تکنولوژی

محاسبه فاصله، ترافیک مسیر و اطلاع از مسدود بودن راه ها در نقشه گوگل

Image

فاصله کلاردشت تا تهران

فاصله تهران تا کلاردشت، از مسیر آزاد راه حدود سه ساعت در شرایط ترافیکی روان

 تاریخ به روز رسانی : اردیبهشت 1400 

مسیر بر نقشه گوگل

کلیک کنید  »  مشاهده مسیر در نقشه گوگل به همراه ترافیک آنلاین

Image

فاصله کلاردشت تا تهران

 فاصله تهران تا کلاردشت حدود 130 کیلومتر است. برای طی این مسافت حدود سه ساعت زمان لازم است. (از میدان آزادی تا مرکز شهر کلاردشت). این زمان برای یک ترافیک نیمه شلوغ و معمولی است، یعنی غیر از روزهای پنج شنبه. در پنج شنبه ها و تعطیلات که ترافک سنگین است، این عدد می تواند به پنج ساعت نیز برسد. جالب است بدانید پیش از افتتاح فاز یک آزادراه تهران شمال که در ابتدای سال 1399 شروع به کار کرد، این مدت در بهترین شرایط 5 ساعت بود. اما در حال حاضر، علاوه بر راحتی بیشتر و ایمنی بسیار، قسمت های خسته کننده مسیر کنار گذاشته شده و مسافران از شمال تهران، بدون اینکه لازم باشد ابتدا به کرج بروند، به سمت استان مازندران حرکت می کنند.

می گویند این جاده یکی از چهار جاده زیبای ایران است. این گفته به احتمال زیاد درست نیست، اما واقعیت این است که هرچه در این مسیر جلوتر می رویم، بر سرسبزی و طراوت فضا افزوده می شود. ممکن است مقداری از مسیر را در منطقه سیاه بیشه در مه فرو روید، صبر کنید و با احتیاط پیش روید، به پیچ و خم های هزارچم کندوان می رسید، سپس به هفت خواهران و رستوران های لوکس و فراوان بین راهی و البته شوق رسیدن به مقصد و آرامش یافتن در تعطیلات.

توجه داشته باشید، در بعضی از تعطیلات خاص مانند نوروز و اعیاد دیگر این جاده یک طرفه می شود. حتما از طریق شماره تلفن 141 و سایت آن، یا اپلیکیشن آن، از وضعیت باز بودن این مسیر بسیار حیاتی مطلع شوید. دوربین های نظارتی بسیاری تصاویر تقریباً آنلاین این مسیر را از طریق همان سایت به شما نشان می دهند. مسیرهای دیگر منتهی به مازندران هراز و فیروزکوه می باشد که می توانید برای یافتن آنها به نقشه مراجعه کنید.

پروژه آزاد راه تهران شمال

بد نیست بدانید، این مسیر را شاه اول پهلوی ساخته و البته تمام آن مسیر همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. از اواسط دهه هفتاد شمسی نیز پروژه ای تحت عنوان آزادراه تهران شمال تعریف شده که شامل چهار فاز است. از شمال تهران تا شهرستانک. از شهرستانک تا پل زنگوله. از پل زنگوله تا مرزن آباد. و از مرزن آباد تا چالوس. خوشبختانه فاز یک و چهار آن تکمیل شده است. و فاز های دیگر آن نیز پیشرفت فیزیکی خوبی داشتند و احتمالا تا سال 1402 به بهره برداری می رسند.

فاصله کرج تا کلاردشت

این مسیر که از کنار سد امیرکبیر عبور می کند، تقریبا چهار ساعت طول می کشد. این عدد برای یک روز معمولی است. در روزهای خلوت می تواند این عدد تا حدود سه ساعت باشد و در روزهای شلوغ، بسته به میزان ترافیک خواهد بود. دقت کنید که مسیر کرج به کلاردشت (چالوس)، وارد فاز یک آزادراه نمی شویم و همان مسیر سابق تهران – کرج – چالوس را طی خواهیم کرد.