تکنولوژی

آموزش تعویض صفحه نمایش و تاچ اسکرین گوشی

تعویض ال سی دی گوشی موبایل با قطعات اصلی در موبایل کمک

برای استعلام قیمت تعویض LCD اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اگر ال سی دی موبایل شما شکسته نگران نباشید و خونسردی خود را حفظ کنید. حتما قبل از تعویض ال سی دی موبایل خود به نکاتی که در این مقاله شرح می‌دهیم توجه کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

نگران هزینه تعویض ال سی دی شکسته گوشی نباشید!

اگر خدای نکرده ال سی دی موبایل شما بنا به هر دلیل از دستتان افتاد و شکست نگران هزینه آن نباشید. همیشه شکستن ال سی دی گوشی نمی‌تواند یک تعمیر هزینه بردار باشد و در برخی موارد ممکن است تعمیر گوشی هایی که ال سی دی آن ها می‌کشند با صرف هزینه باورنکردنی و ناچیزی قابل انجام باشد. اگر بعد از اینکه گوشی از دستتان افتاد و ال سی دی آن شکست، مشاهده کردید که همچنان صفحه نمایش دستگاه محتوای مورد نیاز را ارائه می‌کند و تاچ گوشی هم در حال کار کردن است، به احتمال خیلی زیاد نیازی به صرف هزینه گزاف برای تعویض ال سی دی گوشی خود نخواهید داشت و مشکل با صرف هزینه ناچیز برطرف می‌شود.

اما چطور تعویض ال سی دی شکسته گوشی با صرف هزینه ناچیز چگونه امکانپذیر خواهد بود؟ برای درک این مسئله باید کمی وارد جزئیات شوید و توضیحاتی را خدمتتان ارائه کنیم. پیش از اینکه به شرح این توضیحات بپردازید، توصیه می‌کنیم چند دقیقه زمان بگذارید و مقاله چگونه از شکستن صفحه نمایش گوشی جلوگیری و از آن محافظت کنیم؟ را مطالعه کنید. در آن مقاله به روش هایی اشاره کرده‌ایم که با در نظر گرفتن آن ها تا حدی می‌توانید از شکستن ال سی دی گوشی جلوگیری به عمل آورید.

صفحه نمایش گوشی شامل چه اجزایی می‌شود؟

برای درک بهتر مسئله باید حتما بدانید که صفحه نمایش گوشی های موبایل شامل چه اجزایی می‌شود! شاید برایتان عجیب باشد اما صفحه نمایش هر گوشی عموما شامل 4 بخش می‌شود که در عکس زیر آن ها را مشاهده می‌کنید:

بخش اول گلسی است که روی صفحه نمایش گوشی نصب می‌شود. دقت داشته باشید که این گلس با گلس محافظی که شما در حین خرید گوشی تهیه کرده و برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی ال سی دی دستگاه نصب می‌کنید تفاوت دارد. این گلس یک شیشه مقاومت (عموما از جنس گوریلاگلس) است که روی ال سی دی دستگاه نصب شده و از تماس مستقیم دست کاربر با ال سی دی و تاچ جلوگیری کرده و از آن در برابر عوامل خارجی مختلف محافظت می‌کند. در اغلب مواردی که صفحه نمایش یک گوشی دچار شکستگی شده باشد اما تاچ و ال سی دی آن درست کار کنند، گلس آن شکسته و فقط با تعویض گلس یا شیشه شکسته گوشی مشکل برطرف می‌شود. این دقیقا همان مواقعی است که تعویض ال سی دی شکسته گوشی برای شما هزینه بالایی نخواهد  داشت.

عضو بعدی که در صفحه نمایش گوشی های موبایل بکار رفته فریم ال سی دی است که درواقع نقش یک قاب را ایفاء می‌کند و منجر به کیپ و یکپارچه نگه داشتن اجزای صفحه نمایش در کنار هم می‌شود. عضو بعدی این مجموعه تاچ گوشی است که وظیفه دریافت اطلاعات از لمس های کاربر را بر عهده دارد. اگر بر اثر ضربه‌ای که به گوشی وارد شده، صفحه نمایش آن محتوای لازم را نشان می‌دهد اما در برابر لمس شما هیچ عکس‌العملی از خود بروز ندهد، احتمالا تاچ گوشی (قطعه شماره 3) خراب شده است. آخرین قطعه در مجموعه صفحه نمایش گوشی ها هم ال سی دی است که زیر تاچ نصب می‌شود و وظیفه نمایش محتوا را بر عهده دارد. اگر بعد از وارد شدن ضربه به گوشی، صفحه نمایش آن کاملا سیاه شد و دیگر روشن نشد، احتمال ال سی دی دستگاه سوخته و بدترین شرایط برای تعویض ال سی دی شکسته گوشی برقرار خواهد بود.

برای استعلام قیمت تعویض LCD اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

چگونه تحت هر شرایط تعویض ال سی دی شکسته گوشی را با کمترین هزینه انجام دهیم؟

اما اگر در هر شرایط نیاز به تعویض ال سی دی شکسته گوشی داشتید، نگران نباشید چون موبایل کمک و برد تخصصی این شرکت آماده است تا بهترین خدمات را برای شما ارائه کند. موبایل کمک سرویس تعویض ال سی دی شکسته گوشی های موبایل را با کمترین هزینه ممکن و در کوتاه ترین زمان انجام می‌دهد. تمام ال سی دی گوشی های سامسونگ، اپل یا سایر برند ها و قطعاتی که موبایل کمک در تعمیر گوشی مشتریانش از آن ها استفاده می‌کند کاملا اورجینال و اصل هستند و همراه با ضمانت اصالت قطعه در گوشی مشتری نصب می‌شوند. به دلیل اینکه موبایل کمک بدون واسط و به عنوان یک تامین کننده قطعات موبایل، گوشی مشتریانش را تعمیر می‌کند، طبیعی است که هزینه تهیه قطعات مورد نیاز دستگاه کاهش یافته و بدین ترتیب هزینه‌ای که باید از جانب مشتری برای تعویض ال سی دی شکسته گوشی پرداخت شود هم کاهش یابد. همچنین با سرویس موبایل کمک دیگر نیازی به پرداخت دستمزد از جانب مشتری به تعمیرکار وجود ندارد و این امر هم سبب می‌شود تا تعویض ال سی دی شکسته گوشی با کمترین هزینه ممکن توسط تیم موبایل کمک انجام گیرد.

 

برای اسعلام قیمت تعویض LCD اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

در سمت مقابل تعمیراتی که کارشناسان موبایل کمک بر روی گوشی مشتریان عزیز انجام می‌دهند همگی شامل گارانتی خواهند بود. بنابراین اگر تعویض ال سی دی شکسته گوشی خود را به موبایل کمک بسپارید، از ضمانت بهره‌مند خواهید شد و در صورت بروز هر مشکل می‌توانید از ضوابط گارانتی برای تعویض رایگان و دوباره LCD استفاده به عمل آورید. ضمنا فراموش نکنید که سرویس های موبایل کمک در سریع ترین زمان ممکن انجام می‌شود. تعویض ال سی دی شکسته گوشی های مشتریان عموما ظرف 1 الی 5 ساعت انجام می‌شود. این موضوع بدان معناست که شما ظرف حداکثر 5 ساعت گوشی خود را با تاچ ال سی دی جدید و گارانتی درب منزل خویش از موبایل کمک تحویل خواهید گرفت.  برای آشنایی بیشتر با سرویس تعویض ال سی دی موبایل کمک به مطالعه مقاله تعویض تاچ ال سی دی گوشی موبایل را با کمترین هزینه انجام دهید بپردازید.

 

جمع‌بندی

بنابراین همانطور که مشاهده کردید همیشه تعویض ال سی دی شکسته گوشی موبایل یک تعمیر هزینه بردار نخواهد بود و در خیلی از موارد می‌توان این کار را با صرف هزینه ناچیز انجام داد. متاسفانه خیلی از تعمیرکاران موبایل بنا به دلایلی همچون ناآگاهی یا سوء استفاده از شرایط به جای تعویض گلس ال سی دی گوشی به مشتری می‌گویند که باید ال سی دی دستگاه کاملا تعویض شود و بدین صورت  هزینه گزافی از آن ها دریافت می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید تعویض ال سی دی شکسته گوشی خود را با بهترین کیفیت ممکن و در سریع ترین زمان انجام دهید، سرویس موبایل کمک بهترین مرجعی است که قادر به استفاده از خدمات آن خواهید بود. پس در صورت تمایل میتوانید سفارش تعمیر و تعویض ال سی دی شکسته خود را از طریق شماره‌ی 75147-021 و یا صفحه ثبت سفارش در سایت موبایل کمک به ثبت برسانید. همچنین نمایندگی های موبایل کمک در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها) آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.


شکستن صفحه نمایش و ترک برداشتن و خورد شدن کامل صفحه نمایش یکی از مشکلات اساسی کاربران موبایل و تبلت است. گاهی اوقات سقوط از ارتفاع کم هم موجب ترک برداشتن می‌شود. اگر اقبال خوبی داشته باشید، شاید چند ترک جزئی روی صفحه ظاهر شود و لایه‌ی لمسی یا تاچ اسکرین درست کار کند. اما گاهی بخشی از صفحه نمایش لمسی کار نمی‌کند و گاهی حتی لایه‌ی LCD که تصویر را نمایش می‌دهد، آسیب می‌بیند و حتی ممکن است نمایشگر به کلی از کار بیافتد.

در هر صورت اگر مشکل کوچک نباشد، باید برای تعویض صفحه نمایش یا تاچ و یا هر دو اقدام کنید. در این مقاله به اصول و نکات کلی پیرامون تعمیرات صفحه نمایش گوشی‌ها می‌پردازیم.

هزینه تعویض صفحه نمایش و تاچ اسکرین

تعویض صفحه نمایش گوشی معمولاً کار پرهزینه‌ای است. در مورد برخی گوشی‌ها هزینه‌ی تعویض صفحه نمایش و تاچ اسکرین حتی در حد نصف یا دو سوم قیمت گوشی نو است! البته این در حالتی است که تعویض را به مراکز تعمیرات تخصصی بسپارید. اگر خودتان در این زمینه مهارت داشته باشید، هزینه در حد یک سوم قیمت گوشی و گاهی کمتر خواهد شد. قیمت تاچ اسکرین معمولاً پایین‌تر از LCD است، لذا اگر فقط تاچ اسکرین خراب شده باشد، هزینه باز هم کمتر خواهد بود.

توصیه می‌کنیم که اگر ترک‌ها موجب از کار افتادن نمایشگر یا خرابی تصویر نشده، از تعویض نمایشگر گوشی‌های قدیمی صرف‌نظر کنید و تا خرید گوشی بعدی صبر کنید.

نکته‌ی مهم این است که لایه‌ی تصویر و تاچ اسکرین در برخی گوشی‌ها مجزا است و حتی به سادگی جدا می‌شود. در این صورت تعویض کردن لایه‌ی تاچ یا گلس روی تاچ و ال‌سی‌دی، هزینه‌ی نسبتاً پایینی دارد. به علاوه تعویض آن برای استفاده‌ی کامل از گوشی ضروری است. بنابراین بهتر است در این رابطه جستجو و تحقیق کنید و اگر امکان تعمیر با هزینه پایین وجود دارد، اقدام کنید.

در مورد تبلت‌ها هم وضعیت مشابه است. شاید تعمیر کردن صرفه‌ی اقتصادی داشته باشد و شاید بهتر باشد که از تعمیر صرف‌نظر کنید.

حفظ حریم خصوصی و فایل‌های شخصی یا کاری

نکته‌ی دیگر در تعمیر صفحه نمایش و تاچ اسکرین، مقوله‌ی حفاظت از حریم خصوصی است. برخی کاربران روی حافظه‌ی گوشی اطلاعاتی ذخیره می‌کنند که شخصی است یا به شغلی مربوط می‌شود که حفاظت اطلاعات در آن بسیار مهم است. در این صورت سپردن تعمیرات نمایشگر به مراکز تعمیرات تخصصی تصمیم درستی نیست چرا که هر نوع سوء استفاده‌ای محتمل است. در این حالت چند راهکار پیش روی شماست:

  • اگر می‌توانید گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و اطلاعات را جابجا کنید، این کار را انجام بدهید.
  • اگر قابلیت ریست فکتوری و در واقع بازگشت به تنظیمات کارخانه با استفاده از کلیدهایی مثل پاور و ولوم بالا و ولوم پایین وجود دارد، این کار را انجام بدهید. در این صورت تمام فایل‌های شخصی و شغلی حذف می‌شود اما بهتر از فاش شدن اطلاعات و اسرار است.
  • اگر خودتان در زمینه‌ی باز و بسته کردن گوشی و تبلت مهارت دارید یا شخص مورداعتمادی در این زمینه تبحر دارد، تعمیرات را به مراکز تعمیرات تخصصی واگذار نکنید، حتی اگر عجله دارید!

روش ریست فکتوری گوشی‌های اندرویدی و آشنایی با هارد ریست

خرید صفحه نمایش و تاچ اسکرین مناسب

فروشگاه‌های اینترنتی و مغازه‌های زیادی در عرصه‌ی فروش تاچ اسکرین و نمایشگر فعالیت می‌کنند اما همه‌ی محصولات موجود، اصل نیست. برخی نمایشگرها از گوشی‌های خراب جدا شده و شاید بسته‌بندی شکیل و خوبی داشته باشد اما به هر حال عمر مفید نمایشگرها چند سال است. اگر نمایشگر دسته دوم تهیه کنید، پدیده‌ی سوختگی پیکسل و نیمه قهوه‌ای شدن بخش‌هایی از نمایشگر، زودتر اتفاق می‌افتد.

سوختگی نمایشگر یا سوختگی پیکسل چرا اتفاق می‌افتد؟ چگونه از تغییر ته‌رنگ صفحه نمایش جلوگیری کنیم؟

محصولات نو هم با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. برخی مدل‌ها با وجود اینکه اصل نیست، با قیمتی در حد قطعات اصلی به فروش می‌رسد!

با توجه به قیمت در مورد کیفیت و اصل بودن محصول، قضاوت نکنید.

با توجه به نکات فوق روشن است که باید نمایشگر و تاچ و گلس را از فروشگاه‌هایی خریداری کنید که سابقه‌ی خوبی دارند و حتی برای محصولات، گارانتی معتبر ارایه می‌کنند.

آموزش تعویض صفحه نمایش و تاچ اسکرین گوشی

در خرید قطعات دقت کنید که مدل گوشی را دقیقاً چک کنید چرا که ممکن است برای یک مدل گوشی که چند گونه دارد، چند نوع نمایشگر و تاچ اسکرین موجود باشد. محل کابل تخت یا به اصطلاح فلت ممکن است در این مدل‌ها متفاوت باشد و در نتیجه نمایشگری که با بی‌دقتی خریداری کرده‌اید، به بورد داخل گوشی شما به درستی متصل نمی‌شود و حتی در صورت اتصال، تصویر نمی‌دهد!

وسایل لازم برای تعویض پنل نمایشگر گوشی

معمولاً وسایل زیر برای تعویض صفحه نمایش و تاچ اسکرین ضروری است:

  • پیچ‌گوشتی ریز در اندازه‌ها و با سری‌های چهارسو، 6 گوش و دوسو و گاهی 5 گوش
  • پیک پلاستیکی و گاهی فلزی (شبیه پیک گیتار)
  • اسپاجر پلاستیکی یا گاهی فلزی (شبیه پیچ‌گوشتی نوک تیز و پهن)
  • موچین یا پنس (برای گرفتن کابل و اجسام ریز)
  • قلموی ظریف و نرم و الکل یا تینر فوری
  • چسب مخصوص نمایشگر و تاچ اسکرین
  • سشوار معمولی یا سشوار صنعتی که دمای بالاتری دارد
  • مایع حلال چسب

قیمت اغلب ابزارها نسبتاً پایین است اما می‌توانید برخی موارد را جایگزین کنید. به عنوان مثال به جای اسپاجر می‌توانید از کارت‌های اعتباری منقضی شده یا کارت‌های مخصوص بازی‌ها استفاده کنید که جنس محکمی دارند. در واقع برای باز کردن لایه‌ها‌ی گوشی، می‌توانید از کارت‌های نازک مقوایی یا کارت‌های پلاستیکی هم استفاده کنید.

اصول تعویض LCD و تاچ اسکرین

راهنمای کلی برای تعویض نمایشگر تمام گوشی‌ها و تبلت‌ها وجود ندارد. در واقع تنوع مدل‌ها و روش باز و بسته کردن بسیار زیاد است. البته اگر حوصله کنید و در سایت‌هایی مثل یوتیوب جستجو کنید، احتمالاً ویدیوی آموزش باز کردن گوشی و حتی ویدیوی تعویض نمایشگر گوشی خویش را پیدا می‌کنید، به خصوص اگر از محصولات محبوب رده اول باشد.

استفاده از ویدیوهای آموزشی به خصوص برای مبتدیان کاملاً ضروری است! در واقع حتی اگر بسیار باحوصله و بادقت باشید، باز و بسته کردن دیوایس ظریفی مثل گوشی یا تبلت، نیازمند تجربه است.

اغلب گوشی‌ها از چند لایه قطعه تشکیل می‌شوند. برخی از پشت باز می‌شود و برخی از سمت نمایشگر  باز می‌شود. مراحل کلی تعویض نمایشگر به این صورت است:

باز کردن قطعات و لایه‌های مختلف

استفاده از حلال چسب یا سشوار برای شل کردن چسب تاچ اسکرین یا گلس

جدا کردن صفحه نمایش یا گلس و تاچ اسکرین

نصب نمایشگر یا تاچ اسکرین و گلس جدید

چسب‌کاری نمایشگر جدید و محکم جا زدن کابل‌های فلت

این مراحل را در ادامه دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

باز کردن لایه‌های قطعات گوشی

اولین مرحله این است که لایه‌های قطعات گوشی را باز کنید. البته در مورد گوشی‌هایی با بدنه‌ی فلزی یکپارچه، می‌بایست ابتدا نمایشگر روی گوشی را باز کنید.

اگر گوشی از پشت باز می‌شود، کاور پشت را جدا کنید و با توجه به شکل سر پیچ‌ها، با پیچ‌گوشتی ظریف و به آرامی پیچ‌ها را باز کنید. پس از باز کردن پیچ‌های هر بخش، می‌توانید با پیک یا اسپاجر یا جسمی نوک‌تیز و البته پلاستیکی که قطعات را خراب نکند، آن را به آرامی جدا کنید. دقت کنید که روی برخی از پیچ‌ها لیبل و برچسب کوچکی قرار گرفته است. اگر این پیچ‌ها را باز نکرده باشید و بخواهید با فشار زیاد قطعات را جدا کنید،‌ طبعاً قطعات داخلی آسیب می‌بیند.

آموزش تعویض صفحه نمایش و تاچ اسکرین گوشی

در مورد بوردها و قطعاتی که کابل‌های تخت یا به اصطلاح فلت به آن متصل است، کابل را به آرامی از شیار جدا کنید. ممکن است شیار کابل از نوعی باشد که با قطعه‌ای کشویی یا لولایی، کابل را محکم نگه می‌دارد. برای جدا کردن کابل از این نوع شیارها، ابتدا باید مکانیزم قفل‌کننده‌ی فلت را آزاد کنید! برای این کار از موچین یا پنس ظریف استفاده کنید و هیچ فشار اضافی وارد نکنید! نیازی به زور زدن نیست چرا که خرابی کابل‌ها و شیارها به سادگی تعمیر نمی‌شود.

آموزش تعویض صفحه نمایش و تاچ اسکرین گوشی

جدا کردن صفحه نمایش و فریم یا تاچ

برای شل کردن چسبی که نمایشگر یا گلس یا تاچ اسکرین را روی گوشی محکم نگه داشته، می‌بایست از سشوار معمولی یا صنعتی استفاده کنید. دقت کنید که دما بیش از ۱۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد نباشد و به نمایشگر آسیب نرساند. می‌توانید به جای سشوار، از رادیاتور با گرمای ملایم نیز استفاده کنید. شل شدن چسب کمی زمان لازم دارد و نباید عجله کرد.

در ادامه با قرار دادن لبه‌ی تیز کارت‌های پلاستیکی مخصوص بازی یا حتی کارت ویزیت معمولی در شیار بین بدنه‌ی گوشی و گلس روی گوشی و در صورت نیاز استفاده از چند کارت دیگر در نقاط مختلف، می‌توانید گلس یا تاچ اسکرین را جدا کنید. البته کابل یا فلت به تاچ اسکرین متصل است و نباید نیروی زیادی وارد کنید که فلت پاره شود یا زدگی پیدا کند. محل فلت با توجه به قطعه یدکی خریداری شده یا با توجه به ویدیوهای آموزش تعویض نمایشگر، روشن می‌شود.

اگر گوشی شما بدنه‌ی یکپارچه فلزی یا شیشه‌ای دارد و از سمت جلو باز می‌شود، می‌توانید با مکنده‌ی لاستیکی نمایشگر را بیرون بکشید اما اگر گوشی شما از سمت پشت باز می‌شود، کار ساده‌تر است و می‌توانید از حفره‌ها و شیارها، نمایشگر را به سمت بیرون فشار دهید و آن را جدا کنید.

آموزش تعویض صفحه نمایش و تاچ اسکرین گوشی

در هر صورت بسیار آرام و بادقت عمل کنید تا کابل‌ها یا LCD‌ سالم، آسیب نبیند. حتی اگر LCD‌ سالم باشد و صرفاً تاچ اسکرین شکسته شده باشد، باید دقت کرد چرا که تکه تکه شدن تاچ اسکرین حین جدا کردن آن، کار را دشوارتر می‌کند.

نصب LCD و فریم جدید

گام بعدی نصب کردن نمایشگر یا تاچ اسکرین جدید است. این کار در محصولاتی که نمایشگر با تاچ اسکرین یکی است و جدا نمی‌شود ساده‌تر است چرا که نیازی به استفاده از چسب مخصوص بین این لایه‌ها نیست و دستگاه خاصی لازم ندارید.

بد نیست قبل از چسب‌کاری، کابل‌ها را متصل کنید و بررسی کنید که گوشی به درستی روشن می‌شود و تصویر می‌دهد.

قبل از چسب‌کاری و محکم کردن نمایشگر یا تاچ اسکرین، دقت کنید که کابل‌های فلت را از شیارهای مربوطه عبور داده باشید و در صورت نیاز به مادربورد متصل کرده باشید.

چسب مایع را به میزان کافی و دور تا دور محل قرار گرفتن تاچ اسکرین یا فریم بزنید. چسب اضافی حین فشار دادن پخش می‌شود و مشکلات عدیده ایجاد می‌کند و چسب کم نیز استحکام و آب‌بندی لازم را ندارد. برای پاک کردن چسب اضافی می‌توانید از حلال چسب یا تینر فوری و قلموی نرم استفاده کنید.

اگر از چسب دوطرفه به شکل نوار استفاده می‌کنید، کار کمی ساده‌تر است. می‌بایست نوارها را با عرض کم مثل 1 میلی‌متر برش بزنید و دورتادور فریم بزنید و سپس گلس یا تاچ‌اسکرین را روی آن قرار بدهید. با فشار ملایم روی لبه‌ها، چسب را محکم کنید.

مونتاژ مادربورد و بوردها و قطعات داخلی

در نهایت نوبت به مونتاژ قطعات می‌رسد. درست برعکس فرآیند دمونتاژ عمل کنید و همه‌ی مراحلی که انجام داده‌اید را برعکس تکرار کنید. مراقب باشید که کابل‌های ظریف مثل کابل آنتن و فلت دوربین، فلت بورد USB و جک هدفون و میکروفون و اسپیکر و غیره از قلم نیافتد. پیچ‌های باز شده از قطعات و بوردها را نیز فراموش نکنید.

قبل از بستن آخرین پیچ‌ها، چک کنید که همه چیز شامل نمایشگر و تاچ اسکرین، آنتن و اسلات سیم‌کارت و کارت حافظه، میکروفون و اسپیکر و جک هدفون و کلیدهای پاور و ولوم همگی درست کار کنند و سپس پیچ‌های نهایی را ببندید و کاور پشت گوشی را وصل کنید.


آموزش زیر از بخش های رایج در تعمیرات گوشیهای آیفون است به گونه ای که می تواند راهنمای مفیدی برای تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5 اس و تعویض شیلد ال سی دی آیفون 5 اس باشد.
افتادن گوشی و شکستن صفحه نمایش آن از رایج ترین اتفاقاتی است که برای گوشیهای موبایل رخ می دهد. گوشی آیفون 5 اس نیز از این دسته مستثنی نیست پس تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5 اس می تواند یکی از رایج ترین بخش ها در تعمیرات iPhone 5S باشد. در یک نگاه سخت افزاری به ساختمان پنل جلو گوشی آیفون 5 اس متوجه این نکته می شوید که برای تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5 اس نیاز است که ابتدا تمام اجزای پنل جلو از تاچ و LCD جدا شوند تا بتوان یک تاچ و ال سی دی جدید و سالم را جایگذین ال سی دی معیوب کرد. دوربین جلو / سنسور مجاورت ، اسپیکر مکالمه ، دکمه هوم و پلیت شیلد LCD ماژول هایی هستند که در این آموزش از تاچ و ال سی دی آیفون 5 اس جدا شده و شرایط را برای تعویض تاچ و LCD آیفون 5 اس آماده می کنند.

برای تعمیر آیفون 5 اس خود می توانید با شماره 66705774-021 و 66704658-021 شرکت “این موبایل‌” تماس بگیرید

گام اول: باز کردن گوشی آیفون 5 اس

تذکر: بنابر دلایل ایمنی، همیشه به یاد داشته باشید که قبل از باز کردن گوشی آیفون 5 اس حتماً گوشی را خاموش کنید.
نحوه خاموش کردن گوشی آیفون 5 اس به این صورت است که ابتدا دکمه پاور را که در بخش بالایی گوشی قرار دارد، فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید تا نوار خاموش بر روی نمایشگر گوشی ظاهر شود.
حال دکمه قرمز رنگ ظاهر شده را به سمت راست بکشید تا فرآیند خاموش سازی آیفون 5 اس انجام شود.

باز کردن گوشی آیفون 5 اس

باز کردن گوشی آیفون 5 اس

باز کردن گوشی آیفون 5 اس

باز کردن گوشی آیفون 5 اس


باز کردن گوشی آیفون 5 اس

به سراغ پیچ های پنج سو نگهدارنده پنل جلو بروید.
این پیچ ها در تصویر زیر به رنگ قرمز مشخص شده اند و همانطور که مشاهده می کنید در دو طرف سوکت شارژ آیفون 5 اس قرار دارند.
پس از باز کردن پیچ ها، به سراغ ابزار iSclack بروید. مطابق تصاویر 2، 3 و 4 عمل کرده و آن را بر روی گوشی نصب کنید.


اکنون دسته iSclack را ببندید تا مکنده ها از یکدیگر فاصله بگیرند و در نتیجه پنل جلو از پنل عقب گوشی مقداری کنده شود.
تذکر: صفحه نمایش آیفون 5 اس هنوز از طریق چند فلت به پنل عقب گوشی وصل است و فلت دکمه هوم یکی از آن هاست؛ پس مراقب باشید و فعلاً صفحه نمایش را کامل جدا نکنید.
نکته: اگر صفحه نمایش گوشی آیفون 5 اس شما شکسته شده یا ترک برداشته است؛ بهتر است که روی آن را کامل با نوار چسب بپوشانید تا جداسازی صفحه نمایش آسان تر شود.
به تصویر سوم نگاهی بیندازید. یک پایه فلزی محافظ، کانکتور فلت دکمه هوم را پوشش داده است، پس آن پایه فلزی را با کمک پنس از گوشی جدا کنید.


سپس از اسپاتول پلاستیکی برای جدا کردن فلت دکمه هوم استفاده کنید.


گام دوم: جداسازی صفحه نمایش آیفون 5 اس

گوشی را مطابق تصاویر 1 و 2 باز کنید؛ طوری که صفحه نمایش با شاسی زاویه 90 درجه بسازد.
اکنون چهار پیچ چهارسو نگهدارنده صفحه فلزی محافظ کانکتورهای صفحه نمایش را باز کنید.
تذکر: در هنگام جداسازی پیچ ها حتماً نوع و مکان پیچ ها را در خاطر داشته باشید تا در هنگام مونتاژ، پیچ های درست را در جای اصلی خود قرار دهید.


اکنون صفحه فلزی محافظ را با پنس بگیرید و از گوشی جدا کنید.


اسپاتول را بردارید و مطابق تصاویر زیر، کانکتور فلت دوربین جلو / میکروفون / سنسور نور و مجاورت (Proximity) / اسپیکر مکالمه را جدا کنید.
سپس به سراغ جدا کردن کانکتور فلت صفحه نمایش بروید.


در آخر، کانکتور فلت تاچ گوشی را نیز جدا کنید.
اکنون می توانید صفحه نمایش را با دست بگیرید و از گوشی جدا کنید.


گام سوم: جداسازی اسپیکر مکالمه آیفون 5 اس

قبل از جداسازی اسپیکر مکالمه آیفون 5 اس نیاز است که ابتدا پایه فلزی محافظ آن برداشته شود.
به همین منظور، ابتدا دو پیچ چهارسو نگهدارنده پایه فلزی محافظ را باز کنید.
پس از باز شدن پیچ ها، برای جداسازی پایه فلزی محافظ، مطابق تصاویر 2 و 3 اقدام کنید.
در آخر، پایه فلزی را با کمک پنس از پنل جلو گوشی جدا کنید.


اکنون می توانید اسپیکر مکالمه آیفون 5 اس را جدا کنید.


اسپیکر مکالمه آیفون 5 اس از گوشی جدا شد.

گام چهارم: جداسازی دوربین جلو / سنسور مجاورت آیفون 5 اس

ماژول دوربین جلو و سنسور مجاورت  آیفون 5 اس در زیر اسپیکر مکالمه قرار دارد.
نحوه جدا کردن دوربین جلو آیفون 5 اس بدین صورت است که ابتدا مطابق تصاویر زیر و با کمک اسپاتول، فلت دوربین جلو و سنسور مجاورت را جدا کنید.


در قدم بعدی، فلت را گرفته و به آرامی بکشید تا نوار چسب مشکی نگهدارنده فلت از روی پنل جلو کنده شود.


مشاهده می کنید که دوربین جلو آیفون 5 اس شما به همراه بخش حسگر مجاورتی از گوشی جدا شدند.

گام پنجم: جداسازی دکمه هوم آیفون 5 اس

به سراغ دکمه هوم می رویم. در تصویر اول، سه پیچ چهارسو نگهدارنده فلت دکمه هوم را باز کنید.
پس از باز شدن پیچ ها، فلت را به پشت برگردانید تا تک پیچ چهارسو مخفی شده در زیر این فلت نمایان شود؛ آن پیچ را نیز باز کنید.
وظیفه این پیچ ها، نگه داشتن پایه فلزی محافظ دکمه هوم و شیلد ال سی دی بر روی پنل جلو گوشی (صفحه نمایش) است.
حال پایه فلزی محافظ را با کمک پنس از پنل جلو گوشی جدا کنید.


مطابق تصاویر زیر، به آرامی دکمه هوم را از بخش بیرونی به سمت داخل فشار دهید تا دکمه هوم از سوکتش جدا شود.


در آخر، مجدداً از پنس کمک بگیرید و به وسیله آن، دکمه هوم را کامل از پنل جلو جدا کنید.


گام ششم: جداسازی تاچ و ال سی دی آیفون 5 اس

شیلد محافظ ال سی دی ایفون 5 اس آخرین بخش جدا نشده از تاچ و ال سی دی است که باید جدا شود.
به همین منظور، چهار پیچ نگهدارنده شیلد ال سی دی را باز کنید. این پیچ ها در دو طرف صفحه نمایش آیفون 5 اس قرار دارند و در تصاویر 1 و 2 با دایره های قرمز علامت گذاری شده اند.
به محض باز شدن پیچ ها می توانید پلیت شیلد محافظ را از تاچ و ال سی دی جدا کنید.


تاچ و ال سی دی آیفون 5 اس به همراه شیلد ال سی دی از گوشی جدا شده و هم اکنون آماده تعویض هستند.