ارز دیجیتال

قیمت دستگاه استخراج بیت کوین antminer s9j

ماشین حساب ماینر
ماینرهای Asic
کارت گرافیک Gpu

bitcoin


  • bitcoin

  • ethereum

  • ethereumClassic

  • bitcoinCashABC

  • bitcoinSV

  • litecoin

  • monero

  • dash

  • zcash

  • dogecoin

  • komodo

  • horizen

  • siacoin

سود خالص ماهانه

$


تومان

	 محاسبات ماهانه :

هزینه برق به تومان

تومان 

کارمزد استخر

$

درآمد اصلی


درآمد به دلار

$

درآمد به تومان

تومان 

نرخ دلار

تومان 

قیمت فعلی :

دلار

تومان


الگورتیم :



حجم بازار :



سختی شبکه :



زمان بلاک :



نرخ هش شبکه :



پاداش بلاک :


بازه هزینه برق کارمزد استخر درآمد کوین درآمد سود
روز

 تومان


$

تومان

$

تومان

هفته

 تومان


$

تومان

$

تومان

ماه

 تومان


$

تومان

$

تومان

سال

 تومان


$

تومان

$

تومان

آموزش استفاده از ماشین حساب ماینر

برای محاسبه درآمد ماینینگ یا استخراج ارز مورد نظر کافی است قسمت های زیر را به ترتیب تکمیل کنید:

1- انتخاب ارز: از این قسمت، کوین یا رمزارز مورد نظر را انتخاب کنید.

2- انتخاب دستگاه: در این قسمت ماینر یا دستگاهی را که قصد دارید سودآوری ماینینگ آن را محاسبه نمایید، انتخاب کنید.

3- نرخ هش: بعد از انجام دو مرحله قبلی، بخش نرخ هش (Hash Rate) به صورت خودکار تکمیل می‌شود، اما در صورت نیاز می‌توانید این بخش را نیز خودتان تکمیل کنید.

4- برق مصرفی: در این قسمت بایستی تعرفه برق مصرفی خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید از مقادیر پیش‌فرض (صنعتی، صادراتی و…) استفاده کنید.

5- کارمزد استخر استخراج: در این قسمت هم کارمزد استخر استخراج (Pool) خود را وارد کنید. در صورتی که کارمزد استخرهای استخراج را نمی‌دانید، از بخش لیست استخرهای استخراج این کارمزد را پیدا کنید.

توجه: در صورتی که کوین یا دستگاه مورد نظر شما در بخش انتخاب ارز و دستگاه وجود ندارد، کافی است ابتدا مشخصات دستگاه مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس مراحل ذکرشده را از مرحله 3 به بعد انجام دهید.

برای مشاهده مشخصات و سودآوری انواع دستگاه‌های ماینر Asic و GPU نیز می‌توانید وارد صفحه لیست دستگاه های ماینر Asic و لیست دستگاه های ماینر GPU شوید.

همچنین برای بررسی و تحلیل بهترین دستگاه‌های موجود بازار می‌توانید بخش بهترین دستگاه ماینر و استخراج اتریوم را مشاهده کنید.

ماشین حساب ماینرکدام ارز را برای استخراج انتخاب کنیم؟

۱. استخراج بیت کوین (BTC)

بیت کوین، در حال حاضر اولین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش جاری بازار محسوب می‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که از لحاظ سود نیز بهترین رمزارز برای استخراج باشد. به این دلیل که در حال حاضر تعداد زیادی ریگ استخراج ایسیک (ASIC) یا مدارهای مجتمع با کاربرد خاص در شبکۀ بیت کوین وجود دارد. از این رو، سختی استخراج نیز به همین مقدار بالا رفته است.

با این وجود، هنوز یک دلیل بسیار خوب برای استخراج بیت کوین وجود دارد و آن هم، افزایش غیرمتمرکزسازی شبکه است. بسیاری از کمال‌گرایان (Purists) بیت کوین معتقدند که تنها بیت کوین است که سطح تغییرناپذیری و مقاومت در برابر سانسور مورد نیاز برای یک ارز غیرمتمرکز واقعی را ارائه می‌دهد. برای این افراد، هزینه اجرای یک ریگ کوچک استخراج بیت کوین، هزینه کمی است که باید برای نقش داشتن در تأمین امنیت شبکه مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان پرداخت شود.

با این حال، اگر هدف شما از ماینینگ صرفاً کسب سود است، در یک منطقه آب و هوایی سرد با انرژی ارزان زندگی نمی‌کنید و میلیون‌ها دلار برای سرمایه‌گذاری ندارید، پس باید به دنبال ماینینگ آلت کوین‌ها بروید!

۲. استخراج اتریوم (ETH)

اتریوم (Ethereum) پروژه‌ای است که در طولانی‌مدت، حرفی برای گفتن دارد. بسیاری از فعالان بازار رمزارزها، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت هر واحد اتریوم از بیت کوین پیشی خواهد گرفت و به ارزشمندترین دارایی در کل فضای ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد. اگر این موضوع به واقعیت تبدیل شود، استخراج اتریوم یک بازی طولانی‌مدت بسیار خوب و پربازده خواهد بود.

تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را بر اساس پتانسیل ایجاد برنامه‌های مختلف در شبکه اتریوم گفته‌اند. به عنوان مثال، حتی امکان راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز Air Bnb (سرویس و برنامه‌ای آنلاین برای اجاره ‌کردن و اجاره‌ دادن اماکن اقامتی در سراسر دنیا) و Uber (یک سرویس هم‌سفری آنلاین) نیز در شبکه اتریوم وجود دارد. در صورتی که یکی از این برنامه‌های غیرمتمرکز به اندازه معادل‌ متمرکز آنها موفقیت‌آمیز باشد، ارزش توکن‌های اتریوم افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

نکته قابل توجه دیگر، اتحادیه سازمانی اتریوم (Enterprise Ethereum Alliance) است. این اتحادیه که از چندین شرکت‌ بزرگ در سراسر جهان تشکیل شده است، در حال آزمایش برنامه‌های بلاکچین با پشتیبانی شبکه اتریوم هستند. بر اساس گزارش منتشرشده توسط این اتحادیه، اسامی معروف و بزرگی به اتریوم علاقه‌مند هستند. بنابراین استخراج اتریوم را می‌توان در دسته سودآورترین مشاغل در حوزه رمزارزها دانست.

۳. استخراج اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک، یک پلتفرم قراردادهای هوشمند است که به هر کسی اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز خود را بسازد و استفاده کند. الگوریتم استخراج اتریوم کلاسیک پس از هارد فورک Thanos (نوامبر ۲۰۲۰) در بلوک شماره ۱۱،۷۰۰،۰۰۰، از Ethash به Etchash تغییر یافت. به این معنا که ریگ‌های ایسیک Ethash و هش پاور Ethash اجاره شده از استخر نایس‌هش (NiceHash)، دیگر قادر به پردازش الگوریتم جدید و استخراج اتریوم کلاسیک نیستند.

توسعه‌دهنده‌ها همچنین انتظار دارند که هارد فورک Thanos با اجرای الگوریتمی به نام EtcHash، نرخ هش اتریوم کلاسیک را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. در نرخ هش حال حاضر اتریوم کلاسیک، استخراج این کوین بسیار سودآور‌تر خواهد شد و سیستم‌های ۳ و ۴ گیگابایتی نیز به بازی باز خواهند گشت و حیات آنها برای ۳ سال دیگر یا تا زمانی که اتریوم کلاسیک تصمیم می‌گیرد که از الگوریتم گواه اثبات کار خداحافظی کند، تمدید خواهد شد. برای تداوم استخراج اتریوم کلاسیک بعد از هارد فورک، شما باید پیکربندی ماشین‌های استخراج خود را به‌روز کنید و آنها را دوباره راه‌اندازی نمایید.

۴. استخراج زی کش (ZEC)

زی کش یا زدکش (ZEC) یکی از ارزهای دیجیتال متمرکز بر حفظ حریم خصوصی است. یکی از دلایلی که استخراج Zcash را به یک گزینه محبوب در بین ماینرها تبدیل می‌کند، عدم نیاز آن به ریگ‌های استخراج ایسیک است. به این معنا که استخراج زی کش با استفاده از تراشه‌های گرافیکی GPU ارزان نیز، بسیار سودآور است. بنابراین، اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف دستگاه ماینینگ کنید، زدکش انتخاب بسیاری مناسبی برای شما خواهد بود.

به لطف قابلیت‌های حریم خصوصی، زدکش (Zcash) توسط افرادی مانند ادوارد اسنودن (Edward Snowden)  حمایت می‌شود. او ادعا می‌کند که ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی این رمزارز، واقعاً منحصر به فرد است. اسنودن، به عنوان نماینده سابق آژانس امنیت ملی (NSA)، در محافظت از داده‌های آنلاین بسیار متخصص است. به لطف افشاگری‌های وی در مورد دولت‌های مختلف در سراسر جهان، در سال‌های اخیر حریم خصوصی آنلاین بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پس استخراج Zcash را نیز در لیست سودآورترین استخراج رمزارزها قرار می‌گیرد.

۵. استخراج دش (DASH)

مانند بسیاری از بلاکچین‌ها، تراکنش‌ها در شبکه دَش (DASH) نیز با استفاده از یک روش رمزنگاری معروف به گواه اثبات کار (PoW)، امن می‌شوند. در این مکانیسم، پردازنده‌های رایانه‌ای قوی به دنبال راه‌حل‌هایی برای یک مسئله دشوار ریاضی هستند که توسط الگوریتم هش (Hashing) X11 تعریف شده است.

این الگوریتم به دست ایوان دافیلد (Evan Duffield)، بنیانگذار دش، و بر اساس یازده تکنیک رمزنگاری ایمن در زمان راه‌اندازی آن، توسعه داده شده است. هدف این الگوریتم، کاهش مصرف برق و اطمینان از عادلانه‌ترین توزیع ممکن دش در سال‌های اولیه راه‌اندازی شبکه بود. بر خلاف بیت کوین که به یک الگوریتم واحد متکی است، الگوریتم X11 برای محافظت در برابر آسیب‌پذیری‌های آتی احتمالی در یک یا چند تابع هش طراحی شده است. امروزه، برای حفظ امنیت شبکه دش (DASH)، از فارم‌های قدرتمند و حرفه‌ای ایسیک در سراسر جهان استفاده می‌شود.

۶. استخراج بیت کوین اس وی (BSV)

فضای ارزهای دیجیتال گاه با تقسیم بین جوامع (ایجاد فورک) روبه‌رو می‌شود؛ زیرا هر گروه برای رسیدن به اهدافی که در نظر خود بهترین است، تلاش می‌کند. این همان اتفاقی است که برای جامعه بیت کوین کش نیز رخ داده است. یک طرف، به سرپرستی راجر ور (Roger Ver) و جیان وو (Jihan Wu)، با پشتیبانی از اندازه بلاک قابل تنظیم، خواستار حفظ اندازه بلاک در ۳۲ مگابایت بودند. طرف دیگر، به سرپرستی کریگ رایت (Craig Wright) و کالوین آیر (Calvin Ayre)، با افزایش اندازه بلاک به ۱۲۸ مگابایت و بیشتر، نسخه جدیدی را با نام بیت کوین ساتوشی ویوژن (BSV) ارائه کردند. جامعه بیت کوین اس وی، هدف خود از این اقدام را حفظ دید ساتوشی (Satoshi) برای بیت کوین، که در وایت پیپر سال ۲۰۰۸ میلادی آمده است، عنوان کرده‌اند.

شایان ذکر است که خود بیت کوین کش، نتیجه یک هارد فورک بیت کوین است.

مانند هر ارز دیجیتال با الگوریتم SHA-256، بهترین ماینرها برای بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) نیز، ایزیک‌ها هستند. بنابراین، برای استخراج سودآور بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)، باید یک ماینر ایسیک خریداری کنید. هنگام خرید یک ماینر اسیک باید هزینه، مصرف برق و هش ریت آن را در نظر بگیرید. نمونه‌ای از یک ماینر ایسیک خوب جهت ماینینگ Bitcoin SV، مدل Antminer S17 است.

۷. استخراج لایت کوین (LTC)

هنگامی که استخراج ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin) برای اولین بار آغاز شد، استفاده از CPU (واحد پردازش مرکزی) و GPU (واحد پردازش گرافیک) سود خوبی به همراه داشت. به این معنا که با سرمایه کم، شما می‌توانستید به کسب درآمد بپردازید.

با این حال، پس از ظهور ایسیک‌ها، شرایط تغییر کرد. اسیک‌ها بسیار قدرتمندتر از CPUها و GPUها هستند و شانس بیشتری برای برنده شدن در پاداش استخراج لایت کوین دارند. بنابراین، امروزه استفاده از CPUها و GPUها برای استخراج لایت کوین (Litecoin)، دیگر عاقلانه به نظر نمی‌رسد!

۸. استخراج بیت کوین کش (BCH)

اگر شما از جمله طرفداران بیت کوین کش (Bitcoin Cash) هستید، راهی برای پشتیبانی از شبکه و در همان حال، کسب این ارز دیجیتال وجود دارد: استخراج. اساساً استخراج، حل معماهای پیچیده ریاضی است. ماینرها مهم‌ترین بخش هر جامعه رمزارزی به شمار می‌روند؛ زیرا نه تنها درستی تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند، بلکه مسئول قرار دادن توکن‌های جدید در چرخه نیز هستند.

ماینرها پاداش قابل توجهی را به ازای استخراج موفقیت‌آمیز یک بلاک از تراکنش‌ها دریافت می‌کنند. در شبکه بیت کوین کش، پاداش استخراج برابر با ۶٫۲۵ واحد بیت کوین کش به ازای هر بلاک به اضافه تمام کارمزدهای تراکنش بلاک مذکور است.

برای اینکه سود قابل توجهی را از استخراج بیت کوین کش به دست آورید، ابتدا باید مقداری پول برای خرید تجهیزات تخصصی استخراج Bitcoin Cash اختصاص دهید. اما قبل از آن، شما می‌توانید سود تقریبی خود را محاسبه کنید. برای این کار، باید هش ریت خود را بدانید. هش ریت، سرعتی است که رایانه و تجهیزات مورد استفاده شما می‌توانند خروجی یک تابع هش را محاسبه کنند. هر چه مقدار هش ریت بزرگ‌تر باشد، به معنای شانس بیشتر برای استخراج موفق یک بلاک است.

روند استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash) بسیار شبیه استخراج بیت کوین است. با این حال، چند تفاوت اساسی میان این دو وجود دارد. اولین و مهم‌ترین تفاوت، محدودیت اندازه بلاک است که برای بیت کوین کش، برابر با ۸ مگابایت و برای بیت کوین، برابر با تنها یک مگابایت اعلام شده است. مطمئناً، بلاک‌های بزرگ‌تر برای استخراج به قدرت محاسباتی بیشتر و در نتیجه، سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارند. از سوی دیگر، بلاک‌های بزرگ‌تر کارمزدهای بیشتری را نیز برای ماینرها به همراه خواهند داشت.

۹. استخراج مونرو (XMR)

ارز دیجیتال مونرو (Monero) از پروتکل گواه اثبات کار (PoW) برای تولید کوین جدید استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال به دلیل عملکرد قوی خود، میان سرمایه‌گذاران و ماینرها بسیار محبوب شده است. مونرو (Monero) توانست از ۱۰ دلار در ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی به ۴۹۴ دلار در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی برسد و بازده حدود ۴۸۰۰ درصدی را در طول یک سال برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشته باشد.

مانند هر ارز دیجیتال دیگری، نمی‌توان به صورت دقیق گفت که آیا استخراج مونرو (Monero) سودآور است یا خیر. اگر شما می‌توانید تجهیزات و برق خود را به صورت رایگان یا کم‌هزینه تهیه کنید، پس بله، استخراج مونرو سودآور است! اما در غیر این صورت، سودآوری مونرو به هزینه‌های برق، قیمت تجهیزات و هش ریت آنها بستگی خواهد داشت.

در حالت کلی، برای سودآوری استخراج مونرو (Monero)، شما به نوعی برتری نیاز دارید. این برتری می‌تواند ارزان بودن برق در منطقه شما باشد یا خرید تجهیزات ماینینگ با تخفیف زیاد. اگر هزینه برق شما عادی است و می‌خواهید ریگ‌های استخراج را به صورت خرد خریداری کنید، احتمالاً استخراج مونرو برای شما منفعت چندانی نخواهد داشت.

البته، در شرایطی که قیمت مونرو به سرعت در حال افزایش باشد، می‌توان از سایر هزینه‌ها صرف‌نظر کرد و استخراج این ارز دیجیتال را سودآور دانست!

۱۰. استخراج کومودو (KMD)

ارز دیجیتال کومودو (Komodo) که به عنوان یک فورک زی کش شناخته می‌شود، از پروتکل گواه اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. این امر، کومودو (Komodo) را به یک رمزارز مناسب برای استخراج تبدیل می‌کند. حریم خصوصی تراکنش‌های کومودو، همراه با ناشناس بودن و شفافیت، ستون‌های اصلی این پروژه بلاکچین هستند.

در صورتی که بخواهید از ریگ‌های استخراج GPU برای استخراج کومودو (Komodo) استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که برای این کار، به راه‌اندازی یک رایانه کامل از جمله مادربرد،CPU ، حافظه RAM و درایور سخت‌افزاری (HDD) نیاز دارید.

از سوی دیگر، اتصال مطمئن به اینترنت برای تبدیل شدن به یک ماینر موفق کومودو (Komodo) یک شرط ضروری است. به خاطر داشته باشید که برای استخراج کومودو، هر یک از دستگاه‌های شما روزانه به ۵۰۰ مگابایت اینترنت نیاز دارند که مقدار قابل توجهی است.

علاوه بر این، ظرفیت شبکه برق شما نیز مهم است. شما باید مصرف برق خود را به درستی محاسبه کنید و ظرفیت شبکه برق خود را در نظر بگیرید.

۱۱. استخراج دوج کوین (DOGE)

استخراج دوج کوین (DOGE)، فرآیند پاداش‌دهی دوج کوین‌های جدید به ازای بررسی تراکنش‌ها در بلاکچین Dogecoin است. این موضوع با اینکه ساده به نظر می‌رسد، اما در واقعیت این‌گونه نیست.

استخراج دوج کوین (Dogecoin)، مانند یک قرعه‌کشی است. برای انجام این قرعه‌کشی باید کارهایی را انجام دهید. در واقع، رایانه (یا نود) شما باید تراکنش‌ها را تأیید و بررسی کند. بسیاری از رایانه‌ها به صورت هم‌زمان روی یک بلاک کار می‌کنند، اما تنها یکی از آنها می‌تواند پاداش کوین‌های جدید را به دست آورد و آن هم، نود یا گرهی است که بتواند بلاک جدید تراکنش‌ها را به بلاک تراکنش‌های قدیمی اضافه کند. این امر، با حل معادلات پیچیده ریاضی امکان‌پذیر می‌شود.

۱۲. استخراج سیاکوین (SC)

ارز دیجیتال سیاکوین توسط پلتفرم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فضای ابری و مبتنی بر بلاکچین سیا (Sia) توسعه داده شده است. توسعه‌دهندگان سیاکوین (Siacoin) ادعا می‌کنند که در بلاکچین خود، سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت را ارائه می‌دهند. یکی از بهترین ویژگی‌های شبکه سیاکوین (Siacoin) این است که داده‌های شما فقط برای شما قابل دسترسی هستند.

در شبکه سیا، اعضا می‌توانند فضای هارد دیسک خود را به یکدیگر اجاره دهند. همچنین، قراردادهای منعقدشده در این شبکه را می‌توان در مراحل بعدی اصلاح کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این شبکه، امضا است. هر ورودی باید در هر تراکنش امضا شود. این امضای رمزنگاری‌شده با چندین عامل در ارتباط است که این عوامل عبارتند از: قفل زمانی (time lock)، شناسه ورودی و flags. این عوامل نشان می‌دهند کدام بخش امضا شده و کدام یک هنوز امضا نشده است.

در نهایت، برای استخراج مؤثر سیاکوین شما به یک ماینر ایسیک، شبکه برق با ظرفیت کافی و دسترسی به اینترنت نیاز دارید. مصرف برق یک ماینر Antminer A3 تقریباً ۱۳۰۰ وات است و شما باید با استفاده از ماشین حساب استخراج، به دقت محاسبه کنید که چه تعداد دستگاه و چه مقدار انرژی برای استخراج سیاکوین لازم دارید.

۱۳. استخراج هورایزن (ZEN)

الگوریتم ارز دیجیتال هورایزن (Horizen)، از نوع Equihash است و شبکه آن بر اساس مدل گواه اثبات کار (PoW) فعالیت می‌کند. هورایزن در اصل، یک هارد فورک زی کلاسیک (ZClassic) است که آن هم به نوبه خود، یک هارد فورک زی کش محسوب می‌شود.

پاداش بلاک در شبکه هورایزن (Horizen) به شرح زیر تفکیک می‌شود: ۳٫۵ درصد برای نود‌های ایمن، ۸٫۵ درصد برای خزانه‌داری تیم هورایزن و ۸۸ درصد برای ماینرها. همانند بیت کوین، پاداش استخراج هورایزن نیز هر ۴ سال یک بار نصف می‌شود. علاوه بر این، تعداد کل هورایزن‌ (Horizen) عرضه‌‌شده نیز، مشابه با بیت کوین، ۲۱ میلیون واحد در نظر گرفته شده است.

بهترین روش برای استخراج رمزارز هورایزن، استفاده از دستگاه‌های ایسیک است. همچنین، این ارز دیجیتال را می‌توان با پردازنده‌های گرافیکی استخراج کرد، اما مطمئناً سودآوری این روش در مقایسه با ماینرهای قدرتمند و کارآمد ایسیک بسیار کمتر خواهد بود.

علاوه بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهند که استخراج هورایزن با کارت‌های گرافیکی انویدیا (Nvidia) در مقایسه با کارت‌های گرافیکی اِی‌اِم‌دی (AMD)، سودآورتر است. در نهایت، بهترین روش برای استخراج هورایزن، (Horizen) پیوستن به یک استخر ماینینگ و استفاده از یک کیف پول معتبر است.

سود استخراج (ماینینگ)سود استخراج (ماینینگ) چگونه محاسبه می‌شود؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که فقط به افرادی اهدا می‌شود که معادلات ریاضی مشخصی را حل می‌کنند! به فرآیند حل این معادلات اصطلاحاً «ماینینگ» یا استخراج گفته می‌شود. همچنین به افرادی که عمل ماینینگ را انجام می‌دهند ماینر یا استخراجگر می‌گویند. یعنی بیت کوین، بر خلاف ارزهای سنتی (مثل دلار و یورو) که توسط بانک‌ها چاپ می‌شوند، به افرادی تعلق می‌گیرد که توسط دستگاه‌های استخراج (دستگاه ماینر) اقدام به ماینینگ بیت کوین می‌کنند.

پس ماینینگ یک سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال است. برای ورود به این سرمایه گذاری، ماینرها باید هزینه و درآمد خود را محاسبه کنند تا در نهایت بتوانند تخمین بزنند که در هر لحظه، انجام ماینینگ مفید است یا ضرر دِه!

هزینه هایی که یک ماینر باید بپردازد کم نیست! از هزینه خرید دستگاه ماینینگ گرفته تا هزینه برق مصرفی و مودم و غیره. همچنین درآمدی که یک ماینر دارد به شاخص‌های زیادی وابسته است. برای مثال قیمت ارز دیجیتال استخراج‌شده، سختی شبکه و موارد دیگر. بنابراین برای محاسبه سودآوری ماینینگ، باید ابتدا در مورد آن مطالعه و کسب دانش کرد؛ زیرا هر سرمایه‌گذاری بدون بررسی احتمالاً به شکست خواهد انجامید.

یکی از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار در این سرمایه‌گذاری، محاسبه درآمد خالص استخراج است. یعنی اینکه هر دستگاه ماینر با توجه به هزینه برق مصرفی، چقدر درآمد دارد. محاسبه سود استخراج آنقدر مهم است که ماینرها با توجه به هزینه برق و قیمت فروش ارزهای استخراج‌شده، گاهی تمام دستگاه‌های خود را خاموش می‌کنند و بعد از مدتی دوباره آنها را راه‌اندازی می‌کنند.

محاسبه سود استخراج در رمزارز نیوز

ماشین حساب استخراج (ماینر) بیت کوین، اتریوم و لایت کوین یا ماشین حساب سود استخراج (ماینینگ)، ابزاری کارآمد برای محاسبه درآمد ماینرهای مختلف است. با توجه به علاقه‌ شدیدی که این روزها نسبت به بیت کوین و استخراج رمزارزها وجود دارد، مردم به دنبال راهی آسان برای محاسبه درآمد حاصل از استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها و مدت‌زمان بازگشت سرمایه خود هستند. برای سهولت دسترسی شما عزیزان، ماشین حساب ماینینگ برای محاسبه سود استخراج بیت کوین و رمزارزها به زبان فارسی توسط رمزارز نیوز راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید میزان درآمد ماهانه، مدت‌زمان بازگشت سرمایه و همچنین میزان سوددهی ماینینگ خود را به صورت کامل محاسبه نمایید. دقت داشته باشید که پارامترهای سختی شبکه، پاداش هر بلاک و قیمت فعلی هر رمزارز به دلار توسط کاربر قابل تغییر نیست و به صورت اتوماتیک به‌روز می‌گردد. پارامتر نرخ هش و مصرف دستگاه، جزو پارامترهای دستگاه ماینر شما است.

توجه داشته باشید چنانچه برای مثال شما از 5 دستگاه ماینر از یک نوع خاص استفاده نمایید، باید سود حاصل از استخراج یک دستگاه را 5 برابر کنید. هزینه برق به تومان بسته به قوانین و محل استخراج، می‌تواند متفاوت باشد. کارمزد استخر نیز جزو پارامترهای استخر استخراجی است که ماینرها به آن متصل هستند و توسط آن استخر، اعلام می‌شود. پس از وارد کردن پارامترها در جدول، سود حاصل از استخراج مربوط به 1 ماه را مشاهده می‌کنید. ضمناً در جدول پایین‌تر، می‌توانید محاسبات روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را به طور دقیق و مفصل مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید