فیلم و سریال

آیا سریال کره ای سرنوشت واقعی است

در شرایطی که سینمای آمریکا و هالییود روزهای خوبی را نمی‌گذراند، من شخصا به فکر این افتاده‌ام که در پست‌های سریالی مدام به شما فیلم‌های کلاسیک را در تقسیم‌بندی‌های متنوع معرفی کنم. اما یک انتخاب دیگر هم می‌تواند معرفی فیلم‌ها و سریال‌هایی از کره، ژاپن یا آلمان و فرانسه و انگلیس باشد. قبلا من شخصا زیاد پیگیر سریال‌های شرقی نبودم، اما اگر تعصب را کنار بگذاریم در میان سریال‌ها آنها می‌شود آثار خوبی پیدا کرد، هر چه باشد که دیگر ضعیف‌تر از اقتباس بنیاد نیستند!

سریال کره‌ای «موش» Mouse اقتباسی نیمه واقعی از پرونده‌ای جنایی در کره جنوبی است و داستان چند قاتل زنجیر‌های را بازگو می‌کند که زندگی‌شان به هم‌گره خورده است و این‌گره، تنها به دست سرنوشت باز می‌شود.

باز هم به مانند اسکویید گیم یا بازی ماهی مرکب با یک سریال خوب روبرو هستیم.

ژانر این سریال جنایی، تریلر و معمایی است. سال ۲۰۲۱ ساخته شده و فعلا یک فصل از آن منتشر شده که ۲۰ قسمت دارد. شبکه تی وی ان کشور کره جنوبی آن را ساخته و زیرنویس فارسی هم دارد.

سریال «موش» داستان جنایی تقریبا پیچیده‌ای دارد که به تدریج، سرنخ‌های خود را به تماشاگر نشان داده و یک به یک، راز‌های پشت پرده را برملا می‌سازد

خرید سرور مجازی
خرید بلیط لحظه آخری هواپیما از فلایتیو
خرید ساک پارچه ای
کلاه تبلیغاتی
بهترین جراح بینی

برملا شدن قدم به قدم راز‌ها باعث جذابیت شدید این سریال شده است، این سرنخ‌ها و راز‌های پنهان و آشکار، تعلیقی اعجاب‌انگیز به داستان می‌دهد.

سریال «موش» یکی از درگیر‌کننده‌ترین سریال‌ها با محوریت قاتلین زنجیره‌ای است. سریال در ابتدا ایده‌ای را دنبال می‌کند که از تحقیقات یک متخصص ژنتیک نشأت گرفته است. این پزشک پس از بررسی ژن قاتلین زنجیره‌ای در نقاط مختلف دنیا، موفق به کشف ژنی می‌شود که با شخصیت  ضداجتماعی مرتبط است.

قبل از ادامه توضیح ببینیم اصلا شخصیت ضداجتماعی چیست؟ هر آدم بد این شخصیت را دارد؟! خیر.

شخصیت ضد اجتماعی چیست؟

فرد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی (antisocial) به حقوق دیگران بی‌اعتنا است و به حقوق آن‌ها تجاوز می‌کند، وجدان ندارد و احساس پشیمانی نمی‌کند. خودخواه، مسئولیت ناپذیر و تکانشی (impulsive) است و قادر به تحمل ناکامی نیست. فریب‌کار و حقه‌باز است، مرتب دروغ می‌گوید و سر دیگران کلاه می‌گذارد. تحریک پذیر (irritable) و پرخاشگر است و مرتب دعوا می‌کند. از پذیرش مسئولیت سرباز می‌زند و نمی‌تواند شغل ثابتی داشته باشد.

بی‌بند و باری جنسی، همسر آزاری، کودک آزاری و رانندگی حین مستی در این بیمار شایع است. ممکن است در کودکی ADHD و در نوجوانی اختلال سلوک (conduct disorder) داشته باشد.

عوامل ژنتیکی و آسیب‌های مغزی در ایجاد این اختلال شخصیت نقش دارند و در EEG اغلب امواج غیرطبیعی دیده می‌شود.

حین مصاحبه ممکن است پزشک را فریب دهند و خود را آرام نشان دهند. پزشک می‌تواند برای آشکار کردن اختلال شخصیت، مرتب بر تناقض در صحبت‌های وی تاکید کند. این روش مصاحبه را Stress interview می‌گویند.

در کنترل رفتارهای تکانشی به ویژه در صورت وجود امواج در EEG از داروهای ضد صرع مانند کاربامازپین یا بتابلوکرها نیز در کاهش پرخاشگری موثرند.

آیا شخصیت ضداجتماعی همان سایکوپاتی است؟

درباره اینکه اختلال شخصیت جامعه‌ستیز همان سایکوپاتی است، بین متخصصین این امر اختلاف نظر وجود دارد.  سایکوپاتی ادبیات و سینما با یک بار منفی نسبتا زیاد به کار رفته و می‌رود، و عموما سعی شده با به نمایش کشیدن افرادی جانی و خبیث، حس ترس و وحشت در مخاطب القا گردد. این موضوع یکی از دلایلی است که امروزه گروهی از روانشناسان بکار بردن آن را برای بیماران جامعه‌ستیز مناسب نمی‌دانند؛ چراکه به عقیده آنها این اصطلاحات بیش از آنکه بر بیماری این افراد تأکید کند، شخصیت آنها را مورد قضاوت قرار می‌دهد، و با برچسب زدن به این بیماران مانع از همدردی مردم با آنها می‌شود. برخی دیگر سایکوپاتی مترادف شخصیت جامعه‌ستیز می‌دانند، اما آن را بعنوان یک زیرشاخه مشخص که علائمش حادّتر از اختلال کلی جامعه‌ستیزی است، به شمار می‌آورند

و بالاخره عده‌ای عقیده دارند خود سایکوپاتی و سوسیوپاتی را هم باید از هم جدا کرد، به این صورت که در مطالعه علل پدید آمدن اختلال جامعه‌ستیزی، سایکوپاتی بیشتر بر بیولوژی بدن، عوامل ژنتیک و نارسایی‌های ارثی تمرکز دارد، و سوسیوپاتی بیشتر به بررسی نقش جامعه و تاثیر والدین، دوستان و تجربیات محیطی می‌پردازد.

 ادامه توضیح سریال:

متخصص ژنتیک (در سریال) ادعا می‌کند از آنجا که اختلال ضد اجتماعی (سایکوپاتی) یکی از وابسته‌ترین اختلالات به ژنتیک است، لازم است مادران باردار در ماه‌های ابتدایی بارداری آزمایش ژنتیک انجام دهند و اگر فرزند آن‌ها دارای ژن پایکوپاتی بود، آن را سقط کنند تا جلوی انتشار این ژن و انباشته شدن جامعه از قاتلین زنجیره‌ای گرفته شود.

اما در این میان مشکلی وجود دارد: شباهت ژن افراد سایکوپات با افراد نابغه! یعنی ممکن است با سقط یک جنین که از آن ژن مشکوک برخوردار است، هم دنیا را از دست افرادی مانند استالین نجات دهی هم دنیا را از وجود افرادی مانند بتهوون محروم کنی.

سریال با همین ایده جذاب اما پرچالش ادامه پیدا می‌کند و در همان ابتدای سریال پلیس را در جستجوی قاتلی زنجیره‌ای می‌یابیم که به قاتل بی‌سر معروف است و سر قربانیان خود را از بدن آن‌ها جدا کرده و بدنشان را در محیط‌های مختلف ر‌ها می‌کند؛ اما این تمام ماجرا نیست چرا که در همان قسمت ابتدایی سریال، قاتل پیدا می‌شود اما چیزی که در ادامه مشاهده می‌کنیم، همان ایده اصلی سریال است…

هر قسمت از سریال با سرعت بالایی پیش می‌رود و سرعت وقوع اتفاقات در سریال بسیار بالاست. به همین دلیل لازم است که با دقت به تمام مسائلی که در هر قسمت اتفاق می‌افتد، توجه کرد؛ زیرا مخاطب حتما در ادامهٔ داستان دوباره به آن موضوع ارجاع داده می‌شود.

سریال از از پرونده قتل مدرسه ابتدایی اینچئون در سال ۲۰۱۷ الهام گرفته است. در سال ۲۰۱۷ ، در محاکمه قتل مدرسه ابتدایی اینچئون، هنگامی که مادر قربانی از متهم پرسید که سخت‌ترین کار در حال حاضر چیست ، پاسخ متهم ابزار تاسف یا گناه نبود. در عوض ، متهم گفت: »هوا خوب است، اما برای من سخت‌ترین کار این است که شکوفه های گیلاس را نبینم.» همه ملت از پاسخ متهم شوکه و خشمگین شدند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، Squid Game سریال کره‌ای خشن و تکان دهنده اما پرطرفدار در مورد تورنمنتی مرگبار از بازی‌های کودکانه است که این رقابت در نهایت به پایانی خونین می‌رسد، اما این بدان معنا نیست که تمام سوالات ما، پاسخ خود را در پایان سریال دریافت کرده اند. در ادامه می‌خواهیم پاسخ ۸ سوال مهم و اساسی که بعد از تماشای فصل اول Squid Game دارید را بدهیم. پیش از آن به شما هشدار می‌دهیم که این مطلب می‌تواند بخش‌هایی از داستان را اسپویل کند.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

۱- سریال Squid Game چه زمانی منتشر شد؟

این سریال دارای ۹ اپیزود است که در ۱۷ سپتامبر جاری به طور کامل توسط نتفلیکس منتشر شد.

۲- آیا فصل دوم سریال Squid Game در کار خواهد بود؟

اگر تمام سریال را تماشا کرده اید می‌دانید که بازی در واقع با اپیزود نهم به پایان نمی‌رسد. این بازی ادامه دارد و آینده شخصیت «برنده» سئونگ گی-هون بدون نتیجه گیری باقی می‌ماند. آیا می‌دانیم که بعد از پیاده شدنش از هواپیما چه اتفاقی می‌افتد؟ پاسخ این است، شاید. هوانگ دونگ-هیوک کارگردان و نویسنده این سریال به ورایتی گفته است که شاید پیش از فکر کردن به فصل دوم سریال Squid Game به دنبال ساخت فیلم‌های سینمایی بزرگ برود. وی در این باره گفته است: «هنوز برنامه‌های کاملاً مشخصی برای Squid Game ۲ ندارم. حتی فکر کردن به آن هم خسته کننده است، اما اگر قرار باشد این کار را بکنم، قطعاً ترجیح میدهم این کار را به تنهایی نکنم. استفاده از تیم نویسندگان را مد نظر قرار داده و کارگردان‌هایی با تجربیات متنوع را ترجیح خواهم داد». موفقیت سریال Squid Game آنقدر بالا بوده که مدیران اجرایی نتفلیکس خواهان ادامه آن باشند، اما هنوز نمی‌دانیم که می‌توانند خالق این سریال کره‌ای را برای فصول بیشتر متقاعد کنند یا خیر.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

۳- آیا Squid Game بر اساس یک کتاب ساخته شده است؟

به نظر می‌رسد که Squid Game می‌تواند یک رمان یا کتاب تصویری خارق العاده باشد، اما در حال حاضر، نمی‌توانید به کتابفروشی محلتان بروید و کتاب Squid Game را برای خواندن خریداری کنید. بر اساس ادعا‌های سایت کره‌ای Soompi که در زمیه فرهنگ پاپ کشور فعالیت می‌کند، هوانگ دونگ هیوک کارگردان این سریال گفته است که ایده ساخت سریال Squid Game را در سال ۲۰۰۸ از یک کتاب کمیک در مورد افرادی که یک بازی خطرناک را بازی می‌کردند گرفته است، اما نام این کتاب را ذکر نکرده است. حتی شاید یک کتاب کمیک نیز نباشد، زیرا این کارگردان در مصاحبه با کوریا هرالد گفته است که کتاب‌های کمیک زیادی خوانده و از بازی‌هایی که در مورد بقا هستند به شدت خوشش می‌آید. از این رو، تا زمانی که هوانگ پیشقدم شده و برخی از این کتاب‌های کمیک را نام ببرد، حدس زدن و گمانه زنی تنها کاری است که در این زمینه از ما بر می‌آید.

اما با توجه به موفقیت نسخه سریالی، به نظر می‌رسد بزودی شاهد تبدیل شدن Squid Game به یک کتاب باشیم. برخی نیز مدعی هستند که سریال Squid Game بسیار شبیه فیلم ژاپنی As The Gods Will ساخته تاکاشی میکه در سال ۲۰۱۴ است. آن فیلم خود بر اساس یک مانگای ژاپنی ساخته شده و آن هم بر اساس یک تورنمنت مرگ با استفاده از بازی‌های کودکانه است که سکانس‌های بسیار مشابهی دارد، از جمله عروسکی که چرخیده و سعی می‌کند بازیکنانی که تکان می‌خورند را شناسایی کند. کارگردان سریال Squid Game در کنفرانسی خبری گفته است که تنها بازی اول سریالش با این فیلم ژاپنی شباهت دارد و اینکه او سال‌ها قبل از ساخت فیلم As The Gods Will در سال ۲۰۱۴، روی ایده خود کار کرده است.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

۴- آیا بازی مرکب یک بازی واقعی است؟

به وضوح می‌توان گفت که هیچ تورنمنت مرگبار بازی مرکبی وجود ندارد، جایی که مردم با شرکت در بازی‌های بی خطر کودکانه کشته می‌شوند. اما عنوان سریال Squid Game به یک بازی خاص اشاره دارد که نامش را از شکل میدانی مبهم خود که شبیه ماهی مرکب است گرفته است. شخصیت اصلی سریال که سئونگ گی-هون نام دارد طوری صحبت می‌کند که بازی مرکب مختص شهر محل تولد او بوده که در یک زمین مسابقه به شکل ماهی مرکب بازی می‌شده است. به منظور برنده شدن، تیم مهاجم که تنها اجازه پرش تا زمانی را دارند که از کمر زمین مرکب عبور می‌کنند، باید با پاهایشان روی سر ماهی مرکب ضربه بزنند. هوانگ، کارگردان سریال، گفته است که این بازی محبوب او در دوران کودکی بوده و بدین ترتیب یک بازی واقعی است.

دیگر بازی‌هایی که در سریال وجود دارند نیز اغلب واقعی هستند، از جمله تیله بازی، طناب کشی یا چراغ قرمز، چراغ سبز. اما تنها یک بازی در سریال وجود دارد که غیرواقعی است و آن زمانی است که بازیکنان مجبور می‌شوند از روی یک پل شیشه‌ای عبور کنند در حالی که برخی شیشه‌های زیر پایشان خرد می‌شوند. بازی دیگری که بازیکنان باید یک شکل خاص را از درون یک آبنبات صاف بیرون بیاورند نیز یک بازی کودکانه محبوب در کره جنوبی است هر چند در صورت شکست خوردن در این کار خبری از کشته شدن نبوده است.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

۵- آیا بازی چراغ قرمز، چراغ سبز واقعی است؟

اولین بازی که بازیکنان در سریال بازی می‌کنند، بازی چراغ قرمز، چراغ سبز است، اما به جای اینکه در جریان قرمز شدن چراغ، افراد برگشته و سعی کنند یک نفر دیگر را بگیرند، یک عروسک رباتیک غول پیکر که شبیه یک دختر مدرسه‌ای است، خاطیان را شناسایی و دستور قتلشان را صادر می‌کند. برخی رسانه‌ها در کره جنوبی مدعی شده اند که این عروسک برای سریال Squid Game درست نشده است بلکه از قبل در موزه روستایی به نام چانگ چئونگ بوک-دو در فاصله چند ساعته شهر سئول وجود داشته و اکنون به موزه بازگردانده شده است، اما یکی از دست هایش را از دست داده است. برخی از ساکنان فیلیپین نیز در توییتر مدعی شده اند که یک نسخه از این عروسک در نمایشگاه نتفلیکس در مرکز فروشی در این کشور به نمایش گذاشته شده که سر آن رو به عقب است.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

۶- کارت تجاری بازی مرکب

کسانی که برای بازی مرکب انتخاب می‌شوند یک کارت تجاری قهوه‌ای روشن که یک طرف آن حاوی نماد بازی است دریافت می‌کنند که شامل یک دایره، یک مثلث و یک مربع بوده و روی دیگر آن یک شماره تلفن نوشته شده است. این اشکال در واقع حروف کره‌ای هستند. جاسمین لونگ نویسنده کره‌ای در این باره می‌گوید: «دایره در واقع حرف اُ است، مثلث بخشی از حرف جی و مربع نیز حرف ام است. پس وقتی کنار هم قرار می‌گیرند می‌شوند اُ جی ام که سرواژه‌های عبارت squid game در زبان کره‌ای هستند که به شکل اوجینگئو گیم (오징어게임) تلفط می‌شود». این طرف از کارت تجاری مشکلی ندارد، اما آن طرف آن که یک شماره تلفن را نشان می‌دهد دردسرساز شده است. ظاهراً زنی با این شماره به خاطر دریافت تماس‌ها و پیامک‌های بی پایان از نتفلیکس شکایت کرده است.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

۷- تئوری در مورد نگهبانان در سریال Squid Game

نگهبانان در سریال Squid Game لباس‌های قرمز به تن دارند و هنگامی که صورتش دیده می‌شود به یک سرباز ساده بی تجربه شبیه است. یک تئوری آنلاین سعی دارد نحوه اجیر کردن این نگهبانان را تشریح کند. شخصیت اصلی سئونگ گی-هون یک بازی به نام داکجی را با کسی که بازیگران را انتخاب می‌کند انجام می‌دهد که یک بازی سنتی کره‌ای است و با دو صفحه کاغذی آبی و قرمز بازی می‌شود. گی هون کاغذ آبی را انتخاب می‌کند که اتفاقی تصادفی به نظر می‌رسد، اما یک تئوری مدعی است این انتخاب تصادفی نیست. در واقع او هنگامی که وارد بازی می‌شود نیز با لباسی به رنگ آبی دیده می‌شود و این شاید بدین معنا باشد که اگر او و دیگر بازیکنان کارت قرمز را انتخاب می‌کردند، کارگران یا نگهبانان سریال می‌شدند. هیچ مدرکی دال بر درست بودن این تئوری وجود ندارد و شاید فصل دوم سریال Squid Game به این سوال نیز پاسخ دهد.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

۸- پایان سریال Squid Game

اکنون زمان اسپویلر اصلی این مطلب فرا رسیده است، زیرا می‌خواهیم در مورد پایان سریال صحبت کنیم. در پایان، سئونگ گی-هون برنده می‌شود و شخص اصلی گرداننده بازی را نیز پیدا می‌کند که برخی بینندگان باهوش آن را حدس زده بودند، زیرا مرگ او در جریان داستان به شکل واضح نشان داده نمی‌شود، اما داستانی بسیار پیچیده دارد که در اینجا آن را اسپویل نمی‌کنیم. بعد از تصفیه کردن حسابش با مغز متفکر این بازی مرگبار، گی-هون موهایش را به رنگ قرمز روشن درآورده که شبیه رنگ لباس‌های نگهبانان بازی بوده، اما احتمالاً هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد. سپس می‌خواهد سوار هواپیمایی به مقصد لس آنجلس شود تا دخترش را ببیند، اما ناگهان همان مردی که در ابتدای سریال او را وارد بازی کرد را می‌بیند که در حال ترغیب کردن یک نفر دیگر برای بازی کردن در بازی مرگ است.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

گی-هون کارت تجاری مخصوص بازی را از این مرد می‌گیرد و قبل از اینکه سوار هواپیما شود، با شماره روی کارت تماس گرفته و به کسی که جواب می‌دهد می‌گوید که او را پیدا خواهد کرد. این به معنای فراهم شدن همه چیز برای یک دنباله است و حتی اگر خالق سریال برای ساخت فصل دوم سریال Squid Game عجله‌ای نداشته باشد نیز وی برای ادامه داستان کار دشواری در پیش نخواهد داشت. یکی دیگر از نکات مبهم سریال مربوط به پلیسی به نام هوانگ جون-هو است که مخفیانه وارد محل بازی شد و به دنبال برادر گمشده اش می‌گردد و توسط مدیر اصلی بازی که در واقع همان برادرش است، در ظاهر کشته می‌شود.

پاسخ به ۸ سوال مهم و بی جواب بینندگان در مورد اتفاقات پایان سریال Squid Game

تلاش‌های این مامور پلیس نشان می‌دهد که برادرش در سال ۲۰۱۵ برنده بازی مرکب شده است و سرنوشت نامعلوم آن‌ها در پایان فصل اول نشان می‌دهد که می‌توانند در فصل دوم Squid Game نیز حضور یابند. جون هو قبل از افتادن از روی یک صخره به درون آب، از ناحیه شانه مورد اصابت گلوله برادر خود قرار می‌گیرد و بدین ترتیب امکان زنده ماندنش زیاد است اگر چه به نظر نمی‌رسد توانسته باشد مدارکی که جمع آوری کرده بود را بدست دوستان پلیسش برساند موضوعی که با ادامه یافتن بازی نیز تایید می‌شود.

 

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی


در سال‌های اخیر بهترین سریال های کره ای جایگاه ویژه‌ای نزد بینندگان ایرانی و خارجی پیدا کرده‌اند. در این مقاله با چند سریال تلویزیونی کره ای که جزء سریالهای کره ای برتر در نزد تماشاگران هستند، آشنا می‌شویم. به نظر شما برترین سریال کره ای کدام عنوان است؟

سریالهای کره ای برتر نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان، طرفداران خاص خودشان را دارند. این سریال‌ ها بیشتر در ژانرهای درام، عاشقانه و تاریخی ساخته می‌شوند. ایرانیان نیز مدت‌هاست که با سریال های کره ای آشنایی دارند و مشتاقانه برخی از آنان را دنبال کرده‌اند. بسیاری از ما سریال تلویزیونی کره ای افسانه جومونگ، جواهری در قصر و امپراطور بادها و… را به یاد داریم و مشتاقانه دنبال کرده‌ایم. یکی از دلایلی که سریال های کره ای در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب هستند این است که سریال ‌های کره ای عموما فضایی خانوادگی دارند.

همچنین برخی از سریال‌های کره ای درباره نوجوان‌ها هستند و ژانری تینیجری دارند. این سبک از سریال‌های کره ای هم می‌توانند قشر جوان‌تر هر جامعه‌ای را به خود جذب کنند. تاکنون تعداد زیادی از بهترین و معروف ترین سریالهای کره ای به زبان فارسی دوبله شده و از شبکه‌های ایرانی پخش شده‌اند. در این مقاله 34 نمونه از محبوب ترین سریال های کره ای دنیا را معرفی می‌کنیم. پس با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین سریال های کره ای

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، سریال‌های کره‌ای چندین سال است که جایگاه خود را در میان مخاطبان فیلم و سریال باز کرده‌اند و علاقه‌مندان بسیاری به تماشای سریالهای کره ای برتر روی آورده‌اند. اگر شما نیز از جمله این علاقه‌مندان هستید تا انتهای این مطلب با ما باشید تا با جذابترین و برترین سریال های کره ای آشنا شویم.

1. سریال تلویزیونی کره ای بازی مرکب ؛ از سریالهای کره ای برتر

بهترین سریال های کره ای - سریال بازی مرکب

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2021 اکشن، ماجراجویی Netflix 9 8.3

اجازه بدهید مقام اول بهترین سریال های کره ای تا به امروز و سریالهای کره ای قشنگ را به سریال بازی مرکب بدهیم. سریال بازی مرکب، از جدیدترین سریال های کره ای شبکه نتفلیکس است. سریال بازی مرکب تا به امروز که این مطلب نگارش می‌شود در وبسایت معروف نقد و بررسی فیلم و سریال راتن تومیتوز هیچ نظر منفی را کسب نکرده است. به نظر می‌رسد به این آمار بازدید، سریال اسکویید گیم به پربیننده ترین سریال نتفیلکس تا به امروز تبدیل خواهد شد. می‌توانید برای دانلود سریال بازی مرکب به مطلب اختصاصی سریال در پلازا مراجعه نمایید.

داستان سریال بازی مرکب از فهرست برترین سریال کره ای: این سریال روایتگر یک ماجرای هیجان انگیز، اکشن و خشن در بستری است، که گویا مرگ را به بازی گرفته‌اند. بازی مرکب در ژانر اکشن و ماجراجویی داستان 456 نفر را روایت می‌کند که جان خود را بر سر برنده شدن در یک بازی می‌گذارند. اما کدام یک از 456 نفر در انتها برنده این بازی خواهند بود؟ توصیه می‌کنیم این سریال هیجان انگیز و بحث برانگیز نتفلیکس را تا انتها ببینید.

2. سریال تلویزیونی کره ای آجوشی من (My Mister) ؛ برترین سریال کره ای

سریال های کره ای جدید - آجوشی من (My Mister)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2018 درام، خانوادگی tvN 16 9.8

سریال آجوشی من با بازی آیو (IU) بازیگر و خواننده سولوییست کیپاپ و بازیگر لی سانگ کیون (Lee Sun-Kyun) از جهت کارگردانی و نویسندگی بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست در پنجاه و پنجمین دوره جوایز هنری موفق به کسب جایزه بهترین درام شود. اگر درمورد اسم سریال کنجکاو هستید باید بگوییم که آجوشی در زبان کره ای به مردان میانسال گفته می‌شود. این عنوان نیز در فهرست اسم بهترین سریال های کره ای جای می‌گیرد.

داستان سریال تلویزیونی کره ای آجوشی من: داستان سریال آجوشی من در مورد مردی به نام پارک دونگ-هون است که در سن 40 سالگی به تنهایی بار زندگی خود را به دوش می‌کشد. از سوی دیگر دختری به نام جی-هان حضور دارد که در 20 سالگی تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشته و به همراه مادربزرگش زندگی را به سختی می‌گذراند. جی-هان و دونگ-هون هر دو در یک شرکت مشغول به کار هستند با این تفاوت که جی-هان یک کارمند قراردادی است. داستان از جایی شروع می‌شود که دونگ-هون بی‌خبر و در محل کارش پاکتی حاوی چهل میلیون وون پول نقد دریافت می‌کند که نمی‌داند از طرف چه کسی است. برای دانلود این سریال می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

3. سریال تاریخی کره ای سرنوشت (Faith) ؛ از سریالهای کره ای برتر

بهترین سریال های کره ای - سرنوشت (Faith)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2012 فانتزی / تاریخی / عاشقانه / پزشکی SBS 24 8

سریال کره ای Faith با نام فارسی «سرنوشت» یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین سریال های کره ای است. این سریال با نام The Great Doctor (پزشک اعظم) هم شناخته می‌شود. سریال سرنوشت از تاریخ 13 آگوست تا 30 اکتبر 2012 (22 مرداد تا 9 آبان 1391) از شبکه SBS پخش شد.

سریال تاریخی کره ای سرنوشت از تاریخ 27 دی تا 22 بهمن 1393 از شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن رفت. مدیریت دوبلاژ این سریال بر عهده زهره شکوفنده بود. علاوه بر خانم شکوفنده، صداپیشگان دیگری مانند منوچهر والی‌زاده، افشین ذی نوری، مینو غزنوی، همت مومی وند و علیرضا باشکندی در دوبله این سریال نقش داشته‌اند. این سریال، که یکی از سریالهای کره ای محبوب است، علاوه بر ایران در کشورهای اندونزی، سنگاپور، مالزی، ژاپن، ویتنام و آمریکا پخش شده است.

در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد در مینی سریال، بهترین ستاره جدید و 10 ستاره برتر را به خود اختصاص داده است. به هنگام نوشتن لیست سریال های تاریخی کره ای از سریال سرنوشت غافل نشوید.

داستان سریال تلویزیونی کره ای سرنوشت: سریال کره ای سرنوشت یا پزشک اعظم درباره یک دکتر زیبایی به نام یو ایون سو است که دزدیده می‌شود. این دکتر توسط محافظ امپراطور به زمان گذشته (700 سال پیش) برده می‌شود تا جان ملکه را نجات دهد. درنهایت یو ایون سو عاشق همین محافظ می‌شود. لی مین-هو (Lee Min-ho) و کیم هی-سان (Kim Hee-sun) بازیگران اصلی این سریال هستند.

4. سریال کره ای جدید هتل دل لونا (Hotel del Luna) ؛ برترین سریال کره ای فانتزی

بهترین سریال های کره ای - هتل دل لونا (Hotel del Luna)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2019 فانتزی سیاه / عاشقانه-کمدی tvN 16 8.4

در میان سریال های زیبای کره ای، سریال Hotel del Luna یکی دیگر از سریال های جدید کره ای است. این سریال از تاریخ 13 ژوئیه تا 1 سپتامبر 2019 (22 تیر تا 10 شهریور 1398) از شبکه tvN پخش شد. سریال هتل دل لونا در لیست سریالهای کره ای برتر، رتبه هشتم را دارد، و برترین سریال کره ای در این ژانر در سال 2019 است. همین موضوع این سریال را تبدیل به یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای کرده است.

سریال کره ای Hotel del Luna در دوازدهمین مراسم Korea Drama Awards جایزه یک عمر فعالیت را برای جونگ دانگ هوآن (Jung Dong-hwan) یکی دیگر از بازیگران این سریال، به ارمغان آورد. این سریال در کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند و هند پخش شده است و یکی از سریالهای کره ای محبوب سال های اخیر لقب گرفته است.

داستان سریال تلویزیونی کره ای سریال Hotel del Luna از سریالهای کره ای برتر: هتل دل لونا در سئول است و شبیه به هیچ هتل دیگری نیست. مشتریان این هتل ارواح هستند. ساختار واقعی این هتل در طی روز مشخص نیست. در دوره امپراتوری گوگوریو، یک شورشی به نام جانگ من-ول مایعی را می‌نوشد و تبدیل به صاحب یک هتل می‌شود. او به مدت 1000 سال است که در این هتل گرفتار شده و آن را می‌چرخاند. تا اینکه او با مدیر جدید هتل کو چان-سئونگ آشنا می‌شود. دو نقش اصلی این سریال را لی جی اون (Lee Ji-eun) و یئو جین=گوو (Yeo Jin-goo) ایفا می‌کنند.

5. سریال دختر امپراطور (The King’s Daughter, Soo Baek-hyang) ؛ برترین سریال کره ای تاریخی

بهترین سریال های کره ای - دختر امپراطور (The King’s Daughter, Soo Baek-hyang)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2013-2014 تاریخی / عاشقانه / اکشن MBC 108 7.9

سریال The King’s Daughter, Soo Baek-hyang سریالی تاریخی‌ست که زندگی سو بیک-هیانگ، دختر پادشاه موریانگ را به تصویر می‌کشد و از بهترین سریال های کره ای است. این سریال از تاریخ 30 سپتامبر 2013 (8 مهر 1392) تا 14 مارس 2014 (23 اسفند 1392) از شبکه MBC پخش شد. سریال «دختر امپراطور» قرار بود 120 قسمت داشته باشد، اما در نهایت در 108 قسمت پخش شد و برترین سریال کره ای تاریخی محسوب می‌شود.

داستان سریال زیبای کره ای دختر امپراتور از سریالهای کره ای برتر: داستان این عنوان از سریالهای کره ای برتر درباره شاه موریانگ، یکی از پادشاهان باکجه، و دختر مخفی‌اش به نام سو بیک-هیانگ است. سو بیک-هیانگ به خاطر خواهر ناتنی‌اش نتوانسته به مقام شاهزادگی برسد. اما او به خاطر درستکاری و وطن‌پرستی‌اش توانست برای همیشه در یادها بماند. سئو هیون-جین (Seo Hyun-jin)، سئو وو (Seo Woo)، لی جه-ریونگ (Lee Jae-ryong) و جو هیون-جائه (Jo Hyun-jae) از بازیگران اصلی سریال دختر امپراطور هستند.

این سریال از شهریور سال 1394 در شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران در 54 قسمت 55-60 دقیقه‌ای پخش شد. سریال The King’s Daughter در کشور غنا هم به روی آنتن رفته است.

6. سریال تلویزیونی کره ای کیمیاگر (Midas) ؛ از سریالهای کره ای برتر

بهترین سریال های کره ای - سریال کره ای کیمیاگر (Midas) 

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2011 عاشقانه / درام SBS 21 7.7

در میان سریال های کره ای قدیمی و سریالهای کره ای برتر، سریال تلویزیونی کره ای Midas یا «کیمیاگر» سریالی کره ای محصول سال 2011، و یکی از سریالهای کره ای محبوب است. این سریال درباره مسائل مربوط به تجارت مانند ادغام‌ها و اکتساب‌ها، بازار سهام و دنیای بورس است. این سریال از تاریخ 22 فوریه تا 3 مه 2011 (3 اسفند 1389 تا 13 اردیبهشت 1390) از شبکه SBS پخش شد. سریال کیمیاگر که یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای است، در مجموع 21 قسمت داشت.

بازیگران اصلی سریال کیمیاگر جانگ هایوک (Jang Hyuk)، لی مین-جونگ (Lee Min-jung)، کیم هی-ایه (Kim Hee-ae) و نو مین-وو (No Min-woo) هستند. در نوزدهمین مراسم SBS Drama Awards، جانگ هیونگ برای بازی در این سریال جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد. به نظر شما می‌توان این سریال را برترین سریال کره ای در سال 2011 دانست؟

داستان سریال جذاب کره ای کیمیاگر از بهترین سریال های کره ای: کیم دو-هیون مردی باهوش است که در خانواده‌ای متوسط بزرگ شده است. او در یکی از دانشکده‌های حقوق، دانشجوی ممتاز است. درحالی که او به دنبال مشاغل آینده‌دار است، مشغول به کار برای یک خانواده ثروتمند می‌شود. به او پیشنهادی می‌شود که نمی‌تواند ردش کند. در همین زمان رویاهای او در رابطه با زندگی آرامش با دوست‌دخترش تغییر می‌کند.

7. سریال منشی کیم چشه (What’s Wrong with Secretary Kim) ؛ برترین سریال کره ای عاشقانه

بهترین سریال های کره ای - سریال کره ای منشی کیم چشه (What’s Wrong with Secretary Kim)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2018 عاشقانه-کمدی tvN 16 8.1

What’s Wrong with Secretary Kim یا «منشی کیم چشه»، سریالی کره ای و محصول سال 2018 و برترین سریال کره ای عاشقانه کمدی است. این سریال از تاریخ 6 ژوئن تا 26 ژوئیه 2018 (16 خرداد تا 4 مرداد 1397) از شبکه tvN در 16 قسمت پخش شد. سریال منشی کیم چشه در لیست درام‌های کره ای با امتیاز بالا، رتبه نوزدهم را دارد. در سال 2018 این سریال بیشترین سرچ را در بین درام‌های کره ای زبان به دست آورد. همین‌ها باعث شده که سریال What’s Wrong with Secretary Kim جز بهترین سریال های کره ای باشد. سریال منشی کیم چشه در یازدهمین مراسم Korea Drama Awards و ششمین مراسم APAN Star Awards نامزد چندین جایزه شده بود و جوایزی هم مانند بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این سریال در کشور بنگلادش با زیرنویس انگلیسی و دوبله بنگالی پخش شده است.

داستان سریال منشی کیم چشه از سریالهای کره ای برتر: داستان این سریال تلویزیونی کره ای راجع به نایب رئیس یک شرکت بزرگ به نام لی یونگ-جون و منشی توانایش به نام کیم می-سو است. کیم می-سو اعلام می‌کند که بعد از 9 سال که برای یونگ-جون کار کرده، می‌خواهد بازنشسته شود. دو بازیگر اصلی این سریال کره ای پارک سئو-جون (Park Seo-joon) و پارک مین-یونگ (Park Min-young) هستند.

8. سریال تاریخی عاشقان ماه (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo) ؛ از سریالهای کره ای برتر

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2016 تاریخی / عاشقانه / فانتزی / ملودرام کره‌ای SBS 20 8.6

معرفی سریال های کره ای را با سریال عاشقان ماه ادامه می‌دهیم. سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo یا «عاشقان ماه» از سریالهای کره ای برتر است که بر اساس رمانی چینی به نام Bu Bu Jing Xin نوشته تانگ هوآ (Tong Hua) ساخته شده است. این سریال از تاریخ 29 آگوست تا 1 نوامبر 2016 (8 شهریور تا 11 آبان 1395) از شبکه SBS پخش شد. این سریال تاریخی کره ای درکل 20 قسمت داشت. سریال عاشقان ماه هم به خاطر محبوبیتی که دارد، یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای به حساب می‌آید، و برخی آن را برترین سریال کره ای می‌دانند.

این سریال با قیمتی بیشتر از 400,000 دلار برای هر قسمت به یک شبکه چینی فروخته شد. به همین دلیل سریال عاشقان ماه، علاوه بر اینکه یکی از سریالهای کره ای محبوب است، تبدیل به یکی از گران‌ترین سریال های کره ای نیز شد. البته چند ماه بعد این رکورد را سریال Man to Man زد.

سریال عاشقان ماه جوایز زیادی گرفته است. به عنوان مثال در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین زوج، 10 ستاره برتر و ستاره جدید را دریافت کرد. این سریال در کشورهای مختلفی مانند چین، ژاپن، تایلند، فیلیپین، ترکیه و ایران پخش شده است. در ویدئوی زیر می‌توانید تریلر این سریال را تماشا کنید.

داستان سریال جذاب کره ای عاشقان ماه از بهترین سریال های کره ای: داستان این عنوان از سریالهای کره ای برتر درباره هه سو دختری از قرن بیست و یکم است که به یک باره در زمان سفر می‌کند و به گذشته می‌رود. او خود را در زمان سلسله پادشاهی گوریو (سال 941 میلادی) می‌یابد. در سریال عاشقان ماه بازیگرانی چون لی جون-کی (Lee Joon-gi)، لی جی-اون و کانگ ها-نئول (Kang Ha-neul) ایفای نقش کرده‌اند.

9. سریال کره ای آقای آفتاب (Mr. Sunshine) ؛ از سریالهای کره ای برتر

لیست بهترین سریال های کره ای - آقای آفتاب (Mr. Sunshine)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2018 درام / عاشقانه tvN 24 8.8

سریال تلویزیونی کره ای آقای آفتاب یکی از معروف ترین سریال های کره ای و از سریالهای کره ای برتر است که پس از انتشار در سال 2018 موفق شد با استقبال خوبی از جانب مخاطبان و منتقدان روبرو شود و بینندگان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کند. سریال تلویزیونی کره ای آقای آفتاب امتیازات خوبی را از منتقدان و سایت‌های نقد و بررسی فیلم و سریال دریافت کرده است و بسیاری این سریال را برترین سریال کره ای می‌دانند.

داستان سریال تلویزیونی کره ای آقای آفتاب: داستان این سریال از سریالهای کره ای برتر از سال 1871 آغاز می‌شود. این سال مصادف با حمله کشتی‌های آمریکایی به خاک چوسان (نام قدیمی کره جنوبی) است. پس از این اتفاق جوانی کره‌ای به نام جوزف از طریق یکی از همین کشتی‌های جنگی از سرزمین خود فرار کرده و به خاک آمریکا وارد می‌شود. سی سال پس از این ماجرا جوزف که اکنون یک سرباز ارتش آمریکا محسوب می‌شود برای انجام ماموریتی مجبور است به سرزمین خودش که 45 سال است تحت استعمار ژاپن قرار گرفته است، بازگردد. جوزف بنا به دلایلی از سرزمین خودش نفرت و کینه‌ای عمیق در دل دارد و در صدد است ماموریت خود را با بیرحمی تمام به انجام برساند اما در این مسیر با ماجراهایی از جمله یک عشق ناخواسته روبرو می‌شود که مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد.

10. سریال جدید کره ای سقوط بر روی تو (Crash Landing on You) ؛ از سریالهای کره ای برتر

پرطرفدارترین سریال های کره ای - سقوط بر روی تو (Crash Landing on You)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2019 عاشقانه/ کمدی tvN 16 8.7

از آنجا که در این مطلب قصد معرفی بهترین سریال های کره ای را داریم نام بردن از سریال جدید کره ای Crash Landing on You غیرقابل اجتناب است. این سریال یکی از بهترین سریال های کره ای است که در اواخر سال 2019 منتشر شد و پخش آن تا سال 2020 ادامه یافت. این سریال کره ای عاشقانه با رنگ و بوی کمدی یکی از سریالهای کره ای محبوب است که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. بسیاری از طرفداران ژانر کمدی/ عاشقانه این سریال را برترین سریال کره ای این ژانر در سال 2019 می‌دانند.

داستان سریال تلویزیونی کره ای سقوط بر روی تو: داستان این سریال تلویزیونی کره ای یکی از مهمترین مسائل نظامی و سیاسی کره یعنی اختلاف کره شمالی و کره جنوبی را دستمایه تولید فیلمنامه خود کرده است.در این سریال شاهد بروز اتفاقی عجیب برای دختری اهل کره جنوبی به نام یون سری هستیم که از قضا بسیار موفق و ثروتمند است. این دختر طی اتفاقی عجیب و در اثر یک طوفان شدید و قدرتمند به نوار مرزی بین دو کره (نوار مرزی غیر نظامی جدا کننده کره شمالی و جنوبی) پرتاب می‌شود.

در همین حین مرد جوانی به نام جیونگ هیوک که عضو کمیته حزب مرکزی کره شمالی است او را پیدا کرده و تصمیم می‌گیرد یون سری را به کره جنوبی بازگرداند اما خارج شدن از مرز کره شمالی از جمله دشوارترین کارها است و به زمان احتیاج دارد. جیونگ هیوک تصمیم می‌گیرد تا یافتن زمان مناسب از یون سری مراقبت کرده و او را از جشم جاسوسان و ماموران امنیتی کره شمالی پنهان کند. به مرور شاهد شکل گیری عشقی عمیق میان این دو نفر هستیم که موقعیت آنان را بیش از پیش در معرض خطر قرار می‌دهد.

11. سریال تلویزیونی کره ای کلاس ایته وان (Itaewon Class) ؛ برترین سریال کره ای

سریال کره ای قشنگ - کلاس ایته وان (Itaewon Class)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2020 درام  JTBC 16 8.2

سریال کره ای تلویزیونی کلاس ایته وان از جمله پربیننده ترین سریال های کره ای سال اخیر بود که از شبکه JTBC کره پخش شد و اندکی بعد نیز شبکه نتفلیکس امتیاز پخش آن را خریداری کرد. از همین طریق نیز مخاطبان این سریال در مقیاس جهانی به تماشای آن پرداخته و این سریال، یکی از سریالهای کره ای محبوب، را دنبال می‌کردند. پس در لیست برترین سریال کره ای از این سریال غافل نشوید.

داستان سریال کره ای کلاس ایته از سریالهای کره ای برتر: داستان این عنوان از سریالهای کره ای برتر براساس کتابی به همین نام اثر جوانگ جین نویسنده مطرح کره جنوبی است و در مورد پسری به نام سائه رو است که در اولین روز دبیرستان خود با پسر قلدری به نام جیون وون درگیر شده و او را کتک می‌زند. پدر جیون وون از افراد ثروتمند و پرنفوذ سئول و دست بر قضا مدیر رستورانی است که پدر سائه رو در آن کار می‌کند. علی رغم تهدیدهای پدر جیون وون، سائه رو حاضر به عذرخواهی نشده و همین امر سبب اخراج او از مدرسه و همچنین بیکار شدن پدرش می‌شود.

چندی بعد جیون وون در یک تصادف عمدی پدر سائه رو را زیر گرفته و سبب مرگ او می‌شود. سائه رو که در آتش خشم می‌سوزد جیون وون را تا حد مرگ کتک زده و به همین جرم دستگیر و زندانی می‌شود. سائه رو پس از آزادی از زندان تصمیم می‌گیرد تا زندگی جیون وون و پدرش را نابود کند و به همین دلیل رستورانی در منطقه ایته وان سئول باز می‌کند تا از طریق ضربه اقتصادی رقبای خود را از میدان به در کند.

12. سریال تاریخی کره ای امپراطوری (Kingdom) ؛ از سریالهای کره ای برتر

سریال های کره ای قدیمی - امپراطوری (Kingdom)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2019 ترسناک نتفلیکس 12 8.4

سریال کره ای امپراطوری که در ژانر وحشت قرار گرفته است یکی از معدود سریال‌هایی است که امتیاز تمام و کمال آن توسط نتفلیکس خریداری شده و تنها از این شبکه منتشر شده است. به عبارت دیگر این سریال در دسته سریال های تلویزیونی کره جنوبی به شمار نمی‌آید و پخش تلویزیونی در شبکه‌های ملی این کشور را نداشته است. اما این امر نه تنها از جذابیت آن کم نکرده بلکه سریال امپراطوری را به یکی از بهترین سریال های کره ای تبدیل کرده است.

داستان سریال تاریخی کره ای امپراطوری از فهرست برترین سریال کره ای: داستان این سریال، برترین سریال کره ای در ژانر وحشت، در زمان‌های گذشته و پس از حمله ژاپن به امپراطوری چوسان (کره امروزی) اتفاق می‌افتد. در این زمان بیماری عجیبی قسمت‌های جنوبی قلمرو چوسان را در گیر خود کرده است و حتی پادشاه نیز به این بیماری دچار شده است. از عوارض این بیماری تبدیل شدن مبتلایان به مردگان متحرک و خارج شدن آنان از بعد انسانی خود است.

ولیعهد چوسان یعنی شاهزاده لی چانگ در این زمان درگیر یک کودتای سیاسی است که توسط وزیر دربار برای تسخیر تاج و تخت طرح ریزی شده است. لی چانگ به دلایل بروز و شیوع این بیماری مشکوک می‌شود و ماموریتی را برای یافتن منشا این اتفاقات آغاز می‌کند. اما این تنها مشکل لی چانگ نیست، او در این مسیر علاوه بر محافظت مردمش از دست مردگان متحرک که روز به روز افزایش می‌یابند باید با دشمنان داخلی نیز مواجه شده و پیش از این که تاج و تخت را از او بربایند آنان را از میدان به در کند. این سریال را می‌توان بهترین سریال تاریخی کره ای در سال 2019 دانست. ‌

13. سریال زیبای کره ای نسل خورشید (Descendants of the Sun) ؛ از سریالهای کره ای برتر

لیست سریال های تاریخی کره ای - نسل خورشید (Descendants of the Sun)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2016 درام / عاشقانه KBS2 19 8.3

بسیاری از دنبال کنندگان سریالهای کره ای برتر سریال نسل خورشید را از جمله قشنگ ترین سریال های کره ای می‌دانند. این سریال در سال 2016 به کارگردانی لی یون بوک یکی از بهترین کارگردانان کره‌ای ساخته شد و مدت کوتاهی پس از انتشار با بازخوردهای خوبی مواجه و تبدیل به یکی از بهترین سریال های کره ای شد. در اصل تعداد قسمت‌های سریال نسل خورشید 16 قسمت بوده است اما به دلیل محبوبیت بالا و درخواست بیشمار مخاطبان در انتها سه قسمت ویژه نیز برای آن ساخته و منتشر شد.

داستان سریال زیبای کره ای نسل خورشید از سریالهای کره ای برتر: داستان این سریال در مورد دو نفر از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل است که به طور اتفاقی در منطقه اوراک با یکدیگر آشنا می‌شوند. سروان یو شی جین فرمانده نیروهای ویژه است که برای ماموریتی عازم این منطقه شده و به طور اتفاقی با یکی از پزشکان بدون مرز به نام کانگ مو یون آشنا می‌شود و به مرور رابطه‌ای عاشقانه میان این دو شکل می‌گیرد.

14. سریال کره ای تلویزیونی مشکلی نیست که خوب نباشی (It’s Okay to Not Be Okay)

دانلود بهترین سریال های کره ای - مشکلی نیست که خوب نباشی (It's Okay to Not Be Okay)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2020 درام / عاشقانه tvN 16 8.7

سریال درام مشکلی نیست که خوب نباشی یکی از بهترین سریال های کره ای است که زمینه‌ای روانشناسانه دارد و با پرداختن به موضوعات روانشناسانه سعی در انتقال پیامی دوستانه به مخاطبان خود است. این که هر انسانی در زندگی خود با زخم‌های متعددی در روح خود زندگی می‌کند و با مشکلات روحی سختی دست و پنجه نرم می‌کند اما نکته مهم این است که چگونه با این زخم‌ها کنار آمده و آنان را بپذیریم و در نهایت زندگی ادامه دارد.

داستان سریال کره ای تلویزیونی مشکلی نیست که خوب نباشی: داستان این عنوان از فهرست برترین سریال کره ای درباره مرد جوانی به نام مون گنگ تای است که با برادر اوتیستیک خود زندگی می‌کند. این دو گذشته تلخی را پشت سر گذاشته و شاهد قتل مادر خود بوده‌اند. مون گنگ تای به دلیل مشکلات روحی برادرش ناچار است تا هرچند وقت یکبار محل زندگیشان ر ا تغییر دهد. گنگ تای به عنوان مددکار روانی در بیمارستان‌ها و مراکز روانشناسی کار می‌کند. گنگ تای پس از مدتی با دختری به نام مون یانگ آشنا می‌شود که نویسنده کتاب‌های کودکان است و از اختلال شخصیت جامعه ستیز رنج می‌برد.

به مرور و با شکل گیری روابط عاشقانه میان این دو، آنان متوجه می‌شوند که گذشته مشترکی با یکدیگر دارند و از برخی از تاریک‌ترین رازهای زندگی خود پرده برمی‌دارند. آنان متوجه می‌شوند برای ادامه دادن زندگی به کمک یکدیگر احتیاج دارند. ژانر درام و عاشقانه از محبوب‌ترین ژانرها در میان سریالهای کره ای محبوب است و در نتیجه بسیاری از سریال‌های این ژانر می‌توانند عنوان “برترین سریال کره ای” را به دوش بکشند.

15. سریال تلویزیونی کره ای شکارچی شهر (City Hunter) ؛ از سریال های کره ای پرطرفدار

لیست سریال های کره ای دوبله فارسی - شکارچی شهر (City Hunter)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2011 درام  SBS 20 8.2

شکارچی شهر یکی از بهترین سریال های کره ای با تم جنایی و سیاسی است که در سال 2011 به کارگردانی جین هیوک از شبکه SBS تلویزیون کره پخش شد. این سریال براساس یک مجموعه مصور ژاپنی ساخته شده است و تغییرات اندکی متناسب با محل ساخت فیلم در آن ایجاد شده است.

داستان سریال تلویزیونی کره ای شکارچی شهر از سریالهای کره ای برتر: اتفاقات این سریال از سال 1983 آغاز می‌شود که مصادف با حادثه بمب گذاری میانمار توسط عوامل کره شمالی بوده است. در این حادثه رئیس جمهور کره جنوبی و هیئت همراهش که در حال بازدید از میانمار بوده است کشته می‌شود. در پی این اتفاق، 5 تن از مقامات عالی کره جنوبی به صورت مخفیانه تصمیم به طراحی نقشه‌ای تلافی جویانه برای از بین بردن سران کره شمالی می‌گیرند.

در پی این تصمیم تعدادی از نیروهای ویژه کره جنوبی برای از بین بردن سران کره شمالی به این کشور می‌روند و عملیات را با موفقیت انجام می‌دهند اما در هنگام بازگشت به کره جنوبی به دلایل سیاسی توسط تک تیراندازان خودی کشته می‌شوند تا اطلاعات این نقشه به جایی درز نکند. تنها یک نفر از این افراد به نام جین پیو موفق به نجات جان خود می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا  انتقام همرزمانش را بگیرد. شکارچی شهر یکی از سریالهای کره ای محبوب در سال های اخیر است که به دوبله فارسی نیز در دسترس است.

16. سریال تلویزیونی کره ای جواهری در قصر (The Great Jang Geum) ؛ از سریالهای کره ای برتر قدیمی

بهترین سریال های کره ای - جواهری در قصر (The Great Jang Geum)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2003-2004 تاریخی/ بیوگرافی/ درام MBC 54 8.5

یکی از بهترین سریال های کره ای تاریخی سریال The Great Jang Geum است. این سریال تاریخی کره ای با نام‌های دیگری چون سریال Jewel in Palace، سریال جواهری در قصر و یا سریال یانگوم شناخته می‌شود. در لیست سریال های کره ای دوبله فارسی نام سریال جواهری در قصر از دیرباز می‌درخشد. این سریال کره ای قدیمی از 15 سپتامبر 2003 تا 23 مارس 2004 (24 شهریور 82 تا 4 فروردین 83) از شبکه MBC پخش شد.

در معرفی سریال کره ای یانگوم باید به بازیگران آن نیز اشاره کنیم. لی یونگ عه (Lee Young-ae) در نقش یانگوم، جی جین هی (JiJin-hee) در نقش مین جانگ گو، ایم هو (Im Ho) در نقش پادشاه چونگ جونگ، هنگ ری نا (Hong Ri-na) در نقش گیوم یونگ و یانگ می گیونگ (Yang Mi-kyung) در نقش بانو هن بازی می‌کند.

داستان جواهری در قصر از ‌سریالهای کره ای برتر: داستان یکی از محبوب ترین سریال های کره ای در مورد دختری به نام یانگوم است. یانگوم که در کودکی پدر و مادر خود را از دست داده به قصر می‌رود تا آشپز شود. او پس از رویارویی با چالش‌های فراوان درنهایت به مقام اولین پزشک زن دربار می‌رسد. بحث‌های فراوانی در مورد صحت تاریخی سریال وجود دارد. برخی معتقدند یانگوم شخصیتی حقیقی در تاریخ است، و برخی دیگر او را یک افسانه می‌دانند.

17. سریال کره ای دو بونگ سون زن قوی (Strong Girl Bong-soon)

برترین سریال کره ای - دو بونگ سون زن قوی (Strong Girl Bong-soon)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2017 فانتزی،عاشقانه JTBC 16 8.2
سریال دو بونگ سون زن قوی یک درام فانتزی و اکشن است که با ایفای نقش بازیگرانی مانند پارک بو یونگ (Park Bo-Young)، پارک هیونگ شیک (Park Hyung-Sik) و جیسو (Jisoo) در سال 2017 به پخش رسید و به یکی از بهترین سریال های کره ای با بالاترین میزان ریتینگ در تاریخ تلویزیون کابلی کره جنوبی تبدیل شد. سریال دو بونگ سون زن قوی برنده 5 جایزه و 8 نامزدی شد و زوج اصلی این سریال جایزه بهترین کاپل را دریافت کردند.

داستان سریال کره ای جذاب دو بونگ سون زن قوی: داستان این عنوان از بهترین سریال های کره ای حول محور دختری به نام بونگ سون می‌چرخد که با قدرت ماورائی و عجیب متولد شده است. این ویژگی در میان خانواده‌ آنها موروثی بوده و فقط به زنان خانواده منتقل می‌شود. بون سون بواسطه قدرت ماورائی خود شغل محافظ مدیر عامل یک شرکت بازی سازی را برعهده می‌گیرد و در این بین سعی می‌کند تا قدرت خود را از گوک-دو کسی که دوستش دارد، مخفی کند.

18. سریال کره ای وینچنزو (Vincenzo) ؛ برترین سریال کره ای جنایی

سریال تلویزیونی کره ای - سریال کره ای وینچنزو (Vincenzo)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 جنایی، کمدی سیاه tvN 20 8.5
سریال وینچنزو با بازی سونگ جونگ‌کی و اوک تک-یون (Ok Taec-yeon) عضو گروه 2PM جزو پربیننده ترین سریال های کره ای 2021 نام برده می‌شود که برترین سریال کره ای جنایی است. داستان سریال Vincenzo درمورد پسری است که در سن هشت سالگی به فرزند خواندگی خانواده‌ ایتالیایی به نام فابیو کاسانو پذیرفته می‌شود. او بعدها با نام وینچنزو کاسانو به عنوان مشاور حقوقی مافیا و وکیل ایتالیایی شناخته می‌شود.
داستان سریال هیجان انگیز کره ای سریال وینچنزو: پس از مرگ فابیو و مشکلات خانوادگی که بین وینچنزو و پائولو، پسر فابیو رخ می‌دهد، او تصمیم می‌گیرد تا به زادگاه خود، کره جنوبی بازگردد و 1.5 تن طلای مخفی شده در ساختمان گومگا پلازا (Geumga Plaza) را بدست آورد. شخصیت‌های خاکستری سریال وینچنزو نوع دیگری از اجرای عدالت را با چاشنی طنز و سکانس‌های اکشن به نمایش درمی‌آورند که تماشای آن خالی از لطف نیست. برای دانلود و خواندن معرفی بهترین سریال کره ای؛ وینچنزو به این لینک مراجعه کنید.

19. سریال تلویزیونی کره ای تابستان دوست داشتنی ما (Our Bloved Summer)

سریالهای کره ای برتر - تابستان دوست داشتنی ما (Our Bloved Summer)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021-2022 عاشقانه،کمدی SBS 16 8.7

تابستان دوست داشتنی ما از بهترین سریال های کره ای عاشقانه اخیر است که هنگام پخش نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد. در این درامای دوست داشتنی کیم دامی (Kim Dami) و چویی ووشیک (Choi Woosik) بازیگر فیلم سینمایی انگل، به ایفای نقش‌های اصلی سریال می‌پردازند. تابستان دوست داشتنی ما دومین پروژه همکاری این دو بازیگر است.کیم دامی و چویی ووشیک پیش‌تر در فیلم اکشن و معمایی جادوگر بخش 1: انهدام (The Witch: Subversion) محصول 2018 به ایفای نقش پرداختند و نقش دشمنان قسم خورده یکدیگر را بازی می‌کردند.

داستان سریال رمانتیک کره ای تابستان دوست داشتنی: اکنون در سریال تلویزیونی کره ای تابستان دوست داشتنی ما کمستری خوبشان در صحنه‌های عاشقانه طرفداران کیدراما را به شدت مجذوب خود کرده است. داستان این دراما حول محور زندگی چویی وونگ و یئون سو می‌چرخد آن‌ها به دلیل اختلافاتی که داشتند با قول اینکه هرگز یکدیگر را ملاقات نمی‌کنند از هم جدا می‌شوند اما پس از 10 سال مستندی که در دوران دبیرستان با حضور آن دو ضبط شده بود به شهرت می‌رسد و آنها به اجبار باری دیگر در مقابل دوربین مستند قرار می‌گیرند. این سریال رشد احساسات آنها را به تصویر می‌کشد. همچنین وبتونی بر اساس این سریال ساخته شده است که همزمان با پخش هر قسمت در naver webtoon منتشر می‌شد.

20. سریال کره ای فراتر از شیطان (Beyond Evil) ؛ از برترین سریال های کره ای تلویزیون

محبوب ترین سریال کره ای - فراتر از شیطان (Beyond Evil)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 هیجان انگیز، روانشناختی JTBC 16 8.2

اگر به دنبال یک سریال تلویزیونی کره ای با داستان پیچیده و هیجان انگیز مانند سریال کره ای موش و یا راننده تاکسی هستید تماشای سریال تلویزیونی کره ای فراتر از شیطان به شما پیشنهاد می‌شود.

داستان سریال کره ای فراتر از شیطان: داستان این عنوان از سریالهای کره ای برتر درمورد دو کارگاه نترس به نام لی دونگ-شیک و هان جو-وون است که برای گرفتن یک قاتل سریالی که شهر را بهم ریخته مجبور به نقض قانون می‌شوند. آن‌ها در طی پیدا کردن هویت مجرم، بی‌گناهی تمام افرادی که دخیل پرونده بودند از جمله خودشان را زیر سوال می‌برند. این دراما از سریالهای کره ای برتر با ایفای نقش بازیگران یو جینگو (Yeo Jin-go) و شین ها-کیون (Shin Ha Kyu) است.

21. سریال کره ای نام من (My Name) ؛ از فهرست برترین سریال کره ای

پربیننده ترین سریال های کره ای - نام من (My Name)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 جنایی،اکشن، عاشقانه Netflix 10 7.9

اگر در سال گذشته سریال‌ سلول‌های یومی (Yumi’s cells) و سریال با وجود اینکه می‌دانم (Nevertheless) را از بازیگران آن بو-هیون (Ahn Bo-hyun) و هان سوهی (Han So-Hee) تماشا کردید حتما “نام من” را با بازی متفاوت این دو بازیگر از دست ندهید. سریال نام من تنها در مدت کوتاهی توانست به رتبه ششم جهانی نتفلیکس برسد و عنوان برترین سریال کره ای را به خود اختصاص دهد.

داستان سریال My Name از بهترین سریال های کره ای: سریال نام من از بهترین سریال های کره ای نتفلیکس درمورد دختری به نام یون جی وو روایت می‌شود که پس از مرگ ناگهانی پدرش به دنبال انتقام گرفتن از قاتل اوست. جی وو برای کشف حقیقت با کمک چوی مو جین به واحد تحقیقات مواد مخدر اداره پلیس ملحق می‌شود و شروع به کار می‌کند. میزان خشونت در این سریال زیاد است و محدودیت سنی برای افراد زیر 18 سال گذاشته شده است.

22. سریال کره ای گل برفی (Snowdrop) ؛ از پرطرفدارترین سریال های کره ای

پربیننده ترین سریال های کره ای - گل برفی (Snowdrop)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021-2022 سیاسی، عاشقانه JTBC 16 8.9

سریال اسنو دراپ با بازی جیسو (Jisoo) عضو گروه دخترانه BlackPink و بازیگر جانگ هه-این (Jung Hae-In) یکی از پرحاشیه ترین سریال‌های کیدراما و برترین سریال کره ای سیاسی به شمار می‌آید. نیتیزن‌های کره ای پیش از پخش قسمت اول به دلیل ژانر سیاسی سریال و با ادعا بر تحریف شدن تاریخ کره، علیه نویسنده اسنودراپ و شبکه JTBC در دادگاه شکایت کردند. حتی بحث‌های این عده به کاخ آبی ریاست جمهوری نیز رسید. نیتیزن‌ها سعی بر متوقف کردن پخش اسنودراپ را داشتند و از هرتلاشی دریغ نکردند، اما در نهایت رای دادگاه به گروه سریال اسنودراپ داده شد و تایید شد که هیچ تحریف تاریخی در این سریال صورت نگرفته است. با این وجود بازهم نیتیزن‌های کره ای تماشای اسنودراپ را تحریم کردند و اسنودراپ نتوانست ریتینگ خوبی در کره بدست آورد اما به دلیل پخش همزمان در پلتفرم دیزنی پلاس طرفداران بین المللی بسیاری سریال Snowdrop را دنبال کردند.

داستان سریال جنجالی کره ای اسنودراپ: سریال تلویزیونی کره ای اسنودراپ اولین سریال کره ای سرویس پخش آنلاین دیزنی پلاس بوده است. داستان اسنودراپ در سال 1987رخ می‌دهد و درمورد دختر دانشجویی به نام یونگ-رو است که در خوابگاه دخترانه هه سو زندگی می‌کند. از سوی دیگر سوهو حضور دارد که در آلمان درس خوانده و به تازگی به سئول آمده است. او شخصیتی آرام و مرموز دارد. سوهو و یونگ-رو همدیگر را در یک قرار گروهی ملاقات می‌کنند و بعد از آن قرار دیداری اتفاق نمی‌افتد تا روزی که سوهو غرق در خون به صورت مخفیانه وارد خوابگاه دخترانه هه سو می‌شود.

23. سریال کره ای پری وزنه بردار کیم بوک-جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

لیست بهترین سریال های کره ای رمانتیک - پری وزنه بردار کیم بوک-جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2016 ورزشی، عاشقانه MBC 16 8.4

سریال وزنه بردار کیم بوک جو در زمان پخش خود کمترین میزان ریتینگ بینندگان را در کره جنوبی داشت اما طرفداران بین‌المللی زیادی به تماشای آن نشستند. این عنوان از سریالهای کره ای برتر در خارج از کشور مخصوصا در کشور فیلیپین محبوبیت زیادی را از آن خود کرد. وزنه بردار کیم بوک جو یک درام ورزشی با الهام از زندگی جانگ میران (Jang Mi-ran) برنده مدال طلای المپیک است که بازیگران لی سونگ کیونگ (Lee Sung-kyung) و نام جو-هیوک (Nam Joo-hyuk) به ایفای نقش آن می‌پردازند.

داستان سریال کره ای ورزشی پری وزنه بردار کیم بوک-جو: این دراما درمورد دختر وزنه‌برداری به نام کیم بوک جو است که به برادر دوست دوران کودکی‌اش جون-هیونگ، علاقه‌مند می‌شود. در ابتدا جون هیونگ او را دست می‌اندازد اما پس از مدتی متوجه می‌شود که خود نیز به بوک جو علاقه‌مند شده است. در پری وزنه‌بردار کیم بوک-جو شاهد داستان گروهی از ورزشکاران خواهید بود که هرکدام برای اهداف خود می‌جنگند و در این مسیر عشق را تجربه می‌کنند.

24. سریال تلویزیونی کره ای جهنم دره (Hellbound) ؛ برترین سریال کره ای ترسناک

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس - جهنم دره (Hellbound)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 ترسناک، ماوراءطبیعی Netflix 6 6.7

سریال جهنم‌دره از بهترین سریال های کره ای نتفلیکس، با اقتباس از وبتونی با همین نام ساخته شده است. این عنوان حول محور موجودات ماوراء طبیعی می‌چرخد که از ناکجا آباد ظاهر می‌شوند و مردم را به جهنم محکوم می‌کنند. تنها پس از گذشت یک روز از انتشار این مینی سریال، جهنم‌دره توانست رکورد سریال بازی مرکب را بشکند و در صدر پربیننده‌ترین سریال‌‌های نتفلیکس قرار بگیرد. همچنین در هشتاد کشور جزو محبوب‌ترین سریال‌ها قرار گرفت. حتما در نظر داشته باشید که این سریال محتوای بسیار خشنی دارد و مناسب کودکان و افراد حساس نیست.

داستان سریال جهنم دره از بهترین سریال های کره ای: داستان سریال عازم جهنم در جهانی موازی از زمین رخ می‌دهد؛ جایی که در آن موجوداتی فراطبیعی ناگهان ظاهر می‌شوند، پیشگویی‌هایی می‌کنند و انسان‌ها را به جهنم می‌فرستند. داستان روی کارآگاهی تمرکز دارد که روی این اتفاقات تحقیق می‌کند.

25. سریال تلویزیونی کره ای گل شیطان (Flower of Evil) ؛ برترین سریال کره ای جنایی

سریال های کره ای جدید - گل شیطان (Flower of Evil)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2020 جنایی، عاشقانه tvN 16 8.7

سریال تلویزیونی کره ای گل شیطان محبوب ترین سریال کره ای در سال 2020 و از سریالهای کره ای انتقامی شناخته می‌شود. این سریال در سه کشور آسیای شرقی پخش شد و از استقبال بی نظیری برخوردار شد. به همین دلیل این سریال در وبسایت IMDb نیز امتیاز بسیار بالایی دارد.

داستان سریال محبوب کره ای گل شیطان: ماجرای این عنوان از سریالهای کره ای برتر درمورد مرد مرموزی به نام بک هی-سونگ است که با یک بازرس به نام چا جی-وون ازدواج کرده و یک فرزند دارند. هی-سونگ نقش خود را به عنوان یک پدر و همسر به خوبی ایفا می‌کند، اما همواره یک راز عمیق از گذشته خود را پنهان می‌کند. زمانی که همسرش جی-وون بواسطه باز شدن یک پرونده قدیمی متوجه می‌شود مردی که مدت‌ها دوست داشته فردی نبوده که همیشه ادعا می‌کرده است، ورق برمی‌گردد و داستان سریال از یک تم عاشقانه شیرین به ماجراهایی مرموز ختم می‌شود.

26. سریال کره ای عاشقانه تاریخی سرآستین قرمز (The Red Sleeve) ؛ از بهترین سریال های کره ای

سریال های کره ای تاریخی - سرآستین قرمز (The Red Sleeve)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021-2022 تاریخی، عاشقانه MBC 17 8.8

سریال تاریخی کره ای پرطرفدار سرآستین قرمز جزو محبوب ترین سریالهای تاریخی سال 2021 نام برده می‌شود و در واقع برترین سریال کره ای تاریخی جدید است. در ابتدا قرار بود تا این دراما در 16 قسمت به پخش برسد اما نویسنده برای اینکه پایان منسجم‌تری به سریال ببخشد یک قسمت به آن اضافه کرد. محبوبیت سرآستین قرمز باعث شد تا پس از چندین سال ریتینگ شبکه MBC کره جنوبی دو رقمی شود.

داستان سریال تلویزیونی کره ای و عاشقانه سر آستین قرمز: ماجرای این درامای تاریخی بر اساس واقعیت است و داستان عاشقانه بین بانوی دربار سونگ دوک-ایم و ولیعهد یی-سان را روایت می‌کند. جالب است بدانید که سریال سرآستین قرمز مرتبط با سریال تاریخی دونگی است و ولیعهد یی-سان جزو نوادگان دونگی محسوب می‌شود. نقش ولیعهد را بازیگر و خواننده لی جون-هو ایفا می‌کند. اگر از طرفداران گروه 2PM هستید تماشای سریال جدید کره ای عاشقانه سرآستین قرمز را از دست ندهید.

27. سریال تلویزیونی کره ای دهکده ساحلی چاچاچا (Seaside Village Cha-Cha-Cha)

معرفی بهترین سریال کره ای - دهکده ساحلی چاچاچا (Seaside Village Cha-Cha-Cha)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 کمدی، عاشقانه tvN, Netflix 16 8.6

اگر به دنبال یک سریال آرامش‌بخش با لوکیشن‌های جذاب و خط داستانی ساده و بدون هیجانی هستید تماشای برترین سریال کره ای دهکده ساحلی چاچاچا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دهکده ساحلی چاچاچا از سریال های معروف جدید کره ای و سریالهای کره ای برتر است که در زمان پخش خود طرفداران داخلی و اینترنشنال زیادی پیدا کرد و جزو سریال‌هایی با بالاترین میزان ریتینگ در تاریخ شبکه‌های کابلی کره جنوبی قرار گرفت.

داستان سریال دهکده ساحلی چاچاچا از سریالهای کره ای برتر: همچنین جزو یکی از سریال‌های پربازدید غیر انگلیسی زبان در نتفلیکس عنوان شد. داستان دهکده ساحلی چا چا چا حول محور یک دندان پزشک از خود راضی است که به خاطر اتفاقاتی مجبور می‌شود سئول را ترک و به یک شهر ساحلی نقل مکان کند. او در آنجا با رئیس هونگ دوشیک فرد همه کاره شهر ساحلی برخورد می‌کند و اتفاقات جالب و خنده داری بین آنها و اهالی شهر رخ می دهد.

28. سریال کره ای قدیمی کشور من (My country) ؛ بهترین سریال کره ای قدیمی

سریال کره ای عاشقانه تاریخی - کشور من (My country)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2019  تاریخی، عاشقانه JTBC 16 8.3

کشور من از سریال های کره ای تاریخی محبوب و بهترین سریال های کره ای سال 2019 است. شبکه های تلوزیرونی ایرانی ید طولایی در پخش سریال های شرق آسیایی دارند. اغلب سریال های کره ای از استقبال خوبی در ایران برخوردار شدند.

داستان سریال کره ای تاریخی کشور من از فهرست برترین سریال کره ای: این درام تاریخی مربوط به دوران انتقال سلسله گوریو و آغاز سلسله چوسان می‌شود و داستان دو دوست را روایت می‌کند که به خاطر اختلاف نظر بر سر کشور شمشیرهای خود را به سمت یک‌دیگر نشانه می‌گیرند. سریال تاریخی کره ای کشور من به ما ارزش‌ دوستی واقعی را می‌آموزد و دنبال معنای عمیق کسانی که به آنها اهمیت می‌دهیم می‌گردد حتی زمانی که به نظرمان بی رحم می آیند .

29. سریال کره ای دریای خاموش (The Silent Sea) ؛ از سریال های کره ای تخیلی

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس - دریای خاموش (The Silent Sea)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2021 علمی تخیلی، دلهره‌آور Netflix 8 7

این درام اولین سریال علمی تخیلی کره ای در نتفلیکس و اولین پروژه فضایی ساخت کره جنوبی است و با نقش آفرینی بازیگران مطرحی چون گونگ یو و لی جون توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بازیگر گونگ-یو هر فیلمنامه‌ای را قبول نمی‌کند و از این رو آثار شاخصی چون فیلم قطاری به سمت بوسان و سریال گابلین را در کارنامه هنری خود دارد که همواره از بهترین‌ها هستند.

داستان سریال تلویزیونی کره ای دریای خاموش: دریای خاموش داستان جهان آینده را روایت می‌کند که مردم از کمبود آب و مواد غذایی ناشی از بیابان زدایی رنج می‌برند. سرانجام گروهی از افراد مهم به ماه سفر می‌کنند تا نمونه‌های مرموز یک ایستگاه فضایی طرد شده را پیدا کنند، اما در آنجا با پدیده‌ای عجیب روبه رو می‌شوند.

30. سریال کره ای همه ما مرده‌ایم (All Of Us Are Dead) ؛ از سریال های معروف کره ای

فهرست بهترین سریال های کره ای مدرسه ای - همه ما مرده‌ایم (All Of Us Are Dead)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت‌ها امتیاز IMDb
2022 زامبی، هیجان‌انگیز Netflix 12 7.7

سریال همه‌ی ما مرده ایم یکی از بهترین سریال های کره ای 2022 است که در 28 ژانویه 2022 (8 بهمن 1400) از پلتفرم نتفلیکس منتشر شد و اکنون جزو 10 سریال برتر نتفلیکس 91 کشور قرار گرفته است. سریال همه‌ی ما مرده‌ایم با اقتباس از وبتون محبوبی به نام ” اکنون در مدرسه ما” اثر جو دونگ کیونگ ساخته شده است.

داستان سریال همه‌ی ما مرده ایم از سریالهای کره ای برتر: داستان این درام که در فهرست بهترین سریال های کره ای مدرسه ای قرار گرفته، در مورد یک ویروس ناشناخته است که مدرسه را فرا گرفته و باعث تبدیل شدن آدم ها به زامبی می‌شود. دانش آموزان باید بدون آب، غذا و ارتباط با دولت با تجهیزات مدرسه از خود محافظت کنند تا جزو مبتلایان قرار نگیرند.

برای دانلود خواندن مقاله کامل این سریال هیجان انگیز به این مطلب مراجعه کنید.

31. سریال تلویزیونی کره ای تو زیبایی (You’re Beautiful) ؛ از سریالهای کره ای برتر

بهترین سریال های کره ای - تو زیبایی (You’re Beautiful)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2009 عاشقانه / کمدی / موزیکال / درام SBS 16 7.8

سریال «تو زیبایی» یکی از بهترین سریال های کره ای و محصول سال 2009 است. این سریال از تاریخ 7 نوامبر تا 26 نوامبر 2009 (16 آبان تا 5 آذر 1388) از شبکه SBS به روی آنتن رفت. در سریال You’re Beautiful،که از زیباترین سریال های کره ای به حساب می‌آید، بازیگرانی همچون پارک شین-هه (Park Shin-hye)، جانگ گیون-سوک (Jang Keun-suk)، جونگ یونگ-هوآ (Jung Yong-hwa) و لی هونگ-کی (Lee Hong-gi) حضور دارند.

سریال تو زیبایی در مراسم SBS Drama Awards جایزه «بهترین ستاره جدید» را برای پارک شین-هه، لی هونگ-کی و جونگ یونگ-هوآ به ارمغان آورد. همچنین جونگ یونگ هوآ در سومین دوره مراسم Korea Drama Awards جایزه «محبوب‌ترین بازیگر» را دریافت کرد. این سریال در کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، فیلیپین، ژاپن، چین، تایلند و ایران دوبله و پخش شده است و جایگاه ویژه ای در بین لیست بهترین سریالهای کره ای سال های اخیر و برترین سریال کره ای موزیکال دارد.

داستان سریال تلویزیونی کره ای تو زیبایی: داستان این سریال درباره یک گروه موسیقی خیالی به نام ای. ان. جل است. پسری به نام گو می-نام به این گروه معروف برای همکاری دعوت شده است. اما برای جراحی چشم باید به آمریکا برود. خواهر دوقلویش گو می-نیو خودش را به جای برادرش جا می‌زند تا برادرش فرصت ملحق شدن به این گروه را از دست ندهد. گو می-نیو تمام عمرش را در کلیسا گذرانده و درس راهبگی خوانده است. اما حالا باید خودش را با این گروه موسیقی معروف و شرایط زندگی‌شان وفق دهد.

32.  سریال کره ای وارثان (The Heirs) ؛ برترین سریال کره ای درام

بهترین سریال های کره ای - سریال کره ای وارثان (The Heirs)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2013 عاشقانه / درام SBS 20 7.6

سریال The Heirs یا «وارثان» یکی دیگر از سریالهای کره ای برتر است. این سریال از تاریخ 9 اکتبر تا 12 دسامبر 2013 (17 مهر تا 21 آذر 1392) در 20 قسمت از شبکه SBS پخش شد. سریال وارثان در کره بینندگان زیادی داشت و در آسیا به شهرت زیادی رسید. در لیست نام سریال های کره ای برتر، سریال وارثان جایگاه ویژه‌ای دارد، و بسیاری آن را برترین سریال کره ای نامیده‌اند.

لی مین هو (Lee Min-ho)، پارک شین-هه و کیم وو-بین (Kim Woo-bin) بازیگران اصلی سریال The Heirs، برترین سریال کره ای عاشقانه قدیمی هستند. این سریال در کشورهای زیادی مانند پاکستان، چین، اندونزی، ژاپن، مالزی، هند، تایلند و ویتنام دوبله شده و به روی آنتن رفته است.

این سریال در بیست و یکمین مراسم SBS Drama Awards جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است؛ جوایزی مانند بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، جایزه ویژه بازیگری برای بازیگر زن، 10 ستاره برتر و بهترین ستاره جدید. همچنین در دومین مراسم Asia Rainbow TV Awards سریال وارثان جوایز بهترین درام مدرن، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را دریافت کرده است.

سریال کره ای و عاشقانه وارثان از بهترین سریال های کره ای: داستان این سریال درباره رابطه عاشقانه کیم تان، پسر دوم رئیس گروه ثروتمند امپراطوری و دختر خدمتکاری به نام چا ایون-سانگ است. کیم تان همیشه به خاطر اینکه پسر زن دوم پدرش است تحقیر شده است. به همین دلیل او سعی دارد مادر واقعی‌اش را از دیگران مخفی کند و خودش را به عنوان پسر همسر رسمی پدرش معرفی کند. پدر کیم تان می‌خواهد که پسرش با دختری به نام یو رائه ازدواج کند. اما کیم تان عاشق دختر فقیری به نام چا ایون-سانگ شده است.

33. سریال زیبای کره ای آلارم عشق (Love Alarm) ؛ برترین سریال کره ای عاشقانه

بهترین سریال های کره ای - آلارم عشق (Love Alarm)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2019 عاشقانه Netflix 8 7.5

سریال تلویزیونی کره ای Love Alarm (به فارسی آلارم عشق) از سریالهای کره ای محبوب جدید و محصول سال 2019 است. فصل اول این سریال در 8 قسمت در تاریخ 22 آگوست 2019 (31 مرداد 1398) از شبکه نت‌فلیکس پخش شد.

کیم سو-هیون (Kim So-hyun)، سونگ کانگ (Song Kang) و جونگ گا-رام (Jung Ga-ram) بازیگران اصلی سریال Love Alarm هستند. فصل دوم سریال آلارم عشق در 12 مارس 2021 (22 اسفند 1399) منتشر شد.

داستان سریال آلارم عشق از سریالهای کره ای برتر: سریال «آلارم عشق» درباره یک تکنولوژی مخرب است که افراد را قادر می‌سازد تا عشق‌شان را پیدا کنند. این تکنولوژی از طریق یک اپلیکیشن به کاربرانش اطلاع می‌دهد که آیا کسی در فاصله 10 متری‌شان، علاقه‌ای به آنها دارد یا خیر.

34. سریال تلویزیونی کره ای حالا با عشق تمیز کن  (Clean with Passion for Now)

بهترین سریال های کره ای - حالا با عشق تمیز کن  (Clean with Passion for Now)

سال پخش ژانر شبکه اصلی تعداد قسمت ها امتیاز IMDb
2018-2019 عاشقانه-کمدی JTBC 16 6.1

یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای سریال Clean with Passion for Now است. این سریال از تاریخ 26 نوامبر 2018 (5 آذر 1397) تا 4 فوریه 2019 (15 بهمن 1397) به روی آنتن شبکه JTBC رفت. همچنین در سال 2019 این سریال از شبکه نت‌فلیکس پخش شد و تبدیل به برترین سریال کره ای کمدی عاشقانه 2019 گشت.

داستان سریال سریال تلویزیونی کره ای حالا با عشق تمیز کن: گیل اوه-سول کارمند یک شرکت نظافت است. گیل، سئون-گیول، مدیر شرکت را ملاقات می‌کند. این دو در مورد نظافت از هر لحاظ با هم متفاوت هستند. با کمک گیل، سئون-گیول با وسواسش مقابله می‌کند و درنهایت عاشق گیل می‌شود. کیم یو-جونگ (Kim Yoo-jung)، یون کیون-سانگ (Yoon Kyun-sang) و سونگ جا-ریم (Song Jae-rim) بازیگران اصلی این سریال هستند.

کلام پایانی

در این مطلب از بهترین سریال های کره ای با معرفی 35 اثر همراه با شما بودیم و از هرکدام خلاصه‌‌ای گفتیم تا بنا به علاقه خود به تماشای آنها بپردازید. قطعا سریالهای کره ای برتر دیگری نیز هستند که باید در این لیست قرار بگیرند. به نظر شما جای کدام سریال در این لیست خالی است؟ آیا  از سریال‌های معرفی شده، اثری بوده که تماشا کرده باشید؟ نظرتان راجع به آن چه بوده است؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه در قسمت نظرات بهترین سریال‌های کره از نگاه خود را برای ما و دیگر مخاطبین عزیز پلازا به اشتراک بگذارید.


در چند سال اخیر سریال های کره ای بسیار محبوب شده‌اند و طرفداران زیادی دارند. در این مقاله با برخی از بهترین سریال های کره ای آشنا خواهیم شد.

Best Korean Series
Best Korean Series

در سطح آسیا و حتی جهان، سینمای کره بسیار ارزشمند است. کارگردانان جوان این کشور توانسته اند نام خود را در بین علاقه‌مندان به سینما مطرح کنند. از طرفی بهترین سریال های کره ای در بین ایرانیان بسیار محبوب هستند. دلیل آن شاید به پخش سریال جواهری در قصر در سال 1385 در تلویزیون ایران و سپس سریال افسانه جومونگ برگردد. در واقع شباهت فرهنگی بین کشور ایران و کره و همچنین تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در سریال های برتر کره ای باعث محبوبیت آن‎ها در بین ایرانیان شده است.

این سریال‌ها بیشتر در ژانرهای درام، عاشقانه و تاریخی ساخته می‌شوند. از آنجایی که سریال‌های کره ای عموما فضایی خانوادگی دارند، در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب هستند.

همچنین برخی از سریال‌های کره ای درباره نوجوان‌ها هستند و ژانری تینیجری دارند. این سبک از سریال‌های کره ای هم می‌توانند قشر جوان‌تر هر جامعه‌ای را به خود جذب کنند. تاکنون تعداد زیادی از بهترین سریال های کره ای به زبان فارسی دوبله شده و از شبکه‌های ایرانی پخش شده‌اند. در این مقاله 10 نمونه از بهترین سریال های کره ای را معرفی می‌کنم.با من همراه باشید.

Best Korean Drama
Best Korean Drama
  • بهترین سریال های کره ای
    سریال You’re Beautiful / تو زیبایی
    سریال The Heirs / وارثان
    سریال Love Alarm / آلارم عشق
    سریال Faith / سرنوشت
    سریال Hotel del Luna / هتل دل لونا
    سریال Clean with Passion for Now / حالا با عشق تمیز کن
    سریال The King’s Daughter, Soo Baek-hyang / دختر امپراطور
    سریال Midas / کیمیاگر
    سریال What’s Wrong with Secretary Kim / منشی کیم چشه
    سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo / عاشقان ماه

بهترین سریال های کره ای

در این قسمت با 10 نمونه از بهترین سریال های کره ای آشنا خواهیم شد.در معرفی بهترین سریال های کره ای سعی کردم نمونه‌هایی با داستان های گوناگون را معرفی کنم تا هر نوع مخاطبی از این مطلب لذت ببرد؛ این سریال‌ها بدون هیچ ترتیبی از نظر بهترین بودن در اینجا آورده شده‌اند.

سریال You’re Beautiful / تو زیبایی

You’re Beautiful
You’re Beautiful

سریال «تو زیبایی» سریالی کره‌ای و محصول سال 2009 است. این سریال از تاریخ 7 نوامبر تا 26 نوامبر 2009 (16 آبان تا 5 آذر 1388) از شبکه SBS به روی آنتن رفت.

داستان این سریال درباره یک گروه موسیقی خیالی به نام ای. ان. جل است. پسری به نام گو می-نام به این گروه معروف برای همکاری دعوت شده است. اما برای جراحی چشم باید به آمریکا برود. خواهر دوقلویش گو می-نیو خودش را به جای برادرش جا می‌زند تا برادرش فرصت ملحق شدن به این گروه را از دست ندهد. گو می-نیو تمام عمرش را در کلیسا گذرانده و درس راهبگی خوانده است. اما حالا باید خودش را با این گروه موسیقی معروف و شرایط زندگی‌شان وفق دهد.

در سریال You’re Beautiful بازیگرانی همچون پارک شین-هه (Park Shin-hye)، جانگ گیون-سوک (Jang Keun-suk)، جونگ یونگ-هوآ (Jung Yong-hwa) و لی هونگ-کی (Lee Hong-gi) حضور دارند.

سریال تو زیبایی در مراسم SBS Drama Awards جایزه «بهترین ستاره جدید» را برای پارک شین-هه، لی هونگ-کی و جونگ یونگ-هوآ به ارمغان آورد. همچنین جونگ یونگ هوآ در سومین دوره مراسم Korea Drama Awards جایزه «محبوب‌ترین بازیگر» را دریافت کرد. این سریال در کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، فیلیپین، ژاپن، چین، تایلند و ایران دوبله و پخش شده است.

سریال The Heirs / وارثان

The Heirs
The Heirs

سریال The Heirs یا «وارثان» یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای است. این سریال از تاریخ 9 اکتبر تا 12 دسامبر 2013 (17 مهر تا 21 آذر 1392) در 20 قسمت از شبکه SBS پخش شد. سریال وارثان در کره بینندگان زیادی داشت و در آسیا به شهرت زیادی رسید.

داستان این سریال درباره رابطه عاشقانه کیم تان، پسر دوم رئیس گروه ثروتمند امپراطوری و دختر خدمتکاری به نام چا ایون-سانگ است. کیم تان همیشه به خاطر اینکه پسر زن دوم پدرش است تحقیر شده است. به همین دلیل او سعی دارد مادر واقعی‌اش را از دیگران مخفی کند و خودش را به عنوان پسر همسر رسمی پدرش معرفی کند. پدر کیم تان می‌خواهد که پسرش با دختری به نام یو رائه ازدواج کند. اما کیم تان عاشق دختر فقیری به نام چا ایون-سانگ شده است.

لی مین-هو (Lee Min-ho)، پارک شین-هه و کیم وو-بین (Kim Woo-bin) بازیگران اصلی سریال The Heirs هستند. این سریال در کشورهای زیادی مانند پاکستان، چین، اندونزی، ژاپن، مالزی، هند، تایلند و ویتنام دوبله شده و به روی آنتن رفته است.

این سریال در بیست و یکمین مراسم SBS Drama Awards جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است؛ جوایزی مانند بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، جایزه ویژه بازیگری برای بازیگر زن، 10 ستاره برتر و بهترین ستاره جدید. همچنین در دومین مراسم Asia Rainbow TV Awards سریال وارثان جوایز بهترین درام مدرن، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را دریافت کرده است.

سریال Love Alarm / آلارم عشق

Love Alarm
Love Alarm

سریال Love Alarm (به فارسی هشدار عشق) سریالی کره ای و محصول سال 2019 است. فصل اول این سریال در 8 قسمت در تاریخ 22 آگوست 2019 (31 مرداد 1398) از شبکه نت‌فلیکس پخش شد.

سریال «آلارم عشق» درباره یک تکنولوژی مخرب است که افراد را قادر می‌سازد تا عشق‌شان را پیدا کنند. این تکنولوژی از طریق یک اپلیکیشن به کاربرانش اطلاع می‌دهد که آیا کسی در فاصله 10 متری‌شان، علاقه‌ای به آنها دارد یا خیر.

کیم سو-هیون (Kim So-hyun)، سونگ کانگ (Song Kang) و جونگ گا-رام (Jung Ga-ram) بازیگران اصلی سریال Love Alarm هستند. کارگردان این سریال لی نا-جئونگ (Lee Na-jeong) در مصاحبه‌ای گفته است که ساخت فصل دوم این سریال بستگی به استقبال بینندگان از فصل اول دارد. می‌توان گفت که این سریال یکی از جدیدترین و بهترین سریال های کره ای است.

سریال Faith (سرنوشت)

Faith
Faith

سریال کره ای Faith با نام فارسی «سرنوشت» یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین سریال های کره ای است. این سریال با نام The Great Doctor (پزشک اعظم) هم شناخته می‌شود. سریال سرنوشت از تاریخ 13 آگوست تا 30 اکتبر 2012  (22 مرداد تا 9 آبان 1391) از شبکه SBS پخش شد.

سریال کره ای سرنوشت یا پزشک اعظم درباره یک دکتر زیبایی به نام یو ایون سو است که دزدیده می‌شود. این دکتر توسط محافظ امپراطور به زمان گذشته (700 سال پیش) برده می‌شود تا جان ملکه را نجات دهد. درنهایت یو ایون سو عاشق همین محافظ می‌شود. لی مین-هو (Lee Min-ho) بازیگر پرطرفدار کره ای و کیم هی-سان (Kim Hee-sun) بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال سرنوشت از تاریخ 27 دی تا 22 بهمن 1393 از شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن رفت. مدیریت دوبلاژ این سریال بر عهده زهره شکوفنده بود. علاوه بر خانم شکوفنده، صداپیشگان دیگری مانند منوچهر والی‌زاده، افشین ذی نوری، مینو غزنوی، همت مومی وند و علیرضا باشکندی در دوبله این سریال نقش داشته‌اند. این سریال علاوه بر ایران در کشورهای اندونزی، سنگاپور، مالزی، ژاپن، ویتنام و آمریکا پخش شده است.

در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد در مینی سریال، بهترین ستاره جدید و 10 ستاره برتر را به خود اختصاص داده است.

سریال Hotel del Luna / هتل دل لونا

Hotel del Luna
Hotel del Luna

سریال Hotel del Luna یکی دیگر از سریال های جدید کره ای است. این سریال از تاریخ 13 ژوئیه تا 1 سپتامبر 2019 (22 تیر تا 10 شهریور 1398) از شبکه tvN پخش شد. سریال هتل دل لونا در لیست درام‌های کره ای با امتیاز بالا، رتبه هشتم را دارد. همین موضوع این سریال را تبدیل به یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای کرده است.

هتل دل لونا در سئول است و شبیه به هیچ هتل دیگری نیست. مشتریان این هتل ارواح هستند. ساختار واقعی این هتل در طی روز مشخص نیست. در دوره امپراتوری گوگوریو، یک شورشی به نام جانگ من-ول مایعی را می‌نوشد و تبدیل به صاحب یک هتل می‌شود. او به مدت 1000 سال است که در این هتل گرفتار شده و آن را می‌چرخاند. تا اینکه او با مدیر جدید هتل کو چان-سئونگ آشنا می‌شود. دو نقش اصلی این سریال را لی جی اون (Lee Ji-eun) و یئو جین=گوو (Yeo Jin-goo) ایفا می‌کنند.

سریال کره ای Hotel del Luna در دوازدهمین مراسم Korea Drama Awards جایزه یک عمر فعالیت را برای جونگ دانگ هوآن (Jung Dong-hwan) یکی دیگر از بازیگران این سریال، به ارمغان آورد. این سریال در کشورهایی مانند مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند و هند پخش شده است.

سریال Clean with Passion for Now / حالا با عشق تمیز کن

Clean with Passion for Now
Clean with Passion for Now

یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای سریال Clean with Passion for Now است. این سریال از تاریخ 26 نوامبر 2018 (5 آذر 1397) تا 4 فوریه 2019 (15 بهمن 1397) به روی آنتن شبکه JTBC رفت. همچنین در سال 2019 این سریال از شبکه نت‌فلیکس پخش شد.

گیل اوه-سول کارمند یک شرکت نظافت است. گیل، سئون-گیول، مدیر شرکت را ملاقات می‌کند. این دو در مورد نظافت از هر لحاظ با هم متفاوت هستند. با کمک گیل، سئون-گیول با وسواسش مقابله می‌کند و درنهایت عاشق گیل می‌شود. کیم یو-جونگ (Kim Yoo-jung)، یون کیون-سانگ (Yoon Kyun-sang) و سونگ جا-ریم (Song Jae-rim) بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال The King’s Daughter, Soo Baek-hyang / دختر امپراطور

The King’s Daughter
The King’s Daughter

سریال The King’s Daughter, Soo Baek-hyang سریالی تاریخی‌ست که زندگی سو بیک-هیانگ، دختر پادشاه موریانگ را به تصویر می‌کشد. این سریال از تاریخ 30 سپتامبر 2013 (8 مهر 1392) تا 14 مارس 2014 (23 اسفند 1392) از شبکه MBC پخش شد. سریال «دختر امپراطور» قرار بود 120 قسمت داشته باشد، اما در نهایت در 108 قسمت پخش شد.

داستان این سریال درباره شاه موریانگ، یکی از پادشاهان باکجه، و دختر مخفی‌اش به نام سو بیک-هیانگ است. سو بیک-هیانگ به خاطر خواهر ناتنی‌اش نتوانسته به مقام شاهزادگی برسد. اما او به خاطر درستکاری و وطن‌پرستی‌اش توانست برای همیشه در یادها بماند. سئو هیون-جین (Seo Hyun-jin)، سئو وو (Seo Woo)، لی جه-ریونگ (Lee Jae-ryong) و جو هیون-جائه (Jo Hyun-jae) از بازیگران اصلی سریال دختر امپراطور هستند.

این سریال از شهریور سال 1394 در شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران در 54 قسمت 55-60 دقیقه‌ای پخش شد. سریال The King’s Daughter در کشور غنا هم به روی آنتن رفته است.

سریال Midas / کیمیاگر

Midas
Midas

سریال Midas یا «کیمیاگر» سریالی کره ای محصول سال 2011 است. این سریال درباره مسائل مربوط به تجارت مانند ادغام‌ها و اکتساب‌ها، بازار سهام و دنیای بورس است. این سریال از تاریخ 22 فوریه تا 3 مه 2011 (3 اسفند 1389 تا 13 اردیبهشت 1390) از شبکه SBS پخش شد. سریال کیمیاگر که یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای است، در مجموع 21 قسمت داشت.

کیم دو-هیون مردی باهوش است که در خانواده‌ای متوسط بزرگ شده است. او در یکی از دانشکده‌های حقوق، دانشجوی ممتاز است. درحالی که او به دنبال مشاغل آینده‌دار است، مشغول به کار برای یک خانواده ثروتمند می‌شود. به او پیشنهادی می‌شود که نمی‌تواند ردش کند. در همین زمان رویاهای او در رابطه با زندگی آرامش با دوست‌دخترش تغییر می‌کند.

بازیگران اصلی سریال کیمیاگر جانگ هایوک (Jang Hyuk)، لی مین-جونگ (Lee Min-jung)، کیم هی-ایه (Kim Hee-ae) و نو مین-وو (No Min-woo) هستند. در نوزدهمین مراسم SBS Drama Awards، جانگ هیونگ برای بازی در این سریال جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد.

سریال What’s Wrong with Secretary Kim / منشی کیم چشه!

What’s Wrong with Secretary Kim
What’s Wrong with Secretary Kim

سریال What’s Wrong with Secretary Kim یا «منشی کیم چشه»، سریالی کره ای و محصول سال 2018 است. این سریال از تاریخ 6 ژوئن تا 26 ژوئیه 2018 (16 خرداد تا 4 مرداد 1397) از شبکه tvN در 16 قسمت پخش شد. سریال منشی کیم چشه در لیست درام‌های کره ای با امتیاز بالا، رتبه نوزدهم را دارد. در سال 2018 این سریال بیشترین سرچ را در بین درام‌های کره ای زبان به دست آورد. همین‌ها باعث شده که سریال What’s Wrong with Secretary Kim جز بهترین سریال های کره ای باشد.

داستان این سریال راجع به نایب رئیس یک شرکت بزرگ به نام لی یونگ-جون و منشی توانایش به نام کیم می-سو است. کیم می-سو اعلام می‌کند که بعد از 9 سال که برای یونگ-جون کار کرده، می‌خواهد بازنشسته شود. دو بازیگر اصلی این سریال کره ای پارک سئو-جون (Park Seo-joon) و پارک مین-یونگ (Park Min-young) هستند.

سریال منشی کیم چشه در یازدهمین مراسم Korea Drama Awards و ششمین مراسم APAN Star Awards نامزد چندین جایزه شده بود و جوایزی هم مانند بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این سریال در کشور بنگلادش با زیرنویس انگلیسی و دوبله بنگالی پخش شده است.

سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo / عاشقان ماه

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo
Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

سریال Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo یا «عاشقان ماه» سریالی کره ای است که بر اساس رمانی چینی به نام Bu Bu Jing Xin نوشته تانگ هوآ (Tong Hua) ساخته شده است. این سریال از تاریخ 29 آگوست تا 1 نوامبر 2016 (8 شهریور تا 11 آبان 1395) از شبکه SBS پخش شد. این سریال درکل 20 قسمت داشت. سریال عاشقان ماه هم به خاطر محبوبیتی که دارد، یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای به حساب می‌آید.

داستان سریال درباره هه سو دختری از قرن بیست و یکم است که به یک باره در زمان سفر می‌کند و به گذشته می‌رود. او خود را در زمان سلسله پادشاهی گوریو (سال 941 میلادی) می‌یابد. در سریال عاشقان ماه بازیگرانی چون لی جون-کی (Lee Joon-gi)، لی جی-اون و کانگ ها-نئول (Kang Ha-neul) ایفای نقش کرده‌اند.

این سریال با قیمتی بیشتر از 400,000 دلار برای هر قسمت به یک شبکه چینی فروخته شد. به همین دلیل سریال عاشقان ماه تبدیل به یکی از گران‌ترین سریال های کره ای شد. البته چند ماه بعد این رکورد را سریال Man to Man زد.

سریال عاشقان ماه جوایز زیادی گرفته است. به عنوان مثال در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین زوج، 10 ستاره برتر و ستاره جدید را دریافت کرد. این سریال در کشورهای مختلفی مانند چین، ژاپن، تایلند، فیلیپین، ترکیه و ایران پخش شده است.


در این مطلب با 10 مورد از بهترین سریال های کره ای آشنا شدیم. به نظر شما بهترین سریال کره ای، کدام سریال است؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با من و دیگر خوانندگان ویرگول به اشتراک بگذارید.


بهترین سریال های تاریخی کره ای

با معرفی بهترین سریال های تاریخی کره ای در خدمت شما هستیم. سریال ها و فیلم های کره ای در بین ایرانیان و همچنین در سراسر جهان محبوب هستند. “موج کره‌ای” مفهمومی است که به گسترش فرهنگ کره ای از سال 1990 در جهان اشاره دارد. سریال‌ها و در طی این 30 سال توانسته اند با بهره گیری از ظرفیت های تاریخی کره و در ادامه ساخت سریال ها در ژانر های مختلف فرهنگ کره‌ای را گسترش دهند. در ادامه با معرفی بهترین سریال های تاریخی کره ای با همراه باشید.

مرتبط:


جومونگ / Jumong

سریال اول لیست، سریال افسانه جومونگ است.  شاید کمتر کسی در ایران باشد که اسم این سریال را نشنیده باشد. افسانه جومونگ اولین بار از شبکه سه صدا و سیما پخش شد. جومونگ توانست به یکی از موفق ترین سریال های خارجی پخش شده در تاریخ  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

این سریال که سریالی در ژانر درام، تاریخی و اکشن است، توانست با بهره‌گیری از عناصر داستانی و ریتم خوب داستان هم در ایران و هم در کره موفق باشد. این موفقیت به حدی بود که باعث شد تا تعداد قسمت های سریال افسانه جومونگ از 60 قسمت به 81 قسمت افزایش یابد.

داستان این سریال در مورد بنیانگذار یکی از سلسه های پادشاهی کره است که تمام تلاش های جومونگ ،موسس گوگوریو، را نشان میدهد. در سریال افسانه جومونگ میتوان تقابل بین اعضای خانواده های سلطنتی را دید که برای به دست آوردن قدرت هرکاری میکنند.

محبوبیت این سریال به حدی بود که بازیگر  نقش اول مرد سریال یعنی “سونگ ایل گوک” به عنوان یک سوپراستار در ایران مطرح شد. حتی خود “سونگ ایل گوک” نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایران شرکت کرد.

همچنین بخوانید:

از دیگر بازیگران این سریال میتوان به “هان های جین” در نقش بانو سوسانو،  “کیم سونگ سو” در نقش شاهزاده تسو، “وون کی جون” در نقش شاهزاده یونگ پو، “اوه یون سو” در نقش بانو یوها، “جان هون آن” در نقش ماری، “سونگ جی هیو” در نقش بانو سویا اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

جومونگ یک افسانه نیست. واقعا شخصی با نام جومونگ وجود داشته است که کشوری به نام گوگوریو را پایه گذاری کرده است. اما در ایران با نام افسانه جومونگ شناخته میشود.

شاید برای فوتبال دوستان جالب باشد که بازیگر نقش سوسانو، “هان های جین” همسر کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کره جنوبی، “کی سونگ یونگ” است.


EMPRESS KI / ملکه کی

بازیگران پرستاره، تعداد قسمت های بالا، داستان جذاب و واقعه تاریخی متفاوتی که سریال به آن میپردازد از جمله دلایل موفقیت این سریال است. “ملکه کی” درواقع حاصل تمام مولفه های سرگرمی ساز تاریخی های پیشین کره ای است که با یک نویسندگی و کارگردانی خوب همراه شده و به عنوان یکی از بهترین سریال های تاریخی کره ای مطرح است. داستان سریال درباره زنی اهل گوریو است که به تدریج حوادث روزگار سرنوشت او را به خاندان پادشاهی مغول پیوند میزند.

توضیحات تکمیلی:

“جانگ یون چول”، نویسنده مشهور، در این سریال نویسندگی را به عهده داشته است.


دونگ یی / Dong Yi

“دونگ یی” محصول سال 2010 است. کارگردانی این سریال بر عهده “لی بیونگ هون” بوده است. سریال دونگ یی در اردیبهشت سال 1391 از شبکه سه پخش شد. داستان این سریال به دوران چوسان برمیگردد. شخصیت اصلی داستان در مورد دختری به نام دونگ یی است که پدرش رئیس گروه شمشیرزنان مبارز است که به افراد ستم دیده کمک میکنند.

اما این گروه به تله می افتد و به جرم خیانت کشته میشوند. دونگ یی نیز برای فرار  از دست ماموران، به عنوان یک خدمتکار به قصر میرود. پس از سال ها، دونگ یی راز یک توطئه را کشف میکند. پس از این ماجرا، دونگ یی نظر امپراطور را جلب میکند.

در ادامه دونگ یی به عنوان بانوی باررس و درنهایت به عنوان همسر امپراطور انتخاب میشود. از ویژگی های شخصیتی دونگ یی میتوان به مهربانی در عین جدیت و هوش بالا اشاره کرد.

از بازیگران سریال دونگ یی میتوان به ” هان هیو جو” در نقش دونگ یی، “جی جین هی” در نقش امپراطور،” لی سو یئون” در نقش بانو جانگ، “پارک ها سان” در نقش ملکه اینهیون اشاره کرد.

“هان هیو جو” توانست در این سریال بدرخشد. بازی منحصر به فرد “هان هیو جو” یکی از نقاط قوت این سریال است. این بازیگر نیز به خاطر این بازی درخشان جوایز مختلفی را از جشنواره های مختلف دریافت نموده است.

مرتبط:

توضیحات تکمیلی:

سریال دونگ یی ابتدا به صورت هفتگی پخش شد. در ادامه  پخش این سریال به صورت زوج و فرد و در نهایت به صورت روزانه انجام شد.

“لی بیونگ هون” ،کارگردان سریال دونگ یی، یکی از کارگردان های مطرح کره است که اغلب کارهایش در ایران پخش شده اند.

در تاریخ کره دو چوسان وجود دارد. یکی از آن ها که متعلق به قبل از میلاد مسیح است. این چوسان با نام “چوسان باستان” یا “چوسان قدیم” در سریال ها و فیلم ها مطرح می‌شود.


KINGDOM / پادشاهی

“پادشاهی”، با تمام تصوراتتان از سریال های تاریخی مرسوم فاصله دارد، آن هم فرسخ ها! “پادشاهی” سریالی است که در دوره تاریخی ای جریان دارد که هم مردم کشور از ظلم و جور حاکمان به تنگ آمده اند و هم پادشاهی فاسد همراه با وزرای خیانت کارش به اداره کشور مشغول اند. اما این پیش زمینه داستانی به مرور زمان بسط پیدا میکند.

مهم ترین وجه تفاوت این سریال با دیگر محصولات تاریخی کره جنوبی، این است که خبری از کودتاهای درباری و شاهزاده ها و شاهدخت ها و ملکه های ظالم نیست. سریال خیلی سریع با پرداختن کوتاه و کارآمد به شخصیت ها، به تهدید اصلی سریال میپردازد: زامبی ها. “پادشاهی” از لحاظ زمانی در همان دوره های تاریخی و باستانی کره جریان دارد اما با پرداختن به موضوعی فانتزی و به کمک جلوه های ویژه و گریم سطح جهانی و هم چنین تعلیق و کشش داستانی فوق العاده اش، یکی از بهترین سریال هایی است که میتوانید تماشا کنید.

توضیحات تکمیلی:

این سریال در زمان پخش خود، یکی از پربیننده ترین سریال های دنیا بود. همچنین به دلیل جلوه های ویژه و گریم مورد تحسین قرار گرفت.


دو دوست / The Duo

“دو دوست” راویتگر دو دوست است که جای شان با هم در بدو تولد عوض شده است. داستان سریال به گونه ای هست که نشان دهنده تاثیر موقعیت اجتماعی بر سرنوشت افراد است. “دو دوست” در32 قسمت ساخته شده است.

شخصیت های اصلی سریال ” چان دونگ” با بازی “چونگ جونگ میونگ” و گی دانگ با بازی “لی سانگ یون” هستند که “چان دونگ” پسر واقعی وزیر”کیم جی ایک” است اما با گی دانگ جایش عوض میشود و در سختی و مشقت فراوان زندگی میکند و بزرگ می شود. گی دانگ نیز به علت موقعیت پدرش پلیس می شود. در چان دونگ به یک مبارز تبدیل می شود و اموال افراد ثروتمند فاسد را می دزدد.

از دیگر بازیگران سریال “دو دوست” میتوان به “هان جی هی” در نقش بانو دانگ نیو همسر گی دانگ، “سئو هیون جی” در نقش دالی، همسر چان دونگ، “چوی جونگ هوان” در نقش وزیر کیم جی ایک، “جین سه یون” در نقش بانو دانگ نیو اشاره کرد.

همچنین بخوانید:


امپراطور دریا / Emperor of the Sea

“امپراطور دریا” سریالی ساخت سال 2004 است و در سال 1386 از شبکه سه پخش شد. این سریال درباره زندگی جانگ بوگو (کونگ بوک) است که وی یکی از فرماندهان و سیاستمداران شیلا بود.

داستان سریال از دوران نوجوانی جانگ بوگو شروع میشود و تا زمان مرگ وی ادامه می‌یابد.”جانگ بوگو” در نوجوانی به خیانت متهم می‌شود اما زنده می ماند. جانگ بوگو پس از آمادگی نسبی در مهارت های رزمی، به عنوان محافظ به استخدام گروه تجاری بانو جیمی در می‌آید اما به خاطر کار های غیرقانونی بانو جیمی علیه او اقداماتی انجام میدهد و توسط بانو جیمی به عنوان برده به تانگ فرستاده می‌شود و پس از تحمل سختی های فراوان درنهایت به یک گروه تجاری می‌پیوندد. او پس از شرکت در جنگ به مبارزه با دزدان دریایی میپردازد و از طرف دربار شیلا به عنوان دریادار انتخاب میشود.

از بازیگران این سریال میتوان به “چوی سو جونگ” در نقش ژنرال جانگ بوگو،”سونگ ایل گوک” در نقش یوم جانگ،”پارک سو ئه” در نقش بانو چه هوا ( بانو مورد علاقه یوم جانگ وجانگ بوگو)،”چه جونگ آن” در نقش بانو چی ریانگ(همسر جانگ بوگو)،”کیم هئونگ سو” در نقش جانگ نیون (دوست صمیمی جانگ بوگو که تا لحظه مرگ همراه او بود) اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:


DAE JOYEONG/ پادشاه دائه جویونگ(ته جویونگ)

این سریال از معدود سریال هایی است که دست روی سوژه بسیار جذابی گذاشته است. اگر اهل مطالعه تاریخ و یا علاقه مند به آن باشید با کمی جست و جو، میتوانید به جذاب بودن این سوژه پی ببرید. پادشاه دائه جویونگ، فردی است که در تاریخ از او به عنوان موسس حکومت “بال هه” نام میبرند. داستان سریال نیز از همین واقعیات تاریخی انتخاب شده و طی یک داستان جذاب، سرگذشت این پادشاه را از سرگشتگی به عنوان برده و سپس زندگی بین بقایای “گوگوریو” و در نهایت ایجاد بال هه تعریف میکند. این سریال جزو محصولات تاریخی کره است که به تعداد قسمت های زیاد تولید شده است(134 قسمت).


ایسان/ Lee San, Wind of the Palace

سریال “ایسانگ که با نام “بادی در قصر” نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین سریال های تاریخی کره ای است. کارگردانی این سریال نیز بر عهده “لی بیونگ هون” بوده است. ایسان در واقع دوران حکومت فرزند دونگ یی، یعنی گئوم را نشان میدهد. البته در سریال ایسان تمرکز اصلی بر روی نوه گئوم یعنی ایسان است و دوران ولیعهدی ایسان را نشان میدهد. در ادامه مشکلات و توطئه های صورت گرفته علیه ایسان را روایت میکنند.

از بازیگران ایسان میتوان به “لی سئو جین” در نقش ایسان، “هان جی مین” در نقش سانگ سونگ یون ( نقاش و همسر ایسان)، “پارک یون هی” در نقش ملکه هیو،” کیون می ری” در نقش مادر ایسان،” لی جونگ سو” در نقش پارک دای سو ( محافظ گارد سلطنتی و دوست صمیمی ولیعهد) اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

سریال ایسان محصول سال 2007 است. این سریال برای اولین بار از شبکه های استانی پخش شد و سپس در سال 1393 از شبکه تماشا پخش گردید.

همچنین بخوانید:


سرزمین آهن / Kim Su-ro, The Iron King

 در ادامه معرفی بهترین سریال های تاریخی کره ای نوبت به سرزمین آهن می‌رسد. سرزمین آهن داستان زندگی کیم سورو، بنیانگذار امپراطوری گایا است. داستان سریال از بدو تولد کیم سورو آغاز میشود و تا تشکیل امپراطوری توسط کیم سو رو ادامه می‌یابد.

این سریال برای اولین بار از شبکه سه پخش شد و توانست به محبوبیت خوبی برسد. ریتم خوب داستان باعث ایجاد کشش میشود و شما از نگاه کردن به سریال خسته نمیشوید.

از بازیگران سرزمین آهن میتوان به “جی سانگ” در نقش “کیم سو رو”، “کانگ بیول” در نقش بانو آهیو، “سئو جی های” در نقش بانو هوریانگ ( همسر کیم سو رو) اشاره کرد.


سرنوشت یک مبارز / Gyebaek

سرنوشت یک مبارز داستان زندگی ژنرال “گی بک” از فرماندهان ارشد باکجه را نشان میدهد. این سریال از لحاظ زمانی با رویای فرمانروای بزرگ یکی هستند و حتی این دو سریال در نقاطی با هم تلاقی زمانی دارند. داستان “سرنوشت یک مبارز” از دوران کودکی ژنرال شروع میشود. “گی بک” فنون رزمی و شمشیرزنی را از پدرش می آموزد. پدر “گی بک” توسط شاهزاده اویجا کشته می‌شود و گی بک سعی میکند تا انتقام پدرش را بگیرد اما بعدا به شاهزاده اویجا ملحق می‌شود تا به سلطنت برسد.

بعدها اختلافاتی بین شاهزاده اویجا (که امپراطور شده ) و ژنرال “گی بک” به وجود می آید. در نتیجه “گی بک” خانه نشین می‌شود و کشور به مرز نابودی کشیده میشود. حالا امپراطور پشیمان شده و ژنرال را به کارش بازمیگرداند ولی ژنرال در نبرد آخر به خاطر خیانت ملکه، شکست میخورد و باکچه نابود میشود.

از بازیگران این سریال میتوان به “لی سئو جین” در نقش ژنرال گی بک، “سونگ جی هیو” در نقش ایون کو، “جو جائه هیون” در نقش شاهزاده اویجا” اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

کشور باکجه توسط بانو سوسانو و پسرانش پایه گذاری شد. باکچه در نهایت به دست ژنرال کیم یوشین نابود گشت. کیم یشن نیز بعد از چند سال گوگوریو را فتح کرد و کره متحد را به وجود آورد.

همچنین بخوانید: 


DREAM OF THE EMPEROR / رویای فرمانروای بزرگ

این سریال داستان پادشاه “موییل” را دنبال میکند، جایی که وی بعدها دوران طلایی پادشاهی باستانی “شیلا” را رقم میزند و موجبات اتحاد سه سلسله و پادشاهی قدیمی و دشمن، یعنی “گوگوریو”،”شیلا” و “باکجه” را فراهم میکند. این سریال مانند دیگر سریال های لیست، قصه فراز و فرود یک قهرمان تاریخی است که اگرچه در ابتدا قدرت چندانی برای تغییر چیزی را ندارد اما به زودی هم کره باستان را متحد میکند و هم به همسایگان رسیدگی میکند تا نامش در تاریخ ثبت شود.

توضیحات تکمیلی:

پادشاهی گوگوریو، یک امپراتوری بزرگ و باستانی است که در شمال شبه جزیره کره واقع است و در دوره اوج قدرت، بخش هایی از روسیه و چین را هم در سلطه داشت. شیلا و باکجه نیز دو امپراتوری باستانی کوچک در جنوب شبه جزیره بودند. این سریال داستان پادشاه موییل یا کیم چونچو را بازگو میکند.


افسانه خورشید و ماه / The Moon Embracing the Sun

این سریال محصول 2012 کره جنوبی است که در سال 1393 از شبکه سه پخش شد. این سریال برخلاف سریال های معرفی شده در بالا، غیرواقعی است و شخصیت های این سریال وجود خارجی ندارند. محتوای کلی داستان در مورد گرفتن حق و تغیرناپذیری سرنوشت است. “افسانه خورشید وماه” داستان آشنایی یک ولیعهد با دختر مورد علاقه اش را نشان میدهد.

این رابطه به خاطر قدرت های پشت پرده در سیاست به راحتی ادامه نمی‌یابد و در ادامه این دو از هم جدا میشوند و شخص دیگری همسر پادشاه میشود.(ولیعهد به مقام پادشاهی میرسد.) در ادامه سرنوشت این دو نفر را به هم می‌رساند اما آن دختر که “یئون وو” نام دارد حافظه اش را ازدست داده است.

از بازیگران این سریال میتوان به “کیم سو هیون” در نقش پادشاه، ” هان گا این” در نقش یئون وو (همسر پادشاه)، “جانگ ایل وو” در نقش برادر پادشاه، “نام بورا” در نقش شاهزاده مین هوا اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

داستان سریال با وجود غیرواقعی بودن، در زمان سلسله چوسان روایت میشود.

“یئون وو” به معنای نم نم بارون است.

همچنین بخوانید:


افسانه اوک نیو / Flowers of the Prison

اوک نیو سریالی کره ای است که در سال 1398 از شبکه سه پخش شد. اسم واقعی این سریال گل های زندان است. اوک نیو با وجود اینکه جزو سریال های اصلی شبکه سه نبود اما توانست نظر بینندگان را جلب کند. اوک نیو تاکنون از چندین شبکه دیگر نیز این سریال باز پخش شده است.

داستان سریال اوک نیو در مورد شاهزاده ای است که بنابر اتفاقی هویت واقعی خودش را نمی‌داند و در زندان به عنوان سرپرست کار میکند. اوک نیو در زندان با یک جاسوس آشنا می‌شود و فنون رزمی و شمشیر زنی را از او یاد میگیرد. هدف او این است که افسر پلیس شود.

اوک نیو در آزمون استخدامی شرکت میکند، اما رد میشود و به جای آن به عنوان یک جاسوس مشغول به کار می‌شود. پس از مدتی این این کار استعفا میدهد و در ادامه ماجرا هایی برایش رخ میدهد که درنهایت هویت خودش را میفهمد.

از بازیگران اوک نیو میتوان به “جین سه یون” در نقش شاهزاده اوک نیو، “گو سون” در نقش یون ته وون (کسی است که به اوک نیو علاقه مند است و پسر قاتل مادر اوک نیو نیز است.)، “سئو ها جون” در نقش امپراطور، “ایم هیو” درنقش آقای کانگ (رئیس جاسوسان) اشاره کرد.

مرتبط:


قهرمان / Hong Gil-dong

اگر فیلم رابین هود را دیده اید یا داستانش را خوانده اید، حالا من شما را به تماشای نسخه کره ای آن دعوت میکنم. البته سریال قهرمان توانسته علاوه برای فضای رابین هودی فضاها و موقعیت های جالبی نیز درست کند. این سریال در 24 قسمت ساخته شده است.

داستان سریال در مورد پسر یک وزیر است که به خاطر اینکه مادرش هنگام به دنیا آمدنش مرده، نمیتواند هیچ مقامی داشته باشد. این باعث میشود تا اون فردی تنبل شود و فقط برای مردم دردسر ایجاد کند. اما یک راهب به گیل دونگ( پسر وزیر) فنون رزمی آموزد و گیل دونگ نیز از این مهارت ها برای کمک به فقرا استفاده میکند. البته یک ارتباط عاطفی بین گیل دونگ ویکی از شخصیت ها به نام “هوک اینوک” نیز ایجاد می‌شود.

توضیحات تکمیلی:

این سریال نیز ابتدا از چندین شبکه استانی و سپس از شبکه نمایش پخش شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جاسوسی که نباید از دست‌شان بدید!!!


امپراطور بادها / The Kingdom of the Winds

این سریال در سال 2008 ساخته شده است.”امپراطور بادها” که با نام سرزمین بادها نیز شناخته میشود، در واقع ادامه سریال جومونگ است. در امپراطور بادها ما شاهد داستان زندگی و به حکومت رسیدن نوه جومونگ هستیم. بازیگر نقش موهیول، نوه جومونگ، “سون ایل گوک” است.

در “امپراطور بادها” ما شاهد نابودی حکومت تسو هستیم. داستان از تولد موهیول شروع میشود و ماجرای دورشدن و بازگشت موهیول به قدرت را در جوانی‌اش نشان میدهد. برادر بزرگ موهیول برای حفظ گوگوریو کشته میشود و موهیول پدرش یوری را عامل این موضوع میداند و درصدد انتقام بر می‌آید.(در این زمان موهیول هنوز به هویت خودش پی نبرده است) او در گروه “اشباح سیاه” آموزش میبیند و برای انتقام برای کشتن یوری به گوگوریو می آِید اما واقیت را میفهمد و این کار را نمیکند.

از بازیگران امپراطور باد ها میتوان به “سون ایل گوک” در نقش موهیول، ” چویی جونگ وون” در نقش یئون (دختر مشاور تسو و دختر خوانده تسو)، ” کیم جونگ هوا” در نقش همسر موهیول، ” جونگ جین بونگ” در نقش امپراطور یوری، “اوه یون آه” در نقش فرمانده هیاپ اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

اشباح سیاه گروهی بودند که آموزش های ویژه ای فرا میگرفتند. این افراد به عنوان جاسوس و آدم کش به کشورهای دیگر می‌رفتند.

همچنین بخوانید:


دختر امپراطور / The King’s Daughter, Soo Baek-hyang

 در ادامه لیست بهترین سریال های تاریخی کره ای به سریال “دختر امپراطور” می‌رسیم که در مورد داستان زندگی بیست و پنجمین پادشاه باکجه است که دخترش به مدت 20 سال از او دور بوده است. امپراطور دختری داشت که هیچ کس از وجودش خبر نداشت. در واقع همسر اول امپراطور از وی باردار بوده و بنا بر اتفاقاتی آن ها از هم جدا میشوند و امپراطور این موضوع را نمیفهمد.

تا اینکه دختر امپراطور خودش را به او معرفی میکند. اما همسر اول امپراطور بعد از او ازدواج میکند و دختر دیگری هم دارد. این دختر خودش را به جای دختر واقعی امپراطور جا میزند. دختر واقعی برای پیدا کردن خواهرش عضو ” بیمون ” می‌شود و واقعیت را میفهمد. اما  به خاطر خواهرش از جایگاهش چشم پوشی میکند. او بعد ها به رهبری بیمون میرسد و کارهای فراوانی را برای باکجه انجام میدهد.

از بازیگران این سریال میتوان به “سئو هیون جی” در نقش دختر امپراطور، “سئو وو” در نقش دختر دوم که دختر واقعی امپراطور نیست، ” جو هیون جائه” در نقش ولیعهد اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی:

“بیمون” نام گروهی است که وظیفه جاسوسی و انجام ماموریت های حساس را در باکجه بر عهده داشت.

مطلب پیشنهادی:


جواهری در قصر / Dae Jang Geum

این سریال زیبا که یکی از بهترین سریال های تاریخی کره ای است، در سال 2003 در کره جنوبی تولید شد. این سریال جزو محبوب ترین سریال های کره ای پخش شده در ایران است.داستان زیبا و پرکشش این سریال باعث جذابیت آن میشود.

شخصیت پردازی های دقیق و عالی باعث میشود تا مخاطب تحت تاثیر داستان قرار بگیرد. داستان سریال در مورد دختری به نام “یانگوم” است که میخواهد سرآشپز قصر شود اما بنا بر اتفاقی مسیر زندگی او عوض میشود و او پزشک میشود. وی آن قدر در کارش ماهر میشود که به عنوان پزشک ویژه امپراطور انتخاب میشود.

این سریال با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شد اما توانست درآمدی در حدود105 میلیون دلار را نصیب سازندگانش کند. در مورد واقعی بودن یا نبودن شخصیت یانگوم اختلاف نظرات زیادی بین پژوهشگران تاریخی وجود دارد. برخی وی را واقعی و برخی افسانه ای میدانند.


MOON LOVERS / عاشقان ماه

“عاشقان ماه”، روایتگر عشق های پرتعداد، قصه های شنیدنی است و همراه با اجرای بازیگران تراز اول کره مانند “لی جون کی” و “آیو”، این جذابین چند برابر هم میشود. داستان سریال پس از پرش زمانی ای رخ میدهد که به علت ماه گرفتگی، شخصیت اصلی سریال را از قرن حاضر به قرون باستانی منتقل میکند. حال وی در قصه ای عاشقانه و پر از خیانت و رقابت و مرگ قرار میگیرد و کم کم به یکی از شاهزادگان دلبسته میشود. این سریال با اینکه داستان جدیدی را تعریف میکند، اما به دام تکرار نمی افتد و رابطه عاشقانه مابین شخصیت ها نیز باکیفیت کار شده است.


QUEEN SEONDEOK/ ملکه سوندوک

“ملکه سوندوک”، بیش از هر چیز به سریال “ملکه کی” شباهت دارد. همچنین از موضوعات جدیدی که در این سریال به آن پرداخته میشود، “قدرت زنانه” است. این سریال داستان زنی را دنبال میکند که به عنوان اولین حاکم و پادشاه شیلا انتخاب میشود. همچنین “ملکه سوندوک” درست مانند سایر سریال های این لیست، هم داستان جذابی دارد و هم فضای تاریخی متفاوتی که به دور از قهرمان سازی های مردانه است و این مورد میتواند به عنوان تفاوتی جذاب(قهرمان سازی زنانه) برای مخاطبان شناخته شود.


SANGDU / تاجر پوسان

“تاجر پوسان”، از آن دسته سریال هایی است که فقط در دوره زمانی خاصی در تلویزیون کره جنوبی ساخته شد و نمونه آن بدون اغراق در عصر حاضر عملا وجود ندارد. این سریال جذاب داستان فردی را دنبال میکند که به دنبال یک سری اتفاقات متهم به خیانت میشود. حال پس از گذر از این مرحله وی سرانجام به عنوان تاجری افسانه ای در تاریخ مطرح میشود. “تاجر پوسان” بیش از هرچیزی روی معاملات و شگردهای تجارتی متمرکز است. به عنوان مثال سریال به جای مطرح کردن توطئه های درباری و حکومتی، روی نبوغ و ذکاوت شخصیت اصلی و نحوه حل این مشکلات توسط وی تمرکز میکند. تاجر پوسان نه یک سریال پرکشش و جذاب، بلکه یک جنگ تجاری تمام عیار بین افراد است. تاجر پوسان به سادگی یکی از بهترین سریال های تاریخی تلویزیون کره جنوبی و یک سریال شدیدا جذاب است.

توضیحات تکمیلی:

تهیه کننده اجرایی و کارگردان این سریال، “لی بیونگ هون” مشهور است. این سریال یکبار در سال 1387 و بار دیگر در سال 1393 شمسی از “صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران” پخش شد. “کیم هیون جو” بازیگر زن اصلی این سریال پس از 7 سال، در سال 2021 به عنوان بازیگر اصلی در بسیار پربیننده “عازم جهنم” نقش آفرینی کرد.

امیدورایم که از معرفی بهترین سریال های تاریخی کره ای لذت برده باشید، مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید