تکنولوژی

آموزش حذف کامل اینترنت اکسپلورر از ویندوز ۱۰

مرورگر اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر ثانوی در ویندوز ۱۰ موجود است اما بسیاری از کاربران از آن استفاده نمی‌کنند. در ویندوز ۱۰ در صورت عدم نیاز به Internet Explorer می‌توانید آن را به کلی حذف کنید.

در این مقاله روش حذف کامل Internet Explorer در ویندوز ۱۰ را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

حذف کردن اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و در واقع قابلیت خاصی به این مرورگر وابسته نیست در حالی که برخی ابزارها و قابلیت‌های ویندوز ۱۰ به مرورگر Edge نیاز دارند. به عنوان مثال در بخش جستجو برای باز کردن آدرس‌های اینترنتی از مایکروسافت اج استفاده می‌شود.

روش حذف کامل اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰

برای حذف کردن Internet Explorer می‌بایست از بخش Turn Windows features on or off کنترل پنل استفاده کنید. روش سریع این است که همین عبارت را جستجو کنید و روش دیگر این است که ابتدا Control Panel را سرچ کنید و آن را اجرا کنید.

در کنترل پنل نما را به حالت Category‌ تغییر بدهید و سپس روی Programs کلیک کنید.

در صفحه‌ی بعدی روی گزینه‌ی Turn Windows features on or off کلیک کنید.

در لیست Windows Feature تیک گزینه‌ی Internet Explorer 11 را حذف کنید و سپس روی OK کلیک کنید. در ادامه روی Yes کلیک کنید تا حذف اینترنت اکسپلورر ۱۱ تأیید شود.

حذف کردن اینترنت اکسپلورر ۱۱ اندکی طول می‌کشد و در ادامه می‌بایست سیستم را ری‌استارت کنید تا تغییرات عملی شود. دقت کنید که با کلیک روی دکمه‌ی Restart now سیستم همان لحظه ری‌استارت می‌شود. اگر فایل یا برنامه‌ای باز است، روی Don’t restart کلیک کنید تا پس از ری‌استارت بعدی، تغییرات لازم اعمال شود.


“;

myFunction();

}
else
{ alert(“اطلاعات را به درستی تکمیل نمایید”);
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=xmlhttp.responseText;
document.getElementById(“txtHint”).innerHTML=”;
document.getElementById(‘payam’).innerHTML=”
}
}
}

xmlhttp.open(“GET”,”https://www.heyvatech.com/inc_newtheme/comments.php?q=”+str+ “&name2=” +str2+ “&text2=” +str3+ “&idcc=” +str4+ “&hiddenrid=” +str5+ “&t1=” +str6,true);
xmlhttp.send();
}


گاهی پاک کردن کش کامپیوتر یک نیاز ضروری است تا علاوه بر تسریع عملکرد کامپیوتر شما به خالی کردن فضای دیسک هم کمک کند. در این مقاله قصد داریم شما را با خالی کردن فضا و چگونگی حذف کش ویندوز 10 آشنا کنیم.

Clear Cache in Windows 10 / حذف کش ویندوز 10

ویندوز پر از فایل‌های موقتی است که به سیستم عامل کمک می‌کند تا کار خود را به خوبی انجام دهد. گاهی اوقات، این فایل‌ها ممکن است خراب شوند یا به حدی بزرگ شوند که در عملکرد سیستم شما اختلال ایجاد کنند. آیا از مشکل فضای کم حافظه کامپیوتر در ویندوز 10 رنج می‌برید؟ خوب است بدانید که با گذشت زمان، تعداد زیادی فایل در بخش‌های مختلف کامپیوتر شما انباشته می‌شود که می‌تواند برخی از مشکلات را برای کامپیوتر شما ایجاد کند. پاک کردن حافظه کش نه تنها باعث می‌شود سیستم شما به راحتی اجرا شود، بلکه فضای دستگاه را هم افزایش می‌دهد.

حذف کش برای خالی کردن فضای ویندوز 10 و بهبود عملکرد آن بسیار مهم است. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، کافی است دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید. آنها در خالی کردن فضای ویندوز 10 کامپیوتر به شما کمک می‌کنند. چندین روش وجود دارد که به شما کمک می‌کند حافظه کش کامپیوتر خود را پاک کنید که در ادامه با عناوین زیر به آنها پرداخته می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


حذف کش ویندوز 10 با اپلیکیشن CCleaner


این ساده ترین گزینه برای پاک کردن حافظه کش در ویندوز 10 است. در واقع، CCleaner یک نرم افزار پاک کردن کش کامپیوتر ویندوز 10 است که به شما کمک می‌کند تا تنها با دو کلیک ماوس، خالی کردن فضای ویندوز 10 را انجام دهید.

1- CCleaner را دانلود و نصب کنید.

2- CCleaner را اجرا کنید، سپس روی Analyze کلیک کنید.

Clear Cache in Windows 10 with CCleaner / حذف کش ویندوز 10 با CCleaner

3- روی گزینه Clean All کلیک کنید.

Clear Cache in Windows 10 with CCleaner / حذف کش ویندوز 10 با CCleaner

این نرم افزار پاک کردن فایل‌های اضافی ویندوز 10، در پایان فایل‌های کش ذخیره شده در کامپیوتر شما را حذف می‌کند.

 


پاک کردن فایلهای اضافی در Settings ویندوز 10


شما می‌توانید حافظه کش یا پرونده‌های موقتی را در تنظیمات ویندوز خود طبق روال زیر حذف کنید:

1. روی منوی Start (آرم ویندوز) در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید، سپس در این بخش آیکون Settings را انتخاب کنید.

Clean the Temporary Files in the Settings / حذف فایل های کش از تنظیمات

2. پس از آن روی بخش System کلیک کنید.

Clean the Temporary Files in the Settings / حذف فایل های کش از تنظیمات

3. Storage را انتخاب کنید.

4. اکنون Free up space now را انتخاب کنید و صبر کنید تا روند اسکن کامل شود.

5. در پایان اسکن هم پرونده هایی را که تمایل به حذف آن‌ها دارید، انتخاب کنید، سپس بر روی Remove files کلیک کنید.

توجه داشته باشید قبل از انتخاب گزینه‌ای، توضیحات آن را با دقت بخوانید تا در صورت انجام این کار بدانید که چه چیزی را حذف می‌کنید.

6. صبر کنید تا روند تمیزکاری کامل شود.

این کار به خالی کردن فضای ویندوز 10 و حذف پرونده‌های موقتی کامپیوتر شما کمک می‌کند.

 


استفاده از Disk Cleanup برای حذف فایل های اضافی در ویندوز 10


همچنین می‌توانید از ابزار Disk Cleanup برای حذف کش ویندوز 10 یا پرونده‌های موقتی آن استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1- برای فراخوانی کادر Run، کلید آرم ویندوز و R را بر روی صفحه کلید خود همزمان فشار دهید.

2- در کادر فراخوانی شده عبارت «cleanmgr.exe» را تایپ کنید و سپس کلید Enter را بر روی کیبورد خود فشار دهید.

 

3- دکمه Clean up system files را انتخاب کنید.

4- وقتی از شما خواسته شد، Yes را کلیک کنید.

5- همه موارد را بررسی کنید، سپس بر روی OK کلیک کنید.

6- بر روی  Delete Files کلیک کنید.

برای تمیز کردن پرونده‌ها منتظر ابزار Disk Cleanup باشید.

اینگونه است که می‌توانید از Disk Cleanup برای پاک کردن حافظه کش در سیستم ویندوز 10 استفاده کنید.


حذف حافظه کش استور ویندوز


خوب است بدانید که فروشگاه ویندوز (Windows Store) هنگام دانلود برنامه‌ها، فایل‌های موقت ایجاد می‌کند. برای حذف حافظه کش Windows Store مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برای فراخوانی کادر Run، کلید آرم ویندوز و R را بر روی صفحه کلید خود به طور همزمان فشار دهید.

2- در کادر باز شده، عبارت «wsreset.exe» را تایپ کرده و Enter را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

  1. صبر کنید تا مراحل کار طی شود. (پنجره Windows Store پس از اتمام کار ظاهر می‌شود.)

اینگونه می‌توانید حافظه کش Windows Store را پاک کنید.

 


حذف کش مرورگر در ویندوز 10


علاوه بر این نوع کش‌ها، ممکن است گاهی نیاز به پاک کردن حافظه کش در مرورگر وب خود داشته باشید؛ به خصوص اگر در باز کردن صفحات خاصی از وب، به طور مداوم مشکل دارید. خوب است بدانید که هنگام وبگردی، فایل‌های کش توسط مرورگر شما ایجاد می‌شوند. از آنجایی که افزایش سرعت وبگردی مرورگر یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران پرتعداد اینترنت است، در اینجا می‌توانید رفع کندی کروم و فایرفاکس را با 5 افزونه و ترفندهایی برای افزایش سرعت مرورگر دنبال کنید.

برای حذف کش این بخش می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- همزمان کلیدهای Ctrl  ،Shift و Del / Delete را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

2- در بخش Time range گزینه‌های All time یا Everything را انتخاب کنید. مطمئن شوید که تیک Cache یا Cached images and files را زده باشید و سپس روی دکمه Clear data کلیک کنید.

با این کار فایل‌های کش شما خیلی زود حذف می‌شوند. برای حذف فایل‌های کش مرورگر گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر هم می‌توانید راهکارهای زیر را به ترتیب در پیش بگیرید.

 

حذف کش مرورگر گوگل کروم

برای حذف کش مرورگر گوگل کروم ویندوز 10 کافی است از منوی سه نقطه بالای سمت راست کروم خود به مسیر history -> Clear browsing data رفته و گزینه Cached images and files را انتخاب کنید.

 

حذف کش مرورگر فایرفاکس

در فایرفاکس، برای باز کردن منوی مورد نظر، روی سه خط افقی کلیک کنید. سپس «Options» را انتخاب کنید. در صفحه مربوط به «Privacy & Security» هم «Clear History» را انتخاب کرده و روی دکمه Clear Now کلیک کنید.

 

حذف کش مرورگر اینترنت اکسپلورر

همانند گوگل، مایکروسافت هم History شما را به صورت آنلاین نگه می‌دارد که این خود سبب ایجاد کش در حافظه می‌شود. برای حذف این نوع کش هم می‌توانید در گوشه سمت راست و بالای مرورگر Clear all history را انتخاب کرده و تیک Cached data and files را فعال کنید.

حافظه کش مختلفی در برخی از سیستم عامل‌ها خصوصا Windows 10 وجود دارد. اگر کامپیوتر شخصی شما شروع به نمایش انواع مختلفی از مسائل کرد، بهتر است برای آزاد کردن فضای بیشتر، این حافظه‌های را پاک کنید. در اینجا چند روش ساده در مورد نحوه حذف کش ویندوز 10 در کامپیوتر ارائه شده است.

امیدواریم روش‌های فوق به شما در حذف کش ویندوز 10 کمک کند. اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در صورت تمایل نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.