ارز دیجیتال

صرافی های معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال

اولین گام برای شروع فعالیت و کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال را می توان پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال دانست. از این رو در این مقاله قصد داریم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با دید بهتری این مسیر را شروع کنید. توجه داشته باشید که صرافی های معرفی شده در این مقاله بر اساس تجربه و رضایت کاربران به دست آمده است. در این مسیر از شاخص هایی مانند حجم معاملاتی، سرعت انجام معامله، پرداخت سریع، کارمزد مناسب، امنیت و … مورد بررسی قرار گرفته است. با این وجود سعی کرده ایم نگاه بی طرفانه ای به آن ها داشته باشیم. با ما در ادامه همراه باشید.

قبل از اینکه به ادامه بحث بپردازیم، میداس سرمایه یک مقاله ای تهیه کرده به اسم تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال با مراجعه به آن میتوانید از اطلاعات و گفته های استاد بوربور بهره مند شوید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی؟

اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا باید سراغ بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران برویم و یا این که یک صرافی خارجی معتبر می تواند گزینه مناسب تری برای ما باشد؟
پاسخ به این سوال چندان ساده نیست. در واقع انتخاب بین بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بیشتر به نوع نیاز شما و دسترسی هایی است که دارید.

در رابطه با معامله در بازار ارزهای دیجیتال دو نکته بسیار مهم وجود دارد. اول این که کاربران ایرانی به سبب تحریم های مالی که علیه کشور ایران وضع شده، عملا امکان حضور مستقیم در این بازارها را ندارند. یعنی از دید یک صرافی معتبر جهانی ایرانی ها اجازه معامله در بازارهای جهانی مانند ارزهای دیجیتال را ندارند. از این رو بسیاری از صرافی های معتبر ارز دیجیتال اینترنتی مانند بایننس عملا امکان ثبت نام و استفاده از امکانات معاملاتی را از کاربران ایرانی سلب کرده است.

نکته مهم دوم این است که برای معامله در بازارهای جهانی باید از ارزهای بین المللی مانند دلار و یورو استفاده کرد. اما همانطور که می دانید زیرساخت های مالی ایران به گونه ای نیست که شما بتوانید به سادگی و از طریق پرداخت اینترنتی شروع به معامله در این بازارها کنید.

 

ارز دیجیتال چیست؟ و چه آینده‌ای در ایران دارد؟

 

بنابراین در این مسیر عملا به یک واسطه برای تبدیل ریال به دلار یا یورو نیاز دارید. همین موضوع در مسیر برگشت، یعنی در برداشت از بازار ارزهای دیجیتال و تبدیل آن به ریال وجود دارد. پس عملا شما برای کسب سود در این بازار باید دو کارمزد تبدیل ریال به دلار و برعکس پرداخت کنید. کارمزدهایی که حتی بعضا از کارمزدهای خود صرافی ها بیشتر است و می تواند بخش بزرگی از سود شما را ببلعد.

بر اساس همین دو فاکتور افراد نظرات مختلفی درباره استفاده از صرافی های داخلی یا خارجی دارند. در واقع صرافی های داخلی ترس و استرس بلوکه شدن سرمایه را ندارند و کار تبدیل ریال به دلار را برای شما انجام می دهند. به نوعی کارمزد پرداخت شده به این صرافی ها مجموعه ای از کارمزد خرید و تبدیل است. برداشت از این صرافی ها نیز عموما ساده تر است. اما اهرم های مالی صرافی معتبر ارز دیجیتال خارجی و کاربران بالای آن ها عملا انتخاب را برای حرفه های بازار سخت تر کرده است. با این وجود در ادامه به معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

صرافی ارز دیجیتال ارزپایا، قدیمی، ایمن و معتبر

۱- صرافی ارز دیجیتال ارزپایا، قدیمی، ایمن و معتبر

صرافی ارز دیجیتال ارزپایا، پلتفرمی همتا به همتا، امن و بدون واسطه برای معاملات ارزهای دیجیتال است. ارزپایا فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ شروع کرده و در سال ۱۳۹۷، از وب سایت خود رونمایی کرد. این صرافی، کار خود را با تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال برتر آغاز کرد اما رفته رفته بر تعداد ارزها و کیفیت خدمات آن افزوده شد. هم‌اکنون، بازار معاملاتی ارزپایا، امکان انجام معاملات همتا به همتای ارزهای دیجیتال مطرح را در دو بازار تتری و تومانی فراهم آورده است. نکته مثبت قابل توجه در مورد این صرافی، برداشت آنی و بدون تاخیر رمزارزهاست.
تسویه ریالی در صرافی ارزپایا برای حساب‌های بانک ملت زیر یک ساعت و برای سایر بانک‌ها، در سیکل پایا انجام می‌شود. همچنین نرخ کارمزدهای صرافی ارزپایا منطقی است و سود کاربران را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

نقاط قوت:

ثبت رسمی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (شماره ثبت ۱۴۴۸۱)
پشتیبانی از ۲۹ ارز در دو بازار تومانی و تتری
اپلیکیشن موبایل نسخه اندروید و ios
پشتیبانی ۲۴ ساعته از طریق تلفن، تیکت و چت آنلاین
احراز هویت زیر ۱ ساعت حتی روزهای تعطیل
کارمزد ۰٫۲ درصد برای تمامی معاملات
کیف پول امن و اختصاصی برای هر کاربر
سیستم کسب درآمد از معاملات دوستان (با قابلیت تنظیم سود از ۰ تا ۳۰ درصد برای معرفی کننده و معرفی شونده)

نقاط ضعف:

عدم پشتیبانی از زبان‌های دیگر

 

 

 

۲- صرافی آبان تتر، پاسخی به تمام ضعف ها

صرافی های معتبر اینترنتی

آبان تتر یکی از صرافی های با سابقه در ایران محسوب می شود که از سال ۱۳۹۷، توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف شروع به کار کرد. این صرافی در ابتدا تنها چند رمز ارز مهم بازار را پشتیبانی می کرد و کیف پول مستقلی نداشت. اما کم کم با گسترش بازار این صرافی نیز گسترده تر شد و امروز بیش از ۴۰ هزار کاربر فعال دارد که قادر هستند در بیش از ۱۰۰رمز ارز معامله داشته باشند.

این صرافی کارمزد پایین تری نسبت به سایر صرافی های داخلی دریافت می کند و بسیاری بر این اساس آبان تتر را بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی می دانند. به طور کلی آبان تتر دارای پلتفرمی ساده و سبک است و هر کاربر ایرانی با هر سطح توانایی و دسترسی می تواند به سادگی از این صرافی استفاده کند.

نقاط قوت:

· دارا بودن بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال
· دارا بودن بیش از ۴۰ هزار کاربر فعال
· پشتیبانی ۲۴ ساعته و آنلاین
· امکان انتقال بدون کارمزد بین ارزهای مختلف
· امکان خرید و فروش سریع و در لحظه
· کارمزد نسبتا پایین
· احراز هویت سریع و بسیار ساده
· ثبت و نگهداری تراکنش ها از زمان ثبت نام
· امنیت بالای پلتفرم
· دارای اپلیکیشن اندرویدی

در کنار این نقاط قوت، آبان تتر از چند ضعف عمده برخوردار است.

مهمترین این ضعف ها عبارتند از:

· عدم امکان سفارش گذاری در قیمت های بالاتر یا پایین تر از قیمت لحظه ای بازار
· عدم پشتیبانی از سایر زبان ها

 

 جهت ثبت نام در این صرافی اینجا کلیک کنید .

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال

۳- نوبیتکس از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

نوبیتکس را می توان از بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان را دانست که توانسته به عنوان اولین پلتفرم صرافی با مجوز رسمی را برای خود کند. نوبیتکس از ۲۵ ارز برتر بازار پشتیبانی می کند و شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن در این صرافی خرید و فروش کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که این صرافی توانسته به خوبی از پلتفرم های اجتماعی استفاده کند و عملا شما در این صرافی هر روز با یک جشنواره یا اتفاق جدید رو به رو هستید که می توانید بر اساس هر کدام از آن ها حتی خرید با کارمزد صفر درصد را تجربه کنید. البته کارمزد در این صرافی به صورت درصدی از حجم کل معامله انجام شده محاسبه می شود و به طور متغیر بین ۰٫۱۵ تا ۰٫۳۵ درصد است.

ویژگی های مثبت نوبیتکس را بدین شکل بیان کرد:

· وجود بازار آزمایشی یا تست نت – این بازار برای مبتدی ها می تواند انتخاب بسیار خوب باشد.
· امکان نگهداری دارایی ها به صورت بلند مدت ( هولد )
· پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
· امنیت بالای پلتفرم معاملاتی
· احراز هویت نسبتا سریع
· امکان درآمد زایی بر اساس جشنواره ها و آفرهای اعلام شده
· ایجاد فضای تفریحی مجازی مناسب

با این وجود نوبیتکس هم دارای معایب عمده ای است که می تواند باعث شود برخی از سرمایه گذاران و معاله گران سراغ این صرافی نروند.

این نقاط ضعف عبارتند از:

· رابط کاربری نسبتا سخت و پیچیده که کار را برای تازه واردان سخت تر می کند.
· پیچیدگی احراز هویت – به طور مثال نوبیتکس به اسکن رنگی کارت ملی شما برای گذراندن احراز هویت نیاز دارد.
· استفاده از کد های امنیتی نسبتا سنگین و پیچیده که می تواند برای کاربر دردسرساز شود.
· کارمزد نسبتا بالا
· نیاز به سرمایه اولیه بالا نسبت به سایر صرافی های ( ۳۰۰ هزار تومان )

با این وجود همچنان نوبیتکس را می توان یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران دانست. این صرافی توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند و عملا بازار مطمئنی برای معامله گران بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

 

جهت ثبت‌نام در صرافی نوبیتکس، این‌جا کلیک کنید. (۱۰ درصد تخفیف در کارمزد در صورتی که از طریق این لینک ثبت نام کنید)

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال

۴- صرافی ارز دیجیتال تبدیل؛ متنوع‌ترین بازار معاملاتی

صرافی ارز دیجیتال تبدیل، از دیگر صرافی‌های ایرانی است که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌است. این صرافی، در ارائهٔ ابزارهای حرفه‌ای معامله، در بین صرافی‌های ایرانی، پیشرو بوده‌است. به‌طور مثال ابزار مدیریت ریسک حد ضرر (استاپ لاس) و OCO، برای اولین‌بار در ایران توسط تبدیل ارائه شده‌است.
هم‌چنین در خرید آسان تبدیل، ضمن این‌که می‌توانید با تتر و تومان به‌راحتی با چند کلیک، ارز دیجیتال بخرید، می‌توانید ارز دیجیتال خود را به‌صورت مستقیم به یک ارز دیجیتال دیگر تبدیل کنید. این قابلیت را به‌طور مثال در بایننس (Convert) می‌توان دید.
ثبت‌نام و احراز هویت در تبدیل، ساده و سریع است و مهم‌ترین نکته در مورد تبدیل، تنوع بازار معاملاتی آن است. تبدیل با پشتیبانی بیش از ۷۰ ارز دیجیتال و داشتن بازار معاملاتی تتری و تومانی، گسترهٔ وسیعی از نیاز کاربران ایرانی را پاسخ می‌دهد.
نقاط قوت
• پشتیبانی بیش از ۷۰ ارز دیجیتال (بازار معاملاتی تتری و تومانی)
• ابزار مدیریت ریسک حد ضرر و OCO
• کیف پول اختصاصی و امن برای هر کاربر
• متنوع‌‌ترین بازار معاملاتی ایران
• پشتیبانی به‌صورت تماس تلفنی و چت آنلاین
• کارمزد ۰.۲ درصدی در بازارهای تتری و کارمزد ۰.۴ درصد تا ۰.۱۵ درصد در بازارهای تومانی
• مشاورهٔ رایگان
• آموزش رایگان در آکادمی و راهنمای تبدیل
• امکان کسب درآمد از طریق دعوت از دوستان
• اپلیکیشن موبایل
• قابلیت تبدیل مقادیر اندک دارایی به تتر (DUST)
• شبکه‌های متنوع انتقال ارز دیجیتال (مانند BSC و…)
نقاط ضعف
• عدم پشتیبانی از زبان‌های دیگر

در این ویدئو می‌توانید معرفی و آموزش کار با صرافی تبدیل را ببینید.

 

 

جهت ثبت‌نام در صرافی تبدیل، این‌جا کلیک کنید.(۱۰ درصد تخفیف در کارمزد در صورتی که از طریق این لینک ثبت نام کنید)

 

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

۵-صرافی معتبر ارز دیجیتال رمزینکس

این صرافی نیز تقریبا همزمان با صرافی آبان تتر به کاربران ایرانی معرفی شده است. رمزینکس توسط جمعی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و اجرا شده است. نکته مهمی که در مورد این صرافی آنلاین معتبر ایرانی می توان گفت این است که رمزینکس توجه ویژه ای به حفظ امنیت داشته و دارد.

در واقع ارزهای خریداری شده کاربران توسط این صرافی در کیف پول های سرد با سطح امنیتی بالا نگهداری می شود. بنابراین اگر قصد هولد کردن در این بازار را دارید و یا می خواهید برای مدتی سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال نگهداری کنید به نظر می رسد رمزینکس می تواند عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال را برای شما داشته باشد.

در واقع پیشنهاد ما به هولدرهای ایرانی این است که رمزینکس می تواند گزینه بسیار بهتری از تمامی صرافی های خارجی باشد. چرا که به هر دلیل در طول مدت سرمایه گذاری شما ممکن است سرمایه بلوکه شود. در این چنین شرایطی عملا به نظر می رسد رمزینکس می تواند بهترین گزینه موجود باشد.

این صرافی دارای نکات قوت زیر است:

· کیف پول اختصاصی و بسیار امن
· دارای اپلیکیشن موبایلی فعال
· پشتیبانی ۲۴ ساعته
· بازار معاملاتی شبانه روزی
· امکان سفارش گذاری بالاتر یا پایین تر از قیمت لحظه ای ارز
· امکان معامله بیش از ۲۵ ارز دیجیتال مطرح بازار

نقاط ضعف:

· این صرافی کارمزد نسبتا بالایی به ازای هر معامله دریافت می کند.
· فرایند احراز هویت نسبتا طولانی

 

جهت ثبت‌نام در صرافی تبدیل، این‌جا کلیک کنید. (۱۰ درصد تخفیف در کارمزد در صورتی که از طریق این لینک ثبت نام کنید)

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال

۶- صرافی بیت ۲۴، یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال

صرافی بیت ۲۴ با هدف حذف واسطه ها پا به میدان ارزهای دیجیتال گذاشته است. این صرافی سعی کرده است که پرداخت و برداشت کاربران به ساده ترین شکل ممکن صورت بگیرد. از این رو عملا می توان بیت ۲۴ را از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معرفی کرد.

به طور کلی این صرافی سعی کرده است با شیوه های مختلف، از جمله برگزای جشنواره های مختلف تخفیفات خوبی در حوزه کارمزد به کاربران خود بدهد. همچنین این صرافی دارای باشگاه مشتریان است که بر اساس میزان استفاده از این صرافی درصد کارمزد معاملاتی کاهش پیدا می کند.

 

از نقاط مثبت این صرافی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· پشتیبانی از رمز ارزهای محبوب و مطرح در بازار
· نمایش قیمت لحظه ای
· دارای پلتفرم کاملا ایمن
· دارای رابط کاربری نسبتا ساده و کاربردی
· ارائه تخفیفات متنوع
· امکان واریز و برداشت آنی
· انتقال آنی رمز ارز خریداری شده به کیف پول
· امکان فروش ارز دیجیتال به خود صرافی

در کنار این موضوعات می توان به چند نکته منفی این صرافی نیز اشاره کرد:

· اجباری بودن احراز هویت
· حداقل میزان خرید و فروش ۵۰۰ هزار تومانی
· فاقد پلتفرم های تحلیلی
· عدم استفاده از پلتفرم های موبایلی

 

سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز دیجیتال کدام‌یک بازده بیشتر دارد؟

 

صرافی آنلاین معتبر

۷- بیت پین از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

بیت پین یکی از معدود صرافی های مطرح در ایران است که از پشتوانه قوی برخوردار است. در واقع این صرافی وابسته به یک شرکت دانش بنیان نسبتا مطرح در حوزه فناوری های دیجیتال است. از این رو از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. از این رو می توان انتظار داشت که بیت پین بتواند تجربه خوبی برای کاربران خود فراهم کند. این صرافی بیش از ۲۵۰ رمز ارز را پشتیبانی می کند که می توان از این نظر بیت پین را جزو بهترین صرافی ارز دیجیتال دانست.

نکته مهم دیگری که باید در مورد این صرافی بدانید این است که بیت پین برای محاسبه کارمزد های معاملاتی کاربران را بر اساس حجم معاملات و میزان فعالیت هایی که انجام می دهند در سطوح مختلف طبقه بندی می کند. از این رو با گذر زمان و انجام معاملات بیشتر کارمزد معاملاتی شما کاهشی خواهد بود.

نقاط مثبت بیت پین:

· ارائه انواع ابزارهای تحلیلی و معاملاتی اختصاصی و حرفه ای
· پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته
· امکان مشاهده لحظه ای قیمت ها
· امکان سفارش گذاری در قیمت لحظه ای یا قیمت های پایین تر یا بالاتر
· امکان معامله حضوری
· احراز هویت سریع

به طور کلی بیت پین سعی کرده است تا حد زیادی نقطه ضعفی نشان ندهد. اما به طور کلی رابط کاربری نسبتا پیچیده و کارمزدهای بالا را می توان از مهمترین نقاط ضعف این صرافی دانست.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

۸- معرفی اوکی اکسچنج

زمانی که حرف از بهترین صرافی ارز دیجیتال می شود بسیاری به یاد اوکی اکسچنج می افتند. اوکی اکسچنج را می توان یکی از مطرح ترین صرافی ها و شاید قدیمی ترین آن ها در ایران دانست. از این روست که توانسته کاربران زیادی به سمت خود جذب کند. این صرافی نه تنها توانسته این تعداد کاربران بالا را به خوبی نگه دارد بلکه با افزایش بهره وری و کیفیت خدمات ارائه شده کاربران بیشتری نیز به سمت خود جذب کرده است.

به طور کلی ویژگی های مثبت این صرافی را می توان اینگونه بیان کرد:

· پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب و مطرح در بازار
· دارای بیش از ۴۰۰ هزار کاربر فعال – بنابراین بازاری کامل برای خرید و فروش در هر موقعیتی دارد.
· پشتیبانی کامل و ۲۴ ساعته
· فراهم کردن پرداخت از طریق تمام کارت های عضو شبکه شتاب
· فراهم کردن معامله همتا به همتا – به عبارت ساده تر در این صرافی شما می توانید معاملات مستقیم با کاربری مشخص را تجربه کنید.
· رابط کاربری نسبتا ساده و کاربردی
· دارای اپلیکیشن موبایلی
· امکان استفاده از تخفیف های مختلف و متعدد
· ارائه کیف پول نرم افزاری ( گرم ) به هر کدام از کاربران
· نگهداری رمز ارزها در کیف پول سرد و امن

اما اوکی اکسچنج نیز معایب خاص خودش را دارد. در واقع در بین این نیم میلیون نفر کاربر به هر حال افرادی نیز وجود دارند که از این صرافی ناراضی باشند و علت این موضوع نیز کاملا مشخص است. در واقع مهمترین مسئله ای که در این بین وجود دارد این است که اساسا زمانی که تعداد کاربران یک پلتفرم افزایش پیدا می کند کارایی یا بهره وری آن نیز کم می شود. البته بخشی از این مسئله به طور کلی به زیرساخت شبکه ای کشور مربوط است.

همین مسئله باعث شده است که کاربران از سرعت کم ثبت معاملات و طولانی شدن زمان واریز یا برداشت شکایت داشته باشند. همچنین از این صرافی معتبر ایرانی این انتظار می رود که بتواند خودش را به سطح صرافی های بین المللی نزدیک کند و بتواند اهرم های مالی یا مارجین های مختلف و همچنین از امکاناتی مانند استاپ لاس و … را در اختیار کاربران خود قرار دهد. همچنین از این صرافی قدر ایرانی این انتظار می رود که رمز ارزهای بیشتری را پشتیبانی کند تا امکان خرید و فروش در سایر ارزها نیز فراهم شود.

 

اگر قصد دارید استخراج لایت کوین با گوشی اندروید راه انداری کنید و درباره لایحه مالیاتی ارز دیجیتال در آمریکا بیشتر بدانید، توصیه میکنم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

دیگر صرافی های مطرح ایرانی

در کنار این صرافی ها، می توان نام صرافی هایی مانند والکس، اکسیر، رابین کش، بیتستان، اکسکوینو و … را نیز معرفی کرد. این صرافی ها نیز مانند بسیاری از صرافی ها معرفی شده در بالا کاملا معتبر بوده و شما می توانید بدون نگرانی سراغ استفاده از آن ها بروید. اما پیشنهاد ما به عنوان بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران همان هایی است که در بالا بیان کردیم.

صرافی های مانند والکس گرچه قدمت بالایی دارند و عملا کاربران خوبی را سمت خود جذب کرده اند اما عملا تجربه چندان خوبی در اختیار کاربر قرار نمی دهند. رابین کش نیز به اندازه کافی هنوز نتوانسته خودش را به بازار معرفی کند و باید به آن فرصت داد تا دید که آیا می تواند از عهده حجم بالای معاملات بر بیاید یا خیر. همین موضوع کم و بیش برای سایر صرافی هایی که در این جا به معرفی آن ها نپرداختیم وجود دارد.

مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اساسا صرافی های ایرانی طی چند سال گذشته پیشرفت های خوبی داشته اند و عملا از یک واسطه ساده و عادی بین کاربر و صرافی خارجی تبدیل به یک صرافی واقعی شده اند و عملا خودشان در حال بازارگردانی می باشند. از این رو به نظر می رسد کاربران داخلی می توانند به این صرافی های معرفی شده اعتماد کنند و بر اساس امکاناتی که آن ها در اختیار کاربران قرار می دهند معاملات خودشان را انجام دهند.

البته باید دقت داشته باشیم که هنوز امکان مهمی مانند اهرم های مالی و … از نقاط ضعف اساسی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی محسوب می شود. اگر این مسئله به طور کامل برطرف شود عملا دیگر می توان با قاطعیت گفت که صرافی های داخلی توان رقابت با صرافی های بین المللی را پیدا کرده اند و حتی کم کم می توانند پا را از مرزهای ایران فراتر بگذارند و سراغ بازارهای منطقه ای بروند.ادامه سراغ این دسته از صرافی های مطرح در بازار می رویم.

 

سرمایه‌گذار ارز دیجیتال تلگرام تهدید به شکایت کرد!

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال

 

۹- صرافی والکس را می شناسید؟

صرفی والکس یکی از قدیمی ترین صرافی های معتبر آنلاین در ایران محسوب می شود. این صرافی با همت جمعی از دانش آموختگان دانشگاه تهران و شریف طراحی و اجرا شده است. بزرگ ترین ویژگی که می توانیم در مورد صرافی والکس بیان کنیم این است که این صرافی از سه مارکز تتر، بیت کوین و ریال استفاده می کند. همین موضوع باعث شده است که بسیاری والکس را بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بدانند.

اما نکته مهم دیگری که وجود دارد این است اساسا همین ویژگی بسیار جالب و دوست داشتنی تبدیل به یکی از نقاط ضعف عمده والکس در بازار شده است. در واقع کاربر به راحتی نمی تواند بین مارکت های مختلف خرید کند و عملا با تغییر پایه پولی اتفاقات عجیب و غریبی در سایت رخ می دهد.

به طور مثال به طور کامل نمودار تغییر می کند و این چیزی است که کاربر و معامله گر را می تواند عصبی کند.
از دیگر نقاط ضعف های والکس می توان به احراز هویت بسیار سختگیرانه آن اشاره کرد. در واقع برای گذراندن مرحله احراز هویت شما باید تصویری همراه با کارت ملی و نوشته ای برای تیم پشتیبانی والکس ارسال کنید تا بعد از بررسی امکان معامله در این صرافی را داشته باشید.

بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم مهمترین نقطه قوت این صرافی امکان ترید در سه پایه پولی است که متاسفانه به دلیل ضعف سیستم عملا چندان کارایی جذابی ندارد. از طرف دیگر ترید در این صرافی نیاز به گذراندن احراز هویت پیچیده است که باعث می شود عملا کاربران نسبت به استفاده از این صرافی دلسرد شوند.

از طرف دیگر در کنار این موضوعات والکس را می توان جزو گرانترین صرافی ها از نظر کارمزد دانست. با این وجود نمی توان از این موضوع گذشت که امروز والکس بازار خوبی ایجاد کرده و حدود ۹۰ هزار کاربر فعال دارد. این مسئله باعث شده است که خرید و فروش ارز حتی در قیمت های پایین تر و بالاتر از قیمت بازار امکان پذیر باشد.

 

جهت ثبت‌نام در صرافی والکس، این‌جا کلیک کنید.

 

۱۰- اکسیر و ادعای امن ترین صرافی ایرانی

اکسیر یکی از صرافی های معتبر آنلاین ایرانی محسوب می شود که از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است. این صرافی به نوعی سعی کرده است خودش را در رده صرافی های جهانی و منطقه ای قرار دهد. این مسئله را می توان به خوبی از ظاهر نسبتا پیچیده و سخت آن متوجه شد.

از طرف دیگر اکسیر امکانات ویژه ای را برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان بازار ارزهای دیجیتال قرار داده است تا آن ها دسترسی راحت تری برای انجام کارهای خودشان داشته باشند. از این رو عملا می توان اینگونه گفت که اکسیر سعی کرده یک صرافی کاملا حرفه ای باشد.

اما مهمترین ادعایی که این صرافی دارد این است که عملا امن ترین صرافی ایرانی محسوب می شود. در واقع اکسیر ادعا می کند تمامی رمز ارزها در کیف پول های سرد و آفلاین نگهداری می شود و تنها بخش کوچکی از این رمز ارزها در فضای آنلاین وجود دارد. بنابراین یک کاربر می تواند با خیال راحت نسبت به استفاده از این صرافی اقدام کند و هیچ نگرانی بابت هک یا دزدیده شدن دارایی های خود نداشته باشند.

همچنین کارمزد در این صرافی به شکل پلکانی تعریف شده است. به شکلی که کاربران تازه کار بیشترین کارمزد را می پردازند و کاربران قدیمی تر و با تعداد معاملات بالاتر کمترین کارمزدها را پرداخت می کند. این صرافی از مطرح ترین ارزهای دیجیتال بازار پشتیبانی می کند.

صرافی آنلاین معتبر

۱۱- صرافی رابین کش، جدید و تازه نفس

رابین کش از جدید ترین صرافی هایی است که توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. علت این موضوع نیز تقریبا مشخص است. رابین کش اولین صرافی داخلی است که امکاناتی مانند Limit, Stop-limit و Market را در اختیار کاربران خود قرار داده است. بنابراین معامله گران می توانند با مشخص کردن حد سود و ضرر و … عملا همه چیز را به این صرافی بسپارند. نداشتن این امکانات عملا یکی از مهمترین نقاط ضعف صرافی های داخلی محسوب می شد.

بنابراین به نظر می رسد کاربران بسیاری از صرافی های خارجی به سمت رابین کش سرازیر شوند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که رابین کش هنوز تازه کار است و در برابر بسیاری از اتفاقات مشخص نیست که چه واکنش هایی از خود نشان می دهد. در واقع باید منتظر ماند و دید که آیا رابین کش می تواند پاسخگوی نیاز بالای جامعه باشد و یا خیر.

به عبارت ساده تر می توانیم اینگونه بیان کنیم که مهمترین نقطه ضعف رابین کش تازه کار بودنش است. باید کمی به این صرافی تازه فرصت داد تا دید که آیا می تواند این امکانات جذاب خود را در بستری مناسب به کاربران بالای ارزهای دیجیتال ارائه دهد یا خیر. برای پاسخ به این سوال تنها باید به زمان اعتماد کرد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال جهانی

تا به این جا سعی کردیم شما را با بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آشنا کنیم. اما مسئله ای که وجود دارد این است که از نظر حجم معاملات، کیفیت خدمات رسانی، پشتیبانی و البته امکاناتی که در اختیار کاربران قرار دارد، عملا صرافی های جهانی چند ده پله جلوتر هستند. به طور مثال بهترین صرافی های ایرانی چند صد هزار کاربر را توانسته اند به سمت خود جذب کنند اما صرافی های جهانی چند صد میلیون کاربر را مدیریت می کنند. بنابراین کاملا مشخص است که حجم معاملات این صرافی ها عملا کار را برای رقابت سایر صرافی های منطقه ای و داخلی سخت و سخت تر می کند.

به طور کلی دو نوع صرافی در جهان وجود دارد. نوع اول صرافی های متمرکز است. این صرافی ها درست مانند همان صرافی هایی است که در کوچه و خیابان شهر می بینید. یک جای مشخص دارند و عده ای در آن مشغول به کار هستند. شما با مراجعه به این صرافی می توانید خرید یا فروش خودتان را انجام دهید.

اما نوع دیگری از صرافی ها وجود دارد که به آن ها صرافی های غیر متمرکز گفته می شود. این صرافی ها عملا بر اساس همان قوانین بیت کوین و بلاکچین طراحی شده اند. بر این اساس هیچ نقطه مرکزی برای این صرافی ها وجود ندارد و درست در بستری شبیه به بستر بلاکچین فعالیت می کنند. از آن جایی که این صرافی های توانسته اند امنیت خوبی در بازار ایجاد کنند بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند. اما با این وجود هنوز صرافی های متمرکزی مانند بایننس حرف اول را در بازار می زند. در ادامه با برخی از این صرافی ها به صورت خلاصه آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

۱۲- صرافی کوینکس، بهترین صرافی جهانی برای ایرانی ها!

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز بیان کردیم، بسیاری از صرافی های جهانی ایرانی ها را تحریم کرده اند. بنابراین عملا کاربران و معامله گران ایرانی سخت تر می توانند در یک صرافی معتبر جهانی فعالیت کنند. صرافی کوینکس یکی از بهترین صرافی ها و معبترین آن ها در جهان است که عملا کاربران ایرانی امکان استفاده از آن را پیدا کرده اند.

بنابراین پیش از هر چیزی عدم پیروی از قوانین تحریمی ایران، باعث شده است که این صرافی تبدیل به یکی از بهترین صرافی های جهان برای ایرانی ها شود. در کنار این موضوع کارمزد نسبتا کم و خدمات خوبی که کوینکس ارائه می دهد عملا کاربران جهانی را متقاعد کرده است که با یکی از بهترین صرافی های جهانی رو به رو هستیم.

همچنین این صرافی امکان استفاده از خدمات وی آی پی را برای برخی از کاربران خود ایجاد کرده است که بر اساس آن امکان استفاده از تریدهای بدون کارمزد را فراهم می شود.

مسئله مهمی که وجود دارد این است که کوینکس امنیت بسیار بالایی دارد و تا به امروز گزارشی از حمله موفق به این صرافی داده نشده است. در واقع با وجود این که کوینکس یک صرافی متمرکز محسوب می شود، اما همواره توانسته امنیت کاربران و اطلاعات و سرمایه های آن ها را به خوبی حفظ کند. همچنین واریز و برداشت در این صرافی بسیار سریع و ساده است. از این رو کاربران ساده تر می توانند با کوینکس کنار بیایند.

اما در کنار این موارد این صرافی چند نقطه ضعف اساسی دارد:

· محدودیت برای حداقل برداشت یا واریز وجه
· عدم پشتیبانی از ارزهای فیات – همین مساله باعث شده است که بسیاری از کوینکس به سایر صرافی های مهاجرت کنند.
· حجم معاملات پایین به نسبت سایر صرافی های مطرح جهانی مانند بایننس و …

صرافی معتبر ارز دیجیتال

۱۳- بایننس مناسب آلت کوین ها

به طور کلی بایننس با هدف تسلط بر بازار ارزهای دیجیتال بعد از بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد. این صرافی توانست با کاهش کارمزد ها و ساده تر کردن معاملات به سرعت پیشرفت کند و جایگاه خود را در بازار باز کند.

امروز بایننس تقریبا حرف اول در بازار ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات می زند. این صرافی توانسته با جذب میلیون ها سرمایه گذار از سراسر جهان عملا بخش بزرگی از معاملات بازار را در اختیار خود داشته باشد. به تازگی بایننس وارد حوزه خلیج فارس و خاورمیانه شده است. به نظر می رسد بایننس قصد دارد تمام جهان را به تسخیر خود در بیاورد.

یکی از دلایل مهمی که بایننس تبدیل به انتخاب اول بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال شده، چیزی جز اهرم های مالی بسیار جذاب این صرافی نیست. در واقع بایننس با ارائه انواع اهرم های مالی امکان ترید شما با سرمایه ای بالاتر از سرمایه واقعی شما را فراهم می کند. بنابراین سودی که به دست می آورید می تواند بسیار بیشتر از سرمایه واقعی خودتان باشد!

اما در عین حال بایننس ایرادات خاصی نیز دارد. به طور مثال بایننس رابط گرافیکی بسیار سختی دارد و به نوعی طراحی شده است که غالبا تنها حرفه ای ها می توانند راحت از آن استفاده کنند. البته برای بسیاری از حرفه های بازار این ویژگی یک امکان مناسب است. زیرا هر آن چیزی که می خواهند به سادگی و به سرعت در اختیار دارند.

از طرف دیگر بایننس برای مدیریت کارمزدها و به طور کلی برای ساده تر شدن روابط مالی در دل صرافی کوینی را طراحی و روانه بازار کرده است که امروز در رده های ابتدایی قرار دارد. در واقع بایننس کوین بر خلاف تصورات ابتدایی توانسته در رده های اول بازار قرار بگیرد و عملا ارزش بالایی پیدا کند. کاربران با استفاده از بایننس کوین در این صرافی می توانند کارمزد کمتری پرداخت کنند.
اما نکته مهمی که وجود دارد این است که احراز هویت در بایننس بسیار سخت و پیچیده شده است. از این روست که بسیاری از کاربران ایرانی، حتی در خارج از کشور نیز اجازه حضور در این صرافی را ندارند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

۱۴- صرافی کوکوین، ساده و سریع

صرافی کوکوین یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین صرافی های جهان محسوب می شود. شما برای استفاده از این صرافی نیاز به تغییر هویت یا تغییر آی پی به واسطه وی پی ان و … را ندارید. در واقع شما هم اکنون می توانید بسیار سریع و ساده در این صرافی ثبت نام و از آن استفاده کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که در این صرافی سعی شده است که هر آن چیزی که شما نیاز دارید ( و نه بیش تر از آن ) در اختیار شما قرار بگیرد. در واقع شما در صرافی کوکوین تنها مواردی را در کنار خود مشاهده می کنید که دقیقا به آن ها احتیاج دارید.

این صرافی طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کند و شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن و البته سریع ترین نوع اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید.
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این صرافی به بیش از ۸ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور جهان خدمات ارائه می دهد. این صرافی از آن دسته صرافی هایی محسوب می شود که کاربران ایرانی می توانند بدون نگرانی از بلوکه شدن سرمایه های خود از آن استفاده کنند. با توجه به امکانات مناسب و اهرم های مالی خوبی که این صرافی ارائه می دهد عملا می توان این صرافی را جزو بهترین گزینه ها برای کاربران ایرانی بدانیم.

همچنین این صرافی دارای ربات قابل تنظیم معاملاتی است. به عبارت ساده کوکوین دوست دارد به عنوان یک دستیار معاملاتی در کنار شما قرار بگیرد. از این رو شما می توانید با تنظیم این ربات برخی از کارها را به او بسپارید. این کارها را می توانید با استفاده از یک برنامه موبایلی نیز انجام دهید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که برای احراز هویت در این صرافی باید از کارت بانکی معتبر استفاده کنید که به نظر نمی رسد تهیه آن از طرق مختلف برای کاربران ایرانی چندان سخت باشد.
البته برخی از معامله گران معتقد هستند که امکانات خوبی که در این صرافی وجود دارد عملا کار را برای مبتدی ها سخت تر کرده است. این موضوع در کنار محدودیت های پرداخت و برداشت می تواند به عنوان نقاط ضعف کوکوین محسوب شود.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

۱۵- صرافی غیر متمرکز BISq

این صرافی یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز در جهان محسوب می شود. همانطور که در بالاتر نیز گفتیم انواع غیرمتمرکز صرافی ها بر اساس بلاکچین یا شبکه این چنینی فعالیت می کنند. بنابراین کاملا مشخص است که می توانند امنیت خوبی برای کاربران ایجاد کنند.

به بیان ساده تر این صرافی بر اساس نوع شبکه خاص خود می تواند امنیت خوبی برای کاربران و اطلاعات آن ها ایجاد کند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این صرافی ها عملا بسیار کند هستند. بگذارید ساده تر توضیح دهیم. در یک صرافی غیر متمرکز برای این که یک نقل و انتقال انجام شود عملا باید نودهای مختلفی وارد کار شوند و شروع به تایید چند مرحله ای این تراکنش کنند. با در نظر گرفتن این که این صرافی دارای ماینرها و نودهای شخصی مشخصی است هنوز هم می توان گفت که زمان انجام یک معامله بسیار کند است و این چیزی نیست که بتواند معامله گران را راضی کند.

در واقع این روش شاید برای سرمایه گذاران و هولدرها که عجله ای برای ثبت سفارش یا فروش سریع ندارند مناسب باشد اما معامله گر ها با قیمت های ثانیه تصمیم به خرید یا فروش می گیرند.
در واقع اگر بخواهیم واقع بینانه تر به موضوع نگاه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که فعلا صرافی های غیر متمرکز مانند BISq هنوز به اندازه کافی آماده رقابت با انواع صرافی های متمرکز نیستند. به بیان ساده تر این صرافی ها برای حضور در بازار فعال تجارت آماده نشده اند.

به طور کلی می توان اینگونه گفت که BISq و دیگر صرافی های غیر متمرکز بیشتر چیزی شبیه به ویترین یا اسباب بازی در بازار سرمایه محسوب می شوند. از این رو عمدتا پیشنهاد می شود فعلا سراغ این صرافی ها نروید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

سوالات متداول

۱- بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کدام ها هستند؟
از نظر CoinMarketCap بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی را می توان به ترتیب اینگونه معرفی کرد:
· Binance
· Huobi Global
· Coinbase Exchange
· Kraken
· FTX
· Bithumb
· Kucoin
· Gate.io
· Binance US
· Bitstamp
هر کدام از این صرافی ها توانسته از از نظر امنیت، حجم معاملاتی و سایر فاکتورها نمرات خوبی دریافت کنند. توجه داشته باشید که این صرافی ها جهانی است و کاربران بیشماری از سراسر جهان توسط این صرافی ها فعالیت می کنند. بنابراین می توان کاملا به این صرافی ها اعتماد کرد.

۲- چگونه می توان در انواع صرافی آنلاین معتبر خارجی ثبت نام کرد؟
به طور کلی در بسیاری از بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی ایرانی ها را تحریم کرده اند و شما نمی توانید به صورت مستقیم در این صرافی ها فعالیت داشته باشید. از این رو با استفاده از راهکارهایی مانند استفاده از وی پی ان و … می توانید به عنوان کاربر کشورهای دیگر در این صرافی های حضور داشته باشید.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که صرافی بایننس به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال جهان مراحل احراز هویت سختگیرانه ای دارد. در واقع این صرافی به نوعی رفتار کرده است که عملا هیچ ایرانی، حتی در خارج از ایران نیز امکان ثبت نام در ایرن صرافی و استفاده از خدمات آن را نداشته باشد.

 

آیا میدانید لایت کوین چیست ؟ و اگر میخواهید با سیگنال نوسان گیری ارز دیجیتال، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و قیمت ساتوشی را بررسی کنید این مقاله یه شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید