ارز دیجیتال

تحقیق در مورد بی عدالتی و نابرابری در جهان

پاسخ فعالیت های درس ۸ مطالعات نهم : در این نوشته به جواب فعالیت های درس هشتم 8 مطالعات اجتماعی پایه نهم در صفحات ۴۸ ، ۴۹ ، ۵۱ ، ۵۳ و ۵۴ مربوط به درس هشت بی عدالتی و نابرابری در جهان در بخش آموزش و پرورش ماگرتا پرداخته ایم.

پاسخ فعالیت درس ۸ مطالعات نهم

در جواب فعالیت درس 8 مطالعات اجتماعی نهم داریم :

جواب فعالیت صفحه ۴۸ مطالعات اجتماعی نهم

1- درباره علل و عوامل نابرابری توسعهٔ انسانی در جهان گفت‌وگو کنید. به نظر شما کدام عوامل مهم‌ترند؟ چرا؟

عوامل داخلی مانند فرهنگ های غلط، نداشتن پشتکار، اگر مردم یک کشور بتوانند عوامل داخلی را از بین ببرند و بر آن غلبه کنند، می توانند عوامل بیرونی مانند استعمار را از بین ببرند و به توسعه انسانی برابری دست یابند.

جواب فعالیت صفحه ۴۹ مطالعات نهم

2- با توجه به آنچه درباره مستعمره شدن آفریقا می‌دانید، فکر می‌کنید چه ارتباطی بین پایین بودن شاخص‌های توسعه انسانی در بیشتر کشورهای آفریقایی و بالا بودن آن در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی وجود دارد؟

هرچه شاخص توسعه انسانی بالاتر باشد امید به زندگی و رشد و پیشرفت بیشتر است و برعکس هرچه پایین تر باشد دچار فقر و عقب ماندگی و ناامیدی می شود.

3- نمودار الف و شکل ب را توضیح دهید.

در نمودار ب کشورهای شرق ایران به دلیل مشکلات داخلی و خارجی از توسعه انسانی پایینی برخوردار هستند و کشورهای شمال غربی مانند ترکیه که نزدیک به اروپا هستند از توسعه انسانی بالایی برخوردار هستند.
نمودار الف: رشد توسعه انسانی در ایران را در سال های اخیر نشان می دهد.

جواب فعالیت صفحه ۵۱ مطالعات پایه نهم

4- گفت‌وگو کنید: به نظر شما کشورهایی که اقتصاد و درآمد آنها بر پایه فروش مواد اولیه و خام مانند نفت است، در حال و آینده با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و چه تغییراتی باید در اقتصاد خود ایجاد کنند؟

بعد از اتمام مواد اولیه و نفت خام ، درآمد کاهش می یابد و وابستگی اقتصادی سیاسی به خارج و دخالت خارجی زیاد می شود. باید سعی کنیم بر اساس تک محصولی بودن از اقتصاد خارج شویم و محصولات غیرنفتی را جایگزین کنیم و مبنای اقتصاد را بر پایه محصولات و صادرات غیرنفتی ایجاد کنیم.

جواب فعالیت صفحه ۵۳ مطالعات نهم

5- سواد و آموزش نقش مهمی در پیشرفت یک کشور دارد. به طور گروهی، فهرستی از مشکلاتی را که مردم یک کشور در اثر پایین بودن سطح سواد و محروم بودن از آموزش با آن مواجه می‌شوند، تهیه کنید و بخوانید.

فقدان سلامت، فقر، فقدان استاندارد زندگی، فقدان قانون، فساد، مرگ و میر بالا، جنگ های داخلی، استعمار سایر کشورها، وابستگی به کشورهای قدرتمند.

به کار ببندیم صفحه ۵۴ مطالعات نهم

یکی از فعّالیت‌های زیر را انتخاب کنید و انجام دهید.

1- فرض کنید شما مسئول بالا بردن شاخص توسعه انسانی در کشور هستید و قرار است فهرستی از چند پیشنهاد مناسب در مورد بهبود هر یک از عوامل توسعه انسانی (درآمد، سواد، امید به زندگی) تهیه کنید. با همفکری دوستانتان این پیشنهادها را بنویسید. 

در زمینه قانونی شدن درآمدها – ثبت نام کودکان برای سوادآموزی حتی در مناطق دورافتاده، ایجاد رفاه و امنیت اجتماعی برای کلیه کارگران و کارمندان.

2- درباره جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر چند پیشنهاد و راه حل بنویسید.

ایجاد شغل برای روستاییان در فصول غیر کشاورزی – ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها – ایجاد مراکز رفاهی برای سرپرستان

3- به طور گروهی، درباره یکی از موضوعات این فصل پوستری طراحی کنید و روی آن پیامی بنویسید. (برای مثال، موضوعاتی چون عدالت و از بین رفتن نابرابری در جهان، جمعیت جوان به عنوان ثروت کشور، توسعه انسانی، امید به زندگی)

عدالت اجتماعی = پیشرفت کشور – مبارزه با نژاد پرستی – تولید شغل برای جوانان و…

⭐️ در آخر جواب فعالیت های درس ۸ مطالعات نهم در صفحات ۴۸ ، ۴۹ ، ۵۱ ، ۵۳ و ۵۴ به پایان رسید، اگر سوال یا مشکلی دارید از قسمت دیدگاه با ما یا سایر دانش آموزان بحث و گفتگو کنید و نظرات خود را بگذارید. تمام سوالات را کامل و صحیح پاسخ دادیم. میتوانید آن ها را هم خلاصه بنویسید. برای بهتر پیدا کردن ما در آخر عبارت جستجو شده خود در گوگل کلمه ماگرتا را بنویسید.😎🌹

دیدگاهتان را بنویسید