رایانه

حداقل سیستم کامپیوتر برای فورتنایت

فورتنایت مدتی است که به جُرگه‌ی سبکِ تازه محبوب شده‌ی بتل رویال پیوسته و حسابی داغ و پرطرف‌دار است، با مخلوطی از سرگرمی، جهانی رنگارنگ و اندکی خشونت. شما باید در این بازی تا می‌توانید خودتان را زنده نگه دارید و با  99 نفر دیگر رقابت کنید. چیزی که فورتنایت را از دیگر هم سبکانش متمایز می‌کند تنها به جهان رنگارنگ و خشونت اندکش ختم نمی‌شود، بلکه وجه تمایز اصلی قابلیت ساخت و ساز در این بازی است. مثل این می‌ماند که ماینکرفت را با یک عنوان بتل رویال ترکیب کرده باشید. شما می‌توانید دیوار، سکو، پله و خیلی چیزهای دیگر بسازید و تخریب کنید تا برای رقابت با حریفان‌تان هیچ محدودیتی نداشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورت نایت بپردازیم.

شاید این قابلیت در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد! چرا که مشابهی در دیگر بازی‌ها ندارد. جالب است بدانید که بازی فورتنایت در ابتدا قرار بود یک بازی دفاع از قلعه باشد که شما در روز به ساخت و ساز بپردازید و در شب در برابر هجوم زامبی‌ها دفاع کنید. اما شرکت سازنده یعنی ایپک با دیدن موفقیت و استقبال گسترده از بازی پابجی (PUBG) تصمیم گرفت بیخیال آن بخش شود و به فکر تغییر سبک به بتل رویال افتاد. این ویژگی ساخت و ساز نیز از آن‌جا نشأت می‌گیرد.

قابل ذکر است که آن حالت زامبی که پیش از این بهش اشاره کردیم، کماکان در بازی وجود دارد، تحت عنوان Fortnite: Save the World و آن را باید در صفحه‌ی آغازین انتخاب کنید. حتما متوجه شده‌اید که این حالت مدت‌هاست که در حالت آزمایشی باقی مانده است، دلیلش همان است که گفتیم.

به عنوان یک بازی رایگان و به اصطلاح f2p، هر کسی امکان دانلود و تجربه‌ی این بازی را دارد. در حال حاضر خریدهای درون برنامه‌ای این بازی تنها شامل موارد تزئینی و جوایز اختیاری است که تأثیر چندانی در خود بازی ندارد و از این جهت یک نکته‌ی مثبت قلم‌داد می‌شود. با دنیای رنگارنگ و گیم‌پلی سرعتی، فورتنایت به سرعت در پلتفرم‌های استریم به مانند توییچ و غیره طرف‌دار کسب کرده است.

و از آن‌جایی که تماشای ویدئوها در آن‌جا معمولا رایگان است، این سبک یعنی بتل رویال را به شهرت و محبوبیت جهانی رساند. این بازی خوش ساخت و سرگرم‌کننده بر روی انواع و اقسام دستگاه‌ها در دسترس است حتی موبایل.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورت‌نایت

اما بدون شک برای تجربه‌ی این بازی با توجه به مکانیک‌های ساخت و سازی که دارد کامپیوتر و موس و کیبورد مناسب‌تر است. طبیعتا مانند هر بازی دیگری این بازی نیز یک حداقل سیستمی برای اجرای مطلوب نیاز دارد که ما قرار است به آن بپردازیم. در میان گیمرها این دغدغه وجود دارد که حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورت نایت با فریم‌ریت مناسبت چیست؟ با اگزوگیم همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

سیستم پیشنهادیِ فورت نایت – حداقل پرفورمنس

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورت نایت را در این بخش شرح می‌دهیم. برای اجرای این بازی شما باید حداقل پردازنده‌‌ای با فرکانس 2.4 گیگاهرتز داشته باشید. ویندوزتان باید حداقل 7،8،10 باشد، البته بازی برای سیستم عامل مَک نیز در دسترس است. حداقل 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و کارت گرافیکی در سطح سری 4000 اینتل که تقریبا در همه‌ی دستگاه‌ها پیدا می‌شود.

همون‌طور که می‌بینید این بازی خیلی سنگین و دردسر ساز نیست و با همین مشخصات اندک نیز می‌توانید بازی را تجربه کنید. شاید بخواهید از قیمت تقریبی چنین سیستمی باخبر شوید. باید گفت که قیمت یک چنین سیستمی چیزی در حدود 7 میلیون تومان است، البته به جز مانیتور و باقی بخش‌ها. اگر بخواهیم آن‌ها را نیز در نظر بگیریم تقریبا 11 میلیون بودجه نیاز خواهد داشت.

سیستم پیشنهادیِ فورت نایت – پایین رده

ما برای سیستم پیشنهادی یک پردازنده با حداقل 2.8 گیگاهرتز توان را پیشنهاد می‌کنیم مانند Core i5 یا بالاتر. 8 گیگابایت حافظه‌ی رم کافی به نظر می‌رسد و همچنین یک کارت گرافیک با حداقل 2 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی مانند Nvidia GTX 660 یا AMD Radeon HD 7870 و کارت‌های مشابه و هم سطح که از دایرکت ایکس 11 پشتیبانی کنند.

این سیستم هم چیزی در حدود 18 میلیون خرج روی دست‌تان می‌گذارد، اما در عوض خیالتان راحت است که از پس دیگر بازی‌ها هم بر می‌آید. البته برای دیگر بازی‌ها نباید انتظار وضوح تصویر بسیار بالا را داشته باشید.

گرافیک ای ام دی

سیستم پیشنهادیِ فورت نایت – میان رده

در صورتی که بخواهید فورت نایت را واقعا حرفه‌ای و با فریم‌ریت‌های 144 تا 240 بازی کنید، قطعا به یک سیستمِ قدرت‌مند نیاز خواهید داشت. تهیه چنین سیستمی در صورتی اهمیت دارد که بخواهید بسیار جدی و با نرم‌ترین و روان‌ترین اجرای ممکن بازی کنید.

سیستمی که بتواند فورت نایت را حدود 240 فریم (در تنظیمات گرافیکی پایین) اجرا کنید، باید یک کارت گرافیک قوی در حد RX 5700 XT یا GTX 1660 Ti داشته باشد. یک پردازنده رایزن 3600X یا اینتل Core i5 9600K نیز پیشنهاد می‌شود. برای چنین سیستمی 16 گیگابایت رم با فرکانس 2400 کافی خواهد بود. این سیستم را با کیس، پاور با خنک کننده مناسب می‌توان با حدود قیمت 35 تومان تهیه کرد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورت‌نایت میان رده

سیستم پیشنهادیِ فورت نایت – بالا رده

اگر واقعا می‌خواهید این بازی را روی بالاترین رزولوشن و تنظیمات گرافیکی با حدود 200 فریم بر ثانیه یا بالاتر اجرا کنید، قطعا به یک سیستم بسیار خاص نیاز خواهید داشت. این نکته را فراموش نکنید که در فورت‌نایت، فریم‌ریت و اجرای روان اهمیتِ بیشتری دارد تا گرافیک و زیبایی! در نتیجه اگر سیستمِ بسیار قدرت‌مند و گران‌قیمتی ندارید، هیچ اصراری به افزایش تنظیمات گرافیکی نیست.

اما اگر واقعا به طور جدی هدف شما اجرای بازی با بالاترین گرافیک و روی بالاترین نرخ فریم است، به یک RTX 2080 Ti نیاز خواهید داشت. پردازنده نیز باید چیزی در حد رایزن سری 9 مدل 3900XT باشد. حافظه رم نیز می‌تواند تا 32 گیگابایت و با فرکانس 3000 یا بالاتر باشد. چنین سیستمی حدود 70 تا 80 میلیون قیمت خواهد داشت.

گرافیک rtx

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورت نایت در مک

اول از همه باید مشخصات سیستم خودتان را پیدا کنید برای این کار باید بر روی علامت اَپل در گوشه‌ی بالا سمت چپ کلیک کنید. عبارتAbout This Mac را از آن‌جا انتخاب کنید. سپس گزینه‌ی More Information را بزنید.

در این قسمت شما می‌توانید مشخصات دستگاه‌تان را ببینید. به علاوه این‌که برخی مدل‌ها بهتر از دیگری هستند به عنوان مثال این مدل‌ها پیشنهاد می‌شود:

  • MacBook Pro 560
  • iMac Pro
  • Mac Pro

البته خیلی نگران نباشید، خودتان بازی را اجرا کنید تا مطمئن شوید. همچنین می‌توانید تنظیمات گرافیکی را کمی تغییر دهید. به طور کلی اگر مشخصات زیر را دارا بودید مشکلی نیست.

  • Mac OS X Sierra
  • Intel HD 4000
  • Core i3 2.4 GHz
  • 4GB RAM

جمع‌بندی بررسی حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورت نایت

آیا شما هم اهل فورت نایت هستید؟ در صورتی که از این باز لذت می‌برید، چه نرخ فریمی را با کدام تنظیمات گرافیکی ترجیح می‌دهید؟ اگر پیشنهاد دیگری برای حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورت نایت دارید حتما با ما درمیان بگذارید.

فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

 


مشخصات سیستم مورد نیاز فورتنایت

پست های مرتبط

سیستم مورد نیاز بازی Sniper Elite 5 | حداقل و ایده آل ترین…

همه چیز درباره فصل سوم از چپتر 3 (Chapter 3) بازی فورتنایت

سیستم مورد نیاز بازی Tiny Tina’s Wonderlands | حداقل و…

سیستم مورد نیاز بازی Fortnite: فورتنایت (Fortnite) ساخته شرکت اپیک گیمز (Epic Games) از آن دسته از عناوین بازی های ویدیویی محسوب می شود که در زمان انتشار خود، توانست به محبوبیت و بازیکنان میلیونی دست پیدا کند و به دلیل گسترش محتوای شبانه روزی این بازی، توسط اعضای کمپانی اپیک گیمز، محبوبیت و میزان پلیرهای آن نه تنها کاهش پیدا نکرد، بله روز به روز درحال افزایش است، به طور که رکوردهای جالبی را از لحاظ تعداد پلیر و مالی ثبت کرده است. اگر شما هم علاقمند به تجربه این عنوان پرطرفدار هستید و یا اینکه قصد تهیه یک سیستم با سخت افزار هماهنگ با Fortnite را دارید، حتما این مقاله را مطالعه کنید، همچنین به سوال های شما در رابطه با اجرای این بازی روی سیستم شما (با ذکر مشخصات) نیز پاسخ داده می شود.
در ادامه می توانید مشخصات سیستم مورد نیاز فورتنایت را در پلی مگ بخوانید.

مشخصات سخت افزاری مورد نیاز Fortnite (حداقل و ایده آل ترین سیستم)

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای فورتنایت:

ایده آل ترین سیستم برای اجرای فورتنایت (بهترین کیفیت):

توضیحاتی در رابطه با سیستم مورد نیاز بازی Fortnite

یک سری نکات در رابطه با مشخصات سیستم مورد نیاز فورتنایت وجود دارد که بهتر است شما هم از آنها مطلع شوید که مهمترین آنها این است که گاهی اوقات در فصل ها (Season) جدید، ما شاهد افزایش گرافیک و فریم بازی Fortnite هستیم، این بدان معناست که حداقل سیستم مورد نیاز آن نیز دچار تغییراتی می شود. البته مشخصات سیستم مورد نیاز فورتنایت که در این مقاله گفته شده است، طبق آخرین بروزرسانی است که در بازی رخ داده است.

سیستم مورد نیاز بازی ها (کلیک کنید)

از آخرین اخبار بازی در سایت پلی مگ خبردار شوید!

همانطور که در اول این مقاله “سیستم مورد نیاز بازی Fortnite” گفته شد، اگر سوالی در رابطه با اجرای این بازی، در سیستم خود دارید، در بخش نظرات اعلام کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، به سوال شما پاسخ داده شود.
همچنین در صورتی که مشخصات سیستم مورد نیاز فورتنایت دستخوش تغییراتی شود، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

منبع: پلی مگ