رفع مشکل عدم شناسایی فلش و دیگر وسایل با غیرفعال کردن USB Selective Suspend در ویندوز

در بعضی مواقع معمولا با مشکل عدم شناسایی فلش مموری،تلفن همراه،رم ،کیبورد  یا موس مواجه هستیم وبا خطای  USB Device Not Recognized  مواجه می شویم.

USB Device Not Recognized؛ پیغامی بسیار آزاردهنده که مطمئناً خیلی از افراد با آن روبرو شده‏ اند. این پیغام که در هنگام کار کردن با ویندوز در معرض دید قرار می‏گیرد، نشان ‏دهنده‏ ی آن است که یکی از پورت‏هایی که به ‏تازگی استفاده شده، بصورت کامل توسط کامپیوتر و سیستم‏ عامل شناخته نشده و ممکن است بطور ناقص کار کند. خوب، قطعاً اولین واکنشی که باید توسط یک کاربر صورت پذیرد، اطمینان از سالم بودن دستگاهی است که قصد برقراری ارتباط با کامپیوتر را دارد.usb-device-not-recognized

USB Device Not Recognized
One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it. For assistance in solving this problem, click this message.

no successfully

این خطا معمولا بخاطر عدم شناسایی پورت یو اس اس بی توسط ویندوز رخ می دهد.عوامل مختلفی می تواند در عدم اجرا موثر باشد ما شرایطی را بررسی مینمائیم که ازصحت کارایی پورت یو اس بی و دستگاه فلش ،کیبورد و… مطمئن باشیم. جهت مطمئن شدن از سلامت یو اس بی  وسیله را به یکی دیگر از پورت های یو اس بی بزنید یا به یو اس بی های پشت کیس بزنید. و در صورتی که باز هم با خطا مواجه شدید مراجله زیر را ادامه دهید.

در این آموزش با ما باشید تا با ارائه چند راهکار مشکل عدم نمایش و اجرای فلش مموری ، کیبور و یا موس را برطرف نمائیم.

 راهکار اول:

روی my computer راست کلیک کرده و از روی گزینه  Manage  وارد منوی device manager شوید :

Manage for my computerهمانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در قسمت  Universal Serial Bus controllers دو قسمت زرد رنگ وجود دارد که حکایت از وجود مشکل در شناسایی فلش دارند.

uninstall divice on Divice managerهمانند تصویر فوق در قسمت Universal Serial Bus controllers بر روی گزینه Enhanced host controller… راست کلیک کرد و آنرا Uninstall کنید .(البته اگه فلش ویا وسیله مورد نظر همچنان به سیستم وصل باشد باعث کندی در عمل Uninstall می شود توصیه می شود که فلش را از سیتم جدا کنید تا سریع تر انجام شود.)
Installing Device Driver Software

بعد از اینکار مانند تصویر فوق ویندوز بصورت خودکار بعد از چند ثانیه مجدداٌ درایو  uninstall  شده را نصب و به احتمال زیاد مشکل عدم شناسایی فلش  را حل خواهد نمود.
ملاحظه خواهید نمود که درایور مجدد نصب شده ودیگر خبری از خطا (علامت های زرد رنگ) نیست. اکنون می توانید فلش مموری، رم ریدر ،کیبورد یا تلفن همراه خود را به کامپیوتر وصل کرده و از آن استفاده کنید.

راهکار دوم:

  درصورتی که دستگاه تقریباً بصورت خوب کار ‏می‏کند؛ حتی هنگام اتصال دستگاه موبایل‏ هم، بطور کامل شارژ می‏شود؛ یعنی برق به آن ها میرسد! خوب، پس راه حل آن چیست؟

راه حلی ک دوم هیچ نیازی به Un-Install کردن درایور دستگاه، اعمال تغییرات در ریجستری و… نیست! فقط و فقط کامپیوتر خود را از منبع برق جدا کنید! دقت کنید که خاموش کردن به تنهایی چاره‏ ساز نیست؛ کامپیوترهای مدرن اگرچه در ظاهر خاموش می‏شوند، اما درواقع هنوز MotherBoard در حال استفاده از منبع برق می‏باشد.

البته لازم به ذکر است که بدلیل آنکه MotherBoard -همانطور که از نامش هم پیداست- محلی است که تمامی قطعات سخت‏ افزاری به آن متصل می‏شوند که پورت‏های USB هم یکی از آن‏هاست، بعضی مواقع نیاز دارد که خاموش-روشن شود. (اصطلاحاً reboot شود.) درواقع این reboot شدن، باعث می‏شود که Micro-Processor، درایوهای لازم را از نو اجرا کند و پورت‏های USB مجدداً شروع بکار کنند.

پس برای جمع‏ بندی، کافیست که کامپیوتر خود را خاموش کرده، اگر سیستم شما از نوع Desktop PC است، آن را از پریز برق جدا کنید و اگر از نوع Laptop است، علاوه بر جدا سازی از پریز برق (درصورت اتصال،) حتی باطری آن را نیز از دستگاه جدا کرده و مجدداً وصل نمایید. سپس مجدداً سیستم را راه‏ اندازی کنید و متوجه خواهید شد که مشکل کاملاً حل شده است.

راهکار سوم:
1-بر روی My Computer  راست کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب نمایید.
2- از منوی Storage گزینه ی Disk Management  را انتخاب نمایید.
در این پنجره شما می توانید لیستی از درایوهای مرتبط با کامپیوتر خود را مشاهده نمایید.اگر فلش شما در این لیست قرار داشته باشد، خبر خوبی است. این راه حل جوابگوی مشکل شما خواهد بود.به مرحله 4 بروید.اگر فلش خود را در این لیست مشاهده نمی کنید شما باید فلش خود را Recovery نمایید.
4- بر روی درایو فلش خود راست کلیک نمایید، در منوی باز شده گزینه Change Drive Letter and Path را انتخاب نمایید.
5- در پنجره ظاهر شده گزینه Change را انتخاب نمایید
6- در این پنجره در کشوی منوی سمت راست حرف W را انتخاب نمایید.
7- وقتی که پیغام Changing The Drive Letter of a Volume Might Cause Programs No Longer To Run گزینه yes  را انتخاب کنید.
8- هم اکنون فلش شما باید در My Computer ظاهر گردد.

راهکار چهارم:

این مشکل  می تواند در اثر استفاده زیاد و بیرون کشیدن و داخل کردن پورت یو اس بی ایجاد گردد ! در اثراستفاده زیاد ، بین خارهای یواس بی  و خارهای پورت کامپیوتر فاصله ایجاد شده و اتصال برقرار نمی گردد .
دستورالعمل:کاری که لازمه توسط شما انجام گیرد این فاصله را از بین ببرید تا اتصال برقرار گردد! کافی است با استفاده از یک تکه کاغذ یا مقوای خیلی نازک پشت  قسمت آهنربایی  یو اس بی وسیله مورد نظر که خارها روی  آن تعبیه شده قرار دهید .  تا با این کار فاصله را از بین ببرید.

راهکار پنجم:

فایل های تعمیری (Hotfix) ای که برای ویندوز 7 منتشر شده اند ممکن است  مشکلتان را حل نماید:

**این فایل ها برای سیستم هایی  که چیپ Nvidia و رم بالای 4 گیگ دارند منتشر شده است:

1) ابتدا به اینجا رفته
2) زیر قسمت Update information روی Download the update package now متناسب با ویندوزتان کلیک کنید
3) اگر نمیدانید که ویندوزتان 32 بیتی یا 64 بیتی است ، روی Computer راست کلیک کنید و در قسمت Properties کلیک کنید ، در صفحه ی باز شده بعد از System type را نگاه کنید :
و بعد از دانلود برنامه را نصب نمائید.
***این فایل هم برای سیستم هایی ایه که بعد از اتصال وسیله ی یو اس بی هنگ میکنند
//// به اینجا رفته و طبق مراحل بالا عمل کنید.

راهکار ششم:

 می توانید ویندوزتان را آپدیت کنید این روش آخرین آپدیت درایور هارد اکسترنال را نصب میکند :
1) روی استارت کلیک کنید و در قسمت جستجو Widows Update را  تایپ کنید و روی آن کلیک نمائید.
2) روی Check fo Update کلیک کنید . بعد از اینکه سیستم را اسکن کرد روی Review optional update کلیک نمائید.
3) روی Install Updates کلیک کنید
4) روی I Accept کلیک کنید
5) مراحل نصب رو دنبال کنید تا نصب کامل شود و در صورت نیاز سیستم را ری استارت کنید

اگه روش های بالا موثر نبود روش بعد را تست کنید

راهکار هفتم:

درایورهای یو اس بی را دوباره نصب کنید :
1) روی استارت کلیک کنید و در قسمت جستجو Device Manager رو تایپ کنید
2) Universal Serial Bus controllers را باز کنید و روی درایور های زیرآن راست کلیک کنید و Uninstall رو بزنید ، این کار رو برای همه درایورهای زیرین انجام دهید
3) بعد از اینکار سیستم رو ری استارت کنید ، بعد از بالا آمدن سیستم یو اس بی ها به طور خودکارنصب میشوند.

راهکار هشتم:

غیرفعال کردن USB selective suspend settings
این روش از خاموش شدن وسایل یو اس بی جانبی جلوگیری میکند.
1) روی استارت کلیک کنید و در قسمت جستجو Power plan را تایپ کنید و بعد از جستجو روی Choose a power plan کلیک کنید.
2) روی Change plan setting کلیک کنید
3) روی Change advanced power setting کلیک کنید
4) قسمت Usb setting را باز کنید ، قسمت USB selective suspend settings را بازکنید
5) روی Plugged in کلیک کنید و قسمت Setting رو Disable نمائید.
6) اگه از لپ تاپ استفاده میکنید روی Battery کلیک کنید و قسمت Setting رو Disable کنید
7) روی Apply و روی Ok کلیک کنید

روش نهم:

شما باید از بسته نبودن پورت USB در منوی Bios (بایوس) سیستم اطمینان پیدا کنید. برای این کار سیستم را Restart نمایید و در حین بالا آمدن کلید Delete یا F2 را فشار دهید تا سیستم Boot شود.
اکنون به صفحه Advanced رفته و در قسمت USB گزینه Porallel و سپس Serial Configuration را انتخاب نمایید. در این قسمت، تمامی گزینه ها (پورت ها) باید روی Enabled تنظیم شده باشند. اگر این طور نبود، مشکل شما با قرار دادن گزینه Enabled برای آن ها، رفع می شود
·         اگر با توجه به روش فوق، تمام پورت ها فعال بود و باز USB شما کار نکرد، ممکن است شناخته نشدن پورت های USB دلیل بعدی باشد. شناخته نشدن پورت ها ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. اصلی ترین عامل، نصب نشدن درایور مربوط به مادربرد یا ناقص نصب شدن آن باشد. البته ممکن است در ابتدا شما درایور را به طور کامل نصب کرده باشید و بعداً قسمت هایی از آن حذف یا معیوب شده باشند. برای حل این مشکل، CD/DVD مربوط به درایور مادربرد خود را در سیستم قرار دهید و مجدداً آن را نصب کنید. بهتر است قبل از نصب درایور جدید، درایور قبلی را به طور کامل حذف (Uninstall) کنید.

روش دهم:

بررسی غیرفعال بودن پورت USB در رجیستری

در صورتی که سیستم شما هیچ گونه ارتباطی را از طریق USB با دستگاه ها برقرار نمی کند؛ این احتمال وجود دارد که مشکلی در رجیستری ویندوز به وجود آمده باشد.

برای بررسی فعال یا غیرفعال بودن پورت های USB در رجیستری، به روش زیر عمل نمایید:

گام اول:عبارت REGEDIT را در کادر Run ویندوز تایپ نموده و ok کنید تا وارد محیط ویرایش رجیستری شوید. برای دسترسی به کادر Run، کلید Win + R را بفشارید.

گام دوم:در کادر سمت چپ رجیستری، به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesUSBSTOR

گام سوم:اگر مسیر فوق را به درستی پیدا کرده باشید! اکنون در سمت راست پنجره شما، باید کلیدی با نام Startملاحظه شود. دو بار روی آن کلیک کنید تا کادر کوچکی به نمایش در آید.

گام چهارم: در پنجره کوچکی که ظاهر شده و در کادر Value data، باید عدد 3 قرار گرفته باشد. در صورتی که به غیر از این عدد هر عدد دیگری بود، آن را به 3 تغییر دهید و OK نمایید. در پایان باید سیستم را Restart کنید.

نکته: اگر می خواهید پورت های USB خود را غیر فعال کنید، عدد 4 را در کادر Value data قرار دهید.

روش های بالا در صورتی موثرخواهد بود که وسیله ی یو اس بی شما یا مادربوردتون مشکل سخت افزاری نداشته باشند.

نخواندن فلش مموری در کامپیوتر صرفاً به خاطر خرابی یا سوختگی خود فلش نیست و در این مقاله روش های حل این مشکل را به شما آموزش خواهیم داد. اگر با مشکل نخواندن فلش مموری در گوشی روبرو شده اید یا به دنبال راه حل مشکل بالا نیامدن فلش در تلویزیون یا هر دستگاه دیگری هستید در ادامه این راهنما از پلازا با ما همراه باشید.

گاهی اوقات با اتصال فلش به کامپیوتر با خطای «USB device not recognized» یا «You need to format the disk» مواجه می شوید. در این مواقع برای حل مشکل بالا نیامدن فلش باید چند روش مختلف را آزمایش کنید تا به نتیجه برسید. نخواندن فلش مموری در گوشی هم ممکن است به مشکلاتی مانند سکتور معیوب مربوط باشد. پس بی معطلی به سراغ روش های حل مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر و تلویزیون می رویم.

فهرست مطالب

حل مشکل شناسایی نشدن فلش در ویندوز 7، 10 و 11

در این بخش به حل مشکل بالا نیامدن فلش در کامپیوتر و دلایل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ می پردازیم. در بسیاری از مواقع مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر با آپدیت درایور رفع می شود. البته باید توجه داشته باشید که نخواندن فلش مموری در کامپیوتر دلایل دیگری مثل مانند آپدیت نبودن خود ویندوز یا مسدود شدن پورت به دلیل تنظیمات Power Saving هم دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1. کنترلرهای USB را حذف و دوباره نصب کنید

کنترلرهای USB وظیفه هماهنگ کردن دستگاه های USB با کامپیوتر را برعهده دارند و گاهی اوقات به دلیل مشکل در فایل های آن، فلش شناسایی نمی شود. برای رفع این مشکل باید آن ها را حذف و دوباره نصب کنید.

برای این کار به صورت زیر عمل کنید:

1. وارد منوی «Start» شوید و عبارت «Device Manager» را جستجو و اجرا کنید.

2. بعد از این که پنجره «Device Manager» را باز کردید روی بخش «Universal Serial Bus controllers» کلیک کنید تا باز شود.

3. روی کنترلر USB که فلش به آن متصل است راست کلیک کنید. سپس گزینه «Uninstall device» را انتخاب کنید. اگر کنترلر را پیدا نکردید یک بار فلش را خارج و مجدداً وارد کنید تا در این پنجره آن را ببینید.

4. پس از حذف کنترلر، کامپیوتر را ری استارت کنید. پس بارگذاری ویندوز مجدداً فلش را وارد کنید تا کنترلر به صورت خودکار نصب شود.

2. مشکلات درایورهای ویندوز را حل کنید

اگر مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر شما وجود دارد و در کامپیوترهای دیگر مشکلی نیست احتمالاً  درایورهای ویندوز شما مشکل دارند. در این بخش روش حل مشکلات درایور را به شما آموزش می دهیم.

برای رفع مشکلات درایور به صورت زیر عمل کنید:

1. روی منوی استارت راست کلیک کنید و روی گزینه «Device Manager» بزنید.

2. در پنجره «Device Manager» روی گزینه «Disk drivers» کلیک کنید تا باز شود. مواردی که کنار آن ها یک علامت خطر زردرنگ است مشکل دارند. روی موارد مشکل دار راست کلیک کنید و روی گزینه «Properties» بزنید.

3. در پنجره بعدی وارد سربرگ «Driver» شوید. در این بخش می توانید یکی از گزینه ها را بنابر نیاز انتخاب کنید:

  • Update Driver: این گزینه برای دانلود و نصب جدیدترین آپدیت درایور دیوایس کاربرد دارد.
  • Roll Back Driver: اگر درایور شما مشکل دارد می توانید با این گزینه آن را به نسخه قبل برگردانید.
  • Uninstall Device: با این گزینه می توانید درایور دیوایس را حذف کنید و پس از روشن کردن مجدد کامپیوتر، درایورها به صورت خودکار نصب می شوند.

3. تنظیمات USB Selective Suspend را غیرفعال کنید

گاهی اوقات شناسایی نشدن فلش در ویندوز 10 به درایور به یکی از تنظیمات آن به نام USB Selective Suspend مربوط است. این قابلیت ویندوز، تجهیزات متصل به USB را به حالت تعلیق درمی آورد.

برای غیرفعال کردن این قابلیت به صورت زیر عمل کنید:

1. روی منوی استارت کلیک کنید و در کادر جستجو عبارت «Control Panel» را وارد کنید.

2. بعد از این که وارد کنترل پنل شدید روی گزینه «Hardware and Sound» کلیک کنید. سپس روی «Power Options» کلیک کنید تا تمام پلن  های مصرف انرژی را ببینید.

3. در مقابل پلن انتخاب شده روی گزینه «Change plan settings» کلیک کنید.

4. در این صفحه تنظیمات پلن را می بینید. روی «Change advanced power settings» کلیک کنید.

5. در ادامه یک پنجره مانند زیر مشاهده می کنید. در اینجا روی گزینه «USB settings» کلیک کنید تا باز شود. سپس روی «USB selective suspend setting» کلیک کنید. هر دو گزینه «On battery»  و «Plugged in» را روی «Disabled» قرار دهید. در نهایت روی دکمه «OK» کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. کامپیوتر یا لپ تاپ را ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شوند.

حل مشکل بالا نیامدن فلش در تلویزیون و نخواندن فلش مموری در گوشی

علت بالا نیامدن فلش در تلویزیون برای همه یکسان نیست و می تواند به خود فلش یا تلویزیون شما مرتبط باشد. توصیه می کنیم قبل از مطالعه حل مشکل بالا نیامدن فلش یک بار آن را بر روی کامپیوتر تست کنید. علاوه بر این بررسی کنید پورت ها تمیز باشند و اگر تلویزیون شما چند پورت دارد، فلش را روی پورت های دیگر هم تست کنید. در ادامه به این که «چرا فلش در گوشی بالا نمیاد؟» یا این که « چرا فلش در تلویزیون بالا نمیاد؟» پاسخ خواهیم داد.

1. فلش را فرمت کنید و سیستم فایل آن را تغییر دهید

یکی از دلایل شایع عدم شناسایی فلش روی تلویزیون، ناسازگاری تلویزیون با سیستم فایل فلش شماست و با تغییر آن می توانید مشکل را برطرف کنید. اغلب تلویزیون ها با سیستم فایل exFAT یا FAT32 سازگاری دارند و بهتر است شما هم از این سیستم فایل ها استفاده کنید. گاهی اوقات نخواندن فلش مموری در گوشی هم به این مشکل مربوط است. قبل از انجام این روش حتماً  توجه داشته باشید که فایل های روی آن پاک می شوند. علاوه بر روش زیر در مطلب آموزش فرمت فلش به روش های دیگر هم اشاره کرده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

برای تغییر سیستم فایل فلش به صورت زیر عمل کنید:

1. ابتدا فلش را به کامپیوتر متصل کنید و وارد اکسپلورر ویندوز شوید. در ویندوزهای 10 و 11 به صورت «This PC» و در ویندوز 7 به صورت «Computer» نمایش داده می شود.

2. روی آیکون فلش راست کلیک کنید. سپس گزینه «Format» را انتخاب کنید.

3. در صفحه فرمت روی منوی کشویی «File system» کلیک کنید تا باز شود.

4. از بین گزینه ها exFAT یا ترجیحاً FAT32 را انتخاب کنید. اگر فرصت کافی برای فرمت فلش ندارید حتماً تیک گزینه «Quick Format» را بزنید.

5. در پایان روی دکمه «Start» کلیک کنید تا فرایند فرمت انجام شود.

2. سکتورهای خراب فلش را ترمیم کنید

اصطلاح Bad Sector به سکتورهایی از فلش گفته می شود که قابل خواندن نیستند. برای ترمیم سکتورهای خراب الزاماً نیازی به نصب نرم افزار نیست و می توانید از ابزار داخلی خود ویندوز هم استفاده کنید. گاهی اوقات برای رفع مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر یا نخواندن فلش مموری در گوشی هم می توانید از این روش استفاده کنید. قبل از انجام مراحل زیر فلش را به کامپیوتر متصل کنید و کارهای زیر را انجام دهید:

اگر ویندوز 10 دارید به صورت زیر عمل کنید:

1. وارد «This Pc» شوید و روی فلش خودتان راست کلیک کنید. سپس گزینه «Properties» را در انتهای منو انتخاب کنید. سپس روی سربرگ «Tools» کلیک کنید.

2. در این صفحه روی دکمه «Check» کلیک کنید.

3. در نهایت صفحه ای مانند تصویر زیر مشاهده می کنید. روی گزینه «Repair drive» کلیک کنید تا سکتورهای خراب ترمیم شوند.

اگر ویندوز 7 دارید به صورت زیر عمل کنید:

1. وارد «Computer» شوید و پس از راست کلیک روی فلش، گزینه «Properties» را انتخاب کنید. سپس وارد سربرگ «Tools» شوید.

2. در این صفحه روی «Check now…» کلیک کنید.

3. در باکسی که به صورت زیر می بینید ابتدا تیک گزینه ها را بزنید.

4. در پایان روی دکمه «Start» کلیک کنید تا ترمیم سکتور انجام شود.

3. تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اگر روش های بالا پاسخگو نبود و فلش روی کامپیوتر یا گوشی مشکل نداشت به احتمال زیاد مشکل از تلویزیون شماست. در این مواقع معمولاً با برگرداندن تلویزیون به تنظیمات کارخانه مشکل حل می شود. در ادامه برای نمونه نحوه حل مشکل در یکی از مدل های تلویزیون سامسونگ را به شما آموزش می دهیم و برای سایر تلویزیون ها می توانید به روش مشابه عمل کنید.

برای ریست تنظیمات به صورت زیر عمل کنید:

1. وارد تنظیمات تلویزیون شوید و سربرگ «Support» را انتخاب کنید. در صفحه «Support» گزینه «Self Diagnosis» را انتخاب کنید.

2. در انتهای صفحه «Self Diagnosis» گزینه «Reset» را انتخاب کنید.

3. در اینجا یک کد پین 4 رقمی از شما می خواهد. اگر از قبل آن را تنظیم کرده اید در این کادر وارد کنید. اگر از قبل پین را تغییر نداده اید می توانید از کد 0000 استفاده کنید. در پایان روی «Done» بزنید تا تنظیمات تلویزیون به تنظیمات کارخانه برگردد.

توجه: در تلویزیون های ال جی معمولاً  می توانید ریست تنظیمات را از سربرگ «General» و گزینه «Reset to Initial Settings» انجام دهید.

حل مشکل باز نشدن فلش مموری بدون فرمت آن

در قسمت دوم بخش قبل به ترمیم سکتور خراب اشاره کردیم. قبل از مطالعه این بخش حتماً از ترمیم سکتور را انجام دهید و اگر مشکل برطرف نشد ادامه این بخش را مطالعه کنید. البته قبل از حل مشکل باید مطمئن شوید که فلش نسوخته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم فلش سوخته؟

بعضی از فلش ها یک چراغ هم دارند که با اتصال به پورت USB روشن می شوند. اگر فلش شما چراغ دار است و با اتصال به پورت روشن نمی شود به احتمال زیاد فلش سوخته است. همچنین اگر با اتصال آن به کامپیوتر هیچ واکنشی یا حتی خطایی مشاهده نمی کنید باز هم ممکن است فلش کاملاً  بلااستفاده باشد. اما در مواقعی که با اتصال فلش به کامپیوتر با خطاهایی مانند «Missing»، «Not Initialized»، «Unreadable» یا «No Media» مواجه می شوید به احتمال زیاد مشکل آن با یکی از روش های همین مقاله برطرف می شود و فلش شما سالم است.

حل مشکل بالا نیامدن فلش با دستور chkdsk در CMD

دستور چک دیسک که به صورت chkdsk یکی از ابزارهای سیستمی ویندوز است که خطاهای سیستم فایل فلش را بررسی می کند. در واقع این دستور همان کار روش دوم بخش قبل را اجرا می کند.

برای اجرای دستور چک دیسک به صورت زیر عمل کنید:

1. در کادر جستجو عبارت «cmd» را تایپ کنید و مانند تصویر زیر روی «Run as administrator» کلیک کنید.

2. در اینجا دستور «*:/f chkdsk» را وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. در اینجا به جای * حرف درایو فلش را وارد کنید. برای مثال در تصویر زیر قصد داریم درایو F را بررسی کنیم.

3. پس از پایان کار، کامپیوتر را ریست کنید.

سخن پایانی

برای حل مشکل بالا نیامدن فلش روی دستگاه های مختلف معمولاً همین روش ها کافی است. اگر مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر با این روش ها حل نشد به احتمال زیاد خود فلش مشکل سخت افزاری دارد یا سوخته است. آیا شما هم با مشکل نخواندن فلش مموری در گوشی مواجه شده اید؟ به جز روش هایی که گفتیم چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟ بی صبرانه منتظر پاسخ ها و پیشنهادات شما در بخش نظرات هستیم.