ارز دیجیتال

بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

سرعت رشد ارز‌های دیجیتال نه تنها به کاربران عادی، بلکه به شرکت‌های بزرگ جهان فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاری داده است. دلیل رشد پول‌های دیجیتالی توسعه فناوری است؛ درواقع جهان در حال تلاش برای استفاده از امور مالی غیر متمرکز به عنوان روشی برای پرداخت‌ها است. اگر قصد دارید خرید عاقلانه‌ای انجام دهید، باید بدانید که کدام ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ محبوب خواهند بود. بنابراین ما در این مقاله از ارزتودی به بررسی پرسودترین و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم. 

ارز دیجیتال چیست؟

برا درک بهتر نحوه کار و عملکرد پول‌های دیجیتالی، ابتدا باید اطلاعاتی در مورد تعریف ارز دیجیتال داشته باشید. ارز‌های دیجیتال توسط هیچ ارگانی مانند بانک‌ها و مراکز دولتی و مالی کنترل نمی‌شوند. این موضوع به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند امور مالی و تراکنش‌های خود را در سراسر جهان انجام دهند. همچنین اینکه این نوع دارایی، مادی نیست؛ یعنی آن‌ها را در دست ندارید. به زبان ساده، ارز دیجیتال یا رمز ارز در یک پایگاه داده الکترونیکی به صورت یک کد دیجیتالی یا رمزنگاری ذخیره می‌شوند. هر تراکنش در یک رجیستر ثبت می‌شود و ارز در یک کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شود.

اصطلاح ارز رمزنگاری شده از روش رمزگذاری گرفته شده است که برای بررسی معاملات کاربران استفاده می‌شود. علاوه بر این، این رویکرد امنیت بالایی را ارائه می‌دهد. فناوری بلاک چین نیز عضو جدانشدنی از ارز‌های دیجیتال است، که برای کنترل و تمرکززدایی ارز‌ها استفاده می‌شود. مانند یک پایگاه داد‌های که از اطلاعات نگهداری می‌کند، عمل می‌کند. رویداد‌های مختلف در حوزه ارز‌هایدیجیتال و سایر نقاط جهان به افزایش محبوبیت و هزینه پول دیجیتال کمک کرده است.

دلایل محبوبیت ارز‌های دیجیتال

این واحد پولی در ابتدا با هدف استفاده رایگان ایجاد شد. ‌ایده اولیه شکل گیری کریپتوکارنسی، این بود که اعتبار، موقعیت و ثبات مالی را برای همگان ایجاد کند. اولین ارز دیجیتال، بیت کوین بود که در زمان ایجاد آن حدود ۱ دلار قیمت داشت. اما امروزه این ارز دیجیتال حدود ۶۰ هزار دلار است. دلایل زیادی برای رشد و محبوبیت ارز‌های دیجیتال وجود دارد، مانند:

نفوذ رسانه‌ها

پربازدیدترین کانال‌ها و برنامه‌های خبری، هر روز قیمت ارز‌های دیجیتال را نشان می‌دهند، بنابراین تمام مردم این نوسانات را می‌بینند. این امر باعث می‌شود مردم ناخودآگاه به موضوع بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری علاقه‌مند شوند.

ابزاری برای مقابله با تورم

این نوع سرمایه‌گذاری، امنیت و درآمد بالایی را به همراه دارد، بسیاری از سرمایه‌گذاران برای پس انداز‌های خود، ارز‌های دیجیتال مختلفی را خریداری می‌کنند. به عنوان مثال، جالب است بدانید امسال خریداران بیت کوین بیشتر از طلا بوده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه بیت کوین و طلا و بورس را حتما مطالعه کنید.

نوسانات بیت کوین

صعود و سقوط مداوم قیمت بیت کوین به طور مداوم باعث جذب سرمایه‌گذاران جدید می‌شود. این بدان معناست که شما ممکن است بیت کوین را با قیمت پایین خریداری کنید و سپس وقتی گران‌تر می‌شود آن را بفروشید. پیتر برانت، تحلیلگر و معامله‌گر، نموداری را ایجاد کرده است که در آن نشان می‌دهد بیت کوین ممکن است به قیمت  ۲۰۰،۰۰۰ دلار هم برسد.

نوسانات بیت کوین

رشد قیمت ارز‌های دیجیتال هیچ وابستگی نسبت به حجم تولید نفت، نرخ ارز و یا عوامل دیگر ندارد. در نتیجه رشد آن متناسب با محبوبیت یک کوین و درآمدی است که شخص برای خرید آن دریافت می‌کند. به رشد ارز‌های دیجیتال زمانی که بانک‌های اقدامات خاصی انجام می‌دهند توجه کنید. در حالی که بانک‌ها باید در مقابل همه‌گیری ویروس کرونا در ۲۰۲۰ مقابله کنند و از رشد تورم جلوگیری کنند، اما شاهد این موضوع بودیم که هیچ اقدامی انجام ندادند. از این رو سرمایه‌گذاران بزرگ متضرر شدند. روی آوردن شرکت‌های بزرگ، میلیارد‌ها و دیگر افراد برجسته به حوزه ارز‌های دیجیتال، برای ذخیره دارایی‌هایشان، موضوع دیگری بوده که به افزایش قابل توجه علاقه به بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ منجر شده است.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال جدید

مردم روندی که برای خرید ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ را شروع کردند، همچنان ادامه خواهند داد. بخش بزرگی از بازار کریپتوکارنسی در معرض موج گسترده‌ای از علاقه به بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که این امر منجر به افزایش سرمایه گذار‌های جدید و افزایش ارزش آن می‌شود.

اگر شما هم به تازگی به جمع دوستداران ارز‌های دیجیتال اضافه شده‌اید اما نمی‌دانید که کدام یگ بهترین سود را برای شما دارد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ورود به بازار ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید. در ادامه بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ که ممکن است به یک ترند کریپتویی تبدیل شوند را معرفی می‌کنیم.

بیت کوین

اولین موضوعی که با اسم ارز دیجیتال به ذهن هر کسی خطور می‌کند، بیت کوین است. بیت کوین اولین و محبوب‌ترین کوین در بازار است که به طور مدام در حال افزایش قیمت است. با این حال، تعداد محدودی (تنها ۲۱ میلیون کوین) از آن وجود دارد. همین محدودیت منجر به افزایش قیمت بیت کوین است.

با وجود اینکه امروزه ارز‌های دیگری ایجاد شده‌اند، اما بیت کوین ریشه اصلی شکل‌گیری بازار ارز‌های دیجیتال است. این رمز ارز به اندازه طلا (حتی بیشتر) از آن محبوب است و هر دو برای محافظت از دارایی‌ها، به عنوان یک ابزار ریسک برای گسترش با رشد جامعه استفاده می‌شود.

بیت کوین به یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین ارز‌های دیجیتالی تبدیل شده است. این رمز ارز سرمایه‌گذاران را از فاجعه COVID-۱۹، که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، نجات داد. اکثریت افراد برای انتخاب این کوین و در نتیجه نجات دارایی‌های خود از تورم، درآمد هنگفتی کسب کرده‌اند.

بیت کوین

ایلان ماسک که اوایل سال ۲۰۲۱، مبلغ ۵. ۱ میلیارد دلار دارایی دیجیتال خریداری کرد، باعث شد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین سر به فلک بگذارد. ارزش بیت کوین بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار در حال نوسان است. تاکنون بیشترین قیمت آن ۶۴ هزار دلار بوده است. به همین خاطر سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.

محبوبیت بیت کوین هیچ وقت کم نمی‌شود، به همین خاطر همیشه در صدر لیست برای سرمایه‌گذاری قرار داده می‌شود. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ارزش بیت کوین در نهایت به ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید. همین رقم بیت کوین را به یک رهبر جهانی در حوزه ارز‌های دیجیتال تبدیل می‌کند.

اتریوم

این کوین از نظر محبوبیت در رتبه دوم قرار دارد. با این حال، به جای اینکه آن را به عنوان یک ارز بنامیم، باید از اتریوم به عنوان یک پلتفرم دیجیتالی یاد کنیم. اتریوم در حال توسعه یک پایگاه ارتباطی هوشمند است و به عنوان یک بستر پایه برای چند اپلیکیشن بازار کریپتو عمل می‌کند.

برای خرید اتریوم می‌توانید از پلتفرم پی پال استفاده کنید. همین امر منجر به شناخت بیشتر و افزایش قیمت اتریوم شد. اتریوم یکی از معدود ارز‌هایی است که دارای پتانسیل قابل توجهی در بلاک چین، استخراج و فناوری است. ارزش اتریوم مانند بیت کوین از ابتدای سال در حال افزایش بوده است.

اتریوم

فراموش نکنید که از نوسانات اتریوم استفاده کنید. این ارز همچنان در حال توسعه است. به همین خاطر مزیت و گسترش بیشتری نسبت به بیت کوین خواهد شد. نحوه کدگذاری این کوین اغلب تغییر می‌کند، که باعث زنده ماندن و رقابتی شدن آن می‌شود.

برای مثال، پروتکل جدیدی به اسم قسطنطنیه که برای افزایش سطح ایمنی و سریعتر کردن پلتفرم است، به تازگی راه اندازی شده است. اتریوم در گذشته تنها قادر به انجام ۱۵ تراکنش در ثانیه بود، اما اکنون این عدد بسیار بالاتر رفته است. قیمت پیش‌بینی شده برای اتریوم ۱۷۳۷۲ دلار برای سال ۲۰۲۱ و حدود ۱۸۸۷۴ دلار در ابتدای سال ۲۰۲۲ است.

قیمت پیش‌بینی شده برای سال 2022

ریپل

این کوین توکنی با همین نام (Ripple) دارد. هدف این ارز ادغام کامل بلاک چین در بانکداری است. ریپل می‌خواهد از ارز‌های خود برای معاملات بانک به بانک استفاده کند. توسعه‌دهندگان شرکت ریپل، به دنبال روابط بهتری برای تبدیل کردن ریپل به یک کوین برتر هستند. بانک‌ها برای این نوع همکاری ارزش قائل هستند و همیشه در حال تکامل و ارتقاء هستند تا اطلاعات پرداخت خود را با هم ترکیب کنند.

مزیت دیگر ریپل این است که قصد دارد انتقالات داده‌ها و معاملات جهانی را ساده‌تر و سریعتر کند. همچنین به دنبال همکاری با روش‌های پرداخت متنوع نیز است و از آنجایی که امنیت زیادی دارد، در رتبه ۵ ارز‌های برتر در بازار قرار گرفته است. رویداد‌های متفاوتی مانند همکاری ریپل با‌ مانی گرام، منجر به رشد زیاد آن شد.

ریپل

این همکاری نقل و انتقالات را به وسیله توکن XRP ایجاد می‌کند و در حال حاضر بین ایالت متحده و مکزیک فعال است. همچنین نشان می‌دهد که پلتفرم Ripple ممکن است به جای سیستم‌های پرداخت جهانی مانند مسترکارت یا ویزا استفاده شود. علاوه بر این، وسعت کوچکتر و پردازش داده‌ها سریعتر خواهد بود.

تحلیل گران معتقد هستند که ریپل در آینده جایگزین SWIFT خواهد شد. یعنی یک راه حل فوق‌العاده برای ادغام سیستم است. قیمت ریپل در حال حاضر ۱.۰۸ دلار است. اما طبق گفته‌های تحلیلگران این ارز تا ۵ سال آینده به ۵ دلار خواهد رسید. چه فرصتی بهتر از این برای شروع سرمایه‌گذاری؟

لایت کوین

در سال ۲۰۱۱ رمز ارز لایت کوین ایجاد شد، هدف لایت کوین این است که صرف نظر از محل اقامت یا ملک مورد نظر، کمترین کارمزد را برای معاملات فراهم کند. این‌ایده به عنوان یک روش پرداخت برای کالا‌های عمومی یک راه حل عالی است. این ارز دیجیتال از استاندارد بیت کوین ساخته شد. لایت کوین در حال حاضر یکی از شناخته شده‌ترین و سودآورترین ارز‌های دیجیتال است.

علت نامگذاری لایت کوین این است که کد پایه مورد استفاده برای ایجاد آن با کد معیار بیت کوین یکی است. در واقع می‌توان گفت که لایت کوین نسخه جدیدتری از بیت کوین است. فرض کنید بیت کوین طلا باشد، در این صورت لایت کوین نقره است. با وجود اینکه مجموع دارایی این ارز ۸۴ میلیون واحد است، اما چیزی از محبوبیت آن کم نمی‌کند. سرعت در انجام تراکنش‌ها معیاری مهم برای سرمایه‌گذاران است؛ که سرمایه‌گذاران لایت کوین از این ویژگی به خوبی استفاده می‌کنند.

لایت کوین

از آنجایی که این کوین از استاندارد‌های بیت کوین ایجاد شده است، قطعاً به آن وصل است. به همین خاطر ارزش آن همزمان با بیت کوین در نوسان است. از آنجا که بیت کوین یکی از گران‌ترین ارز‌های موجود در بازار است، سرمایه‌گذاران جدید Litecoin را راهی فوق‌العاده برای ورود به بازار ارز‌های دیجیتال و ایجاد یک موقعیت قوی می‌دانند.

ارزش لایت کوین در حال افزایش است؛ تحلیلگران معتقدند که این قیمت لایت کوین به روند صعودی خود در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داد. به یاد داشته باشید، حتی در صورت کاهش قیمت، این ارز به سرعت خود را بازیابی کرده و به رشد ادامه می‌دهد.

ایاس

تعداد ارز‌های قابل سرمایه‌گذاری روز به روز درحال افزایش است. یکی از این ارز‌ها، ایاس است. این کوین در سال ۲۰۱۷ تکمیل شد و کار خود را در بازار آغاز کرد. این پلتفرم در حال حاضر به عنوان یک گزینه مناسب برای برنامه‌های غیر متمرکز شناخته شده است و از نظر سرعت پردازش داده‌ها پتانسیل قابل توجهی دارد. امروزه EOS می‌تواند ۱ میلیون تراکنش را در ثانیه پردازش کند که واقعاً باورنکردنی است.

یکی دیگر از مزیت‌های این پلتفرم، فراهم کردن یک سیستم جهانی امنیت داده‌های شخصی برای کیف پول و کاربران است. ایاس همچنین تعدادی عملکرد تکنولوژیکی دیگر نیز معرفی کرده است. در حال حاضر، EOS تنها ارز با چنین طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها است. مثلا:

  • حساب‌های شخصی
  • احراز هویت
  • پایگاه‌های داده بزرگ
  • برنامه‌ریزی برنامه بر روی تعداد زیادی هسته و CPU

معاملات در پلتفرم ایاس توسط یک سیستم هوش مصنوعی انجام می‌شود که از درجه بالایی از اطمینان و شفافیت برخوردار است. توسعه‌دهندگان اتریوم از EOS به عنوان بستری برای توسعه آینده استفاده می‌کنند. آن‌ها ابتکارات جدید را قادر می‌سازند تا به میزان بیشتری از فناوری استفاده کنند. با نگاه کردن به بلاک چین‌های ساخته شده در چین می‌توانید متوجه شوید که ایاس تنها ارز برتر از نظر معاملاتی است که در صدر لیست قرار دارد.

ایاس

اما به یاد داشته باشید که حتی معروف‌ترین و دقیق‌ترین تحلیل گر‌ها هم نمی‌توانند آینده هیچ کوینی را دقیق بگویند. بعد از رشد ۲۰۰ درصدی قیمت ایاس در سال ۲۰۱۸، محبوبیت آن به ندرت کم شد، اما در حال حاضر تقاضا‌های بالا نشان می‌دهد که این محبوبیت برگشته است. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ارزش ایاس در چهار سال آینده افزایش زیادی خواهد یافت. به هر حال سال ۲۰۲۲ زمان خوبی برای شروع سرمایه‌گذاری در ایاس است.

چه رمز ارزی را بخریم؟

حال چه نتیجه‌ای می‌توان از این چند مورد تجزیه و تحلیل بگیریم؟ اگر بخواهیم منطقی حرف بزنیم، بیت کوین بیشترین پتانسیل را دارد. این ارز همیشه در بالای لیست قرار دارد و ارزش آن مدام در حال افزایش است. از نظر شرکت‌های بزرگ، در سال ۲۰۲۲ بیت کوین همچنان پیشرو و رهبر باقی خواهد ماند. برای مثال، استارباکس بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته است. این نشان دهنده محبوبیت آن در برند‌های معروف است.

اگر شما تنها به دنبال هولد کردن ارز دیجیتال هستید، اتریوم، لایت کوین، ایاس و ریپل گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. آن‌ها اکنون با هزینه معقولی در دسترس هستند. Litecoin بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است؛ زیرا برای مدت طولانی به افزایش قیمت خود ادامه می‌دهد.

نتیجه پایانی

و در آخر، داده‌ها و گزارش‌های انجام شده نشان می‌دهند که محبوبیت بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به اوج خود خواهد رسید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ روی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری حساب کنند و رسانه‌های خبری نیز در مورد آن گزارش می‌دهند. این تحولات ناگزیر منجر به رشد رمزارز‌ها و افزایش تقاضا برای بیت کوین و سایر ارز‌ها خواهد شد. وقتی ارزهای غیر متمرکز منتشر شدند، بازار مجبور شد بر عدم اعتماد و برچسب حباب مالی غلبه کند. اکنون می‌توانیم رشد را ببینیم و سال آینده دوباره شاهد آن خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید