فیلم و سریال

سریال کره ای تاریخی رزمی دوبله فارسی

بهترین فیلم ها و سریال های کره ای [ 100 سریال برتر ]

مطلب به درخواست کمیته مبارزه با مصادیق محتوای مجرمانه اصلاح شد.

سریال ها و فیلم های کره ای طرفداران زیادی در ایران دارند و دلیلش هم سادس، فرهنگ کره نسبت به کشور‌های غربی به ایران نزدیک‌تر است و جالب است بدانید فیلم های سریال‌های تاریخی کره ای در دنیا هم طرفداران زیادی دارند و عناوین غربی بسیاری از روی فیلم های کره ای در این ژانرها بازسازی می‌شوند در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای را به شما همراهان تایم سیتی معرفی نماییم با ما در ادامه همراه باشید.

دسترسی سریع

  • بهترین سریال های کره ای
  • بهترین سریال های کره ای تاریخی
  • بهترین فیلم‌های کره‌ای

 

بهترین سریال های کره ای

 

بازی مرکب - Squid Game

 

بازی مرکب – Squid Game 

بازی مرکب (Squid Game) یکی از محبوب‌ترین سریال‌های جهان محصول کشور کره است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. این سریال رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرد و تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های این سرویس شد. وظیفه ساخت سریال بازی مرکب برعهده هوانگ دونگ هیوک قرار داشت. 

این سریال نمرات نسبتا خوبی از جانب منتقدان دریافت کرد و توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان فیلم و سریال را به سمت خود جلب کند. موفقیت عظیم فصل نخست باعث شد که سازندگان تصمیم به ساخت فصل دوم سریال بازی مرکب بگیرند. ازجمله بازیگرانی که در این حضور داشتند می‌توان به لی جونگ جه، پارک هه سو، وی ها جون، جونگ هو یون، او یونگ سو، هو سونگ ته، انوپام تریپاتی و کیم جو ریونگ اشاره کرد. 

خلاصه داستان سریال بازی مرکب بدین شرح است: گروهی متشکل از 456 نفر با تجربیات مختلف از زندگی، جهت برد جایزه 45.6 میلیارد وونی (38.7 میلیون دلاری)، به شرکت در مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه با عواقبی ناگوار دعوت می‌شوند. 

 


Beyon Evil Korean Series

 

فراتر از شیطان – Beyond Evil

فراتر از شیطان (Beyond Evil) سریالی درام و مهیج به کارگردانی کیم نا یئون است که می‌تواند در لیست بهترین سریال های کره ای حضور داشته باشد. داستان این سریال توسط کیم سو جین نوشته شد.

این سریال کره ای جدید از سال 2021 توسط شبکه JTBC شروع به پخش کرد و پس از 16 قسمت به پایان رسید. سریال فراتر از شیطان پس از آغاز پخشش با دیدگاه‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در سریال فراتر از شیطان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به یئو جین گو، شین ها کیون، کانگ مین آه و نام یون سو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال فراتر از شیطان بدین شرح است: داستان این سریال راجع‌به دو مرد نترس به‌نام‌های لی دونگ سیک و هان جو وون است که برای دستگیری یک قاتل زنجیره‌ای قانون‌شکنی می‌کنند.

 

 


not yet thirty

 

هنوز سی سالم نشد – Not Yet Thirty

هنوز سی سالم نشد (Not Yet Thirty) یکی دیگر از سریال های جدید کره ای محسوب می‌شود که از سال 2021 توسط شبکه KakaoTV شروع به پخش کرد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده اوه کی هوان قرار داشت. داستان سریال هنوز سی سالم نشد نیز توسط جونگ یی جین نوشته شد.

این سریال جدید پس از آغاز پخشش با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در سریال هنوز سی سالم نشد به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کانگ مین هیوک، هانی، جونگ این سون و بک سانگ چاول اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال داستان گروهی از دوستان را در اوایل سی سالگی به تصویر می‌کشد.

 

 


Luca Korean Series

 

لوکا: سرآغاز – L.U.C.A.: The Beginning

لوکا: سرآغاز (L.U.C.A.: The Beginning) یک سریال جنایی و علمی تخیلی به کارگردانی کیم هونگ سئون است که از سال 2021 توسط شبکه tvN شروع به پخش کرد. چئون سئول ایل نیز وظیفه نویسندگی این سریال را برعهده داشت.

لوکا: سرآغاز در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و در زمینه‌های عملکرد گروه بازیگری و داستان مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی دا هی، کیم رائه وون، کیم سانگ او و جونگ یون چائه اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: زی او دارای قدرت و راز خاصی است، اما نمی‌داند او واقعا کیست. چهره‌های مرموزی او را تعقیب می‌کنند؛ در همین حال او تلاش می‌کند پاسخ سوالات بی‌شماری که در اطرافش هستند پیدا کند.

 

 


Vincenzo Series

 

وینچنزو – Vincenzo

وینچنزو (Vincenzo) نام سریالی در ژانر کمدی تیره است که توسط کیم هی وون کارگردانی شد. این سریال از سال 2021 توسط شبکه tvN شروع به پخش کرد. داستان سریال وینچنزو توسط پارک جائه بوم نوشته شد.

سریال وینچنزو خیلی زود توانست نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. این سریال در زمینه‌های داستان و شخصیت‌پردازی‌ها با تمجید منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سونگ جونگ کی، جیان یئو بین، اوک تک یون و کواک دونگ یئون اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: در سن هشت سالگی، پارک جو هیونگ پس از فرزندخواندگی توسط دون فابیو، رئیس خانواده مافیای کاسانو، به ایتالیا رفت. نام وی به وینچنزو تغییر کرد و او تبدیل به وکیل ایتالیایی شد. او نماینده مافیا و یکی از بهترین افراد فابیو بود تا اینکه استقبال خود را از دست داد. پس از مرگ فابیو، پائولو (پسر بیولوژیکی و رهبر جدید فابیو) سعی در کشتن وینچنزو داشت.

 

 


Tale of the nine tailed

 

داستان روباه نه دم – Tale of the Nine Tailed

داستان روباه نه دم (Tale of the Nine Tailed) یک سریال اکشن و فانتزی است که یکی از بهترین سریال های کره ای محسوب می‌شود. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده کانگ شین هیو و جو نام هیونگ قرار داشت. داستان این سریال توسط هان وو ری به رشته تحریر درآمد.

سریال داستان روباه نه دم توانست با استقبال منتقدان مواجه شود. منتقدان داستان این سریال را سرگرم‌کننده توصیف کرده و اعتقاد داشتند که مخاطبان می‌توانند به خوبی با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی دونگ ووک، جو بو آه، کیم بوم و کیم یونگ جی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: یک گومیهو به نام لی یئون از موقعیت خود به عنوان روح کوهستان باکدودایگان کناره‌گیری کرد تا به‌دنبال تجسم دوباره عشق واقعی خود، آه ایوم باشد.

 

 


سریال کره‌ای کشور من عصر جدید

 

کشور من: عصر جدید – My Country: The New Age

سال پخش: 2019

کشور من: عصر جدید (My Country: The New Age) یکی دیگر از بهترین سریال های کره‌ای به حساب می‌آید که استقبال مخاطبان مواجه شد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده کیم جین ون قرار داشت. داستان این سریال جذاب نیز توسط چائه سئونگ دائه نوشته شد.

پخش سریال کشور من: عصر جدید از سال 2019 توسط شبکه JTBC آغاز شد و پس از 19 قسمت به پایان رسید. این سریال در جلب نظر منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و مور تحسین آن‌ها قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در سریال کشور من: عصر جدید به ایفای نقش پرداختند می‌توان به یانگ سه جونگ، وو دو‑هوان، جانگ هیوک، کیم سئول هیون و هونگ جی یون اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: حوادث سریال در اواخر دوران سلسله گوریو و آغاز سلسله چوسان جریان دارد. دو دوست به دلیل یکی سو تفاهم تبدیل به دشمنان یکدیگر می‌شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند به روش خودشان از کشور و مردمان خود محافظت کنند.

 

 


Ruler: Master Of The Mask

 

Ruler: Master Of The Mask

ژانر: تاریخی | سیاسی | ملودرام
تعداد قسمت: 40
تاریخ پخش: 2017

پادشاه صاحب ماسک (به انگلیسی: Ruler Master of the Mask) نام یک سریال تلویزیونی کره ای محصول سال 2017 است. این سریال با بازی یو سئونگ هو و کیم سو هیون (بازیگر زن) در 40 قسمت 30 دقیقه ای از شبکه MBC به پخش میرسد. کارگردانی این سریال رو پارک وون گوک بر عهده داره که Miss Korea یکی از آثار معروف اوس

خلاصه داستان: در حدود سال های 1700 میلادی شاهزاده علیه پینسوهو میجنگد. پینسوهو یک حزب و ائتلاف بود که قدرتش رو از طریق بدست گرفتن قدرت مالکیت آب های چوسان بدست آورده بود. شاهزاده تاج دار به امید مردم زجر کشیده تبدیل شده بود. گایون زنی بود که شاهزاده عاشقش بود و به پیشرفتش کمک کرد تا به یک حاکم بزرگ تبدیل بشه…

 

 


سریال کره‌ای امپراطوری

 

امپراطوری – Kingdom

سال پخش: 2019 – 2020

پادشاهی (Kingdom) یکی از بهترین سریال های کره‌ای محسوب می‌شود پخش آن از سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد. کیم سئونگ‌هون به‌عنوان کارگردان و کیم ایون‌هی به‌عنوان نویسنده در این سریال همکاری داشتند.

سریال پادشاهی از پس ار عرضه با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. منتقدان از این سریال در زمینه‌های داستان و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. جو جیهون، ریو سئونگ ریونگ، بائه دونا، پارک بیونگ اون و کیم سونگ کیو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال تماشایی به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سریال در دوره پادشاهی چوسان و چند سال بعد از حمله ژاپن به کره جریان دارد. فصل نخست داستان ولیعهد لی چانگ را نشان می‌دهد که درگیر یک کودتای سیاسی شده و مجبور می‌شود مأموریتی را آغاز کند تا در مورد شیوع بیماری مرموزی که پادشاه فعلی و استان‌های جنوبی را دربرگرفته تحقیق کند؛ بیماری‌ای که باعث می‌شود قربانیان به صورت مرده متحرک احیا شوند. داستان با اعلامیه‌ای آغاز می‌شود که ادعا می کند پادشاه چوسان مرده است و ولیعهد باید فوراً به عنوان پادشاه جدید، تاج گذاری کند.

 

 


سریال کره‌ای گل شیطان

 

گل شیطان – Flower of Evil

سال پخش: 2020

گل شیطان (Flower of Evil) یکی دیگر از سریال های کره ای جذاب محسوب می‌شود که می‌تواند در این لیست حضور داشته باشد. پخش این سریال از سال 2020 توسط شبکه tvN آغاز شد و پس از 16 قسمت به پایان رسید. وظیفه کارگردانی سریال گل شیطان برعهده کیم چئول کیو قرار داشت.

سریال گل شیطان مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. منتقدان این سریال را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند و داستان جذاب مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی جون کی، مون چائه وون، کیم جی‑هون، جانگ هی‑جین و سییو هاین وو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال گل شیطان بدین شرح است: باک هی سونگ مردی است که هویت و گذشته خود را از همسرش چا جی وون که یک کارآگاه است، پنهان می‌کند. در ظاهر، آن‌ها به نظر می‌رسد که یک خانواده کامل هستند؛ یک زوج عاشق با یک دختر زیبا که والدین خود را دوست دارد. چا جی وون و همکارانش تحقیق درمورد مجموعه‌ای از قتل های بی‌دلیل را آغاز می‌کنند و با این واقعیت روبه‌رو می‌شوند که شوهر به ظاهر کامل او ممکن است چیزی را از او پنهان کند.

 

 


سریال کره‌ای بیدار

 

بیدار – Awaken

سال پخش: 2020

بیدار (Awaken) نیز جزو آن دسته از آثاری است که می‌تواند در لیست پخش سریال های کره ای شما حضور داشته باشد. کیم جونگ هیون وظیفه کارگردانی این سریال را برعهده داشت. داستان سریال بیدار نیز توسط شین یو دام به رشته تحریر درآمد.

سریال بیدار کار خود را از سال 2020 توسط شبکه tvN آغاز کرد و پس از 16 قسمت به کار خود پایان داد. این سریال بعد از آغاز پخش نقدهای مختلفی را جانب منتقدان دریافت کرد. منتقدان اعتقاد داشتند که داستان سریال طی بخش‌هایی منجر به سردرگمی بینندگان شده و نمی‌توان پاسخ درستی به سوال‌های آن‌ها بدهد. البته برخی از منتقدان عملکرد گروه بازیگری را مورد ستایش قرار دادند.

نام گونگ مین، کیم سئول هیون، لی چون آ، لی شین یونگ و یون سان وو ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال بیدار به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: دو جونگ وو، رهبر یک گروه ویژه در آژانس پلیس ملی، در مورد یک‌سری قتل‌های مرموز تحقیقاتی را انجام می‌دهد. او به همراه تیمش که شامل افسر گونگ هی وون و جیمی می‌شود، سرنخ‌هایی را کشف می‌کنند که این جنایات به نوعی مربوط به یک واقعه تلخ است که 28 سال پیش در روستایی رخ داد.

 

 


 

همسر خطرناک من – My Dangerous Wife

همسر خطرناک من (My Dangerous Wife) جذاب است که لی هیونگ مین وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشت. این سریال کار خود را از سال 2020 توسط شبکه MBN آغاز کرد.

این سریال با واکنش‌های مثبت منتقدان روبه‌رو شد و در زمینه‌های داستان و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در سریال همسر خطرناک من به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چوی وون یانگ، کیم جونگ ایون، چوی یو هوا و جانگ می کوان اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان راجع‌به زوجی است که جنگی را با انتخاب‌های خطرناک در خانه آغاز می‌کنند.

 


طلوع ماه در رودخانه

 

طلوع ماه در رودخانه – River Where the Moon Rises

سال پخش: 2021

طلوع ماه در رودخانه (River Where the Moon Rises) جزو بهترین سریال های کره ای محسوب می‌شود که توسط یون سانگ هو کارگردانی شد. این سریال از سال 2021 توسط شبکه KBS کار خود را آغاز کرد. هان جی وون نیز داستان این سریال را به رشته تحریر درآورد.

سریال طلوع ماه در رودخانه توانست استقبال منتقدان را به همراه داشته باشد و مورد تحسین مخاطبان قرار بگیرد. کیم سو هیون، جی سو، کانگ ها نئول و چوی یو هوا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال طلوع ماه در رودخانه بدین شرح است: این سریال داستان عاشقانه شاهزاده خانم پیونگگانگ و اون دال را به تصویر می‌کشد که شخصیت‌های داستان عامیانه کلاسیک گوگوریو هستند.

 

 


او هرگز نخواهد فهمید

 

او هرگز نخواهد فهمید – She Would Never Know

سال پخش: 2021

او هرگز نخواهد فهمید (She Would Never Know) سریالی عاشقانه و درام است که توسط لی دونگ یون و را ها نا کارگردانی شد. این سریال از سال 2021 توسط شبکه JTBC شروع به پخش کرد و پس از گذشت 16 قسمت به پایان رسید. چائه یون وظیفه نویسندگی این سریال را برعهده داشت.

منتقدان از داستان سریال او هرگز نخواهد فهمید تمجید کرده و بازی عالی گروه بازیگری را تحسین کردند. کیم سئوک وو، وون جین آه، لی هیون ووک و لی جو ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال او هرگز نخواهد فهمید بدین شرح است: این مجموعه داستان افرادی را به تصویر می‌کشد که در تیم بازاریابی یک مارک لوازم آرایشی و بهداشتی کار می‌کنند.

 

 


سریال کره‌ای خانه شیرین

 

خانه شیرین – Sweet Home

سال پخش: 2020

خانه شیرین (Sweet Home) نیز می‌تواند در لیست بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد. سریال خانه شیرین در سال 2020 طی 20 قسمت توسط سرویس نت‌فلیکس به نمایش درآمد. لی یونگ بوک، جانگ یانگ وو و پارک سو هیون کارگردانان این سریال بودند. وظیفه نویسندگی این سریال نیز برعهده هونگ سو-ری، کیم هیونگ مین و پارک سو جونگ قرار داشت.

سریال خانه شیرین نمرات متوسطی را دریافت کرد و دیدگاه‌های مختلف منتقدان را در پی داشت؛ منتقدان از داستان جذاب این سریال تحسین کردند، اما معتقد بودند شخصیت‌پردازی‌ها به خوبی انجام نگرفته است. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به سنگ کنگ، لی دو هیون، لی سی یانگ و گو مین سی اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: بعد از یک فاجعه بزرگ خانوادگی، چا هیون سو تصمیم می‌گیرد خانه خود را رها کند و به آپارتمانی برود که هیولاها در آن سعی دارند بشریت را از بین ببرند. هیون سو و دیگر ساکنان سعی دارند تا جان خود را نجات دهند.

 

 


 

آلیس در سرزمین مرزی – Alice in Borderland

سال پخش: 2020

آلیس در سرزمین مرزی (Alice in Borderland) یک سریال کره ای علمی تخیلی به کارگردانی و نویسندگی شینسوکه ساتو است. این سریال در سال 2020 طی هشت قسمت توسط سرویس نت‌فلیکس به نمایش درآمد. یوشیکی واتابه و یاسوکو کورامیتسو در امر نویسندگی به ساتو کمک کردند.

آلیس در سرزمین مرزی با نقدهای مختلف منتقدان روبه‌رو شد و نمرات متوسطی را دریافت کرد. کنتو یامازاکی، آیا آساهینا، تئو تسوچیا و دوری ساکورادا ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال آلیس در سرزمین مرزی بدین شرح است: دسته‌ای از بزهکاران بی‌حوصله به عنوان بخشی از یک بازی برای زنده ماندن به یک زمین بایر موازی منتقل می‌شوند.

 

 


سریال کره‌ای کایروس

 

کایروس – Kairos

سال پخش: 2020

کایروس (Kairos) سریالی به کارگردانی پارک سونگ وو است که از سال 2020 توسط شبکه ام بی سی شروع به پخش کرد. لی سو هیون وظیفه نویسندگی این سریال را برعهده داشت.

سریال کایروس مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و نمرات بالایی را دریافت کرد. این سریال به دلیل کارگردانی قدرتمند، عملکرد درخشان گروه بازیگری و داستان جذاب مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی سه یونگ، شین سونگ روک، نام گیو ری و آن بو هیون اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: کیم سئو جین یک مدیر ساخت و ساز بزرگ و معتاد به کار است. یک روز دختر سئو جین بدون هیچ اثری گم می‌شود. کی بعد همسرش کانگ هیون چای به دلیل شوک خودکشی کرد.

 

 


سریال کره‌ای سلام، منم!

 

سلام منم – Hello, Me!

سال پخش: 2021

سلام منم (Hello, Me!) جزو بهترین سریال های کره ای به شمار می‌آید که برپایه رمانی به نام Fantastic Girl تولید شد. لی هیون سئوک کارگردان سریال سلام منم بود. یو سونگ یی نیز داستان این سریال را نوشت. سریال سلام منم از سال 2021 توسط شبکه کی بی اس شروع به پخش کرد و بعد از 16 قسمت به اتمام رسید.

سریال سلام منم با دیدگاه‌های مختلف منتقدان مواجه شد و نظرات گوناگون آن‌ها را در پی داشت. چوی کانگ هی، کیم یونگ کوانگ، ایوم مون سوک و کیم یومی ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال سلام منم بدین شرح است: سلام، من! داستان بان ها نی را به تصویر می‌کشد که روزی با خود جوان 17 ساله، مشتاق، پرشور و نترسش روبه‌رو می‌شود. او با خود جوان‌ترش زخم‌هایش را بهبود می‌بخشد و یاد می‌گیرد چگونه دوباره عشق بورزد.

 

 


سریال کره‌ای زمان‌ها

 

زمان‌ها – Times

سال پخش: 2021

زمان‌ها (Times) سریالی جنایی و علمی تخیلی است که از سال 2021 توسط شبکه OCN پخش خود را شروع کرد و بعد از 12 قسمت به پایان رسید. یون جونگ هو است کارگردان این سریال بود. لی سای بوم و اه هی جین نیز نویسندگان سریال زمان‌ها بودند.

سریال زمان‌ها واکنش‌های گوناگون منتقدان را در پی داشت؛ این سریال توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به لی جو یونگ، لی سئو جین، مون جنگ هی و کیم یونگ چول اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: لی جین وو و سئو جونگ این هر دو خبرنگار هستند، گرچه اولی در سال 2015 و دومی در سال 2020 زندگی می‌کند. یک آن‌ها پی می‌برند که قادرند به‌واسطه یک تماس تلفنی با یکدیگر تماس بگیرند. آن‌ها جهت جلوگیری از قتل پدر یونگ این که رئیس جمهور فعلی کره جنوبی است، با هم کار می‌کنند.

 

 


افسانه سیزیف

 

افسانه: سیزف – Sisyphus: The Myth

سال پخش: 2021

افسانه: سیزف (Sisyphus: The Myth) نیز استحقاق حضور در لیست بهترین سریال های کره ای را داراست. جین هیوک کارگردان این سریال تماشایی بود. لی جی این و جئون چان هو نیز نویسندگان سریال افسانه: سیزف بودند. این سریال از سال 2021 توسط شبکه جی‌تی‌بی‌سی شروع به پخش کرد و پس از 16 قسمت به اتمام رسید.

سریال افسانه: سیزف در جلب نظرات مثبت منتقدان و مخاطبان موفق بود و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. شین هه، چو سونگ وو، چائه جانگ هیوپ و لی سو وو ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال افسانه سیزف بدین شرح است: سریال افسانه سیزیف در مرد مهندسی نابغه به نام هان ته سول است که موسس شرکت Quantum and Time است. با کمک کارهایی که هان ته سول می‌کند شرکت کوانتوم تایم به یک شرکت در سطح جهانی تبدیل می‌شود. او در کره به عنوان یک معجزه‌گر و یک قهرمان ملی شهرت دارد، اما حقیقت کمی متفاوت است. در حقیقت او پس از مرگ برادرش که 10 سال قبل رخ داده، رفتارهای عجیبی از خودش نشان می‌دهد.

 

 


سریال بی خانمان

 

بی‌خانمان – Vagabond

سال پخش: 2019

بی‌خانمان (Vagabond) یک سریال کره ای جذاب به کارگردانی یو این شیک است که کار خود را از سال 2019 توسط شبکه SBS آغاز کرد و بعد از گذشت 16 قسمت به پایان رسید. داستان این سریال توسط جانگ یونگ چول و جونگ کیونگ سون نوشته شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی سونگ گی، بائه سوزی و شین سونگ روک اشاره کرد.

سریال بی‌خانمان در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد. منتقدان داستان این سریال را مهیج و تماشایی توصیف کرده و اعتقاد داشتند که مخاطب می‌توان به خوبی را شخصیت‌ها سریال ارتباط برقرار کند.

خلاصه داستان سریال بی‌خانمان بدین شرح است: پس از سقوط عجیب یک هواپیما، بیشتر از 211 نفر غیرنظامی از جمله برادرزاده چا دال گون کشته می‌شوند. چا دال گون یک بدلکار است که آرزو داشت به یک بازیگر اکشن مشهوری در جهان تبدیل شود. او به علت آنکه که تنها سرپرست برادرزاده خود بود شغل پیچیده خود را رها می‌کند. او پس از حادثه سقوط هواپیما مصمم برای یافتن حقیقت پشت این حادثه می‌شود و شروع به تحقیق می‌کند. او در مراکش شخصی را می‌بیند که یکی از مسافران پرواز اینچئون به مراکش بود و پی می‌برد که سقوط هواپیما یک حمله تروریستی بوده است. در این حین گو هه ری یک نماینده ان‌آی‌اس است و در سفارت کره در مراکش به‌عنوان جاسوس کار می‌کند. او از طرف سفارت وظیفه دارد تا به خانواده‌های داغ‌دیده از پرواز مرگبار کمک کند.

 

 


سریال آقای آفتاب

 

آقای آفتاب – Mr. Sunshine

سال پخش: 2018

آقای آفتاب (Mr. Sunshine) نیز می‌تواند در لیست بهترین سریال های کره ای حضور داشته باشد. سریال آقای آفتاب کار خود را از سال 2018 در شبکه tvN شروع کرد و پس از 24 قسمت به پایان رسید. سازندگان برای ساخت این سریال تماشایی هزینه بسیار زیادی انجام دادند.

سریال آقای آفتاب با تحسین گسترده منتقدان موجه شد و همچنین توانست به محبوبیت بسیار بالایی در بین مخاطبان دست پیدا کند. این سریال در زمینه‌های موسیقی، عملکرد گروه بازیگری و داستان مورد ستایش قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی بیونگ‑هان، کیم تائه‑ری، یو یئون سئوک، بیون یو هان و کیم مین‑جونگ اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: یک بچه یتیم به آمریکا رفته و بعد از چند سال به ارتش می‌پیوندد و بار دیگر به کشور خود برمی‌گردد. او متوجه می‌شود که کشورهای دیگر قصد دارند کشور او را مورد استعمار قرار دهند؛ در همین حین او با یک دختر اشراف‌زاده مواجه شده و دلبسته او می‌شود.

 

 


سریال کره‌ای عاشقان ماه

 

عاشقان ماه – Moon Lovers

سال پخش: 2016

عاشقان ماه (Moon Lovers) یک سریال کره ای تاریخی به کارگردانی کیم کیو تائه است که کار خود را از سال 2016 از طریق شبکه SBS شروع کرد. این سریال در طول بیست قسمتش توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

وظیفه کارگردانی سریال عاشقان ماه برعهده کیم کیو تائه قرار داشت. داستان این سریال نیز توسط جو یون یانگ به رشته تحریر درآمد. سریال عاشقان ماه در جلب نظر منتقدان نیز موفق ظاهر شد و توانست تحسین آن‎ها را به همراه داشته باشد.

منتقدان اعتقاد داشتند این سریال می‌توان لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد. لی جون کی، آی یو، کانگ ها نئول، هونگ جونگ هیون، کانگ هان نا، بک هیون و نام جو هیوک ازجمله بازیگرانی هستند که در سریال عاشقان ماه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: دختری از زمان حال به زمان گذشته و دوران پادشاهی شاه کوانگ جونگ منتقل می‌شود و شاهزادگان را مورد تأثیر قرار می‌دهد. او ابتدا مورد لطف و توجه شاهزاده هشتم قرار گرفته و همه او را دختری عجیب و شاد در ذهن می‌سپارند. هنگامی که همسر شاهزاده هشتم متوجه علاقه آن دو می‌شود، از هه‌سو و شاهزاده ووک می‌خواهد بعد از مرگش با هم ازدواج کنند.

 

 


سریال کره‌ای آخرین ملکه

 

آخرین ملکه – The Last Empress

آخرین ملکه (The Last Empress) نیز جزو برترین سریال های کره‌ای به حساب می‌آید که وظیفه کارگردانی آن برعهده جو دانگ مین قرار داشت. این سریال کره‌ ای کار خود را از سال 2018 توسط شبکه اس‌بی‌اس شروع کرد و بعد از 52 قسمت به اتمام رسید. داستان این سریال توسط کیم سون اوک به رشته تحریر درآمد.

سریال آخرین ملکه موفق شد نمرات خوبی را از جانب منتقدان دریافت کند و با استقبال آن‌ها مواجه شود. منتقدان این سریال را به دلیل داستان جذاب، بازیگر عالی بازیگران و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده تحسین کردند. سریال آخرین ملکه خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کشور کره تبدیل شد و توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد.

جانگ نارا، چوی جین هایوک، شین سونگ‑روک، لی الیجا و شین ایون کیانگ ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در سریال آخرین ملکه به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال سلطنتی فرضی را در سال 2018 نشان می‌دهد. یک بازیگر موزیکال با پادشاه امپراطوری کره ازدواج می‌کند. او در همین حین که مشکلات مختلفی برای زندگی در کاخ دارد، درجستجوی عشق و خوشبختی حقیقی است.

 


سریال کره‌ای زیبایی حقیقی

 

زیبای حقیقی – True Beauty

سال پخش: 2020

زیبای حقیقی سریالی به کارگردانی کیم سنگ هایئوپ است که از سال 2020 کار خود را از شبکه tvN آغاز کرد. داستان این سریال توسط لی سی-ایون به رشته تحریر درآمد.

سریال زیبای حقیقی در جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. این سریال همچنین توانست به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کشور ترکیه تبدیل شود و به شکل بین‌المللی نیز به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. ازجمله بازیگرانی که در سریال زیبای حقیقی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به چا اون وو، مون گا-یانگ، هوانگ این‑یئوپ، یونا پارک و کنگ مین آ اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: دانش‌آموزی دبیرستانی به نام ایم جو کیونگ به دلیل ظاهرش پیوسته مورد تمسخر همسالان خود قرار می‌گیرد. حجم زیاد تمسخر باعث می‌شود تا او شروع به یادگیری شیوه استفاده از آرایش با تماشای فیلم‌های آموزشی آرایش در اینترنت کند. او خیلی سریع به مهارت بالایی در این زمینه می‌رسد و با ورود به مدرسه جدید با لقب الهه شناخته می‌شود.

 

 


سریال دلباخته در شهر

 

دلباخته در شهر – Lovestruck in the City

سال پخش: 2020

یکی دیگر از بهترین سریال های کره‌ای که توانست توجه بینندگان زیادی را به سمت خود جلب کند، سریال دلباخته در شهر (Lovestruck in the City) است. این سریال کار خود را از سال 2020 توسط شبکه KakaoTV آغاز کرد. پارک شین وو وظیفه کارگردانی این سریال را برعهده داشت. جئونگ هیون جئونگ و جونگ دا هیون نیز نویسندگان این سریال بودند.

منتقدان سریال دلباخته در شهر را به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و داستان جذابش تحسین کرده و نمرات خوبی را به آن اعطا کردند. جی چانگ‑ووک، کیم جی‑وون، کیم مین‑سئوک، مینهو و سو جوو یئان ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال دلباخته در شهر بدین شرح است: یک معمار 32 ساله ماهر به نام‌ پارک جائه وون که دارای شخصیت صادق و پرشوری است، نمی‌تواند زنی را که با نام «دزد دوربین» می‌شناسد، از یاد ببرد.

 

 


سریال کره‌ای آقای ملکه

 

آقای ملکه – Mr. Queen

سال پخش: 2020

آقای ملکه (Mr. Queen) سریالی به کارگردانی یوون سونگ سیک است که کوئین پخش خود را از سال 2020 توسط شبکه tvN آغاز کرد. داستان سریال آقای ملکه نیز توسط پارک جای اوک و چوی آه ایل به رشته تحریر درآمد. وظیفه نویسندگی این سریال کره ای نیز برعهده پارک جای اوک و چوی آه ایل قرار داشت.

این سریال در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر شد و به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. منتقدان نیز سریال آقای ملکه را مورد تحسین قرار داده و نمرات خوبی را به آن اعطا کردند. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به شین هه‑سان، کیم جونگ هیون، سئول این‑آه، نا این وو و چوی جین هایوک اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: جانگ بونگ هوان آشپزی حرفه‌ای است که در دوران مدرن برای بزرگ‌ترین سیاستمداران کشور در کاخ آبی کار می‌کند. او به شکل عجیبی روزی خود را در جسم ملکه چئورین در دوره جوزون می‌یابد. پادشاه چئولژونگ، پادشاه در حال سلطنت، شخصی ملایم و آرام است.

 

 


سریال لیست پخش بیمارستان

 

پلی‌لیست بیمارستان – Hospital Playlist

سال پخش: 2020

پلی لیست بیمارستان (Hospital Playlist) یک سریال کره ای جدید به کارگردانی شین ون هو است که کار خود را از سال 2020 توسط شبکه tvN آغاز کرد. داستان این سریال نیز توسط لی وو جونگ به رشته تحریر درآمد.

این سریال پس از آغاز پخشش خیلی زود با تحسین منتقدان و مخاطبان مواجه شد و به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. منتقدان سریال پلی‌لیست بیمارستان را به دلیل داستان خاص و شخصیت‌های جذابش مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جو جونگ‑سوک، یو یئون سئوک، جونگ کیونگ هو، جیان می دوو و شین هاین بین اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال پلی‌لیست بیمارسان بدین شرح است: این سریال داستان پزشکان و پرستاران شاغل در مرکز پزشکی یولجه را روایت می‌کند. درواقع داستان روی پنج پزشک تمرکز دارد که از زمان ورود به دانشکده پزشکی در سال 1999 با یکدیگر دوست هستند.

 

 


سریال کره‌ای پنت هاوس

 

پنت هاوس: جنگ در زندگی – Penthouse: War In Life

پنت هاوس: جنگ در زندگی (Penthouse: War In Life) یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای محسوب می‌شود که کار خود را از سال 2020 توسط شبکه SBS شروع کرد. این سریال پس از 21 قسمت به کار خود پایان داد.

سریال پنت هاوس: جنگ در زندگی نمرات خوبی را دریافت کرد و تحسین منتقدان را به همراه داشت. این سریال به دلیل بازی عالی گروه بازیگری و شخصیت‌پردازی‌های قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

ازجمله بازیگرانی که در سریال پنت هاوس: جنگ در زندگی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به لی جی آه، کیم سو یئون، کیم یونگ دی، اییوجینه و جو سو مین اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: این سریال داستان خانواده‌های ثروتمندی را که در کاخ هرا زندگی می‌کنند و فرزندان آن‌ها در مدرسه هنری چونگ حضور دارند، روایت می‌کند. شیم سو ریون زنی زیبا و ثروتمند است که گذشته‌ای غم‌انگیز دارد. شوهرش جو دان تائه، یک تاجر موفق است. شیم در ادامه پی می‌برد که شوهرش چیزی را از او پنهان می‌کند.

 


تاریخ آرتدال - Arthdal Chronicles

 

تاریخ آرتدال – Arthdal Chronicles

سریال تاریخ آرتدال یا سرگذشت آسادال در ژانر دراماتیک، عاشقانه و تاریخی قرار می‌گیرد و یکی از سریال‌های متفاوت، با کیفیت، بروز و گران قیمت کره‌ای است که آخرین قسمت از آن 22 سپتامبر 2019 از شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد و در کل نمرات خوبی از بینندگان و منتقدان دریافت کرد نمره 8.1 از وب سایت IMDb و همچنین نمره‌ی 8.7 از MyDramaList از جمله نمرات خوب برای این سریال بودند.

بازیگران کره‌ای محبوب و گران قیمتی در این سریال حضور دارند از بازیگران این سریال دیدنی میتوان به کیم جی-وون، کیم اوک-بین، یانگ دونگ-گان، سونگ جونگ-کی، تئو یو و… اشاره کرد، داستان در یک سرزمین افسانه‌ای به نام آرت و ساکنان شهر باستانی آرتدال و منطقه‌های اطراف آن است.

 

 


The Heirs

 

وارثان – The Heirs

سریال وارِثان اواخر سال 2013 کار خودش را آغاز کرد و پس از مدت کوتاهی توانست شهرت و محبوبیت فراوانی در کره‌ی جنوبی و کمی بعد در همه‌ی آسیا به دست آورد، این مجموعه‌ی 20 قسمتی یک اثرِ کمدی، عاشقانه و مدرسه‌ای با بازیِ و «پارک شین های» (Park Shin-hye ) و یکی از بهترین فیلم های لی مین هو است.

داستان درمورد یک پسر از خانواده‌ای شدیدا ثروتند است که مثلا برای درس خواندن به آمریکا مهاجرت کرده ولی در واقع پی خوش گذرانی است، از سوی دیگری دختری از خانواده‌ای فقیر که مادرِ خانواده خدمت کار است به دنبال خواهرش به آمریکا مهاجرت می‌کند و این پسر و دختر در ایالات متحده با یکدیگر روبرو می‌شوند و…

با وجود اینکه موضوع انتخاب شده در سریال بسیار تکراری و مصرف شده به نظر می‌رسد اما این سریال آنقدر به این مدل چیزهای جدید اضافه کرده که بتواند نظر مخاطب را جلب کند و او را تا پایان همراه خود بکشد، درواقع داستان آنقدر هم که در خلاصه به نظر می‌رسد کلیشه‌ای نیست و حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد.

 

 


سریال کره‌ای استارت آپ

 

استارت آپ – Start-Up

سال پخش: 2020

استارت آپ (Start-Up) یک سریال کره ای تماشایی به کارگردانی اوه چونگ هوان است که پخش آن از سال 2020 توسط شبکه tvN آغاز شد و پس از 16 قسمت به پایان رسید. داستان این سریال توسط پارک هی ریون به رشته تحریر درآمد.

سریال استارت آپ بعد از پخش توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کشور کره تبدیل شود. منتقدان سریال استارت آپ را سرگرم‌کننده توصیف کرده و از عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند. بائه سوزی، نام جو هیوک، کیم سون هو و کانگ هانا ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال استارت آپ بدین شرح است: این سریال زندگی یک دختر سخت‌کوش و پرتلاش به نام سو دال می را نشان می‌دهد که بعد از جدایی پدر و مادرش از یکدیگر تصمیم می‌گیرد با پدرش زندگی کند. او در رقابت با خواهر پولدارش وون این جه بسیار تلاش می‌کند تا استارت آپ خود را بر پا کند. از طرفی نام دو سان موسس شرکت سامسان تک، فرد باهوشی است که سو دال می از او الهام می‌گیرد. نام دوسان به همراه هان جی پیونگ که سرمایه‌گذار موفقی است به سو دال می کمک می‌کنند تا به رویای خود برسد.

 

 


مشکلی نیست که خوب نباشی

 

مشکلی نیست که خوب نباشید – It’s Okay to Not Be Okay

سال پخش: 2020

مشکلی نیست که خوب نباشی (It’s Okay to Not Be Okay) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین سریال های کره ای را داراست. پارک شین وو به‌عنوان کارگردان و جو یونگ به‌عنوان نویسنده در این سریال همکاری داشتند.

این سریال جدید کره ای توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و مورد استقبال منتقدام قرار بگیرد. منتقدان اعتقاد داشتند درون‌مایه انگیزشی داستان سریال مشکلی نیست که خوب باشی می‌تواند به خوبی مخاطبان را تحت تاثیر قرار بدهد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال تماشایی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سئو یه‑جی، کیم سو هیون، پارک گیو یونگ، اُ جونگ سی و کیم جوو هان اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال مشکلی نیست که خوب باشی بدین شرح است: مون گنگ تائه با برادر بزرگ‌تر اوتیستیک خود مون سنگ تائه زندگی می‌کند. آن‌ها از زمانی که سنگ تائه شاهد قتل مادرشان بوده است، از شهری به شهر دیگر نقل مکان می‌کنند.

 

 

شیون – The Wailing 

Laughter in Waikiki

 

شیون (The Wailing) یک فیلم کره‌ای در ژانر معمایی و ترسناک است که نا هانگ جین وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشت. سوه دونگ هیون و کیم هو سینگ تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. 

فیلم شیون موفق شد توجه منتقدان زیادی را به سمت خود جلب کند و با واکنش‌های مثبت آنان روبه‌رو شود. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به کواک دو وان، هوانگ جونگ مین، جون کونیمورا، چون وو هی و لی جانگ ایان اشاره کرد. 

فیلم شیون فروش بسیار خوبی داشت و موفق شد مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما روانه کند. این فیلم با بودجه تولید 8 میلیون دلاری‌اش، حدود 51 میلیون دلار فروش کرد. 

خلاصه داستان فیلم شیون بدین شرح است: تعدادی قتل مرموز در روستایی واقع در کوه‌های کره جنوبی اتفاق می‌افتد و تنها افرادی که از صحنه جنایت نجات پیدا می‌کنند به جنون حالتی شبیه به آن مبتلا‌اند. یک افسر پلیس ترسو مامور می‌شود تا به این حوادث رسیدگی کند. در آغاز پلیس این قتل‌ها را با مصرف نوعی قارچ روان گردان مرتبط می‌داند؛ اما با ورود یک مرد ژاپنی، دختری سفیدپوش، یک جن‌گیر و یک کشیش جوان ماجرا پیچیده‌تر از پیش جلو می‌رود. 

 


خنده در وایکیکی – Laughter in Waikiki

«خنده در وایکیکی» که به آن «به وایکیکی خوش آمدید» هم گفته می‌شود یکی از سریال‌های پرطرفدار کره‌ای که سال 2018 با بازی Kim Jung-Hyun شروع نسبتا موفقی داشت اما در فصل دوم که سال 2019 منتشر شد حتی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت و به یکی از سریال‌های مورد علاقه‌ی علاقه‌مندان به موج کره‌ای تبدیل شد.

  داستان درمورد سه شخصیت کانگ، چون و بون هست که هرکدام با هدف خاصی زندگی می‌کنند اما به دلایل مختلف هیچکدام از آن‌ها موفق نشده به هدفش برسد و همه آن‌ها فاصله زیادی تا موفقیت دارند، یکی از آن‌ها می‌خواهد کارگردان سینما شود ولی شدیدا بد شانس است دیگری قصد دارد که بازیگر شود اما با وجود اینکه پدرش یک بازیگر موفق است نتوانسته در این مسیر موفق باشد و بون هم به سئول مسافرت کرده تا فیلمنامه نویس شود اما تابحال موقعیت مناسبی نصیبش نشده و درگیر مشکلات دیگر می‌شود.

این سریال در مجموع 20 قسمت در فصل اول و 16 قسمت در فصل دوم یا همان خنده در وایکیکی 2 است.

 


سریال تو که از ستاره ها اومدی

 

تو که از ستاره‌ها اومدی – You Who Came from the Stars

یکی دیگر از سریال‌هایی که در داخل مرزهای کره مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و استقبال مردمی هم داشت اما موفقیت واقعی را خارج از مرزها با جذب مخاطبان فراوان و طرفداران بسیار زیاد در کل آسیا کسب کرد.

دو مین جون (کیم سو هیون) 400 سال پیش از فضا به زمین سفر کرده و برای 400 سال روی زمین زندگی می‌کرده است او نسبت به انسان‌ها برتری‌های خاصی مثل سرعت، بینایی قوی‌تر و… دارد و به شدت نسبت به انسان‌ها بدبین است او قصد رفتن از زمین را دارد که…

کیم سو هیون برای بازی در این نقش جایزه Daesang یا Grand Prize بزرگترین جایزه ممکن برای دریافت به عنوان یک بازیگر در تلویزیون کره را دریافت کرد و این سریال یکی از مهمترین دلایلی است که کیم سوهیون احتمالا پرطرفدارترین بازیگر کره‌ای است و بالاتری دستمزد را هم بین همه‌ی بازیگران کره‌ای دریافت می‌کند.

 


 جومونگ (Jumong)

 

جومونگ (Jumong)

اگر در ایران زندگی می‌کنید بسیار بعید است که نام جومونگ را نشنیده باشید، جومونگ یکی از سریال‌های دوران ساز در کشورمان بود که هنگام پخش همه‌ی کوچه‌ها و خیابان‌ها را خلوت می‌کرد و بازار را تعطیل می‌کرد، انتقاداتی به جومونگ وارد است اما نمی‌توان قدرت این عنوان در جذب مخاطب دست کم گرفت و جالب است بدانید با اینکه جومونگ تقریبا در هیچ جای دنیا به اندازه ایران محبوبیت پیدا نکرد اما به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و در کشور‌های مختلف طرفداران خود را دارد، جومونگ چندین دنباله نیز دارد که همگی ارزش تماشا دارند و خبر خوش اینکه این مورد هم با دوبله بی‌نظیر صدا و سیما همراه است.

 


 

سقوط بر روی تو – Crash Landing on You

سقوط بر روی تو (Crash Landing on You) سریالی به کارگردانی لی جئونگ هیو است که کار خود را از سال 2019 توسط شبکه tvN آغاز کرد. این سریال پس از 16 قسمت به کار خود پایان داد.

سریال سقوط بر روی تو نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفت. منتقدان این سریال را در زمینه‌های داستان، شخصیت‌پردازی‌ها و بازی بازیگرانیپ مورد تحسین قرار دادند. هیون بین، سون یه‑جین، کیم سو هیون، سئو جی های و کیم جونگ هیون ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال سقوط بر روی تو بدین شرح است: یون سیری یک کارآفرین موفق کره جنوبی و یک وارث چایبول است. یک روز هنگام پرواز با پاراگلایدر در سئول، یک طوفان او را از مسیر خارج می‌کند. در نتیجه، او به قسمت کره شمالی DMZ سقوط می‌کند.

 


کلاس ایتائه‌ون

 

کلاس ایتائه‌ون – Itaewon Class

کلاش ایتائه‌ون (Itaewon Class) نیز جزو بهترین سریال های کره ای است که پخش آن از سال 2020 توسط شبکه JTBC آغاز شد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده کیم سونگ یون قرار داشت. داستان آن نیز توسط جوانگ جین به رشته تحریر درآمد.

سریال کلاس ایتائه‌ون با دیدگاه‌های مثبت منتقدان مواجه شد و تحسین آن‌ها را به همراه داشت. منتقدان از این سریال در زمینه‌های داستان، بازیگری و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند. سریال کلاس ایتائه‌ون در جلب نظر مخاطبان نیز بسیار موفق ظاهر شد و توانست به یکی از سریال‌های محبوب کشور کره تبدیل شود.

پارک سئو‑جون، کیم دا می، کوآن نارا، پارک بو‑گوم و لی جو‑یونگ ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال ایتائه‌ون بدین شرح است: در سال 2006، یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام پارک سائه رویی بعد از تلاش برای کشتن جانگ گئون وون به مدت 2 سال زندانی شد. گئون وون پسر جانگ دا هه و وارث گروه جانگگا (بزرگترین شرکت غذایی کره) است. به دلیل قدرت زیاد جانگ، گئون وون زندگی فاسدی را در پیش گرفته و قادر به اذیت و آزار مردم است.

 


City Hunter

 

شکارچی شهر – City Hunter

یکی دیگر از سریال‌های محبوب کره‌ای با بازی «لی مین هو» که برخلاف اکثر مجموعه‌های عاشقانه که چاشنی طنز دارند، داستان معمولا جدی دنبال می‌شود وبیشتر حالتِ درام دارد، همراه با قسمت‌‎هایی اکشن و جنایی که مجموعا 20 قسمت را تشکیل می‌دهند.

داستان «شکارچی شهر» درمورد فردی به نام لی یونگ سو با بازی لی مینگ هو است، لی برای تیم بین المللی شبکه ارتباطات کاخ آبی کار می‌کند و مدرک دکتری از دانشگاه M.I.T دارد، از سوی دیگر کیم نانا یک قهرمان ورزشی در رشته جودو است که در محل اقامت رئیس جمهور به عنوان محافظ فعالیت می‌کند در ادامه این دو درگیر یک عشق یک طرفه می‌شوند و…

سریال شکارچی شهر یک سریال متفاوت نسبت به اکثر سریال‌های کره‌ای است اگر مدت طولانی است که سریال کره‌ای تماشا می‌کنید و برای یک تجربه‌ی جدید آماده هستید، شکارچی شهر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.

 


آیا تو هم انسانی؟ - Are You Human Too

 

آیا تو هم انسانی؟ – Are You Human Too

«آیا تو هم انسانی؟» نسبتا سریال جدیدی به حساب می‌آید و همین باعث شده که کیفیت تصاویر و فیلمبرداری در آن بالاتر از بعضی دیگر عناوین باشد، سریال آیا تو هم انسانی مدتی بعد از پخش به شدت در کره مورد استقبال قرار گرفت و پر بیننده ترین سریال سال 2018 در کره جنوبی شد، پس اگر دنبال یک سریال جدید و همزمان جذاب می‌گردید این مجموعه را از دست ندهید.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پسرِی به نام «نام شین» از یک خانواده‌ی ثروتمند که شرکت بزرگی را اداره می‌کنند طی یک حادثه رانندگی ضربه شدیدی می‌خورد و به کما می‌رود، مادرِ نام شین تصمیم می‌گیرد که یک رباتِ انسان‌نما با هوش مصنوعی فوق‌العاده بسازد تا این ربات بتواند مثل پسرش در جامعه زندگی کند، رباتی به نام «نام شین 3» می‌سازد که وارد جامعه شده و تظاهر می‌کند که نام شینِ واقعی است، این ربات یک محافظ هم دارد که…

این مجموعه در 36 قسمت پایان یافته و از معدود مجموعه‌های علمی-تخیلی محبوب در سینمای کره به حساب می‌آید و در ژانر عاشقانه و معمایی هم حضور دارد.

 


پسران فراتر از گل

 

پسران فراتر از گل – Boys Over Flowers

سریال پسران فراتر از گل علاوه بر شبکه‌ی Wiki از Netflix و hulu هم پخش شده و با نمره‌ی 8.1 از IMDb یکی از بهترین‌های کره‌ای به حساب می‌آید.

داستان درباره‌ی دختری دبیرستانی و بسیار سخت کوش است که خانواده‌اش وضع مالی خوبی ندارند، او طی اتفاقاتی به عنوان عضو افتخاری وارد یکی از مدرسه‌های بزرگ که مخصوص خانواده‌های ثروتمند است می‌شود، او متوجه می‌شود در این مدرسه گروهی به نام f4 وجود دارد که متشکل از 4 پسر بسیار ثروتمند، هنرمند و خوش تیپ است که البته با دیگران رفتار خوبی ندارند و به خصوص گو جونپیو که پسر رئیس مدرسه هم هست با دیگران بسیار سرد و بی احساس برخورد می‌کند و…

اقتباس‌های زیادی از این سریال توسط کشورهای مختلفی مثل: چین، آمریکا، هندوستان و… ساخته شد که البته تقریبا هیچکدام به محبوبیت نسخه‌ی کره‌ای نرسیدند.

 


نسل خورشید

 

نسل خورشید – Descendants of The Sun

داستان درمورد نیروهای سازمان ملل است که محافظ صلح و اهل کره هستند، این گروه به منطقه‌ی اوراک فرستاده می‌شوند و سروان یو شی جین که رهبر نیروهای ویژه هم هست در میانه‌ی ماموریت با دکتری بدون مرز به نام دکتر کانگ مو ملاقات می‌کند و این دو وارد یک ماجرای عاشقانه می‌شوند.

این سریال در 16 قسمت پخش شده ولی به دلیل محبوبیت فراوانش بین کره‌ای‌ها و دیگر کشورهای آسیایی بعد از اتمامِ سریال 3 قسمت ویژه هم منتشر شد که خلاصه‌ی قسمت‌های گذشته بودند.

 


شفا دهنده - Healer

 

شفا دهنده – Healer

«شفا دهنده» (Healer) که با نام هیلر هم شناخته می‌شود محصول سال 2014 است. این سریال با بازی جی چانگ ووک، پارک مین یانگ و یو جی تائه در 20 قسمت 60 دقیقه ای است و علاوه بر ژانر عاشقانهو کمدی، هیجان انگیز و اکشن نیز هست، ای سریال توسط شبکه KBS2 تهیه و تولید شده. نویسندگی این سریال توسط سونگ جی نا انجام شده که سریال «ایمان» رو در سال 2012 نوشت و کارگردانی توسط لی جونگ ساب انجام شده است. سریال Healer در جشنواره های سال 2014 موفق به کسب 3 عنوان جایزه مختلف شد.

کیم مون هو (یو جی ته) خبرنگار یکی از شبکه های معروف تلویزیونه که به طور اتفاقی حقیقت یکی از پرونده هایی که چند سال پیش اتفاق افتاده رو میفهمه. سعی میکنه خودشو به قربانیان اون پرونده نزدیک کنه و بهشون کمک کنه. در همین زمان چا یونگ شین (پارک مین یانگ) و سه جونگ هو (جی چانگ ووک) که خبرنگارای اینترنتی بودن و معروف به “شفا دهنده” به کمک کیم مون هو پا به دنیای واقعی خبرنگاری میذارن…

 

 


Rooftop_Prince

 

Rooftop Prince

داستان درمورد یک شاهزاده است که از 300 سال پیش با چند نفر از همراهانش به سال 2012 سفر می‌کند و در دوران جدید با دختری روبرو می‌شود که شباهت زیادی به همسر مرحومش دارد و می‌خواهد راز مرگ 300 ساله همسرش را کشف کند؛ همونطور که شاید قبلا هم از این نوع طنزها دیده باشین سفر کردن قدیمی‌ها به دوران حال می‌تواند خیلی بامزه باشد و در مورد این سریال واقعا هست

بازیگران: Park Yoochun , Han Ji-min , Lee Tae-sung ,Choi Woo-shik

 


You are-Beautiful-timecity

 

تو زیبایی – You’re Beautiful

یکی از سریال‌‌های که در سال 2009 عنوان بهترین را برای خودش نگه داشت و موفق به کسب 4 جایزه از جشنواره این کشور شد مجموعه تو زیبایی با ایده‌های جذاب در داستان و بازی بازیگران بسیار محبوب سینمای کره است. از بازیگران این سریال می‌توان به جانگ گیون سوک، پارک شین-های و لی هونگ-کی اشاره کرد که هرکدام در زمان پخش این سریال بسیار در کشور کره محبوب بودند و با بازی در عناوین عاشقانه شهرت و محبوبیت خوبی را توانستند به دست بیاورند.

داستان سریال در مورد یک دختر کره‌ای که آرزو دارد راهبه بشود و به آفریقا برود ولی به یک باره مجبور می‌شود که به جای برادر دوقلوه‌اش به یک گروه موسیقی بپیوندد تا شانس برادرش برای تبدیل شدن به یک ستاره را برای او نگه دارد. او به این تقلید ادامه می‌دهد تا اینکه یکی از اعضای این گروه متوجه دروغ او می‌شود.

 


Dream High timecity

 

رویای بلند – Dream High

شاید تولید آثار انگیزشی چندسالی است که دیگر بازار داغ خود را از دست داده است ولی این سریال برای جوانان که در شروع کار خود هستند و نمی‌دانند چه چیزهایی شایدبرسر راهش بیاید بسیار لازم است از شور و شوق تا اعتماد به نفس کاذب و تلاش بعضی افراد برای پیروز شدن همه مسائلی است که در این سریال به وضوح دیده می‌شود و هنر در کنار آن موضوعی است که شما را به خود جذب می‌کند.

داستان سریال در مورد 6 دانشجو رشته موسیقی است که هرکدام برای هدف خود در زندگی تلاش می‌کنند ولی در این راه مشکلاتی به سراغ آن‌ها می‌آید که جلوی پیشرفتشان را می‌گیرد و حالا آن‌ها باید برای رسیدن به هدفشان همه چیز را تجربه کنند حتی عاشق شدن را که مسیر برخی در این راه را کامل عوض می‌کند.

 


pinocchio timecity

 

pinocchio – پینوکیو

یکی از آموزنده‌ترین سریال‌های این لیست قطعا همین مجموعه زیبای پینوکیو است که شاید کمی کشش پایین داشته باشد ولی پیامدهای مثبتی و بسیار خوبی را به بیننده گوش زد می‌کند و هدف زیبایی دارد.

شاید ایده سریال یعنی انتقام کمی تکراری به نظر برسد و باید بپرسیم انتقام از چه قابی که در این سریال این ایده بسیار نو می‌باشد یعنی گرفن انتقام به وسیله خبرنگاری کاری که خیلی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد البته زمانی که 3 خبرنگار جوان تصمیم می‌گیرند که هرگز دروغ نگویند.

داستان در مورد چند جوان می‌باشد که هرکدام یک ویژگی خاص دارند مثلا (این ها) زمانی که دروغ میگه دماغش یه حالت خاصی مثل پینوکیو میشود وهمه متوجه می‌شوند حالا این جوانان وارد رشته خبرنگاری می‌شوند و تصمیم می‌گیرند هیچوقت دروغ نگویند.

 


k2 timecity

 

k2 – کی دو

بهترین نمونه ترکیب اکشن و درام را در شکارچی شهر با بازی لی مین هو حتما دیده‌اید شاید آن سریال خیلی محبوب باشد ولی از نظر اکشن از سریال K2 بهتر نیست ولی در کل این دو سریال خیلی به هم شباهت دارند.

سریال کی دو داستان یک سرباز مزدور را روایت می‌کند که از دست دولت‌ها فراری است و با بازگشت به کره به کارهای دیگری مشغول است او فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد تا در یک شب به طور ناگهانی با یک قضیه پیچیده رو به رو می‌شود و به همین دلیل یک نماینده مردم سعی می‌کند که او را بکشد و اطلاعاتی که او دارد را برای همیشه پاک کند.

سریال اکشن خوبی دارد و داستا گیرایی را تعریف می‌کند ولی در بعد عاشقانه کمی ضعف دارد و جدیت خود را از دست می‌دهد ولی تلاش کارگردان برای مهیج نشان دادن سریال ستودنی است.

 


 

بهترین سریال های کره ای تاریخی

 

Scholar Who Walks The Night

 

Scholar Who Walks The Night

ژانر: عاشقانه | تاریخی | رازآلود | درام
تعداد قسمت: 20
تاریخ پخش: 2015

خلاصه داستان: این سریال درمورد دختری است که پس از مجرم شناخته شدن و دستگیر شدن پدرش همه چیزش را از دست می دهد. از آن پس او با لباس مبدل مردانه شروع به فروش کتاب می کند. در یکی از روزها او با دانشمندی مرموز مواجه می شود که خون آشام است.

 


The Flower in Prison

 

The Flower in Prison

ژانر: اکشن | تاریخی | عاشقانه
تعداد قسمت: 51
تاریخ پخش: 2016

این سریال افسانه اوک نیو (با نام اصلی گلی در زندان)، در استودیو دوبله صدا و سیما در دوبله شده و در دوبله این سریال، گویندگانی چون منوچهر والی زاده، زهره شکوفنده، سارا جعفری، رضا الماسی، محمدبهاریان، ابوالفضل شاه بهرامی، مهناز آبادیان، نغمه عزیزی پور، شهروز ملک آرایی، فرزانه شجاعی، جواد پزشکیان، علیرضا منصوری، تورج نصر، رهبر نوربخش، لادن سلطان پناه، ژیلا اشکان، زویا خلیل آذر، مریم شاهرودی و … حضور دارند.

خلاصه داستان: افسانه اوک نیو (با نام اصلی گلی در زندان) داستان دختری به نام اوک نیو است که در زندان متولد می‌شود. وی بعدها با نام لی سو وون شناخته می‌شود. وقتی اوک نیو بزرگ می‌شود با کمک سیستم قضایی سلسله چوسان به زندانیان کمک می‌کند.

 


 

وقتی هوا خوبه (When the Weather is Fine) یکی دیگر از بهترین سریال های کره‌ای است که هان جی سیونگ وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشت. پخش این سریال از سال 2020 توسط شبکه جی‌تی‌بی‌سی آغاز شد.

سریال وقتی هوا خوبه نتوانست مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد؛ اما در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق بود. سئو کانگ جون، پارک مین یونگ، لی جائه ووک و یانگ هیچی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: پس از یک‌سری اتفاقات ناگوار، نوازنده ویولنسل موک هه-وون کار خود را در سئول رها می‌کند و به دهکده بوک‌هیون، در استان گانگوون بازمی‌گردد. او زمانی که در دبیرستان تحصیل می‌کرد، مدت کوتاهی در آنجا زندگی می‌کرد. در آنجا، او دوباره با همکلاسی سابق و همسایه‌اش، ایم اون سئوب که اکنون یک کتاب‌فروشی دارد ملاقات می‌کند، مردی که زندگی کاملا ساده‌ای دارد و توجه موک هه وون را به خود جلب می‌کند.

 


The Moon That Embraces The Sun

 

The Moon That Embraces The Sun

ژانر: فانتزی | تاریخی | رمانتیک
تعداد قسمت: 20
تاریخ پخش: 2012

خلاصه داستان: قصه ی یک پادشاه و خانواده‌اش که برای حفظ امپراتوری تلاش می‌کنند را بازگو می‌کند و مضمون آن هم به احقاق حق و عدم تغییر سرنوشت ازلی انسان‌ها برمی‌گردد. امپراتور پدر می‌خواهد برای “لی هون” ولیعهد خود همسر انتخاب کند. لی هون، عاشق دختری به نام “یئون وو” می‌شود و از پدرش می‌خواهد که آنها را به ازدواج هم در آورد. “یئون وو” که دختری اشراف زاده هست همسر ولیعهد می‌شود و همه از هوش و درایت او تعجب می‌کنند. ملکه مادر و دیگر وزیرها که از انتخاب او برای همسری ولیعهد ناراضی هستند برای او تله‌ای می‌گذارند که “یئون وون” محکوم به مرگ می‌شود…

این سریال هم با نام افسانه خورشید و ماه دوبله حرفه‌ای شده البته دوبله داخلی نیست و کیفیت دوبله صدا و سیما را ندارد.

 


Mirror Of The Witch

 

Mirror Of The Witch

ژانر: عاشقانه | تاریخی | پزشکی | فانتزی | تخیلی
تعداد قسمت: 20 
تاریخ پخش: 2016

خلاصه داستان: داستان سریال درباره جوانی به نام هو جون (Yoon Shi Yoon) و شاهزاده ای به نام سو ری(Kim Sae Ron) که یک جادوگر شده می‌باشد.
ملکه شیم(Jang Hee jin)؛ مادر سو ری نمیتوانست بچه دار شود و نزد راهبه هونگ جو رفت تا به او کمک کند. با استفاده از جادوی سیاه راهبه هونگ جو(Yum Jung ah)؛ ملکه شیم توانست دوقلویی به دنیا آورد. قُل دختر یعنی سو ری نفرین شده به دنیا آمد و او را در کوهستان رها کردند. سو ری در آنجا هو جون را می‌بیند …

 


 

Empress Ki

ژانر: درام | تاریخی | رمانتیک
تعداد قسمت: 51
تاریخ پخش: 2013

داستان سریال: حول زندگی کی سونگ نیانگ (ملکه کی) که یک زن اهل گوریو هست می‌گذرد. این سریال وقایع تاریخی و زندگی وی را از کودکی و سختی‌ها تا ازدواج با امپراتور طغون تیمور از سلسله یوآن مغول‌ها به تصویر می‌کشد.

کی سونگ نیانگ اولین عشقش را با پادشاه گوریو، وانگ یو تجربه می‌کند سپس جهت گرفتن انتقام وارد قصر و سیستم حکومتی سلسله یوآن می‌گردد، او در ابتدای ازدواج با طغون تیمور به او میلی نشان نمی دهد لاکن در انتها عاشق حقیقی او می گردد و صاحب فرزندی به نام آیوشیریدارا می شوند و در نهایت تمامی رقیبانش را مغلوب کرده و فاتح امپراطوری یوآن چین می‌گردد.

این سریال هم دوبله شده ولی بازهم دوبله توسط شرکت‌های خارجی انجام شده کیفیت مناسبی دارد ولی نه به اندازه‌ی صدا و سیما.

 


Faith

 

Faith

ژانر: عاشقانه | فانتزی
تعداد قسمت: 24
تاریخ پخش: 2012

خلاصه داستان: فرمانده چوی یانگ (لی مین هو) محافظ امپراطور گنگ مین از سلسله گوریو است. او به فرمان امپراطور از یک دریچه سری عبور کرده و پزشکی به نام یو ایون سو (کیم هی سان) را برای نجات جان ملکه با خودش به گذشته می آورد چوی یانگ به ایون سو قول می دهد که او را به زمان خودش برگرداند و تا پای جان از او محافظت کند…

دوبله شده توسط صدا و سیما شبکه نمایش

 


Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

 

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

ژانر: تاریخی | فانتزی
تعداد قسمت: 20
تاریخ پخش: 2016

خلاصه داستان: نسخه بازسازی شده سریال مشهور چینی بوبوجینگ ژین است و حول محور شاه چهارم گوریو شاه کوانگ جونگ و برادرانش می‌چرخد و لی جی ایون (IU) در نقش یک دختر معمول است که از زمان حال به آن تاریخ منتقل می‌شود و شاهزادگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او ابتدا مورد لطف و توجه شاهزاده هشتم قرار گرفته و چون دختر خاله همسر شاهزاده هشتم است و در قصر رفت وآمد دارد، همه او را دختری عجیب و شاد در ذهن می‌سپارند، هنگامی که همسر شاهزاده هشتم متوجه علاقه آندو می‌شود از هه سو (آی یو)و شاهزاده ووک می‌خواهد پس از مرگش باهم ازدواج کنند. اما با وجود شاهزاده هشتم که کم کم به هه سوو علاقه پیدا می‌کند رابطه آن دو سرد می‌شود.

 


 

بهترین فیلم های کره ای

 

Parasite

فیلم Parasite یا انگل محصول سال 2019 است و یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های سال بوده که در جشنواره‌های مختلف از جشنواره فیلم تورنتو تا جشنواره فیلم کن حضور داشته و جوایز مختلفی هم کسب کرده و به عنوان نماینده کشور کره در مراسم اسکار، یکی از شانس‌های اصلی برای کسب عنوان بهترین فیلم خارجی است.

Parasite اختلاف شدید طبقاتی را به بهترین شکل نشان می‌دهد، یک فیلم کمدی که برای جاری کردن اشک شما زور نمی‌زند اما احتمالا با موفقیت این کار را انجام می‌دهد، داستان درباره‌ی خانواده‌ی فقیری است که پسر آن‌ها به عنوان معلم وارد خانه‌ی یک خانواده‌ی ثروتمند می‌شود و با زندگی اشرافی آن‌ها روبرو می‌گردد بعد از آن این پسر تمام سعی خود را می‌کند تا پای دیگر اعضای خانواده را نیز به این خانه باز کند، داستان بسیار بزرگتر و عمیق تر از چیزی است که از یک فیلم چند ساعته انتظار دارید برای مطالعه نقد کامل این اثر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید تماشای این فیلم را به صورت ویژه پیشنهاد می‌کنم.

 


 

Penny Pinchers

محصول سال 2011

“گو هونگ شیل” زنی است که تنها هدف زندگی‌اش جمع آوری و ذخیره پول است. او هرگز به فقیری کمک نمی‌کند یا وقتی مریض می‌شود هم پیش پزشک نمی‌رود. وی برای جمع آوری بیشتر پول‌هایش به فکر کارهای نیمه وقت می‌افتد. او طی جریاناتی “چیونگ جی وونگ” را که به پول نیاز دارد ملاقات می‌کند و قول می‌دهد که روش پول درآوردن را به او یاد بدهد ولی در عوض از پسر فقط برای کسب درآمد بیش‌تر استفاده می‌کند و…

طنز خاص فیلم نسبت به اکثر فیلم‌های کره ای و داستان روان از نقاط قوت این عنوان هستند.

 


 

Windstruck

محصول سال 2004

داستان در مورد افسر پلیسی به نام “کیونجین” است که به اشتباه به مردی به نام “میونگوو” مشکوک می‌شود و او را دستگیر می‌کند بعد متوجه اشتباهش می‌شود و در ادامه در حالی که “کیونجین” به مبارزه با مجرمان، گنگسترهای کره ای و مافیای روسی مشغول است وارد یک رابطه عاشقانه با “میونگوو” می‌شود.

در نیمه دوم فیلم اتفاقات تخیلی میفتد و پیام خودش را دارد که بهتر است تماشا کنید.

 


بهترین سریال های کره ای

 

Spellbound

محصول سال 2011

یک شعبده باز با دختری عجیب برخورد کرده و به او پیشنهاد همکاری در نمایشش را می دهد.پس از گذشت یکسال او شخصیت واقعی دختر را شناخته و با وجود مشکلات شخصی اش به او علاقه مند می شود.

این فیلم ترکیب جذابی از قدرت‌های فراطبیعی و اتفاقات روزانه است که کمی تخیل و طنز را چاشنی یک فیلم نامه‌ی عاشقانه کرده.

 


 

Two Hundred Pounds Beauty

محصول سال 2006

داستان درمورد دختری به نام “هانا” است که بسیار چاق است و قصد دارد که خواننده شود اما وزن زیادش و ظاهرش باعث می‌شود که صدایش به چشم نیاید سپس او تصمیم می‌گرد که به یک جراحی کامل تن دهد و ظاهر و وزنش را به طور کامل تغییر دهد، این فیلم بر اساس یک مانگای ژاپنی به نام kanna’s big success ساخته شده است.

شاید داستان خیلی عاشقانه به نظر نرسد اما در ادامه فیلم لحظات احساسی و عاشقانه عمیقی وجود دارد که دو جایزه بهترین بازیگر زن سال و نامزد شدن برای جوایز بسیار دیگری را برای Kim Ah-joong نقش اصلی فیلم به ارمغان آورد.

 


بهترین سریال های کره ای

 

My Sassy Girl

محصول سال 2001

یک نمونه عالی از فیلم های عاشقانه کره ای بر اساس تجربه واقعی نویسنده My Sassy Girl یک عنوان فوق‌العاده پروفروش نه تنها در کره بلکه در همه‌ی کشورهای شرق آسیا بود که در سال 2001 رکورد سریعترین فروش فیلم های کمدی در تاریخ سینمای کره را جابجا کرد داستان درمورد یک دانشجوی مهندسی به نام “کیونگ وو” است که عاشق می‌شود و همه چیز آنطور که او دلش می‌خواهد پیش می‌رود.

این فیلم آنقدر محبوب شد که از سال 2001 تابحال فیلم‌های بسیاری بر اساس داستان آن ساخته شده‌اند و حتی یک شویِ تلویزیونی و یک سریال هم با داستان و نام این فیلم ساخته شده.

توجه کنید که نسخه اصلی نسخه‌ی 2001 است.

 


Memories-of-Murder-timecity

 

خاطرات قتل – Memories of Murder

محصول سال 2003

یکی از بهترین فیلم‌های جنایی که در سینمای کره یا حتی جهان ساخته شده است بدون شک فیلم خاطرات قتل نام دارد. این فیلم بسیار گیرا و با هدف می‌باشد که از روی داستان واقعی زودیاک کره‌ای ساخته شده است. زودیاکی که طی چند سال بیش از 10 قتل مشابه را در کره جنوبی انجام داد و در آخر هم هویت آن شناسایی نشد. این فیلم را بونگ جون-هوی کارگردانی کرده است.

این فیلم همه چیز دارد و تنها دلیل ناشناخته ماندن آن این است که یک اثر هالیوودی نیست و گرنه این فیلم یکی از بهترین آثار ژانر کارآگاهی تاریخ سینماست.

 


oldboy timecity.

 

پیر پسر – Old boy

یکی از مشهورترین فیلم‌های سینمای کره که مورد تحسین بیشتر مخاطبان قرار گرفته است فیلم Old boy می‌باشد فیملی جنایی و روانشناختی به کارگردانی  پارک چان-ووک که قسمت دوم از سه‌گانه انتقام این کارگردان می‌باشد و در سال 2004 توانست جایزه بزرگ جشنواره کن را به خود اختصاص دهد.

فیلم پیر پسر داستان نابی دارد که برگرفته از یک مانگای ژاپنی به همین نام می‌باشد و این داستان ناب به قدری غیرقابل پیش‌بینی است که شما را برای چند ساعت کاملا گیج می‌کند و همین موضوع بیشترین جذابیت فیلم را به دوش می‌کشد.

داستان در مورد یک فرد مست می‌باشد که در روز تولد دخترش دزدیده می‌شود و برای 15 سال به یک زندان خانگی می‌افتد و حتی نمی‌داند که چرا زندانی شده است.

 


the-chaser-timecity

 

The Chaser  – تعقیب‌کننده

محصول سال  2008

عجیب بودن فیلم‌های جنایی کره‌ای به این خاطر است که بیشتر آن‌ها از روی واقعیت ساخته شده‌اند و خیلی سخت است که یک قاتل را بتوانیم اینگونه در ذهن خود تجسم کنیم و وقتی فیلم پخش می‌شود دائما در ذهن خود تکرار می‌کنیم که این بخش از داستان اقرار است ولی باید بدانید که بیشتر این فیلم‌ها تا حد بسیار زیادی به واقعیت نزدیک است.

فیلم تعقیب کننده هم از روی زندگی قاتل زنجیره‌ای کره جنوبی، یو یونگ-چول الهام گرفته شده است و داستان یک فرد را  روایت می‌کند که بدون هدف خاصی و از روی غریزه قتل‌های مختلفی را انجام می‌دهد و حتی این قتل‌ها را پیش پلیس اعتراف می‌کند ولی باز هم پلیس مدرک کافی را برای اثبات گناهکاری او ندارد و مجبور می‌شود او را آزاد کند.

 


I Saw the Devil timecity

 

I Saw the Devil – من شیطان را دیدم

در ادامه لیست به سراغ یک فیلم دلهره آور و روانشناختی از سینمای کره رفتم تا لیست را کمی انعطاف پذیر تر کنم. وقتی ژانر تریلر محبوب شد همه این ژانر را یکه تاز می‌دانستند و معتقد بودند که هیجان رکن اصلی فیلم‌های خوب است و مخاطبان به سراغ دیدن این فیلم‌ها می‌رفتند. در کنار تمام این موضوعات این ژانر بعد از چندین دهه همچنان ثبات خود را حفظ کرده است و سهم بسیاری در آثار محبوب سینمای جهان دارد.

فیلم سینمایی من شیطان را دیدم در مورد یک قاتل دیوانه می‌باشد که همسر باردار یک افسر پلیس را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند و افسر پلیس به دنبال انتقام از قاتل تمام عزم خود را جزم می‌کند.

این فیلم دوست داران آثار خشن را بسیار راضی خواهد کرد و برای کسانی که از لخاظ روحی در وضعیت مساعدی نیستند اصلا توصیه نمی‌شود.

 


train to busan timecity

 

Train To Busan – قطار بوسان

قطار بوسان یکی از محدود آثاری در جهان است که هیجان ناشی از زامبی‌ها را برگردانده است و دوباره این موجودات را همراه با خون به نمایش می‌گذارد کاری که مردگان متحرک با زامبی‌ها کرد واقعا بی رحمانه بود یعنی تبدیل این موجودات ترسناک به حریف‌های تمرینی شخصیت‌های اصلی داستان خود که تا چندین فصل هم ادامه دارد.

فیلم قطار بوسان همه چیز دارد و شما را به معنی واقعی کلمه برای چند ساعت سرگرم می‌کند کاری که از سینمای کره خیلی بعید بود ولی نشان داد که کیفیت این سینما رشد قابل توجهی کرده است.

داستان پیرامون یک قطار است که ویروس مشکوکی که انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند به داخل آن سرایت می‌کند و حالا باید انسان‌ها تا مقصدی که بتوانند از دست این زامبی‌ها نجات پیدا کنند فرار کنند.

 


Taegukgi timecity

 

Taegukgi – برادران در جنگ

معمولا فیلم‌های مربوط به جنگ در رده سخت‌ترین آثار قرار می‌گیرند و ساخت جلوه‌های ویژه و یک فضای داستانی زیبا که هم داستان را روایت کند و هم موفق بشود شرایط را واقعی نشان دهد در اینگونه فیلم‌ها بسیار سخت است کاری که فیلم برادران در جنگ آن را انجام داده است.

این فیلم با آثار برتر هالیوودی رقابت می‌کند و شما می‌توانید تبعات جنگ و بدی‌های آن را با گوشت واستخوان خود حس کنید و تا مدت‌ها محو بازی بازیگران و داستان زیبای این فیلم شوید.

داستان در مورد دو برادر است که بعد از جنگ بین دوکره به اجبار راهی جنگ می‌شوند و با چیزهایی رو به رو می‌شوند که آن‌ها را در خواب می‌دیدند در حالی که شغل آن‌ها قبل از جنگ کفاش و دانشجو بوده است.

 


 

3Iron

3Iron یک فیلم عاشقانه است که هیچ بویی از عاشقانه‌های کلیشه‌ای نبرده داستان درمورد پسر جوانی است که روی درهای خانه‌های مختلف تراکت نصب می‌کند و اگر کسی تراکت را از روی در برندارد او متوجه می‌شود که خانه خالی است و وارد خانه می‌شود این کار هر روز اوست اما یکبار به اشتباه وارد خانه‌ای می‌شود که خالی نیست و…

فیلم محصول کشور کره است اما از موسیقی عربی استفاده می‌کند، کلا فیلم متعارفی نیست و قرار نیست همه‌ی شما از تماشای آن لذت ببرید اما افرادی که با این فیلم ارتباط برقرار کنند عاشفش می‌شوند از نامتعارف بودن این فیلم همین نکته که دو شخصیت اصلی حتی یک دیالوگ هم نمی‌گویند و موسیقی فیلم عربی است کافی است تا تفاوت آن را با دیگر فیلم‌ها متوجه شوید، این فیلم یک تیغ دو لبه است یا آن را تماشا می‌کنید و عاشقش می‌شوید یا تماشا می‌کنید و احساس می‌کنید بدترین فیلمی است که تابحال دیده‌اید.


تماس - The Call

 

تماس – The Call 

تماس (The Call) نیز جزو بهترین فیلم‌ های کره‌ای به شمار می‌رود که لی چونگ هیون کارگردان و نویسنده این فیلم بود. وظیفه تهیه‌کنندگی این اثر برعهده جئونگ هوی سون قرار داشت. 

فیلم تماس نمرات مختلفی دریافت کرد و واکنش‌های متعدد منتقدان را به همراه داشت. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پارک شین هه، جیان جانگ سییو، لی ال، کیم سونگ ریونگ، ا جونگ سی، لی دونگ هوی، پارک هوو سن و جانگ سییو جون اشاره کرد. 

خلاصه داستان فیلم تماس بدین شرح است: دو نفر در زمان‌های مختلف زندگی می‌کنند. سئون در زمان حال و سوک در گذشته زندگی می‌کند. یک تماس تلفنی این دو را به هم متصل می‌کند و زندگی آن‌ها به شکل غیرقابل بازگشتی تغییر می‌کند. 

 


نبرد بزرگ - The Great Battle
 

نبرد بزرگ – The Great Battle 

نبرد بزرگ (The Great Battle) یک فیلم در ژانر تاریخی است که در سال 2018 اکران شد. کیم گوانگ سیک کارگردان و نویسنده این فیلم بود. کیم وو تائک، جانگ کیونگ ایک، پارک جائه سو و مو چونگ جین وظیفه تهیه‌کنندگی فیلم نبرد بزرگ را برعهده داشت. 

فیلم نبرد بزرگ پس از اکران در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و صحنه‌های جنگی مورد تحسین قرار گرفت، اما به دلیل ایرادات فیلم‌نامه با نقدها منفی منتقدان روبه‌رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به جو این سونگ، نام جو هیوک و پارک سونگ وونگ اشاره کرد. 

فیلم نبرد بزرگ توانست به موفقیت بزرگی در گیشه دست پیدا کند و استقبال عظیم مخاطبان را به همراه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 19 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 41 میلیون دلار فروش کرد. 

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: داستان راجع‌به حمله ارتش امپراتوری تانگ به قلعه آن‌سی در قلمرو امپراتوری گوگوریو در سال 645 میلادی است که 5000 مدافع این دژ به رهبری ژنرال یانگ مان چون 88 روز در مقابل 500000 نفر مهاجم جنگیدند و از قلعه دفاع کردند. 

 


فراموش شده – Forgotten

 

فراموش شده – Forgotten 

فراموش شده (Forgotten) فیلمی هیجان‌انگیز و معمایی به کارگردانی و نویسندگی جانگ هان جون است که در سال 2017 اکران شد. وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده پارک جون شیک قرار داشت. 

فیلم فراموش شده موفق شد با نقدهای مثبت منتقدان روبه‌رو شود و در زمینه‌های داستان و بازی گروه بازیگری مورد تحسین قرار بگیرد. این فیلم حدود 9.9 میلیون دلار در گیشه فروخت. کانگ ها نئول، کیم مو یئول، نا یونگ هی و مون سونگ کئون ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: جین سیوک، 21 ساله، با خانواده خود به یک خانه جدید نقل مکان می‌کند. او مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی است اما تحت مراقبت خانواده خود قرار دارد. 

 


شبه جزیره - Peninsula‎

 

شبه جزیره – Peninsula‎ 

شبه جزیره اثری به کارگردانی و نویسندگی یان سنگ هو است که در سال 2020 اکران شد. پارک جو سوک در امر نویسندگی سنگ هو را همراهی کرد.  این فیلم درواقع دنباله فیلم قطار بوسان محسوب می‌شود که در سال 2016 اکران شده بود. 

فیلم شبه جزیره نمرات پایینی دریافت کرد و در گیشه شکست خورد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گانگ دونگ ون، لی جونگ هیون، لی ری، ون هائه هیو، کیم مین جائه و کو کیو هوآن اشاره کرد. این فیلم با بودجه تولید 16 میلیون دلاری خود، حدود 42 میلیون دلار فروش کرد. 

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک ویروس زامبی طی 4 سال گذشته در تمام کره جنوبی گسترش یافته است. 4 کره‌ای در هنگ کنگ سعی دارند برای 20 میلیون دلار که در یک کامیون است، محاصره اینچئون را دور بزنند. 

 

شما هم فیلم و سریال‌های کره ای و مورد علاقه خودتان را در قسمت نظرات به دیگر همراهان تایم سیتی معرفی کنید.

 

مطالب مرتبط

  • 10 تا از بهترین فیلم ها و سریال های لی مین هو (که باید تماشا کنید)
  • انیمه‌هایی که هر انیمه دوستی باید ببیند(سری اول)
  • دانلود قسمت اول سریال هیولا ساخته ی مهران مدیری ( با لینک مستقیم )
  • بهترین فیلم های 2020 که حتما باید آن‌ها را ببینید
  • دانلود سریال دل [ تمامی قسمت‌ها با ترافیک نیم‌بها ]

 

دیدگاهتان را بنویسید