پزشکی و سلامت

قرص خواب گیاهی بدون عوارض

انواع قرص خواب آور بی ضرر

در برخی موارد، پزشکان خواب آورها را برای درمان بی خوابی بیماران تجویز می کنند. گاهی افراد دچار مشکلات بی خوابی می شوند و برای رفع آن از این داروها استفاده می کنند. این موضوع تا حدودی طبیعی است و ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. اما اگر ادامه پیدا کند به معنای یک زنگ خطر قرمز است. این یعنی چیزی درست نیست و باید از اساس حل شود تا اختلال خواب رفع شود. با این حال تا زمان یافتن مشکل یا حل آن انواع قرص خواب آور بی ضرر برای رفع بی خوابی هایتان وجود دارند.

امروز در آلامتو انواع قرص خواب آور بی ضرر، قوی، بدون نسخه، گیاهی و بدون عوارض را به شما معرفی می کنیم. همچنین موارد مرتبط با این قرص ها و شرایط مصرف آن ها را به شما خواهیم گفت. پس با ما همراه بمانید.

قویترین قرص خواب

قرص های آتیوان یا همان لورازپام، هالسیون یا تریازولام، ریستوریل و یا همان تمازپام، زولپیدم، والیوم که ما با نام دیازپام می شناسیم و قرص  معروف زاناکس یا آلپرازولام در دسته قویترین قرص خواب ها قرار دارند که البته این قرص ها می توانند در طولانی مدت موجب اعتیاد شوند پس از مصرف خودسرانه خودداری کنید و داروی خود را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

همچنین بخوانید: چطوری راحت بخوابم؟ 6 بهترین راه خوابیدن بدون فکر و خیال و استرس

انواع قرص خواب بدون نسخه

1- آنتی هیستامین ها: کاربرد اصلی این داروها درمان آلرژی و حساسیت می باشد. درواقع این ها اثرات هیستامین طبیعی موجود در بدن را کاهش می دهد. با این کار علائم آلرژیک ناشی از هیستامین مانند آب ریزش بینی، عطسه، قرمزی چشم و خارش را رفع می کند. آنتی هیستامین ها به دلیل خاصیت خواب آوری که دارند به عنوان یک داروی خواب آور نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  • دیفن هیدرامین به عنوان یک آنتی هیستامین معروف و آرام بخش شناخته می شود و بیشتر از سایر آنتی هیستامین ها باعث ایجاد احساس خواب آلودگی در شما می شود. مشکلات خواب کوتاه مدت یا همان بی خوابی بخصوص زمانی که سرفه، سرماخوردگی یا خارش شما را در شب بیدار نگه می دارد ، از موارد استفاده این قرص هستند.
  • دوکسیلامین یکی از آرام بخش ترین آنتی هیستامین های موجود بدون نسخه است. این دارو به دلیل خاصیت خواب آوری زیاد به عنوان یک خواب آور برای درمان کوتاه مدت مشکلات بی خوابی به کار می رود. یک عدد از آن باعث خواب آلودگی سریع دراکثرافراد خواهد شد. بعضی منابع قدرت اثر گذاری دوکسیلامین را از دیفن هیدرامین هم بیشتر اعلام کرده اند.

2-ملاتونین: یک قرص نسبتا بی ضرر که با افزایش ملاتونین موجب خواب آلودگی خواهد شد. در ادامه درباره ی آن بیشتر صحبا خواهیم کرد.

3- والرین: از والرین یا همان سنبل الطیب تهیه می شود و در درمان بی خوابی، خستگی، میگرن و رفع درد و نراحتی معده به کار می رود.

انواع قرص خواب بدون عوارض

ملاتونین یک هورمون خواب است. این هورمون در شب و در تاریکی مطلق ترشح می شود. ترشح این هورمون موجب حس خواب آلودگی و یک خواب سالم خواهد شد. سطح ملاتونین در ساعت های اولیه شب افزایش می یابد و در نیمه شب بیشترین مقدار خود را دارد.

همچنین بخوانید: هورمون ملاتونین چیست؟ تاثیر قرص ملاتونین بر خواب

قرص ملاتونین با ورود به بدن ملاتونین خود را آزاد می کند و به این ترتیب حس خواب به سراغ فرد خواهد آمد. در واقع مغز را فریب می دهد تا احساس کند باید هر چه سریع تر بخوابد و از ساعت خوابش گذشته .این یک قرص بی ضررر است که بدون نسخه می توان از داروخانه ها تهیه کرد. قرص ملاتونین علاوه بر خواب آوری به تنظیم چرخه خواب کمک می کند و حتی برای درمان اختلالات خواب نیز به کار می رود.

انواع قرص خواب آور گیاهی

قرص های خواب آور گیاهی احتمالا عوارض کمی دارند و سالم ترند. زیرا ماده تشکیل دهنده آن ها طبیعی است و مانند سایر داروها ترکیب های شیمیایی دست ساز ندارند. پس بدن سازگاری بهتری با آن ها پیدا می کند و در نتیچه با درصد احتمال بالا فرد را دچار عارضه نخواهند کرد. به همین دلیل شرکت های داروسازی مدتی است که به ساخت انواع قرص خواب آور بی ضرر گیاهی رو آورده اند.

  • یکی از این قرص های گیاهی تراگزاکوم است. این دارو از ترکیب عصاره ی گیاهانی مانند بهارنارنج،  گل ساعتی و سنبل الطیب تولید شده است. تراگزاکوم می تواند بی خوابی های ناشی از مشکلات استرس و اضطراب را رفع کند. بنابراین اگر به این دلایل خوابتان مختل شده این داروی گیاهی یک گزینه مناسب است.
  • ترانکی وال دینه می تواند گزینه بعدی برای قرص های گیاهی در این مورد باشد. افرادی که اختلال خواب همراه با اضطراب دارند می توانند از آن استفاده کنند. همچنین گیاهانی نظیر سنبل الطیب، بادرنجبویه، گل ساعتی،مالت و بابونه به شدت در درمان بی خوابی و کمک به داشتن یک خواب متعادل موثر هستند.
همچنین بخوانید: 5 گیاه دارویی آرامبخش و خواب آور

انواع قرص خواب برای سالمندان

در افراد مسن، داروهای غیر بنزودیازپین مانند زولپیدم، اسزوپیکلون، زالپلون و راملتئون نسبت به داروهای ضد افسردگی سه حلقه،  آنتی هیستامین ها و بنزودیازپین ها در درمان اختلالات خوابی کم خطرتر هستند. همچنین افراد رده ی بالای سنی با داروهای غیر بنزودیازپین راحت تر کنار می آیند. با این حال، درمان دارویی تنها پس از رعایت بهداشت و روتین درست خواب تاثیر گذار است.

قرص خواب چند ساعت اثر دارد؟

میزان اثر انواع قرص خواب بی ضرر به قدرت آن بستگی دارد. اگر قرص خواب آور متوسط باشد بین 6 تا 8 ساعت می تواند فرد را در خوبی نسبتا عمیق یا حس خواب آلودگی با شدت بالا نگه دارد. اگر قرص قوی باشد بین 4-12 ساعت بسته به نوع قرص می تواند خوبی عمیق ایجاد کند. در قرص های ضعیف کمتر از 4 ساعت فرد در خوابی تقریبا عمیق خواهد ماند.

قرص سیمواسلیپ، یکی از محبوب ترین مکمل های غذایی است که در زمینه های زیادی کاربرد دارد؛ به دلیل ترکیبات فوق العاده گیاهی که دارد، عوارض آن ناچیز بوده و به بهبود بسیاری از مشکلات جسمی کمک خواهد کرد؛ یک مشکلی که خیلی از افراد امروزه با آن دست و پنجه نرم میکنند، وجود اختلال خواب است که این مسئله می تواند ناشی از مشکلات جسمی باشد.

آیا قرص سیمواسلیپ می تواند بر چنین مشکلاتی غلبه کند؟!

با ما همراه باشید؛ در این مقاله قصد داریم تمامی نکات مهمی که باید درباره این مکمل غذایی بدانید را برای شما شرح دهیم.

 قرص سیمواسلیپ دارای چه ترکیباتی است؟

اگر قصد خرید و مصرف این نوع مکمل غذایی را دارید، خوب است بدانید این قرص دارای چه ترکیباتی است؛ قرص سیمواسلیپ به طور کلی عوارضی ندارد، اما ممکن است برخی از افراد به برخی از ترکیبات آن حساسیت داشته باشند و بعد از مصرف قرص، بدن آنها واکنش بدی نشان دهد؛ بنابراین در ادامه ترکیبات این قرص را برای شما شرح می دهیم.

این قرص شامل ترکیباتی همچون گیاهان طبیعی، کوآنزیم Q10، اسید آلفا لیپوئیک، اسید لینولئیک، اسید گاما لینولئیک، ویتامین های C و E، روی، سلنیوم و مس است. در صورتی که به هریک از این ترکیبات حساسیت دارید، بهتر از قبل از مصرف قرص، با پزشک خود مشورت کنید.

مکمل دارویی سیمواسلیپ در چه زمینه ای استفاده می شود؟

قرص سیمواسلیپ، یکی از پرطرفدارترین مکمل های غذایی برای رفع بی خوابی و مشکلات مربوط به خواب است؛ اما برای موارد دیگری نیز استفاده می شود:

  • کاهش وزن
  • افزایش انرژی و قدرت بدن
  • بهبود عملکرد قلب و عروق
  • کاهش فشار خون
  • بهبود دستگاه گوارش
  • کاهش التهابات
  • بهبود سیستم ایمنی بدن
  • کاهش علائم پیری
  • و…

این قرص همچنین برای بیماری های خاص نیز توصیه می شود؛ بیماری هایی همچون:

  • دیابت
  • بیماری های قلبی
  • فشارخون بالا
  • چربی خون بالا
  • و…

اختلال خواب چیست؟

بطور کلی بی خوابی یا اختلال خواب، یک بیماری شایع است که باعث می شود فرد به سختی به خواب رود، به سختی در حالت خواب باقی بماند؛ به این صورت که معمولا فرد بین خواب بیدار می شود، بیشتر مواقع زودتر از موعد بیدار می شود و بعد از آن دیگر نمی تواند به خواب برگردد. بیشتر اوقات زمانی که فرد از خواب بیدار می شود احساس خستگی دارد. بیخوابی نه تنها می تواند سطح انرژی و خلق و خوی شما را کاهش دهد بلکه سلامت، عملکرد کاری و کیفیت زندگی شما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. میزان خواب کافی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما بیشتر بزرگسالان به هفت تا هشت ساعت خواب در شب را نیاز دارند.

در برخی موارد، بسیاری از بزرگسالان با بیخوابی کوتاه مدت (حاد) مواجه می شوند که برای چند روز یا هفته ها ادامه دارد؛ عموماً این اتفاق به علت استرس یا رویدادهای تروماتیک رخ می دهد. اما برخی از افراد  بیخوابی بلندمدت (مزمن) دارند که برای یک ماه یا بیشتر ادامه دارد. بیخوابی ممکن است مشکل اصلی باشد یا با بیماری های دیگر یا داروها مرتبط باشد.

فواید مصرف قرص سیمواسلیپ بر بی خوابی

هیچ نیازی نیست که با بیخوابی مبارزه کنید؛ هر چه به مشکل خواب خود حساسیت نشان دهید، سطح استرس شما افزایش می یابد و مشکل شما حادتر خواهد شد؛ تنها تغییرات ساده در عادات روزانه شما معمولاً می تواند کمک کننده باشد، حتی در صورتی که سبک زندگی شما طوری است که در حال حاضر قادر به تغییر آن نیستید، قرص سیمواسلیپ که یک محصول کاملا گیاهی و بدون عوارض است و تنها با 5 درصد ملاتونین و پودر گیاهانی که منجر به تمدد اعصاب و در نتیجه خواب آلودگی می شوند، گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

از فواید این قرص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به درمان بی خوابی
  • کمک به تنظیم خواب در مسافرت های هوایی طولانی
  •  کمک به درمان افسردگی ناشی از کمبود ملاتونین
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی

علائم بی خوابی و عوارض مصرف سیمواسلیپ

در صورتی که این داروی گیاهی طبق دوز توصیه شده توسط پزشک و طبق دستور مصرف، استفاده شود؛ هیچ گونه عارضه جانبی به همراه ندارد. حال در چه صورت تشخیص دهیم که علائم اختلال خواب را داریم و نیاز به مصرف دارویی همچون سیمواسلیپ داریم؟ در ادامه برای شما شرح می دهیم.

علائم اختلال خواب

  •  سختی در خوابیدن در شب
  •  بیدار شدن در طول شب
  • بیدار شدن خیلی زود
  • احساس عدم استراحت کامل پس از خواب در شب
  •  خستگی یا خواب آلودگی در طول روز
  • عصبانیت، افسردگی یا اضطراب
  • سختی در تمرکز بر روی کارها، مشکلات در تمرکز و به یادآوری
  • افزایش خطاها یا حوادث
  • نگرانی های مداوم درباره خواب

✔توجه داشته باشید، زمانی می توانید بگویید اختلال خواب دارید که به صورت طولانی مدت این مشکلات را داشته باشید؛ در غیر این صورت نمی توان آن را اختلال خواب نامید، دلایل دیگری برای بی خوابی وجود خواهد داشت؛ در ادامه برخی از آن موارد را برای شما شرح می دهیم. 

آشنایی با دلایل مختلف بی خوابی

بی خوابی ممکن است مشکل اولیه باشد یا ممکن است با شرایط دیگری همراه باشد.

بی خوابی مزمن معمولاً نتیجه استرس، رویدادهای زندگی یا عادت هایی است که خواب را مختل می کند. حتی افراد باردار و یا مادران شیرده با مشکل بی خوابی مواجه هستند. یافتن علت بی خوابی و درمان آن، می تواند بی خوابی را برطرف کند، اما گاهی اوقات ممکن است سال ها طول بکشد.

علل شایع بی خوابی مزمن 

  1. استرس:
    نگرانی در مورد کار، مدرسه، سلامتی، امور مالی یا خانواده می تواند ذهن شما را در شب فعال نگه دارد و خوابیدن را سخت کند. رویدادهای استرس زای زندگی یا آسیب های روحی – مانند مرگ یا بیماری یکی از عزیزان، طلاق یا از دست دادن شغل – نیز ممکن است منجر به بی خوابی شود.
  2. برنامه سفر یا کار:
    ریتم شبانه روزی شما به عنوان یک ساعت درونی عمل می کند و چیزهایی مانند چرخه خواب و بیداری، متابولیسم و دمای بدن شما را هدایت می کند. اختلال در ریتم شبانه روزی بدن می تواند منجر به بی خوابی شود. علل آن عبارتند از  تاخیر ناشی از سفر در چندین منطقه زمانی، کار در یک شیفت های چرخشی.
  3. عادات خواب ضعیف:
    عادات خواب ضعیف شامل برنامه زمان خواب نامنظم، چرت زدن، فعالیت های تحریک کننده قبل از خواب، محیط خواب ناخوشایند و استفاده از تخت برای کار، غذا خوردن یا تماشای تلویزیون است. استفاده از رایانه، تلویزیون، بازی های ویدیویی، گوشی های هوشمند یا سایر صفحه نمایش ها درست قبل از خواب می تواند در چرخه خواب شما اختلال ایجاد کنند.
  4. خوردن غذای زیاد در ساعات نزدیک به نیمه شب:
    خوردن یک غذای سبک قبل از خواب مشکلی ندارد، اما خوردن بیش از حد ممکن است باعث شود در هنگام دراز کشیدن از نظر جسمی احساس ناراحتی کنید. بسیاری از مردم پس از صرف غذا، سوزش سر دل، برگشت اسید معده و برگشت غذا از معده به مری را تجربه می کنند که ممکن است شما را بیدار نگه دارد.

قرص سیمواسلیپ یکی از بهترین مکمل های غذایی برای رفع چنین مشکلاتی است؛ در صورتی که با پزشک خود مشورت کرده اید و قصد خرید آن را دارید، می توانید سیمواسلیپ را از شرکت معتبر و محبوب سیمرغ دارو خریداری کنید. 

 

آیا مادران باردار یا شیرده مجاز به مصرف قرص سیمواسلیپ هستند؟

مکمل غذایی سیمواسلیپ به دلیل ترکیبات قوی و مختلفی که در آن به کار رفته است، ممکن است مصرف آن در دوران بارداری خطرناک باشد و در رشد جنین اختلال ایجاد کند؛ همچنین در دوران شیردهی ممکن است برای فرزند شما حساسیت ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است از مصرف قرص سیمواسلیپ در دوران بارداری و شیردهی خودداری شود.  

تفاوت سیمواسلیپ با نمونه داخلی و خارجی

قرص های خواب، که معمولاً به عنوان “ترکیبات آرام بخش” شناخته می شوند، دارای عوارض هستند که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. برخی از عوارض شایع قرص های خواب عبارتند از:

  1. خواب آلودگی: این می تواند برای بعضی افراد به عنوان یک عارضه مطلوب به نظر بیاید، اما برای دیگران ممکن است مشکل ساز باشد.
  2. خشکی دهان: برخی از قرص های خواب ممکن است باعث خشکی دهان شوند که ممکن است باعث تحریک آلودگی دهان شود.
  3. سرگیجه: افرادی که این قرص ها را مصرف می کنند ممکن است احساس سرگیجه کنند.
  4. تشنج: در بعضی از موارد، قرص های خواب می توانند باعث تشنج شوند، به خصوص اگر با داروهای دیگر مصرف شوند.
  5. افزایش وزن: مصرف قرص های خواب ممکن است باعث افزایش وزن شود.
  6. افسردگی و اضطراب: در بعضی از موارد، قرص های خواب ممکن است باعث افزایش اضطراب و افسردگی شوند.
  7. افزایش خطر بروز عفونت: مصرف طولانی مدت قرص های خواب ممکن است باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شود و خطر بروز عفونت های مختلف را افزایش دهد.
  8. اعتیاد: قرص های خواب ممکن است باعث اعتیاد شوند و به عنوان یک داروی معتاد کننده شناخته شوند.

مزیت مهم سیمواسلیپ نسبت به سایر نمونه ها در این است که یک قرص خواب آور سالم و قوی بدون ایجاد وابستگی حاوی گیاهانی همچون ریشه سنبل طیب، رازیانه، رازک و … که منجر به ایجاد آرامش و در نهایت خواب آلودگی می شوند. از طرفی یک داروی بدون وابستگی و بدون نسخه و با تاثیر بالا می باشد. بنابراین در صورتی که قصد دارید قرص خواب مصرف کنید، بهترین قرص برای شما، قرص سیمواسلیپ است که نسبت به نمونه های داخلی از کیفیت بالایی برخوردار است و با نمونه های خارجی برابری می کند.

🧐توصیه می شود قبل از مصرف هر نوع دارویی، با پزشک خود در مورد عوارض و مزایای آن صحبت کنید.

آیا سالمندان می توانند از مکمل سیمواسلیپ استفاده کنند؟

از آنجایی که یک محصول کاملا گیاهی است منع مصرف برای این دسته ندارد و می توانند آن را مصرف کنند، اما بهتر است قبل از مصرف مکمل سیمواسلیپ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنند، از میزان مصرف روزانه مطلع شوند؛ همچنین این قرص ممکن است با برخی از داروهای خاصی که سالمندان مصرف میکنند، تداخل داشته باشد، بنابراین اگر قصد مصرف این دارو را دارید و داروهای خاص دیگری را نیز مصرف می کنید، خواهشمندیم ابتدا با پزشک معالج مخصوص خود مشورت کنید. 

به طور کلی قرص سیمواسلیپ یکی از بهترین مکمل ها است که بهترین نتایج را در رزومه خود ثبت کرده است؛ در صورتی که قصد دارید برای مشکل بی خوابی خود، قرص خواب تهیه کنید، قرصی که دارای عوارض بسیار محدودی است؛ ما به شما سیمواسلیپ شرکت سیمرغ دارو عطار را پیشنهاد می کنیم.

در این مقاله هرآنچه که باید درباره سیمواسلیپ و بی خوابی بدانید را برای شما شرح دادیم؛ در صورت وجود هرگونه سوال در این زمینه می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و یا در قسمت کامنت همین صفحه، برای ما سوالات و نظرات خود را ثبت کنید.

سوالات متداول

-آیا قرص سیمواسلیپ مشکلات مربوط به خواب را برطرف میکند؟

بله، قرص سیمو اسلیپ یکی از بهترین مکمل های دارویی برای درمان مشکلات خواب است.

-قرص سیمواسلیپ در چه زمینه های دیگری استفاده می شود؟

کاهش وزن، افزایش انرژی و قدرت بدن، بهبود دستگاه گوارش، بهبود سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد قلب و عروق و..

-علت مشکل بی خوابی چیست؟

استرس، عادات خواب ضعیف، برنامه سفر یا کار، افسردگی و…

-آیا می توانم قرص سیمواسلیپ را در دوران بارداری مصرف کنم؟

مصرف قرص سیمواسلیپ در دوران بارداری می تواند خطرناک باشد و در رشد جنین اختلال ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت کنید.

-آیا قرص سیمواسلیپ گیاهی است؟

بله، این مکمل دارویی دارای ترکیبات گیاهی است.