فیلم و سریال

نظر مردم درباره بهترین سریال کره ای

در چند سال اخیر سریال های کره ای بسیار محبوب شده‌اند و طرفداران زیادی دارند. در این مقاله با برخی از بهترین سریال های کره ای آشنا خواهیم شد.

Best Korean Series

در سطح آسیا و حتی جهان، سینمای کره بسیار ارزشمند است. کارگردانان جوان این کشور توانسته اند نام خود را در بین علاقه‌مندان به سینما مطرح کنند. از طرفی بهترین سریال های کره ای در بین ایرانیان بسیار محبوب هستند. دلیل آن شاید به پخش سریال جواهری در قصر در سال 1385 در تلویزیون ایران و سپس سریال افسانه جومونگ برگردد. در واقع شباهت فرهنگی بین کشور ایران و کره و همچنین تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در سریال های برتر کره ای باعث محبوبیت آن‎ها در بین ایرانیان شده است.

این سریال‌ها بیشتر در ژانرهای درام، عاشقانه و تاریخی ساخته می‌شوند. از آنجایی که سریال‌های کره ای عموما فضایی خانوادگی دارند، در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب هستند.

همچنین برخی از سریال‌های کره ای درباره نوجوان‌ها هستند و ژانری تینیجری دارند. این سبک از سریال‌های کره ای هم می‌توانند قشر جوان‌تر هر جامعه‌ای را به خود جذب کنند. تاکنون تعداد زیادی از بهترین سریال های کره ای به زبان فارسی دوبله شده و از شبکه‌های ایرانی پخش شده‌اند. در این مقاله 10 نمونه از بهترین سریال های کره ای را معرفی می‌کنم.با من همراه باشید.

Best Korean Drama
Best Korean Drama
  • بهترین سریال های کره ای
    سریال You’re Beautiful / تو زیبایی
    سریال The Heirs / وارثان
    سریال Love Alarm / آلارم عشق
    سریال Faith / سرنوشت
    سریال Hotel del Luna / هتل دل لونا
    سریال Clean with Passion for Now / حالا با عشق تمیز کن
    سریال The King’s Daughter, Soo Baek-hyang / دختر امپراطور
    سریال Midas / کیمیاگر
    سریال What’s Wrong with Secretary Kim / منشی کیم چشه
    سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo / عاشقان ماه

بهترین سریال های کره ای

در این قسمت با 10 نمونه از بهترین سریال های کره ای آشنا خواهیم شد.در معرفی بهترین سریال های کره ای سعی کردم نمونه‌هایی با داستان های گوناگون را معرفی کنم تا هر نوع مخاطبی از این مطلب لذت ببرد؛ این سریال‌ها بدون هیچ ترتیبی از نظر بهترین بودن در اینجا آورده شده‌اند.

سریال You’re Beautiful / تو زیبایی

You’re Beautiful
You’re Beautiful

سریال «تو زیبایی» سریالی کره‌ای و محصول سال 2009 است. این سریال از تاریخ 7 نوامبر تا 26 نوامبر 2009 (16 آبان تا 5 آذر 1388) از شبکه SBS به روی آنتن رفت.

داستان این سریال درباره یک گروه موسیقی خیالی به نام ای. ان. جل است. پسری به نام گو می-نام به این گروه معروف برای همکاری دعوت شده است. اما برای جراحی چشم باید به آمریکا برود. خواهر دوقلویش گو می-نیو خودش را به جای برادرش جا می‌زند تا برادرش فرصت ملحق شدن به این گروه را از دست ندهد. گو می-نیو تمام عمرش را در کلیسا گذرانده و درس راهبگی خوانده است. اما حالا باید خودش را با این گروه موسیقی معروف و شرایط زندگی‌شان وفق دهد.

در سریال You’re Beautiful بازیگرانی همچون پارک شین-هه (Park Shin-hye)، جانگ گیون-سوک (Jang Keun-suk)، جونگ یونگ-هوآ (Jung Yong-hwa) و لی هونگ-کی (Lee Hong-gi) حضور دارند.

سریال تو زیبایی در مراسم SBS Drama Awards جایزه «بهترین ستاره جدید» را برای پارک شین-هه، لی هونگ-کی و جونگ یونگ-هوآ به ارمغان آورد. همچنین جونگ یونگ هوآ در سومین دوره مراسم Korea Drama Awards جایزه «محبوب‌ترین بازیگر» را دریافت کرد. این سریال در کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، فیلیپین، ژاپن، چین، تایلند و ایران دوبله و پخش شده است.

سریال The Heirs / وارثان

The Heirs
The Heirs

سریال The Heirs یا «وارثان» یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای است. این سریال از تاریخ 9 اکتبر تا 12 دسامبر 2013 (17 مهر تا 21 آذر 1392) در 20 قسمت از شبکه SBS پخش شد. سریال وارثان در کره بینندگان زیادی داشت و در آسیا به شهرت زیادی رسید.

داستان این سریال درباره رابطه عاشقانه کیم تان، پسر دوم رئیس گروه ثروتمند امپراطوری و دختر خدمتکاری به نام چا ایون-سانگ است. کیم تان همیشه به خاطر اینکه پسر زن دوم پدرش است تحقیر شده است. به همین دلیل او سعی دارد مادر واقعی‌اش را از دیگران مخفی کند و خودش را به عنوان پسر همسر رسمی پدرش معرفی کند. پدر کیم تان می‌خواهد که پسرش با دختری به نام یو رائه ازدواج کند. اما کیم تان عاشق دختر فقیری به نام چا ایون-سانگ شده است.

لی مین-هو (Lee Min-ho)، پارک شین-هه و کیم وو-بین (Kim Woo-bin) بازیگران اصلی سریال The Heirs هستند. این سریال در کشورهای زیادی مانند پاکستان، چین، اندونزی، ژاپن، مالزی، هند، تایلند و ویتنام دوبله شده و به روی آنتن رفته است.

این سریال در بیست و یکمین مراسم SBS Drama Awards جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است؛ جوایزی مانند بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، جایزه ویژه بازیگری برای بازیگر زن، 10 ستاره برتر و بهترین ستاره جدید. همچنین در دومین مراسم Asia Rainbow TV Awards سریال وارثان جوایز بهترین درام مدرن، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را دریافت کرده است.

سریال Love Alarm / آلارم عشق

Love Alarm
Love Alarm

سریال Love Alarm (به فارسی هشدار عشق) سریالی کره ای و محصول سال 2019 است. فصل اول این سریال در 8 قسمت در تاریخ 22 آگوست 2019 (31 مرداد 1398) از شبکه نت‌فلیکس پخش شد.

سریال «آلارم عشق» درباره یک تکنولوژی مخرب است که افراد را قادر می‌سازد تا عشق‌شان را پیدا کنند. این تکنولوژی از طریق یک اپلیکیشن به کاربرانش اطلاع می‌دهد که آیا کسی در فاصله 10 متری‌شان، علاقه‌ای به آنها دارد یا خیر.

کیم سو-هیون (Kim So-hyun)، سونگ کانگ (Song Kang) و جونگ گا-رام (Jung Ga-ram) بازیگران اصلی سریال Love Alarm هستند. کارگردان این سریال لی نا-جئونگ (Lee Na-jeong) در مصاحبه‌ای گفته است که ساخت فصل دوم این سریال بستگی به استقبال بینندگان از فصل اول دارد. می‌توان گفت که این سریال یکی از جدیدترین و بهترین سریال های کره ای است.

سریال Faith (سرنوشت)

Faith
Faith

سریال کره ای Faith با نام فارسی «سرنوشت» یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین سریال های کره ای است. این سریال با نام The Great Doctor (پزشک اعظم) هم شناخته می‌شود. سریال سرنوشت از تاریخ 13 آگوست تا 30 اکتبر 2012  (22 مرداد تا 9 آبان 1391) از شبکه SBS پخش شد.

سریال کره ای سرنوشت یا پزشک اعظم درباره یک دکتر زیبایی به نام یو ایون سو است که دزدیده می‌شود. این دکتر توسط محافظ امپراطور به زمان گذشته (700 سال پیش) برده می‌شود تا جان ملکه را نجات دهد. درنهایت یو ایون سو عاشق همین محافظ می‌شود. لی مین-هو (Lee Min-ho) بازیگر پرطرفدار کره ای و کیم هی-سان (Kim Hee-sun) بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال سرنوشت از تاریخ 27 دی تا 22 بهمن 1393 از شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن رفت. مدیریت دوبلاژ این سریال بر عهده زهره شکوفنده بود. علاوه بر خانم شکوفنده، صداپیشگان دیگری مانند منوچهر والی‌زاده، افشین ذی نوری، مینو غزنوی، همت مومی وند و علیرضا باشکندی در دوبله این سریال نقش داشته‌اند. این سریال علاوه بر ایران در کشورهای اندونزی، سنگاپور، مالزی، ژاپن، ویتنام و آمریکا پخش شده است.

در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد در مینی سریال، بهترین ستاره جدید و 10 ستاره برتر را به خود اختصاص داده است.

سریال Hotel del Luna / هتل دل لونا

Hotel del Luna
Hotel del Luna

سریال Hotel del Luna یکی دیگر از سریال های جدید کره ای است. این سریال از تاریخ 13 ژوئیه تا 1 سپتامبر 2019 (22 تیر تا 10 شهریور 1398) از شبکه tvN پخش شد. سریال هتل دل لونا در لیست درام‌های کره ای با امتیاز بالا، رتبه هشتم را دارد. همین موضوع این سریال را تبدیل به یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای کرده است.

هتل دل لونا در سئول است و شبیه به هیچ هتل دیگری نیست. مشتریان این هتل ارواح هستند. ساختار واقعی این هتل در طی روز مشخص نیست. در دوره امپراتوری گوگوریو، یک شورشی به نام جانگ من-ول مایعی را می‌نوشد و تبدیل به صاحب یک هتل می‌شود. او به مدت 1000 سال است که در این هتل گرفتار شده و آن را می‌چرخاند. تا اینکه او با مدیر جدید هتل کو چان-سئونگ آشنا می‌شود. دو نقش اصلی این سریال را لی جی اون (Lee Ji-eun) و یئو جین=گوو (Yeo Jin-goo) ایفا می‌کنند.

سریال کره ای Hotel del Luna در دوازدهمین مراسم Korea Drama Awards جایزه یک عمر فعالیت را برای جونگ دانگ هوآن (Jung Dong-hwan) یکی دیگر از بازیگران این سریال، به ارمغان آورد. این سریال در کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند و هند پخش شده است.

سریال Clean with Passion for Now / حالا با عشق تمیز کن

Clean with Passion for Now
Clean with Passion for Now

یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای سریال Clean with Passion for Now است. این سریال از تاریخ 26 نوامبر 2018 (5 آذر 1397) تا 4 فوریه 2019 (15 بهمن 1397) به روی آنتن شبکه JTBC رفت. همچنین در سال 2019 این سریال از شبکه نت‌فلیکس پخش شد.

گیل اوه-سول کارمند یک شرکت نظافت است. گیل، سئون-گیول، مدیر شرکت را ملاقات می‌کند. این دو در مورد نظافت از هر لحاظ با هم متفاوت هستند. با کمک گیل، سئون-گیول با وسواسش مقابله می‌کند و درنهایت عاشق گیل می‌شود. کیم یو-جونگ (Kim Yoo-jung)، یون کیون-سانگ (Yoon Kyun-sang) و سونگ جا-ریم (Song Jae-rim) بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال The King’s Daughter, Soo Baek-hyang / دختر امپراطور

The King’s Daughter
The King’s Daughter

سریال The King’s Daughter, Soo Baek-hyang سریالی تاریخی‌ست که زندگی سو بیک-هیانگ، دختر پادشاه موریانگ را به تصویر می‌کشد. این سریال از تاریخ 30 سپتامبر 2013 (8 مهر 1392) تا 14 مارس 2014 (23 اسفند 1392) از شبکه MBC پخش شد. سریال «دختر امپراطور» قرار بود 120 قسمت داشته باشد، اما در نهایت در 108 قسمت پخش شد.

داستان این سریال درباره شاه موریانگ، یکی از پادشاهان باکجه، و دختر مخفی‌اش به نام سو بیک-هیانگ است. سو بیک-هیانگ به خاطر خواهر ناتنی‌اش نتوانسته به مقام شاهزادگی برسد. اما او به خاطر درستکاری و وطن‌پرستی‌اش توانست برای همیشه در یادها بماند. سئو هیون-جین (Seo Hyun-jin)، سئو وو (Seo Woo)، لی جه-ریونگ (Lee Jae-ryong) و جو هیون-جائه (Jo Hyun-jae) از بازیگران اصلی سریال دختر امپراطور هستند.

این سریال از شهریور سال 1394 در شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران در 54 قسمت 55-60 دقیقه‌ای پخش شد. سریال The King’s Daughter در کشور غنا هم به روی آنتن رفته است.

سریال Midas / کیمیاگر

Midas
Midas

سریال Midas یا «کیمیاگر» سریالی کره ای محصول سال 2011 است. این سریال درباره مسائل مربوط به تجارت مانند ادغام‌ها و اکتساب‌ها، بازار سهام و دنیای بورس است. این سریال از تاریخ 22 فوریه تا 3 مه 2011 (3 اسفند 1389 تا 13 اردیبهشت 1390) از شبکه SBS پخش شد. سریال کیمیاگر که یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای است، در مجموع 21 قسمت داشت.

کیم دو-هیون مردی باهوش است که در خانواده‌ای متوسط بزرگ شده است. او در یکی از دانشکده‌های حقوق، دانشجوی ممتاز است. درحالی که او به دنبال مشاغل آینده‌دار است، مشغول به کار برای یک خانواده ثروتمند می‌شود. به او پیشنهادی می‌شود که نمی‌تواند ردش کند. در همین زمان رویاهای او در رابطه با زندگی آرامش با دوست‌دخترش تغییر می‌کند.

بازیگران اصلی سریال کیمیاگر جانگ هایوک (Jang Hyuk)، لی مین-جونگ (Lee Min-jung)، کیم هی-ایه (Kim Hee-ae) و نو مین-وو (No Min-woo) هستند. در نوزدهمین مراسم SBS Drama Awards، جانگ هیونگ برای بازی در این سریال جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد.

سریال What’s Wrong with Secretary Kim / منشی کیم چشه!

What’s Wrong with Secretary Kim
What’s Wrong with Secretary Kim

سریال What’s Wrong with Secretary Kim یا «منشی کیم چشه»، سریالی کره ای و محصول سال 2018 است. این سریال از تاریخ 6 ژوئن تا 26 ژوئیه 2018 (16 خرداد تا 4 مرداد 1397) از شبکه tvN در 16 قسمت پخش شد. سریال منشی کیم چشه در لیست درام‌های کره ای با امتیاز بالا، رتبه نوزدهم را دارد. در سال 2018 این سریال بیشترین سرچ را در بین درام‌های کره ای زبان به دست آورد. همین‌ها باعث شده که سریال What’s Wrong with Secretary Kim جز بهترین سریال های کره ای باشد.

داستان این سریال راجع به نایب رئیس یک شرکت بزرگ به نام لی یونگ-جون و منشی توانایش به نام کیم می-سو است. کیم می-سو اعلام می‌کند که بعد از 9 سال که برای یونگ-جون کار کرده، می‌خواهد بازنشسته شود. دو بازیگر اصلی این سریال کره ای پارک سئو-جون (Park Seo-joon) و پارک مین-یونگ (Park Min-young) هستند.

سریال منشی کیم چشه در یازدهمین مراسم Korea Drama Awards و ششمین مراسم APAN Star Awards نامزد چندین جایزه شده بود و جوایزی هم مانند بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این سریال در کشور بنگلادش با زیرنویس انگلیسی و دوبله بنگالی پخش شده است.

سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo / عاشقان ماه

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo
Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo یا «عاشقان ماه» سریالی کره ای است که بر اساس رمانی چینی به نام Bu Bu Jing Xin نوشته تانگ هوآ (Tong Hua) ساخته شده است. این سریال از تاریخ 29 آگوست تا 1 نوامبر 2016 (8 شهریور تا 11 آبان 1395) از شبکه SBS پخش شد. این سریال درکل 20 قسمت داشت. سریال عاشقان ماه هم به خاطر محبوبیتی که دارد، یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای به حساب می‌آید.

داستان سریال درباره هه سو دختری از قرن بیست و یکم است که به یک باره در زمان سفر می‌کند و به گذشته می‌رود. او خود را در زمان سلسله پادشاهی گوریو (سال 941 میلادی) می‌یابد. در سریال عاشقان ماه بازیگرانی چون لی جون-کی (Lee Joon-gi)، لی جی-اون و کانگ ها-نئول (Kang Ha-neul) ایفای نقش کرده‌اند.

این سریال با قیمتی بیشتر از 400,000 دلار برای هر قسمت به یک شبکه چینی فروخته شد. به همین دلیل سریال عاشقان ماه تبدیل به یکی از گران‌ترین سریال های کره ای شد. البته چند ماه بعد این رکورد را سریال Man to Man زد.

سریال عاشقان ماه جوایز زیادی گرفته است. به عنوان مثال در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین زوج، 10 ستاره برتر و ستاره جدید را دریافت کرد. این سریال در کشورهای مختلفی مانند چین، ژاپن، تایلند، فیلیپین، ترکیه و ایران پخش شده است.


در این مطلب با 10 مورد از بهترین سریال های کره ای آشنا شدیم. به نظر شما بهترین سریال کره ای، کدام سریال است؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با من و دیگر خوانندگان ویرگول به اشتراک بگذارید.


از راست: تو بهار منی، بازی مرکب و قاضی شیطان.
از راست: تو بهار منی، بازی مرکب و قاضی شیطان.

سال 2021 در حال پایان رسیدن است و همه سایت‌ها چه خارجی و چه داخلی در حال تألیف مقالاتی با موضوع بهترین سریال کره ای 2021 هستند؛ ولی بیشتر آن‌ها ترجمه می‌کنند یا به بهترین سریال های کره ای 2021 از نظر آمار و ارقام محبوبیت اشاره می‌کنند. این مقاله از هیچ منبعی ترجمه نشده و نظرات خود نویسنده است. با ما همراه باشید تا با بهترین سریال های کره ای 2021 آشنا شوید.

بهترین سریال کره ای 2021: موش (Mouse)

موش زمانی منتشر شد که جای خالی آن در میان سریال‌های کره‌ای امسال حس می‌شد. این سریال، داستانی جدید و به دور از کلیشه‌ها دارد. دو قسمت اول که وقایع چند دهه پیش از داستان اصلی را تعریف می‌کند، مانند یک فیلم زیبا ساخته شده است که به احتمال زیاد می‌تواند شما را ترغیب به دیدن قسمت‌های بعدی کند. موش، یکی از بهترین سریال های کره ای 2021، از همان ابتدا مرموز شروع می‌شود و سپس تیکه‌های پازل را کنار هم قرار می‌دهد تا به سوالات اصلی پاسخ گوید.
برای آن که نهایت لذت را از مراحل چیده شدن تکه‌های پازل ببرید، بهتر است قبل از شروع بهترین سریال کره ای 2021، از خواندن کامنت‌ها یا مقاله‌هایی درباره آن خودداری کنید. جالب است بدانید نویسنده این سریال، فیلمنامه سریال‌هایی مانند سیاه و هدیه خدا: 14 روز را نیز نوشته است. اگر این سریال‌ها را دیده باشید، می‌دانید که با یک سریال هیجان‌انگیز، پیچیده و پر رمز و راز روبرو خواهید شد. البته پایان بهتری نسبت به دو سریال ذکرشده تماشا خواهید کرد.

بهترین سریال کره ای 2021: بازی ماهی مرکب (Squid Game)

نظرات منفی و مثبت بسیاری پیرامون سریال که به اشتباه با اسم بازی مرکب مشهور شده است وجود دارد؛ اما بیشتر افراد قبول دارند که یکی از بهترین سریال های کره ای 2021 است که داستانی جدید ارائه می‌دهد و می‌تواند با سکانس‌های هیجان‌انگیز و اعتیادآور خود، بسیاری از مخاطبان را تا پایان سریال با خود همراه سازد. پایان آن نتوانست بسیاری از تماشاگران را راضی کند؛ ولی اگر تمام قسمت‌ها را در انتخاب بهترین سریال کره ای 2021 در نظر بگیریم، برنده یک جایگاه در لیست بهترین‌هاست.
از آنجایی که رسانه‌های داخلی اخبار بازی مرکب را به‌طور جدی پوشش می‌دهند، به نظر می‌رسد نیازی به توضیح داستان آن نیست؛ بنابراین، پیشنهاداتی برای افرادی که هنوز نتوانسته‌اند بازی ماهی مرکب را فراموش کنند خواهم داد. اگر می‌خواهید سریال لطیف‌تری ولی با همان سبک تلاش برای نجات و برنده شدن تماشا کنید، شاید سریال کره‌ای بازی دروغین (Liar Game) بتواند شما را راضی کند. اگر به نظر شما سریال‌های قدیمی کیفیت تولید مناسبی ندارند، فصل اول سریال صدا (Voice) یا یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای 2021، سریال شادی را تماشا کنید.

بهترین سریال کره ای 2021: شادی (Happiness)

قبل از این که این سریال منتشر شود، بسیاری از افراد فکر می‌کردند با یک فضای شاد و بدون خونریزی با موضوع همه‌گیری ویروس کرونا مواجهه خواهند شد؛ ولی پس از دانلود سریال کره ای شادی، شوکه شدند. برخی از شخصیت‌های این سریال نه تنها شخصیت‌های سریال بازی مرکب را نیز درس می‌دهند! گول نام این سریال را نخورید و خود را برای دیدن بهترین سریال کره ای 2021 که شخصیت‌های آن رنگ واقعی خود را نشان می‌دهند و بویی از انسانیت نبرده‌اند، آماده کنید.
به‌صورت خلاصه می‌توان داستان این سریال را این گونه تعریف کرد: زوجی به آپارتمانی نقل مکان می‌کنند و پس از چند روز به علت شیوع یک بیماری در مجتمع آپارتمانی خود حبس می‌شوند. اگر تصادفی عکس‌های این سریال ببینید، به احتمال زیاد فکر می‌کنید با یک سریال زامبی‌محور روبرو هستید؛ ولی در این سریال از کلمه زامبی استفاده نمی‌شود، بلکه به آن بیماری انسان هار گفته می‌شود. در آخرین مورد از بهترین سریال های کره ای 2021، منتظر خون، خیانت و کمی لحظات جالب بین زوج این سریال باشید.

بهترین سریال کره ای 2021: تو بهار منی (You Are My Spring)

همان‌طور که از اسم آن پیداست، سریالی در ژانر رمنس، درام و کمی روانشناسی است. بیشتر مردم سریال‌ها را برای خندیدن، ترسیدن و هیجان‌زده شدن می‌بینند؛ ولی کدام یک از ما تاکنون سریالی برای بهتر شدن حال و هوای خود دیده‌ایم؟ سریال‌ها اثرات بسیاری روی سلامت روان ما می‌گذارند و باعث می‌شوند با دید تازه‌ای به دنیا نگاه کنیم، بیایید این بار به تماشای بهترین سریال کره ای 2021 با ژانر Healing بنشینیم. چنین ژانری ممکن است برای مخاطبان سراسر دنیا به جز کره و ژاپن ناآشنا به نظر برسد.
بیشتر افراد این ژانر را حوصله‌سربر محسوب می‌کنند؛ زیرا در مقایسه با سریال های اکشن با سرعت آرام‌تری پیش می‌رود. در سریال تو بهار منی که از بهترین سریال های کره ای 2021 به شمار می‌رود، ما تماشاگر ماجراهای زندگی نقش اول زن و مرد خواهیم بود. سریال به‌آرامی‌ نشان خواهد داد نقش‌های اول که به ترتیب کارمند هتل و روانشناس هستند، چگونه بر آسیب‌های روحی گذشته غلبه می‌کند. سریال تو بهار منی، پر از دیالوگ‌های جالب و ژانرهای دیگر است.

بهترین سریال کره ای 2021: قاضی شیطان (The Devil Judge)

داستان این سریال معمایی و جنایی در ویران‌شهر (متضاد آرمان‌شهر) رخ می‌دهد. در این سریال، دادگاهی را که به‌صورت زنده در تلویزیون پخش شده و افراد ثروتمند را مجازات می‌کند، مشاهده خواهید کرد. البته همه اتفاقات این سریال در دادگاه رخ نمی‌دهد. سریال بیشتر از دادگاه، به رازهای گذشته و زندگی قاضی خواهد پرداخت. بازی‌ها و تقلید از برخی از واقعیت‌ها در قاضی شیطان، بهترین سریال کره ای 2021، قابل تحسین است. جالب است بدانید نویسنده این سریال قبلاً یک قاضی بوده است.
اگر عاشق شخصیت‌های پرجذبه و مرموز هستید، این سریال را از دست ندهید. حتی اگر با قدرت بازی جی سانگ آشنا هستید، دوباره شما را با نقش کانگ یوهان غافلگیر خواهد کرد و در آخر ممکن است با سوالی مانند «آیا من واقعاً کانگ یوهان را می‌شناسم؟» روبرو شوید. بسیاری از تماشاگران قاضی شیطان که از بهترین سریال های کره ای 2021 است، با دیدن شخصیت جدید جی سانگ بیان کردند که یاد شخصیت خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی شخصیت شین سه گی در سریال «منو بکش و خوبم کن» افتاده‌اند.

سخن آخر
با پخش سریال بازی مرکب، بهترین سریال های کره ای 2021 و سال‌های اخیر میان مردم ایران به محبوبیت رسیدند. از آنجایی که سریال های کره ای نتفلیکس دیگری مانند سریال اهل جهنم (Hellbound) توانستند نظر سراسر جهان را به خود جلب کنند، انتظار می‌رود محبوبیت و موفقیت‌های بهترین سریال های کره ای 2021 و سریال کره ای جدید 2022 در سراسر کره خاکی و حتی ایران ادامه‌دار باشد.
اگر می‌خواهید بهترین سریال کره ای جدید ۲۰۲۲ را تماشا کنید، Bulgasal را از دست ندهید. ممکن است برخی از سریال‌های مورد علاقه شما در لیست بهترین سریال های کره ای 2021 ذکر نشده باشند؛ بر این اساس، از شما عزیزان دعوت می‌کنم دلایل برتری آن‌ها را در کامنت‌ها بازگو کنید.

اگر برای بخش سریال کره‌ای سایت خود به نویسنده‌ای نیاز دارید، ایمیلی به [email protected] ارسال کنید.


سریال های کره ای پس از انتشار سریال بازی مرکب در سپتامبر 2021 به کارگردانی هوانگ دونگ هیوک، طرفداران زیادی در جهان پیدا کرده. در بعضی از شبکه های خبری فیلم و سینما در کره جنوبی در این مورد آمارهایی از مخاطبین سریال های کره ای منتشر شده است. اما سال گذشته یعنی سال 2020 هم سالی پربار از سریال های خوش ساخت کره جنوبی بود.

سال 2021 هم سالی پر از سریال های قوی و خوش ساخت کره ای بوده که ما در ادامه ی این پست آسمونی شما را با 5 سریال پرطرفدار و پربیننده کره ای در سال 2021 آشنا می کنیم.

بازی مرکب

تقریبا می توان گفت بسیاری از مردم جهان با سریال بازی مرکب (Squid Game) آشنایی کامل دارند زیرا این سریال جزء سریال های پربیننده نتفلیکس در سال 2021 شده است.
جزئیات این سریال را در لینک روبرو ببینید: سریال بازی مرکب

نام من

نام من (My Name) یکی از سریال های پرطرفدار و پربیننده کره ای در سال 2021 است. این سریال با بازی هان سو هی و آن بو هیون و با هنرنمایی پارک هی سون در نقش چویی مو جی بود که این سه بازیگر نقش قابل توجهی را از خود نشان دادند.
جزئیات این سریال را در لینک روبرو ببینید: سریال نام من

اهل جهنم

سریال اهل جهنم (Hellbound) یکی از سریال های 2021 است که از نتفلیکس منتشر شد. این سریال در ژانر فراطبیعی است و به خوبی توانسته مخاطب را پا به پای خود همراه کند. کارگردان اهل جهنم «یان سنگ هو» است.
جزئیات این سریال را در لینک روبرو ببینید: سریال اهل جهنم

دهکده ساحلی چاچاچا

یکی از سریال های خوش ساخت کره جنوبی در سال 2021، سریال دهکده ساحلی چاچاچا ( Hometown Cha Cha Cha) است. این سریال شروع خوبی داشت و بازیگران آن هم به خوبی توانستند رضایت بینندگان را جلب کنند. شین مین آ و کیم سون هو بازی قابل توجهی را از خود در این سریال نشان دادند.
جزئیات این سریال را در لینک روبرو ببینید: سریال دهکده ساحلی چاچاچا

موش

سریال موش (Mouse) یکی از سریال های جنایی جذاب کره جنوبی در سال 2021 است. لی سونگ گی در نقش جونگ با روم در این سریال خوش درخشید.
جزئیات این سریال را در لینک روبرو ببینید: سریال موش

جدای این پنج سریال، سریال های دیگری هم می توانند به لیست سریال های پربیننده کره ای در سال 2021 اضافه شوند.

  • سریال وینچنزو Vincenzo
  • سریال قاضی شیطان The Devil Judge
  • سریال علاقه پادشاه The King’s Affection
  • سریال دالی و شاهزاده از خود راضی Dali and Cocky Prince
  • سریال شادی Happiness
  • سریال حالا داریم بهم میزنیم Now We Are Breaking Up
  • سریال پلی لیست بیمارستان 2 Hospital Playlist 2
  • سریال بازرس کو Inspector Koo
  • سریال راننده تاکسی Taxi Driver
  • سریال سلول های یومی Yumi’s Cells
  • سریال فراتر از شیطان Beyond evil
  • سریال یه گومیهو هم اتاقی منه My roommate is a gumiho
  • سریال با وجود اینکه میدانم Nevertheless
  • سریال بهار جوانی Youth of May
  • سریال ویرانگر در خدمت شما حاضرست Doom at Your Service

سریال کره ای مد نظر شما در سال 2021 چیست؟


در شرایطی که سینمای آمریکا و هالییود روزهای خوبی را نمی‌گذراند، من شخصا به فکر این افتاده‌ام که در پست‌های سریالی مدام به شما فیلم‌های کلاسیک را در تقسیم‌بندی‌های متنوع معرفی کنم. اما یک انتخاب دیگر هم می‌تواند معرفی فیلم‌ها و سریال‌هایی از کره، ژاپن یا آلمان و فرانسه و انگلیس باشد. قبلا من شخصا زیاد پیگیر سریال‌های شرقی نبودم، اما اگر تعصب را کنار بگذاریم در میان سریال‌ها آنها می‌شود آثار خوبی پیدا کرد، هر چه باشد که دیگر ضعیف‌تر از اقتباس بنیاد نیستند!

سریال کره‌ای «موش» Mouse اقتباسی نیمه واقعی از پرونده‌ای جنایی در کره جنوبی است و داستان چند قاتل زنجیر‌های را بازگو می‌کند که زندگی‌شان به هم‌گره خورده است و این‌گره، تنها به دست سرنوشت باز می‌شود.

باز هم به مانند اسکویید گیم یا بازی ماهی مرکب با یک سریال خوب روبرو هستیم.

ژانر این سریال جنایی، تریلر و معمایی است. سال ۲۰۲۱ ساخته شده و فعلا یک فصل از آن منتشر شده که ۲۰ قسمت دارد. شبکه تی وی ان کشور کره جنوبی آن را ساخته و زیرنویس فارسی هم دارد.

سریال «موش» داستان جنایی تقریبا پیچیده‌ای دارد که به تدریج، سرنخ‌های خود را به تماشاگر نشان داده و یک به یک، راز‌های پشت پرده را برملا می‌سازد

خرید سرور مجازی
خرید بلیط لحظه آخری هواپیما از فلایتیو
خرید ساک پارچه ای
کلاه تبلیغاتی
فیلر بینی سیمارو
بهترین جراح بینی

برملا شدن قدم به قدم راز‌ها باعث جذابیت شدید این سریال شده است، این سرنخ‌ها و راز‌های پنهان و آشکار، تعلیقی اعجاب‌انگیز به داستان می‌دهد.

سریال «موش» یکی از درگیر‌کننده‌ترین سریال‌ها با محوریت قاتلین زنجیره‌ای است. سریال در ابتدا ایده‌ای را دنبال می‌کند که از تحقیقات یک متخصص ژنتیک نشأت گرفته است. این پزشک پس از بررسی ژن قاتلین زنجیره‌ای در نقاط مختلف دنیا، موفق به کشف ژنی می‌شود که با شخصیت  ضداجتماعی مرتبط است.

قبل از ادامه توضیح ببینیم اصلا شخصیت ضداجتماعی چیست؟ هر آدم بد این شخصیت را دارد؟! خیر.

شخصیت ضد اجتماعی چیست؟

فرد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی (antisocial) به حقوق دیگران بی‌اعتنا است و به حقوق آن‌ها تجاوز می‌کند، وجدان ندارد و احساس پشیمانی نمی‌کند. خودخواه، مسئولیت ناپذیر و تکانشی (impulsive) است و قادر به تحمل ناکامی نیست. فریب‌کار و حقه‌باز است، مرتب دروغ می‌گوید و سر دیگران کلاه می‌گذارد. تحریک پذیر (irritable) و پرخاشگر است و مرتب دعوا می‌کند. از پذیرش مسئولیت سرباز می‌زند و نمی‌تواند شغل ثابتی داشته باشد.

بی‌بند و باری جنسی، همسر آزاری، کودک آزاری و رانندگی حین مستی در این بیمار شایع است. ممکن است در کودکی ADHD و در نوجوانی اختلال سلوک (conduct disorder) داشته باشد.

عوامل ژنتیکی و آسیب‌های مغزی در ایجاد این اختلال شخصیت نقش دارند و در EEG اغلب امواج غیرطبیعی دیده می‌شود.

حین مصاحبه ممکن است پزشک را فریب دهند و خود را آرام نشان دهند. پزشک می‌تواند برای آشکار کردن اختلال شخصیت، مرتب بر تناقض در صحبت‌های وی تاکید کند. این روش مصاحبه را Stress interview می‌گویند.

در کنترل رفتارهای تکانشی به ویژه در صورت وجود امواج در EEG از داروهای ضد صرع مانند کاربامازپین یا بتابلوکرها نیز در کاهش پرخاشگری موثرند.

آیا شخصیت ضداجتماعی همان سایکوپاتی است؟

درباره اینکه اختلال شخصیت جامعه‌ستیز همان سایکوپاتی است، بین متخصصین این امر اختلاف نظر وجود دارد.  سایکوپاتی ادبیات و سینما با یک بار منفی نسبتا زیاد به کار رفته و می‌رود، و عموما سعی شده با به نمایش کشیدن افرادی جانی و خبیث، حس ترس و وحشت در مخاطب القا گردد. این موضوع یکی از دلایلی است که امروزه گروهی از روانشناسان بکار بردن آن را برای بیماران جامعه‌ستیز مناسب نمی‌دانند؛ چراکه به عقیده آنها این اصطلاحات بیش از آنکه بر بیماری این افراد تأکید کند، شخصیت آنها را مورد قضاوت قرار می‌دهد، و با برچسب زدن به این بیماران مانع از همدردی مردم با آنها می‌شود. برخی دیگر سایکوپاتی مترادف شخصیت جامعه‌ستیز می‌دانند، اما آن را بعنوان یک زیرشاخه مشخص که علائمش حادّتر از اختلال کلی جامعه‌ستیزی است، به شمار می‌آورند

و بالاخره عده‌ای عقیده دارند خود سایکوپاتی و سوسیوپاتی را هم باید از هم جدا کرد، به این صورت که در مطالعه علل پدید آمدن اختلال جامعه‌ستیزی، سایکوپاتی بیشتر بر بیولوژی بدن، عوامل ژنتیک و نارسایی‌های ارثی تمرکز دارد، و سوسیوپاتی بیشتر به بررسی نقش جامعه و تاثیر والدین، دوستان و تجربیات محیطی می‌پردازد.

 ادامه توضیح سریال:

متخصص ژنتیک (در سریال) ادعا می‌کند از آنجا که اختلال ضد اجتماعی (سایکوپاتی) یکی از وابسته‌ترین اختلالات به ژنتیک است، لازم است مادران باردار در ماه‌های ابتدایی بارداری آزمایش ژنتیک انجام دهند و اگر فرزند آن‌ها دارای ژن پایکوپاتی بود، آن را سقط کنند تا جلوی انتشار این ژن و انباشته شدن جامعه از قاتلین زنجیره‌ای گرفته شود.

اما در این میان مشکلی وجود دارد: شباهت ژن افراد سایکوپات با افراد نابغه! یعنی ممکن است با سقط یک جنین که از آن ژن مشکوک برخوردار است، هم دنیا را از دست افرادی مانند استالین نجات دهی هم دنیا را از وجود افرادی مانند بتهوون محروم کنی.

سریال با همین ایده جذاب اما پرچالش ادامه پیدا می‌کند و در همان ابتدای سریال پلیس را در جستجوی قاتلی زنجیره‌ای می‌یابیم که به قاتل بی‌سر معروف است و سر قربانیان خود را از بدن آن‌ها جدا کرده و بدنشان را در محیط‌های مختلف ر‌ها می‌کند؛ اما این تمام ماجرا نیست چرا که در همان قسمت ابتدایی سریال، قاتل پیدا می‌شود اما چیزی که در ادامه مشاهده می‌کنیم، همان ایده اصلی سریال است…

هر قسمت از سریال با سرعت بالایی پیش می‌رود و سرعت وقوع اتفاقات در سریال بسیار بالاست. به همین دلیل لازم است که با دقت به تمام مسائلی که در هر قسمت اتفاق می‌افتد، توجه کرد؛ زیرا مخاطب حتما در ادامهٔ داستان دوباره به آن موضوع ارجاع داده می‌شود.

سریال از از پرونده قتل مدرسه ابتدایی اینچئون در سال ۲۰۱۷ الهام گرفته است. در سال ۲۰۱۷ ، در محاکمه قتل مدرسه ابتدایی اینچئون، هنگامی که مادر قربانی از متهم پرسید که سخت‌ترین کار در حال حاضر چیست ، پاسخ متهم ابزار تاسف یا گناه نبود. در عوض ، متهم گفت: »هوا خوب است، اما برای من سخت‌ترین کار این است که شکوفه های گیلاس را نبینم.» همه ملت از پاسخ متهم شوکه و خشمگین شدند.


۷ سریال کره ای معتاد کننده و جذاب که باید در اولین فرصت تماشا کنید

«وقتی که از مانع یک اینچی زیرنویس ها عبور کردید با فیلم های حیرت انگیز بسیاری آشنا خواهید شد». این جملاتی بود که بونگ جو هو، کارگردان اهل کره جنوبی فیلم انگل (Parasite) هنگام دریافت جایزه گلدن گلوب خود در بخش بهترین فیلم خارجی در سال گذشته به زبان آورد. اما نکته اینکه این گفته ها تنها در مورد فیلم های ساخت سینمای کره جنوبی صدق نمی کند بلکه به طور کامل در مورد سریال های درام ساخت این کشور نیز صادق است.

در دنیای تلویزیون در سراسر جهان، دنیایی بزرگ از داستان های جذاب به زبان هایی غیر از زبان انگلیسی روایت می شود که بسیاری از افراد تنها در آغاز راه کشف آن ها هستند. سریال های درام کره ای نیز در یک دهه اخیر به سرعت در سراسر جهان پرطرفدار شده اند، حتی پیش از آنکه فیلم هایی مانند انگل ، داستان های کره ای را به جهانیان معرفی کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۷ سریال درام کره ای جذاب و تازه آشنا کنیم که به شدت اعتیادآور هستند.

هشدار اسپویل: در مورد هر سریال، بخشی از داستان روایت می شود که پیشاپیش از بابت فاش کردن موضوع سریال از شما خواننده عزیز عذرخواهی می کنیم.

بهترین سریال های کره ای

۱- Extraordinary You

سریال درام Extraordinary You در مورد یک دختر مدرسه ای ثروتمند به نام یون دان اوه است که وقتی در می یابد شخصیتی در یک کتاب کمیک عاشقانه است زندگی اش به یکباره دگرگون می شود. او به داستانی که برای وی در نظر گرفته شده بی اعتنا بوده و سعی می کند راه خود را برود و بدین منظور و برای تغییر روایت داستان با یک شخصیت بی نام دیگر متحد می شد که ماجراهای جالبی را برایشان رقم می زند. Extraordinary You از همان اول خود دارای داستانی بسیار پیچیده و جذاب است و بازیگرانی بااستعداد بر این جذابی افزوده اند. تماشای داستان های عاشقانه ای که در این سریال بین شخصیت های مختلف روایت می شود، در کنار تم و روایت اصلی ماجراها، بسیار جذاب خواهد بود.

بهترین سریال های کره ای

۲- Kingdom

رهبری یک کشور به خودی خود کاری دشوار است، اما انجام این کار در طی دوران شیوع یک بیماری هولناک بسیار دشوارتر خواهد شد، به خصوص وقتی که پای یک بیماری در میان باشد که قربانیان را به آدمخوارانی خشن و بیرحم تبدیل می کند. سریال تاریخی فانتزی Kingdom که داستان آن در قرن ها قبل و در دوران سلسله جوسئون رخ می دهد، روایت ولیعهدی به نام لی چانگ است که نه تنها با تهدید زامبی ها روبرو می شود بلکه باید با یک کودتا سیاسی که او را از تاج و تخت دور می کند نیز مبارزه کند.

سریال Kingdom اولین سریال اورجینال نتفلیکس در کره جنوبی است که ترکیبی غیرمعمول اما تکان دهنده و جذاب از درام تاریخی، توطئه سیاسی و ژانر وحشت زامبی محور به شمار می آید. همچنین این سریال دارای جلوه های بصری بسیار خارق العاده ای است که به خودی خود مخاطب را جذب خواهد کرد. برخلاف دیگر درام های کره ای، سریال Kingdom بعد از فصل دوم نیز همچنان پرطرفدار باقی مانده و طرفداران انتظار فصول بیشتری را دارند هر چند هنوز ساخت فصل سوم آغاز یا تایید نشده است.

بهترین سریال های کره ای

۳- Guardian: The Lonely and Great God

کیم شین حدود ۱,۰۰۰ سال سن دارد و گرفتار یک نامیرایی ناخواسته و در تنهایی شده است. او که یک ژنرال دوره گوریو است مورد خیانت پادشداه قرار گرفته و تنها راه نجات این وضعیت این است که یک عروس گوبلین موعود بتواند شمشیری که در سینه اش فرو رفته را بیرون بکشد. اینجاست که جی یون تاک وارد می شود، یک دانش آموز دبیرستانی بسیار شاد با توانایی خارق العاده در دیدن ارواح.

در سریال Guardian: The Lonely and Great God یا همان Goblin مقدار قابل توجهی خنده و اتفاقات کمدی نیز وجود دارد که از دوستی شخصیت اصلی ماجرا با هم اتاقی اش نشأت می گیرد. بسیاری از طرفداران سریال های کره ای، این سریال را یک سریالی که باید دید دید توصیف کرده اند، سریالی که به شکلی هنرمندانه فانتزی، تاریخ و عناصر مدرن را به شکلی منحصربفرد در قالب یک داستان نفسگیر روایت می کند.

بهترین سریال های کره ای

۴- My Love from the Star

دو مین جون یک موجود فضایی است بعد از فرود آمدن روی کره زمین را در طول دوره سلسله جوسئون راه سیاره اش را گم می کند و بدین ترتیب به مدت ۴۰۰ سال بین انسان ها می ماند. او با کنار آمدن با شرایطش و هماهنگی با محیط انسانی، به عنوان یک استاد دانشگاه مشغول به کار می شود و سعی می کند ماه های آخر را با امید بازگشت به سیاره اش بگذراند. در این میان است که با یک بازیگر زن مشهور به نام چئون سونگ یی آشنا می شود که همسایه جدید اوست و شباهتی زیاد با دختری دارد که چند قرن قبل با او آشنا و عاشق اون شده است.

اگر سریال My Love from the Star را به هر طرفدار سریال درام کره ای پیشنهاد کنید، به احتمال فراوان آن را شناخته و از قبل آن را دیده اند. این سریال هم در کره جنوبی و هم در چین در طول دوران انتشار اولیه اش در سال ۲۰۱۳ با استقبال مواجه شد و اکنون به عنوان یکی از کلاسیک های این ژانر شناخته می شود به طوری که در تایلند و فیلیپین نیز بازسازی شده است.

بهترین سریال های کره ای

۵- SKY Castle

سریال کره ای SKY Castle شباهت بسیاری به سریال Desperate Housewives دارد اما در یک فضای غنی تر و تاریک تر آسیایی. داستان این سریال در یک منطقه متمول و مجلل در سئول رخ می دهد، درامی تاریک و هجوآمیز که زندگی گروهی از زنان ثروتمند که برای موفقیت خانواده هایشان تلاش می کنند را روایت می کند و برای تحقق رویایشان می خواهند فرزندانشان را به دانشگاه های برتر  کشور بفرستند و در این راه ابایی از نابود کردن دیگران، پرداخت رشوه یا هر کار دیگری ندارند.

این سریال کره ای یکی از پرطرفدارترین و قوی ترین سریال های تاریخ تلویزیون کابلی در کره جنوبی است. جای تعجب ندارد که مخاطبان کره ای و چینی به خوبی با این تصویرسازی از دنیای رقابتی آموزش عالی کاملاً همزادپنداری می کنند. SKY سرواژه ای متشکل از بهترین دانشگاه های کره جنوبی (دانشگاه ملی سئول، دانشگاه کره و دانشگاه یونسی) است که بسیاری از موثرترین و بنام ترین شخصیت های کره جنوبی را پرورش داده اند.

بهترین سریال های کره ای

۶- Crash Landing On You

سریال کره ای Crash Landing On You داستان یک زن نجیب زاده اهل کره جنوبی به نام سون سی ری را روایت می کند که سوار بر پاراگلایدر اشتباهاً از مرز کره شمالی گذشته و در خاک این کشور فرود می آید. او در ادامه توسط یک افسر ارتش کره شمالی به نام ری جئونگ هیوک پیدا شده و وی به جای تحویل دادن ری، تصمیم می گیرد به وی کمک کند که به کشورش برگردد و در این گیرودار شیفته او می شود. داستان این سریال کره ای بسیار محبوب، عاشقانه است اما عجیب و غریب و همزمان بسیار جدی. با این وجود بسیاری از فراری های اهل کره شمالی که به بخش جنوبی شبه جزیره کره فرار کرده اند، دقت و توجه این سریال به جزییات در به تصویر کشیدن زندگی روزمره مردم کره شمالی را ستوده اند. جالب اینکه حتی یک فراری اهل کره شمالی در نوشتن سناریو این سریال نیز نقش داشته است.

بهترین سریال های کره ای

۷- Signal

اگر بیشتر به سریال های جنایی علاقه دارید تا عاشقانه، Signal یک سریال کره ای جذاب با پیچش های داستانی متعدد در قالب یک داستان کارآگاهی و پلیسی استاندارد است. داستان سریال Signal در دو دوره (۲۰۱۵ و ۱۹۸۹ میلادی) روایت می شود که در آن دو کارآگاه پلیس که روی پرونده های حل نشده کار می کنند از یک دستگاه واکی تاکی عجیب و غریب برای ارتباط برقرار کردن از مسیر زمان استفاده کرده، در حالی که کارآگاهی دیگر به حل پرونده های جنایی در هر دو زمان می پردازند و حتی از رخ دادن برخی از آن ها در آینده نیز جلوگیری می کند. با این وجود آن ها خیلی زود در می یابند که در افتادن با زمان و دستکاری اتفاقات عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

سریال کره ای Signal هم مورد استقبال منتقدان قرار گرفته و هم مخاطبان را راضی کرده است، به ویژه به خاطر داستانی که دارد. این سریال کره ای دارای فضای تاریک، از جنایات واقعی که در کره جنوبی رخ داده الهام گرفته که از آن میان می توان به قتل های سریالی هواسئونگ و تجاوز گروهی میریانگ اشاره کرد. باید بگوییم که تماشای این فیلم برای افراد احساساتی و دل نازک توصیه نمی شود زیرا از لحاظ فضا بسیار واقع گرایانه تر و تاریک تر از دیگر سریال های درام کره ای است.

با این وجود ده ها سریال کره ای جذاب دیگر وجود دارد که علاوه بر ۷ مورد ذکر شده، می توان به سریال Good Doctor (در ژانر پزشکی و بیمارستانی)، My Holo Love (در ژانر عاشقانه  و علمی تخیلی)، Hotel Del Luna (در ژانر فانتزی مدرن) و He Is Psychometric (در ژانر جنایی) نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۲ فیلم برتر سینمای کره جنوبی که از تماشای آن ها پشیمان نخواهید شد [قسمت دوم]

دیدگاهتان را بنویسید