فیلم و سریال

سریال ایرانی عاشقانه قسمت دوم آپارات

به گزارش ایمنا سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی در سال 1400 ساخته شده است. حسن فتحی در آخرین عاشقانه خود این بار به سراغ داستانی تاریخی و واقعی رفته و روایتگر دلدادگی سلطان قاجار به سوگلی محبوبش است. که برای دانلود قسمت 5 پنجم سریال جیران که این هفته جمعه در تاریخ 20 اسفند ساعت 8 صبح منتشر می شود را می توانید دریافت کنید.

********************

برای دانلود سریال جیران قسمت ۵ روی لینک زیر کلیک یا لمس کنید.

«« دانلود قسمت 5 پنجم سریال جیران »»

********************

داستان قسمت 5 سریال جیران

جیران را به محضر قبله عالم میبرند، اما شاه این جیران غمگین دلمرده را نمیخواهد. پس او را مرخص می کند تا روزی که سر صف سلام به نشانه همدلی با شاه شال سرخ به سر کند. سیاوش می رسد اما جیران رفته است. کجا؟ به دربار شاه….

نکاتی از قسمت قبل

همانطور که در قسمت سوم سریال جیران گفتیم حضور شازده بصیر با بازی هومن برق‌نورد می‌تواند یکی از موتورهای محرک داستان در ادامه باشد. سکانس تقابل نقره با بازی ستاره پسیانی و شازده بصیر و تماشای کاروانسرای شازده قاجاری که نشان‌دهنده نفوذ و قدرت او در میان عوام است، مخاطب را آماده یک تقابل جدی در آینده می‌کند.

در میان صحنه های رنگارنگ و متعدد در قسمت چهارم شاید بتوان با فاصله بهترین سکانس را متعلق به صحنه اقدام خدیجه به خودکشی دانست. در این سکانس تاثیرگذار بازی‌های روان و دیدنی حمیدرضا نعیمی در نقش پدر جیران و سینا رازانی در نقش اسدلله از یک سو و بازی چشمگیر پریناز ایزدیار از سوی دیگر این سکانس را بسیار دیدنی و تاثیرگذار کرد. جیران هنوز وارد دربار شاه نشده است توانسته بسیاری از اطرافیان شاه را کنجکاو و عصبانی کند. توجه کم سابقه شاه به او و اولویت‌هایی که از الان در اختیار جیران قرار گرفته است می‌تواند دختر ممدعلی تجریشی را به یک زن قدرتمند در دربار ناصری تبدیل کند. درد و دل‌های خدیجه با خواهرش در نیمه شبی که قرار است فردایش به عقد شاه قاجار در بیاید، دیالوگ‌های خوبی داشت. اینکه عشق را نمی‌توان با جاه و مکنت و منصب به دست آورد. کسی که امروز وارد دربار ناصری شد و تبدیل به سوگلی شاه قاجار شد تنها جسم خدیجه است و او روحش را به دست باد سپرد و تا ابد عشق را درون خودش کشت. امیرخسرو دهلوی شاعر ایرانی می‌گوید: کششی که عشق دارد نگذاردت بدین سان/ به جنازه گر نیایی به مزار خواهی آمد

سکانس جذاب عقد از راه دور(!) در قسمت چهارم سریال جیران که با تدوین موازی، پیراسته و آراسته شدن عروس و داماد را نشان می‌داد، یکی از بهترین بخش‌های این قسمت بود. در این سکانس، بازی سرخوشانه و میمیک‌های جذاب بهرام رادان هنگام تراشیدن ریش جالب توجه بود. رادان این ناصرالدین شاه را گرم و صمیمی بازی می‌کند.

یکی از نقاط عطف قسمت چهارم را باید به سکانس حمله راهزنان به کارونسرای میان راه بدانیم. در جایی که با رشادت سیاوش و درگیری او با راهزنان مانع از تعرض آنها به سارای گرجی شد و تقابل مجدد سارای گرجی با بازی فاطمه مسعودی‌فر با سیاوش با بازی امیرحسین فتحی می‌تواند در آینده و سیر تحولات داستان، تبدیل به یکی از تقابل‌های جذاب و دیدنی شود.

بازیگران سریال جیران قسمت ۵ پنجم

بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل‌کاشی، هومن برق‌نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن‌پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن موذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی‌پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و مریلا زارعی

سینا رازانی در نقش اسدالله، برادر جیران

سینا رازانی از بازیگرانی است که از صحنه تئاتر به قاب سینما و تلویزیون آمده و کارنامه پر باری را در اجرای نمایش‌های صحنه‌ای با کارگردان‌های سرشناسی چون محمد رحمانیان، حسن معجونی، حمید پورآذری و… دارد. او در سریال‌های پر بیننده از جمله «هزاران چشم»، «رسم عاشقی»، «شهریار»، «بچه‌های نسبتاً بد» و چند اثر کمدی نقش‌آفرینی کرده و در کارنامه هنری خود بازی در فیلم‌های «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» ساخته علی رفیعی، «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و «نیمه شب اتفاق افتاد» ساخته تینا پاکروان و… را دارد. ما برای شما دانلود سریال های گوناگون را اطلاع رسانی می کنیم.
او این روزها در سریال جیران نقش اسدالله برادر جیران را بازی می‌کند. کاراکتری که اگر چه ممکن است مخاطبان به خاطر ویژگی‌هایش در این قصه، دوستش نداشته باشند اما پر از پیچیدگی‌هایی است که این نقش را برای سینا رازانی جذاب کرده است. به همین بهانه با او گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید.

کاراکتر اسدالله برای من بسیار تازگی داشت چرا که تا پیش از این چنین کاراکتری را بازی نکرده بودم. بسیاری از کارهای قبلی من کمدی و طنز بود و این کاراکتر جدا از این که جدی بود و فضای جدیدی داشت، پیچیدگی‌های کاراکتر اسدالله نیز برایم جذاب بود.

کاراکتر اسدالله همین که ما در اوایل سریال دیدیم، نیست. اسدالله تا انتهای ماجرا بالا و پایین زیادی دارد. طوری که من را به عنوان بازیگر خیلی به چالش کشیده و خواهد کشید در گذر زمان. حوادث و اتفاقات این داستان، تغییرات و تجربه‌های جدیدی را برای کاراکتر اسدلله دارد و برای من به عنوان بازیگر که لحظات زندگی این کاراکتر را می‌خواندم و قرار بود که شکل تصویری پیدا کند، بسیار چالش برانگیز و هیجان انگیز بود.

من سعی کردم که درباره این کاراکتر در تاریخ مطالعه داشته باشم. کاراکتر اسدالله در تاریخ وجود خارجی داشته است و در حد یکی دو خط در کتب تاریخی آمده است که چنین آدمی بوده و وارد شرایط جدیدی در زندگی شده است اما نه با این جزییات و شاخ و برگی که در سریال می‌بینید. آقای فتحی و آقای جوانمرد به عنوان نویسندگان فیلمنامه سروشکل دراماتیزه و نمایشی‌تری به این کاراکتر دادند طوری که در قصه‌پردازی این کاراکتر نیز ابتدا، نقطه اوج و پایان وجود دارد.

لینک دانلود سریال جیران قسمت 5 پنجم را بالا مطلب برای شما قرار دادیم همچنین برای دریافت سریال های جدید شبکه نمایش خانگی به وب سایت مجاز دانلود مرجع دانلود قانونی فیلم و سریال مراجعه کنید.

کد خبر 560939

دیدگاهتان را بنویسید