فیلم و سریال

زندگینامه بازیگر خارجی سریال کیمیا

بیاینا محمودی بازیگر نقش شارلوت در گاندو ٢ بازیگر دهه ۷۰ تئاتر است که نقش بازیگر زن خارجی یا همان شارلوت را در سریال گاندو بازی می‌کند.

به نوشته‌ی پارسینه بیاینا محمودی بازیگر را چند سالی است آغاز کرده است او علاوه بر بازیگری در موسیقی نیست دستی دارد و حوزه موسیقی تئاتر نیز کار کرده است

بیاینا محمودی در ۵ نماش با نام‌های آرش، در انتظار نمایش، نگو نیست بگو نمی‌بینم، پایان بازی و آندورا درخشیده است. علاوه بر این در فیلم تئاتر آرش به کارگردانی گلچهر دامغانی نیز بازی کرده است. سریال گاندو ۲ اولین کار تلویزیونی اوست.

بیاینا محمودی علاوه بر بازیگری معلم نیز هست و یک مترجم برجسته زبان نیز هست. او همچنین در فیلم کوتاه تردید نیز نقش آفرینی کرده است.

تسلط بیاینا محمودی به زبان انگلیسی یکی از دلایل انتخاب او به عنوان بازیگر در سریال گاندو ۲ بود. او در این سریال یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند و در کنار پیام دهکردی که نقش مایکل هاشمیان را برعهده دارد نقش شارلوت را بازی می‌کند. بیاینا محمودی به خوبی انگلیسی صحبت می‌کند.

سایت نواندیش هم در این باره نوشت: برخى اکانت‌هاى توییترى اصولگرا نوشته‌اند که نقش شارلوت با کایلى مور گیلبرت معادل است که چندى پیش با سه زندانى ایرانى مبادله شد.



انتهای پیام


بازیگران سریال خاتون ؛ بیوگرافی و تصاویر

تکراتو قصد دارد در این مطلب به معرفی بازیگران سریال خاتون و بیوگرافی بازیگرهای سریال خاتون بپردازد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به این سریال جذاب هستید، با بررسی زندگینامه بازیگران سریال خاتون با تکراتو همراه باشید.

سریال خاتون یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی محصول سال ۱۴۰۰ در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده است. پاکروان مجوز ساخت خاتون را در تیر ۱۳۹۹ دریافت کرد. فصل اول سریال خاتون این مجموعه جدید شبکه خانگی، 16 قسمت است.

سریال خاتون در بخش‌های فنی بسیار غنی است. پاکروان در ساخت این سریال از عوامل حرفه‌ای برای پشت دوربین بهره برده است. فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس، گریم و موسیقی متن، از نکات مثبت و دستاوردهای هنری خاتون به شمار می‌رود.

منحصر به فرد بودن این سریال و داستان آن باعث شده مردم به این سریال بسیار علاقه مند شوند و مایل به خواندن بیوگرافی بازیگرهای سریال خاتون باشند.

بازیگران سریال خاتون

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال خاتون و بیوگرافی و تصاویر بازیگران ارائه شده است. برای مشاهده تصاویر بازیگران سریال خاتون و همچنین خواندن زندگینامه بازیگران سریال خاتون با تکراتو همراه باشید.

نگار جواهریان در نقش خاتون بختیاری

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1361 در تهران
  • تحصیلات: لیسانس رشته طراحی صحنه

یکی از بازیگران سریال خاتون نگار جواهریان است. نگار جواهریان متولد ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۱ در تهران است. او فعالیت بازیگری خود را ابتدا از تئاتر آغاز کرد و در این حوزه بسیار خوش درخشید. نگار جواهریان فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده است اولین اثر سینمایی که از او دیده شد حضور او در فیلم سینمایی «من ترانه ۱۵ سال دارم» به کارگردانی رسول صدرعاملی بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2022

اشکان خطیبی در نقش شیرزاد ملک

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1358 در تهران
  • تحصیلات: لیسانس تئاتر

اشکان خطیبی متولد 19 مهرماه 1358 در تهران است. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده‌ اسـت. وی علاوه بر بازیگری در خوانندگی هم مهارت دارد و تا کنون چندین اثر از وی منتشر شده اسـت. اشکان خطیبی با آناهیتا درگاهی ازدواج کرده اسـت.

شبنم مقدمی در نقش فخرالنسا

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1351 در تهران
  • تحصیلات: لیسانس ادبیات فارسی

شبنم مقدمی یکی دیگر از بازیگران سریال خاتون متولد 3 فروردین ماه 1351 در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات پارسی و دانش‌ آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ اسـت. وی فعالیت خود در زمینه هنر را از سال 77 با رادیو شروع کرد. وی با حضور در زیر تیغ در سال 85 و سقوط یک فرشته توانست بـه خوبی دیده شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2022

مهران مدیری در نقش جهانگیرخان روزبه

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1346 در تهران
  • تحصیلات: تحصیلکرده ناتمام دانشگاه

مهران مدیری متولد ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۴۶ در تهران است و یکی از بازیگران توانمند ایرانی است که در زمینه خوانندگی و اجرا نیز فعالیت داشته است. مهران مدیری از زمانی که ۱۶ ساله بود که فعالیت هنری خود را در حوزه تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۶۸ وارد حوزه رادیو و گویندگی شد. وی یکی دیگر از بازیگران سریال خاتون است که بسیار موفق است.

ستاره پسیانی در نقش پروین

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1364 در تهران
  • تحصیلات: فارغ التحصیل دانشگاه وارنژ روسیه

در ادامه بیوگرافی بازیگرهای سریال خاتون به بررسی سابقه بازیگری ستاره پسیانی می‌پردازیم. ستاره پسیانی زاده 17 شهریور ماه  ۱۳۶۴، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. وی فارغ التحصیل دانشگاه وارنژ روسیه است.

پدر ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی و مادرش فاطمه نقوی که هر دو از بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر هستند. یک برادر کوچکتر از خود به نام خسرو دارد که وی نیز در حوزه بازیگری فعال است. مادربزرگ ستاره پسیانی جمیله شیخی ( مادر آتیلا پسیانی) بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تابستان 1400

غزل شاکری در نقش فهمیه اکبر

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1357 در تهران
  • تحصیلات: لیسانس طراحی صنعتی

غزل شاکری بازیگر و طراح ایرانی متولد 22 اسفند 1357 در تهران و یکی از بازیگران سریال خاتون است. غزل شاکری دختر فرشته طائرپور تهیه کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلمنامه نویس است که مشاور امور مالیاتی خانه سینما است.

وی نخستین بار در سال 66 در فیلم ماهی به کارگردانی کامپوریا پرتوی فعالیت بازیگری را آغاز کرد. اولین نقش آفرینی غزل شاکری در فیلم مرگ ماهی به کارگردانی مرحوم کامبوزیا پرتوی در سال 1366 و همکاری با مادرش در 9 سالگی بوده است.

مهدی قربانی در نقش فرهاد

بازیگران سریال خاتون

 

  • تولد: سال 1381 در کرمان
  • تحصیلات: دانش آموز

در ادامه بیوگرافی بازیگرهای سریال خاتون به بیوگرافی مهدی قربانی می‌پردازیم. مهدی قربانی متولد سال ۱۳۸۱ در شهر کرمان است او دانش آموخته رشته هنر است و فعالیت‌های بازیگری خود را با حضور در فیلم سینمایی (ابد و یک روز) آغاز کرد و توانست جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را دریافت کند مهدی قربانی تاکنون در چندین فیلم سینمایی و فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته است و بسیار موفق بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

مهتاب ثروتی در نقش ماری

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1370 در تهران
  • تحصیلات: لیسانس رشته عکاسی

در ادامه بررسی زندگینامه بازیگران سریال خاتون به بیوگرافی مهتاب ثروتی در نقش ماری می‌پردازیم. مهتاب ثروتی از بازیگران جوان و با استعداد ایرانی فعالیت هنری خود را از عکاسی آغاز و سپس به دنیای سینما و تلویزیون وارد شد.

نقش کوتاه سلما در سریال کیمیا مقدمه حضور او در قاب تلویزیون شد و هم اکنون در کنار بازیگرانی چون اشکان خطیبی، نگار جواهریان، مهران مدیری، شبنم مقدمی و بابک حمیدیان، بازیگر نقش ماری در سریال خاتون است.

از آثار مهم او می‌توان به بازی در سریال خاتون، متولد 65، پاستاریونی و حریم شخصی اشاره کرد.

مهران غفوریان در نقش موسیو

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1353 در تهران
  • تحصیلات: لیسانس رشته نقاشی

مهران غفوریان از دیگر بازیگران سریال خاتون است. وی کارگردان، کمدین و فیلم نامه نویس سینمای ایران است. او دارای لیسانس نقاشی از دانشگاه آزاد تهران مرکز است که بعد از مدتی شروع فعالیت در زمینه بازیگری وارد سینمای ایران شد و بازیگری را انتخاب کرد.

وی برای اولین بار در مجموعه طنز جنگ ۳۹ جلوی دوربین رفته و در سال ۱۳۷۶ برنامه‌ی گل‌ها را ساخت. بعد از آن مهران غفوریان شروع به همکاری در کنار مهران مدیری کرد و بیشتر در سریال فیلم‌های کمدی حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

عاطفه رضوی در نقش قدرت

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1347
  • تحصیلات: دوره دیده گریم

در ادامه بیوگرافی بازیگرهای سریال خاتون به بیوگرافی زندگی عاطفه رضوی می‌پردازیم. عاطفه رضوی متولد 15 اسفند 1347 در تهران است. عاطفه رضوی از بازیگران سریال خاتون همسر حسین پاکدل است. وی در سال ۱۳۶۵ پس از گذراندن دو سال دوره‌های بازیگری شروع به فعالیت به عنوان چهره پرداز زیر نظر استاد عبدالله اسکندری کرد و استارت راه گریمور شدن را از همان ۱۸ سالگی زد.

 بهناز جعفری در نقش رعنا

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1353 در تهران
  • تحصیلات: لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد

بهناز جعفری در سریال خاتون ، در نقش زنی روستایی و ساده و مهربان بازی می‌کند. رعنا، همسر دوم ناصرخان ملک لاهیجی، زنی روستایی، ساده و مهربان است. رعنا، هووی شخصیت فخرالنسا در این سریال است. بهناز جعفری متولد 25 مرداد سال 1353 در شهر تهران است او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است و کارنامه پرباری در زمینه بازیگری دارد. بهناز فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بابک حمیدیان در نقش کمیسر رجب اف

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1359 در تهران
  • تحصیلات: لیسانس نمایش گرایش طراحی صحنه

بابک حمیدیان متولد ۱۳۵۹ است. او فارغ تحصیل رشته‌ی نمایش با گرایش زراحی صحنه از دانشگاه آزاد است. بابک حمیدیان فعالیت خود را از سال ۸۲ با بازی در فیلم قدمگاه آغاز کرد. بازی در سریال روشنایی‌های شهر، شهریار، به کجا چنین شتابان، گذر از رنج‌ها، بیمار استاندارد، پرده نشین، سرزمین کهن، حیرانی و… از مهم‌ترین فعالیت‌های او در عرصه‌ی تلوزیون هستند.

پیام دهکردی در نقش نظربیگ

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1356 در شهرکرد
  • تحصیلات: فوق لیسانس تئاتر دانشگاه تهران

پیام دهکردی بازیگر و صدا پیشه ایرانی متولد ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۵۶ در شهرکرد است. او تاکنون در فیلم و سریال‌های زیادی از جمله سریال شهریار، سریال گاندو و فیلم سینمایی راه آبی ابریشم به نقش آفرینی پرداخته است.

پیام دهکردی جزء بازیگران تحصیل کرده‌ی ایران به شمار است. او ابتدا مدرک رشته‌ی ادبیات نمایش را در مقطع کارشناسی گرفت و سپس برای ادامه‌ی تحصیل رشته‌ی تئاتر را انتخاب کرد و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این رشته نیز شد. او پس از اتمام تحصیلات آکادمیک در کلاس‌های بازیگری زیادی از جمله کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 1400

قربان نجفی در نقش آرسن میناسیان

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1347 در شیراز
  • تحصیلات: لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر

قربان نجفی متولد ۱ فروردین ماه سال ۴۷ است. او در یک خانواده قشقایی در شیراز متولد شد. وی فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته‌ی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است. او فعالیت‌های هنری خود را با رادیو آغاز کرد.

وی در سریال‌هایی نظیر خانه امن، وارش، ستایش، دیوارشیشه‌ای، آقای توپاز، بیابان عشق، عید آن سالها و… به ایفای نقش پرداخته است.

پژمان بازغی در نقش سرهنگ سنگری

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1353 در تهران
  • تحصیلات: مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر

پژمان بازغی متولد ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۳ در تهران است. اصل و ریشه خانوادگی وی به شهر لاهیجان بر می‌گردد. او پس از قبولی در دانشگاه آزاد و رشته مهندسی معدن واحد لاهیجان برای تحصیل آنجا بر می‌گردد و از همانجا با سینما آشنا می‌شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان نخستین بار در فیلمی با نام اعتراف شناخته شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2022

سروش صحت در نقش اخوان

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1344 در اصفهان
  • تحصیلات: فوق لیسانس آلودگی شیمیایی دریا

سروش صحت ۸ آذر سال ۱۳۴۴ در اصفهان متولد شد. پدر و مادرش اهل نائین بودند. او تا سال ۱۳۶۳ یعنی تا ۱۹سالگی در اصفهان زندگی می‌کرد و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه در تهران ساکن شد. وی دارای مدرک کاردانی رادیولوژی، کارشناسی شیمی کاربردی و کارشناسی ارشد آلودگی و حفاظت محیط زیست دریا اسـت.

آیدا ماهیانی در نقش باربارا

بازیگران سریال خاتون

  • تولد: سال 1370 در تهران

وی متولد سال ۱۳۷۰ درر تهران است و اولین فعالیت‌های خود را در سال ۹۴ در فیلم سینمایی (ارادتمند) آغاز کرد و توانست با بازی در فیلم سینمایی جوجه تیغی به شهرت برسد.

حضور موفق او در یک دوره پرتلاش مورد توجه بسیاری از طرفداران سینما و تلویزیون قرار گرفت و او از جمله بازیگران فعال در فضای مجازی است و دارای فالوور و طرفداران بسیاری در صفحه اینستاگرام است.

دیگر بازیگران سریال خاتون

ماریا شلکنوا در نقش هلنا، کامیار حقی در نقش یان، مجتبی وحیدی در نقش آدامیان، بهنام شرفی در نقش ستوان نامجو، میرسعید مولویان در نقش رضا فخار، رضا بهبودی در نقش دکتر بوکوفسکی، فریدون در نقش شاهرخ فروتنیان، سرتیپ آریا در نقش فرخ نعمتی، علی فروتن در نقش محمود اعتمادزاده، داریوش موفق در نقش قرقی، شیرین محسنی در نقش گل خانم، رضا عباسی در نقش گل آقا، پیمان میرزایی در نقش نصیب، سمانه منیری در نقش گلی، مهرداد فتحی در نقش نادر و مجید گیاهچی در نقش دیلمی از دیگر بازیگران سریال جذاب خاتون هستند.

سایر عوامل سریال خاتون

  • نویسنده و کارگردان: تینا پاکروان
  • تهیه کننده: علی اسدزاده
  • آهنگساز: کیهان کلهر
  • مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش
  • تدوین: محمد نجاریان
  • گریم: بابک اسکندری
  • طراح صحنه: کامیاب امین عشایری
  • طراح لباس: سارا سمیعی
  • صداگذار: علیرضا علوین
  • صدابردار: مهران ملکوتی
  • مدیر اجرایی: محمد اسدزاده
  • مدیر روابط عمومی: آیدا اورنگ
  • سرپرست گریم: سعید سام
  • برنامه ریز: جاوید یزدانی
  • انتخاب بازیگر: پانته آ پناهی ها
  • جلوه های بصری: فرید ناظر فصیحی
  • منشی صحنه: سعیده دلیریان

داستان سریال خاتون

سریال خاتون خانواده‌ای را در بستر تاریخ روایت می‌کند. داستانی که از ابتدای شهریور سال ۱۳۲۰ و در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط متفقین آغاز می‌شود و سرنوشت تحولات یک خانواده و یک سرزمین را به تصویر می‌کشد.

تاریخ ایران با همه فراز و فرودهایش در زندگی همه ما جریان دارد و خاتون داستان زنی از زنان این سرزمین است که روزی روزگاری در ایران برای زندگی جنگیده‌اند.

این سریال روایتگر عشق زیبای یک مرد به همسرش در دهه 20 هجری شمسی است. شیرزاد ملک یکی از افسران عالی رتبه نیروی نظامی که یکی دل نه صد دل، دلباخته همسر خود خاتون بختیاری است.

در ابتدای داستان خاتون بختیاری در شب سالگرد ازدواجشان قلب همسر را نشانه می‌گیرید و او را برای نرسیدن به جشن سالگرد ازدواج مواخذه می‌کند و این کار باعث شیدایی بیشتر شیرزاد ملک می‌شود.

خاتون دختری بلند پرواز و روشنفکر است که در ابتدا به خاطر نجات جان پدرش حاضر به انجام معامله‌ای با شیرزاد ملک می‌شود، جان پدر در مقابل بله دادن به درخواست ازدواج او.

این معامله بدون شک موقعیت ملک را به خطر می‌انداخت اما به داشتن دختر زیبای بختیاری می‌ارزید، جواب مثبت خاتون حکم اعدام پدر را به تبعید تبدیل کرد و این باعث شد که جانی تازه بگیرد.

پخش سریال خاتون از روز دوشنبه 18 مرداد 1400 از شبکه نمایش خانگی آغاز شد و با استقبال گسترده مخاطبان، به یکی از بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شد. فصل دوم این مجموعه هم از دی ماه 1400 از شبکه خانگی پخش خواهد شد و مخاطبان می‌توانند هر دوشنبه یک قسمت از این سریال را ببینند.

در این مطلب بیوگرافی بازیگرهای سریال خاتون انجام شد و همچنین تصاویر بازیگران سریال خاتون نیز به نمایش گذاشته شد. این سریال جذاب طرفدارانی بسیار دارد و تاکنون توانتسه است به خوبی پیشرفت کند. نظر شما در مورد این سریال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو سایر کاربران به اشتراک بگذارید

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های 2021
  • بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021
  • بهترین سریال های HBO در سال 2021
  • بهترین سریال های عاشقانه 2021
  • بهترین سریال های کمدی خارجی
  • بهترین سریال های ومپایری جهان
  • بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان
 





دیدگاهتان را بنویسید