فیلم و سریال

سریال های کره ای موزیکال و عاشقانه

صنعت سریال سازی کره بسیار پرکار است و سریال‌های محبوب فراوانی را تا به امروز به جهان ارائه کرده است. در این فهرست به شما ۳۰ سریال برتر کره ای را در ژانر‌های متنوع به ویژه عاشقانه معرفی کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

اگر تابه‌حال سریال های کره ای ندیده‌اید احتمالاً با شور و شوقی که طرفداران کی‌دراما K-Drama (مخفف: Korean drama) تجربه می‌کنند بیگانه‌اید. برای طرفداران این ژانر، این سریال‌ها جادوی خاصی دارند و هیچ‌چیز مانند کی‌دراما نمی‌تواند یک پایگاه طرفداری بزرگ و دوآتیشه برای خودش مهیا کند. بنابراین اگر شما نیز مانند طرفداران این ژانر به‌دنبال تجربه ترس یا دلهره‌ای تکرارنشدنی، هنجارشکنی‌های اجتماعی و نوآوری‌های اخلاقی هستید، احتمالاً یک سریال کره‌ای راضی‌تان خواهد کرد.

اگرچه سریال های کره ای در ایران شناخته شده‌اند و برخی از آن‌ها مانند افسانه جومونگ، جواهری در قصر و افسانه دونگی محبوبیت بالایی دارند اما در این فهرست تیم تحریریه زومجی تمرکز خود را بیشتر روی سریال‌های چند سال اخیر کره گذاشته و سعی داشته است تا سریال‌هایی جدیدتر و همچنین کمتر شناخته شده را معرفی کند. این شما و این هم فهرست بهترین سریال های کره ای از نگاه زومجی.

سریال‌ها با نظر تیم تحریریه زومجی انتخاب و رتبه بندی شده‌اند


بهترین سریال های کره ای که باید ببینید

۳۰- سریال ۱۰۰Days My Prince

سریال شاهزاده صد روزه من

  • ژانر: اکشن، کمدی، تاریخی، عاشقانه
  • بازیگران: کیونگ سو دو، نام جی هیون، جو سونگ ها
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات ۱۰۰Days My Prince در IMDB: ۷.۷

خلاصه داستان: لی‌یول، ولیعهد چوسان ناگهان ناپدید می‌شود. او بعد از صد روز همراه همسر جدیدش به قصر برمی‌گردد. هیچ‌کس نمی‌داند در این صد روز چه بلایی بر سر او آمده. همچنین لی‌یول از هویت واقعی همسرش خبر ندارد و قدم در دریای دردسر می‌گذارد.

به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا این سریال در بین سریال‌های شبکه کابلی درام‌های کره‌ای رتبه بالایی را کسب کرده است. رشد و نمو شخصیت‌ها، بازیگران جذاب و داستان گیرا. چندان جزئیات زیادی را فاش نکرده‌ام اگر بگویم در اکثر درام‌های کره‌ای، وقتی ازدواج نمادین یا سوری رخ می‌دهد درنهایت زن و مرد ناخواسته عاشق یکدیگر می‌شوند. زیباترین چیزی که در این نوع ازدواج‌ها نشان داده می‌شود، توسعه روابط بین آن‌ها و رشد شخصیتشان و نحوه نگه‌داری کردنشان از یکدیگر است. مثلاً اغلب در کی‌دراما افراد برای حفاظت از منافع یک شخص خاص دروغ می‌گویند اما لی‌یون از دروغ گفتن به همسرش حتی به قیمت بدنامی خودش و پدرزنش سر باز می‌زند.

این سریال با اینکه یک سریال تاریخی است روی موضوعات فساد، نابرابری، سیاست‌های کثیف، سوءاستفاده از قدرت و فرزندپروری صحیح تمرکز دارد. مشکلاتی که تفاوت چندانی با جامعه امروز کره جنوبی ندارند و هنوز معضل حساب می‌شوند. اگر طرف‌دار درام‌های تاریخی هستید این سریال حتماً باید در فهرست تماشای شما قرار بگیرد و اگر تاکنون از این ژانر چیزی ندیده‌اید بهتر است این سریال را با صحنه‌های اکشن با طعم عاشقانه، کمی کمدی و یک موش و گربه بازی سیاسی جذابش امتحان کنید.


دانشکده حقوق

۲۹- سریال Law School

سریال دانشکده حقوق

  • ژانر: جنایی، درام، رازآلود
  • بازیگران: میونگ مین کیم، کیم بام، هی یونگ ریو
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: ممکن است فصل دو داشته باشد
  • میانگین امتیازات Law School در IMDB: ۸.۱

خلاصه داستان: Low School در دانشکده‌ای به نام هانکوک رخ می‌دهد و داستان داشنجویان و اساتید این دانشکده را روایت می‌کند که با یک مورد عجیب روبه‌رو می‌شوند. دانشجویان و استاید، در حال اجرای یک دادگاه تمرینی در محیط دانشکده هستند که با قتل شوکه‌کننده یک استاد، در دفتر کارش روبه‌رو می‌شوند. دانشجویان مجبور می‌شوند برای کشف حقیقت مرگ او، زودتر از فارغ‌التحصیلی کار وکالت را شروع کنند.

کره‌ای‌ها روی هر ژانر و ماجرایی دست می‌گذارند و از هیچ موضوعی ساده رد نمی‌شوند. در نتیجه برای هر سلیقه‌ای قطعاً چند فیلم و سریال جذاب دارند. اگر دوست ندارید با عاشقانه‌های معمول کره‌ای سروکله بزنید این مورد مناسب شماست. درام کره‌ای دانشکده حقوق از رتبه‌بندی بالایی برخوردار است و حتی در صدر فهرست‌های رتبه‌بندی نتفلیکس در سراسر جهان قرار گرفته است که مهر تأییدی بر تماشایی بودن آن است. داستان ماهرانه ساخته شده و برخلاف سریال‌هایی کره‌ای که عموما درباره عشق بچه‌های دبیرستانی است، داستان‌سرایی ظریفی دارد. قهرمانان آن درگیر شوخی‌های سطحی و ساده نمی‌شوند و با اولویت دادن رئالیسم به رمانتیسم، بیشتر تمرکز خود را بر آگاه‌سازی مردم از پیچ‌وخم‌های ساده و سخت قانون می‌گذارد. علاوه‌بر این، این درام به نقص‌های سیستم قضایی کره اعتراض می‌کند و شجاعانه و با دلیل و مدرک نشان می‌دهد که چطور قوانین در این سرزمین با اینکه مکتوب شده‌اند اما به‌صورت صحیح اجرا نمی‌شوند. لذا باید آماده باشید تا با انبوهی از اطلاعات حقوقی بمباران شوید. اگر هنوز این سریال را ندیده‌اید حتماً آن را در فهرست تماشای خود جای دهید.


خاطرات الجمرا

۲۸- سریال Memories of the Alhambra

سریال خاطرات الحمرا

  • ژانر: درام، عاشقانه، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز
  • بازیگران: پارک شین هی، هیون بین، جین وونگ مین
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Memories of the Alhambra در IMDB: ۷.۸

خلاصه داستان: یو جین وو، مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری و متخصص دستگاه‌های نوری (Optical instrument) است. او پس از دریافت ایمیلی عجیب درباره یک بازی واقعیت افزوده که درباره نبردهای قرون وسطایی در الحمرا است، به شهر گرانادا در اسپانیا سفر می‌کند تا با خالق بازی، سه جو، ملاقات کند. اما سه جو ناپدید شده است. یون جین وو در جستجوی سه جو با خواهر او ملاقات می‌کند. سپس هر دوی آن‌ها وارد حوادث مرموزی می‌شوند. چراکه مرز دنیای واقعیت و دنیای واقعیت افزوده به‌وسیله بازی عجیبی که سه جو ساخته از بین می‌رود و کابوس غیر قابل‌تصوری رخ می‌دهد.

خاطرات الحمرا که در شانزده قسمت تولید شده است، یک درام علمی تخیلی بسیار خوش‌ساخت و جذاب است. از نظر زیبایی‌شناختی، بیشتر بخش‌های واقعیت افزوده که با عکس‌های نمای نقطه دید (POV) برای نشان‌دادن رابط کاربری و عناصر داخلی بازی به تصویر کشیده شده‌اند، واقعاً به‌خوبی در داستان گنجانده شده‌اند. این سریال با ترکیب عناصر خارق‌العاده واقعیت افزوده، فضایی راز آلود و همچنین رگه‌هایی از کمدی، به سریالی خاطره‌انگیز بدل شده است. علاوه‌بر این موسیقی متن تند این درام، به‌خوبی با اجرای حماسی‌اش پیوند می‌خورد و به خو گرفتن با حال و هوای هر لحظه‌ از سریال کمک می‌کند.

با وجود استفاده بیش از حد از فلاش‌بک و سرعت آهسته در قسمت‌های اولیه سریال، این درام کره‌ای با هیجان بالا و تعلیق‌های غیرقابل‌پیش‌بینی بیننده را با خود همراه می‌کند. هرچند که پایان آن بسیار بحث‌برانگیز است و نقدهای زیادی بر آن وارد است، اما قطعا ارزش تماشاکردن دارد.


آخرین ماموریت فرشته عشق

۲۷- سریال Angel’s Last Mission: Love

سریال آخرین مأموریت فرشته: عشق

  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی، عاشقانه
  • بازیگران: هی سان شین، میونگ سو کیم، دونگ گئون لی
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۲ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Angel’s Last Mission: Love در IMDB: ۷.۸

خلاصه داستان: لی یئون سو یک بالرین فوق‌العاده بااستعداد و موفق است که قادر است هر چیزی را که می‌خواهد اجرا کند. اما یک‌مرتبه دچار یک حادثه ویرانگر می‌شوند. این حادثه او را نابینا می‌کند. مشکلات ناشی از این نابینایی، رفتار او با همه نزدیکان و کارکنانش را تغییر می‌دهد. از سویی، کیم دان، یک فرشته خوش‌اخلاق و بی‌خیال است که مأموریت غیرممکن یافتن عشق واقعی برای یئون سو به او واگذار می‌گردد اما اوضاع طور دیگری پیش می‌رود.

آخرین مأموریت فرشته: عشق محصول کره جنوبی، داستان عاشقانه فانتزی و یک ملودی کلاسیک و دلپذیر دارد. این سریال یک عشق ممنوعه و دیدنی را نمایش می‌دهد. از بین همه درام‌های معرفی شده یکی از بهترین بازیگران زن از نظر شخصیت‌پردازی متعلق به این سریال است زیرا ساختار کلیشه‌ای شخصیت‌های زن ضعیف و وابسته کره‌‌‌ای را کنار می‌گذارد. لی یئون زنی قوی و مستقل است و با وجود حادثه‌ای که برایش رخ‌داده نیازی نمی‌بیند که به کسی تکیه کند و با مشکلات خود به‌تنهایی روبه‌رو می‌شود. عاشقانه‌ی سریال بسیار دوست‌داشتنی ساده و دلپذیر است.


تقابل زوج سریال Run on

۲۶- سریال Run On

سریال ادامه بده

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: سی وان ییم، شین سه کیونگ، سویونگ چوی
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Run One در IMDB: ۷.۶

خلاصه داستان: کی سون گیوم، زمانی دونده محبوب تیم ملی بوده و به‌دلیل خاصی، ورزش را رها کرده است. او برای دیدن یک فیلم انگلیسی ترجمه شده به یک جشنواره فیلم می‌رود و در آن‌جا با او مین جو که مترجم زیرنویس فیلم است، آشنا می‌شوند. این دو، کم‌کم شروع به شناختن یکدیگر می‌کنند و این شروع ماجرای عاشقانه آنهاست.

اگر هنوز فکر می‌کنید که کاراکترهای فیلم و سریال‌های کره‌ای مردان و زنان غرق در ثروت هستند که تنها مشکلشان نبود عشق در زندگی‌شان است و بیشترشان را شحصیت‌هایی ضعیف و کم‌عمق می‌دانید، کمی در اشتباهید. یکی از نقاط قوت سینمای روز کره، توجه به انواع شغل‌های کوچک و بزرگ و توجه به درام‌های واقع‌گرایانه در سطوح بزرگ و کوچک زندگی است. این سریال برشی از زندگی واقعی است و ترکیبی عالی از کمدی، درام و ماجراهای عاشقانه ارائه می‌کند. از بازیگری تا خط داستانی‌اش قابل تمجید است.شخصیت‌های اصلی لایه‌های شخصیتی بسیاری دارند و مسیر رشد قابل‌توجهی را طی می‌کنند، حتی شخصیت‌های فرعی این سریال بسیار پیچیده و واقع‌گرا هستند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و مسائل مطرح شده در بطن سریال مانند زنان فمینیست، بسیار برای جامعه کره تابوشکن محسوب می‌شود.

سریال Run On با اینکه کمی کند شروع می‌شوند و در قسمت‌های ابتدایی روند آهسته‌ای در پیش می‌گیرد، اما به مرور به سرعت متناسبی می‌رسد. به‌علاوه در تلاش است که به مخاطبانش آموزش دهد که به سمت رؤیاهایشان حرکت کنند اما در طول رسیدن به رؤیاها، اطرافیانشان را قربانی نکنند.


نوازش قلبت

۲۵- سریال Touch Your Heart

سریال نوازش قلبت

  • ژانر: کمدی، عاشقانه
  • بازیگران: لی دونگ ووک، سانگ وو لی، سونگ یون سون
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Touch Your Heart در IMDB: ۷.۶

خلاصه داستان:او جین شیم بازیگر سرشناسی است که دچار رسوایی اخلاقی می‌شود. این رسوایی به حرفه او آسیب می‌زند و مجبور می‌شود دو سال بازیگری را کنار بگذارد. بعد از دو سال یک فرصت شغلی مهم برایش پیش می‌آید. ولی او مجبور است اول بدنامی خود را جبران کند. برای همین مجبور به همکاری با وکیلی به نام کوون جونگ روک می‌شود و محور داستان حول عاشقی و دیگر مسائل این زوج شکل می‌گیرد.

یکی از نکاتی که بیشتر از همه درباره درام سریال نوازش قلبت مورد توجه است، صحنه‌های دراماتیک عالی آن است. داستان به‌قدری ساده است که در نگاه اول ممکن است تکراری به نظر برسد اما حرف‌های تازه‌ای در این درام عاشقانه آرام و دوست‌داشتنی گفته می‌شود. این سریال می‌کوشد یاد بدهد که ما همگی به‌عنوان عضوی از جامعه مسئولیتی دربرابر دیگران داریم. یکی از این مسئولیت‌ها حرف‌هایی است که ما به دیگران می‌زنیم. گاهی عواقب حرف‌هایمان جبران ناشدنی است. در نتیجه باید مراقب رفتارمان و تأثیر آن بر دیگران باشیم.

همچنین سریال نوازش قلبت تاکید می‌کند که زندگی، همه ما را سزاوار فرصت دوباره و جبران کردن رفتارمان می‌داند. مهم این است که آیا ما انتخاب می‌کنیم که بمانیم و راهی برای جبران پیدا کنیم یا شکست بخوریم و فرار کنیم؟ پاسخ سریال این است: مهم نیست چه اتفاقی رخ‌داده بلکه مهم این است که بتوانیم فرصت‌ها را دریابیم و راهی برای جبران کردن پیدا کنیم. حتی زمانی‌که چنین کاری غیرممکن به نظر می‌رسد.


سریال قلعه آسمان

۲۴- سریال Sky Castle

سریال قلعه آسمان

  • ژانر: کمدی، عاشقانه
  • بازیگران: لی دونگ ووک، سانگ وو لی، سونگ یون سون
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Sky Castle در IMDB: ۷.۷

خلاصه داستان: قلعه آسمان داستان چهار زن خانه‌دار و همسرانشان را روایت می‌کندکه در یک منطقه مجلل به نام Sky Castle زندگی می‌کنند. این زنان عزم خود را جزم کرده‌اند که شوهرانشان را ثروتمندتر و موفق‌تر و فرزندانشان را به هر قیمتی تبدیل به دانشجویان برتر کنند تا در بهترین دانشگاه‌ها پذیرفته شوند. آن‌ها از هر راهی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های فیلم و سریال‌سازی در کره جنوبی، توجه بالا به نقد مشکلات جامعه و رشد فرهنگی است. کاراکترهای اکثر سریال‌های کره‌ای، خواه ثروتمند خواه فقیر با مشکلات متداول جامعه درگیر هستند و این پیوند فرهنگی صنعت فیلم و سینما در کره است که موجب رشد آن شده است. این سریال کمدی درباره تحمیل خواسته‌های والدین طبقه ثروتمند جامعه کره جنوبی به فرزندانشان و فشار بیش از اندازه‌شان برای دستیابی به موقعیت دانش‌آموز ممتاز در مدرسه و ثروت بیشتر برای خانواده است در قلعه آسمان نکته باارزش رشد شخصیتی و تغییر ارزش‌های زندگی کاراکترها در طول داستان به‌خاطر حوادثی که برایشان رخ می‌دهد است.

بهتر است خودتان سریال را تماشا کنید تا متوجه شوید از چه چیزی صحبت می‌کنم. این سریال پس از آنکه از فراز و نشیب‌ها و پیچ‌وخم‌هایش عبور می‌کند بسیاری از حصارهای اجتماعی را شکسته است و ارزش‌های اجتماعی خوبی را فرهنگ‌سازی کرده است. از دیگر نکات مثبت این سریال می‌توان به‌سرعت زیاد رخدادها و تعلیق‌های درست و به‌جای آن اشاره کرد.


رویای بلند

۲۳- سریال Dream High

سریال رؤیای بلند

  • ژانر: کمدی، موزیکال، عاشقانه
  • بازیگران: جی. وای. پارک، بائ سوزی، کیم سو هیون
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۲ قسمت (دو فصل)
  • وضعیت سریال: با دو فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Dream High در IMDB: ۷.۶

خلاصه داستان: این درام قصه شش جوان بااستعداد است که به‌دنبال دستیابی به آرزوهایشان و تبدیل‌شدن به سوپراستارهای جهانی هستند. اما مانند هر شخص دیگری ابتدا باید از موانع و سختی‌های زندگی عبور کنند. آن‌ها باید هرچه در توان دارند بگذارند تا وارد یک آکادمی هنری بسیار معروف بشوند اما دوام آوردن در این دانشکده هنری چالش‌برانگیزتر از ورود به آن است.

اجازه بدهید کمی مشکلات و مسائل اجتماعی را کنار بگذاریم و کمی سرگرم شویم. رؤیای بلند سریالی تازه، سرگرم‌کننده و با موسیقی متنی قوی و گوش نواز است. یک درام دبیرستانی با موضوع دوستی، وفا و تاکید بر مفهوم دنبال‌کردن آرزوها و اهداف. در حقیقت شش شخصیت اصلی این نمایش در دنیای واقعی نه بازیگر بلکه نوازندگان هنرمندان و رقصندگان موفقی هستند که یکی از نکات قابل‌تحسین این سریال است. بنابراین اگر فقط به‌دنبال کمی سرگرمی و هیجان و موسیقی هستید، باید این درام را تماشا کنید.


تاریخچه جوانی

۲۱- سریال Record of Youth

سریال تاریخچه جوانی

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: بو-گام پارک ، سودام پارک ، وو-سئوک بیون
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Record of Youth در IMDB: ۷.۳

خلاصه داستان: داستان این درام درباره یک مدل به نام سا هی جون است که می‌خواهد بازیگر شود اما در مسیر رؤیای خود، با چالش‌های سختی روبه‌رو شده و در حال مبارزه است. او با آن جوونگ ها، یک آرایشگر که دوست دارد برند و فروشگاه خودش را تأسیس کند، آشنا می‌شود و آن دو به‌سرعت ارتباط قدرتمندی با یکدیگر برقرار می‌کنند.

اگرچه این درام مشکلاتی دارد اما جنبه‌های مثبت قابل‌توجهی هم دارد. اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که فیلم‌برداری این سریال، به‌شدت تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته و برای همین، تهیه‌کنندگان مجبور شدند که داستان را کوتاه کنند. تاربخچه جوانی درامی زیبا است که ما را به سفری در جاده زندگی شخصیت‌هایش می‌برد، تا دستیابی به رؤیاها و روابط آن‌ها را دنبال کنیم. شخصیت‌پردازی این درام به‌شدت قابل‌توجه است. زیرا هرکدام کاراکترها ساختار خانوادگی، شخصیت‌پردازی منحصربه‌فرد و روایت‌های متمایزی دارند.

یکی از مهم‌ترین اهداف این سریال آن است که بیننده را وادار کند به دوران جوانی خود بیاندیشد. خواه ازآن‌گذشته باشد و بخواهد خاطراتش را مرور کند و خواه در همان دوره سنی باشد و بخواهد بداند که چه چالش‌ها و مبارزاتی بر سر راه او وجود دارد. این درام ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که در حوصله این معرفی نمی‌گنجد، اما همان‌طور که اشاره کردم، شرایط پیچیده فیلم‌برداری کمی به ساختار این سریال لطمه زده است. مثلاً برخی از صحنه‌هایی که باید در میلان یا سنگاپور فیلم‌برداری می‌شده به‌خاطر همه‌گیری کرونا، غیرممکن شده و ازندگان حتی مجبور به استفاده از جلوه‌های ویژه کامپیوتری برای جبران برخی از مشکلات شده‌اند.


غریبه هایی از جهنم

۲۰- سریال Strangers From Hell

سریال غریبه هایی از جهنم

  • ژانر: جنایی، ترسناک، معمایی
  • بازیگران: سی وان ییم، لی دونگ ووک، رائه هیونگ چا
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات  Strangers From Hell در IMDB: ۷.۹

خلاصه داستان: قصه این سریال درباره یون جونگ وو، جوانی بیست ساله است که دوست دانشگاهش، جاه هو، به او پیشنهاد شغلی می‌دهد. این شغل تازه موجب می‌شود او از روستا به سئول نقل‌مکان کند. جانگ وو در جستجوی آپارتمان برای سکونت در سئول است. درنهایت آپارتمانی ارزان‌قیمت که آشپزخانه و حمام آن با باقی واحدها مشترک است پیدا می‌کند. او چندان همسایه‌های عجیب و جدیدش را دوست ندارد و تصمیم می‌گیرد که شش ماه در این ساختمان بماند و برای یک خانه بهتر، پول جمع کند. اما اتفاقات مرموز و ترسناکی در این آپارتمان با همسایه‌های جهنمی‌اش رخ می‌دهد.

ژانر وحشت یکی از پرطرف‌دارترین ژانرها در کل جهان است. توانایی حفظ سطح ثابتی از ترس و تنش در مدت طولانی برای یک سریال، کاری دشوار و تحسین‌برانگیز است. دستاوردی که کمتر کارگردانی به آن دست‌یافته است. ولی این درام ترسناک به این مهم دستیافته. لذا این سریال یکی از بهترین‌های کره، در زمینه ژانر وحشت است. ترسی قریب‌الوقوع و نگرانی تمام ناشدنی برای جونگ وو ، احساسی است که تمام مدت سریال شما را تعقیب می‌کند . در طول ده قسمت این سریال روان‌شناختی، راز ترسناک این ساختمان به‌خوبی گشوده می‌شود و سؤالات و ماجراها همگی با منطق مطرح و حل می‌شوند.

به همین دلیل، نمی‌توان به ساختار ترسناک این سریال ایراد زیادی گرفت. تنها ایرادی که به چشم می‎‌‌خورد، شخصیت‌پردازی سطحی برخی از همسایگان است که قابل‌چشم‌پوشی است. آنچه این سریال به‌طور مؤثر به آن می‌پردازد مفهوم “چوسان جهنمی” است. این مفهوم، یک اصطلاح طنز کره‌ای است که جوانان کره‌ای به شوخی درباره خودشان به کار می‌برند. زیرا با وجود رونق بسیار کشور فشار اجتماعی، رقابت و انتظارات خانواده بر دوش جوانان این کشور بسیار سنگینی می‌کند.


چون این اولین زندگی من است.

۱۹- سریال Because This Is My First Life

سریال چون این اولین زندگیمه

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • بازیگران: لی مین کی، جونگ سومین، اسوم
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات  Because This Is My First Life در IMDB: ۸.۱

خلاصه داستان: این درام عاشقانه قصه دو جوان بااستعداد، به نام‌های نام سی هی و یون جی هو را دنبال می‌کند. دو جوان که در شغل دلخواهشان هستند اما به‌اندازه کافی حرفه‌ای نیستند و در آمد هردویشان کم است مجبور می‌شوند که هم خانه یکدیگر شوند. هیچ‌کدام آن‌ها از هویت هم خانه جدیدش باخبر نیست و همین موضوع باعث دردسرهای فراوانی می‌شود.

این سریال جوان‌پسند جذاب، دست روی موضوعی کلیشه‌ای گذاشته تا ثابت کند که هنوز هم می‌توان طرح‌های قابل پیش‌بینی را بازآفرینی کرد و از دل آن یک عاشقانه جدید و دوست‌داشتنی بیرون کشید. پیام اصلی این سریال ساده و کوتاه است. عشق نیاز به سازش دارد. اگر زوجین با یکدیگر کنار نیایند روابط عاشقانه آن‌ها رشد نمی‌کند، حتی اگر عاشق‌ترین زوج کره زمین باشند. اما علاوه‌بر پافشاری روی ای موضوع سازش در عشق، این سریال هم مثل دیگر سریال‌های کره‌ای نقدی هم بر ساختار پرفشار جامعه روی جوانان و سختی‌های فراوان آن‌ها در راه رسیدن به موفقیت باتوجه‌به جامعه‌ی کره دارد. در این درام موضوعات زیادی وجود دارد که می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. مثلاً اینکه شخصیت‎‌‌های غیرواقعی و شغل‌ها و خانه‌های دست‌نیافتنی در سریال وجود ندارد و به همین دلیل بیننده عادی، بیشتر می‌تواند با آن خو بگیرد.


شکارچیان شگفت انگیز

۱۸- سریال The Uncanny Counter

سریال شکارچیان شگفت انگیز

  • ژانر: اکشن، فانتزی، ترسناک، معمایی
  • بازیگران: بیونگ-گیو جو، جون سانگ یو، سه جونگ کیم
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات  The Uncanny Counter در IMDB: ۸.۱

خلاصه داستان: سو مون، دانش‌آموز دبیرستانی فلج شده که همیشه خدا مورد آزار و ادیت قرار می‌گرفت، ناگهان برای آنکه بدل به یک «شمارشگر» (Counter) شود، ثبت‌نام می‌کند. شمارشگرها، گروهی از شکارچیان شیطانی هستند که توانایی‌های خاصی دارند؛ بنابراین، مون ضد قهرمانی است که قرار است عاشقش شویم.

خلاصه داستان ممکن است کمی کسل‌کننده به نظر برسد اما به من اعتماد کنید. این درام فوق‌العاده، وارد جهان ترس و فانتزی می‌شود و تصوراتتان را کاملاً عوض می‌کند. شکارچیان شگفت‌انگیز، یک شاهکار خیره‌کننده با داستانی تحسین‌برانگیز است که ابداً شما را ناامید نخواهد کرد. این درام روایتی جذاب و دنبال‌کردنی دارد و داستان‌سرایی‌اش، بسیار فوق‌العاده است. شکارچیان شگفت‌انگیز آن‌قدر خوش‌ساخت است که می‌توان آن را کتاب کمیکی که جان گرفته است خواند. نویسندگان جنان اکشن، ترس و احساسات را درهم‌تنیده‌اند که یک لحظه‌ شما با هیجان این تیم شرور را تشویق می‌کنبد و لحظه‌ای بعد برایشان اشک می‌ریزید.

شکارچیان شگفت انگیز، هوشمندانه از داستان‌های جانبی به نفع داستان اصلی، استفاده می‌کند و نه صحنه بی جا دارد و نه شخصت بی جا. اگر عاشق داستانی‌های با محوریت دوستی، خانواده و عشق هستید این درام به‌راحتی راهش را به فهرست تماشای شما باز می‌کند.


هشدار عشق

۱۷- سریال Love Alarm

سریال هشدار عشق

  • ژانر: کمدی، درام، رمانتیک
  • بازیگران: کیم سو هیون، سونگ کانگ، گا-رام جونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۴ قسمت (دو فصل)
  • وضعیت سریال: با دو فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Love Alarm در IMDB: ۷.۰

خلاصه داستان: هشدار عشق درباره یک اپلیکیشن عجیب است که می‌تواند تا شعاع ده کیلومتری کاربر را جست‌وجو کند و کسانی که نسبت به او، احساس عاشقانه‌ای دارند را پیدا کند. گرچه که این برنامه در ابتدا، توجه قشر زیادی را به خود جلب می‌کند اما خیلی زود، شروع به تخریب زندگی کاربرانش که آرزوی روزهای عاشقانه ساده‌ای در سر می‌پرورانند، می‌کند.

مدتی است که نتفلیکس صنعت سینمای کره را تسخیر کرده است. این بار، حتی در ساختار معمول درام‌های کره‌ای نیز دست‌برده است. درام‌های کره‌ای به‌طور معمول، به‌صورت یک فصل شانزده قسمتی پخش می‌شوند. اما نتفلیکس برای جذب مخاطب بیشتر؛ دخالت کرده و این سریال را به دو فصل تقسیم کرده است. این درام نیز که از پشتیبانی مالی نتفلیکس برخوردار بوده، فیلم‌برداری و تولید گران قیمتی داشته است. هشدار عشق، داستان عاشقانه‌ای را دنبال می‌کند که با اجراهای درخشان و سرعت مطلوب، بلافاصله بیننده را درگیر خود می‌کند. این درام بیشتر قشر نوجوان را مخاطب قرار می‌دهد و در بررسی دقیق مشکلات جوانان مدرن، به‌خوبی عمل می‌کند.

از بررسی عوارض رسانه‌های اجتماعی، مانند حرص و طمع و مقایسه خود با دیگران گرفته تا مشکلات خانوادگی آن‌ها. سریال هشدار عشق، ازآنجایی‌که یک درام دبیرستانی است، از قالب معمول سبک خود پیروی می‌کند. در نتیجه ممکن است در ابتدا به‌شدت سطحی ظاهر شود. اما این موضوع اندکی خوب است زیرا در پشت نقاب عاشقانه دم‌دستی‌اش، درمورد بیماریی اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی به نوجوانان آموزش‌های بسیار مطلوبی می‌دهد.


سریال فوق العاده

۱۶- سریال Extracurricular

سریال فوق برنامه

  • ژانر: جنایی، درام
  • بازیگران: کیم دونگ هی، پارک جو هیون، دابین جونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات  Extracurricular در IMDB: ۷.۷

خلاصه داستان:

اوه جی سو دانش‌آموز برتر کلاسش است و برای خرج زندگی، یک تجارت غیرقانونی را اداره می‌کند. ازآنجایی‌که پدرش مردی قمارباز است و مادرش او را رها کرده، او به‌تنهایی زندگی می‌کند. زندگی او به‌آرامی پیش می‌رود و کم‌کم ازطریق تجارت خطرناکش به‌اندازه کافی برای شهریه دانشگاهش پول پی انداز می‌کند. او رؤیای شغلی خوب و ازدواج کردن و بچه‌دارشدن دارد که مشکلی بر سر راهش ظاهر می‌شود. دوست و هم‌کلاسی او، یائه گیوری، متوجه کسب‌وکار غیرقانونی او می‌شود.

یکی از نقاط فوت سریال فوق‌برنامه طرح قدرتمند آن است. این نمایش توطئه‌های لذت بخشی دارد و درعین‌حال کلیشه‌های معمول درام‌های دبیرستانی را تکرار نمی‌کند. همچنین، این سریال جهشی شجاعانه به چالش‌های زندگی جوانان دارد. مثلاً به مسائلی مانند قلدری و آزار و مشکلات خانوادگی و فقر می‌پردازد. این درام عوض آنکه شخصیت‌هایش را به‌خاطر انتخاب‌هایشان محکوم کند، نگاهی جدی به چگونگی جهت‌دهی جامعه بر انتخاب‌های افراد دارد. این درام مملو از موضوعاتی است که در دیگر درام ها از آن اجتناب می‌شود. مانند خشونت، کار جنسی، استثمار و قلدری. این درام همچنین بازیگران خیره‌کننده‌ای دارد. کیم دونگ هی بازیگر نوظهوری است که نقش‌های تحسین شده‌ای در دو سریال Itaewon Class (کلاس ایته وون) و Sky Castle (قلعه آسمان) بازی کرده است.


سریال بار راز آلود

۱۵- سریال Mystic Pop-up Bar

سریال بار راز آلود بی مکان

  • ژانر: کمدی، فانتزی، معمایی
  • بازیگران: هوانگ جونگ ایوم، سونگ جائه یوک، چوی وونیونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Mystic Pop-up Bar در IMDB: ۸.۰

خلاصه داستان: این سریال درباره یک زن مرموز با گذشته‌ای غمگین است که به همراه یک سرآشپز و یک کارگر پاره‌وقت یک بار مرموز را اداره می‌کنند. این سه نفر با رفتن به داخل رؤیاهای مردم، به آن‌ها کمک می‌کنند مشکلاتشان را حل کنند.

بار رازآلود، یک سریال گرم و صمیمانه و تلخ‌وشیرین است که ثبات بالایی در طرح داستانی‌اش دارد و به بسیاری از موضوعات مهم درباره مرگ و زندگی و پیامدهای اعمال ما می‌پردازد. شخصیت‌پردازی سریال بسیار چشمگیر است چرا که همه شخصیت‌های سریال، گذشته‌های خشن غم‌انگیز و حساس دارند. داستان‌های پس‌زمینه دلگرم‌کننده و مملو از فلسفه‌های زندگی هستند.

در خلال این درام یاد می‌گیریم که همه آدم‌ها مسائل و نگرانی‌های خاص خودشان را دارند و اگر کسی بی‌خیال به نظر می‌رسد لزوماً به این معنی نیست که در زندگی‌اش مشکلی ندارد. این درام باقدرت شروع می‌شود و باقدرت هم به پایان می‌رسد و به‌طورکلی ساعات سرگرم‌کننده‌ای برایتان رغم میزند و رضایت‌بخش است.


چیزی در باران

۱۴- سریال Something in the Rain

سریال چیزی در باران

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: سون یه جین، جونگ های این، جو مین کیونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Something in the Rain در IMDB: ۸.۱

خلاصه داستان:

این درام داستان زنی به نام یون جی آ در اواسط ۳۰ سالگی‌اش است که با مردی بسیار جوان‌تر از خودش آشنا شده و هر دو به یکدیگر علاقه‌مند شده‌اند. یون جی آ از درون احساس پوچی می‌کند اما این رابطه زیبا زندگی او را عوض می‌کند.

این مجموعه به ما نگاه دقیق‌تری نسبت به بسیاری از کلیشه‌های جنستی می‌دهد. این سریال بیشتر درباره مفهوم‌های کار، رابطه و ارزش‌های شخصی برای افراد و به‌خصوص مشکلات زنان شاغل نظیر مسائل مالی، آزارهای جنسی و زندگی شخصی صحبت می‌کند. سفر جین آه به‌سوی خودشکوفایی یادآور فیلم درخشان نوآ باومباخ (۲۰۱۲) به نام فرانسیس‌ها به بلوغ می‌رسند است. به نظر می‌رسد هر دو شخصیت اصلی این دو اثر یک پیان دارند. مهم نیست مردم چه میگویند یا چه انتظاری دارند. ما هرگز نباید خودمان را پیرتر از آن بدانیم که ذرات تجربه زندگی مورد نظرمان را داشته باشیم. این سریال از آن دسته سریال هایی است که به‌خاطر عاشقانه زیبای زوج اصلی‌اش شما را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. چیزی در باران در کره به یک موفقیت تجاری و یکی از پرمخاطب‌ترین سریال های تاریخ کره تبدیل شد.


افسانه دریای آبی

۱۳- سریال Legend of the Blue Sea

سریال افسانه دریای آبی

  • ژانر: کمدی، فانتزی، رمانتیک
  • بازیگران: جون جی هیون، لی مین هو، لی هی جون
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۱ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Legend of the Blue Sea در IMDB: ۸.۱

خلاصه داستان: شیم چانگ یک پری دریایی است که سروکله‌اش در دوران مدرن پیدا شده. او برای یافتن مرد دلخواه‌اش، به سئول رفته و سعی می‌کند خود را با زندگی در خشکی وفق دهد .

این درام دو خط داستانی متفاوت را دنبال می‌کند. یک خط داستانی در دنیای مدرن و دیگری در چوسان. معماها و پیچیدگی‌های داستان با فلاش‌بک به بخش تاریخی درام، فاش می‌شوند. افسانه دریای آبی، با الهام از یک افسانه کلاسیک چوسان که از کهن‌ترین افسانه‌های تاریخی اما غیررسمی کره است، ساخته شده و درباره ماهیگیری است که یکی پری دریایی را اسیر کرده و عاشق او شده. داستان با مفهوم‌های تناسخ و عشق ابدی سروکله می‌زند.

این درام به‌خاطر موضوع فانتزی‌اش از فضای رئال، فاصله زیاد و گاهی غیرمنطقی می‌گیرد. اما با پیشرفت سریال، شخصیت شیم جانگ (جون جی هیون) پیشرفت بسیاری می‌کند و بالغ‌تر و جدی‌تر می‌شود، در نتیجه درام به یک تناسب منطقی می‌رسد. افسانه دریای آبی طرحی جذاب، جالب، غیرمنتظره و دراماتیک دارد و پر از لحظات غافلگیرکننده و داستان و قهرمانانی غنی است.


وراثان

۱۲- سریال The Heirs

سریال وارثان

  • ژانر: کمدی، درام، رمانتیک
  • بازیگران: لی مین هو، پارک شین هی، وو بین کیم
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات The Heirs در IMDB: ۷.۵

خلاصه داستان: گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی ثروتمند و ممتاز که می‌خواهد کسب‌وکار غول‌آسای خانواده‌هایشان را تصاحب کنند. دراین‌میان، پسری ثروتمند به دختری فقیر علاقه‌مند می‌شود.

حضور لی مین هو اولین دلیل پرمخاظب شدن این سریال است. این سریال همچنین در کره جوایز بسیاری مانند بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین درام مدرن را از آن خود کرده است. داستان و شخصیت‌های این درام همگی به خوبی توسعه یاقته اند. شخصیت ها همگی به سمت رستگاری والا حرکت می‌کنند. این درام به ما یاد آوری می‌کند که ما زمان کوتاهی برای عشق ورزی ساده و کودکانه داریم و باید تا جایی که میتوانیم از آن بهره ببریم. این سریال نمایشی دلپذیر و به دور از بی نظمی است.


سلطنت ابدی

۱۱- سریال The King: Eternal Monarch

سریال پادشاه: سلطنت ابدی

  • ژانر: فانتزی، معمایی، عاشقانه
  • بازیگران: لی مین هو، کیم گو یون، وو دو هوان
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات The King: Eternal Monarch در IMDB: ۸.۲

خلاصه داستان: این داستان دوجهان موازی از کشور کره را نشان می‌دهد. هر دوجهان در امروز به سر می‌برند اما یکی از جهان‌ها حکومت جمهوری و دیگری حکومت پادشاهی دارد. امپراطور همراه‌ با یک کارآگاه به نام جونگ ته ائول از جمهوری کره متحد می‌شوند تا جلوی به قدرت رسیدن یک مرد شیطانی و ویران کردن هر دوجهان را بگیرند.

کلیشه «عشق بر همه مشکلات پیروز است» در همه درام‌های کره‌ای، به چشم می‌خورد و اگر یک درام نتواند یک ماجرا و پیچیدگی جالب ثانویه، برای متعادل کردن این کلیشه پیدا کند، ارزش آن دارم به‌کلی از دست می‌رود. درام سلطنت ابدی تا حد زیادی به این تعادل دست پیدا کرده و با چشم‌پوشی از برخی از حفره‌های سفر در زمان در فیلم‌نامه، می‌توان آن را درام موفقی دانست. این درام خط زمانی و موقعیت‌های مکانی درهم ریخته‌ای دارد و هنگام تماشای آن برای آنکه بتوانید همه اتفاقات و اطلاعات را به‌خوبی پیگیری کنید، باید حواستان را حسابی جمع کنید.

قصه این درام، ماجرای کهنه یک پادشاه قدرتمند و یک دختر بیچاره که عاشق یکدیگر می‌شوند، نیست. هر دو کاراکتر اصلی عمیق و به‌خوبی پردازش شده‌اند. لی مین هو به‌عنوان پادشاه، شخصی باهوش و متفکر است که می‌کوشد با آسیب‌های دوران کودکی‌اش کنار بیاید. کیم گو یون در نقش جونگ ته ائول هم بسیار تماشایی است. او برخلاف کلیشه‌های معمول، نه زنی ضعیف و نیازمند مراقبت، بلکه کارآگاهی مراقب، شکاک، کنجکاو و جستجوگر تصویر شده است. این دو نفر در مسیر هدف‌هایشان، با چالش‌های حماسی زیادی روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها باید از جهانشان، عزیزانشان و خودشان محافظت کنند. اما تعادل بین دو جهان، به‌سختی برقرار می‌شود و دل‌شکستگی‌های بسیاری رخ می‌دهد. یکی از علل اصلی پرمخاطب بودن این سریال، بازیگر اصلی آن لی مین هو است. او بعد از مدت طولانی غیبت (به‌خاطر خدمت سربازی) به دنیای فیلم و سریال بازگشته است و این ماجرا سلطنت ابدی را در مرکز توجه قرار داده.


همچو پروانه

۱۰- سریال Navillera

سریال همچو پروانه

  • ژانر: درام
  • بازیگران: این هواان پارک، سونگ کانگ، مون هی نا
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Navillera در IMDB: ۸.۸

خلاصه داستان: همچو پروانه فصه شیم دئوک چول، یک پستچی بازنشسته هفتادساله است که تصمیم می‌گیرد که رؤیایی زندگی‌اش، یعنی یادگیری باله را دنبال کند. خانواده او مخالف‌اند. از طرفی لی چای روک ۲۳ ساله، پس آزمودن ورزش‌های مختلف به باله علاقه‌مند شده ولی از نظر مالی شرایط بسیار بدی دارد به‌طوری‌که می‌خواهد باله را کنار بگذارد. در همین زمان این دو نفر با یکدیگر آشنا می‌شوند و مسیر زندگی دیگری را تغییر می‌دهند.

 اگر درامی شیرین و خانوادگی، می‌خواهید باید این درام را تماشا کنید. همچو پروانه یک درام بی‌ریاست. داستان الهام‌بخش این درام دو نفر در دو مقطع متفاوت از زندگی‌شان که به‌دنبال رؤیاهایشان هستند را دنبال می‌کند. شیم دئوک چول چنان به هدف خودش باور دارد که بدل به سمبلی الهام‌بخش برای همه افرادی می‌شود که خیال می‌کنند سن یا موقعیت اجتماعی مانع رسیدن به رؤیاهایشان است.

همچو پروانه بیشتر با مسائل سالمندی دست‌وپنجه نرم می‌کند. خواه خودتان سالمند باشید خواه سالمندانی در اطرافتان باشند، ترس‌های دوران سالمندی مانند ابتلا به آلزایمر، بخش جدانشدنی زندگی‌تان می‌شود. دئوک کول از همان ابتدا ما را با خود همراه می‌کند. او یک پدربزرگ دوست‌داشتنی است و ما ازطریق او می‌توانیم ترس‌ها و احساسات افراد مسن را درک کنیم. همه ما قرار است روزی این مسیر را طی کنیم اما افراد کمی هستند که از پستی‌وبلندی‌های سالمندی آگاه‌اند.


آجوشی من

۹- سریال My Mister

سریال آجوشی من

  • ژانر: درام، خانوادگیف
  • بازیگران: سون کیون لی، جی یون لی، جی آه لی
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات My Mister در IMDB: ۹.۱

خلاصه داستان: این درام داستان یک زن جوان و سه مرد میان‌سال قوی که فشارهای زیادی در زندگیشان دارند را روایت می‌کند. لی جی آن، زن جوان فقیری است که بدهکاری‌های بسیاری دارد. او همچنین از مادربزرگ بیمار و پیرش پرستاری می‌کند و یک شغلی موقت دارد. به همین دلایل او هیچ فرصت شغلی‌ای را رد نمی‌کند. در همین راستا شغلی به او پیشنهاد می‌شود که موجب آشنایی او با پارک دونگ هون می‌شود. مردی که بیست سال از او بزرگ‌تر است و مشکلاتی به‌مراتب سخت‌تر از او دارد.

آیا عشق سن‌وسال می‌شناسد؟ در تمام دنیا دیدن روابطی که اختلاف سنی زیادی در آن است برای مردم جامعه شوکه کننده است و خیلی وقت‌ها حتی پذیرفته شده نیست. این درام با داستان انسانی به بیان تفاوت‌های زندگی عاشقانه مردم می‌پردازد. از نکات مثبت آن می‌توان به‌واقع گرایی، احساسات پرشور و عمیق شخصیت‌های زنده و باورپذیر آن اشاره کرد. اما باید مراقب باشید. این درام شباهت چندانی به اکثر سریال‌های کره‌ای که پر از موسیقی، شادی و روابط عاشقانه هستند ندارد بلکه حتی کمی غمگین و افسرده کننده است و بیشتر از آنکه عشق بین یک زوج را نشان دهد، داستانی زیبا درباره روابط انسانی است.

نحوه فیلم‌برداری سریال آجوشی من بسیار هوشمندانه است. زیرا لنز دوربین و نورپردازی محیط طوری تنظیم شده‌اند تا فضا از نظر جوی تاریک‌تر از آنچه که است نشان داده شود تا کمی بر اندوه سریال افزوده شود. 


وینچنزو

۸- سریال Vincenzo

سریال وینچنزو

  • ژانر: کمدی، جنایی، درام
  • بازیگران: سونگ جونگ کی، جئون یئو بین، تاسیئون
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت (یک فصل)، یک قسمت ویژه
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Vincenzo در IMDB: ۸.۵

خلاصه داستان: داستان با بازگشت ویجنزو به سرزمین مادری‌اش آغاز می‌شود. او که عضو یک مافیایی ایتالیایی با همین نام است برای پیداکردن گنج به کره برمی‌گردد. اما بعد از اینکه پایش به کره می‌رسد، نیتش تغییر می‌کند و برای مبارزه با گروه بابل آماده می‌شود.

درام تلخ و دلپذیر دیگری که شبکه نتفلیکس آن را ارائه کرده است. وینچنزو طرح بسیار جذابی دارد. شخصیت‌پردازی قوی این سریال از همان ابتدا مشخص است. شخصیت اصلی داستان از همان ابتدا بسیار متفکر و باهوش نشان داده می‌شود. علاوه‌بر این مجموعه‌ای از دیالوگ‌های فوق‌العاده در این سریال وجود دارد که با صرف زمان کافی به‌خوبی پرداخته شده‌اند و شخصیت‌ها را عمیق می‌کنند و آن‌ها را برجسته می‌سازند. از موسیقی کلاسیک و اپرا به‌خوبی استفاده شده. این کی-دراما گاها شامل قسمت‌هایی است که بیش از اندازه طولانی شده‌اند اما کارگردان به‌خوبی از زمان طولانی به نفع داستان استفاده کرده و حتی وقتی سرعت سریال کم شده با فیلم‌برداری نفس‌گیری آن را جبران می‌سازد.

وینچنزو یکی از بهترین نقش‌های حرفه‌ای جونگ کی شناخته می‌شود. شخصیتی زیرک و حیله‌گر که به‌دنبال انتقام‌جویی است و هرگز از پا نمی‌افتد. مثل اکثر سریال‌های کره‌ای این درام هم روی یک مفهوم اجتماعی که نیازمند رشد است، تمرکز کرده و چند ژانر مختلف را دنبال می‌کند و در بین ژانرهای کمدی و هیجان‌انگیزی در رفت‌وآمد است.


کلاس ایته وون

۷- سریال Itaewon Class

سریال کلاس ایته وون

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: پارک سئو جون، کیم دا-می، یو جائه میونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Itaewon Class در IMDB: ۸.۲

خلاصه داستان:کلاس ایته وون سریالی است که باعث می‌شود بسیاری از جوانان احساس کنند در جهان رقابتی و نظام سرمایه‌داری درک شده و شنیده می‌شوند. داستان درباره گروهی از آدم‌های طرد شده از اجتماع است که گرد هم می‌آیند تا یک غول تجاری استثمارگر را سرنگون کنند.

درام‌های کره‌ای بی‌شماری وجود دارند که استاندارهای معمول کی‌دراما را شکسته و به ژانرهای مختلفی مانند جنایی و اکشن را نیز سر می‌زنند. این درام نیز براساس وبتونی با همین نام ساخته شده است؛ لذا شخصیت‌های آن منحصربه‌فردند و از عمق و پیچیدگی کافی برخوردار هستند. کلاس ایته وون، سرعت و جذابیت خود را در طول اجرا را پیوسته حفظ می‌کند و از پایان‌بندی خوبی برخوردار است. یکی از دلایل تماشایی بودن این درام، بازی پارک سو جون است که بازیگر سرشناس و محبوبی است. این درام بسیار انگیزشی و الهام‌بخش است و درباره مفهوم‌های عدم تعادل قدرت، نابرابری‌های طبقاتی، نژادپرستی و مسائل تراجنسیتی صحبت می‌کند.

شخصیت‌های سریال همگی در تلاش‌اند که ارزش‌های زندگی خودشان را به جامعه ثابت کنند. این درام زمینه‌های فکری جدیدی برای بینندگانش ایجاد می‌کند و بر دیدگاه بینندگان بر مسائل گفته شده و فلسفه تغییر در زندگی تاکید به‌سزایی دارد. مثل اکثر سریال‌های کره‌ای بر یک ناهنجاری اجتماعی تاکید دارد و آن جنبه‌های تاریک و فسادآمیز دنیای تجارت است. کلاس ایته وون یک سریال هنجارشکن، عاشقانه و یک تفسیر اجتماعی عمیق است. این درام فراتر از داستان‌های معمولی می‌خواهد تبعیض علیه محکومان سابق و افرادی با نژادها و تمایلات جنسی خاص را برجسته کند.


پسران برتر از گل

۶- سریال Boys Over Flowers

سریال پسران برتر از گل

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • بازیگران: کو هی سونو لی مین هو کیم هیون جونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Boys Over Flowers در IMDB: ۷.۹

خلاصه داستان: این سریال که در زمان پخش خودش در صدر فهرست محبوب‌ترین‌ها در سطح بین‌الملل بود، درباره دختری به نام گئوم جان دی، از طبقه کارگر است که به‌طور اتفاقی درگیر مردان جوان ثروتمند دبیرستانش می‌شود. گئوم جان دی درست زمان خودکشی یک دانش‌آموز دبیرستانی سر می‌رسد و جان او را نجات می‌دهد. برای تشکر از این عمل قهرمانانه به او بورسیه همان دبیرستان را اعطا می‌کنند اما آن دبیرستان برای طبقه ثروتمند جامعه است و جان دی وصله ناجور حساب می‌شود. چهار پسر برتر این دبیرستان هرکدام به‌نوعی با جان دی درگیر می‌شوند و سعی می‌کنند از او مراقبت کنند.

آیا این درام قدیمی ارزش تماشا کردن دارد؟ صدالبته. هر شخصیت در این درام داستانی دارد و مهم نیست نقششان چقدر کوتاه یا بلند باشد، همه آن‌ها شخصیت‌پردازی عمیقی دارند. بازیگران بسیار درخشانند. چنان به‌خوبی نقششان را بازی می‌کنند و با کاراکتر یکی شده‌اند و به آن شخصیت بدل شده‌اند که گاهی فراموش می‌کنیم که در حال تماشای یک سریال هستیم. درام پسران برتر از گل، به طرز شگفت‌انگیزی معنای واقعی دوستی، فداکاری، عشق بی‌قیدوشرط و مبارزه با مشکلات را بیان می‌کند. این درام در زمان پخشش بسیار آوانگارد بود. موسیقی بخش جدانشدنی و تحسین‌برانگیز آن است.

حضور لی مین هو یکی از مهم‌ترین چیزهای است که نمایش را حفظ می‌کند و درام را تازه نگه می‌دارد. این درام یکی از عاشقانه‌ترین درام‌های کره‌ای است و می‌توان آن را بسیار نمادین و افسانه‌ای نامید. گرچه که مفهومی مشابه دیگر درام ها دارد و بعد از آن اقتباس‌های بسیار زیادی از رویش صورت گرفت اما در زمان پخش در نوع خودش یکتا و بی‌رقیب بود.


خانه شیرین

۵- سریال Sweet Home

سریال خانه شیرین

  • ژانر: درام، فانتزی، ترسناک، هیجان‌انگیز
  • بازیگران: سونگ کانگ، لی جین ووک، لی سی یونگ
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Sweet Home در IMDB: ۷.۴

خلاصه داستان: چا هیون سو، پسرک جوانی است که با مشکلات خانوادگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. درست اندکی بعد از اینکه به یک آپارتمان جدید نقل‌مکان می‌کند، سروکله هیولاهای عجیبی پیدا می‌شود که درصدد از بین بردن بشریت هستند. حالا هیون سو و اهالی ساختمان جدیدش، در ساختمان گیر افتاده‌اند و مجبورند برای بقا به یکدیگر بپیوندند و دربرابر هیولاها بجنگند.

خانه شیرین سریالی براساس یکی از پر طرف‌دارترین وبتون‌های موجود (کمیک دیجیتال) با همین نام است. داستان این سریال اقتباسی، درباره ساکنان یک آپارتمان قدیمی است که بعد از یک حمله آخرالزمانی، هرکدام به‌نوعی برای بقا می‌جنگند. اولین نکته‌ای که باید بدانید آن است که نباید انتظار داشته باشید مانند نسخه وبتونش عالی و همه‌فن‌حریف باشد. وقتی پای اقتباس در میان است، مخاطبان آرزو دارند که همه چیز به‌گونه‌ای چیده شود که همچنان که منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز است، در قلمروی آشنای اثری که فیلم از آن اقتباس شده بماند. اما این انتظار در ژانر وحشت کمی سخت و دور از دسترس است.

این درام کره‌ای که بخش زیادی از عنصر وحشتش را مدیون استفاده زیاد از خون است، کمی با نسخه وبتون آن تفاوت دارد. خانه شیرین، سریال کاملی است اما قطعاً اگر با نسخه وبتون مقایسه‌اش کنیم ایراداتی جزئی و کلی زیادی می‌توانیم در آن پیدا کنیم. بنابراین بهتر است این درام را نه یک اقتباس وفادارانه، بلکه اقتباس آزاد بدانیم.


کاراکتر اصلی در سریال مهم نیست خوب نباشی

۴- سریال It’s Okay to Not Be Okay

سریال اشکالی ندارد روبه راه نباشی

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • بازیگران: کیم سو هیون، سئو یه جی، اوه جونگ سه
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات It’s Okay to Not Be Okay در IMDB: ۸.۷

خلاصه داستان: اشکالی ندارد رو به‌ راه نباشی، یک عاشقانه شفابخش است. این درام قصه یک کارمند بهداشتی به نام مون گنگ ته که در بیمارستان روانی است را روایت می‌کند. سال‌ها کار در این مرکز به او آسیب‌های عاطفی بسیاری وارد کرده. اما سرنوشت او را با یک نویسنده با اختلال شخصیت ضد اجتماع آشنا می‌کند و آن‌ها عاشق یکدیگر می‌شوند. گنگ ته از برادر اوتیسمی خود مراقبت کرده و همه زندگی خود را فدای او می‌کند. ولی کو مون یانگ مانند طوفان، به زندگی او می‌زند و همه چیز را عوض می‌کند.

عجیب است اما در گذشته اهمیت به سلامت روان، به‌عنوان یک تابو در کره جنوبی در نظر گرفته می‌شده است. سریال اشکالی ندارد خوب نباشی، یک درام خوب اما تیره‌وتار است که به بررسی مشکلات پیش روی افراد مبتلا به تروما و بیماری‌های روانی می‌پردازد. تماشای این سریال اصلاً آسان نیست چراکه مسائل و مشکلات بسیاری برای گشودن، تعصبات درونی زیادی برای کنار گذاشتن و احساسات زیادی برای واکاوی در این سریال وجود دارد. بنابراین اگر به‌دنبال یک درام شاد و سرخوش هستید که فقط سرگرمتان کند، این مورد اصلاً مناسبتان نیست.

اما اگر مایلید تجربیات جدیدی را درک کنید، حتماً این سریال را تماشا کنید. زیرا جذابیت‌های ناگفتنی زیادی درباره این سریال وجود دارد. سفرهای شخصیت‌ها به‌طور قابل‌توجهی رضایت‌بخش است. چنان با جزئیات به تغییر کاراکترها پرداخته می‌شود که پیشرفت و رشد شخصی‌شان عمیقاً احساس می‌شود. به‌علاوه، بازی اوه جونگ سه به‌عنوان یک شخصیت اوتیسمی، واقعاً تحسین‌برانگیز است.


گوبلین

۳- سریال Goblin (Guardian: The Lonely and Great God)

سریال گابلین

  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی، عاشقانه
  • بازیگران: گونگ یو، کیم گو یون، لی دونگ ووک
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Goblin در IMDB: ۸.۶

خلاصه داستان: کیم شین یک ژنرال نظامی برجسته اهل گوریو است. او پس از نبردی قهرمانانه به‌جای دریافت احترام و افتخار، به‌عنوان یک خائن به کشور کشته می‌شود. پس از مرگ نیز خدایان به او خشم می‌گیرند. او به جاودانگی و دیدن مرگ همه کسانی که دوستشان دارد، محکوم می‌شود. همچنین او به یک گوبلین (یک موجود خیالی) تبدیل می‌شود که مجبور است از افراد خاصی، دربرابر سختی‌های زندگی‌شان مراقبت و محافظت کند. او مردی غمگین اما آرام است که در جستجوی پیشگویی که به سرنوشت غم‌انگیزاش پایان ببخشد، می‌گردد.

اغلب افراد در سراسر کره زمین تفاوت بین کره جنوبی و شمالی را نمی‌دانند و اگر با کسی از اهالی کره برخورد کنند مجبورند از او بپرسند که اهل کره خوب هستی یا کره بد؟ بنابراین قطعاً سریالی با روایت دلپذیر درباره سبک زندگی کره شمالی که زندانی غیرقابل‌نفوذ است و بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو کشور، بسیار جالب به نظر می‌رسد. اما نه‌تنها چهره و ژنتیک اهالی این دو کشور، بلکه بنا به‌گفته سریال بخش زیادی از فرهنگ و سبک زندگی این دو کشور شبیه یکدیگر است. 

علاوه‌بر این، فیلمبرداری و موسیقی جذاب سریال گابلین بسیار چشمگیر است. داستان عاشقانه بسیار زیبایی هم دارد. زوج اصلی سریال با وجود تبار جداافتاده و آینده محکوم به فنایشان، وارد یک رابطه ممنوعه می‌شوند. سریال همان قدر که عشق زیبایی را به نمایش می‌گذارد، اکشن و درام دلخراشی را هم نشان می‌دهد که باعث می‌شود کمی اشک بریزید. بهترین نکته درباره این سریال آن است که این سریال در رده سریال‌های خانوادگی کره‌ای حساب می‌شود و مناسب تماشای خانوادگی است.


سقوط آزاد عشق

۲- سریال Crash Landing on You

سریال سقوط آزاد عشق

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، عاشقانه
  • بازیگران: هیون بین، سون یه جین، سئو جی هی
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (یک فصل)، به همراه سه قسمت ویژه
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Crash Landing on You در IMDB: ۸.۷

خلاصه داستان: سه ری یک تاجر موفق لباس و مد، در کره جنوبی است. یک روز هنگامی که پاراگلایدر جدید شرکتش را تست می‌کند، دچار حادثه شده و کنترل پرواز را از دست می‌هد و سپس سقوط می‌کند. وقتی به هوش می‌آید متوجه می‌شود که چترش، در شاخه یک درخت گیرک رده و در یک منطقه ممنوعه، در کره جنوبی فرود آمده. وقتی سه ری از درخت پایین می‌افتد، یکراست در آغوش کاپیتان ری جونگ فرود میاید. کاپیتان جونگ به سه ری پناه می‌دهد و سعی می‌کند او را به کشورش برگرداند. اما سرنوشت طور دیگری رقم می‌خورد.

اغلب افراد در سراسر کره زمین تفاوت بین کره جنوبی و شمالی را نمی‌دانند و اگر با کسی از اهالی کره برخورد کنند، مجبورند از او بپرسند که اهل کره خوب هستی یا کره بد؟ بنابراین قطعاً سریالی با روایت دلپذیر، درباره سبک زندگی کره شمالی (که البته زندانی غیرقابل‌نفوذ است) و بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو کشور، بسیار جالب به نظر می‌رسد. اما نه‌تنها زبان، چهره و ژنتیک اهالی این دو کشور، بلکه بنا به‌گفته سریال بخش زیادی از خرده فرهنگ و سبک زندگی این دو کشور نیز شبیه یکدیگر و کمی شبیه باقی کشورهای آسیایی است. تاکید به احترام به والدین باحوصله و بسیار عمیق در این سریال توضیح داده شده.

علاوه‌بر این، تولید و تصویرسازی و موسیقی این سریال بسیار چشمگیر است. داستان عاشقانه آن نیز بسیار رمنس تمیز و زیبایی است. زوج اصلی سریال با وجود تبار جداافتاده و آینده محکوم به فنایشان، وارد یک رابطه ممنوعه می‌شوند و عشق زیبایی را درکنار اکشن و درامی دلخراش که اشکتان را در می‌آورد، به نمایش می‌گذارند. بهترین نکته درباره این سریال آن است که این سریال در رده سریال‌های خانوادگی کره‌ای حساب می‌شود و مناسب تماشای خانوادگی است.


بازی مرکب

۱- سریال Squid Game

سریال بازی مرکب

  • ژانر: اکشن، درام، معمایی، هیجان‌انگیز
  • بازیگران: لی جونگ جائه، پارک هه سو، وی ها جون
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت (یک فصل)
  • وضعیت سریال: با یک فصل به پایان رسیده است
  • میانگین امتیازات Squid Game در IMDB: ۸.۱

خلاصه داستان: داستان این سریال درباره زندگی ۴۵۶ نفر بدهکار از سنین و اقشار مختلف جامعه است که به یک بازی مرموز دعوت می‌شوند. جایزه بازی، مبلغ هنگفتی است و می‌تواند زندگی هر کس را ازاین‌رو به آن رو کند. اما بازی‌ها آن‌طور که باید کودکانه و ساده نیستند و بهای بازی، جان اشخاص است.

شاید بتوان بازی مرکب را تنها سریال این فهرست که دانست که هیچ نیازی به معرفی شدن ندارد. سریال بازی مرکب به‌محض ظهور توجه جهانی را به خود جلب کرد. داستان رقابت بی‌رحمانه‌ی بازی مرکب برای دستیابی به ثروتی عظیم بر کسی پوشیده نیست. این سریال ازطریق بازی‌های کودکانه اما فوق‌العاده موشکافانه و رشد شخصیت‌ها، به دقت به مسائل طبقاتی و نقش مردم و دولت در آن می‌پردازد.

بازی مرکب در خلال بررسی تأثیرات نابرابری اجتماعی، استیصال افراد ستم‌دیده از ناتوانی در شکستن این فاصله طبقاتی را بازگو می‌کند و این مهم که شرکت‌کنندگان حاضرند به معنای واقعی کلمه تا سرحد مرگ، برای پول بجنگند را بیان می‌کند. بازی مرکب به‌سرعت خشونتش را در قسمت اول فاش می‌کند و به نظر من یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های این سریال همین خشونت افسارگسیخته آن است.


دیدگاهتان را بنویسید