تکنولوژی

بهترین ایرفون شیائومی

با حرکت‌ شرکت‌های بزرگ مانند اپل، سامسونگ و شیائومی به سمت تولید هدفون‌های بی‌سیم با کیفیت، رفته رفته هندزفری‌های سیمی جای خود را به انواع هدفون بی ‌سیم داده‌اند تا جایی که این روزها هدفون‌های بی‌سیم به یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی موبایل در بازار تبدیل شده‌اند. هدفون‌های بی‌سیم با فناوری بلوتوث به تلفن هوشمند متصل می‌شوند و بسته به میزان ظرفیت باتری، می‌توانند بدون اتصال به کیس شارژ خود، برای چندین ساعت موسیقی پخش کنند. البته استفاده دیگر و شاید مهم‌تر هدفون‌های ‌بی‌سیم، قابلیت مکالمه با آن‌ها است، اکثر هدفون‌های بی‌سیم به میکروفن و نویزگیر صدا مجهز شده‌اند و به راحتی می‌توان با آن‌ها تماس‌های صوتی را پاسخ داد.

بهترین هدفون های بی سیم 2020

انواع هدفون بی سیم در وزن سبک و بدون سیم طراحی شده‌اند تا دیگر دردسرهای گره خوردن سیم هندزفری یا گیرکردن سیم به لباس در هنگام حرکت یا ورزش را متحمل نشوید. از طرفی اکثر گوشی‌های جدید اپل و سامسونگ بدون جک 3.5 میلی‌متری هدفون عرضه می‌شوند، این شرکت‌ها فضای مورد نیاز برای جک هدفون را برای اضافه کردن تکنولوژی‌های جدید مصرف می‌کنند و به دنبال آن هستند تا مصرف کننده را به خرید هدفون بی سیم ترغیب کنند، البته این استراتژی سود مالی خوبی برای این شرکت‌ها دارد، زیرا مشتریان به خرید هدفون بی سیم و صرف هزینه بیشتر روی می‌آورند که این مورد در نهایت به نفع تولید کننده است.

در بازار ایران هدفون‌های بی‌سیم بسیار متنوعی فروخته می‌شود، از مدل‌های متفرقه و عموما چینی و ارزان قیمت گرفته تا انواع هدفون بی‌ سیم سامسونگ، شیائومی و اپل در کشور ما طرفداران زیادی دارند و به یکی از پرفروش‌ترین کالاهای لوازم جانبی موبایل تبدیل شده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به هدفون‌های بی‌سیم بازار در بازه‌های قیمتی مختلف و از برندهای مختلف مانند هدفون بی سیم شیائومی ، سامسونگ و … داشته باشیم، با ما همراه باشید.

هدفون بی‌سیم مدل SP01

هدفون SP01 یکی از ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین هدفون‌های بی‌سیم بازار ایران محسوب می‌شود که در بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی یافت می‌شود. این مدل یک محصول متفرقه و بدون برند است و دلیل قیمت ارزان آن نیز همین مورد است. گوشی‌های این هدفون از پشت با سیم به یک دیگر متصل هستند تا مدل SP01 شبیه به نکبند ورزشی باشد.

هدفون بی‌سیم مدل SP01
هدفون بی‌سیم مدل SP01

این مدل دارای سه کلید برای /شروع و توقف موسیقی یا تماس/ بلندی صدا یا رفتن به موسیقی بعدی/ کاهش صدا یا رفتن به موسیقی قبلی است. خیلی نمی‌توانید بر روی کیفیت این مدل حساب باز کنید، در هر صورت قیمت ارزان هدفون بی سیم SP01 بی‌دلیل نیست، اما اگر می‌خواهید یک هدفون دم دستی برای کارهای روزانه داشته باشید و از طرفی بودجه مالی محدودی برای خرید یک هدفون بی سیم با کیفیت دارید، این مدل به شما پیشنهاد می‌شود. این مدل از بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی می‌کند و در جعبه آن یک کابل شارژ نیز دیده می‌شود.

هدفون بی‌سیم نیا مدل X3

به جرات می‌توان گفت هدفون بی سیم نیا X3 محبوب‌ترین هدفون بی سیم روی گوش در بازار ایران است، حتما بارها افرادی را در خیابان، مترو یا دیگر وسایل نقلیه عمومی دیده‌اید که هدفون نیا X3 را بر گوش گذاشته و در حال مکالمه یا لذت ‌بردن از موسیقی هستند. نیا X3 به دلیل کاپ‌های بزرگ و ابری که بر روی گوش قرار می‌گیرد، با دیگر مدل‌های این مقاله تفاوت دارد. این هدفون در ابعاد کوچک و وزن سبک ساخته شده که کمک می‌کند حتی پس از چند ساعت گوش دادن به موسیقی، گوش‌های شما اذیت نشوند.

هدفون بی‌سیم نیا مدل X3
هدفون بی‌سیم نیا مدل X3

این مدل هم به صورت بی‌سیم با بلوتوث نسخه 4 و هم با کابل 3.5 ‌میلی‌متری به گوشی یا هر دیوایس پخش کننده موسیقی متصل می‌شود و حتی در صورت اتمام باتری می‌توانید با اتصال کابل آن گوش دادن به موسیقی را ادامه دهید.

هدفون بی سیم نیا X3 دارای شیار کارت حافظه است و حتی بدون اتصال به دستگاه‌های دیگر می‌توان تنها از طریق کارت حافظه، با این هدفون موسیقی گوش داد، میکروفن این مدل اجازه برقراری تماس صوتی را به شما می‌دهد و با کلید‌های کنترل صدا نیز می‌توانید به موسیقی بعدی بروید، صدا را زیاد و کم کنید یا به تماس خود پاسخ دهید. رنگ‌های متنوع این محصول یکی دیگر از ویژگی‌های خاص هدفون بی سیم نیا X3 محسوب می‌شود که دست شما را در انتخاب یک مدل باز می‌گذارد.

هدفون بی‌سیم لنوو مدل HE05

پس از مدل نیا X3، بهتر است با یکی دیگر از پرفروش‌ترین هدفون‌های بی سیم بازار آشنا شوید. هدفون بی سیم لنوو نیازی به معرفی ندارد، این محصول توسط یک برند شناخته شده و معتبر تولید شده و به دلیل کیفیت بالا و قیمت ارزانش، یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های بی‌سیم بازار است. این هدفون به صورت نکبند یا هدفون گردنی طراحی شده است، در واقع دو سر هدفون از پشت به یکدیگر متصل هستند، البته در این مدل از یک نوع پلاستیک انعطاف‌پذیر استفاده شده که آن را می‌توانید به حالت‌های مختلف در بیاورید، هدفون لنوو HE05 را می‌توان جمع کرد و دور مچ انداخت یا آن را به اندازه گردن باز کرد تا دور گردن شما قرار بگیرد.

هدفون بی‌سیم لنوو مدل HE05
هدفون بی‌سیم لنوو مدل HE05

لنوو در این هدفون از بلوتوث نسخه 5 استفاده کرده که سرعت و تدام اتصال افزایش پیدا کند، در این مدل نیز دکمه‌های کنترل موسیقی و تماس صوتی دیده می‌شود که کار شما برای مدیریت موسیقی یا پاسخ به تماس صوتی را آسان می‌کند.

هدفون بی سیم لنوو HE05 به باتری 80 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که تا 8 ساعت شارژ نگه‌ می‌دارد، همچنین دریافت تائیدیه‌های مقاومت در برابر رطوبت و گرد و خاک به شما این اطمینان را می‌دهد که هدفون HE05 به زودی خراب نخواهد شد. می‌توان در هنگام ورزش نیز از آن استفاده کرد، گردنی حالت پذیر این مدل هدفون را به پشت گردن شما محکم می‌کند و با تعریق هم آسیبی به هدفون وارد نمی‌شود.

هدفون بی سیم شیائومی مدل ردمی ایر داتس

این هدفون بی سیم شیائومی به عنوان یکی از بهترین و در عین حال اقتصادی‌ترین ایربادزهای بازار شناخته می‌شود. این ایربادز محصول شرکت شیائومی است که به تازگی هدفون‌ها و ایربادزهای بسیار باکیفیت و پرطرفداری را تولید و با قیمت اقتصادی روانه بازار می‌کند. ردمی ایر داتس‌های شیائومی رقیبی سرسخت برای ایربادزهای اندرویدی به ویژه گلکسی بادزهای سامسونگ به شمار می‌روند. شیائومی با برچسب قیمتی تنها 22 دلار برای ردمی AirDots بار دیگر توانسته با یک محصول ارزان و با کیفیت، بازار جهانی را تسخیر کند. شیائومی مدل ردمی ایر داتس بهترین هدفون بی سیم در رنج قیمتی خود محسوب می‌شود.

هدفون بی سیم شیائومی مدل ردمی ایر داتس
هدفون بی سیم شیائومی مدل ردمی ایر داتس

ردمی ایر داتس وزن بسیار سبکی دارد و به راحتی در گوش قرار می‌گیرد، تائیدیه مقاومت در برابر رطوبت موجب می‌شود تا بتوانید از این ایربادها در هنگام ورزش استفاده نمایید و نگران تعریق خود نباشید. ردمی ایر داتس‌های شیائومی وضوح ‌صدای عالی دارند، با این ایربادزها می‌توانید از موسیقی لذت ببرید و به تماس‌های خود پاسخ دهید. این مدل از بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی می‌کند که تا 10 متر اتصال را برقرار می‌کند،

بنابراین در منزل می‌توانید به موسیقی، پادکست یا کتاب صوتی گوش بدهید و در عین حال کارهای روزمره خود را انجام دهید و نگران قطعی اتصال نباشید. به طور کلی ایرداتس‌های شیائومی یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین هدفون‌های بی‌سیم بازار هستند و اگر به دنبال ایربادهای با کیفیت هستید، حتما این مدل را مد نظر داشته باشید. شیائومی ردمی ایر داتس یکی از بهترین انواع هدفون بی سیم در بازار است.

هدفون بی‌سیم QCY مدل T3

ایربادز مدل T3 شرکت QCY، یکی دیگر از هدفون‌های بی‌سیم باکیفیت و محبوب بازار محسوب می‌شود. ایربادزهای QCY طراحی بسیار زیبایی دارند که تا حدودی شبیه ایرپادزهای اپل است، دکمه‌های مدیریت موسیقی و اتصال یا قطع تماس به صورت پد لمسی بر روی بدنه ایربادز طراحی شده‌اند که یکی از ویژگی‌های برجسته این مدل نسبت به دیگر هدفون‌های بی‌سیم و همرده شرکت QCY محسوب می‌شود. همراه هدفون چند سری ضد حساسیت با شکل‌های مختلف ارسال می‌شود تا مدل مناسب به گوش‌های خود را انتخاب و از آن استفاده نمایید.

هدفون بی‌سیم QCY مدل T3
هدفون بی‌سیم QCY مدل T3

ایربادزهای QCY نیز تائیدیه مقاومت در برابر رطوبت را دریافت کرده‌اند تا ورزشکاران هم بتوانند از این مدل استفاده نمایند، همچنین قابلیت نویز کنسلینگ این مدل به وضوح و شفافیت صدای خروجی در هنگام مکالمات صوتی کمک فراوانی می‌کند. باتری‌های ایربادز T3 تا 5 ساعت شارژ نگه می‌دارند، البته کیس ایربادز دارای باتری جداگانه است و می‌توانید با قرار دادن گوشی‌ها درون کیس آن‌ها را شارژ کنید. این مدل نیز از بلوتوث نسخه 5 با قابلیت اتصال تا 10 متر پشتیبانی می‌کند.

هدفون بی سیم شیائومی مدل می بلوتوث نکبند ایرفون بیسیک

اگر به دنبال یک نکبند با کیفیت و حرفه‌ای برای گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس صوتی هستید، شیائومی می بلوتوث نکبند ایرفون بیسیک یکی از بهترین مدل‌های بازار ایران محسوب می‌شود که قیمت مناسبی دارد. این مدل تنها 35 گرم وزن دارد و از تعداد زیادی از ایربادزهای بازار هم سبک‌تر است. دو گوشی این نکبند به صورت آرگونومی طراحی شده و به راحتی در گوش قرار می‌گیرند،

هدفون بی سیم شیائومی مدل می بلوتوث نکبند ایرفون بیسیک
هدفون بی سیم شیائومی مدل می بلوتوث نکبند ایرفون بیسیک

همچنین از پشت به گردنی نکبند متصل هستند، دکمه‌های افزایش و کاهش صدا و همچنین قطع یا وصل تماس نیز بر روی گردنی قرار دارند. این مدل از بلوتوث نسخه 4.2 پشتیبانی می‌کند. همچنین باتری این نکبند تا 7 ساعت شارژ نگه ‌می‌دارد.

هدفون بی سیم شیائومی مدل ایرفون 2 بیسیک

ایرفون 2 بیسیک یکی دیگر از محصولات محبوب شیائومی است که به واسطه قابلیت‌های جذاب و امکانات مناسب، فروش بالایی داشته و بهترین هدفون بی سیم در رنج قیمتی خود محسوب می‌شود. ایرفون 2 بیسیک در اندازه نسبتا بزرگی طراحی شده و در آن درایو صوتی 14.2 میلی‌متری به کار رفته که همین مورد به کیفیت و قدرت خروجی این ایرفون کمک فراوانی کرده است. نویز گیر صدا و حذف نویز محیط برای میکرفون‌ها از قابلیت‌های دیگر این محصول به شمار می‌روند.

هدفون بی سیم شیائومی مدل ایرفون 2 بیسیک
هدفون بی سیم شیائومی مدل ایرفون 2 بیسیک

شیائومی در ایرفون 2 بیسیک از حسگرهای فروسرخ استفاده کرده که موجب می‌شود هنگام گذاشتن ایرفون‌ها در گوش به طور خودکار موسیقی پخش و در هنگام برداشتن به طور خودکار موسیقی قطع شود، برای کنترل موسیقی یا تماس می‌توانید از حسگر لمسی بر روی ایرفون استفاده کنید.

باتری ایرفون‌ها تا 5 ساعت و باتری داخل کیس تا 20 ساعت شارژ نگه می‌دارند، با قرار داردن ایرفون‌ها داخل کیس، ایرفون‌ها شارژ می‌شوند و به این ترتیب در واقع تا 25 ساعت بدون نیاز به برق می‌توانید به موسیقی گوش دهید. به همراه ایرفون یک کابل شارژ USB-C عرضه می‌شود. بدنه ایرفون از مواد مستحکم تولید شده که در برابر رطوبت و تعریق مقاوم است. شیائومی این هدفون را به بلوتوث نسخه 5 مجهز کرده و نرم افزار اختصاصی برای مدیریت شارژ ایرفون نیز بر روی گوشی قابل نصب و استفاده است.

هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز پلاس

در میان هدفون‌های بی‌سیم بالارده و گران قیمت بهتر است به سراغ گلکسی بادزهای سامسونگ بروید. سامسونگ هدفون‌های بی‌سیم بالارده خود را با نام گلکسی بادز به فروش می‌رساند. گلکسی بادز پلاس یکی از بهترین مدل‌های انواع هدفون بی سیم سامسونگ است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. هدفون‌های سامسونگ توسط شرکت AKG طراحی می‌شوند، گلکسی بادز پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مدل با وجود حجم کمتر دارای سری‌های نسبتا بزرگی است که به طور کامل فضای داخلی گوش را می‌پوشاند.

هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز پلاس
هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز پلاس

قسمت رویی گلکسی بادز پلاس دارای پد لمسی است و می‌توان با فرمان‌های لمسی موسیقی و تماس‌های صوتی را مدیریت کرد. سامسونگ در این مدل از فناوری‌ نویز کنسلینگ استفاده کرده که موجب می‌شود هنگام صحبت کردن صدای محیط تاثیر کمتری بر روی کیفیت تماس داشته باشد.

بر اساس ادعای سامسونگ گلکسی بادز پلاس تا 11 ساعت شارژ نگه می‌دارد، همچنین کیس این بادزها نیز دارای باتری بوده و با شارژ کیس تا 22 ساعت بدون نیاز به برق می‌توانید به موسیقی گوش دهید. در این مدل از بلوتوث نسخه 5 استفاده شده، این ایربادها به همه دستگاه‌های اندرویدی و iOS متصل می‌شوند اما برای اتصال به گوشی‌های سری A و سری گلکسی S10 سامسونگ بهبود پیدا کردند. ایربادزها و کیس آن به صورت بی‌سیم نیز شارژ می‌شوند اما در حالت عادی با استفاده از شارژر USB-C می‌توان آن‌ها را شارژ کرد.

هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز لایو

گلکسی بادز لایو یکی دیگر از جدیدترین‌های هدفون بی سیم سامسونگ بوده که توسط AKG ساخته شده است. این ایرباد به شکل لوبیا طراحی شده اما به راحتی درون گوش قرار می‌گیرد و طرح آرگونومی دارد. سامسونگ در این ایرفون از فناوری‌های مختلفی مانند نویز کنسلینگ، Voice Pickup Unit و ANC استفاده کرده است. فناوری ANC یا حذف صدای مزاحم قابلیتی‌ست که با آن صدای مزاحم محیط هنگام مکالمه حذف می‌شود، این قابلیت را می‌توانید خاموش کنید و با این کار 1 ساعت به مقدار شارژ دهی ایربادز در حالت مکالمه افزوده خواهد شد.

هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز لایو
هدفون بی سیم سامسونگ گلکسی بادز لایو

با فعال بودن حالت ANC میتوانید تا 4.5 ساعت به طور پیوسته با گلکسی بادز لایو سامسونگ صحبت کنید، همچنین باتری این مدل تا 8 ساعت پخش موسیقی را پشتیبانی می‌کند. با استفاده از شارژر کیس میتوانید تا 21 ساعت به موسیقی گوش بدهید که این مقدار نسبت به گلکسی بادز پلاس کمتر است.

هدفون بی‌ سیم اپل ایرپادز پرو

ایر پادز پرو‌های اپل یکی از گران‌ترین هدفون‌های بی‌سیم بازار است. این مدل با بلوتوث 5 به همه مدل‌های آیفون و اندروید متصل می‌شود. اپل قابلیت‌های فراوانی در ایرپادز پرو جای داده است. این مدل دارای چیپست H1 است که کیفیت و وضوع صدا را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد، این ایرپادز دارای فناوری‌های نویز کنسلینگ، سنسور  Force، سنسور شتاب سنج، دستیار صوتی، اکولایزر تطبیقی و حالت شفافیت صدا است.

هدفون بی‌ سیم اپل ایرپادز پرو
هدفون بی‌ سیم اپل ایرپادز پرو

با احتساب شارژ کیس، بیش از 24 ساعت می‌توانید بدون استفاده از برق به موسیقی گوش دهید. با شارژ بی‌سیم و با استفاده از حالت Qi نیز می‌توان ایرپادز و کیس آن را شارژ کرد، طبق ادعای اپل با هر پنج دقیقه شارژ می‌توانید تا یک ساعت مکالمه صوتی داشته باشید یا به موسیقی گوش دهید. این مدل تائیدیه IPX4 را دریافت کرده و در برابر آب مقاوم است. همراه هدفون کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ و سری ایرپادز در سه سایز مختلف عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید