سبک زندگی

اتاق فرار تهران، یک تفریح معمایی، پر هیجان و دلهره آور برای علاقه مندان

اتاق فرار اسکیپ روم در کرج و تهران در مجتمع تفریحی و کافه گیم اکوکلاب

این بازی محیطی حدودا دو تا سه ساعت است و به نسبت بازی های اتاق فرار نیاز به تحرک و جست و جوی بیشتر اتاق فرار چیست دارد. اتاق فرار آرماگدون از بازی های جدید و ویژه اسکیپ روم با سبک ترسناک، هیجان انگیز و «سروایوال» و درجه سختی 100 درصد است؛ پس اگر خود را یک حرفه ای می دانید و بیش از پنج بازی بازی کرده اید، به این اتاق فرار بیایید. اتاق فرار آرماگدون با ژانر آخرالزمانی، پیچیده ترین، شگفت انگیز ترین و بزرگ ترین محصول اسکیپ روم است؛ جایی که شما یک بازی کامپیوتری را در واقعیت تجربه خواهید کرد. در این اتاق فرار، لحظات جالب و سراسر هیجان را تماشا خواهید کرد. سناریوی بازی به  این صورت است که ویروسی که دکتر جوزف مگنل آن را ساخته است در حال انتشار و آلوده کردن تمام دنیاست. این آزمایش از سال 1980 شروع شده و در تا الان هم ادامه دار بوده است.

اتاق فرار احضار با فضای رازآلود و افکت های بسیار جذابی طراحی شده که ترس و دلهره را برای شما به همراه خواهد داشت. وقتی بازی شروع می شود، تیم شما باید برای پیداکردن سرنخ ها، اتاق را زیرورو کند. اگر بتوانید همه سرنخ ها را به ترتیب پیدا کرده و در کنار یکدیگر قرار دهید، درنهایت معما را حل خواهید کرد. جالب اینجاست که این اتاق فرار از گزینه های سخت است؛ درجه سختی آن 87% تخمین زده شده. در برخی از اسکیپ روم ها بسته به سناریو بازی از معمای خطی استفاده میکنند.

  • رویا یک تجربه جدید و یک نوع سرگرمی متفاوت و البته هیجان انگیز می باشد که بر پایه اتاق فرار طراحی شده.
  • اتاق فرار، تفریح گروهیِ مهیج، فکری و جذابی است که در سال های اخیر نه تنها در ایران بلکه در دنیا تبدیل به یکی از پرطرف دارترین تفریحات بزرگسالان شده است.
  • بنابراین باید تقسیم وظایف کنید و به کمک تک تک هم تیمی های خود راه خروج را پیدا نمایید.
  • این مجموعه در حال حاضر دو بازی فعال در تهران و یک بازی در ایلام دارد.
  • پس از گذار از دوران مازهای فرار فیزیکی، در سال 1988 بازی ویدئویی John Wilson’s Behind Closed Doors، چالش فرار را متحول کرد و یک بازی جدید به گیمرها هدیه داد.

گاهی طراحی بازی به قدری به دنیای واقعی نزدیک می شود که اغلب بازیکنان، احساس می کنند در یک فضای واقعی به دنبال اشیاء واقعی و معماهای واقعی هستند. معمولا بازیکنان این احساس را می کنند که دارند در یک ماجرای واقعی زندگی میکنند. در رابطه با کلمه ی اتاق، در اتاق فرار هم عیناً همین موضوع صدق می کند. شاید در ابتدا صرفاً فرار کردن از یک اتاق مطرح بوده که از بازی های موبایل الهام گرفته شده باشد، اما حالا با رشد این صنعت تفریحی و تنوع و تعدد موضوعات، یک اتاق به چند اتاق ، یک خانه ، یک سوله و خلاصه هر فضایی که فکرش را می کنید مبدل شده. زمان شما در بازی محدود است، بنابراین ابتدا محیط بازی را به دقت بررسی نمایید، جزئیات و المان های اتاق فرار را در نظر داشته باشید تا چیزی از نظر شما دور نماند. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد.

اتاق فرار رزیدنت اویل زیرو

اتاق ها هر کدام دارای سناریوی متفاوتی به همراه یک دکور متفاوت هستند و گستره وسیعی برای لذت بردن شما را مهیا می کنند. مجموعه اتاق فرار نکست اسکیپ روم یک اتاق فرار به نام زار با تم ترسناک و دلهره آور را طراحی کرده است که در مدت زمان کوتاه، مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کرد. این بازی بر اساس داستان واقعی طراحی شده و بهتر است برای شرکت در آن از پوشیدن لباس و کفش های موردعلاقه تان خودداری کنید.

شما در این بازی در تاریکی شب، به امید سرقت اجناس چند دکان، قدم به بازارچه ای متروک می گذارید که به باور اهالی، محل تردد اشباح است. این بازی تلفیقی از اسکیپ روم و یک تئاتر تمام عیار است و تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود. بازی های اتاق فرار بازی گروهی هستند و برای انتخاب هر ژانر باید نظر همه اعضای گروه رو بپرسید. چون ممکنه ژانری که شما انتخاب کردید با روحیه تمام اعضای گروه سازگار نباشه؛ و یکی از بازیکن ها چند دقیقه بیشتر در بازی دووم نیاره.

8. اقامتگاه ابدی | تجربه ترس و اضطراب در اتاق های فرار تهران

در سال 1990 رخدادی عجیب و مرموز توجه افراد را به خود جلب می کند. امروز افرادی که در اتاق فرار دیپ شرکت می کنند برای یافتن پادزهر و جلوگیری از آلوده کردن دنیا از این ویروس انتخاب شده اند. تعداد نفرات شرکت کننده در بازی از 3 تا 7 نفر و مدت زمان آن نیز 60 دقیقه است.

اگر شما هم علاقه مند به بازیهای ویدئویی و یا فیلم و سریال هستید بدون شک لحظاتی بوده که شما دوست داشته اید که جای نقش اول داستان باشید. بازی اتاق فرار شما را وارد یکی از این داستانهای هیجان انگیز می کند و شما در آن نقش اول را خودتان بازی خواهید کرد. مجموعه اتاق فرار اسکیپ هوم از بهترین اتاق فرارهای مرکز تهران با چهار بازی است که امکان بازی برای تیم های دو و سه نفره را نیز فراهم می کند و به طور کل، مناسب گروه های کم جمعیت است. این مجموعه تنها اتاق فرار تک نفره در ایران را نیز در اختیار دارد که می تواند تجربه ای متفاوت و جالب برای افراد رقم بزند. اتاق فرار سرقت از بازی های کلاسیک اسکیپ روم با سبک کارآگاهی و هیجانی و درجه سختی 70 درصد است. بهتر است سرقت را به عنوان تجربه اول امتحان کنید؛ این بازی به حرفه ای های اسکیپ روم توصیه نمی شود.

این بازی با دکوری منحصر به فرد شما را به سال 1346 و طهران قدیم می برد. معماهای دشوار این بازی و دو لایه بودن آن (حل معمای قتل و فرار از اتاق)، برای کسانی که بیش از همه چیز از حل معما لذت می برند، خاطره ای ماندگار خواهد ساخت. اتاق فرار طهران 1346 در شهریورماه 1396 در تهران و توسط تیم اسکیپ روم دات آی آر طراحی و اجرا شده است. ژانر ترسناک را می توان پرطرفدارترین سبک حاضر در اتاق فرارها به شمار برد که در آن با الهام گرفتن از فیلم های ترسناک، محیطی دلهره آور شبیه سازی شده است. معمولا سن مجاز یا توصیه شده برای شرکت در اتاق فرارهای ترسناک هم هجده سال به بالا است.

اتاق فرار و مجموعه اسکیپ روم رد

گاهی طراحی بازی به قدری به دنیای واقعی نزدیک می شود که اغلب بازیکنان، احساس می کنند در یک فضای واقعی به دنبال اشیاء واقعی و معماهای واقعی هستند. معمولا بازیکنان این احساس را می کنند که دارند در یک ماجرای واقعی زندگی میکنند. در صورتی که تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید بلافاصله بلیط برای شما صادر خواهد شد. نیازی به چاپ بلیط نیست و در هر مرحله اگر با سوال یا مشکلی مواجه شدید، از طریق پشتیبانی شبانه روزی کیش تخفیف راهنمایی دریافت خواهید کرد.

  • سرقت از بانک از بازی های مهیج مجموعه اسکیپ می با درجه سختی 80 درصد است.
  • این مجموعه هفت اتاق فرار ویژه، 6 بازی کلاسیک (سه بازی به طور موقت تعطیل هستند)، سه بازی محیطی، سه اتاق فرار آنلاین و یک اسکیپ باکس است.
  • در این اتاق فرار که دیوارها، زمین، نور و هر چیز اطراف شما به شکلی متفاوت و عجیب قرار گرفته است، یک ماجراجویی فراتر از واقعیت و بی حد و مرز رقم خواهد خورد.
  • اشاره دارد که به تازگی جای خود را در میان جوان ترها باز کرده است؛ تفریحی که هیجان را با سرگرمی های فکری در می آمیزد و فضایی متفاوت را پیش روی تان می گذارد.

اتاق فرار رویا قوانین خاص خود را دارد و برای خارج شدن از آن باید محدودیت ها را کنار بگذارید. تمام بازی های مجموعه انیگما برای سن 15 سال به بالا طراحی شده اند؛ البته در بازی های معمایی بچه های 10 سال به بالا به شرط تهیه بلیط می توانند همراه شما در اتاق ها حضور داشته باشند. به احتمال زیاد، مفهوم اتاق فرار برای اولین بار در اساطیر و افسانه های یونانی عنوان شده است. اتاق فرار یکی از تفریحات نسبتا جدید با عمر حدود پنج سال در کشور ما است؛ البته مفهوم اتاق فرار، موضوع جدیدی نیست و این بازی هیجان انگیز بیش از یک دهه است که در برخی کشورهای آسیای شرقی وجود دارد. جالب است بدانید که مفهوم و محبوبیت اتاق فرار به گذشته های دور بازمی گردد. فراموش نکنید در محیط اتاق فرار با معماهای سخت، آسان و سرنخ های عجیب روبه رو خواهید شد که هرکدام از آن ها می تواند خلاقیت، هوش، ریزبینی و دقت شما را به چالش بکشد.

اتاق فرار عجوزه

اتاق فرار طهران 1346 در شهریورماه 1396 در تهران و توسط تیم اسکیپ روم دات آی آر طراحی و اجرا شده است. مجموعه اسکیپ روم تاج به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه سرگرمی آفلاین در پاییز 1398 با هدف طراحی و اجرای بازی های فکری معمایی و اتاق فرارشکل گرفت. در زمستان سال 1398موفق شد برای اولین بار بازی اتاق فرار را به عنوان یکی از محصولات خود در استان تهران راه اندازی کند. هدف اصلی تیم ما، طراحی و اجرای بازی های اتاق فرار و همچنین بازی های معمایی در فضای واقعی است. مجموعه اتاق فرار اسکیپ هوم از بهترین اتاق فرارهای مرکز تهران با چهار بازی است که امکان بازی برای تیم های دو و سه نفره را نیز فراهم می کند و به طور کل، مناسب گروه های کم جمعیت است. این مجموعه تنها اتاق فرار تک نفره در ایران را نیز در اختیار دارد که می تواند تجربه ای متفاوت و جالب برای افراد رقم بزند.

در این بازی نیز مانند دیگر اتاق فرارها باید کار گروهی انجام دهید؛ البته این کار گروهی باید از طریق اعضای بدن شما صورت بگیرد؛ پس هماهنگی بین اعضای بدن شما و از آن مهم تر هوش شما است که باعث نجات شما خواهد شد. مجموعه اتاق فرار اسکیپ  رومیست از دی ماه سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرد. اتاق فرار پنهان شده در سایه یک بازی دلهره آور و هیجان انگیز با درجه سختی 80 درصد است. در ادامه شما را با بازی های مختلف مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب آشنا خواهیم کرد. معمای تسلا از بازی های سخت مجموعه اسکیپ می با درجه سختی 75 درصد است. دکور این بازی شباهت زیادی به دفتر کار آقای تسلا دارد و چراغ های زیادی در فضای بازی دیده می شوند.

جدیدترین برند های اتاق فرار

مجله اتاق فرار درتلاش است با معرفی اتاق فرارهای تهران و کرج و همچنین ارائه مطالب تخصصی در حوزه بازی اتاق فرار و فیلمهای با موضوعیت اتاق فرار، بستری را برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با این سرگرمی هیجان انگیز ایجاد کند. اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید، پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده حضور در یک اتاق فرار را تجربه کنید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که تجربه شرکت در اسکیپ روم ها را داشته اید، خوش حال می شویم نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و بهترین اتاق  فراری را که تجربه کرد ه اید معرفی کنید. اتاق فرار بازی ماجراجویانه ایی است که بازیکنان آن برای رسیدن به هدف خود (که فرار از اتاق است)، مجموعه ایی از معماها را حل می کنند. ایده اصلی اتاق فرار از دل بازی های کامپیوتری برآمد و در دنیای واقعی، شما را به حل کردن یک سری معما دعوت می کند.

اتاق فرار اسکیپ روت – escaperoute

پس از به قتل رساندن همسر شوگان برای توطئه علیه شریفترین سامورایی ژاپن دست به کار می& … همه ما می خواهیم به عنوان رهبر شناخته شویم … خوب ، این یک فرصت عالی برای ادعای عنوان جدید شماست. تیم خود را به اینجا بیاورید و روحیه کار تیمی خود را با آموختن دروس ارزشمندی در ارتباطات ، سازماندهی و تفکر انتقادی تقویت کنید.

اتاق فرار (سرایت) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله تهرانپارس تهران واقع شده است. شبح بازارچه اتاق فراری هیجانی است که در آن برای اولین بار با ترکیب تئاتر تعاملی و اتاق فرار شما را وارد فضایی می کند که قبل از آن در هیچ جای دیگری نظیرش را ندیده اید. این بازی گروهی می باشد و لازم است بر اساس نوع سناریو در نظر گرفته شده برای آن، حداقل و حداکثر تعداد افراد گروه رعایت شود. به عنوان مثال، در اغلب اسکیپ روم ها گروه ها 4 تا 8 نفره می باشند.

این بازی از بزرگ ترین بازی های حال حاضر کشور است که با فضاسازی خاصی طراحی شده است. اتاق فرار آخرین نفر محصول سال 1400 است و اولین اتاق فرار ترسناک با تم مدرسه به شمار می آید. اتاق فرار نجات شهر از بازی های کلاسیک اسکیپ روم با سبک کارآگاهی و هیجانی و درجه سختی 75 درصد است. این بازی اولین اتاق فرار ایران است که در عمارت تاریخی دبیرالملک در خردادماه 1395 طراحی و اجرا شده است.

مجموعه اتاق فرار انیگما در برج میلاد، 6 بازی معمایی، ترسناک و هیجان انگیز در تهران و یک بازی ترسناک و معمایی در کرج دارد. این مجموعه در سال های اخیر افتتاح شده و با سبکی منحصربه فرد، توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده است. اگر پاسخ را درست وارد کنید، قفل به طور اتوماتیک برای شما باز خواهد شد. توجه داشته باشید که برای حل بعضی از معماها نیاز است که حداقل دو نفر از هم تیمی ها کنار هم باشند؛ اگر پیش هم نیستید یا تنها بازی می کنید، از دو دستگاه (موبایل، تب لت، لپ تاپ، پی سی) به بازی متصل شوید.

بهترین بازی های اتاق فرار escaperoom برای موبایل تاج اسکیپ روم

شما باید با فکر و از خودگذشتگی این موجودات را شکست بدهید و از ورود آن ها به شهر جلوگیری کنید. تمامی نکات ذکرشده برای تاسیس اتاق های فرار لازم است و با رعایت قوانین فوق شما می توانید مجوز تاسیس یک اتاق فرار جذاب را داشته باشید. حداقل زیربنا برای اجرای بازی های اتاق فرار 50 مترمربع است.

نظر شما چیست؟ بهترین اتاق فرار تهران کدام است؟ اگر اتاق فرار دیگری را تجربه کرده اید که برایتان جذاب بوده، نام آن را با کاربران علی بابا به اشتراک بگذارید. این اتاق فرار با ژانر ترسناک یکی از محبوب ترین اتاق فرار های این تهران است و فضاسازی این اتاق در نوع خود بی نظیر است و هیجان بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. اولین بار در سال 2007 میلادی در شهر سیلیکون ولی اتاق فرار توسط این دانشجوی ژاپنی طراحی و عملی شد. معمولا اتاق فرارهای ترسناک، طرفداران بیشتری دارد و به همین خاطر، فهرستی از این موارد را در این مطلب برای شما آماده کردیم.

عتیقه اتاق فراری در ژانر ترسناک و معمایی با 85 درصد میزان سختی و 85 درصد میزان ترس است. اتاق فرار متل بوداپست از بازی های جذاب مجموعه با درجه سختی 75 درصد است. در این بازی شما در بدو ورود به اتاق 313 این متل حبس می شوید و باید رمز، کارت و کلید خروج را پیدا کنید. اتاق فرار قتل مرموز یک تجربه معمایی با سختی 60 درصد است که به مبتدیان اسکیپ روم پیشنهاد می شود.

ما هر دو نشانی را برای شما در زیر توضیحات این اتاق قرار می دهیم تا نسبت به مکان خود، به هرکدام که راحت ترید، مراجعه کنید. فکر می کنید اگر زمانی با دوستانتان مجبور باشید به یک بانک خیلی بزرگ دستبرد بزنید، چطوری انجامش می دهید؟ نیازی به انجام این کار نیست! شما در این اتاق فرار بدون دردسر آن را می توانید تجربه کنید.

  • مهم ترین چیزی که به محض شروع توجه شما را به خودش جلب می کند، فضای بسیار نوستالژی با وسایل و موسیقی خاص این محیط است که مانند سفر در زمان است و شما را به دهه چهل تهران و خاطرات آن می برد.
  • برخلاف اتاق های فرار دیگر، فضای بازی شما در عمارتی با بیش از 200 سال قدمت تاریخی قرار دارد که ثبت میراث ملی نیز شده است.
  • مخصوصا در سناریو های حرفه ای، چندین و چند سرنخ مختلف وجود خواهد داشت.
  • مجله اتاق فرار درتلاش است با معرفی اتاق فرارهای تهران و کرج و همچنین ارائه مطالب تخصصی در حوزه بازی اتاق فرار و فیلمهای با موضوعیت اتاق فرار، بستری را برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با این سرگرمی هیجان انگیز ایجاد کند.
  • این بازی در ابتدا توسط یک دانشجوی ژاپنی به نام تاکائو کاتو طراحی شد و در سال 2007 اولین بازی را تحت برندی با عنوان Real Escape Game ارئه کرد.
  • ژانر ترسناک را می توان پرطرفدارترین سبک حاضر در اتاق فرارها به شمار برد که در آن با الهام گرفتن از فیلم های ترسناک، محیطی دلهره آور شبیه سازی شده است.

در این بازی منحصربه فرد، شما به همراه تیم خود در یک محیط عجیب و گاهی ترسناک قرار می گیرید و باید با هم فکری، حل کردن معماها و باز کردن قفل ها در زمانی مشخص از محیط خارج شوید. تیم شما می تواند جمعی از دوستان، همکاران یا هم کلاسی های شما باشد. با توجه به سبک ها و ژانرهای مختلف اتاق فرار و تجربه بازیکنان، تعریف مشخصی برای بهترین اتاق فرار وجود ندارد. هر بازی اتاق فرار می تواند تجربه متفاوتی برای شما به همراه داشته باشد. برای رزرو اتاق فرار در صورتی که نام بازی اتاق فرار و یا نام مجموعه را می دانید براحتی می توانید از طریق خود مجموعه رزرو خود را نهایی کنید.

مجموعه گریت اسکیپ

این مطالب میتونن خیلی کمکتون کنن ولی نه به اندازه یک بار بازی کردن. پس یه گروه تشکیل بدین و به جمع دوستداران اتاق فرار بپیوندید. بازیهای مختلف با توجه به ژانر و محل بازی و همچنین کیفیت بازی قیمتهای مختلفی دارند.

1.در این بازی چیزهای جدید برای یادگیری وجود دارد

تخفیفان در روز ده ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. تمام مراکز اتاق فرار که با تخفیفان همکاری می کنند ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستند. اتاق فرار در واقع یک بازی گروهی است که می تواند بین 4 تا 10 نفر بازیکن داشته باشد. گروه بازکنان وارد اتاقی می شوند که تم و داستان مشخصی دارد. فرآیند حل کردن معمای اتاق برای بیرون آمدن باید در مدت زمان محدود حداکثر یک ساعت انجام شود. که می توانید با تخفیف های ویژه از سایت تخفیفان دریافت کنید، بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم است.

این سبک از بازیهای فکری و معمایی محدود به زمان و مکان خاصی نیستند. در این ژانر از بازی، شما برای طی کردن مراحل و پیدا کردن سرنخ و حل کردن معماها محدود به هیچ چیزی نیستید. از فضاهای واقعی تا فضاهای مجازی هرجایی امکان دارد شما را درگیر این بازی کند. هستید یا حتی در کرج هستید برای رفتن به اتاق فرار به راحتی می توانید با میزان تخفیف و خدمات ارائه شده در تخفیفان، مناسب ترین مرکز تفریحی را برای تفریح وهیجان انتخاب کنید. در این بازی شما در نقش کارآگاهی به نام Dale Vandermeer بازی می کنید که به طرز مرموزی ربوده شده و در یک اتاق زندانی است. وظیفه شما این است که همه سرنخ های موجود در اتاق رو پیدا کنید و معماها رو برای فرار حل کنید.

هزینه اتاق فرارهای مجموعه دالون در سال 1400، 60 هزار تومان است. اتاق فرار هفت از بازی های ترسناک و دلهره آور مجموعه برین گیم تهران است که درجه سختی 80 درصد، درجه ترس 20 درصد و درجه هیجان 80 درصد دارد. همان طور که می دانید تنها اگر تسلیم هفت گناه کشنده نشوید، تطهیر روح شما حاصل می شود.

16. اتاق فرار پازل پارتی

طراحان این بازی باتوجه به ژانرهای مختلف و سناریوهای بازی دقت کافی را برای گذاشتن محدودیت های سنی به خصوص برای کودکان و نوجوانان در نظر می گیرند که باید به آن ها توجه کرد. اگه دیدید واقعا گروه نمی تونه سرنخی پیدا کنه، تقاضای راهنمایی کنید. اگه فراموش کنید راهنمایی جزوی از بازیه، زمان رو از دست می دید.

رزرو اتاق فرار و لیزرتگ کرج تخفیف ویژه رزرو اینترنتی اسکیپ روم و لیزر تگ

میزان این تخفیف ها در بازه های زمانی گوناگون متفاوت است و در توضیحات پیش از فرم رزرو درج شده است. تنها کافی است که شما از طریق همین صفحه (صفحه رزرواسیون) اقدام به انتخاب بازی، سناریو و تاریخ مورد نظر خود کنید. اگر تا حالا تجربه شرکت در بازی اتاق فرار (اسکیپ روم) رو نداشتید و تازه کار هستید سعی کنید بازی رو انتخاب کنید که ژانر ساده تری داره و تنوع معماهای درون بازی کمتر باشه.

  • هدف اصلی تیم ما، طراحی و اجرای بازی های اتاق فرار و همچنین بازی های معمایی در فضای واقعی است.
  • شما میتوانید از طریق سایت به صورت آنلاین بازی دلخواه خود را در روز و ساعت مشخص رزرو کنید.
  • ما در اکوکلاب برای دوستانی که به سناریوهای ترسناک علاقه مند هستند، اتاق فرار ناشناخته را آماده کرده ایم.
  • اسکیپ رومبا آن ها مواجه می شوید، نیاز نیست خیلی باهوش یا قوی باشید و یا حتی تحصیلات عالیه داشته باشید، فقط کافیست کمی خلّاقیت داشته باشید، استدلال کنید و از همه مهمتر در کار گروهی موفق عمل کنید.
  • اتاق فرار (طاق خونی) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله شهرک گلستان واقع شده است.

اتاق فرار را به طوری طراحی می کنند، که شما می بایست معماهایی را در آن حل کنید. این معماها گاهی با وسایل عجیب و در نظر اول به درد نخور، قابل حل خواهند بود. حتی ممکن است به شما کدهایی بدهند که از طریق کشف رمز آن کدها، معماهای موجود در اتاق را حل کنید. اتاق فرار میتواند یک خانه متروکه، سلول و یا یک زندان باشد و پر از معماهایی است که باید توسط بازیکنان حل شوند.

از محبوب ترین کد های تخفیفی که در تخفیفان ارائه می شود می توان به کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف اسنپ فود، کد تخفیف فیلیمو و کد تخفیف نماوا اشاره کرد. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد. البته در مرحله بعد مطالعه نقد بازی و نظرات کاربران و حتی بازدید از تیزر و پوستر و مطالعه پیش سناریو بازی میتواند در انتخاب صحیح بازی به شما کمک شایانی کند. اتاق فرار یا همان Escape Room (اسکیپ روم) بازی بسیار هیجان انگیزی برگرفته از بازی های کامپیوتری است. اتاق فرار یک بازی گروهی است و نیاز به Team Work برای حل به موقع و مناسب معماها دارد.

اتاق فرار مردگان

کافی است تیمتان را جمع کنید، یک گروه واتساپی ایجاد کنید و لینک این مطلب را با آنها به اشتراک بگذارید تا بتوانید تک تک اسکیپ روم های تهران را تجربه کنید. مجموعه اسکیپ اسکری فعالیت خود را از تابستان سال 1398 شروع کرده است. این مجموعه چندین شعبه در سطح شهر تهران دارد که در هر شعبه یک یا چند بازی اتاق فرار با سناریو و ژانرهای متفاوت را شما و دوستانتان میتوانید تجربه کنید. اتاق فرار (راز) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله تهرانپارس تهران واقع شده است. اتاق فرار (هویت) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله تهرانپارس تهران واقع شده است.

اتاق فرار آنلاین اتاق 44

هنگام رزرو اتاق فرار ایران اسکیپ هم می توانید درجه سختی بازی را چک کرده و اسکیپ رومی متناسب با توانایی تیم خود انتخاب کنید. در این اتاق فرار ژانرهای خاصی مانند اسکیپ روم معمایی هم وجود داره که علاقه مندان به چالش های جذاب می تونند بازی رو از اونجا شروع کنند. البته ژانرهای ترسناک، ماجراجویی، دلهره آور، جنایی یا اکشن هم جزء مواردی هستند که می تونید موقع رزرو اتاق فرار اون ها ررو در نظر داشته باشید. اتاق فرار، تفریح گروهیِ مهیج، فکری و جذابی است که در سال های اخیر نه تنها در ایران بلکه در دنیا تبدیل به یکی از پرطرف دارترین تفریحات بزرگسالان شده است. در این بازی ها، شما و هم تیمی هایتان، تماشاگر یک فیلم یا بازی کامپیوتری نیستید بلکه در فضایی واقعی، شخصیت اول یا قهرمان سناریویی از پیش تعیین شده هستید. شما به همراه دوستانتان وارد اتاق هایی پر از معما می شوید که بر اساس سناریوی بازی، دکوراسیون مخصوص به خودش را دارد و می تواند در ژانرهای متنوعی مثل اتاق فرار ترسناک، مرموز، تعاملی، پلیسی، جنایی، فانتزی و …

اتاق های فرار در ایران زیرنظر انجمن بازی های فکری فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت می کنند و مجوز این فعالیت در قالب باشگاه بازیهای فکری و اتاق فرار توسط ادارات ورزش و جوانان استان ها برای متقاضیان صادر می شود. ایران اسکیپ، مرجع اصلی رزرو اتاق فرار تهران و کرج است و شما می توانید در این سایت همه اتاق فرارهای شهر را در کنار هم ببینید و آنها را با هم مقایسه کنید. ایران اسکیپ کمک می کند اتاق فرارها را راحت تر بررسی کرده و گزینه مورد نظر خود را سریع تر انتخاب کنید. شمابا کمک گرفتن از این سایت می توانید علاوه بر خواندن سناریو و ایده کلی بازی، درجه سختی و تعداد نفرات مناسب را هم ببینید. همچنین مشاهده نظر بقیه افراد کمک می کند که بیشتر درباره اتاق فرار اطلاعات کسب کنید. اگر بیشتر افراد تیم تازه کار هستند و تجربه قبلی از حضور در اسکیپ روم ندارند؛ بهتر است به جای ژانرهای جنایی و ترسناک، با اتاق فرارهای کاراگاهی یا حتی فانتزی و هیجانی شروع کنید.

اتاق فرار (در اعماق تاریکی) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله نیروی هوایی واقع شده است. اتاق فرار (فرار سر به نیست) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله یادگار امام جنوب واقع شده است. اتاق فرار (شیاطین تاریکی) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله خیابان فاطمی واقع شده است.

لیست کامل بهترین اتاق فرارهای تهران + آدرس و تلفن تاج اسکیپ روم

هریورماه 1397 توسط تیم اسکیپ روم دات آی آر طراحی و اجرا شده است. در آبان ماه 1400 توسط تیم اسکیپ روم دات آی آر طراحی و اجرا شده است. پس از گذار از دوران مازهای فرار فیزیکی، در سال 1988 بازی ویدئویی John Wilson’s Behind Closed Doors، چالش فرار را متحول کرد و یک بازی جدید به گیمرها هدیه داد. بازی Crimson Room نیز در سال 2004 به عنوان اولین بازی ویدئویی اتاق  فرار معرفی شد. این بازی ها پایه های بازی اتاق فرار واقعی به سبک امروزی به شمار می آیند.

  • مجموعه اسکیپ روم بارکد دارای سه شعبه در مناطق مختلف تهران می باشد و در مجموع سه سناریو ترسناک و مهیج را پیاده سازی کرده است.
  • پازل پارتی در واقع بازی طراحی شده مخصوص شما است و برای سفارش آن باید حداقل از چند هفته قبل اقدام کنید.
  • اکثر افرادی که علاقه مند به اتاق فرار هستند، ژانر وحشت، دلهره و ترس را انتخاب می کنند.

شما به همراه دوستانتان وارد اتاق هایی پر از معما می شوید که بر اساس سناریوی بازی، دکوراسیون مخصوص به خودش را دارد و می تواند در ژانرهای متنوعی مثل اتاق فرار ترسناک، مرموز، تعاملی، پلیسی، جنایی، فانتزی و … این تفریح مهیج از سال 1395 با اتاق فرار نجات شهر، محصول مجموعه اسکیپ روم دات آی آر وارد ایران شد. اتاق فرار سرقت از بازی های کلاسیک اسکیپ روم با سبک کارآگاهی و هیجانی و درجه سختی 70 درصد است.

17. اسکیپ لاین | خانه ای که فقط یک صاحب خانه را می پذیرد

در مسیر تصحیح سناریو همه جنبه ها و نکات ریز رو در نظر بگیرین تا در انتها به سناریویی متفاوت و خاص برسید. به طوری که تمام حواس بازیکن در بازی درگیر بشه و به قول معروف تو جهان بازی غوطه ور بشه. اگه قراره همش غُر بزنید و دید منفی داشته باشید نسبت به بازی، مطمئن باشید یدونه معما هم نمی تونید حل کنید. یادتون نره شما و بقیه دارید واسه یه هدف بازی می کنید، فرار! اصلا اگه همین الانم بی حوصله اید و دارید دنبال آموزش اتاق فرار می گردید، پیشنهاد می کنیم ادامۀ این مطلب رو نخونید! این بازی واسه آدمایی ساخته شده که پر از انرژی مثبتن و دوست دارن واسه چند دقیقه خوش بگذرونن.

2. اتاق فرار بازگشت آنابل

اطلاعاتتون رو به روز کنین و از دیدن اتاق های فرار مجموعه های مختلف غافل نشین. با حرفه ای ها مشورت کنین و از تجربه دیگران نهایت استفاده رو ببرین. توی بررسی وسائل و دکور اتاق، به مسیر بازی و سرنخ ها توجه کنید.

فقط در نظر داشته باشید که اگر دچار بیماری آسم و تنگی نفس یا هرگونه مشکل تنفسی هستید، حتماً این موضوع را به مدیریت اطلاع دهید. انیگما هم جزو اولین مجموعه اتاق فرارهای تهران می باشد که به علت ارائه سبکها و ژانرهای مختلفی که دارد در لیست محبوبترین مجموعه های اتاق فرار تهران قرار می گیرد. اتاق فرار رویا این مجموعه یکی از بازیهای هیجان انگیز و متفاوت در ژانر فانتزی می باشد که می تواند برای شما تجربه خوبی را رقم بزند.

مجمومه تونل اسکیپ با طراحی فوق العاده در محدوده پونک واقع شده است. امکانات این مجموعه برای افراد بالای 16 سال استفاده می شود. این اتاق فرار داستان جالبی دارد و به گذشته و آینده مربوط است. شما با رفتن به اتاق فرار اوراکل با چالش های متنوعی روبه رو خواهید شد.

اتاق فرار ترسناک، لمس دلهره و هیجان! ستاره

«تاکائو کاتو» اولین ارائه کننده بازی اتاق فرار واقعی و به سبک امروزی است. ایده  اتاق  فرار زمانی در ذهن او شکل گرفت که دوستش در حال بازی آنلاین اتاق فرار بود. «تاکائو کاتو» در کلاب ها برنامه زنده  می گذاشت و شرکت کنندگان باید از فضایی خارج می شدند که تاکائو در آن محل درست کرده بود. ایده وی در ژاپن مورد استقبال قرار گرفت و بلیط های برنامه های زنده تاکائو به سرعت فروش می رفت. حدود سه سال بعد (در سال 2007) تاکائو کاتو که در آن زمان 35 ساله بود، شرکت «اسکارپ» را در شهر کیوتو ژاپن تاسیس کرد و در پی آن اولین اتاق فرار به شکل امروزی افتتاح شد. تنها پس از گذشت پنج سال از راه اندازی اولین اتاق فرار در ژاپن در سال 2012 حدود 2100 اتاق فرار در کشور ژاپن راه اندازی شدند.

  • تعداد افراد شرکت کننده در اتاق فرار باغ کتاب، بستگی به سناریو دارد و شما می توانید با هماهنگی پرسنل پذیرش این مجموعه، بهترین خاطره را تجربه کنید.
  • تیم ما به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران تاکنون بیش از 25 اتاق فرار متفاوت در استان های مختلف ایران طراحی کرده است.
  • اتاق فرار (کارما) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله نارمک تهران واقع شده است.
  • مجموعه دالون به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه سرگرمی آفلاین در سال 1395 با هدف و اجرا بازی های فکری و معمایی تاسیس و راه اندازی شد.

یکی از نکاتی که حتما قبل از تجربه اتاق فرارهای تهران باید به آن توجه کنید، محدودیت تعداد نفرات است که در اتاق فرارهای مختلف متغیر است. دقیقاً مانند دیگر اتاق ها، در ابتدا، راهنمای بازی گروه را در جریان قصۀ بازی قرار می دهد. سپس گروه شما وقتی کاملاً آماده بود، وارد اتاق می شود و بازی آغاز می شود. در اتاق فرار ترسناک، شما حدوداً یک ساعت مهلت دارید تا با گذشتن از صحنه هایی ترسناک و دلهره آور، معماها و چالش های بازی را پشت سر بگذارید و برنده شوید.

اتاق فرار جادوگر

اما در فرایند بازی و سناریو معما گونه بازی ترسناک باید برعکس عمل کنید. در سال 1893 در حوالی شهر شیکاگو آمریکا و در هتلی مرموز اتفاقاتی در حال رخ دادن است. گفته می شود بسیاری از ساکنین این هتل به سرنوشتی شوم و اسف بار دچار خواهند شد.

3. اتاق فرار روانی

حتی در بعضی اتاق ها ممکن است اکتورها اشیای ارزشمندی را به شما پیشنهاد دهند یا نکات مهم کلامی را ارائه دهند. پس هم زمان با داشتن حس دلهره، توجه خود را به مسیر بازی حفظ کنید. بازی میراث لاله، در فضای پارک لاله اجرا می شود و ویژگی اصلی آن رقابتی بودن بازی است. شما می توانید در قالب سه تیم برای رسیدن به کتیبه گم شده داستان رقابت کنید. با رعایت این نکات می توانید اسکیپ رومی متناسب با خواسته هایتان انتخاب کنید و خاطره ای فراموش نشدنی برای خود و عزیزانتان بسازید.

اتاق فرار (بنت) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله تهرانپارس واقع شده است. اتاق فرار (خط خون ) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله تهرانپارس واقع شده است. اتاق فرار (نبش قبر ) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله تهرانپارس واقع شده است.

کجارو نوشت: تهران یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران در ایران است؛ زیرا مراکز تفریحی متعددی چون شهربازی، سینما، مراکز خرید، رستوران، کافه، تئاتر و پارک های جنگلی در آن قرار دارند.

تهران پایتخت ایران و پرجمعیت ترین شهر کشور است که پیشینه زندگی در آن به دوران نوسنگی بازمی گردد. این شهر در دوره صفوی اهمیت بسیاری پیدا کرد؛ اما اوج رونق و شکوفایی آن را به دوره قاجار نسبت می دهند؛ زمانی که به عنوان پایتخت انتخاب شد. تهران در پهنه ای بین دو کوه و کویر و در دامنه های جنوبی البرز گسترده شده  است و 730 کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر دارای اقلیم نیمه خشک است.

تهران امروزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز گردشگری ایران شناخته می شود و جاهای دیدنی تهران از جمله جاذبه های طبیعی و تاریخی، هر ساله گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به سمت پایتخت می کشانند. این شهر با داشتن مراکز تفریحی مدرن و متعدد مانند پارک های جنگلی، برج میلاد، باغ وحش، شهربازی، اتاق فرار، مراکز خرید، انواع رستوران و کافه یکی از بهترین مقاصد تفریحی در ایران نیز به شمار می آید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از مراکز تفریحی تهران آشنا کنیم.

مکان های تفریحی تهران که باید تجربه کنید:

  • برج میلاد
  • دریاچه چیتگر و باملند
  • بام تهران
  • اتاق های فرار تهران
  • پارک آب و آتش و پل طبیعت
  • باغ وحش ارم
  • شهر بازی های تهران
  • کافه بازی های تهران
  • مراکز خرید تهران
  • فست فود و پیتزاهای تهران
  • پارک های آبی تهران
  • پیست های اسکی تهران
  • پارک های باربیکیو دار
  • بانجی جامپینگ های تهران
  • کارتینگ  های تهران
  • بولینگ و فوتبال دستی
  • پاراگلایدر تهران

برج میلاد

  • آدرس برج میلاد: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: ناشناس

برج میلاد با ارتفاع 435 متر و 1693 پله، بلندترین سازه شهر تهران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است که امروزه به عنوان نماد شهر تهران و قطب گردشگری پایتخت شناخته می شود. مجموعه برج میلاد دارای بخش های مختلف اداری، رستوران ها، کافه ها، خدمات پذیرایی، مرکز همایش ها، سالن کنسرت، موزه ها و گردشگری است؛ اما در حال حاضر، به دلیل ارائه خدمات و امکانات گسترده تفریحی، بین ساکنان شهر و گردشگران شهرهای دیگر محبوبیت بسیار کسب کرده است. استفاده از قسمت های اصلی در نقاط مرتفع برج برای شما هزینه دارد؛ با این وجود، استفاده از بخش های پایین برج و محوطه مجموعه برج میلاد برای عموم مردم رایگان است.

مجموعه برج میلاد تهران در مساحتی در حدود 75 هکتار روی تپه ای در منطقه کوی نصر تهران در منطقه دو شهرداری قرار دارد. در ساخت این برج با حدود 150 هزار تن وزن از 17 هزار متر مربع شیشه استفاده شده است؛ سازه ای که شامل قسمت های ساختمان پایین برج، بدنه اصلی برج و قسمت مدور بالای برج می شود. 

منابع عکس ها: نت برگ، عکس دوم و سوم: miladtower.tehran.ir، افکار نیوز. عکاس: ناشناس

«سکوی دید بسته» در طبقه سوم برج با 880 متر مربع مساحت و امکان تماشای چشم اندازی زیبا از مناظر مختلف شهر، «موزه هدایا و دست نوشته های شهرداری تهران» در ارتفاع 261 متری، «موزه سکه» در طبقه چهارم برج میلاد با نمایش 160 سکه مختلف از دور های تاریخی هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان، «موزه مشاهیر» در ارتفاع 271 متری در طبقه پنجم با نمایش مجموعه ای از مجسمه های مشاهیر ایرانی با سایز واقعی آن ها، «سکوی دید باز برج میلاد» در ارتفاع 280 متری در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع گرداگرد طبقه هفتم برج با امکان رصد شهر با تجهیزات مخصوص، شهر فرنگ، فروشگاه خرید صنایع دستی و آثار هنری و «گنبد آسمان برج میلاد» در آخرین طبقه ساختمان، طبقه دوازدهم، در ارتفاع 302 متری از مشهورترین امکانات تفریحی داخل برج میلاد هستند.

در محوطه اطراف برج میلاد و سایر قسمت های این مجموعه نیز امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی تعبیه شده اند که در میان آن ها می توان به لیزریوم، زمین پینت بال، پل معلق، زیپ لاین، سینما 6 بعدی، گیم هفت بعدی، اتاق فرار انیگما و شهر مشاغل کودکان کاربازیا اشاره کرد. در این مجموعه سالن های سینما با سیستم های پیشرفته صدا و تصویر نیز وجود دارند.

دریاچه چیتگر و باملند 

منبع عکس: خبرگزاری مهر. عکاس: حسین رزاق نژاددریاچه چیتگر با 130 هکتار وسعت، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران است و قطب گردشگری تهران در قلب منطقه 22 محسوب می شود

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب تهران، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران است که مساحت آن به 130 هکتار می رسد و در مجاورت آن نیز مجموعه ای تفریحی به بزرگی 120 هکتار وجود دارد. ایده اولیه ساخت این دریاچه به منظور کاهش آلودگی هوا به سال 1347 بازمی گردد؛ اما در نهایت دریاچه چیتگر در اردیبهشت سال 1392 افتتاح شد. گشت وگذار در محوطه اطراف دریاچه رایگان است؛ به همین دلیل این جاذبه، محلی ایدئال در چهار فصل سال برای پیاده روی در سواحل شنی و سنگی، پیک نیک، شب گردی  و همین طور قرارهای عاشقانه به شمار می رود.

دریاچه چیتگر مجهز به انواع امکانات تفریحی و رفاهی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه های خوراکی، نمازخانه (در شمال دریاچه)، آب نمای موزیکال، آلاچیق (در غرب دریاچه)، قایق سواری در دو اسکله غربی در سمت بلوار میلاد و اسکله شرقی در سمت باملند، ماهیگیری، دوچرخه سواری، کارتینگ، شهربازی، برج هیجان چیتگر (سرسره های سقوط آزاد و موج خروشان و زیپ لاین) و سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر (با ارائه انواع بازی های هیجان انگیز مانند سافاری پارک وحشت، اسکیت هوایی، ماشین برقی، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک بزرگ دریاچه) است.

منبع عکس:  اینستاگرام بام لند. عکاس: ناشناس

مجموعه بام لند در کنار دریاچه چیتگر ساخته شده است و از دیگر دیدنی های اطراف این دریاچه به شمار می آید. این محل با مساحتی بالغ بر 60 هزار متر مربع، بیش از 13 هزار متر مربع فضای تجاری دارد. معماری باملند تلفیقی از معماری قدیمی ایرانی نظیر بادگیرهای یزد و ستون های تخت جمشید و المان های مدرن و لوکس است. این مجموعه شامل 12 ساختمان دو طبقه مستقل است و نخستین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز محسوب می شود.

باملند با وجود مراکز خرید فوق العاده (فروشگاه های پوشاک و مد، لوازم خانگی و الکتریکی، ساعت و طلا،  اسباب بازی، خانه شکلات (برند ام ای تی ای)، فروشگاه دوکاتی در حوزه فروش موتورسیکلت، فروشگاه چلبرگ از بهترین بوتیک های گل تهران و…)، کافه ها و رستوران های عالی، امکانات تفریحی جذاب همچون آمفی تئاتر روباز، مسیر پیاده روی، ماهیگیری، مجموعه تفریحی کودکان، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن، مجموعه ساحل شنی پرشین، قایق سواری، مجموعه وی آر لند و غیره، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

بام تهران

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: تمام روزهای هفته از ساعت پنج بامداد تا 24

منبع عکس: مجله پینورست. عکاس: ناشناس

بام تهران منطقه ای کوهستانی بر فراز شهر است و مکانی فوق العاده برای قرارهای عاشقانه، دورهمی های دوستانه و گردش های خانوادگی به شمار می آید. بام تهران به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال گفته می شود و شما می توانید خود را با خودروی شخصی، تاکسی یا خط چهار اتوبوس تندروی تهران به آن برسانید. این مجموعه مجهز به پارکینگ خودرو و موتورسیکلت است؛ بنابراین می توانید بدون نگرانی برای پیدا کردن جای پارک به بام تهران بیایید و ماشین خود را در مکانی امن پارک کنید.

تماشای تهران، دامنه کوه ها تا دشت های اطراف و انبوه خانه ها، محبوب ترین گزینه تفریحی گردشگران در بام تهران است؛ مکانی که می توان در آن به دور از هیاهوی شهری، ساعت ها را در کنار عزیزان سپری کرد. در بام تهران، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی تعبیه شده اند که در میان آن ها می توان به تله سیژ در ارتفاع  60 متری و با مسافتی حدود 200 متر، مجموعه تله کابین و اسکی، سورتمه توچال (طولانی ترین سورتمه ایران با 1,420 متر طول)، مجموعه اتاق فرار گروه اسکیپ کیوب، زیپ لاین، فودکورت، کافه و رستوران، آکادمی تنیس، سینما پنج بعدی و باشگاه بگ جامپ با ارائه خدماتی چون بانجی جامپینگ از دکل 32 متری، پرش آزاد از یک سکوی 28 متری، دیواره های سنگ نوردی یا صخره نوردی و ترامپولین اشاره کرد.

اتاق های فرار

مجموعه اتاق فرار انیگما. منبع عکس: همشهری. عکاس: ناشناس

اتاق فرار، یک بازی فیزیکی و ماجراجویانه و از جدیدترین سرگرمی های سال های اخیر در جهان است که به تازگی در ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تمام گروه های سنی به خصوص جوانان و نوجوانان را به سمت خود می کشاند. در این سرگرمی متفاوت شما به همراه تیم خود در قالب گروه های چند نفره در یک محیط بسته، عجیب و گاهی ترسناک زندانی می شوید و درب پشت سر شما قفل می شود.در اتاق فرار به همراه تیم خود در یک محیط بسته، عجیب و گاهی ترسناک زندانی خواهید شد 

شما در اتاق فرار باید با هم فکری، کار گروهی، حل کردن معماها و باز کردن قفل ها در زمانی مشخص خودتان را از اتاق نجات دهید. تیم شما می تواند جمعی از دوستان، اعضای خانواده، همکاران یا هم کلاسی های شما باشد. در محیط اتاق فرار با معماهای سخت، آسان و سرنخ های عجیب روبه رو خواهید شد که هریک از آن ها خلاقیت، هوش، ریزبینی و دقت تک تک اعضای گروه را به چالش می کشد. برای یک خروج موفق باید مهارت، سرعت عمل، تمرکز، متفاوت دیدن، گشتن جاهای غیر معمول و فکر کردن به سناریو را در خود تقویت کنید و حواستان به نکاتی باشد که اپراتور بازی به شما گفته است.

تا به امروز بیش از 100 اتاق فرار با ژانرهای مختلف معمایی، کارآگاهی، ترسناک، دلهره آور و تئاتر تعاملی در شرق، غرب، مرکز، جنوب و شمال تهران افتتاح شده اند که در میان مشهورترین آن ها می توان به مجموعه اسکیپ روم دات آی آر، انیگما برج میلاد، مجموعه اسکیپ می، مجموعه اسکیپ کیوب و مجموعه اسکیپ مستر اشاره کرد. جالب است بدانید که در حال حاضر برخی از این مجموعه ها، اتاق فرارهای آنلاین نیز به علاقه مندان ارائه می کنند تا بتوانند در خانه نیز این تفریح هیجان انگیز را تجربه کنند. به علاوه مجموعه اسکیپ روم دات آی آر به تازگی اولین اسکیپ باکس، یک بوردگیم اتاق فرار، را راهی بازار کرده است که امکان یک تجربه  هیجان انگیز اسکیپ روم یا اتاق فرار در خانه، محل کار یا کافه بازی را برای شما فراهم می کند.

پارک آب و آتش و پل طبیعت

منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان. عکاس: ناشناس

پارک آب و آتش در سال 1388 در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد و با وجود امکانات کامل و همچنین قرارگیری در نزدیکی پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز، بازدیدکنندگان بسیاری دارد. پیاده روی، سالن سینما، آمفی تئاتر با ظرفیت 370 نفر، باشگاه ورزشی با امکاناتی چون اسکیت سواری و دوچرخه سواری و فودکورت و البته پل ابریشم (این پل بوستان بنادر را به گنبد مینا می رساند و رو به روی پارک آب و آتش قرار دارد)، فانوس دریایی (جدا کننده پارک آب و آتش از بوستان بنادر)، لانه کبوتر، کالسکه رانی، آب نما، برج آتش، آلاچیق و فضای سبز از امکانات رفاهی تفریحی و جذابیت های این پارک هستند.

منبع عکس: وب سایت رهبال آسمان. عکاس: ناشناس

پل طبیعت یکی از نمادهای پایتخت است که پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می کند و روی اتوبان مدرس تهران احداث شده است. این پل سه طبقه، یک پل پیاده رو است که با سازه منحصربه فردش، جوایز بین المللی متعددی همچون جایزه معماری آقاخان 2016 را کسب کرده است و از آن به عنوان بزرگ ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران یاد می کنند. وقتی روی این پل می ایستید، شاه راه های اصلی تهران یعنی اتوبان مدرس، همت و حقانی زیر پای شما قرار دارد. به علاوه، می توانید منظره زیبای پارک طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برج پرچم، برج های آتش در پارک آب و آتش و گنبد مینا را تماشا کنید و دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند را نیز ببینید. پل طبیعت سازه ای با طراحی ارگانیک، شبیه به درخت است و به طور کامل با محیط زیست سازگاری دارد. لیلا عراقیان، طراح پل طبیعت، درباره کانسپت پل طبیعت می گوید:

پل طبیعت تهران، پیکره اش را از سی و سه پل اصفهان (که به نوعی پل طبیعت اصفهان به شمار می رود) الهام گرفته؛ مکانی که نامش، حکایت از 33 قوس بر پیکره آن پل دارد؛ اما حسی که به بازدیدکنندگان دست می دهد، بی شباهت به دیدار از پل خواجو نیست؛ مکانی که مرکز دیدارهای عمومی، شعرخوانی و چایخانه های سنتی بوده است.

پیاده روی، عکاسی، تماشای چشم اندازهای 360 درجه از تهران، خوراکی های گوناگون در فودکورت، رستوران ها و کافه ها از محبوب ترین فعالیت های گردشگران در پل طبیعت هستند؛ پلی که در برنامه تمام تورهای گردشگران داخلی و خارجی تهران قرار دارد.

باغ وحش ارم

  • آدرس: کیلومتر چهار اتوبان تهران کرج، داخل مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 10 تا 20

منبع عکس: آژانس عکس تهران عکاس: وحید شیخی

باغ وحش ارم با مساحت تقریبی پنج هکتار، در سال 1369 در ضلع جنوبی پارک ارم ساخته و در سال 1371 با عنوان باغ وحش تهران افتتاح شد. بیش از 110 گونه از جانوران بومی و غیر بومی شامل پرندگان، خزندگان، گوشت خواران، پریمات ها، نشخوارکنندگان، فیل ها، شتر شکلان  و فرد سمان در این باغ وحش نگهداری می شوند؛ باغ وحشی که بزرگ ترین باغ وحش پایتخت به شمار می رود. گور ایرانی و گوزن زرد ایرانی، دو پلنگ نر و ماده ایرانی به نام های گاسپار و کیجا، شترهای دو کوهان، ببر بنگال سفید، فیل های سریلانکایی و میرکت یا دم عصا نیز از جمله گونه های در معرض خطر و انقراضی هستند که در باغ وحش ارم تهران زندگی می کنند.

برپایی کارگاه های آموزشی و برگزاری جشنواره های مرتبط با حیات وحش، نمازخانه و پارکینگ  خودرو و موتور سیکلت با گنجایش 600 خودرو از امکانات باغ وحش ارم به شمار می آیند. قیمت بلیط باغ وحش ارم در سال 1400، 30 هزار تومان است؛ البته کودکان زیر پنج سال نیازی به تهیه بلیط برای ورود به باغ وحش ندارند. 

شهر بازی های تهران

پارک ارم. منبع عکس: gardeshgari724.com. عکاس: ناشناسدر شهر تهران شهربازی های سرپوشیده و روباز متعددی با امکانات پیشرفته برای تمام گروه های سنی وجود دارند

شهربازی ها از بهترین و مفرح ترین مکان های تفریحی در هر شهری به شمار می روند؛ مکان هایی که مجهز به انواع دستگاه ها و وسایل بازی هیجان انگیز مخصوص سنین مختلف هستند و با فراهم کردن محیطی شاد و البته پر سرو صدا برای کودکان و حتی بزرگسالان، روزی به یادماندنی برای آن ها می سازند. 

در شهر تهران شهربازی های سرپوشیده و روباز متعددی در مراکز خرید و محوطه های مجزا وجود دارند که برخی در سال های اخیر افتتاح شده اند و برخی قدیمی تر هستند. در میان مشهورترین شهربازی های روباز پایتخت می توان به شهربازی پارک ارم به عنوان یکی از قدیمی ترین شهربازی  های تهران با سه شهربازی روباز با نام های لونا یک، دو و سه و بیش از 70 نوع بازی و سرگرمی در هشت هکتار وسعت، شهربازی بیلینو و شهربازی سرزمین شگفت انگیز در بوستان نهج البلاغه، شهربازی پارک پرواز و شهربازی بعثت اشاره کرد.

منابع عکس ها: سایت باغ کتاب، سایت برج میلاد، سایت سرزمین عجایب، آژانس عکس تهران (عکاس حمزه حسینی)

شهربازی ژوپیتر (یکی از مدرن ترین شهربازی های تهران) در مجتمع تجاری و فرهنگی کوروش، شهربازی مگامال، ایران مال، شهربازی فان تایم ارگ تجریش، شهربازی فان تایم پالادیوم، شهربازی سرزمین عجایب (واندرلند) در مرکز خرید تیراژه، شهربازی صبا مال و شهربازی قلعه سحرآمیز پارک ارم با چهار هزار متر مربع مساحت و بیش از 120 نوع بازی و سرگرمی از جمله شهربازی های سرپوشیده تهران هستند. 

کافه های بازی تهران

منبع عکس: doozcafe.com. عکاس: ناشناس

کافه بازی به مکانی اطلاق می شود که می توان در آن در حین نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در کنار یک تکه کیک یا شیرینی لذیذ، برای ساعت ها غرق در دنیای بازی های فکری، مهیج و هیجان انگیز شد و گذر زمان را از یاد برد. کافه بازی ها در سال های اخیر طرفداران بسیاری در سراسر جهان و همچنین ایران پیدا کرده اند و به همین دلیل می توان کافه بازی های متعددی را در پایتخت یافت. در کافه بازی  های تهران، بازی های بردگیم یا رومیزی متعدد و همچنین مافیا برای سنین مختلف وجود دارند.

«کافه برد»، اولین بردگیم کافه تهران و دومین بردگیم کافه ایران، «کافه فکرکده» بزرگ ترین کافه بازی ایران با هشت شعبه در شهرهای تهران، اصفهان، همدان، اهواز و کیش، «کافه فکر» با بخش هایی چون فروشگاه، کافه بازی و خبرگاه فرهنگ و هنر، «کافه برد گیم اطلسی»، «برد گیم سیلک» با دو فضای باز و سرپوشیده، «کافه برین گیم»، کافه «میزفان» و «کافه بوردیکا»، تنها کافه بازی شبانه  روزی تهران، از جمله کافه بازی های مشهور تهران هستند. علاقه مندان به بازی مافیا نیز می توانند برای یک تجربه هیجان انگیز به 6 شعبه «کافه دن کلاب» در مناطق مختلف تهران، «کافه مافیا وان»، کافه بازی مافیا شرق و کافه حس خوب مراجعه کنند.

مراکز خرید تهران

منبع عکس: سایت مرکز خرید پالادیوم. عکاس: ناشناس

در شهر تهران مراکز خرید و مجموعه های تجاری متعددی وجود دارند که امروزه دیگر تنها به واحدهای تجاری و مکانی برای تجربه خرید خلاصه نمی شوند و با ارائه خدماتی چون باشگاه  ورزشی، رستوران ، شهربازی ، فودکورت، کارواش، پردیس سینمایی، هایپر استار، گل فروشی، خانه کودک، پارکینگ و غیره، یک مجموعه تفریحی کامل به شمار می آیند. در مراکز خرید تهران می توانید انواع کالاها مانند طلا و جواهرات، اسباب بازی، خوراکی (انواع شیرینی و شکلات، خشکبار و قهوه)، انواع پوشاک زنانه، بچه گانه، لباس مجلسی، کت و شلوار مردانه تا سیسمونی، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات فرهنگی، کتاب و لوازم التحریر با برندهای معتبر داخلی و خارجی را پیدا کنید.

مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید ارگ تجریش، مرکز خرید گالریا، مرکز خرید سام سنتر، مرکز خرید تندیس، مجتمع کورش، مرکز خرید روشا (اولین فروشگاه بدون مرز در ایران)، مرکز خرید اسکای سنتر لواسان، ایران مال، مجتمع تجاری اداری مدرن الهیه، اطلس مال، میلاد نور، اپال مال و باملند از لاکچری ترین مراکز خرید تهران هستند.

منابع عکس ها: مرکز خرید روشا (3Dbeen)،  ایسنتاگرام بام لند، میلاد نور (عکاس: نوید ابداعی)، بازار بزرگ تهران (آژانس عکس تهران، عکاس: شایان محرابی)

در این میان برخی افراد نیز علاقه دارند برای تجربه حس نوستالژیک به بازارهای قدیمی شهر همچون بازار بزرگ تهران، بازار تجریش، بازار سنتی ستارخان، بازار هفت حوض، پاساژ شانزه لیزه، بازار پارچه مولوی و بازار شوش بروند و پس از یک روز گردش در میان مغازه های کوچک به یک رستوران قدیمی سر بزنند و غذایی سنتی نوش جان کنند.

فست فود و پیتزاهای تهران

منبع عکس: سایت unsplash. عکاس: toa heftibaرفتن به رستوران های فست فود و پیتزایی ها از محبوب ترین تفریحات تهران به شمار می روند 

فست فودها سال ها است که در زندگی سریع و ماشینی امروزی انسان جای خود را به عنوان جایگزین غذاهای سنتی باز کرده اند؛ غذاهایی که مناسب افرادی هستند که زمان زیادی را در بیرون از خانه سپری می کنند و فرصتی برای تهیه غذا ندارند. به همین دلیل، در تمام نقاط شهر به خصوص در سال های اخیر، رستوران های فست فود و پیتزا فروشی های بسیاری افتتاح شده اند. فست فودها جایگاه ویژه ای در میان جوان ترها دارند و کمتر کسی پیدا می شود که عاشق عطر و مزه باورنکردنی این غذاها نباشد.

رستوران سنسو با سه شعبه در غرب، شرق و شمال تهران، رستوران پرپروک با سه شعبه، رستوران میخوش، برگر فکتوری، مرغ سوخاری کابوکی، چیکن فکتوری باملند، فست فود ارغنون، ساندویچ محمود، ساندویچی آرزو و… از جمله فست فودهای مشهور تهران هستند که انواع پیش غذا، انواع پیتزا، ساندویچ ها، غذای اصلی، هات داگ و پاستا را برای شما سرو می کنند.

منبع عکس: صفحه اینستاگرام پیتزا نایت؛ نام عکاس: ناشناس

پیتزا نیز یکی از انواع فست فود است که اصالتی ایتالیایی دارد و در دهه 40 خورشیدی به ایران راه یافت. پیتزا پس از دهه 70 خورشیدی به سرعت به یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانیان تبدیل شد و امروزه تعداد پیتزا فروشی های کشور، به خصوص در پایتخت، همچنان روند افزایشی دارد. از میان بهترین پیتزا فروشی های تهران می توان به پیتزا داوود (اولین و قدیمی ترین پیتزایی ایران)، پیتزا پاشا، پیتزا ادبرت، پیتزا سیب 360 (بزرگ ترین رستوران زنجیره ای در حوزه پیتزا)، پیتزا باروژ، پیتزا باروک، پیتزا ایتالیایی بونو و پیتزا خاتون اشاره کرد.

پارک های آبی تهران

منبع عکس: dornatrip.com. عکاس: ناشناس

پارک های آبی در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و بسیاری از افراد در روزهای گرم سال برای آب تنی و تجربه یک روز مفرح به این پارک ها می روند. در شهر تهران پارک های آبی سرپوشیده و سرباز فراوانی با امکانات تفریحی چون استخرهای شنای کم عمق و عمیق، سرسره های آبی، رودخانه مصنوعی، مکانی برای آفتاب گرفتن، دوش، حمام ترکی، سونا، موج سواری مصنوعی و استخر موج وجود دارد که بسیاری از آن ها در سال های اخیر افتتاح شده اند. 

پارک آبی اوپارک با 5٫5 هکتار وسعت و ظرفیت حدود سه هزار نفر در بزرگراه تهران کرج از بهترین پارک های آبی تهران است که با پیشرفته ترین امکانات و مهیج ترین تفریحات آبی چون رودخانه خروشان و چاله فضایی، مکانی مناسب برای گذراندن بک روز متفاوت و پر از آدرنالین است. این پارک به مرکز ماساژ، رستوران و فست فود نیز مجهز است و شما می توانید برای رفع خستگی پس از شنا در آن ها تجدید قوا کنید.

دهکده آبی پارس در نزدیکی گرمدره در جاده تهران کرج با ظرفیت دو هزار نفر، رودخانه وحشی، چاله فضایی، بازی ها و سرسره های ترسناک و امکاناتی چون رستوران، پارکینگ، ایستگاه آب میوه و باشگاه بدن سازی از محبوب ترین پارک های آبی تهران به شمار می آید. پارک آب قصر آبی پارس در اسلامشهر، مجموعه پارک آبی افق هلان در حکیمیه، پارک آبی شباهنگ در شهریار، مجموعه پارک آبی آزادگان در بزرگراه بسیج از دیگر پارک های آبی تهران هستند.

پیست های اسکی تهران

منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان. عکاس: محمود رحیمی

پیست های اسکی تهران در حدود چهار ماه در سال، از شرایط مناسبی برای اسکی کردن برخوردار هستند؛ البته برخی از افراد صرفا برای اسکی به این پیست ها نمی روند و در واقع از این مکان ها برای لذت بردن از یک روز برفی و دوری از شلوغی و روزمرگی داخل شهر استفاده می کنند. شهر تهران با کوهستان های رشته کوه البرز احاطه شده است و به همین دلیل در بیشتر روزهای زمستان پیست های اسکی اطراف آن پوشیده از برف می شوند. پیست های اسکی تهران امکانات مناسبی برای علاقه مندان به ورزش اسکی دارند و زیر نظر فدراسیون اداره می شوند؛ پس اگر اسکی باز حرفه ای هستید می توانید در مسابقات رسمی این پیست ها نیز شرکت کنید.

منبع عکس: دیزین (خبرگزاری تسنیم، سعید سجادی)،  آبعلی (خبرگزاری مهر)، دربندسر (خبرگزاری برنا، سید علی صالح)، توچال (سایت برترین ها)پیست اسکی دیزین اولین و حرفه ای ترین پیست اسکی ایران است که 23 پیست در ارتفاع های 3,570 تا 2,670 متر دارد

پیست اسکی توچال در شمال شهر از محبوب ترین پیست های اسکی تهران است که برای رسیدن به آن باید با تله کابین از ایستگاه اول تا ایستگاه هفت (از ارتفاع 1,900 متری به ارتفاع 3,680 متری) بروید. تله کابین توچال با طی کردن مسیری معادل 15 کیلومتر در 80 دقیقه یکی از طولانی ترین خطوط کابلی در جهان است و امکان تماشای زیباترین مناظر برفی در رشته کوه البرز را در اختیار شما می گذارد. چند پیست اسکی، هتل، رستوران، اقامتگاه، سورتمه سواری، تله سیژ، بانجی جامپینگ، بگ جامپ و زیپ لاین از امکانات تفریحی رفاهی مجموعه توچال هستند. 

پیست اسکی دیزین (نخستین و حرفه ای ترین پیست اسکی ایران با 7٫5 کیلومتر طول) با 23 پیست در ارتفاع های 3,570 تا 2,670 متر، شامل چهار مسیر تله کابین، دو تله سیژ قله و چمن و هفت تله اسکی و همچنین دو مدرسه اسکی، پیست اسکی آبعلی با پنج پیست، یک تله کابین، پنج تله سیژ و 33 تله اسکی چکشی، پیست اسکی شمشک با چهار پیست و امکاناتی چون رستوران، کافه، هتل، مدرسه اسکی و مغازه لوازم اسکی و پیست اسکی دربندسر از جمله پیست های اسکی تهران هستند که می توانید روزی پر از هیجان را در آن ها بگذرانید.

پارک های باربیکیو دار تهران

بوستان یاس. منبع عکس: خبرگزاری برنا. عکاس: ناشناس

پیک نیک و گذراندن یک روز در طبیعت در کنار اعضای خانواده یا به همراه دوستان، می تواند فرصتی مغتنم برای استراحت و دوری از همهمه و فضای شلوغ شهر به خصوص در تهران باشد؛ اما هیچ پیک نیکی بدون بساط ناهار یا شام و البته کباب کامل نمی شود. پارک های جنگلی بزرگ تهران مانند پارک چیتگر، پارک سرخه حصار، پارک پردیسان، پارک آب و آتش، پارک طالقانی، سوهانک، توسکا، خجیر، تلو، افرا، کوهسار، شیان و یاس و همچنین اغلب پارک های کوچک تر در تمام نقاط پایتخت به منقل مجهز هستند.

بنابراین فقط کافی است که زغال، آتش زنه، کبریت و گوشت یا مرغ کبابی به همراه داشته باشید تا بتوانید یک وعده غذایی لذیذ را در پارک آماده کنید. پس از اتمام کار، حتما زغال خود را خاموش کنید و مراقب باشید که با بی توجهی موجب آتش سوزی در پارک ها نشوید.

بانجی جامپینگ های تهران

بانجی جامپینگ برج میلاد. منبع عکس: خبرگزاری تسنیم، عکاس: عرفان کوچاری

بانجی جامپینگ یا سقوط آزاد از  جمله تفریحاتی است که افراد پر انرژی و عاشق هیجان به سراغ آن می روند. در این رشته ورزشی، افراد با استفاده از طنابی خاص خود را از ارتفاع زیاد به پایین پرتاب می کنند؛ این طناب در ابتدا با دیگر تجهیزات ایمنی به بدن آن ها متصل می شود. به دلیل خاصیت ارتجاعی طناب، انرژی پرشی فرد در زمان سقوط به تدریج دفع می شود و وی در هوا معلق باقی می ماند؛ البته تا قبل از توقف کامل، خاصیت ارتجاعی طناب سبب می شود که شخص تا نیمه مسیر به سمت بالا کشیده شود؛ این اتفاق چندین بار رخ می دهد تا فرد کاملا متوقف شود. بانجی جامپینگ از مکان های مختلفی مانند سکوی پرش، پل، جرثقیل، برج، بالگرد و… انجام می شود و ارتفاع بیشتر به معنای ترشح بیشتر آدرنالین در بدن فرد خواهد بود.

در تهران چهار سکوی پرش بانجی جامپینگ وجود دارند که در میان آن ها می توان به بانجی جامپینگ بام تهران در ولنجک با 40 متر ارتفاع، بانجی جامپینگ برج میلاد با 280 متر ارتفاع (به زودی افتتاح خواهد شد)، بانجی جامپینگ سعادت آباد (آدرنالین پارک) با 40 متر ارتفاع و بانجی جامپینگ نهج البلاغه در بلوار حکیم غرب با 65 متر ارتفاع اشاره کرد. در بانجی جامپینگ های تهران محدودیت سنی 14 تا 90 سال و همچنین محدودیت وزنی برای استفاده در نظر گرفته شده است.

برای تجربه بانجی جامپینگ در این مراکز در سال 1400 باید حدود 270 تا 480 هزار تومان هزینه کنید؛ به همین دلیل می توان بانجی جامچینگ را در رده تفریحات گران تهران دسته بندی کرد. نداشتن بیماری خاص از جمله بیماری های قلبی، فشار خون، مشکلات مفصلی، ارائه توضیحات کامل در رابطه با سوابق بیماری ، نداشتن پلاتین در قوزک پا، نداشتن عمل چشم در 6 ماه اخیر، داشتن سلامت فیزیکی کامل، رعایت محدودیت قد و وزن با توجه به سایت بانجی جامپینگ و نوع امکانات، عدم مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر، مسکن های خیلی قوی یا داروهای روان گردان، پوشیدن جلیقه هایی به نام هارنس فول بادی و بستن ساق بند، قوزک بند و طناب بانجی با ظرفیت فشار ناگهانی از جمله پیش نیازهای لازم جهت استفاده از بانجی جامپینگ هستند.

کارتینگ های تهران

منبع عکس: brandcup.ir. عکاس: ناشناسکارتینگ یعنی سرعت در فضایی امن؛ جایی که می توان بدون ترس از محدودیت های رانندگی معمولی هیجان را تجربه کرد

کارتینگ از تفریحات محبوب در تهران به شمار می آید؛ یک رشته ورزشی که از سال 1380 وارد ایران شد. کارتینگ در واقع نوعی مسابقه با وسیله نقلیه چهارچرخ کوچک و روباز است که برای امتحان کردن آن نیازی به تجربه رانندگی یا گواهینامه ندارید و همه افراد اعم از بانوان و آقایان می توانند از آن لذت ببرند. این رشته ورزشی به طور خلاصه با کلماتی چون سرعت، هیجان، دقت و تمرکز همراه با امنیت تعریف می شود؛ تفریحی که کافی است یک بار آن را تجربه کنید تا عاشق آن شوید. در کارتینگ های تهران با گذاشتن پای خود روی پدال گاز می توانید بدون ترس از محدودیت های رانندگی معمولی، هیجان سرعت را احساس کنید و روزی پر از آدرنالین بسازید.

کارتینگ فراسا در جاده لشکرک، کارتینگ آزادی تهران در ضلع شرقی استادیوم آزادی، کارتینگ شهربانو در بوستان ولایت، کارتینگ پرند، کارتینگ دانیال در اقدسیه، کارتینگ موزه خودرو در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج و کارتینگ دریاچه چیتگر از جمله مکان هایی هستند که می توانید در آن ها به این ورزش مهیج بپردازید. برای تجربه کارتینگ نیازی به تهیه تجهیزات نیست و همه وسایل لازم مانند کارت رنتال و کلاه ایمنی در اختیار شما قرار می گیرد که بسته به قانون پیست از 6 تا 10 دقیقه قابل استفاده هستند.

بولینگ و فوتبال دستی در تهران

منبع عکس: وب سایت رهبال آسمان. عکاس: ناشناس

بولینگ در جهان به صورت یک ورزش حرفه ای و همچنین به صورت یک تفریح دسته جمعی دنبال می شود و در میان تمام گروه های سنی به خصوص جوانان طرفداران خاصی دارد. باشگاه بولینگ عبدو، عروف ترین و قدیمی ترین باشگاه بولینگ تهران است که امروزه با نام مجموعه فرهنگی ورزشی چمران شناخته می شود و علاوه بر هشت لاین بولینگ، دارای پنج سالن سینما، دو سالن تئاتر، چندین سالن ورزشی و امکانات دیگر است.

باشگاه بولینگ تیراژه در سرزمین عجایب مرکز خرید تیراژه یک با دو بخش مینی سالن (چهار لاین) و سالن بزرگسالان (12 لاین)، باشگاه بولینگ انقلاب در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران (24 لاین)، بولینگ ایران مال با 1800 متر مربع مساحت و چشم اندازی به دریاچه چیتگر (18 لاین)، بولینگ اریکه ایرانیان (12 لاین)، بولینگ شیان با هشت لاین استاندارد و امکاناتی چون بیلیارد، فوتبال دستی، بازی های کامپیوتری، ایرهاکی، اسنوکر، دارت و غیره در شرق تهران و در نزدیکی پارک صدف و بولینگ مگامال با 1300 متر مربع مساحت (12 لاین) از جمله مکان هایی هستند که می توانید در آن در کنار دوستان یا اعضای خانواده به ورزش مهیج بولینگ بپردازید.

فوتبال دستی یا فوتبال میزی نیز یکی از جذاب ترین بازی های روی میز است. میز فوتبال دستی از آدمک های کوچک پلاستیکی تشکیل شده است که با استفاده از میله روی میز قرار گرفته اند. علاقه مندان به فوتبال دستی می توانند در بسیاری از سالن های ورزشی، شهربازی های سرپوشیده و سرباز، باشگاه های بولینگ و مراکز تفریحی به این ورزش مفرح بپردازند و روزی سرشار از رقابت را در کنار عزیزان خود رقم بزنند.

پاراگلایدر

منبع عکس: paraglidertehran.com. عکاس: ناشناس

ورزش پاراگلایدینگ یکی از مهیج ترین و جذاب ترین تفریحات تهران است که در سراسر جهان نیز طرفداران بسیاری دارد. در این تجربه تفریحی مانند پرنده ای سبک بال در آسمان به پرواز درمی آیید و چشم اندازی متفاوت از پایتخت را تماشا خواهید کرد. پرواز با پاراگلایدر معمولا بر فراز قله آغاز می شود و در نهایت پس از پروازی دلنشین در کوهپایه ای صاف به پایان می رسد. سایت پروازی شهید عسگری، مهم ترین سایت پروازی شهر تهران به شمار می آید که در 500 متری شرق متروی وردآورد و در ضلع شرقی میدان دانش قرار دارد. سایت پروازی چنار شرق، سایت امامزاده هاشم، سایت پروازی شهران و سایت آموزشی تلو دیگر سایت های پروازی تهران هستند.ورزش پاراگلایدینگ یکی از لاکچری ترین تفریحات تهران است که در آن مانند پرنده ای سبک بال در آسمان به پرواز درمی آیید

جالب است بدانید که پاراگلایدر، سبک ترین و ارزان ترین وسیله شخصی برای پرواز در آسمان است؛ با این وجود این ورزش از لاکچری ترین تفریحات تهران به شمار می رود و در سال 1400 هزینه آن برای هر شخص 450 هزار تومان به بالا است که در صورت تمایل به فیلمبرداری 100 هزار تومان دیگر به آن اضافه خواهد شد. به علاوه برای رسیدن به قله نیاز به یک ماشین آفرود خواهید داشت که هزینه آن هم به ازای هر نفر 100 هزار تومان است. 

پرواز تفریحی پاراگلایدر در تهران، به صورت دو نفره و به همراه خلبان صورت می گیرد و به هیچ پیش نیازی برای پرواز نیاز ندارد. شما همچنین می توانید در هنگام پرواز، فیلمبرداری و لحظات هیجان انگیز تجربه خود را ثبت کنید. علاقه مندان و افراد حرفه ای همچنین می توانند از پروازهای VIP و پرواز پاراگلایدر آکروباسی نیز در سایت های پروازی تهران لذت ببرند.  حداکثر وزن مناسب برای پرواز تفریحی با پاراگلایدر 120 کیلوگرم است و هیچ محدودیتی برای خانم ها و آقایان در پرواز تفریحی با پاراگلایدر وجود ندارد. 

پرسش های متداول

در بام تهران چه تفریحاتی وجود دارد؟

تله سیژ، مجموعه تله کابین و اسکی، سورتمه توچال، مجموعه اتاق فرار گروه اسکیپ کیوب، زیپ لاین، فودکورت، کافه و رستوران، آکادمی تنیس، سینما پنج بعدی، ترامپولین و باشگاه بگ جامپ

مراکز خرید تهران مجهز به چه امکانات تفریحی هستند؟

رستوران ، شهربازی ، فودکورت، پردیس سینمایی، آمفی تئاتر

بهترین تفریحات ورزشی تهران کدامند؟

بولینگ، فوتبال دستی، پاراگلایدر، بانجی جامپینگ، اسکی، کارتینگ

بزرگ ترین باغ وحش تهران کدام است؟

باغ وحش ارم