ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد

دنیای کریپتوکارنسی‌ها دشواری‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. یکی از عوامل پیچیدگی در این حوزه، هزینه‌های مبادلات رمز ارزها است. تریدرها مجموعه‌ای از معیارها را در انتخاب صرافی ارز دیجیتال در نظر می‌گیرند. میزان کارمزد صرافی ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین معیارها محسوب می‌شود.
تعرفه کارمزد تراکنش‌های صرافی های ارز دیجیتال، متفاوت است. کافیست هزینه‌های یک معامله را به طور همزمان در چند سایت خرید و فروش ارز دیجیتال بررسی نمایید تا به این موضوع پی ببرید. برخی صرافی ها هزینه‌های سنگینی بابت مبادلات رمز ارزها دریافت می‌کنند. معامله در این کارگزاری‌ها باعث می‌شود بیشتر سود شما صرف هزینه‌ها شود و گاهی اصلاً، عملاً سودی نصیبتان نمی‌شود.

انواع کارمزد صرافی های ارز دیجیتال

می‌توان گفت هیچ بستر معاملاتی بدون هزینه و کارمزد وجود ندارد. صرافی های ارز دیجیتال نیز که بستری به منظور معاملات ارز دیجیتال هستند، برای انواع تراکنش‌های کاربر، هزینه دریافت می‌کنند. در ادامه، انواع کارمزد صرافی ها را شرح می‌دهیم:

  • کارمزدها یا هزینه‌های معاملاتی: در هر دو معامله فیات-رمز ارز و رمز ارز-رمز ارز این کارمزد کسر می‌شود و منبع اصلی درآمد صرافی های دیجیتال است.
  • هزینه‌های واریز و برداشت: برخی صرافی ها بابت تراکنش‌های واریز و برداشت کارمزد دریافت می‌کنند. هزینه‌های واریز بر اساس نوع واریز متفاوت می‌باشد. هزینه‌های واریز از هزینه‌های برداشت کمتر است زیرا، صرافی با این کار قصد تشویق کاربران را برای تامین اعتبار خود دارد. برخی صرافی ها بابت برداشت‌ها یک هزینه ثابت بدون در نظر گرفتن مبلغ برداشت شده دریافت می‌کنند؛ اما، برخی از آن‌ها با توجه به کشور شما یا نوع برداشت، هزینه اضافی کسر می‌کنند.
  • هزینه‌های شبکه بلاک چین: معاملات ارز دیجیتال در بستر تکنولوژی بلاک چین صورت می‌گیرند. صرافی های غیرمتمرکز (DEX) از کاربران هزینه شبکه دریافت می‌کنند.

تخفیف کارمزد

یک روش رایج در صرافی های ارز دیجیتال برای جذب کاربر، تخفیف در کارمزد است. چند صرافی خارجی ارز دیجیتال مانند Binance ، Huobi و Bibox از تخفیفات کارمزد برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند. این صرافی ها هر سال میزان تخفیف را کاهش می‌دهند تا در آخر پس از 4 الی 5 سال به صفر برسد.
در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نیز برای تشویق و جذب کاربر از کارمزدهای رقابتی استفاده می‌شود. میزان کارمزد به نوع تراکنش، سطح کاربری، مبلغ تراکنش و مواردی از این قبیل بستگی دارد. علاوه بر کارمزدهای رقابتی، برخی صرافی ها مثل نوبیتکس تخفیف کارمزد با کد معرف را طرح تشویقی خود قرار داده‌اند.
در مورد صرافی های خارجی ارز دیجیتال هزینه معاملات از 0.1% تا بیشتر از 1% متغیر است. صرافی های Kucoin ، Binance، HitBTC، Coinspot، Coinbase کمترین کارمزد را از کاربران خود دریافت می‌کنند.

 

با ثبت نام در صرافی های زیر، میتوانید از تخفیف کارمزد بهره مند شوید.

لوگو صرافی نام صرافی لینک ثبت نام
صرافی نوبیتکس
 

ثبت نام

صرافی رمزینکس
 

ثبت نام

صرافی تبدیل
 

ثبت نام

صرافی بیت 24
 

ثبت نام

صرافی هات بیت
 

ثبت نام

صرافی کوینکس (نیاز به فیلتر شکن)
 

ثبت نام

صرافی کوکوین
 

ثبت نام

معرفی 6 صرافی معتبر خارجی ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

برخی سرمایه‌گذاران صرافی های ارز دیجیتال خارجی را برای معاملات خود ترجیح می‌دهند. در ادامه 6 تا از بهترین صرافی های دیجیتال خارجی با پایین‌ترین کارمزد را معرفی می‌کنیم.

1- صرافی هیت بی تی سی (HitBTC)

صرافی HitBTC از سال 2013 فعالیت خود را در حوزه ارزهای دیجیتال و در هونگ کنگ چین آغاز کرد. این صرافی در بین 10 صرافی برتر جهان قرار دارد. خدمات و امکانات آن عبارتند از:

  • پشتیبانی از 841 رمز ارز و تنوع در کریپتوها که به سرمایه‌گذار قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد.
  • حجم بالای معاملات که موجب افزایش نقدشوندگی در این صرافی می‌شود.
  • کارمزد صرافی HitBTC کم و رقابتی است. کسی که پیشنهاد خرید و یا فروش رمز ارز ها را قبول می‌کند، 0.1 درصد به عنوان کارمزد می‌پردازد. فردی که پیشنهاد خرید و فروش را می‌دهد، کارمزدی پرداخت نمی‌کند.
  • رابط کاربری این صرافی ساده و به راحتی قابل استفاده است.

* این صرافی یک بار در سال 2015 از دسترس خارج شد! اخبار مبنی بر هک شدن آن و رمز ارزهای کاربرانش است.

هر چقدر در این صرافی بیشتر معامله کنید، هزینه‌های معاملاتی شما کاهش می‌یابد. جالب‌تر این که، تریدرهای حرفه‌ای و بازرگانان می‌توانند ساختار هزینه شخصی‌سازی شده خود را در هیت بی تی سی داشته باشند.

2- کوکوین (Kucoin)

صرافی کوکوین در سال 2017 ایجاد شده و به لحاظ حجم معاملات از 20 صرافی برتر ارز دیجیتال به شمار می‌رود. این صرافی یک رمز ارز اختصاصی به نام KuCoin دارد. کاربران برای پرداخت هزینه‌ی تراکنش‌های خود می‌توانند از این کوین استفاده کنند. امکانات و خدمات Kucoin عبارتند از:

  • پشتیبانی از 200 رمز ارز
  • رابط کاربری ساده
  • ارائه خدمات ویژه به دارندگان KuCoin 
  • کارمزد کم

کارمزد صرافی کوکوین

هر معامله کارمزد ثابت 0.1٪ دارد. هزینه‌ها بر اساس حجم معاملات 30 روزه شما یا سهام KuCoin (KCS) کاهش می‌یابد.

کاربرانی که رمز ارز اختصاصی کوکوین را دارند از مزایای زیر برخوردار می‌شوند:

  1. دریافت روزانه سود سهام رمز ارز که معادل 50% هزینه‌های بازرگانی جمع شده است.
  2. تخفیف کارمزد معامله که با حداقل 1000 رمز ارز (KCS) 1% تخفیف و حداکثر 30,000 تا 30% تخفیف کارمزد داده می‌شود.

3- صرافی بایننس (Binance)

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال بین المللی است که در سال 2017 میلادی راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی بایننس در کشور مالت واقع شده اما، در برخی نقاط دیگر دنیا نیز دفتر دارد. این صرافی مانند کوکوین ارز دیجیتال اختصاصی خود را با نام بایننس کوین (Bnb) صادر کرده است. امکانات و خدمات بایننس به شرح زیر است:

  • یک اپلیکیشن قابل نصب در موبایل دارد.
  • بیش از 200 رمز ارز را پشتیبانی می‌کند.
  • پایین بودن کارمزد صرافی، مثلاً افرادی که حجم معاملات ماهانه آن‌ها زیر ۵۰ بیت کوین باشد، برای هر معامله %0.1 از مبلغ معامله را پرداخت می‌کنند.
  • اگر از ارز بایننس کوین برای معاملات خود استفاده کنید، امکان تخفیف 25% برای شما فراهم می‌شود.
  • به دریافت و نگه‌داری ارز دیجیتال در صرافی بایننس، کارمزد تعلق نمی‌گیرد.
  • بایننس به کاربران خود جایزه اهدا می‌کند.

* برای بررسی نمودار قیمت بیت کوین کلیک کنید.

4- صرافی بیترکس (Bittrex)

بیترکس در سال 2014 میلادی در سایتل واشتنگتن راه‌اندازی شد. بیل شیهارا، ریکی لای، رامی کاواچ، ریان هنتز موسسان صرافی بیترکس هستند. امکانات و مزایای بیترکس عبارتند از:

  • یک کارمزد ثابت دارد. یعنی برای کلیه معاملات 25% کارمزد کسر می‌کند. این مقدار بیشتر از حد متوسط کارمزد صرافی های دیجیتال است اما محاسبات را برای تازه‌کاران آسان می‌کند.
  • در رمز ارزها تنوع داشته و بیش از 190 رمز ارز را پشتیبانی می‌کند.
  • سرعت در انجام تراکنش‌ها دارد. صرافی بیترکس با محاسبات الاستیک ساخته شده یعنی، به محض انجام معامله آن را پردازش می‌کند.

5- صرافی پولونیکس (Poloniex)

پولونیکس یک صرافی دیجیتال محبوب واقع در ایالات متحده است. این صرافی به دلیل مراحل پیچیده احراز هویت، برای همه افراد قابل استفاده نیست. ایرانیان را نیز تحریم کرده است. البته، استفاده از صرافی های خارجی ارز دیجیتال با استفاده از فیلتر شکن میسر خواهد بود. این صرافی 90% از کیف پول‌های ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد. بیشتر از 100 رمز ارز را پشتیبانی می‌کند.

واریز و برداشت در این صرافی بدون کارمزد است. حداکثر کارمزد در پولونیکس معادل 0.25% می‌باشد.

6- صرافی هیوبی (Huobi)

هیوبی یک صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی است که در سال 2013 میلادی راه‌اندازی شده و دفتر مرکزی آن واقع در سنگاپور می‌باشد. امکانات و خدمات هیوبی عبارتند از:

  • از 420 رمز ارز پشتیبانی می‌کند.
  • کارمزد صرافی هیوبی برای تمام جفت ارزها معادل 0.25% می‌باشد.
  • این صرافی یک توکن اختصاصی به نام HT دارد. در صورت استفاده از HT  در معاملات خود، از تخفیف 10 الی 15 درصدی کارمزد برخوردار می‌شوید.
  • این صرافی 20000 بیت کوین ذخیره کرده که در صورت حمله هکرها، بتواند سرمایه کاربران را بازگرداند.
  • احراز هویت و ثبت نام در آن آسان است.
  • رابط کاربری ساده و مناسبی برای مبتدیان دارد.
  • حجم معاملات در این صرافی بالا است که موجب افزایش نقدشوندگی در آن می‌شود.

راجع به صرافی های ارز دیجیتال بیشتر بخوانید:

  • صرافی معتبر ارز دیجیتال | ۱۴ اصل مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال
  • ثبت نام در صرافی بایننس | چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

مقایسه اجمالی کارمزد صرافی ها

6 صرافی که در بالا نام بردیم در واقع 6 تا از معتبرترین صرافی های خارجی ارز دیجیتال هستند. در این صرافی ها کارمزد ها نسبتاً کم و رقابتی است. در بین صرافی های بالا بایننس، کوکوین و هیت بی تی سی کمترین کارمزد را دریافت می‌کنند. کارمزد صرافی معیار مهمی در انتخاب بستر معاملاتی شما در بازار کوین‌ ها محسوب می‌شود؛ اما مسئله مهم‌تر بحث کیفیت در خدمات و امنیت صرافی می‌باشد.

توجه: صرافی های ارز دیجیتال که در بالا نام بردیم، تا کنون سابقه خوبی در بازار ارز دیجیتال داشته‌اند؛ اما، هر لحظه ممکن است سیاست رفتاری خود را تغییر دهند.

دلیل نوسانات نرخ کارمزد ترید ارز دیجیتال

کارمزدها و هزینه تراکنش‌ها در بازار کریپتو کارنسی‌ها با تغییرات شدیدی روبرو است. بررسی دلیل نوسان رمز ارزها در درون سیستم خود آنها، ما را متوجه سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات کارمزد، در حوزه ارز دیجیتال می‌کند که عبارتند از:

  1. نوع ارز دیجیتال: مثلا کارمزد تبدیل ترون به دوج کوین در مقایسه با  بیت کوین و اتریوم متفاوت است.
  2. کیف پول دیجیتال: در گذشته خرید و فروش ارز دیجیتال مستلزم مراجعه به صرافی ها و پرداخت کارمزد بود. این روش در مقایسه با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال هزینه بیشتری برای سرمایه‌گذار به همراه داشت.
  3. زمان انتقال: در زمان‌های شلوغ، شبکه بلاک چین کارمزد بیشتری جهت تایید تراکنش‌ها دریافت می‌کند.

چطور ارز دیجیتال خود را با کمترین کارمزد انتقال دهیم؟

کوین‌ها هر کدام بر یک بستر خاصی قابل انتقال هستند. برای مثال فانتوم یک کوین است که بر 3 بستر قابل انتقال می‌باشد. این 3 بستر عبارتند از: خود فانتوم، bep20 و اتریوم 
توجه داشته باشید که شما برای انتقال کلیه ارزهایی که قابلیت انتقال بر بستر اتریوم را دارند، می‌توانید روزهای شنبه و یکشنبه که فی شبکه پایین‌‌تر است اقدام کنید؛ اما به طور کلی اگر قصد انتقال داشتید و انتقال بر دو بستر اتریوم و ترون امکان پذیر بود، انتقال خود را بر بستر ترون انجام دهید زیرا نسبت به اتریوم ارزان‌تر است.

چگونه صرافی خارجی دیجیتال خود را با کمترین کارمزد شارژ کنیم؟

واریز ریالی و شارژ حساب صرافی های خارجی ارز دیجیتال ، برای ایرانیان همیشه با دشواری و هزینه‌های زیادی همراه است. اگر با یک صرافی خارجی مثل بایننس کار می‌کنید، با ترفند زیر می‌توانید با کمترین کارمزد حساب خود را شارژ کنید. می‌دانید که معمولاً حساب صرافی را با تتر (USDT) شارژ می‌کنیم. برای شارژ حساب صرافی بایننس، با کمترین کارمزد طبق موارد زیر عمل کنید:

  • حساب صرافی ایرانی ارز دیجیتال خود (مثلاً نوبیتکس) را به تومان شارژ کنید.
  • به اندازه 100 تا 205 ترون بخرید و بقیه را تتر یا USDT بخرید.( پیشنهاد ما 205 عدد ترون است.)
  • آن مقدار ترون را که دارید، به کیف پول بایننس خود انتقال بدید. (برای تامین امنیت، بهتر است یک گردش به دارایی خود بدهید. یعنی، ابتدا آن را به یک کیف پول دیگر انتقال دهید سپس، به کیف پول بایننس ارسال کنید.)
  • سپس، برای انتقال تترها به بایننس اقدام کنید. هنگام برداشت تتر دو گزینه به شما نشان داده می‌شود. یکی از گزینه‌ها انتقال شما را در بستر اتریوم (ERC20) انجام می‌دهد. گزینه دیگر در بستر ترون (TRC20) انتقال را انجام می‌دهد.
  • با انتخاب گزینه TRC20 (در بستر ترون) برای انتقال مثلاً 1000 دلار تنها 1 USDT کارمزد می‌پردازید.

* اگر همین تعداد 1000 دلار یا تتر را در بستر اتریوم انتقال بدیم 11 USDT به عنوان کارمزد کسر می‌شود.

همراهان عزیز نظارت، اگر صرافی دیجیتال دیگری را می‌شناسید که کارمزد کمتری دریافت می‌کند با ما به اشتراک بگذارید؛ همچنین، سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید