ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال بدون احراز هویت

به عقیده اکثر کارشناسان و فعالین در حوزه اقتصادی، یکی از بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری، بازار رمز ارزها است. رمز ارزها به واسطه نوسانات عمدتا صعودی که دارند می توانند یک بازار جذاب و پرسود برای سرمایه‌ گذاری محسوب شوند. اما سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال همواره چالش‌هایی را برای ایرانیان به‌همراه داشته است. یکی از این چالش‌ها، مشکلات احراز هویت است. به علت مشکلات مختلف، برخی از صرافی‌های معروف خارجی مثل بایننس ایرانیان را تحریم کرده‌اند و به‌همین دلیل فعالیت در آن‌ها برای ایرانیان دشوار است. در چنین شرایطی، بهترین راه حل استفاده از صرافی بدون احراز هویت برای انجام مبدلات ارزهای دیجیتال است. ما در این مقاله قصد داریم 10 مورد از بهترین صرافی های خارجی بدون نیاز به احراز هویت را به شما معرفی کنیم؛ در ادامه با پارسیان بورس همراه باشید.

مزیت کار کردن با صرافی خارجی بدون احراز هویت برای ایرانیان

در سال‌ های ۲۰۲۰ و ۲۰۲1 میلادی شاهد رشد بسیار زیاد رمز ارزها به خصوص بیت کوین بودیم. البته این تازه اول راه است! چرا که به عقیده اقتصاددانان بازار رمز ارزها به دلایل مختلفی در حال رشد و صعود است و رمز ارز های دیگر  نیز در سال 2022 رشد صعودی خواهند داشت. حتی شنیده ها حاکی از آن است که ممکن است کشورهای مختلف برای تجارت های بین المللی به طور رسمی از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

استفاده از  سایت های صرافی های خارجی، راهی برای ترید کردن و خرید و فروش ارز دیجیتال است.  اما متاسفانه به دلایل مختلف، محدودیت‌ هایی برای کاربران ایرانی در این سایت ها وجود دارند که کار با آن ها را مشکل می کنند.  یکی از اصلی ترین  ویژگی های  صرافی‌های خارجی، احراز هویت است.

بعضی وقت ها استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی و  تغییر سرور  برای استفاده از سایت های خارجی نیاز است که به اندازه کافی باعث ایجاد مشکل در ثبت نام و ورود به سایت های صرافی خارجی  می ‌شوند. اما در این مقاله قصد داریم یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای کار با صرافی های خارجی را به شما معرفی کنیم.  راهکار ما استفاده از سایت های خارجی منتخبی است که نیازی به احراز هویت برای هیچ ملیتی از جمله ایرانی ها ندارند.

اما سوال این است که واقعاً چرا صرافی ها از احراز هویت استفاده می‌کنند؟ مسلما برای جلوگیری از هر گونه اقدام مجرمانه و برای امنیت و حفاظت از اطلاعات مربوط به سرمایه‌ داران و همچنین جلوگیری از پولشویی و اقدامات خرابکارانه اقتصادی لازم است که احراز هویت انجام شود. اما روش های دیگری نیز برای احراز هویت وجود دارد که نیازی به آی پی یا کشور خاص ندارند.  صرافی بدون احراز هویت یکی از بهترین روش ها برای این کار است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021
ادامه

حتما بازدید کنید: آموزش ارز دیجیتال در مشهد

معرفی صرافی های خارجی بدون احراز هویت

ما در اینجا قصد داریم ۱۰ سایت معتبر و معروف از صرافی های ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم که بدون احراز هویت و البته با امنیت بالا آماده انجام ترید هستند. این صرافی‌ها سعی کنند که بدون نیاز به احراز هویت و با امنیت مناسبی که دارند، پاسخگوی نیاز مشتریان و کاربران بین المللی از جمله ایرانی باشند.

شاید سوال بپرسید که آیا  صرافی های بدون احراز هویت نقطه ضعف یا محدودیتی دارند؟ این صرافی‌ها(مثل اغلب صرافی‌های داخلی) دارای سقف روزانه هستند.یعنی شما  برای خرید و فروش، یک محدودیت حجمی دارید. اما مسلم است که با استفاده از صرافی‌ های غیر متمرکز به راحتی می ‌توانید  این مشکل را حل کنید.

مسلما تعداد  صرافی بدون احراز هویت خارجی زیاد است و شما می توانید با استفاده از آنها، به خرید و فروش بپردازید.

صرافی کوکوین(Kucoin)

صرافی کوکوین یکی از صرافی های معتبر خارجی است که چندین میلیون کاربر فعال دارد و روزانه تعداد زیادی از توکن‌ها و حجم‌های معاملاتی در آن در جریان است. شما می توانید در صرافی بدون احراز هویت کوکوین تا سقف یک بیت کوین در روز خرید کنید. البته یکی از نکات مهمی که در این صرافی وجود دارد  ارائه توکن اختصاصی است که باعث می شود خرید در آن سود مناسبی هم داشته باشد. همانطور که می دانید هر صرافی دارای کارمزد است. اگر شما از توکن استفاده کنید به طرز قابل توجهی کارمزدها کاهش پیدا می‌ کنند. به همین دلیل توصیه می ‌کنیم  سعی در گرفتن توکن صرافی های مختلف داشته باشید.

صرافی وان اینچ(1inch)

صرافی وان اینچ از صرافی ‌های غیر متمرکز است که شما می توانید با استفاده از آن حتی حجم معاملات را بدون سقف انجام دهید. یکی از ویژگی ‌های صرافی بدون احراز هویت وان اینچ، اتصال کیف پول خودتان به آن و ثبت سفارش به صورت توکن است. این مسئله باعث شده است که وان اینچ از محبوب ترین صرافی های خارجی  احراز هویت محسوب شود.

معرفی سایت کریپتو کوانت Cryptoquant + آموزش ثبت نام
ادامه

حتما بخوانید: صرافی غیر متمرکز (DEX) چیست؟

صرافی استورم گین

صرافی استورم گین نیز از دیگر صرافی ‌های بدون احراز هویت است که البته بسیار جدید می‌باشد و به همین دلیل در حال حاضر میزان معامله کمی دارد. اما بدون شک در آینده از آن بیشتر خواهیم شنید.

اتر دلتا

اتر دلتا یک صرافی خارجی غیر متمرکز است. یعنی هیچ محدودیتی برای برداشت و خرید و فروش ندارد. به همین دلیل شما می‌‌توانید فعالیت‌ های خود را در آن، بدون دغدغه انجام دهید. اما یک ویژگی دارد و آن هم  اینکه توکن های آن عمدتاً بر بلاکچین اتریوم قابل خرید و فروش هستند. این را می ‌توان به عنوان یک نقطه ضعف برای آن دانست. البته اگر ارز دیجیتالی که شما روی آن سرمایه گذاری کرده‌اید اتریوم باشد، ما این صرافی را به شما پیشنهاد می دهیم.

صرافی بیتمکس

بیتمکس نیز یکی از بهترین صرافی های خارجی بدون احراز هویت است. باز هم ویژگی خاص این صرافی ارائه توکن های اختصاصی است. همچنین شما در بیتمکس می‌ توانید  ارزهای مختلف را به لیست معاملاتی خود اضافه کنید. اما این صرافی دارای یک ویژگی دیگر هم هست  و آن هم نقدینگی زیاد است.  نقدینگی زیاد هم می تواند برای یک صرافی نقطه قوت محسوب سود و هم نقطه ضعف!

صرافی بیت اسکوئر

صرافی بیت اسکوئر از دیگر صرافی های خارجی است که کاربران ایرانی می توانند  بدون احراز هویت در آن فعالیت داشته باشند. این صرافی  نیز توکن های جذابی برای اتریوم ارائه می دهد.

صرافی بیت اسکوئر

بیت شیرز

صرافی  خارجی دیگر صرافی غیر متمرکز بیت شیرز است. بیت شیرز یک صرافی جدید و نوظهور است که در سال 2022 رشد زیادی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

صرافی بیتفینکس

صرافی بیتفینکس نیز از دیگر صرافی ‌هایی است که بدون احراز هویت می توانید در آن ترید کنید.  یکی از ویژگی ‌های جالب بیتفینکس این است که شما تا سقف ۱۰ بیت کوین می ‌توانید از حساب خودتان برداشت کنید. البته به نظر می ‌رسد که محدودیت‌های بیشتری بر روی آن اعمال شود. اما فعلاً یکی از شلوغ ‌ترین صرافی‌ها محسوب می ‌شود!

بورس یا ارزهای دیجیتال: کدام سرمایه‌گذاری بهتر است؟
ادامه

حتما بازدید کنید: آموزش آنلاین ارز دیجیتال

صرافی چنجلی

مورد بعدی در لیست ما، صرافی چنجلی هست که البته محدودیت‌هایی دارد اما یکی از بهترین صرافی‌ها برای ایرانیان است.

چنجلی

صرافی بای بیت

صرافی بای بیت نیز از دیگر صرافی های بدون احراز هویت است که تتر یکی از ارزهای دیجیتال بسیار مهم آن است. در واقع  بای بیت به همین دلیل معروف شده است. چرا که تمرکز خود را فقط روی بیت کوین نگذاشته و از دیگر ارزهای دیجیتال به صورت تخصصی و کامل پشتیبانی می کند.

 ویژگی های صرافی خارجی بدون احراز هویت

یکی از ویژگی ‌هایی که شاید برای صرافی های KYC به عنوان نقاط ضعف محسوب ‌شود  ( یا شاید  فقط برای کاربران ایرانی نقطه ضعف باشد) بحث محدودیتی است که در سقف برداشت روزانه  آنها وجود دارد. به هر دلیلی اگر شما نیاز به ارز دیجیتال بیشتری داشته باشید محدودیت های این سایت‌ها به شما اجازه برداشت بیشتر را نخواهد داد. یکی دیگر از مسائل پیرامون صرافی‌های KYC و هر صرافی خارجی دیگر، عدم امکان واریز و برداشت ریالی در آن است.

یکی از نکات مهمی که به عنوان توصیه برای فعالیت در صرافی های بدون احراز هویت  مطرح می کنیم این است که تا جای ممکن از ایمیل های معتبر استفاده کنید. مرورگر شما حتماً یک مرورگر حریم خصوصی باشد و حتماً از سرویس های VPN و  VPS  در فعالیت ‌های خود استفاده کنید.

در این مقاله نام 10 تا از صرافی های معتبر و جدید در حوزه رمز ارزها  را  که بدون احراز هویت می توانید در آنها ترید کنید را ارائه دادیم. البته استفاده از صرافی های ایرانی و خارجی که دارای احراز هویت هستند و شما می توانید در آن به سادگی احراز هویت کنید  را نیز توصیه می کنیم.  اما اگر نیازمند این هستید که صرفاً برای خرید و فروش وارد یک سایت صرافی شوید  و قصد احراز هویت ندارید، این ده سایت می توانند گزینه های خوبی باشند.  در ضمن حتماً فاکتورهای لازم برای خرید و فروش را بررسی کنید  و ریسک سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها مخصوصا در سایت های خارجی را بپذیرید.


انتخاب یک صرافی دیجیتال لازمه ترید در بازار کریپتو کارنسی‌ها است. مهرماه سال 1396، سایت خارجی خرید و فروش ارز دیجیتال به نام بیترکس حساب کاربران ایرانی را مسدود کرد. موضوع تحریم کاربران ایرانی از سوی سایت‌ها و صرافی های خارجی موجب پیدایش صرافی ارز دیجیتال ایرانی شد. از آن پس تعداد صرافی‌های‌ دیجیتال ایرانی روز به روز افزایش پیدا کرد.

احتمالاً اکثر شما نسبت به نحوه خدمات صرافی دیجیتال ایرانی خود، مانند: پشتیبانی، احراز هویت و امثال این‌ها شکایاتی دارید. توجه داشته باشید که اکثر این سایت‌ها نوپا هستند و سابقه و تجربه‌ی کافی ندارند. انتخاب صرافی دیجیتال گام جدانشدنی دنیای ارز دیجیتال است؛ ما یا باید ریسک بلاک شدن حساب خود را پذیرفته و یک صرافی خارجی انتخاب کنیم یا به دنبال یک صرافی معتبر ایرانی ارز دیجیتال باشیم.

معرفی معتبرترین صرافی های دیجیتال ایرانی

5 تا از سایت‌ها و صرافی های ایرانی ارز دیجیتال در بازار کریپتو کارنسی‌ از اعتبار و شهرت برخوردار هستند. این صرافی ها شهرت خود را از میزان امنیت، رضایت کاربران و کیفیت خدمات خود، بدست آورده‌اند. در ادامه هر یک را نام برده و به ذکر ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

1- صرافی ایرانی رمزینکس

صرافی دیجیتال ایرانی رمزینکس از اولین‌های ارزهای دیجیتال در ایران است. امنیت تراکنش‌ها و دارایی‌های شما در رمزینکس برعهده نخبه‌های دانش‌آموخته از دانشگاه شریف است. با ورود به رمزینکس، تمامی دارایی‌های شما در کیف پول اختصاصی این صرافی به طریق سرد در بالاترین سطح امنیتی ممکن، نگهداری خواهد شد. امکانات و خدمات رمزینکس عبارتند از:

  • اپلیکیشن قابل نصب در موبایل
  • کیف پول اختصاصی و امن
  • بازار معاملاتی 24 ساعته
  • پشتیبانی از 22 رمز ارز
  • پشتیبانی 24 ساعته
همین حالا در صرافی رمزینکس ثبت نام کنید

ثبت نام

کارمزد معاملات در صرافی دیجیتال ایرانی رمزینکس

کارمزد معاملات در رمزینکس به صورت درصد از مبلغ تراکنش و از هر دو طرف معامله یعنی سفارش‌گذار (maker) و پذیرنده سفارش (taker) دریافت می‌گردد. طبعاً این کارمزد ها با یکدیگر برابر نیستند. با توجه به حجم معاملات یک ماه گذشته کاربران، کارمزد ها مطابق جدول زیر تعیین می شود.

حجم معاملات ماهیانه کارمزد maker کارمزد taker
کمتر از 50 میلیون تومان %0.3 %0.32
50 تا 200 میلیون تومان %0.2 %0.25
200 تا 500 میلیون تومان %0.15 %0.2
500 میلیون تومان و بیشتر %0.12 %0.18

در جدول زیر کارمزدهای برداشت ارز دیجیتال که براساس کارمزدهای جهانی شبکه‌ی بلاک چین رمز ارزها، ذکر شده است.

2- صرافی تبدیل

صرافی تبدیل از جمله صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که به منظور خرید و فروش و انتقال رمز ارزها ایجاد شده است. این صرافی دارای دو مارکت بوده و امکان خرید ارز دیجیتال را هم با تتر و هم با تومان فراهم کرده است. در این صرافی شما هم می‌توانید به صورت همتا به همتا مانند بازار بورس با معامله‌گران دیگر معامله کنید و هم به صورت آنی از خود صرافی ارز بخرید را به آن بفروشید.

امکانات و خدمات صرافی تبدیل عبارتند از:

  1. کد معرف: در صورتی که دوستان شما با دعوت شما به صرافی تبدیل بپیوندند، مبلغی به عنوان پاداش به شما پرداخت می‌شود.
  2. پشتیبانی قوی: یک تیم حرفه‌ای به صورت 24 ساعته پاسخگوی کاربران هستند.
  3. دریافت مشاوره: امکان دریافت مشاوره از کارشناسان متخصص تیم تبدیل وجود دارد.
  4. ساخت کیف پول: کاربران می‌توانند یک کیف پول در صرافی برای خود ایجاد کنند.
  5. پشتیبانی از ارزهای متنوع: کیف پول صرافی تبدیل از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.
  6. تبادل با صرافی بایننس: امکان نقل ‌و انتقال با صرافی بایننس بدون پرداخت هزینه اضافی فراهم ‌شده است.
  7. ترید ارزهای دیجیتال: خرید و فروش آنی و در لحظه تمام ارزهای ‌دیجیتال در صرافی تبدیل امکان‌پذیر‌ است.
  8. ابزارهای حرفه‌ای ترید: ابزارهای حرفه‌ای مدیریت ریسک مانند استاپ لاس در این صرافی موجود ‌است.
  9. ارائه تحلیل: صرافی تبدیل تحلیل‌های حرفه‌ای به کاربران ارائه می‌دهد.
  10. انتقال تتر به صرافی کوینکس: امکان خرید تتر و انتقال آن به صرافی کوینکس فراهم شده است.
همین حالا در صرافی تبدیل ثبت نام کنید

ثبت نام

3- صرافی ارز دیجیتال ارزپایا

صرافی ارز دیجیتال ارزپایا، یکی از قدیمی ترین صرافی های ایرانی و پلتفرمی امن و بدون واسطه برای معاملات ارزهای دیجیتال است. ارزپایا فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ شروع کرده و در سال ۱۳۹۷، از وب سایت خود رونمایی کرد. این صرافی، کار خود را با تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال برتر آغاز کرد اما رفته رفته بر تعداد ارزها و کیفیت خدمات آن افزوده شد. هم‌اکنون، بازار معاملاتی ارزپایا، امکان انجام معاملات بدون واسطه ارزهای دیجیتال مطرح را در دو بازار تتری و تومانی فراهم آورده است. نکته مثبت قابل توجه در مورد این صرافی، برداشت آنی و بدون تاخیر رمزارزهاست.
تسویه ریالی در صرافی ارزپایا برای حساب‌های بانک ملت زیر یک ساعت و برای سایر بانک‌ها، در سیکل پایا انجام می‌شود. همچنین نرخ کارمزدهای صرافی ارزپایا منطقی است و سود کاربران را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. ویژگی ها و امکانات صرافی آنلاین ارزپایا عبارتند از:
– ثبت رسمی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (شماره ثبت 14481)
– اپلیکیشن موبایل 
– کارمزد 0.002 برای تمامی معاملات
– کیف پول امن و اختصاصی برای هر کاربر
– ذخیره دارایی کاربران بصورت ترکیبی از کیف پول های سرد و گرم برای تامین امنیت کیف پول ها
– پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلفن، تیکت و چت آنلاین
– احراز هویت زیر 1 ساعت حتی در روزهای تعطیل
– سیستم کسب درآمد از معاملات دوستان (با قابلیت تنظیم سود از 0 تا 30 درصد برای معرفی کننده و معرفی شونده)
– برداشت آنی و بدون تاخیر رمزارزها (ارسال ارزها به شبکه بلاکچین زیر 5 دقیقه)
– تسویه ریالی زیر 1 ساعت برای حساب بانک ملت

همین حالا در صرافی ارز پایا ثبت نام کنید

ثبت نام کنید

 

4- صرافی ارز دیجیتال ایرانی بیت 24

بیت 24 یکی از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که هدف خود را حذف واسطه‌ها معرفی می‌کند. در سایت بیت 24 می‌توانیم با ریال به ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم. برخلاف سایر صرافی‌هایارز دیجیتال، صرافی بیت 24 در هنگام انجام معاملات، واریز و برداشت رمزارز هیچ کارمزدی را از کاربران خود دریافت نمی‌کند. تنها کارمزد دریافت شده مربوط به هزینه‌های شبکه بلاک چین است.

همین حالا در صرافی بیت 24 ثبت نام کنید

ثبت نام

ویژگی های صرافی بیت 24

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش و تتر
  • نمایش قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال
  • احراز هویت الزامی به منظور جلوگیری از تخلف
  • امکان واریز و برداشت ریالی
  • درصد مشارکت کاربر از درآمدزایی
  • تخفیف به کاربران به تناسب سطح کاربری
  • 500 هزار تومان، حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در بیت 24 
  • 50 میلیون تومان، حداکثر مبلغ سرمایه‌گذاری 

نقطه ضعف بیت 24

  • نداشتن کیف پول نرم افزاری
  • عدم دسترسی به ابزارهای تحلیل قیمت ارزهای مختلف
  • نداشتن اپلیکیشن موبایل نسخه ios
  • نداشتن نرم افزار نسخه دسکتاپ
  • فاقد امکان معاملات مارجین و فیوچرز

5- صرافی نوبیتکس

نوبیتکس از معروف‌ترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال به شمار می‌رود. سایت خرید و فروش ارز دیجیتال نوبیتکس در سال 1396 ایجاد شد. امکانات و خدمات این صرافی عبارتند از:

  • کیف پول اختصاصی امن ( با قابلیت نگهداری آفلاین رمز خصوصی که کیف پول شما را در مقابل هک ایمن خواهد کرد.)
  • دارای اپلیکیشن معاملاتی قابل نصب در موبایل
  • امکان پرداخت با کارت‌های عضو شتاب
  • امکان خرید و فروش با ریال
  • پشتیبانی از 12 رمز ارز
  • کارمزد رقابتی
  • بازار 24 ساعته
همین حالا در صرافی نوبیتکس ثبت نام کنید

ثبت نام

 

کارمزد معاملات در صرافی دیجیتال ایرانی نوبیتکس

کارمزد معاملات در نوبیتکس به صورت درصد از مبلغ کل معامله است. محاسبه‌ی آن بر اساس ملاحظات زیر صورت می‌گیرد:

  • کارمزد از هر دو طرف معامله گرفته می‌شود.
  • کارمزد به صورت درصد از حجم دارایی درخواستی محاسبه می‌شود. به طور مثال اگر به عنوان فروشنده، بخواهید در برابر بیت‌کوین، ریال دریافت کنید کارمزد به صورت درصد از ریال دریافت می‌شود، و برعکس اگر به عنوان خریدار بخواهید با ریال خود بیت‌کوین خریداری نمایید، کارمزد به صورت درصد از بیت‌کوین دریافت خواهد شد.
  • در هنگام ثبت معاملات از طریق سامانه‌ی نوبیتکس، مبلغ دقیق کارمزد برای آن معامله برای شما نمایش داده خواهد شد.

  • بسته به حجم معاملات کاربر، کارمزد معاملات طبق جدول زیر محاسبه می گردد:

 

6- صرافی ایرانی والکس

جالب است بدانید تیم این صرافی دیجیتال ایرانی ، متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف است. این سایت از تایید هویت دو عاملی استفاده می‌کند و قواعد محکمی برای تامین امنیت سایت در نظر گرفته شده است. امکانات و خدمات والکس عبارتند از:

  • پشتیبانی در هفت روز هفته و 18 ساعته
  • ایجاد اپلیکیشن قابل نصب در موبایل (به زودی)
  • پشتیبانی از 6 رمز ارز
  • رابط کاربری آسان
  • امنیت بسیار بالا
همین حالا در صرافی والکس ثبت نام کنید 

ثبت نام

کارمزد معاملات در صرافی دیجیتال ایرانی والکس

کارمزد معاملات والکس به صورت درصد از مبلغ کل معامله است و محاسبه آن بر اساس ملاحظات زیر صورت می گیرد.

  • کارمزد خریدار ارزدیجیتال به صورت ارزدیجیتال کسر و کارمزد فروشنده ارزدیجیتال از مبلغ دریافتی به تومان کسر می شود.
  • کارمزد از هر دو سمت معامله کسر می شود.
  • در هنگام ثبت معاملات در والکس، کارمزد به شما نمایش داده می شود.

با توجه به حجم معاملات سه ماه اخیر کاربر، کارمزد معاملات طبق جدول زیر به صورت پلکانی محاسبه می گردد:

لازم به ذکر است کارمزد معاملات جفت ارز (به طور مثال بیت کوین – تتر) به صورت ثابت ۰.۲% در نظر گرفته می شود .

7- صرافی ارز دیجیتال ایرانی آبان تتر

آبان تتر به دلیل طریقه استفاده راحت و تعداد بالای کاربران، توانسته یک بستر مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال فراهم کند. این صرافی فعالیت خود را از عرضه تتر آغاز و سپس ارزهای دیگری را نیز به لیست خود اضافه نمود. امروزه سایت آبان تتر بیش از 100 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. 

ویژگی های صرافی آبان تتر

  • کیف پول نرم افزاری
  • ارائه قیمت لحظه‌ای ارزها
  • تنوع ارزهای دیجیتال
  • امکان واریز و برداشت ریالی
  • درصد مشارکت کاربر از درآمدزایی

نقطه ضعف آبان تتر

  • اپلیکیشن موبایل ندارد.
همین حالا در صرافی آبان تتر ثبت نام کنید

ثبت نام

8- صرافی ارز دیجیتال ایرانی اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنج در سال 1396 فعالیت خود را در حوزه رمز ارزها شروع کرد. صرافی اوکی اکسچنج در راستای فراهم کردن بستری ایمن برای کلیه مردم در راستای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال و کسب سود در این حوزه تلاش می‌کند. در واقع، این صرافی سعی کرده است با وجود تمام تحریم ‌هایی که علیه کاربران ایرانی در صرافی های خارجی وجود دارد، خدماتی را به مردم ارائه دهد و راهی برای پیشرفت آنها باز کند. 

نکته قابل توجه اینکه؛ علاوه بر امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف در این صرافی ، کارمزد کم، قیمت و تغییرات لحظه‌ای ارزهای دیجیتال از مزایای این صرافی می‌باشد.

خدمات صرافی اوکی اکسچنج 

  • پشتیبانی از بیش از 15 رمز ارز
  • ارائه خدمات به بیش از 400 هزار کاربر 
  • ارائه دو سامانه مجزا (اوکی اکسچنج و اوکی اکسچنج تریدر)
  • کارمزد کم
  • پشتیبانی قوی
  • امکان مبادله ارز دیجیتال به ریال، ریال به ارز دیجیتال و ارز دیجیتال به ارز دیجیتال
  • امکان واریز ریالی تا سقف 15 میلیون تومان در روز
  • ایجاد بستر معامله همتا به همتا و بدون واسطه
همین حالا در صرافی اوکی اکسچنج ثبت نام کنید

ثبت نام

9- صرافی ارز دیجیتال ایرانی بیت پین

صرافی بیت‌پین به منظور ایجاد تجربه‌ی کاربری مناسب، از جدید‌ترین ابزار و تکنولوژی‌های بازار استفاده کرده است. این صرافی با هدف فراهم‌سازی بستر معاملاتی ایمن و قابل اعتماد برای کاربران ایرانی در سال 1399 راه‌اندازی شد. bitpin محصول شرکت سنا ایمن مبادله است که به جرات می‌توان گفت یکی از برجسته‌ترین شرکت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری و حقوقی می‌باشد. تیم موسس صرافی بیت پین عبارتند از: امیرحسین مردانی، اسمعیل ثنایی، علی جهانی، عرفان لاجوردی و حسین بندبنی بوده و دفتر اصلی آن نیز واقع در تهران است.

ویژگی های صرافی بیت پین

  • ارائه ابزارهای حرفه‌ای معاملات
  • پشتیبانی بیش از 250 رمز ارز
  • الزام احراز هویت یکپارچه
  • پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته
  • امکان مشاهده لحظه‌ای قیمت‌ها
  • معاملات جفت ارزهای متنوع
  • احراز هویت فقط در 30 دقیقه
  • امکان معاملات حضوری با پشتیبانی ۲۴ ساعته
همین حالا در صرافی بیت پین ثبت نام کنید

ثبت نام

  •  

 10- صرافی ارز دیجیتال ایرانی اکسکوینو

صرافی اکسکوینو فعالیت خود را از 1396 در حوزه ارز دیجیتال آغاز کرده است. این صرافی سعی کرده است فضایی دوستانه و مورد اعتماد کاربران خود ایجاد کند. صرافی اکسکوینو مدعی است با بهره‌گیری از تیم حرفه‌ای، بستری امن برای خرید و فروش کاربران خود ایجاد کرده است. با توجه به تحریم ایران و عدم دسترسی راحت ایرانیان به صرافی های خارجی، صرافی اکسکوینو توانسته رضایت بسیاری از کاربران خود را در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال جلب کند.

مزایای صرافی اکسکوینو

  • امکان واریز و برداشت ریالی
  • امکان انجام تراکنش لحظه‌ای با سرعت بالا
  • داشتن کیف پول اختصاصی
  • دارای بیشترین تنوع در تعداد کیف پول ارز دیجیتال
  • امنیت بالا
  • پشتیبانی از تعداد قابل توجهی از رمز ارزها
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ارائه کیف پول به کاربران
  • ارائه خدمات مبتنی بر فناوری بلاک چین
  • دارای پنل کاربری ساده و در عین حال حرفه‌ای و مناسب برای تمامی کاربران
  • کارمزد بسیار پایین
  • دریافت اکسکوین به عنوان جایزه برای تراکنش‌های بالای 20 دلار

معایب صرافی اکسکوینو

  • طولانی بودن زمان فعال‌سازی حساب کاربری
  • عدم وجود نمودار قیمتی برای تحلیل تکنیکال توسط کاربران 

 

*توجه داشته باشید ترتیبی که برای معرفی 10 صرافی بالا استفاده کردیم، به معنی برتری یکی بر دیگری نیست.

لیست صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

در ادامه، یک لیست از سایر صرافی های ایرانی ارز دیجیتال تهیه کرده‌ایم؛ البته که صرافی ها و سایت‌های بیشتری نیز وجود دارند که در جدول زیر از آن‌ها نام برده نشده است. 

*ذکر نام و مشخصات صرافی های دیجیتال ایرانی در جدول فوق، صرفاً به جهت معرفی آن‌ها می‌باشد و دلیل بر تاییدشان از جانب ما نیست!

معیارهای مقایسه صرافی های دیجیتال ایرانی با یکدیگر

قبلاً نیز اشاره کردیم که پس از تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی های خارجی ارز دیجیتال ، سایت‌ها و صرافی های ایرانی ارز دیجیتال به شکل قارچی هر روز رشد کردند. انتخاب یک صرافی معتبر ارز دیجیتال از بین این همه صرافی کار دشواری است. در انتخاب صرافی دیجیتال معیارها و فاکتورهایی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان یک انتخاب صحیح کرد. در ادامه به 6 معیار اصلی انتخاب صرافی معتبر ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد.

1- سابقه و رزومه کاری صرافی ایرانی ارز دیجیتال

برخورداری صرافی ایرانی ارز دیجیتال از تجربه و تخصص کافی، از اهمیت بالایی برخوردار است. حتماً هنگام انتخاب صرافی در مورد مدیریت و سابقه کاری آن در بازار تحقیق کنید. در این زمینه می‌توانید از نظرات کاربران صرافی مورد نظر استفاده کنید. تعداد کاربران یک صرافی، میزان رضایت مشتریان و این که چقدر در بازار فعال است، همگی می‌توانند اطلاعات خوبی در زمینه سابقه‌ی یک صرافی دیجیتال در اختیار ما قرار دهد.

2- تنوع در ارزهای دیجیتال

هرقدر تنوع ارزهای دیجیتالی موجود در یک صرافی بیشتر باشد و حجم معاملات آن بالا باشد، آن صرافی قابل اعتمادتر خواهد بود. در ضمن در چنین صرافی‌ای با توجه به وجود انواع کریپتوها برای معاملات خود راحت‌تر می‌توانیم انتخاب کنیم. وقتی صرافی منتخب ما کوین‌های متنوع و زیادی برای عرضه داشته باشد، امکان سرمایه‌گذاری متنوع را برای ما فراهم می‌کند.

3- احراز هویت (KYC)

برخی صرافی های دیجیتال هستند که به طور کل بحث احراز هویت را جدی نمی‌گیرند. عدم احراز هویت امنیت یک صرافی را کاهش می‌دهد. برخی هم برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک و معاملات با حجم پایین احراز هویت نمی‌کنند؛ اما برای معاملات بزرگ‌تر، افراد حتماً باید احراز هویت شوند. در واقع با این کار ریسک فساد اقتصادی و پولشویی را کاهش می‌دهند.

4- پشتیبانی

ابهامات و نقاط تاریک ترید در بازار ارز دیجیتال حضور یک راهنما و کاربلد را به شدت ضروری می‌سازد. ما برای آن که بتوانیم با خیال آسوده به معامله بپردازیم نیاز به مشاوره‌های مناسب در این زمینه داریم. یک مرکز پشتیبانی قوی که با پاسخگویی خود از نگرانی‌ها و سردرگمی‌های مشتریان کم کند.

5- اعضای صرافی

یک صرافی معتبر به منظور راحتی کاربران خود باید رابط کاربری‌ای ایجاد کند که استفاده از آن آسان باشد. لازمه این امر داشتن یک تیم فنی و اجرایی مجرب و متخصص است. برای پی بردن به خوب یا بد بودن رابط کاربری یک صرافی ، فقط کافیست سری به صفحه سایت آن بزنید.

6- کارمزد

صرافی های دیجیتال معمولاً 2 نوع کارمزد دریافت می‌کنند. کارمزد معامله و کارمزد انتقال که درصدی از مبلغ معامله یا انتقال کم می‌شود. در بین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال آن صرافی‌ای را انتخاب کنید که کمترین کارمزد را از تراکنش‌های شما دریافت می‌کند. البته ممکن است یک صرافی به قدری خوب خدمات دهد و از امنیت برخوردار باشد که شما حاضرید بابتش کارمزد بالای آن را نادیده بگیرید.

صرافی ایرانی ارز دیجیتال بهتر است یا خارجی؟

پاسخ به این سوال کمی سلیقه‌ای است. درست مثل خودرو که برخی نمونه‌های خارجی را ترجیح می‌دهند برخی نیز به خاطر لوازم یدکی و مسائل این‌چنینی، خودروی ملی را می‌پسندند. در کل هر دو نوع صرافی ایرانی و خارجی ارز دیجیتال ، معایب و مزایایی دارند. استفاده از صرافی‌های خارجی که به دلیل تحریم‌ها دردسرهای ضرورت استفاده از VPN و مسدودیت حساب دارند. صرافی های ایرانی دیجیتال نیز به دلیل تازه‌کار بودن و کم تجربه بودن گاهی مشکل ساز می‌شوند.

3 معیار وجود دارد که به شما کمک می‌کند دریابید کدام نوع صرافی برایتان مناسب است. این معیارها عبارتند از:

  1. زبان: اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارید، بهتر است از صرافی های ایرانی ارز دیجیتال استفاده کنید.
  2. قابلیت پیگیری: بزرگترین مزیت صرافی های معتبر ایرانی ارز دیجیتال قابلیت پیگیری در آن‌ها است. در صورت بروز مشکلی در سایت و عدم پاسخگویی مناسب از جانب صرافی و سایت، می‌توان طبق قانون از آن شکایت کرد.
  3. رتبه سایت صرافی در الکسا و قدمت آن: نمی‌توان رتبه یک سایت در الکسا را ملاک معتبر بودن آن دانست اما می‌توان نتیجه گرفت کاربران ایرانی در استفاده از آن رغبت و تمایل داشته‌اند. علاوه بر این، قدمت ثبت دامنه یک سایت بیانگر سابقه یک برند اینترنتی است.

جمع‌بندی

این که صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی بستگی به نوع نیاز و سلیقه شخصی شما دارد. تجربه کاربری خود بنده باعث شده صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی را به خارجی‌ها ترجیح دهم. درآمد سایت‌ها و صرافی های خرید و فروش ارز دیجیتال تقریباً بالاست و باعث شده هر روز یک سایت و صرافی جدید راه‌اندازی شود. همین مسئله ایجاب می‌کند در انتخاب صرافی وسواس و دقت ویژه‌ای به خرج دهید.

5 صرافی بالا به لحاظ سابقه و نظرات کاربرانشان در حال حاضر از معتبرترین صرافی ‌های ارز دیجیتال در ایران به شمار می‌روند؛ اما هر لحظه ممکن است سیاست خود را تغییر دهند و عملکرد دیگری داشته باشند! بنابراین حتماً با تحقیق و بررسی، صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید.

  • مقاله پیشنهادی: معرفی صرافی کوینکس

دیدگاهتان را بنویسید