عمومیکسب و کار ایرانی

فرش سجاده ای کاشان با قیمت مناسب خرید کنید

فرش سجاده ای کاشان با قیمت مناسب خرید کنید معمولا تمام کسانی که به دنبال فرش سجاده ای کاشان یا فرش محرابی هستند، به خصوص هیئت امنای مساجد و متولیان حسینیه ها و اماکن مذهبی، با دقت بررسی می کنند که در کنار کیفیت بالا و مطلوب، خرید فرش مسجدی که انتخاب می کنند قیمت مناسبی داشته باشد.

برای بررسی قیمت فرش سجاده ای مناسب و داشتن خریدی خوب و با صرفه، می توانید حضورا به کارخانه سجاده فرش یا فرش مسجد شرکت سجاده کارپت کاشان مراجعه کنید.

انواع فرش سجاده ای | طرح محرابی

با مراجعه حضوری می توانید جنس فرش مسجد را از نزدیک ببینید و لمس کنید. اگر مسیر شما از کارخانه های تولید فرش برای مسجد دور است، می توانید از فروشگاه های آنلاین استفاده کنید. با استفاده از این روش امکان مقایسه قیمت و کیفیت محصولات مختلف را خواهید داشت.

عوامل مهم برای انتخاب فرش محرابی از محراب نقش کاشان

برای انتخاب فرش مسجد با کیفیت توجه به موارد مختلف بسیار مهم است. در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم.

1- کیفیت مواد اولیه به کار رفته در فرش مسجد: نخ و موادی که در ساخت سجاده فرش و فرش سجاده ای استفاده می شوند، بسیار مهم هستند. بهتر است از نخ و الیاف با کیفیت بالا مانند نخ صد در صد اکرولیک یا پلی استر فرآوری شده مرغوب استفاده شود.

2- نقشه و طرح بافت فرش مسجد: بافت سجاده فرش می تواند برای تعیین کیفیت و زیبایی آن بسیار مهم باشد. طرح هایی که محراب گونه هستند تناسب بیشتری با فضای معنوی و مذهبی داشته و حال و هوای اماکن متبرکه را عوض می کنند.

شما می توانید نمونه آن را در فرش مسجد پینترست به صورت تصویر و فرش مسجد یوتیوب به صورت ویدیو مشاهده کنید.

3- رنگ فرش مسجدی: رنگ سجاده و فرش، می تواند به شکل قابل توجهی بر روی فضا تاثیرگذار باشد. برای انتخاب رنگ، بهتر است به رنگ پرده های مسجد یا حسینیه، منبر، جامهری و کتابخانه، پنجره ها و محراب توجه کنیم. غالبا رنگ هایی مثل آبی فیروزه ای، سبز و لاکی کاربرد بیشتری نسبت به سایر رنگ ها دارند.

4- اندازه و ابعاد فرش محرابی: قبل از خرید سجاده  فرش، باید اندازه مورد نظرتان را با دقت تعیین کنید. شخصی که اندازه های فضای مسجد یا حسینیه را می گیرد، باید تمام فضاهای پرت، قناس، دور ستون ها و … را دقیقا مشخص کرده تا تولید کننده بتواند به نحو مطلوبی فرش را متناسب با فضا تولید کند.

5- قیمت سجاده فرش مسجد: قیمت سجاده  فرش، می تواند یکی از مهمترین عوامل در خرید آن باشد. اگر قصد خرید آنلاین فرش مسجد برای اماکن و بقاع متبرکه را دارید، می توانید به راحتی فروشگاه های آنلاین مختلف را بررسی کنید و قیمت ها را مقایسه نمایید.

6- تولید کننده فرش مسجد: برند و تولید کننده سجاده فرش نیز بسیار مهم است. برندهای معتبر و با سابقه، معمولاً تضمینی برای کیفیت محصولاتشان دارند و می توانید به آن ها اعتماد کنید.

نکته قابل توجه این است که بدانید اگر یک تولید کننده قیمت بالاتری را اعلام می کند دلیلش چیست؟ آیا نوع الیاف و مواد اولیه مرغوب تری را استفاده می کند؟ آیا شانه و تراکم متفاوتی نسبت به سایر برندها دارد؟ پس لازم است تمامی این موارد را در نظر بگیرید.

7- نظرات و بازخوردها: بررسی نظرات و بازخوردهای دیگران در مورد نقش و طرح مدنظرتان یا برند انتخابی تان می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. می توانید نظرات و بازخوردها را در فروشگاه های آنلاین و سایت های مختلف بررسی کنید.

فرش سجاده ای با چه شانه و تراکمی بهتر است؟

فرش های سجاده ای که ویژه اماکن متبرکه مثل مسجد، حسینیه، امامزاده و نمازخانه بافته می شوند، قابلیت تولید با شانه و تراکم های مختلف را دارند.

فرش 500 شانه، 700 شانه، 1200 و همچنین 1500 شانه. اما لازم است بدانیم هر چه شانه و تراکم فرش بالاتر باشد، ارتفاع نخ خاب یا در اصطلاح ضخامت فرش کمتر شده اما ظرافت و زیبایی آن بیشتر می شود.

از آنجا که در مساجد بیشتر مردم روی زمین می نشینند یا هنگام سجده و نشست و برخاست، زانوهایشان با فرش تماس مستقیم دارد، بهتر است سجاده فرشی تهیه کنیم که شانه و تراکم پایین تری داشته باشد. فرش های 500 و یا 700 شانه نرم تر بوده و ارتفاع نخ خاب بیشتری دارند. برای تراکم نیز می توان تراکم 1500 الی 2000 برای 500 شانه و یا 2100 و 2550 را برای 700 شانه انتخاب کرد.

فرش سجاده ای را از سجاده کارپت کاشان بخواهید!

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، انتخاب تولید کننده و برندی که قصد تهیه فرش مسجد را از او دارید بسیار مهم است. انتخاب یک تولید کننده خوشنام، معتبر و اصیل که سابقه ای طولانی در تهیه سجاده فرش دارد خیال شما را از لحاظ کیفیت و اصالت فرش راحت خواهد کرد.

پیشنهاد ما به شما شرکت محراب نقش کاشان است که سالهاست در حوزه سجاده فرش ماشینی با انواع طرح و نقش فعالیت داشته و برندی نام آشنا و قابل اطمینان است. برای دریافت مشاوره رایگان جهت ثبت سفارش می توانید با شماره 09133617256 آقای مهندس سلمانی در ارتباط باشید

منبع: فرش مسجد (https://sajadecarpet.com)