بعد از ایمپلنت می توان ارتودنسی کرد؟

بعد از ایمپلنت می توان ارتودنسی کرد؟

اگر در حال حاضر کاشت دندان انجام داده اید و به دنبال صاف کردن دندان های خود نیز هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا ارتودنسی یا براکت ها پس از ایمپلنت دندان ایده خوبی است یا خیر.

به طور کلی بریس ها انتخاب خوبی برای حل مشکلات دندان ها برای بیماران از جوان گرفته تا پیر هستند. اگرچه دوره معینی برای این درمان وجود ندارد، اما زمان لازم برای صاف کردن دندان  های شما می  تواند اغلب بسته به سن، شرایط فیزیکی و سطح اصلاح دندان مورد نیاز متفاوت باشد.

چرا ایمپلنت | چرا ایمپلنت پس میزند

به طور قطع بهتر است قبل از ایمپلنت دندان از بریس استفاده کنید، همچنین به خاطر داشته باشید که ایمپلنت  های دندانی به استخوان متصل شده و بنابراین نمی  توانند حرکت کنند، اما می  توان از آنها به عنوان لنگر استفاده کرده و تاج بالای آن را جایگزین کرد تا با بایت جدید هماهنگ شود.

آیا می  توان پس از ایمپلنت دندان ارتودنسی کرد؟

همه دوست دارند کارها را به ترتیبی درست انجام دهند، اما گاهی اوقات این امکان پذیر نیست. یکی از این امور شامل افرادی می شوند قبل از گرفتن بریس، ایمپلنت دندان انجام داده اند.

اگر قبلا ایمپلنت داشته اید، می توانید براکت ها را دریافت کنید، به خصوص اگر این ایمپلنت ها جایگزین دندان های عقب شما شده باشند. به طور کلی، متخصصین از بریس ها در اطراف ایمپلنت شما استفاده می کنند و حتی از تاج بالای ایمپلنت به عنوان لنگر برای حرکت دندان های دیگر استفاده می شود.

با این حال، اگر ایمپلنت جایگزین دندان های جلویی شود، وضعیت کمی پیچیده می شود. در واقع، اگر دندان های جلویی کجی داشته و نیاز به ایمپلنت دارید، دندانپزشک باید ابتدا شما را به متخصص ارتودنسی معرفی نماید. ایمپلنت های دندان به استخوان متصل می شوند، بنابراین حرکت آنها با بریس غیرممکن است.

همانطور که استخوان در داخل ساختار ایمپلنت رشد می کند، برداشتن آن به طور فزاینده ای دشوار می شود، بنابراین می توانید ایمپلنت خود را به عنوان یک جسم دائمی در داخل دهان خود در نظر بگیرید.

آیا با ایمپلنت دندان می توانید اینویزیلاین دریافت کنید؟

وقتی صحبت از حرکت دندان ها در اطراف ایمپلنت های دندان به میان می آید، بهتر است بدانید که اینویزیلاین بیشتر قابل تنظیم است. با اینویزیلاین ارتودنتیست ها حرکات دندانی را به صورت دیجیتالی و با دقت بسیار زیاد برنامه ریزی می کنند.

به عبارتی، در مقایسه با دندان های متحرکی که در داخل استخوان لق می شوند، واقعا نمی توانید ایمپلنت را پس از جوش خوردن با بریس به استخوان حرکت دهید. اما مزیت بزرگ اینویزیلاین این است که می توان آنها را طوری طراحی کرد که ناحیه  ای که ایمپلنت دندان در آن قرار دارد را تغییر ندهد.

کدام را باید اول تهیه کنید: ایمپلنت دندان یا ارتودنسی؟

اگر شما هم به براکت و هم به ایمپلنت دندان نیاز داشته باشید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام یک از این گزینه ها اول از همه کار می  کند. در این مورد لازم نیست خودتان تصمیم بگیرید و بهتر است آن را به یک متخصص حرفه ای واگذار کنید.

شاید شما خودتان متوجه این موضوع نشوید، اما اگر دندان از دست رفته دارید، اغلب دندان های مجاور در فضاهای کشیدن کج می شوند. این مسئله اغلب برای دندانپزشکان مشکل ساز است، زیرا قرار دادن روکش در این وضعیت ممکن است منجر به بیماری پریودنتال و پاکت هایی شود که بقایای غذا و باکتری ها در آن جمع می شوند.

اما در کل اگر هم به ایمپلنت و هم بریس نیاز دارید، بهتر است ابتدا ارتودنسی برای اصلاح دندان  های کج استفاده شود. در نهایت شما می توانید ایمپلنت را در ماه های آخر بریس ها یا درست زمانی که درمان ارتودنسی شما رو به پایان است، انجام دهید.