فیلم و سریال

دانلود سریال خارجی خانوادگی دوبله فارسی

در این قسمت از مطلب، سریال هایی را که تنها از آن ها یک فصل منتشر شده است و در فضای اینترنت بیشتر در مورد آن ها صحبت می شود را قرار می دهیم.

امیدوارم این لیست که شامل سریال های جدید می باشد به شما برای دیدن یک مجموعه ارزشمند کمک شایانی بکند.

نوزی ها – The Nevers

نوزی ها (The Nevers) سریالی درام و علمی تخیلی است که جاس ویدون وظیفه ساخت آن را برعهده داشت. این سریال از سال 2021 توسط شبکه اچ بی او شروع به پخش کرد. این سریال با نمرات متوسط منتقدان روبه رو شد و موفق شد استقبال گسترده مخاطبان را به همراه داشته باشد.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می توان به لورا دانلی، آن اسکلی، اولیویا ویلیامز، جیمز نورتون، تام رایلی، پیپ تورنس، دنیس اوهار، راشل نیل، امی منسون، زکری مومو، النور تاملینسون، نیک فراست و الیزابت برینگتون اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال نوزی ها بدین شرح است: داستان راجع به گروهی از ویکتوریایی ها است که با توانایی عجیب خود در مقابل دشمنان مختلف قرار می گیرند.

لوکی – Loki‎

لوکی (Loki‎) نام یک سریال جدید است که در سال 2021 توسط سرویس دیزنی پلاس عرضه شد و خیلی زود به محبوبیت بالایی رسید. وظیفه ساخت سریال لوکی برعهده مایکل والدرون قرار داشت.

سریال لوکی نمرات بسیار بالایی دریافت کرد و با استقبال گسترده منتقدان روبه رو شد. تام هیدلستون، گوگو امبتا-را، وونمی موساکو، یوجین کوردرو، تارا استرانگ، اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو و ساشا لین ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال لوکی بدین شرح است: داستان این سریال بعد از وقایع انتقام جویان: پایان بازی رخ می دهد که در آن نسخه جایگزین لوکی یک زمان بندی جدید را ایجاد کرده و ماجرایی جدید را آغاز می کند.

سایه و استخوان – Shadow and Bone

سایه و استخوان (Shadow and Bone) جزو بهترین سریال های خارجی محسوب می شود که کار خود را از سال 2021 توسط سرویس نت فلیکس آغاز کرد. اریک هیزرر سازنده این سریال جذاب بود. سریال سایه و استخوان برپایه کتاب نخست رمان سه گانه ای به همین نام ساخته شد.

این سریال در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و به دلیل داستان مهیج و بازی عالی گروه بازیگری تحسین منتقدان را برانگیخت. ازجمله بازیگرانی که در سریال سایه و استخوان به ایفای نقش پرداختند می توان به جسی می لی، بن بارنز، فردی کارتر و آرچی رینو اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال سایه و استخوان بدین شرح است: هنگامی که سرباز فرومایه و یتیم متوجه قدرتی خارق العاده می شود که می تواند کلید آزادی کشورش باشد، از تمام چیزهایی که می شناسد جدا می شود تا در ارتش گریشا آموزش ببیند. وقتی در تلاش است که بر قدرت خود مسلط شود، درمی یابد که متحدان و دشمنان می توانند یکسان باشند و هیچ چیز در این دنیای مجلل آن چیزی نیست که به نظر می رسد.

مر از ایست تون – Mare of Easttown

میر شهرک شرقی (Mare of Easttown) یک مینی سریال در ژانر جنایی و درام است که در سال 2021 توسط شبکه اچ بی او پخش شد و پس از 7 قسمت به پایان رسید. برد اینگلسبی سازنده این مینی سریال جذاب بود.

مینی سریال میر شهرک شرقی تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. پس از استقبال عظیم مخاطبان از این سریال، زمزمه هایی مبنی بر ادامه ساخت این مینی سریال ایجاد شد، که البته هنوز به شکل رسمی توسط سازندگان تایید نشده است.

ازجمله بازیگرانی که در این مینی سریال حضور داشتند می توان به کیت وینسلت، جولیان نیکلسون، جین اسمارت، انگوری رایس، ایوان پیترز، کیلی اسپینی و دیوید دنمان اشاره کرد.

خلاصه داستان مینی سریال میر شهرک شرقی بدین شرح است: کارآگاهی در یک شهر کوچک پنسیلوانیا، پرونده قتل محلی را بررسی می کند؛ در این راه داستان عجیبی برایش رخ می دهد که زندگی او را کاملا بهم می ریزد.

وانداویژن – WandaVision

  • ژانر: فانتزی، علمی-تخیلی، اکشن، سیت کام
  • وضعیت پخش: 1 فصل به اتمام رسیده
  • بازیگران: الیزابت اولسن، پل بتانی، کاترین هان، ایوان پیترز
  • شبکه تلویزیونی منتشر کننده: دیزنی پلاس
  • امتیاز: 8.2 از 10

سریال واندا ویژن، یکی از بهترین سریال های خارجی 2021 محسوب می شود که با درخشش ستاره ی این روزهای هالیوود یعنی الیزابت اولسن توانست محبوبیت زیادی به دست آورد.

مینی سریال وانداویژن به کارگردانی مت شکمن و جک شفر ساخته شد و توسط استریم Disney+ منتشر شد. موضوع این مینی سریال راجع به وقایعی است که پس از فیلم انتقام جویان 4: پایان بازی رُخ داده است و به نوعی می توان گفت این مینی سریال، آغاز گر ماجرای فاز جدید دنیای سینمایی مارول است.

در این مینی سریال الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیمف، و پل بتانی در نقش ویژن به ایفای نقش پرداخته اند.

اگر به سینمای مارول علاقه مند باشید تماشای این مینی سریال می تواند در کنار لحظه های طنز و جالب خود، صحنه های اکشن جذاب و خیره کننده ای را برای شما به ارمغان بیاورد. و همینطور لازم به ذکر است که پیش از شروع فاز جدید مارول که با فیلم سینمایی Eternals آغاز می شود، تماشای این مینی سریال الزامی است.

اگر قصد تماشای این سریال خارجی 2021 را دارید، می توانید از طریق دکمه ی زیر وارد وبسایت ملوفیلم شوید و به صورت رایگان اقدام به تماشای این سریال نمایید.

بهترین سریال های بلند جهان

 

Game of Thrones

 

Game of Thrones – بازی تاج وتخت

  • ژانر: فانتزی ، درام
  • وضعیت: به اتمام رسیده است
  • بازیگران: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington, Sophie Turner, Lena Headey
  • شبکه تلویزیونی: HBO
  • امتیاز: 9.5 از 10 با 1

وقتی پای بهترین سریال  های خارجی تاریخ در میان باشد Game of Thrones همیشه در آن لیست قرار خواهد داشت، این سریال با نمره 9.5 از 10 با رای بیش از 1 میلیون نفر یکی از بهترین سریال های خارجی جهان از نظرسایت Imdb به حساب می آید، باید بگویم شما از یک سریال چه چیزی می خواهید همه آن ها را در این سریال پیدا خواهید کرد، سریالی که تاریخ یک جهان را به خوبی وصف خواهد کرد، اعتقادات، فرهنگ و ویژگی های هر هفت قلمرو(این سریال درباره جنگ بین هفت قلمرو می باشد که هر کدام برای پیروزی بر دیگری دست به هرکاری می زنند) به طور کامل به شما نشان داده خواهد شد. بهتر است بدانید که در ابتدا تهیهکنندگان فقط تا دو فصل توانایی ساخت این سریال را داشته اند ولی با فروش باورنکردنی این مجموعه این روند تا 8 فصل ادامه پیدا کرد.

یکی از مشکلات این سریال، غیر ممکن بودن تماشای آن در کنار خانواده است. ما جهت رفاه شما عزیزان، توانسته ایم این سریال را به صورت سانسور شده برای شما قرار دهیم.

شما می توانید بهترین سریال خارجی تاریخ را در کنار خانواده تماشا کنید، بدون آنکه استرس موارد غیراخلاقی را داشته باشید.

 

West World

 

West World – جهان غرب

  • ژانر: علمی تخیلی ، درام ، مهیج
  • وضعیت: درانتظار فصل 4
  • بازیگران: ,Evan Rachel Wood, Thandie Newton, Jeffrey Wright, James Marsden
  • شبکه تلویزیونی: HBO
  • امتیاز: 8.8 از 10

اگر به آثار کریستوفر نولان به عنوان شاهکارهای ده جدید میلادی علاقه مند هستید این سریال را از دست ندهید، سریال جهان غرب از بهترین سریال های خارجی در ژانر روانشناختی می باشد و با تم رازآلودی که در محتوای آن وجود دارد ذهن شما را به بازی می گیرد و با به تصویر کشیدن یک داستان ساده با معماهای فراوان که در طول روایت داستان سریال قطعا به دنبال حل آن خواهید بود شما را شوکه خواهد کرد، در زمانی که به تماشای قسمت های این سریال مینشینید به میخکوب شدن در برخی صحنه ها عادت خواهید کرد.

در طول داستان فیلم به سوال های شما پاسخ داده می شود ولی نه پاسخ کامل که بعد از دیدن هر فصل شما هنوز در برخی چارچوب های فیلم به نتیجه گیری نهایی نمی رسید، نکاتی که در مورد این سریال جالب است بدانید این است که اولا یکی از نویسندگان آن جاناتان نولان می باشد که به کمک برادر خود یعنی کریستوفر در بسیاری از فیلم ها همکاری داشته است،

دوما این سریال تنها با انتشار یک فصل 10 قسمتی در بین پربیننده ترین و بهترین سریال  های خارجی تاریخ قرار گرفت.

Breaking Bad

Breaking Bad – افسار گسیخته

  • ژانر: جنایی، درام، هیجان انگیز
  • وضعیت: به اتمام رسیده است
  • بازیگران: Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn
  • شبکه تلویزیونی: AMC
  • امتیاز: 9.5 از 10

افسار گسیخته در لیست بهترین سریال های خارجی شاید پرطرفدارترین باشد و هواداران پرو پاقرصی را پشت خود می بیند که این سریال را بهترین در تاریخ می دانند.

این سریال داستان استاد شیمی را روایت می کند که دارای فرزندی معلول می باشد و برای مخارج خانواده خود مجبور است در کارواش هم کار کند،

او به اصول اخلاقی خود پایبند است تا زمانی که می فهمد دچار سرطان ریه شده است و آنجاست که طی اتفاقی به یکباره به تولید شیشه (متا مفتامین) می پردازد تا بعد از مرگ زندگی خوبی برای همسر و فرزندش ساخته باشد و در این راه با شاگرد سابقش همکار می شود، احتمالا بارها اسم این سریال را شنیده اید،

ولی تایم سیتی به شما توصیه می کند که اگر عاشق فیلم های با مزموم خلاف های خیابانی و تولید مواد مخدر هستید به تماشای این سریال بنشینید که بدون شک در لیست بهترین سریال های خارجی یک اثر متفاوت می باشد.

 Dark

Dark – تاریک

  • ژانر: جنایی، درام، معمایی
  • وضعیت: به اتمام رسیده است
  • بازیگران: Oliver Masucci, Karoline Eichhorn, Jördis Triebel
  • شبکه تلویزیونی: Netflix
  • امتیاز: 8.6 از 10

سریال Dark یکی از سریال هایی است که در لیست کاندیدها حضور داشت ولی به دلیل پخش تنها 1 فصل از سیر داستانی خود زیاد شایسته حضور در این لیست نبود ، ولی با پخش فصل دوم شایستگی خود را به طور کامل اثبات کرد . از نمونه های دیگر سریال هایی با این وضعیت می توان Taboo را اسم برد که با توضیح نصفه نیمه در مورد روند داستان و معرفی شخصیت ها به پایان رسید و تا پخش فصل دوم و تجزیه و تحلیل آن در این لیست قرار نخواهد گرفت.

سریال تاریک یک بازگویی جدید داشت که هرکسی را غافلگیر می کند و در عین حال که پیچیده است ولی بازه های زمانی روایت خود را کاملا به شما نشان می دهد که در گیج نشدن شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.یک روایت داستانگویی به سبک وست ورلد در این سریال نیز وجود دارد و شباهت هایی نیز به سریال چیزهای عجیب دارد ولی با تمی واقعی تر و هیجان انگیز تر که مخاطبان طرفدار ژانر معمایی را قطعا بسیار راضی نگه خواهد داشت.

داستان سریال پیرامون شهر کوچکی در کشور آلمان روایت می شود که در آن چهار خانواده به دلیل ناپدید شدن دو کودک شروع به افشا روابط بین یکدیگر می کنند. داستان این سریال پیرامون مسائل ماورالطبیعه روایت می شود که با پازل های خود شما را به سمت کاراگاه شدن سوق می دهد.

 

Peaky Blinders

Peaky Blinders – پیکی بلایندرز

  • ژانر: جنایی ، درام
  • وضعیت: در انتظار فصل 6
  • بازیگران:Cillian Murphy, Tom Hardy , Paul Anderson, Joe Cole
  • شبکه تلویزیونی: BBC Two
  • امتیاز: 8.8 از 10

بدون شک سریال پیکی بلایندرز یکی ازبهترین سریال های خارجی در ژانر جنایی و مرتبط با خانواده های مافیایی می باشد و رشد یک خانواده مافیای را از صفر به نمایش می گذارد، اگر به گروه های مافیای ده 20 میلادی علاقمند هستید این سریال به معنی واقعی شما را تحت تاثیر خواهد گذاشت، فیلمبرداری فوق العاده، فیلمنامه قوی، بازیگران تراز اول، این سریال همه چیز برای بهترین شدن دارد به شما توصیه میکنم که اگر شروع به دیدن این سریال کردید مطمئن شوید که وقت لازم را دارا می باشید، زیرا کشش فوق العاده ای در انتظار شماست، ولی این سریال هم مثل بیشتر سریال های انگلیسی مختصر و مفید است و هر فصل شامل 6 قسمت می باشد. جالب است بدانید هنوز فصل 6 آن به پایان نرسیده اس تا فصل 7 تمدید شده است که نشان از موفقیت این سریال دارد.

 

True Detective

True Detective – کاراگاه واقعی

  • ژان: جنایی ، درام ، معمایی
  • وضعیت: در انتظار فصل 4
  • بازیگران: Vince Vaughn, Colin Farrell, Rachel McAdams , Matthew McConaughey
  • شبکه تلویزیونی: HBO
  • امتیاز: 9 از 10

سریال True Detective یا کارآگاه واقعی فراتر از یک اثر معمولی جنایی است و تم روانشناسی فوق العاده را دنبال می کند، علاقه ام به دیدن این سریال بسیار زیاد بود و در شروع سریال انتظار یک محیط اداری با افسرهای پلیس را داشتم که در هر قسمت با پرونده ای جدید رو به رو هستند ولی داستان سریال دقیقا عکس تصورم بود، 10 دقیقه از سریال نگذشت که متوجه شدم این سریال برای سرگرمی ساخته نشده است و برای فهمیدن هر چه کامل تر داستان باید همه دیالوگ ها و صحنه ها را با دقت نگاه کرد و حتی شاید چند بار مجبور به نگاه شوید تا کاملا با محیط سیاه این سریال ارتباط برقرار کنید، اگر عاشق ژانر جنایی با تم رازآلود هستید این سریال را به هیچ وجه از دست ندهید که از بهترین سریال های خارجی تاریخ و شاهکارهای شبکه محبوب HBO به حساب می آید.

 

The Last Kingdom

The Last Kingdom – آخرین پادشاهی

  • ژانر: اکشن، تاریخی
  • وضعیت : در انتظار فصل 5
  • بازیگران: Alexander Dreymon, Ian Hart, Eliza Butterworth
  • شبکه تلویزیونی: BBC America
  • امتیاز: 8.3 از 10

افزایش طرفداران سریال های با ژانر تاریخی در عصر جدید و تکنولوژی ساخت فیلم دو دلیل مهم در افزایش روز افزون سریال های با این ژانر جذاب می باشد. اگر شما هم جز طرفداران پروپاقرص سریال های تاریخی می باشید این سریال را از دست ندهید و به شدت توصیه می شود که سریال Vikings را چند فصل مشاهده کنید و کاملا با آداب و رسوم قبایل وایکینگ آشنا بشوید و بعد به سراغ این سریال بروید زیرا سریال از نگاه جزایر بریتانیا دیده می شود و با دیدن رسوم های وایکینگ ها جذابیت این سریال برای شما چند برابر خواهد شد. سریال The Last Kingdom داستان پسری را روایت می کند که پدرش طی جنگ کشته می شود و توسط وایکینگ ها اسیر می شود و با توجه به محبتی که توسط وایکینگ ها به وی میشود او را به آنها نزدیک می کند.

Stranger Things

Stranger Things – چیزهای عجیب

  • ژانر: درام ، فانتزی ، ترسناک
  • وضعیت: در انتظار فصل 4
  • بازیگران: Millie Bobby Brown, Finn Wolfhard, Winona Ryder
  • شبکه تلویزیونی: Netflix
  • امتیاز: 8.9 از 10

همیشه تئوری در مورد جهان موازی برای مردم جذاب بوده است و چه بهتر با دیدن یک سریال این تئوری ها برای شما موشکافی شود. Stranger Things یکی از بهترین سریال های نتفلیکس است که با تم کلاسیک ده 80 خود شما را به سمت یک داستان جذاب سوق می دهد، و ساعت ها شما را با فیلمنامه و بازی بی نظیر شخصیت های نوجوان خود سرگرم می کند. این سریال با روندی متفاوت برگ برنده شبکه Netflix در چند سال اخیر به حساب می آید و سه فصل لذت دیدن یک سریال مرموز با تم تاریک را به طرفداران این ژانر تقدیم کرده است. این مجموعه به نوعی ترس شبکه های تلویزیونی برای ساختن سریال های فانتزی را کاهش داده است و همه این موارد فقط با یک مجموعه 17 قسمتی اتفاق افتاده است. اگر فکر می کنید که این سریال افت می کند باید بگویم که این مسئله اصلا در طول سه فصل پخش شده دیده نشده است، پس با خیال راحت به تماشای این سریال بنشینید.

 Sherlock

Sherlock – شرلوک

  • ژانر: جنایی ، درام ، معمایی
  • وضعیت: اتمام فصل 4 ، درانتظار فصل 5
  • بازیگران: Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Una Stubbs
  • شبکه تلویزیونی: BBC One
  • امتیاز: 9.2 از 10

هیچ کارگاه خیالی به اندازه شرلوک هلمز در جهان شناخته شده نیست به گونه ای که اکثرا حتی فکر میکنن که واقعا چنین کسی وجود داشته است.

جالب است که بدانید نام شرلوک هلمز به خاطر شناخته شده ترین شخصیت خیالی درکتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس آمده است،

فیلم و سریال برای این شخصیت خیالی بسیار ساخته شده است ولی بهترین آن ها سریالی است که توشط شبکه تلویزیونی BBC One ساخته شده است و نقش شرلوک را Benedict Cumberbatch به عهده گرفته است. سریالی که استدلال های بسیار دقیق شرلوک را در حل پرونده های جنایی خود به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارد و یکی از بهترین سریال های خارجی در ژانر جنایی به حساب می آید.

Band of Brothers – جوخه برادران

  • ژانر: درام جنگی
  • وضعیت : 1 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران :Damian Lewis, Kirk Acevedo ,Eion Bailey ,Michael Cudlitz ,Dale Dye
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 9.5 از 10

جدا از سلیقه ای که هر فرد در دیدن سریال دارد یک مجموعه را همه باید به تماشا بنشینند و آن سریال Band of Brothers می باشد، اگر فقط نمرات سایت imdb برای شما معیار باشد با رتبه نخست بهترین سریال های خارجی تاریخ در این سایت رو به رو هستید. جدا از صحنههای باز سازی شده جنگ جهانی توسط این سریال که به طرز باورنکردنی ساخته شده اند، نمی توان به بعد انسانی آن اشاره نکرد و همچنین روایت داستان دستهای از چتربازان که جنگ، آنها را به برادران خونی تبدیل می کند، اگر قصد ساخت سریال نجات سرباز رایان را هم با بازی درخشان تام هنکس داشته باشند باز هم پا از سریال جوخه برادران فراتر نخواهند گذاشت زیرا این سریال مفهوم درونی خود را به بهترین شکل به مخاطب انتقال می دهد و در آخر این سریال به پوچی جنگ بین انسان ها به خوبی پی خواهید برد. این سریال یکی ار بی همتاترین نمایشهای تلویزیونی hbo می باشد.

chernobyl – چرنوبیل

  • ژانر : درام
  • وضعیت : 1 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Emily Watson, Jared Harris, Stellan Skarsgård
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 9.7 از 10

سریال چرنوبیل که در سال 2019 با هدف به تصویر کشیدن فاجعه اتمی چرنوبیل از شبکه HBO پخش شد بعد از گذشت دو قسمت با توجه به خوش ساخت بودن، فضاسازی، طراحی شخصیت ها و نوع روایت داستان توجه بسیاری از منتقدین و مردم را به خود جلب کرد و با پخش 5 قسمت از این سریال در رتبه اول سایت معتبر Imdb قرار گرفته است و به عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی تاریخ شناخته می شود.

این سریال براساس خاطرات مردم محلی پریپیات ساخته شده است و روایتگر ماجرای واقعی چرنوبیل می باشد که به عنوان یکی از بزرگترین فجایع انسانی در تاریخ از آن یاد می شود. در سریال از بی کفایتی مسئولین تا شجاعت مردم فداکار به زیبایی سکانس های ماندگاری به نمایش درآمده است.

این سریال کوتاه بر روی نقطه عمیق احساسات پا گذاشته و از نزدیک بر روی فاجعه نیروگاه هسته ای که در آوریل 1986 در اوکراین شوروی رخ داد متمرکز کرده است و آشکار می سازد که چرا و چگونه این حادثه رخ داد و به روایت داستان های تکان دهنده و قابل توجه قهرمانانی که در این راه مبارزه کردند و جان شان را از دست دادند اشاره می کند.

 House of Cards

 

House of Cards – خانه پوشالی

  • ژانر: درام
  • وضعیت : 6 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران: Kevin Spacey, Michel Gill, Robin Wright
  • شبکه تلویزیونی: Netflix
  • امتیاز: 8.8 از 10

اگر به سیاست علاقمند هستید سریال خانه پوشالی بهترین گزینه برای شما خواهد بود و داستان جاه طلبی فردی را نشان می دهد که سعی دارد تمام امور کشور آمریکا را به دست بگیرد و برای این کار دست به هر کاری می زند، این سریال را باید از ابتدا دید و از آن دسته سریال هایی است که اگر قسمت های میانی آن را به صورت اتفاقی ببینید اصلا به مذاق شما خوش نخواهد آمد و نه تنها آن را به عنوان بهترین سریال های خارجی در این لیست قرار نمی دهید بلکه آن را کاملا نقد خواهید کرد و شما را خسته می کند ولی از ابتدا اگر این سریال را به تماشا بنشینید عاشق دیالوگ ها و شخصیت کوین اسپیسی خواهید شد که بهترین شکل فردی سیاسی با اهداف شخصی را برای شما به تصویر خواهد کشید.

Friends

 

Friends – دوستان

  • ژانر : کمدی، عاشقانه
  • وضعیت : 10 فصل، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Jennifer Aniston, Courteney Cox, Lisa Kudrow
  • شبکه تلویزیونی : NBC
  • امتیاز : 8.9 از 10

وقتی می خواهیم از یک سریال موفق نام ببرید سریال دوستان در صدر جدول این لیست قرار خواهد داشت و لیست بهترین سریال های خارجی قطعا با نبود آن اعتباری نخواهد داشت. سریالی که با وجود اینکه 16 سال از پخش آن می گذرد، ولی باز هم سالی 1 میلیارد دلار برای کمپانی وارنر بروز درآمد کسب می کند و به حساب هر یک از 6 بازیگر اصلی این مجموعه سالی 20 میلیون دلار همچنان پول واریز می شود،جدا ازموفقیت مالی این سریال باید به خود سریال هم پرداخت که داستان کمدی در مورد گروهی از شش دوست است که در منطقه منهتن شهر نیویورک زندگی می کنند. این مجموعه توسط دیوید کرین و مارتا کافمن از سال 1994 تا سال 2004 ساخته شده است. جالب است بدانید در ابتدا این بازیگران برای هر قسمت حدود 20 هزار دلار دریافت می کرده اند که با موفقیت این سریال در فصل های آخر این مبلغ به 1 میلیون دلار برای هر قسمت افزایش پیدا کرده بود.

Dexter

Dexter – دکستر

  • ژانر : جنایی ، درام ، معمایی
  • وضعیت : 8 فصل، در انتظار فصل 9
  • بازیگران : Michael C. Hall, Jennifer Carpenter, James Remar ,David Zayas
  • شبکه تلویزیونی : Showtime
  • امتیاز : 8.7 از 10

اگر دنبال یک سریال متفاوت می گردید که ایده آن ناب باشد و پیش بینی آینده آن ممکن نباشد باید Dexter را انتخاب کنید، دکستر به حدی ایده جذابی دارد که هر کس را مجاب به دیدن حداقل چند اپیزود از خود می کند، این سریال داستان فردی است، که در قتل ها به بخش جنایی پلیس کمک می کند در حالی که خودش شب ها به مجازات افراد گناهکار می پردازد و آنها را به طرز دقیقی تکه تکه میک ند ودر اقیانوس می اندازد، تم روانشاسی این سریال بسیار بالا می باشد و بازی مایکل سی هال ( Michael C. Hall ) به عنوان یک فرد که احساسات را به خوبی نمی شناسد و کاملا خونسرد مراحل زندگی و حتی قتل هایش انجام می دهد شما را شوکه خواهد کرد. شاید فکر کنید چه شخصیت عجیبی رو به روی شما قرار گرفته است و عکس العمل های او حال شما را برهم خواهد زد یا عاشق او می شوید ؟؟ این سوالی است که فکر شما را مشغول می کند که با دیدن چند قسمت از این سریال به جواب آن خواهید رسید و اگر عاشق آن بشوید مطمئن باشید دکستر در لیست بهترین سریال های خارجی در ذهن شما در رتبه نخست خواهد ایستاد.

دس – DES

 

دس – DES

دس (DES) نام یک مینی سریال درام است که در سال 2020 و در قالب سه قسمت پخش شد. وظیفه کارگردانی این مینی سریال برعهده لوییس آرنولد قرار داشت.

مینی سریال دس نمرات متوسطی دریافت کرد و با نقدهای مختلف منتقدان روبه رو شد. ازجمله بازیگرانی که در این مینی سریال حضور داشتند می توان به دیوید تننت، جیسون واتکینز، دنیل میز و برونا وو اشاره کرد.

خلاصه داستان مینی سریال دس بدین شرح است: در سال 1983 دنیس نیلسن قاتل سریالی اسکاتلندی، پس از کشف بقایای انسانی که باعث مسدود شدن فاضلاب در نزدیکی خانه او در لندن شد، دستگیر شد.

گومورا

 

گومورا – Gomorra‎

گومورا (Gomorra‎) نام یک سریال ایتالیایی در ژانر جنایی و درام است که براساس رمانی به همین نام اثر روبرتو ساویانو ساخته شد. این سریال کار خود را از سال 2014 آغاز کرد و خیلی زود به محبوبیت بالایی دست یافت.

سریال گومورا نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و به دلیل داستان بسیار جذاب، عملکرد عالی گروه بازیگری و شخصیت پردازی های محشر مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می توان به مارکو داموره، فورتوناتو چرلینو، سالواتوره اسپوزیتو، ماریا پیا کالتسونه، مارکو پالوتی و کریستیانا دل آنا اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان راجع به خلافکاری به اسم سیرو است که طبق سنت، در تلاش برای پیدا کردن رهبر بعدی سندیکای جرم و جنایت است.

عالیجناب (Your Honor) یک سریال خارجی است که پیتر مفات وظیفه ساخت آن را برعهده داشت. این سریال کار خود را از سال 2020 توسط شبکه شوتایم آغاز کرد و پس از عرضه نمرات مختلفی کسب کرد.

در این سریال بازیگرانی همچون برایان کرانستون، هانتر دوهان، هوپ دیویس، سوفیا بلک دیلیا، آیزیا ویتلاک جونیور، مایکل استهلبرگ و کارمن اجوگو به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال عالیجناب بدین شرح است: هنگامی که پسر نوجوان قاضی برجسته نیواورلئان نوجوان دیگری را در یک تصادف به قتل می رساند، قاضی او را ترغیب می کند که خود را به پلیس معرفی کند؛ اما وقتی پی می برد مقتول پسر مافیای محلی است نظر خود را تغییر می دهد.

Vikings

Vikings – وایکینگ ها

  • ژانر :اکشن، درام، تاریخی
  • وضعیت : اتمام رسیده [ 6 فصل ]
  • بازیگران : Gustaf Skarsgård, Katheryn Winnick, Alexander Ludwig , Travis Fimmel
  • شبکه تلویزیونی : History
  • امتیاز : 8.6 از 10

کاملا با دیدن عنوان این سریال متوجه ژانر و داستان این سریال خواهید شد ، سریالی زیبا که در مورد عصر وایکینگ ها در اروپا می باشد و تاریخ را به صورت شبه واقعی به شما نشان می دهد، چرا می گویم شبه واقعی چون این سریال آمیخته به واقعیت وافسانه هایی است که در اروپا سالیان بسیاری است به آن پرداخته شده است و امروزه با نظم دادن به این دو موضوع آن را در قالب یک سریال به نمایش می گذارد، در صدر شخصیت های این سریال باید به راگنار لاثبروک اشاره کرد که کشاورزی جاه طلب می باشد و درحالی که تمام واکینگ ها و منطق حکم می کنند که به سمت شرق برود و در کنار مابقی جنگجویان به غارت بپردازد، او به سمت غرب می رود و به ساحل بریتانیا می رسد و آنجاست که عصر هجوم وایکینگ ها به اروپا شروع می شود. سریال Vikings قطعا در لیست بهترین سریال های خارجی قرار خواهد گرفت ولی متاسفانه در ادامه فصل ها شاهد نواسانات زیادی در این سریال خواهید بود.

 

Sons of Anarchy – فرزندان هرج و مرج

  • ژانر : جنایی ، درام ، هیجان انگیز
  • وضعیت : 7 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Charlie Hunnam, Katey Sagal, Mark Boone Junior , Ron Perlman
  • شبکه تلویزیونی : FX
  • امتیاز : 8.6 از 10

اگر دنبال سریالی با مضمون رقابت بین گروه های کوچک خلافکاری با تم مدرن می باشید، فرزندان هرج و مرج بهترین گزینه است و جز بهترین سریال های خارجی از نظر شخصیت پردازی می باشد. این سریال از آن دسته از سریال هایی است که با وجود سطح و لیاقتی که داشت متاسفانه زیاد دیده نشد و خیلی به آن پرداخته نشد. سریال Sons of Anarchy در مورد باشگاه موتورسواری است که توسط شخصیت های اصلی داستان اداره میشود، و با بقیه گروه ها و باشگاه های موتورسواری در رقابت و کشمکش فراوان است. از نقاط قوت این سریال می توان به شخصیت پردازی دقیق و بدون نقض آن پرداخت به طوری که اوایل داستان سریال یک شخصیت را به عنوان قهرمان خود انتخاب می کنید ولی رفته رفته با همه ی آنها ارتباط برقرار می کنید، و هرچه داستان به جلو میرود شما حتی با کنارگذاشتن یک شخصیت فرعی از این سریال ناراحت می شوید.

walking dead – مردگان متحرک

  • ژانر : درام ، ترسناک
  • وضعیت : 11 فصل، به پایان رسیده است.
  • بازیگران : Andrew Lincoln, Norman Reedus, Melissa McBride , Lauren Cohan
  • شبکه تلویزیونی : AMC
  • امتیاز : 8.3 از 10

هر وقت احساس کردید که به ژانر هیجان انگیز با تم وحشتناک نیاز دارید مردگان متحرک از نظر کیفی به عنوان یک سریال تراز اول به شما پیشنهاد می شود و در لیست بهترین سریال های خارجی در ژانر خودش رتبه نخست را به دوش می کشد، این سریال در اوایل خود بیش از یک سرگرمی نشان داد و یکی از پر بیننده ترین سریال های تلویزیونی لقب گرفت، ولی در ادامه کمی با خلل داستان مشخص و جذاب رو به رو خواهید شد و این در طول فصل های طولانی سریال walking dead کاملا شما را آزار خواهد داد، این نشان می دهد برای اینکه یک سریال بهترین باشد باید تمام جوانب را به بهترین شکل ممکن رعایت کرده باشد ولی شخصا به عنوان یک بیننده این سریال را به دوستداران داستان های زامبی محور پیشنهاد می کنم چون سریالی بهتر از مردگان متحرک پیدا نخواهید کرد و فصل های اول این سریال بسیار جذاب ساخته شده است که کاملا شما را راضی نگه می دارد .

Banshee – بنشی

  • ژانر : اکشن ، جنایی ، درام
  • وضعیت : 4 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Antony Starr, Ivana Milicevic, Ulrich Thomsen , Lili Simmons
  • شبکه تلویزیونی : Cinemax
  • امتیاز : 8.4 از 10

هیجان ، خشونت ، اکشن و قانون گریزی اگر به همه این موارد علاقه دارید باید این سریال را ببینید که بهترین شکل این موضوعات را به تصویر می کشد قدم گذاشتن به شهری دیوانه وار به نام بنشی شجاعتی وصف نشدنی می خواهد، شهری که به قانون پایبند نیست و قوانین آن را کلانتر سعی میکند اجرا کند ولی اگر کلانتر این شهر هم فردی باشد که خود خلافکار است دیگر جای بحثی نمی ماند.داستان فیلم به این صورت آغاز می شود که فردی از زندان بعد از 15 سال آزاد می شود و به دنبال دختری که عاشقش بوده به شهر به نام بنشی می رسد در کافه ای می نشیند و کلانتر جدید شهر هم که تازه به بنشی رسیده است وارد کافه می شود و به دست دو نفر کشته می شود، فرد زندانی که تازه آزاد شده است برای اینکه بیشتر در این شهر بماند و حقیقت را در مورد دختر مورد علاقه اش متوجه شود خود را به جای کلانتر شهر جا می زند. شاید مشکل باشد که در لیست بهترین سریال های خارجی شاهد اثری از شبکه Cinemax باشیم ولی این سریال بسیار خوش ساخت است و به صورت فوق العاده ای سکانس های این سریال فیلمبرداری شده است.

Prison Break – فرار از زندان

  • ژانر : اکشن ، جنایی ، درام
  • وضعیت : اتمام فصل 5 ، در انتظار فصل 6
  • بازیگران : Dominic Purcell, Wentworth Miller, Amaury Nolasco , Robert Knepper
  • شبکه تلویزیونی : FOX
  • امتیاز : 8.4 از 10

یکی از سریال هایی که بسیار در ایران سرو صدا به پا کرد و در لیست بهترین سریال های خارجی شاید عامیانه ترین سریال در کشورمان باشد. سریال فرار از زندان که با ژانری هیجان انگیز و پر از ایده نو به بازار رقابت سریال های تلویزیونی آمد و تا حدی زیادی هم در این امر موفق بود، طرفداران این مجموعه عاشق هوش و ذکاوت مایکل، عشق به خانواده لینکلن ، وفاداری سوکره و شخصیت منفی تی بگ هستند که در کنار شخصیت های جذاب دیگر، این سریال را به یک اثر دیدنی تبدیل میکند، شاید برای شما تکراری باشد ولی داستان سریال از این قرار است که یک سازمان برای لینکلن پاپوش درست می کند و او را قاتل جلوه می دهد وقتی برادرش مایکل که مهندس سازه می باشد این موضوع را متوجه می شود برای فرار لینکلن از زندان خودش را به زندان می اندازد و نقشه فرار را شروع به پیاده سازی می کند. جالب از بدانید این سریال برای فصل ششم هم تمدید شده است که احتمالا در سال 2020 شاهد آن هستیم.

سریال گامبی وزیر

 

سریال گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

  • ژانر: درام
  • وضعیت: 1 فصل، اتمام رسیده
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، کلویی پری، بیل کمپ، توماس برودی-سنگستر
  • شبکه تلویزیونی: نتفلیکس
  • امتیاز: 8.7 از 10

 

گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) جزو سریال های محبوب سرویس نت فلیکس به شمار می آید که در سال 2020 عرضه شد. سریال گامبی وزیر براساس رمانی به همین نام اثر والتر تویس ساخته شد و خیلی زود توانست توجه بسیاری از طرفداران فیلم و سریال را به سمت خود جلب کند. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده اسکات فرانک قرار داشت.

سریال گامبی وزیر توانست با تحسین منتقدان مواجه شود و نمرات بسیار خوبی را از سوی آن ها دریافت کند. منتقدان از این سریال به دلیل داستان زیبا و جذاب و همچنین بازی عالی گروه بازیگری تمجید کردند کردند.

ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می توان به آنیا تیلور جوی، بیل کمپ، موزز اینگرام، کریستین سایدل، ریکا روت، کلوئی پیرری، آکمنجی اندیفورنین و ماریل هلر اشاره کرد.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: گامبی وزیر یک داستان خیالی درمورد زندگی یک نابغه شطرنج یتیم به نام بث هارمون از سن نه تا بیست و دو سالگی است. او سعی می کند تا تبدیل شدن به بزرگترین شطرنج باز جهان شود؛ بث در همین حال با مشکلات عاطفی و وابستگی به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می کند. داستان از اواسط دهه 1950 آغاز شده و تا دهه 1960 ادامه دارد.

 

 

(جهت بررسی انجام میدم)

 

سریال راچد – Ratched

 

سریال راچد – Ratched

  • ژانر: مهیج، روانشناختی
  • وضعیت: اتمام فصل 1 – در انتظار فصل 2
  • بازیگران: فین ویتراک، شارون استون، سینتیا نیکسون و جودی دیویس
  • شبکه تلویزیونی: نت فلیکس
  • امتیاز: 7.3 از 10

 

سریال راچد (Ratched) یک سریال مهیج و رانشناختی است که فصل نخست آن در سال 2020 توسط سرویس استریم نت فلیکس عرضه شد. بعد از موفقیت سریال راچد در جلب نظر مخاطبان، سازندگان سریعا این سریال را برای فصل دوم تمدید کردند.

سریال راچد با نقدهای مختلف منتقدان مواجه شد و نمرات پایینی را از سوی آن ها دریافت کرد. منتقدان با وجود تمجید از عملکرد گروه بازیگری و کارگردانی، اعتقاد داشتند داستان این سریال دارای نقص بوده و سازندگان به خوبی روی شخصیت پردازی های این سریال کار نکرده اند.

سریال راچد با وجود دریافت نقدهای مختلف، در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرد و توانست توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. ازجمله مهم ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می توان به فین ویتراک، شارون استون، سینتیا نیکسون و جودی دیویس اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال راچد بدین شرح است: حوادث سریال در سال 1947 جریان دارد. پرستاری به نام میلدرد راچد جهت کار در یک بیمارستان روانی به کالیفرنیای شمالی نقل مکان می کند. در این بیمارستان مرموز آزمایش های مشکوکی روی ذهن انسان صورت می گیرد. بعد از مدتی ظاهر زیبا و ذات مهربان میلدرد با تغییری اساس مواجه می شود و مخاطب روی تاریکی را از او می بیند.

 

 

Raised by Wolves timecity

 

Raised by Wolves – بزرگ شده توسط گرگ ها

  • ژانر : درام، علمی-تخیلی
  • وضعیت: اتمام فصل 1 – در انتظار فصل 2
  • بازیگران: Travis Fimmel, Amanda Collin, Niamh Algar
  • شبکه تلویزیونی: Hbo Max
  • امتیاز: 8.6 از 10

 

بزرگ شده توسط گرگ ها یا گرگ پرورده یک مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی با کلی مفاهیم اخلاقی و فلسفی می باشد که به وسیله شبکه HBO Max ساخته شده است. این سریال شروع گنگ و عجیبی دارد ولی هرچه جلوتر می رود مانند یک گل برای بیننده شکفته می شود.

اگر عاشق سریال های علمی-تخیلی و به خصوص آخرالزمانی هستید این مجموعه را از دست ندهید. این سریال یک اثر متفاوت است که با وجود موضوع تاریک خود تم تاریکی ندارد و قطعا با موج جدید سینما این قبیل آثار طرفدار خاص خود را پیدا خواهند کرد.

در این سریال ستاره محبوب سریال Vikings یعنی تراویس فیمل به عنوان یکی از نقش های کلیدی داستان حضور دارد.

 

 

mandalorian

The Mandolorian – مندلورین

  • ژانر : اکشن، هیجان انگیز، علمی-تخیلی
  • وضعیت: درانتظار فصل 3
  • بازیگران: Pedro Pascal, Carl Weathers, Rio Hackford
  • شبکه تلویزیونی: Disney+
  • امتیاز: 8.8 از 10

 

سریال مندولورین یکی از بهترین سریال های جهان است که در سال 2019 شاهد پخش آن از شبکه Disney+ بودیم. یک سریال زیبا از دل یک جهان نامحدود که حدود 50 سال است که آثار آن را به تماشا می نشینیم یعنی جنگ ستارگان. این سریال ساختاری دیگر را در پی گرفته بود و توانست با ترکیب داستان مجموعه با ایده های فیلم های وسترن مخاطبان را به شدت راضی نگه دارد.

سریال Mandalorian اتفاقات بعد از فیلم return of the jedi را به نمایش می گذارد و زندگی یک جایزه بگیر ماندلوری را به تصویر می کشد که در کهکشان ها با انواع و اقسام موجودات درگیر است تا اینکه در یکی از ماموریت های خود با یک بچه رو به رو می شود و این بچه عجیب زندگی او را کاملا دچار تغییر می کند.

پیشنهاد می کنم که قسمت های 30 دقیقه ای این مجموعه را حتما به تماشا بنشینید تا متوجه شوید که یک سریال چگونه می تواند شما را برای چندین ساعت سرگرم کند.

 

 

watchmen-timecity

  • ژانر : اکشن، درام، معمایی
  • وضعیت: اتمام فصل 1 – درانتظار فصل 2
  • بازیگرا : Yahya Abdul-Mateen II, Frances Fisher, Louis Gossett Jr.
  • شبکه تلویزیونی: HBO
  • امتیاز: 8.1 از 10

کمیک نگهبانان (Watchmen) که از آن به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین کمیک ها در طول تاریخ یاد می شود بعد از در دست اقتباس قرار گرفتن در سال 2009، دوباره اقتباس شد ولی این بار در قالب یک سریال که در شبکه HBO شاهد پخش آن بودیم، HBO رسالت خود را در ساخت آثار عالی قبلا ثابت کرده است و با ساخت سریال نگهبانان به دست فردی چون لیندلوف دوباره نشان داد که این شبکه همتا ندارد. سریال نگهبانان شما را درگیر می کند و چیز قابل پیش بینی هم در آن وجود ندارد و شما اگر قبلا از داستان این کمیک اطلاع داشته باشید باید بدانید که داستان این سریال پس از کمیک را روایت می کند.

واچمن سریال به شدت خوبی است از هر نظری ولی از طرفی هم کاملا سلیقه ای است، در کل این سریال به جنگ بین قهرمانان و بدمن ها خلاصه نمی شود و جزئیات پیچیده تری دارد که باید آن را با دقت تماشا کنید. قبل از دیدن سریال، بهترین کار خواندن کمیک می باشد زیرا هم داستان وهم شخصیت ها را به خوبی خواهید شناخت و هم ارتباط بیشتری با داستان برقرار می کنید.

سریال داستان بعد از کمیک را روایت می کند جایی که دیگر قهرمانان به راحتی نمی توانند فعالیت کنند و همه چیز به دست پلیس کنترل می شود…

the witcher timecity

  • ژانر: هیجان انگیز، درام، فانتزی
  • وضعیت: اتمام فصل 1 – درانتظار فصل 2
  • بازیگران: Joey Batey ,Freya Allan, Anya Chalotra, Henry Cavill
  • شبکه تلویزیونی: Netflix
  • امتیاز: 8.3 از 10

 

 

 

اگر به دنبال یک سریال فانتزی و شناخته شده هستید ویچر می تواند یک انتخاب خوب باشد. این سریال با توجه به رمان مشهور و پیچیدگی داستان بسیار می تواند موفق باشد ولی این موفقیت در فصل اول دیده نشد هرچند که به طور قطع در فصل های آینده این مجموعه حرف های زیادی برای گفتن دارد.

قطعا انتظار زیادی از این سریال پر هزینه شبکه نتفلیکس داشتیم ولی این شبکه ثابت کرده است که مخاطب برای آن خیلی ارزش بالایی دارند و همیشه اهداف خود را بر خواسته بینندگان خود تنظیم کرده است همانطور که سریال لوسیفر را از نابودی نجات داد.

داستان سریال ویچر در مورد یک جهان مرموز می باشد که در آن هیولاها در کنار انسان ها زندگی می کنند و این جنگ همواره بین آن ها وجود دارد. در این بین یک نوع نژاد خاص به نام ویچر می زیستد که انسان هایی هستند که براساس تمرین و سختی بسیار، بدن های تنومندی دارند و نسبت به احساسات تقریبا واکنشی نشان نمی دهند. در این بین ما داستان یکی از ویچرها به نام گرالت ریویایی را به تماشا می نشینیم.

بهتر است قبل از دیدن سریال یک مطلب در مورد شخصیت ها و قوانین جهان مورد نظر بخوانید.

see-series-timecity

See – دیدن

  • ژانر: درام، هیجانی
  • وضعیت: اتمام فصل 1 – درانتظار فصل 2
  • بازیگران: Sylvia Hoeks, Hera Hilmarsdóttir,Jason Momoa.
  • شبکه تلویزیونی: Apple Tv +
  • امتیاز: 7.6 از 10

 

سریال See قطعا ایده نابی دارد و بازیگری بزرگی همچون جیسون موموآ هم در اختیار دارد، ولی چرا این سریال نباید به یک شاهکار تبدیل شود؟! تنها دلیل موفق نشدن این سریال نداشتن ایده فراتر از ذهن بیننده است. در صورتی که خرجی که برای ساختن این سریال شده است بسیار زیاد است، جزئیات در این سریال کمترین اهمیت را دارد و ساختن این سبک سریال و با کیفیت بالا فقط از شبکه آمازون و اپل تی وی پلاس برخواهد آمد.

دیدن این سریال به خاطر کیفیت ساخت و موضوع بسیار جالب است و به شدت توصیه می شود ولی اصلا تضمین نمی کنم که در ادامه از این سریال خیلی لذت ببرید، هرچند که به فصل های آینده این سریال به شدت امیدوار هستم و امیدواری بنده هم به خاطر حضور نویسنده توانایی همچون استیون نایت و کارگردانی فرانسیس لارنس می باشد، که هرکدام در زمینه ساخت آثار دیدنی خود را اثبات کرده اند.

داستان سریال در مورد چند صد سال بعد از ظهور یک بیماری است که باعث می شود تمام جهان بینایی خود را از دست بدهند و جالب است بدانید که این اتفاقات بعد از قرن 21 ام در جریان است و به گونه ای آینده بشر امروز بدون قدرت بینایی را به تصویر می کشد.

the-boys-timecity

The Boys – پسران

  • ژانر: اکشن، هیجانی
  • وضعیت: اتمام فصل 2 – در انتظار فصل 3
  • بازیگران: Antony Starr, Jack Quaid,Karl Urban.
  • شبکه تلویزیونی: Amazon
  • امتیاز: 8.7 از 10

سریال پسران یکی از متفاوتترین سریال های کامیک بوکی تولید شده در چند سال اخیر است. در این سریال نه خبری از دنیای فانتزی جنگ بین خیر و شر است و نه داستان های ضعیف شخصیت های قهرمانی که تا به حال دیده اید. این سریال خیلی واقعی تر از تصور یک دنیا با حضور قهرمانان را به تصویر می کشد و هرچه جلوتر می روید این منطق را بهتر درک خواهید کرد.

در این سریال آنتونی استارز بازیگر محبوب سریال banshee حضور دارد و شما می توانید هنرنمایی این بازیگر توانا را دوباره به تماشا بنشینید. کارل اربن در این سریال فوق العاده نقش آفرینی می کند و شما از تماشای او خسته نخواهید شد. این سریال در هر قسمت به اندازه یک فیلم سینمایی برای کیفیت جلوه های ویژه خود خرج کرده است و ما همه این موضوعات را مدیون آمازون هستیم.

یک گروه به طور اتفاقی تشکیل می شود که رو به روی قهرمانانی که در حال جولان دادن هستن بایستد ولی نبرد بین قهرمانان و این افراد عادی بسیار جالب توجه ادامه پیدا می کند.

his dark materials timecity

His Dark Materials – نیروی اهریمنی اش

  • ژانر: ماجراجویی
  • وضعیت: اتمام فصل 2 – در انتظار فصل 3 [ فصل پایانی ]
  • بازیگران: Dafne Keen, Ruth Wilson,James McAvoy.
  • شبکه تلویزیونی: BBC One
  • امتیاز: 7.9 از 10

 

سریال نیروی اهریمنی اش اثری بسیار مشهور می باشد که همه آن را با سه گانه کتاب هایش و داستان های جذاب می شناسند. حالا بی بی سی در شروع عصر سریال سازی خود به سراغ این رمان نوشته فیلیپ پولمن رفته است. سریال به رمان وفادار است و سعی شده تم سریال کمی نیمهجدی روایت شود و به گونه ای اثری تینیجری می باشد.

در این سریال بازیگران مشهوری همچون جیمز مک آووی حضور دارند که کمتر او را در یک اثر سریالی دیده بودیم. در کنار مک آووی دافنه کین بازیگر نوجوان و مشهور هالیوودی حضور دارد که او را به خاطر بازی در فیلم لوگان به یاد داریم. این سریال قبل از پخش فصل اول برای فصل دوم تمدید شد و باید برای ادامه داستان این سریال جذاب منتظر بمانیم.

داستان در مورد وجود چند جهان موازی است که توسط چند نفر کشف می شود و حالا یک دختر بچه ابزاری در اختیار دارد که همه به دنبال آن هستند و برای رسیدن به آن وارد یک رقابت می شوند.

 

تد لاسو - Ted Lasso

 

تد لاسو – Ted Lasso

تد لاسو (Ted Lasso) سریالی کمدی است که از سال 2020 توسط سرویس اپل تی وی پلاس شروع به پخش کرد. بیل لارنس، جیسون سودیکیس، برندن هانت و جو کلی وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشتند.

سریال تد لاسو توانست مورد توجه مخاطبان زیادی قرار بگیرد و نمرات خوبی از جانب منتقدان دریافت کند. جیسون سودیکیس، هانا وادینگهام، جرمی سوئیفت، فیل دانستر، برت گلدشتاین، برندن هانت، نیک محمد و جونو تیمپل ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال تد لاسو بدین شرح است: مالک جدید یک باشگاه لیگ برتری انگلیس جهت انتقام از همسرش که عاشق این باشگاه است یک مربی فوتبال آمریکایی را با وجود اینکه هیچ تجربه ای در فوتبال حرفه ای ندارد به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب می کند؛ اما تد لسو برخلاف انتظارات ظاهر می شود و برای بقاء تیم تلاش می کند.

 

 

Normal People Series

 

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • وضعیت: اتمام فصل 1 – درانتظار فصل 2
  • بازیگران: Daisy Edgar-Jones, Paul Mescal, Desmond Eastwood
  • شبکه تلویزیونی: BBC Three
  • امتیاز: 8.7 از 10

یکی از سریال های جدید و عاشقانه ای را که طی هفته های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است سریال مردم عادی ساخته شبکه BBC Three می باشد. این سریال از روی یک رمان موفق و عاشقانه با همین نام و نوشته سالی رونی اقتباس شده است و سازکار زیبایی از ارتباط جوانان و عشق های زیبای نوجوانی را به نمایش می گذارد که از آن لذت خواهید برد.

سریال بسیار جالب و پرمحتواست ولی سادگی خود را از دست نمی دهد و همین موضوع بیننده را برای دیدن این سریال نگه می دارد. این سریال به کتاب خیلی نزدیک است و تقریبا به موضوع و ساختار کتاب وفادار است.

داستان سریال در مورد دو شخصیت ماریان و کانل است که در شهر کوچکی در ایرلند زندگی می کنند و بعد از یک مدت در زندگی عاطفی همدیگر دخالت می کنند.

Lost – گمشدگان

  • ژانر : ماجراجویی ، درام، فانتزی
  • وضعیت : 6 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Jorge Garcia, Josh Holloway, Yunjin Kim
  • شبکه تلویزیونی : ABC
  • امتیاز : 8.4 از 10

وقتی صحبت از مرموز بودن یک فیلم یا سریال می شود سریعا سریال Lost را در ذهنم تجسم می کنم، بازی با ذهن در این سریال بسیار بیشتر از چیزی است که بتوان آن را تصور کرد ویا حتی توضیح داد به حدی این سریال نکات ریز در خود گنجانده است که من حداقل 10 نقد متفاوت را از آن تا به حال خوانده ام و آخر هم نمیتوانم نتیجه گیری کنم که این سریال برای نشان دادن جهان و به ویژه خراب کردن مسلمانان در بین آنهاست یا یک پیام بزرگ برای بشریت که باید با هر رنگ و پوست و نژادی با هم زندگی کنند و هدف بزرگتر را به اختلاف کوچکتر ترجیح دهند. سریال Lost توسط شبکه ABC در بین سال های 2004 تا 2010 و در طی 6 فصل با مجموع 121 اپیزود پخش شد که داستان گروهی از مسافران پرواز شماره 815 را روایت می کند که به دلیل سقوط هواپیما یشان در یک جزیره دور افتاده زندانی شده بودند.

سوپرمن و لوئیز – Superman & Lois

سوپرمن و لوئیز (Superman & Lois) نام سریالی ابرقهرمانی و جذاب است که گرگ برلانتی و تاد هلبینگ سازندگان آن بودند. پخش این سریال از سال 2021 توسط شبکه سی دابلیو آغاز شد.

سریال سوپرمن و لوئیز واکنش های مختلف منتقدان را به همراه داشت. تایلر هوچلین، الیزابت تولوخ، جردن الزاس، الکس گارفین، اریک والدز، اینده ناوارت، پارک های وله، آدام راینر و دیلن والش ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: کلارک کنت یا سوپرمن و لوئیز لین با پسرانشان جاناتان و جوردن به اسمالویل بازگشتند و در آنجا با لانا لانگ، همسرش کایل کوشینگ و دخترشان سارا دوباره آشنا می شوند؛ اما زندگی عجیب آن ها با ورود یک غریبه ویران می شود.

Office – اداره

  • ژانر : کمدی
  • وضعیت : 9 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Steve Carell, Jenna Fischer, John Krasinski
  • شبکه تلویزیونی : NBC
  • امتیاز : 8.8 از 10

سریال The Office یکی از بهترین سیتکام های جهان است که سالانه سود بسیار زیادی را برای سازندگان این مجموعه به دست می آورد. سریال اداره داستانی درباره گروهی کارمند می باشد که در شرکتی مشغول به کار هستند. هر یک از این افراد عیبی منحصر یه فرد دارند و در راس آنها رئیس اداره می باشد که از همه بیشتر عیب دارد. این سریال با شخصیت پردازی گسترده تری تا سال 2013 در حال پخش بود و بعد از ساخت 188 قسمت به پایان رسید. طبق آمار شبکه NBC مجموعه اداره محبوب ترین سریال در شبکه های استریم می باشد و برحسب آمار دقیقی که این شبکه در سال 2018 منتشر کرد. 52 میلیارد دقیقه بینندگان استریم برای دیدن این سریال اختصاص داده اند. این سریال جزء سه گانه ای می باشد که از نسخه ی بریتانیایی خود بهتر از آب درآمده است و طرفداران بیشتری دارد سریال های خانه پوشالی و شیملس دیگر سریال های این سه گانه محبوب هستند.

The Wire – شنود

  • ژانر : جنایی ، درام ، هیجان انگیز
  • وضعیت : 5 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Dominic West, Lance Reddick, Sonja Sohn
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 9.3 از 10

سریال Wire شاید با روند کندی که دارد به مذاق همه خوش نیاید ولی چیزی که این سریال را جذاب می کند نزدیکی عجیب آن به واقعیت است! بله واقعیتی که همه در سیستم های فاسد به دنبال آن می گردند، در مورد سیستم هایی که در حال رشد هستند و کشور و حق مردم رو میبلعند و هر روز قوی تر می شوند و این واقعیت دنیاست که در پوسته هر شهری نظیر آن در حال اتفاق افتادن است. سریال Wire روند زندگی های بسیار نزدیک به واقعیت و کند را به بیننده نمایش می دهد و نیاز ندارد که در هر قسمت بیننده را شوکه کند یا یک دردسر را در طول یک قسمت حتما ختم به خیر کند و همین موضوع باعث تعادل در همه ی قسمت های این سریال شده است، شاید زندگی نویسنده در محله های خلاف و دیدن ساز و کار آنها باعث تولید چنین فیلمنامه شده باشد. درکل این سریال یک اثر منحصر به فرد است که نه مانند Game of Thrones قسمت های آخر هر فصل جذاب به پایان برسد یا مانند True Detective دائما در حال نوسان برای ایجاد هیجان باشد. این سریال یک تعادل هیجان خاصی را به نمایش می گذارد که ممکن است به مذاق همه خوش نیاید.

Supernatural – فراطبیعی

  • ژانر : درام ، فانتزی ، ترسناک
  • وضعیت : اتمام رسیده
  • بازیگران : Jared Padalecki, Jensen Ackles, Jim Beaver
  • شبکه تلویزیونی : The CW
  • امتیاز : 8.5 از 10

خیلی از دوستداران سینما به خصوص سریال های خارجی زیاد با داستانی بودن یک سریال رابطه خوبی ندارند و آن را فقط یک سرگرمی می دانند برای پر کردن وقت خالی خود ولی بعضی از این سریال ها با وجود طی کردن خط داستانی ، یک داستان کلی هم در خود گنجانده اند، supernatural از این دست سریال هاست و در بین دوستداران ژانر فانتزی جایگاه ویژه ای دارد که با بقیه این سریال های این ژانر قابل مقایسه نیست. و روایتگر دنیایی تاریک میباشد که طی آن دو جوان همواره با شیطان مختلف درگیر هستند تا بتوانند پدر خود را پیدا کنند و به گونه ای او را را نجات دهند.

این سریال بسیار پرطرفدار با پیگیری و اسرار اریک کریپک روند ساخت خود را شروع کرد. قسمت اول این مجموعه با نام شروع در سال 2005 بیش از 5 میلیون بیننده را توانست ثبت کند.

The Sopranos – خانواده ی سوپرانو

  • ژانر : جنایی، درام
  • وضعیت : 6 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : James Gandolfini , Lorraine Bracco , Edie Falco
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 9.2 از 10

سریال «خانواده سوپرانو» (The Sopranos) یکی از شاهکارهای شبکه تلویزیونی HBO است که در ژانر درام – جنایی – گانگستری به عنوان یک مجموعه تکرارنشدنی شناخته می شود. The Sopranos ما را به یاد قسمت اول «پدرخوانده» و فیلم های مافیایی و گانگستری مارتین اسکورسیزی می اندازد. «خانواده سوپرانو» یکی از تاثیرگذارترین سریال ها در تغییر دیدگاه مردم نسبت به تلویزیون بود و یکی از بهترین سریالهای تاریخ تلویزیون به شمار می آید. «خانواده سوپرانو» اولین سریالی بود با داستان اورجینال در دنیای شبکه های تلویزیون موفقیت های بیشماری را به دست آورد. در این سریال تونی سوپرانو (جیمز گاندولفینی) نقش رهبری مقدس و چالش ناپذیر یک خانواده مافیایی را بر عهده دارد که در عین این که مردی بی رحم در مقام رییس یک باند مافیایی است اما در خانه اش مردی مهربان و پدری دلسوز است که سعی می کند با همه دوست باشد و به همه کمک کند.

24 – بیست و چهار

  • ژانر : اکشن ، درام ، معمایی
  • وضعیت : 9 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Kiefer Sutherland , Mary Lynn Rajskub , Carlos Bernard
  • شبکه تلویزیونی : FOX
  • امتیاز : 8.4 از 10

در این پست اصلا قصد پر کردن مطلب را ندارم و باید بگویم بهتر است به ژانر درام و حادثه ای علاقمند باشید تا سریال 24 را بتوانید دنبال کنید.سریال 24 که یکی از پرطرفداران ترین سریال های خارجی داخل کشورمان می باشد به صورت قاچاق وارد ایران شد و طرفداران بسیاری را پیدا کرد. داستان این سریال پیرو یک سازمان ضد جاسوسی به نام CTU می باشد که در لس آنجلس قرار دارد و سرپرستی آن بر عهده جک بایر است که بعد از مرگ همسرش آن سمت را تحویل می دهد ولی در جریان داستان های سیاسی به خاطر کشورش به این سازمان بازمی گردد. جالب ترین نکته این سریال این است که هر فصل روایتگر 24 ساعت می باشد که هر قسمت 1 ساعت از آن را روایت می کند.

The Big Bang Theory – تئوری بیگ بنگ

  • ژانر : کمدی
  • وضعیت : 12 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Johnny Galecki , Jim Parsons , Kaley Cuoco
  • شبکه تلویزیونی : CBS
  • امتیاز : 8.2 از 10

وقتی در مورد سریال های کمدی صحبت می کنیم سیت کام ( گونه ای از کمدی است که در آن شخصیت های فیلم یا سریال در مکان های عادی مانند محل کار یا خانه حضور دارند و فعالیت های روزانه آن ها با حرکات یا دیالوگ های طنز انجام می شود) جایگاه ویژه ای در بین طرفداران سینما دارد. نمونه این سریال ها را به شما معرفی کردم مانند Friends که از موفق ترین آثار در این ژانر می باشد. اما الان قصد دارم سریال دیگری به نام The Big Bang Theory به شما معرفی کنم که روایتگر زندگی چند جوان نخبه است که درارتباط با جنس مخالف مشکل دارند ، دلیل تمایز این سریال با طنزهای دیگر شوخی های متمایز آن است که کاملا هوشمندانه در بین شخصیت ها وجود دارد و شما را به دیدن فصل های متوالی وا می دارد.

بعد از پایان این سریال محبوب در سال 2019 شبکه CBS با اصرار هواداران این مجموعه یک اسپین آف با نام شلدون جوان را ساخت که پیرو یکی از شخصیت های این مجموعه می باشد.

Fargo – فارگو

  • ژانر : جنایی، درام، هیجان انگیز
  • وضعیت : اتمام فصل 4
  • بازیگران : Billy Bob Thornton, Martin Freeman, Allison Tolman
  • شبکه تلویزیونی : FX
  • امتیاز : 9 از 10

سریال فارگو با محیط سرد و زمستانی خود هر تماشاگری را به دنبال داستان گرم خود می کشاند و این واقعیت این سریال تلویزیونی است که شاید از نظر ژانر بتوان آن را با کارگاه واقعی و یا سریال Wire مقایسه کرد ولی از نظر محتوا و اهداف داستانی این 3 اثر فاصله ای بسیاری با هم دارند.
فارگو به دنبال نشان دادن روابط خانواده و عدم ثبات انسان هاست که از یک مسئله ساده می توانند یک جنایت عظیم را به وجود بیاورند و داستان پیرامون خود را به گونه ای آلوده به طنز به مخاطب بیان می کند ولی از حدس آینده این سریال مطمئنا ناامید خواهید شد زیرا در بسیاری از نقاط اوج فیلم انتظار آنچه را که ندارید رخ خواهد داد.

برادران کوئن که جز بهترین کارگردانان تاریخ سینما می باشند تهیه کنندگی این مجموعه را برعهده دارند آن هم در حالتی که خود آن ها فیلمی با همین نام و ژانر را چندین سال پیش راهی سینما کرده بودند.

 

Black Mirror – آینه سیاه

  • ژانر : درام، علمی-تخیلی، هیجان انگیز
  • وضعیت : اتمام فصل 5 ، در انتظار فصل 6
  • بازیگران : Hannah John-Kamen , Michaela Coel , Beatrice Robertson-Jones
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.9 از 10

سریال Black Mirror داستان آینده تکنولوژی را نشان می دهد ولی به گونه ای وحشتناک به مشکلات پیشرفت آن در زمینه های مختلف پرداخته است و به بیننده سریال نشان می دهد که پیشرفت روزافزون تکنولوژی فقط امری مثبت تلقی نمی شود و ممکن است زندگی انسان را به جهنم سیاه تبدیل کند که خودش برای ساختن آن دست به هرکاری می زده است.
تکنولوژی های پیشبینی شده در سریال اصلا دور از باور نیستن و به گونه ای ساخت آنها با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی امری کاملا عادی به شما می رود و شما کاملا آن را درک خواهید کرد. در لیست بهترین سریال های خارجی این سریال حس متفاوتی دارد و نسبت به دیگر ژانرها موضوع تلخ آینده مرموز انسان ها را در مورد وابستگی به تکنولوژی به تصویر می کشد که با علاقه بیننده به تکنولوژی در روند این سریال این حس دائما تشدید می شود.

 

How i met your mother – آشنایی با مادر

  • ژانر : کمدی ، عاشقانه
  • وضعیت : 9 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Josh Radnor, Jason Segel, Cobie Smulders, Neil Patrick Harris
  • شبکه تلویزیونی : CBS
  • امتیاز : 8.3 از 10

 

در فرهنگ آمریکا سیت کام ها همیشه جای به خصوصی داشته اند و به عنوان تفریح شبانه هر خانواده آمریکایی از آن ها یاد می شود که در روند پخش سریال با ارتباط و کشش جالبی رو به رو می شوید و لذت تماشای آن شما را رها نخواهد کرد.
سریال آشنایی با مادر با شوخی های جالب و مدرن تر شناخته می شود و با معرفی شخصیت های فوق العاده طنز با رفتارهای عجیب شما را ساعت ها به خود جذب خواهد کرد. در این پست به سریال های هم سبک آشنایی با مادر اشاره کردیم. ولی برتری دادن به هر کدام نسبت به دیگری ممکن نخواهد بود چون مضمون های شوخی یکی است و داستان های پیرامون این شوخی ها تفاوت چندان فاحشی ندارد. و به همین دلیل میتوان برتری دادن به هر سریال سبک سیت کام را کاملا سلیقه ای دانست.

این سریال موفق به بردن پنج جایزه امی شده است و از نظر منتقدین جزء لیست 5 سریال برتر کمدی تاریخ قرار گرفته است. میانگین بینندگان هر فصل این سریال بالای 8 و نیم میلیون نفر بوده است.

 

Twin Peaks – توئین پیکس

  • ژانر : درام، معمایی، هیجان انگیز
  • وضعیت : 3 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Kyle MacLachlan, Michael Ontkean, Mädchen Amick
  • شبکه تلویزیونی : Showtime
  • امتیاز : 8.8 از 10

این سریال یکی از بهترین مجموعه های جنایی-معمایی تاریخ است ولی در اصل یکی از عجیب ترینها نیز هست این سریال در سال 1990 به دست دو تن از بزرگان سینمای هالیوود یعنی دیوید لینچ و مارک فراست تهیه و ساخته شد و بعد از اتمام فصل اول به طرز باورنکردنی محبوب بود و همه را به دنبال خود می کشید ولی در اواسط فصل دوم با فشار مدیران شبکه ای بی سی خالقان مجبور شدند تا داستان را شفاف کنند و قاتل که هیچ اثری از او به جا نمی ماند را به همه معرفی کنند و همین موضوع باعث شروع افت این سریال شد تا حدی که این سریال محبوب بعد از اتمام فصل دوم کنسل شد.

نکته جالب در مورد این سریال ساختن فصل سوم بعد از 25 سال و به وسیله شبکه شوتایم است تا دیوید لینچ و مارک فراست را دوباره برای ساخت این سریال به صحنه بازگردانند. فصل سوم سریال توئین پیکس در سال 2017 به روی آنتن رفت و در قالب 18 قسمت پخش شد تا پرونده این سریال بسته شود.

کلانتر شهر آرام توئین پیکس بعد از قتل یک دختری به نام لاورا پالمر دست به کار می شود و برای کشف راز این قتل  از دال کوپر کارآگاه FBI کمک می خواهد ، کوپر در طی تحقیقات خود متوجه می شود که مردم شهر از او رازی را مخفی می کنند. کوپر بعد از متوجه شدند به سراغ مسائل مشکوک شهر می رود تا بتواند پرونده را حل کند.

 

THE 100 – صد نفر

  • ژانر : درام ، معمایی ، علمی-تخیلی
  • وضعیت : 7 فصل، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Eliza Taylor, Bob Morley, Marie Avgeropoulos
  • شبکه تلویزیونی : The CW
  • امتیاز : 7.7 از 10

سریال The 100 با داستانی فانتزی ولی قابل باور جهانی را به تصویر می کشد که به علت فاجعه هستهای غیرقابل سکونت شده است و باقی مانده نسل بشر در ایستگاه های فضایی به ادامه زندگی خود می پردازند. بعد از 97 سال به علت کمبود مواد غذایی تعدادی از مجرمان را برای یافتن علائم حیاطی و جو حاضر بر زمین دوباره به این سیاره برمی ‍گرانند تا اینجای کار با ایده ای بسیار ناب و اقتباس شده از کتابی با همین نام رو به رو هستیم. که میتواند جذابیت ها و سیرو داستانی زیبایی را به نمایش بگذارد.

سریال THE 100 در روند 7 فصله خود شاید از نظر سیر داستانی یکم روتین شده باشد ولی مطمئنا هر فصل در فیلمبراری و جلوه های ویژه پیشرفت بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است. شاید در ساختار کمی به لاست شبیه باشد ولی تعریف منطقی هر شخصیت در این مجموعه به زیبایی آن می افزاید به طوریکه تقریبا همه را به صورت شخصیت های خاکستری به نمایش می گذارد که با پستی بلندی های داستان سریال ممکن است کار درست را انجام دهند و گاهی هم دست به اشتباه بزنند و این با توجه به منطق زندگی کاملا درست است.

نظر هر کسی مطمئنا در مورد سلیقه و رده سنی در دیدن این سریال کاملا قابل احترام است ولی تصور اینکه این سریال فقط برای تینیجرها مناسب می باشد یه کم سخت گیرانه است. THE 100 برای دوستداران سریال های علمی تخیلی با تم درام یک انتخاب بسیار شایسته می باشد و سریالی به شمار می رود که ارزش یک بار دیدن را به طور قطع خواهد داشت.

 

سریال در بدلندز

 

به درون سرزمین های بد (Into the Badlands) یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی جهان است که در ژانر علمی-تخیلی، رزمی ساخته شده و در 32 قسمت کار خود را به پایان می رساند.

سریال در بد لندز، یا همان درون سرزمین های بد یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین مواردی است که شما می توانید در لیست تماشای خود بگُنجانید.

داستان سریال در آینده ای صورت می گیرد که دنیای متمدن امروزه از بین رفته و در سرزمینی به نام بدلندز (Badlands) جامعه ای ارباب، رعیتی شکل گرفته و 7 بارون (رئیس) در این سرزمین به رقابتی دائمی برای بزرگ کردن قلمروی خود پرداخته اند.

محوریت اصلی داستان پیرامون یکی از جنگجویان ماهر و توانای بارون کوئین به نام سانی (سانی نام کاراکتر اصلی سریال است) می چرخد. طی یکی از مأموریت ها سانی با توسط گروهی ناشناس مورد حمله قرار می گیرد و در نتیجه این حمله با پسری به نام اِم.کِی (M.K) آشنا می شود که خُلق و خوی جسورانه ای دارد و مسیر سانی و اِم.کِی برای پیدا کردن حقایق آغاز می شود.

 

 

Flash – فلش

  • ژانر : اکشن ، ماجراجویی ، درام
  • وضعیت : اتمام فصل 6 ، در انتظار فصل 7
  • بازیگران : Grant Gustin , Candice Patton , Danielle Panabaker
  • شبکه تلویزیونی : The CW
  • امتیاز : 7.9 از 10

داستان سریال Flash در مورد بری آلن است، کسی که بعد از انفجار در آزمایشگاه S.T.A.R و قرار گرفتن در معرض ذرات شتاب دهنده به کما می رود. چند ماه بعد از کما بیرون می آید و متوجه سرعت و قدرتی عجیب درون خود می شود. یکی از مسائلی که درباره این سریال و سایر آثار کمیکی اقتباس شده خیلی به چشم میخورد. مقایسه آن ها با آثاری کاملا متفاوت وبی ربط است که عملا بحثی بیهوده و غیر منطقی می باشد. سریال فلش از نظر دوستداران فیلم های کمیکی و شخصیت های قهرمانی یکی از بهترین سریال های خارجی می باشد. این امر کاملا منطقی است ولی باز هم شاهد مقایسه کردن آن با آثاری همچون بازی تاج و تخت هستیم که اصلا چه از نظر ساختار و چه از نظر اولیت های داستانی به هم ربطی پیدا نمی کنند.

فلش برای دوستداران دنیاهای قهرمانی یکی از بهترین سریالها تلقی می شود و با باز کردن بعضی از مسائل علمی در طول داستان و به دنبال پیدا کردن دلایل منطقی برای هر رویداد به آن جذابیتی چند برابر می دهد که در روند داستانی این سریال به طور دائم آن را حس می کنید.اگر به مبارزه دائمی شخصیت های قهرمانی با افراد شرور در قالب یک سریال علاقه دارید دیدن فلش یک تجربه عالی خواهد بود.

Lucifer – لوسیفر

  • ژانر : فانتزی
  • وضعیت : اتمام فصل 5 – در انتظار فصل 6 و پایانی
  • بازیگران : Tom Ellis, Lauren German, Kevin Alejandro
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.2 از 10

Lucifer یکی از بهترین سریال های Netflix است که داستان لوسیفر مورنینگ  استار را روایت می کند که از پادشاهی جهنم و عذاب انسان های آن، خسته شده و برای هدفی جدید و شناخت زندگی بین انسان ها به زمین پا می گذارد و جدا از همان حالت وسوسه ای خود در حل پرونده هایی به کمک پلیس می رود در این بین فرشته دیگری توسط خداوند به زمین فرستاده شده تا لوسیفر را وادار به بازگشت به جهنم کند .

در این مطلب کاری به نگاه دینی یا برداشت هایی که از سریال لوسیفر می شود نداریم و فقط در چند خط به توضیح محتوای ارزشمند این سریال می پردازیم. سریال لوسیفر از معدود سریالی است که همه چیز را در جای خودش قرار داده است و داستان پیرامون خود را به راحتی و با فلسفهای استادانه به بیننده انتقال می دهد. با طنز بسیار ناچیز خود سعی دارد که بعضی ویژگی های لوسیفر را که در قالب انسان ظاهر شده است به بیننده نشان دهد. شخصیتی که دعوت به گناه در ذاتش قرار دارد ولی هدفش در پی شناختن بیشتر انسانهاست و دوست دارد با نفوذ در بین آن ها دلیل برتری آن ها را بشناسد.

باید قبول کنیم که داستان های پیرامون خلقت انسان از حالت اسطوره ای خود درآمده است و با توجه به پیشرفت های بشر به صورت یک عمر انعطاف پذیر باید آن را قبول کنیم که سریال لوسیفر در نشان دادن آن بسیار ماهرانه عمل کرده است.

بازی بازیگران بسیار عالی از کار درآمده به گونه ای که دوست نخواهید داشت این سریال به پایان برسد.جالب است که بدانید بعد از کنسل شدن سریال توسط شبکه فاکس اعتراض طرفداران لوسیفر به حدی زیاد شد که شبکه اجتماعی توییتر با 8.5 میلیون تویت Savelucifer# رو به رو شد و بعد از مشاهده این هجمه نتفلیکس امتیاز سریال را برای ساخت فصل 4 خریداری کرد.

Fringe – فرینچ

  • ژانر : درام ، معمایی ، علمی-تخیلی
  • وضعیت : 5 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Anna Torv, Joshua Jackson, John Noble
  • شبکه تلویزیونی : Fox
  • امتیاز : 8.4 از 10

سریال فرینچ یکی از موفقترین سریال های لیست ولی در عین حال یکی از پرخرج ترین ها نیز هست، به طوری که دو قسمت اول این سریال حدود بیست میلیون دلار هزینه برداشته است که خود یک رکورد محسوب می شود. سریال پیرامون بخش خاصی از پلیس FBI است به نام فرینچ که بر روی موضوعات و پرونده های ماورالطبیعه کار می کند که از یک پلیس زن و یک پدر و پسر تشکیل شده است که بار اصلی مسائل این پرونده ها را به دوش می کشند.

به شخصه اگر بخواهم به کسی این سریال را پیشنهاد بدهم از فصل 2، سریال را به او خواهم داد زیرا چند قسمت اول این سریال نوید یک سریال داستانی روتین را می دهد که اصلا اینگونه نیست و با بازشدن داستان پیرامون شخصیت های سریال و ارتباط دقیق و استادانه مسائل پیرامون علم ماورالطبیعه و واقعیت که شاید در ظاهر تخیلی نشان داده شود، شما را شوکه خواهد کرد. ولی بیشتر اتفاقات پیرامون سریال به صورت منطقی می تواند اتفاق بیفتد و چیز دور از ذهنی نیست.

سریال Fringe را شاید در ادامه مسیر کمی به سریال LOST (گمشدگان) شبیه دانست و این اتفاق اصلا عجیب نیست زیرا خالق سریال لاست جی. جی. آبرامز همان خالق سریال فرینچ نیز هست. فرینچ بارها در بخش های مختلف نامزد دریافت جوایز شده است و گاهی هم توانسته آن ها را دریافت کند. فصل اول این سریال توانست میانگین 10 میلیون بیننده را برای هر قسمت خود ثبت کند، که به عنوان آماری فوق العاده در زمان خودش و تا به حال از آن یاد می شود.

Seinfeld – ساینفلد

  • ژانر : کمدی
  • وضعیت : 9 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Jerry Seinfeld , Julia Louis-Dreyfus , Michael Richards
  • شبکه تلویزیونی : NBC
  • امتیاز : 8.9 از 10

شاید تاخیر در قرارگرفتن سریال ساینفلد تا به این جای کار اشتباهی بوده که از طرف من رخ داده است، ولی می توان دلیل آن را کمی قدیمی تر بودن آن دانست. ولی مقامی که این سریال در صنعت سریال سازی و سیت کام دارد دیگر به دست نخواهد آمد. موفق ترین و بهترین سیت کام که بعد از آن شاهد کپی کردن از روی ایده آن به وسیله سریال هایی نظیر دوستان، تئوری بیگ بگ و آشنایی با مادر بودیم. انتخاب این سیت کام جذاب به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی تاریخ توسط چند مجله شاید از معدود افتخارات و دست آوردهای این سریال باشد.

قسمت The Contest این سریال از نظر مجله TV Guide بهترین قسمت تا به حال ساخته شده تمام سریال های جهان نامیده شده است. که افتخاری بسیار بزرگ برای این مجموعه به حساب می آید. سریال Seinfeld یکی از پربیننده ترین مجموعه های تاریخ تلویزیون با حدود 75 میلیون نفر بیننده می باشد.داستان سریال پیرامون زندگی جری ساینفلد یک کمدین است که در ساختمانی عجیب و با چند همسایه زندگی می کند . شغل او اجرای برنامه در کلوب های شبانه در شهر نیویرک است و در این بین لحظات طنز و اتفاقات خنده داری در حال رخ دادن است که در زمان خودش بیننده ها را تا ساعت ها سرگرم دیدن این مجموعه جذاب می کرده است.

Thirteen Reasons Why – سیزده دلیل برای اینکه

  • ژانر : درام، معمایی
  • وضعیت : 4 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Dylan Minnette, Katherine Langford, Christian Navarro
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8 از 10

به سراغ یک سریال بسیار پر طرفدار به نام 13 دلیل برای اینکه، می رویم که اقتباسی از کتابی به همین نام می باشد فصل یک این سریال با شروع داستانی جذاب طرفداران بسیاری را راهی شبکه Netflix کرد و از نظر منتقدین امتیازهای خوبی را دریافت کرد. این سریال به طور واضح حقایقی را در مورد روابط و شرایط بچه های دبیرستانی به نمایش می گذارد که شاید کمی سنگین باشد ولی واقعی است و می تواند شکل آموزنده داشته باشد.

اگر افسردگی یا بیماری های عصبی دارید که ممکن است در اثر دیدن بعضی مسائل تشدید شود به شدت توصیه می کنم که سراغ این سریال نروید . دلیل این کار هم بسیار واضح است و آن ریز شدن در مسائل عاطفی و مواد مخدر و تجاوز در قشر جوانان است که هر کدام به نوع خود بسیار ضربه زننده است.

داستان سریال Thirteen Reasons Why روایت گر زندگی دختری جوان به نام هانا بیکر است که بعد از خودکشی 13 نوار را ضبط می کند و در آن دلایل مرگ خود را به طور واضح بیان می کند. این سریال جز پرطرفدارترین سریال های شبکه محبوب Netflix است. فصل دوم این سریال از نظر منتقدین ضعیف تر از فصل اول است و از کتاب و منابع خود دورتر شده است.

Better Call Saul – بهتره با سول تماس بگیری

  • ژانر : جنایی، درام
  • وضعیت : اتمام فصل 5 – در انتظار فصل 6 و پایانی
  • بازیگران : Bob Odenkirk, Rhea Seehorn, Jonathan Banks
  • شبکه تلویزیونی : AMC
  • امتیاز : 8.7 از 10

یکی از بهترین سریا لهای مرتبط یا آسپین آف که تا به حال ساخته شده است Better Call Saul نام دارد. این سریال به عنوان اسپین آف مجموعه Breaking bad شناخته می شود در صورتی که چیزی کمتر از یک سریال مستقل ندارد و حتی شروع داستان این سریال از نظر بعضی از منتقدین از شروع افسارگسیخته هم بهتر بوده است.

سریال بهتره با سول تماس بگیری تا به حال چندین بار رکورد پربیننده ترین سریال شبکه کابلی آمریکا را شکسته است . اولین قسمت مجموعه «بهتره با سول تماس بگیری» مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. در راتن تومیتوز قسمت اول موفق به کسب امتیاز 100٪ بر اساس 27نقد شد که امتیازی فوق العاده برای یک مجموعه تلویزیونی به شمار می رود.

داستان این سریال پیرامون زندگی جیمز مک  گیل وکیل تبهکار است که بعد از تغییر هویت خود او را با نام سول گودمن می شناسیم که در سریال افسارگسیخته همواره به والتر وایت کمک می کرد. داستان این سریال به 6 سال قبل از آشنایی این دو برمی گردد ولی در طول داستان شاهد نگاه به آینده و اتفاقات پیرامون ارتباط گودمن و وایت هستیم که به جذابیت آن می افزاید.

Blacklist – لیست سیاه

  • ژانر : جنایی ، درام ، معمایی
  • وضعیت : درحال پخش فصل 8 – در انتظار فصل 9
  • بازیگران : James Spader , Megan Boone , Diego Klattenhoff
  • شبکه تلویزیونی : NBC
  • امتیاز : 8.1 از 10

به شخصه شبکه NBC را بسیار مرتب و باسلیقه می دانم تنها دلیل عقب ماندنش از شبکه های دیگر را فقط عدم تغییر در روند کاریی است که شکل ثابت گذشته این شبکه را همچنان نمایان می کند. سال های اخیر شاهد عصر طلایی ظهور و ساخت سریال با کیفیت و داستان های فوق العاده بودیم این روند به حدی قدرتمند بود که پای شرکت های مانند Amazon را نیز به این صنعت باز کرد.

داستان سریال لیست سیاه حول محور ریموند ردینگتون مشهور به «رد» بنا شده؛ کسی که با لقب نگهبان جنایت، یکی از مشهورترین مجرمان دنیاست و نفر چهارم لیست ده نفره تحت تعقیب ترین های آژانس «اف بی آی» می  باشد. رد در اقدامی جالب خود را تسلیم پلیس می کند و به آن ها می گوید که قصد دارد که با کمک پلیس افراد شرور را تحویل FBI بدهد و تنها شرط او کار کردن با یک پلیس تازه کار به نام الیزابت کین است که اولین روز کاریش با تسلیم شدن رد دقیقا مصادف است .

سریال Blacklist برای افرادی که به ژانر جنایی علاقه مند هستند بسیار مناسب است البته این سریال در پیچیدگی شخصیت ها و همچنین روابط نزدیک خانوادگی نیز موفق عمل کرده است و با طرح پازل های مختلف شما را به دنبال خود می کشد تا حدی که کلیشه ای بودن داستان سریال را نیز می توانید تحمل کنید. منظور از کلیشه ای بودن سر و هم کردن یک سریع وقایع بزرگ در یک قسمت است که به وفور در این سریال مشاهده می شود.

Shameless – بی شرم

  • ژانر : کمدی، درام
  • وضعیت : 11 فصل [ اتمام رسیده ]
  • بازیگران : Emmy Rossum, William H. Macy, Ethan Cutkosky
  • شبکه تلویزیونی : Showtime
  • امتیاز : 8.7 از 10

جایگاه سریال Shameless را نمی توان مشخص کرد برای بعضی سلیقه ها بهترین سریال تاریخ بشر! و برای بعضی دیگر یک سریال کاملا منحرف کننده است. ولی Shameless قطعا با محتوای خود برای تمام سلیقه هاست مطمئن باشید به شخصیت ها، ایده و روند این سریال هیچ ایراد جدی وارد نیست یک اثر که در ژانر طنز با مشکلات اجتماعی نظیر مواد مخدر و فساد در بین سنین مختلف دست و پنجه نرم می کند و سیاهی یک جامعه بیمار را به نمایش می گذارد.

این سریال داستان پدر بی مسئولیتی را روایت می کند که در حالی که با مشکلات اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می کند سرپرستی 6 بچه را نیز برعهده دارد و عکس عرف جامعه به جای اینکه کاری را انجام دهد پول بچه هایش را نیست و نابود می کند. این خانواده مشکلات فراوانی دارد ولی به زندگی ادامه می دهد و اعضای این خانواده هم برای حفظ آن دست به هر کاری می زنند و هم برای آن مشکل جدید می تراشند. با دیدن این سریال قطعا زندگی و مشکلات پیرامون آن را بسیار ساده تر می بینید.

این سریال خانوادگی نیست ولی قطعا درس های بزرگی رو به قشر جوان نشان می دهد و آن نشان دادن واقعیت اشتباهات مختلف است. همانطور که از اسم سریال پیداست این سریال همه این مشکلات را بی شرمانه به بیننده نشان میدهد شاید با دیدن این سریال نیازی به نصیحت به قشر جوان در بسیاری از مسائل نباشد و همین هم دلیل حضورش در این لیست می باشد.

Suits – دادخواست ها

  • ژانر : کمدی، درام
  • وضعیت : 9 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Gabriel Macht , Patrick J. Adams , Meghan Markle
  • شبکه تلویزیونی : USA Network
  • امتیاز : 8.5 از 10

سریال Suits از آن دسته سریال هایی است که با شروع خود همه را جذب می کند و حتی این شروع به حدی قدرتمند است که سریال را تا چند فصل تضمین می کند ولی معمولا سریالی با ریشه داستانی اگر در ایده پردازی آن دقت نشود متاسفانه دیر یا زود شکست می خورد. سریال دادخواست ها همه چیز را برای بهترین شدن دارد و حتی سه فصل اول خود را فوق العاده پشت سر می گذارد ولی بعد از آن با خلا ایده رو به رو می شود هر چند در کل این سریال را  می توان یک اثر خوش ساخت و باکلاس دانست که برای علاقه مندان به مد تا حد زیادی توصیه می شود.

داستان این سریال پیرامون جوان نابغه ای است که بعد از اخراج از دانشگاه هاروارد به دلیل تخلف با موتور خود کار می کند وحتی دست به فروش مواد مخدر نیز می زند. در یکی از معامله های خود در زمانی که در حال معامله مواد می باشد توسط پلیس تعقیب می شود و به صورت اتفاقی وارد دفتر یک وکیل مشهور می شود که قصد دارد در همان روز یک نفر را به عنوان دستیار استخدام کند. وکیل که از هوش پسر شوکه می شود او را بدون مدرک تحصیلی استخدام می کند.

یکی از نکات منفی سریال جدا شدن دونفر از شخصیتهای اصلی با نام های پاتریک جی. آدامز و مگان مارکل در پایان فصل هفتم این سریال است که به سریال ضربات جبران ناپذیری را وارد کرد.

Genius – نابغه

  • ژانر : زندگی نامه ، درام ، تاریخی
  • وضعیت : اتمام فصل 2 ، در انتظار فصل 3
  • بازیگران : Antonio Banderas , Samantha Colley , Johnny Flynn
  • شبکه تلویزیونی : National Geographic
  • امتیاز : 8.4 از 10

همانطور که در ساخت مستند، شبکه National Geographic همیشه هزینه های بسیار زیادی را تقبل می کند قطعا در ساخت یک مجموعه سینمایی هم فرو گذار نمی کند. نابغه یک اثر خوش ساخت است که با دیدی باز و تحقیق های بسیار عظیم پیرامون زندگی های نوابغ بشر در هر فصل ساخته می شود. این مجموعه بسیار دلنشین و کامل است و درس های بسیار زیادی را از زندگی به نمایش می گذارد. یکی از بهترین ویژگی های این مجموعه نساختن بت از نوابغ است که بسیار به چشم می آید.

داستان این مجموعه معمولا از کودکی فرد شروع می  شود و با اولویت خاص خود مقطع های مهم و اوج زندگی فرد مورد نظر را بیشتر زیر ذربین می گذارد. فصل اول این مجموعه پیرامون زندگی انیشتین روایت شد و با پرداختن به حقیقت زندگی شخصی و مسائل پیرامون ذهن این دانشمند آلمانی سیر داستانی زندگی این نابغه فیزیک را دنبال کرد. فصل دوم این سریال پیرامون نقاش معروف و صاحب سبک به نام پیکاسو روایت شد که با بازی آنتونیو بانداراس یک فصل بسیار زیبا را خلق کرد.

فصل سوم سریال Genius پیرامون بیوگرافی مری شلی نویسنده مشهور رمان فرانکنشتاین است که با فراز و نشیب زیادی در زندگی شخصی خود مواجه بوده است. داستان این فصل به نحوه ایده پردازی برای داستان های کوتاه این نویسنده انگلیسی نیز می پردازد که در قرن 19 میلادی زندگی می کرده است.

Vampire Diaries – خاطرات یک خون آشام

  • ژانر : درام ، فانتزی ، ترسناک
  • وضعیت : 8 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Nina Dobrev , Paul Wesley , Ian Somerhalder
  • شبکه تلویزیونی : The CW
  • امتیاز : 7.7 از 10

جایگاه اول از پرطرفدارترین سریال های تینیجری در تاریخ سریالها بدون شک به سریال خاطرات خون آشام تعلق دارد که بسیار نقدهای تندی را طی 8 فصل پخش خود دریافت کرده بود و به عنوان یک اثر بی اساس که فقط دنبال تکرار مکررات است توسط منتقدان از آن یاد می شد. این سریال از لحاظ بعضی به عنوان یک تهاجم فرهنگی شناخته می شود که به دنبال رایج کردن برخی فرهنگ ها و هدف قرار دادن بنیاد خانواده است. ولی در این سریال شاهد احترام به بنیاد خانواده و با ارزش جلوه دادن آن هستیم که تا حدودی این نظریه را نقض می  کند. به نظرم زیادی مشکوک بودن هم بد است و گرنه این سریال در کل یک سرگرمی است که دنیا موجودات خارقالعاده را توصیف می کند.

ایرادات زیادی به این سریال وارد است و یکی از آن ها مردن و زنده شدن مکرر شخصیت هاست که سریال را از روند جدی خود خارج می کند و سبک ترسناک آن را زیر سوال می برد. وقتی همه بعد از مرگ زنده شوند و خوردن خون انسان عادی شود دیگه چه چیزی می تواند شما را تحت تاثیر بگذارد. تنها مثلث عشقی سه شخصیت محبوب این سریال کشش سریال را بیشتر می کند. ولی باز هم باید به سلیقه احترام گذاشت و همیشه نباید دنبال هدف یک مجموعه گشت.

داستان سریال دو برادر را روایت می کند که به واسطه خون آشام شدن خود عمر جاودانه دارند و برای جلوگیری از متوجه شدن مردم عادی هر چند سال مکان زندگی خود را تغییر می دهند.آن ها بعد از چندین سال به زادگاه خود یعنی شهر ویرجینیا باز می گردند . دیمن شخصیت خاکستری داستان است که همواره کارهای شروری را انجام می دهد و انسان ها را تا حدی خرد می بیند ولی استفن دارای شخصیتی درستکار است که خوردن خون را برای خود ممنوع کرده است. داستان از جایی شروع می شود که استفن عاشق هم مدرسه ای خود یعنی الینا می شود.

Narcos – نارکوس

  • ژانر : جنایی، درام
  • وضعیت : 3 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Pedro Pascal, Wagner Moura, Boyd Holbrook
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.8 از 10

پابلو اسکوبار را با مواد مخدر، اسلحه و خلاف های خیابانی می شناسیم که او را به یک قاچاقچی بین المللی تبدیل کرد. چهره کلمبیا، کوبا و اکثر کشورهای آمریکای جنوبی قبلا با خلاف و فروش مواد مخدر ادغام شده بود و در این بین به پای روایت داستان پسر جوانی به نام پابلو مینشینیم که ابتدا فقط برای پول پا به عرصه گذاشت ولی داستان کمی تغییر کرد و گذشت زمان پابلو را وارد جنگ سیاست و کمک به آدم های فقیر نیز کرد که در این سریال کاملا به آن پرداخته می شود.

اگر طرفدار سریال های جنایی با تم آمریکای جنوبی هستید این سریال بسیار پیشنهاد می شود. این سریال به حدی در بیوگرافی پابلو دقیق است که باید به شبکه نتفلیکس تبریگ گفت و این سریال را یک مجموعه فوق العاده خواند.

داستان حول محور دو شخصیت اصلی به نام های پابلو اسکوبار (با بازی واگنر موورا) سرکرده گروه کلمبیایی کوکائین و خاویر پینا (با بازی پدرو پاسکال) مأمور مکزیکی ستاد مبارزه با مواد مخدر DEA می گذرد که پینا از سوی مقامات عالی رتبه آمریکایی طی یک مأموریت به کلمبیا فرستاده می شود تا اسکوبار را دستگیر کند یا در بدترین حالت او را به قتل برساند.

The Handmaids Tale

The Handmaid’s Tale – سرگذشت ندیمه

  • ژانر : درام، علمی-تخیلی
  • وضعیت : اتمام فصل 3 ، در انتظار فصل 4
  • بازیگران : Elisabeth Moss, Max Minghella, Yvonne Strahovski
  • شبکه تلویزیونی : Hulu
  • امتیاز : 8.5 از 10

سریال سرگذشت ندیمه را بارها باید تحسین کرد و به آن جایزه داد این سریال تاریکی ذهن بسته یک جمهوری به نام گیلیاد به تصویر می کشد که با کشش های مذهبی خود قوانین عجیبی را در جامعه به اجرا در می  آورد و با محدود کردن آدم های سرزمین خود سعی دارد به هدفی بزرگتر دست یابد که متاسفانه نتیجه عکس خواهد داد. این سریال ما را به فکر فرو می برد که گاهی از یک طرف افتادن به چی معنی می باشد و چه تاثیری می تواند بر دیگران بگذارد. سرگذشت ندیمه تاریکی یک جامعه را به زیبایی به نمایش می گذارد و مسیر درستی را در حال طی کردن است.

داستان سریال با انقلاب افرادی در آمریکا و کشتن اعضای کنگره و رییس جمهور شروع می شود که به انقلابی به نام گیلیاد ختم می شود. اعضای این گروه با برپا کردن کشور جدید در قلمرو ایالات متحده کنونی سیستم حکومتی کاملا جدیدی را بر پا می کنند. در این سیستم آزادی زن ها و مردم عادی تا حد بسیاری پایین می آید و افراد جامعه به طبقات مختلف تقسیم می شوند.

Da Vinci’s Demons – شیاطین داوینچی

  • ژانر : ماجراجویی، درام، فانتزی
  • وضعیت : 3 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Tom Riley, Gregg Chillin, Eros Vlahos
  • شبکه تلویزیونی : Starz
  • امتیاز : 8 از 10

سریال شیاطین داوینچی یک سریال عامه پسند است که سعی دارد با داستانی فانتزی و تخیلی این نابغه ایتالیایی را به ما معرفی کند. سریال داوینچی دنبال پیچیدگی نیست و با زبان ساده سیر داستانی خود را و همچنین تاثیرات مذهبی اروپا را در زمانی که رهبری ایتالیا به دست پاپ بود را به تصویر می کشد. داوینچی فردی بود که عاشق شد و همواره به دنبال کشف راز های علمی و پی بردن به اساس بدن انسان بود و برای ادامه راه خود موانع را نمی دید.

داستان این سریال لئوناردو داوینچی را به تصویر می کشد که بعنوان یک هنرمند 25 ساله، یک شمشیر زن ماهر، کاشف، عاشق پیشه، رؤیا پرداز و آرمانگرا، سعی می کند که در واقعیت خودش، در زمانی که میخواهد نه تنها آینده را ببیند بلکه آنرا کشف کند، زندگی کند.

این سریال از نظر نوع ساخت و داستان اصلا مشکلی نداشت ولی به وسیله شبکه استارز و در اوج زندگی لئوناردو کنسل شد که با اعتراض شمار زیادی از طرفداران این مجموعه رو به رو شد.

The Mentalist – روانکار

  • ژانر : جنایی، درام، معمایی
  • وضعیت : 7 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Simon Baker, Robin Tunney, Tim Kang
  • شبکه تلویزیونی : CBS
  • امتیاز : 8.1 از 10

 

اگر طرفدار سریال دکستر هستید و به شخصیت جالب شرلوک هلمز هم علاقه دارید قطعا باید سریال The Mentalist را تماشا کنید . یک سریال کامل که همه چیز را به اندازه به داستان های خود اضافه می کند. طنز به جا و معماهای درگیرکننده شما را بسیار سرگرم می کنند تا جایی که نمی توانید از این سریال دست بکشید. قطعا بعد از دیدن سریال به خصوص اگر طرفدار ژانر جنایی باشید همواره با ترس تمام شدن آن مواجه می شوید و این حس از ویژگی بارز این سریال پرطرفدار و بسیار جذاب است.

یکی از نقاط قوت این سریال طراحی فوق العاده شخصیت  پاتریک جین می باشد که بیننده را با یک شخصیت باهوش رو به رو می کند که در حل معماهای پلیسی کمک می کند . شاید شما فکر کنید که کپی از شرلوک هلمر صورت گرفته است ولی کاملا اشتباه می کنید زیرا پاتریک جین یک شخصیت کاملا اورجینال به حساب می آید که با بازی زیبای سایمون بیکر قطعا یکی از شخصیت های محبوب شما لقب خواهد گرفت.

این سریال در مورد زندگی پاتریک جین می باشد. شخصیتی که در مورد ماجرا های جنایی تحقیق می کند و به راحتی می تواند ذهن خوانی کند و دارای استعداد های فوق العاده مانند شرلوک هلمز است. پاتریک از اسرار نهفته در جرم ها و قتل ها پرده برمیدارد . او گذشته خود را با پشیمانی کنار گذاشته او در گذشته تظاهر می کرده که با ارواح ارتباط دارد که همین قضیه موجب کشته شدن خانواده اش توسط یک قاتل زنجیره ای شده است.

 

The Leftovers – بازماندگان

  • ژانر : درام، فانتزی، معمایی
  • وضعیت : 3 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Justin Theroux, Amy Brenneman, Christopher Eccleston
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 8.3 از 10

 

اگر به سریال Lost علاقه دارید این سریال برای شما قطعا همان حس و حال را خواهد داشت ولی با لحنی سرد تر مواجه خواهید شد.سریال بازماندگان سوالاتی را برای شما ایجاد می کند که اگر از این سریال متنفر هم بشوید برای گرفتن جواب سوال خود آن را ادامه می دهید. اشتباه نکنید و سریال را خیلی برای خود بزرگ نکنید چون قطعا خیلی ریزبینی برای متوجه شدن همه چیز شما را از لذت دیدن این سریال محروم خواهد کرد. جالب است بدانید که دیمون لیندِلوف سازنده سریال گمشده وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشته است.

سریال Leftovers در مورد جهانی است که 2 درصد جمعیت آن به طور ناگهانی ناپدید می شوند و سوال اینجاست که چه اتفاقی افتاده است. این حادثه که دلیل آن مشخص نیست بر زندگی همه افراد جهان تاثیر می گذارد. انسان های مذهبی باور خود را از دست می دهند و انسان های بدون مذهب هم به سمت دین کشیده می‎شوند. جالب تر که افرادی که خود را در علم غرق می دانند هم دلیلی برای آن ندارند. داستان پیرامون این افراد روایت می شود. مثلا فردی که یکباره فرزندش ناپدید شده چه برخوردی با این موضوع دارد.

 

Boardwalk Empire – امپراتوری بُردواک

  • ژانر : جنایی، درام، تاریخی
  • وضعیت : 5 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Steve Buscemi, Kelly Macdonald, Michael Shannon
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 8.6 از 10

 

سریال های مافیایی معمولا برای همه دوستداران صنعت سینما جذاب می باشند به خصوص اگر تم جنایی ماجرا بالا برود. در سریال Boardwalk Empire فضای گنگستری را حس می کنید ولی آن را بسیار زیاد آغشته به سیاست می بینید. در این ژانر پیکی بلایندرز را قبلا معرفی کردم که بسیار طی سالین اخیر موفق بوده است. در مقایسه این دو سریال قطعا آن ها را برابر خواهید دانست نه در کلیات بلکه در تک تک جزئیات. در سریال امپراتوری بُردواک بیشتر به شخصیت های تاریخی برخورد خواهید کرد و جذابیتی کمتر در قسمت های نخست خود نسبت به پیکی بلایندرز دارد.

ایناک تامسِن ( برگرفته از چهره ای تاریخی به نام ” ایناک ال. جانسون” ) چهره ای سیاسی است که در طول دوران ممنوعیت مشروبات الکلی در دهه های 1920 و 1930 در آتلانتیک سیتی نیوجرسی به قدرت رسید.ناکی هم در زندگی خصوصی و هم در زندگی سیاسی با چهره های تاریخی مختلفی از گانگسترها ، سیاستمداران و ماموران دولتی گرفته تا مردم عادی در ارتباط بوده است.

 

Money Heist – سرقت پول

  • ژانر : اکشن، جنایی، معمایی
  • وضعیت : اتمام فصل 4 ، در انتظار فصل 5
  • بازیگران : Úrsula Corberó, Itziar Ituño, Álvaro Morte
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.6 از 10

 

همیشه بعد از دیدن آثاری مربوط به سرقت معمولا شاهد چیز جدیدی نخواهید بود که همین مورد باعث می شود که با دیدن فیلم های جدید در این ژانر کاملا ناامید شوید. در این آثار هیچ چیزی دقیق روایت نمی شود اگر تا به حال فکر می کردید که بعد از Heat (مخمصه) دیگر هیچ اثر سینمایی در این ژانر هیجانی به شما نمی دهد باید بگویم که سریال Money Heist فراتر از چیزی است که تا به حال دیده اید و با هیجان کامل فیلم نامه فوق العاده و بازی بازیگران اسپانیایی به اوج خود رسیده است. به حدی محو کشش این سریال می شوید که انگار با یکی از 3 سریال برتر تاریخ رو به رو هستید و این سریال دیگر تکرار نخواهد شد.

تنها ایرادی که مخاطبان فارسی زبان می توانند از این اثر بگیرند زبان اسپانیایی آن است که شما را کمی آزار می دهد ولی اگر این سریال را با زیرنویس فارسی به تماشا می نشینید حتما با زیرنویس با کیفیت بالا تماشا کنید چون بعضی از زیرنویس ها مفهوم دیالوگ ها را به کلی تغییر می دهند.

8 نفر به وسیله پرفسور برای یک سرقت بسیار بزرگ با برنامه ریزی دقیق انتخاب می شوند و اسامی. «برلین»، «مسکو»، «دنور»، «توکیو»، «هلسینکی»، «اوسلو»، «ریو»، «نایروبی»بر روی آن ها قرار می گیرد تا هویت آن ها پیش یکدیگر فاش نشود. در شروع داستان این تیم موفق به نفود به محل سرقت می شود ولی آن ها هدفی بسیار بزرگتر در سر دارند و باید برای هدف خود که 2400 میلیون یورو هست 11 روز را با 67 نفر گروگان در محل سرقت پشت سر بگذارند.

American Horror Story – داستان ترسناک آمریکایی

  • ژانر : درام، ترسناک، هیجان انگیز
  • وضعیت : اتمام فصل 9 ، در انتظار فصل 10
  • بازیگران : Lady Gaga, Kathy Bates, Angela Bassett
  • شبکه تلویزیونی : FX
  • امتیاز : 8.1 از 10

سریال American Horror Story در ژانر ترسناک قطعا یک مرجع شناخته می شود که بعد از دیدن بعضی سریال ها یا آثار سینمایی در این ژانر به یاد آن خواهید افتاد. قطعا این سریال در ژانر ترسناک بهترین است و ساخت 8 فصل متوالی از آن و جایزه های فراوانی که برای آن دریافت کرده است گواه این حقیقت است. بهترین دلیلی که باید به خاطر آن از این سریال شایسته دفاع کرد عدم ضعف در داستان های آن است موضوعی که در بیشتر فیلم های چند ساعته در ژانر ترسناک دیده می شود چه برسد به یک سریال چندین قسمتی در این ژانر جذاب که طرفداران بسیاری را دارد.

شاید بعضی از این سریال راضی نباشند و آن را حتی ترسناک ندانند ولی حقیقت این است که اگر طرفدار این ژانر باشید با ادامه فصل های این سریال مزه شیرینی این سریال را به خوبی حس خواهید کرد. فصل های این سریال ارتباط چندانی را با هم به نمایش نمی گذارد ولی در بعضی از فصل ها به داستان های فصل های گذشته باز می گردیم.

یک خانواده معمولی برای شروعی دوباره و نو به خانه ای جدید می روند اما در این خانه اوضاع آنچنان که به نظر می رسد خوب و نرمال نخواهد بود. رازهای سر به مهر زیادی در این خانه وجود دارند. صاحبان پیشین آن بر اثر قتل و خودکشی از دنیا رفته اند. این خانه به آن زیبایی که به نظر می رسد نیست. صاحبان جدید پس از دیدن موارد مشکوک از خانه نمی روند و در آن نمی مانند.

Daredevil – بی باک

  • ژانر : اکشن، جنایی، درام
  • وضعیت : 3 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Charlie Cox, Vincent D’Onofrio, Deborah Ann Woll
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.7 از 10

به سراغ سریالی می رویم که از نظر بسیاری از هواداران فیلم های ابر قهرمانی به عنوان بهترین در این ژانر خاص انتخاب می شود. زیبایی این سریال به واقع گرایانه بودن و تاریک شدن تم این سریال پیرامون یک شخصیت مارولی است که معمولا آن ها را با تم طنز می شناسیم. سریال Daredevil فصل اول خود را بسیار قدرتمند و هدف دار شروع کرد که با استقبال بی شمار طرفداران سریال های ابرقهرمانی رو به روشد. بازیگر نقش مت مورداک یعنی چارلی کاکس بسیار در این سریال زیبا جلوه می کرد و دقت این سریال در نشان دادن این شخصیت این زیبایی را در داستان فیلم چند برابر کرده است.

فصل دوم این سریال ضعیف تر کار این مجموعه را ادامه داد ولی هنوز هم طرفداران خود را داشت. معمولا کمبود داستان یا شخصیت های ضعیف منفی یک سریال ابر قهرمانی را نابود می کند ولی در بی باک دلیل ضعف فصل دوم به خاطر تغییر رویه در سیر داستان گویی و کمتر پرداختن به شخصیت اصلی داستان بود.

داستان سریال درباره شخصیتی با نام مت مورداک می باشد، کسی که در کودکی بینایی خود را از دست داد اما در عوض حواس خارق العاده ای را به دست می آورد. حال او در روز به عنوان یک وکیل و در شب به عنوان یک ابر قهرمان در نیویورک مدرن با بی قانونی مبارزه میکند

Crown – تاج

  • ژانر : درام، تاریخی
  • وضعیت : اتمام 4 فصل، در انتظار فصول 5 و 6 [ پایانی ]
  • بازیگران : Claire Foy, Matt Smith, Victoria Hamilton
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.7 از 10

سریال Crown که نه تنها یک درام پرخرج بود و هست بلکه ورود شبکه نتفلیکس برای ساخت سریال هایی با ژانر جدید نیز می باشد. سریال تاج محصولی است که با دیدن تصاویر و شرح زمان اتفاقات سریال سریعا شما را به یاد سریال «دان تون  ابی» (Downton Abbey) می اندازد و آن فضای انگلیسی با تم خانوادگی را دوباره برای شما ترسیم می کند ولی این مسئله در حد یک ظاهر باقی می ماند زیرا سریال Crown نه تنها یک سریال کامل در ژانر درام می باشد بلکه جنبه های روانشناختی زیادی را به نمایش میگذارد و به نسبت سریال های مشابه هدف های بزرگتری را دنبال می کند تا حدی که با دیدن این سریال نه تنها شاهد وقایع تاریخی هستید بلکه با نحوه زندگی یک ملکه اختیارات و حتی مشغله های آن نیز آشنا می شوید.

این سریال جایزه بهترین سریال درام گلدن گلوب 2017 و جایزه ی بهترین بازیگر زن برای کلر فوی را به دست آورده است و برای به دست آوردن آن با سریال هایی همچون تاج و تخت و وست ورلد رقابت کرده است که هرکدام از شاهکارهای پرطرفدار شبکه HBO هستند. سریال تاج پرخرج ترین سریال درام تاریخ شبکه نتفلیکس است.

داستان سریال از سال 1947 میلادی که الیزابت دوم هنوز به تخت سلطنت تکیه نزده و در آستانه ازدواج با پرنس فیلیپ می باشد آغاز می شود. دورانی که سر آغاز افول امپراتوری قدرتمند بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم و تغییرات سیاسی-اقتصادی مهم در دنیای قرن بیستم می باشد. علاوه بر مواجه با این تغییرات الیزابت دوم باید روابط جدیدی را با دفتر نخست وزیری و یکی از قدرتمندترین و زیرک ترین سیاستمداران قرن بیستم یعنی وینستون چرچیل شکل دهد.

The Haunting of Hill House – تسخیرشدگی خانه هیل

  • ژانر : ترسناک
  • وضعیت : اتمام فصل 2
  • بازیگران : Mckenna Grace, Carla Gugino, Michiel Huisman
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.7 از 10

همیشه برای من کیفیت این لیست بیشترین اهمیت را دارد و خواهد داشت به همین دلیل سعی نداشتم که سریال هایی که در چندین فصل روایت می شوند رو تنها با پخش شدن یک فصل در این لیست بگذارم ولی بعد از دیدن شاهکار تسخیرشدگی خانه هیل این مسئله را به طور کل فراموش کردم. سریال Haunting of hill همان چیزی است که از یک اثر ترسناک انتظار دارید ولی خیلی عمیق تر از آثاری می باشد که تا به حال ساخته شده اند و سعی ندارد شما را فقط با سر و صدا سرگرم خود کند بلکه درام، احساسات و عواطفی را در این سریال به کار برده است که شما را به شدت به خود جذب می کند. برای ساخت این سریال باید به نتفلیکس تبریک گفت زیرا ساخت این سریال همه طرفداران سینمای ترس را به خود جذب می کند ژانری که بعد از سال ها بالاخره دارد رشد می کند.

تابستان سال 1992، زن و شوهر جوانی به نام هیو و اولویا کرین به همراه پنج بچه خود؛ یعنی استیون، شرلی، تئودورا، لوک و الینور به طور موقت به خانه ای بسیار قدیمی و بزرگی می روند که پیش تر خانواده دیگری به نام هیل در آن سکونت داشته است. هیو قصد دارد با تعمیر کردن خانه که برای مدت زیادی خالی از سکنه بوده؛ آن را بفروشد تا بتواند پول خوبی بدست آورد اما به مرور رخدادهایی غیرقابل پیش بینی در خانه به وقوع می پیوندد که سرنوشت خانواده را برای همیشه عوض می کند.

Mad men – مد مِن

  • ژانر : درام
  • وضعیت : 7 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Jon Hamm, Elisabeth Moss, Vincent Kartheiser
  • شبکه تلویزیونی : AMC
  • امتیاز : 8.6 از 10

سریال Mad men که با درام خود داستان را بسیار کند جلو می برد و سعی می کند تا جایی که امکان دارد جزئیات را به خوبی به نمایش بگذارد و در این امر هم به خوبی موفق است. اگر دوست دارید این سریال را نگاه کنید باید بگوییم که در این سریال از هیجان و جریان های جنایی خبری نیست و فقط یک درام آرام را به نمایش می گذارد و برای احترام به بینندگان این ژانر در این لیست قرار گرفته است. شاید در ایران طرفداران سریال های آرام و داستان محور زیاد نباشد ولی این سریال در سبک خودش شاهکار است و 4 سال پیاپی برنده جایزه بهترین درام در مراسم امی شده است. سریال مد مِن را بسیاری بهترین درام تاریخ از نظر شخصیت پردازی و روایت داستان در یک برهه تاریخی می دانند.

Jon Hamm برای بازی در این مجموعه به عنوان نقش اصلی مرد موفق شد هشت بار نامزد جایزه امی شود ولی فقط یک بار آن را به دست آورد. این مجموعه 4 جایزه گلدن گلوب را نیز به دست آورده است که برای یک سریال درام موفقیت خوبی به شمار می رود.

این سریال روایتگر دهه شصت امریکا و به خصوص نیویورک است. سریال حواشی زندگی فردی به نام دان دریپر رئیس بخش طراحی شرکت تبلیغاتی استرلینگ کوپر می باشد. او دارای زنی زیبا ، شغل و همکارانی خوب است ، ولی با جلو رفتن داستان زندگی این فرد دچار تغییراتی می شود و در این بین همیشه سایه گذشته نامعلوم و گاها مرموز این فرد موفق نیز نمود پیدا می کند.

Spartacus – اسپارتاکوس

  • ژانر : اکشن، ماجراجویی، زندگی نامه
  • وضعیت : 3 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Andy Whitfield, Lucy Lawless, Manu Bennett
  • شبکه تلویزیونی : Starz
  • امتیاز : 8.5 از 10

سریال اسپارتاکوس را شاید به خاطر دید منفی که نسبت آن وجود دارد تا حد امکان به انتهای لیست نزدیک کردم ولی واقعیت این است که سریال را باید بیننده بپسندد و این سریال توسط نفرات بی شماری در ایران همواره ستایش می شود. اسپارتاکوس سریالی است که از نشان دادن واقعیت ترسی ندارد و با ترسیم زندگی خون بار رومی ها که بسیار به شهوت آلوده بوده است این اثر را به یک مجموعه بزرگسال تبدیل کرده است. سریال Spartacus جنبه های بسیاری را دارد ولی خیلی زیاد به مسائل جنسی پرداخته است که می توانست آن ها را جایگزین کند و باز هم موفق باشد. در هر صور ت این سریال خوش ساخت است و هیجان بسیاری را به بیننده انتقال می دهد که واقعا ارزش دیدن را دارد مخصوصا اگر به تاریخ علاقمند باشید.

اندی ویتفیلد که در فصل نخست این سریال بازیگر نقش اسپارتاکوس بود بعد از اتمام فصل اول به سرطان غدد لنفاوی دچار شد و نتوانست در فصل های دیگر این سریال حضور داشته باشد و همین عدم حضور این بازیگر باعث افت بسیار زیاد این سریال شد.

داستان این مجموعه در 73 سال پیش از تولد عیسی مسیح می باشد. برده ای به نام اسپارتاکوس به خاطر اندام ورزیده و مهارتش در نبرد به عنوان گلادیاتور انتخاب می شود تا آموزش ببیند. این در حالی است که همسر او نیز به بردگی گرفته شده است. اسپارتاکوس بعد از شکست چندین گلادیاتور دیگر، توسط مردی ثروتمند بنام «باتیاتوس» خریداری می شود. باتیاتوس با او قرار می گذارد که اگر بتواند به عنوان گلادیاتور در میدان برایش افتخار آفرین باشد، همسرش را پیدا کرده و نزد او بیاورد

Hannibal – هانیبال

  • ژانر : جنایی، درام، ترسناک
  • وضعیت : 3 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Hugh Dancy, Mads Mikkelsen, Caroline Dhavernas
  • شبکه تلویزیونی : NBC
  • امتیاز : 8.5 از 10

سریال هانیبال یک اثر خاص در سبک جنایی و درام است که داستانی آغشته به خون را به نمایش می گذارد. گرچه پیرامون شخصیت هانیبال لکتر تا به حال بارها آثار سینمایی ساخته شده است ولی این سریال یک چیز کامل تر را به نمایش می گذارد و به صورت کندتر به این شخصیت می پردازد. اگر عاشق سریال دکستر هستید از این سریال هم لذت خواهید بود. این سریال برای بعضی ها دیگر تکرار نخواهد شد و جایگزینی نخواهد داشت. دوستی مدس و هیو در این سریال خیلی زیبا ساخته شده است و علی رغم اینکه گاهی این دو شخصیت برای کشتن یکدیگر تلاش می کنند ولی در آخر در برابر اراده خود ایستادگی می کنند. خوب حتما که دیوانه نباید یک فرد نامرتب و عصبی باشد. هانیبال مانند فردی است که جای پارک خود را به دیگران می دهد و به مردم کمک می کند ولی در کنارش یک قاتل خونخوار است.

این سریال برندهٔ جایزه ساترن در بخش بهترین برنامهٔ شبکهٔ تلویزیونی و بهترین بازیگر نقش اول مرد توسط هیو دنسی و مدس میکلسن شد. همچنین لارنس فیشبرن برندهٔ جایزهٔ نقش مکمل مرد در فصل دوم سریال گردید.

“ویل گراهام” یک مأمور اف.بی.آی ـه،که تخصص و روش ویژه ایی در دستگیری قاتلین زنجیره ایی دارد. روش اون به این شکل می باشد که در دستگیری قاتلین از کمک روان  پزشک های حرفه ایی هم بهره میبرد او به کمک “هانیبال لکتر” که یک روان پزشک متخصص است در دستگیری قاتلین بسیار موفق ظاهر می شود ولی مسئله اینجاست که خود هانیبال هم یک قاتل سریالی می باشد.

Downton Abbey – دانتون ابی

  • ژانر : درام، عاشقانه
  • وضعیت : 6 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Hugh Bonneville, Phyllis Logan, Elizabeth McGovern
  • شبکه تلویزیونی : ITV
  • امتیاز : 8.7 از 10

سریال دانتون ابی یکی از تحسین شدهترین سریالهای بریتانیایی و یکی از بهترین سریال های درام تاریخ سینماست که بارها در مراسم مختلف نامزد شده است و در ژانر درام یکی از شناخته شده ترین هاست. این سریال تا 6 فصل ادامه پیدا کرد و کتاب رکوردهای جهانی گینس این سریال را به عنوان «تحسین شده ترین سریال بریتانیایی سال 2011» ثبت کرده است. این سریال موفق ترین سریال تاریخ بریتانیا است و دوره های زمانی و وقایع بسیاری از جمله غرق شدن کشتی تایتانیک، جنگ جهانی، همه گیری جهانی 1918 و آنفلوآنزای اسپانیایی را پوشش می دهد و تاثیر آن بر خانواده های اشرافی و مردم را بررسی می کند. فصل اول سریال Downton Abbey در سال 2010 از کانال تلویزیونی آی تی وی پخش شد.

از جمله بازیگران این سریال می توان به هیو بونه ویل ، جسیکا براون فیندلی، لورا کارمایکل، جیم کارتر، راکل کسیدی، برندن کویل و تام کالن اشاره کرد که هرکدام قبل از این مجموعه هم در سینمای بریتانیا از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. مگی اسمیت که او را با بازی در سری هر پاتر می شناسیم یکی از کلیدی ترین شخصیت های این سریال است.

داستان سریال که با رسیدن خبر غرق شدن کشتی تایتانیک شروع می شود و در مورد خانواده سلطنتی کروالی در زمان پادشاهی جرج پنجم می باشد. توی لیست مسافران تایتانیک افرادی بودند که مرگ آن ها باعث می شود که تنشهایی در مورد مسئله ارثیه در بین خانواده به وجود بیاید.

The Man in the High Castle – ساکن برج بلند

  • ژانر : درام، علمی-تخیلی، هیجان انگیز
  • وضعیت : 4 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Alexa Davalos, Luke Kleintank, Rufus Sewell
  • شبکه تلویزیونی : amazon
  • امتیاز : 8.1 از 10

شبکه آمازون شاید خیلی کم تجربه باشد ولی همین که بدون ترس به سراغ رمان های بسیار سنگین و پرهزینه می رود خودش یک امتیاز ویژه است که صنعت سریال سازی را دچار تغییر می کند. آمازون ترسی برای هزینه کردن ندارد و دوست دارد کیفیت آثارش تا حد زیادی در فیلمبرداری و ساخت سریال بالا باشد و همین امری است که سریال های این شبکه را از لحاظ کیفیت در بالاترین سطح قرار می دهد. ساکن برج بلند یک سریال بسیار خوش ساخت از روی رمانی به همین نام نوشته فیلیپ کی. دیک است که در سال 1963 منتشر شده است. اگر به سریال های درام و داستان های پیرامون جهان موازی علاقه دارید و دوست دارید ببینید که اگر جنگ جهانی دوم را هیتلر و متحدانش پیروز می شدند جهان چه تغییری می کرد این سریال را حتما به تماشا بنشینید. زیرا این سریال به قانون های احتمالی و تغییر نظام تحصیلی در کشورها به خصوص آمریکا اشارات بسیاری دارد که بسیار جالب توجه است هر چند که بد نشان دادن نازی ها در دستور کار این گونه سریال ها بوده و خواهد بود.

موضوع جالب پیرامون این سریال وجود ریدلی اسکات کارگردان فیلم گلادیاتور«Gladiator» به عنوان تهیه کننده و یکی از عوامل اصلی ساخت این اثر تلویزیونی می باشد که تماشای این سریال را برای شما بسیار جذاب خواهد کرد.

با پیروزی نازی ها و متحدانشان در جنگ جهانی دوم، در اولین اقدام بعد از تصرف آمریکا این کشور را به سه بخش مختلف تقسیم می کنند. دولتی از سوی ژاپن ایالتهای نزدیک به اقیانوس آرام که ایالات غربی رشته کوه های راکی را در بر می گیرد در کنترل خود دارند و از سویی دیگر دولتی دست نشانده از سوی نازی ها کنترل امور ایالات شرقی رشته کوه های راکی را در اختیار دارند و منطقه ای در نزدیکی این رشته کوه را به عنوان منطقه بی طرف و مرزی بین این دو حکومت در نطر گرفته اند.

Big Little Lies – دروغ های کوچک بزرگ

  • ژانر : جنایی، درام، معمایی
  • وضعیت : 2 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Shailene Woodley
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 8.6 از 10

سریال Big little lies یکی از آثار برجسته شبکه تلویزیونی HBO است که با تعداد زیادی از بازیگران مشهور هالیوودی از جمله نیکول کیدمن، ریس ویترسپون و شیلن وودلی همراه است و با پرداختن به موضوع خانواده به خصوص از دید زنان مشکلات و نحوه تاثیر آن ها بر زندگی را به نمایش می گذارد. وقتی شما برای دیدن این درام-معمایی بیشتر ترغیب می شوید که متوجه می شوید «ژان مارک ولی» کارگردانی تمام قسمت های دروغ های کوچک و بزرگ را برعهده دارد. مارک ولی که با کارگردانی باشگاه خریداران دالاس بسیار مورد تمجید قرار گرفته بود این بار هم به سراغ موضوعات مشکلاتی فردی و تاثیرات آن می پردازد. این سریال بسیار خوش ساخت است و می تواند برای دوستداران درام های وابسته به خانواده یک نعمت باشد.

جالب است بدانید که فصل اول این سریال از روی رمانی به همین نام ساخته شده است و آن برای یک مینی سریال 7 قسمتی برنامه ریزی شده است که با توجه به کشش داستانی و استقبال بینندگان از این مجموعه برای فصل دوم هم تایید شد و در سال 2019 این فصل نیز پخش شد.

تمرکز داستان Big Little Lies بر روی زندگی عادی سه مادر است که فرزندان خود را به یک مدرسه می برند تا اینکه یک قتل عجیب اتفاق می افتد و زندگی آن ها را دگرگون می کند.

The Shield – سپر

  • ژانر : جنایی، درام، هیجان انگیز
  • وضعیت : 7 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Michael Chiklis, Catherine Dent, Walton Goggins
  • شبکه تلویزیونی : FX
  • امتیاز : 8.7 از 10

زندگی واقعی یک پلیس چقدر می تواند تمیز و بدون دغدغه باشد قطعا چیزی که در آثار سینمایی می بینیم نخواهد بود یک فرد پاک که کاری جز انجام قانون در دستور کار خود ندارد و همه چیز در مورد شخصیت و رفتارهای او درست و حساب شده است ولی سریال The Shield خیلی واضح زندگی پلیس های افراطی را در یک محله به نمایش می گذارد. تیمی از افسران قانون که تا حد زیادی فاسد هستن ولی در کنار آن برای دستگیری بیشتر مجرمین قانون را زیر پا می گذارند و و حتی نسبت به آن ترحمی هم ندارند چون فکر می کنند که با بالا بردن آمار دستگیری همه چیز حل می شود. سریال سپر یکی از بهترین سریال های خارجی در نشان دادن رشد شخصیت های داستانی طی گذز زمان در چند فصل است و به شخصه، به تمام خورههای سینمای جنایی آن را توصیه می کنم.

سریال The Shield برنده بیش از 10 جایزه معتبر از جمله 2 جایزه گلدن گلوپ است. این سریال برای 4 فصل ساخته شده بود ولی به دلیل استقبال مردم آمریکا تا 7 فصل ادامه پیدا کرد.

داستان از داخل شهر لس آنجلس و درحوزه پلیس که در آن برخی از پلیس ها قوانین را نقض می کنند و به فکر منافع شخصی خود هستند شروع می شود.

Mr.Robot – آقای ربات

  • ژانر : جنایی، درام
  • وضعیت : 4 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Rami Malek, Christian Slater, Portia Doubleday
  • شبکه تلویزیونی : USA Network
  • امتیاز : 8.5 از 10

سریال آقای ربات قطعا یکی از بهترین سریال های خارجی از نظر بینندگان و به خصوص طرفداران فضای سایبری و امنیت شبکه است. سریال MR.Robot را باید دقیق ترین سریال در زمینه هک و استفاده از سیستم های امنیت در اینترنت دانست و این نزدیک بودن به واقعیت را باید در محبوب شدن آن بی تاثیر ندانست. سریال آقای ربات در فصل اول مخاطبین خود را جدا می کند و به جای اینکه شخصیت اصلی فیلم را به صورت دوره ای به دنبال کلاهبرداری از جاهای مختلف وادار کند و حالت یک سرگرمی را به خود بگیرد بیشتر به یک درام خاص و مرموز می پردازد که در آن شاهد جهانی پر از دسیسه ، دست های پشت پرده ، کنترل جامعه ، شست وشوی مغزی خواهیم بود. توجه کنید که با دیدن یک قسمت از این سریال به محتوا و نحوه داستان گویی آن پی نخواهید برد.

این سریال جایزه گلد گلوب بهترین سریال را دریافت کرده است و در آن رامی ملک در نقش یک هکر و مهندس امنیت رایانه به نام الیوت آلدرسون دیده می شود. الیوت از اختلال افسردگی اساسی و اختلال اضطراب اجتماعی رنج می برد و همین امر این سریال را کمی به فیلمی مانند Fight Club نزدیک می کند.

داستان این سریال در مورد الیوت آلدرسون است که در یک شرکت آمریکایی کار می کند و در کنار آن به هک های شبانه می پردازد. الیوت توسط چند نفر دعوت می شود تا یک ابرشرکت را هک و نابود کند تا بدهی قشر وسیعی از مردم دنیا را با این شرکت تسویه کند.

House – دکتر هاوس

  • ژانر : جنایی، درام
  • وضعیت : 5 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Rami Malek, Christian Slater, Portia Doubleday
  • شبکه تلویزیونی : USA Network
  • امتیاز : 8.7 از 10

یکی از برترین سریال های جهان که شخصیت پردازی آن بسیار نزدیک به مجموعه شرلوک هلمز است و با ایده های جذاب بسیاری روایت می شود مجموعه دکتر هاوس می باشد. این سریال در مورد یک شخصیت جامعه گریز است که برای رسیدن به اهداف پزشکی خود و دست یافتن به خواسته هایش از هیچ کاری دریغ نمی کند. دکتر هاوس هسته اصلی سریال را تشکیل می دهد و این هسته به شکل فوق العاده ای توسط هیو لوری به نمایش درآمده است که نامزدی بسیاری در جوایز مختلف و همچنین برنده شدن دو جایزه گلدن گلوب را برای او به همراه داشته است. سریال دکتر هاوس در سال 2008 در 66 کشور دنیا پخش شد که این سریال را در آن سال به پربیننده  ترین سریال جهان تبدیل کرد.

نکته جالب در مورد این سریال این است که یک پزشک که در زمینه بیمارهای ناشناخته در آلمان کار می کند ادعا کرده است که یک بیمار را مانند تشخیص دکتر هاوس در یکی از قسمت های این سریال که به کبالت حساسیت داشته توانسته شناسایی و معالجه کند.

داستان در مورد یک پزشک مشهور است که چیزی از روابط اجتماعی نمی داند. او مریض ها را به خاطر پیشرفت دانش پزشکی (خودش) درمان می کند و اصلا به خوب شدن مریض اهمیت نمی دهد.

The Originals – اصیل ها

  • ژانر : ماوراءالطبیعه ، درام
  • وضعیت : 5 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Joseph Morgan, Daniel Gillies, Phoebe Tonkin
  • شبکه تلویزیونی : CW
  • امتیاز : 8.2 از 10

سریال اصیل ها اسپین آف مجموعه پرطرفدار Vampire Diares می باشد که بسیاری از مخاطبان سریال های تلویزیونی با آن خاطرات زیادی دارند و اکثرا آن را یکی از بهترین سریال های ژانر تینیجری و عاشقانه می دانند.

سریال اصیل ها کاملا تمی مشابه با خاطرات یک خون آشام دارد و داستان اولین خانواده ای خون آشام و گرگ نما مشهور به اصیل ها را روایت می کند. در این سریال شاید لوکیشن محدود باشد ولی حس های نفرت و عشق و خیانت هنوز هم به وظوح دیده می شود.

اگر طرفدار سریال های مانند خاطرات یک خون آشام یا گرگینه جوان هستید این سریال یک پیشنهاد عالی برای شما خواهد بود.

Person of Interest – مظنون

  • ژانر : اکشن، درام، معمایی
  • وضعیت : 5 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Jim Caviezel, Taraji P. Henson, Kevin Chapman
  • شبکه تلویزیونی : CBS
  • امتیاز : 8.4 از 10

در این سریال هم مانند سریال فوق العاده وست ورلد جاناتان نولان جز سازندگان سریال است که جای بحثی را برای دیدن این سریال نمی گذارد. قطعا بعد از دیدن فصل های ابتدایی شاید فکر کنید که روند داستانی است اما باید بگویم که این سریال یک خط داستانی مشخص را دنبال می کند که برای روشن شدن آن باید به سریال زمان داد و با شروع فصل سوم این سریال شما به شدت به این سریال وابسته می شوید و با تمام فضاها ، بازیگران و حتی ایده های ناب آن ارتباط برقرار می کنید.

سارا شاهی بازیگر ایرانی تبار آمریکایی در یکی از نقش های اصلی با نام ثمین شاو به ایفای نقش می پردازد و همچنین جفری جیکوب آبرامز هم به عنوان کارگردان در این پروژه حضور دارد. آبرامز را با سریال هایی همچمون فرنچ و لاست و فیلم های بسیار زیاد هالیوودی می شناسیم که وظیفه کارگردانی آن ها را بر عهده داشته است.

سریال درباره میلیاردری است که با استخدام یک مامور سابق CIA تصمیم به پیشگیری از جرم و جنایت می گیرد در حالی که هنوز این جرم ها اتفاق نیفتاده است.

The Terror – ترور

  • ژانر :درام، ترسناک
  • وضعیت : 2 فصل ، درانتظار فصل 3
  • بازیگران : Jared Harris, Tobias Menzies, Paul Ready
  • شبکه تلویزیونی : AMC
  • امتیاز : 8 از 10

ترور یا ترس یکی از مجموعه های مورد علاقه من است که با دید بی نظیری ساخته شده است و هر کسی را به خود جذب می کند. این سریال برگرفته از فرهنگ ها و افسانه های هر کشور است و حال و هوای یک دوره زمانی از یک فرهنگ خاص را با افسانه های آن کشور تطبیق داده است و یک محصول نهایی فوق العاده را به بیننده نشان می دهد.

اگر به مجموعه های ترسناک و ترکیب شده با دوره های زمانی خاص علاقه دارید این سریال بی نظیر است از داستان واقعی دو کشتی بریتانیایی در فصل اول که سعی دارند به قطب شما سفر کنند تا ورود به فرهنگ غنی ژاپن و مخلوط آن به یک اعتقاد خاص اتفاقاتی است که در 2 فصل این مجموعه تا به حال به آن پرداخته شده است و امیدوارم این مجموعه تا 10 فصل ادامه پیدا کند.

Grimm – گریم

  • ژانر : درام، فانتزی، ترسناک
  • وضعیت : 6 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : David Giuntoli, Russell Hornsby, Silas Weir Mitchell
  • شبکه تلویزیونی : NBC
  • امتیاز : 7.8 از 10

سریال گریم به عنوان یکی از بهترین سریال های ژانر ماورالطبیعه و با تمی رازآلود شناخته می شود که برای سریال دوستان خاطرات بسیار خوب و زیبایی را خلق کرده است. شاید در ابتدا گریم کمی کلیشه ای باشد و به صورت داستانی مسیر خود را پیش بگیرد و نتوان آن را جزء سریال  های جدید حساب کرد ولی هنوز هم برای بسیاری از طرفداران سریال های علمی – تخیلی حکم یکی از بهترین ها را دارد.

سریال گریم از روی افسانه های برادران گریم الهام گرفته شده است از داستان های یاکوب و ویلهلم گریم که رمان های خود را در قالب داستان های فولکلور می نوشتند.

نیک برکات که به عنوان کارآگاه به دایره جنایی پورتلند محلق می شود بعد از دیدن اتفاقات عجیب و غریب پی می برد که از نوادگان شکارچیان به نام گریم است که وظیفه از بین بردن موجودات غیر طبیعی را برعهده دارند.

Outlander – غریبه

  • ژانر : درام، عاشقانه، علمی-تخیلی
  • وضعیت : اتمام فصل 5 – درانتظار فصل 6
  • بازیگران : Caitriona Balfe, Sam Heughan, Duncan Lacroix
  • شبکه تلویزیونی : Starz
  • امتیاز : 8.4 از 10

غریبه سریالی که جای آن در این لیست خالی بود ولی باز هم در انتها و بعد از گذشت 64 سریال این مجموعه زیبا در لیست ما قرار گرفت. Outlander سریالی که درام و فانتزی را بسیار زیبا و دیدنی خلق کرده است و به عنوان یکی از سریال های موفق شبکه استارز در سال های اخیر شناخته می شود. سفر در زمان و پرداختن به دوره ای از تاریخ کشور اسکاتلند جزئی از داستان این سریال زیباست. قطعا اگر طرفدار آثار درام هستید و به محتواهای تاریخی علاقه دارید به سراغ این سریال بروید زیرا ساختار و بازی بازیگران شما رو مجذوب خود خواهد کرد .

در حال حاضر شبکه استارز در حال ساخت این سریال زیباست ولی چندی پیش این شبکه اعلام کرد پخش فصل پنجم سریال outlander تا سال 2020 امکان پذیر نخواهد بود.

پرستاری به نام Claire Randall بعد از پایان جنگ جهانی با شوهر خود به عنوان دومین ماه عسل زندگی خود به اسکاتلند می رود ولی در بین آثار تاریخی در یکی ار مکان های عجیب این کشور Claire Randall از هوش می رود و وقتی به هوش می آید خود را درتاریخ 1743 می یابد جایی که نه تنها کسی حرف او را باور نمی کند بلکه از نظر جانی نیز زندگی او تهدید می شود.

Six Feet Under – شش فوت زیر زمین

  • ژانر : درام، کمدی سیاه
  • وضعیت : 4 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Michael C. Hall, Peter Krause, Lauren Ambrose
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 8.7 از 10

شش فوت زیر زمین یک اثر درام با تمی تلخ است که ابعاد مرگ را از زاویه های مختلف به نمایش می گذارد و این مسئله را با آمیختن مسائل همراه با خشم و کمدی به بیننده نشان می دهد. این سریال برای کسانی که به درام علاقه دارند یک معجزه است و شما را برای چهار فصل زیبا و دیدنی به همراه خود می کشاند و این شما هستید که حس خود نسبت به مراسم های مذهبی مختلف را در این سریال پیدا می کنید.

این سریال در تمام جوایز معتبر نامزد و برنده جایزه شده است و از آن به عنوان یکی از بهترین آثار درام تاریخ سینما یاد می کنند. در این سریال ستاره سریال دکستر نیز حضور دارد.

داستان سریال در مورد یک خانواده می باشد که کار آن ها بیزنس کفن و دفن می باشد و در این بین با افراد و موضوعات فرعی کنار این خانواده داستان به جلو می رود.

mind hunter – شکارچی ذهن

  • ژانر : جنایی
  • وضعیت : 2 فصل، لغو ساخت ادامه ی سریال
  • بازیگران : Jonathan Groff, Holt McCallany, Anna Torv
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.6 از ‎10

شکارچی ذهن یکی از بهترین سریال های جنایی است که در چند سال اخیر ساخته شده است و دقیقا در زمانی که احساس می کردیم ژانر جنایی اشباع شده است توسط نتفلیکس رونمایی شد و با نگاه دقیق تر به جنایت ها و جنایتکارها می پردازد و روانشناسی خاصی را برای پیدا کردن دلیل هر جنایت دنبال می کند.

ساخت ادامه این سریال را برای فصل های آینده بسیار پرشکوه می توان تصورکرد. این سریال هم نگاه و ساختار خوبی دارد و هم سعی کرده است که کلیشه ای نباشد. این سریال برای فصل سوم تمدید شده است و دیوید فنیچر به عنوان مدیر اجرایی در این پروژه حضور دارد.

دو افسر پلیس کاربلد و یک روانشناس ماهر شروع به صحبت با قاتلان سریالی می کنند تا دلیل این جنایت ها را کشف کنند.

Black Sails – بادبان های سیاه

  • ژانر : اکشن، ماجراجویی
  • وضعیت : 4 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Toby Stephens, Zach McGowan, Jessica Parker Kennedy
  • شبکه تلویزیونی : Starz
  • امتیاز : 8.2 از 10

 

بادبان های سیاه در سبکی قرار گرفته است که برای ساختن نمونه آن باید هزینه های بسیاری گزافی پرداخت شود به همین دلیل کمتر شبکه ای به سمت ساخت سریال با موضوع دزدان دریایی می رود. قطعا این سریال ایرادات زیادی دارد ولی تقریبا بهترین سریال با موضوع دریا و دزدان دریایی است، افسانه هایی که چندین قرن است نقل می شود.

سریال پیش درآمدی بر رمان جزیره گنج است و داستان دو سال قبل از اتفاقات کتاب را روایت می کند یعنی زمانی که تقریبا اوج دزدان دریایی در آب های بین المللی است و آن ها حتی به کشتی های دولتی هم رحم نمی کنند ولی در این بین دولت هم ساکت نمی نشیند و می خواهد تسلط دزدان دریایی بر یک جزیره خاص را از آن ها بگیرد.

ناخدا فلینت با گذشته ای تاریک و نامشخص بر جزیره دزدان دریایی تسلط دارد ولی حکومت او دچار تزلزل می شود و او باید برای بقای دزدان دریایی قدم در راه های بسیار پر ریسک بگذارد تا به هدف خود برسد.

Poldark – پولدارک

  • ژانر : درام
  • وضعیت : 5 فصل ، به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Aidan Turner, Eleanor Tomlinson, Jack Farthing
  • شبکه تلویزیونی : BBC One
  • امتیاز : 8.3 از 10

سریال پولدارک یک درام پر از فراز و نشیب است که اگر سبک عاشقانه های بریتانیایی را دوست دارید به شدت توصیه می شود آن را به تماشا بنشینید. زوج اصلی این سریال به جرات یکی از بهترین ترکیب عاشقانههایی است که ممکن است در مجموعه های تلویزیونی دیده باشید. این سریال با اشاره به یک برهه خاص مسائل موجود بین خانواده ها و سختی کشیدن برای رسیدن به هدف های بزرگ را به نمایش می گذارد.

پولدارک سریال آرامی نیست و پر از هیجان و مبارزه با مرگ برای رسیدن به آرامش است که آن را در طول سریال کاملا حس می کنید.

راس پولدارک که به تازگی از جنگ برای استقلال بازگشته است تقریبا تمام زندگی خود را از دست داده و باید هم در زمینه کاری و هم احساسی مسیر جدیدی را انتخاب کند.

The Umbrella Academy – آکادمی آمبرلا

  • ژانر : درام، کمدی سیاه، علمی–تخیلی
  • وضعیت : 2 فصل ، در انتظار فصل 3
  • بازیگران : Aidan Gallagher, Ellen Page, Robert Sheehan
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8 از 10

 

سریال آکادمی آمبرلا یک سریال زیبای علمی-تخیلی با محتوای بسیار سرگرم کننده است که بعد از پخش یک فصل از آن با واکنش های مثبت منتقدین و تماشاگران رو به رو شد به همین دلیل نتفلیکس استارت فصل دوم این سریال را زد. سریال برای بازی بازیگران و ایده های جالب شناخته شده است و روندی تقریبا نزدیکی با محتوای سریال چیزهای عجیب دارد.

این سریال از روی یک کمیک با همین نام نوشته جرارد وی و گبریل بو اقتباس شده است و روند ساخت این سریال با تایید شبکه نتفلیکس ادامه خواهد داشت.

یک خانواده با قدرت های فراطبیعی بعد از مرگ پدر خانواده به موضوع مشکوک می شوند و دنبال کشف دلیل این مرگ هستند تا اینکه با تهدیدی جهانی رو به رو می شوند.

Unbelievable timecity

  • ژانر : درام
  • وضعیت : 1فصل – به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Kaitlyn Dever, Merritt Wever, Toni Collette
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.5 از 10

 

سریال باورنکردنی یک مینی سریال بسیار زیباست که از شبکه نتفلیکس در سال 2019 پخش شد. جنبه مثبت این سریال واقعی نشان دادن دنیای جنایت است که زیاد شاهد پرداختن به آن در این روزها نیستیم. در این سریال بازی زیبایی از بازیگران مشاهده خواهید کرد. هرچند که با پیچیدگی بیشتر این سریال خیلی حرفا برای گفتن داشت ولی در کل دیدن این سریال را برای کسانی که به مینی سریال علاقه دارند توصیه می کنم.

این سریال هم از روی رمان های استیون کینگ اقتباس شده است. کسی که تا حدی به تماشای آثار ش در قالب فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی عادت کرده ایم.

داستان سریال در مورد یک دختر جوان است که او را برای گفتن دروغ پیرامون یک پرونده تجاوز متهم می کنند ولی در ادامه دو کارآگاه وارد داستان می شوند تا پرده از اتفاقات واقعی این پرونده بردارند.

 

 

dekalog timecity

 

  • ژانر : درام
  • وضعیت : 1فصل – به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Artur Barcis, Olgierd Lukaszewicz, Aleksander Bardini
  • شبکه تلویزیونی : —–
  • امتیاز : 9 از 10

 

کریشتوف کیشلوفسکی فیلمساز بزرگ لهستانی را همه معمولا با مجموعه سه رنگ او می شناسند ولی کمتر کسی می داند که او یک مجموعه تلویزیونی 10 قسمتی را نیز ساخته است که به ده فرمان موسی در جامعه امروزی می پردازد و یک سریال کوتاه اخلاق محور است.

اگر برای دیدن سریال امتیازهای متاکریتیک و سایت ای ام دی بی را مد نظر دارید پس باید این مینی سریال را تماشا کنید چون از این لحاظ قطعا بهترین مینی سریال تاریخ جهان می باشد و از نظر منتقدان جایگاه بسیار بالایی دارد. متاکریتیک این مجموعه 100 می باشد ولی اگر به آثار این کارگردان علاقه ای ندارید بهتر است زیاد به این مجموعه هم امیدوار نباشید و به سراغ سلیقه خود بروید.

داستان سریال در مورد چند شخصیت  لهستانی می باشد که در زندگی آن ها ده فرمان موسی از نظر اخلاقی و معنوی نمود پیدا می کند.

 

 

when they see us timecity

When They See Us – وقتی آنها ما را می بینند

  • ژانر : درام – زندگی نامه
  • وضعیت : 1فصل – به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Asante Blackk, Jovan Adepo, Reginald L. Barnes
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8.9 از 10

 

شبکه نتفلیکس با آثاری کم نظیر و بسیار جالب ثابت کرده است که مسیر درستی را درپیش گرفته و بدون سر و صدا آثاری را اکران می کند که تحسین همه را به همراه دارد. سریال When They See Us به زیبایی تراژدی و غم را به نمایش می گذارد و به شما فرصت می دهد که از نظام سرمایه داری متنفر باشید و فقر فرهنگی و اقتصادی را خیلی ساده احساس کنید.

سریال در مورد 5 جوان سیاه پوست است که در گیر و دار یک پرونده هستند و به جرم تجاوز به وسیله پلیس دستگیر می شوند ولی همه این ها درحالی رخ داده است که آن ها کاملا بیگناه هستند و کاری را انجام نداده اند.

در هنگام دیدن این سریال حس متفاوتی از واکنش نسبت به بی عدالتی را تجربه خواهید کرد و مجموعه ی کوتاهی را می بینید که تا حد زیادی به واقعیت نزدیک است.

 

 

 

sharp objects timecity

 

Sharp Objects – چیزهای تیز

  • ژانر : مهیج
  • وضعیت : 1فصل – به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Amy Adams, Eliza Scanlen,Patricia Clarkson
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 8.2 از 10

 

با یک مینی سریال بسیار زیبا و کامل در خدمت شما هستیم . چیزهای تیز یک اثر کامل و بسیار تکمیل است. تمام جزئیات فیلم از شخصیت ها تا موسیقی و نماها همه با هم هماهنگ هستند و به گونه ای شخصیت اصلی این سریال را برای ما بازگو می کنند.

این سریال رازها و سرنوشت های چند کارارکتر را بازگو می کند ولی برای صحبت در مورد پایان بندی و چینش شخصیت ها جای بحث بسیاری دارد که در این پست نمی توان به آن زیاد اشاره کرد ولی درکل برای دوستداران سریال های هیجانی و احساسی پیشنهاد خوبی تلقی می شود.

داستان سریال درمورد یک روزنامه نگار است که از الکلیسم رنج می برد و به تازگی از بیمارستان خودآزاری بعد از 2 سال آزاد شده است و به محض اینکه آزاد می شود به زادگاهش برمی گردد و بر روی قتل دو بچه تحقیق می کند.

 

 

the night of timecity

The Night of – آن شب

  • ژانر : جنایی
  • وضعیت : 1فصل – به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Riz Ahmed, John Turturro,Bill Camp, payman maadi
  • شبکه تلویزیونی : HBO
  • امتیاز : 8.5 از 10

 

این سریال یکی از بهترین مینی سریال های جنایی تاریخ است که از شبکه HBO پخش شده است و توانست هم کاربران و هم منتقدان را راضی کند و امتیاز 8.5 را دریافت کند که برای یک مینی سریال بسیار خوب است.

این سریال تم تاریک و جنایی زیبایی دارد و نکته جالب این است که هنرمند توانمند کشورمان یعنی پیمان معادی در آن بازی کرده است و می توانید حضو یک بازیگر ایرانی در یکی از بهترین مینی سریال های تاریخ ببینید.

داستان سریال در مورد یک قتل مرموز است که شخصی که به قتل مضنون شده است چیزی در خاطرش نیست و حالا باید به دادگاه برود و سعی کند که جزئیات قتل را به یاد بیاورد.

 

 

Sahsiyet timecity

 

Sahsiyet – شخصیت

  • ژانر : جنایی – معمایی
  • وضعیت : 1فصل – به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Haluk Bilginer, Cansu Dere, Metin Akdülger
  • شبکه تلویزیونی : Puhutv
  • امتیاز : 9.2 از 10

 

سریال شخصیت یکی از سریال های جذاب و با ریتم بسیار زیباست که شما را درگیر خود می کند. برخی در دید اول و با توجه به ترکی بودن سریال سریع موضع می گیرند ولی این سریال کاملا یک اثر شبه هالیوودی با فیلمنامه فوق العاده است که شما را برای چند قسمت درگیر خودش می کند.

سریال از موسیقی متن و تیتراژ و فیلمنامه حرف های زیادی برای گفتن دارد و این همه جزئیات خوب را با بازی بازیگران به خصوص بازیگر نقش اصلی تکمیل می کند. امیدوارم از این پیشنهاد مخصوص اینجانب لذت ببرید و ببینید که یک کشوری که در صنعت سریال های تراز بالا اصلا حرفی برای گفتن ندارد چگونه این اثر را ساخته است.

داستان سریال در مورد یک کارمند بازنشسته دادگاه است که به آلزایمر دچار می شود و بعد از فهمیدن آن با افسردگی نیز دست و پنجه نرم می کند او حالا تصمیم می گیرد که چند نفر را به قتل برساند.

 

 

unorthodox timecityir

 

Unorthodox – غیر مومن

  • ژانر : درام
  • وضعیت : 1فصل – به اتمام رسیده است
  • بازیگران : Shira Haas, Amit Rahav, Aaron Altaras
  • شبکه تلویزیونی : Netflix
  • امتیاز : 8 از 10

 

مینی سریال غیرمومن روایتی از رمانی به همین نام می باشد که زندگی واقعی یک زن در جامعه یهودیان تندرو را به تصویر می کشد. جامعه ای به شدت مذهبی و تندرو که آزادی کامل را برای یک فکر آزاد از مردم گرفته است و حتی انجام یک عمل خلاف کوچک فرد را با بدترین واکنش ها رو به رو می کند.

شبکه نتفلیکس روند استقبال و ساخت سریال های خود را اصلا کند نکرده است و با تصمیم گیری سریع همه تمرکز خود ار بر روی محتوا معطوف کرده است.

سریال پیرامون زندگی دختری جوان در جامعه ای به شدت مذهبی است که او را مجبور می کند برای رهایی از ازدواج اجباری پا به فرار بگذارد و زندگی جدیدی را آغاز کند.

 

بیشتر بخوانید

  • بهترین بازیگران مرد هالیوود
  • بهترین فیلم های اکشن
  • بهترین فیلم های کمدی
  • بهترین سریال های ترکی

 

دیدگاهتان را بنویسید