ژلوفن ساخت کدام کشور است

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد!
http://akhr.ir/5697932

82.5K

119

مشرق/ صفحه کم بازدید «ژلوفن» بسته شده است و هیچ بعید نیست باتوجه به اعتراض ها، ویدئو مذکور از آپارات هم حذف شود.

روزانه در فضای مجازی آن قدر ویدئو منتشر می شود که به دلیل حجم فراوان، بسیاری از آن ها به چشم مخاطب نمی آید و نادیده گرفته می شود. دراین میان، هستند ویدئوهایی که حتی با کیفیت بسیار نازل هم به دلایلی دیده می شوند. روز گذشته، ویدئوهای مجموعه ای به نام «ژلوفن» سروصدای زیادی کرد.
جدا از مسأله فیلترینگ، بسترهایی مثل یوتویوب، اینستاگرام و… در فضای مجازی به طورگسترده ای محتوای تصویری منتشر می کنند. در ایران به جز اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، سایت آپارات هم در محدوده و حجم گسترده ای ویدئوهای کاربران را آپلود و منتشر می کند. روز گذشته، ویدئوهای مجموعه تازه کاری به نام «ژلوفن» در فضای مجازی سروصدای زیادی کرد. یکی از بسترهای انتشار این مجموعه آپارات است. ابتدا، کمی درباره فعالیت های آپارات توضیح می دهیم و سپس، به مسأله اخیر می پردازیم.

کمی درباره آپارات
آپارات در بهمن 1389 به کاربران ایرانی معرفی شد. آقای محمدجواد شکوری مقدم، مدیر سرویس آپارات، دلیل ارائه این سرویس به کاربران ایرانی را حجم زیاد درخواست های کاربران درزمینه ارائه سرویس اشتراک گذاری ویدئو عنوان کرده  است. پس از گذشت یک سال از عرضه سرویس آپارات، در بهمن1390 نسخه اندروید این سرویس نیز دراختیار کاربران قرار گرفت. پس از آن و در دی1391، تعداد بازدید روزانه ویدئوهای آپارات از مرز یک میلیون گذر کرد. در اردیبهشت1393 نیز با ایجاد حساب کاربری ریاست جمهوری اسلامی ایران در آپارات، نخستین کانال رسمی در این سرویس معرفی شد. در آبان همان سال، تعداد بازدید روزانه ویدئوهای آپارات از مرز چهارمیلیون بازدید عبور و رکوردی جدید برای این سرویس ثبت کرد. پس ازآن و در آذر، سرویس آپارات کودک برای استفاده کودکان راه اندازی شد و در بهمن نیز، سرویس فیلیمو برای تماشای فیلم ها و سریال های ایرانی و غیرایرانی دراختیار کاربران قرار گرفت. در سال 1394، آپاراتی ها با ارائه امکان «زیرنویس»، «پخش زنده برنامه های تلویزیونی» و برگزاری «دوره دوم مسابقات اعجوبه ها»، فعالیت و رشد خود در فضای وب ایران را ادامه دادند.

موردسخیف«ژلوفن»
حالا برسیم به مورد عجیب «ژلوفن». در نظر بگیرید دختری جوان با موهای چتری و آرایش غیرمعمول درحالی که آدامس می جَوَد، در خیابان راه بیفتد و از خلق الله سوالاتی عجیب بپرسد؛ سوالات و سوژه هایی که مشخص است از اندک مغز و عقبه تحقیقاتی برخوردار نیست و آن قدر دستمالی شده و تکراری است که مخاطب می ماند دقیقا دغدغه سازندگان این ویدئو چه بوده است. این سوال که آیا از ادامه تحصیل در ایران راضی هستید؟ یا صرفا حواشی دم دستی و استفاده ابزاری از خانم گزارشگر؟ البته شاید بگویید این دست از سوالات زرد و سطحی خودش نوعی ژانر و فرم برنامه سازی خیابانی است که در دنیا مرسوم است. بسیاری از نمونه های خارجی این نوع از برنامه سازی در اینستاگرام موجود است. اتفاقا در اغلب موارد، نوع و فضای سوالات آن نمونه های خارجی هم به طور مستقیم یا غیرمستقیم به مسائل جنسی مربوط است.

حالا در کشور خودمان نمونه هایی مثل «ژلوفن» پدیدار شده اند که می خواهند همان راه را با شیوه ای به مراتب غیرحرفه ای تر پیش ببرند. در بین چند ویدئو تولیدشده با این عنوان، از یکی از آن ها بیش از بقیه انتقاد شده است. خانم گزارشگر به سراغ کودکان می رود و از آن ها سوالی عجیب و غیرمعمول می کند. سوال این است: «می دانید چطور به وجود آمده اید؟»؛ یعنی قرار است خردسالِ از همه جا بی خبر که سرش به بازی و تفریحش گرم است، ناگهان درگیر مسأله ای به این مهمی و پیچیدگی شود. لابد قرار است سوال خانم گزارشگر این مسأله بزرگ را برایش حل کند! درمقابل، برخی دلیل ساخت این ویدئو عجیب را از روی نادانی رسانه ای سازندگان دانسته اند و برخی شهوت دیده شدن را. البته بودند کسانی که چنین اتفاقاتی را اقدامی در مسیر موضوع بحث برانگیز 2030 تحلیل کردند.

نظارت برای حمایت ازحرفه ای ها
فضای مجازی به طورطبیعی خوب است؟ قطعا! انتشار ویدئو کاربران در فضای مجازی لازم است؟ بدون شک! وجود سایت هایی مثل آپارات نیاز است؟ حتما! پس مشکلاتی مثل «ژلوفن» را چه کنیم؟ گسترش و سهولت استفاده از فضای مجازی باعث بروز استعدادهای جدیدی در این عرصه شده است؛ یعنی فضای مجازی کمک کرده بسیاری از جوانان بستری برای ارائه استعدادهایشان داشته باشند. اتفاقا مجموعه هایی مثل آپارات کمکی جدی دراین زمینه کرده اند. آیا قرار است هر فردی به صرف عبور از فیلتری ساده، بتواند هرچه خواست تولید و سپس منتشر کند؟ بعضا می بینیم فیلم سازی برای ساخت فیلم خود، با چندین ممیزی و اصلاحات روبه رو می شود. آن وقت کسانی که حتی عقبه رسانه ای مشخصی ندارند، بتوانند با استفاده از اینترنت محصولاتی با کمترین کیفیت فنی و نازل ترین سطح محتوایی منتشر کنند؟ آیا این اتفاق بزرگ ترین ظلم به سازندگان محصولات و ویدئوهای باکیفیت نیست؟

راستی شعور مخاطب چه می شود؟ آن را در نظر نمی گیریم؟ اینکه فردی با ظاهری احتمالا عمدا اغراق شده و در حال جویدن آدامس در خیابان سوالاتی سخیف کند، احترام به مخاطب است؟ طبیعی است آدم ها و گروه های مختلفی وجود دارند که دلشان می خواهد برای دیده شدن ساختارشکنی کنند. دراین بین، سامانه آپارات و مجموعه های فرهنگی تخصصی باید وظیفه خودشان را درست انجام دهند. البته نظارت بر این حجم از محتوا آسان نیست؛ اما همه ما محکوم به تحمل این سختی هستیم. آپارات باید بر محتوای منتشرشده بیشتر نظارت کند. قبلا هم مواردی شبیه به ویدئو اخیر بوده که اعتراض های زیادی به دنبال داشته است. در لحظه نگارش این گزارش، به نظر می رسد صفحه کم بازدید «ژلوفن» بسته شده است و هیچ بعید نیست باتوجه به اعتراض ها، ویدئو مذکور از آپارات هم حذف شود؛ اما این فقط اقدامی موقت است. همان طورکه گفته شد، باید با نظارت دقیق و معقول از انتشار چنین محتوای نازلی در فضای رسمی مجازی جلوگیری کرد. نظارت به معنای ایجاد محدودیت های سلیقه ای برای برنامه سازان و فعالان فضای مجازی نیست؛ بلکه به معنای حمایت از فعالان حرفه ای فضای مجازی و احترام به حقوق و شعور مخاطبان ایرانی است.


ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید

برای درمان پارکینسون روش های مختلفی از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی، طب سنتی و دارو درمانی وجود دارد. برای کنترل علائم بیماری پارکینسون از داروی پارکینسون خارجی و ایرانی می توان استفاده کرد. با توجه به اهمیت استفاده از دارو برای درمان و کنترل علائم پارکینسون، در این مقاله از مجله پذیرش 24 به معرفی لیست انواع داروی پارکینسون و راهنمای خرید قرص مادوپار می پردازیم؛ همراه ما باشید.

به مشورت پزشک احتیاج دارید؟

همین الان در واتساپ از متخصص مغز و اعصاب مشاوره بگیرید

دریافت نوبت مشاوره مغز و اعصاب

روش های درمان پارکینسون

در حال حاضر برای بیماری پارکینسون درمان قطعی وجود ندارد، اما راه های متعددی برای کنترل علائم آن وجود دارد.  بسته به علائم خاص و نحوه عملکرد برخی درمان ها، روش های درمانی نیز می توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند. داروها راه اصلی برای درمان این بیماری هستند که در میان این داروها، قرص مادوپار به عنوان جدیدترین داروی پارکینسون شناخته شده است.

یک گزینه درمانی ثانویه، جراحی برای کاشت دستگاهی است که جریان الکتریکی خفیفی را به بخشی از مغز شما می رساند (این روش به عنوان تحریک عمیق مغزی شناخته می شود).  همچنین برخی از روش های درمانی مانند درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی وجود دارد، اما در دسترس بودن آنها اغلب متفاوت است و بسیاری از آنها برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون روش درمانی مناسبی نیستند.

چه داروهایی برای درمان پارکینسون وجود دارد؟

اگر به پارکینسون مبتلا هستید یا در خانواده خود فرد مبتلا به این بیماری را دارید، ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که ” داروهای پارکینسون چیست؟” در پاسخ به این سوال می توان گفت، به طور کلی درمان های دارویی برای بیماری پارکینسون به دو دسته تقسیم می شوند:

  • درمان مستقیم بیماری پارکینسون
  • درمان های مربوط به علائم بیماری پارکینسون

درمان های مستقیم خود پارکینسون را هدف قرار می دهد و درمان های علامتی فقط اثرات خاصی از بیماری را کنترل می کند. یکی از داروهای اصلی بیماری پارکینسون قرص مادوپار است که خرید قرص مادوپار 250 خارجی دغدغه این افراد است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض این دارو یا شیوه مصرف آن، می توانید از طریق مشاوره تلفنی دارویی سایت پذیرش 24 با بهترین دکتر مغز و اعصاب مشورت نمایید.

داروها

استفاده از داروهای پارکینسون به منظور بهبود عملکرد دوپامین در مغز است، زیرا در بیماری پارکینسون بخشی از نورون های مغز که وظیفه تولید دوپامین را دارند، آسیب می بینند. قرص مادوپار 250 از جمله داروهای موثر در کنترل علائم پارکینسون است. در واقع مصرف داروهای حاوی دوپامین مانند قرص مادوپار می توانند سطوح موجود دوپامین را در مغز را افزایش دهند.

قرص مادوپار 250 محصول کشور سوئیس است، این دارو از ترکیب دو داروی لوودوپا و بنسرازید ساخته شده و همیشه در کنترل علائم پارکینسون موثر است. اگر این قرص برای پارکینسون اثربخشی نداشته باشد، معمولاً نشانه دیگری از پارکینسونیسم به جای بیماری پارکینسون است. اگرچه مادوپار به عنوان بهترین قرص پارکینسون است اما استفاده طولانی مدت از آن در نهایت منجر به عوارض جانبی می شود که باعث کاهش اثربخشی این قرص خواهد شد. قرص مادوپار معمولا به عنوان اثر بخش ترین داروی پارکینسون در ایران شناخته می شود، در کنار این قرص داروهای دیگری نیز برای کاهش علام تجویز می شوند. سایر داروی پارکینسون در جدول زیر آورده شده است.

داروی پارکینسون خارجی اثربخشی دارو
دپرنیل کاهش سرعت تخریب سلول های مغزی دوپامینرژیک که مسئول تولید دوپامین در مغز هستند.
آگونیست دوپامین کنترل علائم اولیه بیماری پارکینسون
سلژین کمک به کنترل میزان ترشح دوپامین در مغز
مهارکننده COMT افزایش سطح دوپامین در بدن
آمانتادین داروی ضد ویروس برای کاهش علائمی مانند سفت شدن عضلات و لرزش بدن
تیروزین هیدروکسیلاز تسریع جذب و اثربخشی داروی لوودوپا و مادوپار
آنتی کولینرژیک حاوی استیل کولین، موثر در درمان لرزش و سفتی عضلات
لوودوپا تسکین علائم بیماری پارکینسون

اگر در رابطه با تداخل دارویی یا شیوه مصرف هر یک از داروهای فوق سوال دارید، می توانید از طریق پذیرش 24 با دکتر مغز و اعصاب آنلاین ارتباط برقرار کنید.

نوشته های مشابه

  • داروهای پارکینسون؛ معرفی و نکات مصرف

    1401-05-12

  • رژیم غذایی بیماران پارکینسون چگونه باشد؟ غذاهای مفید برای پارکینسون

    1401-05-04

سایر روش  های درمان پارکینسون

روش دارو درمانی برای بیماران مبتلا به پارکینسون با هدف کنترل علائم این بیماری است. اما برای درمان مقطعی بیماری پارکینسون می توان از روش های دیگری نیز استفاده کرد. اگرچه این روش ها به طور گسترده در دسترس نیستند، اما در درمان این بیماری بسیار تاثیر گذارند. برخی از این رویکردهای درمانی عبارتند از:

  • پیوند سلول های بنیادی (در این روش یک سری نورن های مصرف کننده دوپامین به منظور کنترل نورن های آسیب دیده به مغز شما اضافه می شود.)
  • درمان های ترمیم کننده نورون ( ترمیم نورون های آسیب دیده)
  • زن درمانی و درمان های هدفمند ژنی

عوارض مصرف قرص پارکینسون

رایج ترین و موثرترین درمان برای بیماری پارکینسون خرید قرص مادوپار است. در حالی که این دارو تا حد زیادی در درمان پاکینسون موثر است اما باید در مصرف آن احتیاط کرد. قرص مادوپار اغلب با سایر داروها ترکیب می شود تا بدن شما را از پردازش آن قبل از ورود به مغز جلوگیری کند. استفاده از قرص مادوپار به همراه سایر داروها به جلوگیری از سایر عوارض جانبی دوپامین، به ویژه حالت تهوع، استفراغ و فشار خون پایین هنگام ایستادن (افت فشار خون ارتواستاتیک) کمک می کند. با گذشت زمان، نحوه استفاده بدن از لوودوپا تغییر می کند و این دارو نیز می تواند اثربخشی خود را از دست بدهد، به همین دلیل با نظر دکتر پارکینسون، می توان دوز مصرفی این دارو را افزایش داد. سایر عوارض قرص پارکینسون به شرح زیر است:

  • اختلال نعوظ و جنسی
  • خستگی یا خواب آلودگی
  • یبوست
  • مشکلات خواب
  • افسردگی
  • زوال عقل
  • اضطراب
  • توهم و سایر علائم روان پریشی

راهنمای خرید قرص مادوپار 250 خارجی

قرص مادوپار به عنوان داروی اصلی برای درمان پارکینسون است. قیمت داروی پارکینسون نیز در بازار نوسان دارد و ممکن است برای خرید داروی مادوپار خارجی با مشکل مواجه شوید. با توجه به وارداتی بودن این دارو، برای خرید قرص مادوپار از طریق فروشگاه های معتبر اقدام کنید.

اگرچه درمان دائمی برای بیماری پارکینسون تا کنون به اثبات نرسیده اما برای درمان قطعی پارکینسون دکتر یار احمدی از روش های جدید و دارو درمانی استفاده می کند. شما می توانید از طریق پذیرش24 با دکتر یاراحمدی متخصص مغز و اعصاب در ارتباط باشید.

سوالات متداول داروهای پارکینسون

آیا بیماری پارکینسون درمان قطعی دارد؟

خیر، بیماری پارکینسون درمان قطعی ندارد. با این حال بسیاری از درمان ها برای کنترل علائم این بیماری بسیار موثر هستند. همچنین ممکن است از پیشرفت علائم این بیماری جلوگیری کند.

بهترین قرص برای درمان پارکینسون کدام است؟

درحال حاضر قرص مادوپار 250 خارجی به عنوان بهترین داروی پارکینسون شناخته شده است.

آیا قرص مادوپار دارای عوارض است؟

قرص مادوپار در درمان بیماری پارکینسون بسیار موثر است اما باید تحت نظر پزشک مصرف شود زیرا در صورت مصرف بدون نسخه این دارو ممکن است عوارضی از جمله مشکلات خواب و افسردگی به وجود می آید.

3/5

(6 نظر)

نوبت حضوری پزشک

متخصص مغز و اعصاب را آنلاین رزرو کنید

دریافت نوبت دکتر مغز و اعصاب