تکنولوژی

ترفندها و تنظیمات صفحه قفل اندروید

صفحه قفل یا Lock Screen‌ یکی از بخش‌های اندروید است که کاربر می‌تواند سفارشی‌سازی کند. تغییر تصویر پس‌زمینه، فعال کردن Smart Lock، نمایش نوتیفیکیشن‌ها، نمایش وضعیت باتری و سرعت شارژ باتری، نمایش ساعت و نمایش آیکون‌هایی برای اجرا کردن سریع اپ دوربین از جمله کارهایی است که می‌توان در مورد صفحه‌ی قفل انجام داد.

در این مقاله با 8 نکته و ترفند در مورد سفارشی کردن صفحه قفل اندروید آشنا می‌شویم.

تغییر روش باز کردن قفل اندروید

اولین تنظیم و تغییر در صفحه‌ی قفل اندروید، به نوع قفل مربوط می‌شود. می‌توانید برای باز کردن قفل از روش‌های مختلف مثل وارد کردن پسورد یا پین‌کد و اتصال نقاط به هم، حسگر اثر انگشت و یا حسگر تشخیص چهره استفاده کنید. البته دو مورد آخر در مورد گوشی‌های رده‌اول امروزی کاربرد دارد و در گوشی‌های قدیمی‌تر معمولاً کاربران استفاده از طرح اتصال نقاط به هم یا به زبان دیگر Pattern را می‌پسندند.

در هر صورت برای تغییر دادن نوع قفل اپلیکیشن Settings اندروید را اجرا کنید و روی Security و سپس Screen Lock تپ کنید. در این بخش نوع قفل را انتخاب کنید.

در برخی محصولات روش کار اندکی متفاوت است. به عنوان مثال در گوشی‌های سامسونگ می‌بایست اپلیکیشن تنظیمات را اجرا کنید و روی Lock Screen و سپس Screen lock type تپ کنید. در برخی محصولات دیگر هم در اپ تنظیمات می‌بایست Display و سپس Lock screen را لمس کنید. در گوشی‌هایی که اپ تنظیمات قابلیت جستجو دارد، بهتر است Lock Screen‌ را سرچ کنید تا سریع و راحت گزینه‌ی مربوط به نوع قفل را پیدا کنید.

غیرفعال کردن لاک اسکرین

باز کردن قفل صفحه کاری است که شاید زمان‌بر باشد اما برای حفظ حریم خصوصی ضروری است. در شرایطی که کسی جز خودتان به گوشی دسترسی ندارد، می‌توانید صفحه قفل را غیرفعال کنید. البته باز کردن قفل با حرکت جاروبی یا Swipe هم یک روش ساده و سریع برای باز کردن قفل اندروید است.

در هر صورت برای غیرفعال کردن صفحه‌ی قفل، به تنظیمات و بخش انتخاب نوع قفل مراجعه کنیدو گزینه‌ی None یا هیچ، صفحه قفل را غیرفعال می‌کند به این معنی که با فشار دادن کلید پاور یا در برخی گوشی‌ها با دو بار تپ روی صفحه نمایش، صفحه‌ی خانه اندروید نمایان می‌شود.

تصویر پس زمینه متفاوتی برای صفحه قفل انتخاب کنید

در همه‌ی گوشی‌های اندرویدی قابلیت انتخاب تصویری متفاوت برای صفحه قفل وجود دارد. می‌توانید تصویر پس‌زمینه صفحه خانه و صفحه‌ی قفل را متفاوت انتخاب کنید. 2 روش برای این مهم وجود دارد:

تغییر بک‌گراند صفحه قفل از طریق Settings

اپ تنظیمات اندروید را اجرا کنید و روی Display و سپس Wallpaper تپ کنید. یکی از عکس‌ها را انتخاب کنید و سپس Set Wallpaper و Lock screen را انتخاب کنید.

انتخاب بک‌گران لاک اسکرین از طریق گالری عکس‌ها

روش ساده‌تر این است که در اپلیکیشن گالری تصاویر و ویدیوها، عکس موردنظر را باز کنید. سپس گزینه‌ی Set as که در منو یا پایین صفحه موجود است را لمس کنید. اکنون می‌توانید گزینه‌ی Lock screen را انتخاب کنید.

نمایش پیام‌ها در صفحه قفل

محتوای صفحه‌ی قفل معمولاً ساعت و تاریخ و همین‌طور نوتیفیکیشن‌ها است. می‌توانید نمایش نوتیفیکیشن مربوط به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر واتس‌اپ و تلگرام و همین‌طور اپ SMS را در صفحه قفل فعال کنید.

نکته‌ی جالب این است که می‌توانید متن دلخواهی را در این صفحه نمایش بدهید و به عنوان مثال پیامی برای کسی که گوشی شما را پیدا می‌کند، روی صفحه قفل درج کنید!

برای نوشتن پیام دلخواه، اپ Settings را اجرا کنید و گزینه‌ی Display و سپس Lock screen display‌ و سپس Lock screen message را انتخاب کنید. البته مسیر تنظیمات در همه‌ی مدل‌ها و برندها یکسان نیست. در برخی گوشی‌ها می‌بایست گزینه‌ی Advanced و Lock screen را انتخاب کنید یا در گوشی‌های سامسونگ می‌بایست در اپ ستینگس روی Lock screen و سپس Contact information تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی متن موردنظر را وارد کنید یا گزینه‌ی Add users from lock screen را فعال کنید. پس از فعال کردن نمایش کاربران می‌توانید روی آیکون کاربر در بخش تنظیمات سریع تپ کنید و سریعاً پروفایل کاربری کاربر دیگر را فعال کنید.

غیرفعال کردن نمایش نوتیفیکیشن‌های شخصی

برخی اپ‌ها مثل پیام‌رسان‌ها، قابلیت نمایش متن پیام در صفحه‌ی قفل را دارند که شاید برای همه مفید نباشد. در واقع اگر متن پیام در صفحه قفل ظاهر شود، دیگران هم می‌توانند آن را ببینند که معمولاً مطلوب نیست.

یک روش جلوگیری از عدم نمایش نوتیفیکیشن‌های پیام‌رسان‌ها و اپ‌های مشابه این است که به تنظیمات آن اپلیکیشن خاص رجوع کنید. روش دیگر از طریق تنظیمات اندروید است. در تنظیمات روی Display و سپس Lock screen display و Lock screen تپ کنید و یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. حالت Show all notification content‌ به معنی نمایش همه‌ی محتویات نوتیفیکیشن است اما گزینه‌ی Show sensitive content only when unlocked گزینه‌ی بهتری است چرا که محتویات حساس را فقط در زمان آنلاک بودن اندروید در صفحه قفل نمایش می‌دهد.

در گوشی‌های مختلف تنظیمات نوتیفیکیشن‌های صفحه‌ی قفل در بخش‌های متفاوتی از تنظیمات موجود است. به عنوان مثال در مورد محصولات سامسونگ می‌بایست به Lock screen و Notifications در اپ تنظیمات مراجعه کنید و سپس سوییچ Hide content را فعال کنید. به علاوه ممکن است گزینه‌ای برای انتخاب کردن نوع و استایل نوتیفیکیشن‌های صفحه‌ی قفل وجود داشته باشد.

آنلاک کردن خودکار دیوایس اندرویدی

یکی از ویژگی‌های سیستم عامل اندروید، Smart Lock یا قفل هوشمند نام دارد که با توجه به شرایط، می‌تواند به صورت خودکار گوشی را آنلاک و آماده‌ی استفاده نگه دارد. به عنوان مثال اگر گوشی را در دست داشته باشید یا در موقعیت مکانی خاصی مثل منزل باشید، قفل هوشمند از قفل شدن آن جلوگیری می‌کند البته اگر تنظیمات لازم را انجام داده باشید.

برای تنظیمات قفل هوشمند به اپ ستینگس و بخش Security رجوع کرده و روی Smart Lock تپ کنید. در صفحه‌ی بعدی می‌توانید نوع اسمارت لاک را انتخاب کنید. در برخی گوشی‌ها مسیر دسترسی به صورت Lock screen و سپس Smart lock است.

اگر صفحه گوشی قفل نمی‌شود، می‌بایست Smart lock‌ را غیرفعال کنید! برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله‌ی زیر توجه فرمایید:

نحوه غیرفعال کردن Smart Lock اندروید برای جلوگیری از قفل نشدن گوشی

سفارشی کردن ظاهر صفحه قفل با اپ‌های مختلف

شاید از کاربرانی خوش‌سلیقه هستید و می‌خواهید صفحه‌ی قفل اندروید را به لحاظ ظاهر و قابلیت‌ها، بیش از پیش سفارشی کنید. اپ‌هایی برای این کار موجود است که هر یک ویژگی‌های جالبی را به صفحه‌ی قفل اضافه می‌کنند که شاید در تنظیمات گوشی یا تبلت شما موجود نباشد. بهتر است در مورد چیزی که لازم دارید گوگل کنید. برخی از اپ‌های جالب در این عرصه موارد زیر است:

دانلود Hi Locker از گوگل پلی

دانلود CM Locker از گوگل پلی

دانلود AcDisplay از گوگل پلی

 


همان‌طور که احتمالا اندرویدبازها می‌دانند، گوشی‌های شیائومی از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند. این رابط کاربری بر اساس سیستم عامل اندروید است و در تمام گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی استفاده می‌شود. این روزها گوشی‌های شیائومی یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی هستند و به همین دلیل باید ترفندهای گوشی شیائومی را یاد بگیرید تا بتوانید از گوشی خود بیشترین و بهترین استفاده را بکنید. با موبایلتو همراه باشید. 

دقت داشته باشید این ترفندها روی تمام گوشی‌ها با رابط کاربری MIUI 8 به بعد کار می‌کنند.

1. نصب و اجرای دو برنامه مثل واتس‌اپ و اینستاگرام

به دنبال راهی هستید تا روی گوشی خود دو برنامه مثل فیسبوک یا اینستاگرام یا واتس‌اپ داشته باشید؟ اگه جوابتان مثبت است، باید بگوییم این کار با داشتن یک گوشی شیائومی و ویژگی Dual App خیلی راحت است. با این ویژگی می‌توانید دو اکانت روی یک گوشی داشته باشید. برای فعال کردن این مورد که یکی از ترفندهای گوشی شیائومی است، به قسمت Settings و سپس Dual Apps بروید و هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید فعال کنید تا یک نسخه دیگر هم از آن فعال شود.

2. تمام تماس‌ها را ضبط کنید

آیا می‌دانستید می‌توانید با یکی از ترفندهای گوشی شیائومی و با قابلیت درونی این گوشی‌ها، تمام تماس‌ها را به طور خودکار ضبط کنید؟ تنها کاری که باید بکنید این است که این ویژگی را در قسمت تنظیمات فعال کنید. به قسمت تنظیمات گوشی بروید، گزینه Call Recording را پیدا کنید و سپس روی Record calls automatically ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

ترفندهای گوشی شیائومی - ضبط مکالمه

همچنین می‌توانید گزینه تمام شماره‌ها یا شماره‌های خاص را انتخاب کنید.

3. اسکرین‌شات‌های طولانی و تمام‌صفحه بگیرید

گاهی ممکن است بخواهید از تمام یک صفحه یا وبسایت اسکرین‌شات بگیرید. این مورد هم یکی از ترفندهای گوشی شیائومی است که به راحتی فعال می‌شود. اول با فشردن دو دکمه کم کردن صدا و دکمه پاور یک اسکرین‌شات معمولی بگیرید. سپس روی منوی عکس در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه Scroll را بزنید و تا هر جایی که می‌خواهید اسکرول کنید تا اسکرین‌شاتی طولانی گرفته شود.

اسکرین‌شات طولانی

4. گوشی تا تکان دهید تا آیکون‌های روی صفحه خانه (Home) را تغییر دهید

در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین ترفندهای گوشی شیائومی این است که می‌توانید با یک بار تکان دادن گوشی، آیکون‌ها را در یک ردیف مرتب کنید. روی فضای خالی روی صفحه خانه ضربه بزنید و نگه دارید. گوشی را تکان دهید و معجزه را ببینید.

5. گوشی را بچرخانید تا تماس ورودی بی‌صدا شود

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی که بی‌نهایت جذاب است، این است که می‌توانید گوشی را بچرخانید تا تماس ورودی سایلنت شود. برای فعال کردن این ویژگی به منوی تنظیمات تماس‌های ورودی بروید و گزینه Flip to silence ringer را فعال کنید.

6. برنامه‌ها را قفل کنید

با این ویژگی داخلی به راحتی می‌توانید به راحتی هر برنامه‌ای را که می‌خواهید قفل کنید. برای فعال کردن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی به قسمت Privacy گوشی بروید و روی App Lock ضربه بزنید. بعد از این مرحله از شما خواسته می‌شود الگو یا رمز عبور تعریف کنید. حالا برنامه‌ای را که می‌خواهید قفل کنید انتخاب کنید. 

7. پروفایل شخصی جداگانه بسازید

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی که اهمیت زیادی دارد و یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی شیائومی است که با MIUI 8 معرفی شد، قابلیت Second Space است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد یک پروفایل شخصی و جداگانه روی گوشی خود داشته باشید. این اکانت می‌تواند به عنوان اکانت شخصی شما استفاده شود و برای آن رمز عبور جداگانه‌ای تعارف کنید. 

برای فعال‌سازی این ترفند به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Second Space را فعال کنید. به محض اینکه این ویژگی را فعال کنید، دستگاه از شما می‌خواهد برای محیط خصوصی جدید یک رمز عبور تعریف کنید. با فعال کردن این گزینه می‌توانید به راحتی تمام اطلاعات خود را محافظت کنید و نگران این نباشید وقتی گوشی‌تان دست کسی است، به عکس‌ها،‌ پیام‌ها یا برنامه‌های دیگر شما دسترسی پیدا کنند.

8. قابلیت Quick Ball را فعال کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و ترفندهای گوشی شیائومی فعال کردن قابلیت Quick Ball است. برای فعال کردن آن به قسمت تنظیمات (Settings) بروید و Quick Ball را فعال کنید. بعد از فعال کردن این گزینه می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و تغییر دهید.

9. از Mi Mover برای انتقال اطلاعات استفاده کنید

با این ویژگی، می‌توانید شماره مخاطبان، پیام‌ها، موزیک‌ها، ویدیوها، اسناد و فایل‌ها، برنامه‌های نصب‌شده و اطلاعات دیگر را به یک گوشی شیائومی دیگر منتقل کنید. 

MI Mover

۱۰. تسک‌ها را زمان‌بندی کنید

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی این است که می‌توانید تسک‌هایی را به گوشی بدهید و با مشخص کردن روز و ساعت، آن‌ها را به صورت زمان‌بندی شده روی گوشی اجرا کنید یا انجام دهید. برای این کار وارد قسمت Security شوید، روی گزینه Automated task را بزنید و برای اضافه کردن تسک‌های جدید روی گزینه + ضربه بزنید.

۱۱. تلویزیون و دستگاه‌های پخش را با MI Remote کنترل کنید

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی که دنیای مدرن را به نمایش می‌گذارد، استفاده از اپلیکیشنی به نام MI Remote است. با این اپلیکیشن می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که کنترل از راه دور دارند به گوشی اضافه کنید و از گوشی به جای کنترل استفاده کنید.

۱۲. از حسگر اثر انگشت برای گرفتن سلفی استفاده کنید

گاهی عکس گرفتن، به خصوص سلفی گرفتن با یک دست خیلی سخت است، باید انگشت شصت خود را بکشید تا به دکمه شاتر برسید. در حال حاضر با استفاده از یکی از ترفندهای گوشی شیائومی می‌توانید از حسگر اثر انگشت پشت گوشی برای عکس گرفتن استفاده کنید. نیازی به فعال کردن این قابلیت نیست و به طور خودکار فعال است و فقط با اثرانگشت صاحب گوشی کار نمی‌کند و هر کسی به سنسور اثرانگشت ضربه بزند، می‌تواند عکس بگیرد.

۱۳. فایل‌های اضافه را با برنامه Deep Clean پاک کنید

برنامه‌های اضافه و ناخواسته گوشی را با برنامه Deep Clean پاک کنید و این کار فقط با یک ضربه انجام می‌شود. برای استفاده از این قابلیت، قسمت Security را باز کنید و روی گزینه Deep Clean ضربه بزنید.

۱۴. دکمه Navigation را شخصی‌سازی کنید

در رابط کاربری MIUI 8 به بعد، می‌توانید با توجه به نیاز خود، دکمه ناوبری (Navigation) را شخصی‌سازی کنید و تنظیمات و قالب آن را تغییر دهید. می‌توانید گزینه‌های مورد نظر را در قسمت تنظیمات، Additional Settings Buttons پیدا کنید.

۱۵. دسترسی سریع به دوربین را فعال کنید

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی ، امکان فعال کردن دسترسی سریع به دوربین است و به شما این امکان را می‌دهد تا با فشردن دکمه کم کردن صدا (دو بار)، دوربین را فعال کنید. برای فعال کردن این قابلیت به قسمت تنظیمات، Lock screen & password بروید و گزینه Launch camera را فعال کنید.

۱۶. از قابلیت Pocket Mode استفاده کنید

برای اینکه وقتی گوشی در جیبتان است به طور تصادفی با دیگران تماس نگیرید یا تماسی را ریجکت نکنید و یا پاسخ ندهید، یکی از ترفندهای گوشی شیائومی را به کار بگیرید و قابلیت Pocket Mode را فعال کنید. برای رسیدن به این قسمت، وارد تنظیمات پیشرفته Lock Screen & Password شوید.

۱۷. رنگ چراغ اعلان‌ها را تغییر دهید

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و ترفندهای گوشی شیائومی که در MIUI 8 معرفی شد، امکان تغییر رنگ چراغ اعلان‌هاست. برای این کار به قسمت تنظیمات بروید، روی Additional Settings ضربه بزنید و گزینه Notification light را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید رنگ‌های مختلفی را برای اعلان تماس یا پیام انتخاب کنید.

۱۸. دکمه‌های ناوبری را هنگام بازی کردن غیر فعال کنید

یکی از مواردی که هنگام بازی کردن اعصاب گیمرها را خورد می‌کند، لمس نمایشگر و پاسخ نامناسب در بدترین زمان ممکن است. برای اینکه از این مشکل رهایی پیدا کنید، از یکی از ترفندهای گوشی شیائومی استفاده کنید. برای این کار منوی کشویی بالای صفحه را باز کنید. روی گزینه Buttons ضربه بزنید و آن را فعال یا غیر فعال کنید. 

۱۹. دو بار روی صفحه بزنید تا روشن شود

اخیرا تیم MIUI شیائومی ویژگی جدیدی را به گوشی‌های خود اضافه کرده است که شما را قادر می‌سازد با دو بار ضربه‌زدن روی صفحه گوشی بتوانید آن را روشن کنید و از وضعیت گوشی با خبر شوید. برای این کار به تنظیمات دستگاه بروید، روی Display ضربه بزنید و بعد روی گزینه Turn on Double ضربه بزنید تا قابلیت فعال شود.

۲۰. از FTP برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر استفاده کنید

آیا می‌دانستید یکی از ترفندهای گوشی شیائومی این است که می‌توانید با استفاده از قابلیت داخلی FTP برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر استفاده کنید؟ برنامه Explorer را باز کنید، روی قسمت Categories ضربه بزنید و گزینه FTP  Start server را فعال کنید.

وقتی سرور FTP فعال شود، می‌توانید از یک کلاینت FTP روی کامپیوتر خود استفاده کنید و به راحتی فایل‌ها را انتقال دهید.

۲۱. زنگ هشدار را به طور خودکار حذف کنید

می‌توانید به طور خودکار زنگ هشدار را از گوشی خود حذف کنید. اگر زنگ هشداری که تنظیم کرده‌اید، فقط برای یک بار استفاده است، می‌توانید بعد از اینکه زنگ خورد و قطع شد، به طور خودکار هم پاک شود. این گزینه را در تنظیمات زنگ هشدار می‌توانید پیدا کنید.

حذف زنگ هشدار

۲۲. فرمان لمسی قفل شدن گوشی را فعال کنید

با این گزینه از ترفندهای گوشی شیائومی دیگر لازم نیست دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی قفل شود. کافی است با دو انگشت صفحه را نیشگون بگیرید (کشیدن دو انگشت به سمت هم، مثل زمانی که می‌خواهید عکسی را zoom out کنید یا کسی را نیشگون بگیرید) تا صفحه قفل شود. برای این کار روی Widgets ضربه بزنید، وارد قسمت Toggles شوید و گزینه Lock button را پیدا کنید و آن را به قسمت صفحه خانه بکشید. قفل کردن گوشی

۲۳. با یک دست از گوشی خود استفاده کنید

رابط کاربری MIUI 8 قابلیت کار کردن با یک دست را دارد، که به شما کمک می‌کند گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ را با یک دست کنترل کنید. تنها کاری که برای فعال کردن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی باید انجام دهید، این است که از دکمه خانه به سمت عقب یا آخرین دکمه بکشید. منو باز می‌شود و می‌توانید چیزی را که می‌خواهید تنظیم کنید.

۲۴. روشن شدن فلاش دوربین هنگام دریافت تماس‌های ورودی

برای فعال کردن این گزینه، به قسمت منوی شماره‌گیر بروید و Flash when ringing را فعال کنید.

۲۵. فایل‌های خود را مخفی کنید

اگر ترفندهای گوشی شیائومی را بلد باشید، نیازی نیست برنامه شخص ثالث نصب کنید تا فایل‌های روی گوشی را مخفی کنید. برنامه explorer را باز کنید، به قسمتی برسید که به فولدرهای مخفی دسترسی دارد، برای آن یک رمز عبور تعریف کنید و فایل‌هایی را که می‌خواهید مخفی کنید.


اکثر افراد اندرویدی می دانند که تلفن شیائومی با رابط کاربری MIUI کار می کند و MIUI مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و در همه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های شیائومی استفاده می‌شود. پس امروز ما در این مقاله از سلام دنیا راهنمای جدیدی را که در آن برخی از بهترین ترفندهای گوشی شیائومی و نکات MIUI 8 برای کاربران تلفن شیائومی آمده است را ارائه کرده ایم. 

بهترین ترفندهای گوشی شیائومی را بشناسید

بیشتر این نکات MIUI، جدید هستند که بسیاری از دوستداران تلفن Mi این نکات را نمی‌دانند. با این نکات و ترفندهای ساده از شیائومی می‌توانید کارهای زیادی را به راحتی در تلفن MIUI خود انجام دهید. این نکات در مورد هر تلفن شیائومی ای که MIUI در آن در حال اجرا است، مفید و کارآمد خواهد بود. ما این نکات را در Redmi Note 4 و Redmi Note 3 آزمایش کرده‌ایم که همه آنها به خوبی کار کرده و موثر بوده اند.

همه این نکات در مورد هر رام MIUI 10، چه گلوبال، چه چینی، چه توسعه دهنده (Developer) یا چه بتا رام کارساز و موثر خواهد بود. بنابراین بدون اتلاف وقت، بیایید شروع به یادگیری این نکات جدید MIUI کنیم. همه آنها را یکی یکی روی تلفن خود امتحان کرده و به ما بگویید که کدام یک را بیشتر دوست داشته اید.

1. ترفندهای شیائومی برای اجرای برنامه های دوگانه مانند Whatsapp و Instagram

آیا به دنبال راهی برای اجرای دو حساب Whatsapp یا حساب Facebook در تلفن MIUI خود هستید. بله، با ویژگی Dual App می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. جایی که می‌توانید دو حساب را در یک دستگاه ایجاد و اجرا کنید.


حتما بخوانید: بهترین مدل گوشی های شیائومی 2021


برای فعال کردن این امر، به تنظیمات برنامه های دوگانه بروید و برنامه هایی را که می خواهید برای آنها حساب دیگری را ایجاد کنید، انتخاب کنید.

ترفندهای گوشی شیائومی نوت 9s

2. ترفندهای شیائومی برای ضبط تمام تماس ها روی تلفن MIUI (ضبط مکالمه در گوشی شیائومی)

آیا می دانید تلفن MIUI شما از ویژگی داخلی برای ضبط تماس به صورت خودکار برخوردار است؟تمام کاری که باید انجام دهید اینکه این ویژگی را در تنظیمات تلفن خود فعال کنید. به تنظیمات تلفن خود بروید و در تنظیمات نوار جستجو “ضبط تماس” را جستجو کنید. روی «ضبط تماس به طور خودکار» ضربه بزنید. همچنین شما می توانید همه شماره ها و شماره های انتخاب شده را ضبط کنید.

ترفندهای گوشی شیائومی نوت 8 پرو

3. یکی از ترفندهای شیائومی برای گرفتن اسکرین شات در MIUI 

گاهی اوقات شما باید از هر صفحه ای از  وب یک اسکرین شات بگیرید.که همچنین می توانید این کار را به راحتی در تلفن انجام دهید. ابتدا با فشار دادن دکمه کاهش صدا + پاور، از صفحه اسکرین‌شات بگیرید. اکنون آن را از گوشه بالا باز کرده و روی گزینه پیمایش در پایین ضربه بزنید و سپس آن را  به پایین بکشید تا اسکرین شات گرفته شود.

تنظیمات صفحه نمایش گوشی شیائومی

4. ترفندهای شیائومی برای مرتب سازی آیکون‌ها

حالا می توانید آیکون‌ها را پشت سر هم با یک لرزش روی صفحه خود مرتب کنید. در قسمت خالی صفحه اصلی خود ضربه بزنید و آن را نگه دارید. تلفن خود را تکان دهید و جادو را ببینید.

تنظیمات گوشی شیائومی نوت 8 پرو

5. با ترفند شیائومی تلفن خود را فلیپ کنید تا صدای زنگ خاموش یا سایلنت شود

این ویژگی جالب دیگری است که باعث خاموش/سایلنت شدن تلفن شما می‌شود. برای فعال کردن این گزینه، به تنظیمات تماس ورودی منوی شماره گیر بروید، و “Flip to silence ringer” را برای آن فعال کنید.


حتما بخوانید: چگونه گوشی شیائومی را به تلویزیون وصل کنیم


بهترین منطقه برای گوشی شیائومی

6. ترفندهای شیائومی برای قفل کردن

شما با این ویژگی می توانید به راحتی هر برنامه‌ای را روی تلفن خود قفل کنید. برای فعال کردن این امر به برنامه امنیتی رفته، روی “قفل برنامه” ضربه بزنید، که بعد از این کار تلفن شما از شما الگو یا رمزی را می‌خواهد. حال برنامه ای را که می‌خواهید روی تلفن MIUI خود قفل کنید را انتخاب کنید.

7. ترفندهای شیائومی برای Second Space (فضای دوم)

این یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که توسط شیائومی با MIUI 8 معرفی شده که آن را Second Space می نامند. این کار به شما امکان این را می دهد که یک نمایه/پروفایل خصوصی را به طور جداگانه در دستگاه خود ایجاد کنید.

شما میتوانید از این به عنوان پروفایل کار خصوصی خود در هنگام کار و غیره استفاده کنید. به تنظیمات Second Space برویدبه محض روشن کردن این ویژگی، از شما می خواهد که رمز جدیدی برای فضای خصوصی خود تعیین کنید. به این ترتیب شما به سرعت داده های خود را ایمن کرده و دیگر نگران این نیستید که شخص دیگری آنها را به دست بیاورد. پس از ایجاد فضای دوم، نمادی در صفحه اصلی شما ظاهر می شود که می توانید به آن برگردید.


حتما بخوانید: نحوه حذف فضای دوم گوشی شیائومی


8. ترفندهای شیائومی در ارائه ویژگی Quick Ball

این یکی دیگر از ویژگی های جالب دیگر در تلفن های MIUI 8 است. به تنظیمات و قسمت Additional Settings و Quick ball بروید. Quick ball را روشن کنید. همچنین، می‌توانید گزینه را برای نیاز خود سفارشی و شخصی سازی کنید.

9. ترفندهای شیائومی برای Mi Mover برای انتقال داده‌ها

با استفاده از این ویژگی می‌توانید مخاطبین، پیام‌ها، عکس ها، موسیقی، فیلم‌ها، فایل ها، برنامه‌های نصب شده و سایر داده ها را به تلفنی دیگر از شیائومی منتقل کنید.

10. ترفندهای شیائومی برای کار خودکار بر روی تلفن شما

برنامه امنیتی را در تلفن و در تب ابزارها باز کنید روی “کار خودکار” ضربه بزنید شما می توانید به سادگی آن ویژگی را همانطور که می خواهید فعال کنید. همچنین می توانید با استفاده از دکمه “+” کار بیشتری را به آن اضافه کنید

11. ترفند شیائومی برای تبدیل به ریموت تلویزیون، AC ،‌DVD Player

یکی از برنامه های مورد علاقه من در تلفن شیائومی این برنامه است. بدون نیاز به حمل همه ریموت ها. شما می‌توانید تمام ریموت‌های خود را در این برنامه ساده اضافه کنید. با استفاده از این برنامه Mi Remote می توانید تقریباً هر تلویزیون، گیرنده A / V، دستگاه پخشDVD ،‌AC ، Set-top box‌، پروژکتور یا دوربین را پیکربندی کنید.

12. ترفندهای شیائومی برای گرفتن عکس های سلفی از حسگر اثر انگشت

گاهی اوقات گرفتن بهترین عکس های سلفی با یک دست غیرممکن است، برای فشار دادن دکمه گرفتن عکس باید انگشت شست خود را بر روی ان فشار دهید. اکنون شما می‌توانید با استفاده از سنسور اثر انگشت پشت تلفن خود به راحتی سلفی بگیرید. این امر بدون نیاز به ایجاد هیچ تغییری در تلفن شما بسیار عالی کار می‌کند. این کار با هر انگشتی که بر روی حسگر ضربه بزنید کار می کند .

13. ترفند شیائومی برای پاک کردن فایل های ناخواسته را با Deep Clean

با یک کلیک داده های بی اهمیت را از برنامه ها و همه فایل های ناخواسته را پاک کنید. برای استفاده از این ویژگی، برنامه امنیتی را باز کرده و بر روی گزینه “Deep Clean” کلیک کنید.

14. تنظیمات شیائومی برای سفارشی سازی دکمه پیمایش

در MIUI 8 می‌توانید دکمه پیمایش را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.و تنظیمات و طرح دکمه‌ها را تغییر دهید. با رفتن به تنظیمات Additional Settings Buttons، می توانید همه این گزینه ها را پیدا کنید.

15. ترفند شیائومی برای فعال کردن دوربین

با کمک دکمه Volume می‌توانید برنامه دوربین را روی تلفن خود راه اندازی کنید. برای فعال کردن این گزینه به Settings Lock screen & password بروید و گزینه Launch camera را فعال کنید.


حتما بخوانید: بالا بردن سرعت گوشی شیائومی با 3 ترفند ساده


16. ترفندهای شیائومی برای حالت جیبی 

حالت Pocket/جیبی را روشن کنید تا وقتی که تلفن در جیب شماست از پاسخ یا رد تماس تصادفی جلوگیری کند. به تنظیمات Lock screen & password advance setting بروید وحالت جیبی را روشن کنید.

17. تنظیمات شیائومی برای تغییر رنگ‌های ناتیفیکشن

این یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز تلفن MIUI 8 است. می‌توانید رنگ های LED اعلان را در تلفن خود تغییر دهید. به تنظیمات بروید‌، روی چراغ اعلان تنظیمات اضافی ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید رنگ روشن دیگری را برای اعلان های عادی، تماس و پیام تنظیم کنید.

18. ترفندهای شیائومی برای غیر فعال کردن دکمه‌های navigation هنگام بازی کردن

آیا می‌خواهید هنگام بازی کردن دکمه‌های پیمایش را به طور موقت غیرفعال کنید؟ پنل Toggle را از بالای صفحه باز کنید. برای غیرفعال کردن یا فعال کردن دکمه های پیمایش، روی دکمه ها ضربه بزنید.

19. ترفندهای شیائومی برای روشن شدن صفحه با دو ضربه سریع

اخیراً تیم MIUI این ویژگی جدید را در اکثر تلفن ها اضافه کرده است. برای فعال کردن این ویژگی به حالت Settingstap در DisplayTurn بروید و روی Double tap screen to wake ضربه بزنید.

20. تظیمات شیائومی برای انتقال فایل بین تلفن و رایانه با استفاده از FTP

آیا می دانید MIUI 8 از ویژگی FTP داخلی برای انتقال فایل ها برخوردار است. برنامه Explorer را باز کنید. در تب دسته ها‌، روی FTP Start server ضربه بزنید.

پس از راه اندازی سرور FTP، می توانید برای انتقال فایل  های خود از یک سرویس گیرنده FTP در رایانه خود استفاده کنید.

21. ترفندهای شیائومی برای غیر فعال کردن خودکار زنگ هشدار 

می توانید به طور خودکار زنگ هشدار را از تلفن خود بردارید. اگر زنگ هشداری وجود دارد که فقط برای یک بار آن را می خواهید، پس برای پاک کردن و ریمو کردن خودکار آن در تنظیمات هشدار می توانید گزینه Delete after goes off را روشن کنید.

22. ترفندهای شیائومی برای اضافه کردن دکمه toggle قفل روی صفحه

برای قفل کردن تلفن خود نیازی به فشار دادن بارها دکمه روشن و خاموش نیست. با استفاده از 2 انگشت در صفحه اصلی خود این کار را انجام دهید. روی Widgets Toggles ضربه بزنید، سپس دکمه Lock را پیدا کنید و به صفحه اصلی بکشید.


حتما بخوانید: آموزش تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون ساده


23. ترفندهای شیائومی برای استفاده از تلفن خود با یک دست

MIUI 8 از ویژگی و حالت یک دست که به شما امکان می دهد از تلفن Big (بزرگ) خود با یک دست استفاده کنید برخوردار است.

24. ترفند شیائومی برای روشن شدن فلش هنگام تماس

برای فعال کردن این ویژگی به تنظیمات منوی شماره گیر بروید و فلش تماس ورودی را هنگام زنگ خوردن را روشن کنید.

25. ترفندهای شیائومی برای مخفی کردن فایل‌ها

برای پنهان کردن فایل‌ها در تلفن شما نیازی به نصب برنامه شخص ثالثی نیست. برنامه اکسپلورر را باز کنید تا به فایلهای پنهان دسترسی پیدا کنید یک رمز عبور قرار دهید و فایلی را که می خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید.

26. ترفندهای شیائومی برای مسدود کردن تماس‌های ورودی

اگر می‌خواهید همه تماس‌ها و پیام های کوتاه را مسدود کنید، این کار را دنبال کنید. شماره گیر را باز کنید، روی روشن کردن فهرست مسدود کردن دکمه منو ضربه بزنید. 

سخن آخر 

حالا که با این مجموعه از ترفندهای گوشی شیائومی آشنا شدید می‌توانید بسیاری از کارهایی که قبلا با تلفن خود انجام می‌دادید را سریعتر و راحت‌تر انجام دهید. این ترفندهای گوشی شیائومی تجربه بهتری از کار با تلفن همراهتان به شما می‌دهد.


مقالات مرتبط:

چگونه اندروید گوشی را بالا ببریم

از بین بردن خط و خش گوشی با یک ترفند ساده و جادویی خانگی