فیلم و سریال

دانلود سریال خارجی جنگی دوبله فارسی

اگر علاقه‌مند هستید که بدانید در گذشته چه اتفاق‌هایی رخ داده است احتمالا شما از طرفداران سریال های تاریخی هستید. ما طی این مطلب قصد داریم 30 سریال خارجی تاریخی را که ارزش تماشا کردن دارند به شما معرفی کنیم. مطمئنا اگر نسبت به تاریخ بین‌الملل کنجکاو باشید علاقه وافری به یک سریال خارجی تاریخی دوبله فارسی و یا زبان اصلی نشان خواهید داد. با فانیبو همراه باشید تا به لیست 30 سریال خارجی تاریخی که حتما باید ببینید پی ببرید.

 

1. تالار گرگ‌ها – Wolf Hall

بازیگران: مارک ریلانس، دیمین لوئیس، کلاری فوی

یک مرد دلربا و بی‌پروا به‌نام توماس کرومول که منشی سابق ولسی بود پای خود را به زندگی پادشاه خائن هنری هشتم باز می‌کند. او خیلی زود اعتماد پادشاه را جلب کرده، به یکی از نزدیک‌ترین مشاوران او تبدیل می‌شود و همین اتفاق نیز توماس را وارد خطرات جدی‌تری می‌کند. این مجموعه جزو آن دسته از سریال های تاریخی خارجی است که با اقتباس از یک رمان ساخته شد.

 

2. ویکتوریا – Victoria

بازیگران: جنا کولمن، آدریان شیلر، نل هادسون

ویکتوریا یک سریال خارجی تاریخی عاشقانه است که پخشش طی سال 2016 از شبکه ITV آغاز شد. این سریال خارجی تاریخی داستان ملکه ویکتوریا را به ما نشان می‌دهد. ما در این مجموعه می‌بینیم او چگونه در سن 18 سالگی به سلطنت رسید، سپس وارد روابط عاشقانه شد و با شاهزاده آلبرت ازدواج کرد.

 

3. وایکینگ‌ها – Vikings

بازیگران: گوستاو اسکاشگورد، کاترین وینیک، الکساندر لودویگ

داستان سریال وایکینگ ها در مورد مردی است که با سفر کردن تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان عصر خود می‌شود. رگنار لودبروک پادشاه وایکینگ‌ها همواره سعی می‌کرد سنت‌ها و احتراماتش به خدایان را حفظ کند. اعتقاد بر این بود که رگنار از نوادگان خدای جنگ و جنگجویان یعنی اودین است.

 

4. دانتون ابی – Downton Abbey

بازیگران: هیو بونه‌ویل، فیلیس لوگان، الیزابت مک‌گاورن

سریال خارجی تاریخی دانتون ابی زندگی بغرنج خانواده بریتانیایی اشرافی کرالی را برای ما به‌تصویر می‌کشد. همه‌چیز از آنجایی شروع می‌شود که وارث‌های اصلی لرد گرانتهام طی حادثه تایتانیک می‌میرند. این اتفاق باعث می‌شود تا یکی از بستگان دور او یعنی متیو کرالی که یک وکیل از منچستر است و گرانتهام نیز هرگز او را ندیده وارث اصلی این خانواده اشرافی محسوب شود.

 

5. تاج – The Crown

بازیگران: کلر فوی، مت اسمیت، ویکتوریا همیلتون

داستان این سریال خارجی تاریخی جدید در مورد ملکه الیزابت دوم است که به‌تازگی در سن 25 سالگی ازدواج کرده است. طی مجموعه تاج ما می‌بینیم چگونه الیزابت دوم مشهورترین سلطنت جهان را اداره کرده و حوادث گوناگونی را در نیمه دوم قرن بیستم تاریخ رقم می‌زند.

 

6. تودورها – The Tudors

بازیگران: جاناتان ریس میرز، هنری کاویل، آنتونی بروفی

این سریال سلسله رنسانس را زمانی که تحت سلطه شاه هنری هشتم بود به‌تصویر می‌کشد. مجموعه تودورها با به‌تصویر کشیدن یک مثلث عشقی نشان می‌دهد که هنری چگونه قصد دارد به ازدواجش با کاترین آراگون خاتمه داده و با آنه بالین ازدواج کند. اگر به‌دنبال یک سریال خارجی تاریخی با مضمون خیانت و عطش عشق هستید حتما تودورها را در لیست نخست خود جهت تماشا قرار دهید.

 

7. حکومت – Reign

بازیگران: آدلاید کین، مگان فالوز، سلینا سیندن

داستان این سریال خارجی تاریخی راجع‌به زندگی مری استوارت ملکه اسکاتلند است که وقتی تنها 15 سال سن داشت به فرانسه رفت و به نامزدی شاهزاده فرانسیس درآمد. سپس در فرانسه مری با فتنه‌های سیاسی و جنسی گوناگونی روبه‌رو می‌شود که خط اصلی داستان سریال حکومت را شکل می‌دهد.

 

8. آخرین پادشاهی – The Last Kingdom

بازیگران: الکساندر دریمون، الیزا باترورث، یان هارت

طی سال 872 دانمارکی‌ها به خاک سلطنتی که آن را با نام انگلستان می‌شناسیم تجاوز و بخش بزرگی از آن را فتح می‌کنند. تنها بخشی از انگلستان که فتح نمی‌شود وسکس است که تحت سلطنت پادشاه آلفرد قرار دارد. در ادامه ما با قهرمانی به‌نام اوترد آشنا می‌شویم. اوترد در حقیقت یک نجیب‌زاده ساکسونی است که توسط دانمارکی‌ها اسیر شده و بین آن‌ها بزرگ شد. اکنون وفاداری او مورد سنجش قرار می‌گیرد. آیا اوترد مردمان کشوری را که در آنجا به‌دنیا آمده انتخاب می‌کند یا مردمانی که او را بزرگ کردند؟

 

9. بادبان‌های سیاه – Black Sails

بازیگران: جسیکا پارکر کندی، توبی استفنز، هنا نیو

این مجموعه زندگی کاپیتان فلینت و خدمه‌اش را که دزد دریایی هستند در خارج از ناسائو در باهاما به‌تصویر می‌کشد. حوادث این سریال بیست سال قبل از اتفاقات افسانه‌ای رمان مشهور جزیره گنج (به نویسندگی رابرت لوئیس استیونسون) رخ می‌دهد.

 

10. مارکو پولو – Marco Polo

بازیگران: لورنزو ریکلمی، بندیکت وانگ، جوآن چن

داستان این سریال خارجی تاریخی که قرن سیزدهم را به‌تصویر می‌کشد در مورد تاجر و جهانگرد مشهور ونیزی مارکو پولو است که طی اتفاقاتی مجبور می‌شود در دربار پادشاه مغول کوبلای خان خدمت کند. با تماشای سریال مارکو پولو متوجه می‌شوید که جهان آن سرشار از مضامین تشنگی قدرت، حرص، خیانت، فتنه‌های جنسی، رقابت و خونریزی است.

 

11. بورجیاها – The Borgias

بازیگران: جرمی آیرونز، فرانسوا آرنو، هالیدی گرینجر

در این سریال می‌بینیم که بورجیاها چگونه طی قرن پانزدهم با قتل، توطئه، جنگ و اتحاد ازدواج می‌توانند کلیسای کاتولیک رم را کنترل کنند. طی این مجموعه ما مشاهده می‌کنیم که رودریگو بورجیا به کمک پسرش با رشوه جایگاه خود را به‌عنوان پاپ السکاندر ششم محکم می‌کند. البته رودریگو در این راه با دشمنان گوناگونی روبه‌رو می‌شود که قصد دارند علیه او توطئه کنند.

 

12. غریبه – Outlander

بازیگران: کترینا بلف، سم هیوین، دانکن لاکروکس

در سریال خارجی تاریخی غریبه ما مشاهده می‌کنیم یک پرستار جنگی انگلیسی متاهل که در سال 1945 زندگی می‌کند طی اتفاقی عجیب وارد سال 1743 می‌شود. این پرستار وقتی وارد این جهان ناشناخته می‌شود با اجبار به ازدواج با جیمی فریزر که یک جوان اسکاتلندی جنگجو و رمانتیک است تن می‌دهد. اما در ادامه می‌بینیم عشق خاصی بین این دو شعله‌ور می‌شود.

 

13. بی‌خدا – Godless

بازیگران: جک اوکانل، میشل داکری، اسکات مک‌نری

بی‌خدا یکی از سریال‌ های تاریخی هالیوود است که طی سال 2017 از طریق شبکه نت‌فلیکس پخش شد. فرانک گریفین که خلافکاری مشهور در دهه 1880 محسوب می‌شد و نام او باعث ترس افراد زیادی در غرب آمریکا می‌شد، بعد از آنکه دوستش روی گود تبدیل به دشمن اصلی او می‌شود تصمیم می‌گیرد او را بکشد. گریفین برای پیدا کردن روی او را تعقیب می‌کند و در حین جستجویش وارد شهری مرموز در نیومکزیکو می‌شود که به‌شکل عجیبی تمام ساکنان آن زن هستند.

 

14. ددوود – Deadwood

بازیگران: تیموتی اولیفانت، ایان مک‌شین، مولی پارکر

داستان سریال خارجی تاریخی ددوود حول محور زندگی یک قانون‌گذار سابق سرخورده به‌نام بیل هیکاک وحشی و مردی به‌نام سیت بولاک می‌چرخد که به‌دنبال شروعی جدید برای خود است. آن‌ها در ادامه خود را در مقابل رئیس شهر ددوود یعنی سورنجن می‌بینند که دارای هتل و میخانه معروفی در این شهر است.

 

15. جوخه برادران – Band of Brothers

بازیگران: اسکات گرایمز، دیمین لوئیس، ران لیوینگستون

داستان این سریال خارجی تاریخی جنگی راجع‌به نبرد سربازان آمریکایی طی جنگ جهانی دوم و مشقت‌هایی است که آن‌ها زیر بار آتش و درگیری تحمل می‌کنند. در مجموعه جوخه برادران ابتدا می‌بینیم سربازان آمریکایی به‌ چه شکلی برای جنگ جهانی دوم آموزش می‌بینند. سپس با همین سربازها در اوج درگیری و عملیات‌های مختلف آن جنگ بزرگ همراه می‌شویم.

 

16. ملکه سفید – The White Queen

بازیگران: آنورین برنارد، ربکا فرگوسن، آماندا هیل

این داستان عشق و شهوت، فتنه و فریب، خیانت و قتل بین سه زن مختلف به‌نام‌های الیزابت وودویل، مارگارت بیوفورت و آنه نویل است که هر کاری انجام می‌دهند تا به رویای خود جهت رسیدن قدرت و تخت پادشاهی انگلستان رنگ واقعیت ببخشند.

 

17. شاهزاده خانم سفید – The White Princess

بازیگران: جودی کامر، ربکا بنسون، جیکاب کالینز لوی

داستان سریال خارجی تاریخی شاهزاده خانم سفید که اقتباسی از رمانی به همین نام و همچنین رمان The King’s Curse به نویسندگی فیلیپا گریگوری است راجع‌به الیزابت یورک دختر شاهزاده خانم سفید و ازدواجش با پادشاه هنری هفتم است. ما طی این سریال مشاهده می‌کنیم درگیری‌های سیاسی و شخصی می‌تواند تهدیدی جدی برای یکپارچگی سلطنت محسوب شود.

 

18. مد من – Mad Men

بازیگران: جان هم، الیزابت ماس، وینسنت کارتیسر

مد من بر روی زندگی افرادی که در یکی از معتبرترین آژانس‌های تبلیغاتی نیویورک به‌نام استرلینگ کوپر واقع در خیابان مدیسون (دلیل انتخاب نام سریال) طی دهه 1960 کار می‌کنند تمرکز دارد. طی این سریال خارجی تاریخی ما می‌بینیم یکی از مجریان تبلیغ به‌نام دونالد دراپر استعداد متمایزی در مقایسه با دیگر همکارانش دارد. ولی دونالد در زندگی شخصی‌اش با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند.

 

19. دایره بلتچلی – The Bletchley Circle

بازیگران: ریچل استیرلینگ، جولی گراهام، سوفی راندل

یک زن خانه‌دار که در جنگ جهانی دوم کدهای ارتش آلمان را در پارک بلتچلی شکسته بود، نه سال بعد و بعد از کشته شدن یک زن به‌شکلی مشکوک در لندن بار دیگر با همان الگو و کدها روبه‌رو می‌شود. او سپس جهت پیدا کردن این قاتل زنجیره‌ای از سه همکار سابق خود کمک می‌گیرد.

 

20. آقای سلفریج – Mr Selfridge

بازیگران: ران کوک، جرمی پیون، تام گودمن-هیل

داستان این سریال خارجی تاریخی راجع‌به بنیانگذار آمریکایی شاداب و افسانه‌ای یعنی هری گوردون سلفریج است که یک فروشگاه به‌نام سلفریج را در لندن تاسیس می‌کند. پخش این مجموعه از سال 2013 در شبکه ITV آغاز و بعد از چهار فصل در سال 2016 به‌پایان رسید.

 

21. آمریکایی‌ها – The Americans

بازیگران: کری راسل، متیو ریس، کیدریچ سلیشا

طی دوران جنگ سرد دو جاسوس اهل شوروی به آمریکا سفر کرده و یک زندگی معمولی را در آنجا آغاز می‌کنند. همسایه‌ها، همکاران، دوستان و حتی فرزندان این زوج نیز از هویت واقعی آن‌ها هیچ اطلاعی ندارند. در خانه آن‌ها والدینی معمولی و در کار نیز ماموران سفر هستند. ولی به‌هنگام شب فعالیت و ماموریت‌های جاسوسی آن‌ها آغاز می‌شود.

 

22. نارکس – Narcos

بازیگران: پدرو پاسکال، واگنر مورا، بوید هولبروک

داستان واقعی این سریال در مورد یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در تاریخ است. ما در مجموعه نارکس شاهد زندگی پادشاه کلمبیایی مواد مخدر یعنی پابلو اسکوبار و معامله‌های بزرگ او با دیگر قاچاقچیان هستیم. ما در این سریال پی می‌بریم که خلافکاران کارتل مدلین تا چه حد قدرت داشتند و قادر بودند دست به چه اقدامات وحشتناکی بزنند. البته تمرکز مجموعه نارکس فقط بر روی پابلو اسکوبار نبود و ما شاهد اقدامات یک مامور آمریکایی مبارزه با مواد مخدر به‌نام استیو مورفی جهت دستگیری اسکوبار نیز بودیم.

 

23. پولدارک – Poldark

بازیگران: آیدان ترنر، الینور تاملینسون، جک فاردینگ

بعد از جنگ در انقلاب آمریکا راس پولدارک به انگلستان بازمی‌گردد. بعد از بازگشت متوجه می‌شود زنی که امیدوار بود تا با او ازدواج کند با پسرعمویش ازدواج کرده، پدرش نیز فوت شده و تمامی املاک آن‌ها نیز تبدیل به ویرانه شده است. او تلاش می‌کند تا زندگی‌اش را بار دیگر بسازد و تلاش می‌کند تا زنی را که دوست داشته دوباره به‌دست بیاورد. اما ناگهان پولدارک با زنی دیگر روبه‌رو شده و عاشق او می‌شود.

 

24. جان آدامز – John Adams

بازیگران: پل جیاماتی، لورا لینی، استیون دیلین

داستان این سریال راجع‌به زندگی یکی از بنیانگذاران امریکا و رئیس‌جمهور دوم این کشور یعنی جان آدامز است. در حقیقت ما طی این مجموعه شاهد نقش 50 ساله آدامز در تاریخ آمریکا هستیم که از کشتار بوستون در سال 1770 آغاز شد، سپس دوران معاونت رئیس‌جمهوری او نشان داده شد و در ادامه شاهد بودیم که او چگونه به مقام ریاست‌جمهوری دست پیدا کرد. سرانجام نیز مرگ آدامز در تاریخ 4 جولای 1826 طی این مجموعه به‌تصویر کشیده شد.

 

25. ورسای – Versailles

بازیگران: استورات بومن، جورج بلاگدن، الکساندر ولاهوس

این سریال خارجی تاریخی راجع‌به زندگی لویی چهاردهم پادشاه فرانسه طی سال 1667 در بزرگ‌ترین کاخ جهان یعنی ورسای است. در این مجموعه ما می‌بینیم که چگونه با خالی شدن بودجه و فتنه‌های سیاسی گوناگون وضع کشور رو به وخامت می‌رود.

 

26. پیکی بلایندرز – Peaky Blinders

بازیگران: کیلین مورفی، پل اندرسون، هلن مک‌کروری

وقایع این سریال در بیرمنگام انگلستان سال 1919 رخ می‌دهد. در سریال پیکی بلایندرز ما شاهد داستان‌های تبه‌کارانه یک خانواده خلافکار هستیم که تشکیلات‌شان توسط توماس شلبی اداره می‌شود. توماس فردی بسیار جاه‌طلب است که قصد دارد کل جهان را فتح کند و آوازه خود را به گوش تمام اشخاص بزرگ در انگلستان برساند.

 

27. مدیچی – Medici

در اوایل قرن پانزده در فلورانس کوسیمو دمدیچی به‌شکلی ناگهانی بعد از مرگ پدرش جیوانی مسئولیت خانواده ثروتمند خود و املاک آن‌ها را برعهده می‌گیرد. بااین‌حال کوسیمو رازی را پنهان می‌کند. پدرش کشته شده و اکنون برادر او طی ماموریتی قصد دارد جهت مراقبت از خانواده و ثروتشان قاتل پدرشان را پیدا کند.

 

28. امپراطوری بوردواک – Boardwalk Empire

بازیگران: استیو بوشمی، کلی مکدونالد، مایکل شانون

طی دوران ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی در دهه 1920 در آتلانتیک سیتی سیاستمدار نیوجرسی ایناک ناکی تامپسون که خزانه‌دار بخش آتلانتیک نیز بود تصمیم گرفت همکاری گسترده‌ای را با تبه‌کاران آغاز کند. این اقدام تامپسون باعث شد تا توجه دولت فدرال به‌سمت او جلب شود.

 

29. با ماما تماس بگیرید – Call the Midwife

بازیگران: ونسا ردگریو، جنی آگوتر، لارا مین

این سریال زندگی گروهی از ماماها را در شرق لندن طی اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 به‌تصویر می‌کشد. ما طی این مجموعه پی می‌بریم زندگی مادران و شرایط آن‌ها در آن زمان تا چه حد سخت و دشوار بود.

 

30. منهتن – Manhattan

بازیگران: ریچل بروزناهان، مایکل چرنوس، کرستوفر دنهام

حوادث این سریال در لس آلموس نیو مکزیکو رخ می‌دهد. طی سال 1943 گروهی از دانشمندان دولت بر روی یک پروژه فوق‌ محرمانه منهتن جهت ساخت نخستین بمب اتمی دنیا قبل از نازی‌ها کار می‌کنند. در همین حال خانواده این دانشمندان نیز باید خود را با زندگی در یک پایگاه نظامی وفق دهند.

 

سخن پایانی در مورد 30 سریال خارجی تاریخی که حتما باید ببینید

ما طی این مطلب سعی کردیم برای جلب رضایت طرفداران سریال های خارجی تاریخی به معرفی 30 سریال خارجی تاریخی برتر بپردازیم. اگرچه ما شاهد یک سریال خارجی تاریخی 2018 خوب نبودیم اما امیدواریم در سال 2019 و یا 2020 شاهد آثاری قدرتمند در این ژانر برای سریال ها باشیم. اگر شما نیز سریال های خارجی تاریخی دیگری سراغ دارید که می‌توانند در این لیست قرار بگیرند با ما درمیان بگذارید.

 

منبع: Stayathome Mum

دیدگاهتان را بنویسید