پزشکی و سلامت

برای کبد چرب سرکه سیب خوب است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دیلی اکسپرس، متخصصان اثر سرکه سیب را به عنوان درمانی برای طیف وسیعی از بیماری ها تجزیه و تحلیل کردند.

آنها نتیجه گرفته اند که مقادیر بالای اسید استیک و سایر ترکیبات سرکه سیب در واقع می تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد، هرچند که دقیقاً نحوه وقوع آن مشخص نیست.

تحقیقات نشان می دهد سرکه سیب می تواند به مقابله با دیابت نوع 2 و همچنین کاهش کلسترول کمک کند.

سرکه سیب همچنین می تواند به التهاب کمک کرده و به عنوان کمک به کاهش وزن شناخته شده است.

بسیاری از محققان عنوان کرده اند که مصرف روزانه سرکه سیب بهترین راه برای داشتن کبد سالم است، اما شواهد علمی کمی برای اثبات این موضوع وجود دارد.

بهترین راه برای حفظ سلامت کبد، عدم مصرف الکل و رعایت رژیم غذایی سالم است.

به گفته محققان، با رژیم غذایی سالم می توان به مقابله با بیماری های کبدی کمک کرد، زیرا تحقیقات نشان می دهد افرادی که بیشترین خطر ابتلاء به بیماری کبد چرب غیرالکلی را دارند افراد چاق، مبتلایان به بیماری متابولیک و افرادی هستند که برای مدت طولانی بی تحرک می مانند.

یک رژیم غذایی فرآوری شده نیز با بیماری کبد چرب مرتبط است.

سایر فواید سرکه سیب عبارتند از:

•تامین مقدار مناسب آنزیم برای بدن؛

• افزایش مصرف پتاسیم؛

•حفاظت از سیستم ایمنی سالم؛

• کمک به کنترل وزن؛

• افزایش تعادل pH در بدن؛

• کمک به هضم سالم؛

•افزایش باکتری های خوب روده و بهبود عملکرد ایمنی بدن؛

• کمک به دفع سموم از بدن؛

•نرم کننده پوست و کمک به حفظ سلامت آن؛ و

• بهبود آکنه در صورت استفاده موضعی.

 

به گزارش خبرنگار ایمنا، کبد چرب یکی از بیماری هایی است که پس از بروز در کبد، می تواند سلامت بدن را به صورت کلی به خطر بیندازد زیرا یکی از اندام های حیاتی است که وظایف مهمی را همچون پاکسازی خون بر عهده دارد.

بیماری کبد چرب یکی از شرایط رایج است که به دلیل تجمع بیش از حد چربی در کبد اتفاق می افتد و بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، هیچ علامتی ندارند و برای آن ها مشکل جدی ایجاد نمی کند، با این حال در برخی موارد می تواند سبب آسیب به کبد شود.

یکی از فعالیت های مهم کبد، ذخیره سازی و سوخت وساز چربی ها در بدن است، کبد طبیعی حاوی حدود پنج گرم چربی خالص در 100 گرم وزن خود است و هر زمان مقدار چربی در کبد به بیش از پنج درصد وزن آن افزایش پیدا کند، به این حالت کبد چرب گفته می شود؛ مصرف برخی داروها، چاقی یا اضافه وزن، کم تحرکی، مصرف مشروبات الکلی منجر به بروز کبد چرب می شوند.

شکل غیرالکلی کبد چرب به دلیل تغییر در شیوه زندگی، تحرک و تغذیه، در حال افزایش است. کبد چرب غیرالکلی، بیماری خاموشی است که در بسیاری از موارد در مراحل ابتدایی، علائم خاصی ندارد، ولی وجود کبد چرب نشان دهنده وجود یک نقص متابولیک در بدن است و خطر بروز بیماری دیابت قندی، سکته های قلبی و مغزی در آینده افزایش پیدا می کند.

درمان گیاهی کبد چرب با مصرف گیاهان دارویی توصیه شده در طب سنتی است، اما کدام گیاه دارویی برای درمان چربی کبد مناسب است، درمان کبد چرب با خاکشیر و زردچوبه یکی از رایج ترین روش درمان گیاهی کبد چرب به روش سنتی است، مؤثرترین گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب غیرالکی توصیه شده است.

داشتن سبک زندگی سالم مکمل درمانی

درمان قطعی و فوری کبد چرب با داروی گیاهی را هیچ پزشک یا متخصص طب سنتی تأیید نمی کند زیرا یکی از مهم ترین عوامل برای درمان کبد چربی، رعایت اصول تغذیه ای درست و استفاده از غذاهای سالم است، در واقع مبتلایان به کبد چرب باید به نوعی از یک سری اصول در تهیه و طبخ مواد غذایی استفاده کنند تا به همراه سایر مواردی که در درمان این بیماری بیان می شود، تکمیل کننده درمان بیماری آن ها باشد.

به جرأت می توان گفت با خوردن هر نوع داروی گیاهی و طبیعی برای درمان کبد چرب، اگر شما مثل سابق به سبک غذا خوردن خود ادامه دهید، نه تنها درمان حاصل نمی گردد بلکه حتی شرایط شما ممکن است هر روز بدتر و بدتر شود، به همین دلیل داشتن سبک زندگی سالم، مکمل سایر درمان های شما در کنترل و درمان و پیشگیری چرب شدن کبدتان خواهد بود.

علت توصیه به درمان گیاهی کبد چرب را بدانید

یک بررسی در سال 2018 گیاهان دارویی، مکمل ها، ادویه جات و ترشی جات را که به عنوان درمان های جایگزین برای درمان کبد چرب استفاده شده اند را شناسایی کرد. در این بررسی مشخص شد که استفاده از گیاهان دارویی مانند زردچوبه، خار خار، رسوراترول و چای سبز اثرات مثبتی بر روی درمان بیماری کبد چرب دارند. البته استفاده از روش های گیاهی و سنتی درمان کبد چرب باید با نظر پزشک انجام شود تا عوارض جانبی نداشته باشد.

درباره اهمیت خواندن این مطلب در مورد گیاهان دارویی برای درمان گیاهی کبد چرب، همان کافی است که بدانید کبد یا همان جگر را می توان سلطان اندام های داخلی بدن دانست چرا که لحظه ای بدون آن قادر به زندگی کردن نخواهیم بود.

روش های درمان کبد چرب در طب سنتی

نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که ویتامین ها، گیاهان و سایر مکمل ها ممکن است به کاهش چربی کبد و کاهش خطر پیشرفت بیماری کبد کمک کنند. در طب سنتی با استفاده از خواص بعضی گیاهان و عصاره گیری از آنها می توان ترکیباتی به دست آورد که بوسیله آنها به راحتی و با موفقیت کامل کبد چرب درمان می شود، تعدادی از گیاهان دارویی برای کبد چرب عبارتند از:

1. درمان کبد چرب با زردچوبه

یک محقق طب سنتی با معرفی زردچوبه به عنوان گیاهی با مزاج گرم و خشک گفت: «مصرف زردچوبه به مبتلایان به کبد چرب و خونریزی های گوارشی، سرطان کولون و آلزایمر توصیه می شود.». جالب است بدانید که زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان ها است. زردچوبه از انباشته شدن چربی جلوگیری می کند و برای درمان کبد چرب مناسب است. همچنین زردچوبه توانایی بدن را برای هضم چربی ها بهبود می بخشد به طوری که از تجمع آن ها در کبد جلوگیری می کند.

چطور باید از زردچوبه به عنوان گیاه دارویی استفاده کنیم؟

برای درمان کبد چرب باید زردچوبه را داخل کپسول کرده و بعد از غذا میل یا آن را با عسل مخلوط و هر روز مقداری مصرف کنند اما در افراد گرم مزاج مصرف زرد چوبه به این شکل می تواند باعث رفلکس و کهیر شود، با این حال هرگز توصیه نمی کنیم این افراد مصرف این ادویه را کنار بگذارند بلکه می توانند از آن به میزان کمتر در غذاها استفاده کنند.

2. درمان کبد چرب با خاکشیر

خاکشیر یکی از گیاهانی بسیار مفید است که می توانید از آن برای درمان انواع بیماری ها استفاده کنید. همچنین مصرف خاکشیر برای درمان کبد چرب و پاکسازی آن بسیار مفید است. این دانه ها کبد را از چربی پاکسازی می کنند و به درمان آن می پردازند. خاکشیر با آب ولرم و کمی ترنجبین، یک شربت مناسب برای درمان مزاج های خشک (صفرایی و سودایی) است و می تواند در درمان کبد چرب نیز مؤثر واقع شود.

3. درمان کبد چرب با لیموترش

نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلاء به کبد چرب باشد. از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش مؤثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

مصرف لیمو کمک می کند تا آنزیم تولید کبدی به نام گلوتاتیون زیاد شود، گلوتاتیون ( Glutathione) باعث خنثی کردن سموم می شود.

4. درمان کبد چرب با سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی یکی از بهترین روش های گیاهی برای درمان کبد چرب است، سرکه سیب کمک می کند چربی انباشته شده در داخل و اطراف کبد از بین برود همچنین باعث کاهش وزن شما می شود.

5. درمان کبد چرب با دم نوش قاصدک

گیاه قاصدک ( Dandelion) یک تونیک قدرتمند برای کبد شما می باشد، از این رو برای درمان بیماری کبد چرب استفاده می شود. قاصدک به سم زدایی و سوخت و ساز چربی های انباشته شده در کبد کمک می کند. همچنین عصاره برگ قاصدک به پیشگیری و درمان کبد چرب کمک می کند.

6. درمان کبد چرب با چای سبز

نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تأثیر چشمگیری در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی ها در اطراف کبد دارد، همچنین مصرف این گیاه به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک شایانی می کند. درمانگران چینی نیز بر این باورند که نوشیدن چای سبز به صورت مستمر می تواند مانع از ابتلاء به سرطان کبد شود. همچنین مصرف چای سبز از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می کند.

7. روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که این روغن در مقایسه با دیگر روغن ها نظیر مارگارین و کره سالم تر است. تحقیقات نشان داده که روغن زیتون برای کاهش سطح آنزیم های کبدی و کنترل وزن مفید است.

8. درمان گیاهی کبد چرب با سیر

بسیاری از سیر یا پودر آن به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می کنند، این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد سیر می تواند باعث کاهش وزن شود، بنابراین استفاده از مکمل پودر سیر را به شما توصیه می کنیم.

9. زنجیل و کمک به درمان چربی کبد

یکی دیگر از شیوه های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام های داخلی، گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته 2 تا 3 بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند.

برای این منظور می توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده های غذایی میل کنید. به اعتقاد برخی از درمانگران شیوه های طبیعی درمان نوشیدن دم نوش زنجبیل نیز در کنترل بیماری های کبد به ویژه کبد چرب مؤثر است. نوشیدن این دم نوش می تواند به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک کرده و مانع از ابتلای افراد مستعد به این بیماری شود.

مصرف دم نوش زنجبیل یا ماست کم چرب حاوی زنجبیل به ویژه در وعده هایی که غذای چرب خورده اید بسیار اهمیت دارد. همچنین می توانید با جوشاندن برش های زنجبیل در چای سبز یا آب، چای زنجبیل درست کنید.

10. درمان گیاهی کبد چرب با کنگر فرنگی

کنگر فرنگی مصرف غذایی داشته و در طب سنتی مصرف این گیاه سابقه طولانی در درمان اختلالات کبدی و صفرا دارد. این گیاه دارویی شامل اسیدهای سینارین، فلونیک و کافئیک لاکتون های سزکویی ترپن، فلاونوییدها اینولین فیتواسترول ها، مواد معدنی، ویتامین و آنزیم ها می باشد. عصاره برگ گیاه دارای اثر آنتی اکسیدانی و محرک سلول های کبدی است.

11. کاهش جذب چربی با گیاه خار مریم

گیاه خار مریم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری های کبدی استفاده می کنند. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلی مارین دارد، می تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول مؤثر باشد. به همین دلیل بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله مؤثرترین گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می شناسند و مصرف دم نوش یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه مؤثر می دانند.

گیاه دارویی خار مریم در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، ایدز، هپاتیت و مسمویت های کبدی مؤثر تشخیص داده شده است. از جمله می توان به اثرات آنتی اکسیدانی، آنتی ویروسی، ضد التهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی اشاره کرد.

12. درمان گیاهی کبد چرب با دارچین

مطالعات بسیاری بر اثر دم کرده و همچنین مکمل دارچین بر روی کبد چرب انجام شده است و تقریباً اکثر آن ها تأثیر مثبت این ادویه خوراکی بر کبد چرب را تأیید کرده اند؛ دارچین نیز مشابه زردچوبه بهتر است به صورت آسیاب نشده استفاده شود.

13. رزماری و کمک به درمان کبد چرب

رزماری با طعم و عطر خوشی که دارد برای استفاده در غذاها و یا کنار آنها بسیار مفید است. این گیاه خوشبو خاصیت ضد التهابی دارد و به این منظور برای کاهش دردهای مفصلی و یا کوفتگی ها از آن استفاده می شود. در بعضی از مطالعات صورت گرفته، اثر درمانی آن برای کبد چرب نیز ثابت شده است.

14. درمان چربی کبد با سرکه انگبین

استفاده روزانه یک لیوان سرکه انگبین می تواند به درمان کبد چرب شما کمک کند. سرکه انگبین از ترکیب دو واحد عرق نعناع، یک واحد سرکه طبیعی و دو واحد عسل بدست می آید و با سکنجبین درست شده از شکر کاملاً متفاوت است.

کبد چرب با داروی گیاهی درمان قطعی می شود؟  

15. عرق کاسنی و پاکسازی کبد

کاسنی یکی از گیاهان و عرقیجات معروف در طب سنتی ایران از گذشته تا کنون است. این ماده غذایی با طبعی سرد، برای پاکسازی کبد از سموم مفید است و با دارا بودن خاصیت پروبیوتیکی، دستگاه گوارش را تنظیم می کند. خوردن روزانه هفت برگ کاسنی و یا یک استکان عرق کاسنی برای داشتن کبدی سالم توصیه می شود.

عرقیات گیاهی بنوشید

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی مؤثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد وتر دارند، موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.

هر نوع عرقیجات گیاهی در درمان بعضی از بیماری ها موثرند. به اعتقاد درمانگران، نوشیدن یک تا دو لیوان از عرقیات شاه تره، کاسنی و خارشتر یا ترکیبی از آنها می تواند تأثیر زیادی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری های کبد به ویژه کبد چرب و سیروز کبدی داشته باشد و احتمال ابتلاء به این بیماری ها را به صفر برساند.

راهکار کلیدی در درمان این بیماری

مصرف این گیاهان دارویی به تنهایی نمی تواند کبد چرب را درمان کند، مؤثرترین و کارآمدترین راهکار درمان کبد چرب بر اساس آخرین تحقیقات، رعایت رژیم غذایی مناسب با همراهی فعالیت بدنی کافی است. تنها سه تا پنج درصد کاهش وزن می تواند تا حد زیادی چربی کبد را از بین ببرد. پس در کنار درمان دارویی و گیاهی، پیروی از یک الگوی غذایی سالم، راهکار کلیدی در درمان این بیماری است.

اگر اضافه وزن دارید، اگر کم تحرک هستید و احتمال ابتلاء به کبد چرب را دور نمی بینید به شما پیشنهاد می کنیم از مصرف غذاهایی مانند غذاهای فریز شده و یخ زده، ترشیجات، ماست پرچرب، سس، نمک زیاد، غذاهای فست فود، انواع شیرینی ها، پیتزا، انواع سرخ کردنی ها مانند سیر داغ، پیاز داغ، چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه های گازدار پرهیز کرده و تا می توانید به جای آنها از میوه های تازه، سبزیجات مختلف به ویژه کاهو، خیار، هویج و غذاهای سالم و طبیعی استفاده کنید. رعایت این رژیم در تمام دوره های سنی به پیشگیری از ابتلاء به کبد چرب و دیگر بیماری های کبد کمک می کند.

کد خبر 542394

بیماری کبد چرب به دلیل انباشته شدن چربی در سلول های کبد به وجود می آید. وجود چربی کبد امری طبیعی است، ولی اگر میزان چربی بیش از 5 تا 10 درصد وزن کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب مبتلا می شود و باید به فکر درمان کبد چرب باشید. تجمع چربی، کبد را در برابر انواع مشکلات و التهاب  ها، آسیب پذیرتر می کند. با این مطلب همراه باشید تا با 12 راه برای درمان خانگی کبد چرب آشنا شوید.

بیماری کبد چرب به دو نوعِ کبد چرب الکلی و کبد چرب غیرالکلی تقسیم می شود. علت اصلی بروز کبد چرب الکلی، مصرف بیش از اندازه ی الکل است درحالی که عواملی غیر از سوءمصرف الکل در ابتلا به کبد چرب غیرالکلی دخالت دارند.

به غیر از مصرف بیش از حد الکل، عواملی مانند کلسترول خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، دیابت نوع 2، هپاتیت ویروسی، کاهش وزن سریع و سوء تغذیه می توانند در بروز کبد چرب مؤثر باشند.

معمولا بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد. هرچند ممکن است علائمی مانند دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها و … در برخی افراد ظاهر شود. از این رو تشخیص درست و به موقعِ بیماری کبد چرب، پیش از شروع روند درمان کبد چرب ضروری است.

تاکنون راه های درمان چربی کبد به صورت قطعی شناسایی نشده است و کبد چرب درمان قطعی ندارد. ولی عوارض منفی این بیماری می تواند با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی سالم و درمان های خانگی تا حد زیادی کاهش یابد.

12 درمان کبد چرب به روش خانگی

1. سرکه  سیب

سرکه  سیب اولین پیشنهاد ما برای درمان خانگی کبد چرب است که دلیل آن خواص سرکه سیب برای کبد چرب است. این ماده ی غذایی به کاهش تجمع چربی کبد کمک می کند و در کاهش وزن مؤثر است. علاوه بر اینها سرکه ی سیب به عملکرد درست کبد و کاهش التهابات کبد نیز کمک می کند.

خواص سرکه سیب برای کبد چرب

یک قاشق غذاخوری سرکه ی سیب خام و تصفیه نشده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. می توانید به آن عسل هم اضافه کنید. دوبار در روز و پیش از مصرف غذا آن را میل کنید. این کار را برای چند ماه ادامه بدهید.

2. لیموترش

لیموترش ویتامین سی بالایی دارد. این ویتامین با خاصیت آنتی اکسیدانی خود به کبد کمک می کند تا با تولید آنزیمی به نام گلوتاتیون، اثرات سموم را بر کبد خنثی کند. بنابراین لیموترش با خاصیت سم زدایی اش به عنوان یک درمان خانگی کبد چرب شناخته می شود و به بهبود کبد چرب کمک می کند. همچنین ترکیب دیگری که در لیموترش وجود دارد، نارنجین نام دارد و در کاهش التهابات کبدی مؤثر است.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از لیموترش

آب نصف یک لیموترش را در یک لیوان آب بریزید و آن را میل کنید. این کار را دو یا سه بار در روز و به مدت چند هفته تکرار کنید. همچنین می توانید دو تا سه لیموترش را برش بزنید، در ظرف آبی بریزید و آن را در بازه های منظمی میل کنید.

3. گیاه قاصدک

گیاه قاصدک گزینه ی مناسبی برای درمان کبد چرب است. این گیاه به تجزیه ی چربی جمع شده در کبد کمک می کند و عملکرد کبد را بهبود می بخشد و داروی گیاهی برای کبد چرب است. براساس تحقیقاتی که نتایج آن در سال 2013 به چاپ رسیده است، عصاره ی برگ قاصدک می تواند در پیشگیری و درمان چاقی مرتبط با کبد چرب غیرالکلی مؤثر باشد.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از گیاه قاصدک

یک قاشق چای خوری ریشه ی خشک شده ی قاصدک را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه درپوشی روی آن بگذارید. می توانید کمی عسل به آن بیفزایید تا از خواص عسل نیز بهره مند شوید و نوشیدنی تان را خوشمزه تر کنید. روزانه سه فنجان از این نوشیدنی را میل کنید. این کار را به مدت چند هفته ادامه بدهید. همچنین می توانید از برگ قاصدک در سالادها و غذاها استفاده کنید.

اگر در دوران بارداری به سر می برید یا به بیماری دیابت مبتلا هستید، از مصرف این گیاه خودداری کنید.

4. چای سبز

براساس نتایج پژوهشی که در سال 2013 در مجله ی بین المللی پزشکی مولکولی به چاپ رسید، چای سبز با دارا بودن مقادیر بالای کاتچین به بهبود عملکرد کبد کمک می کند و موجب کاهش چربی کبد بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی می شود. علاوه بر اینها چای سبز جزو بهترین خوراکی های چربی سوز است و به کاهش وزن کمک کند.

برای محافظت از کبدتان و اسیر نشدن در دام کبد چرب، روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز میل کنید.

5. زردچوبه

زردچوبه با دارا بودن آنتی اکسیدان های ارزشمند، می تواند درمان خانگی مؤثری برای بیماری کبد چرب باشد. براساس مطالعه ای که در سال 2008 در مجله ی داروهای چین منتشر شد، زردچوبه می تواند به پیشگیری از بیماری کبد چرب کمک کند. با این حال هنوز به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

درمان کبد چرب با زردچوبه به دلیل خاصیت آن در بالا بردن قدرت بدن برای هضم چربی است، بنابراین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند. علاوه بر این، زردچوبه به سم زدایی از کبد نیز کمک می کند.

درمان کبد چرب با زردچوبه

یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در 2 لیوان آب بریزید و بگذارید بجوشد. آن را دوبار در روز بنوشید. این نوشیدنی را به مدت چند هفته مصرف کنید.

  • می توانید نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر گرم حل و روزی یک بار میل کنید.
  • اگر کپسول یا مکمل های زردچوبه را پیدا کردید، می توانید آنها را نیز با نظر پزشک تان مصرف کنید.

6. شیرین بیان

می توانید از شیرین بیان برای درمان بیماری های کبد، خصوصا کبد چرب غیرالکلی استفاده کنید. براساس تحقیقات صورت گرفته، عصاره  ی ریشه ی شیرین بیان در کاهش فعالیت آنزیم های ترانس آمیناز (شامل آنزیم های آلانین آمینوترانسفراز و آسپارتات آمینوترانسفراز) در بیماری کبد چرب غیرالکلی مؤثر است. همچنین شیرین بیان از آثار منفی فلزات سنگین و سموم بر کبد جلوگیری می کند.

شیرین بیان از راه های درمان کبد چرب

  • نصف قاشق چای خوری ریشه ی شیرین بیان را به یک فنجان آب داغ بیفزایید. روی آن درپوشی بگذارید و اجازه بدهید به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. سپس کمی عسل به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را دوبار در روز میل کنید.
  • می توانید یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را با دو قاشق چای خوری عسل ترکیب و روزی یک بار آن را میل کنید. این کار را به مدت چند هفته تکرار کنید.
  • قبل از مصرف مکمل های شیرین بیان، بهتر است با پزشک تان مشورت کنید چون ممکن است بعضی از این مکمل ها با داروهای فشار خون، دیابت و داروهای کورتیکواستروئید تداخل دارویی داشته باشند.

7. پاپایا

براساس آیورودا (علمی باستانی در هندوستان که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می شود) میوه و دانه  ی پاپایا یکی از راه های درمان کبد چرب است. همچنین پاپایا در چربی سوزی نیز مؤثر است. چربی موجود در غذا نقش مهمی در بروز بیماری کبد چرب دارد.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از پاپایا

5 یا 6 دانه  ی خشک پاپایا را آسیاب کنید. پودر حاصل را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه ترکیب و دوبار در روز میل کنید. این کار را به مدت یک ماه ادامه بدهید.

  • روزی یک برش از پاپایای رسیده را به همراه عسل میل کنید.
  • پاپایای خام را در سوپ و سالادتان بریزید و مصرف کنید.

8. سبزیجات خام

براساس مطالعه ای که در «European Journal of Medicinal Chemistry» به چاپ رسید، ترکیبات طبیعی موجود در سبزیجات، میوه ها و گیاهان برای درمان کبد چرب مفیدند و داروی گیاهی برای کبد چرب هستند. بنابراین افزودن این مواد به رژیم غذایی بسیار ضروری است.

یک راه مناسب برای بهره مندی از خواص سبزیجات، گرفتن آب آنهاست. با این کار می توانید تا حد زیادی آسیب های واردشده به کبد را جبران کنید. مصرف آبِ سبزیجات، هضم و جذب آنها را آسان تر می کند. سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کلم، کاهو، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، چغندر و کرفس در سم زدایی کبد مؤثرند.

9. ریشه ی زنجبیل

خوراکی هایی که فیبر بالایی دارند، به سلامتی دستگاه گوارش، جلوگیری از بیماری های گوارشی و تسریع سم زدایی از بدن کمک می کنند. به عنوان مثال ریشه ی زنجبیل برای دستگاه گوارش مفید است. با جوشاندن برش های زنجبیل در چای سبز یا آب، می توانید چای زنجبیل درست کنید. همچنین می توانید زنجبیل را به غذاهایی مانند سوپ بیفزایید و از خواص آن بهره مند شوید.

10. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین به خاطر داشتنِ پتاسیم بالا، برای تصفیه ی کبد مفید است. یک سیب زمینی شیرین نزدیک به 700 میلی گرم پتاسیم و مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین D و ویتامین B6 دارد. علاوه بر آن منیزیم و آهن نیز در سیب زمینی شیرین به وفور یافت می شود. سیب زمینی شیرین طعم دل پذیری دارد و قند موجود در آن به آهستگی وارد جریان خون می شود. بنابراین باعث جهش ناگهانی قند خون نمی شود. غذاهای خوشمزه ی زیادی را می توان به کمک سیب زمینی شیرین درست کرد.

11. موز برای کبد چرب

وجود 470 میلی گرم پتاسیم و مواد مغذی دیگر در موز، آن را به میوه ای مفید برای تصفیه ی کبد تبدیل کرده است. مصرف موز به هضم مواد غذایی کمک می کند و فلزات سنگین و سموم را از بدن می زداید و موجب می شود موز برای کبد چرب مفید باشد.

12. خار مریم

خار مریم (ماری تیغال) با خاصیت سم زدایی بالای خود به بازسازی سلول ها و حفظ سلامت کبد کمک می کند به همین دلیل به عنوان درمان چربی کبد شناخته می شود. براساس مطالعه ای که در مجله ی علوم و بیماری های گوارشی به چاپ رسید، خار مریم می تواند میزان مرگ ومیر افرادی را که از نارسایی کبد رنج می برند، کاهش بدهد. خار مریم می تواند تأثیرات منفی مصرف الکل، آفات موجود در غذاها، فلزات سنگین در آبِ آشامیدنی، آلودگی هوا و حتی سموم را خنثی کند.

براساس نتایج مطالعاتی که در سال 2010 به چاپ رسید، خار مریم می تواند در درمان کبد چرب الکلی، هپاتیت ویروسی حاد و مزمن و بیماری های مزمن کبدی ناشی از سموم مؤثر باشد.

مجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری ها

غذاهایی که مانع درمان کبد چرب می شوند

1. الکل

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا هستید، به هیچ وجه الکل مصرف نکنید. کبد چرب نمی تواند با سرعت کافی الکل را تجزیه کند. براساس تحقیقات صورت گرفته، علت بروز کبد چرب در افراد الکلی تنها به خاطر سوء مصرف الکل نیست، الکل موجب بروز التهاب و ایجاد سم در بدن می شود. حتی اگر به کبد چرب غیرالکلی هم مبتلا هستید، بهترین کار این است که از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

2. غذاهای سرشار از کربوهیدرات

از مصرف غذاهایی مانند نان، برنج و ذرت تا حد امکان خودداری کنید. تا جایی که می توانید مصرف نان هایی را که از آرد سفید تهیه شده اند، کاهش بدهید. مصرف زیاد کربوهیدرات های تصفیه شده (مانند آردهای سفید که فیبر و مواد مغذی آنها جدا شده است) باعث افزایش سطح انسولین خون می شود. حساسیت به انسولین خود یک عامل کلیدی در بروز کبد چرب است.

از مصرف محصولات تهیه شده از غلات کاملی که بر روی برچسب شان عبارت «غنی شده» نوشته شده است، خودداری کنید. اگر گاهی هوس خوردن نان به سرتان زد، نان تازه بخرید. اگر قصد مصرف برنج هم داشتید، برنج قهوه ای گزینه ی بهتری نسبت به برنج سفید است.

3. نوشیدنی های پُر از شکر

نوشابه های گازدار، نوشابه های انرژی زا و بسیاری از آبمیوه ها سرشار از شکر و شیرین کننده های مصنوعی اند. این شکر وارد شده به بدن می تواند منجر به بروز کبد چرب شود. بدن تان نمی تواند شکر موجود در یک قوطی نوشابه (که محتوی 10 قاشق چای خوری شکر است) را تجزیه کند و این امر بر روی کبدتان تأثیر منفی می گذارد.

براساس تحقیقات دانشگاه پزشکی آتلانتا شکر (به خصوص فروکتوز) می تواند باعث بروز و پیشرفت کبد چرب غیرالکلی شود. بین شکر و افزایش چاقی، چربی خون و مقاومت به انسولین رابطه ی مستقیمی وجود دارد.

4. غذاهای فرآوری شده

روغن های هیدروژنه، شکر تصفیه شده، غذاهای حاضری و سوسیس و کالباس برای بدن تان سمی هستند. نیترات و نیتریت که در بسیاری از این غذاها از جمله سوسیس و کالباس یافت می شوند، ارتباط مستقیمی با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان  دارند. شربت ذرت با فروکتوز بالا که در غذاهای فرآوری شده یافت می شود، از مهم ترین عوامل بروز کبد چرب است و برای بهبود این بیماری، باید مصرف این گونه غذاها را متوقف کنید.

 

به گزارش خبرنگار ایمنا، کبد، بزرگترین عضو بدن انسان است و عملکرد اساسی آن هضم غذا، ذخیره انرژی، تنظیم قندخون و سطح کلسترول، فیلتر کردن سموم بدن و مبارزه با بیماری و عفونت است. طبیعی است که مقداری چربی در کبد داشته باشید، اما وقتی که بیش از 5 تا 10 درصد چربی وجود داشته باشد، می توان آن را به عنوان بیماری کبد چرب در نظر گرفت، کبد چرب، نتیجه مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب است، افزایش چربی در کبد، باعث آسیب بیشتر و در نتیجه التهاب و زخم می شود.

بیشتر افرادی که می خواهند کبد چرب را درمان کنند باید مقداری وزن کم کنند، تحرک بیشتری داشته باشند و غذاهای مناسبی بخورند. اما باید بدانید که درمان کبد چرب فقط به خودتان بستگی دارد و دارویی ندارد. همانطور که گفتیم برای از بین بردن چربی کبد و ریکاوری آن باید رژیم غذایی اصلاح شود و از سبزیجات بیشتر استفاده کنید. در کنار تغییر برنامه غذایی باید ورزش کنید تا با تحرک بیشتر بتوانید وزن کم کنید.

مهم ترین روش درمان برای بیماری کبد چرب، رفع عوامل بیماری زا است، مهمترین اصول درمان کبد چرب شامل، تغذیه و رژیم غذایی مناسب، کنترل بیماری دیابت، کاهش وزن در افراد چاق، کاهش چربی خون، ترک مشروبات الکلی و تغییر سبک زندگی است، به طور کلی با درمان کبد چرب می توان از ضایعه کبدی جلوگیری کرد، با سبک زندگی سالم وزن بدن در حد مطلوب باقی می ماند و از افزایش وزن که خود عامل مهمی در ایجاد بیماری کبد چرب است می توان جلوگیری کرد.

راهکارهایی برای درمان کبد چرب

درمان های گیاهی و خانگی برای کنترل کبد چرب

سرکه سیب: اسیدی است، بنابراین قبل از استفاده به عنوان دستورالعمل فوق، آن را رقیق کنید، ابتدا با یک حجم کوچک (1 قاشق چای خوری) از سرکه سیب شروع کنید و در صورت نداشتن مشکل آن را به 2 قاشق غذا خوری افزایش دهید. یک مطالعه در مجله آکادمیک تغذیه و رژیم غذایی در سال 2005 نشان داد که سرکه سیب می تواند باعث سوزش مری در برخی از افراد که آن را می نوشند شود. همچنین ممکن است با سایر داروهای تجویزی ارتباط برقرار کند. سرکه می تواند به مینای دندان آسیب برساند. از این رو خوب است پس از نوشیدن دهان خود را بشویید.

لیمو: به کاهش التهاب کبد کمک می کند.، لیمو همچنین بدن را وقتی در معرض اسیدهای مضر قرار می گیرد الکالیز می کند، همچنین آب لیمو را بگیرید و روزی دو یا سه بار در هفته به خصوص در صبح مصرف کنید.

عصاره برگ قاصدک: در پیشگیری و درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی مرتبط با چاقی، کمک کننده است، نوشیدن سه تا چهار فنجان چای سبز ارگانیک، گرم یا سرد، در هر روز برای کمک به بیماری کبد چرب و محافظت از کبد مفید است، علاوه بر این می توانید یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک تا دو لیوان آب مخلوط کرده و آن را بجوشانید، دو بار در هفته از این نوشیدنی میل کنید.

شیر خردل: دارای خواص ضد التهابی است و از سلول های کبد در مقابل سموم محافظت می کند، شیر خردل برای کبد چرب مفید است، به ویژه هنگامی که به علت مصرف بیش از حد الکل یا دیابت باشد.

عصاره ریشه شیرین بیان: باعث کاهش فعالیت های ترانس آمیناز آنزیم های کبدی به نام ALT (آلانین آمینوترانسفراز) و AST (آسپارتات آمینوترانسفراز) در بیماری کبد چرب غیر الکلی می شود، همچنین از آسیب کبدی به علت فلزات سنگین و سموم جلوگیری می کند.

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی: از جمله داروهای گیاهی مؤثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.

15 دستورالعمل ساده برای درمان کبد چرب

راه های مختلفی برای درمان کبد چرب در طب سنتی ارائه شده است، در این مطلب به 15 راهکار ساده و دستورالعمل برای پیشگیری از ابتلاء به کبد چرب و درمان آن اشاره شده است. زمانی که تمرکز ما بر نحوه غذا خوردن و رعایت تدابیر صحیح غذا خوردن بیشتر شود، دلیلی برای ابتلاء به بیماری مانند کبد چرب باقی نمی ماند، در ادامه به برخی از تدابیر غذا خوردن صحیح و تغذیه ای برای بهبودی و حتی پیشگیری از ابتلاء به کبد چرب اشاره شده است که عبارتند از:

راهکارهایی برای درمان کبد چرب

1- فقط در صورت اشتهای واقعی، غذا خورده شود تا تداخل غذایی و روهم خوری ایجاد نشود.

2- هضم دهانی یا جویدن کافی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به این صورت که هر لقمه را کوچک برداشته و به اندازه 30 مرتبه در دهان بجویم تا بخوبی با بزاق دهان آغشته شود و بخوبی هضم دهانی انجام شود.

3- در یک وعده غذایی، دو نوع غذا میل نشود و از درهم خوری به شدت پرهیز شود.

4- مصرف لبنیات مانند ماست که خود یک غذای کامل است، نباید با غذاهای دیگر همراه باشد.

5- در زمان هایی که بدن گرم است مثلاً بلافاصله بعد از فعالیت یا استحمام، سریع آب سرد خورده نشود و زمانی اندک را صرف کاهش حرارت بدن با استراحت یا شستن دست و صورت بکنیم و به آرامی آب بخوریم و از مصرف آب سرد و یخ پرهیز کنیم.

6- مصرف آب سرد بلافاصله بعد از خواب و بین خواب نیز می تواند مخرب باشد.

7- به دفع مواد زائد از بدن از جمله نداشتن یبوست توجه داشته باشید و در جهت درمان آن به روش طب سنتی اقدام کنید.

8- انسداد در مسیر ریزش صفرا به روده از عواملی است که موجب هضم ناقص چربی ها می شود و در این مرحله هضم ناقص چربی ها سرانجام به کبد چرب منجر می شود؛ یبوست ناشی از این کاهش تولید و ترشح صفرا نیز در زمره عوامل پیدایش کبد چرب است.

9- کبد بزرگترین پالایشگاه بدن و به طور طبیعی دارای مزاج گرم و تر است؛ سرد شدن کبد در اثر عوامل مختلف می تواند توانایی کبد برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی ها را کم کند یا موجب انباشتگی چربی در بافت کبد و پیدایش کبد چرب شود.

10- مصرف ترشی ها و خوراکی های سرد موجب سرد شدن کبد است و کسانی که به طور مادرزادی دارای مزاج سرد هستند باید در مصرف این خوراکی ها احتیاط بیشتری داشته باشند.

راهکارهایی برای درمان کبد چرب

11- در طب سنتی سبب کلی کبد چرب تغییرات مزاجی کبد به سمت سردی و تری است و باید برای تعدیل مزاج آن باید از خوراکی های گرم مانند زنیان، کرفس، آویشن، دارچین،، میخک، هل، رعفران،، شنبلیله در غذا استفاده کرد، استفاده از گوشت های سبک پرندگان با ادویه جات گرم نیز مفید است

12- مصرف مویز، فندق، بادام و پسته نیز توصیه می شود؛ ترب به باز شدن گرفتگی های مجاری کبد کمک می کند.

13- پرهیز از مصرف ماهی، میوه های سرد و تر و گوشت های غلیظ مانند گوشت گاو نیز توصیه می شود.

14- استفاده از غذاهای لطیف و گرم مانند: نخوداب با ادویه های گرم، نوشیدن ماء العسل کمک کننده است.

15- کم کردن آب و غذا و پرهیز از پرخوری در غذای شب نیز لازم است، میوه های قابض مانند به، سیب، انار و انگور میخوش برای کبد بسیار مفید است.

کد خبر 514494

فواید سرکه سیب برای پوست علت اصلی تهیه این مقاله است که می تواند به هر فردی کمک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار دهد. هر آنچه که از فواید سرکه سیب برای پوست میدانید را کنار بگذارید و با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که فواید سرکه سیب برای پوست تنها به پوست ختم نمی شود. شاید این سوالات برای شما نیز پیش آمده باشد که:

  • فواید سرکه سیب برای لاغری چیست؟
  • سرکه سیب برای چی خوبه؟
  • آیا با مضرات سرکه سیب برای کبد آشنا هستید؟
  • فواید سرکه سیب برای موهای رنگ شده کدامند؟
  • بخور سرکه سیب برای ریه چه تاثیری دارد؟
  • خواص سرکه سیب برای قلب چیست؟
  • آیا فواید سرکه سیب برای کبد چرب صحت است؟

اگر میخواهید بدانید که سرکه سیب برای چی خوبه و
به تمام سوالات خود جواب دهید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سرکه سیب چیست؟

بیشتر به آب سیب، سرکه سیب گفته می شود، گاهی
اوقات افزودن مخمر قند موجود در آب را به الکل تبدیل می کند، سرکه سیب از ترکیب
سیب با مخمر درست می شود. این فرایند به نام تخمیر ثبت شده است که باکتری ها الکل
را به اسید استیک تبدیل می کنند. این همان چیزی است که طعم ترش و بوی قوی سرکه می
دهد و می تواند برای هر چیزی مفید باشد به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

سرکه سیب دارای سابقه طولانی به عنوان یک درمان
خانگی است که برای درمان مواردی مانند گلودرد و رگ های واریسی استفاده می شود. در
سال های اخیر، برخی از محققان با دقت بیشتری سرکه سیب و فواید سرکه سیب برای پوست و … را مورد بررسی قرار
داده اند که بدانند سرکه سیب برای چی خوبه و واقعا چه تاثیراتی روی بدن دارد.

مخمر و باکتری هایی که ممکن است در یک بطری سرکه
سیب مشاهده کنید، همان چیزی است که باعث سلامت افراد می شود. این موارد پروبیوتیک
هستند، به این معنی که ممکن است سیستم هضم شما را تقویت کنند.

سرکه سیب برای چی خوبه؟

قبل از این که به موضوع اصلی یعنی فواید سرکه سیب برای پوست بپردازیم اجازه دهید با
این سوال شروع کنیم که به راستی سرکه سیب برای چی خوبه؟ برای این که با صراحت
بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم باید آن را به صورت کامل تری توضیح دهیم که در
ادامه تا حد امکان به این اشاره کرده ایم که بهترین سرکه سیب برای چی خوبه و چه
تاثیراتی برای پوست، بدن و … دارد که بدون شک برای بسیاری تعجب آور است. شما چه
اطلاعات مفیدی در این زمینه دارید؟ آیا میدانید سرکه سیب برای چی خوبه؟ از فواید سرکه سیب برای پوست چه میدانید؟

قدرت این که بتوان گفت سرکه سیب برای چی خوبه
واقعا از توانایی ما خارج است چرا که این مایع ناب به ظاهر ساده منبعی از ویتامین
و مواد مغذی برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات درونی و بیرونی است و بی دلیل
نیست که بسیاری بارها این سوال را از ما دارند که سرکه سیب برای چی خوبه؟

آنچه از مزایای سرکه سیب نمی دانید

به جرات می توان گفت که فواید سرکه سیب برای پوست و مزایای شگفت انگیزی
برای سلامتی و نتایج معجزه آسایی برای دیگر اعضای بدن دارد که بعد از استفاده آن هر
فرد را می تواند متعجب کند. این نوشیدنی می تواند به سم زدایی یا کاهش وزن کمک
شایانی کند. همیشه از سرکه سیب خام ارگانیک برای حداکثر فواید آن مورد استفاده قرار
می گیرد. چرا که این یک محصول همه کاره است و می تواند به روش های مختلف برای
درمان لکه های پوست و ریزش و شوره مو استفاده شود. ترکیبات اصلی سرکه سیب (ACV)
عبارتند از:

  1. استیک اسید
  2. اسید سیتریک

اجزای تغذیه ای ACV شامل موارد زیر است:

  • پکتین، بیوتین، نیاسین
  • ویتامین B1،
    B2، B6، C
  • اسید فولیک، اسید پانتوتنیک
  • پتاسیم، کلسیم
  • پلی فنول، آمینو اسید

خواص سرکه سیب برای قلب، قلب خود را سالم نگه دارید

با توجه به بیماری های قلبی عروقی که بسیاری از
افراد به آن مبتلا هستند، بیشتر آنها به دنبال راه حلی معجزه آسایی هستند اما راه
درمان اصلی آنها سرکه سیب نیست. و این در حالی است که برخی از عوامل پر خطر با
مصرف سرکه سیب می تواند کاهش یابد.

سرکه سیب فشار خون شما را تنظیم می کند و در کاهش
فشار خون بالا بسیار موثر است. این ماده به دلیل بهبود کلسترول خوب و از بین بردن
کلسترول بد بدن است. مصرف سرکه سیب ارگانیک با سیب یک روش کارآمد برای سلامت قلب
است. اگر هنوز به سوال خود یعنی سرکه سیب برای چی خوبه نرسیده اید به خواندن ادامه
دهید.

بهبود هضم غذا

مواد غذایی تخمیر شده ای همچون سرکه سیب واقعا
برای شکم و هضم بهتر غذا مفید هستند چرا که روده را سالم نگه می دارند. بنابراین،
نوشیدن یک فنجان آب مخلوط با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یک درمان عالی برای افرادی
است که معده بهم ریخته ای دارند.

سرکه سیب بدون زحمت سوخت و ساز بدن را تقویت می
کند، سرکه سیب حاوی اسید استیک و مواد معدنی و ویتامین های مختلفی می باشد. که
دارای کالری کمی است، به شما در کاهش اشتها کمک می کند و ولع مصرف شما را کنترل می
کند.
در ادامه به این که سرکه سیب برای چی خوبه بیشتر اشاره شده است.

آیا سرکه سیب دیابت را کنترل می کند؟

افزایش سطح قند خون یکی از رایج ترین مشکلات
مرتبط با دیابت نوع دو است که ممکن است به دلیل عدم تولید کافی انسولین یا مقاومت
در برابر آن با علائم خاصی روبرو شوید. درست است که سطح بالای قند خون می تواند
افراد بدون دیابت را به چالش بکشد اما آیا سرکه سیب دیابت را کنترل می کند؟

وجود قند خون بیش از حد می تواند باعث پیری زودرس
شود و این در حالی است که می تواند منجر به مبتلا شدن سایر بیماری های مزمن و کشنده
شود. بدیهی است که همه می توانند از سطح طبیعی قند خون بهره مند شوند. بسیاری از
افرادی که دچار دیابت بودند پس از مصرف این نوشیدنی به راحتی با کاهش دیابت و
علائم آن روبرو بودند و حتی برخی از آنها به صورت کامل درمان شدند.

امروزه سرکه سیب شناخته شده است و برای کنترل سطح
قند خون بالا می توان از آن استفاده کرد. یک لیوان آب گرم را با دو قاشق غذاخوری
سرکه سیب ارگانیک مخلوط کنید و بنوشید یا از آن به عنوان سس سالاد خود استفاده
کنید. مصرف منظم نوشیدنی سرکه سیب تخمیر شده می تواند در کنترل دیابت موثر باشد.

محافظت و سم زدایی بدن در برابر باکتری های مضر

از بارزترین فواید
سرکه سیب برای پوست این است که در از بین باکتری ها دخیل است و می
تواند از جوش و آکنه جلوگیری کند و از بدن در برابر باکتری های مضر و عوامل بیماری
زا مانند E.Coli
محافظت می کند. و اسید استیک موجود در سرکه سیب در کنترل رشد باکتری های روده ای موثر
هستند. سعی کنید یک لیوان سرکه سیب را به صورت رقیق شده بنوشید تا تعادل PH سالم در بدن شما حفظ شود.

برخی از سس سالادها حاوی سرکه سیب هستند که توانایی
از بین بردن E.coli،
سالمونلا و سایر میکروارگانیسم های تولید شده را دارند. اگر در روال مراقبت از
پوست خود سرکه سیب را جای دهید و به صورت مداوم از آن استفاده کنید در زمانی کوتاه
شاهد فواید سرکه سیب برای پوست خواهید
بود.

کاهش آکنه با سرکه سیب

یکی از فواید سرکه سیب برای پوست این است که با هر نوع لک و آکنه ای مبارزه می کند، زیرا ماهیت آن اسیدی می باشد و به طور موثری باکتری ها را از بین می برد و همچنین از گسترش باکتری های آکنه به نسبت گذشته جلوگیری می کند. در یک بطری اسپری چند قطره سرکه سیب بریزید و آن را با آب رقیق کنید و در نهایت در سراسر صورت خود اسپری کنید یا از یک پنبه استفاده کنید و محلول را مستقیما روی آکنه قرار بزنید، این امر نه تنها آلرژی و التهاب را کاهش می دهد بلکه می تواند به مرور زمان آکنه و مشکلات پوستی را درمان کند.

فواید سرکه سیب برای پوست شما می تواند شامل:

  • روشن شدن پوست
  • درمان هر نوع جوش
  • درمان انواع لکه
  • کم کردن منافذ باز پوست

فواید سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب سرشار از مواد مغذی است که به بهبود
سوخت و ساز بدن کمک می کند. ثابت شده است که نوشیدن منظم آن در کنار ورزش روزانه
می تواند به شما در کاهش چربی های شکم کمک کند. سرکه سیب رقیق شده را با آب گرم و با
معده خالی بنوشید تا نتایج قابل مشاهده ای را تجربه کنید.

بعضی اوقات ممکن است وسوسه شویم و تصور کنیم که روش
ساده تری برای کاهش وزن وجود دارد تا این که به یک سبک زندگی سالم اهمیت دهیم! تحقیقات
نشان داده که اکثر رژیم های غذایی نه تنها ناسالم اند، بلکه گاهی برای برخی خطرناک
هستند. و گرچه برخی از رژیم های غذایی ممکن است در ابتدای کار به کاهش وزن کمک
کنند، اما آمار نشان می دهد که بیشتر آنها در طولانی مدت به وزن اولیه و حتی بیشتر
از آن برمی گردند. رژیم با سرکه سیب یکی از راههای کاهش وزن است که می تواند به
شما در کاهش وزن و تضمین سلامت و پوست شما را به دنبال داشته باشد.

خواص ضد پیری

بهتر است بدانید که فواید
سرکه سیب برای پوست بیشمارند و شما میتوانید با یک تیر چند نشان بزنید.
شاید حتی شمایی که با چین و چروک دست و پنجه نرم می کنید ندانید که سرکه سیب برای
چی خوبه و فواید سرکه سیب برای پوست کدامند؟
سرکه سیب برای کسی که علائم اولیه پیری مانند خطوط ریز پنجه کلاغی، چین و چروک را
تجربه می کند بسیار مناسب است. پیری زودرس را می توان با استفاده از تونر تهیه شده
با سرکه سیب ارگانیک درمان کرد.

همانطور که مستحضر هستید این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی است که به کند شدن روند پیری کمک می کند، همچنین در حفظ سطح PH صورت تاثیری بسزا دارد. می توانید تونر را با استفاده از سرکه سیب به اندازه یکسان با آب مخلوط کنید و به پوست خود بزنید تا به مرور زمان شاهد درمان علائم پیری باشید.

فواید سرکه سیب برای مو

از بهترین فواید سرکه سیب برای پوست سر و مو می توان به از بین شوره و درمان ریزش مو اشاره کرد. سرکه سیب دارای خاصیت ضد قارچی است بنابراین، می تواند در درمان شوره سر بسیار موثر باشد. همچنین به حفظ تعادل PH پوست سر کمک می کند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. همچنین از سرکه سیب به عنوان نرم کننده نیز استفاده می شود، زیرا باعث تغذیه و رطوبت رسانی به موها می شود. موخوره را کنترل و از خشکی آن جلوگیری کرده و رشد مو را تحریک می کند.

سرکه سیب همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین های B ، C و پتاسیم است که برای موهای شما بسیار مفید است. سرکه سیب پوست سر شما را شفاف و لایه برداری می کند، همچنین پوست مرده و تجمع سلولی را که منافذ پوست سر شما را مسدود کرده اند، از بین می برد و با افزایش گردش خون در فولیکول های مو رشد مو را تحریک می کند. هیچ ماده نگهدارنده یا مواد شیمیایی اضافه شده ای ندارد و به هیچ عنوان به موهای شما آسیب نمیزند به شرطی که در اندازه آن زیاده روی نکنید!

سفید کننده طبیعی دندان ها

فواید سرکه سیب برای پوست تمامی ندارد اما علاوه بر پوست و مو شما می توانید از آن برای سفید کردن دندان ها از آن استفاده کنید. خاصیت اسیدی سرکه سیب برای حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. رشد باکتری ها در دهان را کنترل می کند و همچنین بوی بد دهان را از بین میبرد. از آب و سرکه سیب به عنوان غرغره برای پاک سازی لکه های زرد دندان استفاده کنید.

تسکین آلرژی های پوستی

به دلیل خاصیت پروبیوتیک و استیک فواید سرکه سیب برای پوست می تواند در از بین بردن
عفونت های قارچی موثر باشد و برای هرگونه قرمزی یا بثورات پوستی که ممکن است به
دلیل گزش حشرات یا واکنش آلرژیک تجربه می کنید موثر باشد. به دلیل تخمیری بودن
سرکه سیب به عنوان یک ضد عفونی کننده است که می تواند برای تمیز کردن عفونت و
آلرژی ها بسیار مفید باشد.

فواید سرکه سیب برای پوست های معمولی و خشک باورنکردنی است، زیرا از دسته پوست هایی هستند که باید
در برخورد با آن احتیاط کرد. یکی از فواید سرکه سیب
برای پوست حساس این است که اگر بدانید چه میزان از این مایع را با آب و
چند مرتبه در روز استفاده کنید نه تنها ضرری ندارد بلکه می تواند لکه های روی پوست
را محو کند.

فواید سرکه سیب برای کبد چرب

فواید سرکه سیب برای پوست با کبد رابطه ای مستقیم دارد. اگر در بهبود سلامت کبد چرب خود جدی
هستید، بدون شک به دنبال انواع پاک کننده های کبد رفته اید. برخی از افراد که کبد
آنها درمان شده است معتقدند که با مصرف کامبوچا، آبلیمو، قهوه سبز، سرکه سیب شاهد
درمان کبد چرب و فواید سرکه سیب برای پوست خود
بودند. سرکه سیب ساخته شده از سیب هایی که له و تقطیر شده و تخمیر می شوند.

دانشمندان فواید
سرکه سیب برای پوست را به عنوان درمانی برای طیف وسیعی از مشکلات پوست
و کبد چرب تجزیه و تحلیل کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که مقادیر بالای اسید
استیک و سایر ترکیبات موجود در آن می تواند بر سلامت انسان تاثیرگذار باشد. با
مصرف به موقع سرکه سیب در یک دوره می توان شاهد درمان مراحل زیر بود:

  1. سموم را از بدن دفع
  2. تسریع در کاهش وزن
  3. PH بدن را متعادل
  4. کنترل سطح قند خون
  5. تنظیم کلسترول بالا

مضرات سرکه سیب برای کبد

برای این که بتوانیم به مضرات سرکه سیب برای کبد
اشاره کنیم نیاز به تحقیقات زیادی بود که طبق اطلاعات به دست آمده خوشبختانه برای
شروع باید بگوییم که به طور معمول، سرکه سیب برای کبد هیچ ضرری ندارد. مضرات سرکه
سیب برای کبد زمانی می توان قابل بیان باشد که در استفاده از این محلول فوق العاده
قوی زیاده روی کرده باشید.

سرکه سیب در رابطه با کاهش سطح کلسترول و مسائل
مربوطه رابطه ای مستقیم دارد و به همین دلیل نه تنها نمی توان به مضرات سرکه سیب
برای کبد اشاره کرد بلکه دارای فواید بیشماری است که سلامت درونی و بیرون می تواند
وابسته به آن باشد. اما این موضوع همیشه هم ثابت نیست و استفاده نادرست از سرکه
سیب می تواند موارد زیر را به دنبال داشته باشد:

  • سوزش پوست های حساس
  • سطح پتاسیم پایین و پوکی استخوان
  • عوارض گوارشی، غذاهای اسیدی ممکن است ریفلاکس اسید را بدتر کند.
  • یبوست، در بیماری مزمن کلیه، کلیه ها قادر به پردازش اسیدی که همراه
    با ACV است نیستند.
  • سرکه سیب منجر به فرسایش مینای دندان می شود.

بخور سرکه سیب برای ریه

بسیاری از افراد حین سرماخوردگی ریه های آنها
درگیر می شود و تنفس برایشان سخت می شود. که برای درمان آن بهتر است که از بخور
سرکه سیب برای ریه و سرماخوردگی استفاده کرد. اسید موجود در سرکه سیب، مخاط گلو را
نازک می کند و این موجب می شود تا بتوانید بهتر تنفس خود را بیرون دهید.

برخی بر این باورند که اسید موجود در سرکه سیب می
تواند برای از بین بردن عوامل بیماری زا که باعث بیماری های مختلف می شوند، موثر
باشد. سرکه سیب سرشار از مواد مغذی است که در سیب نیز می توان به راحتی آنها را
یافت پیدا کرد و آنها عبارتند از پتاسیم، ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و
ویتامین E که فقط
بخشی از مواد مغذی موجود در سرکه سیب و خود سیب هستند.

خوردن سرکه سیب برای عملکرد بهتر ریه کمک می کند و
منجر به تنفس راحت تر می شود. اما بخور سرکه سیب برای ریه چیزی دیگری است، با بخور
سرکه سیب برای ریه می توانید علاوه بر تنفس صورت خود را بخور و محیط اطرافتان را
ضدعفونی کنید.

مزایای استفاده از سرکه سیب در مراقبت از پوست
چیست؟

هر چه از فواید سرکه
سیب برای پوست و سلامت بگوییم کم است، ترکیبات متعددی که در ACV یافت می شوند برای ایجاد
تعادل در پوست با هم ترکیب می شوند و می توانند یک پوست بی عیب و نقص را به شما
هدیه دهند. از پیشگیری آکنه تا به حداقل رساندن چین و چروک ها، این مایع برای قرن
ها مورد استفاده و اطمینان بسیاری از افراد بوده است. به نظر شما فواید سرکه سیب برای پوست چه چیزهایی هستند؟ آیا می
توان با استفاده از آن به مشکلات پوستی خود خاتمه داد؟

PH
پوست را متعادل می کند

از آنجا که سرکه سیب می تواند به تعادل PH لایه خارجی پوست کمک کند،
یکی از فواید سرکه سیب برای پوست این است که
عملکرد پوست شما را به طور مطلوب حفظ کند و این یعنی از انجام کارهایی مانند تولید
مقدار مناسب چربی (سبوم) و مقابله با ایجاد آکنه و باکتری ها را به بهترین شکل
ممکن انجام می دهد.

لایه بردار

از مهمترین فواید
سرکه سیب برای پوست این است که به عنوان یک لایه بردار بسیار عالی عمل
می کند. سرکه سیب حاوی اسید مالیک می باشد که مشابه اسید آلفا هیدروکسی است. فواید سرکه سیب برای پوست به دلیل وجود اسید مالیک است
که روی پوست مستعد آکنه تاثیر قابل توجهی دارد، به آرامی هر نوع پوستی را لایه
برداری می کند و منافذ باز پوست را عمیقا پاکسازی، باکتری ها را از بین میبرد.

مبارزه با جوش های سر سیاه

اگر می خواهید از فواید
سرکه سیب برای پوست بهره مند شوید بهتر است آن را روی یک پد بزنید و هر
شب بر روی نقاط مورد نظر بزنید. سرکه سیب که خاصیت ضد باکتری دارد، می تواند با
جوش شیرین و آب مخلوط شود تا یک محلول ساده و در عین حال قوی برای لایه برداری باشد
که به کاهش جوش های سرسیاه کمک شایانی می کند. فواید
سرکه سیب برای پوست از محصولات شیمیایی موجود در بازار برتری دارد و می
توان با حداقل ترین هزینه یک پوست زیبا را تجربه کرد.

بهبود رنگدانه های پوست

اسید مالیک موجود در سرکه سیب برای از بین بردن
هرگونه مشکل مربوط به هیپرپیگمانتاسیون مانند لکه های تیره مفید است. اسید مالیک و
دیگر فواید سرکه سیب برای پوست به دلیل
توانایی کاهش تولید ملانین شناخته شده است. ملانین همان چیزی است که به پوست
رنگدانه های تیره و روشنی می دهد؛ بنابراین، اسید مالیک در بهبود هیپرپیگمانتاسیون
عالی است.

اگر می خواهید از تمام فواید سرکه سیب برای پوست خود بهره مند شوید بهتر است آن را به صورت مستقیم روی پوست اسپری کنید یا با دست آن را به صورت بزنید، زیرا فواید سرکه سیب برای پوست زمانی می تواند رضایت شما را به خود جذب کند که آن را به شکل صحیح استفاده کنید. تجربه شما از فواید سرکه سیب برای پوست چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید