تکنولوژی

بهترین داروی سوسک کش

وقتی سوسک ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آنها کار دشواری است. آن‌ها می‌توانند روی غذای شما راه بروند یا حتی به کاغذدیواری، کتاب‌ها و لوازم‌الکترونیک منزل صدمه بزنند. همچنین ممکن است با آلوده‌کردن غذا، لوازم‌ خانگی و دیگر سطوح منزل موجب انتشار بیماری پاتوژن نیز شوند. از بین بردن سوسک و جلوگیری از بازگشت دوباره‌‌ی آن با روش‌های مختلفی مانند استفاده از حشره‌کش یا دیگر وسایل و ابزارهای بازدارنده آرامش را به زندگی شما باز می‌گرداند. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم پنج روش ساده و مؤثرِ از بین بردن سوسک و از بین بردن تخم سوسک را برای‌تان بگوییم.

روش اول: حذف آب و غذا از محیط

۱. نگذارید محیط رطوبت داشته باشد

سوسک محیط مرطوب را دوست دارد و با توجه به دما و اندازه‌ی متفاوت‌شان می‌توانند حداقل برای یک‌ماه بدون غذا زنده بمانند، اما بدون آب بیشتر از یک هفته هم دوام نمی‌آورند.

برای از بین بردن سوسک خانگی بهتر است منافذ نشت آب را در منزل پیدا و آنها را تعمیر کنید. وقتی نشتی آب را حذف کنید، سوسک سراغ طعمه‌های ژلاتینی می‌رود که شما برای به دام انداختن آنها در گوشه‌وکنار منزل گذاشته‌اید.

۲. خانه را به‌طور مرتب تمیز کنید

تمیز نگه داشتن خانه در از بین بردن سوسک آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. ظرف‌هایتان را بشورید و غذاهای باقی‌مانده را بعد از هر وعده‌‌‌ی غذایی، فوری جمع کنید. اگر مرغ یا ماهی خریده‌اید، بلافاصله آن را پاک کنید و آشغال‌های آن را هم از منزل بیرون ببرید و تمام محیط را کاملا دستمال بکشید. توجه ویژه‌ای به طبقات بالای آشپزخانه داشته باشید، زیرا سوسک ها عاشق چربی هستند.

۳. غذاها را مخفی کنید

غذاها را در ظروف سربسته نگهداری کنید و برای مدت زیادی غذاها را در محیط آشپزخانه رها نکنید. شب‌ها ظرف‌های کثیف را داخل سینک ظرفشویی رها نکنید. بهترین جا برای نگهداری میوه‌ها نیز داخل یخچال است.

۴. کف آشپزخانه را همیشه تمیز کنید

این‌کار باعث می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌ها کاملا تمیز شود. دیوارها را خیس نکنید، یادتان باشد که این موجودات برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

۵. سطل زباله را مرتب خالی کنید

یک سطل زباله‌‌ی پر از آشغال، محیط مناسبی برای رشد و زندگی سوسک فراهم می‌کند. سطل پر از زباله را برای مدت زیادی رها نکنید. برای دفع سوسک از سطل‌های دردار استفاده کنید و از بازگذاشتن در سطل زباله اجتناب کنید.

روش دوم: استفاده از طعمه‌ برای از بین بردن سوسک

۱. طعمه‌ی سوسک کش بخرید

فرقی نمی‌کند شکل ظاهری طعمه‌ی سوسک کش چگونه باشد، مهم این است که این سم با غذای موردعلاقه‌ سوسک آمیخته می‌شود. سوسک سم را می‌خورد و با بردن آن به لانه باعث از بین رفتن بقیه‌ی سوسک ها نیز می‌شوند.

  • برای نابودی سوسک بهتر است طعمه‌ی سوسک کش را در جایی که حدس می‌زنید سوسک ها به آن محل رفت‌وآمد می‌کنند، قرار دهید، مثل زیر قرنیز‌ها، زیر سینک ظرف‌شویی و یا گوشه‌‌و‌کنار منزل. این مکان‌ها باید دقیقا نزدیک‌ترین جا به محل تجمع سوسک ها باشد. پیداکردن مکان مناسب درصد موفقیت شما را بیشتر می‌کند.
  • طعمه‌های سوسک کش حاوی ۰/۰۵ فیپرونیل و ۲ درصد هیدرامتیلنون است. سوسک ها سم را می‌خورند و یا با بردن آن به لانه باعث مسمومیت بقیه‌ سوسک ها نیز می‌شوند.
  • کشتن سوسک با استفاده از این روش ممکن است چند هفته طول بکشد. وقتی اولین گروه از سوسک ها از بین بروند، هنوز هم باید برای از بین بردن تخم سوسک برنامه ریزی کنید، در واقع با سردرآوردن سوسک ها از تخم‌های باقی‌مانده کماکان باید این روش را ادامه بدهید تا نسل بعدی آنها نیز به‌طور کامل از بین برود و محیط کاملا پاک‌سازی شود.

۲. سوسک کش طبیعی را امتحان کنید

یک واحد پودر بوریک اسید (که گاهی‌اوقات به‌عنوان پودر سوسک کش در داروخانه‌ها نیز به فروش می‌رسد) را با یک واحد آرد سفید، یک واحد شکر سفید پودر‌شده مخلوط کنید. شکر و آرد باعث می‌شود سوسک به طعمه نزدیک شود و بوریک اسید موجود در طعمه باعث نابودی سوسک می‌شود. این پودر آماده‌شده را پشت کشوها و کابینت‌ها، زیر فریزر، زیر گاز و همه‌‌ی جاهایی که فکر می‌کنید ممکن است سوسک از آنجا رد بشود، بریزید.

  • همچنین این مخلوط را می‌توانید با یک واحد بوریک‌اسید، دو واحد آرد و یک واحد کاکائو درست کنید.
  • حداقل سه دوره باید از این طعمه استفاده کنید تا بتوانید سوسک ها را به‌طور کامل از بین ببرید و انتظار می‌رود هر دوره حداقل دو هفته طول بکشد. استفاده از بوریک اسید را تا از بین رفتن کامل سوسک ها ادامه دهید.
  • کودکان، سگ‌ها و برخی از حیوانات خانگی ممکن است این سم را بخورند. توجه داشته باشید که بوریک اسید برای انسان و حیوانات خانگی خیلی خطرناک و سمی نیست، اما معمولا برای مصارف خارجی استفاده می‌شود. بنابراین در مکان‌هایی استفاده کنید که مطمئن هستید فقط سوسک ها آن را می‌بینند و می‌خورند.
  • این پودر در هوای مرطوب سفت می‌شود، به همین خاطر شاید برای حفاظت از زمین و کابینت‌ها لازم باشد از سینی یا کاغذ فویل استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از حشره‌کش‌ها

۱. از صابون و آب استفاده کنید

این روشی ساده و کاربردی برای از بین بردن سوسک بزرگ است. کمی صابون (مثلا صابون حمام) و آب را باهم مخلوط کنید و آن را برای اسپری‌کردن در بطری مخصوص بریزید. می‌توانید آن را روی سوسک ها بریزید یا آن را اسپری کنید. دو تا سه قطره از محلول آب و صابون برای از بین رفتن یک سوسک کافی است. مطمئن شوید که این محلول به سر یا بدن سوسک‌ها اسپری شده باشد. اگر سوسکی برعکس شده باشد، فقط کافی است یک ضربه به شکم آن بزنید. سوسک سعی می‌کند بدود، اما خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید در کمتر از یک دقیقه از بین می‌رود.

  • محلول آب و صابون با ایجاد یک لایه در منافذ تنفسی سوسک موجب ایجاد خفگی و نابودی سوسک می‌شود.
  • به‌محض از بین رفتن سوسک، بهتر است آن را کاملا از محیط خارج کنید، چون ممکن است آب بخار شود یا محلول فضای زیادی از بدن سوسک را نپوشانده باشد و سوسک توان از دست‌رفته خود را بازیابد.

۲. از یک اسپری حشره‌کش استفاده کنید

از حشره‌کش‌هایی استفاده کنید که مخصوص از بین بردن سوسک است، زیرا این حشره‌کش‌ها حاوی سیفلوترین و دیگر مواد کُشنده است که می‌تواند موجب از بین رفتن سوسک‌ها شود. هرجا که فکر می‌کنید ممکن است سوسک‌ها پنهان شده باشند و یا منافذی احتمالی مثل ترک‌ها، پایین دیوارها، دریچه‌ها را به‌طور کامل اسپری کنید.

  • بچه‌ها و حیوانات خانگی را هنگام اسپری کردن از محل دور کنید و به تمام دستورالعمل‌های نوشته‌شده روی اسپری به‌دقت عمل کنید.
  • اگر از طعمه‌ی سوسک کش هم استفاده می‌کنید، نزدیک طعمه از اسپری استفاده نکنید. اسپری ممکن است باعث آلوده‌شدن طعمه شود و سوسک ها دیگر به آن نزدیک‌ نشوند.
  • اسپری کردن سم بر روی حشرات باعث دورشدن موقت سوسک ها و لانه‌گزینی آنها داخل سوراخ‌ها و ترک‌های دیوار می‌شود و همین ممکن است، مشکل را بیشتر کند. به همین‌خاطر در اسپری کردن سم بر روی سوسک ها باید از بین‌بردن اصولی و ریشه‌ای آنها را مد نظر قرار داد.

۳. از محلول کنستانتره استفاده کنید

محلول کنستانتره محلولی بسیار تخصصی است که کاربردی عمومی دارد. این محلول یک سم یا بازدارنده شیمیایی است که با آب رقیق می‌شود و بعد روی سطوح مختلف، ترک‌ها یا شکاف‌ها برای از بین بردن سوسک اسپری یا مالیده می‌شود. این محلول بسیار مؤثر است و معمولا باعث دفع سوسک طی ۱ تا ۲ هفته می‌شود.

۴. از آفت‌‌کش‌های حرفه‌ای‌تر استفاده کنید

اگر در شرایط بدی گیر افتاده‌اید، به‌عنوان آخرین راه‌حل تصمیم‌ بگیرید از یک سم بسیار قوی برای از بین بردن کامل سوسک ها استفاده کنید. این سم حاوی سیپرمترین است. این طعمه‌ی قوی به‌دلیل وجود فرومون حالت چسبنده دارد و خیلی بیشتر از حشره‌کش‌های خریداری‌شده از فروشگاه‌ها، تأثیرگذارتر است. این محصول که به‌صورت کپسول فروخته می‌شود، یکی از تخصصی‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن سوسک است. این سم، تخم زنده‌ی سوسک‌ها را نیز از بین می‌برد و اثر آن تا سه ماه باقی می‌ماند. از این سم می‌توانید در اطراف خانه و یا زیرزمین هم استفاده کنید.

  • مهم‌ترین ویژگی این سم از بین‌رفتن تخم سوسک‌ها است. حتی حشراتی مانند عنکبوت‌ها که سوسک‌ها ممکن است از آن برای تغذیه و زنده ماندن استفاده کنند نیز با این حشره‌کش از بین می‌روند.
  • استفاده از این حشره‌کش را به‌عنوان آخرین راه‌حل امتحان کنید. در محیط‌هایی که کودکان هستند و یا حیوانات خانگی زندگی می‌کنند، هرگز از این حشره‌کش استفاده نکنید، زیرا ممکن است موجب ایجاد مسمومیت شدید و حتی عوارض خطرناک برای کودکان و یا حیوانات خانگی شود.

روش چهارم: استفاده از تله سوسک

۱. از تله سوسک استفاده کنید

تله سوسک به‌دلیل چسبندگی موجب از بین‌ رفتن این حشرات موذی می‌شوند. چند تا تله سوسک بخرید و در مسیرهای رفت‌وآمد سوسک ها قرار دهید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است باعث از بین رفتن سوسک ها شود، اما روی سوسک های داخل لانه و یا تخم سوسک اثری ندارد.

۲. از کوزه‌های آب استفاده کنید

یک روش ساده و خانگی قراردادن یک کوزه کنار دیوار است. سوسک ها وارد کوزه‌ می‌شوند، اما نمی‌توانند از آن خارج شوند. برای جلب توجه سوسک ها و هدایت آنها به داخل کوزه می‌توانید از طعمه نیز استفاده کنید، ‌حتی می‌توانید کوزه را از آب یا قهوه نیز پر کنید. البته این روش هم مانند روش قبلی فقط موجب از بین‌ رفتن سوسک های بزرگ می‌شوند و به تخم سوسک ها آسیبی نمی‌رسد.

۳. از تله‌ی بطری نوشابه استفاده کنید

یک بطری پلاستیکی نوشابه را انتخاب کنید و از جایی که بطری باریک می‌شود، آن را ببرید. سپس قسمت بریده‌شده را برعکس کنید و مثل یک قیف داخل قسمت پایینی بطری بگذارید. کمی آب و صابون داخل بطری بریزید و آن را در محلی که سوسک‌ها از آنجا عبور می‌کنند، قرار دهید. این کار باعث افتادن سوسک‌ها داخل بطری و غرق شدن آنها می‌شود.

روش پنجم: جلوگیری از بازگشت دوباره‌ی سوسک

۱. آشغال‌ها را از محیط خانه کاملا دور کنید

سوسک ها عاشق زباله و خاک‌روبه هستند و این فضاها محیط مناسبی را برای زندگی و تولیدمثل سوسک ها فراهم می‌کند و هرچه هوا سردتر شود،‌ سوسک ها برای گرم شدن به داخل خانه نقل‌مکان می‌کنند. مطمئن شوید که زباله‌ها، خاک‌روبه‌ها و برگ‌های ریخته و انباشت‌شده را به‌‌اندازه‌ی کافی از محیط خانه دور کرده‌اید.

۲. منافذ و ترک‌ها را ببندید

برای جلوگیری از ورود سوسک به داخل خانه بهتر است تمام منافذ و ترک‌ها و سوراخ‌ روی دیوار را کاملا پر کنید. ممکن است این کار زمان زیادی از شما بگیرد اما واقعا ارزش دارد، زیرا فضاهای تاریک مثل ترک‌ها و سوراخ‌ها می‌تواند به محل مناسبی برای رشد و تولیدمثل سوسک ها تبدیل شود.

  • تمام ترک‌ها و سوراخ‌های داخل آشپزخانه و کابینت‌ها را کاملا پر کنید.
  • درزهای روی زمین و اطراف در و پنجره‌ها را کاملا ببندید.
  • راه فاضلاب آشپزخانه و حمام را در مواقع غیرضروری با درپوش کامل ببندید.

۳. از تله بازدارنده استفاده کنید

حتی اگر شما موفق شوید که به‌طور کامل از شر سوسک ها خلاص شوید، بهتر است باز هم از تله‌های بازدارنده استفاده کنید تا دوباره مورد هجوم این حشرات موذی و کثیف قرار نگیرید. بهترین راه، مسدود کردن سوراخ‌ها و منافذی است که می‌تواند به محل مناسبی برای رشد سوسک ها تبدیل شود، مانند راه‌ها یا دریچه‌های فاضلاب.

  • حشره‌کش مایع یا ژله‌ای را داخل مکان‌هایی که احتمال می‌دهید سوسک ها لانه کنند اسپری کنید. با این کار یک سد تقریبا نفوذناپذیر در برابر سوسک ها ایجاد می‌کنید.
  • روش دیگر برای دفع سوسک آشپزخانه اسپری کردن نمک زیر کابینت و داخل ترک‌ها است. اگر قرار است مکانی برای مدتی خالی باشد، بهتر است قبل از رفتن، زمین را با آب نمک بشویید.
  • سوراخ‌ها و منافذ روی دیوارها و کابینت‌ها را با چسب یا هر چیز مناسب دیگری پر کنید. اگر ترکی روی چوب یا تخته‌ است، ابتدا آن را خوب سمباده بزنید و رنگ چوب بمالید. مراقب باشید حداقل ۴ الی ۶ ساعت بعد از رنگ زدن از دسترس بچه‌ها دور نگه‌ دارید.


(کد 0124)چطور از دست سوسک آلمانی خلاص شویم و آن را مانند یک حرفه ای از بین ببریم؟

نکات مهم: اگر برای رهایی از شر سوسک آلمانی به این مقاله دسترسی پیدا کرده اید چند نکته را حتما مد نظر قرار دهید:

الف- سمپاشی شیمیایی معمولا روی سوسک آلمانی جواب خوبی نمی دهد. پس بهتر است برای کنترل این سوسک ها از طعمه گذاری کمک بگیرید.

ب- طعمه های قید شده در این مقاله، که تولید ایران نیستند، در بازار وجود ندارند و ما فقط برای اینکه شرکت های سمپاشی و طعمه گذاری را متوجه کم و کسری های خود نماییم، مقاله را، که ترجمه است، در رویت دید عموم گذارده ایم.

ج- بهترین ماده مورد استفاده در برابر سوسک های آلمانی اسید بوریک است. شما می توانید با مطالعه متون مختلف این سایت طرز کار با اسید بوریک را یاد بگیرید. با این حال اگر مایل هستید کارتان راحت تر جلو برود می توانید از مشاوره تلفنی ما استفاده کنید( چرا مشاوره تلفنی و نحوه استفاده از مشاوره تلفنی را بخوانید)

د- قیمت اسید بوریک بدون کرایه حمل کیلویی 100 هزار تومان است که در صورت تمایل شما، علاوه بر ارائه شماره تماس فروشنده نحوه استفاده از اسید بوریک را نیز به شما خواهیم آموخت( حتما مشاوره تلفنی را بخوانید)

سوسک های آلمانی شما را دیوانه می کنند؟ در فکر این هستید که خرید سم سوسک آلمانی را جدی بگیرید؟ بی خیال هجوم یکباره به سوسک ها شوید و استفاده از اسپری های بودار کثیف مغازه ها را فراموش کنید.یاد بگیرید کدام محصولات و روش ها بهترینند و چطور می توان با خرید سم سوسک آلمانی یا استفاده از روش های دیگر بخوبی از شر سوسک های آلمانی خلاص شد.

سوسک های آلمانی در زمره آفت های سوسکی شماره یک جهان هستند.بر خلاف تصور عمومی سوسک های آلمانی از آلمان سرچشمه نمی گیرند و همانطور که شماری از مردم آلمان اطلاع دارند این سوسک ها امریکایی هستند(که یک گونه کلا مختلف است)نام آن ها از نام علمیشان می آید(بلاتلا جرمانیکا)
سوسک های آلمانی به سه دلیل زیر در زمره آفت های سوسکی شماره یک جهان هستند:
1-یک جفت سوسک آلمانی از لحاظ ریاضی می تواند در سال 800 هزار بچه بوجود بیاورد.
2-سوسک های آلمانی سوسک های خانگی هستند که می توانند توسط اشخاص و کالاها به هر جایی منتقل شوند.
3-استفاده گسترده از اسپری های آفت کش اغلب سوسک های آلمانی را مقاوم کرده است.مقاومت نسبت به حشره کش یک جور ایمنی است و این ایمنی باعث می شود ضمن اینکه حشره کش ها اثر نکنند سوسک ها رشد و نمو کرده و تکثیر شوند.
چطور از شر سوسک های آلمانی خلاص شویم و آن ها را از بین ببریم. آیا باید حتما خرید سوسک آلمانی را جدی بگیریم؟
سوسک های آلمانی از بد بو ترین و کثیف ترین حشراتی هستند که در خانه و رستوران یافت شده و کنترلی مشکل دارند.از میان چندین آفتی که سریع تکثیر می شود و سخت کنترل می گردد یکی سوسک آلمانی است.اگر شرایط مناسب باشد یک زوج سوسک آلمانی در هر سال 800 هزار بچه بوجود می آورد.
کشتن و حذف سوسک آلمانی آسان نیست.اسپری های معجزه گر وجود ندارند و محصولات مغازه ها شما را به سادگی از شر سوسک ها آسوده نمی سازد( این موضوع را در هنگام خرید سم سوسک آلمانی در نظر بگیرید).محصولاتی که کار می کنند تا شما از شر سوسک ها خلاص شوید کیفیت حرفه ای دارند و در مغازه ها به فروش نمی رسند.پس وقت و پولتان را برای جستجوی محلی آن ها و خرید سم سوسک آلمانی از اینجور جاها تلف نکنید.
دیدن یک سوسک آلمانی روی پیشخوان, کابینت یا در آبدارخانه وحشتناک است.بدانید که اگر یک سوسک را در کمین و در اطراف ببینید یعنی تعداد خیلی بیشتری پنهان شده اند.اگر شما بطور منظم چند تایشان را ببینید یعنی با مشکل جدی مواجه شده اید.
خلاصی و رها شدن از سوسک آلمانی فقط به خرید سم سوسک آلمانی خلاصه نشده و تنها در صورت پیروی از فرمول درست و روش مطلوب انجام شدنی است.هر ساله میلیون ها دلار برای خرید اسپری های پیشخوانی هدر می رود که بر روی تکثیر سوسک ها هیچ اثری ندارند.برخی از مشتریان ما می گویند که صدها دلار برای خرید سم سوسک آلمانی و دیگر محصولات مغازه ها خرج کرده اند و هنوز با مشکل بزرگی مواجه هستند.
با استفاده از گام های زیر, فرمول مناسب و زمان بندی کاربردی و خرید سم سوسک آلمانی مناسب کنترل هجوم سوسک های آلمانی قابل کنترل است.خبر خوب این است که کار نسبتا آسان انجام می شود.کار اقتصادی بوده و توسط شما صورت می گیرد.پس شروع کنید.
گام یک-میزان هجوم سوسک آلمانی را تعیین کنید.
سوسک های آلمانی عاشق حرارت هستند.آن ها همچنین آب و رطوبت را دوست دارند.وقتی این دو عنصر ترکیب می شوند قارچ و باکتری بوجود می آید.این می تواند منبع غذاییشان باشد.در اغلب هجوم های سنگین سوسک های آلمانی, تعداد زیاد آن ها می تواند به حرارت, آب و قارچ یا منبع غذایی دیگر ربط داشته باشد.این همه چیزی است که مانع نابودی آن ها می شود.حرارت و منبع غذایی می تواند هر جایی باشد, از داخل دیوار, زیر گاز و پشت ماشین ظرفشویی گرفته تا پشت یخچال و …این ها جایی است که تخم گذاری شروع می شود و از آنجایی که این جاها خارج از میدان دید و پنهانی هستند قبل از آنکه شما موفق به شناسایی گردید هجوم کاملا گسترش می یابد.
دلیل اینکه تعداد سوسک های آلمانی زیاد است اساسا به ویژگی تولید مثل سریع آن ها و تعداد زاد و ولدشان بر می گردد.حتی قبل از اینکه سوسک ماده آلمانی تخم گذاری کند یا بمیرد با خودش کپسول تخم مرغی یا اتکا را حمل می کند.در این کپسول تخم مرغی تا 50 بچه هم وجود دارد که نمف سوسک نامیده می شود.

sooski1
نمف های سوسک آلمانی در یک تله چسبی
وقتی سوسک های آلمانی شروع به تکثیر می کنند حرارت,رطوبت, غذا و هر چیز دیگری که زنده نگهشان دارد را جستجو می کنند.این ها در خانه و آپارتمان در آشپزخانه پیدا می شوند.اجاق ها,ماشین های ظرفشویی,سینک ها و آبدارخانه معمولا اولین جاهایی هستند که در معرض هجوم سوسک قرار می گیرند.با افزایش تعدا د سوسک ها به حمام,اتاق نشیمن و اتاق خواب راه پیدا می کنند.عمومی ترین جاهایی که سوسک های آلمانی پیدا می شوند پشت تصاویر, کاغذ دیواری, داخل مبلمان, وسایل الکترونیکی و هر جایی است که جمعیت آن ها جا گرفته و آن را متورم کرده باشد است.
سوسک های آلمانی دارای زمین گرایی منفی هستند یعنی نیاز دارند که بطرف بالا حرکت کنند.به این دلیل در کابینت ها و روی دیوارها اغلب آن ها در حال حرکت به طرف بالا دیده می شوند.در هجوم های شدید گروهی از آن ها در اطراف سقف و یا در گوشه های اتاق ها دیده می شوند.بعدا در این باره بیشتر توضیح می دهیم.
برای تعیین جمعیت آن ها که تا چه اندازه بد است بهتر است تا تاریک شدن هوا منتظر بمانید و بعد به یکباره چراغ را روشن کنید.سوسک های آلمانی معمولا تا تاریکی صبر می کنند و بعد در جستجوی غذا بیرون می آیند.اگر سوسک های آلمانی در طی روز دیده نشوند می توان شدت هجوم یا آلودگی را پایین دانست.
اگر سوسک های آلمانی در طی روز و شب دیده شوند شدت آلودگی متوسط است.اگر نمف ها هم پیدا شوند آلودگی بیش از حد انتظار شما خواهد بود.فقط چند هفته لازم است تا سوسک های نمف رشد کرده و تکثیر حاصل کنند.
جمعیت سوسک های آلمانی می تواند طاقت فرسا شود.اگر در سراسر روز بالغ ها و نمف ها با هم پیدا شوند و یا اگر در هنگام باز کردن درب ها و کابینت ها سوسک ها پراکنده می شوند شدت آلودگی بالاست.بالغ,نمف, کپسول های تخم مرغی شکل پراکنده و مدفوع با بوی تند ولی تهوع آور(بوی گند) نشانه ای از آلودگی شدید سوسک می باشد.
تعیین درجه آلودگی سوسک آلمانی قبل از اینکه شما هر کار دیگری انجام دهید خیلی مهم است.اگر جمعیت کم باشد کار کمی لازم خواهد بود.اگر جمعیت بالا باشد برنامه دیگری باید به کار برد.داشتن حشره کش مناسب با فرمول صحیح و مقدار مورد نیاز یا خرید سم سوسک آلمانی مناسب با جمعیت تعیین می شود.دانستن همه این ها قبل از برنامه مبارزه کار را ساده تر خواهد نمود.
گام 2-پایش سوسک آلمانی با تله
قبل از انجام هر کاری که برای خلاصی از شر سوسک های آلمانی انجام می دهید، منجمله خرید سم سوسک آلمانی، تعیین کنید که بیشترین آن ها در کجا واقع شده اند.تعیین جایی با بیشترین جمعیت سوسک به شما کمک می کند که کنترلی سریع تر داشته باشید.با پیدا کردن مرکز یا هسته آلودگی یک برنامه عملی هدفمند ارایه خواهد شد.در برخی موارد شدید چندین مرکز موجودند.این مرکز می تواند نقاط مدفوعی هم باشد و این نقاط ممکن است روی دیوارها و پشت قاب عکس ها و دیگر جاهایی باشد که مدفوع سوسک آلمانی به چشم خورده است.دانستن این چیزها کمک به شناسایی حوزه های نوک سوزنی می کند که جاهایی است که بدترین شرایط را دارند.
نشانه های بصری سوسک های آلمانی می توانند در تعیین گستره آلودگی مفید باشند.این راهی بهتر برای تخمین جمعیتشان است.تله های فرومون سوسک آلمانی آن ها را جذب کرده و به دام می اندازد.استفاده از این تله های چسبی فوق العاده تخصصی خیلی مفید است و می تواند کمک کند تا محل مرکز تجمع و آلودگی شناسایی گردد.
برای نمونه اگر سوسک های آلمانی فقط در آشپزخانه و حمام باشند و هرگز در اتاق خواب ها پیدا نشوند بیشترین جمعیت آن ها در آشپزخانه خواهد بود.پس سوسک زدایی که بر آشپزخانه متمرکز می شود کار کمی خواهد برد و تمام آنچه در جاهای دیگر مورد نیاز خواهد بود بررسی و پایش است.
تله هایی همانند تله فرومون در جذب و دستگیری سوسک های آلمانی فوق العاده خوب عمل می کنند.این تله ها شامل یک جاذب ویژه است که فقط سوسک های آلمانی حس می کنند.قرار دادن این تله ها در روی پیشخوان ها,داخل کابینت ها, پشت یخچال ها و … می تواند به ویژه مفید باشد. تله های سوسک های آلمانی، بر خلاف خرید سم سوسک آلمانی، هرگز نباید برای کنترل آلودگی به کار رود.آنها فقط جهت پایش و شمارش مورد استفاده قرار می گیرند.
بهترین راه برای استفاده از تله سوسک آلمانی استفاده از نقشه منطقه و حوزه بندی است.آشپزخانه می تواند منطقه یک باشد, حمام منطقه دو, اتاق خواب ها مناطق 3 و 4, گنجه های ذخیره منطقه 6 و …تله ها را بترتیبی علامت گذاری کنید که هنگام بررسی معلوم شود کدام در کجا واقع شده بود.جمع آوری همه تله ها و آنالیزشان به شما کمک می کند که مراکز تجمع سوسک ها را تعیین نمایید.وقتی معلوم شد که سوسک ها در کجاها تمرکز دارند,جمعیتشان چقدر است و سطوح آلودگی چیست وقت آن است که مبارزه، که می تواند شامل خرید سم سوسک آلمانی هم باشد،  را آغاز نمایید.هر چند مبارزه با سوسک ها و خرید سم سوسک آلمانی بدون خلاص شدن از شر زباله ها و درهم ریختگی مثل این است که با آتش بزرگی با یک لوله آب مبارزه شود.این کار کار نمی کند.تمیز کردن درهم بر همی ها و حذف منابع غذایی در دسترس قبل از شروع به مبارزه و خرید سم سوسک آلمانی ضروری است.
گام 3-تمیز کردن گنجه ها و خشک کردن سینک ها
بهسازی محیط کلید خلاصی از شر سوسک های آلمانی و 90 درصد مبارزه است.در غالب موارد بدون تمیز سازی و یا بهبود بهسازی کنترل کامل ناممکن است.
سوسک های آلمانی روبنده و تمیز کننده هستند.آن ها تقریبا هر چیزی را می خورند.آن ها همچنین محتاج آب هستند.همچنان که قبلا ذکر شد همانطور که قبلا ذکر شد در صورت وجود سوسک های آلمانی و آب و غذا و گرما سوسک ها شروع به زاد و ولد می کنند.وقتی بهسازی به خوبی انجام نگیرد و منطقه بهسازی نشده باشد یا غذا و آب وجود داشته باشد احتمال انفجار جمعیت سوسک ها وجود دارد.کاهش ساده آب و غذای در دسترس, تمیز سازی و دفع جعبه های کاغذ یا مقوا,قفسه ها و …بلافاصله به مدیریت این اعداد کمک می کند.
تمیز کردن به بهبود اثر بخشی محصولاتی که شما استفاده می کنید و خرید سم سوسک آلمانی مناسب هم کمک می کند.غبارهای حشره کش نیاز به خشک بودن دارند و در جاهایی که آب است عمل نمی کنند.وقتی منبع غذایی دیگری در دسترس باشد طعمه های ژلی عمل نمی کنند.اسپری ها در حضور کثیفی,چربی و دوده کار نمی کنند زیرا آن ها نمی توانند خشک شده و ورقه ای مناسب بر جای بگذارند.اسپری کردن روی هر سوسک وقتی صدها عدد از آن ها وجود دارد ممکن است غیر عملی باشد.
برای کنترل سوسک آلمانی ترکیبی از غبار حشره کش, طعمه ها و اسپری ها مورد نیاز است.( پس فقط خرید سم سوسک آلمانی کافی نیست)جای صحیح و کاربرد درست این فرمول مهم است.در جاهایی با بهسازی ضعیف به ویژه رستوران هایی که کف لیز چرب دارند و دارای درهم برهمی و کثیفی هستند کار برد فرمول بالا سخت است.توانایی آن ها برای کشتن سوسک آلمانی و فراهم کردن کنترل به میزان زیادی در نتیجه بهسازی ضعیف کم می شود.
خط کف-داشتن یک آشپزخانه تمیز,نو و مرتب 90 درصد آسانتر از این است که سوسک های آلمانی را تنها با خرید سم سوسک آلمانی کنترل نماییم.یک آشپزخانه درهم برهم و کثیف 90 درصد سخت تر کنترل می شود.ده در صد دیگر کوشش ها و مواد شیمیایی است که مورد استفاده قرار می گیرد.این نسبت منطقی است و فقط وقتی فرمول درست آفت کش مورد استفاده قرار می گیرد از رویه های درست پیروی می شود رعایت می شود.
گام 4-استفاده از بهترین اسپری های سوسک آلمانی,غبارها,طعمه ها و تله ها و خرید سم سوسک آلمانی مناسب
اکنون که شما پایش و شمارش سوسک های آلمانی را می دانید و رویه های بهسازی را فرا گرفته اید حذف و جلوگیری از سوسک آلمانی و خرید سم سوسک آلمانی مناسب می تواند شروع شود.
هیچ اسپری جادویی برای سوسک آلمانی وجود ندارد.در حقیقت اغلب سوسک های آلمانی به بیشتر اسپری های مغازه ها مقاوم هستند.بعضی ها حتی نسبت به اسپری های تجاری مورد استفاده حرفه ای ها مقاومت می کنند.این دلیلی است که باعث می شود کنترل سوسک های آلمانی تنها به واسطه خرید سم سوسک آلمانی نا امید کننده باشد.
پیدا کردن بهترین اسپری کابینت ها و چهار چوب ها را فراموش کنید.اغلب اسپری ها کار نمی کنند و گیج کننده و زمان بر است که کابینت ها را خالی کنیم.بدترین چیز این است که این کار می تواند کاملا بی تاثیر باشد.محصولاتی در فروشگاهها هستند که کار را ساده تر می کنند و می توانند باعث شوند که خرید سم سوسک آلمانی به درستی انجام شود.
آفت کش ها از فرمول های مختلف ساخته می شوند و در جاهای گوناگون کاربرد دارند.اسید بوریک یک ماده عمومی است که برای استفاده در پیشخوان ها کاربرد دارد.اسید بوریک بصورت غبار, طعمه ژلی, طعمه دانه ای و حتی اسپری تولید می شود.هر کدام از این فرمول ها استفاده ویژه در جایی ویژه دارند.
برای نمونه غبار اسید بوریک برای شکاف ها و جاهان پنهان مناسب است و توسط غبار ساز استفاده می شود.یک کاربرد نامناسب استفاده از یک قاشق یا فشرده آن در مشت است که داخل کابینت ها و در طول پیشخوان ها و چهارچوب ها استفاده می شود.این کار نه فقط شلوغی ایجاد می کند بلکه باعث می شود همه جا مثل آرد پراکنده به نظر برسد و در نهایت ماده در برابر سوسک های آلمانی کاملا بی اثر باشد.
وقتی سوسک های آلمانی همه جا هستند و جمعیتشان زیاد است کنترل با استفاده مناسب از حشره کش ها و خرید و بهره گیری درست از سم سوسک آلمانی مناسب در جاهای مناسب به دست می آید.همچنان که قبلا گفتیم اسپری کابینت ها و چهار چوب ها آن ها را کنترل نمی کند و فوق العاده بی اثر است.نابودگر های حرفه ای از گستره ای از محصولات استفاده می کنند و به یک فرمول منفرد کنترل قناعت نمی ورزند.
اینجا فهرستی از فرمول های توصیه شده برای کاربرد بر علیه سوسک های آلمانی را می بینید که می تواند در خرید سم سوسک آلمانی مورد استفاده قرار گیرد:
طعمه های ژلی سوسک:داخل کابینت ها, اطراف بسته بندی های غذایی, وسایل آشپزخانه و در راستای پیشخوان ها و به ویژه هر جا سوسک پیدا می شود.طعمه های ژلی در نقاطی به اندازه نخود فرنگی کوچک استفاده می شوند.مثال:50 تا 100 طعمه با اندازه نخود فرنگی ممکن است برای آشپزخانه به کار رود و کل خانه به 150 تا از آن ها احتیاج داشته باشد.
غبارهای حشره کش:فقط داخل دیوارها,درزها,فواصل و ترک ها استفاده می شود.غبار نباید پس از کاربرد قابل مشاهده باشد.سوراخ ها در صورت نیاز می توانند با درل در دیوارها حفر شوند.برای اعمال غبار در داخل دیوارها و شکاف ها صفحات سوییچ الکتریکی و دسترسی های لوله کشی می توانند برداشته شوند.
اسپری های آئروسل:برای انداختن وکشتن سریع سوسک های قابل مشاهده استفاده می شوند.اسپری های آئروسل عموما برای کشتن سوسک های در تماس استفاده می شوند.
تنظیم کننده های رشد حشرات:برای کنترل و تغییر عادت رشد و تکثیر سریع سوسک ها استفاده می شوند.
اغلب نابود کننده های حرفه ای از همه این فرمول ها برای مبارزه با سوسک های آلمانی استفاده می نمایند.مبارزه هفتگی انجام می شود تا جمعیت سوسک ها به مرحله تثبیت کننده برسد.
اینجا عمومی ترین محصولاتی که حرفه ای ها برای خلاصی از شر سوسک های آلمانی به کار می گیرند دیده می شود:

sooski2
طعمه ژلی سوسک
چطور کار می کند:طعمه ژلی سوسک نه تنها از طریق کشتن سوسک آلمانی را نابود می کند بلکه آن را می خورد.آن بقیه سوسک ها را توسط چیزی که اثر انتقالی نامیده می شود از بین می برد.اصولا سوسک ها موجوداتی نفرت انگیز هستند زیرا از مدفوع خود و دیگر سوسک ها تغذیه می کنند.وقتی آن ها این کار را می کنند ماده شیمیایی به بدنشان منتقل شده و آن ها را می کشد.کل کنترل چند هفته ای طول می کشد.
چطور استفاده کنیم:نقطه های به اندازه نخود فرنگی را در گوشه کابینت ها و کشوها بگذارید.یک کابینت معمولی 3 تا قفسه دارد.پس 12 جایگذاری برای هر کابینت مورد نیاز است.این نقطه ها را در گوشه قفسه بگذارید تا مجبور به خارج کردن چیزی نباشید.نیازی به قرار دادن طعمه روی کاغذ مومی یا درب بطری نیست و آن را می توانید مستقیما روی سفال,چوب یا پیشخوان به کار ببرید.طعمه را روی بشقاب ها,قاشق چنگال و غذا نگذارید.
طعمه ها همچنین می توانند بصورت نقاطی در سراسر پیشخوان ها, پشت یخچال ها, گوشه کف درگاه پنجره ها, گوشه های اتاق ها, گوشه های چهار چوب در, لولاهای در و … گذاشته شوند.
صفحات سوییچ الکتریکی می توانند برداشته شوند و طعمه ها داخل سوییچ ها و جعبه ها کار گذاری شود.
هر لوله شامل 30 گرم طعمه است.هر قطره باید به اندازه یک نخود فرنگی باشد.بنابراین هر لوله شامل 30 طعمه به اندازه نخود فرنگی خواهد بود.
در چه فاصله زمانی استفاده کنیم:10 روز تا دو هفته طول می کشد تا سوسک ها طعمه ها را بخورند و شما هیچ سوسکی نبینید.این اشتباه را نکنید که از طعمه یک بار استفاده کنید و فکر کنید که چون هنوز سوسک ها را می بینید طعمه کار نمی کند.تا ناپدید شدن سوسک ها طعمه ها را در معرض تغذیه نگه دارید.

sooski3
پودر حشره کش
چطور کار می کند؟پودر غبار تجاری اسید بوریک قوی است که سوسک ها و دیگر آفت های سینه پا را از بین می برد.وقتی غبار حشره کش داخل ترک ها, سرویس ها, دیوارها, فواصل و دیگر جاها پاشیده شود فضاها را سمی کرده و آن ها را از حالت سکونتگاه حشرات خارج می سازد.وقتی حشرات سینه خیز می روند لایه نازک غبار حشره کش به پاها,شاخک و بدنشان می چسبد.وقتی ماده در بدن آن ها جذب می شود و یا توسط تمیز کردن و بلع وارد بدنشان می شود آن ها را می کشد.اغلب غبارهای حشره کش چندین ماه کارآیی دارند و فقط لازم است که ماهی یکی دو بار زده شوند.غبار حشره کش سوسک های آلمانی را دور نمی کند.به مجرد استفاده سوسک ها قادر به احساس آن ها نیستند و به این دلیل رویشان سینه خیز می روند.غبارهای غیر دور کننده در کنترل آلودگی سوسک های آلمانی بسیار خوبند.
چطور به کار می روند؟استفاده از یک ایجاد کننده غبار کوچک غبارهای حشره کش را به داخل دیوارها,ترک ها, شکاف ها, سرویس ها, فواصل, اتاقک های زیر شیروانی و فضاهای سینه خیزی و دیگرجاهای پنهانی می فرستد.صفحات سوییچ الکتریکی,رینگ اطراف لوله های لوله کشی و دیگر پوشش هایی که به دیوار لینک دارند را بر دارید.

sooski4
تولید کننده غبار دستی
نوک مولد غبار دستی را داخل ترک یا فاصله کرده و آن را به آرامی وادار به وزیدن غبار نمایید.همه آنچه نیاز دارید این است که پوششی از غبار سبک ایجاد نمایید.غبار خیلی زیاد سوسک ها را فراری می دهد.
غبار زایی کلیه ترک ها, سرویس ها, اتصالات کابینت, سقف کابینت, صفحات ضربه گیر و جاهای مشابه سوسک های در معرض را خواهند کشت و جاهای پنهانی آن ها را سمی خواهند نمود.طعمه های ژلی سوسک ها را با غبار حشره کش آلوده نکنید.
اگر هر غباری بعد از اتمام کار در معرض باشد به سادگی آن را با پارچه نمدار جارو کنید.کار برد غبارهای حشره کش در راستای چهار چوب ها و داخل کابینت ها رویه مناسبی نیست و توصیه نمی شود.
در چه فواصل زمانی استفاده می شوند؟هر شش ماه.در غالب موارد غبار حشره کش فقط نیاز دارد که هر شش ماه تجدید گردد.

sooski5
حشره کش تماس مستقیم
اسپری حشره کش تماس مستقیم
چطور کار می کند؟حشره کش یک اسپری تماس مستقیم است که سوسک های آلمانی و دیگر حشرات را در ثانیه ای می کشد.اسپری برای تمیز سازی سوسک های آلمانی در رستوران های تجاری و آشپزخانه ها استفاده می شود و برای استفاده در خانه ها,آپارتمان ها و هر جایی که آن ها وجود دارند بسیار خوب است.در جاهای شدیدا آلوده حشره کش مستقیما روی دسته های بزرگ سوسک های آلمانی اثر کرده و آن ها را از بین می برد.در جاهای پنهانی همانند ترک ها, سرویس ها, اتصالات و فواصل حشره کش می تواند سوسک ها را از جاهای پنهان شده شسته و آن ها را سریعتر و آسانتر از بین ببرد.
چطور استفاده می شود؟ حشره کش های تماسی بهترین استفاده را برای داخل ترک ها, سرویس ها و جاهایی که سوسک های آلمانی پنهان شده اند دارند.یک لوله تزریق به همراه یک قوطی عموما مورد استفاده قرار می گیرد.این لوله تزریق داخل جاهای مورد تفتیش و سمپاشی قرار می گیرد.در غالب حالت ها فشار یک ثانیه ای اسپری تمام آن چیزی است که نیاز شما را برآورده می سازد.اگر سوسک ها در این جاها پنهان شده باشند بعد از استفاده از اسپری تماس مستقیم بلافاصله فرار می کنند و میمیرند.این کار تزریق و بازرسی نام دارد.سوسک های آلمانی برای کشته شدن فوری نیاز به اسپری مستقیم دارند.
اسپری را مستقیما روی پلاستیک ها یا سطوح حساسی که ممکن است تیره شوند یا لک بردارند نپاشید.
با چه فواصل زمانی استفاده شوند؟به مقدار مورد نیاز در هر بازرسی!اسپری های تماس مستقیم استفاده های اولیه و ثانویه دارند تا عملیات بازرسی و تعیین محل پناهگاههای سوسک های آلمانی را به خوبی انجام دهند.طعمه های ژلی سوسک ها را با اسپری آلوده نکنید.

sooski6

تله فرومون سوسک آلمانی

چطور کار می کند؟تله های فرومون سوسک های آلمانی در هر جایی که نیاز به پایش سوسک ها وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند.این تله ها بسیار شبیه متل سوسک هستند زیرا به گونه ویژه ای فرومون سوسک آلمانی یا عطر سوسک را دارند که سوسک ها را جلب می کند.تله سوراخ هایی در جوانب خود دارد که به سوسک ها اجازه ورود و گیر افتادن توسط چسبی چسبنده را می دهد.

تله های سوسک فقط وسایلی برای پایش هستند تا به شمارش آن ها کمک نمایند.لذا نباید آن ها را ابزار و وسایل کنترلی سوسک های موجود تصور کرد.

چطور استفاده می شوند؟تله های فرومون سوسک های آلمانی را در داخل و اطراف کابینت های آشپزخانه و حمام, در طول پیشخوان ها, پشت مبلمان, یخچال ها و هر جایی که سوسک های آلمانی دیده شده اند قرار دهید.این تله ها در جعبه بوده و آنقدر غیر سمی هستند که اطراف بچه ها و حیوانات خانگی قرار گیرند.آشپزخانه معمولا 4 تله لازم دارد و حمام یکی دو تا می خواهد.تله ها می توانند در هال, اتاق خواب, انبار, گاراژ و اطراف محل تغذیه پرنده ها قرار بگیرند.
در چه فاصله زمانی جایگزین می شوند؟هر سه ماه-تله های فرومون موثر باقی می مانند تا چسبشان قدیمی شده و خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد.جاذب فرومون فقط حدود 60 روز باقی می ماند.توصیه شده که تله های فرومون سوسک حد اقل هر سه ماه یا وقتی پر از سوسک شدند جایگزین شوند.

KHA P7 0007
تنظیم کننده رشد منبع نقطه ای

چطور کار می کند؟منبع نقطه ای شامل یک تنظیم کننده رشد حشره است که هورمون رشد آن توانایی رشد و تکثیر سوسک ها را کنترل می کند.وقتی کنترل کننده در محیط سوسک ها قرار می گیرد آن ها تحت تاثیر قرار گرفته و رشد و بلوغشان نامناسب می شود.سوسک های بالغ آلمانی تحت تاثیر قرار گرفته نازا می گردند و سوسک های نابالغ بالغ می شوند هر چند دارای بال های پیچ خورده ای می گردند که دلالت بر نازایی آن ها دارد.در مدت 90 روز منبع نقطه ای باعث می شود که در آلودگی های متوسط تا شدید تولید مثل کاهش یابد.

KHA P8 0007
سوسک آلمانی با بال های پیچ خورده و عقیم شده توسط منبع نقطه ای

چطور استفاده می شود؟منبع نقطه ای یک پد شبیه دایره است که حباب کنترل کننده دارد.حباب با فشار دست به آرامی شکسته شده و خم می شود.کنترل کننده سپس توسط پارچه قرار گرفته در دیسک جذب می شود.کنترل کننده سپس به آرامی در داخل محیط رها می شود.دیسک های منبع نقطه ای را زیر هر سینک, پشت یخچال و ماشین ظرفشویی بگذارید.این ها جاهایی هستند که سوسک های آلمانی آویزان می شوند و دیسک منبع نقطه ای می تواند همراه دو تله جای داده شده در دیسک به دیوار بچسبد.

در چه فواصل زمانی استفاده می شود؟هر سه ماه.برای بهترین نتیجه گیری دیسک های منبع نقطه ای تنظیم کننده رشد حشرات را هر سه ماه یکبار جایگزین نمایید.

گام 5-ارایه طرح مبارزه با سوسک آلمانی

اکنون که استراتژی و روش کنترل سوسک های آلمانی و خرید سم سوسک آلمانی مناسب را شناختید بهترین محصولات کنترل سوسک ها را انتخاب نموده و شروع به عملی کردن برنامه مبارزه با سوسک نمایید:
برای اینکه برنامه مورد نظر شما کار کند از گام های زیر برای خلاصی از شر سوسک ها استفاده کنید:
1-از طعمه ژلی استفاده کنید.

2-از غبار استفاده کنید.

3-از حشره کش استفاده کنید.

4-طعمه های سوسک را قرار دهید.

5-منبع نقطه ای را کار گذاری نمایید.

7 روز بعد-آشپزخانه و حمام

1-تله های سوسک ها را بررسی کنید.

2-حشره کش را مورد استفاده قرار دهید.

3-در صورت نیاز طعمه ژلی را به کار بگیرید.

روز 14-بازرسی-فقط آشپزخانه

1-تله های سوسک را بازرسی کنید.

2-حشره کش را مورد استفاده قرار دهید.

3-در صورت نیاز طعمه ژلی را به کار بگیرید.

روز 21-بازرسی مجدد-آشپزخانه و حمام

1-تله های سوسک را بررسی کنید.

2-حشره کش را استفاده کنید.

3-در صورت نیاز طعمه ژلی را مورد استفاده قرار دهید.

روز 30-بازرسی مجدد-فقط آشپزخانه

1-تله های سوسک را بررسی کنید.

2-حشره کش را به کار بگیرید.

3-در صورت نیاز طعمه ژلی را به کار بگیرید.

دو ماه بعد-کل خانه را مجددا بررسی کنید.

1-تله های سوسک را بررسی کنید.

2-حشره کش را به کار بگیرید.

3-در صورت نیاز طعمه ژلی را مورد استفاده قرار دهید.

سه ماهه-کل خانه را مورد عمل قرار دهید

1-حشره کش را استفاده کنید

2-تله های سوسک را کار بگذارید.

3-منبع نقطه ای را قرار بدهید.

4-در صورت نیاز طعمه ژلی را به کار بگیرید.

شش ماهه-کل خانه را مجددا عمل کنید

1-طعمه ژلی را مجددا مورد عمل قرار دهید.

2-غبار را دوباره استفاده کنید.

3-حشره کش استفاده کنید.

4-تله های سوسک را کارگذاری کنید.

5-منبع نقطه ای را کارگذاری نمایید.

نه ماهه-رویه سه ماهه را تکرار کنید.

یکساله-رویه شش ماهه را تکرار کنید.

بعدا-هر سه تا شش ماه تکرار کنید.

این برنامه استراتژیک در یک دوره 90 روزه آلودگی موجود را کاهش داده و حذف می کند.سپس در یک دوره 90 روزه می چرخد و چرخه شش ماهه بازرسی و عملکرد مجدد برای این است که از تثبیت مجدد سوسک های آلمانی پیشگیری به عمل آید.

جدا از اینکه از پلان فوق استفاده شود یا نشود دانستن اصول استراتژی پشت سر آن به شما کمک می کند که تعیین کنید کدام قسمت ها باید مورد عمل قرار گیرند و چه قسمت هایی می توانند به تاخیر بیفتند.
خط انتهایی این موضوع است-اگر شما از طرح فوق و محصولات پیش گفته استفاده کنید و خرید سوسک آلمانی مناسب داشته باشید، سوسک های آلمانی کنترل می شوند.همچنان که قبلا متذکر گردید بهسازی نقش اساسی در به ثمر نشستن کوشش های شما دارد.این پلان کنترلی تقریبا در هر جایی کار می کند تا پیشگیری کرده و در ضمن آلودگی های شدید سوسک آلمانی را رفع نماید.

تصمیم گیری اینکه کارها را خودتان بکنید یا مثلا در خرید سم سوسک آلمانی از یک حرفه ای کمک بگیرید با شماست.اگر تصمیم بگیرید که کار را خودتان بکنید باید لوازم و ابزار کار و محصولات را خریداری نمایید.
رویه مذکور در باره انواع دیگر سوسک مثل سوسک نواری قهوه ای هم کار می کند.در باره گونه های بیرونی همانند ساس سبز, سوسک امریکایی و قهوه ای دودی,سوسک شرقی و آسیایی باید به روش های دیگر برخورد نمود.
لذا با اطلاعاتی که شما دارید برنامه کنترلی سوسک آلمانی و خرید سم سوسک آلمانی توسط حرفه ای ها و به شکل زیر انجام می شود.باید متذکر شد که هیچ روش یکباره و یا اسپری که واقعا و درست کار کند وجود ندارد.تنها با پیروی آن استراتژی که ما گفتیم شما می توانید سوسک های آلمانی را از بین ببرید, آلودگی آن ها را حذف کنید و از بازگشت آن ها ممانعت به عمل آورید.

نکات کنترلی سوسک های آلمانی که حرفه ای ها به شما می گویند:

از محصولات با درجه حرفه ای استفاده کنید و خرید سم سوسک آلمانی را انجام دهید-بیشتر اسپری های مغازه ها و طعمه های فروخته شده در سوپری ها کار نمی کنند.وقت یا پولتان را در فروشگاههای محلی هدر ندهید.
از اسپری های بودار مرطوب استفاده نکنید-سوسک های آلمانی هنگامی که در برابر اغلب اسپری ها قرار می گیرند دور می شوند و مقاومت می کنند.پس از طعمه ها,غبارها و تنظیم کننده های رشد استفاده نمایید.
طعمه ها را فقط در جاهای پنهان قرار دهید-وقتی از طعمه های ژلی سوسک استفاده می کنید کاری کنید که طعمه برای بچه ها و حیوانات خانگی قابل رویت نباشد.

طعمه های ژلی سوسک را در صورت نیاز مورد استفاده مجدد قرار دهید.استفاده از طعمه برای یک بار و انتظار اینکه همه سوسک های آلمانی بمیرند اشتباه است.با از بین رفتن طعمه آنقدر استفاده از آن را ادامه دهید که شروع به باقیماندن نماید.
بهسازی کلید است.شلوغی و درهم برهمی را تمیز کنید و پسمانده های غذایی را دور بریزید.پیشخوان ها را مرتبا جارو و خشک کنید تا ذرات و تکه های غذا حذف شوند.در طول شب آب یا بشقاب کثیف در سینک قرار ندهید.سینک ها را شبانه خشک کنید تا هر رطوبتی حذف شود.ریختن مقادیر کمی سفید کننده در زهکش سینک ها سوسک ها را از آن ها خارج خواهد ساخت.
مبارزه را بر اطراف غذا,آب و منابع حرارتی متمرکز سازید.سوسک های آلمانی به همه این ها برای زنده ماندن نیاز دارند.95 درصد سوسک های آلمانی در این جور جاها یافت می شوند.

از رویه های منظم پیروی کنید-عدم پیروی باعث می شود که آن ها تکثیر یافته و گسترش یابند.با پیگیری های منظم جلو آن ها را بگیرید و تا آن ها بروند رویه مبارزه را تکرار نمایید.

نا امید نشوید-کنترل آفت فرآیند است.داشتن محصولات درست و پلان فوق العاده مهم است.زمان صرف شده جهت کامل کردن این برنامه می تواند با زمان نقاشی ساختمان و یا انجام کارهای تعمیری مقایسه شود.به کار بچسبید, سریع نباشید و وقت بگذارید.

مهم: بیشتر مواد، تجهیزات و وسایل مورد اشاره در ایران وجود ندارند و ما آن ها را برای آگاهی شرکت های طعمه گذاری و سمپاشی، که کم و کسری های خود را جبران کنند، آورده ایم. هر چند می توانیم با توصیه روش های جایگزین مشکل شما را مرتفع نماییم.

فضله سوسک شبیه چیست؟ چگونه از دست سوسک ها خلاص شویم؟ خلاصی از شر سوسک با باند قهوه ای چطور سوسک ها را بکشیم؟

خلاصی_سوسک_آلمانی#

صفحه نخست

 

دیدگاهتان را بنویسید