خودرو

بهترین خودروهای تویوتا در بازار ایران کدام مدل ها هستند؟

به گزارش مشرق، شرکت تویوتا در اوج جنگ جهانی دوم به سفارش ارتش امپراتوری ژاپن، اتومبیل قدرتمندی را با قابلیت های آفرودی و با الگوبرداری از جیپ ویلیز به تولید رساند. بعد از آن نیز دولت ژاپن از این شرکت درخواست کرد که تولید وانت پیکاپ های نظامی را آغاز کند. پس از پایان جنگ جهانی دوم و به دنبال آغاز جنگ کره، شرکت تویوتا تولید 100 دستگاه جیپ ویلیز جدید را به سفارش ایالات متحده آمریکا در دستور کار خود قرار داد. شرکت تویوتا در طراحی این اتومبیل از لندروور سری یک الگوبرداری کرده بود و آن را جیپ bj نام گذاری کرد. نهایتا در سال 1953 تولید انبوه جیپ bj توسط شرکت تویوتا آغاز شد.

در سال 1954 شرکت تویوتا نام لندکروز را برای این سری از اتومبیل های آفرود خود انتخاب کرد، تا بتواند با لندروور رقابت نزدیکی داشته باشد و در عین حال مقداری از اعتبار لندروور را نیز وام بگیرد. البته پیش تر نیز یک شرکت آمریکایی خودروی سدانی را با این نام به بازار عرضه می کرد، اما به هر صورت پس از مدتی، کمپانی تویوتا برای شاسی بلند آفرودر خود نام لندکروزر را برگزید. در سال 1955 شرکت تویوتا سری جی 20 و جی 30 لندکروز که بسیار شبیه به جیپ ویلیز بود را به بازار عرضه کرد و در سال های بعد نیز نسخه های جدیدی از این خودرو وارد خیابان ها شد.

شرکت تویوتا در سال 1967 تصمیم گرفت محصول جدیدی را با نام لندکروزر روانه بازار کند که در ضمن حفظ قابلیت های آفرودی، برای مصارف خانوادگی و شهری نیز مناسب باشد تا بتواند بدین واسطه به فروش قابل توجهی دست پیدا کند. این اتومبیل تویوتا لندکروز j50 نام  داشت و تا سال 1980 در خط تولید تویوتا باقی ماند.

در سال 1980 تویوتا لندکروز j60 روانه بازار شد که در دوران جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی را در جبهه های دفاع مقدس ایفا می کرد. تولید این اتومبیل تا سال 1990 ادامه داشت و هم اکنون نیز این اتومبیل در میان طبیعت گران ایرانی محبوبیت زیادی دارد.

از سال 1992 تویوتا لندکروز جی 80 وارد خط تولید شرکت تویوتا شد و در سال 1998 نیز شرکت تویوتا تولید لندکروزر سری 30 را آغاز کرد و این خودرو تا سال 2007 در خط تولید تویوتا باقی ماند.

در سال 2008 تویوتا لندکروز سری جی 200 روانه بازار شد. این خودرو در میان مردم بسیار پرطرفدار شد و شرکت تویوتا آن را تا سال 2021 تنها با دو یا سه فیس لیفت محدود روی خط تولید خود حفظ کرد. تویوتا تصمیم داشت سری جی 200 را به آخرین نسل از لندکروز تبدیل کند، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و در سال 2021 نسل جدید لند کروز تحت عنوان جی 300 وارد بازار جهانی شد.

در ادامه این مطلب مشخصات تویوتا لندکروز سری جی 200 که در بازار ما نیز به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد و ویژگی های اصلی تیپ های این سری را به اطلاع شما می رسانیم. علاوه بر این سری j300 مدل 2021 را نیز به صورت اجمالی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تویوتا لندکروز سری جی 200 مدل 2008 تا 2011

تویوتا لندکروز سری جی 200 با مدل 2008 وارد بازار ایران شد و به صورت گسترده به مشتریان غیر دولتی تحویل داده شد. این در صورتی است که تا قبل از این لندکروز عمدتا مورد استفاده نهادها عمومی قرار می گرفت،  اما شرکت ایرتویا تحویل آن را به مشتریان خصوصی آغاز نمود. اولین سری از لندکروز j200 که بین سال های 2007 تا 2011 پا به خیابان های ایران گذاشت، در قالب دو مدل شش سیلندر 4 لیتری gxr و هشت سیلندر 4.7 لیتری vxr وارد کشورمان شد.

لندکروزر GXR به یک پیشرانه 6 سیلندر مجهز شده است که می تواند قدرت 240 اسب بخار را به همراه گشتاور 376 نیوتن متر به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک با شیفت لاک گذاشته شده است. این گیربکس از نوع دو دیفرانسیل بوده و به قفل الکترونیکی و کاهش دهنده لغزش مجهز است و در صورت انتخاب راننده می تواند نیروی موتور را به تمام چرخ های انتقال دهد.

این خودرو در مدت زمان 11 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت آن برابر با 200 کیلومتر بر ساعت است. همچنین به ازای هر صد کیلومتر حدود 13.4 لیتر بنزین می سوزاند. ظرفیت باک این نسخه از لندکروزر جی 200 برابر با 138 لیتر است.

لندکروزر GXR به امکانات متنوعی مجهز شده است که برای نمونه ای از آن ها می توان به دی لایت، ورود بدون کلید، قطب نما، رادار هشدار نقطه کور در نسخه های فول آپشن، سیستم شست و شوی چراغ ها، کروز کنترل، دوربین عقب، سیستم صوتی با شش اسپیکر، فرمان هیدرولیک چهار حالته حساس به سرعت، بلوتوث و درگاه usb، روکش صندلی چرم، آینه های جانبی تاشونده با تنظیمات برقی با گرم کن، سانروف، نمایشگر لمسی 8 اینچی، مانیتور سقفی، تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ های جلو، سنسورهای پارک در جلو و عقب، وینچ جلو و عقب، خروجی برق 12 ولت، اینورتر 220 ولت، کول باکس ویژه سرد نگه داشت مواد غذایی به ویژه نوشیدنی ها، ریموت استارتر، رادار هشدار جانبی جلو، مانیتور عقب، کیسه های هوای جلو پرده ای و جانبی جلو، تهویه اتوماتیک دوگانه همراه با دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات 6 حالته برقی، گرم کن و سردکن صندلی ها، درب صندوق برقی و استارت دکمه ای اشاره کرد.

لندکروزر VXR نیز به یک پیشرانه 8 سیلندر 4.7 لیتری مجهز شده است که توانی برابر با 271 اسب بخار را به همراه 410 نیوتن متر گشتاور به تولید می رساند. نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این گیربکس از نوع دو دیفرانسیل بوده و به قفل الکترونیکی و کاهش دهنده لغزش مجهز است. لندکروزر vxr در عرض 9 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 200 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر صد کیلومتر برابر با 14.5 لیتر است.

این نسخه از لندکروز j200 در مقایسه با نسخه 6 سیلندر به امکانات متنوع تری مجهز شده است که کنترل سرعت در سربالایی، وینچ جلو و عقب، سیستم های ایستایی در سربالایی، رادار نقطه کور و رادار جانبی جلو، دوربین عقب، صندلی راننده با تنظیمات 6 حالته برقی، تهویه اتوماتیک چهارگانه، سانروف، آینه های جانبی تاشونده برقی، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، کیسه های هوای جلو پرده ای و جانبی جلو و زانویی راننده و جانبی عقب در نسخه های فول آپشن، استارت از راه دور، سیستم تعلیق kdss، سامانه های کنترل پایداری و کنترل کشش، صندلی سرنشین جلو با تنظیمات چهار حالته برقی، حسگرهای پارک در هر دو سمت، سامانه کرال کنترل، سیستم صوتی با 9 اسپیکر، نمایشگر 8 اینچی به همراه مانیتور سقفی، دوربین عقب، چراغ شور، تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور،  دی لایت،  ترمز کمکی و کنترل سرعت در سرپایینی از جمله آن ها هستند.

تویوتا لندکروز جی 200 نیوفیس

لندکروزر جی 200 نیوفیس با مدل های 2012 و 2013 روانه بازار ایران شد. پس از آن عرضه این خودرو به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی،  متوقف شد. کمپانی تویوتا بخش های مختلف این نسخه از لندکروزر جی 200  را مانند سپرها، جلوپنجره و … متفاوت از مدل های قبلی طراحی کرده بود. همچنین اکثر مدل های وارد شده این سری از نوع 6 سیلندر gxr هستند که البته پیشرانه آن ها در مقایسه با گذشته قوی تر شده است.

کمپانی تویوتا برای این اتومبیل یک پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری در نظر گرفته است که می تواند قدرت 271 اسب بخار را به همراه گشتاور 385 نیوتن متری به تولید برساند. وظیفه انتقال نیرو این پیشرانه به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس 5 سرعته اتومات گذاشته شده است. این گیربکس دو دیفرانسیل بوده و به قفل الکترونیکی مجهز شده است. این نسخه از لندکروزر جی 200 در عرض 10 تا 11 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد و به ازای هر صد کیلومتر معادل با 13.4 لیتر سوخت مصرف می کند.

برای نمونه ای از امکانات در نظر گرفته شده برای لندکروزر جی 200 نیوفیس می توان به تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی با شش اسپیکر، حسگرهای پارک، ریموت استارتر، سیستم شست و شوی چراغ ها، آینه های جانبی تاشونده برقی، صندلی برقی راننده، رادار جانبی جلو، گرم کن و سردکن صندلی ها، 6 عدد کیسه هوا، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، کروز کنترل و فرمان حساس به سرعت اشاره کرد.

تویوتا لندکروزر جی 300

کمپانی تویوتا در سال 2021 از نسخه جدید لندکروزر تحت عنوان جی 300 رونمایی کرد. این خودرو بر اساس پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA-F ساخته شده و ظاهر بسیار لوکس و به روزی دارد. علاوه بر این کمپانی تویوتا کابین اتومبیل را نیز در مقایسه با نسخه های پیشین بسیار مدرن و زیباتر طراحی کرده است.

این نسخه از لند کروزر با پیشرانه های مختلفی روانه بازار بین المللی شده است که برای نمونه ای از آن ها می توان به پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری اشاره کرد که می تواند قدرت 270 اسب بخار را به تولید برساند. همچنین این نسخه از لندکروز به یک پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ 3.4 لیتری نیز مجهز شده است که توانی برابر با 450 اسب بخار را به تولید می رساند.

وظیفه انتقال قدرت پیشرانه مدل های مختلف لندکروزر جی 300 بر عهده گیربکس 10 سرعته اتوماتیک یا 6 سرعته خودکار گذاشته شده است. این خودرو به امکانات به روزی مجهز شده است و احتمالا برای مصارف شخصی پا به بازار ایران نخواهد گذاشت. حداقل در حال حاضر نمی توان امید چندانی به ورود این اتومبیل به بازار کشور داشت.

منبع: گجت نیوز

سر فصل مطالب

Toggle

  • انواع خودروهای شاسی بلند
  • بهترین ماشین های شاسی بلند در دنیا
  • پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند در ایران
  • نکات مهم برای خرید ماشین شاسی بلند
    • سوالات متداول

4/5 – (1 امتیاز)

یکی از خودروهای پرطرفدار در ایران و جهان، ماشین های شاسی بلند است که به دلیل ظاهر زیبا، امکانات زیاد، فضای داخلی جادار، سواری راحت و قابلیت های متعدد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است و یک خودروی عالی برای خرید محسوب می شود. SUV ها سبک ها، انواع، اندازه ها و مدل های مختلفی دارند. هنگام تصمیم گیری اینکه کدام مدل برای شما مناسب است، فاکتورهای مختلفی وجود دارد. با توجه به گزینه های متعددی که در بازار وجود دارد، ممکن است انتخاب شاسی بلند مناسب برای خریداران دشوار باشد. در این مقاله نکاتی را در اختیار شما قرار می دهیم که به شما در خرید خودروی مناسب کمک کند.

انواع خودروهای شاسی بلند

در ابتدا بهتر است با انواع خودروهای شاسی بلند آشنا شویم:

Compact SUV (جمع و جور)

این مدل از کوچکترین SUVهای موجود در بازار هستند. فضای داخلی و فضای بار بیشتری نسبت به خودروهای سدان ارائه می کنند و انتخابی ایده آل برای رانندگانی است که به دنبال خودرویی راحت هستند. این خودروها قابلیت های چهار چرخ محرک را نیز ارائه می دهند. از انواع مدل های کامپکت می توان به هوندا CR-V، تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 اشاره کرد. اگر قصد خرید یک خودرو شاسی بلند در سریع ترین زمان را دارید، به سایت شیپور مراجعه کنید.

Midsize SUV (شاسی بلندهای سایز متوسط)

این خودروها بزرگتر از شاسی بلندهای کامپکت هستند و فضای بیشتری را برای مسافران و بار فراهم می کنند. برای کسانی که به دنبال یک خودروی مناسب برای خانواده هستند که هم مقرون به صرفه و هم مناسب باشد، شاسی بلندهای سایز متوسط ​​بهترین انتخاب هستند. این خودرو دارای ویژگی های زیر است:

  • دارای حداکثر سه ردیف صندلی
  • ظرفیت بار قابل توجه
  • قابلیت قابل توجه در بسیاری از موارد.
  • اکثر آنها دارای چهار چرخ متحرک و انواع موتورهای مختلف هستند.

معرفی انواع ماشین های شاسی بلند

Large SUV (شاسی بلندهای سایز بزرگ)

این مدل بزرگترین شاسی بلندهای موجود در بازار هستند. فضای زیادی را برای مسافران و بار ارائه می دهند و موتورهای قدرتمندی دارند.

Luxury SUV

این مدل ها SUVهای سطح بالایی هستند که ویژگی های ممتازی مانند صندلی های چرمی، فناوری پیشرفته و موتورهای قدرتمند را ارائه می دهند. به عنوان مثال می توان به BMW X5، مرسدس بنز GLE-Class و Audi Q7 اشاره کرد.

Hybrid SUV (شاسی بلندهای هیبریدی)

بازار شاسی بلندهای هیبریدی در چند سال اخیر شاهد رشد فوق العاده ای بوده است و گزینه های متنوعی را در همه اندازه ها و کلاس ها ارائه می دهد. شاسی بلندهای هیبریدی فضای کافی برای مسافر و بار را در اختیار شما قرار می دهند و علاوه بر این، در هزینه های سوخت صرفه جویی می کنند.

این مدل شاسی بلندهای سازگار با محیط زیست هستند که از پیشرانه های هیبریدی یا الکتریکی برای کاهش آلایندگی و بهبود بهره وری سوخت استفاده می کنند. از خودروهای هیبریدی می توان به لکسوس RX هیبریدی و تسلا مدل X اشاره کرد. لازم به ذکر است، اگرچه در ابتدا قیمت این خودروها بیشتر از خودروهای استاندارد است، اما صرفه جویی در هزینه سوخت می تواند این قیمت های اولیه بالاتر را طی چند سال جبران کند.

Crossover SUV

شاسی بلندهای کراس اوور فضای کافی برای مسافران و بار فراهم می کنند و فضای سر و پای بیشتری برای سرنشینان دارند. این خودروها، به ویژگی های ایمنی پیشرفته ای مانند کیسه هوا، ترمزهای ضد قفل و دوربین های دید عقب مجهز هستند. شاسی بلندهای کراس اوور به دلیل سیستم تعلیق مستقل خود که ضربه ها و لرزش های جاده را جذب می کنند، سواری راحتی را برای شما فراهم می کنند.

ML 350، تعریف بنز از یک شاسی بلند لوکس و خانوادگی

بهترین ماشین های شاسی بلند در دنیا

در ادامه به معرفی برخی از بهترین خودروهای شاسی بلند و ویژگی های هریک پرداخته ایم تا بتوانید براساس نیازها و بودجه خود، خودروی مناسب را خریداری کنید.

تویوتا RAV4 – یک شاسی بلند جمع و جور

این SUV جمع و جور به دلیل سواری راحت و کارایی سوخت، سال ها مورد علاقه مصرف کنندگان بوده است. همچنین یک فضای داخلی جادار با فضای بار فراوان و ویژگی های ایمنی پیشرفته مانند هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار ارائه می دهد. RAV4 با مخزن سوخت و باتری بزرگ تری که در حرکت شارژ می شود، همه قابلیت ها را برای رانندگی در شهر و سفرهای طولانی جاده ای برای شما فراهم می کند.

هوندا CR-V – یک شاسی بلند سایز متوسط

این شاسی بلند سایز متوسط ​​دارای سواری راحت، مصرف سوخت عالی و کابین جادار با بسیاری از ویژگی های فنی مانند Apple CarPlay و سازگاری Android Auto است. همچنین به عنوان یکی از ایمن ترین وسایل نقلیه در کلاس خود شهرت دارد.

آئودی Q5 – شاسی بلند لوکس

اگر به دنبال خودرویی لوکس تر هستید، آئودی Q5 را در نظر بگیرید. این SUV کامپکت ممتاز یک فضای داخلی باکیفیت با مواد باکیفیت و فناوری پیشرفته ارائه می دهد. همچنین با موتور توربوشارژ و سیستم چهارچرخ محرک خود دارای قابلیت های عملکردی چشمگیر است.

شورولت تاهو – یک شاسی بلند سایز بزرگ

برای کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند، شورولت تاهو یک انتخاب عالی است. این SUV فول سایز می تواند تا 9 مسافر را به راحتی در خود جای دهد و در عین حال فضای بار زیادی را ارائه می دهد. همچنین دارای قابلیت های چشمگیر و ویژگی های ایمنی پیشرفته ای مانند هشدار برخورد از جلو است.

پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند در ایران

برخی از بهترین و محبوب ترین ماشین های شاسی بلند در بازار ایران عبارتند از:

  • تویوتا لندکروز: آخرین مدل با موتور قدرتمند V8 و ویژگی های ایمنی پیشرفته ارائه می شود.
  • نیسان پاترول: دارای فضای داخلی جادار، موتور قدرتمند، ویژگی های ایمنی پیشرفته.
  • هیوندای سانتافه: یک شاسی بلند سایز متوسط، سواری راحت، فضای بار کافی، دارای ویژگی های فناوری پیشرفته مانند Apple CarPlay و Android Auto
  • کیا سورنتو: سواری راحت، امکانات فراوان، دارای موتور قدرتمند V6 و ویژگی های ایمنی پیشرفته مانند هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار.
  • مزدا CX-5: یک شاسی بلند جمع و جور و کارایی سوخت عالی.

از گران قیمت ترین شاسی بلندهای موجود در بازار ایران می توان به تویوتا لندکروز شش سیلندر، شاسی بلند آلمانی پورشه ماکان و پورشه کاین اشاره کرد.

نکات مهم برای خرید ماشین شاسی بلند

اگر قصد خرید ماشین شاسی بلند دارید، مهم است که ویژگی های کلیدی زیر را نیز در نظر داشته باشید:

تعداد صندلی ها

تقریبا همه SUVها حداقل برای پنج نفر ظرفیت دارند. برخی از مدل های سایز متوسط ​​و بزرگ دارای صندلی ردیف سوم هستند که ظرفیت سرنشینان را به شش، هفت یا هشت نفر افزایش می دهد. با این حال، بسیاری از خودروهای شاسی بلند سه ردیفه، زمانی که صندلی های ردیف سوم عمودی هستند، فضای بار محدودی دارند. اکثر صندلی های ردیف سوم می توانند در صورت عدم استفاده به صورت صاف جمع شوند و فضای بیشتری برای بار باز می کنند.

بودجه

شاسی بلندهای بزرگتر، گرانتر از خودروهای کوچکتر هستند. علاوه بر این، ویژگی هایی مانند صندلی های چرمی، فناوری پیشرفته ایمنی و سیستم های سرگرمی می توانند به هزینه وسیله نقلیه شما اضافه کنند.

ایمنی

هنگام خرید یک خودروی جدید، ایمنی باید همیشه در اولویت باشد و SUVها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. رتبه بندی های ایمنی را بررسی کنید تا مطمئن شوید شاسی  بلندی که در نظر دارید تست های تصادف سختی را پشت سر گذاشته است.

مصرف سوخت

هنگام انتخاب یک خودروی شاسی بلند، مصرف سوخت باید یک عامل مهم در فرآیند تصمیم گیری شما باشد. حتما در مورد رتبه  بندی مصرف سوخت شاسی  بلندی که در نظر دارید تحقیق کنید تا مشخص کنید که آیا ارزش آن برای بودجه شما مناسب است یا خیر.

جمع بندی

مدل های معرفی شده، برخی از بهترین SUV های موجود در ایران هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند. در نهایت، انتخاب SUV مناسب بر اساس نیازها و ترجیحات شما خواهد بود. از آنجایی که گزینه های زیادی برای بررسی وجود دارد، باید به دقت ارزیابی کنید که چه چیزی برای شما به عنوان یک مالک خودرو مهم است و سپس خودرویی را خریداری کنید که تا حد امکان نیازهای شما را برآورده کند. بهتر است خودروی مناسب را با توجه به اندازه و فضای مورد نیاز، راندمان سوخت، بودجه، ترجیحات شخصی انتخاب کنید.

سوالات متداول

هنگام خرید ماشین شاسی بلند به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات کلیدی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: صندلی سرنشین، فضای بار، رتبه  بندی راحتی و ایمنی و مصرف سوخت.

بهترین خودروهای شاسی بلند در بازار ایران کدام است؟

از بهترین خودروهای شاسی بلند موجود در بازار ایران، می توان به تویوتا لندکروز، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و مزدا CX-5 اشاره کرد.

انواع خودروهای شاسی بلند کدام است؟

برخی از انواع خودروهای شاسی بلند عبارتند از: هیبریدی، کراس اوور، سایز متوسط و سایز کامل.