فیلم و سریال

محبوب ترین فیلم های کمدی ایرانی

علاقه‌مندان به فیلم و سریال حداقل یک بار ژانر کمدی را تجربه کرده‌اند. ژانر کمدی مخاطب را یکی‌دو ساعت با فضایی سرشار از خنده و حس خوب درگیر می‌کند و گاهی مفاهیم زیبایی را هم با او به ‌اشتراک می‌گذارد. در این مطلب از چطور، شما را با ۲۱ عنوان از بهترین فیلم های کمدی ایرانی آشنا می‌کنیم. برای آشنایی با این فیلم‌ها ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

سینمای ایران بازیگران توانای زیادی در حوزه کمدی دارد. افرادی مانند اکبر عبدی، پرویز پرستویی، رضا عطاران و جواد عزتی از جمله بازیگرانی‌اند که در فیلم‌های کمدی بسیار موفق عمل کرده‌اند. کارگردانان موفق هم در این ژانر کم نیستند. این شما و این بهترین فیلم های کمدی ایرانی.

۱. مارمولک

سکانسی از فیلم مارمولک
سال تولید: ۱۳۸۲
مدت‌زمان فیلم: 1 ساعت و ۵۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰
کارگردان: کمال تبریزی
فیلم‌نامه‌نویس: پیمان قاسم‌خانی
بازیگران اصلی: پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، مهران رجبی

درباره فیلم

فیلم مارمولک ماجرای بخشی از زندگی رضا مثقالی، معروف به رضا مارمولک است؛ خلاف‌کاری که سابقه سنگینی دارد و آخرین بار به‌اتهام سرقت مسلحانه دستگیر شده است. رضا برای فرار از زندان با یک بهانه اتفاقی، لباس روحانیان را بر تن می‌کند. گمان می‌کند داستان او با این لباس یکی‌دو روز بیشتر طول نخواهد کشید، اما ماجرا طور دیگری رقم می‌خورد و شرایط طوری پیش می‌رود که باید واقعا به‌عنوان روحانی ظاهر شود! بخش دیگری از قصه را رئیس زندان، آقای مجاور شکل می‌دهد؛ فردی سخت‌گیر که معتقد است باید فکر خلاف را از ذهن خلاف‌کاران بیرون کشید! تقابل این دو شخصیت ضد هم با بازی درخشان پرویز پرستویی و بهرام ابراهیمی لحظاتی سرشار از خنده و مفهوم را به بیننده هدیه می‌کند و این فیلم را در بین بهترین فیلم های کمدی ایرانی قرار می‌دهد.

۲. اجاره‌نشین‌ها

سال تولید: ۱۳۶۶
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۷ از ۱۰
کارگردان: داریوش مهرجویی
فیلم‌نامه‌نویس: داریوش مهرجویی
بازیگران اصلی: عزت‌الله انتظامی، اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی

درباره فیلم

کشمکش‌ها و هیجانات زندگی با چندین خانواده در یک ساختمان را می‌توان هسته این فیلم دانست. فیلمی شاد و با لحظات خنده‌دار که داستان سادۀ زندگی آپارتمان‌نشینی را روایت می‌کند. در این فیلم، فردی از دنیا می‌رود و ساختمانِ او به‌دلیل نبود وارث، ماجراهایی را رقم می‌زند. اهالی آپارتمان با یکدیگر سر ناسازگاری دارند؛ اما با وساطت بزرگی، شامی بر پا می‌شود و نتایج خوبی برای مدیریت امور حاصل می‌شود؛ نتایجی که کمتر از ۲۴ ساعت نقش بر آب می‌شوند و روز از نو و روزی از نو. در این میان، اتفاقاتی رخ می‌دهد مانند سقوط منبع آب ساختمان که پای شهرداری را به دعواها باز می‌کند و قرار بر این می‌شود که ساکنان این آپارتمان با شرایطی صاحب ملک آن شوند.

۳. لیلی با من است

سکانسی از فیلم لیلی با من است
سال تولید: ۱۳۷۴
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۶ از ۱۰
کارگردان: کمال تبریزی
فیلم‌نامه‌نویسان: کمال تبریزی و رضا مقصودی
بازیگران اصلی: پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی

درباره فیلم

شخصیت اصلی فیلم، صادق، از جنگ می‌ترسد. شغل او فیلم‌برداری است و برای تکمیل خانه‌اش نیازمند وامی است که باید در ازای دریافتِ آن در ساخت یک مستند جنگی همکاری کند. صادق (با بازی پرویز پرستویی) بعد از تنظیم وصیت‌نامه‌اش راهی این سفر کاری می‌شود؛ اما او واقعا نمی‌خواهد به مناطق جنگی و شرایط بحرانی نزدیک شود و تمام تلاشش را می‌کند که از این مسیر دور شود. همین تلاش‌هاست که قصۀ شاد و جذابِ یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی را شکل می‌دهد.

۴. آدم‌برفی

سکانسی از فیلم آدم‌برفی
سال تولید: ۱۳۷۳
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۹ از ۱۰
کارگردان: داوود میرباقری
فیلم‌نامه‌نویس: داوود میرباقری
بازیگران اصلی: اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، داریوش ارجمند

درباره فیلم

عباس مردی که در جست‌وجوی ویزای آمریکاست و برای انجام کارهایش به ترکیه سفر کرده است یک بخش از ماجرای این فیلم را به خود اختصاص داده است. او نمی‌تواند ویزایش را دریافت کند و برای همین تصمیم می‌گیرد تغییر چهره دهد و به بهانه ازدواج با یک مرد آمریکایی دوباره دنبال ویزایش می‌رود. از طرفی در ترکیه خانمی ایرانی (دنیا) در تلاش است تا به کشور بازگردد، اما دچار مشکلاتی شده است. در این میان، عباس با ظاهر زنانۀ خود، دنیا را می‌بیند و عاشق او می‌شود. حال عباس تلاش می‌کند زن‌بودن را کنار بگذارد و مانند یک مرد، بدون فکرکردن به ویزای آمریکا به همراه دنیا به ایران بازگردد. این فیلم دارای صحنه‌های بسیار خنده‌دار و دیالوگ‌های ناب است که بیننده را تا آخرین لحظه مشتاق نگه می‌دارد.

۵. ای ایران

سکانسی از فیلم ای ایران
سال تولید: ۱۳۶۸
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۷ از ۱۰
کارگردان: ناصر تقوایی
فیلم‌نامه‌نویس: ناصر تقوایی
بازیگران اصلی: اکبر عبدی، حمید جبلی، ثریا حکمت

درباره فیلم

در اواخر دوران شاهنشاهی، سرگروهبان مکوندی برای فرماندهیِ یک پاسگاه در ماسوله انتخاب می‌شود. او مردی سخت‌گیر است و تلاش می‌کند نظم و سامان‌دهی خوبی را به این پاسگاه بیاورد؛ اما او خود یک فرد ذاتا فاسد است و فرق چندانی با زیردستان بی‌نظمش ندارد. بازاریان، معلم‌ها و دانش‌آموزان مدرسه هم با او مقابله می‌کنند و در این میان، موقعیت‌های طنز و خنده‌داری ایجاد می‌شود.

۶. اسب حیوان نجیبی است

سکانسی از فیلم اسب حیوان نجیبی است
سال تولید: ۱۳۸۹
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۲۹ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۷ از ۱۰
کارگردان: عبدالرضا کاهانی
فیلم‌نامه‌نویس: عبدالرضا کاهانی
بازیگران اصلی: رضا عطاران، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی

درباره فیلم

فیلم کمدی «اسب حیوان نجیبی است» ماجرای یک زندانی است که ۲۴ ساعت مرخصی گرفته و در همان مدت‌زمان کم، از گروهی از مردم سوءاستفاده می‌کند. او از افرادی که هریک به‌شکلی در حال انجام کارهای غیرقانونی‌اند اخاذی می‌کند و… .

۷. ورود آقایان ممنوع

سکانسی از فیلم ورود آقایان ممنوع
سال تولید: ۱۳۸۹
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۷ از ۱۰
کارگردان: رامبد جوان
فیلم‌نامه‌نویس: پیمان قاسم‌خانی
بازیگران اصلی: رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی

درباره فیلم

فیلم ورود آقایان ممنوع داستان مدرسه‌ای دخترانه و خصوصی است که مدیر بسیار سخت‌گیری دارد. مدیر مدرسه با ورود آقایان در مقام معلم به مدرسه‌اش مخالف است؛ اما مرخصی ضروری دبیر شیمی در نیمه سال از یک طرف و نزدیک‌بودن تاریخ المپیاد شیمی و اهمیت آن از طرفی دیگر این مدیر سخت‌گیر را مجاب می‌کند تا به حضور یک دبیر مرد رضایت دهد، چون او نتوانست دبیر شیمی را با یک دبیر خانم جایگزین کند. این اتفاق ماجراهای کمدی فیلم را شکل می‌دهد. مدرسه‌ای را تصور کنید که اتفاق همیشه ممنوعی در آن رخ داده است، هیجان دانش‌آموزان و رفتار خنده‌دار دبیر تازه‌وارد و عصبانیت مدیر مدرسه همگی این فیلم جذاب را به‌خوبی شکل می‌دهند. دیدن این فیلم می‌تواند برای دقایقی شما را بارها و بارها بخنداند.

۸. بی‌پولی

سال تولید: ۱۳۸۶
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۴ از ۱۰
کارگردان: حمید نعمت‌الله
فیلم‌نامه‌نویس: حمید نعمت‌الله
بازیگران اصلی: بهرام رادان، لیلا حاتمی، رضا رشیدپور

درباره فیلم

ایرج و شکوه (بهرام رادان و لیلا حاتمی) زوجی‌اند که به‌شدت گرفتار مشکلات مالی شده‌اند. آن‌ها دوران بیکاری و نداری سختی را تجربه می‌کنند، اما تلاش می‌کنند قوی باشند و از این وضعیت رها شوند. مسئله‌ای که داستان فیلم را شکل می‌دهد همین تلاش‌هاست؛ ولی هیجان ماجرا در این است که هرچه تلاش می‌کنند وضعیت یا بدتر می‌شود یا غیرقابل‌حل‌تر!

۹. سن‌پطرزبورگ

سکانسی از فیلم سن‌پطرزبورگ
سال تولید: ۱۳۸۸
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۴ از ۱۰
کارگردان: بهروز افخمی
فیلم‌نامه‌نویسان: پیمان قاسم‌خانی و مهراب قاسم‌خانی
بازیگران اصلی: محسن تنابنده، پیمان قاسم‌خانی، شیلا خداداد

درباره فیلم

دو خلاف‌کار نه‌چندان حرفه‌ای گنجی با کلید عقابِ دوسر را که میراث تزار روسیه است کشف می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند این گنج را از آن خود کنند و همین تلاش‌ها ماجراهایی را برای هرکدام رقم می‌زند که بیننده را با لحظات شادی جذب می‌کند.

۱۰. نهنگ عنبر ۱

سکانسی از فیلم نهنگ عنبر
سال تولید: ۱۳۹۴
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۳ از ۱۰
کارگردان: سامان مقدم
فیلم‌نامه‌نویسان: مانی باغبانی و مونا زاهد
بازیگران اصلی: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش

درباره فیلم

نهنگ عنبر یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی ایرانی است که زندگی عاشق‌پیشه‌ای ناکام را روایت می‌کند. ارژنگ که دهه پنجم زندگی‌اش را می‌گذراند هنوز ازدواج نکرده است. او در گذشته عاشق رؤیا شده، ولی رؤیا همراه با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت می‌کند. ارژنگ و رؤیا دفعاتی در مقابل هم قرار می‌گیرند، ولی هر بار در مسئله ازدواج ناکام می‌شوند. در آخرین لحظات فیلم، ارژنگ از رؤیا می‌خواهد بماند، اما مجبور می‌شود او را به فرودگاه ببرد… . تلاش‌های جالب ارژنگ برای داشتن رؤیا فضای شاد و خنده‌داری ایجاد کرده است که حس‌و‌حال مخاطب را به‌کلی عوض می‌کند.

نهنگ عنبر ۲

در سال ۱۳۹۶ نهنگ عنبر ۲ با همان عوامل اجرایی ساخته شد. در نهنگ عنبر ۲ مخاطب همراه با شخصیت‌های اصلی به شمال سفر خواهد کرد. در جریان این سفر خاطرات گذشته شخصیت‌های اصلی با روایتی خنده‌دار و جذاب بازگو می‌شود.

۱۱. خوک

سکانسی از فیلم خوک
سال تولید: ۱۳۹۶
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۱ از ۱۰
کارگردان: مانی حقیقی
فیلم‌نامه‌نویس: مانی حقیقی
بازیگران اصلی: حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی

درباره فیلم

حسن کارگردانی است که زندگی شخصی‌اش دچار مشکل شده است. مدتی است که نتوانسته فیلم جدیدی بسازد، یکی از بازیگران اصلی کارهایش می‌خواهد با کارگردانان دیگر کار کند، مادرش و همسر و دخترش نیز دچار مشکلاتی شده‌اند. از طرفی، یک قاتل در شهر پیدا شده و کارگردانان را می‌کشد، اما به حسن کاری ندارد. واقعا چرا؟ نکند حسن خود آن قاتل سریالی باشد؟ او باید برای رهایی از چنین اتهامی فکر هوشمندانه‌ای بکند تا… .

۱۲. مأموریت

سال تولید: ۱۳۶۵
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۱ از ۱۰
کارگردان: حسین زندباف
فیلم‌نامه‌نویسان: حسین ایری و سعید ابراهیمی‌فر
بازیگران اصلی: اکبر عبدی، مرتضی احمدی، مهین شهابی

درباره فیلم

آقای سعادت مرد بدگمانی است. دختر او در آستانه ازدواج با مهران قرار گرفته و آقای سعادت یکی از دوستان دست‌وپاچلفتی‌اش را مأمور می‌کند تا درباره مهران تحقیق کند. این مأمورِ خیالاتی به‌اشتباه مهران را با رئیس یک باند قاچاق اشتباه می‌گیرد که به‌طور اتفاقی در یک ساختمان زندگی می‌کنند. همین آغاز یک ماجرای کمدی و جذاب می‌شود و باید دید آیا این وصال صورت می‌پذیرد یا عشق آنها قربانی اشتباه‌های این مأمور خیالاتی می‌شود.

۱۳. سفر به‌خیر

سکانسی از فیلم سفر به‌خیر
سال تولید: ۱۳۷۳
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶ از ۱۰
کارگردان: داریوش مؤدبیان
فیلم‌نامه‌نویس: داریوش مؤدبیان
بازیگران اصلی: اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی، پروین سلیمانی

درباره فیلم

اکبر آقا و اصغر آقا باهم برادرند. اکبر آقا برادر بزرگ‌تر است و در یزد شیرینی‌پزی دارد. او از ترس دردسرهای بچه‌دارشدن ازدواج نمی‌کند. برادر کوچک‌تر، اصغر آقا که ساکن اصفهان است، همسر و چند بچه قدونیم‌قد دارد. اصغر برای فراهم‌کردن مقدمات ازدواجِ برادرِ بزرگ‌ترش از او می‌خواهد برای کار به اصفهان برود و… .

۱۴. آتشکار

سکانسی از فیلم آتشکار
سال تولید: ۱۳۸۹
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶ از ۱۰
کارگردان: محسن امیریوسفی
فیلم‌نامه‌نویس: محسن امیریوسفی
بازیگران اصلی: حمید فرخ‌نژاد، مینا مصطفی‌پور، مهرداد جلوخانی

درباره فیلم

مرد آتشکاری در طی یک ماجرایی با روح پدرش درگیر می‌شود و روایت این فیلم کمدی را شکل می‌دهد. موضوع اصلی این فیلم وازکتومی (نوعی عمل جراحی در مردان برای پیشگیری از بارداری) و ارتباط آن با طیف سنتی جامعه است.

۱۵. مرد عوضی

سال تولید: ۱۳۷۶
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶ از ۱۰
کارگردان: محمدرضا هنرمند
فیلم‌نامه‌نویس: فرهاد توحیدی
بازیگران اصلی: پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، افسانه بایگان

درباره فیلم

مرد عوضی داستان دو مردی است که دستِ سرنوشت آنها را به‌جای یکدیگر قرار می‌دهد. خسرو مخترع پودر لباس‌شویی است و به کارخانه‌ای می‌رود تا مدیرعامل را ببیند و اختراعش را به تولید انبوه برساند. خسرو در مسیر، دچار سانحه می‌شود و او را به بیمارستان می‌برند. از طرفی داریوش (مدیرعامل) هم سکته مغزی می‌کند و اتفاقا او را هم به همان بیمارستان می‌برند. داریوش فوت می‌شود و پزشکی که آنها را عمل می‌کند مغزشان را به‌اشتباه جابه‌جا در سرشان می‌گذارد؛ بنابراین خسرو به‌اشتباه دفن می‌شود و مغز او دوباره به زندگی برمی‌گردد. این داستان رمزآلود و کمدی مخاطب را تا آخرین لحظه پای تلویزیون نگه می‌دارد.

۱۶. قندون جهیزیه

سکانسی از فیلم قندون جهیزیه
سال تولید: ۱۳۹۳
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۲ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶ از ۱۰
کارگردان: علی ملاقلی‌پور
فیلم‌نامه‌نویس: علی ملاقلی‌پور
بازیگران اصلی: صابر ابر، نگار جواهریان، افسانه چهره‌آزاد

درباره فیلم

یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی ایرانی فیلم بی‌پولی است. عطا و معصومه زن و شوهری‌اند که موعد خانه‌شان به ‌سر آمده است. عطا می‌خواهد هرطور شده خانه را تخلیه نکنند و قراردادشان را تمدید کنند، اما با مشکلات مالی مواجه است. اینکه چگونه قراردادشان را تازه کند و دل همسرش را شاد کند برای عطا دغدغه شده و در این مسیر دست به کارهایی می‌زند که مخاطب کاملا با او همراه خواهد بود، چراکه نقشی قابل‌درک را در شخصیت عطا می‌بینیم.

۱۷. مکس

سال تولید: ۱۳۸۳
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶ از ۱۰
کارگردان: سامان مقدم
فیلم‌نامه‌نویس: پیمان قاسم‌خانی
بازیگران اصلی: فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، پگاه آهنگرانی

درباره فیلم

وزارت ارشاد قصد دارد برنامه‌ای با حضور ایرانیان موفق مقیم خارج از کشور برگزار کند. در این برنامه قرار است ایرانیان مقیم خارج به کشور بازگردند و برای مردم سخنرانی کنند. در این میان، یک دعوت‌نامه به‌اشتباه به دست کسی می‌رسد که فرد موردنظر نیست! او که خودش هم از این دعوت تعجب می‌کند، با گروه موسیقی‌اش وارد ایران می‌شود. زمانی که برای اجرا به بالای سن می‌رود، مسئولان متوجه اشتباهشان می‌شوند و… .

۱۸. هزارپا

سکانسی از فیلم هزارپا
سال تولید: ۱۳۹۶
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۲ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۵/۸ از ۱۰
کارگردان: ابوالحسن داوودی
فیلم‌نامه‌نویسان: امیر برادران، پیمان جزینی، مصطفی زندی
بازیگران اصلی: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی

درباره فیلم

رضا و منصور باهم دوست‌اند و با کیف‌قاپی زندگی خودشان را پیش می‌برند. رضا در تصادف، یک پایش را از دست داده است. او اتفاقی و از طریق مادرش متوجه می‌شود دختر پول‌داری به‌نام الهام نذر کرده است تا با یک جانباز ازدواج کند. رضا برای اینکه بتواند به الهام نزدیک شود خود را جانباز معرفی می‌کند و هر کاری می‌کند تا الهام عاشق او شود. تلاش‌های رضا و حضور دوستش منصور دقایق خنده‌آور و شادی را برای مخاطب می‌سازد.

۱۹. خوب، بد، جلف

عکسی از فیلم خوب، بد، جلف
سال تولید: ۱۳۹۵
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۵/۱ از ۱۰
کارگردان: پیمان قاسم‌خانی
فیلم‌نامه‌نویس: پیمان قاسم‌خانی
بازیگران اصلی: حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی

درباره فیلم

در جریان فیلم، مانی حقیقی کارگردانی است که باید برای راضی‌کردن تهیه‌کنندۀ فیلمش از دو بازیگر تجاری استفاده کند. مانی با این انتخاب بسیار مخالف است، اما اگر این بازیگران را انتخاب نکند، تهیه‌کنندۀ فیلم با او همکاری نخواهد کرد. حالا چالش مانی حقیقی با این دو بازیگر غیرحرفه‌ای سرآغاز داستان کمدی و خنده‌آور این فیلم خواهد شد. سرگرد انتظامی مشاور فیلم باید این دو بازیگر را همراهی کند تا بخشی از کارهای نقش‌شان را به‌خوبی یاد بگیرند و در همین مسیر، با اتفاقات جالبی روبه‌رو خواهند شد. داستان قوی این فیلم و چینش خوب بازیگرانِ آن از جمله عوامل موفقیت این فیلم است.

۲۰. مطرب

بازیگران اصلی فیلم مطرب
سال تولید: ۱۳۹۷
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۴/۶ از ۱۰
کارگردان: مصطفی کیایی
فیلم‌نامه‌نویس: مصطفی کیایی
بازیگران اصلی: پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست

درباره فیلم

ابراهیم خواننده‌ای است که بعد از انقلاب مجوز کار نمی‌گیرد. از طرفی نمی‌تواند یک خواننده لس‌آنجلسی شود، چون صدای خیلی خوبی هم ندارد. برای همین، نهایت موفقیتش خواندن در مجالس است. زیبا، دختر ابراهیم، می‌داند آرزوی پدرش چیست و ترتیبی می‌دهد تا پدرش در یک مراسم که در ترکیه برگزار می‌شود روی صحنه برود. برادر زیبا هم در این مسیر به او کمک می‌کند. ورود ابراهیم و فرزندانش به ترکیه برای این مراسم ماجراهای خنده‌دار و جالبی را شکل می‌دهد که بیننده را جذب می‌کند. این فیلم، با بازی خوب بازیگرانی چون پرویز پرستویی و الناز شاکردوست، علاوه بر جای‌گرفتن در فهرست بهترین فیلم های کمدی ایرانی ، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مصطفی کیایی نیز به حساب می‌آید.

۲۱. اخراجی‌ها

سکانسی از فیلم اخراجی‌ها
سال تولید: ۱۳۸۶
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۴/۶ از ۱۰
کارگردان: مسعود ده‌نمکی
فیلم‌نامه‌نویس: مسعود ده‌نمکی
بازیگران اصلی: اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز

درباره فیلم

دوران جنگ است و مجید که از اراذل است عاشق دختر میرزا می‌شود. میرزا یکی از عارفان منطقه است و شرط ازدواج دخترش و مجید را سربه‌راه شدن مجید در نظر می‌گیرد؛ بنابراین مجید همت می‌کند تا خود را به میرزا و دخترش اثبات کند. او عازم جبهه می‌شود و دوستانش نیز او را همراهی می‌کنند. با حضور آنها در جبه مخالف می‌شود، ولی نهایتا با ضمانت میرزا موفق می‌شوند به پادگان آموزشی بروند. دلایلی که هرکدام از شخصیت‌های فیلم برای ورود به جبهه دارند دلایل خنده‌دار و جالبی‌اند. همین دلایل قصه هر شخصیت را شکل می‌دهد و در کل فیلمی با ژانر کمدی تقدیم مخاطب می‌شود. فیلمی که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

بهترین سایت‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال؛ سینما در دستان شما

سخن آخر

نظر شما درباره بهترین فیلم های کمدی ایرانی که در این فهرست معرفی کردیم چیست؟ لطفا نظر خود را در بخش «ارسال دیدگاه» با ما و مخاطبانمان در میان بگذارید. اگر فیلم کمدی ایرانیِ دیگری می‌شناسید که احساس می‌کنید می‌تواند به این فهرست اضافه شود، لطفا نام فیلم را هم برایمان بنویسید.


تغییرات سینما در دهه اخیر بسیار متفاوت بوده است. با این حال آنچه بیشتر از همه مورد توجه مخاطبان ایرانی در سینما بود، بهترین فیلم های کمدی ایرانی است. فیلم‌هایی که برای چند دقیقه می‌توانند مخاطب را بخندانند یا از دردهای روزمره رها کنند. در عین حال بتوانند مفاهیم روزمره را با نگاهی انتقادی و طنز بیان کنند. اگرچه سینمای کمدی ایران در سال‌های اخیر با افول بسیار زیادی همراه بوده است. با این حال هنوز چندین عنوان وجود دارد که جز بهترین فیلم کمدی های ایرانی است.

نباید فراموش کنیم که این همه توجه به ساخت فیلم‌های کمدی از سوی کارگردانان و تهیه کنندگان دلایل زیادی دارد. از جمله استقبال گسترده مردم و البته مسلما با مشکلات پخش همراه نیست. مهم نیست روز خوبی نداشتید و یا فقط دوست دارید با خانواده وقت بگذرانید. لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی ما به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را به عنوان بهترین فیلم کمدی جدید ایرانی داشته باشید. بنابراین با ما همراه باشید.

 

برای خرید انواع تلویزیون LED و هوشمند از سایت تکنولایف دیدن کنید: قیمت تلویزیون

 

مطرب، مصطفی کیایی: ۱۳۹۸

پوستر فیلم مطرب

فیلم مطرب در زمان اکران خود توانست با فروش بالایی که به دست آورده، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال و بهترین فیلم کمدی ایرانی را از آن خود کند. البته این میزان بر اساس میزان فروش فیلم بوده و نشانه استقبال از فیلم در نظر گرفته شده است. صرف نظر از این عناوین که همیشه فیلم‌های کمدی با خودشان یدک می‌کشند، باید بدانیم که عوامل زیادی برای محبوب بودن یک فیلم تاثیرگذار است. در واقع انتخاب یک جمع خانوادگی و دوستانه برای تفریح معمولا یک فیلم کمدی است و این موضوع بر فروش آن تاثیر بسزایی دارد.

فیلم مصطفی کیایی در این زمینه توانست موفقیت خوبی کسب کند. مخصوصا که داستان عامه پسندی دارد که در سینمای ایران کمتر به آن پرداخته شده است. این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که در زمان قبل از انقلاب یک خواننده کوچه بازاری بوده و اکنون بعد از ۴۰ سال قرار است که به روی صحنه برود. آن هم نه در کشور خودمان بلکه در کشور زیبای ترکیه.

علاوه بر این فیلم چند المان تماشاگر پسند دیگر هم دارد. تماشای صحنه‌های زیبایی از ترکیه، بازیگران ترک و البته بازیگران ایرانی که حرفی برای گفتن دارند. پرویز پرستویی که کمدی‌های موفقش جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد و الناز شاکردوست که همیشه در گیشه موفق بوده است.

با وجود ضعف‌هایی که در فیلم وجود دارد، یک کمدی شاد و مفرح است که به موضوعات جدیدی نیز پرداخته است. علاوه بر این موزیکال است و حسابی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین بی‌دلیل نیست که طرفداران زیادی پیدا کرده و در لیست معرفی بهترین فیلم های کمدی ایرانی جای دارد.

هزارپا، ابوالحسن داوودی: ۱۳۹۶

بهترین فیلم کمدی ایرانی جدید

هزارپا جز بهترین فیلم کمدی سال ۱۴۰۰ نیست چون زمان زیادی از اکران آن گذشته اما همچنان محبوب است. اکران این فیلم مربوط به سال ۱۳۹۶ است و در همان زمان نیز توانست رکورد گیشه را از آن خود کند. ترکیب بازیگرانی مانند رضا عطاران و جواد عزتی همیشه محبوب است و ثابت کرده می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

رجوع سینمای ایران به دهه‌های گذشته مانند دهه ۷۰ و ۶۰ چند وقتی است که باب شده و ظاهرا مخاطب را بسیار با حس نوستالژی خود همراه می‌کند. ابوالحسن داوودی فیلم‌های موفقی مانند نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ را در کارنامه خود دارد. این بار نیز با هوشمندی توانسته داستانی را انتخاب کند که علاوه بر حس نوستالژیک، بیننده را به خنده وا دارد.

داستان در مورد خلاف‌کار خرده پایی است که در یک حادثه پای خود را از دست داده و با پای مصنوعی روزگار می‌گذراند. پس از اینکه از دوستش می‌شنود، ریس یک آسایشگاه جانبازان جنگ (که از قضا خانوم نیز هست)، نذر کرده تا با یک جانباز ازدواج کند، تصمیم می‌گیرد خودش را به جای جانباز جنگ تحمیلی جا بزند. این جعل هویت برای او دردسرهای زیادی در بر دارد، از جمله اینکه گروهی از منافقین نیز او را با یک فرمانده عالی رتبه جنگ اشتباه می‌گیرند.

ساختار فیلم جذاب است. به خصوص که سعی دارند، جانبازان را افرادی از جامعه خودمان نشان دهد که در کنار از خودگذشتگی، همان دغدغه‌ها و دلخوشی‌های ما را دارند. شوخی با نوستالژی‌های دهه ۶۰ نیز خوب از آب در آمده و واقعا شما را می‌خنداند. بنابراین باید در لیست بهترین فیلم کمدی ایرانی جای بگیرد.

 

فیلم های جدید این هفته که نباید از دست بدهید:
فیلم خوب

 

تگزاس ۲، مسعود اطیابی: ۱۳۹۸

لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی

تگزاس ۱ در زمان اکرانش توانست با توسل به زوج محبوب سینمای ایران، پژمان جمشیدی و سام درخشانی حسابی سر زبان‌ها بیوفتد. علاوه بر اینکه نباید در ذکر دلایل این موفقیت لوکشین خارجی و جذابیت‌های آن برای سینمای ایران را نیز نادیده گرفت. ساختن دنباله‌های سینمایی چند سالی است که در سینمای ایران باب شده و به نظر می‌رسد حالا حالا قرار نیست از مد بیوفتد.

تجربه نشان داده که مخاطب ایرانی همیشه برای تماشای قسمت دوم باز خواهد گشت! حتی اگر این قسمت چیزی که انتظارش را داشته باشد، از آب در نیاید. تگزاس ۲ فیلم جذابی است. موقعیت‌های جالبی را با همان شخصیت‌های قدیمی رقم می‌زند و شما را به خنده وا می‌دارد. داستان فیلم در ادامه قسمت قبلی است، جایی که ساسان، بهرام و البته آلیس به ایران برمی‌گردند و فکر می‌کنند قرار مشکلات آنها تمام شود. قافل از اینکه در این مدت پدر و مادرشان با هم ازدواج کرده و البته یک گروه خلاف کار برزیلی نیز به دنبال آنها تا ایران آمده است.

داستان فیلم تا حدودی کلیشه‌ای است اما بازیگران قوی و قدرتمندی دارد.ژاله صامتی واقعا در هر نقشی خوش می‌درخشد و زوج محبوب فیلم نیز که این روزها ستاره بختشان در گیشه بلند است. بازیگر خارجی فیلم نیز با زبان نصفه و نیمه فارسی به جذابیت‌های سکانس فیلم اضافه می‌کند. تگزاس ۲ در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی جای دارد و البته ممکن است تگزاس ۳ نیز ساخته شود.

رحمان ۱۴۰۰، منوچهر هادی: ۱۳۹۸

بهترین فیلم کمدی های ایرانی

اسم فیلم رحمان ۱۴۰۰ نام حاشیه را به یاد مخاطب می‌اندازد. این فیلم حواشی زیادی برای اکران و همچنین پخش در شبکه نمایش خانگی داشت. با این حال این فیلم یک کمدی پرستاره و با داستانی تقریبا جدید است. البته که تنها حدود یک ماه روی پرده سینما بود و بعد از توقیف شد. اما با این حال در همین مدت زمان کوتاه نیز توانست به موفقیت‌های چشم گیری در گیشه دست پیدا کند. کمی بعد از آن هم نسخه غیرقانونی از فیلم در دسترس قرار گرفت که برای عوامل فیلم حسابی دردسرساز شد. بهترین فیلم کمدی ایرانی جدید برخلاف نام رحمان 1400، احتمالا فیلم دینامیت است.

داستان فیلم در مورد یک کارمند رده پایین در یک اداره است که زندگی واقعا حقیرانه‌ای دارد. با این حال بسیار به زندگی امیدوار است. از قضا روزی متوجه می‌شود که بیماری لاعلاجی دارد که به زودی او را از پا در خواهد آورد. به همین خاطر هم نقشه دارد تا قبل از مرگ طبیعی به دست یکی از آقازاده‌های اداره‌شان به قتل برسد تا با پول دیه بتواند برای زن و فرزندانش زندگی خوبی فراهم کند.

سعید آقا خانی و بهرام افشاری هر دو در سینمای این روزهای ایران شناخته شده هستند. زوج جذاب آنها در این فیلم نیز توانست نظر مخاطب را جلب کند. البته که فیلم پر از شوخی‌های کلامی و لفظی بود و شاید تماشای آن برای همه سنین مناسب نباشد. با این حال این کمدی با پرداختن به وضع قشر ضعیف و البته رانت‌خواری و خوشگذرانی آقازاده ها توانست در میان نام‌های بهترین فیلم کمدی های ایرانی جای خود را باز کند.

نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا، سامان مقدم: ۱۳۹۶

معرفی بهترین فیلم های کمدی ایرانی

نهنگ عنبر ۲ نیز یکی از فیلم‌هایی بود که در ادامه یک دنباله موفق  ساخته شد و استقبال عمومی را در پی داشت. اگرچه این قسمت از فیلم به اندازه قسمت قبلی از خط داستانی خاصی پیروی نمی‌کرد اما به واسطه داستانی که در قسمت قبلی با آن آشنا شده بودیم، توانست مخاطب را جذب کند. چند سالی است که فیلم سازی از خط داستانی‌های دهه ۶۰ بسیار مرسوم شده است. فیلم سازی از این دهه به علت حس نوستالژی که به همراه دارد برای مخاطبان نیز بسیار جذاب است. بنابراین این فیلم نیز از همان ابتدای اکران در گیشه به موفقیت خوبی دست یافت.

داستان فیلم در ادامه داستان قبلی و به ماجرای ارژنگ و رویا می‌پردازد. این دو که سرانجام قرار شده با هم ازدواج کنند در راه رسیدن به مجلس عروسی خاطرات خود را مرور می‌کنند. داستان‌هایی که به دوستی چهار نفره آنها در دهه ۶۰ اشاره دارد و اتفاقاتی که در این بین رخ می‌دهد. گره اصلی داستان مانند قسمت قبل مربوط به عشق ارژنگ به رویا و محدودیت‌های دهه ۶۰ میلادی است.

بار اصلی فیلم روی دوش بازیگران به نامی مانند رضا عطاران، مهناز افشار و ویشکا‌ آسایش است. گریم‌های جالب و بعضا عجیب این بازیگران خود دستمایه‌ای می‌شود برای خنده تماشاچی که در کنار موقعیت‌های جالب و نوستالژی فیلم یک خاطره به یادماندنی به شما هدیه می‌کند. بنابراین اگر به فکر دانلود بهترین فیلم کمدی ایرانی هستین، می‌توانید این فیلم را هم به لیست خود اضافه کنید.

 

ترفندی که به کار استوری های شما می‌آید:
چگونه در اسنپ چت با اهنگ فیلم بگیریم

 

آینه بغل، منوچهر هادی: ۱۳۹۶

معرفی بهترین فیلم های کمدی ایرانی

نام منوچهر هادی چند سالی هست که با فیلم‌های کمدی رقم خورده که فضای لاکچری زندگی ثروتمندان را در کنار فقرا نشان می‌دهد. در کنار این موضوع نباید استفاده از بازیگران سوپراستار و همچنین محبوب مردم را نیز در استقبال از کارهای او فراموش کرد. آینه بغل که با حضور بازیگرانی مانند جواد عزتی و محمد رضا گلزار در زمان اکران حسابی سرو صدا کرده بود، توانست موفقیت خوبی در گیشه به دست بیاورد.

منوچهر هادی این سناریوی محبوبشان در اکثر فیلم‌هایش به اجرا در می‌آرود و تا کنون نیز موفق بوده است. بازگشت گلزار به فیلم‌های کمدی نیز خود عاملی برای موفقیت فیلم شده است. داستان فیلم در مورد فردی از سطح پایین جامعه است که روزی ماشین گرانقیمتی را برای سواری به همراه نامزدش برمی‌دارد و آینه بغل آن را می‌شکند. این آینه بغل گران قیمت آنقدر هزینه بالایی دارد که این فرد مجبور می‌شود به دنبال صاحب ماشین برود تا از او طلبب بخشش کند. در این میان اتفاقاتی روی می‌دهد که همه چیز را پیچیده می‌کند.

داستان شروع خوبی دارد. مخصوص بازی جواد عزتی و نازنین بیاتی که یک جورهایی به هم می‌آید. فیلم صحنه‌های دوست داشتنی زیادی دارد که شما را به خنده وا می‌دارد. بنابراین این فیلم هم باید در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی ما جای بگیرد.

گشت ارشاد ۲، سعید سهیلی: ۱۳۹۵

بهترین فیلم کمدی ایرانی جدید

گشت ارشاد ۱ حواشی زیادی را به دنبال داشت. اما گشت ارشاد ۲ پر قدرت برگشت تا بتواند موفقیت سری قبلی خود را تکرار کند. اگرچه قسمت قبلی این فیلم پس از مدت زمان کوتاهی از اکران متوقف شد اما در همین زمان کوتاه نیز توانست نام خود را در ذهن مخاطبان حک کند. سعید سهیلی در قسمت بعدی گشت ارشاد سعی کرده تا به طنز ماجرا نگاه بیشتری داشته باشد. با این حال او موضوعی را انتخاب کرده که به نوعی از دغدغه‌های جامعه نیز هست و به همین دلیل به مزاق مخاطبان خوش می‌آید.

داستان فیلم در ادامه قسمت اول و ماجرای همان گروه خلافکاران خرده پا است که این بار راه‌های متفاوتی را برای اخاذی از مردم انتخاب می‌کنند. حضور حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی گروه دوست داشتنی را ساخته که شما را به خنده وا می‌دارد. فیلم نه تنها جذابیت قسمت قبل را از دست نداده بلکه حتی در قسمت‌هایی از داستان کشش بیشتری دارد. بنابراین دیدن آن واقعا می‌تواند تجربه لذت بخشی برای شما باشد. به تازگی نیز قسمت سوم این فیلم با بازیگران اندکی متفاوت اکران شده است که هنوز به سینماهای خانگی نرسیده است.

من سالوادور نیستم، منوچهر هادی: ۱۳۹۴

بهترین فیلم کمدی جدید ایرانی

منوچهر هادی رگ خواب بیننده ایرانی را در زمینه فیلم‌های کمدی خوب فرا گرفته است. اگرچه شاید داستان فیلم‌های او تا حدودی کلیشه‌ای باشد ولی به مدد بازیگران مطرح و البته لوکیشن‌های بدیع همیشه کار خود را پیش می‌برد. من سالوادور نیستم داستان جذابی دارد که بسیار خوب و سنجیده پیش می‌رود. اگرچه در بخش‌هایی افراط می‌کند و شاید گاهی حس کنید که شوخی‌های تکراری دیگر خنده‌دار نیست ولی باز هم لحضات خوبی را برای شما فراهم می‌کند. این فیلم در زمان اکران توانست رکورد فروش در گیشه را از نظر ریالی به خود اختصاص دهد.

داستان فیلم حول محور فردی است که از طبقه پایین جامعه است و وقایع فیلم او را به کشور برزیل می‌کشاند. جایی که کاملا در تضاد با افکار سنتی و البته سختگیرانه او در قبال خانواده‌اش است. در ادامه هویت او با یک فرد دیگر اشتباه گرفته شده و برای او داستان‌هایی را رقم می‌زند. داستان پیچیدگی خاصی ندارد که شما را به فکر فرو ببرد. یک جورایی می‌توانیم به راحتی اتفاقات بعدی را حدس بزنیم اما با این حال بازی خوب رضا عطاران به ما کمک می‌کند تا آخر فیلم را مشتاقانه تماشا کنیم. بنابراین اگر قصد دانلود بهترین فیلم کمدی ایرانی را دارید این مورد را هم در لیست قرار دهید.

 

تکنولایف امکان خرید انواع ساندبار را هم برای مشتریان خود فراهم کرده است: قیمت ساندبار

 

خوب بد جلف، پیمان قاسمخانی: ۱۳۹۵

خوب بد جلف

همه ما پیمان قاسمخانی را به عنوان یک نویسنده خوب از آثار فاخر کمدی به یاد داریم. او در فیلم خوب بد جلف هم به عنوان نویسنده و هم به عنوان کارگردان حضور دارد. این فیلم که با فراز و نشیب‌های بسیاری برای ساخت همراه بود توانست با زوج موفق پژمان جمشیدی و سام درخشانی موفقیت بی‌سابقه‌ای کسب کند. فیلم یک کمدی مفرح است که با بازیگران به نام خود همه را راضی نگه‌ می‌دارد.

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در نقش خودشان هستند که در یک فیلم با کارگردانی مانی حقیقی در حال کارند، یک افسر پلیس به عنوان ناظر صحنه‌های پلیسی در لوکیشن حضور دارد تا به آنها کمک کنند برای نقش خود آماده شوند. اتفاقاتی که با دخالت‌های این زوج سینمایی روی می‌دهد شما را به خنده وا می‌دارد. در کنار آن نباید از بازی حمید فرخ نژاد نیز گذشت که در کنار صورت جدی می‌تواند موقعیت‌های طنز ایجاد کند.

این فیلم محبوب دو دنباله دیگر هم دارد که یکی به صورت سینمایی و دیگری به صورت سریال ساخته شده است. هر دو عناوین توانست از موفقیت خوبی برخوردارد شود و ثابت کند که داستان‌هایی با مضامین جدید همیشه در سینمای ایران جای خود را دارد.

چشم و گوش بسته، فرزاد موتمن: ۱۳۹۷

بهترین فیلم کمدی ایرانی جدید

موفقیت این فیلم پیش از هرچیزی وابسته به یک زوج سینمایی است که برای اولین بار کنار هم قرار گرفته بودند. بهرام افشاری و امین حیایی که کسی فکر نمی‌کرد با یکدیگر مچ شوند. علاوه بر این داستان فیلم و روند آن هم به نوعی بسیار جدید و خوش ساخت است. طوری که در یک چارچوب مشخص پیش می‌رود و مخاطب را دنبال خودش می‌کشاند.

داستان این فیلم مربوط به دو مرد است که یکی از آنها نابینا و دیگری ناشنوا است. این دو در طول داستان برای نجات از مخمصه‌ای که در آن گیر افتاده‌اند مجبور می‌شوند به هم کمک کنند. اگرچه این داستان قبلا در سینمای هالییوود کلاسیک نیز ساخته شده است، اما کارگردان این فیلم قصد دارد یک روایت بومی برای این فیلم ایجاد کند. بازیگران دیگر فیلم نیز قوی ظاهر شده و هر کدام به درستی بر جای خود قرار گرفته‌اند. بنابراین این فیلم نیز باید جز بهترین فیلم کمدی های ایرانی قرار بگیرد.

 

بهترین فیلم کمدی خارجی ۲۰۲۱ را در مقاله زیر بیابید:
بهترین فیلم کمدی

 

اکسیدان، حامد محمدی: ۱۳۹۶

اکسیدان

باز هم جواد عزتی و این بار درکنار زوج امیر جعفری ضامن موفقیت فیلم است. از حق نگذریم فیلم اکسیدان واقعا یک کمدی خوش ساخت است که شاید دوست داشته باشید حتی چندبار نگاه کنید. داستان فیلم و مضمون آن نیز بسیار جدید است و هر ثانیه بیننده را با یک شوخی جدید سورپرایز می‌کند. داستان فیلم مضمونی اجتماعی نیز دارد که شاید خیلی از بینندگان با آن همزاد پنداری کنند. از این رو توانسته دل بسیاری را به دست بیاورد. در کنار آن بار دیگر ثابت کرده که کمدی‌های دونفره در سینمای ایران محبوبیت زیادی دارد.

داستان فیلم در مورد یک جوان معمولی در آستانه ازدواج است که ناگهان متوجه می‌شود نامزدش از کشور خارج شده و از آنجا که عاشق او است به هر دری می‌زند تا او نیز به خارج کشور برود و به او ملحق شود. این شروع داستان باعث می‌شود که او برای اجازه ورود به کشورهای خارجی به هرکاری دست بزند و به نوعی دنیای تاریک مهاجران کشورمان به کشورهای دیگر را با حالتی طنز بیان می‌کند.

شوخی‌های فیلم به جا هستند، نه آنقدر لوس که از شنیدن آنها خسته شوید و نه آنقدر بد که از خجالت سرخ شوید. علاوه بر این در جای جای فیلم شاهد موقعیت‌های طنز نیز هستید، بنابراین احساس خستگی نخواهید کرد.

قانون مورفی، رامبد جوان: ۱۳۹۷

قانون مورفی

اول از همه باید بدانید که این یک فیلم کمدی معمولی نیست و قرار است با آن حسابی بخندید. رامبد جوان دو تجربه سینمایی از دو ژانر متفاوت داشته که ظاهرا دومی با عنوانی کمدی بیشتر مورد استقبال بینندگان قرار گرفته است. مخصوصا که او در این فیلم از بازیگر مطرح این روزهای سینمای ایران، امیر جدیدی بهره برده که پیشتر با نقش‌های جدی او را می‌شناختیم. داستان فیلم چیز عجیبی نیست که بخواهد شما را غافلگیر کند. صاف و ساده می‌رود سر اصل مطلب و شما را هم به دنبال خود می‌کشاند. امیر جدیدی نقطعه عطف این فیلم است. کسی انتظار نداشت او بتواند به این خوبی از پس نقش کمدی بربیاد. مخصوصا که در کنار خود امیر جعفری را نیز دارد که با آن میمیک جدی خودش صحنه‌های کمدی فوق العاده‌ای می‌آفریند.

داستان فیلم در مورد پلیسی به نام فرخ است که بدشانسی گریبان گیرش شده و دائم دچار بدشانسی می‌شود. او دلیل بدشانسی‌های خود را قانون مورفی می‌داند. وقتی دوستش برای نجات جان دخترش از او کمک می‌خواهد، بدشانسی‌های فرخ نیز پا به مهلکه می‌گذارند. فیلم لوکیشن‌های خوب و جذابی در شمال کشور دارد. بعضی از سکانس‌ها از ترکیب رنگی خوبی برخوردارند. علاوه بر این چند سکانس موزیکال هم در فیلم گنجانده شده که خالی از لطف نیست.

در کل قانون مورفی فیلم جذابی است. بازیگران کار کشته‌ای دارد که زوج سینمایی جالب و جدیدی را تشکیل داده‌اند. فیلم سعی دارد به المان‌های فیلم‌های هالیوودی نزدیک شود، با این حال هنوز سینمای ایران راه درازی را باید طی کند تا به آن مرحله برسد. ولی شما این فیلم را در لیست دانلود بهترین فیلم کمدی ایرانی بگذارید.

 

چه فیلم های مطرحی ابتدا کتاب بوده‌اند:
بهترین فیلم هایی که از روی کتاب ساخته شده‌اند

 

لونه زنبور | برزو نیک‌نژاد | ۱۳۹۶

لونه زنبورلونه زنبور

برزو نیک نژاد به واسطه همکاری در سریال‌های صدا و سیما به شهرت رسید. پس از انجام چند کار ناموفق در سینما سرانجام توانست جای خود را در کمدی باز کند. پژمان جمشیدی به بازیگر محبوب این سال‌های ایران بدل شده و مخاطبان واقعا آثار او را دوست دارند. ترکیب این بازیگر در مقابل محسن کیایی یک کمدی دوست داشتنی خلق می‌کند.

داستان فیلم چیز جدیدی نیست. دو خلافکار خرده پا گنجی را در جایی پنهان می‌کنند و وقتی برای برداشتن آن از زندان برمی‌گردنند، متوجه می‌شوند تغییر کاربری داده و به یک پاسگاه پلیس تبدیل شده است. چنین تم داستانی در سینمای جهان محبوبیت خودش را دارد. این فیلم در گیشه با موفقیت خوبی رو به رو شد و توانست نظر مخاطب را به خود جلب کند.

شوخی‌های داخل فیلم به جا و حساب شده است و از آنها احساس خستگی نمی‌کنید. موقعیت‌های کمدی زیادی نیز در فیلم وجود دارد که با دیدن آن لذت خواهید برد. بنابراین در معرفی بهترین فیلم های کمدی ایرانی این فیلم را فراموش نکنید.

زیرنظر، مجید صالحی : ۱۳۹۸

فیلم زیر نظر

یک فیلم خوش ساخت از کمدینی که خودش کارگردان یک فیلم کمدی است: مجید صالحی. این فیلم از نظر بازیگران برجسته نیز چیزی کم ندارد. زوج محبوب رضا عطاران و امیر جعفری در کنار بازیگران مانند مهران احمدی و آزاده صمدی که هر کدام باری از کمدی فیلم را برعهده دارند. داستان فیلم در یک آپارتمان می‌گذرد جایی که دو دوست در یک خانه از نبود همسرانشان استفاده می‌کنند تا کنار هم جمع شوند ولی اتفاقی ناخواسته دیگر وقایعی را رقم می‌زند که لحظه به لحظه دیوانه‌وارتر می‌شود.

فیلم بسیار خوش ساخت است. اگرچه بعضی از مضامین آن برای افراد زیر سن قانونی مناسب نیست. اما یک کمدی با کیفیت است که از دیدن آن پشیمان نمی‌شوید. شاید آنقدر ارزشش را داشته باشد که فیلم را یک بار دیگر نیز تماشا کنید و از آن لذت ببرید. این فیلم جز فیلم‌هایی بود که با اکران آنلاین وارد سینما شد ولی توانست مخاطب را برای تماشای آنلاین فیلم جذب کند و به پای تلوزیون بکشاند.

لیست طولانی ما برای بهترین فیلم کمدی های ایرانی به پایان رسید. قطعا این لیست براساس فروش فیلم‌ها و اندکی سلیقه شخصی تهیه شده و قطعا عناوین دیگری نیز می‌توانست در این لیست قرار بگیرد. امیدوارم که با دیدن این فیلم‌ها لحضاتی شاد، هرچند کوچک پیش روی خود داشته باشید. بهترین فیلم کمدی سال ۱۴۰۰ هنوز نتوانسته آنقدر محبوب شود که به این لیست راه پیدا کند. شما هم اگر فیلم خاصی را مد نظر دارید که در این لیست نیست برای ما در قسمت نظرات بیان کنید و انتخاب خودتان را هم کامنت کنید.

 

بیشتر بخوانید:
بهترین گوشی برای فیلمبرداری

 

دیدگاهتان را بنویسید