عمومیکسب و کار ایرانی

سنگ شکن ضربه ای کوبیت چیست ؟

سنگ شکن کوبیت چیست و چه کاربردی دارد؟

جهت سفارش تولید انواع سنگ شکن کوبیت 120 یا 180 با برند آسیا ماشین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چه باید کرد؟

سنگ شکن ضربه ای یا اصطلاحاً کوبیت یکی از تجهیزات معدنی است که در مرحله فرآوری مواد معدنی و پس از مورد استفاده قرار می گیرد و از سنگ شکن ها است. در واقع سنگ شکن کوبیت نوعی از سنگ شکن های ضربه ای یا چکشی است که به عنوان سنگ شکن های ثانویه و ثالثیه در واحد سنگ شکنی خطوط فرآوری و خردایش مواد معدنی استفاده می شوند.

کاربرد اصلی کوبیت

سنگ شکن کوبیت جهت خرد کردن مصالح کوهی و یا رودخانه ای در سایز های 10 الی 15 سانتی متر به کار می روند. سنگ شکن کوبیت از یک روتور که دارای 2 تا 6 ردیف پره چکش است و با سرعت زیاد دوران می کند، تشکیل شده است. نقش پره های چکشی یا همان چکش کوبیت پرتاب قطعات بار ورودی (سنگ و مواد معدنی) به طرف جدار داخل سنگ شکن (سندان کوبیت یا بغل بند کوبیت) است. با چرخش روتور و پرتاب سنگ ها به دیواره ها و سندان ها عمل خردایش صورت می پذیرد.

بر روی جداره سنگ شکن کوبیت تعدادی سپر آجر دار از آلیاژ های ضد سایش نصب شده است که نقش ضد مانع را ایفا می کنند و قطعات بار ورودی بر اثر برخورد با آنها خرد می شوند، سرعت حرکت پره ها 15 تا 50 دور در ثانیه است.

در سنگ شکن کوبیت دانه بندی بار خروجی به راحتی توسط سیستم رگلاژ سنگ شکن کوبیت قابل تنظیم است. همچنین این نوع سنگ شکن ها دارای دو نوع هیدرولیکی (جک دار) و ساده ساخته شده است. سنگ شکن کوبیت از نظر گنجایش خوراک ورودی و میزان تولید بر ساعت، در چند مدل مختلف ساخته می شوند که عبارتند از:

  • سنگ شکن کوبیت 100
  • سنگ شکن کوبیت 120
  • سنگ شکن کوبیت 180
  • سنگ شکن کوبیت 240

ویژگی های دستگاه کوبیت

سنگ شکن کوبیت به عنوان یکی از اصلی ترین دستگاه های معدنی برای تمامی خطوط تولید کارخانه های مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای ویژگی های منحصربفردی است که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

  • روتور سنگین نسبت به سایر دستگاه ها که باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش نوسان آمپر سنگ شکن کوبیت می شود.
  • روتور دارای 5 عدد پره از ورقST 52  به ضخامت 80 میلی متر است.
  • لوله وسط روتور، لوله مانیسمان به ضخامت 30 میلی متر است.
  • قطعات نگهدارنده چکش روتور در تمام سطوح ماشین کاری شده که علاوه بر بالانس بودن روتور، امکان جوشکاری مناسب را فراهم می کند که به نوبه خود باعث جلوگیری از شکست و ترکیدگی روتور و طولانی بودن عمر روتور می شود.
  • شفت اصلی سنگ شکن کوبیت از جنس فولاد فورچ MO 40 است.
  • بلبرینگ استفاده شده mpz تجاری بلاروس است.
  • بدنه دستگاه سنگ شکن کوبیت از جنس فولاد منگنزی به ضخامت 45 میلی متر است.

دهانه ورودی دستگاه سنگ شکن کوبیت مجهز به پرده پلاستیکی قسنگ شکن کوبیت در چهار مدل و به صورت تنظیم دستی و جک دار توسط شرکت صنایع پارس تولید میشود. کوبیت سنگ شکن جهت خرد کردن مصالح کوهی و یا رودخانه ای در سایزهای حدود 10 الی 15 سانتیمتر به کار می رود و در ظرفیت های 100، 120 و 180 تن در ساعت توسط شرکت 11 صنایع پارس ساخته می شود. جنس پوشش داخلی دیواره ها و قطعات داخلی دستگاه ها نیز می تواند متناسب با نوع سنگ ورودی و سفارش مشتری متفاوت باشد.

سنگ شکن کوبیت که به آن سنگ شکن ضربه  ای افقی هم می  گویند با استفاده از مکانیزم خردایش ضربه  ای موجب خرد شدن سنگ  ها می  شود. از این نوع سنگ شکن  ها در مراحل اولیه یا ثانویه خطوط خردایش استفاده می  کنند . این سنگ شکن نیز مانند دیگر سنگ شکن  ها ابعاد، اندازه، ویژگی  ها و مشخصات فنی مختص به خودش را دارد که موجب تمایز آن از دیگر دستگاه  های سنگ شکن می  شود.

آیا نیاز به اطلاعات در خصوص تجهیزات سنگ شکن دارید؟میتوانید جهت کسب اطلاعات به صفحه مراجعه نمائید.

فروش قطعات سنگ شکن کوبیت

شرکت صنایع پارس با داشتن نمایندگی از شرکت های معتبر ریخته گری این قطعات را با برند های ZGS ، PICI ، فولاد مازندران و بهریز فولادان  با قیمت دست اول برای مشتریان محترم تامین میکند. برای مشاهده لیست قطعات سنگ شکن کوبیت به انتهای صفحه بروید.

بازدهی سنگ شکن کوبیت

بازده سنگ شکن کوبیت حدود 40 درصد است. یعنی 40 درصد از تمام بار ورودی را به اندازه نخودی و بادامی خردایش کرده و بقیه بار باید دوباره به دستگاه جهت خردایش مجدد بازگردادنده شود. البته این بازدهی به عوامل زیر وابسته است.

  • وضعیت چکش های کوبیت
  • وضعیت سندان های کوبیت
  • سلامت فنی دستگاه
  • کارکرد درست با دستگاه
  • وارد کردن بار به اندازه مناسب
  • نگهداری مناسب
  • تعویض قطعات مصرفی در زمان مناسب

تفاوت انواع مدلهای سنگ شکن کوبیت

در ساخت کوبیت سنگ شکن ، مدل های مختلف از نظر مکانیزم خردایش و بازدهی کاملا به هم تشابه دارند

و تفاوت آنها صرفا در وزن ، ظرفیت بار ورودی و بعضی قطعات داخلی است.

مثلا شکل و وزن چکش سنگ شکن کوبیت 120 با چکش سنگ شکن کوبیت 180 متفاوت است.

با کلیک بروی تصویر چکش کوبیت 180 که در پایین آمده مشخصات آنرا مشاهده کنید.

انواع کوبیت سنگ شکن | سنگ شکن ضربه ای کلیه

از صفر تا صد خرد شدن مواد ورودی در دستگاه سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن کوبیت یا ضربه ای یکی از انواع تجهیزات کاربردی برای فرآوری مواد معنی به شمار می رود که به صورت چکشی یا ضربه ای طراحی شده است. بعد از سنگ شکن فکی از این دستگاه به عنوان سنگ شکن ثانویه استفاده می شود. در مواردی برای فرآوری و خردایش مواد معنی به عنوان سنگ شکن ثالثیه نیز کاربرد دارد.

کاربرد اصلی کوبیت برای خرد کردن سنگ های استخراج شده از کوه یا سنگ های قلوه رودخانه ای است. در این صورت این سنگ ها در اندازه 10 تا 15 سانتی متر انتخاب می شوند. با پرتاب سنگ و مواد معدنی به سمت جدار داخلی سنگ شکن کوبیت که همان سندان است، خردایش سنگ صورت می گیرد و این عمل توسط پره های چکشی سنگ شکن انجام می شود. روی جداره آن از سپرهای آجردار از آلیاژهای مقاوم در برابر سایش استفاده شده است و این سپرها سنگ های پرتاب شده را خرد می کنند. میزان سرعت پره های چکشی آن نیز در حدود 15 تا 50 دور در ثانیه می باشد.

در سنگ شکن کوبیت می توان نسبت به تنظیم دانه بندی بار خروجی سیستم رگلاژ اقدام کرد. در بازار دو نوع سنگ شکن کوبیت به صورت ساده یا هیدرولیکی قابل خریداری است. ممکن است میزان ظرفیت و یا تولید در ساعت دستگاه های موجود در بازار با هم متفاوت باشد. این تفاوت با عددهایی مانند 100، 120، 180 و 240 نشان داده می شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات در خصوص  به صفحه لینک شده مراجعه نمائید.

قطعات رایج سنگ شکن کوبیت

قطعاتی که جهت نگهداری چکش روتور وجود دارند، در کلیه سطوح این نوع دستگاه کار شده  اند. این نوع قطعات علاوه بر آن که بالانس بودن روتور را انجام می  دهند، امکان جوشکاری آسان و مناسب را هم فراهم می  آورند و در کنار آن از شکستگی و ترکیدگی روتور پیشگیری کرده و موجب طولانی شدن عمر آن می  شوند.

بدنه دستگاه از فولاد منگنیزی است که ضخامت 45 میلی متری دارد، دهانه ورودی دستگاه نیز به پرده پلاستیکی مجهز است که قابلیت تعویض دارد و مانع پرتاب شدن سنگ  ها به بیرون از دستگاه خواهد شد.

برخی از قطعات سنگ شکن  کوبیت عبارتند از:

  1. جا سندانی
  2. سندان
  3. بغل بندها
  4. روتور
  5. فولی سرشفت
  6. چکش
  7. خشاب چکش
  8. روپوش روتور
  9. فنر سندان
  10. سقفی
  11. ابرویی
  12. رویه سندان
  13. پیچ و مهره
  14. بوش
  15. پیچ رگلاژ
  16. فولی
  17. یاتاقان و بلبرینگ
  • ابل تعویض است که مانع دستگاه سنگ به بیرون دستگاه می شود. دارای بوم و وبتچ تعمیراتی برای سهولت تعمیرات و تعویض چکش ها است.