تکنولوژی

بالش بارداری u بهتره یا c

آیا باردار هستید و شب‌ها به سختی می‌خوابید؟ در دوران بارداری بدن مادر رشد کرده و این امر باعث می‌شود دچار محدودیت‌های حرکتی شوید و شب‌ها سخت‌تر به خواب بروید. در این راستا بالش‌های بارداری یک روش خوب برای افزایش کیفیت خواب مادران باردار است. این بالش‌ها باعث می شوند راحت‌تر بخوابید، دچار پشت درد و کمر درد نشوید و شکل طبیعی ستون فقرات خود را حفظ کنید. بالش‌های بارداری بسیاری در بازار وجود دارد که هر کدام به شکل‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. برخی از آن‌ها به صورت صاف و برخی به صورت منحنی و دایره‌ای طراحی می‌شوند، تعدادی از این مدل‌ها نیز U- شکل هستند. هریک از این مدل‌ها به دلیلی ساخته شده است و شرایطی مساعدی را برای شما ایجاد می‌کنند، بنابراین انتخاب در میان این مدل‌ها و برند‌ها ممکن است اندکی سخت باشد و شما را سردرگم کند.

در این مطلب می‌خواهیم ۹ مدل از بهترین بالش‌های بارداری را به شما معرفی کنیم و آن‌ها را از نظر اندازه بالش، شکل و مدل آن، مواد به کاررفته در بالش‌ها، دوام، قابلیت شست و شو، کیفیت و قیمت آن‌ها بررسی نماییم تا شما مادر عزیز بتوانید یک مدل متناسب با بدن و شرایط خود انتخاب کنید.

ویژگی‌ها مواد مدل نام
مناسب برای پشت درد، گردن درد و شرایط مساعد شکم صد در صد پنبه O- شکل Snoogle full body Pillow
مناسب برای گردن درد، پشت درد و شرایط مساعد شکم بدون فتالات U- شکل Contoured back ‘N’ body pillow
مناسب برای تمامی قسمت‌های بدن مموری فوم صاف Shredded Memory foam body pillow
مناسب برای گردن و شکم صد درد صد پنبه کوچک Snoogle Mini compact pillow
مناسب برای تمای قسمت‌های بدن پنبه صاف PharMeDoc full body pillow
مناسب برای پشت و شکم پنبه نیم دایره Scalloped trellis gray body pillow
مناسب برای زانو مموری فوم ساعت شنی ComfiLife Knee Pillow
مناسب برای پشت درد، گردن درد و شرایط مساعد شکم مواد مصنوعی U- شکل Comfort-U shaped pregnancy pillow
مواد مصنوعی صاف Down alternative body pillow

 

انواع بالش‌های بارداری

بالش‌های حمایت‌کننده از کل بدن

این بالش‌ها از جمله محبوب‌ترین بالش‌ها به خصوص برای زنان باردار است. به دلیل اینکه این بالش‌ها از تمام بدن، مانند شکم، پشت، سر و … پشتیبانی کرده و باعث می‌شود تمام بدن شما در شرایط مناسب و استاندارد قرار گیرد. این بالش‌ها ارتفاع ۵ تا ۶ فوتی دارند و به راحتی می‌توانید آن را در کنار بدن‌تان قرار داده و از آن استفاده نمایید. به صورتی که قسمتی از آن زیر سر شما قرار می‌گیرد و قسمت پایینی آن نیز بین دو زانو شما است و در این حالت شکم‌تان شرایط مساعد‌تری در هنگام خواب دارد.

بالش‌های گوه‌ای

بالش بارداری گوه‌ای اساسا یک نگهدارنده است این بالش‌ها به صورت زاویه‌دار در اشکال مختلفی مانند مثلثی، …. ارائه شده و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. این بالش عموما برای کاهش فشار در ناحیه پشت استفاده می‌شود و زاویه مناسبی را برای گردن و پشت در نظر می‌گیرد و زنان باردار به دلیل اینکه این بالش از لحاظ ارگونومیک با خمیدگی‌های بدن‌شان مطابقت دارد، به آن روی می‌آورند. این بالش‌ها هنگام دراز کشیدن روی تخت زیر شکم یا کمر‌تان جا می‌گیرد و تن شما را راحت و آرام نگه‌میدارد به‌گونه‌ای که نیاز نباشد به این‌سو و آن‌سو غلت‌بخورید؛ بنابراین شب آرامی را در خواب سپری می‌کنید.

بالش‌های انعطاف‌پذیر

اگر ترجیح می‌دهید از یک بالش همه کاره استفاده کنید که چه در خواب و چه در بیداری برای شما مناسب باشد بهتر است سراغ این مدل بالش‌ها بروید. از آن‌جایی که این بالش‌ها انعطاف پذیر هستند شما می‌توانید آن را مطابق با نیازتان شکل دهید، مثلا در هنگام کتاب خواندن از آن استفاده کنید و یا بعد از به دنیا آمدن فرزندتان از آن به عنوان کریر استفاده کرده و یا در زمان‌های شیردهی از آن بهره ببرید.

بالش‌های شکل‌دار

این بالش‌ها به صورت O- شکل، U- شکل و J- شکل ارائه می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از آن‌ها را تهیه کنید. اما متخصصان معتقدند که بالش‌های O- شکل و U- شکل بیشتر مناسب زنان باردار هستند و از شکل بدن آن‌ها بیشتر پشتیبانی می‌کنند.

 

 

۱. Snoogle Full Body Pillow from Leachco

این بالش مورد توجه بسیاری از زنان باردار قرار گرفته است، و در هنگام استفاده ازگردن، شکم، کمر و پشت در آن واحد حفاظت می‌کند، دیگر احتیاج نیست به منظور کاهش درد از چندین بالش استفاده کنید. این بالش‌ها بیشتر C- شکل هستند، یعنی مانند یک دایره‌ای هستند که قسمت جلویی آن اندکی باز است. در این مدل بالش‌ها سر را در ارتفاع مشخصی قرار می‌دهند، تا از سوزش معده و رفلاکس جلوگیری شود، قسمت میانی این بالش بلند‌تر است و شکم و پشت‌تان را تحت پوشش قرار می‌دهد، قسمت انتهایی آن نیز در بین دو پا قرار می‌گیرد و زانو، کمر و ستون فقراتتان را در طول شب به صورت استاندارد ثابت نگه خواهد داشت و مانع از کمر درد و سیاتیک می‌شود.

جنس این بالش از پلی استر است، وزن آن سبک است و به راحتی جا به جا می‌شود و در مواقع ضروری می‌توانید آن را شست و شو دهید. بنابراین با خرید این بالش نگران موارد بهداشتی آن نباشید.

مزایا:

– پشتیبانی از گردن، پشت و شکم

– حالت استاندارد در ستون فقرات

– بهترین مدل برای جنینی خوابیدن

– در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود است

– جایگزینی خوب برای چند بالش

معایب:

– اندازه آن بزرگ و جاگیر است.

– قیمت بالایی دارد.

 

۲. Back ‘N’ Belly Contoured Body Pillow

این بالش به شکل U- شکل بوده و به صورت همزمان از پشت و شکم شما محافظت می‌کند. لازم نیست در طول شب آن را جا به جا کرده و به پهلوی دیگرتان بخوابید به راحتی می‌توانید بچرخید و بدون تکان دادن بالش بر روی پهلوی دیگرتان استراحت کنید، این بالش در اندازه‌های استاندارد و مطابق با بدن افراد مختلف طراحی شده است. با کاهش فشار از روی بدن، مفاصل در موقعیت‌های خنثی قرار می‌گیرند و فشار از روی آن‌ها برداشته می‌شود شکل منحنی این بالش با رشد طبیعی بدن‌تان سازگار است و مشکلات خوابتان را به حداقل می‌رساند.

جنس این بالش از پلی‌استر می‌باشد و بر روی آن یک کاور پوششی دارد که به راحتی می‌توانید زیپ آن را باز کرده و آن را شست و شو دهید این بالش برای زنان بارداری که دچار رفلاکس معده، سیلتیک هستند بسیار مناسب است.

مزایا:

– پشتیبانی کامل از شکم و پهلو

– ارتقا جریان هوا

– جذب حرارت بدن

– دارای پوشش قابل جدا شدن و شست و شو

معایب:

– پیدا کردن یک بالش مناسب اندازه یک فرد بالغ بسیار مشکل است.

 

۳. Shredded Memory foam Body Pillow

این بالش ساخت یک برند معتبر و شناخته شده است. مواد درون آن از مموری فوم است و از یک پوشش ویسکوز و پلی‌استر استفاده شده است که از این طریق به کنترل دمای بدن شما کمک می‌کند. مموری فوم باعث می‌شود تا گردش هوای بهتری ایجاد شده و دمای بدن‌تان متعادل‌تر شود. در ساخت این بالش از مواد مضر استفاده نشده است. پوشش آن ضد گرد و غبار و ضد حساسیت است و مانع از جذب باکتری‌ها می‌شود. شما می‌توانید این بالش را به راحتی شست و شو دهید.

مزایا:

– مناسب برای خواب راحت و جلوگیری از درد‌های ناحیه پشت

– ضد حساسیت و ضد گرد و غبار

– بسیار نرم و لطیف

معایب:

– برای خوابیدن بر روی شکم مناسب نیست.

– تا حدودی سنگین می‌باشد.

 

۴. Snoogle Mini Compact Side Sleeper Pillow

این بالش به شکل C است و به منظور پشتیبانی از نواحی مختلف و به صورت ارگونومیک طراحی شده است به گونه‌ای که مخصوص زنان باردار است ‌تا از پاها، پشت و شکم  آن‌ها محافظت کنند، زیرا این نواحی دوران بارداری بیشتر تحت فشار هستند. تنها کافی است این بالش را در اطراف خود قرار دهید و خود درون آن باشید با این کار، گردن و تمام نواحی بدن‌تان در موقعیت های خنثی قرار می‌گیرد و فشار از روی آن‌ها برداشته می‌شود. این بالش در رنگ‌های متنوعی مانند سبز روشن، قهوه‌ای و سفید گلبهی ارائه می‌شود این محصول دارای یک پوشش قابل شست و شو است که به راحتی از آن جدا می‌شود. با توجه به اندازه آن به راحتی قابل حمل می‌باشد.

مزایا:

– چندکاره

– رنگ‌های متنوع

– وزن کم

– متناسب با شکل بدن

– پوشش قابل شست و شو

معایب:

– اندازه آن کوچک است.

– ممکن است بعد از مدتی سفتی خود را از دست بدهد.

 

۵. PharMeDoc Full Body Pregnancy Pillow

این بالش به شکل C است که درد مفاصل شما را کاهش می‌دهد. با استفاده از این بالش دردهای ناحیه گردن، شانه و کمر شما به مرور از بین خواهد رفت. این بالش نیاز شما به چندین بالش از بین می‌برد و شما می‌توانید آن را به عنوان یک بالش طبی بارداری و یا بعدها برای کودک و شیر دادن از آن استفاده نمایید. این بالش بسیار نرم و لطیف است و به گونه‌ای طراحی شده تا فشار را از نقاط مهم و مفاصل بردارد. در این بالش از ترکیبات مضر استفاده نشده بنابراین سلامت جنین را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. مواد درون آن از پنبه خالص است که به راحتی درون ماشین شسته می‌شود پنبه جریان هوای بیشتری در درون خود ایجاد می‌کند و از این طریق مانع از گرم شدن بیش از حد خواهد شد.

مزایا:

– قابلیت تنظیم

– جایگزینی برای چند بالش

– پشتیبانی مناسب از پشت، باسن و زانو

– گارانتی مادام العمر

– پوشش قابل شست و شو و ضد آلرژیک

معایب:

– اندازه آن بزرگ است.

– پوشش و کاور آن به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

 

۶. Scalloped Trellis Gray Pregnancy Pillow

این بالش از نوع گوه‌ای است و بسیار سبک است و از پشت و شکم شما محافظت می‌کند. کافی است این بالش را در زیر شکم خود قرار دهید و به راحتی بخوابید. برای جلوگیری از رفلاکس و سوزش معده بهتر است این بالش را بر روی بالش اصلی خود و زیر سر قرار دهید تا با ایجاد زاویه مناسب مانع از این علائم شود. شما می‌توانید بعد از زایمان از این بالش برای نگهداری و جلوگیری از جابه جایی کودک‌تان نیز استفاده نمایید.

جنس این بالش از فوم پلی‌اورتان است و به دلیل اندازه کوچک آن به راحتی قابل حمل می‌باشد. بر روی بالش از یک کاور ضخیم استفاده شده که به راحتی جدا شده و تمیز می‌شود.

مزایا:

– پشتیبانی از ناحیه شکم و پشت

– سبک و قابل حمل

– قابل شست و شو

– قابل استفاده به عنوان محافظ کودک

معایب:

– از قسمت پایینی کمر و پاها حفاظت نمی‌کند.

 

۷. ComfiLife Orthopedic Knee Pillow Wedge

این بالش برای تسکین دردهای سیاتیک، درد پا، درد مفصل زانو، در دوران بارداری بسیار مناسب است. مواد درون آن مموری فوم می‌باشد و با طراحی ارگونومیک خود فشار پشت را کاهش می‌دهد و با تنظیم ستون فقرات گردش خون را بهبود می‌بخشد.

کیفیت این بالش به گونه‌ای است که بر اثر استفاده مداوم به مرور شکل خود را از دست نمی‌دهد و مسطح نمی‌شود به دلیل وجود جریان هوای داخل آن باعث گرم شدن بدن‌تان نخواهد شد. این بالش قابلیت شست و شو با ماشین را در خود جای داده و از این منظر به سلامتی شما کمک می‌کند.

مزایا:

– بسیار نرم و راحت

– باعث از بین رفتن دردهای سیاتیک، درد مفاصل ران می‌شود

– تطبیق فوق العاده با بدن

– مموری فوم با تراکم بالا

معایب:

– از قسمت‌های بالایی بدن پشتیبانی نمی کند.

 

۸. Comfort-U Shaped full Body Pillow

این بالش U شکل بوده و الیاف درون آن پلی‌استر است که بسیار نرم و لطیف می‌باشد. مزیت این بالش‌های بزرگ در این است که نیاز به جابه جایی ندارد و شما می‌توانید از این پهلو به آن پهلو شوید. این بالش می‌تواند جایگزین خوبی برای چند بالش باشد و مناسب دوران بارداری و بعد از آن است. این بالش  ۱۹ اینچ ضخامت دارد و ۳۰ اینچ طول برای آن در نظر گرفته شده است و دارای یک پوشش قابل شست و شو می‌باشد.

مزایا:

– مطابق با بدن

– پوشش پنبه‌ای

– مناسب برای افراد قد بلند

– از بین برنده دردهای بدن

معایب:

– جابه جاشدن سخت است.

 

۹. Hypoallergenic Down Alternative Body Pillow

این بالش به صورت کاربردی و مستقیم طراحی شده و وزن آن بسیار کم است. شما می‌توانید این بالش را بین زانو‌های خود قرار داده تا فشار از ستون فقرات شما برداشته شود که این امر می‌تواند به کاهش درد‌های شما در دوران بارداری کمک کنند. استاندارد‌های ایمنی و زیست محیطی در این بالش رعایت شده است و مانع از گرم شدن و یا رطوبت در محل تماس با بدن می‌شود.

مزایا:

– سبک

– دارای مواد ضد آلرژی

– متناسب با منحنی‌های بدن

معایب:

– برای افرادی که به پشت و یا شکم می خوابند مناسب نیست.

– اندکی ضخیم است.

همه این بالش‌های بارداری دارای مزایا و معایبی هستند. بهتر است با توجه به پوزیشن خواب و دردهای بدن‌تان، یک مدل مناسب را انتخاب کنید، مدلی که اندازه آن استاندارد باشد و به راحتی بتوانید آن را حمل و نقل کنید. بالش‌های قابل شست و شو  انتخاب خوبی هستند زیرا با شستن آن‌ها می‌تواند از انواع آلرژی‌ها و بیماری‌ها در امان باشید.

 

در بورسیکا بیشتر بخوانید:
در دوران بارداری به خودتان بیشتر اهمیت دهید
جلوگیری از ریزش مو در دوران بارداری
راهنمای کامل خرید بالش نوزاد
همه چیز درباره پاپ اسمیر

 

دیدگاهتان را بنویسید