فیلم و سریال

آیا سریال گیسو همان عاشقانه است

بازگشت منوچهر هادی با عاشقانه ای دیگر؛ هر آنچه درباره سریال گیسو می دانیم

منوچهر هادی که چند ماهی از پایان سریال قبلی او «دل» می گذرد قرار است به زودی با عاشقانه ی دیگری به شبکه نمایش خانگی بازگردد. این پروژه ی جدید سریال گیسو است که در حقیقت، فصل دوم سریال عاشقانه ، یکی از آثار قبلی هادی است.

با پایان فیلمبرداری سریال گیسو طی روزهای گذشته این سریال پربازیگر برای پخش در شبکه نمایش خانگی در زمستان ۹۹ آماده می شود.

هر آنچه درباره سریال گیسو می دانیم

سریال پرحاشیه ی «دل» که با انتقادات زیادی هم رو به رو شد هنوز در شبکه ی نمایش خانگی در حال پخش بود که منوچهر هادی از آغاز ساخت سریال گیسو یا همان عاشقانه ۲ خبر داد.

پس از پایان فصل اول سریال عاشقانه ، ساخته ی قبلی منوچهر هادی در سال ۹۵ که با استقبال مخاطبان رو به رو شد، عوامل آن اعلام کردند قصد ساخت فصل دوم این سریال را دارند، تصمیمی که از قبل برنامه ریزی شده نبود و به دلیل استقبال مخاطبان از فصل اول رخ داد.

آماده نبودن فیلمنامه و دریافت مجوزها و حضور بازیگران در پروژه های دیگر این تصمیم را ممکن نساخت تا مرداد ماه سال جاری که بالاخره فیلمبرداری سریال گیسو با تهیه کنندگی هومن کبیری آغاز شد.

مهناز افشار که از بازیگران اصلی فصل اول سریال عاشقانه بود به اجبار از فصل دوم خط خورد و هانیه توسلی جایگزین او شد.

یک نکته ی جالب توجه دیگر حضور یک بازیگر زن ایتالیایی به نام جولیا پانلی در این سریال است.

محمدرضا گلزار، هومن سیدی، ساره بیات، مسعود رایگان، بهاره رهنما و حسین یاری برخی از دیگر بازیگران سریال عاشقانه ۲ هستند.

هومن سیدی که پخش اثر جدید او، سریال قورباغه از شبکه نمایش خانگی آغاز شده است، پیش تر اعلام کرده بود دیگر قصد بازی در هیچ فیلم و سریالی در شبکه نمایش خانگی را ندارد. با این حال او با نقش پیمان در سریال گیسو بار دیگر به شبکه نمایش خانگی بازخواهد گشت.

گفته می شود محمدرضا گلزار علاوه بر بازی در این سریال خوانندگی تیتراژ آن را هم برعهده داشته است.

اما مهناز افشار تنها بازیگر فصل اول سریال عاشقانه نیست که در فصل دوم آن غایب است. پانته ‌آ بهرام، فرزاد فرزین، بهاره کیان ‌افشار، حمیدرضا پگاه و سارا رسول زاده هم در سریال گیسو حضور ندارند.

در مرداد ماه سال جاری بود که فرزاد فرزین در مصاحبه ای با برنامه ی کافه آپارات از تصمیم خود برای انصراف از سریال عاشقانه ۲ خبر داد.

فرزین گفت نگران تکراری شدن نقش خود در سریال عاشقانه به خاطر شباهت آن به «بهرام» سریال «مانکن» بود و وقتی این نگرانی را با کارگردان کار در میان گذاشت منوچهر هادی به او گفت نقش را تغییر می دهند و فرزین را راضی به بستن قرارداد کرد اما وقتی فیلمنامه تغییر کرد فرزین در نهایت تصمیم به انصراف از سریال گیسو گرفت. او در حال حاضر سریال ملکه گدایان را برای شبکه نمایش خانگی آماده ی پخش دارد.

سریال گیسو درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی منجمله پولشویی است و گفته شده داستانی جدید و کاملاً مجزا از فصل اول خود دارد، بنابراین برای دنبال کردن داستان آن لزومی به تماشای فصل قبلی سریال عاشقانه نیست.

تاریخ دقیق پخش سریال گیسو مشخص نیست اما سازندگان آن پیش تر از آغاز پخش سریال از دی ماه سال جاری خبر داده بودند.

سریال گیسو یا همان عاشقانه ۲ تنها از پلتفرم نماوا پخش می شود.

عاشقانه ۲ یک صفحه رسمی در اینستاگرام هم دارد که اخبار و تصاویر سریال از طریق آن منتشر می شود.


سریال گیسو یا همان عاشقانه دو سریالی است که کارگردانی آن را منوچهر هادی بر عهده دارد. این سریال در واقع فصل دوم از سریال عاشقانه است و به گفته تهیه کننده آن هومن کبیری، ژانر سریال گیسو برخلاف عاشقانه، ژانری معمایی و اجتماعی است.

سریال گیسو ( عاشقانه ۲ )
سریال گیسو ( عاشقانه ۲ )

داستان این سریال در حدود دو سه سالی است که توسط علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی نوشته شده و بیش از 10 بار بازنویسی شده است همچنان نیز طرح نهایی آن در حال بازنویسی است.

داستان سریال گیسو

هنوز به صورت رسمی داستان سریال گیسو منتشر نشده ولی آنچه مشخص است، این سریال حول شخصیت گیسو و ماجراهای او خواهد گشت. گیسو برازنده ( مهناز افشار ) شخصیتی است که در فصل اول سریال عاشقانه با شخصیتی مرموز وارد داستان می‌شود و در ابتدا خود را خواهر رضا (حسین یاری ) معرفی می‌کند، اما پس اتفاقات مختلفی که روی می‌دهد، مشخص می‌شود که او زن شرعی و سابق پدر رضا بوده است.

با توجه به آنچه در فصل اول سریال دیدیم، گیسو همکاری‌هایی با گروه‌های جاسوسی دارد که قرار است در فصل دوم پرده از رابطه او با این گروه‌ها برداشته شود. در فصل اول عاشقانه نقش گیسو را مهناز افشار بازی می‌کرد ولی با توجه به مهاجرت وی به خارج از ایران، به احتمال زیاد نقش گیسو به بازیگر دیگری داده خواهد شد.

زمان پخش فصل دوم عاشقانه

فیلم برداری این سریال در حال انجام است و گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که این سریال در سال 99 از طریق شبکه خانگی پخش خواهد شد. ماه و روز دقیق آن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده. به محض اعلام ما در فیلم‌کده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بازیگران احتمالی سریال گیسو

در فصل اول سریال عاشقانه بازیگران سرشناسی مانند ساره بیات، محمدرضا گلزار، حسین یاری، پانته آ بهرامی، هومن سیدی، بهاره کیان افشار، مهناز افشار و مسعود رایگان حضور داشتند که در فصل دوم نیز به احتمال زیاد شاهد نقش آفرینی تعدادی از این بازیگران مانند محمدرضا گلزار، ساره بیات و حسین یاری خواهیم بود.

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار متولد یک فروردین 1356 در تهران است و کار خود را به عنوان گیتاریست گروه آریان شروع کرد و با بازی در فیلم سینمایی سام و نرگس به شهرت رسید. محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای ایران است که با نقش آفرینی در سریال و فیلم‌های مختلفی نزدیک به بیست سال تجربه بازیگری دارد. او با نقش آفرینی در سریال‌هایی مانند عاشقانه، ساخت ایران یک و دو، عشق تعطیل نیست و به زودی سریال گیسو توانسته باعث جلب رضایت مخاطبان شود. از فیلم‌های سینمایی که رضا گلزار در آن نقش آفرینی کرده نیز می‌توان به رحمان 1400، ما همه باهم هستیم، سلام بمبئی، خشکسالی و دروغ، مادر قلب اتمی، دلم می‌خواد، بانویی از ماه، تو و من، در امتداد شهر، دو خواهر، شیش و بش، کلاغ پر و … را نام برد.

حسین یاری

حسین یاری زاده 16 دی ماه 1346 در تهران است که کار خود را در دوازده سالگی و با بازی در نمایش گندم‌های خونین آغاز کرد. از سریال‌هایی که در وی در شبکه نمایش خانگی نقش آفرینی کرده می‌توان به نهنگ آبی، عاشقانه، عالیجناب، قلب یخی و به زودی گیسو را نام برد. حسین یاری در طول در زمان بازیگری خود توانسته جوایز و افتخارات بسیاری را کسب کند و به خوبی از پس نقش‌های متفاوتی برآید.

ساره بیات

ساره بیات متولد 14 مهر 1358 در مشهد است. او فارغ التحصیل رشته صنایع فرش است و در کنار بازیگری به طراحی لباس و نقاشی نیز فعالیت دارد. او با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد سینما شد و برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین توانست، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم لندن را به خود اختصاص دهند. ساره بیات در سریال‌هایی مانند دل، عاشقانه و زودی گیسو که در شبکه پخش خانگی، پخش خواهند شد، نقش آفرینی کرده است.

هومن سیدی

هومن سیدی زاده 8 آذر 1359 در رشت است. او با بازی در فیلم پا برهنه در بهشت به کارگردانی بهرام توکلی به شهرت رسید و توانست کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شود. هومن سیدی با بازی جذاب و متفاوتی که داشته توسط نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. او در فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و سریال‌های پخش خانگی مختلفی مانند عاشقانه، گلشیفته، قورباغه و گیسو نیز نقش آفرینی کرده است.

همچنین در فصل دوم سریال عاشقانه شاهد، اضافه شدن بازیگران جدیدی مانند هانیه توسلی به این سریال هستیم.

هانیه توسلی

هانیه توسلی زاده 14 خرداد در همدان است. او با بازی در شب‌های روشن توانست تنها پس از چند سال از حرفه بازیگری تندیس بهترین نقش اول زن را از هفتمین جشن خانه سینما به خود اختصاص دهد. هانیه توسلی بازیگر حرفه‌ای است که توانسته در طول زمان بازیگری خود جوایز بسیاری را به خود از آن خود کند. از سریال‌های تلویزیونی که هانیه در آن‌ها نقش آفرینی کرده، می‌توان به غریبه، وفا، میوه ممنوعه، شمس العماره و سریال قلب یخی که از پخش خانگی پخش شد، اشاره کرد.

قرارداد برخی از این چهره‌ها در حدود یک سال پیش منعقد شده و حضور آن‌ها در سریال گیسو حتمی است.

دانلود سریال گیسو

لینک‌های دانلود این سریال به محض انتشار در فیلم‌کده قرار خواهد گرفت.


منوچهر هادی که سال ۹۵ در نمایش خانگی «عاشقانه» را به عنوان سریالی عامه‌پسند ساخت، آن زمان بازیگران چهره‌اش مثل محمدرضا گلزار و مهناز افشار روی پرمخاطب بودن آن تأثیر داشتند، اما مخاطب سال ۱۴۰۰ تفاوت‌های زیادی با مخاطب پنج سال پیش دارد.

هادی پس از شکست سریال «دل» در جذب مخاطبی که دلزده از کلیشه‌های آثار او بود، تصمیم به ساخت عاشقانه ۲ یعنی گیسو گرفت، البته گیسو هم پس از ۱۶ قسمت همچنان نتوانسته از نقدها در امان باشد و به دنبال سریال دل و ساخته‌های سینمایی هادی به شدت ضعیف و الکن است و پس از ۱۶ قسمت توان ارائه روایت استاندارد با معیارهای حداقلی را نداشته است. هادی در سریال گیسو همان رویه سریال دل را پیش گرفته است، اما گویا برای دهن‌کجی به منتقدان به منظور تلافی ریتم کند از تصاویر فست موشن در لابه‌لای سکانس‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهد کارگردان درکی از معنی ریتم ندارد، اما آنچه هنوز در محتوا و اجرای سریال هادی احساس می‌شود، نابلدی در روند یک قصه دراماتیک است، به لحاظ اتفاقات فرامتن نقش گیسو با بازی مهناز افشار و از سوی دیگر نقش ریحانه هم به دلیل عدم‌پذیرش نقش از سوی پانته‌آ بهرام حذف شده است.

نبودن همین دو بازیگر ضربه شدیدی به سریال زده، اما حضور گلزار نه به عنوان یک بازیگر بلکه به دلیل سلبریتی بودنش هم نتوانسته است سریال را پرمخاطب کند. حضور هومن سیدی در سریال گیسو مثل سریال عاشقانه یک کمدی شخصیت خفیف به حساب می‌آید که شاید بتواند در بعضی از لحظات جوِ داستان را کمیک کند، اما میزان لمپن بودنِ این کاراکتر برای مخاطب جوان این سریال بسیار مخرب است. دیگر بازیگرانی هم که به سریال اضافه شده‌اند آنقدر ضعیف ایفای نقش می‌کنند که انگار برای بار اول است جلوی دوربین رفته‌اند!

در سکانس‌های متعدد می‌بینیم نه تنها بازیگرانی مثل ساره بیات یا محمدرضا گلزار یا مسعود رایگان حتی قادر به دیالوگ‌گویی و ری‌اکشن‌های معمولی نیستند بلکه دیگر بازیگران مثل علیرضا زمانی‌نسب، آزاده ریاضی یا سانیا سالاری قدرت بازی حداقلی هم ندارند و نمی‌توانند در ساده‌ترین سکانس‌ها بازی متقاعدکننده‌ای داشته باشند به همین جهت گیسو از لحاظ بازی دچار ضعف شدیدی است و این به دلیل عدم‌توانایی در انتخاب و بازی‌گیری هادی است. از سوی دیگر پس از ۱۶ قسمت همچنان گره‌افکنی خاصی در سریال احساس نمی‌شود. حاج یونس به عنوان پدر و بزرگ‌تر خانواده به دلیل رانت‌خواری و استفاده از پول‌های کثیف خانواده‌اش را وارد مخمصه کرده و خودش فراری شده؛ یک پدر ایرانی بیچاره و بدعاقبت؛ پدری که در قسمت اول به دنبال هوا و هوس خودش بوده و حالا در این قسمت برای اینکه به پلیس جواب پس ندهد، خانواده‌اش را گرفتار کرده است.

ماجرای سهیل و پگاه هم اوج زندگی شبه‌مدرنیته‌ای است که آقای کارگردان همیشه این سبک زندگی را می‌پسندد. رابطه یک مرد متأهل با یک زن مجرد که تأکید روی این کلیشه و رفتار غلط می‌تواند تخریب‌کننده باشد، اما آنچه از سروشکل این سریال مشخص است، برداشت کلیشه‌ای از سریال‌های ترکیه‌ای است.

رابطه‌های نافرجام، عشق‌های توخالی و استفاده از زندگی لاکچری و فخرفروشی در تمامی آثار هادی به چشم می‌آید و انگار می‌خواهد طبقه متوسط جامعه را لگدمال کند و زندگی اشرافی را که چارچوب و استاندارد مشخصی هم ندارد بر سر مخاطبش بزند، اما این را اضافه کنید که آدم‌های سریال گیسو همه بی‌هویت و بی‌انگیزه هستند.

به رغم اینکه رضا و سهیل و پیمان برای ساخت تیزر تبلیغاتی به آن رستوران رفته‌اند، اما ما چیزی از کار آن‌ها نمی‌بینیم و مسئله عشق و عاشقی رضا و سهیل بیشتر به چشم می‌آید، پیمان هم به عنوان یک کاراکتر سطحی با دیالوگ‌هایش مزه‌پرانی می‌کند. پگاه دکتر زنان است، اما انگار خودش مشکل حاد روانی دارد و جالب‌تر از آن اینکه او را در موقعیت طبابت نمی‌بینیم.

اساساً سریال گیسو بر اساس یکسری موقعیت‌های سطحی و کلیشه‌ای شکل گرفته است که حتی برای مخاطب عام هم قابل تحمل نیست. مطمئناً این سریال به دلیل عدم تسلط کارگردان از نظر محتوای تکراری و کلیشه‌ای و اجرای بساز و بفروشی آسیب دیده است و این را به یاد داشته باشیم که حضور یک سلبریتی نمی‌تواند سریال را پرمخاطب کند، مردم به دنبال قصه جذاب هستند نه سلبریتی‌ای با چشم آبی و بازوهای متورم!

۵۸۵۸


عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

عکس بازیگران سریال گیسو «عاشقانه 2»

در اینبخش عکس بازیگران سریال گیسو را مرور میکنیم. سریال گیسو جدید ترین ساخته منوچهر هادی می‌باشد کـه پخش آن از زمستان 1399 آغاز می‌شود. دراین سریال بازیگران و سوپراستارهای محبوبی از جمله: محمدرضا گلزار، هومن سیدی، حسین یاری و ساره بیات بـه ایفای نقش پرداخته اند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا بطور کامل درمورد سریال گیسو و بازیگران این سریال جدید صحبت کنیم.

 

داستان سریال گیسو

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

داستان گیسو درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی از جمله پول‌ شویی اسـت و با توجه بـه ساخت سریال‌ های مختلفی کـه روابط رومانتیک در آن ها محور اصلی بوده، دراین فصل در جهت ارتباط با مخاطب، تحولی اساسی در داستان صورت گرفته اسـت؛ بـه طوری‌که فیلمنامه این سریال بیش از ۱۰ بار بازنویسی شده و هم چنان بازنویسی طرح نهایی آن در حال انجام اسـت.

 

سریال گیسو چند قسمت است؟

این سریال در 17 قسمت 60 دقیقه ای و بـه کارگردانی منوچهر هادی ساخته شده اسـت. بطور معمول کارهای آقای هادی همیشه با استقبال مخاطبان رو بـه رو بوده اسـت.

 

زمان پخش سریال گیسو «عاشقانه 2»

تاریخ دقیق پخش سریال گیسو مشخص نیست اما سازندگان آن پیش تر از آغاز پخش سریال از دی ماه سال 1399 خبر داده بودند. گفتنی اسـت کـه سریال گیسو یا همان عاشقانه ۲ تنها از پلتفرم نماوا پخش میشود.

 

عکس های بازیگران سریال گیسو منوچهر هادی

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

محمدرضا گلزار در نقش سهیل بقایی

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

ساره بیات در نقش پگاه دادگر

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

هانیه توسلی در نقش کتایون

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

حسین یاری در نقش رضا شکیبا

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

هومن سیدی در نقش پیمان رستاک

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

مسعود رایگان در نقش یونس شکیبا

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

شمسی فضل‌ الهی در نقش مهین کیانی 

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

علیرضا زمانی ‌نسب در نقش محسن شکیبا

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

آزاده ریاضی در نقش مونا

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

بهاره رهنما در نقش افرا

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

سانیا سالاری در نقش گیسو 

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

جولیا پانلی در نقش لوسیا 

 

نکات جالب درمورد سریال عاشقانه 2 «گیسو»

محمدرضا گلزار، هومن سیدی، ساره بیات، مسعود رایگان، بهاره رهنما و حسین یاری عده ای از دیگر بازیگران سریال عاشقانه ۲ هستند. هومن سیدی کـه پخش اثر جدید او، سریال قورباغه از شبکه نمایش خانگی آغاز شده اسـت، پیش تر اعلام کرده بود دیگر قصد بازی در هیچ فیلم و سریالی در شبکه نمایش خانگی را ندارد. با این حال او با نقش پیمان در سریال گیسو بار دیگر بـه شبکه نمایش خانگی بازخواهد گشت.

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

گفته میشود محمدرضا گلزار علاوه بر بازی دراین سریال خوانندگی تیتراژ آنرا هم برعهده داشته اسـت. اما مهناز افشار تنها بازیگر فصل اول سریال عاشقانه نیست کـه در فصل دوم آن غایب اسـت. پانته ‌آ بهرام، فرزاد فرزین، بهاره کیان ‌افشار، حمیدرضا پگاه و سارا رسول زاده هم در سریال گیسو حضور ندارند. در مرداد ماه سال جاری بود کـه فرزاد فرزین از تصمیم خود برای انصراف از سریال عاشقانه ۲ خبر داد.

عکس و اسامی بازیگران سریال گیسو + داستان و زمان پخش دقیق

فرزین گفت نگران تکراری شدن نقش خود در سریال عاشقانه بخاطر شباهت آن بـه «بهرام» سریال «مانکن» بودو وقتی این نگرانی رابا کارگردان کار در بین گذاشت منوچهر هادی بـه او گفت نقش را تغییر میدهند و فرزین را راضی بـه بستن قرارداد کرد اما وقتی فیلمنامه تغییر کرد فرزین در نهایت تصمیم بـه انصراف از سریال گیسو گرفت. او در حال حاضر سریال ملکه گدایان را برای شبکه نمایش خانگی آماده ی پخش دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید