ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت

خرید بیت کوین بدون احراز هویت موضوع جذابی است که بسیاری از افراد به دنبال یافتن راهی برای انجام آن هستند. البته این کار نشدنی نیست اما با پیچیدگی‌ها و ریسک‌های خاص خودش همراه است. در این مقاله قصد داریم تا با تمام نکته‌های مربوط به خرید بیت کوین بدون احراز هویت آشنا شده و اطلاعات جامعی در خصوص آن به دست آوریم.

احراز و تایید هویت در طول تاریخ همراه بشر بوده است و هر بار به شکلی جدید اجرا می‌شده. از قبایل بدوی که برای شناسایی به هم لقب‌های گوناگونی می‌دادند گرفته تا امروز که برای پیشگیری از جرم و جنایت از احراز هویت به‌صورت کاملا جدی استفاده می‌شود. امروزه تایید هویت تا جایی پیش رفته که در بسیاری از موارد در صورت عدم احراز هویت، انجام تراکنش‌های مالی و بانکی امکان‌پذیر نیست.

یکی از اهداف خلق بیت کوین دورزدن این محدودیت‌ها در بانک‌ها و مراودات مالی بوده است. حتی اگر هدف اولیه ایجاد بیت کوین استفاده از آن در فعالیت‌های غیرقانونی نبوده باشد، با گذشت زمان و همه‌گیر شدن آن در بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی و پول‌شویی مورداستفاده قرار گرفته است. همین موضوع باعث شد تا حکومت‌ها به فکر جلوگیری از این امور غیرقانونی باشند. یکی از راه‌حل‌های حکومت برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از بیت‌کوین، احراز هویت برای خرید آن است.

با تمام تلاش‌های صورت‌گرفته برای جلوگیری از فروش غیرقابل‌ردیابی بیت کوین به افراد، هنوز بیت‌کوین از روش‌های مختلف بدون احراز هویت جابه‌جا می‌شود. در نظر داشته باشید که خرید بیت کوین بدون احراز هویت با ریسک‌هایی همراه است. با دقت در انتخاب منبع خرید و توجه کافی به همه جوانب می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید.


چه کسانی به دنبال خرید ناشناس بیت کوین هستند؟

به طور کلی معمولاً افرادی قصد خرید بیت کوین بدون احراز هویت را دارند که مقاصد درستی ندارند. به دسته ‌بندی زیر دقت کنید.

  • افرادی که تمایلی به ارائه‌ی اطلاعات هویتی خود ندارند.
  • افرادی که قصد استفاده از بیت کوین برای پول‌شویی را دارند.
  • افرادی که قصد دارند اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کنند.
  • افرادی که مالک حساب‌های بانکی و اعتباری اجاره‌ای هستند.
  • افرادی که قصد خرید و فروش اقلام غیرقانونی را دارند.
  • فیشرها

همان‌طور که در دسته بندی بالا می‌بینید بیشتر افرادی که قصد دارند بدون احراز هویت اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنند، به دنبال مقاصدی مثل کلاهبرداری یا پولشویی هستند. البته افرادی نیز هستند که صرفا علاقه‌ای به اارائه اطلاعات هویتی خود ندارند. اگر قصد خرید بیت کوین بدون احراز هویت را دارید در نظر داشته باشید که طعمه افراد سودجو نشوید.

ایده احراز هویت برای خرید بیت کوین از کجا جدی شد؟

در ابتدای پیدایش بیت کوین هیچ‌گونه تایید هویتی برای خرید و فروش و انتقال آن لازم نبود. کاربران بدون شناسایی و به‌راحتی اقدام به انتقال بیت کوین می‌کردند. بسیاری از فعالان حوزه ارز دیجیتال معتقدند که ایده احراز هویت برای خرید بیت کوین پس از ماجرای سیلک‌رود (Silk Road) جدی شد. اما ماجرای سیلک رود چیست؟

وب‌سایت سیلک‌رود که در لغت به معنی جاده ابریشم است یک مارکت پلیس در دارک وب بود. این وب‌سایت که توسط راس اولبریک تاسیس شده بود اقدام به خرید و فروش اقلام غیرقانونی می‌کرد. موسس سیلک رود برای تمام نقل و انتقال‌های مالی سایت از بیت کوین استفاده می‌کرد و همین ماجرا باعث شد تا زنگ خطری در خصوص بیت کوین در مجامع جهانی به صدا در بیاید. اقلام فروخته شده در وب‌سایت انواع مواد مخدر و اسلحه را شامل می‌شدند. سیلک رود از زمان تاسیس در سال 2011 توانسته بود به فروش سالیانه حدود 22 میلیون دلار برسد. اما خیلی زود پلیس بین‌الملل و اف‌بی‌آی جلوی فعالیت این وب‌سایت را گرفته و در سال 2013 سیلک رود را ضبط کردند. جالب است بدانید که دارایی بیت کوین راس اولبریک در حین دستگیری حدود 144 هزار بیت کوین بود که توسط دولت آمریکا مصادره شد.

اما این ماجرا شروعی برای تمرکز دولت‌ها بر روند جابه‌جایی بیت کوین بین افراد شد. دولت‌ها تلاش کردند که تاحدامکان برای جلوگیری از اتفاقات مشابه سیلک رود، تمام کسانی که به بیت کوین دسترسی دارند را شناسایی کنند. هنوز هم بسیاری از افراد برای فرار از مالیات دارایی، کلاهبرداری و پول‌شویی از این سیستم مالی استفاده می‌کنند.

راه‌های خرید بیت کوین بدون احراز هویت

هنوز هم روش‌های مختلفی برای خرید بیت کوین بدون احراز هویت وجود دارد. از خرید مستقیم گرفته تا استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز.

خرید مستقیم بیت کوین

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

یکی از راه‌های خرید بیت کوین بدون احراز هویت، خرید مستقیم آن از ماینر و فروشنده است. برای این کار لازم است تا با فردی که مقداری بیت‌کوین در اختیار دارد ارتباط گرفته و مقداری بیت کوین را در ازای پول نقد بخرید. البته این کار ریسک‌هایی زیادی دارد. احتمال دارد که فرد موردنظر پول را دریافت کرده و متواری شود. در این صورت عملا شما هیچ دسترسی‌ای به بیت کوین نخواهید داشت و باید وارد پروسه شکایت از فرد فراری شوید. ریسک دیگری که متوجه این نوع خرید است، استفاده از پول یا بیت کوین شما در پول‌شویی است. این اتفاق باعث دردسرهای بیشتری برای خریدار خواهد شد.

خرید از خودپردازهای بیت کوین

در برخی از کشورها دستگاه‌های خودپردازی وجود دارد که در ازای پول نقد به شما بیت کوین می‌دهند. البته با بالارفتن قیمت بیت کوین عملا حین استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید میزان بسیار کمی بیت کوین بخرید. با استفاده از این دستگاه‌ها تقریبا ناشناس خواهید ماند و نیازی به احراز هویت به شکل مرسوم نخواهید داشت.

صرافی‌های غیرمتمرکز و ناشناس

همان‌طور که گفتیم بسیاری از صرافی‌ها پیش از اینکه اجازه خرید و فروش ارز دیجیتال را به کاربران خود دهند از آن‌ها مدارک هویتی می‌خواهند. اما همچنان صرافی‌هایی هستند که به‌صورت ناشناس و نیمه ناشناس اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند.

روش کار در صرافی‌های ناشناس به این صورت است که شما نیازی به ثبت اطلاعات هویتی خود نداشته و صرفا با داشتن یک آدرس ایمیل و یک آدرس والت بیرونی می‌توانید به‌راحتی و بدون محدودیت اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنید. از معروف‌ترین صرافی‌های ناشناس موجود باید به Bitmex، Bitquick و Bisq اشاره کرد. البته در نظر داشته باشید که معرفی صرافی‌ها به منزله تایید آن‌ها نیست. بسیاری از این صرافی‌ها با آی‌پی‌های ایران مشکل داشته و در صورت شناسایی حساب شما را بلوکه خواهند کرد. پیش از انتخاب صرافی دقت کافی را داشته باشید تا متحمل ضرر نشوید.

گونه‌ای دیگر از صرافی‌ها که اقدام به خرید و فروش بیت کوین بدون احراز هویت می‌کنند، صرافی‌های نیمه ناشناس هستند. این صرافی‌ها از کاربران اطلاعات هویتی نمی‌خواهند، اما آی‌پی و تراکنش‌های صورت‌گرفته را ذخیره می‌کنند. با استفاده از این صرافی‌ها تا حد زیادی ناشناس باقی خواهید ماند. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید امنیت بالاتر این صرافی‌ها نسبت به اکسچنج‌های ناشناس است. معروف‌ترین صرافی نیمه ناشناس موجود Coinbase‌ است. کوین بیس نقدینگی بالایی داشته و یک صرافی رسمی است.

اما بسیاری از فعالان حوزه ارز دیجیتال ترجیح می‌دهند از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنند. استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز باعث می‌شود که کاربران درگیر قوانین حاکم بر خرید و فروش بیت کوین نبوده و معامله آسان‌تری را تجربه کنند. انجام معامله در این‌گونه صرافی‌ها تقریبا به‌صورت ناشناس است.

برای استفاده از صرافی‌های خارجی باید از یک حساب بانکی خارج از کشور پول را به حساب کاربری خود در صرافی منتقل کنید. روش دیگر، خرید تتر در یک صرافی ایرانی و انتقال آن به صرافی‌های خارجی است.

خطرات و ریسک‌های خرید ناشناس بیت کوین

به یاد داشته باشید که در استفاده از صرافی‌های خارجی همیشه احتمال بلوکه شدن حساب کاربری و دارایی‌هایتان وجود دارد. بسیاری از صرافی‌ها اگر متوجه شوند که کاربران از آی‌پی ایران استفاده می‌کنند، حساب آن‌ها را مسدود می‌کنند. کاربران ایرانی همواره باید با تغییر آی‌پی به این صرافی‌ها متصل شوند. حتی اگر یکبار و به‌صورت سهوی با آی‌پی ایران وارد حساب کاربری شوند احتمال مسدود شدن حساب به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

از طرفی ممکن است در خرید مستقیم طعمه افراد کلاهبردار شوید. افراد ممکن است با قصد پول‌شویی و یا کلاهبرداری اقدام به فروش بیت کوین به‌صورت مستقیم کنند. در این صورت امکان ردگیری مجرم بسیار سخت بوده و وارد مرحله قضایی می‌شود.

یکی دیگر از خطراتی که با خرید و فروش ناشناس بیت کوین همراه است، امکان هک شدن کیف پول است. اگر از یک آدرس برای معاملات خود استفاده می‌کنید باید در نظر داشته باشید که این کار ریسک شناسایی و هک شدن را تا حد زیادی بالا می‌برد. بهتر است برای هر تراکنش از یک آدرس جدید استفاده کنید. کاربران حرفه‌ای برای هر تراکنش آدرس خود را تغییر می‌دهند. شما نیز می‌توانید این‌کار را انجام دهید و یا از یک والت که موجودی آن صفر است استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بهتر است موجودی دریافتی را سریعا به کیف پول اصلی خود منتقل کنید.

آیا احراز هویت مختص بازار ارز دیجیتال است؟

در جواب باید گفت خیر. در بسیاری از بازارهای مالی از جمله بورس احراز هویت به روش‌های گوناگونی انجام می‌پذیرد. پیش از این برای حضور در بورس لازم بود تا به صورت حضوری به کارگزاری‌های بورس و یا نمایندگان آن‌ها مراجعه کرده و مدارک هویتی خود را به آن‌ها نشان داد. فرآیند احراز هویت در صرافی‌های آنلاین به صورت غیرحضوری است. معمولا با استفاده از عکس سلفی به همراه متن تعهدنامه و کارت ملی انجام می‌شود. کاربران باید تعهدنامه را امضا کرده و تصویر آن را به همراه چهره خود و تصویر کارت ملی برای صرافی آنلاین بفرستند. این کار باعث می‌شود تا صرافی مطمئن شود که بازکننده حساب و صاحب حساب یک نفر است. احراز هویت با استفاده از تصویر سلفی باعث می‌شود تا حد زیادی امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی افراد کاهش یابد.

خرید بیت کوین در ایران

خرید بیت کوین بدون احراز هویت در ایران و با استفاده از صرافی‌های ایرانی امکان‌پذیر نیست. تمام صرافی‌های معتبر و فعال در ایران در مرحله ثبت‌نام از کاربران خود مدارک هویتی دریافت می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید ارز دیجیتال در داخل ایران سراغ صرافی‌های معتبر و شناخته شده بروید. با این کار امنیت دارایی خود را تضمین کرده و نگرانی خاصی نخواهید داشت. از مزایای دیگرِ صرافی‌های ایرانی امکان استفاده از کارت‌های بانکی ایران در معاملات است. برای پرداخت‌های آنلاین شما نیاز به هیچ واسطه‌ای نداشته و با استفاده از عابربانک‌های ایرانی می‌توانید عملیات پرداخت را تکمیل کنید.

یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی، صرافی ارز دیجیتال تبدیل است. صرافی تبدیل در هنگام ثبت‌نام از کاربران مدارک هویتی دریافت کرده و توانسته محیط امنی را برای کاربران ایرانی فراهم کند. برای خرید رمز ارزهای مختلف می‌توانید از صرافی امن تبدیل استفاده کنید. تبدیل دو بازار ریالی و ارزی را پوشش داده و کاربران می‌توانند برای خرید بیت کوین، هم از تومان استفاده کرده و هم پس از خرید تتر به صورت دلاری اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنند.

خرید بیت کوین بدون احراز هویت

استفاده از صرافی تبدیل مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال اولین صرافی در ایران است که قابلیت‌های حد ضرر و OCO را در اختیار کاربرانش قرار داده است. با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانید با خیال آسوده میزان حد ضرر را در معاملات خود تعیین کنید. در ضمن تبدیل تعداد زیادی کوین و توکن را در خود لیست کرده است. تمام این بیش از ۶۰ رمزارز را می‌توانید خرید و فروش کنید. یکی دیگر از نقاط قوت تبدیل تاسیس آکادمی و راهنمای گام‌به‌گام فعال و پویا است. کاربران مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند از مطالب منتشر شده در این بخش‌ها استفاده کرده و برای حضور در بازار ارز دیجیتال آماده‌تر شوند.


این روزها بحث خرید ارزهای دیجیتال داغ است. با رشد چشمگیر بازار ارزهای رمزپایه، روز به روز سرمایه گذاران ریز و درشت زیادی پول خود را صرف خرید این ارزها می کنند.

بیت کوین و اتریوم به دلیل کاربرد در سایت های تریدر یا صرافی ها و همچنین ریسک سرمایه گذاری کمتر نسبت به بقیه ارزهای دیجیتال، معمولا بیشتر خریداری می شوند. در تمامی صرافی های معتبر ایرانی و بیشتر صرافی های خارجی، برای ثبت سفارش نیاز به احراز هویت دارید. به دلیل ناشناس بودن تراکنش های بیت کوین، صرافی ها به منظور جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی، از کاربران در خواست احراز هویت با کارت شناسایی یا پاسپورت می کنند.

اما در این میان افرادی هستند که دوست ندارند اسکن مدارک خود را به سایت ها ارائه دهند و یا به هر دلیلی امکان احراز هویت را ندارند. اگر شما قصد خرید ارزهای دیجیتال را بدون احراز هویت دارید این مقاله را دنبال کنید.

چرا احراز هویت برای خرید بیت کوین ضروری است؟

چرا خرید بیت کوین بدون احراز هویت ریسک پرخطری محسوب می شود؟

۱- هک شدن کارت یا حساب بانکی: فرض کنید شخصی اطلاعات کارت شخص دیگری را داشته باشد و یا کارت او را همراه با رمز به سرقت برده باشد. حال اگر بتواند شخصی که بدون احراز هویت اقدام به فروش ارزهای دیجیتالی میکند را بیابد ، میتواند حسابی برای آن فروشنده مشکل ایجاد کند ! پس سارقی که سعی می کند بیت کوین بخرد ، ضرورت احراز هویت باعث می شود که نتواند این کار را در سایت های معتبر انجام دهد.

۲- پولشویی: فرد دیگری ممکن است که مقدار زیادی پول را اختلاس کرده باشد و برای خروج پول از حساب خود آن را تبدیل به ارزهای دیجیتال می کند. بنابراین احراز هویت برای این مورد هم ضروری است.

۳- فرار مالیاتی: یکی از شایعاتی که درباره بیت کوین مطرح می شود این است که امکان فرار مالیاتی را فراهم می کند. اما تراکنش های بیت کوین کاملا ناشناس نیست و می توان مقدار بیت کوین موجود در هر کیف پول را مشاهده کرد و تراکنش های هر کیف پول را بررسی کرد. بنابراین سایت های صرافی داخلی و همچنین صرافی های خارجی (برای مبالغ بالا) نیاز به تایید هویت با مدارک شناسایی دارند که در صورت نیاز مشخص شود که چه مقدار بیت کوین به کیف پول فرد منتقل شده است.

۴- دزدی بودن بیت کوین ها : بیت کوین هم مانند پول های سنتی قابل سرقت است. همانطور که در مورد فوق گفتیم، تراکنش های بیت کوین کاملا ناشناس نیست و می شود تراکنش های هر کیف پول را مشاهده کرد ، بنابراین احراز هویت باعث می شود تا در صورت تنظیم قانون، اگر بیت کوین ها سرقتی باشند، بتوان با شکایت، صاحب کیف پول را شناسایی کرد.

۵- نیت کلاهبرداری و عدم ارسال بیت کوین : وقتی شما از هویت فروشنده بی خبر باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از دریافت پول، بیت کوین ها را برای شما ارسال کند.

خرید بیت کوین از طریق شبکه های اجتماعی یا افراد حقیقی

چرا خرید بیت کوین بدون احراز هویت ریسک پرخطری محسوب می شود؟

شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام یا اینستاگرام این روزها منبع درآمد کلاهبردارن زیادی است. افراد زیادی در گروه ها یا کانال های تلگرامی ادعا می کنند که بیت کوین یا اتریوم می فروشند. در این روش نیاز به احراز هویت نیست اما یک ریسک بسیار بزرگ برای شما دارد. بسیار اتفاق افتاده که خریدار پس از واریز پول به کارت بانکی کلاهبردار، هیچ بیت کوینی دریافت نکرده است. البته افرادی هم وجود دارند که واقعا بیت کوین می فروشند و کلاهبردار نیستند، اما اگر ریسک و استرس را دوست ندارید، این روش را فراموش کنید.

اگر واقعا قصد خرید از یک فرد حقیقی را دارید، حتما از کلاهبردار نبودن فرد مطمئن شوید و حتی الامکان سعی کنید که معامله را به صورت حضوری انجام دهید.

صرافی های خارجی

خرید از تمامی صرافی های داخلی معتبر، نیاز به احراز هویت دارد اما مزیت آن این است که ریسکی برای شما ندارد. صرافی های خارجی زیادی وجود دارند که امکان خرید بدون احراز هویت در آن ها وجود دارد. البته برای خرید در این صرافی ها نیاز به حساب های بین المللی مانند ویزا یا مستر کارت دارید. حساب های ارزی معتبر هم نیاز به احراز هویت دارند بنابراین برای خرید از صرافی های خارجی هم به صورت غیرمستقیم نیاز به احراز هویت است.

با توجه موارد فوق خرید یا فروش بیت کوین بدون احراز هویت می تواند ریسک بسیار بزرگی باشد و شما را به دردسر بیاندازد.

دیدگاهتان را بنویسید