تعرفه مکالمه تلفن همراه و اینترنت تعرفه های ایرانسل در اربعین 1401

کد خبر:
573618

|

1401/06/20 17:57:17

اعتمادآنلاین |

اطلاع زائران اربعین، از جزییات نرخ ارتباطات در این ایام، کمک مناسبی به انتخاب بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه خواهد کرد. اما سوال اینجاست که با جمع بندی نرخ خدمات و امکانات اپراتورهای ایرانی و سپس قیاس آنها با اپراتورهای کشور مقصد یعنی عراق، در نهایت کدام گزینه به صرفه است؟

به گزارش آی تی آنالیز، پاسخ به پرسش نخست یعنی مقرون به صرفه ترین انتخاب میان اپراتورهای ایرانی، پیش از این داده شد و بررسی تعرفه های ارایه شده از سوی همراه اول و ایرانسل در بخش نرخ تماس ها و پیامک نشان می دهد که تفاوتی میان این تعرفه ها توسط دو اپراتور اصلی کشور وجود ندارد.

به این ترتیب که با اعمال تخفیف های ویژه این ایام برای زائران، هر دقیقه تماس صوتی با ایران، 9000 تومان، هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران، 6000 تومان، هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق، 4000 تومان، ارسال هر پیامک، 1300 تومان و هر مگابایت اینترنت همراه، 500 تومان در هر 2 اپراتور تعرفه گذاری شده است.

اما با توجه به نیاز اکثر زائران به اینترنت، تعرفه های این بخش در بسته های تعریف و ارایه شده از سوی اپراتورها اهمیت بیشتری دارد.

در این خصوص اپراتور اول و بزرگتر ایران، یعنی همراه اول در این بخش، به شکلی مشهود، بسته ها و تعرفه های بهتر و مقرون  به صرفه تری ارایه داده است.

بر این اساس شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با تعریف و طراحی «دو بسته رومینگ ویژه اربعین»، سطح میزبانی خود از مشترکان حاضر در این رویداد بزرگ را بالاتر برده است؛ به صورتی که مشترکان به اندازه مصرف خود می توانند یکی از دو بسته 7 روزه «نامحدود» یا «اقتصادی زائر» را انتخاب کنند.

بسته ویژه «دیتای نامحدود» شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه 250 پیامک هدیه و 25 دقیقه مکالمه هدیه با قیمت 350 هزار تومان ارایه شده است.

بسته «اقتصادی زائر» نیز با 150مگابایت دیتای رومینگ عراق به همراه 50 پیامک هدیه و 10 دقیقه مکالمه هدیه به قیمت 100 هزار تومان عرضه شده که امکان خرید و هدیه به مشترک حاضر در عراق حتی از ایران نیز فراهم شده است.

به این ترتیب همراه اول در کنار بسته های ویژه دیتای ارایه شده، پیشنهادات قابل ملاحظه ای برای استفاده از پیامک و مکالمه رایگان نیز ارایه داده است.

به عبارت دیگر استفاده از بسته های همراه  اول در قیاس با بسته های ایرانسل، از مزیت، تعرفه و امکانات بیشتری برخوردار است و به همین جهت زائران اربعین می توانند بسته به نیاز و شرایط خود، یکی از بسته های مقرون به صرفه همراه اول را تهیه و استفاده کنند.

سیم کارت ایرانی یا عراقی؟

اما در روزهای گذشته اخباری مبنی بر به صرفه بودن خرید سیم کارت عراقی از سوی زائران ایرانی مطرح شد.

به همین جهت حالا باید به پاسخ پرسش دوم یعنی خرید سیم کارت ایرانی یا عراقی بپردازیم.

از سمت ایران سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل حضور دارند و از سمت عراق نیز سه اپراتور کورک، زین و آسیاسل برای ارایه خدمات، نرخ های پیشنهادی خود را اعلام کرده اند.

اما با توجه به تنوع اپراتورها و بسته های پیشنهادی و جلوگیری از سردرگمی مخاطبان این مطلب، نرخ بهترین پیشنهاد همراه اول یعنی بسته ویژه «دیتای نامحدود» شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه 250 پیامک هدیه و 25 دقیقه مکالمه هدیه را با قیمت تمام شده بسته های محدود و مشخص 2 اپراتور ایرانی و 3 اپراتور عراقی مقایسه می کنیم تا پاسخ کوتاهی به این پرسش داده باشیم.

در حال حاضر بسته ویژه دیتای نامحدود همراه اول با شرایطی که ذکر شد، تنها 350 هزار تومان برای مصرف کننده قیمت دارد. حال آنکه قیمت تمام شده با بسته های محدود و مشخص در خصوص، ایرانسل معادل 1 میلیون و 675 هزار تومان، رایتل 1 میلیون 443 هزار تومان، اپراتور کرک عراق 999 هزار تومان، اپراتور زین بیش از 1 میلیون و 200 هزار تومان و اپراتور آسیاسل نیز 1 میلیون و 162 هزار تومان برای زایران تمام می شود.

به این ترتیب با توجه به بهترین بسته پیشنهادی بین اپراتورها، بسته دیتای نامحدود همراه اول با اختلاف زیاد، همچنان بهترین انتخاب در قیاس با اپراتورهای ایرانی و عراقی برای زائران اربعین محسوب می شود.

اخبار مرتبط

فرارو- هزینه مکالمه با عراق در روز های منتهی به اربعین 1401 دقیقه ای 9 هزار تومان است. البته طبق اعلام همراه اول و ایرانسل این هزینه بابت تماس های خروجی محاسبه می شود وگرنه هزینه مکالمه تماس های ورودی به سیمکارت های این دو اپراتور در اربعین 1401 شش هزار تومان خواهد بود. علاوه بر تعرفه های اعلام شده از سوی این دو شرکت بابت هزینه مکالمه با عراق در اربعین 1401، شاهد عرضه بسته های ترکیبی برای مشترکان همراه اول و ایرانسل در روز های منتهی به اربعین 1401 هستیم. گران ترین بسته ترکیبی همراه اول که حجم نامحدود، 25 دقیقه مکالمه و 250 پیامک رایگان دارد، 350 هزار تومان فروخته می شود. گران ترین بسته ترکیبی ایرانسل با همین قیمت فروخته می شود، اما حجم آن سه گیگابایت است و شامل 250 پیامک و 25 دقیقه مکالمه می شود.

هزینه مکالمه با عراق از طریق اپراتور همراه اول

به گزارش فرارو، هزینه مکالمه با عراق در روز های منتهی به اربعین از سوی همراه اول بابت تماس های خروجی دقیقه ای 9 هزار تومان اعلام شده است. منظور از تماس خروجی، تماس هایی است که از عراق گرفته می شود. هزینه مکالمه با عراق در اربعین پارسال بابت تماس های خروجی 9 هزار و 500 تومان محاسبه می شد که حالا شاهد کاهش 500 تومانی این هزینه هستیم. در تماس های ورودی هزینه مکالمه با عراق طبق اعلام همراه اول امسال دقیقه ای شش هزار تومان خواهد بود. این را هم باید اضافه کنیم که ارسال هر پیامک با سیم کارت های همراه اول در عراق هزار و 300 تومان آب می خورد که نسبت به پارسال شاهد کاهش هزار و 700 تومانی هزینه ارسال پیامک هستیم.

همراه اول رقمی که بابت هر مگابایت اینترنت در عراق ظرف روز های اربعین محاسبه می کند را 500 تومان درنظر گرفته، اما مشترکان این اپراتور می توانند روی خرید دو بسته ترکیبی حساب کنند. بسته اول شامل دیتای نامحدود با مدت اعتبار یک هفته و قیمت 350 هزار تومان می شود که 25 دقیقه مکالمه و 250 پیامک رایگان هدیه این بسته است. بسته دوم نیز 100 هزار تومان فروخته می شود، 150 مگابابت حجم دارد، مدت استفاده از آن یک هفته است و هدیه آن 50 پیامک و 10 دقیقه مکالمه رایگان است. طبق اعلام همراه اول تمام این تعرفه ها بین تاریخ 13 تا 30 شهریور لحاظ می شود.

هزینه مکالمه با عراق از طریق اپراتور ایرانسل

هزینه مکالمه با عراق در اربعین 1401 با سیمکارت های ایرانسل دقیقه ای 9 هزار تومان محاسبه می شود. این هزینه بابت تماس های خروجی است و نسبت به پارسال 500 تومان کمتر شده. از طرفی هزینه تماس های ورودی به سیمکارت های ایرانسل طی روز های منتهی به اربعین در کشور عراق شش هزار تومان است و این عدد تفاوتی با اربعین 1400 ندارد. هزینه ارسال هر پیامک با سیمکارت های ایرانسل هم از مبدا عراق هزار و 300 تومان درنظر گرفته شده و نسبت به پارسال 700 تومان کمتر شده.

هزینه هر مگابایت اینترنت همراه در اپراتور ایرانسل اربعین امسال مانند اپراتور همراه اول 500 تومان است که این رقم درقیاس با پارسال هزار و 500 تومان کاهش پیدا کرده، اما ایرانسل روز 17 شهریور امسال دو بسته ترکیبی جدید را برای اربعین 1401 عرضه کرد. بسته اول شامل 75 مگابایت حجم است، 36 هزار تومان فروخته می شود و شامل 10 دقیقه مکالمه رایگان و 50 پیامک می شود. بسته ترکیبی سه گیگابایت ایرنسل هم 25 دقیقه مکالمه و 250 پیامک رایگان دارد. مشترکان ایرانسل امکان خرید پنج بسته اینترنت بین الملل دیگر را هم دارند. بسته اول که 75 مگابایت حجم دارد، 36 هزار تومان فروخته می شود. قیمت بسته 150 مگابایت ایرانسل برای مشترکانی که راهی عراق شدند، 66 هزار تومان است. بسته 300 مگابایت ایرانسل را زائران ایرانی می توانند 136 هزار تومان بخرند. ایرانسل بسته 600 مگابایتی را 250 هزار می فروشد و خرید بسته یک گیگابایت اینترنت ایرانسل 390 هزار تومان آب می خورد.

مقایسه بسته های ترکیبی همراه اول و ایرانسل در اربعین 1401

اپراتور

حجم اینترنت

هدیه

قیمت

همراه اول

نامحدود

25 دقیقه مکالمه + 250 پیامک

350 هزار تومان

همراه اول

150 مگابایت

10 دقیقه مکالمه + 50 پیامک

100 هزار تومان

ایرانسل

150 مگابایت

10 دقیقه مکالمه + 50 پیامک

100 هزار تومان

ایرانسل

سه گیگابایت

25 دقیقه مکالمه + 250 پیامک

350 هزار تومان