فیلم و سریال

سریال ایرانی کمدی نمایش خانگی

سریال های نمایش خانگی ایرانی در نیمه دوم دهه ۹۰ رونق بسیاری گرفتند. بیشترین سریال‌ها هم در ۲ سال پایانی این دهه ساخته شدند. کم‌کم فضای رقابتی بین تولیدکنندگان به وجود آمد و از طرفی، وجود پلتفرم‌های اینترنتی مناسب نیز بیش‌ازپیش باعث رونق این صنعت شد. ایام کرونا و بسته‌شدن سینما‌ها هم از دیگر دلایل محبوبیت نمایش خانگی‌اند. ساخت سریال های نمایش خانگی، صنعت فیلم کشور را در برابر هجمه سریال‌های خارجی بیشتر حمایت می‌کند. در معرفی امروز، شما را با مجموعه‌ای از پرطرفدارترین بهترین سریال های نمایش خانگی ایرانی آشنا می‌کنیم.

از آنجا که امتیازدهی به سریال‌های ایرانی برای مخاطب ایرانی چندان کار رایجی نیست، نمی‌توان صرفا امتیاز IMDb را ملاک محبوبیت یک سریال دانست. از طرفی، به‌دلیل درحال‌پخش‌بودن بسیاری از سریال‌ها، امتیاز آنها مرتب در حال تغییر است. برای همین، ما در این معرفی سریال‌ها را بر اساس زمان تولید و سال پخش چیده‌ایم.

۱. سریال می‌خواهم زنده بمانم

سریال می‌خواهم زنده بمانم
شروع پخش: اسفند ۱۳۹۹
ژانر:
درام، اجتماعی
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: در حال پخش | ۲۰ قسمت | ۲ فصل
مدت‌زمان:
۶۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۸ از ۱۰ با ۴۶۸ رأی
کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
نویسندگان:
پویا سعیدی، پوریا کاکاوند
بازیگران اصلی: حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، مهران احمدی، بهاره کیان‌افشار

درباره سریال

این سریال که به‌تازگی روانه نمایش خانگی شده داستانی است که در دهه ۶۰ اتفاق می‌افتد و با سکانس‌های عاشقانه زوجی عاشق‌پیشه شروع و با اتفاقی هولناک ادامه می‌یابد. هما و نادر نامزدند و می‌خواهند به‌زودی ازدواج کنند. منتها اتفاق بدی که برای پدر هما می‌افتد همه‌چیز را عوض می‌کند؛ داستانی پیچیده و در عین حال قوی، با بازی فوق‌العاده بازیگرانی چون حامد بهداد و سحر دولتشاهی. این سریال اثری باکیفیت است و توانسته رضایت بسیاری از مخاطبان را جذب کند.

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

قوی‌بودن سریال می‌خواهم زنده بمانم تا به این مرحله از پخش، برای مخاطبان محسوس است. بینندگان با سریال به‌خوبی ارتباط گرفته‌اند و برای بررسی نقدهای بیشتر باید منتظر پایان آن باشیم. شاید اگر بتواند جذابیت خود را با همین شیوه حفظ کند، یکی از بهترین سریال های نمایش خانگی لقب بگیرد.

۲. سریال سیاوش

سریال سیاوش
شروع پخش: بهمن ۱۳۹۹
ژانر:
درام، اجتماعی
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: در حال پخش | ۱۸ قسمت | ۱ فصل
مدت‌زمان:
۵۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۴ از ۱۰ با ۲۰۴۷ رأی
کارگردان: سروش محمدزاده
نویسنده:
پویا سعیدی
بازیگران اصلی: میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان، مجید صالحی، ترلان پروانه، علیرضا جعفری

درباره سریال

سریال سیاوش سریالی اجتماعی است. در این سریال معضلات و مشکلات مردم، تقابل فرهنگی نسل جدید با نسل قدیم، و مشکلات خانوادگی بنیادی به تصویر کشیده شده است. کلیت داستان درباره یک قهرمان ورزشی است که نامزدش بیماری کبد دارد. روایتی ساده ولی با دردهایی عمیق که هرکسی به‌شکلی در آن نقش دارد. این سریال با آنکه هنوز پخش آن به پایان نرسیده رضایت مخاطبان را به دست آورده است.

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

مخاطبان از ساختار این سریال، نحوه نگرش به قصه، و روایت پیوسته و معناداری که دنبال می‌شود رضایت نسبتا زیادی دارند. در مجموع، می‌توان گفت سریال از نظر اجرا کیفیت مناسبی دارد. یکی دیگر از مواردی که به‌عنوان دلیل موفقیت این سریال عنوان شده است اشاره به مشکلات اجتماعی مردم و بیان ملموس دغدغه‌های این روزهاست؛ طوری که بازیگران از جنس مردم‌اند و دردها و رنج‌ها را خیلی عمیق به تصویر کشیده‌اند.

۳. سریال قورباغه

سریال قورباغه
شروع پخش: دی ۱۳۹۹
ژانر:
جنایی، درام، معمایی، دلهره‌آور
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: اتمام‌یافته | ۱۵ قسمت | ۱ فصل
مدت‌زمان:
۴۰ تا ۶۵ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰ با ۹۱۰۲ رأی
کارگردان: هومن سیدی
نویسنده:
هومن سیدی
بازیگران اصلی: صابر ابر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، هومن سیدی

درباره سریال

قورباغه سریال رمزآلودی است که به مخاطبانی پیشنهاد می‌شود که عاشق هیجان و ماجراهای معمایی‌اند. داستان این سریال متفاوت‌تر از انتظار مخاطب دنبال می‌شود. هر لحظه از سریال نوعی آرامش دارد که تا مخاطب می‌خواهد باور کند، هیجان و استرس خاصی شکل می‌گیرد. ماجرا به‌هیچ‌وجه برای بیننده قابل‌پیش‌بینی نیست و قصه‌های دور از هم به‌طور خلاقانه‌ای به یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند.

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

قورباغه نسبت به رقبایش توانسته بیشتر رضایت مخاطبان و منتقدان را جذب کند. ماجرای مرموز و قصه متفاوت این سریال حال‌وهوای نمایش خانگی را عوض کرده و می‌توان گفت نمونه‌ای کاملا متفاوت است. نقش‌آفرینی خوب بازیگران، روایت جذاب و کیفیت بالای سریال حتی موسیقی متن، تحسین بیننده را به دنبال داشته است.

۴. سریال ملکه گدایان

تصویری از بازیگران سریال ملکه گدایان
شروع پخش: دی ۱۳۹۹
ژانر:
درام، اجتماعی و عاشقانه
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: در حال پخش | ۳۶ قسمت | ۲ فصل
مدت‌زمان:
۵۰ تا۶۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۵ از ۱۰ با ۶۵۱ رأی
کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
نویسندگان:
حامد افضلی، امین محمودی
بازیگران اصلی: باران کوثری، آرمان درویش، پانته‌آ بهرام، رؤیا نونهالی، فرزاد فرزین

درباره سریال

ملکه گدایان هم در نوع خود سریال متفاوتی است؛ اثری که در آن، مخاطب با ماجراهای رمزآلودی مواجه می‌شود. در واقع می‌توان گفت سریالی با پیچ‌وخم عاشقی، رمزآلود و با اشاره به معضلات اجتماعی کودکان کار است؛ سریالی که مشخص است قوه تخیل سازندگان آن قوی بوده و سعی کرده‌اند معضلات اجتماعی را در کنار ماجراهای رمزآلود سامان دهند و مخاطب را با یک اثر متفاوت عاشقانه مواجه کنند.

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

نقدهایی به سریال ملکه گدایان شده است، از جمله قصه غیرقابل‌درک آن. شاید در برخی از بخش‌ها ضعف فیلم‌نامه باعث می‌شود مخاطب نتواند با قصه خو بگیرد. برخی از بینندگان هم نسبت به شکل‌گیری عشق‌های مثلثی واکنش نشان داده و معتقدند روال داستان با این اتفاقات آسیب دیده است. با این حال، داستان کشش کافی را دارد و آن‌قدر مخاطب را درگیر می‌کند که بخواهد منتظر باقی ماجرا شود.

۵. سریال آقازاده

سریال آقازاده
شروع پخش: تیر ۱۳۹۹
ژانر:
اجتماعی، سیاسی، درام
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: اتمام‌یافته | ۲۹ قسمت | ۱ فصل
مدت‌زمان:
۴۵ تا ۶۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۴٫۸ از ۱۰ با ۵۸۶ رأی
کارگردان: بهرنگ توفیقی
نویسنده:
حامد عنقا
بازیگران اصلی: امیر آقایی، امین تارخ، مهدی سلطانی، امین حیایی، جمشید هاشم‌پور، سینا مهراد، پردیس پورعابدینی

درباره سریال

همان طور که از نام این سریال مشخص است، داستان حول ماجرای «آقازادگی» می‌چرخد؛ واژه‌ای که در چند سال اخیر نظرات زیادی را به خودش جلب کرده است. اتفاقاً سریال آقازاده هم به همین علت ساخته شده است. سریال آقازاده، با همین واژه و مفهوم آقازاده‌بودن، داستان اجتماعی و زیبایی را شکل داده است. این سریال در یک فصل ارائه شد و عوامل آن نسبت به ساخت فصل دوم هنوز اطلاعات دقیقی در اختیار مخاطبان قرار نداده‌اند. اگر شما به داستان‌های هیجان‌انگیز و درام و اجتماعی علاقه‌مند هستید، این سریال را از دست ندهید.

جوایز و افتخارات سریال

به نقل از روابط عمومی فیلیمو، آمار تماشای آنلاین آقازاده تا ساعت ۱۲ شب روز چهارشنبه ۱۲ شهریور در فیلیمو ۲۵میلیون و ۸۶۱هزار و ۸۶۵ دقیقه است که در مقایسه با آمارهای پیشین رکورد تازه‌ای در تماشای آنلاین سریال های نمایش خانگی به حساب می‌آید.

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

جای‌گیری مناسب نقش‌ها، بازی واقعی بازیگران و قصه جذاب و گیرای سریال از نقاط قوت آن است. سریال آقازاده در برهه‌های خاصی دچار حاشیه شد. برخی از صحنه‌ها مانند محرمیت عجیب حامد تهرانی با همسرش انتقادات شدیدی را به وجود آورد. برخی دیگر تطابق داستان با ماجراهای واقعی کشور را نپسندیدند و دسته‌ای از مخاطبان این مسئله را نقطه قوت سریال دانستند. در هر حال آقازاده به‌عنوان یک سریال نمایش خانگی توانست به موفقیت قابل‌قبولی دست یابد.

۶. سریال هم‌گناه

سریال هم‌گناه
شروع پخش: اسفند ۱۳۹۸
ژانر:
خانوادگی، اجتماعی
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: اتمام‌یافته | ۲۴ قسمت | ۲ فصل
مدت‌زمان:
۵۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۹ از ۱۰ با ۱۱۶۷ رأی
کارگردان: مصطفی کیایی
نویسندگان:
محسن کیایی، علی کوچکی
بازیگران اصلی: پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، حبیب رضایی، مهدی پاکدل، مسعود رایگان

درباره سریال

«ما همه هم‌گناهیم» دیالوگ به‌یادماندنی این سریال است. هم‌گناه سریالی است که روابط بین اعضای یک خانواده را به چالش می‌کشد؛ خانواده‌ای پرجمعیت که در آن احترام به بزرگ‌تر مسئله مهمی است. منتها انتظارات بزرگ‌ترها و کلیشه‌های اجتماعی نگه‌داشتن این احترام را برای کوچک‌ترها سخت می‌کند. از طرفی، فرزندان نمی‌خواهند مانند خاندانشان زندگی کنند. آنها ارزش‌ها و آرزوهای متفاوتی دارند و همین باعث ایجاد دغدغه و مشکلاتی می‌شود.

جوایز و افتخارات سریال

سریال هم‌گناه رکورد جدیدی در شبکه نمایش خانگی ایران ثبت کرد. به‌نقل از فیلیمو، قسمت پایانی فصل اول با ثبت ۱۰میلیون دقیقه تماشا در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد زد. قسمت آخر فصل دوم هم‌گناه نیز فقط تا انتهای همان روز انتشار آن، با ثبت رکورد ۲۰میلیون دقیقه تماشا همراه بود. گذشتن از مرز ۲۰میلیون دقیقه تماشا برای قسمت آخر یک سریال و در یک روز، برای اولین بار است که در ایران رقم می‌خورد. هم‌گناه با روند روبه‌رشدی که در طول زمان انتشار داشته توانسته این رکود را به‌نام خود ثبت کند.

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

بینندگان این سریال به برخی از انتخاب‌های این سریال خصوصا در فضاسازی اتاق پلیس انتقادهایی داشتند. کارگردان این سریال از مخاطبان و افرادی که عکس آنها استفاده شده بود عذرخواهی کرد. از طرفی، جمعی از مخاطبان به مسئله کودک‌همسری، عدم وفای به عهد و… که در قالب مثبتی نشان داده شده بود نقد داشتند. منتها در مجموع بسیاری معتقدند چنین سریال‌هایی باید ساخته شوند تا بتوانیم راحت‌تر با کلیشه‌های فرهنگی‌ای که به‌اشتباه شکل گرفته‌اند کنار بیاییم.

۷. سریال دل

سریال دل
شروع پخش: آذر ۱۳۹۸
ژانر:
عاشقانه، ملودرام، اجتماعی
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: اتمام‌یافته | ۴۰ قسمت | ۳ فصل
مدت‌زمان:
۵۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۲٫۲ از ۱۰ با ۶۸۸ رأی
کارگردان: منوچهر هادی
نویسنده:
بابک کایدان، میثم کایدان
بازیگران اصلی: حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کوروش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان، افسانه بایگان

درباره سریال

سریال دل ملودرامی عاشقانه است که در آن با ماجرایی ترکیبی از عشق افراد مختلف به یکدیگر روبه‌رو هستیم. منتها مشکل اینجاست که عشق دوطرفه بین شخصیت‌های داستان رخ نداده و همین موجب آشوب در زندگی افراد شده است. سریال دل وضعیت زندگی ناپایدار یک دختر پس از تجاوز را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد چالشی که کارگردان و نویسنده این سریال انتخاب کرده‌اند بسیار ارزشمند است و ای‌کاش برای کیفیت ساخت سریال بیشتر تلاش می‌کردند.

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

کش‌آمدن بی‌مورد سریال، ضعف اجرا و روند کند داستان از طرفی و نفوذ مستقیم اسپانسرها به بدنه سریال از طرف دیگر باعث ناراحتی مخاطبان این سریال شد. منتها شاید اگر بخواهیم منصف باشیم، بهتر باشد به موضوعی که دل به آن پرداخته بیشتر فکر کنیم. بحث تجاوز و آثاری که بر روح و روان یک انسان دارد، نقش خانواده در روزهای پس از حادثه، روال قانونی پیگیری این اتفاق و کلیشه‌هایی که در جامعه به‌نادرستی شکل گرفته‌اند همه از مواردی‌اند که دل ریسک کرد و درباره آنها صحبت کرد.

دل می‌توانست سریال بسیار موفق‌تری باشد اگر از زرق‌وبرق سریال خودداری می‌کردند و به‌جای آن، بر کیفیت فنی سریال متمرکز می‌شدند؛ همچنین اگر به‌جای ۴۰ قسمت، سریال را در ۲۰ قسمت و حتی کمتر می‌ساختند، اما با تمرکز و کیفیت بالاتر.

۸. سریال مانکن

سریال مانکن
شروع پخش: شهریور ۱۳۹۸
ژانر:
درام، اجتماعی
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: اتمام‌یافته | ۲۶ قسمت | ۱ فصل
مدت‌زمان:
۵۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۴٫۶ از ۱۰ با ۶۶۶ رأی
کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
نویسنده:
بابک کایدان
بازیگران اصلی: محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، فرزاد فرزین، لیندا کیانی

درباره سریال

«همیشه عشق‌های بزرگ و زیبا دشمنان بزرگ و مخوف داشته‌اند.» این معرفی کوتاه مانکن برای بینندگان است. مانکن درامی اجتماعی است و بیشتر روی نشان‌دادن اختلاف طبقاتی و مشکلات جوانان مانور می‌دهد. این سریال موفق توانست بینندگان را تا پخش آخرین قسمت با خود پیش ببرد. عشق همتا و کاوه به هم و ناکامی برای ازدواج آغازگر ماجرایی نه‌چندان منصفانه است که شاید دوستداران این ژانر بتوانند لحظات جذابی را با تماشای آن سپری کنند.

جوایز و افتخارات سریال

در بیستمین دوره جشن حافظ ۱۳۹۹:

  • بهترین مجموعه تلویزیونی، ایرج محمدی؛
  • بهترین کارگردان تلویزیونی، حسین سهیلی‌زاده؛
  • بهترین فیلم‌نامه تلویزیونی، بابک کایدان؛
  • بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی، امیرحسین آرمان؛
  • و… .

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

پایان سریال مورد پسند بینندگان قرار نگرفت. بازی نه‌چندان قوی برخی از بازیگران و نیز برخی از قسمت‌های داستان که با وضعیت فعلی جامعه هم‌راستا نبود از دیگر نقدهایی بودند که به این سریال وارد شدند. منتها در مجموع دغدغه ازدواج جوانان، برخی از مشکلات اقتصادی و نگرش خانواده‌ها به‌خوبی در این سریال نشان داده شد.

۹. سریال شهرزاد

سریال شهرزاد
شروع پخش: ۱۳۹۴
ژانر:
درام، رمانتیک، تاریخی
رده سنی: ۱۷+
وضعیت: اتمام‌یافته | ۵۹ قسمت | ۳ فصل
مدت زمان:
۶۰ تا ۸۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰ با ۶۳۰۲ رأی
کارگردان: حسن فتحی
نویسندگان:
حسن فتحی، نغمه ثمینی
بازیگران اصلی: علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی

درباره سریال

شهرزاد شاهکار نام‌آشنای سریال های نمایش خانگی است. این سریال فوق‌العاده با موفقیت بسیار زیادی همراه شد و به‌نوعی نمایش خانگی ایران را احیا کرد. این سریال تاریخی در دل خود زندگی چند خانواده را به تصویر کشیده و بسیار هنرمندانه این خانواده‌ها را به هم گره زده است. در سریال شهرزاد با عشق شهرزاد و فرهاد وارد داستان می‌شویم، با ظلم بزرگان خاندان و خانواده روبه‌رو می‌شویم، منتها از اینجا به‌بعد دیگر این داستان قوی سریال است که مخاطب را هر لحظه با خود به لحظه بعد می‌برد.

جوایز و افتخارات سریال

در شانزدهمین دوره جشن دنیای تصویر ۱۳۹۵

  • بهترین مجموعه، شهرزاد برنده تندیس حافظ؛
  • بهترین کارگردانی، حسن فتحی؛
  • بهترین فیلم‌نامه، حسن فتحی و نغمه ثمینی؛
  • بهترین بازیگر مرد، علی نصیریان، شهاب حسینی؛
  • و… .

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

انتقادات به شهرزاد بسیار کم ارائه شد و این سریال رکورددار سریال‌های ایرانی در سایت IDMb بود؛ رکوردی که به‌تازگی سریال قورباغه از آن عبور کرده است. انتقادات به شهرزاد، ضعف سریال در فصل دوم و خصوصا فصل سوم بود. بسیاری معتقدند شهرزاد باید در اوج و در پایان فصل اول تمام می‌شد تا با خاطرات واقعی و خوبی که ساخت در ذهن بیننده باقی می‌ماند.

۱۰. سریال قهوه تلخ

سریال قهوه تلخ
شروع پخش: ۱۳۸۹
ژانر:
طنز تاریخی
رده سنی: ۱۳+
وضعیت: اتمام‌یافته | ۱۰۲ قسمت | ۱ فصل
مدت‌زمان:
۴۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۲ از ۱۰ با ۳۷۲۲ رأی
کارگردان: مهران مدیری
نویسندگان:
مرحوم خشایار الوند، امیرمهدی ژوله
بازیگران اصلی: مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، رضا فیض نوروزی، الیکا عبدالرزاقی، سحر جعفری

درباره سریال

یک استاد تاریخ با دختری آشنا می‌شود که روی یک برهه تاریخی خاص مطالعه می‌کند. این استاد معتقد است چنین سلسله‌ای وجود نداشته و برای سردرآوردن از اصل ماجرا با دختر همراه شده و وارد فضایی می‌شود که نشان‌دهنده وجود آن سلسله است. او که بسیار تعجب کرده می‌نشیند و یک قهوه تلخ می‌نوشد. با خوردن این قهوه بی‌هوش می‌شود و زمانی که به هوش می‌آید خود را در گذشته و در کنار آن سلسله می‌بیند.

جوایز و افتخارات سریال

گفته می‌شود که این مجموعه در یک روز پس از ارائه در سیستم ویدئویی نیم میلیون نسخه فروش داشته ‌است. از دیگر جوایز سریال قهوه تلخ می‌توان موارد زیر را نام برد:

در دوازدهمین جشن حافظ ۱۳۹۰:

  • بهترین مجموعه تلویزیونی، حمید آقاگلیان و مجید آقاگلیان؛
  • بهترین کارگردان تلویزیونی، مهران مدیری؛
  • بهترین فیلم‌نامه تلویزیونی، امیرمهدی ژوله و مرحوم خشایار الوند؛
  • بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی، مهران مدیری؛
  • و… .

نقاط ضعف و قوت سریال از دیدگاه مخاطبان و منتقدان

این سریال حواشی گسترده‌ای ایجاد کرد. منتها در کل بسیار موفق بود و بینندگان کاملا با آن همراه بودند و رضایت داشتند. شاید تنها گلایه بینندگان در واقع پخش‌نشدن قسمت‌های آخر آن بود که به‌دلایل نامعلومی اتفاق افتاد. این سریال پس از گذشت حدود یک دهه همچنان مطرح است و به‌عنوان یک سریال طنز قوی، مخاطبان جدیدی به تماشای آن می‌نشینند.

پیشنهاد ویژه خرید هارد اکسترنال را ببینید

شما بگویید

در این مقاله، سعی کردیم بهترین سریال های نمایش خانگی را با ارائه تازه‌ترین نقدها و نظرات معرفی کنیم. لطفا اگر شما جای سریالی را در این فهرست خالی می‌دانید یا نظری دارید که نوشته نشده است، در بخش «ارسال دیدگاه» آن را با ما در میان بگذارید.


بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ؛‌ از آرامش نوشیدن قهوه تلخ تا رنج زخم کاری!

این روزها سریال های نمایش خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. با در معرفی بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی همراه باشید.

در سال‌های گذشته بخش مهمی از صنعت تصویر را ساخت سریال برای شبکه‌های نمایش خانگی به‌دوش می‌کشد. هرچند در ابتدای راه افتادن شبکه نمایش خانگی، فیلم‌هایی که روی پرده نمی‌رفتند و مستقیم به شبکه نمایش می‌آمدند، چندان موفقیت مالی پیدا نمی‌کردند اما سریال «قهوه تلخ» در قدم اول، «شاهگوش» در ادامه و پس از آن «شهرزاد» به عنوان یکی از پرفروش‌ترین این آثار، نگاه‌های سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون را به شبکه نمایش خانگی معطوف کرد.

این سریال‌ها نشان دادند که پتانسیل شبکه نمایش برای کار و پول درآوردن چقدر بالاست. ضمن اینکه شبکه نمایش گیر و بندهای تلویزیون را نداشت و دست سازندگان برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه‌شان بسیار بازتر به‌نظر می‌رسید.

امروزه سریال‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شوند که بعضی‌هاشان بسیار موفق از آب درآمده‌اند و البته بسیاری‌شان هم شکست خورده‌اند و هزینه ساختشان برنگشته است. اما آینده این صنعت تصویری بسیار روشن می‌نماید.

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

در ابتدا کسی چندان شبکه خانگی را جدی نمی‌گرفت، به نظر می‌آمد آن دسته از سریال‌های ایرانی جدید در این شبکه توزیع می‌شوند که از لحاظ کیفی به شبکه‌های تلویزیونی راه پیدا نکرده‌اند؛ اما پس از گذشت مدتی مشخص شد که رقیب بسیار سرسختی برای تلویزیون پیدا شده که نه ممیزی‌ها و سخت‌گیری‌های مرسوم محتوایی در تلویزیون را دارد و نه انحصار آن را در زمینه تولید و ساخت.

 به‌تدریج پای ستاره‌هایی که تا آن روز امکان یا تمایل حضور در تلویزیون را نداشتند به شبکه نمایش خانگی باز شد. تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینما نیز کم‌کم متوجه پتانسیل بالای این سیستم نوپا شدند و ساخت تولیدات منحصر به این شبکه رونق فراوانی گرفت.

اما آنچه حقیقتاً نقطه عطفی در این صنعت به‌حساب می‌آید ظهور VODها یا سرویس‌های پخش آنلاین فیلم بود، پخش و تماشا و دانلود سریال‌های جدید پخش خانگی آسان‌تر و سریع‌تر شد، بسیاری از مخاطبان برای تماشای جدیدترین آثار شبکه خانگی از سر زدن هفتگی به سوپرمارکت‌ها و خرید سی‌دی‌ قسمت‌های جدید سریال‌ها بی‌نیاز شدند و این‌گونه بود که شبکه نمایش خانگی به یک صنعت میلیاردی و دارای مخاطب میلیونی تبدیل شد.

پس از چند دهه فعالیت درخشان دنیای سینما و موفقیت روزافزون آن، این روزها ساخت سریال‌های تلویزیونی برای جذب وفاداری طولانی مدت مخاطب سایه سنگینی بر سر سینما انداخته، تا جایی که حتی هالیوود هم نسبت به ساخت سریال‌های اچ‌بی‌اُ (HBO) اعتراض کرده است.

اگرچه بیشتر از یک دهه از شروع جریان ساخت سریال‌های تلویزیونی در ایران می‌گذرد، پس از ساخت و انتشار مجموعه‌های موفقی مثل شهرزاد، تب سریال‌‌سازی دو چندان شده است. در این گفتار ابتدا نگاهی کوتاه به پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی ایرانی از حدود یک دهه پیش تاکنون می‌اندازیم. سپس به معرفی بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی در سالیان اخیر  میپردازیم.

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی در طول دو دهه گذشته

در شرایطی که به تدریج و از دهه هفتاد در نظر عموم مردم، تلویزیون برجستگی پیشین خود را از دست میداد و دیگر خبری از «هزاردستان»، «وضعیت سفید» و یا «پاورچین» نبود، نگاه ها به تدریج به شبکه نمایش خانگی که تا آن ایام نسبتا غیرفعال باقی مانده بود جلب شد.
گرچه در همان ایام هم تلویزیون به لطف مدار صفر درجه، کیف انگلیسی یا در چشم باد، همچنان طرفداران خاص خود را داشت، اما به تدریج و هرچه زمان پیش رفت از کیفیت کار در تلویزیون کاسته شد و به موازات آن تولید و توزیع سریال های نمایش خانگی با کیفیت بیشتر قوت گرفت.
این روزها سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران محبوبیت زیادی دارند و تا حد زیادی در گرفتن موقعیت سریال های تلویزیونی موفق بوده اند.
فهرستی از محبوب ترین سریال های شبکه نمایش خانگی در طول دهه های گذشته به عبارت زیر است:
  • سریال ایرانی گنج مظفر (1386)
  • سریال نمایش خانگی قلب یخی (1389)
  • سریال طنز قهوه تلخ (1389)
  • سریال نمایش خانگی شام ایرانی (1390)
  • سریال ساخت ایران (1390)
  • سریال طنز شوخی کردم (1392)
  • سریال ایرانی شاهگوش (1392)
  • سریال ویلای من (1392)
  • سریال طنز ابله (1393)
  • سریال نمایش خانگی آسپرین (1394)
  • سریال پرطرفدار شهرزاد (1394)
  • سریال ایرانی دندون طلا (1394)
  • سریال عاشقانه (1395)
  • سریال گلشیفته (1396)
  • سریال ایرانی ممنوعه (1397)
  • سریال نمایش خانگی نهنگ آبی (1397)
  • سریال مانکن (1398)
  • سریال هیولا (1398)
  • سریال سال های دور از خانه (1398)
  • سریال کرگدن (1398)
  • سریال دل (1398)
  • سریال هم گناه (1398)
  • سریال آقازاده (1399)
  • سریال قورباغه (1399)
  • سریال می‌خواهم زنده بمانم (1399)
  • سریال سیاوش (1399)
  • سریال ملکه گدایان (1400)
  • سریال زخم کاری (1400)
  • سریال قبله عالم (1400)
  • سریال جیران (1400)

در ادامه به مختصر ذکری در باب هرکدام از این موارد خواهیم پرداخت.

سریال گنج مظفر

گنج مظفر مجموعه یک ویدئویی طنز، به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان است. این مجموعه در سال 86 ساخته شد، اما به دلایلی انتشار آن به تعویق افتاد و در نهایت سال 92 روانه بازار سینمای خانگی گشت. قهرمان اصلی داستان، مظفر زرگنده است که با خانواده و خدم و حشم خود در باغ مظفر که تنها میراث باقی مانده از خان قلی خان، خان بزرگ منطقه قلهک است، زندگی می‌کند.

مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، رضا شفیعی جم، نادر سلیمانی، شقایق دهقان، بهنوش بختیاری و سحر جعفری جوزانی از جمله بازیگران این مجموعه هستند. این مجموعه با وجود تاخیر چند ساله در پخش خوش درخشید و به یکی از پرطرفدارترین سریال ‌های نمایش خانگی ایران مبدل شد.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

سریال قلب یخی

این مجموعه در 3 فصل تولید شده که کارگردانی دو فصل اول را محمدحسین لطیفی و فصل نهایی را سامان مقدم بر عهده داشته است. انتشار این مجموعه از سال 89 شروع و در سال 93 خاتمه یافت. داستان این مجموعه حول محور یک آدم ربایی، قتل و به دنبال آن معماهایی که این وقایع را به یکدیگر پیوند می‌دهد، شکل می‌گیرد.

گرچه هنرمندان بسیاری در این مجموعه ایفای نقش داشته‌اند، حمید فرخ‌نژاد، حمید گودرزی، الناز شاکردوست، مهراوه شریفی‌نیا، نسرین مقانلو، مهران مدیری، طناز طباطبایی، امیر آقایی، هانیه توسلی، هدیه تهرانی و مازیار فلاحی از جمله بازیگران مطرح این مجموعه هستند. چندی از منتقدان داستان این سریال را به سریال خارجی فرار از زندان نسبت داده و آن را اقتباسی ایرانیزه شده می‌شمارند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2021

سریال قهوه تلخ

مهران مدیری کارگردانی‌ست که کارنامه پرکاری در رده‌بندی پرطرفدارترین سریال‌ های نمایش خانگی دارد. قهوه تلخ یکی دیگر از آثار این کارگردان نامی است که در سال انتشار خود، خوش درخشید. او در این مجموعه 102 قسمتی از گروه بازیگران قبلی خود، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، برزو ارجمند، ساعد هدایتی، سعید پیردوست، سحر زکریا و فلامک جنیدی استفاده کرده است.

قهوه تلخ مضمونی فانتزی تاریخی دارد و به داستان یک استاد تاریخ (نیما زند با بازی سیامک انصاری) می‌پردازد که در حین تحقیقات خود در زمان سفر کرده و به دوره‌ای که در مورد آن تحقیق می‌کرده است، پا می‌گذارد. ابتدا فکر می‌کند در رویا به سر می‌برد، اما پس از چندی با حقیقت کنار آمده و به زندگی در کنار درباریان نادانی که با آن‌ها مواجه شده است، تن در می‌دهد.

اگرچه این سریال فروش موفقی داشت، اما با حاشیه‌هایی نیز روبرو شد. تشکلی با عنوان «حامیان حیوان» به استفاده از پوست حیوانات در این مجموعه اعتراض کردند. همچنین اهدای جوایز قرعه‌کشی که برای خرید سی‌دی‌های این مجموعه تدارک دیده شده بود، با شک و شبه‌های زیادی مواجه شد. برخی از منتقدان نیز داستان سریال را کپی کتاب «ماشالله خان در دربار هارون الرشید» به قلم ایرج پزشک‌زاد می‌دانند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

سریال ساخت ایران

ساخت ایران یکی دیگر از پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی در ابتدای دهه 90 شمسی به شمار می‌آید. این مجموعه که در ژانر طنز و کارگردانی محمد حسین لطیفی در فصل اول و برزو نیک‌نژاد در فصل دوم ساخته شده، شامل 40 قسمت است. داستان در مورد دزد خرده‌پایی به نام غلامحسین (با بازی امین حیایی) است  که یک پاسپورت پیدا کرده و طی ماجرایی با پاسپورت به پاریس سفر می‌کند و حوادث فیلم را رقم می‌زند. امین حیایی، محمدرضا گلزار، فرهاد اصلانی، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی، مهران احمدی، سارا بهرامی، بهاره رهنما و امیرحسین رستمی از بازیگرانی هستند که در این مجموعه نقش‌آفرینی کردند.

استفاده از سوپراستارها در ساخت این سریال و دستمزد آن‌ها حواشی زیادی برای این مجموعه به همراه داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به دستمزد نجومی 800 میلیون تومانی محمدرضا گلزار اشاره کرد. فصل دوم این سریال در سال 96 آغاز شد. فصل دوم ساخت ایران 22 قسمت بود و موفقیتی که فصل اول آن کسب کرده بود را نتوانست به دست آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

سریال شوخی کردم

شوخی کردم اثری دیگر از مهران مدیری برای پخش در شبکه 5 تهران است که سال 92 در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. مهران مدیری بار دیگر از گروه بازیگران خود در این سریال بهره جست و حضور بیش از 67 نفر از چهره‌های مطرح طنز ایران در بیست سال گذشته در شوخی کردم، آن را به یکی از پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی تبدیل کرد. این مجموعه طنز شامل آیتم‌های متنوعی است که هر یک به موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و .. می‌پردازد و هر قسمت موضوعی مستقل را مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دی سی 2021

سریال شاهگوش

شاهگوش مجموعه‌ نمایشی طنز دیگری به کارگردانی سید داوود میرباقری و تولید شده در سال 92 است. داستان شاهگوش در مورد یک کله‌پز عاشق تیم استقلال است که دخترش یک خواستگار پرسپولیسی دارد. کله‌پز که با ازدواج دخترش مخالف است، طی یک تصادف کشته می‌شود و معمای مرگ ناگهانی او سیر داستان را می‌سازد. فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، مرجانه گلچین، حمیدرضا آذرنگ، احمد مهرانفر، طناز طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، سیروس گرجستانی، الهام پاوه‌نژاد هانیه توسلی و رضا کیانیان از بازیگران این مجموعه هستند.

این مجموعه جوایز زیادی از جمله تندیس بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده در چهاردهمین جشن دنیای تصویر، تندیس بهترین بازیگر زن برای مرجانه گلچین، تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی برای مهران برومند و یاس زرین بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده را به همراه داشته و آن را به یکی از پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول در سال 2021

سریال ویلای من

مهران مدیری بار دیگر در سال 92 با سریال ویلای من در شبکه نمایش خانگی حضوری پررنگ از خود می‌سازد. اگرچه این مجموعه نتوانست به اندازه قهوه تلخ یا شوخی کردم مخاطب جذب کند، بازهم در میان پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی دیده می‌شود، چرا که نام مدیری به عنوان یکی از صاحبان سبک در ژانر طنز ایران شناخته شده و گروه مخاطب خاص خود را دارد.

داستان ویلای من در مورد پیرمردی‌ پولدار است که در انتظار مرگ خود نشسته. او هرگز ازدواج نکرده و وارثی ندارد. اقوام نزدیک‌اش رویای به دست آوردن میراث او را دارند. در این میان وکیل او که به دنبال وارثی واقعی برای پیرمرد می‌گردد با ارسلان (مهران مدیری) و هدایت (سیامک انصاری) آشنا می‌شود. ارسلان و هدایت که دو خلافکار سابقه‌دار هستند، تصمیم می‌گیرند خود را به جای برادرزاده پیرمرد جا بزنند. مدیری در این مجموعه علاوه بر گروه همیشگی خود از بازیگران جدیدی بهره گرفته است. نگین معتضدی، عارف لرستانی، پانته‌آ رهنمون، مبین رستگاری، کمند امیرسلیمانی، افسانه چهره آزاد و محسن قاضی مراد از جمله بازیگراناین سریال هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)

بهترین فیلم های 2021

سریال آسپرین

آسپرین، مجموعه نمایشی 17 قسمتی ساخته فرهاد نجفی است که در سال 94 به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کرد. این مجموعه بر خلاف اکثر سریال های نمایش خانگی که در این جدول رده‌بندی به ژانر طنز اختصاص دارند، در ژانر درام معمایی-جنایی ساخته شده است. آسپرین به داستان یک پزشک می‌پردازد که قصد دارد آزمایش عجیبی بر روی یکی از بیماران خود انجام دهد. اما نتایج آزمایش چیزی خارج از تصور پزشک اتفاق می‌افتد و اوضاع از کنترل او خارج می‌شود. این امر موجب بروز معماهایی می‌شود که تعلیق داستان را رقم می‌زند.

علیرام نورایی، مجید صالحی، همایون ارشادی، فرخ نعمتی، شقایق فراهانی، زیبا بروفه، روناک یونسی، سیما خضرآبادی، هادی کاظمی، سحر قریشی، سارا خویینی‌ها، شهرام قائدی و علی انصاریان از جمله بازیگران حاضر در این مجموعه هستند. برخی منتقدان معتقدند اگرچه ممکن است آسپرین در وهله اول با ذائقه مخاطب ایرانی سازگار نباشد، اما ساختارشکنی‌های آن یک پیشنهاد تازه به سریال سازی ایرانی‌ست که لحن و بیانی پست مدرن به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2021

بهترین سریال های ترکی 2020

سریال شهرزاد

درمیان سریال‌های نامبرده، به جرئت می‌توان از شهرزاد به عنوان پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین سریال نمایش خانگی یاد کرد. این مجموعه به کارگردانی حسن فتحی، کارگردان سریال‌های موفقی همچون شب دهم و مدار صفر درجه، در 3 فصل منتشر شد. داستان این سریال که در دوران مشروطه شکل می‌گیرند به عشق دو دانشجوی جوان می‌پردازد که به خواسته آقا بزرگ، یکی  از مردان بانفوذ آن دوره از یکدیگر جدا شده و سرنوشتی متفاوت با آنچه رویایش را در سر داشتند در کشاکش فیلم برایشان رقم می‌خورد.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، پریناز ایزدیار و مصطفی زمانی نقش‌های اصلی را در این مجموعه ایفا کرده‌اند. جمع کثیری از بازیگران صاحب نام سینمای ایران همچون مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، غزل شاکری، هومن برق‌نورد، گلاره عباسی، امیرجعفری، رامین ناصر نصیر، نسیم ادبی و … نیز نقش‌های فرعی را عهده‌دار بودند.

سریال شهرزاد جوایزی همچون بهترین کارگردانی، بهترین مجموعه نمایش خانگی، بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی تیتراژ، بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرده است. با وجود موفقیت هنری چشمگیر این سریال، در سال 95 حواشی پیرامون شفاف‌سازی منابع مالی شهرزاد به راه افتاد. چرا که محمد امامی، سرمایه‌گذار اصلی این مجموعه به جرم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020

بهترین سریال های ترکی عاشقانه

سریال عاشقانه

سریال 17 قسمتی عاشقانه سال 95 به کارگردانی منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. اگرچه این سریال در ابتدا نامنظم منتشر می‌شد، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد و پس از 8 قسمت، انتشار آن روال منظمی به خود گرفت و به یکی از پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی تبدیل شد. داستان فیلم روایتی موازی از زندگی چند خانواده با قصه‌های و مشکلات متفاوت است که در نقاطی به اشتراک می‌رسد. محمدرضا گلزار، ساره بیات، مهناز افشار، حسین یاری، هومن سیدی، پانته‌آ بهرام، بهاره کیان‌ افشار، مسعود رایگان، فرزاد فرزین، حمیدرضا پگاه و یکتا ناصر از نقش آفرینان این مجموعه هستند. عاشقانه با وجود محبوبیت فراوان در دوران پخش، به دلیل عدم ارائه محتوا به بسترهای قانونی پخش فیلم و سریال مانند فیلیمو و فیلم‌نت با اختلافات و دستور قضایی مبنی بر جلوگیری از پخش آن از طریق فضای مجازی روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020

سریال گلشیفته

سریال منتخب بعدی در رده‌بندی پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی گلشیفته است. این مجموعه به کارگردانی بهروز شعیبی در ژانر کمدی-اجتماعی در یک فصل و 16 قسمت منتشر شد. محور اصلی داستان در مورد مشکلات 4 زن  به نام‌های گلی، مژگان، راحله و سعیده است که هر یک به نوبه خود با مشکلات اجتماعی زنان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. نازنین بیاتی، مهناز افشار، مهدی هاشمی، هومن سیدی، سیامک انصاری، شیلا خداداد، بهاره کیان افشار، امیر مهدی ژوله، محمد بحرانی، نسیم ادبی و شیدا خلیق در این مجموعه بازی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کمدی خارجی

بهترین سریال های ومپایری جهان

سریال ممنوعه

سال 97، سال پرکار و موفقی برای شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود، چرا که سریال‌های پرمخاطب زیادی در این سال تولید شد. ممنوعه یکی از پرطرفدارترین سریال های نمایش خانگی تولید شده در سال 97 به کارگردانی امیرپوکیان در ژانر درام عاشقانه- اجتماعی است که در دو فصل و در مجموع 26 قسمت تولید شد.

این سریال داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته روایت می‌کند و دغدغه‌های امروز جوانان، آسیب‌های روز خانوادگی و اجتماعی را بیان می‌کند. میلاد کی‌مرام، نیکی کریمی، هادی حجازی‌فر، امیرحسین آرمان، لیلا زارع، امیر جعفری، الهه حصاری، بهاره افشاری، خاطره اسدی، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، نیما شعبان نژاد، فاطمه گودرزی و شهرام قائدی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. کارگردان این مجموعه پس از انتشار فیلم، در فضای مجازی دست به افشاگری زد و از سانسورهای بی‌شمار فیلم به دست وزارت ارشاد که آسیب‌هایی جدی به شخصیت‌ها، تدوین، کارگردانی و داستان فیلم زده بود، گلایه کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی

بهترین سریال های نتفلیکس 2020

سریال نهنگ آبی

این سریال به کارگردانی فریدون جیرانی و نویسندگی بهرام توکلی در ژانر اجتماعی-معمایی در 30 قسمت ساخته شد و خوش درخشید. گفته می‌شود نام این فیلم از چالش معروف نهنگ آبی برگرفته شده است. داستان در مورد پسر جوان با استعدادی است که در کتابخانه با دختری به نام ژاله آشنا می‌شود. ژاله که از نیاز مالی پسر آگاهی دارد او را برای کار به شرکتی که خودش در آن جا مشغول است، می‌برد. ورود آرمین به این شرکت و آشنایی با کارکنان آن، سرنوشت جدیدی را برای او رقم می‌زند.

این فیلم بازی درخشان بازیگرانی همچون ساعد سهیلی، لیلا حاتمی ،مصطفی زمانی، حسین یاری، ویشکا آسایش، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، آزاده صمدی، ستاره پسیانی و مجید مظفری را در قاب تصویر خود دارد. مجموعه نهنگ آبی نیز با حواشی‌های زیادی از جمله انتقاد به کپی کردن گریم یکی از بازیگران اصلی، مشکلات در دریافت مجوز پخش به دلیل ممیزی و سانسورهای شدید همراه بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی

بهترین سریال های سیتکام

سریال مانکن

این مجموعه به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده محصول سال‌ها 97-98 شبکه نمایش خانگی است که در یک فصل و 26 قسمت تولید شده است. نام قبلی سریال «سایه‌های بلند» بود که به خاطر ایهاماتی که وجود داشت، به مانکن تغییر پیدا کرد. مانکن یک ملودرام اجتماعی‌ست که به نابرابری اجتماعی و اقتصادی طبقه‌های مختلف جامعه و مقایسه آن‌ها می‌پردازد. دو شخصیت اصلی این فیلم که عاشق یکدیگر هستند، در مسیر عشق خود به خاطر مشکلات اجتماعی و اقتصادی با موانعی روبرو می‌شوند.

محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، فرزاد فرزین، لیندا کیانی، حسین پاکدل، الهام پاوه‌نژاد، شبنم قلی‌خانی، نفیسه روشن، رضا توکلی، رابعه مدنی و بهشاد شریفیان از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه حضور بهم رسانده‌اند. با وجود این که مانکن طرفداران زیادی پیدا کرد، از تیغ منتقدان سینما در امان نماند. عده‌ زیادی از منتقدین محتوای آن را نامناسب و تقلی ناشیانه‌ای از فیلم‌های مشابه خارجی دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول 2021

بهترین سریال های تاریخی ترکیه 

سریال هیولا

هیولا جدیدترین اثر مهران مدیری، کارگردان پرقدرت طنزپرداز ایرانی است. پخش این مجموعه از اردیبهشت 98 به صورت هفتگی در شبکه خانگی شروع شده است. داستان هیولا در مورد یک معلم ساده، شریف و قانع است که وارد مسیر کلاهبرداری می‌شود. این داستان نیز مانند سریال‌های پیشین مدیری سبکی تاریخی دارد و از دوران قاجار تاکنون روایت می‌شود.

مدیری در این مجموعه از بازیگران همیشگی خود فاصله گرفته و از فرهاد اصلانی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، السا فیروزآذر، آزیتا ترکاشوند، علیرضا آقاخانی، چنگیز جلیلوند و محمد جعفرپور برای بازی استفاده کرده است. هیولا از بدو انتشار با استقبال همیشگی دوستداران آثار مدیری روبرو شده و به یکی از بهترین سریال های نمایش خانگی جدید تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های عاشقانه 2021

بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

سریال سالهای دور از خانه

سال‌های دور از خانه به کارگردانی مجید صالحی برای اکران در شبکه نمایش خانگی تولید شد. این سریال نیز همانند اکثر مجموعه‌های نمایش خانگی مضمون طنز را دنبال می‌کند. سال‌های دور از خانه نخستین اسپین آف ایرانی از روی سریال شاهگوش، ساخته داوود میرباقری است، که خود نیز در این جدول رده‌بندی جای دارد.

داستان این سریال به اتفاقات 1512 روز پس از شاهگوش می‌پردازد و شخصیت‌های اصلی فیلم را هادی کاظمی و احمد مهرانفر به عهده دارند. ملیسا ذاکری، حدیث میرامینی، مهرناز بیات، گیتی قاسمی، آزیتا حاجیان، احسان کریمی، علیرضا استادی، علی نظری و ژاکلین آواره از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بهترین سریال های HBO در سال 2021

سریال کرگدن

سریال نمایش خانگی کرگدن کمی از سایر سریال های ایرانی این لیست متفاوت بوده و سبکی اکشن و ماجراجویی دارد. نقش‌های اصلی این سریال هر کدام توانایی‌های ورزشی مختلفی مانند پارکور، آفرود، بوکس و … دارند که درگیر یک چالش آدرنالین به نام کرگدن می‌شوند؛ ولی این چالش توسط یک مافیای بزرگ طراحی شده است و این سرآغازی برای ماجراهای جذاب و روابط بین جوانان درگیر در چالش می‌شود.

کارگردان این سریال، کیارش اسدی‌زاده است و در آن بازیگرانی مانند مصطفی زمانی، سارا بهرامی، هدی زین العابدین، بانیپال شومون و پوریا رحیمی سام ایفای نقش می‌کنند. سریال ایرانی کرگدن محصول سال 1398 بوده و پخش آن از آبان آغاز شده است. این سریال در این مدت توانسته به یکی از محبوب ترین سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

بهترین سریال های 2021

سریال دل

سریال دل یکی از بهترین سریال های نمایش خانگی جدید ایران است که پخش آن از آذر 1398 آغاز شده است. این سریال در سه روز ابتدایی پخش خود، رکورد تماشای آنلاین را شکست و با 13 میلیون و 440 هزار دقیقه تماشا، پرطرفدارترین سریال نمایش خانگی محسوب می‌شود. داستان سریال درباره دختر و پسری است که خانواده‌های آن‌ها با ازدواج‌شان مخالف هستند؛ ولی وقتی بالاخره با هم ازدواج می‌کنند، عروس در شب عروسی گم می‌شود.

سریال نمایش خانگی دل توسط منوچهر هادی ساخته شده و در آن بازیگرانی مانند ساره بیات، حامد بهداد، یکتا ناصر، مهدی کوشکی و نسرین مقانلو ایفای نقش می‌کنند. این سریال از زمان آغاز به پخش، حواشی زیادی را هم با خود به همراه داشته است که بخشی از آن مربوط به سانسور پوشش بازیگران زن این سریال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

سریال هم گناه

هم گناه هم یکی دیگر از جدیدترین و بهترین سریال های نمایش خانگی جدید است که پخش آن از اوایل اسفند 1398 آغاز شده است. داستان سریال درباره خانواده صبوری در تهران است که شغل خانوادگی پرورش گل و گیاه را دارند؛ ولی یکی از اعضای این خانواده، به این شغل مشغول نیست و افسر اداره آگاهی است که درگیر اتفاقاتی با نزدیکان خود می‌شود. کارگردانی این سریال خانوادگی و اجتماعی را مصطفی کیایی بر عهده دارد که فیلم‌های مانند مطرب و چهار‌راه استانبول را در کارنامه دارد و این اولین تجربه او در شبکه نمایش خانگی است.

بازیگران جدید و شناخته‌شده‌ای در این سریال حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی و حبیب رضایی اشاره کرد. پرویز پرستویی بعد از بیش از 10 سال، دوباره در یک سریال ایرانی ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 1400

بهترین سریال های تابستان 1400

سریال آقازاده

متاستفانه تیغ تیز سانسور بر عموم محتواهای تصویری در کشور ما اثرگذار است. این موضوع اگرچه بعضا در چهارچوب مسائل اخلاقی عقیدتی و با حسن نیت اعمال می‌شود، اما بعضا با کمی بی دقتی منجر به ضربه جدی به محتوای آثار میشود.

سریال آقازاده از جمله بهترین سریال های نمایش خانگی جدید در سال 99 است که اسم جذابی هم دارد. موضوع این سریال، داستان زندگی یک آقازاده است، چیزی که با وضع حال جامعه این روزهای ما پیوند خورده است.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل چهارم سریال Manifest [+تریلر و داستان]

تاریخ پخش فصل دوم انیمه Darling In The Franxx [+تریلر و داستان]

سریال قورباغه

یک مجموعه جدید و البته پرحاشیه در ژانر جنایی که گرفتن مجوز پخش آن برای نویسنده کارگردان و تدوینگر آن، هومن سیدی دردسرهای زیادی به همراه داشت.

سریال قورباغه

داستان عجیب این سریال با سرقت سه تن از جوانان عادی شهرک اکباتان تهران از جوان پولداری همرده خودشان به نام نوری آغاز میشود و ادامه پیدا میکند.

پیش بینی میشود قورباغه به دلیل نام بازیگران و تیم تهیه هم که شده با استقبال خوبی مواجه شود. هومن سیدی در قامت کارگردان و نوید محمدزاده و صابر ابر هر یک برگ برنده هایی برای موفقیت سریال هستند. از حالا حتی بحث ساخت فصل دوم سریال قورباغه در میان است.

بیشتر بخوانید:

فصل پنجم آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

فصل سوم سریال لوپن (Lupin) نتفلیکس ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

سریال می‌خواهم زنده بمانم

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ؛‌ از آرامش نوشیدن قهوه تلخ تا خوردن یک زخم کاری!

می‌خواهم زنده بمانم یکی از جدیدترین سریال های نمایش خانگی است که داستان آن در دهه 60 خورشیدی جریان دارد. سکانس‌های عاشقانه زوجی عاشق پیشه و روشنفکر آغازگر سریال است که در ادامه با اتفاقاتی هولناک همراه می‌شود. هما و نادر نامزدند و قصد دارند به زودی ازدواج کنند. منتهای مراتب اتفاق بدی که برای پدر هما رخ می‌دهد همه چیز را عوض می‌کند. داستان پرکشش و جذاب، بازی درخشان و قوی حامد بهداد و سحر دولتشاهی و موارد دیگر رضایت عموم مخاطبان را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:

فصل دوم سریال سندیتون (Sanditon) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

تاریخ پخش فصل دوم invincible [+تریلر و داستان]

سریال سیاوش

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ؛‌ از آرامش نوشیدن قهوه تلخ تا خوردن یک زخم کاری!

سیاوش یک درام اجتماعی است که با تکیه بر اختلافات طبقاتی در پایتخت،‌ صحنه‌های جذابی را خلق کرده است. معضلات و مشکلات طبقات فقیر جامعه، تقابل‌های فرهنگی نسل جدید و قدیم و برخی مشکلات بنیادی خانوداگی موضوع اصلی سریال است.

داستان سریال درباره یک قهرمان کشتی است که نامزدش از بیماری سرطان کبد رنج می‌برد. روایت ساده سریال به تدریج و در هر قسمت پیچیده‌تر می‌شود و هر یک از فرعی‌ترین شخصیت‌ها به مرور نقش مهمی در آن پیدا می‌کنند. این سریال به قدری در جذب مخاطبان موفق عمل کرد که از حالا بحث ساخت فصل دوم سریال سیاوش مطرح است.

بیشتر بخوانید:

سریال The Witcher: Blood Origins ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

سریال ملکه گدایان

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ؛‌ از آرامش نوشیدن قهوه تلخ تا خوردن یک زخم کاری!

جدیدترین کار حسین سهیلی زاده بعد از سریال موفق مانکن اثری متفاوت است. بار دیگر فرزاد فرزین خواننده محبوب پاپ کشورمان که در مانکن نقش مهمی داشت در این سریال حضور دارد. ملکه گدایان مخاطب را با ماجراهای رمزآلودی مواجه می‌کند. در واقع باید گفت یک سریال عاشقانه پرپیچ و خم و رمزآلود که به معضلات اجتماعی مانند کودکان کار نیز می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

سریال ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی

سریال زخم کاری

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ؛‌ از آرامش نوشیدن قهوه تلخ تا خوردن یک زخم کاری!

زخم کاری یکی از موفق‌ترین سریال‌های سالیان اخیر شبکه نمایش خانگی است که با توجه به بازی درخشان جواد عزتی و البته هنرنمایی تنی چند از چهره‌های مهم سینمای ایران محبوبیت بالایی یافت.

این سریال به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان بر پایه رمانی از محمود حسینی راد با همین نام یعنی رمان زخم کاری در 15 قسمت تهیه شده است و محصول سال 1400 است. در این مجموعه بازیگرانی چون جواد عزتی،‌ رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی فر، امیرحسین هاشمی،‌ مائده طهماسبی و مهدی زمین پرداز ایفای نقش کرده اند.

بیشتر بخوانید:

فصل دوم سریال بریجرتون (Bridgerton) ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

سریال The Irregulars ؛ بازیگران، تاریخ پخش و نقد سریال غیرعادی ها

سریال قبله عالم

قبله عالم یکی از جدیدترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی به کارگرانی حامد محمدی است. این سریال درباره زندگی ناصرالدین شاه قاجار تهیه شده است. قسمت اول این سریال در 10 مرداد 1400 از طریق فیلیمو برای اولین بار پخش شد. محمدرضا علیمردانی در این سریال در نقش امیرکبیر راوی است.

بیشتر بخوانید:

سریال How I Met Your Father ؛ تاریخ پخش، تریلر، بازیگران و داستان آشنایی با پدر

سریال The Last of Us ؛ تاریخ پخش، تریلر، بازیگران و داستان آخرین بازمانده از ما

سریال جیران

داستانی درام و عشقی در دل تاریخ. جیران از دید تماشاگران می تواند به یک سریال با دیالوگ های جذاب و عاشقانه بدل شود. این فیلمنامه به همکاری حسن فتحی و احسان جوانمرد نوشته شده و اسماعیل عفیفه کارگردانی آن را بر عهده گرفته است.

تقابل عشق و قدرت در دربار ناصری و اتفاقاتی که در این سریال می افتد این سریال را جذاب تر می کند. پادشاهی که عاشق می شود و در گیر و دار بدست آوردن عشقش اتفاقاتی رخ می دهد. هنوز دانلود سریال ایرانی جیران آغاز نشده اما به زودی  آغاز خواهد شد و علاقمندان می توانند این سریال جذاب را نظاره گر باشند.

گمان می رود که حسن فتحی پس از تولید سریال شهرزاد به ساخت یک داستان عاشقانه ی دیگر روی آورده است. اکنون دانلود سریال ایرانی جیران قسمت اولش برای تماشاگران آماده شده است.

بازیگران این سریال پری ناز ایزدیار، شبنم مقدمی، گلاره عباسی و رعنا آزادی ور از بازیگران اصلی سریال جیران هستند. با داستان تاریخی و درامی که جیران دارد و با دانلود سریال جیران مخاطبان می توانند نقش های متفاوتی از این بازیگران مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:

  • فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران
  • فصل هفتم سریال خانه پوشالی (House of Cards) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران
  • فصل چهارم سریال پنت هاوس (Penthouse) ؛ تاریخ پخش و سایر جزئیات
  • زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) ؛ داستان و بازیگران
  • تاریخ پخش فصل دوم سریال بربرها (Barbarians) [+تریلر و داستان]
  • فصل پنجم سریال سیب ممنوعه (Yasak Elma) ؛ داستان، زمان پخش و بازیگران
  • تاریخ پخش فصل ششم ریک اند مورتی (Rick And Morty) [+تریلر و داستان]

نظر شما در خصوص بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.