عمومیکسب و کار ایرانی

زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست

به مؤلفه ای حیاتی در پروژه های توسعه نرم افزار متعدد تبدیل شده است و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا نرم افزاری بسازند که قادر به درک، یادگیری، استدلال و حل مسئله باشد و فرآیندهای شناختی انسان را منعکس کند. مهارت در استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی در نقش های مختلف شغلی، به ویژه برای کسانی که مشتاق برتری در زمینه برنامه نویسی هستند، بسیار مهم شده است. در این مطلب از مجله مکتوب این بار قصد داریم که بهترین زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی را معرفی کنیم و چشم انداز یادگیری هوش مصنوعی با این زبان ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

چگونه یک برنامه هوش مصنوعی بسازیم؟

ایجاد و پیاده سازی های برنامه های هوش مصنوعی درها را به روی ابزارهای نوآورانه حل مسئله باز کرده و ابعاد جدیدی از پیچیدگی را به وجود آورده است. با این حال، مهم است که بدانیم هوش مصنوعی راه حلی کلی و کامل برای همه چالش های برنامه نویسی نیست. ساخت یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی مستلزم تامل و برنامه ریزی استراتژیک دقیق است.

نقطه کانونی اولیه در توسعه هوش مصنوعی، تعریف مشکل به صورت دقیق است. در توسعه برنامه های هوش مصنوعی توسعه دهنده باید به سؤالات زیادی پاسخ دهد از جمله: موضوع اساسی که من قصد دارم به آن بپردازم چیست؟ قصد دارم از طریق این راه حل به چه نتایجی برسم؟ پاسخ به این سؤال ها راه را برای رویکردهای متمایز مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند استفاده از یادگیری ماشین (ML) برای دست کاری داده ها یا استفاده از بینایی رایانه ای (CV) برای استخراج بینش های معنادار از تصاویر و ویدیوهای دیجیتال هموار می کنند.

قلمرو هوش مصنوعی گسترده است و کاربردهای متنوعی را در برمی گیرد. انتخاب های بهترین زبان های هوش مصنوعی در زمینه پیشرفت کاربر در این ترند بسیار اهمیت دارد. از طرفی دیگر انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب به اهداف دقیقی بستگی دارد که شما به دنبال انجام آن در برنامه تعیین شده خود هستید. در ادامه بهترین زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد و به این مسئله که چه زبان های برنامه نویسی برای هوش مصنوعی وجود دارد، خواهیم پرداخت.

پیشنهاد مطالعه:

  • پایتون
  • جاوا
  • سی پلاس پلاس
  • جاوا اسکریپت
  • جولیا
  • LISP

شایان ذکر است که فهرست زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی بالا کامل نیست و در این فهرست می توان زبان های دیگری نیز قرار داد.

چگونه زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی را یاد بگیریم؟

راه های مختلفی برای کسب مهارت در مفاهیم برنامه نویسی هوش مصنوعی وجود دارد. این ها شامل یادگیری آن از طریق تحصیل و دانشگاه، خود آموزی با استفاده از بوت کمپ یا دوره های آنلاین هوش مصنوعی و غیره است…توجه به این نکته که با توجه به اینکه دانش هوش مصنوعی بر اساس اصول برنامه نویسی پایه ریزی شده است، قبل از پرداختن به هوش مصنوعی، درک اساسی از اصول برنامه نویسی توصیه می شود. می توانید از طریق دوره های مکتب خونه به این هدف دست یابید.

پایتون – بهترین زبان برای هوش مصنوعی

پایتون به عنوان نوعی زبان استاندارد در قلمرو برنامه نویسی، دارای پایگاه کد کاملی بوده و در کاربردهای مختلفی از جمله هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بسیار محبوبیت پیدا کرده است. پایتون که به عنوان زبان مقدماتی مشهور است، اغلب به عنوان زبان برنامه نویسی اولیه برای بسیاری از توسعه دهندگان عمل می کند. در نتیجه، پایتون جامعه توسعه دهندگان قوی و گسترده ای دارد که حول محور ایجاد کد برای برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز شده اند.

کد منبع هوش مصنوعی پایتون

سازگاری Python آن را به گزینه ای مناسب برای مجموعه ای از یادگیری ماشین و برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل می کند. در GitHub می توان به گنجینه ای از پروژه های عملی متمرکز بر هوش مصنوعی با زبان پایتون دسترسی داشت.

مخزن اصلی دیگری از کدهای متمرکز بر هوش مصنوعی در TensorFlow، یک کتابخانه یادگیری ماشین منبع باز قابل توجه بوده که توسط Google توسعه یافته است. این کتابخانه بصری ساخت و آموزش سریع و ساده مدل های یادگیری ماشین را تسهیل می کند و به توسعه دهندگان بستری برای کاوش و آزمایش پیاده سازی های جدید ML ارائه می دهد.

یادگیری هوش مصنوعی با جاوا

جاوا، نوعی زبان برنامه نویسی فوق العاده قوی بوده و دارای استفاده گسترده در زمینه های مختلف توسعه نرم افزار است. کاربرد اصلی آن در هوش مصنوعی خودش را در حوزه توسعه برنامه های تلفن همراه نشان داده است، جایی که برنامه های کاربردی متعدد از قابلیت های آن برای ترکیب عملکردهای هوش مصنوعی استفاده می کنند. جاوا که با کاربر پسند بودن، ویژگی های اشکال زدایی قوی و پشتیبانی از استقرار چند پلتفرمی از طریق پارادایم «یک بار بنویس، هرجا اجرا کن» مشخص می شود. جاوا به عنوان یکی از زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی به عنوان انتخابی ایده آل برای نرم افزارهای سطح سازمانی، شبکه های عصبی و پلتفرم های هوش مصنوعی می درخشد.

توسعه هوش مصنوعی با جاوا

 

برنامه نویسی هوش مصنوع با C++‎

C++‎ به عنوان نوعی زبان برنامه نویسی پرطرفدار ظاهر می شود که به دلیل سرعت و کارایی قابل توجه آن مشهور است. قابلیت آن در اجرای سریع کد، آن را به گزینه ای بهینه برای برنامه های کاربردی متمرکز بر یادگیری ماشین و شبکه های عصبی تبدیل می کند و هم اکنون یکی از زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی به حساب می آید. با توجه به ماهیت پیچیده بسیاری از برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی، کارایی C++‎ در ساخت برنامه هایی که عملکرد بالایی دارند، بسیار به چشم می آید.

توسعه برنامه های هوش مصنوعی با C++‎

C++ ممکن است همیشه به عنوان گزینه اصلی برای برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی نباشد و استفاده فراگیر از آن در این حوزه مستلزم تائید کارشناسی است. این زبان در اجرای کد با کارایی گزینه ای محبوب محسوب می شود، البته به قیمت افزایش پیچیدگی در کدنویسی. در نتیجه، C++ جایگاه خود را در برنامه های کاربردی با منابع فشرده پیدا کرده و اغلب کار زبان های دیگر را برای ساخت راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی تکمیل می کند.

نمونه برجسته C++‎ در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی توسط کتابخانه OpenCV مثال زده شده است. پشتیبانی از بسیاری از زبان های برنامه نویسی، از جمله C++، OpenCV به عنوان یکی از گسترده ترین کتابخانه های یادگیری ماشین و بینایی کامپیوتری موجود است. مجموعه آن شامل الگوریتم های بینایی کامپیوتری است که قادر به پردازش ورودی های ویدئویی، تشخیص اطلاعات از طریق الگوریتم های پیچیده هستند. این شامل شناسایی اشیا، تشخیص چهره، تولید اسکن های سه بعدی از اشیاء دنیای واقعی و تعداد زیادی از قابلیت های دیگر است. همچنین هوش مصنوعی با زبان c و هوش مصنوعی با C#‎ نیز امروزه به ترندی پرطرفدار تبدیل شده اند.

 

 هوش مصنوعی با جاوا اسکریپت

رتبه بندی GitHub نشان دهنده جاوا اسکریپت به عنوان پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی در جهان است. با توجه به نقش محوری جاوا اسکریپت در شکل دهی وب مدرن که به ویژگی های تعاملی که در تجارب اینترنتی روزانه ما موجود است، این برتری و محبوبیت چندان هم تعجب آور نیست. قابلیت دسترسی آن، آن را به انتخابی قابل اعتماد برای توسعه دهندگان وب تبدیل می کند و بیشتر افراد هم دوست دارند در راه حل های هوش مصنوعی از آن استفاده کنند.

 

پیاده سازی هوش مصنوعی جاوا اسکریپت

مخزن اصلی TensorFlow.js دارای مجموعه ای از نمونه هایی است که برنامه های هوش مصنوعی را در برمی گرد که هرکدام با کد مربوطه همراه هستند و همه به طور یکپارچه در مرورگرهای وب اجرا می شوند. در میان این موارد، یک برنامه پیانو که قادر به تولید خودکار موسیقی بوده بسیار جذاب و قابل توجه است.

برنامه نویسی هوش مصنوعی با جولیا

قلمرو برنامه نویسی اغلب به ترکیب دو یا چند زبان نیاز دارد که عملکرد بالا (مانند C++) و برنامه نویسی ساده (مانند پایتون) را باهم ادغام می کند. همچنین رویکردی دیگری از برنامه نویسی وجود دارد که هم زمان این دو قابلیت را باهم دارد که زبان برنامه نویسی جولیا مبتنی بر چنین رویکردی سال 2009 در MIT ایجاد شد.

نسخه افتتاحیه جولیا که به طور رسمی در سال 2018 به چشم انداز برنامه نویسی معرفی شد، از آن زمان به طور پیوسته محبوبیت خود را افزایش داده است. HPCwire از رشد خیره کننده 87 درصدی دانلود برای این زبان از سال 2020 تا 2021 خبر می دهد که با افزایش قابل توجه 73 درصدی بسته های موجود همراه است.

پیاده سازی برنامه های هوش مصنوعی با جولیا

پتانسیل رو به رشد جولیا در حوزه هوش مصنوعی همچنان در حال گسترش است؛ و امروزه به عنوان یکی از بهترین زبان های هوش مصنوعی از آن یاد می شود. نمونه ای برجسته از کاربرد این زبان در حوزه هوش مصنوعی فریمورک Flux است. نقاط قوت ذاتی جولیا، از جمله مدیر بسته یکپارچه و پشتیبانی قوی از محاسبات موازی و توزیع شده، مهارت آن را در برنامه نویسی هوش مصنوعی تقویت می کند. این زبان به ویژه در حوزه های محاسبات علمی و تجزیه وتحلیل داده ها بسیار خوب عمل می کند. پشتیبانی آن از موازی سازی و فرآیندهای محاسباتی هم زمان آن را در زمینه یادگیری ماشین و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی بسیار محبوب کرده است.

در حالی که اکوسیستم هوش مصنوعی جولیا هنوز در حال تکامل است و ممکن است با گزینه های گسترده موجود برای سایر زبان های برنامه نویسی اصلی رقابت نکند ولی پیشرفت قابل توجه آن مشهود است. به عنوان مثال، پلتفرم Flux مجموعه ای از قابلیت ها و ابزارها را در کتابخانه خود به نمایش می گذارد و مجموعه ای از پروژه های هوش مصنوعی را ارائه می دهد. این ابزارها شامل ابزارهای بینایی کامپیوتری، مکانیسم های یادگیری تقویتی و موارد دیگر می شود که بر کاربرد جولیا به عنوان بازیگری قدرتمند در عرصه هوش مصنوعی تأکید می کند.

LISP هم یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی است. کاربرد این زبان با ارائه راه حل های پویا و مناسب برای معماهای برنامه نویسی پیچیده شناخته شده است. در حالی که LISP امکان دارد به اندازه زبان های دیگر بر چشم انداز برنامه نویسی هوش مصنوعی معاصر تسلط نداشته باشد، اما همچنان حضور قدرتمندی در این دارد. یادگیری زبان برنامه نویسی LISP به درک عمیق تر و جامع تری از هوش مصنوعی کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه:

کدنویسی هوش مصنوعی چیست؟

توسعه الگوریتم

یادگیری ماشینی

بسیاری از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی به تکنیک های یادگیری ماشینی متکی هستند، جایی که الگوریتم ها الگوها را یاد می گیرند و بر اساس داده ها پیش بینی یا تصمیم می گیرند. کدنویسی هوش مصنوعی روی کارهایی مانند پیش پردازش داده ها، مهندسی ویژگی ها، انتخاب مدل، آموزش و ارزیابی کار می کنند.

قیمت طراحی سایت با وردپرس  بسته به طراحی مشابه یا اختصاصی از 10 میلیون به بالا متغیر است

شبکه های عصبی

یادگیری عمیق، زیرشاخه ای از یادگیری ماشینی، در سال های اخیر به لطف اثربخشی شبکه های عصبی شهرت زیادی پیداکرده است. کدنویسی هوش مصنوعی معماری شبکه های عصبی را برای حل مشکلات مختلف از جمله تشخیص تصویر، پردازش زبان طبیعی و اجرای بازی ایجاد و تنظیم می کنند.

پردازش زبان طبیعی (NLP)

NLP زیرشاخه ای از هوش مصنوعی است که بر آموزش کامپیوترها برای درک و تولید زبان انسانی تمرکز دارد. کدنویسی هوش مصنوعی برای NLP شامل کار با کتابخانه ها و مدل ها برای پردازش متن و انجام وظایفی مانند تجزیه وتحلیل احساسات، ترجمه زبان و توسعه ربات چت است.

بینایی کامپیوتر

کدنویسی هوش مصنوعی که روی پروژه های بینایی کامپیوتری کار می کنند الگوریتم ها و مدل هایی را توسعه می دهند تا ماشین ها را قادر به تفسیر و تجزیه وتحلیل اطلاعات بصری از تصاویر یا ویدیوها کنند. این در برنامه هایی مانند تشخیص اشیا، تشخیص چهره و وسایل نقلیه خودران استفاده می شود.

یادگیری تقویتی

در یادگیری تقویتی، عوامل هوش مصنوعی یاد می گیرند که از طریق آزمون وخطا تصمیم بگیرند. کدنویسان  هوش مصنوعی محیط هایی را ایجاد می کنند، پاداش ها را تعریف می کنند و الگوریتم هایی را برای آموزش عوامل برای انجام وظایفی مانند بازی کردن یا کنترل سیستم های رباتیک پیاده سازی می کنند.

اگر می خواهید wordpress website price را بدانید کلیک کنید

چارچوب ها و کتابخانه های هوش مصنوعی

مدیریت داده ها

پیش پردازش و مدیریت داده ها بخش مهمی از کدنویسی هوش مصنوعی است. برنامه نویسان هوش مصنوعی روی کارهایی مانند پاک سازی داده ها، تبدیل و تقویت اطلاعات کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که داده های مورد استفاده برای آموزش و آزمایش مدل های هوش مصنوعی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

استقرار و یکپارچه سازی

کدنویس های هوش مصنوعی همچنین مسئول استقرار مدل های هوش مصنوعی در محیط های تولید و ادغام آن ها در سیستم ها یا برنامه های نرم افزاری بزرگ تر هستند. این شامل ملاحظاتی مانند مقیاس پذیری، عملکرد و نگهداری است.

آموزش برنامه نویسی هوش مصنوعی | برنامه نویسی هوش مصنوعی با c++

هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولیت پذیر

ازآنجایی که فناوری های هوش مصنوعی و برنامه نویسی پتانسیل تأثیرگذاری بر جامعه را دارند، کدنویس های هوش مصنوعی به طور فزاینده ای بر توسعه هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولانه، از جمله رسیدگی به نگرانی های جانب داری، انصاف، شفافیت و حفظ حریم خصوصی تمرکز می کنند.

به طور خلاصه، هوش مصنوعی در برنامه نویسی شامل توسعه، آموزش، استقرار و نگهداری سیستم ها و مدل های هوش مصنوعی برای حل طیف وسیعی از مشکلات در حوزه های مختلف است. این ترند کدنویسی نیاز به تخصص در برنامه نویسی، ریاضیات، تجزیه وتحلیل داده ها و دانش خاص دامنه برای ایجاد راه حل های مؤثر هوش مصنوعی دارد. در پلتفرم هایی مانند گیت هاب می توانید انواع سورس کد هوش مصنوعی را دانلود و روی آن ها کار کنید. برنامه نویسی با هوش مصنوعی ترندی بسیار پرطرفدار و جذاب است و یک برنامه نویس هوش مصنوعی فرصت های شغلی زیادی در پیش دارد.

کدام زبان برای هوش مصنوعی بهترین است؟

پایتون بهترین زبان برای هوش مصنوعی است. یادگیری آن آسان بوده، جامعه بزرگی از توسعه دهندگان دارد و دارای مجموعه گسترده ای از چارچوب ها، کتابخانه ها و پایگاه های کد است. با این حال، پایتون ممکن است کند باشد و سینتکس آسان آن ممکن است عادت های بدی را به برنامه نویسان بیاموزد.

 آیا C++‎ برای هوش مصنوعی خوب است؟

شما می توانید از C++‎ برای توسعه هوش مصنوعی استفاده کنید، اما به اندازه پایتون یا جاوا مناسب نیست. C++‎ یک زبان پیچیده با منحنی یادگیری شیب دار است. با این حال، C++ یک زبان همه جانبه عالی بوده و اگر برنامه نویس بداند، می تواند به طور مؤثر برای توسعه هوش مصنوعی استفاده شود.

 کدام یک برای هوش مصنوعی، جاوا یا پایتون بهتر است؟

در کل، پایتون برای هوش مصنوعی بهتر از جاوا محسوب می شود. یادگیری، نوشتن و خواندن آسان تر است. با این حال، جاوا یک زبان قوی است که عملکرد بهتری را ارائه می دهد. اگر قبلاً جاوا را می دانید، ممکن است برنامه نویسی هوش مصنوعی در جاوا آسان تر از یادگیری یک زبان جدید باشد.

پایتون یا سی پلاس پلاس، کدام یک برای هوش مصنوعی بهتر است؟

پایتون برای هوش مصنوعی بهتر از C++ است و یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی به حساب می آید. استفاده از C++‎ دشوار است و مانع ورود بسیار بالایی دارد. پایگاه های کد و ادغام کمی برای C++ در دسترس هستند زیرا توسعه دهندگان از C++ به اندازه پایتون برای توسعه هوش مصنوعی استفاده نمی کنند.

آموزش هوش مصنوعی

تسلط بر مفاهیم هوش مصنوعی، تکنیک های یادگیری ماشین و پیچیدگی های یادگیری عمیق نه تنها بسیار سودمند است، بلکه برای مهندسان نرم افزار مدرن مهارتی بسیار ضروری محسوب می شود. اگر به فکر یادگیری هوش مصنوعی هستید و دوست دارید آن را به صورت کامل و جامع یاد بگیرد هم اکنون از طریق دوره های مکتب خونه می توانید اولین و مهم ترین قدم خمعرفی 9 زبان  برنامه  نویسی قدرتمند برای پروژه های هوش مصنوعی

با مقاله معرفی 9 زبان  برنامه  نویسی قدرتمند برای پروژه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از وب سایت سورس باران در خدمت شما هستیم. هوش مصنوعی مجموعه  ای کم  نظیر از قابلیت ها و توانمندی ها را در اختیار توسعه دهندگان برنامه های کاربردی قرار می دهد. توسعه دهندگان می توانند از مزایای یادگیری ماشین یا یادگیری عمیق برای ساخت مکانیزم های جست وجوی هوشمندانه، ساخت پروفایل های کاربری سفارشی، پیاده سازی فرامین صوتی در برنامه های کاربردی یا تعامل با دستیاران هوشمند در برنامه های خود استفاده کنند و به این ترتیب عملکردهای برنامه کاربردی خود را بهبود بخشند.

توسعه دهندگان می توانند از قابلیت های یادگیری ماشین در نرم افزارهای کاربردی به شکلی استفاده کنند تا برنامه ها ببینند، بشنوند و از خود واکنش های هوشمندانه نشان دهند. با گسترش فناوری هایی همچون یادگیری ماشین و حضور ملموس آن ها در زندگی بشر برخی مهارت های برنامه نویسان نظیر تبحر در حل مسائل، درک چگونگی کارکرد سامانه های فنی و بهینه سازی آن ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

هوش مصنوعی چیست؟

کاربردهای هوش مصنوعی

زبان های مختلفی برای کار با الگوریتم های وجود دارند، اما توسعه دهندگان بهتر است به سراغ یادگیری چه زبان هایی بروند تا از مزایای فراوان هوش مصنوعی بهره مند شوند؟ بدون شک به زبانی نیاز است که از انواع مختلفی از کتابخانه های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق پشتیبانی کند، سرعت و عملکرد خوبی داشته باشد، از ابزارهای مفید پشتیبانی کند، جامعه بزرگی از برنامه نویسان از آن پشتیبانی کنند و به خوبی از بسته ها و چارچوب های کمکی استفاده کند. در این مقاله با شش زبان برنامه نویسی برتر برای توسعه هوش مصنوعی آشنا خواهید شد. برخی از این زبان های برنامه  نویسی در حال پیشرفت و گسترش هستند در حالی که برخی دیگر پیشرفت خاصی نداشته اند، اما عملکرد قابل قبولی در این زمینه دارند. 8 زبان  برنامه  نویسی قدرتمند برای پروژه های هوش مصنوعی عبارتند از :

  1. زبان برنامه نویسی پایتون
  2. زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس
  3. زبان برنامه نویسی جاوا
  4. زبان برنامه نویسی سی شارپ
  5. برنامه نویسی جاوا اسکریپت
  6. زبان برنامه نویسی سوئیف
  7. زبان برنامه نویسی R
  8. زبان برنامه نویسی لوا
  9. زبان برنامه نویسی Julia

پایتون (Python) برای پروژه های هوش مصنوعی

زمانی که صحبت از برنامه  نویسی هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم داده ها به میان می آید پایتون اولین زبانی است که به آن اشاره می شود. در زمینه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد. به دلیل ترکیب نحوی، ساختار منطقی و سادگی که دارد به طور گسترده توسط برنامه نویسان، به ویژه در زمینه یادگیری ماشین و ایجاد شبکه های عصبی استفاده می  شود. اگر حوزه فعالیت شما هوش مصنوعی است، پایتون ایده آل ترین زبان برنامه  نویسی برای انجام این کار است. توسعه دهندگانی که پایتون را به عنوان زبان برنامه  نویسی در حوزه هوش مصنوعی انتخاب کرده اند باید به یک نکته مهم دقت کنند. با آغاز سال 2020 میلادی انتخاب پایتون 2 یا پایتون 3 به یک مسئله مهم تبدیل خواهد شد، زیرا بیشتر کتابخانه های بزرگ و مطرح از پایتون 3 پشتیبانی می کنند و ممکن است برخی از توسعه دهندگان کتابخانه های کاربردی در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پشتیبانی از پایتون 2 را متوقف کنند و به طور کامل روی پایتون 3 متمرکز شوند. با توجه به این که ساخت یک پکیج پایتون کار سختی است و می بایست راه حل های متفاوت به روش هایی متفاوت تقسیم بندی شوند، توسعه دهندگان می توانند در 95% موارد از آناکواندا استفاده کنند و وقت خود را صرف مسائل جانبی نکنند.

شاید برایتان جذاب باشد 1 :

شاید برایتان جذاب باشد 2 :

برنامه نویسی سی پلاس پلاس (++C) برای پروژه های هوش مصنوعی

حتما بخوانید : the price of website design with wordpress

زبانی است که توسط بیشتر سازمان ها برای ساخت برنامه های سازمانی استفاده می شود و به عبارت دقیق تر به یک زبان برنامه  نویسی سازمانی تبدیل شده است. ساختارهای جدیدی که در نسخه 8 جاوا و نسخه های بعد از آن قرار گرفته اند به برنامه نویسان اجازه داده اند ساده تر و روان تر از گذشته از جاوا استفاده کنند. در نسخه های جدید دیگر خبری از پیچیدگی ها و دردسرهای رایج نیست. ساخت یک اپلیکیشن هوش مصنوعی با جاوا شاید کمی  خسته کننده باشد، اما جاوا به خوبی از عهده کار بر می آید و اجازه می دهد از تمام زیرساخت های موجود در این زبان برای توسعه و برنامه خود استفاده کنید. وب سایت جاوا

برنامه نویسی سوئیفت (Swift) برای پروژه های هوش مصنوعی

برنامه نویسی R برای پروژه های هوش مصنوعی