سبک زندگی

ورود به سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر پلیس+۱۰ (خدمات الکترونیک انتظامی)

سرهنگ عباسی گفت:همه ساله با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر و اربعین حسینی، شوق زیارت به دیار عشق، کربلای معلا افزایش می‌یابد و بالطبع شهروندان به منظور تردد از مرز‌های کشور برای پیاده روی اربعین و دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنند که ازدحام مردم در این دفاتر موجب کاهش دقت در ثبت اطلاعات، نارضایتی شهروندان، عدم ارائه سایر خدمات (نظیر اجرائیات-گواهینامه-وظیفه عمومی و…)، ایجاد بی نظمی در دفاتر و اتلاف وقت مراجعان می‌شود.

چه خدماتی انجام می پذیرد؟

او افزود: به همین منظور سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی از 9 مرداد ماه امسال برای دو خدمت گواهینامه و گذرنامه در این استان راه اندازی شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: طی بررسی‌های سیستمی و میدانی بعمل آمده در همین مدت کوتاه، ضمن کاهش چشمگیر ازدحام مراجعین، رضایت مندی کاربران و مدیران و نیز ارباب رجوع در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی استان، مشهود است.

سرهنگ عباسی ادامه داد: شهروندان می‌ توانند در بستر اینترنت، بارکد سامانه مذکور را اسکن و یا از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://p10.epolice.ir/P10 نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

تشریح نحوه خدمات‌رسانی دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی همزمان با ایام اربعین

مدیر عامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی نحوه خدمات‌رسانی دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس+۱۰) همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، «مهدی سید هاشمی» مدیر عامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی در ارتباط با نحوه خدمات‌رسانی دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس+۱۰) همزمان با پیش رو بودن اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۰۰ دفتر خدمات الکترونیکی انتظامی در سراسر کشور در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم عزیز ایران اسلامی هستند.

افزایش ساعت کاری دفاتر پلیس+۱۰

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) تدابیر خاصی برای ارائه خدمات‌رسانی به متقاضیان درنظر گرفته شده که افزایش ساعت کاری دفاتر پلیس +۱۰ یکی از این تدابیر در راستای تسهیل در ارائه خدمات‌رسانی است؛ طی روزهای عادی دفاتر پلیس +۱۰ از ساعت 8 صبح تا پایان وقت اداری پاسخگوی مراجعه کنندگان بودند این در حالی است که با توجه به پیش رو بودن ایام اربعین ارائه خدمات را تا ساعت ۱۸ در کلیه دفاتر سراسر کشور افزایش داده‌ایم و همکاران ضمن احساس مسئولیت برای هموطنانی که بعد از ساعت ۱۸ در دفاتر حضور داشته باشند تا آخرین نفر خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی همچنین تصریح کرد: برای تسهیل در ارائه خدمات در صدور گذرنامه تعداد کاربران دفاتر را نیز در این ایام افزایش داده‌ایم این در حالی است که تعداد کاربران در شرایط عادی یک الی 2 نفر بودند اما در حال حاضر این تعداد در دفاتر به 4 نفر افزایش یافته است.

نظارت و بازرسی بر فعالیت دفاتر پلیس +۱۰

هاشمی همچنین گفت: در کل کشور حدودا بیش از 3 هزار نفر کاربر برای تسریع در صدور گذرنامه (ثبت، درخواست گذرنامه و برگ تردد) در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: همزمان با ابلاغ افزایش ساعت کاری دفاتر پلیس +۱۰، نظارت و بازرسی بر فعالیت این دفاتر به صورت سیستمی و میدانی در حال انجام است و تاکنون هم حدود ۲۰ مورد تخلف از نحوه فعالیت دفاتر پلیس + ۱۰ گزارش شده و اکثرا به دلیل مشکلات جزیی با دریافت تذکر به فعالیت خود ادامه داده و 2 دفتر به دلیل تخلفات عدیده لغو امتیاز شده اند.

خدمت‌رسانی تا روزهای پایانی اربعین

وی خاطرنشان کرد: مواردی هم بوده که ابلاغیه‌ها را رعایت نکردند و منجر به لغو مجوز دفتر شده؛ درحال حاضر 2 دفتر لغو مجوز شدند ضمنا همکاران ما به صورت شبانه روزی تا روزهای پایانی سفر معنوی اربعین آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی به تعداد میزان صدور گذرنامه در روز اشاره و تصریح کرد: تعداد درخواست‌های واصل در شرایط عادی روزانه حدود ۱۰ هزار درخواست بوده این در حالی است که با توجه به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی به طور میانگین روزانه ۷۵ هزار درخواست صدور گذرنامه و یا برگه تردد ویژه اربعین در دفاتر پلیس +۱۰ ثبت می‌شود و بیش از یک و نیم میلیون درخواست تاکنون (گذرنامه و برگه‌های تردد) صادر و تحویل متقاضیان شده است.


معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان از اجرای سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مرتضی عباسی با بیان این مطلب، اظهار کرد: همه ساله با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر و اربعین حسینی ، شوق زیارت به دیار عشق ، کربلای معلای افزایش می یابد و بالطبع شهروندان به منظور تردد از مرزهای کشور و دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه می نمایند که ازدحام مردم در این دفاتر موجب کاهش دقت در ثبت اطلاعات ، نارضایتی شهروندان ، عدم ارائه سایر خدمات(نظیر اجرائیات-گواهینامه-وظیفه عمومی و…) ، ایجاد بی نظمی در دفاتر و اتلاف وقت مراجعان می شود.

وی افزود: به همین منظور”سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی از 9 مرداد ماه سال جاری برای دو خدمت گواهینامه و گذرنامه در این استان راه اندازی شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: طی بررسی های سیستمی و میدانی بعمل آمده در همین مدت کوتاه، ضمن کاهش چشمگیر ازدحام مراجعین،رضایت مندی کاربران و مدیران و نیز ارباب رجوع در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی استان، مشهود است.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: شهروندان می توانند در بستر اینترنت، بارکد سامانه مذکور را اسکن و یا از طریق مراجعه به آدرس اینترنتیhttps://p10.police.ir/p10 نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.


برای ورود به سایت پلیس+۱۰ به آدرس epolice.ir مراجعه کنید.

در سایت پلیس+۱۰ خدمات متنوع همراه با اطلاعات و اخبار گوناگون آمده است. از جمله این خدمات در ادامه آمده است:

وظیفه عمومی

  • خرید دفترچه راهنمای وظیفه عمومی
  •  خدمات اینترنتی وظیفه عمومی
  •  خدمت تعویض‌ کارت معافیت یا پایان خدمت
  •  خدمت صدور المثنی کارت معافیت یا پایان خدمت
  •  سایر خدمات وظیفه عمومی (عناوین، تعرفه‌ها و مدارک لازم)

کارت سوخت

  • پیگیری صدور کارت سوخت
  • خدمت صدور المثنی کارت سوخت
  • خدمت رفع مسدودی کارت سوخت خودروهای دیزلی

گواهینامه

خدمت تعویض یا المثنی گواهینامه

گذرنامه

  • خدمت صدور گذرنامه
  • دریافت شناسه گذرنامه

پیشگیری انتظامی

  • خدمت درخواست گواهی تأیید عکس
  •  خدمت اعلام فقدان اسناد، مدارک و وسایل

سایر خدمات

  • خدمت صدور وضعیت خلافی خودرو
  •  خدمات اطلاعات اقتصادی خانوار (یارانه)
  •  خدمت درخواست گواهی پروانه کسب
  •  خدمت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
  •  خدمت اخذ علائم بیومتریک (چهره)