کسب و کار ایرانیسبک زندگی

نحوه پاک کردن لکه قدیمی چای از روی فرش

احتمالاً شما هم متوجه شده اید که لکه چای خشک شده روی فنجان به سادگی پاک نمی شود؛ بنابراین اگر اجازه دهید که لکه های چای روی فرش خشک شوند، پاک کردن آن با دردسر بیشتری همراه خواهد بود.اما می توان با به کارگیری موثرترین ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش، لکه ها را از بین برد. با ما همراه باشید تا چند روش ساده کار شما را راحت کنیم.

نحوه پاک کردن لکه چای از روی فرش

  1. از بین بردن لکه چای روی فرش با جوش  شیرین

جوش  شیرین ماده ای در دسترس است که کاربرد بسیار زیادی برای از بین بردن لکه های مختلف و ا دارد. برای این منظور فقط کافی است که مقداری جوش  شیرین را به پارچه ی مرطوب آغشته کنید و آن را روی قسمت مورد نظر قرار دهید.بعد از 10 الی 15 دقیقه دستمال آغشته به جوش  شیرین را روی قسمت مورد نظر بکشید تا لکه به خوبی پاک شود. اگر در نهایت لکه همچنان روی فرش باقی  ماند، لازم است این عمل را تکرار کنید.

  1. از بین بردن لکه چای روی فرش با ماست

نکته ای که باید هنگام پاک کردن لکه چای از روی فرش با ماست توجه داشته باشید، استفاده نکردن از ماست خیلی شل یا سفت است. چون در نهایت باعث ایجاد لکه سفید روی فرش می شود. در این روش باید در ابتدا چای ریخته شده روی فرش را پاک کنید.مقداری از ماست را روی قسمت مورد نظر بریزید، چند لحظه صبر کنید تا ماست به تاروپود فرش نفوذ کند و در آخر می توانید آن را از روی قسمت مورد نظر پاک کنید. بهتر است برای پاک شدن کامل لکه، این عمل را چندین بار تکرار کنید تا به خوبی پاک شود و آثاری از آن روی فرش باقی نماند.

  1. از بین بردن لکه چای از روی فرش با آب لیمو

اگر به دنبال راهکار نحوه پاک کردن لکه تازه چای از روی فرش هستید، آب لیمو را امتحان کنید. خاصیت اسیدی آب لیمو، به خوبی می تواند لکه را از روی فرش پاک کند و هیچ ردی از آن به جا نگذارد.برای این منظور، فقط کافی است که قسمتی از فرش که چای روی آن ریخته است را با پارچه تمیز پاک کنید، چند قطره آب لیمو روی آن بریزید و با دستمال تمیز و مرطوب روی آن قسمت بکشید. این عمل را تا جایی انجام دهید که لکه از روی فرش پاک شود.

  1. از بین بردن لکه چای از روی فرش با نمک و آب گازدار

در ادامه بررسی نحوه پاک کردن لکه چای از روی فرش، به شما استفاده از نمک و آب گازدار را پیشنهاد می دهیم. این روش تقریباً مشابه استفاده جوش  شیرین است. برای انجام این عمل بهتر است که ابتدا چای را از روی فرش خشک کنید. مقداری نمک را روی لکه بریزید و در ادامه آب گازدار را نیز اضافه کنید.در ادامه با دستمال مرطوب روی آن بکشید، این مرحله را تا جایی تکرار کنید تا به خوبی لکه از روی فرش پاک شود. در نهایت نیز محل مورد نظر را با آب سرد و شوینده مناسب بشویید تا هیچ ردی از چای باقی نماند. این روش یکی از شیوه های هم به شمار می آید.

  1. از بین بردن لکه چای از روی فرش با لکه بر

امروزه لکه برهای زیادی در بازار وجود دارند که در کوتاه ترین زمان ممکن، لکه را از روی قسمت مورد نظر پاک می کنند و حتی اثری از آن هم باقی نمی گذارند. برای از بین بردن لکه چای از روی فرش با استفاده از این محصولات، لازم است به دستورالعمل درج شده روی آن ها توجه کنید.

نحوه پاک کردن لکه چای از روی فرش دستباف چگونه است؟

تمامی روش هایی که عنوان شد، برای از بین بردن لکه چای از روی فرش ماشینی و دستباف کاربرد دارد. اما نگرانی ها بابت پاک کردن لکه چای از روی فرش دستباف بابت الیاف طبیعی و رنگ گیاهی به کار برده شده در بافت این فرش است.از این رو، سعی کنید برای استفاده از روش های خانگی که در بالا به آنها اشاره شد، مطمئن شوید که فرش رنگ پس نمی دهد و زیبایی و کیفیت آن از بین نمی رود و در نهایت نیز با توجه به عمق لکه یکی از روش های بالا را انتخاب کنید.

نحوه پاک کردن لکه قدیمی چای از روی فرش

  • استفاده از سرکه سفید: سرکه سفید یک ماده اسیدی است که می تواند به از بین بردن لکه های چای کمک کند. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. یک پارچه تمیز را در سرکه سفید خیس کنید.
  2. پارچه را روی لکه چای بمالید.
  3. اجازه دهید سرکه به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند.
  4. فرش را با آب سرد بشویید.
  • استفاده از آبلیمو: آبلیمو نیز مانند سرکه سفید می تواند به از بین بردن لکه های چای کمک کند. یک پارچه تمیز را در آب لیمو خیس کنید. پارچه را روی لکه چای بمالید. اجازه دهید آب لیمو به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند. فرش را با آب سرد بشویید. برای کسب اطلاعات بیشتر لینک را کلیک کنید https://naghdoneh.ir/tehransar-carpet/
  • استفاده از جوش شیرین: جوش شیرین نیز می تواند به از بین بردن لکه های چای کمک کند. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. مقداری جوش شیرین را روی لکه چای بپاشید.
  2. جوش شیرین را با یک مسواک روی لکه بمالید.
  3. اجازه دهید جوش شیرین به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند.
  4. فرش را با جاروبرقی تمیز کنید.
  • استفاده از شامپو فرش: شامپو فرش نیز می تواند به از بین بردن لکه های چای کمک کند. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید تا کف شود.
  2. کف شامپو فرش را روی لکه چای بمالید.
  3. فرش را با یک اسفنج یا پارچه تمیز بمالید.
  4. فرش را با آب سرد بشویید.

راهکارهای کاربردی برای پاک کردن لکه چای روی فرش کرمی با قالیشویی پاسداران ! پاک کردن لکه چای از روی فرش های کرم و رنگ روشن، کمی سخت است. اما نگران نباشید با ترفندهای از بین بردن لکه چای از روی فرش می توان این لکه ها را پاک کرد. در ابتدا حتماً پارچه تمیز و خشک را چند دقیقه روی قسمتی که چای ریخته است قرار دهید و منتظر بمانید تا خوب رطوبت آن گرفته شود.اگر نیاز بود این عمل را با چند پارچه خشک و تمیز انجام دهید تا به خوبی رطوبت فرش گرفته شود. در ادامه برای از بین بردن لکه چای از روی فرش، پارچه دیگری را به مواد لکه بر آغشته کنید و روی قسمت مورد نظر بکشید.توجه داشته  باشید از تمامی روش هایی که برای از بین بردن لکه چای به آنها اشاره شد می توانید استفاده  کنید؛ اما لکه بر گزینه بهتری برای پاک کردن لکه چای از روش فرش کرمی است.

بهترین روش برای پاک کردن لکه های قدیمی چای ا از روی فرش چیست؟

از بین بردن لکه چای روی فرش با جوش شیرین | از بین بردن لکه چای روی فرش سفید

یکی از موثرترین روش هایی که می توانید برای از بین بردن لکه های قدیمی از روی فرش استفاده کنید، ترکیب جوش شیرین و سرکه است. اگرچه چای به عنوان یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان شناخته می شود، اما ریخته شدن آن بر روی فرش، موکت، مبلمان، خوشخواب و… می تواند چالش هایی برای افراد ایجاد کند. لکه های چای بر روی فرش، خصوصاً نقاط روشن به سختی تمیز خواهد شد؛

خصوصاً اگر آن لکه ها خشک و کهنه شوند. هرچند بهترین روش برای تمیز کردن انواع لکه ها استفاده از خدمات شرکت های است اما خوشبختانه مواد و روش های خانگی متعددی نیز وجود دارند که می توانند این لکه ها را از بین ببرند. در ادامه مطلب روش ها و ترفندهای پاک کردن لکه چای روی فرش و بهترین مواد برای این کار را بررسی خواهیم کرد.

پاک کردن لکه های تازه چای از روی فرش

تمیز کردن هر نوع لکه ای از روی فرش تا زمانی ساده و راحت است که خشک و کهنه نشده باشد. برای پاک کردن لکه چای از روی فرش بهتر است که بلافاصله اقدام کرده و اجازه ندهید مدتی طولانی بر روی فرش باقی بماند. چراکه خشک و کهنه شدن لکه، می تواند چالش های متعددی برای افراد ایجاد کند و حتی ممکن است که با روش های خانگی نیز نتوان این لکه ها را تمیز کرد. تمیز کردن لکه های تازه از روی فرش، کار ساده و راحتی است و می توان با استفاده از موادی همچون سرکه، آبلیمو و مواد شوینده دیگر آن را پاک کرده و در نهایت با یک دستمال مرطوب محل لکه را کاملاً تمیز کرد.

پاک کردن لکه قدیمی از روی فرش

زمانی که روی فرش لکه ای ایجاد می شود، کاملاً خشک و قدیمی  شدن آن می تواند پروسه تمیز کردن لکه ها را دشوار کند. بنابراین اگر به هر دلیلی چای ریخته شده روی فرش خشک شد، باید از روش ها و راهکارهای مختلفی استفاده کنید تا در نهایت بتوانید فرش را تمیز کنید.

یکی از روش های تمیز کردن لکه های قدیمی چای از روی فرش استفاده از نمک یا جوش شیرین به همراه سرکه است که بهترین و مطمئن ترین مواد تمیزکننده خانگی هستند. در این روش ابتدا مقداری جوش شیرین و سرکه را باهم مخلوط کرده و بعداز آنکه محل لکه را با کمی آب گرم مرطوب کردید، مقداری از مخلوط ساخته شده را بر روی محل لکه بریزید. بعد از چند دقیقه که مخلوط جوش شیرین و سرکه روی محل لکه باقی ماند، باید با استفاده از یک دستمال نخی آن را تمیز کنید.

باید به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن محل لکه، نباید آن را مالش داد؛ چراکه این کار باعث می شود که لکه گسترده تر شده و فرش دچار تغییر رنگ شود. بعد از آنکه اثرات لکه به صورت کامل از بین رفت، باید با استفاده از یک دستمال تمیز دیگر، محل آن را کاملاً تمیز کنید

پاک کردن لکه چای روی فرش دستباف

فرش های دستباف ازجمله فرش هایی هستند که از نظر جنس، نحوه بافت، قیمت و… تفاوت های ویژه ای با فرش های ماشینی دارند و طبیعتاً از حساسیت های بیشتری نیز برخوردارند. برای پاک کردن لکه چای از روی فرش دستباف نیز بهترین راهکار تمیز کردن آن، قبل از خشک شدن کامل لکه است. برای تمیز کردن چای و قهوه از روی این فرش ها می توان از مواد مختلفی استفاده کرد . اگر این موارد خوب نبود شما می توانید به قالیشویی تهرانپارس مراجعه کنید

محلول های پاک کننده لکه چای روی فرش

فرش ها ممکن است روزانه در معرض انواع لکه های مختلفی همچون چای، قهوه، بستنی، ادرار، جوهر، خون، آبمیوه و… قرار بگیرند. خوشبختانه مواد و محلول های متعددی برای تمیز کردن این لکه ها وجود دارد و نیازی نیست نگرانی آنچنانی داشته باشید. حتی اگر فرصت آنچنانی ندارید و نمی خواهید ریسک آسیب رسیدن به فرش هایتان را بپذیرید، می توانید از یک استفاده کنید تا فرش هایتان را تمیز و سالم در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.