رایانه

از کجا بفهمیم کامپیوتر ویروس دارد

خبرگزاری فارس؛ آلوده شدن سیستم کامپیوتر به ویروس می‌تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد؛ مثلاً موجب کند شدن سیستم و یا در مواقعی موجب حذف اطلاعات مهم می‌شود.

در اینجا یاد می‌گیرید که چطور می‌شود جلوی آلوده شدن سیستم به ویروس را گرفت.

ویروس‌ها می‌توانند نشانه‌های مختلفی داشته باشند، البته گاهی، بی سروصدا مشغول ضبط و ثبت اطلاعات شما هستند که نشانه‌های آن‌ها با توجه به نوع عملکردشان متفاوت هست، با این حال در بیشتر مواقع نشانه مشخصی ندارند.

مثلاً کندی سیستم یا بعضی مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ممکن هست به دلیل وجود ویروس باشد.

یکی از راه‌های آلوده شدن سیستم به ویروس، نصب و اجرای برنامه‌های آلوده است؛ اما چطور برنامه‌های آلوده را تشخیص دهیم؟

از طریق Task Manager می‌توانید به ویروسی بودن برنامه‌ها پی ببرید. برای باز شدن Task Manger، کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را همزمان بزنید. در پنجره باز شده لیست برنامه‌های در حال اجرا را می‌بینید.

بخشی از این برنامه‌ها، مخصوص ویندوز و بقیه هم برنامه‌های نصب شده توسط خود شما هستند. معمولاً برنامه‌های مخرب و آلوده، بخش زیادی از سی پی یو، حافظه یا دیسک سیستم را مشغول می‌کنند.

پس اگر در لیست به یک مورد این‌طوری برخورد کردید روی آن کلیک راست و گزینه Search Online را بزنید تا اطلاعات بیشتری از آن ببینید. اگر اطلاعات مربوط به بدافزار ظاهر بشود، یعنی سیستم آلوده به بدافزار یا شبه بدافزار شده است.

اگر به جای تهیه برنامه‌ها از مارکت های رسمی، از نسخه‌های کرک شده و قفل شکسته آن‌ها استفاده کنید، قطعاً سیستم شما خیلی بیشتر در معرض آلوده شدن، به ویروس و بدافزار هست.

باید یک آنتی‌ویروس قوی روی سیستم داشته باشید که مدام آن را اسکن و اگر موارد مشکوکی هست به‌راحتی آن را پیدا کند و از بین ببرد.

برای ویندوز 10 یکی از بهترین گزینه‌ها Windows Defender، آنتی‌ویروس داخلی آن می‌باشد که می‌تواند سیستم شما را اسکن و ویروس‌ها و بدافزارها را پیدا کند.

پس اگر احساس کردید که ممکن است ویندوزتان آلوده شده، از مسیر Settings به بخش Update & Security و قسمت Windows Security بروید و روی Open Windows Sceurity بزنید.

حالا روی گزینه Virus & threat Protection کلیک کنید و بعد روی گزینه Quick Scan را انتخاب کنید تا عملیات جستجو شروع شود.

بعد از پایان اسکن، لیست ویروس‌ها نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

 به یاد داشته باشید نصب آنتی‌ویروس روی سیستم به‌تنهایی کافی نیست و باید برای حفظ امنیت سیستمتان از سایر ابزارهای امنیتی هم استفاده کنید.

******

علی‌اصغر زارعی

******

انتهای پیام/



“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvatech.com/inc_newtheme/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}