رایانه

طراحی ساعت دیواری + مقایسه و نظرات کاربران

یکی از وسایل تزیینی در منزل که بسیار می تواند باعث زیباترشدن فضای دکوراسیون داخلی منزل شود، ساعت دیواری هست. ساعتهای دیواری طرح های بسیار متنوعی دارند. در مدلهای مختلفی ماند: سلطنتی – چوبی – دیجیتال – ساعت هنری ایستاده و … هست.

در انتخاب ساعت دیواری باید به این موضوع دقت کنید که به فضای داخلی خانه شما هماهنگ باشد. یعنی رنگ ها و طرح هایی را باید برگزینید که دکوراسیون داخلی منزل شما هم همان رنگ و فضا را دارد. اگر شما از وسایل تزیینی سلطنتی و یا کلاسیک استفاده می کنید نباید از ساعتهای دیواری دیجیتالی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

  • بهترین تلویزیون تا 10 میلیون + قیمت روز 12 مدل پرفروش

  • 60 مدل روتختی دو نفره ترکی نرم و زیبا + بهترین برندهای ترکی

یکی از نکات مهم در مورد این مدل از ساعتها این هست که اگر شما از یک فضای بزرگ دکوراسیون داخلی بهره می برید، باید از یک ساعت بزرگ برای تزئین استفاده کنید.

یادتان نرود این ساعتها علاوه بر اینکه کارآیی اصلی زمان را در خود دارند، همچنین باید از لحاظ زیبایی هم در یک حد قابل قبولی باشد. در بازار انواع مدلهای جذاب و زیبا، با قمیتهای مختلف از 100هزار تومان تا قیمتهای میلیونی وجود دارد.

ما در این مطلب یکسری تصاویر زیبا و طرح های جذاب در مورد ساعتهای دیواری در مدل های مختلف را گردآوری کرده ایم. حتی کسانی که قصد دارند مدلهای مختلف را تولید کنند هم پیشنهاد می کنم که حتما طرح های زیر را مشاهده کنند و ایده های جدید و خاص را انتخاب کنند.

در کشور ما تولیدکننده های خوبی در زمینه ساخت ساعت دیواری فعالیت می کنند. تولیدات آنها به نسبت شرکتهای خارجی قیمت کمتری دارد و یکی از مزیتهای تولید داخلی استفاده کردن از گارانتی آنها هست.

پیشنهاد ویژه: حتما مطلب ساعت دیواری ارزان را هم ببینید و از آن لیست هم برای خرید دیدن کنید.

از ساعتهای دیواری در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

شما می توانید از انواع ساعتهای دیواری با توجه به نوع و اندازه و طرح آن برای مکانهای خاصی در داخل خانه و حتی رستوران ها، هتل ها، ادارات، پارک ها، اتاق کودک، اتاق پذیرایی منزل استفاده کرد. باید دقت کنید که بهترین طرح ها را برای مکان مناسب تهیه کنید. همچنین اگر مکانهای بزرگی مانند رستورانها یا هتلها نیاز به این ساعتها دارند پیشنهاد می دهیم که حتما از تعداد بیشتری استفاده کنند.

بهترین مکان نصب ساعت دیواری

اصولا ساعتهای دیواری به 2 بخش اداری و خانگی تقسیم می شوند. اگر قصد دارید برای خانه خود یک ساعت را انتخاب کنید , نباید که در آن تصاویر تبلیغاتی وجود داشته باشد. اما اگر برای اداره و اتاق کاری خود قصد خرید دارید , اشکالی ندارد که از ساعتهایی با تصاویر تبلیغاتی استفاده کنید. نکته مهم برای خانه هست. اینکه برای اتاق کودک می خواهید یا آسپزخانه؟ اتاق پذیرایی می خواهید یا اتاق خواب خودتان؟ با توجه به فضای مورد نظر طرحهای مختلف را بخرید.

آیا جنس ساعت دیواری هم فرق دارد؟

بله , فرق دارد. جنس این نوع ساعتها عبارتند از: فلز, چوب, شیشه, پلاستیک تقسیم بندی می شود. از جمله پرفروشترین نوع ساعتها از جنس پلاستیک و فلز هستند که شکننده نیستند. اما مدلهای شیشه ای و چوبی هم طرح های واقعا جالبی دارند. این نکته هم مهم هست که نوع قرارگیری ساعت دیواری باعث می شود که ضربه ای به آن وارد نمی شود.

اندازه ساعت دیواری نکته مهمی هست؟

قطعا بله. باید دقت کنید وسایلی که در اطراف محل نصب ساعت وجود دارد , از لحاظ معماری و رنگ بندی به یک شکل یا نزدیک به هم باشند. سعی نکنید بر روی دیواری که هیچ چیزی وجود ندارد , یک ساعت با ندازه باریک و کوچک قرار دهید. یا بر روی دیواری که پر از وسایل مختلف هست یک ساعت با اندازه بزرگ قرا دهید. در این موارد دقت کنید.

پیشنهاد ویژه: حتما مطلب ساعت رومیزی را هم مطالعه کنید. زیرا این ساعتها هم برای تزئین دکوراسیون داخلی خانه بسیار مناسب می باشند.

ما در این مقاله یک لیست جالب از ساعتهای دیواری با طرج های مختلف برای شما معرفی کرده ایم. این طرج ها به عنوان چند نمونه از زیباترین نوع طرح ها هست که می توانید برای خرید و یا تولید آن استفاده کنید.


در این آموزش نیز در خدمت شما خواهم بود با آموزشی ساده و کاربردی از نرم افزار کورل دراو در این شماره آموزش طراحی ساعت دیواری را پی می‌گیریم.

 

 

۱. با ترسیم دایره‌ای با قطر ۱۵ سانتیمتر شروع می‌کنیم. با فشرده کلید “p” روی صفحه‌کلید، دایره ترسیم‌شده را به وسط صفحه‌ی ترسیم منتقل می‌کنیم:

 

 

  1. مانند حالت بالا دایره‌ای دیگر با قطر ۰٫۸ سانتیمتر ترسیم و با فشردن دکمه )ح( آن را به وسط صفحه که نقطه مرکزی دایره بالایی نیز خواهد بود منتقل می‌کنیم. با استفاده از گزینه نشان داده‌شده در تصویر زیر دایره بزرگ‌تر را از دایره کوچک‌تر کم می‌کنیم تا سوراخی در مرکز دایره داشته باشیم:

 

 

۳. در این مرحله به سراغ شماره‌های ساعت می‌رویم. گزینه متن را طبق تصویر زیر انتخاب و تغییراتی همچون فونت و اندازه را اعمال می‌کنیم:

 

 

۴. اکنون اعداد را طبق تصویر زیر پس از انتخاب فونت و اندازه و سایر تنظیمات داریم:

 

 

۵. در این مرحله برای ویرایش متن روی تصویر راست کلیک کرده و گزینه نشان داده‌شده را انتخاب می‌کنیم. در ادامه روی گزینه‌ای که با رنگ قرمز نشان داده‌شده راست کلیک (دابل کلیک نکنید) و روی گزینه سبز از پالت رنگ‌ها چپ کلیک (دابل کلیک نکنید) می‌کنیم. در پایان این مرحله متن‌ها توخالی و حاشیه‌دار شده و برای ویرایش بیشتر آماده می‌شود.

.

 

۶. در ادامه مرحله بالا ترسیم‌ را انتخاب و گزینه نشان داده‌شده در تصویر زیر را اعمال می‌کنیم:

 

.

۷. حال باید برای ترسیم‌ حاشیه رسم کنید. برای اینکار از گزینه نشان داده‌شده در تصویر زیر استفاده و مقدار حاشیه را ۰٫۲ قرار می‌دهیم.

 

 

۸. در ادامه مرحله بالا از گزینه نشان داده‌شده در تصویر و یا کلیدهای ترکیبی استفاده می‌کنیم. سپس خطوط نشان داده‌شده با فلش‌های سبز و قرمز را انتخاب (با نگه‌داشتن کنترل روی صفحه کلید) و ولد می‌کنیم:

.

آموزش طراحی صفحه ساعت با کورل

 

۹. روش‌های فوق را برای هر چهار عدد تکرار می‌کنیم و در انتها خواهیم داشت:

 

.

 

تهیه و تنظیم : آیچوب . آی آر

 

 

 


30 مدل ساعت دیواری جدید و شیک با طراحی خلاقانه [مدرن و چوبی]

یکی از وسایلی که در تمامی منازل مسکونی و مکان های عمومی وجود دارند ساعت ها هستند. مدل های جدید ساعت دیواری به طور کلی در سه گروه تقسیم بندی می شوند. ساعت های دیواری، ساعت های رومیزی و ساعت های ایستاده. معمولا ساعت ها در اتاق نشیمن، پذیرایی، غذاخوری، آشپزخانه، اتاق کار یا اتاق خواب قرار می گیرند بنابراین در تمامی فضاهای منزل از آنها استفاده می شود اما مدل های ایستاده بیشتر مناسب اتاق پذیرایی و نشیمن خانه هستند زیرا جلوه و چهره لوکس تری در ترکیب با مبلمان موجود، به دکوراسیون خانه می دهند. اما در اتاق خواب ها یا حتی آشپزخانه ها بیشتر از ساعت های دیواری گرد و مربعی استفاده می شود در حالی که استفاده از این مدل ها بنوعی دیگر قدیمی شده اند و حتی در مواردی کسل کننده به نظر می رسند به همین دلیل در این مطلب برآن شدیم تا شما عزیزان را با تعدادی از طرح های خلاقانه ساعت های دیواری آشنا کنیم.

یکی از زیباترین و بهترین وسایل در خانه ساعت هست ساعت ها علاوه بر اینکه کارایی بیشتری دارند به یکی از وسایل ضروری در خانه تبدیل شده اند برای همین در بیشتر خانه ها از ساعت ها استفاده میکنند ساعت را میتوانید در همه ی قسمت های خانه استفاده کنید. ساعت های دیواری بهترین نوع ساعت برای استفاده در اتاق پذیرایی هستند به دلیل وجود طرح ها و اندازه های مختلف ساعت های دیواری زیبایی خاصی نیز دارند برای همین استفاده از ساعت دیواری در اتاق پذیرایی بهترین گزینه است در اتاق خواب و آشپزخانه اگر از ساعت دیواری استفاده کنید باعث افزایش جذابیت آنجا میشود در گذشته از ساعت ها فقط به عنوان یک وسیله
برای نشان دادن زمان استفاده میکردند اما امروزه به دلیل طراحی ساعت ها در طرح و مدل های مختلف از آن ها علاوه بر اینکه یک وسیله ی مفید برای نشان دادزمان است به عنوان یک وسیله ی دکوری زیبا نیز در خانه ها استفاده میشود وجود ساعت در همه مکان لازم و ضروری است در همه ی خانه ها ادارات و شرکت ها از ساعت استفاده میکنند پس یکی از مهم ترین وسایل برای زیبایی دکوراسیون خانه ساعت است.

همانطور که گفتیم ساعت یکی از مهم ترین وسایل موجود در هر مکانی هستند زیرا هم از جنبه کاربردی که همان مطلع کردن ما از زمان است وظیفه مهمی دارند و هم بعنوان یک اکسسوری لازم در خانه می توانند تاثیر زیادی بروی دکوراسیون محیط بگذارند. بنابراین اگر در منزل یا مکان کارتان، چیدمان و دکوراسیونی کامل و شیک دارید استفاده از ساعتی که معمولی و با طراحی ضعیف باشد اصلا مناسب نخواهد بود. با انتخاب یک ساعت شیک و امروزی می توانید ارزش و کلاس طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود را چندین سطح ارتقا بدهید. مدل های ساعت دیواری خلاقانه و جدید در بازار به وفور یافت می شوند و تقریبا هر شرکتی که در زمینه لوازم منزل فعالیت می کند به تولید و ساخت ساعت های مدرن با طراحی کاملا جدید و متنوع نیز مشغول است بنابراین لازم نیست از این لحاظ نگران باشید زیرا مطمئنا هر شخصی قادر خواهد بود ساعت تک و زیبای مد نظرش را در بازار پیدا کند. در شکل های زیر با تعدادی از نمونه های خلاقانه و شیک ساعت های دیواری آشنا خواهیم شد.

30 مدل ساعت دیواری جدید و شیک با طراحی خلاقانه [مدرن و چوبی]

30 مدل ساعت دیواری جدید و شیک با طراحی خلاقانه [مدرن و چوبی]

30 مدل ساعت دیواری جدید و شیک با طراحی خلاقانه [مدرن و چوبی]

 

 

 

 

مدل های جدید ساعت دیواری

استیکرهای دیواری با طرح و مدل فانتزی و شیک و زیبا , انواع مدلهای باکس دیواری چوبی و مدرن , ایده های جذاب برای دکوراسیون دیواری , طرح جدید ساعت برای دکور دیوار

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!