لوازم خانگی

خرید آنلاین روفتاپ پکیج (پکیج یونیت پشت بام)

چیلر چیست؟
چیلر یا سرد کن چیست؟ چیلرها به دو دسته چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم می‌شوند. چیلر(Chiller) دستگاهی است که حرارت را از مایع (معمولا آب) بر اساس سیکل تبرید تراکمی و یا جذبی دفع می‌کند. این مایع می‌تواند برای خنک کردن هوا و یا دستگاه‌ها ( هواسازها و فن کوئل ها) استفاده شود. برای این کار معمولاً آب خنک شده به وسیله چیلر به صورت سیکل و درون یک مبدل حرارتی جریان دارد. همچنین می توانید در مورد مبدل حرارتی صفحه‌ای نیز مطالعه داشته باشید.

ادامه مطلبادامه مطلب

مینی چیلر

مینی چیلر (Mini chiller) دراصل چیلر هواخنک کوچکی است که پمپ و منبع انبساط نیز در آن وجود دارد برای تولید آب سرد مورد نیاز جهت فن کویل یا دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. مینی چیلر همان طور که از نامش پیداست، چیلری کوچک با ظرفیت محدود (ظرفیت های زیر ۱۵ تن تبرید معادل ۵۲.۸ کیلووات سرمایشی) می باشد. مینی چیلرها اکثراً از مدل هواخنک هستند؛ یعنی برای خنک کاری فقط از هوا استفاده می‌کنند و نیازی به برج خنک کننده ندارند.

ادامه مطلبادامه مطلب
Fan Coil

فن کوئل چیست؟

یک دستگاه فن کوئل وسیله ای ساده است که شامل مبدل حرارتی و فن است. این دستگاه بخشی از سیستم تهویه مطبوع موجود در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی و … است. یک فن کوئل، دستگاهی با قابلیت های گوناگون است که گاهی اوقات با مکش هوای موجود، درجه حرارت فضای محیط اطراف خود را تنظیم می کند. این کنترل توسط یک سوئیچ دستی خاموش/ روشن یا یک ترموستات انجام می شود. ترموستات به فن یا به شیر کنترل فرمان می دهد که با تغییر دور فن یا تغییر میزان دبی آب ورودی به کوئل ها می توان به دمای مطلوب در هر فضا دست یافت

ادامه مطلبادامه مطلب

سیستم VRF چیست؟

اگر شما از کولر گازی و اسپلیت استفاده می کنید به احتمال زیاد بار ها با نام کولرگازی نسل جدید با سیستم VRF یا همان وی ار اف مواجه شده باشید. اما شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که منظور از سیستم وی آر ف کولر گازی و اسپلیت چیست؟ در ادامه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم VRF کولرگازی ، خرید و یا اطلاع از قیمت آن با ما همراه باشید.

ادامه مطلبادامه مطلب
VRF

سیستم Mini Vrf

سیستم mini vrf نوعی سیستم جریان مبرد متغیر یا همان vrf می باشد که به صورت ارتباط چند یونیت داخلی با یک کندانسور یا یونیت خارجی بصورت فول اینورتر عمل می نماید .این سیستم بطور اختصاصی جهت کاربردهای تهویه مطبوع اقتصادی تر و با مد نظر قرار دادن بهبود مصرف انرژی در منازل مسکونی کوچک و متوسط متداول طراحی و تولید شده است. مزایای بی شمار این دستگاه در  مقایسه  با اسپلیت یونیت ها و قیمت کمتر نسبت به سیستم های وی آر اف باعث گردیده تا مشتریان استقبال بسیار زیادی از سیستم داشته باشند.

ادامه مطلبادامه مطلب

پنل های وی ار اف و مینی وی ار اف

پنل کاستی یک طرفه

یونیت داخلی کاستی یک طرفه از جمله مدل‌های منحصر به فرد یونیت‌‌‌های داخلی طراحی شده است که با خروجی یک طرفه مناسب فضای گوشه و کناره‌های سقف می باشد. این محصول برای نصب و راه اندازی در پروژه‌های ساختمانی مدرن و پیشرفته در ظرفیت‌های مختلف عرضه می گردد.

ادامه مطلبادامه مطلب

هواساز چیست

هواسازها در ظرفیت های متفاوتی موجود هستند، هوای تازه گرفته شده از محیط را به کمک تجهیزات گوناگون تهویه کرده و در کیفیت مناسب در ساختمان توزیع می کنند. در این مقاله کاربرد هواساز ها و نحوه عملکردشان به همراه نکاتی برای نگهداری بیان شده است.

ادامه مطلبادامه مطلب

روفتاپ پکیج چیست

روفتاپ پکیج یکی از انواع سیستم تهویه مطبوع است که برای سرمایش و گرمایش منازل یا دفاتر یا سالن ها از آن استفاده می شود. علت نام گذاری روفتاپ پکیج به این شیوه به این دلیل است که روفتاپ پکیج ها در پشت بام نصب می شوند و تمام اجزای تهویه شامل کویل اواپراتور ، فن ، کمپرسور و کندانسور هوایی در یک کابین مجتمع می شوند که یونیت پکیج نیز نامگذاری می شود.

ادامه مطلبادامه مطلب

داکت اسپلیت چیست

داکت اسپلیت نوعی سیستم گرمایشی و سرمایشی است. داکت اسپلیت ها از دو قسمت کندانسور یا یونیت خارجی و هوا ساز یا یونیت داخلی تشکیل میشود.
داکت اسپلیت به صورت توکار درون سقف وصل میشود و سپس با استفاده از کانال کشی هوا را به اتاقها و سایر به مکان ها انتقال می دهد

ادامه مطلبادامه مطلب

اسپلیت

کولر گازی دستگاهی است که گاز را به مایع و بالعکس مایع را به گاز تبدیل کرده و سپس سرما تولید می‌کند. کولر گازی از دو کلمه کولر و گاز تشکیل شده که در اصطلاح به وسیله‌ای گفته می‌شود که از گاز برای خنک کردن استفاده می‌کند. کولر گازی انواع مختلفی دارد. بعضی از کولر های گازی علاوه بر تولید سرما، برای فصول سرد سال نیز گرما تولید می‌کنند.

ادامه مطلبادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید