده از سرخ کن های معمولی احساس میشد ، مصرف بسیار زیاد روغن توسط این دستگاه ها بود . همین امر باعث شده بود بسیاری مصرف کنندگان ( حتی با وجود خرید سرخ کن معمولی ) ، برای حفظ سلامتی خود ، همچنان از ماهیتابه برای سرخ کردن استفاده کنند . این دستگاه ها به خصوص برای افرادی که دارای چربی خون بالا هستند و یا قصد کم کردن وزن دارند ، مناسب می باشد.

این امر باعث شد تا شرکت های پیشرو در زمینه لوازم خانگی مانند تفال شروع به تحقیق برای رفع این مشکل کردند . این تحقیقات منجر به توسعه نسل جدیدی از سرخ کن های برقی شد که تنها با یک قاشق روغن اقدام به سرخ کردن می کردند و به سرخ کن های بدون روغن معروف شدند .

عدم نیاز به ایستادن بلند مدت و بررسی مواد سرخ کردنی

در قسمت قبل عنوان کردیم که به دلیل مصرف بالای روغن ، همچنان از ماهیتابه به جای سرخ کن برقی استفاده می‌شد . در این هنگام مشکل دوم بروز می کرد .

در هنگام سرخ کردن با ماهیتابه باید استفاده کننده حضور دائمی می داشت و به صورت چشمی سرخ کردن را کنترل می کرد و احتمالا با قاشق نسبت به برگرداندن مواد غذایی اقدام می‌نمود . به دلیل گنجایش محدود ماهیتابه ها ، این مشکل هنگامی که باید برای تعداد بیشتری نفر غذا تهیه می شد بیشتر مشخص می‌شد .

این موضوع ، دلیل محکم دیگری برای تحقیق و توسعه‌ی انواع سرخ کن بدون روغن شد .

با معرفی این محصولات استفاده از انواع دیگر سرخ کن کاهش داشته است . هر چند هنوز هستند افرادی که از سرخ کن برقی معمولی و یا مینی سرخ کن استفاده می کنند .

سرخ کردن یکنواخت تمام قسمتهای مواد غذایی

مورد اخیر یعنی سرخ کردن یکنواخت در ابتدا مطرح نبود ، و تمامی تلاش ها بر رفع دو نیاز اصلی یعنی استفاده کمتر از روغن کمتر و سرخ کردن خودکار متمرکز شده بود . ولی با ابداء و توسعه‌ی سرخکن های بدون روغن ، مشخص گردید که این دستگاه ها نقطه‌ی قوت دیگری نیز دارا می باشند . این نقطه ی قوت سرخ کردن یکنواخت تمام سطح مواد غذایی بود . این دستگاه ها به دلیل نحوه ی عملکردی که دارند ، می توانند به صورت یکنواخت اقدام به سرخ کردن مواد بنمایند .

( سرخ کن بدون روغن ) یا ( سرخ کن یک قاشق روغن  ) ؟

در حقیقیت نام صحیح سرخ کن های نسل جدید سرخ کن یک قاشق روغن است . اما به دلیل استفاده‌ی بسیار کمتر این دستگاه ها از روغن ، به سرخ کن بدون روغن شهرت یافته‌اند . پس وقتی کلمه ی سرخ کن بدون روغن را به کار می بریم با سرخ کن یک قاشق روغن به یک معنی است .

البته با توجه سیستم عملکرد این سرخکن ها می توان بدون روغن نیز از آنها استفاده کرد اما در این صورت مقداری از طعم مطلوب آن کاسته می شود و بیشتر مانند پختن مواد غذایی داخل فر خواهد بود .

بهترین سرخ کن بدون روغن چیست ؟

بیشترین فروش این محصول متعلق به برند های زیر است :

  • سرخ کن تفال
  • سرخ کن دلونگی
  • سرخ کن فیلیپس

برند تفال که از پیشروان تحقیق و توسعه در این زمینه به شمار میرود ، سابقه ای بیش از ده سال در تولید این محصولات دارد . سرخ کن بدون روغن تفال که با نام تجاری Tefal Actifry عرضه می شود ، از بهترین برندهای موجود در بازار به شمار می رود . علاوه بر تفال می توان به برند های دلونگی با نام تجاری Delonghi Multifry و فیلیپس با نام تجاری Philips Airfryer نیز اشاره کرد . در ادامه به بررسی نقاط قوت ، تفاوت ها و معایب سرخ کن های بدون روغن می پردازیم .

نقاط قوت و معایب سرخ کن چرخشی بدون روغن تفال

از نقاط قوت سرخ کن تفال می توان به چرخشی بودن اشاره کرد . در این نوع سرخ کن ها یک پارو به آرامی مواد غذایی را به هم زده تا بهتر در مقابل هوای پرفشار ( حامل ذرات روغن داغ ) قرار بگیرند .

مزیت دیگر این برند رضایت بالای خرید مشتریان از سرخ کن های تفال است به بالای ۹۵ درصد عنوان شده است .

با توجه به اینکه تفال سال هاست مشغول تولید و توسعه سرخ کن های تولیدی خود است ، این رضایت قابل پیش بینی است .

در گذشته پاروی مورد بحث قابل جدا شدن نبود . که این امر برای بعضی مواد غذایی برای مثال ران و کتف مرغ مشکل ایجاد میکرد . اما در مدل های جدید با اضافه شدن امکان برداشته شدن پارو این مشکل بر طرف شده است .

برای اطلاعات کامل و دقیقتر همراه با قیمت به بخش سرخ کن تفال مراجعه فرمایید .

نقاط قوت و معایب سرخ کن بدون روغن دلونگی

 

سرخ کن بدون روغن دلونگی

سرخ کن دلونگی چرخشی مانند محصولات تفال از یک پارو جهت هم زدن برخی مواد غذایی استفاده می کند . همان طور که عنوان شد این کار سبب می شود هوای داغ همراه با ذرات روغن به خوبی در بین مواد غذایی جریان داشته باشند . در نتیجه پخت یکنواخت و مناسبی به دست آید .

همانند تفال در گذشته این پارو قابلیت جدا شدن نداشت . این مورد خوشبختانه در مدل های جدید رفع شده است .

از نقاط قوت سرخ کن بدون روغن دلونگی می توان به چند کاره بودن آنها اشاره کرد ، مدل های خاصی از دلونگی ( شامل مدل ۱۱۶۳ کلاسیک نمی شود ) علاوه بر سرخ کردن می توانند به عنوان یک چند کاره مورد استفاده بگیرد . و چندین مدل غذای متفاوت طبخ کند .

نقاط قوت و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس

سرخ کن بدون روغن فیلیپس

ظاهر زیبا مهمترین نقطه‌ی قوت سرخ کن های فیلیپس است . این سرخ کن ها نسبت به سرخ کن های سایر برند ها از طراحی ظاهرای زیبا تری برخوردار هستند و معمولا به دو رنگ سفید و مشکلی عرضه می‌شوند .

عیب بزرگ سرخ کن بدون روغن فیلیپس در این است که : به دلیل عدم وجود سیستم چرخشی ( پاروی همزن ) در نیمه ی زمان سرخ کردن باید درب دستگاه را باز کرد و با تکان دادن مواد را به هم زد . این عیب با فسلفه‌ی ایجاد سرخ کن های برقی تمایز دارد و موجب شده تا حدودی فروش این برند کاهش یابد . ولی همچنان دیزاین خوب این شرکت ، محصولات این شرکت را در ردیف پر فروش ها قرار داده است .

 

موارد گفته شده در بالا را می توان به طور خلاصه به این صورت جمع بندی کرد :
اگر به دنبال یک سرخ کن خوب هستید انتخاب اول می تواند اوکتی فرای تفال باشد ، اگر به دنبال یک سرخ کن چند کاره می گردید تا سایر مواد غذایی را نیز در آن طبخ کنید مولتی فرای دلونگی انتخاب مناسبی است . و اگر ظاهرا دستگاه برای شما خیلی اهمیت دارد و یا از طرف داران محصولات فیلیپس هستید می توانید ایرفرایر فیلیپس را انتخاب نمایید .

عوامل موثر در انتخاب سرخ کن بدون روغن

دو مورد در انتخاب سرخ کن بدون روغن نقش اساسی ایفا می کنند و قبل از خرید حتما از وجود آنها مطلع شوید

  1. وجود قطع کن خودکار
  2. ظرفیت مورد نیاز
  3. کیفیت روکش ظرف داخلی

۱: قطع کن خودکار برای جلوگیری از سوختن مواد غذایی لازم است ، چون یکی از موارد استفاده سرخ کن ، آزاد کردن وقت برای انجام کارهای دیگر است . و اگر سرخ کنی قطع کن نداشته باشد عملا این وظیفه را نمی تواند به خوبی انجام دهد .

۲ : در مورد ظرفیت مورد نیاز باید بر اساس نیاز خود تصمیم گیری کنید ، اگر خانواده‌ی پرجمعیتی ندارید و یا قصد استفاده از دستگاه را برای مهمانی های خود ندارید می توانید از مدل های ۸۰۰ گرمی تا یک کیلوگرمی استفاده کنید . اما اگر برای جمعیت زیاد غذا تهیه خواهید کرد حتما مدل های ۱ و نیم کیلویی و بزرگ را انتخاب نمایید .

۳ : اگر از برند های معتبر مانند تفال و فیلیپس و دلونگی خرید می کنید نگرانی از بابت کیفیت روکش ظرف داخلی نخواهید داشت . ولی اگر از برندهای کمتر شناخته خرید می کنید ممکن است ظرف داخلی کیفیت لازم را نداشته باشد .

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن :

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن بسیار ساده است .شما مواد غذایی مورد نظر خود را درون سرخ کن قرار داده و یک قاشق روغن بر روی آنها می ریزید . زمان دستگاه را مطابق زمان بندی که در راهنمای دستگاه آمده است ، تنظیم کرده و دکمه ی شروع را می زنید .

سرخ کن های جدید مجهز به قطع کن خودکار هستند ، پیشنهاد می کنیم برای خرید سرخکن بدون روغن حتما بررسی نمایید که دستگاه دارای قطع کن خودکار باشد .

سرخ کن های بدون روغن دو طبقه

سرخ کن بدون روغن دوطبقه

بعضی از مدل های سرخ کن دارای دو طبقه مجزا هستند و این امر سبب می شود بتوانید مواد غذایی را به صورت مجزا و با صرف زمان کمتر ، و با یک بار روشن کردن دستگاه سرخ نمایید .

از انواع این مدل ها که دارای قابلیت سرخ کردن چند مواد غذایی همزمان هستند ، می توان به سرخ کن ۷۵۱۰ تفال اشاره کرد . این سرخ کن از سرخ کن های پیشنهادی خانه بازار به شما دوستان عزیز به شمار میرود .

چه موادی را می توان در سرخ کن بدون روغن سرخ کرد ؟

بعضی تصور می کنند که این دستگاه ها فقط قادر به سرخ کردن سیب زمینی هستند ولی در این دستگاه ها ، علاوه بر سیب زمینی می توان هر نوع مواد پروتینی از جمله مرغ ، انواع سبزیجات از جمله بادمجان و کدو و سایر مواد را نیز تهیه کنید . علاوه بر آن امکان استفاده از هر نوع روغن مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان وجود دارد . به طور کلی تقریبا هر ماده غذایی که با ماهیتابه سرخ می شود ، قابل سرخ شدن در این دستگاه ها هستند . اما این نکته را به یاد داشته باشید :

با توجه به نحوه‌ی عملکرد این سرخ کن ها و برای کسب بهترین نتیجه سعی کنید از مواد نازک ، لطیف و تکه شده در غذاها استفاده کنید .

برای مثال شما می توانید با استفاده از دستور پخت چند مرحله ای ( که در آشپزی با سرخ کن بدون روغن معرفی شده و ویدیوی آن نیز ارایه شده است ) بهترین نتیجه را دریافت کنید . اما سرخ کن بدون روغن برای تهیه اکبرجوجه با استفاده از ران مرغ خیلی مناسب نیست . البته ران مرغ را نیز می توانید به روش های دیگری که در ویدیو ها مشاهده می کنید سرخ کنید . منظور ما از این مثال این است که دستورهای غذایی که نیاز به فروبردن کامل ماده غذایی در روغن دارند ( مانند اکبر جوجه ) برای این دستگاه مناسب نیستند . اما در عوض می توانید از تعداد زیادی دستور های غذایی دیگر و یا به ابتکار خودتان ( با تغییر مواد ) استفاده کنید .

سرخ کردن در سرخ کن بدون روغن چه قدر زمان میبرد ؟

شاید قبل از خرید از خود بپرسید سرخ کردن در سرخ کن بدون روغن چقدر طول می کشد ؟

زمان تقریبی برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده در این دستگاه ها در حدود ۳۰ دقیقه است .

شاید بعضی عنوان کنند که ۳۰ دقیقه زمان زیادی است و با ماهیتابه با سرعت بیشتری قابل انجام است . در پاسخ باید عنوان کنیم که بله این صحبت اگر مقدار سرخ کردنی کم باشد ، صحیح است . یعنی شما می توانید یک سیب زمینی کوچک را به راحتی با ماهیتابه سرخ کنید ولی برای سرخ کردن مثلا یک کیلو سیب زمینی سرخ شده باید چندین بار ماهیتابه پر و خالی شود . در تمام این مدت هم حضور شخص الزامی است .

اما هنگام استفاده از سرخ کن بدون روغن شما یک بار مواد را در داخل دستگاه قرار داده و در حالی که سیب زمینی یا سایر مواد سرخ کردنی شما آماده می توانید می توانید سالاد درست کنید یا به سایر کارهای خود برسید و دیگر نیازی به سر پا ایستادن خانم خانه برای سرخ کردن سیب زمینی و سایر مواد غذایی نیست .

آشپزی با سرخ کن بدون روغن

همانطور که عنوان شد آشپزی با سرخ کن بدون روغن بسیار ساده و راحت است و می توانید انواع مواد غذایی از جمله سیب زمینی ، مرغ ، بادمجان و غیره را نیز تهیه کنید .

این یک قاشق روغن الزامی نیست ، در صورت نیاز می توانید اضافه نکنید که با مقدار کمی تغییر در طعم مواجه می شوید و یا اگر مشکل اضافه وزن ندارید می توانید مقدار بیشتری روغن ( برای مثال دو یا سه قاشق روغن ) برای طعم دهی بیشتر اضافه کنید .

در بعضی دستورها می توانید چند مرحله اقدام به سرخ کردن نمایید . برای مثال در ابتدا تکه های سینه ی مرغ را در سرخ کن قرار بدهید و مقداری روغن روی آن بریزید ، بعد از گذشت بیست دقیقه سیب زمینی و سایر مواد مورد نظر خود را به مواد قبلی اضافه کنید . در پنج دقیقه آخر نیز می توانید از سس سفید و یا قرمز استفاده کنید .

برای روشن شدن بهتر مطالب چند فیلم در ادامه آمده است که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد :

 

 

نحوه تمیز کردن سرخ کن ، نحوه شستن سرخ کن و چربی زدایی سرخ کن

نکته‌ی مهمی که باید در هنگام انتخاب سرخ کن به آن توجه کرد قابلیت تمیز کردن آسان سرخ کن می باشد . جدا شدن تمامی قطعات جهت شستشو یکی از مزیت هایی است که باید به آن توجه کرد که معمولا در برند های معروف یافت می شود . در ادامه به ویدیوی نحوه ی تمیز کردن سرخ کن بدون روغن تفال توجه فرمایید :

امیدواریم که مطالعه این مقاله مورد توجه و استفاده‌ی شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد . اگر این چنین است پیشنهاد می کنیم این راهنمای خرید را برای دوستان خود ارسال نمایید و همچنین سایر راهنما های خرید خانه بازار دیدن فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید