فیلم و سریال

سریال ترکیه ای عاشقانه و خنده دار

علاقه‌مندان به دیدن سریال‌های عاشقانه در کشور ما طرفداران زیادی دارد. طی یک دهه اخیر ساخت سریال‌ در کشور ترکیه به شدت افزایش داشته که در این بین سهم سریال‌های عاشقانه به نسبت دیگر سریال‌ها بیشتر است. سریال ترکی عاشقانه نه تنها در کشور ترکیه، بلکه در دیگر کشورهای خاورمیانه هم بینندگان زیادی دارد. سریال ترکی عاشقانه رهایی و سریال ترکی عاشقانه عاصی از جمله سریال‌هایی بودند که پس از پخش و دوبله فارسی در ایران از طرفداران زیادی برخوردار شدند.

 

سریال ترکی عاشقانه جدید

طی یک یا دو سال اخیر سریال ترکی عاشقانه زیادی برای طرفداران این بخش ساخته شده و در شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی به نمایش درآمده است. در این مقاله قصد داریم تا چند سریال ترکی عاشقانه جدید را به شما معرفی کنیم.

 

۱. وطنم تویی (Vatanim Sensin)

یکی از سریال‌های جدید ترکی وطنم تویی نام دارد که در سال ۲۰۱۶ پخش آن شروع شد و با توجه به روایت عاشقانه آن در سال‌های ۱۹۱۹ که همراه با جنگ بالکان است توانست طرفداران زیادی را به خود جلب کند. این سریال داستان تاریخی عاشقانه‌ای دارد که روایتگر زندگی یک نظامی به‌نام ژنرال جودت است. ژنرال جودت در جنگ حضور دارد و یک فرد وطن‌پرست و در عین حال خانواده دوست است. در ادامه داستان ژنرال جودت در جنگ زخمی می‌شود و پس از آن، نوع زندگی این شخص تغییر کرده و شرایط جدیدی برای او رقم می‌خورد. بازی نقش ژنرال جودت را (Halit Ergenç) بر عهده دارد که برای ما ایرانیان با نام سلطان سلیمان شناخته می‌شود.

 

۲. تو بگو کارادنیز (Sen Anlat Karadeniz)

یک سریال عاشقانه ترکی جدید دیگر، تو بگو کارادنیز نام دارد که در سال ۲۰۱۸ پخش آن شروع شد و به علت داستان درامی که داشت، طرفدارن زیادی را به خود جلب کرد. این سریال عاشقانه روایت زندگی دختری به نام نفس است که به علت مشکلات زیاد از خانه خارج می‌شود. پس از آن با مردی آشنا می‌شود که طاهر نام دارد. اتفاقات عاشقانه بین این دونفر، داستان عشقی سریال را شکل می‌دهد. در ایران سریال تو بگو کاردانیز را به‌نام تو بگو ای دریای سیاه نیز می‌شناسند.

 

۳. سریال فی (Fi)

فی یک سریال ترکی عاشقانه است که پخش آن در سال ۲۰۱۷ شروع شد. نکته جالب این سریال پخش اینترنتی آن در ترکیه بود که توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. داستان این سریال روایت‌گر یک روان‌پزشک است که برای انتخاب دختر مورد علاقه خود سخت‌گیری‌های زیادی کرده اما در نهایت دختر مورد علاقه خود را پیدا می‌کند. اما این سرانجام کار نیست زیرا دختر نامزد دارد. داستان این سریال اتفاقاتی است که بین این روان‌پزشک و دختر رخ می‌دهد.

 

سریال ترکی عاشقانه دوبله فارسی

سریال‌ ترکی عاشقانه زیادی هستند که به فارسی دوبله شده‌اند. به همین دلیل توانسته‌اند که ارتباط خوبی را با مخاطبین خود برقرار کنند. در ادامه تعدادی از این سریال‌های جذاب را به شما معرفی می‌کنیم.

 

۱.  گرگ‌سعید و شورا (Kurt Seyit ve Sura)

اگر بخواهیم چند سریال ترکی عاشقانه جذاب را نام ببریم بدون شک گرگ‌سعید و شورا یکی از آن‌ها است. این سریال در سال ۲۰۱۷ ساخته شده و روایتگر زندگی یک ستوان نظامی جذاب و بی‌باک به نام گرگ‌سعید است. داستان عاشقانه این سریال مربوط به دوران انقلاب روسیه است. گرگ‌سعید پسر یک مرد ثروتمند ترکیه‌ای است که عاشق یک نجیب‌زاده روسی به‌نام شورا می‌شود. این سریال ترکی عاشقانه دوبله فارسی، جذابیت‌های فراوانی دارد که نظر مثبت مخاطبین را به دنبال داشته است.

 

۲. نور (Gümüş)

این سریال در کشور ترکیه با نام نقره پخش شد و روایت‌گر زندگی پسری است که عشق خود را از دست داده است. به همین دلیل پدربزرگ او اصرار دارد تا با دختری به‌نام نقره ازدواج کند، که از قضا از کودکی عاشق پسر بوده است. در نهایت این ازدواج شکل می‌گیرد و اتفاقات عاشقانه بین این دو ماجراهای این سریال را شکل می‌دهد.

 

۳. عفت (İffet)

یکی از سریال‌های درام عاشقانه ترکی عفت است که با بازیگری خوب دنیز چاکر در نقش عفت همراه است. عفت که به همراه خانواده خود زندگی فقیرانه‌ای دارد با یک راننده تاکسی آشنا می‌شود. بعد از این آشنایی داستان عاشقی بین این دو شکل می‌گیرد که جذابیت‌های فراوانی دارد.

 

سریال ترکی عاشقانه 2019

سال ۲۰۱۹ هم مانند سال‌های قبل از آن، سریال‌ ترکی عاشقانه زیادی ساخته شد و برای عموم به نمایش درآمد. در این بین سریال‌هایی هستند که از طرفداران زیادی برخوردارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

۱. وصلت

وصلت نام سریال ترکی عاشقانه است که اتفاقات عشقی بین عزیز و فریده را روایت می‌کند. این سریال نشان دهنده عشق در یک نگاه است که هر دو طرف ماجرا را درگیر خود می‌کند. اما عزیز به علت شرایط شغلی و مشکلاتی که دارد با جواب منفی فریده روبه‌رو می‌شود. اتفاقات بعد از این، داستان سریال را می‌سازد. داستان‌های رخ داده در این سریال ترکی عاشقانه ۲۰۱۹ نظر مخاطبین را به‌خوبی جلب کرده است.

 

۲. لکه

این سریال روایت زندگی یاسمین و برادرش را نشان می‌دهد که در بهزیستی بزرگ شده‌اند. برادر یاسمین ناشنوا است و او برای درمان برادر خود باید کار کند. در ابتدا سریال یک داستان درام به‌نظر می‌رسد تا این‌که جم با یاسمین آشنا می‌شود. جم دارای شخصیتی است که نسبت به زن‌ها بی‌اعتماد است. بعد از آشنایی این دونفر بایکدیگر تمرکز داستان بر روی روایت عشق و عاشقی یاسمین و جم قرار می‌گیرد.

 

۳. آشیانه دلم

این سریال روایت عشق یک پسر یتم به اسم عمر و یک دختر فقیر به اسم جیلان است که برای این‌که بتوانند ازدواج کنند نیاز به پول دارند، به همین علت شروع به کار می‌کنند. بعد از آن جیلان توسط یک پسر ثروتمند مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و داستان عشقی عمر و جیلان را دست‌خوش تغییرات می‌کند و داستان اصلی سریال از آن به بعد شروع می‌شود.

 

سریال ترکی عاشقانه غمگین

بدون شک یکی از بخش‌های پر طرفدار در سریال‌های عاشقانه سریال‌های عاشقانه غمگین است که احساسات بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل در این بخش به معرفی این‌گونه سریال‌ها می‌پردازیم.

 

۱. بی وفا

داستان سریال بی‌وفا روایتگر عشق بین میران و ریان است که هردوی آن‌ها پا به عشقی محال می‌گذارند. ریان نوه ناتنی نصوح و میران یک تاجر بزرگ است. از آن‌جا که ریان نوه ناتنی نصوح است و میران یک خواستگار خوب و پولدار به حساب می‌آید، نصوح سعی می‌کند تا نوه تنی خود را به جای ریان مجبور به ازدواج با میران کند. اتفاقات رخ داده بیننده را با یک سریال ترکی عاشقانه غمگین روبه‌رو می‌کند.

 

۲. قسم

قسم یک سریال ترکی عاشقانه غمگین است که زندگی ریحان را روایت می‌کند. در این سریال می‌بینیم که حکمت ریحان را مجبور به ازدواج با پسر خلافکار و بی‌رحم خود یعنی امیر می‌کند. سریال لحظات غمناک زندگی ریحان را به تصویر می‌کشد تا اینکه ریحان بعد از ازدواج با امیر موضوعاتی را متوجه می‌شود که زندگی او را دگرگون می‌کند.

 

۳. ترانه زندگی(Hayat Şarkısı)

این داستان عاشقانه روایت کننده دو خانواده با شرایط مالی متفاوت است که در یک محله زندگی می‌کنند. خانواده برینگی شرایط سخت و اوضاع مالی بدی دارند اما خانواده اردملی در شرایط مالی خوبی به سر می‌برند. حال پسر خانواده پولدار تصمیم به ازدواج با دختر خانواده فقیر دارد. در این بین مشکلاتی وجود دارد که سریال آن‌ها را روایت می‌کند.

 

سریال ترکی عاشقانه رهایی

این سریال درام در سال ۲۰۱۵ ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ انتشار یافته است. داستان این سریال عاشقانه ترکی روایتگر زندگی دختری به اسم آیلین است که با یک جراح مغز و اعصاب به اسم یکتا هارمانلی ازدواج کرده است. یکتا دارای شخصیتی متفاوت و خشن است. آیلین با شناخت همسر خود در زندگی دچار مشکلاتی می‌شود که زندگی او را کاملا به‌هم می‌ریزد.

زندگی آیلین بعد از متولد شدن فرزند اولش که کان نام دارد سخت‌تر هم می‌شود. وقتی می‌بیند که فرزندش همچون پدرش خشن است از زندگی بیشتر دل‌سرد می‌شود. در ادامه مسیر دوباره آیلین باردار می‌شود اما هنگام زایمان به یکتا می‌گوید که فرزندش مرده و آن بچه را به دست خانواده برادرش می‌سپارد. در ادامه این سریال اتفاقاتی رخ می‌دهد که سریال ترکی عاشقانه رهایی را تبدیل به یک سریال عاشقانه درام می‌کند.

 

سریال ترکی عاشقانه عاصی

این سریال ترکی عاشقانه دارای داستانی درام است که می‌تواند مخاطبین را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. سریال عشق بین دمیر و عاصی را روایت می‌کند. دمیر یک تاجر ثروتمند است و عاصی دختری روستایی که به همراه خانواده خود زندگی می‌کند. خانواده عاصی مشغول به کشاورزی بر روی زمین‌هایی هستند که از گذشتگان خود به ارث برده‌اند. داستان از جایی شروع می‌شود که دمیر برای خرید زمین به شهر زادگاه خود یعنی انتاکیه سفر می‌کند.

اما هدف دمیر فقط خرید زمین نیست، زیرا مادر او زمانی که کودک بوده در همین روستا خودکشی کرده است. دمیر بعد از سفر به انتاکیه متوجه می‌شود که خانواده عاصی در خودکشی مادرش نقش داشته‌اند. داستان عاشقی بین دمیر و عاصی و گذشته‌ای که در خانواده این دو نفر است موجب می‌شود تا سریال ترکی عاشقانه عاصی مبدل به یک عاشقانه درام شود.

 

سریال ترکی عاشقانه و خنده دار

ژانر کمدی همیشه پرطرفدار بوده به همین دلیل در بین سریال‌های ساخته شده در کشور ترکیه عاشقانه‌های خنده‌دار، زیاد به چشم می‌خورد.

 

۱. پرنده سحرخیز (Erkenci Kus)

اگر به دنبال دیدن یک سریال عاشقانه ترکی همراه با صحنه‌های جذاب و کمدی هستید پرنده سحرخیز را به هیچ عنوان از دست ندهید. در این سریال صنم یک دختر شاد و سرحال است که از شرایط زندگی خود رضایت کامل دارد. با گذشت مدتی پدر صنم به او می‌گوید که اگر همسر مناسبی پیدا نکند اور را مجبور به ازدواج با شخصی دیگر می‌کنند. به همین دلیل محل کار خود را تغییر می‌دهد و به محل کار خواهرش می‌رود. در اینجا با پسری به اسم جان آشنا می‌شود که با او به مشکل بر می‌خورد.

این مشکلات سرآغاز یک داستانه عاشقی طنز است که سریال سحرخیز را به یک سریال ترکی عاشقانه و خنده‌دار تبدیل کرده است.

 

۲. همه جا تو

یک سریال عاشقانه ترکی دیگر که در ژانر کمدی رمانتیک ساخته شده است و با داشتن صحنه‌های عاشقانه و طنز حسابی بیننده‌های خود را سرگرم می‌کند. دمیر و سلین به تازگی ازدواج کرده‌اند و زندگی خوبی دارند. اما داستان‌های این سریال از جایی شروع می‌شود که این دو نفر خانه خود را عوض کرده و به منزل جدید خود می‌روند و دردسرهای جدیدی شروع می‌شود. همین دردسرها ماجراهای این سریال را رقم می‌زند.

 

۳. شروعی دوباره

این سریال ادامه سریال عشق اول است که روایت کننده عشق یاپراک و باریش به یکدیگر است. آشنایی این دونفر در یک روز سخت زندگی یاپراک اتفاق می‌افتد. باریش یک پسر ایده‌آل است که از بعضی خصوصیات فردی انسان‌ها خوشش نمی‌آید. از قضا همه آن خصوصیاتی که باریش دوست ندارد در یاپراک دیده می‌شود. مشکلات این دونفر در مسیر عشقی خود این سریال ترکی عاشقانه را به یک کمدی رمانتیک تبدیل کرده است.

 

سریال غنچه های زخمی

انتشار اولیه این سریال ترکی عاشقانه در سال ۲۰۱۵ بود که پخش آن در ترکیه تا سال ۲۰۱۸ به طول انجامید. داستان این سریال عاشقانه، روایت زندگی یک دختر به‌نام ایلول است که توسط ناپدری خود مورد تجاوز قرار گرفته است. پس از این اتفاق ایلول ماجرا را برای مادر خود تعریف می‌کند اما مادر او داستان را باور نمی‌کند و او را به یتم خانه می‌سپارد. در آنجا با چهار دختر دیگر آشنا می‌شود که این آشنایی منجر به دوستی پایدار بین این چند نفر می‌شود.

ایلول در این سریال با پسری به اسم سرکان آشنا می‌شود و بخش اصلی سریال نشان دهنده عشق این دونفر به یک‌دیگر است اما ادامه سریال غنچه های زخمی به شکلی رقم می‌خورد که بیننده را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

کلام آخر درباره سریال ترکی عاشقانه

امروز ما انواع سریال‌ ترکی عاشقانه را به شما معرفی کردیم. سریال‌هایی که می‌توانند انواع سلیقه‌ها را پوشش دهند و بینندگان را سرگرم کنند. پیشنهاد می‌کنم برای این‌که بتوانید سریال ترکی عاشقانه مورد نظر خود را بهتر پیدا کنید در ابتدا ژانر مورد نظر را پیدا کرده و در آن سریال ترکی مورد نظر خود را جست‌وجو کنید.


بهترین سریال های طنز ترکی طرفداران زیادی در میان ایرانیان دارند و برخی از آنها نیز به زبان فارسی دوبله و پخش شده‌اند. تماشای یک سریال کمدی ترکیه ای یک راه مطمئن برای خلق لحظاتی شیرین و دل‌انگیز است. اگر دوست دارید با 8 سریال ترکی خنده دار از  خنده دارترین سریالهای ترکی آشنا شوید و لیستی از چند سریال تلویزیونی ترکی کمدی تهیه کنید، با ما همراه باشید.

آثار ترکی عموما در سبک کمدی، خانوادگی و عاشقانه ساخته می‌شوند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. در چندین سال اخیر نیز توجه ویژه‌ای به ساخت سریال های کمدی ترکی شده است و شاهد آثار کمدی موفقی در سینما و تلویزیون ترکیه بوده‌ایم. ژانر کمدی یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین ژانرهای سینمایی است و آثار کمدی نیز معمولا با استقبال گرمی از سوی مخاطبان مواجه می‌شوند. سریال های کمدی رمانتیک ترکیه ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا به خصوص در ایران دارند. به همین بهانه در ادامه این مقاله سینمایی از پلازا بهترین سریال های کمدی ترکی را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر جزء طرفداران پر و پا قرص آثار ترکی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

بهترین سریال های کمدی ترکی

در این بخش به معرفی 8 سریال کمدی ترکیه ای از خنده دارترین سریالهای ترکی می‌پردازیم و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. اگر به دنبال چند سریال تلویزیونی ترکی کمدی و عاشقانه می‌گردید، این بخش برای شماست.

1. سریال لیلا و مکنان – Leyla and Mecnun

  • سال پخش: 2014-2011
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 104
  • کارگردان: انور اونلو (Onur Ünlü)
  • بازیگران: علی آتای، ملیس بیرکان، سرکان کسکین و احمد ممتاز تایلان

فهرست بهترین سریال های کمدی و عاشقانه ترکیه را با سریالی محبوب آغاز می‌کنیم. سریال لیلا و مکنان یکی از بهترین سریال های طنز ترکی محسوب می‌شود که یک کمدی عاشقانه و سورئال را به تصویر می‌کشد. این سریال کمدی ترکی برای اولین بار در سال 2011 از شبکه TRT ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن در 104 قسمت جذاب و سرگرم‌کننده تا سال 2014 ادامه یافت. سریال لیلا و مکنان یکی از بهترین سریال های ترکی در ژانر کمدی است که با پخش چند قسمت اول توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند.

این عنوان همچنین بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و به یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال های طنز ترکیه تبدیل شد. این سریال کمدی ترکیه ای در طول سال‌های پخش جوایز مختلفی در جشنواره‌های متعدد ترکی از جمله جایزه بهترین سریال، پربیننده‌ترین سریال و جایزه بهترین بازیگر کمدی زن و مرد را دریافت کرد. به طور کلی، سریال ترکی خنده دار لیلا و مکنان یکی از بهترین سریال های طنز ترکی در ژانر عاشقانه محسوب می‌شود.

داستان سریال لیلا و مکنان، که از بهترین سریال های طنز عاشقانه ترکی است، درباره دو عاشق به نام‌های لیلا و مکنان است که در یک بیمارستان به دنیا آمدند و به دلیل کمبود تختخواب کودک، در یک تخت قرار داده شدند. مکنان در خانواده متوسطی بزرگ شده است و از همان نگاه اول عاشق لیلا شد. لیلا نیز در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شده است و او هم به مکنان علاقه دارد. اما این زوج برای ازدواج با موانع بسیاری مواجه می‌شوند و به مشکلات زیادی برمی‌خورند.

2. سریال ایشر گوچلر – İşler Güçler

سریال کمدی ترکی

  • سال پخش: 2013-2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 41
  • کارگردان: سلوک آیدمیر (Selçuk Aydemir)
  • بازیگران: احمد کورال، مرآت جمجیر و سادی جلیل جنگیز

سریال کمدی ترکیه ای ایشر گوچلر نیز یکی دیگر از بهترین سریال های طنز ترکی محسوب می‌شود که در ترکیه به عنوان کمدی‌ترین و جذاب‌ترین سریال ترکی خنده دار شناخته می‌شود. فضاسازی و جنس کمدی این سریال کمی شبیه به سریال پرطرفدار فرندز است و به همین دلیل توانست توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جلب کند. سریال ایشر گوچلر برای اولین بار در سال 2012 از شبکه Star TV ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن تا سال 2013 ادامه یافت. جالب است بدانید که سه شخصیت اصلی این سریال با نام‌های واقعی خود در این سریال تلویزیونی ترکی کمدی حضور دارند و فضای کمدی بسیار جذابی را در کنار یکدیگر خلق کرده‌اند.

سریال ایشر گوچلر، از برترین سریال های طنز ترکیه ایی ، روایتگر داستان زندگی سه بازیگر است که به دنبال ساخت یک فیلم مشترک هستند، اما بودجه اولیه برای شروع این کار را ندارند. به همین خاطر مجبور می‌شوند برای تامین مخارج فیلم خود در پروژه‌های کوچک کار کنند. هریک از این سه کاراکتر جذاب، داستان‌ها و مشکلات خاص خود را دارند که در طول فیلم با آنها آشنا می‌شویم.

3. سریال پرنده سحرخیز – Erkenci Kus

بهترین سریال های ترکی کمدی عاشقانه

  • سال پخش: 2019-2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 51
  • کارگردان: کگری بایراک
  • بازیگران: دمت اوزدمیر، جان یامان و بیراند تونکا

سریال تلویزیونی ترکی کمدی پرنده سحرخیز یکی از جدیدترین سریال های طنز ترکی محسوب می‌شود که تلفیقی از طنز و ژانر عاشقانه و فانتزی است. قسمت اول این سریال کمدی ترکیه ای در سال 2018 از شبکه Star TV ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن با 51 قسمت تا سال 2019 ادامه یافت. این سریال نیز در زمان پخش توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند و به یکی از سریال های طنز ترکیه ای جدید و پرطرفدار سال 2019 تبدیل شود. تماشای این سریال به طرفداران ژانر عاشقانه و کمدی، توصیه می‌شود.

داستان سریال ترکی خنده دار پرنده سحرخیز درباره دختر جوان و خیال‌پردازی به نام «صنم» است که در مغازه پدر خود مشغول به کار بوده و در دنیای خودش زندگی می‌کند. صنم هر روز صبح زود از خواب بیدار می‌شود و مغازه پدرش را باز می‌کند و از زندگی‌اش رضایت کامل دارد. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه روزی پدر و مادرش به او می‌گویند اگر نتواند مانند دخترهای دیگر یک کار اداری خوب پیدا کند، باید با فردی به نام «مظفر» ازدواج کند.

4. سریال یالان دنیا – Yalan Dünya

سریال طنز ترکی

  • سال پخش: 2014-2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 90
  • کارگردان: جاله آتابای اوزرک (Jale Atabey Özerk)
  • بازیگران: گولشه بیرسل، بیازیت اوزتورک و الگون شیمشک

سریال یالان دنیا نیز یکی از بهترین سریال های کمدی ترکی است که در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت. این سریال تلویزیونی ترکی کمدی برای اولین بار در سال 2012 از شبکه Kanal D ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن تا سال 2014 به طول انجامید. این عنوان یکی از خنده دارترین سریالهای ترکی است که در طول سال‌های پخش با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به این سریال کمدی ترکیه ای داشتند و آن را یک سریال کمدی و در عین حال بسیار آموزنده قلمداد کردند. یالان دنیا در مجموع یک سریال سرگرم‌کننده و جذاب در ژانر کمدی است که می‌تواند مخاطب را با خود همراه سازد. داستان سریال یالان دنیا، از بهترین سریال های طنز ترکی ، بر زندگی بازیگران در محله‌ای خاص از ترکیه تمرکز دارد و نشان می‌دهد که ظاهر زندگی آنها با باطنشان تفاوت بسیاری دارد و سرشار از دروغ است.

5. سریال ستاره شمالی عشق اول – Kuzey Yildizi

سریال های کمدی ترکی

  • سال پخش: 2020-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 29
  • کارگردان: ارسوی گلر (Ersoy Guler)
  • بازیگران: اسماعیل دمیرچی، آسلیهان گونر، گیزم گونز و نیلسو برفین آکتاس

منتخب برترین سریال های ترکیه ای طنز را با یکی از سریال های طنز ترکی جدید ادامه می‌دهیم. سریال ستاره شمالی عشق اول از جدیدترین وخنده دارترین سریالهای ترکی است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. قسمت اول این سریال تلویزیونی ترکی کمدی در سال 2019 از شبکه Show TV ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن نیز با 29 قسمت تا سال 2020 ادامه یافت. فصل دوم سریال ستاره شمالی عشق اول در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و بعد از ۳۵ قسمت در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. این سریال کمدی ترکیه ای در زمان پخش توانست با پخش چند قسمت اولیه، توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند و مورد استقبال قرار گیرد. فضای کمدی و رمانتیک این سریال، بسیار جذاب و دلنشین است و منتقدان نیز بازخوردهای مثبتی نسبت به جنس کمدی آن داشتند.

داستان سریال ستاره شمالی عشق اول درباره مردی به نام «کوزی» است که سال‌ها پیش و در دوران جوانی، خانواده ثروتمند و شهر خود را برای کار و تحصیل ترک می‌کند. او برای خود زندگی جدیدی می‌سازد و بسیار خوشحال و خوشبخت است، اما همه چیز به طور ناگهانی دستخوش تغییر قرار می‌گیرد. همسرش تمام پول‌های کوزی را برداشته و او را ترک می‌کند و کوزی نیز به مشکلات مالی بسیاری برمی‌خورد و نمی‌داند چگونه باید زندگی خود و سه دخترش را اداره کند. اما پس از مدتی با زنی آشنا می‌شود و به واسطه این آشنایی همه چیز تغییر می‌کند.

6. سریال ماه کامل – Dolunay

لیست خنده دار ترین سریال های ترکی

  • سال پخش: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 26
  • کارگردان: کگری بایراک (Cagri Bayrak)
  • بازیگران:  اوزگه گورل و جان یامان

اگر با نام سریال های طنز ترکیه ای آشنایی داشته باشید، احتمالا نام سریال ماه کامل به گوشتان خورده است. سریال ماه کامل یکی از خنده دارترین سریالهای ترکی این فهرست محسوب می‌شود که با ژانر عاشقانه، درام و فانتزی ترکیب شده است. این سریال تلویزیونی ترکی کمدی برای اولین بار در سال 2017 از شبکه Star TV ترکیه به نمایش درآمد و با پخش 26 قسمت در دسامبر 2017 به پایان رسید. سریال ماه کامل در زمان پخش طرفداران بسیاری داشت و توانست بازخوردهای خوبی از سوی بینندگان و منتقدان دریافت کند.

داستان سریال ماه کامل درباره دختر جوانی به نام «نازلی» است که آرزو دارد یک آشپز بزرگ و متبحر شود. روزی به طور اتفاقی سر از خانه مردی به نام «فرید اصلان» درمی‌آورد و در آنجا به عنوان آشپز استخدام می‌شود. پس از مدتی رابطه عاشقانه‌ای میان این دو شکل می‌گیرد که اتفاقات جالبی را برای آنان رقم می‌زند.

7. سریال کرم شب تاب – Atesbocegi

بهترین سریال های ترکی کمدی عاشقانه

  • سال پخش: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 17
  • کارگردان: باریس یوس (Baris Yos)
  • بازیگران: سکین ازدمیر، نیلی دنیز و سدا گوون

سریال کرم شب تاب نیز یکی دیگر از خنده دارترین سریالهای ترکی است که مانند اکثر سریال‌های معرفی شده دیگر با ژانر عاشقانه ترکیب شده است. این سریال برای اولین بار در سال 2017 از شبکه Star TV ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن تا اکتبر سال 2017 ادامه یافت. سریال ترکی خنده دار کرم شب تاب نیز یکی از سریال‌های کمدی پرطرفدار و جذاب ترکی است که در زمان پخش، طرفداران بسیاری داشت و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به آن داشتند. خلق فضای کمیک جذاب به همراه فضایی عاشقانه و پر پیچ و خم، ویژگی مثبت این سریال است که توانست در زمان پخش، در صدر لیست سریال های طنز ترکیه ای قرار گیرد.

داستان سریال کرم شب تاب درباره یک وکیل موفق و مجرد به نام «باریش بوکا» است. او به واسطه شغلش و کار کردن بر روی پرونده‌های مختلف، معتقد است که در یک نگاه می‌تواند شخصیت انسان‌ها را بشناسد. حال باریش به این نتیجه رسیده است که دیگر هیچ چیز در این دنیا نمی‌تواند او را هیجان‌زده کند، اما زندگی او پس از قبول کردن آخرین پرونده حقوقی‌اش متحول شده و دچار چالش‌های بسیاری می‌شود.

8. سریال حکایت ما – Bizim Hikaye

معرفی سریال ترکی طنز

  • سال پخش: 2019-2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 70
  • کارگردان: سردار گوزلکلی (Serdar Gözelekli)
  • بازیگران: هازل کایا، بوراک دنیز و رها اوزکان

آشنایی با اسامی سریال های ترکیه ای طنز را با سریال حکایت ما به پایان می‌بریم. سریال حکایت ما نیز یکی دیگر از خنده دارترین سریالهای ترکی است که در زمان پخش توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. این سریال برای اولین بار در سال 2017 از شبکه FOX ترکیه به نمایش درآمد و پخش آن تا سال 2019 و در 70 قسمت ادامه یافت. سریال حکایت ما، اقتباسی از یک سریال آمریکایی به نام «بی‌شرم» است و به همین دلیل با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. فضای دلنشین و شخصیت‌های جذاب این سریال، بیننده را با خود همراه می‌سازد و او را به تماشای ادامه سریال ترغیب می‌کند. منتقدان نیز نقدها و بازخوردهای مثبتی نسبت به این سریال داشتند. در این مقاله نیز می‌توانید درباره سریال Shameless یا بی‌شرم بخوانید.

این سریال ترکی خنده دار داستان یک خانواده از قشر ضعیف جامعه را روایت می‌کند. مادر خانواده آنها را ترک کرده و پدر خانواده نیز الکلی و بی‌کفایت است. «فیلیز» دختر بزرگ این خانواده، وظیفه نگهداری و مراقبت از 5 خواهر و برادر خود را دارد و سعی می‌کند آنها را با عشق و محبت بزرگ کند. فیلیز پس از مدتی با پسری به نام «باریش» آشنا می‌شود و عاشق یکدیگر می‌شوند. اما این رابطه به دلیل گذشته نامعلوم و زندگی مبهم باریش دچار چالش‌های بسیاری می‌شود.

سوالات متداول

بهترین سریال کمدی ترکیه ای چه نام دارد؟

با توجه به امتیازات IMDb، سریال لیلا و مکنان را می‌توانیم بهترین سریال کمدی ترکیه ای بدانیم.

سخن پایانی

ما در این مقاله لیست خنده دار ترین سریالهای ترکی را برای شما فراهم آوردیم و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار دادیم. آثار ترکی به خصوص سریال های کمدی ترکی در ایران طرفداران بسیاری دارند و همواره مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند. به نظر شما بهترین سریال های طنز ترکی معرفی شده در این مقاله کدام عناوین هستند؟ شما تاکنون کدام سریال را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در پایین همین صفحه و در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.


برای آشنایی با بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021 که محصول ترکیه هستند، در نوشتار جدید فیگار همراه ما بمانید. جدیدترین و محبوب‌ترین آثار ترکی معرفی شده‌اند.

در سایت فیگار مقاله‌های بسیاری در رابطه با بهترین فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه تا به حال تهیه شده‌است. اما در مطلب جدید فیگار، به معرفی بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021 پرداخته شده است.

از آنجا که بیشتر مخاطبان ترکیه نیز همانند ایرانیان، به ژانر طنز علاقه بیشتری نشان می‌دهند، فیلم‌ها و سریال‌های خنده‌دار فراوانی ساخته شده‌است. اما طبیعتا همه آن‌ها نمی‌توانند در لیست بهترین‌ها جای بگیرند. در این نوشتار بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای 2021 و  فیلم های قدیمی ترکیه ای در ژانر کمدی را معرفی نموده‌ایم.

برای آشنایی با بهترین فیلم های ترکی عاشقانه ، بهترین سریال های ترکی عاشقانه، بهترین فیلم‌های ترسناک ترکی و بهترین سریال‌های تاریخی ترکی 2021، بر روی نام مقاله‌ها کلیک نمایید، تا به صفحات پیوست شده منتقل شوید. در ادامه نوشتار بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021 همراه ما بمانید.

بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021

پربیننده ترین ها را بشناسید

فهرست فیلم های خنده دار ترکی در سال 2021 که در مقاله بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021 برای شما تهیه شده است:

  • زمان بی‌تابی
  • سرآشپز برتر
  • وای بابام وای
  • زالو
  • شوهر خواهر آیکوت
  • آلتان دنبال دردسر نباش: Hep Yek 4
  • تا به حال کرم شبتاب دیده‌ای؟
  • من چه کاره خواهم شد؟

فهرست فیلم های کمدی محبوب ترکیه که در ادامه این مقاله برای شما معرفی شده است به شرح زیر است:

  • برادر من
  • رجب ایودیک
  • روز مراسم طلای مائده
  • دعوای جاری‌ها
  • دلیها
  • خواهر شوهر
  • عثمان بازاریاب
  • جلال و جرن
  • اندازه شوهرت حرف بزن
  • عملیات سازمان‌یافته
  • جلسه نمایندگان
  • همسفر من

از کمدین‌های ترکیه که نام آن‌ها جهت معرفی آثارشان آورده شده است می‌شود به اسامی زیر اشاره کرد:

  • کمال اوستا
  • جم ییلماز
کمدی ترکی

ضمن همراهی تا انتهای مقاله بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021 می‌توانید نگاهی به مقاله‌های زیر، که ممکن است توجه شما را نیز جلب کند، بیاندازید:

  • تاریخ ایران در سریال‌ ترکی
  • بهترین اثرهای نتفلیکس ترکی 2021
  • بهترین سریال‌های عاشقانه ترکی 2021
  • بهترین سریال های تابستانی ترکیه 2021

بهترین فیلم های خنده دار 2021 ترکی

Sabirsizlik zamani

بهترین فیلم های خنده دار 2021 ترکی, فیلم های خنده دار ترکی
  • نام فارسی: زمان بی‌تابی
  • تاریخ نمایش: 23 اکتبر 2021
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: آیدین اوراک
  • ستارگان: میرزا زارگ، میرهات زارگ، پلین باتو

برادران شیطون که در یک محله فقیرنشین زندگی می‌کنند، برای شنا کردن در استخر یک ملک مجلل، دست به هر کاری می‌زنند.

şeflerin şefi

فیلم کمدی ترکی, فیلم سینمایی کمدی ترکیه ای 2021
  • نام فارسی: سرآشپز برتر
  • تاریخ نمایش: 20 آگوست 2021
  • ژانر: کمدی, بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: احمد کاپوجو
  • ستارگان: الوان آلبات، آچیلا الماس، زینب گولمز

دو دوست دوران کودکی، به نام خلیل و جمال، اکنون هر دو صاحب یک رستوران هستند. یکی از آن‌ها صاحب رستوران کباب آدانا است و دیگری یک رستوران ماهی منطقه دریای سیاه را دارد. آن دو در مسابقه سرآشپز برتر شرکت می‌کنند و رفاقت‌شان بعد دیگری به خود می‌گیرد. پس از دهه‌ها درگیری، اکنون در این رقابت با هم اختلاف خواهند داشت.

Vay Babam Vay

بهترین فیلم های خنده دار 2021 ترکی, فیلم های خنده دار ترکی
  • نام فارسی: وای بابام وای
  • تاریخ نمایش: یک اسفند ۱۳۹۹، ۱۹ فوریه
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: گوکهان آری
  • ستارگان: انور یاپراکچی، آلتان ارکِکلی، فوسون دمیرَل

داستان این فیلم ماجرای تشییع جنازه عصمت را نشان می‌دهد. اقوام عصمت هنگام دفن او، درگیر ماجراهای بسیاری می‌شوند. زمان فوت عصمت، خانواده، اقوام و اهالی محل در منزل او جمع می‌شوند. با وجودی که امام می‌گوید جنازه را باید تا نماز بعد از ظهر دفن کنید، چون برادر بزرگتر عصمت دیر می‌رسد، نمی‌توان مراسم تشییع را برگزار کرد.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین مستندهای ایرانی
  • بهترین مستند‌های روانشناسی

در این بین بحث ارث و میراث باز می‌شود، که قضایا را پیچیده‌تر می‌کند. عصمت همسر دیگر نیز داشته است، که فرزند او به مراسم تشییع می‌آید. این مسئله، ماجرا را پیچیده‌تر از آنکه بود می‌کند.

Zalo

فیلم کمدی ترکی, فیلم سینمایی کمدی ترکیه ای 2021
  • نام فارسی: زالو
  • تاریخ نمایش: ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱ ژانویه
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: نجاتی اصلان
  • ستارگان: سرمیان میدیات، کیوانچ باران ارسلان، ارسل شیبیل

بیشتر بخوانید:

  • بهترین مستندهای تاریخی
  • بهترین مینی سریال های نتفلیکس 2021

Aykut Enişte

فیلم کمدی ترکی, فیلم سینمایی کمدی ترکیه ای 2021
  • نام فارسی: شوهر خواهر آیکوت
  • تاریخ نمایش: ۱۹ دی ۱۳۹۹، ۸ ژانویه
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: انور بیلگتای
  • ستارگان: جم گلین‌اوغلو، ملیس باباداع، مفید کایاجان

این فیلم داستان آیکوت را روایت می‌کند. مردی که از تنهایی خود شکایت دارد و دلتنگ خانواده‌اش است. آیکوت با رویای ازدواج و تشکیل خانواده زندگی می‌کند. او با معشوق خود، نورهان، تصمیم به ازدواج می‌گیرند. اما با موقعیتی غیر منتظره روبرو می‌شود.

یک هفته قبل از عروسی، دزد تمامی پس‌انداز او را، از مغازه‌اش می‌دزد. ورود سارق به مغازه نه تنها باعث ضرر مالی آیکوت می‌شود، بلکه انواع مشکلات را نیز به همراه دارد. گلشاه نماینده بیمه است، که برای مشخص کردن میزان خسارت، به مغازه آیکوت می‌آید. او از آیکوت درخواست یک لطف کوچک می‌کند، که باعث می‌شود همه زندگی آن‌ها تغییر کند.

Hep Yek 4: Altan Bela Okuma

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای, فیلم های خنده دار ترکی
  • نام فارسی: آلتان دنبال دردسر نباش (قسمت ۴)
  • تاریخ نمایش: ۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵ ژانویه
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: اوزگور باکار
  • ستارگان: شافاک سزر، اودای تاشکان، ارکان اریدن

قسمت چهارم مجموعه طنز Hep Yek، داستان زندگی آلتان است، که دردسر از او جدا نمی‌شود. در این فیلم شاهد ماجراهای آلتان و گورکات خواهید بود.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین انیمه های ترسناک 2021
  • بهترین فیلم های هندی 2021

Sen Hiç Ateş Böceği Gördün Mü

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای, فیلم خنده دار ترکیه ای
  • نام فارسی: تا به حال کرم شبتاب دیده‌ای؟
  • تاریخ نمایش: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۹ آپریل
  • ژانر: کمدی، درام
  • کارگردان: ییلماز اردوغان
  • ستارگان: اجم ارکک، انگین آلکان، دوریم یاکوت، مروه دیزدار، ییلماز اردوغان، آتاکان چلیک

داستان از جایی شروع می‌شود که یک اینفلوئنسر، به دنبال ایجاد خبری به آسایشگاه می‌رود. تا در آنجا با گولسرن، خانم مسنی که استعدادهای عجیبی دارد، مصاحبه کند. اما گولسرن با نشان دادن آلبوم عکس‌اش، داستان زندگی خود را تعریف می‌کند.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های ایرانی 1400
  • بهترین انیمه های کمدی 2021

“تا به حال کرم شبتاب دیده‌ای؟” یک فیلم کمدی ترکی است، که صحنه‌های درام نیز دارد. همزمان با اینکه لحظاتی خنده به لبان شما می‌آورد، وادار به تفکر نیز می‌کند. حتی در قسمت‌هایی ممکن اشک شما را در بیاورد. در کل فیلم با ارزشی است، که قطعا دیدن آن توصیه می‌شود.

benden ne olur

فیلم کمدی ترکی, فیلم سینمایی کمدی ترکیه ای 2021
  • نام فارسی: من چه کاره خواهم شد؟
  • تاریخ نمایش: ۵ آذر ۱۴۰۰، ۲۶ نوامبر
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: مورات شنوی
  • ستارگان: هازال کایا، انور تونا، نور فتاح‌اوغلو، انیس آریکان

“من چه کاره خواهم شد؟” یک فیلم سینمایی کمدی ترکیه ای 2021 است، که قرار است در ماه نوامبر اکران شود. این فیلم، داستان یک زن جسور است، که بخشی از زندگی خود را با پرسش “چه کاری می‌توانم انجام دهم؟” می‌گذراند. او مشغول هر کاری که می‌شود با توانایی‌هایش آشنا می‌شود و شگفت‌زده می‌شود.

انیس آریکان که مشغول بازی در سریال دختر پشت پنجره می‌باشد، در این فیلم با نام خودش حضور خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های ژاپنی 2021
  • بهترین سریال های چینی 2021

بهترین فیلم های کمدی محبوب ترکیه

Kardesim benim

فیلم های قدیمی ترکیه ای, بهترین فیلم های کمدی محبوب ترکیه
  • نام فارسی: برادر من (۲ قسمت)
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: مرت بایکال
  • ستارگان: بوراک اوزچیویت، مورات بوز، آسلی انور، پینار دنیز

برادر من داستان دو برادر خواننده است، که کاملا ضد هم هستند. یکی پاپ مردمی می‌خواند، یکی در عالم خود است. یکی بور، یکی اسمر، یکی مدرن، یکی سنتی. پدر آن‌ها به تازگی فوت کرده است، و آن‌ها در پی محقق کردن وصیت او، باید گرد هم بیایند.

پدر آن‌ها وصیت کرده است که در یک عروسی روستایی، هر دو با هم خوانندگی کنند. امری که محال به نظر می‌رسد، اما آن‌ها باید انجام دهند.

پینار دنیز، در قسمت دوم این مجموعه، نقش نامزد بوراک اوزچیویت را اجرا می‌کند. پینار به تازگی در سریال نتفلکیس عشق ۱۰۱ هنرنمایی کرده است، که می‌توانید با کلیک بر روی نام سریال، نقد آن را مطالعه نمایید. همچنین در مقاله بازیگران سریال عشق 101، بیوگرافی کامل بازیگران این سریال نوشته شده است.

Recep Ividik

فیلم های رجب ایودیک, فیلم های شاهان گوکباکار, کلاس بی نظم
  • نام فارسی: رجب ایودیک (۶ قسمت)
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: توگان گوک‌باکار
  • ستارگان: شاهان گوک‌باکار، فاطمه توپ‌تاش، طلوع چیزگن

فیلم های رجب ایودیک که تا کنون شش قسمت از آن به نمایش در آمده است، سراسر خنده است. امکان ندارد آن را ببینید و نخندید. کاراکتر رجب، که یک انگل جامعه محسوب می‌شود، اما قلبی مهربان دارد، شما را همراه خود خواهد کرد. در هر قسمت او درگیر ماجراهایی می‌شود. اکثر مخاطبان ایرانی نیز رجب را می‌شناسند و تکیه کلام‌های او را تکرار می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های عاشقانه 2021
  • بهترین سریال های عاشقانه 2021

شخصیت پردازی عالی شاهان گوک‌باکار، رجب را به یک کاراکتر به یاد ماندنی تبدیل کرده است. نوع پوشش، خنده، گریم، لحن حرف زدن و تمامی ویژگی‌‌های او، خنده بر لب شما می‌آورد.

Maide’nin Altin Günü

فیلم های قدیمی ترکیه ای, بهترین فیلم های کمدی محبوب ترکیه
  • نام فارسی: روز مراسم طلای مائده
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: جانر اوزیورتلو
  • ستارگان: ازگی مولا، مسعودجان تومای، دمت گول

مائده یک زن سنتی و مجرد است، که به همراه برادرش زندگی می‌کند. برادر او کمی اختلال دارد. یک روز مائده تصمیم می‌گیرد مراسم روز طلا، که یک مراسم سنتی و محلی در ترکیه است را برگزار کند. تمام همسایه‌هایش را دعوت می‌کند. پس از مراسم متوجه می‌شود که گردن‌بند طلای او مفقود است. در پی یافتن دزد گردن‌بندش، ماجراهای بسیاری را تجربه می‌کند.

Eltilerin Savasi

فیلم های قدیمی ترکیه ای, کلاس بی نظم, فیلم خنده دار ترکیه ای
  • نام فارسی: دعوای جاری‌ها
  • ژانر: کمدی, بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: انور بیلگتای
  • ستارگان: گوپسه اوزای، مروه دیزدار، اوراز کایگیلاراوغلو، فرید آکتوع

گوپسه و مروه دو جاری هستند، که مروه تازه عروس است. هر دو عروس باید در یک ساختمان و در واحدهای رو به روی هم زندگی کنند. که خب تبعات این قضیه قابل حدس است. در سراسر فیلم شاهد چشم رو هم چشمی‌ها و دعواهای بین این دو خواهیم بود.

Deliha

فیلم های قدیمی ترکیه ای, فیلم طنز شعبان ترکی
  • نام فارسی: دلیها (۲ قسمت)
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: هاکان آلگول
  • ستارگان: گوپسه اوزای، باریش آردوچ، دریا آلابورا، اسین ادن

دلیها، دختر لات محل است. او در پی یافتن عشق زندگی‌اش، سعی می‌کند پسر عکاسی را که تازه به محل آمده است تور کند. اما غافل از اینکه برادر عکاس عاشق دلیها شده است. باریش آردوچ که در این فیلم نقش عکاس را ایفا می‌کند، قرار است در فصل دوم سریال بیداری بزرگ سلجوقیان، نقش سلطان آلپ ارسلان را ایفا کند.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های موزیکال 2021
  • بهترین فیلم های اکشن 2021

در قسمت دوم این مجموعه دلیها قطع رابطه کرده است، و اکنون به دنبال کار می‌گردد. از نظر همه او توانایی انجام هیچ کاری را ندارد. هر جا که مشغول می‌شود، با لات بازی که می‌کند، اخراج می‌شود. اما نهایتا در یک رستوران مشغول کار می‌شود و سرنوشت آن مکان را تغییر می‌دهد.

Gorumce

فیلم های خنده دار ترکی, بهترین فیلم های کمدی محبوب ترکیه
  • نام فارسی: خواهر شوهر
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: کیوانچ باروانو
  • ستارگان: گوپسه اوزای، بوعرا گولسوی، ادا اجه

احمد و دنیز بعد از مدت‌ها رابطه، تصمیم می‌گیرند که ازدواج کنند. اما غافل از اینکه خواهر احمد مخالف این قضیه است. یلیز، خواهر احمد تمام تلاشش را می‌کند که مانع از این ازدواج شود. در ادامه نوشتار بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021 همراه ما باشید.

Osman Pazarlama

فیلم های رجب ایودیک, فیلم های شاهان گوکباکار
  • نام فارسی: عثمان بازاریاب
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: توگان گوک‌باکار
  • ستارگان: شاهان گوک‌باکار، مهمت سلیم آک‌گول، فریشتاه سنم ییلدیریم

شاهان گوک‌باکار، بازیگر کاراکتر معروف رجب، این بار در نقش عثمان ظاهر می‌شود. ویژگی‌های او تقریبا به کاراکتر رجب شباهت دارد، و این به نظر کمی ضعف محسوب می‌شود. اما در کل این فیلم، یک فیلم خنده دار ترکیه ای محسوب می‌شود، که ارزش دیدن را دارد. عثمان به همراه دوستش سعی دارند که کار خود را گسترش دهند، و برای این امر دست به هر کاری می‌زنند.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021
  • بهترین سریال های علمی تخیلی 2021

Celal ile Ceren

فیلم های رجب ایودیک, فیلم های شاهان گوکباکار
  • نام فارسی: جلال و جرن
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: توگان گوک‌باکار
  • ستارگان: شاهان گوک‌باکار، ازگی مولا

یکی دیگر از فیلم های شاهان گوکباکار نیز “جلال و جرن” است. جلال سی ساله، در مغازه الکتریکی پدرش کار می‌کند. نامزد او نیز در یک فروشگاه مشغول به کار است. شش سال است که آن‌ها با هم رابطه دارند، و جلال تصمیم می‌گیرد که ازدواج کند.

جلال قبل از ازدواج، با دوستانش به مراسم خداحافظی با مجردی می‌رود. زمانی که او در حال خوش گذرانی است،‌ یکی از دوستانش ویدیویی از او می‌گیرد و در اینترنت پخش می‌کند. جرن بعد از تماشای ویدیو، تصمیم به جدایی از جلال می‌گیرد. جلال برای دست پیشی گرفتن، جرن را متهم می‌کند که او را تحت استرس ازدواج قرار داده است. با ترک جرن، فکر می‌کند که دنیا گلستان خواهد شد.

اما در این دوران مجردی، علاوه بر اینکه دلتنگ جرن می‌شود، بلاهای بسیاری بر سرش می‌آید. بعد از گذشت مدتی، پشیمان می‌شود و در تلاش است که جرن او را ببخشد.

Kocan Kadar Konus

بهترین فیلم های خنده دار 2021 ترکی, بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای
  • نام فارسی: اندازه شوهرت حرف بزن (۲ قسمت)
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: کیوانچ باروانو
  • ستارگان: ازگی مولا، مورات ییلدیریم، انیس آریکان

افسون تا سن سی سالگی نتوانسته است که رابطه خوبی با جنس مخالف برقرار کند. به طور اتفاقی او با دوست دبیرستانی خود ملاقات می‌کند. خانواده افسون او را مجاب می‌کنند که وارد رابطه با سینان شود. سینان نیز به افسون علاقه دارد. بالاخره آن‌ها تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اما این مسیر به راحتی طی نخواهد شد.

ازگی مولا که در سریال آپارتمان بی گناهان، به خوبی می‌درخشد، در این فیلم نقش افسون را ایفا می‌کند. در ادامه نوشتار بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021 همراه ما باشید.

Organize Isler

هابابام سینیفی, بهترین فیلم های خنده دار 2021 ترکی
  • نام فارسی: عملیات سازمان‌یافته (۲ قسمت)
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: ییلماز اردوغان
  • ستارگان قسمت ۱: ییلماز اردوغان، جم ییلماز، تولگا چویک، دمت آکباع، آلتان ارککلی
  • ستارگان قسمت ۲: ییلماز اردوغان، کیوانچ تاتلی‌توع، رضا کوجااوغلو،‌ ازگی مولا، بنسو سورال

یک گروه که مشغول کارهای خلاف هستند و در هر قسمت دچار دردسرهایی می‌شوند. در قسمت دوم که سال‌ها بعد فیلمبرداری شده است، رئیس این مافیا صاحب یک دختر شده، که شوهرش به دردسر افتاده است. هرچند که دخترش از او بدش می‌آید، سعی می‌کند که به همسر او کمک کند.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های 2021
  • بهترین فیلم های نتفلیکس 2021

Bayi Toplantisi

فیلم های خنده دار ترکی, فیلم خنده دار ترکیه ای
  • نام فارسی: جلسه نمایندگان
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: بدران گوزل
  • ستارگان: ابراهیم بویوک‌آک، انور بولدو، دوعو دمیرکول، بشرا پکین، صفا ساری

نمایندگان مجلس برای جلسه به استانبول می‌آیند. در این مراسم، چندی از نمایندگان که از قسمت آنادولو شرکت کرده‌اند،‌ با هم دوست می‌شوند. در طی مراسم درگیر یک سری ماجرا می‌شوند. آن‌ها برای نجات از این وضعیت، چاره‌ای جز اعتماد به هم ندارند.

Yol Arkadasim

بهترین فیلم های کمدی محبوب ترکیه, هابابام سینیفی
  • نام فارسی: همسفر من (دو قسمت)
  • ژانر: کمدی , بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021
  • کارگردان: بدران گوزل
  • ستارگان: اعوزهان کوچ، ابراهیم بویوک‌آک

شرف و انور دو دوست قدیمی هستند، که ماجراهای بسیاری را با یکدیگر از سر گذرانده‌اند. آن‌ها قرار است که با هم همسفر شوند. در طی مسیر نیز ماجراهای دیگری برای آن‌ها به وجود می‌آید، که صمیمت آن دو را بیشتر از قبل می‌کند. البته که این همسفری دلخوری‌هایی نیز به وجود خواهد آورد.

Kemal Usta

هابابام سینیفی, کلاس بی نظم, فیلم طنز شعبان ترکی

کمال اوستا (کمال سونال) در واقع اسم فیلم نیست، بلکه نام یکی از کمدین‌های ترکیه است، که محبوبیت بسیاری در بین مردم ترک دارد. Kemal Sunal با فیلم طنز شعبان ترکی و قسمت‌های مختلف آن مشهور است. او در فیلم‌های طنز بسیاری هنرنمایی کرد، اما متاسفانه در سال ۲۰۰۰ درگذشت.

فرزند او، با نام علی کمال نیز راه پدر را ادامه داد و اکنون برنامه طنز “Güldür Güldür Show” ترکیه را سرپرستی می‌کند.

güldür güldür show

از جمله فیلم‌هایی که او در آن‌ها هنرنمایی نموده است، می‌توان به “سری شعبان“، “سری هابابام سینیفی“، “شاکیر دست و پا چلفتی“، “میلیونر احمق” و “پادشاه رفتگران” اشاره کرد.

البته این تنها بخشی از فیلم‌هایی است که وی در آن‌ها حضور داشته است. سری هابابام سینیفی یا کلاس بی نظم یکی از بهترین آثار کمدی ترکیه محسوب می‌شود، که طی سالیان توسط مخاطبان بسیاری تماشا شده است.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین انیمیشن های دی سی 2021
  • بهترین فیلم ها و سریال های شبیه Squid Game (2021)

Cem Yilmaz

بهترین فیلم های کمدی محبوب ترکیه, فیلم طنز شعبان ترکی

جم ییلماز کمدین ترکی است، که علاوه بر اجرای استندآپ کمدی‌های فوق‌العاده، فیلم‌های طنز بسیاری نیز ساخته است. او داستان‌های تخیلی و کمدی‌های سیاه را دوست دارد. در اکثر کارهای او، یک کارکتر فضایی و تخیلی دیده می‌شود. مجموعه فیلم‌های اخیر او نیز کمدی سیاه هستند.

مهارت او بیشتر در استندآپ است و در ساخت فیلم کمی ضعیف است. اما خب فیلم‌های او طرفداران خود را دارند و نمی‌شود گفت اصلا ارزش دیدن ندارند. “به زودی”، “فیلم‌های طنز سیاه یک و دو” و “جادوگر” از جمله فیلم‌هایی است که آن‌ها را کارگردانی نموده است.

او در فیلم‌های “عملیات سازمان‌یافته ۱”، “G.O.R.A”، “فصل شکار” و “نوشابه افطاری” نیز هنرنمایی کرده‌است. اجرای استندآپ کمدی “CM101MMXI”، یکی از بهترین اجراهای او محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم‌ها و سریال‌های 2021
  • بهترین فیلم های اسپانیایی ؛ بهمراه مهم‌ترین‌های 2021

لیست برخی از فیلم‌های طنز

طنز ترکیه ای
  • Aile Arasinda (مسئله خانوادگی)
  • Biz Boyleyiz (ما اینطوری هستیم)
  • Agir Romantik (عاشقانه سنگین)
  • Olumlu Dunya (دنیای فانی)
  • Cinayet Susu (جنایت تزئین شده)
  • ?Sen Kiminle Dans Ediyorsun (تو با کی میرقصی؟)
  • Firinci’nin Karisi (همسر نانوا)
  • Hadi Insallah (انشاء الله)
  • Babamin Mirasi (ارث بابام)
  • Karabela (کارابلا) ؛ طنز ترکیه ای
  • Ailecek Saskiniz (خانوادگی در تعجب هستیم)

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم‌ها و سریال‌های 2022
  • بهترین فیلم های نتفلیکس 2022
  • بهترین سریال های نتفلیکس 2022
  • بهترین فیلم های دی سی 2022 (DC)
  • بهترین فیلم های 2022
  • بهترین فیلم های ترسناک 2022
  • بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
  • بهترین انیمیشن های 2022
  • بهترین فیلم های مارول 2022
  • بهترین فیلم های هندی 2022

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های کمدی ترکی 2021 سپاس‌گزار هستیم. اگر فیلم طنز دیگر به نظر شما باید در این لیست باشد،‌ نام آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


اگر به‌دنبال تماشای یک فیلم عاشقانه ترکی زیبا و خوش‌ساخت هستید‌، این مطلب که شامل بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک ترکی است، برای شما پیشنهادات خوبی دارد. در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های عاشقانه ترکی دو دهه اخیر خواهیم پرداخت.

فیلم های سینمایی عاشقانه ترکی رقبای بزرگی مثل هند و کره برای به تصویر کشیدن داستان‌های رمانتیک و عاشقانه دارند. در چند سال گذشته بینندگان بین‌المللی فیلم و سریال ‌های ترکی به سرعت افزایش یافته است؛ بویژه فیلم‌های ترکی که اگر در به ‌تصویر کشیدن داستان‌های عاشقانه از فیلم های عاشقانه هندی و فیلم های عاشقانه کره ای بهتر نباشند، ضعیف‌تر هم نیستند.

درست است که هالیوود در صنعت سینما بی‌رقیب است، اما با تماشای بعضی از بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۲۰ و مقایسه آنها با فیلم های عاشقانه ترکی جدید متوجه می‌شویم که چرا سازندگان ترکیه‌ای در جذب بیننده از سرتاسر جهان اینقدر موفق بوده‌اند.

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه


معرفی ۱۵ فیلم ترکی عاشقانه دو دهه گذشته


معمولا و در بیشتر مواقع معرفی فیلم عاشقانه ترکی‌ و همچنین سریال‌های ترکی با داستان‌هایی کلیشه‌ای، حوصله سر بر می‌شود؛ اما بعضی از بهترین فیلم های رمانتیک ترکی چنان خوش ساختند که بعد از تماشایشان، احساس می‌کنید به داستان تعلق خاطر پیدا کرده‌اید.

فیلم های عاشقانه ترکی معرفی شده در این مقاله پس از سال ۲۰۰۰ ساخته شده‌اند و بر اساس انتخاب مخاطبان و منتقدین، داستان، اصالت و احساساتی که بیان می‌کنند لیست شده‌اند. اگر فیلم‌های عاشقانه تایتانیک و نوت بوک را دوست دارید یا از تماشای فیلم غرور و تعصب لذت برده‌اید، ۱۵ فیلم عاشقانه ترکیه ای زیر را دوست خواهید داشت.

لیست اسامی بهترین فیلم های عاشقانه ترکی

  1. تنها (Issiz Adam / Alone)
  2. عشق تصادفات را دوست دارد (Aşk Tesadüfleri Sever / Love Likes Coincidences)
  3. دلیبال (زهر عسل) / Delibal
  4. عشق به زبانی دیگر (Başka Dilde Aşk / Love in Another Language)
  5. فقط تو (Sadece Sen / Just you)
  6. ماجرای کوچک سپتامبر / رابطه کوچک ایلول (Bi Küçük Eylül Meselesi / A Small September Affair)
  7. عشق شبیه توست (Aşk Sana Benzer / Love like you)
  8. به‌جای هر دوتامون (İkimizin Yerine / Instead of us)
  9. کمدی رمانتیک ۱ و ۲ (Romantik Komedi / Romantic Comedy)
  10. عاشق دل خسته (Gönül Yarası / Lovelorn)
  11. به اندازه شوهرت حرف بزن (Kocan Kadar Konuş / Husband factor)
  12. هشت روز دلبر (Dilber’in Sekiz Günü / Dilber’s Eight Days)
  13. اگر فراموش کردم، زمزمه کن (Unutursam Fısılda / Whisper If I Forget)
  14. خوب به خودت نگاه کن (Kendime İyi Bak / Take Care of Myself)
  15. آب و آتش (Su ve Ateş / Water and Fire)

برای دانلود فیلم عاشقانه ترکی مورد علاقه خود می‌توانید از لینک‌هایی که در مطلب قرار گرفته‌اند استفاده کنید.

برای دسترسی به اکثر لینک‌های دانلود نیاز به نرم‌افزار تغییر آی پی دارید.

تنها ـ موفق‌ترین فیلم عاشقانه ترکی این لیست

فیلم عاشقانه ترکی تنها / فیلم عاشقانه ترکی بدون سانسور

  • کارگردان: چاقان ایرماک (Çağan Irmak)
  • بازیگران اصلی: ملیس بیرکان (Melis Birkan)، جمال هونال (Cemal Hünal)، ییلدیز کولتور (Yıldız Kültür)، گزده کانسو (Gözde Kansu)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۷ نوامبر ۲۰۰۸
  • مدت زمان: ۱۱۳ دقیقه
  • دانلود فیلم سینمایی عاشقانه ترکی تنها: ⇓⇓⇓⇓⇓

«تنها» یکی از بهترین فیلم‌ های عاشقانه ترکی سال‌های اخیر است و پس از اکران توانست توجه و تحسین منتقدین و مخاطبان را جلب کند. داستان این فیلم در مورد افرادی است که پریشانی و انزوای زندگی مدرن بر روابط عاطفیشان تاثیر منفی گذاشته است. عناصر تشکیل ‌دهنده این فیلم عشق، غذا، مادران‌ و ترانه‌های قدیمی است.

آلپر (Alper) و آدا (Ada) که کاملا با هم تفاوت دارند، به طور اتفاقی در یک کتابفروشی با یکدیگر دیدار می‌کنند. آلپر، آدا را تا محل کارش تعقیب می‌کند و از او می‌خواهد که برای آشنایی بیشتر با هم بیرون بروند، اما آدا علاقه‌ای به برقراری رابطه عاطفی جدی ندارد …

همچنین بخوانید:  بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینمای جهان که باید تماشا کرد

عشق تصادفات را دوست دارد

عشق تصادفات را دوست دارد / Love Likes Coincidences

  • کارگردان: عمر فاروک سورک (Ömer Faruk Sorak)
  • بازیگران اصلی: مهمت گونسور (Mehmet Günsür)، باتوهان کاراچاکایا (Batuhan Karacakaya)، بلچیم بیلگین اردوغان (Belçim Bilgin Erdoğan)، آلتان ارککلی (Altan Erkekli)
  • ژانر: درام، رمانتیک
  • تاریخ اکران: ۴ فوریه ۲۰۱۱
  • مدت زمان: ۹۷ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

داستان این فیلم رمانتیک ترکی از سال ۱۹۷۷ شروع می‌شود، جایی که مردی جوان قصد دارد هر چه سریع‌تر همسر باردار خود را که وقت زایمانش است به بیمارستان برساند، اما با خودروی دیگری تصادف می‌کند؛ بر حسب اتفاق سرنشینان آن اتومبیل هم زوجی هستند که قرار است به‌زودی صاحب فرزند شوند و این تصادف باعث می‌شود که فرزند آنها زودتر از موعد به‌دنیا بیاید.

این تصادف سرنوشت دختر و پسری که در یک روز و در یک بیمارستان به‌دنیا می‌آیند را به‌هم پیوند می‌زند و در دوران کودکی و نوجوانی نیز بارها با هم تلاقی می‌کند. در نهایت پس از ۲۵ سال در شهر استانبول سرنوشت آنها به‌طور جدی با هم پیوند خواهد خورد …

دلیبال

دلیبال / فیلم های ترکی عاشقانه جدید دوبله فارسی

  • کارگردان: علی بیلگین (Ali Bilgin)
  • بازیگران اصلی: چاعاتای اولوسوی (Çağatay Ulusoy)، لیلا لیدیا توتلو (Leyla Lydia Tuğutlu)، حسین آونی دانیال (Hüseyin Avni Danyal)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵
  • مدت زمان: ۱۱۷ دقیقه
  • دانلود فیلم ترکیه ای عاشقانه دلیبال : ⇓⇓⇓⇓⇓

باریش (Barış) که پسری باهوش و با استعداد است و خانواده ثروتمندی دارد، عاشق دختری به‌نام فیسون (Füsun) که در یک کافه کار می‌کند می‌شود. باریش سعی می‌کند توجه دختر را به سمت خود جلب کند، اما فیسون که از خانواده‌ای متوسط است و با بورسیه وارد دانشگاه شده تمام تمرکزش بر ادامه تحصیل تا مقطع دکتراست و از عشق و عاشقی دوری می‌کند …

داستان فیلم به ماجرای کلیشه‌ای پسر پولدار و دختر فقیر (متوسط) می‌پردازد، در ابتدا زیاد جذاب به‌نظر نمی‌رسد اما بازی خوب بازیگران باعث شده تا این فیلم رضایت مخاطبان را کسب کند و در لیست بهترین فیلم های ترکی عاشقانه جدید جای گیرد. از طرفی «دلیبال» یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ترکی دوبله فارسی است.

همچنین بخوانید:  بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ ؛ بازیگران، تاریخ اکران، کارگردان و اطلاعات بیشتر

عشق به زبانی دیگر ـ یکی از زیباترین فیلم های ترکی عاشقانه

فیلم ترکی عشق به زبانی دیگر / Love in Another Language

  • کارگردان: ایلکسن باشاریر (İlksen Başarır)
  • بازیگران اصلی: مرت فیرات (Mert Fırat)، سعادت آکسوی (Saadet Aksoy)، لاله منصور (Lale Mansur)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۱۸ دسامبر ۲۰۰۹
  • مدت زمان: ۹۸ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

فیلم ترکی رمانتیک «عشق به زبان دیگر» با داستان متفاوت خود چندین جایزه از جشنواره‌های معتبر داخلی کشور ترکیه کسب کرده است و اگر بهترین فیلم عاشقانه ترکی نباشد قطعا یکی از بهترین‌های سینمای این کشور است. یک درام عاشقانه عالی که روایتگر علاقه پسری ناشنوا به یک دختر زیبا است؛ فیلمی غم‌انگیز با داستانی جذاب و نقش‌آفرینی‌های متفاوت.

اونور (Onur) از زمان تولد ناشنوا بوده و اکنون در یک کتابخانه به‌عنوان کتاب‌دار مشغول به کار است. او می‌تواند حرف بزند ولی به‌دلیل رفتار ترحم‌آمیز دیگران میلی به صحبت کردن ندارد. پدرش وقتی که هنوز کودک بوده آنها را رها کرده و اونور خود را مقصر می‌داند.

انور در یک مهمانی با زینپ (Zeynep) آشنا شده و متوجه می‌شود که رفتار او با افراد دیگر متفاوت است و بدون ترحم با او برخورد می‌کند. از سوی دیگر زینپ که در یک مرکز تماس کار می‌کند، مجبور است تمام روز و از طریق تلفن با افرادی که نمی‌شناسد صحبت کند و آرامشی که مدت‌ها به‌دنبالش است را با اونور که بدون حرف زدن ارتباط برقرار می‌کند به‌دست می‌آورد …

فقط تو

فیلم ترکی عاشقانه فقط تو / Just you

  • کارگردان: هاکان یونات (Hakan Yonat)
  • بازیگران اصلی: بلچیم بیلگین (Belçim Bilgin)، ابراهیم چلیک‌کول (İbrahim Çelikkol)
  • ژانر: اکشن، درام، عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۱۴ مارس ۲۰۱۴
  • مدت زمان: ۱۰۵ دقیقه
  • دانلود فیلم ترکی عاشقانه فقط تو: ⇓⇓⇓⇓⇓

«فقط تو» یک درام عاشقانه بسیار جذاب است و عشق پسری که هیچ چیز را در زندگی خود به‌درستی ندیده به دختری نابینا را روایت می‌کند. این فیلم با پایانی هیجان‌انگیز، اشک بسیاری را درآورده است و اگر شما هم قصد تماشای آن‌را دارید بهتر است که برای آن آماده باشید. از میان بهترین فیلم‌های عاشقانه ترکی حتما این فیلم را تماشا کنید و از داستان‌پردازی عالی و نقش‌آفرینی‌های زیبا لذت ببرید …

همچنین بخوانید:  بهترین سریال های کره ای عاشقانه چند سال اخیر + لینک دانلود

ماجرای کوچک سپتامبر

رابطه کوچک سپتامبر / A Small September Affair

  • کارگردان: کرم درن (Kerem Deren)
  • بازیگران اصلی: انگین آکیورک (Engin Akyürek)، فرح زینپ عبدالله (Farah Zeynep Abdullah)، جرن مورای (Ceren Moray)
  • ژانر: رازآلود، درام، عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۱۴ فوریه ۲۰۱۴
  • مدت زمان: ۱۰۶ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

ایلول (در زبان ترکی به معنای سپتامبر) دختر زیبایی است که پس از تصادفی شدید به کما رفته و پس از مدتی به‌هوش می‌آید، اما خاطرات یک ماه گذشته زندگی خود که اتفاقا ماه سپتامبر بوده را از دست داده است.

ایلول متوجه می‌شود که آن یک ماه قبل از تصادف را در جزیره‌ای گذارنده و به امید برگشت حافظه‌اش با یکی از دوستانش به آن جزیره سفر می‌کند؛ در آنجا با مردی برخورد می‌کند که اسمش تکین (Tekin) است و ادعا می‌کند که او را می‌شناسد و ایلول قبل از تصادف عاشق او بوده است …

عشق شبیه توست

عشق شبیه توست / Love like you

  • کارگردان: آ. تانر الهان (A. Taner Elhan)
  • بازیگران اصلی: فخریه اوجن (Fahriye Evcen)، بوراک اوزچیویت (Burak Özçivit)، سلیم بایراکتار (Selim Bayraktar)
  • ژانر: درام، رمانتیک
  • تاریخ اکران: ۲۳ ژانویه ۲۰۱۵
  • مدت زمان: ۱۱۵ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

هر چند که این فیلم به یک داستان کلیشه‌ای عاشقانه ترکی می‌پردازد، اما نقش‌آفرینی بازیگر محبوب ترکیه‌ای بوراک اوزچیویت باعث شد که خیلی‌ها به تماشای آن بنشینند.

در داستان‌های کلاسیک عاشقانه ترکی، معمولا یک رابطه احساسی اشتباه شکل می‌گیرد؛ خیانتی رخ می‌دهد؛ جدایی خیلی زود اتفاق می‌افتد؛ و همه اینها همراه با گریم و آرایش‌های غلیظ است و متاسفانه «عشق شبیه توست» هم از این قاعده مستثنی نیست و از همان اول فیلم قابل حدس است؛ اما شاید شما هم بخواهید این فیلم را به خاطر بوراک تماشا کنید!

داستان در یک شهر ساحلی رخ می‌دهد؛ جایی که دنیز از زندگی گذشته و ناموفق خود فاصله گرفته و در یک بستنی فروشی مشغول به‌کار است. علی هم که یک ماهیگیر است در آنجا زندگی می‌کند و از همان لحظه اول که دنیز را می‌بیند داستان کلاسیک و عاشقانه ترکی شکل می‌گیرد. علی به هیچ قیمتی قرار نیست که او را رها کند …

همچنین بخوانید:  بهترین سریال های نتفلیکس (Netflix) که در حال پخش هستند؛ خلاصه داستان و تریلر

به‌جای هر دوتامون

به جای هر دوتامون / فیلم های ترکی عاشقانه مدرسه ای

  • کارگردان: عمر تورگی (Umur Turagay)
  • بازیگران اصلی: سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya)، نجات ایشلر (Nejat İşler)، زرین تکیندر (Zerrin Tekindor)، ایشتار گوکسون (İştar Gökseven)
  • ژانر: عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶
  • مدت زمان: ۱۲۶ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

در این فیلم عاشقانه ترکی جدید ، چیچک (Küçük) با بازی سرنای ساریکایا دختر جوان زیبایی است که با سوالات بی‌پاسخ زیادی بزرگ شده و دنبال اتفاقاتی است که به زندگیش رنگ و بوی دیگری بدهد. به‌تازگی یک معلم ادبیات جدید به مدرسه‌ای که او در آن درس می‌خواند منتقل شده و چیچک هم که از روزمرگی‌ها خسته‌ شده تصمیم می‌گیرد که سر به سر استاد جدید بگذارد.

از همان نگاه اول استاد به چیچک مشخص می‌شود که چهره او برایش آشناست و قرار است در ادامه فیلم زندگیشان ناگهان دچار تغییر ‌شود …

فیلم عاشقانه ترکی کمدی رمانتیک ۱ و ۲

فیلم ترکی کمدی رمانتیک / Romantic Comedy

  • کارگردان: کیچه (Ketche)
  • بازیگران اصلی: صدف آوجی (Sedef Avcı)، سینم کوبال (Sinem Kobal)، بورچو کارا (Burcu Kara)، جمال هونال (Cemal Hünal)
  • ژانر: کمدی، عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۵ فوریه ۲۰۱۰
  • مدت زمان: ۱۰۹ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

این فیلم در ۲ قسمت ساخته شده و داستان تعدادی دختر و پسر است که در شرف ازدواج هستند. اسرا (Esra)، دیدم (Didem) و زینپ (Zeynep)، ۳ دوست صمیمی هستند که با هم زندگی می‌کنند اما شخصیت‌های بسیار متفاوتی دارند.

زمانی‌که زینپ نامزد می‌کند، اسرا تصمیم می‌گیرد کار خود را رها کرده و زندگی جدیدی را آغاز کند؛ او در یک شرکت تبلیغاتی مشغول به‌کار شده و به مدیر خلاق شرکت مرت (Mert)، علاقه‌مند می‌شود. دیدم هم به دوست نزدیک مرت که یک بازیگر است علاقه پیدا می‌کند …

همچنین بخوانید:  بهترین فیلم های انیمیشن که باید به همراه فرزندان خود ببینید

عاشق دل‌ خسته

عاشق دل‌خسته / Lovelorn

  • کارگردان: یاوز تورگل (Yavuz Turgul)
  • بازیگران اصلی: شنر شن (Şener Şen)، ملتم کومبول (Meltem Cumbul)، تموچین اسن (Timuçin Esen)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۵ ژانویه ۲۰۰۵
  • مدت زمان: ۱۳۸ دقیقه
  • دانلود فیلم سینمایی ترکی عاشقانه عاشق دل‌ خسته: ⇓⇓⇓⇓⇓

این فیلم یکی از موفق‌ترین فیلم‌ های ترکی عاشقانه است و در جشنواره‌های مختلف جوایز زیادی را کسب کرده است. «عاشق دل‌ خسته» قرار است داستانی بسیار متفاوت را روایت کند.

نازم (Nazım) یک معلم بازنشسته است که به‌طور موقت با تاکسی کار می‌کند؛ یک مادر تنها مسافر او می‌شود و بعد از آشنایی قرار می‌گذارند که پس از آنکه کارش تمام شد او را به منزل برساند. یک شب که نازم منتظر مسافرش است، مردی به دنیا (Dünya) حمله کرده و او را زخمی می‌کند.

پس از این‌که نازم دنیا را به بیمارستان می‌رساند، متوجه می‌شود مردی که به او حمله کرده همسر دنیا است و می‌خواهد دخترش را از او بگیرد. نازم هم تصمیم می‌گیرد از آنها محافظت کند …

به اندازه شوهرت حرف بزن

به اندازه شوهرت حرف بزن / Husband factor

  • کارگردان: کیوانچ بارونو (Kivanç Baruönü)
  • بازیگران اصلی: ازگی مولا (Ezgi Mola)، مراد ییلدریم (Murat Yıldırım)
  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی
  • تاریخ اکران: ۲۶ مارس ۲۰۱۵
  • مدت زمان: ۱۰۸ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

این فیلم یک فیلم عاشقانه ترکی جدید شاد و عالی با لحظات عاشقانه زیباست. دختری که به سن ۳۰ سالگی رسیده است، تحت فشار خانواده‌اش قرار دارد که هر چه زودتر ازدواج کند؛ چرا که دارد دیر می‌شود!

او به شغل منشی‌گری مشغول است و در همین حین با یکی از هم‌‌کلاسی‌های دوران دبیرستانش ملاقات می‌کند و تصمیم دارد با کمک و راهنمایی خانواده‌اش او را به ازدواج با خود ترغیب کند …

همچنین بخوانید:  بهترین سریال های ترسناک خارجی ؛ ۲۰ سریال ترسناک برتر دهه اخیر به همراه تریلر

هشت روز دلبر

هشت روز دلبر / Dilber’s Eight Days

  • کارگردان: جمال شان (Cemal Şan)
  • بازیگران اصلی: نسرین جواد زاده (Nesrin Cavadzade)، فیرات تانیش (Fırat Tanış)، مصطفی اوستوندا (Mustafa Üstündağ)
  • ژانر: درام، رمانتیک
  • تاریخ اکران: ۲۴ آوریل ۲۰۰۹
  • مدت زمان: ۱۰۷ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

دلبر یک دختر زیبای روستایی است که با خانواده‌اش در یک دهکده فقیر زندگی می‌کند و تنها آرزوی او ازدواج با عشق کودکی‌اش‌، علی است. اما وقتی می‌فهمد که قرار نیست این اتفاق رخ دهد، دیوانه شده و خود را در انبار خانه حبس می‌کند.

در ادامه او تصمیم می‌گیرد با اولین پسری که از او خواستگاری کند جواب مثبت داده و ازدواج کند و تا زمانی که این اتفاق نیفتاده انبار را ترک نکند. یک روز مردی لنگان به روستا می‌آید؛ او تنهاست و می‌شنود که دختری در آن روستا آماده ازدواج با اولین خواستگار خود بدون هیچ شرطی است …

اگر فراموش کردم، زمزمه کن

اگر فراموش کردم، زمزمه کن / بهترین فیلم های عاشقانه ی ترکی

  • کارگردان: چاقان ایرماک
  • بازیگران اصلی: فرح زینپ عبدالله، مهمت گونسور، حمیرا (Hümeyra)، ایشیل یوجاسوی (Işıl Yücesoy)
  • ژانر: درام، موزیکال، عاشقانه
  • تاریخ اکران: ۳۰ اکتبر ۲۰۱۴
  • مدت زمان: ۱۱۸ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

خدیجه (Hatice) دختر جوان زیبایی است که آرزو دارد روزی یک خواننده محبوب شود و با خواهرش حنیفه که پرستار تازه‌کار مرکز بهداشت است در یک شهر کوچک با مردمی محافظه‌کار زندگی می‌کنند.

خدیجه برعکس حنیفه بسیار برونگرا، پر جنب و جوش و اجتماعی است. حنیفه اهل ادبیات و خواندن کتاب شعر است، در حالی‌که خدیجه آواز خواندن را به هر کاری ترجیح می‌دهد. زندگی این دو خواهر با ورود فرماندار جدید منطقه و پسرش به شهر قرار است تغییر زیادی کند …

همچنین بخوانید:  فیلم های کریستوفر نولان ؛ خلاصه داستان به همراه تریلر فیلم‌ها

فیلم ترکی عاشقانه غمگین خوب به خودت نگاه کن

خوب به خودت نگاه کن / فیلم های ترکی عاشقانه غمگین

  • کارگردان: روحی یپیج (Ruhi Yapici)
  • بازیگران اصلی: چاداش اونور اوزترک (Çağdaş onur Öztürk)، بیگم بیرگورن (Begüm Birgören)، آصلی تاندوغان (Aslı Tandoğan)
  • ژانر: رمانتیک، معمایی
  • تاریخ اکران: ۱۱ آوریل ۲۰۱۴
  • مدت زمان: ۹۰ دقیقه
  • لینک دانلود: ⇓⇓⇓⇓⇓

امره (Emre) در آستانه ازدواج با دختری به‌نام یسیم (Yesim) است اما وقتی می‌فهمد عشق سابقش مرده است، زندگی‌اش دگرگون می‌شود. یک عاشق درونگرا که حالا برای یافتن جواب سوالاتش، می‌خواهد از نامزد خود جدا شده و به‌دنبال کشف واقعیت برود …

آب و آتش

آب و آتش / فیلم های عاشقانه ترکی بدون سانسور دوبله فارسی

  • کارگردان: ازجان دنیز (Özcan Deniz)
  • بازیگران اصلی: ازجان دنیز، یاسمین کای آلن (Yasemin Kay Allen)، کان چاکیر (Kaan Çakir)، پیلین آکیل (Pelin Akil)
  • ژانر: درام، رمانتیک
  • تاریخ اکران: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳
  • مدت زمان: ۱۱۳ دقیقه
  • دانلود فیلم سینمای ترکی عاشقانه آب و آتش: ⇓⇓⇓⇓⇓

باران (Yağmur) که برای آموزش زبان به لندن رفته است، در هواپیما کمال (Kemal) را ملاقات می‌کند و عاشق او می‌شود. کمال رازهای زیادی را  پنهان می‌کند و باران متوجه مرموز بودن کمال می‌شود؛ اولین راز این است که کمال حتی اسم واقعی خود را هم به باران نگفته؛ اسم واقعی او هاشمت (Haşmet) است! آنها راه همواری پیش رو نخواهند داشت و عشقشان با موانع بیشماری روبرو خواهد شد …

«آب و آتش» از جمله فیلم های ترکی عاشقانه با دوبله فارسی است.

در چند سال اخیر نیز فیلم‌های رمانتیک ترکی زیادی ساخته و اکران شده‌اند اما هیچ کدام از بهترین فیلم های عاشقانه ترکی 2017 ، 2018 ، 2019 و 2020 نتوانسته‌اند در این لیست قرار گیرند.

سولات متداول درباره فیلم های عاشقانه ترکی

بهترین فیلمهای ترکی عاشقانه سال‌های اخیر کدامند؟

در چند سال گذشته فیلم های عاشقانه ترکی موفق زیادی ساخته و اکران شده‌اند که از میان آنها می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:

  • تنها
  • عشق تصادفات را دوست دارد
  • دلیبال (زهر عسل)
  • عشق به زبانی دیگر
  • فقط تو
  • ماجرای کوچک سپتامبر / رابطه کوچک ایلول
  • عشق شبیه توست
  • به‌جای هر دوتامون
  • کمدی رمانتیک ۱ و ۲
  • عاشق دل خسته
  • به اندازه شوهرت حرف بزن
  • هشت روز دلبر
  • اگر فراموش کردم، زمزمه کن
  • خوب به خودت نگاه کن
  • آب و آتش

بهترین فیلم های ترکی عاشقانه و طنز کدامند؟

آثار زیر جزو برترین فیلم های ترکی عاشقانه طنز سال‌های اخیر هستند:

  • زمان خوشبختی
  • به اندازه شوهرت حرف بزن
  • آرام و جدی (زیبای خطرناک)
  • ای وای جوانیم
  • هر چی می‌خواست بشه، شد
  • بوسه زندگی
  • عزیزم عزیزم (عشق سورئال عجیب غریب)
  • رئیس پایان خوش می‌خواهد
  • کمدی رمانتیک ۱ و ۲
  • منو بکش عشقم

بهترین سریال های عاشقانه ترکی کدامند؟

از بین بهترین سریال های ترکی عاشقانه که در چند سال اخیر ساخته و پخش شده‌اند می‌توان به مجموعه‌های زیر اشاره کرد:

  • سریال ترکی عاشقانه فای
  • نور
  • عشق ممنوع
  • عطر عشق یا پرنده سحرخیز
  • وطنم تویی
  • عفت
  • لکه
  • وصلت
  • بی وفا
  • قسم
  • رهایی


بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه Romantic turkish movie

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه

فیلم های ترکی عاشقانه Romantic turkish movie در کل دنیا مشهور هستند و تماشاگران زیادی را محو تماشای خود می کنند که در این مطلب جذاب ترین و بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه مناسب برای گروه های سنی 18 سال به بالا را برایتان معرفی خواهیم کرد. اگر می خواهید بهترین فیلم های سینمایی ترکی عاشقانه و جذاب را تماشا کنید و نمی دانید بهترین فیلم های ترکیه ای عاشقانه کدام ها هستند سایت سماتک در این نوشتار شما را راهنمایی خواهد کرد.

 

فیلم ترکی عاشقانه برادر من Kardesim Benim

فیلم ترکی عاشقانه برادر من یکی از جذاب ترین و بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای است که در سال 2017 در کشور ترکیه و شهر استانبول از پرده سینما به نمایش درآمده است. داستان فیلم ترکی عاشقانه برادرم Kardesim Benim در مورد هاکان که شخصیت آرام و مرموزی داره، هنرمند مشهوری هستش که 30 سالشه و موسیقی آلترناتیو کار میکند. فیلم ترکیه ای عاشقانه برادر من بسیار زیبا و دیدنی است و هر چند که در تلاش است تا به دور از رسانه ها زندگی بکند، مسئله قهرش با برادرش اوزان، توجه رسانه ها رو جلب میکند. اوزان هم ستاره موسیقی پاپه که 28 سال دارد. بر عکس برادرش، شاد، شوخ طبع، پرحرف و اجتماعی و یک شخصیت عاشق پیشه است. دو برادر که میان آنها سال هاست که درست نمیشه، مدت زیادی هست که همیدیگر را ندیدن و حتی در زمان بیماری پدرشون هم در زمان های متفاوت از هم برای ملاقات پدرشون اومدن . دلیل این سردی روابط شان هم ریشه در زمان های بچیگشون دارا. این دو برادر مادرشون رو در کودکی از دست دادن و پدرشون ارکان هم با خوانندگی در مراسم عروسی امرار معاش میکند. سه تایی شهر به شهر در مراسم عروسی گشتن و دوران بچگی شان را در وضعیت خانه به دوش گذراندند. در همین دوران هم پدرشان تمام مسئولیت های برادر کوچکتر اوزان را به برادر بزرگتر هاکان می سپارد. به همین خاطر هاکان زودتر به بلوغ میرسد و عاشق یک دختر ترکیه ای می شود. اوزان هم حس کودکی که هاکان نتوانسته زیاد تجربه اش بکند رو تا سرحدش تجربه میکند و همین دوگانگی رابطه بین برادر بزرگ و کوچک رو به هم میزند… مراسم تشییع جنازه پدرشان تنها چیزی است که بعد از سال ها دو برادر رو کنار هم می آورد. در حالی که هر دوی آنها میخواهند آخرین وظیفه شان در حق پدرشان را به جا آورده و هر چه سریعتر به زندگی عاشقانه و رمانتیک خودشان برگردند، وصیت نامه ای که از پدرشدن برجا مدنده، همه چیز رو عوض خواهد کرد و توصیه می کنیم فیلم ترکی عاشقانه برادر من را ببینید.

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه Romantic turkish movie

فیلم ترکیه ای عاشقانه عشق بی نهایت Sonsuz Ask

فیلم ترکی عاشقانه عشق بی نهایت محصول کشور ترکیه است که در سال 2018 میلادی در سینماهای کشور ترکیه اکران شده است. داستان فیلم ترکیه ای عاشقانه عشق بی نهایت در مورد یک دکتر مشهور و پولدار است که عاشق زنی بی‌پول می‌شود و زندگی مشترک شان را پس از گذراندن کمی مشقت شروع می کنند. دانلود فیلم سینمایی ترکیه ای عشق بی نهایت که یک ژانر عاشقانه و رمانتیک دارد را می توانید از سایت های فیلم و سریال ترکی انجام دهید.

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه Romantic turkish movie

فیلم سینمایی ترکیه ای عاشقانه عثمان بازاریاب Osman Pazarlama

فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه تعدادشان زیاد است و ما در اینجا منتخبی از بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه و رمانتیک را به شما معرفی خواهیم کرد. یکی از جذاب ترین فیلم سینمایی ترکیه ای عاشقانه، فیلم عثمان بازاریاب Osman Pazarlama که در یکی از محله های متوسط شهر استانبول زندگی میکند، یک بازاریاب و کاسب خرده پا است و در حالیکه از یک طرف مشغول فروختن اجناسی است که از شرق دور آورده، از طرف دیگر هم در تلاش است تا برای اجناس منفجره ای که اختراع و حق ثبتش متعلق به خودش است، سرمایه گذار پیدا کرده و پولدار شود. عثمان که بخاطر اثبات کردن خودش به بابای دختری که عاشقانه دوستش دارد باید پولدار شود تا بتواند عشق رمانتیک خود را به دخترک ترک ثابت کند و به همین دلیل وارد ماجراهای مختلفی میشود، در کنار خودش بزرگترین دستیاران او که شامل ارکان و دختر دوست خانوادگی شان، سونگول است رو دارد. عثمان بازاریاب در این راه سخت به دلیل عشقی که به دختر استانبولی دارد قدم بر می دارد که سرانجام میفهمد که پولدار شدن خیلی هم سخت نیست و زندگی عاشقانه ای را برای خود و همسرش رقم می زند.

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه Romantic turkish movie

بهترین فیلم ترکی عاشقانه کوه The Mountain

فیلم ترکی The Mountain یک ژانر عاشقانه و رمانتیک دارد که داستان این فیلم سینمایی ترکیه ای عاشقانه در مورد دو سرباز است که در یک مخفیگاه به دام افتاده اند و برای نجات زندگی خود تلاش می کنند است که وقتی به دو دختر آشنا می شوند زندگی شان را نجات می دهند. بهترین فیلم ترکی عاشقانه کوه The Mountain را حتما مشاهده کنید. این فیلم 86 دقیقه ای محصول کشور ترکیه است که با ژانر رمانتیک و عاشقانه ای که دارد گیشه سینماهای ترکیه رکورد زدند.

 

فیلم سینمایی عاشقانه Eski Sevgili محصول کشور ترکیه

فیلم سینمایی عاشق قدیمی محصول کشور ترکیه است که با ژانر رمانتیک و عاشقانه ای که دارد شما ممکن است پس از یکبار دیدن این فیلم محو تماشای آن شوید. در خلاصه داستان فیلم سینمایی ترکیه ای Eski Sevgili آمده است که فریده عشق سابق پسری به اسم باریش است که تاکنون 63 بار از او قهر کرده اما هیچ وقت نتوانسته فراموشش کند. در این فیلم ترکی عاشقانه و رمانیتک زندگی پرماجرای این دختر و پسر عاشق پیشه را می بینیم که روز ولنتاین به طور اتفاقی همدیگر را ملاقات میکنند.

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه Romantic turkish movie

فیلم ترکی چکاوک Çalikusu ژانر عاشقانه

فیلم ترکیه ای عاشقانه چکاوک محصول کشور ترکیه است که چکیده ای از یک تمام قسمت های سریال ترکیه ای چکاوک است که در خلاصه داستان بعضی انسان ها از سر تا پا از امید، از سر تا پا صبر و برای طی کردن راه های دراز آفریده شده اند، مثل فریده. بعضی انسان ها هم از لبخند پدران شان، از جسارت و خودباوری ساخته شدند، مثل کامران. مامان فریده اونو با خیالات بزرگ کرد. خیلی بهش رسید، وقتی به سن جوانی رسید بهش چکاوک گفتن. از این به بعد عین پروانه دور شمع می چرخید. کامران هم ذات درونی خودشو عین موم عوض کرد. همدیگه رو آروم و بی صدا دوست داشتن وقتی که حتی خودشون از از این که همدیگه رو دوست دارن خبر نداشتن. بعضی انسان ها بی انتهان. یکیش دیر فراموش می کنه، اون یکی زود عاشق میشه. باید هم اینجوری باشه، چونکه همون عشقی که آسمون رو سر به زیر می کنه، باعث میشه تا اونا هم در جدایی ها و از هم دور بودن ها و هم در پیوند دوباره فقط و فقط از عشق به هم معنا پیدا کنند. فیلم ترکی چکاوک Çalikusu ژانر عاشقانه دارد که در حدود 2 ساعت و 30 دقیقه اکران شده است.

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه Romantic turkish movie

فیلم ترکی عاشقانه Aci Tatli Eksi

فیلم سینمایی ترکی عاشقانه Aci Tatli Eksi در مورد دختر و پسر جوانی است که در شهر ازمیر ترکیه زندگی می کنند. داستان این فیلم سینمایی ترکیه ای عاشقانه در مورد مورات و دویگو دختر و پسری است که عاشق همدیگر هستند و زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند تصمیم به ازدواج می گیرند ولی مورات جواب بله را نمیتواند بگیرد چون پدر و مادرش رضایت نمی دهند. یکی از بهترین فیلم های سینمایی ترکیه عاشقانه که ژانر درام و رمانتیک دارد Aci Tatli Eksi می باشد.

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه Romantic turkish movie

فیلم ترکیه ای عاشقانه زمان خوشبختی Mutluluk zamanı

فیلم سینمایی ترکیه ای عاشقانه زمان خوشبختی محصول سال 2017 کشور ترکیه است که ژانر رمانتیک و کمدی دارد. فیلم ترکیه ای عاشقانه زمان خوشبختی Mutluluk zamanı در حدود 110 دقیقه است که در خلاصه داستان آمده است عشق واقعی در مورد کمال و بی عیب بودن نیست، بلکه در معایب پنهان است. فیلم Mutluluk Zamani (زمان خوشبختی) به داستان زندگی مرت (Baris Arduc) که زندگی کامل خود را بدون مواجه شدن با گذشته خود و آدا (Elcin Sangu) که شیوه زندگی خود را بر اساس تمام تجربیات گذشته خود می سازد می پردازد. یکی از بهترین فیلم های ترکی عاشقانه که در سال 2018 بسیار پرفروش بوده است فیلم ترکیه ای زمان خوشبختی با ژانر عاشقانه و رمانتیک می باشد.

 

فیلم سینمایی عاشقانه مسلم Müslüm ترکیه ای

فیلم ترکی عاشقانه مسلم یا مسلمان محصول کشور ترکیه است که در سال 2018 و 2019 در سینماهای ترکیه اکران شده است. فیلم سینمایی ترکیه ای عاشقانه مسلم Müslüm بسیار جذاب و رمانتیک بوده و در خلاصه داستان این فیلم به داستان زندگی مسلم گورسس یک موسیقی‌دان عاشق و احساساتی اهل کشور ترکیه می‌پردازد. او با نام مسلم آکباش به دنیا آمد و به علت قدرت صدایش گورسس که در ترکی به معنای کسی دارای صدای پر قدرت است نام گرفت. از وی همچنین با نام مسلم بابا هم یاد می‌شود که می توان این فیلم را جزء بهترین فیلم های ترکی عاشقانه محصول کشور ترکیه دانست.

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه Romantic turkish movie

فیلم سینمایی ترکی عاشقانه dedemin fişi

فیلم ترکی dedemin fişi یک فیلم سینمایی ترکیه ای عاشقانه است که در خلاصه داستان آمده است که خانواده چیرجی اهل شهر مالاتیا با تصمیم گیری به کشیده شدن دوشاخه دستگاهی که رئیس خانواده شون صالح چیرجی بعد از مرگ مغزی به اون وصل شده، شروع میشود . فیلم سینمایی ترکی عاشقانه dedemin fişi اعضای خانواده که به 4 طرف پخش شدن و هر کدوم برای خودشون آرزوهایی دارن ، کنار هم میان و دعواهاشون بر سر ارث و میراث که قبل از کشیدن شدن دوشاخه دستگاه شروع شده بود ، باعث به وجود اومدن اتفاقات کمیک و رنگارنگی می شود.

——————————-

بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای عاشقانه که در سینماهای کشور ترکیه اکران شده اند را در این مطلب برایتان بیان کردیم که امیدواریم از تماشای بهترین فیلم های ترکی عاشقانه Romantic turkish movie لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید