فیلم و سریال

دانلود سریال خارجی اکشن هیجان انگیز

همیشه به دنبال سریال‌ های جدید هستیم با اینکه می‌دانیم انبوهی فیلم کلاسیک ندیده و سریال قدیمی تمام‌نشده برای دیدن داریم. یک علتش این است که دوست داریم یک سریال جدید و خوب پیدا کنیم و خیلی زودتر از دوستان خود کشفش کنیم و بعد افتخار معرفی‌اش به آنها را به نام خود بزنیم!

در این پست ۴۰ سریال جدید را برای شما فهرست کرده‌ام. برخی از آنها واقعا تر و تازه هستند و همین ۲۰۲۱ پخش شده‌اند. برخی از آنها در واقع سال ۲۰۲۰ پخش شده‌اند ولی باز در این فهرست امده‌اند، به یکی از دلایل زیر: تازه زیرنویس شده‌اند – تازه لینک دانلودشان وارد سایت‌های دانلود شده، تازه سایت‌های vod ایرانی آنها را پخش می‌کنند. فهرست نسبتا خوبی شده.

توجه داشته باشید که در این پست کاری به کار سریال‌های قدیمی خوب و آنهایی که سیزن دومشان در حال پخش است یا سیزن اولشان دیگر بیات شده، نداشته‌ایم!

۱- سریال L.U.C.A.: The Beginning

نمره ۷.۱

این سریال بر اساس نظریه چارلز داروین که اظهار دارد همه گونه ها و جانداران، نسبی مشترک دارند، ساخته شده و ماجرای جی اوه (Kim Rae-Won) را روایت میکند که به ندرت احساسات خود را بروز میدهد و حس میکند که دارای قدرت و راز خاصی است اما نمیداند علت آن چیست و او واقعا کیست ؟ از طرفی گو رئوم (Lee Da-Hee) کاراگاهیست که در کودکی پدر و مادرش به یکباره ناپدید شده اند ، اکنون او به دنبال حقیقت پشت ماجرای ناپدید شدن پدر و مادرش است و در این راه با جی اوه آشنا میشود…

۲- سریال Superman and Lois

نمره ۸.۰

سریال‌های جدید 2021

در این مجموعه با معروف‌ترین ابر قهرمان جهان و محبوب‌ترین خبرنگار در کتاب های کمیک همراه خواهید شد. در Superman & Lois بخشی از زندگی سوپرمن و لوئیس لین (Lois Lane) را می‌بینیم که کم‌تر به آن پردخته شده: سوپرمن و لوئیس لین با هم ازدواج کرده‌اند و صاحب دو پسر جوان هستند. آن ها با استرس، فشار و مشکلات ناشی از پدر و مادر بودن در جامعه ی امروزی دست و پنجه نرم می کنند…

۳- سریال Debris

نمره ۶.۴

داستان سریال Debris در خصوص تحقیقات دو کارآگاه بر روی مسائل مرموز و عجیب می‌باشد. به نظر می‌رسد که یک فضاپیمای بیگانه و عجیب و غریب، تاثیرات منحصر به فردی بر روی مردم گذاشته است. این دو کارآگاه ملزم هستند که ماجرای پشت پرده را کشف کنند و دلایل به وجود آمدن این آثار را ….

۴- سریال Bloodlands

نمره ۶.۸

تان برانیک، افسر پلیس ایرلند شمالی یادداشت خودکشی را با پرونده بی ربط اهمیت شخصی بسیار زیاد مرتبط می داند..

۵- سریال Secrets of Sulphur Springs

نمره ۷.۴

این سریال مورد یک پسر و خانواده‌اش است که به هتلی که ظاهرا خالی از سکنه در حاشیه یک شهر کوچک قرار دارد نقل مکان می‌کنند.

۶- سریال WandaVision

نمره ۸.۲

سریال‌های جدید 2021

وانداویژن، مینی‌سریال اینترنتی آمریکایی است که جک شفر آن را برای دیزنی پلاس ساخته‌است و بر اساس شخصیت‌های اسکارلت ویچ و ویژن از مارول کامیکس ساخته شده‌است. این مجموعه بخشی از دنیای سینمایی مارول (MCU) است. وقایع این سریال پس از فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) رخ می‌دهد. این سریال به تهیه کنندگی کوین فایگی و توسط مارول استودیوز ساخته شده‌است. جک شفر به عنوان شورانر و مت شکمن به عنوان کارگردان این سریال شناخته می‌شوند.

الیزابت اولسن و پل بتانی نقش‌های خود را به ترتیب واندا ماکسیموف و ویژن را از این مجموعه آثار تکرار می‌کنند.

بعد از رخدادهای انتقام جویان: پایان بازی (۲۰۱۹)، واندا ماکسیموف (اسکارلت ویچ) یک زندگی آرمانی را در شهر وست ویو آغاز می‌کند و سعی دارد با کنترل افراد شهر آرامش گرفته شده از خودش را پس بگیرد؛ و در این میان سازمان سورد متوجه تغییرات شده و تصمیم به حمله به این شهر می‌گیرند.

۷- سریال Clarice

نمره ۶.۴

داستان سریال در مورد کلاریس استارلینگ (با بازی ربکا بریدز) است که شش ماه پس از وقایع فیلم «سکوت بره‌ها» به کارش بازمی‌گردد.

۸- سریال Mouse

نمره ۹.۲

جانگ با روم (Lee Seung-Gi) افسر پلیس تازه کاریست که با صداقت تمام ، جویای عدالت و رسیدن به حقیقت است تا اینکه با یک پرونده قتل زنجیره ای رو به رو میشود که قاتل آن از بیماری روانی سایکوپاتی (جامعه ستیزی) برخورد دار است ، درحالیکه تمام شهر بخاطر این قاتل در ترس و وحشت فرو رفته است ، جانگ با روم ، با این قاتل ترسناک رو به رو میشود …

۹- سریال Resident Alien

نمره ۸.۴

داستان یک موجود فضایی که به زمین فرستاده شده تا ظاهرا نژاد بشر را براندازد، اما سفینه فضایی‌اش دچار حادثه می‌شود و مجبور می‌شود که هویت یک پزشک در یک شهر کوچک را اختیار کند و خود را به شکل یک انسان عادی درآورد. اما در این بین برخی از افراد قادر هستند که او را به شکل واقعی‌اش ببینند …

۱۰- سریال White Lines

نمره ۶.۶

خطوط سفید “White Lines” سریالی انگلیسی، اسپانیایی است که توسط آلکس پینا ساخته شده است. White Lines سریالی هیجان انگیز، پر رمز و راز و طنز آمیزاست.

جسد یک دی جی افسانه ای منچستر بیست سال پس از ناپدید شدن مرموز او از ایبیزا کشف می‌شود. هنگامی که خواهرش به جزیره زیبای اسپانیا بازمی‌گردد تا دریابد چه اتفاقی افتاده‌است، بررسی‌هایش او را به دنیای هیجان کلوپ‌های رقص، دروغ و پنهان‌کاری، سوق می‌دهد و او را با طرف‌های تاریک تر شخصیت خودش روبرو می‌کند.

۱۱- سریال What/If

نمره ۶.۳

لیزا و شان، زن و شوهری بسیار دوست داشتنی و عاشق پیشه هستند و زندگی آرامی را سپری می‌کنند. لیزا که یک محقق در زمینه پزشکی است در راه یافتن دارویی جدید برای بهبود بیماری خاص تلاش بسیاری کرده و به دنبال یک سرمایه گذار می‌گردد تا بر روی شرکتش سرمایه‌گذاری کند. پس از تلاش‌های بسیار خانم آن مونتگومری که یک ثروتمند مشهور و نامی است حاضر می‌شود در شرکت لیزا سرمایه گذاری کند اما این سرمایه گذاری در ازاء یک شرط نامعقول است که همین شرط کل زندگی لیزا و شان را تحت شعاع قرار داده و بسیاری حقایق پنهان زندگی این دو نفرفاش می‌شود

۱۲- سریال Warrior Nun

نمره ۶.۸

راهبه جنگجو یک سریال فانتزی و ابرقهرمانی آمریکایی است که توسط سیمون باری بر اساس کتاب کمیک «آریلا راهبهٔ سلحشور» نوشته بن دان ساخته شده‌است.

راهبه جنگجو در مورد زن جوانی (به بازی آلبا باپتیستا) است که به لطف یک هالهٔ نورانی با قدرت‌های فراطبیعی از دنیای مردگان بازمی‌گردد. این سریال کلیسا را در بخش‌های مختلفی از سریال در قالب طنز و بذله‌گویی به چالش می‌کشد.

۱۳- سریال V-Wars

نمره ۶.۱

بعد از اینکه بیماری گسترش پیدا می کند و به بیشتر مردم منتقل می شود، نظم جامعه بهم می خورد و جان سالم بدر برده ها در کمپ های مختلف برای بقا مبارزه می کنند. در این میان که تعداد خون‌آشام ها در حال افزایش است، دکتر لوتر باید هر چه سریع تر متوجه شود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، در حالی که فاین روز به روز قدرتمندتر می شود تا در نهایت تبدیل شود به رهبر جامعه زیرزمینی خون‌آشام ها.

۱۴- سریال The Stranger

نمره ۷.۳

غریبه  یک مینی‌سریال معمایی مهیج بریتانیایی است که برگرفته از رمانی با همین نام، نوشته هارلن کوبن می‌باشد. این مجموعه به تعداد هشت قسمت از تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ از شبکه نتفلیکس پخش شد. ریچارد آرمیتاژ، شیوون فینران و جنیفر ساندرز از ستارگان این مینی‌سریال هستند.

غریبه ای مرموز رازی را با مردی در میان می گذارد که تاثیری وحشتناک روی زندگی به ظاهر عالی او دارد. این غریبه، زنی بیست و چندساله، با یک کلاه لبه دار است که با پیشرفت سریال، رازهای بیشتری را با خود دارد. این راز، بر همسر آن مرد اثر می گذارد و او گم می شود.

۱۵- سریال Ragnarok

نمره ۷.۵

سریال راگناروک با عنوان اصلی «Ragnarok» محصول جدید نتفلیکس است که افسانه‌های اسکاندیناوی را به درامی معمولی و متناسب با سلیقه‌ نوجوانان تبدیل کرده است؛ چیزی شبیه سریال «تین ولف» (Teen Wolf)، اما با شخصیت‌های ثور و لوکی از مجموعه داستان ثور (Thor) در یک دبیرستان نروژی. راگناروک، در زبان نروژی باستان به معنای پایان جهان به‌واسطه یک نبرد بزرگ است؛ نبردی که منجر به مرگ اودین، ثور، لوکی، تیر، فریر و هایمدال می‌شود. پس از این نبرد، جهان در آب غوطه‌ور می‌‎شود، اما این پایان همه‌چیز نیست و جهانی نو پس‌ازاین واقعه شکل خواهد گرفت.

۱۶- سریال I Am Not Okay with This

نمره ۷.۶

سریال I Am Not Okay With This روایت‌گر ماجراهای زندگی دختری نوجوان به نام سیدنی، با بازی سوفیا لیلیس (Sophia Lillis)، است. یک سالی می‌شود که سیدنی پدر خود را از دست داده، اما هنوز موفق نشده است که با مرگ او کنار بیاید و از همین رو از نظر اجتماعی و خانوادگی با مشکلات متعددی رو‌به‌رو است؛ او نمی‌تواند با هم‌سن و سالانش ارتباط برقرار کند، مکررا به دعوا با مادرش می‌پردازد، مجبور است اکثر اوقات خود در خانه را به نگه‌داری از برادر کوچکترش بگذارند، از وضعیت جسمانی خود و جوش‌هایی که روی بدنش پدیدار شده‌اند بیزار است و احساس می‌کند که تنها دوستش، دینا، با بازی سوفیا برایانت (Sofia Bryant)، او را نادیده گرفته است. تمامی این فشارهای روحی و روانی سیدنی که حالا کارد را به استخوان رسانده و باعث بروز حملات عصبی در وی می‌شوند، درنهایت به‌صورت قدرتی فراطبیعی، نوعی قدرت تله کینزی که بی اختیار و بسته به میزان احساسات درونی او فعال می‌شوند، در وی تجلی پیدا می‌کنند، اما به‌دست آوردن این قدرت‌های جدید نه‌تنها زندگی را برای سیدنی آسان‌تر نمی‌کنند، بلکه حالا او باید ضمن سر و سامان دادن به ویرانه‌های زندگی شخصی و اجتماعی خود، از رازی بسیار بزرگ محافظت کند و به‌دنبال یافتن راهی برای کنترل هیولای بیدار شده در درونش باشد.

۱۷- سریال Biohackers

نمره ۶.۷

یک دانشجوی پزشکی در یکی از دانشگاه‌های بزرگ آلمان سعی دارد از ارتباط یک استاد زیست‌شناسی با یک توطئه پرده بردارد.

۱۸- سریال Hollywood

نمره ۷.۶

گروهی از نویسندگان، کارگردانان و بازیگران تازه‌کار و جوان تلاش می‌کنند تا در هالیوود بعد از جنگ جهانی دوم اسم و رسمی بهم بزنند، و برای محقق شدن رویاهایشان حاضرند به هرکاری دست بزنند. با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوانی که بر سر راهشان قرار دارد، کورسوی امیدی پیدا می‌کنند؛ امیدی که البته غم زیادی را به همراه می‌آورد.

۱۹- سریال Losing Alice

نمره ۶.۲

سریال‌های جدید 2021

داستان فیلم Losing Alice در خصوص کارگردان مونثی می‌باشد. وی بسیار جاه طلبانه و بلند پروازانه فکر می‌کند و همواره تصمیم داشته که فیلم‌های عجیب و غریب و بزرگی را بسازد. این کارگردان با بک فیلم نامه نویس کوچک‌تر از خود آشنا می‌شود و علاقه‌ی شدیدی به طرز فکر و نحوه‌ی کار و … این فیلم نامه نویس، پیدا می‌کند…

۲۰- سریال The Haunting of Bly Manor

نمره ۷.۵

تسخیرشدگی عمارت بلای، یک سریال اینترنتی آنتولوژی در ژانر ترسناک فراطبیعی است که توسط مایک فلنگن خلق شده‌است. فیلمنامهٔ این سریال، اقتباسی آزاد از نوشتهٔ هنری جیمز است .

سال ۱۹۸۷، یک معلم زن جوان آمریکایی به نام دنی که به تنهایی در لندن زندگی می‌کند، بعد از تجربه‌ای سخت که در زندگی خود داشته است، مسئولیت مراقبت از دو کودک را برعهده می‌گیرد که در خانه‌ای قدیمی که در روستایی به نام بلای واقع شده، زندگی می‌کنند. دنی از همان لحظهٔ ورودش به خانه با برخورد عجیب دو بچه مواجه می‌شود که از دریاچهٔ نزدیکی خانه هراس دارند. به مرور و با رخدادهای بعدی، سرنوشت دنی به سرنوشت بچه‌ها و این خانه پر از راز گره می‌خورد.



۲۱- سریال Lupin

نمره ۷.۷

یکی از بهترین و حال‌خوب‌کن‌ترین مینی‌سریال‌های جدید همین سریال لوپن است. آسن دیوپ ، دزد نجیب زاده با الهام از ماجراهای آرسن لوپین ، قصد دارد انتقام پدرش را بگیرد. پدر این جوان متهم شده بود که گردنبند باارزشی را دزدیده است و آسن تا مدت‌ها فکر می‌کرد که زمانی که کودک بود، پدرش واقعا برای تامین رفاه او دست به این کار زده …

۲۲- سریال Tribes of Europa

نمره ۶.۲

داستان های فیلم Tribes of Europa در سال ۲۰۷۴ رخ می‌دهد. در پی یک فاجعه‌ی اسرار آمیز جهانی، جنگی بین قبایلی که از اروپا جدا شده اند، به وجود آمده است. سه خواهر و برادر از قبیله‌ی صلح طلب اورجین، از یکدیگر جدا می‌شوند و هرکدام از آن ها مجبور است که مسیر مخصوص و منحصر به فردی را پشت سر بگذارد ….

۲۳- سریال The Investigation

نمره ۷.۶

پلیس جرایم قتل کپنهاگ به ریاست “جنس مولر” درتلاش است تا معمای قتل روزنامه نگار سوئدی، “کیم وال”، را حل کند.

۲۴- سریال Behind Her Eyes

نمره ۶.۹

سریال “Behind Her Eyes” مجموعه‌ای تلویزیونی در ژانر روان‌شناسی، تخیلی و درام است که توسط آقای استیو لایت‌فوت ساخته شده است. این سریال بریتانیایی بر اساس رمانی پرفروش به همین نام ساخته شد. رمان پرفروش “Behind Her Eyes” توسط خانم سارا پینبورو نوشته و در سال ۲۰۱۷ انتشار یافت. سریال “Behind Her Eyes”در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ بر روی نتفلیکس قرار گرفت. در این سریال کوتاه سیمونا براون، تام باتمن، ایو هیوسان و رابرت آرامایو نقش آفرینی می‌کنند.

داستان سریال Behind Her Eyes در خصوص مادری تنها به نام لوئیز می‌باشد. وی یک پسر کوچک دارد و دارای شغلی نمیه وقت در مطب یک روانپزشک است. اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد و لوئیز تصمیم می‌گیرد که با رئیس خود رابطه برقرار کند. همین موضوع سبب می‌شود که ….

۲۵- سریال Tell Me Your Secrets

نمره ۷.۵

Tell Me Your Secrets قصد دارد تا داستان سه شخصیت را روایت کند. هرکدام از این شخصیت‌ها دارای گذشته‌ای مرموز و آزاردهنده هستند. اولین آن ها زن جوانی است که گذشته‌ی بسیار سخت و عجیبی را پشت سر گذاشته است. دومین آن‌ها یک شکارچی است که از زندگی و یافت رستگاری کاملا نا امید شده است. سومین و آخرین نفر، مادری داغدار است که در صدد یافت ….

۲۶- سریال Little Fires Everywhere

نمره ۷.۸

این سریال در مورد خانواده “ریچاردسون” به خصوص مادر و دختر خانواده می باشد. خانواده ای که اسراری دارند و اینکه دنبال کردن قوانین می تواند فاجعه به بار آورد …

۲۷- سریال مستند A Perfect Planet

نمره ۹.۲

سریال‌های جدید 2021

یک سیاره کامل ( A Perfect Planet ): سریالی مستند به گویندگی دیوید اتنبورو که توسط هو کوردی و نیک شولینگین-اردن ساخته شده است. این مستند سریالی در پنج قسمت تجزیه و تحلیل می‌کند که چگونه نیروهای طبیعت، از جمله قدرت خورشید یا حتی انسان‌ها، زندگی را بر روی زمین هدایت و شکل می‌دهند.

۲۸- سریال مستند Earth at Night in Color

نمره ۸.۳

«زمین رنگی در تاریکی شب»، مستندی در ژانر حیات وحش به کارگردانی تام هیدلستون و محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمریکاست. نمایش حیوانات در شب، دید جدیدی از آنها ارائه میدهد به شکلی که برای اولین بار می توانیم شاهد رفتارهای جدیدی باشیم که آن ها از خودشان نشان می دهند.

۲۹- سریال Fate: The Winx Saga

نمره ۷

این اثر که با اقتباس از سریال ‘’Winx Club’’ ساخته شده است، ماجراجویی‌های جدید شخصیت «بلوم» را دنبال می‌کند که زندگی در جهانی تازه را آغاز کرده و می‌بایست چگونگی کنترل کردن قدرت‌های جادویی‌اش را یاد بگیرد اما…

۳۰- سریال ۵۰M2

نمره ۷

پس از خیانت به رئیسانش ، یک ضارب در خیاطی خالی پنهان می شود ، جایی که او را به عنوان پسر صاحب فقید اشتباه می گیرند ، هویتی که تصمیم می گیرد از آن استقبال کند.

۳۱- سریال ۳۰ Coins

نمره ۷.۲

یک کشیش تبعیدی سعی می کند در حالی که در دهکده‌ای دور افتاده در اسپانیا زندگی می کرد ، از شیاطین بگریزد.

۳۲- سریال Night Stalker: The Hunt for a Serial Killer

نمره ۷.۶

مجموعه مستند محدود شده ی “شب استاکر: شکار یک قاتل زنجیره ای” داستان واقعی را روایت می‌کند، اینکه چگونه یکی از بدنام‌ترین قاتلان سریالی در تاریخ آمریکا را دستگیر کردند و به دادگاه کشاندند.

۳۳- سریال Ratched

نمره ۷.۳

رچد یک مجموعه تلویزیونی هیجانی روانشناختی آمریکایی است که در مورد شخصیتی به همین نام از رمان «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» نوشته کن کیسی ساخته شده‌است که در سال ۱۹۶۲ منتشر شد. این مجموعه توسط اوان رومانسکی ساخته شده و توسط رایان مورفی توسعه داده شده‌است، سارا پلسون به عنوان نقش اصلی بازی می‌کند.

پرستاری با نام میلدرد رچد در سال ۱۹۴۷ به کالیفرنیای شمالی میرود تا در یک بیمارستان روانپزشکی استخدام شود. این بیمارستان وظیفه نگهداری از یک قاتل خونسرد و بیرحم به اسم ادموند تولیسان را دارد. در این بیمارستان روانی آزمایش‌های عجیبی بر روی بیماران انجام می‌شود. میلدرد رچد با زیرکی و دروغ به عنوان پرستار در بیمارستان استخدام شده و کم کم مشخص میگردد که هدف شوم او از اینکار چیست. به مرور زندگی پرستار رچد نمایش داده شده و اتفاقات و حوادثی که رخ میدهد داستان اصلی این سریال را شکل می‌دهد.

۳۴- سریال Solar Opposites

نمره ۸

داستان سریال Solar Opposites درباره یک خانواده ۴ نفره فضایی است که به خاطر نابودی سیاره‌شان به کره زمین می‌آیند و سفینه فضایی آن‌ها روی خانه‌ای در قلب آمریکا فرود می‌آید که آن‌ها را مجبور به زندگی در آن جا می‌کند چرا که سفینه‌شان بعد از این سقوط خراب می‌شود و آن‌ها علاوه بر ماموریت مهمی که در کره زمین دارند، باید سفینه خود را تعمیر کنند تا بتوانند از زمین فرار کنند. دو نفر از اعضای خانواده یعنی کروو و یامولاک معتقدند زمین جای افتضاحی برای زندگی است، اما تری و جسی باور دارند روی زمین چیزهای جالبی هم پیدا می‌شود.

در همان ابتدا با دیدن تریلر سریال متوجه خواهید شد که با یک نسخه فضایی ریک و مورتی طرف هستیم، با همان سبک انیمیشن و مهم‌تر از آن شخصیت کروو با صدای ریک (جاستین رویلند) که تنها مقداری بی‌احساس‌تر و ربات‌وارانه ست. اما بی انصافی است که این سریال را فقط اسپین‌آف و فرصتی برای تجدید خاطره تا فصل جدید Rick and Morty بدانیم.

۳۵- سریال The Pembrokeshire Murders

نمره ۷.۳

کارآگاهی به نام استیو تصمیم می‌گیرد تا پرونده های باز قتل دهه ۱۹۸۰ را حل کند. او به همراه تیمش همه مدارک را جمع‌آوری می‌کنند تا قبل از آزادی قاتل، شواهد کافی داشته باشند و…

۳۶- سریال Devs

نمره ۷.۷

«توسعه‌دهندگان»، یک مینی‌سریال درام هیجان انگیز آمریکایی است که توسط الکس گارلند ساخته و پرداخته شده‌است.
شخصیت لیلی چان (با بازی سونویا میزونو) شخصیت مرکزی سریال توسعه دهندگان است، یک مهندس رایانه که در حال کار برای شرکتی در حوزه محاسبات کوانتومی به نام «آمایا» است، که توسط فارست (با بازی نیک آفرمن) اداره می‌شود. لیلی معتقد است که این شرکت مسئول ناپدید شدن دوست پسرش است.

۳۷- سریال Coyote

نمره ۶.۷

بن کلمنز ، مامور مرزبانی ، پس از ۳۲ سال خدمت ، خود را در حال کمک به افرادی می بیند که همیشه سعی کرده است از ایالات متحده دور بمانند.

۳۸- سریال The Serpent

نمره ۷.۷

پرونده قتل حل نشده‌ ۲۰ مسافر هیپی در تایلند در اواسط دهه ۱۹۷۰

۳۹- سریال Pretend It’s a City

نمره ۸.۲

مستندی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی. فرن لبوویتز، نویسنده و دوست قدیمی مارتین اسکورسیزی، در نیویورک پرسه می‌زند و مشاهدات و افکار خود درباره دور و اطرافش را به‌دست می‌دهد، از توریسم، اقتصاد، مترو تا هنر.

۴۰- سریال History of Swear Words

نمره ۶.۵

این سریال پیرامون مصاحبه‌هایی از متخصصان علم لغات، فرهنگ عامه، تاریخ‌شناسان و افرادی که در زمینه سرگرمی جامعه فعالیت دارند، ساخته شده است…



مبارزه و صحنه‌های نبرد برای یک دوست‌دار سینما یا همان سینه‌فیل همیشه جذاب بوده است، حالا چه با اسلحه‌ی تماما اتوماتیکی باشد که تا دندان مسلح و پر از گلوله‌‌های آتشین است و چه با شمشیر سامورایی که آغشته به زهری است که هر موجودی را به خاک می‌افکند. اگر صحنه‌ی نبرد تن به تن نیز شود که فبها و مراد هر تماشاگر تشنه‌ی جنگ و نبردی در لحظه مهیا می‌شود. از فیلم‌های حماسی قدیمی مثل اسپارتاکوس کوبریک و بن هور ویلیام وایلر تا اکشن‌های بزن و بکوب امروزی مثل ساخته‌های کارگردان مجنونی به اسم تارانتینو یا حتی فیلم‌های ابرقهرمانی مارول، صحنه‌های اکشن و فیلم‌هایی که این چنین جلوه‌‌هایی را به تصویر می‌کشند، محبوبیتی جهانی دارند و گویی انسان متمدن امروزی هر روز که از عمر باسعادتش می‌گذرد، میل بیشتری به خون و خون‌ریزی دارد تا صلح و صفا و تولید چنین فیلم‌هایی موید این ماجراست.

با رونق‌گرفتن ساخت سریال‌ها و مینی‌سریال‌ها که استارتش به نوعی با ظهور و انقلاب نتفلیکس رقم خورد و دیگر شبکه‌ها مثل اچ‌بی‌او و آمازون پرایم ویدیو نیز به این غافله پیوستند، هر روز بیش از پیش شاهد ساخت چنین سریال‌هایی هستیم و این به این معناست که صحنه‌‌های اکشن و نبرد‌های نفس‌گیر شاید دیگر تمامی نداشته باشد و ما نیز همچون سایر سینما‌دوستان از این اتفاق خوشحالیم و برای شما فهرست ۴۰ سریال برتر اکشن در تمامی دوران را آماده کرده‌ایم. در این فهرست هم سریال‌های قدیمی جای دارند و هم جدید‌ترین ساخته‌ها و هم انیمه‌ها و انیمیشن‌هایی که بر خلاف ظاهر کودکانه‌‌اشان، دست کمی از سریال‌‌های اکشن مشهور ندارند. لازم به ذکر است که این فهرست بر اساس نمرات وبسایت IMDb مرتب شده است.

  • ۲۰ سریال علمی-تخیلی برتر تاریخ
  • بهترین سریال‌های درام تاریخ تلویزیون
  • ۱۵ سریال تاریخی برتر بر اساس امتیاز IMDb
  • ۵۰ سریال کمدی برتر جهان در تمام دوران
  • ۳۰ سریال فانتزی برتر تمام دوران

۴۰. کربن تغییر یافته (Altered Carbon)

  • زمان پخش: ۲۰۲۰ – ۲۰۱۸
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نتفلیکس
  • خالق: لائتا کالوگریدیس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۱۸ قسمت
  • بازیگران: یوئل کینامان، جیمز پیورفوی، مارتا اریگاردا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۵ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

کربن تغییر‌یافته سریالی از ژانر سایبرپانک است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی ریچارد کی مورگان ساخته شده است. داستان این سریال، قرن ۲۳ را به تصویر می‌کشد که در آن ذهن انسان دیجیتالی شده است و روح انسان می‌تواند از بدنی به بدن دیگر منتقل شود. تاکشی کواکس که یک جنگجوی میان‌ستاره‌ای سابق و برتر است، پس از ۲۵۰ سال از زندان آزاد می‌شود و به آینده‌ای پا می‌گذارد که سعی داشت از وقوع آن جلوگیری کند. اگر او بتواند پرونده‌ی یک قتل را حل کند، شانس این را خواهد داشت که زندگی جدیدی را بر روی کره‌ی زمین شروع کند.

این سریال که به دلیل جلوه‌‌های بصری و بازی‌های خوب بازیگران و داستان پیچیده‌اش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته بود، ادامه ساختش بعد از ۲ فصل لغو شد. این سریال همچنین با جلوه‌‌های ویژه‌ی بی‌نظیرش، نامزد دریافت جوایز مختلف از جمله از مراسم امی شده است.

۳۹. آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

  • زمان پخش: ۲۰۱۹ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نتفلیکس
  • خالق: استیو بلکمن
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۲۰ قسمت
  • بازیگران: الیوت پیچ، تام هاپر، دیوید کاستانیدا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۳ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۳ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

این سریال ابرقهرمانی که درون‌مایه‌ی طنز را نیز همراه خود کرده است، بر اساس کتابی به همین نام نوشته‌ی جرارد وی و گابریل به ساخته شده است. داستان این سریال حول ابرقهرمانانی است که با یکدیگر تشکیل خانواده داده‌اند و رویای سرپرست این خواهر و برادران این است که جهان را از خطر حفظ کند اما این رویا تا دیرزمانی به تاخیر می‌افتد تا اینکه پدر خانواده از دنیا می‌رود و این اعضا به دنبال حل پرونده‌ی مرگ پدرشان و جلوگیری از وقوع یک آخرالزمان قریب‌الوقوع هستند.

این سریال که تا به امروز ۲ فصل از آن توسط نتفلیکس پخش شده است، یکی از سریال‌های پر مخاطب این شبکه است و برای فصل سوم نیز تمدید شده است. همچنین این سریال توانسته است نظر منتقدان را به خود جلب کند و بازخورد مثبتی را از آنان دریافت کند.

۳۸. جک رایان (Tom Clancy’s Jack Ryan)

  • زمان پخش: ۲۰۱۸ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: آمازون پرایم ویدیو
  • خالقان: کارلتون کیوس و گراهام رولاند
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۱۶ قسمت
  • بازیگران: جان کرازینسکی، وندل پیرس، ابی کورنیش و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۱ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۱ از ۱۰

این سریال اکشن سیاسی بر اساس شخصیتی به همین نام و داستان‌هایش نوشته‌ی تام کلنسی، نویسنده‌ی معروف آمریکایی، ساخته شده است. فیلم‌های و گیم‌های زیادی بر اساس داستان‌های این نویسنده‌ی فقید آمریکایی ساخته شده‌اند و شخصیت جک رایان نیز یکی از محبوب‌ترین‌ها میان فیلم‌سازان است و این پنجمین باری است که این شخصیت در قالب دنیای سینمایی و این بار به صورت سریالی به تصویر کشیده می‌شود. داستان این سریال حول یک تحلیل‌گر سازمان جاسوسی آمریکا یا همان سیا به نام جک رایان می‌گردد که خودش را در میانه‌ی یک ماموریت خطرناک میدانی می‌یابد و موفق به کشف الگویی در ارتباطات تروریست‌ها می‌شود که او را به میانه‌ی یک بازی خطرناک می‌اندازد.

این سریال که برای فصل سوم نیز تمدید شده است، توانست بازخورد‌‌های مثبتی را به علت بازی خوب جان کرازینسکی و صحنه‌‌های نبرد جذابش و درامی که همراه قصه است، دریافت کند.

۳۷. لژیون (Legion)

  • زمان پخش: ۲۰۱۹-۲۰۱۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: اف‌ایکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۲۷ قسمت
  • خالق: نوا هاولی
  • بازیگران: دن استیونز، ریچل کلر، آبری پلازا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۲ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۲ از ۱۰

این سریال بر اساس شخصیتی به همین نام از دنیای کمیک‌های مارول ساخته شده است و داستان انسان جهش‌یافته‌ای به نام دیوید هالر را به تصویر می‌کشد که از بچگی مبتلا به بیماری شیزوفرنی است و سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش را در بیمارستان‌های روانی سپری کرده است. او که اکنون در ۲۰ سالگی‌اش به سر می‌برد و بار دیگر از اسارت آزاد شده است، خودش را سرگرم کار‌های روزمره می‌کند اما او در تلاش است که قدرت‌های ماورایی خود را کنترل کند تا بلکه بتواند به آرامش دست پیدا کند. ولی به نظر می‌رسد که او در این راه تنها نیست و انسان‌هایی با قدرت‌های خاص با او همراه می‌شوند. این سریال به دلیل ساختار روایی متفاوت و رویکرد متفاوتش نسبت به داستان‌های ابرقهرمانی، توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

۳۶. کشتن ایو (Killing Eve)

  • زمان پخش: ۲۰۱۸ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: بی‌بی‌سی آمریکا و بی‌بی‌سی آی‌پلیر
  • خالقان: کالین راتن و الینور دی
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۲۴ قسمت
  • بازیگران: ساندرا اوه، جودی کومر، فیونا شو و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۲ از ۱۰

حال و هوای موش و گربه‌بازی فیلم‌های جاسوسی که با سکانس‌های اکشن ترکیب شده است. این سریال که بر اساس سری‌رمان‌های ویلانل نوشته‌ی لوک جنینگز ساخته شده است، داستان بازپرس اداره‌ی جاسوسی و امنیت پشت میز‌نشینی را روایت می‌کند که از کارش خسته شده است و فانتزی‌های تعقیب و گریز‌های جاسوسی‌اش به واقعیت بدل نمی‌شوند. در سوی دیگر داستان نیز شاهد حضور ویلانل، یک قاتل خبره هستیم که جنون عجیب و غریبی دارد و گویا دست تقدیر راه این دو شخصیت را به هم گره زده است تا ماجرا‌‌های جذابی شکل گیرد.

این سریال با بازی خوب نقش‌های اصلی‌اش که هر دو بر عهده‌ی دو بازیگر زن است و البته فیلم‌نامه‌اش مورد تحسین قرار گرفت و دو بازیگر نقش اصلی این فیلم توانستند جوایز متعددی را برای خود دشت کنند.

۳۵. چاک (Chuck)

  • زمان پخش: ۲۰۱۲-۲۰۰۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: ان‌بی‌سی
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۵ فصل، ۹۱ قسمت
  • خالقان: جاش شوارتز، کریس فداک
  • بازیگران: زکری لی‌وای، ایوان استراهاوسکی، جاشوا گومز و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۲ از ۱۰

وقتی که یک دانشجوی اخراجی دانشگاه استنفورد که پشت میز‌نشین است و مشغول کار ملال‌آورش با کامپیوتر است، به طور تصادفی ایمیل بسیار مهمی را که حاوی اطلاعات سری دولتی آمریکا است، دریافت می‌کند، تبدیل به مهم‌ترین آدم روی کره‌ی زمین می‌شود و CIA و NSA، بهترین مامورانشان را برای حفاظت از او به کار می‌گیرند.

این سریال که علاوه بر صحنه‌‌های اکشن با سکانس‌‌های کمدی نیز ترکیب شده است، بعد از اتمام فصل دوم به دلیل پایین بودن رتبه در خطر کنسل‌شدن قرار داشت اما توانست به کمک طرفداران دو‌آتشه‌ی خود تا فصل پنجم به حیات خود ادامه دهد و همیشه در برزخ کنسل‌شدن یا فصل جدید قرار داشت اما با این وجود منتقدان نظر مثبتی نسبت به این سریال داشتند و یکی از پربحث‌ترین سریال‌های زمان خود بود.

۳۴. بافی قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy The Vampire Slayer)

  • زمان پخش: ۲۰۰۳-۱۹۹۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: دبلیو بی (فصل‌های ۱ تا ۵)، یو‌پی‌ان (فصل‌های ۶ و ۷)
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۷ فصل، ۱۴۴ قسمت
  • خالق: جاس ویدون
  • بازیگران: سارا میشل گلر، نیکولاس برندون، آلیسون هانیگان و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۵ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۳ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۲ از ۱۰

این سریال که بر اساس فیلمی به همین نام که محصول سال ۱۹۹۲ است، ساخته شده است، داستان قاتل خون‌آشامی به نام بافی را که از خانواده‌ای که نسل اندر نسل این‌کاره هستند، به تصویر می‌کشد. طبق روال این فیلم‌ها، بافی فردی برگزیده است و انتخاب شده است تا با خون‌آشام‌ها و سایر نیرو‌‌های تاریکی مبارزه کند اما او می‌خواهد یک زندگی عادی داشته باشد و کاری به این کار‌ها نداشته باشد اما او نمی‌تواند از سرنوشتش فرار کند و به جای آن یاد می‌گیرد که چگونه با این تقدیر جهنمی کنار بیاید.

البته او در این راه تنها نیست و دوستان فوق‌العاده و وفاداری در این راه او را یاری می‌کنند. جوایز مهم در زمان پخش این سریال نسبت به آن بی‌مهری نشان دادند، اما این سریال دست آخر برای بازیگر نقش اصلی خود جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی زن در سریال درام را به ارمغان آورد.

۳۳. ویچر (The Witcher)

  • زمان پخش: ۲۰۱۹ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نتفلیکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۱ فصل، ۸ قسمت
  • خالق: لورن اشمیت هیسریش
  • بازیگران: هنری کویل، فریا آلن، ایمون فارن و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۸ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۲ از ۱۰

سریال فانتزی محبوب نتفلیکس، داستان‌ یک هیولا‌کش به نام گرالت اهل ریویا (با بازی هنری کویل) را دنبال می‌کند که سرنوشتش به شاهزاده سیری (با بازی فریا آلن) گره خورده است. این سریال که بر اساس رمان‌های نویسنده‌ی لهستانی آندری ساپکوسکی ساخته شده است و بازی‌‌های کامپیوتری خوش‌ساخت و پرطرفداری نیز از آن تهیه و تولید شده است، در فصل ۱ هشت قسمتی‌اش توانست طرفداران فانتزی تیره و تاریک را راضی کند که بعد از تجربه‌ی بازی کامپیوتری این اثر انتظار بالایی از این سریال داشتند و مخاطبان زیادی پای تماشای این سریال نشستند اما بازی ستودنی کویل گویا زیاد به دل منتقدان ننشسته است و نتوانست نگاه تیزبین و سخت‌گیر آن‌ها را راضی کند.

۳۲. خانه‌ی کاغذی (La Casa de Papel)

  • زمان پخش: ۲۰۱۷ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: آنتنا ۳ (۲۰۱۷)، نتفلیکس (۲۰۱۹ تا به امروز)
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۳۶ قسمت
  • خالق: آلکس پینا
  • بازیگران: اوروسلا کوربیرو، آلوارو مورته، ایتسیار ایتونیو و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۲ از ۱۰

کمتر پیش می‌آید که سریالی به زبانی غیر از زبان انگلیسی با اقبال بالایی روبه‌رو شود. اما سریال سرقت پول که نام اصلی‌اش در زبان اسپانیایی خانه‌ی کاغذی است، مثال خوبی برای محبوبیت جهانی است. این سریال داستان نقشه‌ی دو سرقت بزرگ یکی از ضراب‌خانه‌ی ملی اسپانیا و دیگری  از بانک اسپانیا به رهبری فردی مرموز و باذکاوت به نام پروفسور است که گروهی از سارقان را دور هم جمع می‌کند تا این نقشه‌ها عملیاتی شوند و این سارقان یک نقطه‌ی مشترک دارند و آن هم این است که چیزی برای از دست دادن ندارند و در پنج ماه پیش روی خود قدم به قدم نقشه و هر احتمال ممکن را مرور می‌کنند و در پایان دست به سرقت می‌زنند.

این سریال که در اصل به صورت یک سریال کوتاه در دو بخش ۱۵ قسمتی برای شبکه‌ی اسپانیایی آنتنا ۳ ساخته شده بود، حق پخشش توسط نتفلیکس خریداری شد و با تغییراتی در ۲۲ قسمت کوتاه‌تر مجددا پخش شد و برای فصل‌های دو و سه که در مجموع شامل پنج قسمت می‌شود نیز تمدید شد. این سریال جوایز متعددی را برای خود دشت کرده است و با بازی‌های بی‌نظیر گروه بازیگرانش به خصوص بازیگر نقش توکیو (با بازی اوروسلا کوربیرو) سر زبان‌ها افتاده است و آهنگ ایتالیایی ضد فاشیستی بلا چاو که یک آهنگ قدیمی فولک ایتالیایی است و بار‌ها در این سریال پخش می‌شود، تبدیل به نمادی از این سریال شده است.

۳۱. Orphan Black

  • زمان پخش: ۲۰۱۷-۲۰۰۳
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: بی‌بی‌سی آمریکا
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۵ فصل، ۵۰ قسمت
  • خالقان: گریم منسون، جان فاست
  • بازیگران: تاتیانا مازلانی، دیلان بروس، جوردن گاواریس و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۳ از ۱۰

این سریال داستان شخصیتی به نام سارا منینگ را روایت می‌کند که زندگی سختی را با برادر و مادر‌خوانده‌ی خود داشته است و در تلاش است تا زندگی راحتی را برای دختر نوجوان خود فراهم کند. اما زندگی سارا در یک چشم بر هم زدن از این رو به آن رو می‌شود وقتی که او شاهد خودکشی زنی با پریدن جلوی قطار است که از قضا دقیقا شبیه خود اوست. او که با دیدن این اتفاق پی به این می‌برد که در واقع خودش نیز بخشی از پروژه‌ی کلونی انسان و شبیه‌سازی افراد است، دیگر خواهران خود را که اهداف و زندگی‌های دیگری برای خود دارند نیز می‌یابد و در تلاش است تا سر از ماجرای این پروژه‌ در بیاورد.

این سریال در واقع به اثرات اخلاقی و پیامد‌‌های پروژه‌های تناسخ و کلونی انسان و تاثیر آن روی هویت آدمی می‌پردازد و بازیگر نقش اصلی این فیلم یعنی تانیانا مازلانی با بازی فوق‌العاده‌اش در نقش ۵ آدم مختلف توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند و موجب موفقیت این سریال شود.

۳۰. بیست و چهار (۲۴)

  • زمان پخش: ۲۰۱۰-۲۰۰۱ و ۲۰۱۴
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: فاکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۹ فصل، ۲۰۴ قسمت
  • خالقان: جول سارنو، رابرت کوچران
  • بازیگران: کیف ساترلند، لسلی هوپ، سارا کلارک و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۷ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۳ از ۱۰

این سریال هیجان انگیز و محبوب، داستان یک مامور ضدتروریستی به نام جک باوئر را روایت می‌کند که در هر فصل از این سریال که ۲۴ ساعت متوالی از زندگی او را دربرمی‌گیرد، در تلاش است تا جلوی اتفاقات مهلک و خطرناک تروریستی را بگیرد وقایعی مثل ترور رییس جمهور، خنثی کردن بمب، حملات سایبری و بیوشیمایی و هر آن چیزی که درباره‌ی توطئه و دسیسه دولت و شرکت‌ها و فساد‌های نهاد‌های مرتبط به آن به ذهنتان برسد.

او ماموری کارکشته است که معتقد است که هدف وسیله را توجیه می‌کند و نتیجه‌گراست و این بی‌اعتنایی او به روال متداول اخلاقیات سبب می‌شود که در مقابل دیگران قرار گیرد تا اینکه در پایان معمولا ثابت می‌شود که حق با اوست. این سریال توانسته است جوایز بی‌شماری از جمله جایزه‌ی گلدن گلوب برای بهترین سریال درام در سال ۲۰۰۴ را از آن خود کند و پس از اتمامش تبدیل به طولانی‌ترین سریال جاسوسی تاریخ آمریکا شد. همچنین این سریال و به خصوص فصل پنجم آن، بازخورد‌های بسیاری مثبتی از منتقدان دریافت کرده است و معمولا به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ از آن یاد می‌شود.

۲۹. فرار از زندان (Prison Break)

  • زمان پخش: ۲۰۰۹-۲۰۰۵ و ۲۰۱۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: فاکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۵ فصل، ۹۰ قسمت
  • خالق: پل شیورینگ
  • بازیگران: دامینیک پرسل، ونتورث میلر، رابین تونی و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۹ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۳ از ۱۰

سریال فرار از زندان که در کشور ما ایران هم طرفدران پر و پا قرصی برای خودش دارد، داستان فردی را به تصویر می‌کشد که به اشتباه به اتهام قتل معاون رییس‌جمهور به مجازات اعدام محکوم شده است و در زندان منتظر اجرای حکم است و برادر باهوش و زیرک او با طرح نقشه‌ای خودش را به میانه‌ی ماجرا و زندان می‌اندازد تا بلکه بتواند برادر عزیزش را که تبدیل به مجرم شماره یک زندان فاکس ریورز شده است، نجات دهد. اما در این راه سایر زندانیان و حوادث و مشکلات ریز و درشتی که او با آن‌ها مواجه می‌شود، سبب می‌شود که نقشه‌ی قبلی او با موانع متعددی روبه‌رو شود.

این سریال که آهنگسازی تیتراژ اصلی‌اش بر عهده‌ی رامین جوادی است، صحنه‌های دلهره‌آور و اکشن جذابی را در محیط بسته‌ی زندان برای شما رقم می‌زند و بعد از موفقیت سریال ۲۴، شبکه‌ی فاکس با عرضه‌ی این سریال بار دیگر توانست مخاطبان فراوانی چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی برای خود دست و پا کند. این سریال در ابتدا در ۴ فصل پخش شد اما پس از گذشت ۸ سال فصل پنجمی از آن نیز پخش شد و حتی زمزمه‌‌هایی از ساخت فصل ششم نیز به گوش می‌رسید که در پایان گفته شد که ونتورث میلر و شبکه‌ی فاکس برنامه‌ای برای این کار ندارند. این سریال همچنین به شدت در میان طرفداران محبوب بود اما بازخورد‌های متفاوتی را از منتقدان دریافت کرده است و برخی از آن‌ها معتقدند کعه این سریال بیش از حد کش پیدا کرده است.

۲۸. لوکی (Loki)

  • زمان پخش: ۲۰۲۱ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: دیزنی پلاس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۱ فصل، ۶ قسمت
  • خالق: مایکل والدرون
  • بازیگران: تام هیدلستون، گوگو امباتا را، وونمی موساکو و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۳ از ۱۰

این سریال که سومین سریال جهان سینمایی مارول پس از وانداویژن و فالکون و سرباز زمستان است، داستانش بعد از آخرین قسمت فیلم‌های انتقام‌جویان یعنی پایان بازی اتفاق می‌افتد. جایی که تام هیدلستون دوباره در نقش لوکی، ضدقهرمان شرور و محبوب و برادر ثور که طمع قدرت در رگ‌های او در جریان است، ظاهر می‌شود. این سریال هم توانست به مانند سایر ساخته‌های جهان سینمایی مارول که این روز‌‌ها در صدر اخبار هستند، خوش بدرخشد و منتقدان آن را به خاطر بازی‌های خوب بازیگران، جلوه‌های بصری و موسیقی‌اش ستودند.

۲۷. Ash vs Evil Dead

  • زمان پخش: ۲۰۱۸-۲۰۱۵
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: استارز
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۳۰ قسمت
  • خالقان: سم ریمی، ایوان ریمی، تام اسپزیالی
  • بازیگران: بروس کمپبل، ری سانتیاگو، دانا دلورنزو و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۹ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۴ از ۱۰

این سریال محصول شبکه‌ی استارز برای سه فصل ساخته شد و به خوبی توانست ترکیب خوبی از دو ژانر ترس و کمدی را ارائه دهد. ۳۰ سال بعد از اتفاقات سه‌گانه‌ی مرده‌ی شرور ساخته‌ی سم ریمی، این سریال شخصیت ویلیامز (با بازی بروس کمپل) را مجددا در نقش اصلی خود می‌بیند که تنهاست و زندگی کسالت‌باری دارد اما با وقایع گذشته کنار نیامده است و بار دیگر باید اره برقی را بردارد تا از جان بشریت حفاظت کند. طرفداران و منتقدان به دلیل وفاداری این سریال به فیلم‌های اصلی و شخصیت‌هایش، آن را تحسین کردند و ترکیب خوب ژانر ترس و سکانس‌های اکشن جذاب را ستودند.

۲۶. دروازه‌ی ستارگان اس جی-۱ (Stargate SG-1)

  • زمان پخش: ۲۰۰۷-۱۹۹۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: شو‌تایم (فصل‌های ۱ تا ۵)، سای‌فای (فصل‌های ۶ تا ۱۰)
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۱۰ فصل، ۲۱۴ قسمت
  • خالقان: برد رایت، جاناتان گلسنر
  • بازیگران: ریچارد دین اندرسون، مایکل شنکس، آماندا تپینگ و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۸ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۴ از ۱۰

این سریال که بر اساس فیلم علمی تخیلی دروازه‌ی ستارگان محصول ۱۹۹۴ به کارگردانی رونالد امریچ ساخته شده است، اتفاقاتش یک سال پس از وقایع فیلم رخ می‌دهد که در آن دولت آمریکا درمی‌یابد که یک دستگاه باستانی فضایی به نام استارگیت می‌تواند به شبکه‌ای از چنین دستگا‌ه‌هایی در گروهی از سیاره‌ها و فضا دست یابد. SG1 یکی از گروه‌های ویژه‌ی هوایی از کره‌زمین و یکی از ۲۰ گروهی اعزامی از کره‌ی زمین است که دور کهکشان در حال اکتشاف هستند و به دنبال خطرات و حملات احتمالی هستند تا بدین وسیله از کره‌ی زمین در برابر آن‌ها حفاظت کنند. این سریال که بیشتر در اروپا و استرالیا محبوبیت داشت، یکی از طولانی‌ترین سریال‌هایی است که تاکنون پخش شده است.

۲۵. بانشی (Banshee)

  • زمان پخش: ۲۰۱۶-۲۰۱۳
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: سینمکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۴ فصل، ۳۸ قسمت
  • خالقان: جاناتان تروپر، دیوید شیکلر
  • بازیگران: آنتونی استار، ایوانا میلیچویچ، اولریش تامسن و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۴ از ۱۰

این سریال جنایی و اکشن داستان یک زندانی و محکوم سابق را که دزد باسابقه‌ای است، روایت می‌کند که گذشته‌ی تاریک او رهایش نکرده است و او مجبور می‌شود برای گذران زندگی عادی خود، از هویت کلانتر مقتول شهر استفاده کند اما جنایت‌کاران همواره به دنبال او هستند و او با اجرای عدالت به شیوه‌ی خاص خودش داستان‌های تازه‌ای را در زندگی جدیدش رقم می‌زند. این سریال که صحنه‌‌های خشونت‌بار فراوانی دارد، منتقدان را به دو دسته تقسیم کرده است. افرادی که وجود چنین صحنه‌هایی را نامعقول و زننده می‌بینند و البته افرادی که به خاطر وجود چنین صحنه‌‌هایی آن را ستایش می‌کنند.

۲۴. افسانه‌ی کورا (The Legend of Korra)

  • زمان پخش: ۲۰۱۴-۲۰۱۲
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نیکلدئون، نیک دات‌کام
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۴ فصل، ۵۲ قسمت
  • خالقان: مایکل دانته دی‌مارتینو، برایان کونیتزکو
  • صدا‌پیشگان: جانت وارنی، دیوید فاستینو، پی جی برن و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۴ از ۱۰

افسانه‌ی کورا که در واقع اسپین‌آفی برای سریال انیمیشنی موفق «آواتار: آخرین باد‌افزار» است و بسیار متاثر از حال و هوای انیمه‌های ژاپنی است، در جهانی خیالی روایت می‌شود که قصه‌اش ۷۰ سال پس از وقایع آواتار روایت می‌شود و داستان جانشین شخصیت آواتار قبلی به نام کورا را روایت می‌کند؛ دختری نوجوان که توانایی ایجاد تغییر در سه عنصر اصلی از عناصر چهارگانه یعنی آب، خاک و آتش را داراست و به دنبال تسلط بر عنصر چهارم یعنی هواست و برای این منظور قدم در دنیای مدرن و پر از جرم و جنایتی می‌گذارد و در راه کسب این قدرت با سختی‌های فراوانی رو‌به‌رو می‌شود. این سریال هم به مانند سلف خود جانشین شایسته‌ای است و توانست تحسین متقدان را به خاطر شیوه‌ی ساخت و نویسندگی‌اش برانگیزد و نامزدی جوایز متعدد را از آن خود کند و برخی از آن‌ها را به خانه ببرد.

۲۳. مظنون (Person Of Interest)

  • زمان پخش: ۲۰۱۶-۲۰۱۱
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: سی‌بی‌اس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۵ فصل، ۱۰۳ قسمت
  • خالق: جاناتان نولان
  • بازیگران: جیم کاویزل، تراجی پی هنسون، مایکل امرسون و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۴ از ۱۰

این سریال اکشن علمی تخیلی که دست پخت جاناتان نولان، برادر کارگردان پر سر و صدای این روز‌ها یعنی کریستوفر نولان است، در ابتدا و در فصل اول خود بازخورد خیلی متفاوتی را از منتقدان گرفت و به خاطر نظر منتقدان که معتقد بودند شخصیت‌پردازی عمیقی ندارد، چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما در ادامه و در فصل‌های آتی خود توانست آن ها را راضی کند و جانی دوباره به سریال ببخشد.

این سریال داستان یک برنامه‌نویس ثروتمند را روایت می‌کند که دستگاهی را برای دولت طراحی کرده است که می‌تواند با رصد تمامی امکانات ارتباطی از موبایل تا دوربین‌‌های مداربسته، تمامی وقایع را ثبت کند و قبل از وقوع جنایت‌ها پرده از راز آن‌ها بردارد. او در این راه با یک مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا همراه می‌شود و به کمک یکدیگر از وقوع جنایت‌‌ها جلوگیری ‌می‌کنند اما چنین امکان و اقدامی، کاری نیست از که از چشمان تیزبین ماموران دولت و سازمان جاسوسی و هکر‌‌ها دور بماند و دردسر‌های جدیدی را برای این دو نفر رقم می‌خورد و موانع متعددی بر سر راهشان قرار می‌گیرد.

۲۲. مجازات‌گر (The Punisher)

  • زمان پخش: ۲۰۱۹-۲۰۱۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نتفلیکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۲۶ قسمت
  • خالق: استیو لایت‌فوت
  • بازیگران: جان برنتال، ایبون ماس بچراک، بن بارنز و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۵ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۴ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۵ از ۱۰

این سریال ساخته‌ی مارول که حال و هوای متفاوتی با دنیای ابر‌قهرمان‌های جهان انتقام‌جویان دارد، داستان شخصیتی به نام مجازات‌گر را روایت می‌کند، شخصیتی که از دل سریال دردویل بیرون آمده است و پس از کشته‌شدن اعضای خانواده‌اش، تنها به دنبال یک چیز و آن هم انتقام است اما این جست‌وجوی او برای یافتن عاملان قتل فرزند و همسرش، او را به درون باتلاق دنیای تبه‌کاری شهر نیوریوک می‌کشاند و او می‌فهمد که ناعدالتی و جرم و جنایت تنها گربیان خانواده و خود او را نگرفته است و افراد زیادی روز به روز بیشتر در این باتلاق بی‌بازگشت فرو می‌روند. این سریال که در واقع اسپین‌آفی برای سریال دردویل محسوب می‌شود، بازخورد‌های متفاوتی را از منتقدان گرفته است و پس از تنها دو فصل توسط نتفلیکس کنسل شد.

۲۱. اسپارتاکوس (Spartacus)

  • زمان پخش: ۲۰۱۳-۲۰۱۰
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: استارز
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۴ فصل، ۳۹ قسمت
  • خالقان: سم ریمی، استیو اس د‌نایت
  • بازیگران: اندی ویتفیلد، لیام مک‌اینتایر، جان هانا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ـــ
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۵ از ۱۰

این سریال که پر از صحنه‌‌های نبرد و خون و خون‌ریزی است، داستان برده‌ای اهل منطقه تراکیه به نام اسپارتاکوس را به تصویر می‌کشد که تبدیل به گلادیاتوری مبارز می‌شود و در میان مردم محبوبیتی خاص پیدا می‌کند و به دنبال این است تا علیه حاکمیت امپراطوری روم بر منطقه قیام کند و انتقام همسر مقتولش را از آن‌ها بگیرد. این داستان قدیمی و اساطیری که سابقا توسط استنلی کوبریک و به همین نام و در قالب فیلم‌سینمایی و با نقش‌آفرینی کرک داگلاس ساخته شده بود، اینبار در قالب یک سریال و در قالبی متفاوت که پر از صحنه‌‌های خشن و نبرد‌های خونین است، ساخته شده است.

۲۰. وایکینگ‌ها (Vikings)

  • زمان پخش: ۲۰۲۰-۲۰۱۳
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: هیستوری و آمازون پرایم
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۶ فصل، ۸۹ قسمت
  • خالق: مایکل هرست
  • بازیگران: تراویس فیمل، کاترین وینیک، کلایو استندن و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۴ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۵ از ۱۰

این سریال تاریخی همانطور که از اسمش پیداست، حکایتش در مورد دنیای مردمان وایکینگ و مشخصا در مورد راگنار لودبروک است، شخصیت افسانه‌ای جهان اساطیری کشور‌های اسکاندیناوی که برترین قهرمان عصر خودش بود و موفق می‌شود تا به کمک هم‌رزمان و خانواده‌اش از کشاورزی ساده به پادشاه جهان اسکاندیناوی تبدیل شود و به خاطر نترسی  و یورش‌های بی‌رحمانه‌اش، نامش بر اندام تک‌تک مردمان و همسایگان خوف و وحشت می‌افکند. این سریال که صحنه‌‌های نفس‌گیر در آن بی‌شمار است، در واقع راوی حکایت این قهرمان اسطوره‌ای و سلطنت خود و اطرافیانش بر اریکه‌ی قدرت است.

۱۹. توجیه‌شده (Justified)

  • زمان پخش: ۲۰۱۵-۲۰۱۰
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: اف‌ایکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۶ فصل، ۷۸ قسمت
  • خالقان: المور لئونارد، گراهام یوست و …
  • بازیگران: تیموتی الیفنت، نیک سیرسی، جوئل کارتر و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۶ از ۱۰

این سریال که در سبک وسترن و جنایی ساخته شده است و داستان آن بر اساس کتابی به نام آتش در سوراخ نوشته‌ی المور لئونارد است، داستان یک مارشال آمریکایی به نام رایلان گیونز را روایت می‌کند که به زادگاه خود در کنتاکی بازمی‌گردد تا عدالت را به شیوه‌ی خودش در آنجا برقرار کند. او سخت‌گیر است و به این راحتی‌‌ها عقب نمی‌کشد و اجرای قانون برای این مرد قانون امروزی اهمیت به سزایی دارد. این سریال توانست بازخورد‌های مثبتی را از منتقدان به خاطر بازی خوب تیموتی الیفنت، کارگردانی و نویسندگی آن دریافت کند و نامزد جوایز متعدد از جمله ۸ جایزه‌ی امی شد که موفق شد تا ۲تای آن را از آن خود کند.

۱۸. ناروتو: شیپودن (Naruto: Shippuden)

  • زمان پخش: ۲۰۱۷-۲۰۰۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: تی‌ایکس‌ان، کارتون نتورک، دیزنی ایکس‌دی و …
  • تعداد قسمت‌ها: ۵۰۰ قسمت
  • کارگردان‌ (ها): هایاتو داته، ماساکی کوماگای، یاسوئاکی کوروتسو و …
  • صدا‌پیشگان: جونکو تاکیوچی، چیه ناکامورا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ـــ
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۶ از ۱۰

این انیمه‌ی پرطرفدار ژاپنی که به مدت ۱۰ سال برای علاقه‌مندان پخش شده است، داستان پسر پر سر و صدا و پر جنب و جوشی به نام ناروتو اوزوماکی است که به دنبال این است تا تبدیل به بهترین نینجا در روستای خود شود اما او برای دست یافتن به این مهم باید سخت تلاش کند و البته خطری نیز از جانب سازمانی مرموز او را تهدید می‌کند. این انیمه که مانگا یا کمیک ژاپنی آن چهارمین مانگای پرفروش تاریخ است، پس از پخش به زبان ژاپنی به زبان انگلیسی نیز دوبله شده است و در اقصی نقاط دنیا طرفداران پر و پا قرصی برای خود دارد.

۱۷. پیشتازان فضا: نسل بعدی (Star Trek: The Next Generation)

  • زمان پخش: ۱۹۹۴-۱۹۸۷
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: First-Run Syndication
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۷ فصل، ۱۷۸ قسمت
  • خالق: جن رادنبری
  • بازیگران: پاتریک استوارت، جاناتان فریکس، لوار بارتون و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۶ از ۱۰

داستان‌های علمی و تخیلی و سفرها و اکتشاف‌های فضایی، همواره جایگاه ویژه‌ای مابین سریال‌های علمی دارند و پیشتازان فضا همچون نامش یکی از طلایه‌داران این سبک است. این سریال علمی تخیلی، قصه‌ی پاتریک استورات را در نقش کاپیتان ژان لوک پیکارد و تیمش را دنبال می‌کند که همراه با کشتی‌ فضایی‌اشان، استارفلیت به کنکاش و جست‌وجو در کهکشان راه شیری می‌پردازند. این سریال که وقایع آن ۱۰۰ سال پس از سریال اصلی اتفاق می‌افتد، به قدری موفق بود که در قسمت پایانی‌اش ۳۱ میلیون نفر بیننده داشت و سبب شد که تا استودیوی پارامونت چهار فیلم را با گروه بازیگری این سریال بسازد و عصر موفق پیشتازان فضا را رقم بزند. البته از سال ۲۰۲۰ نیز سریال جدیدی از پیشتازان فضا در حال پخش شدن است.

۱۶. کبرا کای (Cobra Kai)

  • زمان پخش: ۲۰۱۸ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: یوتیوب رد (فصل ۱)، یوتیوب پریمیوم (فصل ۲)، نتفلیکس (فصل ۳)
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۳۰ قسمت
  • خالقان: جاش هیالد، جون هورویتز
  • بازیگران: رالف ماکیو، ویلیام زابکا، کورتنی هنگلر و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۶ از ۱۰

سریالی با مایه‌ی هنر‌های رزمی و چاشنی طنز که وقایعش ۳۴ سال پس از اتفاقات فیلم بچه‌ی کاراته‌کار محصول ۱۹۸۴ اتفاق می‌افتد. جایی که کارگر بی‌کاری که زندگی نابسامانی دارد، بچه‌‌ای را از دست قلدر‌ها نجات می‌دهد و این فکر به ذهنش خطور می‌کند که دوباره باشگاه آموزش کاراته‌ی کبرا کای را راه بیندازد. از طرفی رقیب او که اکنون یک تاجر موفق است اما گویا زندگی‌اش از تعدل خارج شده است و همان شور و اشتیاق سابق را ندارد، قرار است با او رو‌به‌رو شود و دست تقدیر این دو رقیب دیرینه را که اکنون در دوران میان‌سالی خود، هستند دوباره رو در روی هم قرار می‌دهد. این سریال از محبوبیت زیادی مابین طرفدارانش برخوردار است و توانسته نقد‌های مثبتی را به خاطر حال و هوای کمدی و پر شور و نشاط دوران نوجوانی دریافت کند.

۱۵. آرچر (Archer)

  • زمان پخش: ۲۰۰۹ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: اف‌ایکس و اف‌ایکس‌ایکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۱۲ فصل، ۱۲۲ قسمت
  • خالق: آدام رید
  • بازیگران: اچ جان بنجامین، جودی گریر، امبر نش و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۶ از ۱۰

این سریال انیمشینی و کمدی مخصوص بزرگسالان که در واقع طعنه‌ای به فیلم‌های جاسوسی مثل جیمز باند است، راوی حکایت‌های یک جاسوس بین‌المللی به نام استرلینگ آرچر است که در یک سازمان جاسوسی که مادرش رئیس آن است، کار می‌کند و باید بتواند با مهارت‌هایی که دارد از پس پرونده‌‌های جاسوی مختلف بربیاید و البته با مشکلاتی که این سازمان ناکارآمد برایش ایجاد کرده است نیز سر و کله بزند.

این سریال به دلیلی شوخی‌های متعدد و نیش وکنایه‌‌هایی که به فیلم‌های جاسوسی می‌زند، به شدت مورد استقبال قرار گرفت. همچنین صداپیشه‌های نقش اصلی و مادرش نیز به خاطر خلاقیت و ایفای نقش خوبشان مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند.

۱۴. دردویل (Daredevil)

  • زمان پخش: ۲۰۱۸-۲۰۱۵
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نتفلیکس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۳۹ قسمت
  • خالق: درو گادرد
  • بازیگران: چارلی کاکس، دبورا آن ول، الدن هنسون و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۲ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۶ از ۱۰

سریال موفق دیگری از جهان سینمایی مارول که در واقع شروعی برای موقیت عظیم این جهان سینمایی در دنیای سریال‌ها بود. داستان این سریال درباره‌ی شخصیتی به نام مت مرداک است، کسی که در کودکی و در طی حادثه‌ای بینایی خودش را از دست می‌دهد اما این اتفاق دردناک سبب نمی‌شود که او محدود شود و او در عوض قابلیت‌های ابرانسانی پید می‌کند و دنیا را به شیوه‌ای منحصر به فرد می‌بیند. او از این توانایی استفاده می‌کند تا به عنوان یک وکیل در زمان بزرگسالی و همچنین در لباس یک ابرقهرمان عدالت را اجرا کند. شخصی که به راحتی در تاریکی شب قدم می‌زند و هیچ ترسی از دنیای جرم و جنایت ندارد. این سریال به رغم موفقیت و تحسین آن توسط منتقدین تنها سه فصل ادامه داشت و در ادامه توسط نتفلیکس کنسل شد اما سنگ بنای شروع سریال‌هایی مثل مجازات‌گر، جسیکا جونز و لوک کیج  و مدافعان با این سریال گذاشته شد.

۱۳. شکست‌نا‌پذیر (Invincible)

  • زمان پخش: ۲۰۲۱ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: آمازون پرایم ویدیو
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۱ فصل، ۸ قسمت
  • خالق: رابرت کرکمن
  • صداپیشگان: استیون ین، ساندرا اوه، جی کی سیمونز و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۳ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۷ از ۱۰

ابرقهرمانانا چه در دنیای سریال و چه در دنیای فیلم محبوبیتی تمام‌نشدنی دارند و آمازون هم از اهمیت این موضوع آگاه است. پس سراغ انیمیشن ابرقهرمانی شکست‌ناپذیر رفته است. سریالی که بر اساس کمیک بوکی به همین نام ساخته شده است و داستان پسری ۱۷ ساله به نام مارک گریسون را بازگو می‌کند که بعد از پدر ابرقهرمانش یعنی «آمنی من»، مدافع بعدی کره‌‌ی زمین خواهد بود اما به نظر می‌رسد مارک جوان با مشکلات روزمره‌ی زندگی خودش نیز به شدت درگیر است و می‌خواهد با وجود همه‌ی موانع، ثابت کند که لیاقت ابرقهرمان بودن را دارد و جا پای پدرش بگذارد.

۱۲. دراگون بال زد (Dragon Ball Z)

  • زمان پخش: ۱۹۹۶-۱۹۸۹ (نسخه‌ی ژاپنی) ، ۲۰۰۳-۱۹۹۶ (نسخه‌ی انگلیسی)
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: فوجی تی‌وی، کارتون نتورکز و …
  • قسمت‌ها: ۲۹۱ قسمت
  • کارگردان‌ها: دایسوکه نیشیو، شیگه‌یاسو یامائوچی
  • صداپیشگان: ماساکو نوزاوا، جوجی یانامی و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ـــ
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۷ از ۱۰

این انیمه‌ی محبوب ژاپنی که شاید بتوان مشهور‌ترین انیمه‌ی تمامی دوران نیز نامید، در واقع دنباله‌ی انیمه‌ی دراگون بال است و داستان شخصیت اصلی این انیمه یعنی گوکو را در دوران بزرگسالی‌اش نشان می‌دهد که به همراه یاران خودش باید از دنیا در برابر دشمنان مختلف از موجودات فضایی گرفته تا موجودات جادویی حفاظت کنند. اما این تمام ماجرا نیست و این انیمه داستان فرزند گوکو یعنی گوهان و رقبای او یعنی پیکولو و وگتا نیز به تصویر می‌کشد. این انیمه دو دنباله‌ی موفق و یک بازسازی دیگر به نام دراگون بال جی تی دراگون بال سوپر و دراگون بال کای را نیز دارد که سبب شده تا شهرت این انیمه‌ی موفق عالم‌گیر شود.

۱۱. ناوبر فضایی گالاکتیکا (Battlestar Galactica)

  • زمان پخش: ۲۰۰۹-۲۰۰۴
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: سای‌فای
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۴ فصل، ۷۶ قسمت
  • خالقان: رونالد دی مور، دیوید آیک
  • بازیگران: ادوارد جیمز آلموس، مری مک‌دانل، کیت سکف و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۷ از ۱۰

این سریال که یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی است که تا به حال ساخته شده است و بازسازی سریالی به همین نام محصول سال ۱۹۷۸ است، داستان گروهی از انسان‌های ساکن در چندین سیاره در یک منظومه‌ی شمسی به نام ۱۲ کولونی کوبول را به تصویر می‌کشد. این کولونی‌ها در گذشته با ربات‌هایی به نام سایلون‌ها که ساخته‌ی دسته‌ی خودشان بودند، در جنگ و نزاع بودند که از این نبرد خونین و از بین میلیارد‌ها انسان، تنها ۵۰ هزار انسانی که نزدیک به نبرد نبودند، جان سالم به در می‌برند و در ناوبری فضایی به نام گالاکتیکا زندگی می‌کنند و تحت فرماندهی بیل آداما به دنبال سیزدهمین کلونی افسانه‌ای به نام زمین هستند. این سریال به انتخاب نیویورک تایمز یکی از ۲۰ سریال برتر درام از زمان پخش سریال سوپرانوز نامیده شده است، دوره‌ای ۲۰ ساله که بسیاری از منتقدان از آن به نام عصر طلایی تلویزیون یاد می‌کنند.

۱۰. رم (Rome)

  • زمان پخش: ۲۰۰۷-۲۰۰۵
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: اچ‌بی‌او
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۲۲ قسمت
  • خالقان: جان میلیوس، ویلیام جی مک‌دونالد، برونو هلر
  • بازیگران: کوین مک‌کید، ری استیونسون، کیران هایندز و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷/۸ از ۱۰

این سریال تاریخی و حماسی هیجان‌انگیز همان‌طور که از نامش پیداست، داستانش در زمان قرن نخست پیش از میلاد مسیح می‌گذرد و داستان دو سربازی را روایت می‌کند که زندگی روزمره‌شان با وقایع تاریخی مهم در آمیخته است. بیشتر وقایع این سریال بر اساس اتفاقات حقیقی تاریخی است و زمان‌های پایانی جمهوری روم و تبدیل‌شدن آن به امپراطوری روم را به تصویر می‌کشد و این مجموعه‌ی خوش‌ساخت توانست به خاطر صحنه‌های بدیع و جذاب و خشونت‌بار نبرد، تحسین منتقدان را برانگیزد و بازخورد‌های مثبتی را دریافت کند.

۹. پسران (The Boys)

  • زمان پخش: ۲۰۱۹ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: آمازون پرایم
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۱۶ قسمت
  • تهیه‌کنندگان اجرایی: اریک کریپکه، ست روگان و …
  • بازیگران: کارل اربن، جک کواید، آنتونی استار و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۷ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۷ از ۱۰

این سریال ابرقهرمانی محصول آمازون پرایم، جهانی از ابرقهرمانان را به تصویر می‌کشد که در آن ابرقهرمانان محبوب مردم، آلت دست سازمان‌های بین‌المللی برای کسب درآمد هستند و از این رو از نظر اخلاقی، فاسد هستند و دست به جنایات مختلفی می‌زنند. در این سریال دو گروه از ابرقهرمانان مقابل هم قرار می‌گیرند، گروهی به نام پسران که سعی در کنترل قهرمانان فاسد دارند و گروهی به نام هفت که تحت سیطره‌ی یک سازمان بین‌المللی هستند. گروه پسران در تلاش است تا گروه هفت را شکست دهد و راز‌های سیاه این گروه را فاش سازد. این سریال که بر اساس کمیک‌بوکی به همین نام از جهان قهرمانان دی‌سی است، به خاطر طنز و بازی‌های خوب بازیگران اصلی‌اش خصوصا کارل اوربن و آنتونی استار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

۸. وان پانچ من (One Punch Man)

  • زمان پخش: ۲۰۱۹-۲۰۱۵
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: تی‌وی توکیو
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۴ قسمت و ۱۲ قسمت ویژه
  • کارگردان‌ها: شینگو ناتسومه، چیکارا ساکورای
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ـــ
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۸ از ۱۰

انیمه‌های ژاپنی به داستان‌های خیالی خاص و دور از ذهنشان شهره هستند و این انیمه‌ی پرطرفدار هم از این قاعده مستنثی نیست. قهرمانی که تنها با یک مشت رقبایش را شکست می‌دهد. سایتاما ابرقهرمان کچل این انیمه، دیگر از این وضعیت که هیچ حریفی ندارد، خسته شده است و به دنبال رقیبی می‌گردد که بتواند در برابر او دوام بیاورد و البته زندگی کسل‌کننده‌ی او نیز که به خاطر تمرینات بیش از حد و بی‌خیالی او مصیبت‌بار شده است، رنگ و بوی تازه‌ای بگیرد. این انیمه هم به خاطر منحصر‌به‌فرد بودن، طنز و صحنه‌‌های نبردش، بازخورد‌های خوبی را توانست از منتقدان بگیرد.

۷. مندلورین (The Mandalorian)

  • زمان پخش: ۲۰۱۹ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: دیزنی پلاس
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۱۶ قسمت
  • خالق: جان فاورو
  • بازیگران: پدرو پاسکال، کارل ویترز، امید ابطحی و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۱ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۸ از ۱۰

مگر می‌شود از فیلم‌های علمی و تخیلی و نبرد با شمشیر‌های لیزری حرف بزنیم و نامی از جنگ ستارگان نیاوریم؟ این فرنچایز محبوب که قدمتی نزدیک به نیم قرن دارد، در دنیای سریال‌ها هم خوش درخشیده است و با سریال مندلورین وارد جهان سریال‌های علمی تخیلی و اکشن شده است. داستان این سریال حول شخصیتی به همین نام است که برای پول آدم می‌کشد و وقایع این سریال پنج سال بعد از وقایع فیلم «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» اتفاق می‌افتد. ابتدا قرار بود خود جورج لوکاس بر روی این پروژه کار کند اما به دلیل هزینه‌ی بالا این پروژه کنار گذاشته شد و با تصاحب لوکاس‌فیلم توسط دیزنی و استخدام کارگردان و تیم جدید، ساخت این پروژه از سر گرفته شد و توانست بازخورد‌های بسیار خوبی را از منتقدان دریافت کند و به عنوان یکی از سریال‌های محبوب و پرطرفدار سر زبان‌ها بیفتد.

۶. One Piece

  • زمان پخش: ۱۹۹۹ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: اف‌ان‌اس، کارتون نتورک و …
  • تعداد قسمت‌ها: ۹۹۱ قسمت
  • کارگردان‌ها: کونوسوکه اودا، جونجی شیمیزو و …
  • صداپیشگان: مایومی تاناکا، کازویا ناکای، آکمی اوکامورا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ـــ
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۸ از ۱۰

این انیمه‌ی ژاپنی داستان پسری به نام مانکی دی لافی را روایت می‌کند که وقتی ناخواسته میوه‌ی شیطان را می‌خورد، بدنش خاصیت لاستیکی پیدا می‌کند. او پس از این اتفاق به همراه دوستان دزدان دریایی‌اش، راهی سفری دور و درازی می‌شود تا برترین گنچ جهان را که مشهور به One Piece است، پیدا کند تا بتواند به عنوان پادشاه بعدی دزدان دریایی تاج‌گذاری کند. این انیمه هم که بر اساس مانگایی به همین نام است، یکی از پرطرفدارترین‌ها در دنیاست و به خاطر روایت خاص، طراحی شخصیت‌ها و طنز کم‌نظیرش، مورد تحسین قرار گرفته است.

۵. کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)

  • زمان پخش: ۱۹۹۸
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: تی‌وی توکیو
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۶ قسمت
  • کارگردان: شینچیرو واتانابه
  • بازیگران: کوئیچی یامادرا، اونشو ایشیزوکا، مگومی هایاشیبارا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸/۹ از ۱۰

این انیمه‌ی ژاپنی که آمیزه‌ای از ژانر‌‌های مختلف از جمله فیلم‌های علمی تخیلی، اکشن، وسترن و نوآر است، داستان سه آدم‌کش را به تصویر می‌کشد که برای پول این کار را می‌کنند و در سفینه‌ی فضایی خود به نام بیباپ در سراسر کهکشان، به دنبال گزینه‌های خوبی برای کسب درآمد بیشتر هستند. این سریال در زمان عرضه‌اش یکی از موفق‌ترین‌ها هم در بازار ژاپن و هم در بازار بین‌المللی بود و موفقیتش به حدی است که بعد از گذشت ۲۳ سال قرار است نتفلیکس سریال لایو‌اکشنی بر اساس این انیمه بسازد و قرار است به زودی و در اواخر آبان ماه پخش شود.

۴. حمله به تایتان (Attack on Titan)

  • زمان پخش: ۳۰۱۳ تا به امروز
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: ام‌بی‌اس، ان‌اچ‌کی‌ جی
  • تعداد قسمت‌ها: ۷۵ قسمت و ۸ قسمت ویژه
  • کارگردان‌ها: تتسورو آراکی، ماساشی کویزوکا و …
  • صداپیشگان: یوکی کاجی، یوئی ایشیکاوا، هیروشی کامیا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۹ از ۱۰

حمله به تایتان، حکایت جهانی است که با سه دیوار بزرگ محاصره شده‌اند تا انسان‌ها از شر حملات موجودات عظیم‌الجثه‌ای به نام تایتان‌ها در امان باشند. اما این تایتان‌ها که گویا عقلی ندارند، تنها برای خورد و خوراک این کار را نمی‌کنند و از این کار لذت می‌برند اما قهرمان قصه‌ی این انیمه، ارن ییگر پس از اتفاقی که برایش می‌افتد و زادگاهش به کلی از بین می‌رود و مادرش در طی حمله‌ی تایتان کشته می‌شود، عهد می‌بندد تا بر سیطره‌ی این تایتان‌ها پایان دهد و آن‌ها را نابود کند. این انیمه هم به مانند سایر انیمه‌های ژاپنی، موفقیت بزرگی هم از نظر تجاری و هم از نظر سینمایی بود.

۳. بتمن: مجموعه‌ی انیمیشنی (Batman: The Animated Series)

  • زمان پخش: ۱۹۹۵-۱۹۹۲
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: فاکس کیدز
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۲ فصل، ۸۵ قسمت
  • خالقان: اریک رادومسکی، بروس تیم
  • صداپیشگان: کوین کانروی، افرم زیمبالیست جونیور، باب هیستینگز و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۹ از ۱۰

هر کسی که اندکی با دنیای ابرقهرمان‌ها سر وکار داشته باشد، نام کمیک‌بوک‌های دی‌سی به گوشش خورده است و بتمن شاید معروف‌ترین قهرمان این دنیای خیالی باشد. ولی جنس او با دیگر ابرقهرمانان فرق می‌کند و او یک ابرقهرمان با قدرت‌های خارق‌العاده نیست بلکه به مدد ثروت بی‌پایانی که دارد و تکنولوژی های پیشرفته‌‌ای که در اختیار دارد، به جنگ با تبه‌کاران می‌پردازد که یکی از آن‌ها جوکر است. البته او در این راه یارانی مثل رابین و زن گربه‌ای را هم در کنارش دارد. این انیمیشن سریالی موفق به مانند سایر محتواهای تولیدشده درباره‌ی مرد خفاشی مورد استقبال قرار گرفت و به خاطر جهان سینمایی پیچیده‌اش، زبیایی‌شناختی‌های متاثر از فیلم‌های نوآرو لحن تیره و تار و خاصش تحسین بینندگان را برانگیخت.

۲. بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

  • زمان پخش: ۲۰۱۹-۲۰۱۱
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: اچ‌بی‌او
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۸ فصل، ۷۳ قسمت
  • خالقان: دیوید بنیاف، دی بی وایس
  • بازیگران: نیکلای کاستر والدو، لینا هیدی، امیلیا کلارک و …
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۹/۲ از ۱۰

بازی تاج و تخت که هشت سال چشمان طرفدارانش را ربوده بود، سریالی است بر اساس کتا‌ب‌های ترانه‌ی یخ و آتش نوشته‌ی جی آر آر مارتین که با داستان حماسی و افسانه‌ای خود، به یکی از برترین سریال‌های تاریخ تبدیل شد و اغلب اوقات در تعداد تماشاگر با سریال موفقی مثل سوپرانوز در چهار فصل ابتدایی‌اش رقابت می‌کند. قصه‌ی این سریال حکایت دو خاندان قدرتمند است که بر سر کنترل هفت قلمرو پادشاهی در قاره‌ی وستروس با یکدیگر در نبردی خونین و بی‌پایان هستند. البته این سریال نتوانست در فصل‌های پایانی، سرانجامی رضایت‌بخش داشته باشد اما آنقدر محبوبیت یافت که نه نویسنده و نه شبکه‌ی اچ‌بی‌او نتوانستند از آن دست بکشند و قرار است به زودی و در سال ۲۰۲۲ پیش‌درآمدی سریالی بر این مجموعه به نام خانه‌ی اژدها پخش شود.

۱. آواتار: آخرین باد‌افزار (Avatar: The Last Airbender)

  • زمان پخش: ۲۰۰۸-۲۰۰۵
  • شبکه‌ی پخش‌کننده: نیکلدئون
  • تعداد فصل‌ها و قسمت‌ها: ۳ فصل، ۶۱ قسمت
  • خالقان: مایکل دانته دی‌مارتینو، برایان کونیتزکو
  • صداپیشگان: زک تایلر آیزن، می ویتمن، جک د‌سنا و …
  • امتیاز متاکریتیک: ـــ
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۹/۳ از ۱۰

برسیم به شماره یک این فهرست بلند بالا که انیمیشنی است متاثر از انیمه‌‌‌های ژاپنی که در جهانی شبیه به محیط کشور‌های آسیایی اتفاق می‌افتد که در آن برخی از افراد می‌توانند در یکی از عناصر چهارگانه که سابقا در انیمیشن افسانه‌ی کورا آن‌ها معرفی کردیم، تغییر ایجاد می‌کنند و با برخی فنون رزمی چینی به اصطلاح آن‌ها را خم کنند. تنها کسی که بر روی هر چهار عنصر تسلط دارد، آواتار نام دارد و مسئولیت ایجاد تعادل بین این عناصر را داراست و پلی است مابین جهان مادی و جهان معنوی. این انیمیشن در واقع ترکیبی است از انیمه‌های ژاپنی با کارتون‌های آمریکایی و از فرهنگ کشور‌های آسیایی شرقی و آسایی جنوبی متاثر است و داستان آواتار کنونی یعنی آنگ که پسری ۱۲ ساله است و دوستانش را روایت می‌کند. از این انیمیشن معمولا به عنوان یکی از برترین انیمیشن‌های تاریخ یاد می‌شود و همواره به خاطر مسائلی که کمتر پیش می‌آید در سریال‌های نوجوانی شاهدش باشیم مثل جنگ، قتل عام و انتخاب آزادانه و البته اشارات فرهنگی و موسیقی متن و طنزش ستایش می‌شود.


بدون شک شروع سال جدید میلادی برای بسیاری از افراد به معنای شروع اهداف و فرصت‎های جدید بود؛ اما در کنار آن نمی‎توان لذت دیدن بهترین سریال های خارجی 2019 را فراموش کرد. سریال های تلویزیونی که در این سال قصد دارند علاقه‎مندان را به دنیایی از ماجراجویی، هیجان، درام و جاه‎طلبی بکشانند.

Best Series 2018
Best Series 2018

در ادامه قصد دارم 17 سریال از بهترین سریال های 2019 که نباید آن‌ها را از دست داد، معرفی کنم.

سال 2019 از همان ابتدا با پخش سریال‌های جذاب، کار خود را قدرتمندانه آغاز کرد. این روند تا بهار ادامه داشت اما تابستان تا حدودی ما را ناامید کرد. برخی سریال‌های کنسل شده، احیا و برخی دیگر در ادامه رها شدند.بهترین سریال های خارجی معمولا کار خود را از این روزهای ابتدایی پاییز شروع می‌کنند و شاهد سریال های کاملا جدید و فصل‌های جدید سریال های قدیمی هستیم. با پیشرفت روزافرون شبکه‌های تلویزیونی، کاملاً بدیهی است که در کنار سریال‌های خوب، سریال متوسط یا حتی ضعیف هم پخش شود و حتی می‌‌توان گفت این سریال‌های ضعیف هستند که باعث می‌شوند ما بتوانیم معیارهای یک سریال خوب را مشخص کنیم. حال من در این نوشته می‌خواهم به شما بهترین سریال های خارجی 2019 را معرفی کنم.

با من همراه باشید.

Best Series
Best Series

1- سریال Bodyguard

Bodyguard
Bodyguard

شبکه پخش کننده: Netflix

ژانر: جنایی،درام، سیاسی

فصل: 1

خالق اثر: جد مرکوریو

سریال 6 قسمتی نتفلیکس به کارگردانی جد مرکوریو که داستان افسر پلیس پایتخت، دیوید باد (با بازی ریچارد مدن) را دنبال می‌کند. او که یک کهنه سرباز جنگ است، سعی می‌کند در همان 15 دقیقه ابتدایی به کمک توانایی‌های ویژه‌ای که دارد، جلوی یک حمله تروریستی را می‌گیرد. نقطه قوت اصلی سریال Bodyguard، ریچارد مدن است که توانسته شخصیتی را خلق کند که با وجود خشن و ترسناک بودن در حین عملیات، در اعماق قلبش دارای شخصیتی احساسی و عاطفی است. سریال بادیگارد را با توجه به شبکه پخش کننده و بازیگران معروف، می‌توان یکی از پرطرفدارترین سریال های 2019 نامید.

2- سریال Peaky Blinders

Peaky Blinders
Peaky Blinders

شبکه پخش کننده: BBC

ژانر: تاریخی، اکشن، جنایی، درام

فصل: 5

خالق اثر: استیون نایت

بدون شک یکی از زیبا ترین آثاری که طی سالهای گذشته به سینما وارد شده ، سریال پیکی بلایندرز است.

سریال Peaky Blinders در ژانر درام، داستان زندگی رئیسی جنایتکار در سال های بعد از جنگ جهانی اول در بیرمنگام انگلستان است. چهار فصل اول این مجموعه تلویزیونی، بعد از رفتن به Netflix، مورد توجه بسیاری از مخاطبان در ایالات متحده قرار گرفت.

برخلاف فصل های قبلی که شبکه BBC Two این سریال را نمایش می‎داد، این دفعه شبکه BBC One این کار را بر عهده گرفته است.
طرفداران سریال پیکی بلایندرز خوشحال خواهند شد که اکثر بازیگران اصلی در فصل پنجم دوباره دیده خواهند شد؛ ولی آن‎هایی که امیدوار به دیدن گنگستر افسانه‎ای آل کاپون بودند، ناامید خواهند شد!

پس از پایان فصل چهارم در سپتامبر 2017 ، تأیید شده که سریال در سال 2019 به سینما باز میگردد.

3- سریال Black Lightning

Black Lightning
Black Lightning

شبکه پخش کننده: The CW

ژانر: ابرقهرمانی،درام، اکشن

فصل: 1 و 2

خالق اثر: سلیم آکیل

درست زمانی که فکر می‌کردیم ژانر ابرقهرمان‌ها اشباع شده است، سریال Black Lightning آمد و همه چیز را تغییر داد. سریال جدید CW به چند دلیل مورد ستایش قرار گرفته است. دلیل اول تمرکز بر روی یک خانواده سیاه‌پوست و دلیل دوم، نوجوان نبودن نقش اصلی است. این سریال توانسته است بدون نصیحت و حرف‌های موعظه‌آمیز، نظر خود را به خوبی درمورد نژاد و سیاست بیان کند. فصل اول سریال به موقع قدرت‌های شخصیت اصلی را معرفی کرد و در پایان فصل هم سرنوشت دشمن اصلی با بقیه سریال‌ها متفاوت بود. با اینکه فصل دوم به خوبی فصل اول نبوده است، اما سریال Black Lightning همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

4- سریال Stranger Things

شبکه پخش کننده: Netflix

ژانر: علمی تخیلی، ترسناک

فصل: 3

خالق اثر: برادران دافر

سریال Stranger Things یکی از ساخته‌های بسیار پر طرفدار نتفلیکس است که اتفاقات آن در دهه هشتاد میلادی روی می‌دهد. بازیگران این سریال، را نوجوانانی تشکیل می‌دهند که در آن در حال تلاش برای حل معمای اتفاقات عجیب و تئوری‌های توطئه هستند که در شهرشان روی می‌دهد. در حالی که همه فکر می‌کردند این سریال بهتر بود در پایان فصل دوم به پایان می‌رسید و کار را در اوج رها می‌کرد، سازندگان با ساخت فصل سوم نشان دادند که هنوز این سریال پتانسیل زیادی برای ادامه دارد.بدون تردید این سریال را می‌توان یکی از بهترین سریال های 2019 نامید.

5- سریال Howards End

Howards End
Howards End

شبکه پخش کننده: StarZ

ژانر: درام،عاشقانه

فصل: مینی سریال

خالق اثر: کنت لونرگان

سریال Howards End داستان 3 خواهر و برادر پولدار را به نمایش می‌گذارد که شاهد تغییر جامعه انگلیس هستند. این خواهر و برادران لیبرال از تغییرات با روی گشاده استقبال می‌کنند اما در ابتدا نمی‌دانند که تلاش‌های خالصانه آن‌ها برای استفاده از امتیازات ویژه برای به ثمر رساندن پروژه‌های طبقه پایین جامعه، درواقع یک حرکت خودپسندانه است. در ادامه آن‌ها با خانواده‌ی تازه به دوران رسیده‌ای روبه‌رو می‌شوند که تفکرات محافظه‌کارانه‌تری دارند و این باعث ایجاد جنگ عقاید و خواسته‌ها به همراه کمی رابطه عاطفی می‌شود. هنر فیلمبرداری سریال فوق‌العاده است و به این‌ها باید بازی بی‌نظیر هایلی اتول را نیز اضافه کنیم. همه این‌ها در کنار هم باعث شده‌اند که بتوان این سریال را یکی از بهترین سریال‌های دنیا در سال 2019 خواند.

6- سریال Chernobyl

شبکه پخش کننده: HBO

ژانر: درام تاریخی

فصل: مینی سریال

خالق اثر: کریگ مازین

سازندگان سریال Chernobyl در آن وقایع فاجعه بار 1986 چرنوبیل را روایت می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه بوروکراسی نامناسب می‌تواند وضعیت بد را چندین برابر بدتر کند. این سریال که پس از اتمام Game of Thrones پخش شد، به سرعت توانست نظر بینندگان و منتقدین را به خود جلب کند. با ترکیب ترس، کمدی سیاه، و طنز سیاسی این قطعا یکی از بهترین سریال های 2019 است. برای آشنایی بیشتر با این سریال می‌توانید به این مطلب من مراجعه کنید.

7-سریال Victoria

Victoria
Victoria

شبکه پخش کننده: PBS

ژانر: درام

فصل: 2

خالق اثر: دیزی گودوین

در فصل دوم سریال ویکتوریای جوان (با بازی جنا کولمن) و پرنس آلبرت (با بازی تام هیوز) در تلاش‌اند که ملکه را بر تخت پادشاهی بنشانند آن هم در دوره‌ای که این اتفاق به ندرت می‌افتد و همچنین آن‌ها خانواده خود را گسترده‌تر کرده‌اند و ملکه نیاز به استراحت دارد. نقطه قوت فصل دوم سریال Victoria، متمایز کردن هر قسمت بوسیله نشان دادن وقایع مختلف تاریخی است که در این حین این زوج باید با خانواده‌های سخت‌گیر خود نیز مجادله کنند. این اثر که یکی از بهترین سریال های 2019 است، داستان یک ازدواج سلطنتی در سال‌ها قبل است که به شما حس تازه‌ای می‌دهد و سرشار است از لباس‌های سلطنتی و پر زرق و برق.

8- سریال West World

West World
West World

شبکه پخش کننده : HBO

ژانر :علمی تخیلی ، درام ، مهیج

فصل : اتمام فصل 2 – درانتظار فصل 3

بازیگران : ,Evan Rachel Wood, Thandie Newton, Jeffrey Wright, James Marsden

خالق اثر : جاناتان نولان – لیزی جوی

اگر به آثار کریستوفر نولان به عنوان شاهکارهای ده جدید میلادی علاقه مند هستید این سریال را از دست ندهید، سریال جهان غرب از بهترین سریال های خارجی در ژانر روانشناختی میباشد و با تم رازآلودی که در محتوای آن وجود دارد ذهن شما را به بازی میگیرد و با به تصویر کشیدن یک داستان ساده با معماهای فراوان که در طول داستان قطعا به دنبال حل آن خواهید بود شما را شوکه خواهد کرد، در زمانی که به تماشای قسمت‌های این سریال مینشینید به میخکوب شدن در برخی صحنه ها عادت خواهید کرد، در طول داستان فیلم به سوال های شما پاسخ داده میشود ولی نه پاسخ کامل که بعد از دیدن هر فصل شما هنوز در برخی چارچوب‌های فیلم به نتیجه گیری نهایی نمی رسید، نکاتی که در مورد این سریال جالب است بدانید این است که اولا یکی از نویسندگان آن جاناتان نولان میباشد که به کمک برادر خود یعنی کریستوفر در بسیاری از فیلم ها همکاری داشته است، دوما این سریال تنها با انتشار یک فصل 10 قسمتی در بین پربیننده ترین و بهترین سریال‌ های خارجی تاریخ قرار گرفت.

9- سریال Band of Brothers

 Band of Brothers
Band of Brothers

شبکه پخش کننده : HBO

ژانر: درام جنگی

فصل : 1 فصل ، به اتمام رسیده است

بازیگران :Damian Lewis, Kirk Acevedo, Eion Bailey, Michael Cudlitz, Dale Dye

خالق اثر: تام هنکس – استیون اسپیلبرگ

جدا از سلیقه که هر فرد در دیدن سریال دارد ولی یک سریال را همه باید به تماشای آن بنشینند و آن سریال Band of Brothers میباشد، اگر فقط نمرات سایت imdb برای شما معیار باشد با رتبه نخست بهترین سریال های خارجی تاریخ در این سایت رو به رو هستید! جدا از صحنه های باز سازی شده جنگ جهانی توسط این سریال که به طرز باورنکردنی ساخته شده اند، نمیتوان به بعد انسانی آن اشاره نکرد و همچنین روایت داستان دسته ای از چتربازان که جنگ آن ها را به برادران خونی تبدیل میکند، اگر قصد ساخت سریال نجات سرباز رایان را هم با بازی درخشان تام هنکس داشته باشند باز هم پا از سریال جوخه برادران فراتر نخواهند گذاشت زیرا این سریال مفهوم درونی خود را به بهترین شکل به مخاطب انتقال میدهد و در آخر این سریال به پوچی جنگ بین انسان ها به خوبی پی خواهید برد.

10- سریال Succession

Succession
Succession

شبکه پخش کننده: HBO

ژانر: درام، کمدی سیاه، طنز

فصل: 1

خالق اثر: جسی آرمسترانگ

برای لذت بردن از سریال Succession نباید آن را یک سریال با پرستیژ دانست؛ بلکه باید به آن همانند سریال‌های The Thick of It و Veep، به عنوان یک سریال کمدی با طنزی عجیب و غریب نگاه کرد که با توجه به نویسنده‌ی آن، جسی آرمسترانگ، کاملاً موضوعی عادی است. سریال Succession داستان تاریک، خنده‌دار و چاپلوسانه‌ی یک خانواده است که تلاش می‌کنند به هر قیمتی کنترل امپراطوری یک رسانه خیالی را بدست آورند. سریال دنیای پیچیده مخصوص خود را دارد؛ دنیایی که در آن کنترل قدرت می‌تواند همانند اخلاقیات تام بیچاره (با بازی متیو مک‌فادین) به راحتی تغییر کند. اگر به دنبال یکی از بهترین سریال های 2019 هستید، Succession را از دست ندهید.

11- سریال Sorry for Your Loss

Sorry for Your Loss
Sorry for Your Loss

شبکه پخش کننده: Facebook Watch

ژانر: درام

فصل: 1

خالق اثر: کیت اشتاین کلنر

سریال بی‌حاشیه‌ Sorry for Your Loss داستان زندگی زنی جوان به نام لی (با بازی الیزابت اولسن) را به نمایش می‌گذارد که به تازگی شوهر خود، مت (با بازی مامودو آتی) را از دست داده است. داستان سریال مربوط می‌شود به 3 ماه پس از این اتفاق و نه تنها تلاش‌های لی برای سر و سامان دادن زندگی‌اش پس از مرگ شوهرش را نشان می‌دهد، بلکه وارد جزئیات رابطه‌ی لی با خواهر ناتنی‌اش جولز (با بازی کلی ماری تران)، و مادرش امی (با بازی جنت مک‌تیر) می‌شود. رابطه این سه زن به خوبی در طی سریال کاوش می‌شود.

12- سریال GLOW

GLOW
GLOW

شبکه پخش کننده: Netflix

ژانر: کمدی، درام، ورزشی

فصل: 3

خالق اثر: لیز فلاهایو، کارلی منش

شاید سریال GLOW به اندازه‌ی نامزدهای بهترین سریال های 2019 داستان منحصر به فرد یا شخصیت‌های فوق‌العاده نداشته باشد، اما گاهی به سریالی نیاز داریم که فقط شادمان کند و از آن لذت ببریم. فصل دوم بر روی دوستی‌ها تمرکز دارد و سعی می‌کند رابطه‌ی قطع شده‌ی دبی (با بازی بتی گیلپین) و روث (با بازی آلیسون بری) را با روش‌هایی منطقی بازسازی کند. شما در طول سریال متوجه می‌شوید که این رابطه‌ی بین شخصیت‌هاست که سریال را سر پا نگه داشته است. پس از تلاش‌های بسیار برای کنسل نشدن سریال، پایان فصل 2 به شما نوید فصل سه‌ای جذاب‌تر می‌دهد.

13- سریال Sharp Objects

Sharp Objects
Sharp Objects

شبکه پخش کننده: HBO

ژانر: روان شناختی، درام، معمایی

فصل: مینی سریال

خالق اثر: مارتی نوکسون، براساس رمانی از گیلیان فلین

تعجبی ندارد که این سریال یکی از بهترین سریال های 2019 نام گرفته است. سریال جنایی Sharp Objects با بازی فوق‌العاده امی آدامز به عنوان یک خبرنگار آسیب دیده که به محل حادثه باز می‌گردد، توانسته است به خوبی حال و هوای تاریک تابستان میزوری را به نمایش بگذارد.

این سریال شما را میخکوب خواهد کرد و کارگردان سریال، جین مارک والی، توانسته است به خوبی زیبایی و وحشت این شهر کوچک را در کنار هم نشان دهد. شخصیت آدامز، کامیل در طول سریال وارد سفرهای خیالی می‌شود که به ترس سریال می‌افزاید. سریال Sharp Objects از یک سریال جنایی هیجانی فراتر رفته و به شکلی احساسی به شما نشان می‌دهد که چرا نمی‌توانید به خانه برگردید.

14- سریال The Americans

The Americans
The Americans

شبکه پخش کننده: FX

ژانر: جنایی،درام

فصل: 4 (فصل آخر)

خالق اثر: جوئل فیلد، جوئی ویزبرگ

امکان ندارد کسی فصل 4 سریال The Americans را نگاه کند و در لیست بهترین‌هایش قرار نگیرد. سریال توانست در قسمت نهایی، تعادلی منطقی بین چیزی که برای سریال بهتر است و چیزی که مخاطبین می‌خواهند برقرار کند. پایان سریال غم‌انگیز و شجاعانه بود اما در نهایت توانست داستان این دو جاسوس روسی که تظاهر می‌کردند آمریکایی هستند و سعی در از بین بردن دموکراسی داشتند را به خوبی توجیه کند. سریال در طول این چهار فصل هیچگاه افت نکرد و عملکرد بازیگران آن یعنی کری راسل و متیو ریس به این زودی‌ها فراموش نخواهد شد.

15- سریال Barry

Barry
Barry

شبکه پخش کننده: HBO

ژانر: کمدی سیاه، درام، جنایی

فصل: 1

خالق اثر: بیل هیدر

سریال جدید بیل هیدر را به سختی می‌توان در ژانر مشخصی قرار داد. گاهی اوقات خنده‌دار است اما معمولاً شما را ناراحت می‌کند. سریال یک قاتل بی‌رحم را نشان می‌دهد که به طور اتفاقی وارد کلاس بازیگری می‌شود و همین باعث می‌شود دوباره انسانیت را پیدا کند. این اتفاقی عجیب و دردناک و در عین حال زیباست، مخصوصاً زمانی که بری تصور می‌کند چه زندگی‌ای می‌توانسته داشته باشد. خشونت گذشته‌ی بری همچنان در وی وجود دارد و گاهی نیز با شخصیت جدیدی که پیدا کرده است به تقابل برمی‌خیزد. سریال Barry یکی از بهترین سریال های 2018 بود که شما را وادار می‌کند پشت سر هم قسمت‌ها را تماشا کنید و در سال جدید میلادی به تماشای فصل دوم آن بنشینید.

16- سریال Killing Eve

Killing Eve
Killing Eve

شبکه پخش کننده: BBC America

ژانر: درام، کمدی سیاه، تریلر

فصل: 1

خالق اثر: فیبی والر بریج

سریال Killing Eve با درخشش ساندرا اُ داستان یک مأمور ویژه MI-5 را نشان می‌دهد که به طور اتفاقی وارد داستانی می‌شود که باید به دنبال قاتلی روسی معروف به ویلانل بگردد. داستان سریال در اروپا رخ می‌دهد و با وجود سرعت بالای آن، به شما حس آرامش و ناراحتی را نیز القا می‌کند. سریال به سرعت حس شما را تغییر می‌دهد و شما ایو و ویلانل را می‌بینید که در یک بازی خنده دار، عجیب و خطرناک، دائماً در حال مبارزه هستند. با وجود سریال‌های خوب زیاد، فصل اول سریال Killing Eve به این راحتی‌ها فراموش نخواهد شد.

17- سریال Legends of Tomorrow

Legends of Tomorrow
Legends of Tomorrow

شبکه پخش کننده: The CW

ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، علمی تخیلی

فصل: 3-4

خالق اثر: گرگ برنالتی، آندرو کریزبرگ

تا همین پارسال کسی باور نمی‌کرد که سریال Legends of Tomorrow بتواند در لیست بهترین‌ها قرار بگیرد ولی فصل سوم بالاخره توانست سریال را مال خود کند و با ریتم خوب در مبارزات هفتگی با دشمنان متفاوت شما را به وجد آورد. دلیل موفقیت سریال تغییر خط داستانی و بازیگران بوده است و همچنین داستان‌های قدیمی موفق را نیز برگردانده است. فصل 3 و 4 قسمت‌های هیجانی و در عین‌های خنده‌داری را به همراه داشتند. یک سریال ابرقهرمانی با چندین قهرمان که می‌توانند در زمان سفر کنند، باید همچین ویژگی‌هایی داشته باشد تا تبدیل به یکی از بهترین سریال های 2019 شود.


به نظر شما بهترین سریال 2019 یا بهترین سریالی که تاکنون دیده اید کدام است؟ کدام یک از این سریال های معرفی شده را دنبال می کنید؟

لطفاً نظرات ، انتقادات و پیشنهاداتتون رو برای من بنویسید و من را با فالو کردن ، اشتراک مطالبم و لایک کردن حمایت کنید و از دیگر نوشته هایم نیز دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید